De laatste tijd krijg ik steeds vaker de vraag van mensen om ons heen, of we onze zoon al hebben ingeschreven voor een basis school. Mijn antwoord was steeds, hallo hé, mijn zoontje is nog geen eens twee hoor.
Maar nu blijkt dat je bij de meeste scholen je kindje al moet inschrijven als ze nog geen twee jaar oud zijn. Ik heb zelfs al van een school in onze gemeente gehoord dat je je kindje er moet inschrijven als je nog zwanger bent. Ik vind dit toch wel heel erg ver gaan
Maar ja om er zeker van te zijn dat onze zoon straks naar de school bij ons in de buurt kan, ga ik dus nu toch ook maar opzoek naar informatie over de scholen bij ons in de buurt. Maar waar vind je die informatie, Ik ben nu internet aan het afzoeken, maar kan helaas nog helemaal niets vinden.
Ook ga ik bij de diverse scholen een afspraak maken om eens van hun te horen, waarom onze zoon naar hun school zou moeten gaan.
Ik heb zelf een vervelende tijd gehad op mijn lagere school en hoop dat mijn zoon een leukere tijd gaat krijgen.
Nu wil ik graag ook wel eens van andere ouders weten hoe oud zij waren toen ze hun kind gingen inschrijven voor de lagere school.
En of er toevallig ouders zijn die in Wormerveer wonen en mij informatie kunnen geven over de lagere school hier in de buurt.
Groetjes Formie
Wel kan ik je zeggen dat toen ik mijn zoontje pas in heb geschreven in dezelfde maand als dat hij 4 werd en dat het geen probleem was. Dit is in Rotterdam.
Dit is natuurlijk wel extreem laat wat door o.a. verhuizing kwam.
quote:Maar wat als het vol zit, denk dat je daarom op tijd moet inschrijven?
Op vrijdag 5 september 2003 12:37 schreef Mirage het volgende:
ow.. ik meen trouwens dat een basisschool een kindje niet eens mag weigeren tenzij er een achtergrond bij zit die heel extreem is of hij anderzijds gewoon niet op de school lijkt te passen ( behoorlijke handicaps bijvoorbeeld )
quote:Deze school was ook overvol. De klasjes werden te groot.
Op vrijdag 5 september 2003 12:39 schreef Markster het volgende:[..]
Maar wat als het vol zit, denk dat je daarom op tijd moet inschrijven?
Als het goed is ligt over niet al te lange tijd een folder in je bus van je gemeente over alle soorten van onderwijs en de beschikbare scholen.
Dit zijn wat scholen in wormerveer waar je heen kan bellen of langs kan gaan.
Gelukkig is het ook mogelijk om gewoon binnen te lopen, buiten deze tijden. Zoals al eerder gezegd, dan zie je de school in 'actie'.
quote:Ouders die bij ons op de basisschool een kijkje willen nemen zijn (na een afspraak gemaakt te hebben) van harte welkom. Wij doen niet mee aan open dagen omdat die vaak erg opgeklopt en opgeleukt zijn! Tijdens de rondleiding krijgen ouders de hele school te zien dus ook een kijkje in de klassen. Op de dagen dat de groepen 1 t/m 4 vrij zijn krijgen ouders geen rondleiding tenzij hun kind in groep 5 t/m 8 komt te zitten.
Op zaterdag 6 september 2003 20:09 schreef Gia het volgende:
Gelukkig is het ook mogelijk om gewoon binnen te lopen, buiten deze tijden. Zoals al eerder gezegd, dan zie je de school in 'actie'.
Wij waren vorig jaar nét op tijd op een paar dagen na met inschrijven.(voor 31 oktober moesten we Anouk ingeschreven hebben en wij kwamen de 28e door omstandigheden toen waren we verlaat maar net op tijd. Anouk moest nog drie worden in november vorig jaar dus)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |