abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34906102
Hier kun je terecht voor al je pilvragen. Ook ervaringen e.d. zijn welkom.
pi_34908752
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef -Trinity- het volgende:

Droogheid, volgens mij heb ik daar wel wat last van, maar ik deed pas aan seks toen ik al een tijdje aan de pil was, dus ik weet niet beter .
Had je na het zetten nog pijn, en merk je er nu nog iets van?
Na het zetten had ik die dag best veel pijn, het wordt ook aangeraden om paracetamol te slikken voor dat het spiraaltje geplaatst wordt. Daarna nog ongeveer een week wat pijnlijk, voelde als ongesteldheid. En daarna soms tijdens het menstrueren nog wat. Nu merk ik er niets meer van.

En het klopt dat je menstruatie minder wordt en na een tijdje zelfs stopt. Dit komt omdat door het spiraaltje in je vagina het slijmvlies niet meer wordt opgebouwd. Verder ovuleer je nog wel gewoon met mogelijk bijbehorende mood- swings
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_34908967
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hier kun je terecht voor al je pilvragen. Ook ervaringen e.d. zijn welkom.
Mijn vriendin is vandaag voor het eerst begonnen met de pil op de eerste dag van haar menstruatie. Haar huisarts zei dat het vanaf de eerste dag dat ze het slikt beschermt is tegen zwangerschap.

In de bijsluiter staat het ook, maar nogal vaag aangegeven.

Klopt het dat als je op de eerste dag van de menstruatie voor het eerst de pil slikt je meteen die dag beschermt bent?

Edit- Het merk is Rigevidon, een andere naam voor Micronogwat...
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  Vis een optie? donderdag 9 februari 2006 @ 19:13:34 #4
70532 loveli
N
pi_34910191
Ja, dat klopt. Als ze op (ongeveer) dag 5 begint sluit het beter aan op de hormooncyclus, maar dan is de eerste maand niet beschermd.
De menstruatie komt als het lichaam merkt dat er geen zwangerschap is. Dan gaat er ook een eitje rijpen. Als je op dag 1 begint te slikken, zal dat eitje niet genoeg rijpen om te kunnen springen. Geen eisprong => geen vruchtbaarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 09-02-2006 19:57:33 ]
crap in = crap out
pi_34919081
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef loveli het volgende:
Ja, dat klopt. Als ze op (ongeveer) dag 5 begint sluit het beter aan op de hormooncyclus, maar dan is de eerste maand niet beschermd.
De menstruatie komt als het lichaam merkt dat er geen zwangerschap is. Dan gaat er ook een eitje rijpen. Als je op dag 1 begint te slikken, zal dat eitje niet genoeg rijpen om te kunnen springen. Geen eisprong => geen vruchtbaarheid.
Bedankt, ik wist het eigenlijk al maar ik wilde graag even horen dat het ook klopte. Zou nogal jammer zijn als je je in zoiets zou vergissen

Thanx
pi_34927925
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:30 schreef BobbyJames het volgende:
Zijn er hier misschien dames die, net als mijn vriendin, epilepsie hebben?

Ze is laatst gestop met de pil omdat dat niet lekker ging (misselijk enzo). Maar nu ze wil weer beginnen, raadt de arts haar af om iets met hormonen te nemen. Omdat dat de werking van haar medicijnen (tegen epiliepsie) kan beinvloeden.
Hij had hier in het begin ook al wel voor gewaarschuwd, maar dát is met de eerdere pil wel goed gegaan.

Zijn advies was een koperspiraaltje. Daar zijn we allebei nou niet echt een voorstander van, want we hebben drie mensen in de omgeving die met zo'n spiraal wel zwanger zijn geworden.

Dus zijn er dames die ook epilepsie hebben en zo ja hoe zijn jullie beschermd?
Nog maar even een keertje dan
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_34930851
Ik ben nu sinds een maand aan de Lovette en eigenlijk bevalt ie heel goed, ik zit nu in de stopweek. alleen nu had ik vanochtend zoiets raars, ik zat gewoon in de les en word ineens heel erg duizelig en ruis voor mn ogen, beetje het gevoel dat ik flauwviel...alleen dat gebeurde dus niet. Nu zit ik met koppijn voor de pc. Nu wil ik niet gelijk zeggen dat het door de pil komt, maar het is wel een beetje raar. Heeft iemand ook zoiets dergelijks gehad door de pil?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:50:33 #8
110645 Sirre
Nobody but me
pi_34931584
Ik heb ook al een tijdje Lovette, maar ik heb nergens last van of gehad.
The only way to be
pi_34933446
Wat is lovette.?
Ben op zoek naar een nieuwe pil.
Op de site moet je een code invoeren voor info.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 10 februari 2006 @ 12:55:40 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34933579
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:51 schreef EnniroC het volgende:
Wat is lovette.?
Ben op zoek naar een nieuwe pil.
Op de site moet je een code invoeren voor info.
even verder kijken bij google

Lovette®

Naam van het geneesmiddel:
Lovette

Lovette is een anticonceptiepil. Lovette is verkrijgbaar in verpakkingen van 3 x 21 stuks

Elke tablet bevat een kleine hoeveelheid van twee verschillende vrouwelijke hormonen, namelijk 0,100 mg levonorgestrel (een hormoon met progesteron-achtige werking) en 0,020 mg ethinylestradiol (een hormoon met oestrogene werking).

Anticonceptiepillen die twee hormonen bevatten worden ‘combinatiepillen’ genoemd. Vanwege de kleine hoeveelheid hormonen is Lovette een zogenaamde lichte pil. Omdat de beide hormonen in alle tabletten in de strip in dezelfde hoeveelheid gecombineerd zijn, wordt het een éénfase-combinatiepil genoemd (‘de combinatiepil’).

Voor meer informatie over het gebruik van dit geneesmiddel kunt u hier de volledige bijsluitertekst downloaden:
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_34947747
owh sorry

Maar dankjewel
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:46:16 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35114844
Vraagje: Ik ben na een tijdje niks gebruikt te hebben maar weer aan de pil gegaan. Ik was vergeten dat mijn natuurlijke cyclus voor mij betekent dat ik 9 dagen per maand bloed, waarvan ik er zeker 3 niet zonder een super tampon en een maandverbandje in de deur uitkan. Maar goed maandag, de eerste dag van mijn menstruatie, begon ik weer met een strip Femodeen. Het gekke is dat het bloeden niet is doorgezet. Vink ik helemaal niet erg. Maar ik vraag me nu wel af, kan de pil al na 3 keer nemen zo'n effect hebben op de bloeding? Of is er wat anders aan de hand?
pi_35116204
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:46 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: Ik ben na een tijdje niks gebruikt te hebben maar weer aan de pil gegaan. Ik was vergeten dat mijn natuurlijke cyclus voor mij betekent dat ik 9 dagen per maand bloed, waarvan ik er zeker 3 niet zonder een super tampon en een maandverbandje in de deur uitkan. Maar goed maandag, de eerste dag van mijn menstruatie, begon ik weer met een strip Femodeen. Het gekke is dat het bloeden niet is doorgezet. Vink ik helemaal niet erg. Maar ik vraag me nu wel af, kan de pil al na 3 keer nemen zo'n effect hebben op de bloeding? Of is er wat anders aan de hand?
Het lijkt mij dat het gewoon door de pil komt.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:31:07 #14
92409 Twinky
Little star.
pi_35116855
ja, ik wil dus ook aan de pil. Mijn menstruatie is om de ongeveer vijf weken ongeveer zeven dagen, al vier jaar lang. Ik ga elke maand dood van de buik- en rugpijn en daar wil ik vanaf!
Het probleem is dat ik het niet mag van mijn ouders (zwaar katholiek). Is daar een oplossing voor?
  Vis een optie? woensdag 15 februari 2006 @ 16:33:31 #15
70532 loveli
N
pi_35116964
@Aventura:
Geen idee. Je lichaam heeft het slijmvlies opgebouwd zonder de pil, dus er is meer en dikker slijmvlies opgebouwd dan wanneer je de pil zou slikken. Het zou dan ook logisch zijn dat je meer bloed verliest dan wanneer je aan de pil bent. Of de pil de afbraak van het slijmvlies stopzet tijdens de menstruatie? Misschien is dat nu het geval, maar echt logisch lijkt het me niet, juist omdat er veel slijmvlies is.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 februari 2006 @ 16:41:44 #16
70532 loveli
N
pi_35117307
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Twinky het volgende:
ja, ik wil dus ook aan de pil. Mijn menstruatie is om de ongeveer vijf weken ongeveer zeven dagen, al vier jaar lang. Ik ga elke maand dood van de buik- en rugpijn en daar wil ik vanaf!
Het probleem is dat ik het niet mag van mijn ouders (zwaar katholiek). Is daar een oplossing voor?
Wat je kunt proberen is het slikken van omega-vetzuren. Dat zijn gezonde vetten die ook in vis zitten (niet in witte vis). Bij de drogist kun je bv. Theunisbloemolie kopen of visolie. Het werkt allebei ongeveer even goed, alleen Theunisbloemolie heeft geen vissmaak .
Er is een grote kans dat het helpt tegen de pijn. Als je merkt dat het helpt, kun je door goed op je eten te letten, voldoende van deze omgega-vetzuren binnen krijgen. Zelf eet ik redelijk gezond, maar als ik een tijdje niet goed heb gegeten krijg ik weer kramp en rugpijn. Als ik dan een paar capsules slik, gaat het vrij snel over.
Wil je alleen aan de pil tegen de kramp of denk je ook aan bescherming tegen zwangerschap? In dat laatste geval kun je volgens mij gewoon de pil vragen zonder toestemming. Hoe oud ben je eigenlijk?
crap in = crap out
pi_35120365
Een melding die ik daarnet zag op de website van het Nieuwsblad
quote:
Anti-acnémiddel Diane-35 verkocht als ‘pil’

Tienduizenden vrouwen slikken een anticonceptiepil die daar eigenlijk niet voor bedoeld is. De Diane-35-pil en de generieke versie daarvan, is alleen geregistreerd als middel tegen ernstige acné. Dat schrijft De Volkskrant.
Ongeveer 170.000 vrouwen slikken de relatief zware hormoonpil, zo schrijft de krant. Niet alleen schrijven artsen het voor vanwege de vergoeding, ook zouden zij het patiënten voorschrijven uit gewoonte. Veel vrouwen zijn ooit begonnen met deze pil om acne tegen te gaan en zijn het daarna blijven gebruiken als anticonceptiemiddel. Heel vaak weten de vrouwen niet dat ze een niet-geregistreerde pil slikken.

(De Volkskrant)
bron
pi_35130195
Hallo mensen, ik heb even een vraagje. Sinds een maand (precies) ben ik nu aan de pil. Mijn dokter schreef een recept uit voor microgynon, alleen kreeg ik van de apotheek rigevidon. Volgens hen komt deze pil exact overeen met de microgynon alleen is deze voor hen veel goedkoper. Nu ben ik al een hele maand ongesteld (tenminste het blijft maar bloeden) en ook heb ik enorm last van jeuk en een zeer geïrriteerde vagina. Ik vraag me af of ik wel gewoon ongesteld ben en of het niet echt bloed is dat zegmaar uit mijn vagina komt. Want het is gewoon echt rood, en niet zoals wanneer je ongesteld bent. Verder lijkt mijn vagina vanbinnen nogal gezwollen te zijn en is het pijnlijk wanneer ik het aanraak.
Tijdens de seks ervaar ik vooral een brandend en schurend gevoel en mijn vriend is zelfs één keer gestopt omdat het ook bij hem ging irriteren. Dit is maar één keer voorgekomen. Verder heeft hij er niet een onaangenaam gevoel meer bij gehad. Na de seks bloed het veel heftiger en doet het, naast het jeuken, ook veel pijn (vandaar dat we ook amper meer seks hebben).
Ik voel me hier erg onprettig bij en voordat ik mijn huisarts ga raadplegen wil ik eerst weten of jullie misschien weten wat het kan zijn. Is dit een normale reactie van je lichaam op de pil wanneer je voor het eerst de pil slikt? Of is het misschien iets anders?
pi_35131310
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:55 schreef leonieke het volgende:
Een melding die ik daarnet zag op de website van het Nieuwsblad
[..]

bron
Hm. Tja. Ik slik 'm ook (mee begonnen wegens acne idd). En ik ben erg tevreden over deze pil, heb niet zo'n zin om op een andere over te stappen eik... En wat is 'relatief zwaar' dan?
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2006 @ 00:08:09 #20
70532 loveli
N
pi_35138048
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En wat is 'relatief zwaar' dan?
De anti-androgene stof die erin zit, gok ik. Bijwerkingen van deze stof zijn minder prettig, o.a. neerslachtigheid en depressiviteit, dat soort dingen.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2006 @ 00:14:52 #21
70532 loveli
N
pi_35138312
@happertjee, dit klinkt niet normaal. Onregelmatig bloeden kan, maar jeuk, zwelling en pijn klinkt niet goed. Misschien heb je een schimmelinfectie of SOA of iets dergelijks tegelijk gekregen met het slikken van de pil.
De twee genoemde pillen zijn inderdaad gelijk (werkzame stof is hetzelfde), dus daar ligt het niet aan. In jou geval is het zeker niet overbodig om naar je huisarts te gaan. Sterkte ermee!
crap in = crap out
pi_35142513
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:08 schreef loveli het volgende:
De anti-androgene stof die erin zit, gok ik. Bijwerkingen van deze stof zijn minder prettig, o.a. neerslachtigheid en depressiviteit, dat soort dingen.
Daar heb ik in de verste verte geen last van. Ik heb überhaupt geen bijwerkingen.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:45:48 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35145219
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:33 schreef loveli het volgende:
@Aventura:
Geen idee. Je lichaam heeft het slijmvlies opgebouwd zonder de pil, dus er is meer en dikker slijmvlies opgebouwd dan wanneer je de pil zou slikken. Het zou dan ook logisch zijn dat je meer bloed verliest dan wanneer je aan de pil bent. Of de pil de afbraak van het slijmvlies stopzet tijdens de menstruatie? Misschien is dat nu het geval, maar echt logisch lijkt het me niet, juist omdat er veel slijmvlies is.
Ja inderdaad je zou denken dat het slijmvlies 4 weken zich heeft opgebouwd waardoor het er toch uit moet, maar het is nu helemaal gestopt, na 4 pillen dus al.
pi_35145599
quote:
Ja hoor, daar is wat aan te doen. Je huisarts heeft beroepsgeheim, dus als je het niet aan je ouders vertelt, dan hoeven ze er ook niks over te weten.
pi_35145690
Nog even 1 tipje voor alle pil slikkers: vertrouw niet blind op je pil!!! Het blijft 99% en bijvoorbeeld door onregelmatig leven en dergelijke wordt dat nog verminderd. Wees dus verstandig en gebruik naast de pil nog een ander voorbehoedsmiddel of stap over op een spiraaltje, prikpil of implanon.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 februari 2006 @ 11:03:25 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35145714
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:02 schreef mirannie het volgende:
Nog even 1 tipje voor alle pil slikkers: vertrouw niet blind op je pil!!! Het blijft 99% en bijvoorbeeld door onregelmatig leven en dergelijke wordt dat nog verminderd. Wees dus verstandig en gebruik naast de pil nog een ander voorbehoedsmiddel of stap over op een spiraaltje, prikpil of implanon.
prikpil en implanon zijn ook niet 100% zeker
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:08:21 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35145847
quote:
Een spiraaltje is nog ietsjes minder betrouwbaar dan de pil.
Ik zou zelf nooit aanbevelen om bij correct gebruik van de pil ook nog elke keer een condoom te gebruiken. Behalve als je hem een keer te laat hebt geslikt of als je een los contact hebt maar dat spreekt natuurlijk voor zich. Ik vind het een beetje doorslaan eigenlijk.
pi_35146026
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:08 schreef Aventura het volgende:

[..]

Een spiraaltje is nog ietsjes minder betrouwbaar dan de pil.
Ik zou zelf nooit aanbevelen om bij correct gebruik van de pil ook nog elke keer een condoom te gebruiken. Behalve als je hem een keer te laat hebt geslikt of als je een los contact hebt maar dat spreekt natuurlijk voor zich. Ik vind het een beetje doorslaan eigenlijk.
Doorslaan?? Mijn dochter is nu ruim 4, dat noem ik geen doorslaan, maar de keiharde werkelijkheid, en helaas ook niet de "eenmalige werkelijkheid". En ik kan je verzekeren dat ik nog nooit een dag heb overgeslagen met mijn pil.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 februari 2006 @ 11:16:44 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35146083
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:14 schreef mirannie het volgende:

[..]

Doorslaan?? Mijn dochter is nu ruim 4, dat noem ik geen doorslaan, maar de keiharde werkelijkheid, en helaas ook niet de "eenmalige werkelijkheid". En ik kan je verzekeren dat ik nog nooit een dag heb overgeslagen met mijn pil.
dat had je zelfs kunnen gebeuren met de pil consequent te slikken en een condoom dat bv scheurt
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:26:25 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35146359
quote:

[..]

Ik blijf erbij dat het een uiterst zeldzaam incident is. Een cijfer van boven de 99% betrouwbaarheid is voor mij voldoende. Als ik steeds in de weer moet met condooms in een vaste relatie dan is voor mij echt de hele lol eraf, de seks wordt dan overschaduwd door de angst voor een zwangerschap.
pi_35151739
quote:
99.8 % veilig, scheelt toch weer Wat bedoel je precies met onregelmatig leven? Ik geloof niet dat dat invloed heeft op de veiligheid van de pil. Mijn dokter heeft er iig nooit wat over gezegd. Wel door hem niet op tijd in te nemen (maar dat spreekt voor zich.)
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:36:11 #32
141509 weedsmokingmofa
I smoke w33d and I'm a mo
pi_35152126
quote:
Mijn vriendin had hetzelfde probleem (zwaar protestant) nu kun je 2 dingen doen:
1. vragen of het mag tegen de pijnen en/of acne
2. naar je huisarts gaan en haat zwijgplicht opleggen. het kan zijn dat je hem dan wel uit je eigen zak moet betalen
And that is how I met your mother.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:10:39 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35153278
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 14:36 schreef weedsmokingmofa het volgende:

[..]

Mijn vriendin had hetzelfde probleem (zwaar protestant) nu kun je 2 dingen doen:
1. vragen of het mag tegen de pijnen en/of acne
2. naar je huisarts gaan en haat zwijgplicht opleggen. het kan zijn dat je hem dan wel uit je eigen zak moet betalen
Surf naar pilonline.nl, vul het formulier in en maak het geld voor de pil die wordt voorgeschreven plus 10 euro (consult/recepttarief voor mensen die het niet via de verzekering doen) over en een paar dagen later ligt de pil in de bus. Soms is het leven zo simpel
pi_35153704
quote:

[..]

1. Die dochter had je op zich niet hoeven te hebben, want een zwangerschap, daar is ook iets aan te doen. Klinkt misschien cru, maar zo zie ik het voor mezelf.
2. Naar je lichaam luisteren en af en toe een zwangerschapstest doen ondervangt dit probleem.
3. De kans op zoiets is ongelooflijk klein, en eerlijk gezegd ben ik sceptisch. Je bent de honderste die beweert dat ze 'nooit de pil vergat' en toch zwanger werd. Da's niks persoonlijks hoor, maar gewoon statistisch. Ik heb dat verhaal hier nu te vaak gehoord om te geloven dat het in alle gevallen waar is (en dat is zeker geen kwade opzet en dus geen beschuldiging).
pi_35153952
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

1. Die dochter had je op zich niet hoeven te hebben, want een zwangerschap, daar is ook iets aan te doen. Klinkt misschien cru, maar zo zie ik het voor mezelf.
2. Naar je lichaam luisteren en af en toe een zwangerschapstest doen ondervangt dit probleem.
3. De kans op zoiets is ongelooflijk klein, en eerlijk gezegd ben ik sceptisch. Je bent de honderste die beweert dat ze 'nooit de pil vergat' en toch zwanger werd. Da's niks persoonlijks hoor, maar gewoon statistisch. Ik heb dat verhaal hier nu te vaak gehoord om te geloven dat het in alle gevallen waar is (en dat is zeker geen kwade opzet en dus geen beschuldiging).
Laten we het er maar op houden dat je mij niet kent... Dan zou je wel anders praten. En ik ben blij met mijn dochter, absoluut, maar wil alleen aangeven dat de pil ook geen wonder middel is, niet voor mij in ieder geval. Maar goed, als jij er van overtuigd wilt zijn dat er niks kan gebeuren, vind ik het prima hoor.
pi_35154127
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:31 schreef mirannie het volgende:
Laten we het er maar op houden dat je mij niet kent... Dan zou je wel anders praten. En ik ben blij met mijn dochter, absoluut, maar wil alleen aangeven dat de pil ook geen wonder middel is, niet voor mij in ieder geval. Maar goed, als jij er van overtuigd wilt zijn dat er niks kan gebeuren, vind ik het prima hoor.
Ik zeg niet dat er niets kan gebeuren. Ik zeg alleen dat eventueel zwanger worden niet het einde van de wereld is, en dat je een te laat ontdekte zwangerschap heel eenvoudig kunt voorkomen door bijvoorbeeld eens per twee maanden een test te doen. Mijn opmerkingen gaan trouwens ook helemaal niet over jou persoonlijk, maar over het onderwerp in het algemeen. Dacht dat ik dat duidelijk genoeg had gemaakt, maar bij deze dus nogmaals.
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2006 @ 15:37:44 #37
70532 loveli
N
pi_35154193
Ken je dat verhaal van die mensen met 4 kinderen? Kind 1 kwam ondanks het condoom, kind 2 door de pil heen (want die was betrouwbaar...), nummer 3 na de sterilisatie van manlief en nummer 4 diende zich aan nadat ma zich had laten steriliseren. Ik kan er zo snel geen linkje naar vinden, maar dat is dus echt gebeurd.
Kortom, sommige mensen zijn vruchtbaarder dan anderen. Vruchtbaarheidsproblemen beperken zich niet tot het niet zwanger kunnen worden, ook te vruchtbaar kan een probleem zijn.
En zoals eerder werd opgemerkt, onregelmatig leven kan ook invloed hebben. Als je wisselende diensten werkt, kan dit invloed hebben op hoe de pil wordt opgenomen vergeleken met elke dag voor het slapen gaan slikken.

Verder vind ik de opmerking dat wat aan een zwangerschap gedaan kan worden een beetje buiten de discussie vallen, abortus is niet te vergelijken met anticonceptie.
crap in = crap out
pi_35154303
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:37 schreef loveli het volgende:
Verder vind ik de opmerking dat wat aan een zwangerschap gedaan kan worden een beetje buiten de discussie vallen, abortus is niet te vergelijken met anticonceptie.
Abortus *is* een anticonceptiemethode, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2006 @ 15:42:34 #39
70532 loveli
N
pi_35154378
Conceptie is dat eicel en zaadcel samensmelten. Anticonceptie voorkomt dat zaadcel en eicel bij elkaar komen. Abortus is dus geen anticonceptiemethode.
(edit) De MAP ook niet.
crap in = crap out
pi_35154493
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:42 schreef loveli het volgende:
Conceptie is dat eicel en zaadcel samensmelten. Anticonceptie voorkomt dat zaadcel en eicel bij elkaar komen. Abortus is dus geen anticonceptiemethode.
(edit) De MAP ook niet.
Dan zou een spiraaltje zonder hormonen ook geen anticonceptie zijn, want daarbij kan ook bevruchting plaatsvinden.
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2006 @ 15:51:10 #41
70532 loveli
N
pi_35154656
De werking is deels abortief. Door het koperspiraaltje wordt het slijmvlies van de baarmoeder minder geschikt voor innesteling (abortief). Maar in de eerste plaats heeft het koper invloed op de beweeglijkheid van sperma, waardoor het niet (nauwelijks) meer in staat is een eicel te bevruchten, dus anticonceptie.
crap in = crap out
pi_35154687
Goed, dan noem ik het voortaan samen gewoon anti-kindermiddelen.
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2006 @ 15:53:37 #43
70532 loveli
N
pi_35154735
Deal!
crap in = crap out
pi_35156934
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:31 schreef mirannie het volgende:

[..]

Nou het is gewoon zo dat op het internet gewoon zoooo veel verhalen rondgaan dat vrouwen ondanks de pil zwanger worden. Terwijl dat idd volgens de statestieken gewoon niet klopt. Ik heb het er zelfs met mijn dokter over gehad omdat ik er angstig van werd.
ik kan je vertellen dat zelfs mn dokter zei dat ik die verhalen met een hele grote korrel zout moest nemen en dat toch vaak vrouwen/meisjes zijn die er over liegen. Mensen in de omgeving horen dat, en dan krijg je dus het: "Een vriendin van een vriendin is ondanks de pil toch zwanger geraakt !"

Wat niet zegt dat het nooit kan gebeuren, maar paniekzaaien vind ik ook niet nodig
pi_35161991
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:10 schreef Aventura het volgende:

[..]

Surf naar pilonline.nl, vul het formulier in en maak het geld voor de pil die wordt voorgeschreven plus 10 euro (consult/recepttarief voor mensen die het niet via de verzekering doen) over en een paar dagen later ligt de pil in de bus. Soms is het leven zo simpel
'oh Twinky, er is een pakje van pilonline.nl voor je! Wat is dat?'

simpel ja
pi_35163020
Ik neem aan dat het in een 'discrete' verpakking zit, maar zwaar gelovige ouders kennende vermoed ik dat die zoiets als 'privacy' niet echt zullen respecteren. Maar ik zou eerder naar de huisarts gaan, die heeft gewoon zwijgplicht.
pi_35163123
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik neem aan dat het in een 'discrete' verpakking zit, maar zwaar gelovige ouders kennende vermoed ik dat die zoiets als 'privacy' niet echt zullen respecteren. Maar ik zou eerder naar de huisarts gaan, die heeft gewoon zwijgplicht.
Een 'discrete' verpakking... In een 'discrete' verpakking zit altijd iets wat (eventueel indirect) met seks te maken heeft
ja, ik ga maandag. Al is het een homeopaat, en ben ik benieuwd of hij het voorschrijft..
pi_35163193
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:39 schreef Twinky het volgende:

[..]

Een 'discrete' verpakking... In een 'discrete' verpakking zit altijd iets wat (eventueel indirect) met seks te maken heeft
ja, ik ga maandag. Al is het een homeopaat, en ben ik benieuwd of hij het voorschrijft..
Huh? Het is geen echte arts? Enneh, geldt een homeopaat in een zwaar-christelijk milieu niet als 'occult' o.i.d.?
pi_35163292
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Huh? Het is geen echte arts? Enneh, geldt een homeopaat in een zwaar-christelijk milieu niet als 'occult' o.i.d.?
\

jawe. echte homeopatische huisarts. En hij gebruikt natuurmedicijnen, dus dat is zelfs beter dan regulier
pi_35163436
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:42 schreef Twinky het volgende:
jawe. echte homeopatische huisarts. En hij gebruikt natuurmedicijnen, dus dat is zelfs beter dan regulier
Wat ik trouwens net bedenk... Je hebt tegenwoordig helemaal geen recept nodig om aan de pil te kunnen, die is immers vrijgegeven. Of vergis ik me nu? Ik had begrepen dat je tegenwoordig de pil ook zonder recept kon krijgen...
pi_35164557
Dank je wel loveli voor je antwoord, maar ik twijfel eraan om naar de dokter te gaan. Mijn zus zegt dat zij ook de eerste 2 maanden na haar eerste inname van de pil bleef bloeden. Maar ze had geen jeuk, pijn of zwellingen o.i.d. Ze vindt alleen dat ik me aanstel (geloof ik) en ze zegt dat het wel over zal gaan. Misschien gaat het inderdaad wel over, ik denk dat ik het nog gewoon even aankijk (of eigenlijk meer voel), maar iig bedankt.
pi_35164619
Geloof me, je stelt je niet aan als je klaagt dat je jeuk hebt.
pi_35165315
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat ik trouwens net bedenk... Je hebt tegenwoordig helemaal geen recept nodig om aan de pil te kunnen, die is immers vrijgegeven. Of vergis ik me nu? Ik had begrepen dat je tegenwoordig de pil ook zonder recept kon krijgen...
Als je voor het eerst aan de pil gaat moet je wel eerst even langs de dokter. Daarna kun je hem wel gewoon zelf bij de apotheek ophalen.
pi_35165371
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:30 schreef Moja het volgende:

[..]

Als je voor het eerst aan de pil gaat moet je wel eerst even langs de dokter. Daarna kun je hem wel gewoon zelf bij de apotheek ophalen.
Aha. op die manier.
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:36:10 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35165530
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je bent denk ik in de war met de morning after pil, die kunt je gewoon nu bij de drogist kopen. De pil gaat wel via recept. Achter die website pilonline zit een huisarts, die je wat vragen laat beantwoorden en die en recept uitschrijft, waarmee je het of op kunt sturen, of waarmee je het pakje af kunt halen bij de apotheek.
pi_35165625
Hangt het niet af van pil tot pil? Ik kan perfect mijn pil zo vragen aangezien ik toch niets terugkrijg.
Ik heb ooit gehoord dat een apotheek jou zelfs de pil niet kan weigeren als je ze gaat vragen
pi_35165646
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:36 schreef Aventura het volgende:
Je bent denk ik in de war met de morning after pil, die kunt je gewoon nu bij de drogist kopen. De pil gaat wel via recept. Achter die website pilonline zit een huisarts, die je wat vragen laat beantwoorden en die en recept uitschrijft, waarmee je het of op kunt sturen, of waarmee je het pakje af kunt halen bij de apotheek.
Ik had begrepen dat de pil ook vrijgegeven was. Sterker nog, de assistente van de apotheek legde mij laatst nog uit dat de enige reden dat ik de Diane-pil niet zonder recept kan krijgen, is gelegen in het feit dat die niet geregistreerd is als anticonceptiemiddel...
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:54:22 #58
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35166292
Volgens mij is het zo dat je de pil nu zonder recept kunt halen, mits er aan het begin 1x een recept is uitgegeven. Naar mijn weten kun je nergens zomaar een (internet)-apotheek binnenlopen en om de pil vragen. Ik kan het mis hebben, maar ik kan ook geen bronnen vinden die het tegendeel beweren.
pi_35166394
Ik heb ook een keer iemand horen vertellen dat ze een weekend weg was, pil was vergeten mee te nemen en toen is gaan bijhalen in de apotheek o.i.d... Ik weet het ook niet.
pi_35168930
De enige pil die je wel altijd alleen met recept kan ophalen is de
Minerva (geloof ik hetzelfde als de diane-35) Ik moest altijd eerst de dokter bellen, en die mailde dan een recept door naar de apotheek. Komt omdat die pil niet alleen voor anticonceptie is maar ook tegen acne werkt en dus ook als medicijn word gezien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Moja op 16-02-2006 22:37:13 ]
pi_35267164
@ Leonieke jij hebt toch ook de Yasmin geslikt? Ik ben begonnen met de eerste strip, en heb sinds dag 1 al zere borsten en hoofdpijn. Erg vervelend, klopt dit? Ik heb al zo lang geen pil meer geslikt dat ikniet echt weet wat de bijwerkingen zijn!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_35273413
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:35 schreef Beaker het volgende:
@ Leonieke jij hebt toch ook de Yasmin geslikt? Ik ben begonnen met de eerste strip, en heb sinds dag 1 al zere borsten en hoofdpijn. Erg vervelend, klopt dit? Ik heb al zo lang geen pil meer geslikt dat ikniet echt weet wat de bijwerkingen zijn!
Zover ik weet kunnen hoofdpijn en zere borsten idd wel bijwerkingen van de pil zijn, dus ook van de Yasmin.
pi_35278731
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:35 schreef Beaker het volgende:
Ik heb er nooit last van gehad en mijn schoonzus is overgeschakeld naar Yasmin omdat ze zo vaak last had van zere (opgeblazen) borsten door haar vorige pil.
Volgens de bijsluiter horen de bijwerkingen waar jij last van hebt tot de categorie "gewoon". (>1/100 gebruiksters heeft er last van).

Nu kan ik mij wel voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn. Moest ik in uw plaats zijn dan zou ik nog een strip proberen om te zien of het overgaat. En als dat niet zo is, zou ik naar de dokter gaan. Blijkbaar 'past' Yasmin niet bij uw lichaam... Je kan ook altijd ff telefoneren naar uw huisarts om te zien hoe hij/zij erover denkt. Maar ik zou zeker en vast niet bij een pil blijven als ik er zoveel last van heb.
pi_35292617
Ik slik sinds mijn 16e Microgynon 30, ben nu 22.
Heb sinds enkele maanden last van hevige migraine tijdens stopweek en de ''zin hebben'' is er ook niet bepaald, dus ik wil graag over op een andere pil.
Weten jullie misschien of er een pil is die lichter is, die dus minder hormonen bevat?
Zou de prikpil dan iets kunnen zijn?
''Iets'' in me laten plaatsen zoals een spiraaltje wil ik niet, Implanon(zon staafje in arm) lijkt me misschien ook wel wat maar weet niet of dat minder hormonen bevat?
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_35292760
je kan een driefasen preparaat overwegen Trigynon ofzo....
pi_35297242
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Heb sinds enkele maanden last van hevige migraine tijdens stopweek en de ''zin hebben'' is er ook niet bepaald, dus ik wil graag over op een andere pil.
Weten jullie misschien of er een pil is die lichter is, die dus minder hormonen bevat?
''Iets'' in me laten plaatsen zoals een spiraaltje wil ik niet, Implanon(zon staafje in arm) lijkt me misschien ook wel wat maar weet niet of dat minder hormonen bevat?
Ik was eerst ook aan de Mycrogynon 30, vond ik dus echt een rotpil. Ik slik nu de Lovette dat is een van de lichtste pillen en die bevalt mij heel goed .
pi_35301306
Dank voor jullie uitleg Ik heb de HA even gebeld en die heeft gezegt dat ik het even aan moet kijken, word het niet minder zal ik toch aan een andere pil moeten of ik stop er gewoon weer mee

Microgynon 30 vond ik ook een vreselijke pil overigens
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Vis een optie? maandag 20 februari 2006 @ 20:30:44 #68
70532 loveli
N
pi_35301563
quote:
Heb je bij de migraine ook last van aura's of flitsen? Zo ja, dan moet je meteen stoppen met de pil!! (en bij mijn weten met alle hormonale anticonceptiemiddelen). Als je die aura's ziet, is er (zoek het ook zelf even na als je daar last van hebt) een verhoogde kans op een beroerte.

Twee linkjes over migraine en menstruatie:
http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/migraine/menstrua.htm
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=openmailart&art_id=79
Hier wordt bijv. aangeraden de pil 3 maanden door te slikken, zodat je 'slechts' eens in de 3 maanden migraine hebt. De migraine wordt veroorzaakt door de verlaging van de hoeveelheid oestrogenen die je binnen krijgt. Maar omdat je ook last hebt van je libido, kun je misschien beter op zoek gaan naar een andere vorm van anticonceptie.

Is de Nuvaring misschien iets voor je? Omdat die 24 uur per dag werkzaam is, hoeven er minder hormonen vrij te komen om je hormoonspiegel op peil te houden voor bescherming tegen zwangerschap. De prikpil lijkt me niet geschikt, omdat je dan in een keer heel veel hormonen binnen krijgt. Als je er niet tegen kunt duurt het meer dan een jaar voordat het uit je lichaam is, dus wees daar voorzichtig mee.

Implanon lijkt me wel geschikt, maar daar moet je goed informatie over zoeken, omdat die nog niet zo lang in gebruik is. Eventuele nadelen ervan zijn dus ook minder bekend dan bij de 'gewone' pil en je kunt er niet heel makkelijk mee stoppen als je er niet tegen kunt.

Succes met het vinden van een goede methode. Zelf volg ik de natuurlijke methode (die mij persoonlijk prima bevalt), maar dat moet je maar net liggen. Als je daar evt. meer info over wilt, vraag je het maar.
crap in = crap out
pi_35303222
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik ga morgen meteen even een afspraak maken bij mn huisarts.
Flitsen zie ik niet tijdens migraine, maar dus ZO erg steken in mn hoofd dat ik ervan moet overgeven en dat dan dagenlang ... en das dus helemaal leuk ahum dat je dan ook nog eens in de week zit dat je ongesteld bent.
Ik ga me maar eens even goed laten voorlichten!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_35305418
Suces MevrouwKoRn!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35312206
Hallo allemaal,

Ik heb ook wat vraagjes over de pil. Als mijn vriendin hem (micrgynon) gedurende 3 weken slikt, heeft zij last van erg bloedverlies, hoofdpijn en buikbijn tijdens haar menstruatie. Nu slikt ze tegenwoordig de pil gedurende 4 weken, en dus pas een week later dan normaal de stopweek.
Hierdoor heeft ze overal veel minder last van, en is haar menstruatie dus een stuk minder erg/hevig. Maar kan dit 'zomaar'. Een week langer doorslikken dan normaal? Verstoor je dan niet nog meer het e.e.a. (nog meer dan dat je met de pil sowieso al doet).

En daarnaast wil ze ook af en toe nog wat meer 'spelen' met het slikken van de pil. Bijvoorbeeld ook nu weer. Ze zou ongesteld zijn tijdens het carnavalsweekend, dus slikt ze de pil nu opeens nog maar 3 weken (ipv de 4 die ze normaal doet), zodat ze met carnaval niet meer ongesteld is. Handig als je dat zo kunt plannen, maar ze ligt wel al sinds vrijdag met erge hevige buikkrampen, hoofdpijn en flinke diarree op bed. Ook hier is mijn vraag: kan dit 'zomaar'? Ik zou uit de 'resultaten' zeggen van niet. En daarnaast verstoor je toch je cyclus op deze manier?

Maar goed, wat weet ik ervan? Ik ben maar een man. Graag reacties van de meer ervaren personen op dit gebied. Alvast bedankt!

Groetjes,
Erik
  Vis een optie? dinsdag 21 februari 2006 @ 00:09:42 #72
70532 loveli
N
pi_35312896
Ja, dat kan zomaar.
De cyclus (slijmvlies opbouwen, eitje rijpen, eisprong, menstruatie) is er niet meer bij pilgebruik. Het lichaam denkt zwanger te zijn (door de hormonen) en houdt daarom het slijmvlies in stand. Stopweek => lichaam komt erachter dat er geen zwangerschap is => onttrekkingsbloeding en daarna wordt er weer een klein beetje slijmvlies opgebouwd.
De pil moet een minimaal aantal dagen worden geslikt om veilig te zijn. Als er langer wordt geslikt maakt dat helemaal niet uit. Meestal wordt aangeraden om minimaal elke 3 maanden een stopweek te nemen, om een doorbraakbloeding te voorkomen. Doorslikken mag dus en zorgt zelfs voor een gelijkmatigere hormoonspiegel. De concentratie hormonen is dan 3 maanden hetzelfde in plaats van 3 weken. De onttrekkingsbloeding geeft vrouwen het idee dat alles nog normaal functioneert, terwijl eigenlijk de hormoonhuishouding wordt overgeomen door de pil.

Dus: de cyclus raakt niet in de war, want er is geen cyclus. Doorslikken kan geen kwaad en zorgt voor minder schommelingen in de hormoonhuishouding.
crap in = crap out
pi_35328725
Ik heb ook een vraag. Ik slik de microgynon 30 anticonceptie pil. Ik neem deze pil niet als voorbehoedsmiddel, maar als middel om de pijn tijdens de menstruatie te verzachten.

Op donderdag begin ik met het slikken van de pil. Nu ben ik vergeten deze zaterdag en zondag in te nemen. Gister (maandag) heb ik de maandag pil gewoon geslikt. Wat gebeurt er nu met mijn menstruatie als ik die 2 pillen van zaterdag en zondag niet meer slik? Of hoe kan ik ervoor zorgen dat ik over 3 weken alsnog gewoon op de zondag dat ik normaal ongesteld wordt, nu ook ongesteld wordt? Het heeft er dus niks mee te maken dat ik nu niet beschermd ben tegen een zwangerschap, want dat is helemaal niet aan de orde. Het gaat om de menstruatie en of ik nu niet alles door de war schop.
Hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag. Alvast bedankt!
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  Vis een optie? dinsdag 21 februari 2006 @ 15:42:07 #74
70532 loveli
N
pi_35329923
Als ik het goed begrijp heb je donderdag en vrijdag geslikt, maar ben je zaterdag en zondag vergeten. Het is dus aan het begin gebeurd. Volgens mij komt dat wel goed. De gemiste pillen slikken maakt niet meer uit, daarmee kun je de dip in je hormoonspiegel van het weekeinde niet meer repareren.
Als je echt zekerheid wil hebben moet je even naar de huisarts, maar als je geen tussentijdse bloeding krijgt (wat volgens mij erg onwaarschijnlijk is), is er niets veranderd en kun je gewoon op zondag over 3 weken je bloeding krijgen.

Als je pijn hebt tijdens je menstruatie, kun je ook gewoon 3 maanden doorslikken, want elke 3 weken een bloeding is niet nodig. Wat ook goed tegen de pijn kan helpen zijn omega-vetzuren, bv. theunisbloemolie. Ik hoop dat je hier wat een hebt.
crap in = crap out
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:15:17 #75
92409 Twinky
Little star.
pi_35371575
Ik heb het gewoon gedaan! Ben naar de dokter geweest en erom gevraagd. Hij heeft me een recept meegegeven en bij de apotheek hebben ze een nieuw 'record' voor me aangemaakt zodat het niet via de verzekering en dus langs mijn ouders gaat.
Ben vergeten welke het nou was, ze liggen boven. Doosje enzo was allemaal roze, een lichte pil.
Het ging eigenlijk allemaal erg makkelijk, al is het best duur (bijna 20 euro voor drie maanden) in een keer.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, gisteren meteen begonnen met slikken (op 4e dag van menstruatie). Vandaag wel hoofdpijn maar dat kan ook komen door vermoeidheid.
pi_35371629
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:15 schreef Twinky het volgende:
Ik heb het gewoon gedaan! Ben naar de dokter geweest en erom gevraagd. Hij heeft me een recept meegegeven en bij de apotheek hebben ze een nieuw 'record' voor me aangemaakt zodat het niet via de verzekering en dus langs mijn ouders gaat.
Ben vergeten welke het nou was, ze liggen boven. Doosje enzo was allemaal roze, een lichte pil.
Het ging eigenlijk allemaal erg makkelijk, al is het best duur (bijna 20 euro voor drie maanden) in een keer.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, gisteren meteen begonnen met slikken (op 4e dag van menstruatie). Vandaag wel hoofdpijn maar dat kan ook komen door vermoeidheid.
Goedzo, viel allemaal mee dus.
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:35:30 #77
92409 Twinky
Little star.
pi_35372315
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Goedzo, viel allemaal mee dus.
vond het doodeng. Eerst bij de dokter en toen in de apo, jezus. shake shake!
pi_35372386
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:35 schreef Twinky het volgende:
vond het doodeng. Eerst bij de dokter en toen in de apo, jezus. shake shake!
Bang dat je iemand zou tegenkomen die het aan je ouders zou kunnen vertellen...?

Wel triest dat het zo moet...
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:53:30 #79
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35387415
Lijkt me vreselijk om anno 2006 nog zo te moeten leven. Wat willen je ouders dan, dat je zwanger wordt ofzo? Maar gelukkig heb je een manier gevonden.
pi_35387458
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:53 schreef Aventura het volgende:
Lijkt me vreselijk om anno 2006 nog zo te moeten leven. Wat willen je ouders dan, dat je zwanger wordt ofzo? Maar gelukkig heb je een manier gevonden.
In dit geval gaat het zelfs niet eens daarom, maar om heftige pijnen tijdens de menstruatie...
pi_35398897
Heeft iemand hier ervaring met de Ministat?

In de bijsluiter staat het volgende:

Voordat u met Ministat begint.
In bepaalde situaties kan het nodig zijn dat u tijdens het gebruik van een combinatiepil onder extra controle blijft. Als een van deze situaties op u van toepassing is, moet u dit dus aan uw dokter vertellen voordat u met Ministat begint. Dit geldt voor de volgende situaties, uw dokter kan u uitleggen om welke risico's het gaat:

• u hebt de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa (chronische darmontsteking);
• andere situaties

Ik ben ongeveer een week geleden overgestapt op deze pil. Mijn huisarts heeft me niets gezegd over eventuele risico's, weet iemand hier meer van?

Ervaringen met de ministat hoor ik ook graag
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:15:22 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35399174
Ik heb nog een vraag over de pil...Ik heb al jaren last van pijn in mijn onderbuik. Onder mijn schaambeen zeg maar en dan over de gehele breedte. Ik heb daarvoor zelfs een aantal onderzoekjes gehad (soa-test, urine-en bloedtest, blaasecho) maar daar is niets uitgekomen, mijn huisarts zei toen dat ze me niet verder wilde laten onderzoeken omdat ze dacht dat er toch niets uit zou komen. Ik heb die pijnen ongeveer vanaf mijn 22ste. Op diezelfde leeftijd begon ik ook met de pil. Vorig jaar ben ik een tijd gestopt, ongeveer 5 maanden. Ben inmiddels weer begonnen en merk dat ik weer vaak buikpijn heb en realiseer me dat ik die pijn in de pilvrije maanden eigenlijk helemaal niet had. Ik vraag me af of het gerelateerd kan zijn aan de pil. Wie herkent deze klachten?
pi_35399203
Je zou zeggen dat het wel met de pil te maken móet hebben dan...
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:18:22 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35399270
Ja ik denk het ook, maar op wat voor een manier, op inet kan ik er bijna niks over vinden.
pi_35399349
Heb je het wel gemeld bij je huisarts?
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:22:29 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35399449
Over dat verband dat ik denk te zien nog niet nee, dat bedacht ik me gister pas...Op de een of andere manier wen je er heel snel aan als chronische maar niet continue pijn opeens verdwijnt. Maar als het dan weer terugkeert valt het des te meer op..
pi_35405714
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:37 schreef loveli het volgende:
Ken je dat verhaal van die mensen met 4 kinderen? Kind 1 kwam ondanks het condoom, kind 2 door de pil heen (want die was betrouwbaar...), nummer 3 na de sterilisatie van manlief en nummer 4 diende zich aan nadat ma zich had laten steriliseren. Ik kan er zo snel geen linkje naar vinden, maar dat is dus echt gebeurd.
Kortom, sommige mensen zijn vruchtbaarder dan anderen. Vruchtbaarheidsproblemen beperken zich niet tot het niet zwanger kunnen worden, ook te vruchtbaar kan een probleem zijn.
En zoals eerder werd opgemerkt, onregelmatig leven kan ook invloed hebben. Als je wisselende diensten werkt, kan dit invloed hebben op hoe de pil wordt opgenomen vergeleken met elke dag voor het slapen gaan slikken.

Dank je wel! Gelukkig zijn er ook nog mensen die het wel snappen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:37:28 #88
92409 Twinky
Little star.
pi_35437550
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:53 schreef Aventura het volgende:
ja, erg he. Vind ik zelf ook!

Was vooral bang dat het mis zou gaan. Dat die vrouw het toch via de verzekering zou laten gaan, dat de dokter het niet zou doen of iets dergelijks.. Weet niet, was zo'n beetje dezelfde spanning als voor de eerste keer condooms kopen

Nu dus een paar dagen verder.. Beetje hoofdpijn/chaggerijnig maar dat kan ook komen van vermoeidheid. Ook hoor ik van alle kanten mensen die dikker worden door de pil, en dat wil ik niehiet!!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:44:31 #89
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35437791
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:37 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja, erg he. Vind ik zelf ook!

Was vooral bang dat het mis zou gaan. Dat die vrouw het toch via de verzekering zou laten gaan, dat de dokter het niet zou doen of iets dergelijks.. Weet niet, was zo'n beetje dezelfde spanning als voor de eerste keer condooms kopen

Nu dus een paar dagen verder.. Beetje hoofdpijn/chaggerijnig maar dat kan ook komen van vermoeidheid. Ook hoor ik van alle kanten mensen die dikker worden door de pil, en dat wil ik niehiet!!
Over dat dik worden stond gisteren iets in de krant. Dat ze alle onderzoeken etc. nogmaals hebben bekeken en dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat je van de pil zou aankomen. Dat scheelt weer Ik zelf ben nooit aangekomen door pilgebruik.
pi_35439060
Ik ben ook niet aangekomen door de pil. Ik denk dat dat psychisch is. Of wellicht dat een verandering in je hormoonhuishouding kan zorgen voor meer 'lekkere trek', maar dan is het nog altijd je eigen keus om daaraan toe te geven.
  Vis een optie? vrijdag 24 februari 2006 @ 12:42:40 #91
70532 loveli
N
pi_35439481
Er is zeker een verband tussen vrouwelijk vet en oestrogenen. Wanneer een transseksuele man oestrogenen krijgt toegediend, krijgt hij vrouwelijke vormen. De hoeveelheid hormonen in de pil is natuurlijk veel kleiner dan dat, maar het idee is duidelijk.
De ene vrouw zal sterker reageren dan de ander op de hormonen in de pil, afhankelijk van haar eigen hormoonhuishouding.
Overigens, door veel vet te eten maken we ook meer oestrogeen aan, maar dat is weer een ander verhaal.
crap in = crap out
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:51:50 #92
92409 Twinky
Little star.
pi_35443694
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben ook niet aangekomen door de pil. Ik denk dat dat psychisch is. Of wellicht dat een verandering in je hormoonhuishouding kan zorgen voor meer 'lekkere trek', maar dan is het nog altijd je eigen keus om daaraan toe te geven.
heb juist minder 'lekkere trek'.. ach, ik zie wel, het kan er ook weer af!
pi_35445685
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:37 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ook hoor ik van alle kanten mensen die dikker worden door de pil, en dat wil ik niehiet!!
Meestal tussen de 1 en 5 kg... Is dus te overkomen en met een beetje dicipline ook zo weer eraf.
pi_35520003
Ik ben niet dikker geworden door het gebruik van de pil

[ Bericht 52% gewijzigd door Beaker op 27-02-2006 22:32:48 ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35558541
HELP!!

Sinds 21 dagen geleden slik ik weer de pil, omdat ik laatst in het ziekenhuis heb gelegen ivm een ontzettende ei-sprong. Da cyclus daarna had ik het weer en dus ben ik vol goede moed naar de HA gegaan en gevraagd wat we daar aan konden doen, weinig behalve dat ik weer aan de pil zou gaan.
Mijn cyclus ging zonder pil best goed 30 - 35 dagen (nadat het twee jaar was weggeweest)
Nu slik ik de Yasmin sinds 21 dagen (mijn eerste strip) en heb sinds dag 1 zere borsten (had dit ook zonder de pil, dus door pilgebruik moest ook dit minder worden) en nu heb ik alweer wat bruine afscheiding terwijl ik mijn laatste tablet vanavond moet innemen.

Kan dit al na zo kort pil gebruik, of zijn deze klachten wel al heel snel?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35558787
Denk eerder dat het nog wat restverschijnselen zijn van toen je niet de pil slikte. Ik zou het nog een maandje aankijken en dan eventueel de huisarts weer inschakelen als er nog geen verbetering optreedt.
pi_35561963
Ik ben tot 4 keer toe aangekomen van de pil en ook weer afgevallen toen ik er mee stopte. Na de tweede keer 5 kilo aangekomen te zijn, ben ik mijn eetpatroon in de gaten gaan houden. Psychologisch of niet, ik kwam aan ondanks dat mijn eetpatroon hetzelfde was. Mijn zus en moeder kampen met hetzelfde probleem, mijn zusje weer niet. Ik denk dat je die aanleg hebt of niet en ik heb het gevoel dat het zich sterker of misschien zelfs alleen maar uit bij mensen die aanleg hebben voor dik worden. Mijn zusje is de enige in onze familie die die aanleg niet heeft. Ik heb nu een hormoonspiraaltje en dat is een verademing. Ineens weer elke dag zin in seks waardoor ik helemaal op ontdekkingstoer ben (beetje lullig voor mijn ex, mijn huidige vriend profiteert er zeer regelmatig van, gheghe) en nog belangrijker: ik ben weer in balans, zit veel lekkerder in mijn vel! Dat soort hormonentroep neem ik nooit meer vrijwillig!
pi_35563107
UIt het vorige topic
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:43 schreef teig het volgende:

Ik ben er dus dinsdag achter gekomen dat ik de pil vergeten was. Gelijk hem alsnog geslikt en mijn huisarts gebeld. Ik had nog in mijn hoofd dat ik woensdag gevreen had met mijn vriend. dus de assistente zei dat het geen probleem was.
Rond een uur of 16 kwam ik erachter dat het niet woensdag maar vrijdag was.. Ik dus op nieuwe mijn huisarts gebeld maar die was niet bereikbaar. Toen drie andere artsen gebeld. Bij iedereen een ander verhaal te horen gekregen , maar de strekking was mneem een morning after pil. Ik mijn apotheek gebeld en er na een advies van hun een gehaald en geslikt.
Ik ben dr behoorlijk beroerd van geweest en ben toch de volgende dag even langs mijn huisarts geweest.
Die vertelde dus dat het helemaal niet nodig was dat ik een map gehad had. die was te laat (binnen 72 uur na sex) ik had dat ook wel gelezen, maar ja die adviezen he!
Hij acht de kans dat ik zwanger ben erg klein, maar die kans is er....
Dit was dus een maand geleden. Ik had dus 14 februari ongesteld moeten worden. Moeten worden idd. Ik ben nu al 2 weken overtijd. Ik weet het eerst aan de spanning maar nu weet ik het niet meer. Ik weet niet wat mijn lichaam me verteld. Ik heb zaterdag een test gedaan, maar die is mislukt. Ik ga woensdag opnieuw testen. Ik heb hem al wel in huis, maar mijn vriend wil graag bij mij thuis zijn als ik test dus doe ik het woensdag......

.....hellup....
pi_35564924
Hoe is jouw test mislukt teig? Je had maar één streepje? Want dat is net goed (in jouw geval dan toch )
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2006 @ 12:45:57 #100
70532 loveli
N
pi_35569856
Bij een 5-20% van de vrouwen komt de menstruatie eerder of later na gebruik van de MAP.
De MAP voorkomt een eisprong en als deze al is geweest voorkomt het innesteling. De week na het innemen van de MAP is ook niet veilig, dus in die week moet een condoom worden gebruikt.
Als je de MAP te laat inneemt, heeft de mogelijke eisprong al plaatsgevonden en berust de werking alleen nog op het voorkomen van innesteling.

In jouw geval zaten er 3 dagen tussen de onbeschermde seks en het vergeten van de pil. Normaal gesproken blijft een zaadcel een uur of 12 leven, mogelijk iets langer. Maar 3 dagen buiten de vruchtbare periode is niet erg waarschijnlijk. Als de vrouw vruchtbaar is, kan een zaadcel tot 5 dagen leven door slijm dat tijdens de vruchtbare periode wordt aangemaakt. Dat was bij jou toen je seks had dus niet het geval.

Na het vergeten van de pil verandert de hormoonspiegel, waardoor wel een eisprong kan plaatsvinden. Dat is bij jou op z'n vroegst 3.5 dag na de seks, 12 uur na het vergeten van de pil. Normaal gesproken is het erg onwaarschijnlijk dat er dan nog zaad aanwezig is dat in staat is een eicel te bevruchten.

Ik weet aardig wat van vruchtbaarheid van de 'normale' cyclus, maar een cyclus tijdens pilgebruik is gewoon anders. Uitgaande van een normale cyclus is het onwaarschijnlijk dat zaad die 3 dagen heeft overleefd. De MAP kan zorgen voor een verandering van je cyclus, stress kan dat ook.

In ieder geval veel sterkte, meissie!
crap in = crap out
pi_35570038
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 01:21 schreef teig het volgende:
UIt het vorige topic
[..]

Dit was dus een maand geleden. Ik had dus 14 februari ongesteld moeten worden. Moeten worden idd. Ik ben nu al 2 weken overtijd. Ik weet het eerst aan de spanning maar nu weet ik het niet meer. Ik weet niet wat mijn lichaam me verteld. Ik heb zaterdag een test gedaan, maar die is mislukt. Ik ga woensdag opnieuw testen. Ik heb hem al wel in huis, maar mijn vriend wil graag bij mij thuis zijn als ik test dus doe ik het woensdag......

.....hellup....

Eerlijk gezegd denk ik dat het in dit geval echt met spanning te maken heeft. Een zwangerschapstest kan niet mislukken hoor. Dus als ie aangeeft dat je niet zwanger bent, dan is dat ook niet zo, en andersom geldt hetzelfde.
pi_35570081
Ik ga vanmiddag even naar de huisarts om een andere pil dan de Diane aan te vragen, aangezien ik nu toch wel definitief van mijn acne af lijk te zijn (door Roaccutane). Ik ga vragen om de Yasmin.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:05:31 #103
82456 teig
oh my gow
pi_35572329
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 08:13 schreef leonieke het volgende:
Hoe is jouw test mislukt teig? Je had maar één streepje? Want dat is net goed (in jouw geval dan toch )
ik had een clearblue test gedaan en die heeft een controle streepje. Als dat streepje verschijnt is de test gelukt. Bij mij is dat streepje zelfs niet verschenen
pi_35575455
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:05 schreef teig het volgende:

[..]

ik had een clearblue test gedaan en die heeft een controle streepje. Als dat streepje verschijnt is de test gelukt. Bij mij is dat streepje zelfs niet verschenen
Oké
Succes met het testen morgen
pi_35579636
ik kijk morgen nog even aan en als ik me dan nog zo lamlendig voel als nu, dan ga ik toch naar de HA terug of ik stop gewoon weer met de pil dan maar een enorme eisprong iedere maand

Ik heb gisteren mijn laatste pil geslikt en had gisterenavond en vandaag het gevoel ongesteld te worden, maar helaas helemaal niks

Potver
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35579650
Ik heb de Yasmin gekregen van de huisarts. Ben benieuwd hoe die bevalt.
pi_35579791
Hopelijk bevalt hij jou beter dan dat hij mijn bevalt

Succes!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35580071
Ik houd jullie op de hoogte.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:35:00 #109
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_35583014
Omdat ik op het moment zware medicatie gebruik wil ik even stoppen met de pil.
Ik denk dat het zo wie zo wel goed is om na meer dan tien jaar gebruik even te stoppen.

Nu heb ik nu mijn stopweek en moet ik menstrueren en daarna wilde ik de pil maar even niet meer innemen.
Even aankijken hoe dat gaat.

Maar mocht ik toch weer willen beginnen .. wanneer doe je dat dan?
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_35583108
Dan begin je op de eerste dag van je menstruatie dan is hij ook gelijk veilig
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:39:23 #111
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_35583177
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:37 schreef Beaker het volgende:
Dan begin je op de eerste dag van je menstruatie dan is hij ook gelijk veilig
Oke duidelijk ... dank je wel
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:01:04 #112
92409 Twinky
Little star.
pi_35597972
Vroeg me nog af, kun je ook na twee weken al een stopweek doen?
pi_35599037
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:06 schreef Raissa het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Ministat?

In de bijsluiter staat het volgende:

Voordat u met Ministat begint.
In bepaalde situaties kan het nodig zijn dat u tijdens het gebruik van een combinatiepil onder extra controle blijft. Als een van deze situaties op u van toepassing is, moet u dit dus aan uw dokter vertellen voordat u met Ministat begint. Dit geldt voor de volgende situaties, uw dokter kan u uitleggen om welke risico's het gaat:

• u hebt de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa (chronische darmontsteking);
• andere situaties

Ik ben ongeveer een week geleden overgestapt op deze pil. Mijn huisarts heeft me niets gezegd over eventuele risico's, weet iemand hier meer van?

Ervaringen met de ministat hoor ik ook graag
Iemand?
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:22:36 #115
82456 teig
oh my gow
pi_35612641
vanmorgen vergeten.. misschien later vandaag
pi_35613108
Ik ben een beetje ongesteld dat gaat de goede kant op
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35613653
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:22 schreef teig het volgende:
vanmorgen vergeten.. misschien later vandaag
Je kunt het op elk willekeurig tijdstip van de dag doen. En hoe langer je het uitsteld, hoe langer de spanning in je lijf blijft van de onwetendheid
pi_35613666
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Twinky het volgende:
Kan wel, maar dan ben je niet meer veilig tegen zwangerschap.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:30:51 #119
82456 teig
oh my gow
pi_35616828
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:00 schreef mirannie het volgende:

[..]

Je kunt het op elk willekeurig tijdstip van de dag doen. En hoe langer je het uitsteld, hoe langer de spanning in je lijf blijft van de onwetendheid
weet ik, heb dus ook net getest.... en had maar 1 streepje

Wat heb ik nou geleerd...

NOOOOOOOOOOIT meer de pil vergeten!!!!
pi_35616857
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:30 schreef teig het volgende:

[..]

weet ik, heb dus ook net getest.... en had maar 1 streepje

Wat heb ik nou geleerd...

NOOOOOOOOOOIT meer de pil vergeten!!!!
Proficiat
pi_35620165
Teig dat moet vast een opluchting zijn!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:42:43 #122
82456 teig
oh my gow
pi_35622555
ja eigenlijk best wel. Ad heb ik erover gedacht wat ik zou doen mocht ik wel zwanger zijn... tis toch een leven wat er dan in je zit. Ik moet bekennen dat ik zelfs al uitegerekend had wanneer ik uitgerekend zou zijn.

Maar ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken....
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:38:16 #123
92409 Twinky
Little star.
pi_35634162
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:42 schreef teig het volgende:
ja eigenlijk best wel. Ad heb ik erover gedacht wat ik zou doen mocht ik wel zwanger zijn... tis toch een leven wat er dan in je zit. Ik moet bekennen dat ik zelfs al uitegerekend had wanneer ik uitgerekend zou zijn.

Maar ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken....
en welke kleur zou de babykamer worden?
Gelukkig maar...
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:39:15 #124
92409 Twinky
Little star.
pi_35634187
quote:
pi_35634209
Dat antwoord was al gegeven, Twinky. Ja, dat kan, maar dan ben je niet veilig meer.
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:05:26 #126
142585 ZmirnoV
De harde waarheid...
pi_35658711
Er is een vraag waar wij mee zitten. Als je vanaf je eerste dag menstruatie trouw de pil slikt en een week sex hebt, en vervolgens de tweede week geen sex en pil gebruikt, is het dan okay om dan de derde week gewoon verder te gaan met de pil (zonder sex)? Is er een (grote) kans op zwanger te zijn door die tweede week niks gebruikt te hebben?
pi_35658844
Waarom zou je een week geen pil nemen? Of snap ik er nu niets meer van?
pi_35658875

Je hebt het nu over één week de pil gebruiken, dan weer een week niet en dan weer wel? Natuurlijk ben je dan niet veilig. Maar als je geen seks hebt, ben je altijd veilig natuurlijk.
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:22:29 #129
142585 ZmirnoV
De harde waarheid...
pi_35659406
Nou vanwege hoofdpijn en buikpijn is de reden een week niks gebruiken en geen seks erbij. Maar onze vraag was of dat effect heeft vanwege de week ervoor waar we wel seks en pil gebruikten. Dus of je zwanger kan raken door zo'n week niks gebruikt te hebben (ook sindsdien geen seks gehad).
pi_35659542
Ik denk persoonlijk dat de hormonen dan zo in de war gaan zijn dat ze niet meer weten wat ze moeten doen en dan ben je niet meer beschermd.
Hetzelfde krijg je toch als je 1 of 2 dagen de pil vergeten bent. Dan ben je volgens mij ook een bepaalde periode niet meer beschermd.

Waarom niet veranderen van pil? Eén die beter geschikt is?
pi_35660607
Sperma kan een paar dagen blijven leven, dus ja, als je dan ineens stopt, dan loop je wel degelijk risico. Zulk geklooi is uitermate onverstandig.
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:18:12 #132
82456 teig
oh my gow
pi_35661527
hele levendige spermacellen kunnen 72 uur blijven leven...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 03:20:08 #133
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_35667145
Ik heb ook een vraag waar ik graag een antwoord op wil, to ease the mind

Mijn vriendin heeft vanaf de eerste dag van de menstruatie de pil geslikt en netjes het stripje afgewerkt. Vandaag was de eerste dag van de stopweek, ze is echter niet ongesteld geworden en we hebben sex gehad.

Klopt het dat je de eerste dag van de stopweek niet per se ongesteld hoeft te worden? En kan het kwaad om die dag dan sex te hebben?

In mijn simpele logica is het dan namelijk ongeveer hetzelfde als gewoon een dag de pil vergeten, alleen niet middenin een strip maar aan het einde. Als je begrijpt wat ik bedoel

Ik neem aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar ik zou graag even willen weten of dat ook klopt
pi_35668216
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 03:20 schreef Blazkowich het volgende:

Mijn vriendin heeft vanaf de eerste dag van de menstruatie de pil geslikt en netjes het stripje afgewerkt. Vandaag was de eerste dag van de stopweek, ze is echter niet ongesteld geworden en we hebben sex gehad.

Klopt het dat je de eerste dag van de stopweek niet per se ongesteld hoeft te worden? En kan het kwaad om die dag dan sex te hebben?

In mijn simpele logica is het dan namelijk ongeveer hetzelfde als gewoon een dag de pil vergeten, alleen niet middenin een strip maar aan het einde. Als je begrijpt wat ik bedoel

Ik neem aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar ik zou graag even willen weten of dat ook klopt
Als ze de strip gewoon goed heeft geslikt is ie idd gewoon veilig, dus ook de eerste dag van de stopweek . Het kan weleens gebeuren dat de menstruatie uitblijft als je voor het eerst aan de pil bent of van pil veranderd.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 08:37:14 #135
61183 leonieke
Dan toch?
pi_35668459
quote:

Ik stop op donderdag met mijn pil en tijdens de nacht van zondag op maandag begint meestal mijn menstruatie. Soms gebeurt het dat het pas op maandag begint of heel soms op dinsdag.
En die pil neem ik ondertussen al bijna 4 jaar (met ergens een halfjaar tussen).

Ik zou me dus echt geen zorgen maken
pi_35668873
Mensen, lees nou toch eens die bijsluiter... Daar staan antwoorden in op vrijwel alle vragen die hier worden gesteld...

Maar dit is makkelijker natuurlijk, hoef je niet te zoeken.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:33:46 #137
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_35711797
Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet dat het allemaal in de bijsluiter staat, maar soms staat het daar in zo'n vaag taalgebruik in dat ik er moeite mee heb om het precies uit te vogelen hoe het zit in een bepaalde specifieke situatie zoals deze.

Daarom vraag ik het hier, bedankt dames
pi_35752849
quote:

Volgens mij wordt niemand ooit de eerste dag van de stopweek meteen ongesteld.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 5 maart 2006 @ 23:31:50 #139
82456 teig
oh my gow
pi_35759548
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:38 schreef Twinky het volgende:

[..]

en welke kleur zou de babykamer worden?
Gelukkig maar...
lime groen, want dat kan bij meisjes en jongetjes..

pi_35809142
Ik had een vraagje, zijn er meer vrouwen die echt amper menstrueren tijdens de stopweek Ik ben namelijk van de Minerva overgestapt naar de lovette (sinds 3 maanden nu) En ik menstrueer echt heeel weinig en dat duurt ongeveer een halve dag, terwijl ik met de minerva toch altijd wel 3 dagen ongesteld was. Volgens de dokter komt het wel vaker voor, maar ik ken eigenlijk niemand die dit ook heeft.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:37:17 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35809292
Geen idee, maar ik zou zeggen wees blij!
pi_35810091
Inderdaad, prijs jezelf gelukkig.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:11:11 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35810575
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:33 schreef Moja het volgende:
Ik had een vraagje, zijn er meer vrouwen die echt amper menstrueren tijdens de stopweek Ik ben namelijk van de Minerva overgestapt naar de lovette (sinds 3 maanden nu) En ik menstrueer echt heeel weinig en dat duurt ongeveer een halve dag, terwijl ik met de minerva toch altijd wel 3 dagen ongesteld was. Volgens de dokter komt het wel vaker voor, maar ik ken eigenlijk niemand die dit ook heeft.
Je moet het sowieso nog even aanzien. 3 Maanden is nog erg kort om al iets zinnigs over de bijwerkingen van de pil te zeggen. Het kan best zijn dat je alsnog meer gaat bloeden.
En het klinkt misschien een tikje belachelijk, maar kan het bv. echt niet zijn dat je onverhoopt zwanger bent...Dat is natuurlijk een overbekende oorzaak van niet of heel weinig bloeden.
pi_35811227
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:11 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je moet het sowieso nog even aanzien. 3 Maanden is nog erg kort om al iets zinnigs over de bijwerkingen van de pil te zeggen. Het kan best zijn dat je alsnog meer gaat bloeden.
En het klinkt misschien een tikje belachelijk, maar kan het bv. echt niet zijn dat je onverhoopt zwanger bent...Dat is natuurlijk een overbekende oorzaak van niet of heel weinig bloeden.
Nou ik test eens in de zoveel tijd gewoon voor de zekerheid, dus nee dat is het niet. Klinkt raar maar ik ben er niet zo heel erg blij mee eerlijk gezegd, het was altijd een beetje een bevestiging dat alles goed zit ofzo.
pi_35811254
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:28 schreef Moja het volgende:
Nou ik test eens in de zoveel tijd gewoon voor de zekerheid, dus nee dat is het niet. Klinkt raar maar ik ben er niet zo heel erg blij mee eerlijk gezegd, het was altijd een beetje een bevestiging dat alles goed zit ofzo.
Kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, als je net als ik last hebt van zwangerschapsfobie.
pi_35811386
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, als je net als ik last hebt van zwangerschapsfobie.
Heb ik idd ook wel Het lijkt me ook niet goed voor je lichaam om amper te bloeden, het moet toch ergens heen of zie ik dat verkeerd?
pi_35811457
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:33 schreef Moja het volgende:

[..]

Heb ik idd ook wel Het lijkt me ook niet goed voor je lichaam om amper te bloeden, het moet toch ergens heen of zie ik dat verkeerd?
Dat valt wel wat mee, ik doe zelf maar eens in de paar maanden een stopweek en dat bloed ik evenveel als anders.
pi_35816213
Ik stop een keer in het half jaar, soms langer, tot ik vanzelf doorbraakbloedingen krijg. En dat zijn echt bloedinkjes hoor. Het is echt onzin dat het op zou gaan hopen ofzo

Menstruatie is eigenlijk het afstoten van het slijmvlies van de baarmoeder. En nu is gebleken dat dit bij het doorslikken van de pil niet dikker wordt ofzo. Het slijmvlies blijft al die tijd gewoon even dik!

Wel zijn er artsen die zeggen dat het doorslikken de opbouw van je slijmvlies in de war kan sturen.
Dit zou je dan echter vanzelf wel merken. Ik heb nog nooit iets daarvan gemerkt, behalve dus af en toe wat spotting, maar dat is ook niet echt heel veel ofzo. En ik voel me gewoon een stuk lekkerder door zo weinig mogelijk ongesteld te zijn.
pi_35816425
Ik ook, gezien het feit dat een ongesteldheid bij mij immer samengaat met een migraine-aanval.
  Vis een optie? dinsdag 7 maart 2006 @ 19:08:25 #150
70532 loveli
N
pi_35817725
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:15 schreef djenneke het volgende:
Ik stop een keer in het half jaar, soms langer, tot ik vanzelf doorbraakbloedingen krijg. En dat zijn echt bloedinkjes hoor. Het is echt onzin dat het op zou gaan hopen ofzo

Menstruatie is eigenlijk het afstoten van het slijmvlies van de baarmoeder. En nu is gebleken dat dit bij het doorslikken van de pil niet dikker wordt ofzo. Het slijmvlies blijft al die tijd gewoon even dik!

Wel zijn er artsen die zeggen dat het doorslikken de opbouw van je slijmvlies in de war kan sturen.
Dit zou je dan echter vanzelf wel merken. Ik heb nog nooit iets daarvan gemerkt, behalve dus af en toe wat spotting, maar dat is ook niet echt heel veel ofzo. En ik voel me gewoon een stuk lekkerder door zo weinig mogelijk ongesteld te zijn.
Er wordt juist minder weefsel aangemaakt, omdat he lichaam geen voorbereidingen maakt voor een zwangerschap waarbij een slijmvlies nodig is waarin een bevruchte eicel goed kan innestelen. Tijdens het slikken van de pil wordt het slijmvlies in stand gehouden omdat het lichaam denkt zwanger te zijn. In de stopweek is er geen hormoon dat afbraak van het slijmvlies voorkomt en wordt het afgebroken (onttrekkingsbloeding). Dan begint de opbouw, het slijmvlies bereikt niet de toestand als in een normale cyclus, omdat voor die tijd hormonen worden geslikt. Daarom is een onttrekkingsbloeding minder dan een menstruatie.

Het enige mij bekende argument om zo nu en dan een stopweek in te lassen, is om te voorkomen dat het weefsel gaat woekeren (celdeling), waardoor er mogelijk een verhoogde kans op kanker is. Normaal gesproken wordt het slijmvlies niet veel ouder dan 3 weken, daar is het dus op gemaakt. Hoe ouder het wordt, des te groter de kans op woekeringen. Vandaar dat wordt aangeraden eens in de zoveel tijd een stopweek in te lassen. De ene arts raadt een kortere periode dan de ander aan, maar het advies is maximaal 6 maanden achter elkaar de pil non stop te slikken.

Voor de hormoonspiegel is doorslikken zelfs beter dan een stopweek inlassen, die blijft dan constanter.
crap in = crap out
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:12:34 #151
61183 leonieke
Dan toch?
pi_35817897
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:08 schreef loveli het volgende:

[..]
De ene arts raadt een kortere periode dan de ander aan, maar het advies is maximaal 6 maanden achter elkaar de pil non stop te slikken.
Yups, want toen ik gestopt was met de pil moest ik ook na 6 maand terug beginnen met de pil of andere hormonen omdat het daar idd allemaal regelmatig eens gekuist moet worden zoals mijn gyn het zo fantastisch kan uitleggen
pi_35848726
als je je stopweek overslaat met de pil, ben je dan langer ongesteld?
(ik heb gewoon microgynon 50)
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  Vis een optie? woensdag 8 maart 2006 @ 22:13:33 #153
70532 loveli
N
pi_35861289
Nee, want het slijmvlies wordt niet opgebouwd tijdens het slikken, het beetje dat is opgebouwd wordt in stand gehouden.
crap in = crap out
pi_35861966
nope, ben net ongesteld geweest, en voor maar slechts twee dagen.

En vreemd genoeg had ik helemaal geen klachten, voor het eerst in 5 jaar....
Ik ben wel overgegaan op rigevidon. Zou toch hetzelfde effect moeten hebben (is toch precies hetzelfde spul als microgynon 30??), maar vreemd genoeg voel ik me hier veel beter bij
pi_35863281
2 dagen? ik ben jaloers

maar is het dan ook niet heftiger ofzo? lijkt mij opzich wel logisch..
en kan je dan ook niet gewoon elke keer gewoon om de twee maanden ongesteld worden?
of is dat dan weer heel slecht ofzo
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_35864059
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:04 schreef birdydontfly het volgende:
2 dagen? ik ben jaloers

maar is het dan ook niet heftiger ofzo? lijkt mij opzich wel logisch..
en kan je dan ook niet gewoon elke keer gewoon om de twee maanden ongesteld worden?
of is dat dan weer heel slecht ofzo
Nee, niet dus. Ik hou dus maar een keer in de 6 maanden een stoppauze. En bloedt nog minder dan voor ik dat deed. Zoals gezegd blijft je slijmvlies gewoon in stand, en wordt het niet meer ofzo.

Het is een beetje dezelfde redenering als mensen die denken dat mannen op een gegeven moment wel moeten ejaculeren, omdat ze anders vol met sperma zouden komen te zitten , en dat er dus echt uit moet. Ook dat is de grootste nonsens...
pi_35880397
maar 6 maanden.. dat kan toch helemaal niet? volgens mijn bijsluiter mag je het maar 2 maanden uitstellen?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_35884811
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:25 schreef birdydontfly het volgende:
maar 6 maanden.. dat kan toch helemaal niet? volgens mijn bijsluiter mag je het maar 2 maanden uitstellen?
In mijn bijsluiter staat dat niet. Dus ja, hoor, waarom zou het niet kunnen? Ik doe het al jaren.
pi_35885571
dan ben ik vreselijk jaloers op jouw pil en dan wil ik die nu ook
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:30:44 #160
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_35900237
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:27 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, niet dus. Ik hou dus maar een keer in de 6 maanden een stoppauze. En bloedt nog minder dan voor ik dat deed. Zoals gezegd blijft je slijmvlies gewoon in stand, en wordt het niet meer ofzo.

Het is een beetje dezelfde redenering als mensen die denken dat mannen op een gegeven moment wel moeten ejaculeren, omdat ze anders vol met sperma zouden komen te zitten , en dat er dus echt uit moet. Ook dat is de grootste nonsens...
Waarom bestaat er dan uberhaupt zoiets als een stopweek?

Vrouwen die nooit ongesteld worden dat is een topuitvinding man
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:34:01 #161
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35900283
ik zouook wel eens in de 6 maanden een stopweek willen
na ongeveer 2 en een halve maand krijg ik atijd doorbraakbloedingen, en moet ik de 3e maand stoppen.
soms zelfs al een maand eerder
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:41:09 #162
82456 teig
oh my gow
pi_35900945
Mijn dokter heeft me geadviseerd om zo ongeveer drie keer per jaar een stopweek te hebben.. Hier probeer ik me dan ook trouw aan te houden!
pi_35905007
Sommige vrouwen krijgen er wel last van als ze de pil gewoon doorslikken volgens mij.

Ik hou zelf wel gewoon elke maand een stopweek, wordt toch amper ongesteld en heb al genoeg geklooi met de pil gehad dus doe het maar gewoon volgens de bijsluiter, voordat mn hormonen weer helemaal in de war raken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Moja op 10-03-2006 13:59:23 ]
  Vis een optie? vrijdag 10 maart 2006 @ 12:18:56 #164
70532 loveli
N
pi_35907014
De stopweek is om doorbraakbloedingen te voorkomen en om vrouwen het idee te geven dat ze nog een cyclus hebben. Dat is in niet elke maand nodig, maar veel vrouwen zien een maandelijkse bloeding als teken dat alles goed werkt en willen dat gevoel van zekerheid houden. Natuurlijk is het ook een indicatie of je zwanger bent.
crap in = crap out
pi_35909334
iedere week een stopweek?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_35910116
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:33 schreef birdydontfly het volgende:
iedere week een stopweek?
foutje, iedere maand dus he
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:00:22 #167
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35910155
van mij hoeft de stopweek helemaal niet
ben er altijd zo kloterig van as ik ongesteld ben.
maaja, daar denkt mijn pil dus anders over
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35910243
quote:
Wat heeft pil slikken met geloof te maken hier in Nederland? We leven niet in de Middeleeuwen ofzo.

Zou erg zijn als alle gelovigen er zo over zouden denken, dan zouden er alleen maar meer tienermoeder komen.

Trouwens je kan toch aan de pil gaan zonder dat je ouders dat weten. Huisarts heeft beroeps geheim.
pi_35910328
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:32 schreef happertjee het volgende:
Hallo mensen, ik heb even een vraagje. Sinds een maand (precies) ben ik nu aan de pil. Mijn dokter schreef een recept uit voor microgynon, alleen kreeg ik van de apotheek rigevidon. Volgens hen komt deze pil exact overeen met de microgynon alleen is deze voor hen veel goedkoper. Nu ben ik al een hele maand ongesteld (tenminste het blijft maar bloeden) en ook heb ik enorm last van jeuk en een zeer geïrriteerde vagina. Ik vraag me af of ik wel gewoon ongesteld ben en of het niet echt bloed is dat zegmaar uit mijn vagina komt. Want het is gewoon echt rood, en niet zoals wanneer je ongesteld bent. Verder lijkt mijn vagina vanbinnen nogal gezwollen te zijn en is het pijnlijk wanneer ik het aanraak.
Tijdens de seks ervaar ik vooral een brandend en schurend gevoel en mijn vriend is zelfs één keer gestopt omdat het ook bij hem ging irriteren. Dit is maar één keer voorgekomen. Verder heeft hij er niet een onaangenaam gevoel meer bij gehad. Na de seks bloed het veel heftiger en doet het, naast het jeuken, ook veel pijn (vandaar dat we ook amper meer seks hebben).
Ik voel me hier erg onprettig bij en voordat ik mijn huisarts ga raadplegen wil ik eerst weten of jullie misschien weten wat het kan zijn. Is dit een normale reactie van je lichaam op de pil wanneer je voor het eerst de pil slikt? Of is het misschien iets anders?
Welke Mocroginon heeft je huisarts je voorgeschreven? Microginon 30 of Microginon 50. Ik heb 3 jaar lang Microginon 30 geslikt en werd er onregelmatig en te vaak ongesteld van. Nu slik ik Microginon 50 en heb ik nergens last meer van. 2 dagen na de laatste pil wordt ik ongesteld en het duurd ook nog maar 3 dagen.
pi_35910569
quote:
Ik heb Microginon30 ook gebruikt, 3 jaar lang en vond het ook waardeloos doordat ik onregelmatig ongesteld ervan werd. Ik slik nu Microginon 50 en die bevalt me stukken beter.
pi_35910629
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:15 schreef Twinky het volgende:
Die van mij kost nog niet eens zoveel, maar 17,95 voor 6 maanden. En als ik de bon naar mijn verzekeraar stuur dan krijg ik die 17,96 terug.
pi_35910722
quote:
Kan je doen maar het is niet slim.
pi_35919477
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:30 schreef Blazkowich het volgende:

[..]

Waarom bestaat er dan uberhaupt zoiets als een stopweek?

Vrouwen die nooit ongesteld worden dat is een topuitvinding man
Wat Loveli al zei. Doorbraakbloedingen en sommige vrouwen schijnen het prettig te vinden zeker te weten niet zwanger te zijn (niet dat iedereen stopt met bloeden als zij zwanger is, maar dat terzijde). Daarnaast blijft het natuurlijk gewoon enorme rotzooi die ik nu een halfjaar lang ononderbroken mijn lijf in pomp, laten we eerlijk zijn.

Ook de maandverband en tamponfabrikanten worden niet blij van vrouwen die de pil doorslikken, maar of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:24:01 #174
92409 Twinky
Little star.
pi_35934196
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:03 schreef Bosheksje21 het volgende:

[..]

Wat heeft pil slikken met geloof te maken hier in Nederland? We leven niet in de Middeleeuwen ofzo.

Zou erg zijn als alle gelovigen er zo over zouden denken, dan zouden er alleen maar meer tienermoeder komen.

Trouwens je kan toch aan de pil gaan zonder dat je ouders dat weten. Huisarts heeft beroeps geheim.
het is anticonceptie, dus dat zou betekenen dat ik seks heb, en seks voor het huwelijk is not done. Inmiddels heb ik 'm dus al gehaald
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:15 schreef Bosheksje21 het volgende:

[..]

Die van mij kost nog niet eens zoveel, maar 17,95 voor 6 maanden. En als ik de bon naar mijn verzekeraar stuur dan krijg ik die 17,96 terug.
Als ik 'm naar de verzekeraar stuur, krijgt mijn vader het terug, dus dat schiet ook niet op. Blijft dus gewoon betalen.
pi_35934601
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:24 schreef Twinky het volgende:

[..]

het is anticonceptie, dus dat zou betekenen dat ik seks heb, en seks voor het huwelijk is not done. Inmiddels heb ik 'm dus al gehaald
[..]

Als ik 'm naar de verzekeraar stuur, krijgt mijn vader het terug, dus dat schiet ook niet op. Blijft dus gewoon betalen.
Dacht dat tegenwoordig dat heel anders zat. Ken heel veel gelovige mensen maar die hebben gewoon seks voor het huwelijk. Sommige hebben zelfs al kinderen. Dat geen seks voor het huwelijk komt bijna niet meer voor bij Autochtone Nederlanders, zijn meest alleen nog de moslims die er tegen zijn.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:30:17 #176
92409 Twinky
Little star.
pi_35935252
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:55 schreef Bosheksje21 het volgende:

[..]

Dacht dat tegenwoordig dat heel anders zat. Ken heel veel gelovige mensen maar die hebben gewoon seks voor het huwelijk. Sommige hebben zelfs al kinderen. Dat geen seks voor het huwelijk komt bijna niet meer voor bij Autochtone Nederlanders, zijn meest alleen nog de moslims die er tegen zijn.
Nou wil ik niet vervelend doen, maar mijn ouders gaan met heel veel mensen om die zo denken, en ik ken er dus erg veel die echt geen seks hadden voor het huwelijk. Het is erg normaal onder rooms-katholieken.
Bij wat vrijere protestanten gebeurt het wel, maar toch op een andere manier. In de Bijbel staat namelijk dat als je seks hebt, je een huwelijk hebt gesloten voor God. Dat is het hele idee.
pi_35938046
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:30 schreef Twinky het volgende:

[..]

Nou wil ik niet vervelend doen, maar mijn ouders gaan met heel veel mensen om die zo denken, en ik ken er dus erg veel die echt geen seks hadden voor het huwelijk. Het is erg normaal onder rooms-katholieken.
Bij wat vrijere protestanten gebeurt het wel, maar toch op een andere manier. In de Bijbel staat namelijk dat als je seks hebt, je een huwelijk hebt gesloten voor God. Dat is het hele idee.
Oh zo, ik snap het vind het alleen wel heel erg ouderwets. Heb zelf op een katholieke school gezeten en daar dachten de mensen er wel heel anders over. De meesten gingen niet eens meer naar de kerk. Zelf heb ik geen geloof, denk dat het hele bijbelverhaal een onzinverhaal is dat verzonnen is om mensen hoop te geven dat er iets na de dood is zodat ze niet bang voor de dood zijn. Maar iedereen moet natuurlijk voor zichzelf weten wat hij/zij wel en niet geloofd.
pi_35942362
Waar bewaren jullie eigenlijk de pil? Ik wil eigenlijk zo'n plastic iets, waar ik die strippen ik kan bewaren. Lijkt me ook makkelijker als je op vakantie/logeren gaat ofzo. Maar waar is dat te koop? Gewoon bij de apotheek lijkt me, toch?
pi_35944264
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:14 schreef Nuna het volgende:
Waar bewaren jullie eigenlijk de pil? Ik wil eigenlijk zo'n plastic iets, waar ik die strippen ik kan bewaren. Lijkt me ook makkelijker als je op vakantie/logeren gaat ofzo. Maar waar is dat te koop? Gewoon bij de apotheek lijkt me, toch?
kan je bij apotheek en drogist kopen

Ik stop meestal de strip in m`n portemonnee.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:00:36 #180
82456 teig
oh my gow
pi_35947157
ik heb een hoesje die ik besteld heb bij de fabrikant van de pil (lovette).
pi_35947816
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:28 schreef Alieda1984 het volgende:

[..]

kan je bij apotheek en drogist kopen

Ik stop meestal de strip in m`n portemonnee.
In mijn portemonnee past het niet, maar bij de drogist had ik al gevraagd vanmiddag maar daar hadden ze het niet. Even maandag langs de apotheek
  zondag 12 maart 2006 @ 13:03:53 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35963249
banaan123123 schreef:
quote:
ik ben een week geleden gestopt met de pil en zou nu allang ongesteld moeten zijn, maar helaas...
er komt niets.
nou hoorde ik dat het wel eens voorkomt dat je een keer niet ongesteld wordt
is dit zo? en kan het ook zijn als je normaal wel altijd ongesteld wordt?
ik weet niet of ik nu gewoon weer de pil moet slikken of niet.
kan iemand me helpen??

alvast bedankt
pi_35963282
Zwanger
pi_35964288
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zwanger
Nou, dat is nog niet helemaal zeker. Ik zou eerst een zwangerschaptest doen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ligt er ook aan hoe je je voelt, of je gestresst bent enzo. Dan wil de ongesteldheid ook nog wel eens uitblijven.
pi_35991695
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:00 schreef teig het volgende:
ik heb een hoesje die ik besteld heb bij de fabrikant van de pil (lovette).
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, want bij de apotheek hadden ze zoiets niet.
  maandag 13 maart 2006 @ 20:07:36 #186
92409 Twinky
Little star.
pi_36001372
wat voor hoesje?
pi_36052073
Na jaren nuvaring gebruikster te zijn geweest mag ik nu weer even posten bij het centrale pil topic...
De dokter heeft me de Diane pil voorgeschreven ivm puistjes. Maar ik kan er niet zoveel positieve berichten over vinden! Heeft iemand nog succesverhalen?
pi_36052171
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:03 schreef Aventura het volgende:
banaan123123 schreef:
[.naja, dat verhaal over niet ongesteld worden dus.]
Een zwangerschapstest is toch al 2 dagen na de verwachte datum van het begin van je menstruatie betrouwbaar? Dus zeker testje doen!
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 16:36:51 #189
70532 loveli
N
pi_36060266
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:46 schreef flutterbye het volgende:
Na jaren nuvaring gebruikster te zijn geweest mag ik nu weer even posten bij het centrale pil topic...
De dokter heeft me de Diane pil voorgeschreven ivm puistjes. Maar ik kan er niet zoveel positieve berichten over vinden! Heeft iemand nog succesverhalen?
Sorry, geen succesverhaal.
Zijn je puistjes zo erg dat je er een medicijn voor nodig hebt? Laatst was ook in het nieuws dat de Diane-pil te vaak werd voorgeschreven terwijl het niet nodig was.
crap in = crap out
pi_36066507
Ik slik nou de pil door, geen stopweek dus, maar ik heb onwijze buikpijn, hoort dat?
Gaat dat over?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 20:48:14 #191
70532 loveli
N
pi_36067908
Als je door slikt zou je je niet anders moeten voelen dan tijdens een gewone 'pildag'. Je hormoonspiegel verandert niet, wat wel het geval zou zijn in een stopweek (3 weken hormonen, dan opeens een week niet). Er is dus geen reden om in de week die normaal je stopweek zou zijn, nu opeens buikpijn te krijgen.
Wat voor buikpijn is het? Zit het hoger of lager dan je navel, aan een zijkant of in het midden?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 20:52:02 #192
70532 loveli
N
pi_36068026
Wat ik net op internet las: roken vergroot de kans op doorbraak-bloedingen met 20%-90%. Handig om te weten als je rookt.
Ook las ik dat Sint-Janskruid, een natuurlijk anti-depressivum, de werking van een lichte (<50) pil kan beinvloeden. Weer wat geleerd vandaag.
crap in = crap out
pi_36068955
ongesteldheids buikpijn. zeg maar.
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 22:05:46 #194
70532 loveli
N
pi_36070440
Volgens mij kan doorslikken daar niet de oorzaak van zijn.

Een paar geruststellende quotes van de volgende pagina (site gaat over endomitriose, maar deze stukjes zijn voor jou relevant):
http://www.lumc.nl/patfol(...)ie/endometriose.html
"Bij het doorslikken blijft het slijmvlies van de baarmoeder over het algemeen dun en wordt het niet als menstruatie afgestoten."
en:
"Van medische zijde bestaat er weinig bezwaar tegen langdurig pilgebruik of het continu doorslikken."

Mestruatiepijn wordt veroorzaakt door samentrekken van de baarmoeder en vernauwing van de bloedvaten. Dat wordt weer veroorzaakt door prostaglandines, dat zijn stoffen die worden gevormd door de binnenwand van de baarmoeder onder invloed van een verandering in de hormoonspiegel. Bij vrouwen die aan de pil zijn is de binnenwand dunner en wordt er minder gevormd, dus minder last van kramp.
Omdat bij jou de hormoonspiegel niet is veranders en omdat je een zwaardere pil gebruikt, is de kans op een doorbraakbloeding (met de bijbehorende krampen) een stuk kleiner dan wanneer je bv. de microgynon 30 of een nog lichtere pil zou slikken.

Maarre... als je het niet vertrouwt moet je het een deskundige vragen. Ik ben gewoon een leek die zich wat dieper heeft ingelezen dankzij medische kennissen van me.
crap in = crap out
pi_36079480
even een vraag: een tijd geleden ben had ik griep, ik moest toen veel overgeven. aangezien ik ook de pil niet binnen kon houden, ben ik gestopt (ik heb de 1e pil van week 3 niet geslikt, heb die strip dus maar 14 pillen geslikt). ik ben toen ongesteld geworden. de apotheek en doktersassistente zeiden beide dat de volgende strip niet veilig zou zijn (3 weken pil en een stopweek). ik heb dus een die 4 weken een condoom gebruikt. nou moet ik morgen weer beginnen met een nieuwe strip, is deze strip dan wel weer veilig? ik dacht van wel, aangezien dit de 2e strip wordt na de strip van 14 pillen, maar ik wil het even zeker weten
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_36085882
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:52 schreef loveli het volgende:
Wat ik net op internet las: roken vergroot de kans op doorbraak-bloedingen met 20%-90%. Handig om te weten als je rookt.
Ook las ik dat Sint-Janskruid, een natuurlijk anti-depressivum, de werking van een lichte (<50) pil kan beinvloeden. Weer wat geleerd vandaag.
Haha, nou daar heb je wat aan. 20-90 % Lekker duidelijk dus, haha. Ook antibiotica verminderd de werking van de pil trouwens.
pi_36092563
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:37 schreef JJ13 het volgende:
even een vraag: een tijd geleden ben had ik griep, ik moest toen veel overgeven. aangezien ik ook de pil niet binnen kon houden, ben ik gestopt (ik heb de 1e pil van week 3 niet geslikt, heb die strip dus maar 14 pillen geslikt). ik ben toen ongesteld geworden. de apotheek en doktersassistente zeiden beide dat de volgende strip niet veilig zou zijn (3 weken pil en een stopweek). ik heb dus een die 4 weken een condoom gebruikt. nou moet ik morgen weer beginnen met een nieuwe strip, is deze strip dan wel weer veilig? ik dacht van wel, aangezien dit de 2e strip wordt na de strip van 14 pillen, maar ik wil het even zeker weten
Na een periode van 3 weken achter elkaar de pil slikken ben je echt weer helemaal veilig!
pi_36099118
Ik was eerst aan de Minerva (bijna hetzelfde als diane-35) deze pil beviel helemaal niet dus heb nu een hele lichte pil: Lovette, nu dacht ik dat dat goed ging maar ik merk nu dat ik steeds minder zin krijg in sex, ik ben dus bang dat het toch door de Lovette komt. Ik baal nu wel het ging eindelijk zo goed nu dit weer

Maar vind het dus wel apart dat ik bij de Minerva, wat een veel zwaarde pil is dan de lovette daar geen last van had? Of is het gewoon zo dat je iedere keer maar moet afwachten hoe je er op reageerd?

verdorie
pi_36108163
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Sorry, geen succesverhaal.
Zijn je puistjes zo erg dat je er een medicijn voor nodig hebt? Laatst was ook in het nieuws dat de Diane-pil te vaak werd voorgeschreven terwijl het niet nodig was.
Nouja, waarschijnlijk zou iemand anders zeggen dat ik me niet zo moet aanstellen over mijn puistjes, maar ik heb er behoorlijk last van, ik word er echt gewoon depressief van zeg maar. Ook heeft het probleem zich de laatste paar maanden uitgebreid naar mijn borst en rug, en dat zijn vaak echt van die onderhuidse ontstekingen, soms zo pijnlijk dat ik bijvoorbeeld niet op mijn rug kan liggen. En de dokter vond dit nog een "milde" oplossing, hij zei "als dit niet werkt, kun je altijd nog zwaardere medicijnen proberen".

Op het moment word ik er niet echt vrolijk van, hoofdpijn, nekkramp, gespannen borsten, trekkende hoofdhuid... Ik heb ook gelezen dat sommige meiden er grotere borsten van krijgen - ik wist niet dat dit binnen een paar dagen gebeurde! Ik heb mijn man er ook maar eens naar laten kijken, we zijn het erover eens dat ze echt zichtbaar groter zijn geworden! Ik hoop wel dat het een keer stopt, straks passen mijn bh's niet meer!

Het bericht in het nieuws ging erover dat dokters de Dianepil voorschrijven aan meisjes die geen last hebben van puistjes, waarschijnlijk omdat het als anti-acnemiddel geregistreerd staat en dus volledig vergoed wordt, bij anti-conceptie is dat niet altijd het geval. Maar ik heb wel puistjes, dus is het wel terecht dat hij het voorschrijft, het is alleen even afwachten of mijn lichaam er goed op reageert.
pi_36202517
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:38 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nou, dat is nog niet helemaal zeker. Ik zou eerst een zwangerschaptest doen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ligt er ook aan hoe je je voelt, of je gestresst bent enzo. Dan wil de ongesteldheid ook nog wel eens uitblijven.
Dus de relatie tussen jou en Asmodean is dan uiteindelijk toch een feit? En hij maakt je meteen zwanger zonder je eerst romantisch mee te nemen op mijn boot?
On The LoveBoat
pi_36204369
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:56 schreef LoveBoatCaptain het volgende:

[..]

Dus de relatie tussen jou en Asmodean is dan uiteindelijk toch een feit? En hij maakt je meteen zwanger zonder je eerst romantisch mee te nemen op mijn boot?
Heb je niets beters te doen ofzo?
pi_36205993
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:00 schreef Nuna het volgende:

[..]

Heb je niets beters te doen ofzo?
Jawel hoor, ik was net bezig jullie tripje te plannen maar ik moet er nu dus ruimte bijrekenen voor een baby. Dat gaat trouwens wel meer kosten in verband met luiers en dergelijke
On The LoveBoat
pi_36275914
ik heb ff vraagje..
is het schadelijk als je de pil een paar keer achter elkaar doorslikt, dus zonder stopweken?
pi_36276024
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:24 schreef sopsop het volgende:
ik heb ff vraagje..
is het schadelijk als je de pil een paar keer achter elkaar doorslikt, dus zonder stopweken?
Nee
Ik denk trouwens dat er in dit topic of het vorige hierover een 'discussie' staat over hoe lang sommige mensen de pil doorslikken (3 maand, 6 maand)
pi_36276181
hoe zat dat ook alweer met de stopweek verkorten?
dus de tabletvrijeperiode tussen twee strippen verkorten?
ik weet dat deze max 7 dagen mag duren, en na 3 a 4 dagen je een doorbraakbloeding krijgt (het "ongesteld zijn"), maar hoe kort moet de pilvrije dagen op z'n minst zijn?
pi_36276465
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:31 schreef Hanneke1983 het volgende:
hoe zat dat ook alweer met de stopweek verkorten?
dus de tabletvrijeperiode tussen twee strippen verkorten?
ik weet dat deze max 7 dagen mag duren, en na 3 a 4 dagen je een doorbraakbloeding krijgt (het "ongesteld zijn"), maar hoe kort moet de pilvrije dagen op z'n minst zijn?
Hmz, ik heb het ooit ook eens gedaan (maandstonden begonnen altijd op zaterdagmorgen en ik zag vriend enkel in het weekend ) Maar ik weet het ook niet meer precies.
Uitleg heb ik toen in bijsluiter gevonden, dus pak die er anders ff bij
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:28:36 #207
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36278432
Er is geen minimum voor, al zou je je stop 'week' 1 dag willen. Je kan je ook afvragen waarom je een stopweek wilt inlassen?
pi_36282050
ja doorslikken kan ook maanden aan één stuk, maar dat was even niet mijn vraag

maar stel, je hebt je "stopweek" 2 dagen ofzo en begint dan weer aan een nieuwe strip, krijg je dan geen buikpijn/(spot)bloedingen op ten duur? Ik meende dat je eerst ongesteld moest worden (al is het maar voor 1 dag) en dan weer aan een nieuwe strip kon gaan beginnen
  donderdag 23 maart 2006 @ 10:47:11 #209
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36290516
Nee hoor, volgens mij is het niet zo dat als je eenmaal een onderbreking hebt, je dan ook eerst moet wachten op een eventuele bloeding.
pi_36293114
Als je je stopweek inkort kan het wel zijn dat je er een beetje last van hebt, bijv. hoofdpijn oid. maar als je normaal gesproken ook geen bijwerkingen hebt van de pil zal dat wel meevallen.
Ook kan het zijn dat je bloeding gewoon doorzet, of dat hij ophoud wanneer je met een nieuwe strip begint en dat je later wat spotting hebt. Risico op spotting als je van stopdag veranderd heb je altijd. Maar na een strip of 2 zit je lichaam waarschijnlijk weer helemaal in het nieuwe ritme. Het kan natuurlijk ook zijn dat je helemaal niks merkt. Dat is niet te voorspellen.
Mij is idd ook niks bekend over dat je zou moeten wachten tot je een bloeding krijgt ofzo. Alles binnen de 7 dagen kan gewoon.
pi_36302082
Ik weet wel dat in de bijsluiter van de microgynon dit gewoon staat hoor. Onder: 'Wat te doen als je de stopweek wilt inkorten?'
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:52:27 #212
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_36430934
Ontwikkelingen op pilgebied...
quote:
A contraceptive pill that can beat cancer
By Mark Henderson

The added benefits of the new drug include the end of periods and PMS

A NEW generation of contraceptive medication that guards against breast cancer as well as pregnancy could be available within five years, scientists predicted yesterday.
Patient trials of a drug that is used in higher doses to cause abortions have shown it to be an effective contraceptive with few side-effects, and animal and cell models have even suggested that it can protect against breast tumours.

Women taking the new Pill, which contains no female hormones, would have no periods and would thus be unlikely to suffer from pre-menstrual syndrome (PMS). The contraceptive is also thought to carry a lower risk of blood clots than existing varieties.

If the early results are confirmed by larger studies, the research, led by the University of Edinburgh, would provide millions of women with a safe, reliable way of controlling fertility. While the Pill is the most effective form of contraception, many are put off by side-effects from the female hormones on which it is based.

About 3.5 million British women — approximately a third of those of reproductive age — take the Pill, more than 90 per cent of whom are on the combined form that contains oestrogen and progesterone, the two female hormones. The rest take the mini-Pill, which contains progesterone only. Its popularity has largely recovered from the 1995 scare that prompted hundreds of thousands to give up oral contraception after “third-generation” Pills that contain different kinds of progesterone were linked to a higher risk of thrombosis.

The combined Pill protects against ovarian and endometrial tumours, but its oestrogen content is thought to contribute to a slightly increased risk of breast cancer. While the mini-Pill does not have this drawback, it is less effective and has other side-effects such as heavy bleeding. The new Pill works on a completely different principle, using a chemical called mifepristone to block the action of progesterone, which the body needs to ovulate and support a pregnancy.

As it contains no oestrogen it should not promote breast cancer, and by inhibiting progesterone it is thought that it may even reduce the risk. It is also unlikely to cause other hormonal side-effects, and has the added benefit of stopping periods, which should prevent PMS.

Mifepristone, also known as RU486, is licensed for use in abortions, though it is used at doses 100 times lower for contraception. David Baird, Professor of Reproductive Endocrinology at the University of Edinburgh, said that this could be the biggest obstacle to bringing it to the market, as anti- abortion activists have vociferously objected to it.

“If it was decided just on scientific grounds, and the pharmaceutical industry did not respond to all sorts of irrational factors, it could be developed within five years,” he said. “As it is, I would expect it to be within five to ten years.”

Mifepristone works by binding to progesterone receptors, so that the body cannot respond to the hormone. If given in high doses when a woman is pregnant, it causes miscarriage, but smaller doses can prevent ovulation and conception. Two trials, each involving about 90 women in Scotland, South Africa, China and Nigeria, have now shown that it is well tolerated with few side-effects, and is at least as effective as conventional Pills.

The effect on breast cancer is predicted because some kinds of breast tumour appear to be sensitive to progesterone, so blocking its action should inhibit their growth. “Certain breast cancer studies suggest that progesterone can promote cancer as well as oestrogen,” Professor Baird said. “There are also some preliminary clinical data on women with advanced breast cancer which suggests that this could be helpful.”

Anna Glasier, Professor of Sexual and Reproductive Health at the University of Edinburgh, said: “If we can come up with a Pill that reduces the risk of breast cancer, we will all be taking it, whether or not we need contraception.”

BIRTH CONTROL

The Pill was introduced in Britain in 1961 for married women only. It is now used by 3.5 million women in Britain and 85 million worldwide

More than 90 per cent of British users take the combined pill. This works by manipulating hormone levels to prevent ovulation. The mini-pill thickens cervical mucus to prevent sperm from reaching the womb

Oestrogen in the combined pill is thought to account for a slightly higher incidence of breast cancer. Five users in every 100 get breast cancer, compared to four in 100 non-users

Another rare complication is deep-vein thrombosis, at about three deaths per million users. Side-effects are bloating, breast tenderness and, for the mini-pill, excessive bleeding

Lijkt me erg handig, een pil waarbij je niet meer menstrueert. Ik slik regelmatig wat strips achter elkaar maar de laatste keer kreeg ik hier wel een doorbraakbloeding van, je hebt dus wel een zekere mate van onzekerheid.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:14:41 #213
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_36474557
Even een snel vraagje, mijn vriendin is net aan de pil dus we snappen het nog niet allemaal perfect.

Vandaag heeft mijn vriendin de laatste pil van haar strip genomen, maar ik ga haar pas zaterdag weer zien, dus zal ze dan waarschijnlijk ongesteld zijn. Is het nu zo dat ze gewoon een paar dagen langer de pil kan slikken (dus gewoon met de volgende strip beginnen) zodat ze haar ongesteldheid pas na zaterdag krijgt?

En hoe zit het dan met de volgende strip, die heeft dan een paar pillen minder. Moet je die dan weer aanvullen met een andere strip? Ingewikkeld allemaal
pi_36475525
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef Blazkowich het volgende:
Even een snel vraagje, mijn vriendin is net aan de pil dus we snappen het nog niet allemaal perfect.

Vandaag heeft mijn vriendin de laatste pil van haar strip genomen, maar ik ga haar pas zaterdag weer zien, dus zal ze dan waarschijnlijk ongesteld zijn. Is het nu zo dat ze gewoon een paar dagen langer de pil kan slikken (dus gewoon met de volgende strip beginnen) zodat ze haar ongesteldheid pas na zaterdag krijgt?

En hoe zit het dan met de volgende strip, die heeft dan een paar pillen minder. Moet je die dan weer aanvullen met een andere strip? Ingewikkeld allemaal
Dat kan, maar ze moet inderdaad wel iedere keer 21 pillen achter elkaar (1 per dag uiteraard ) nemen... Ze kan dan beter een reservestrip nemen (een strip die je alleen gebruikt voor dit soort dingetjes).
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:10:17 #215
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36476608
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef Blazkowich het volgende:

Ze kan ook meteen morgen met die nieuwe strip beginnen, en deze dan weer helemaal afmaken. Wordt ze lekker helemaal niet ongesteld Dat kan makkelijk. Als ze wil kan ze na die strip alsnog een stopweek inlassen.
pi_36488698
Ik ben nu weer gestopt met de Dianepil wegens teveel bijwerkingen, nu ga ik de Yasmin proberen en als dat niet werkt wordt het waarschijnlijk een koperspiraaltje...
Iemand hier met de Yasmin?
pi_36506837
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:25 schreef flutterbye het volgende:
Iemand hier met de Yasmin?
Aanwezig
En tevreden: geen last van kwaaltjes en ik slik ze nu toch al meer dan 3 jaar
pi_36507658
Ja hiero ook een Yasmin gebruiker slik hem nu twee maanden en heb sinds dag 1 zere borsten, puisten en voel me lamlendig niet zo tevreden dus Ik slik nog 1 strip en als ik me niet beter ga voelen stop ik ermee
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_36507700
Het is dus nog altijd niet verbeterd Beaker
Dan zal het idd voor jou geen geschikte pil zijn en zal je waarschijnlijk een zwaardere pil nodig hebben (gok ik zomaar eh)
Idd, op tijd mee stoppen, bezoekje aan dokter en een andere pil
pi_36507866
Mijn lichaam doet heel vreemd zodra ik aan de "hormonen" ga en dus heb ik op aanraden de huisarts deze gekregen
Toen ik de pil niet slikte (medische redenen) had ik na mijn eisprong zere borsten etc tot dat ik ging menstrueren, daarna begon het weer van voor af aan op zich kon ik dus best zonder pil totdat ik in het ziekenhuis lag, overgeven, zere buik en koorts bleek ik een mega ovulatiebloeding te hebben en dus hebben ze het "schoongemaakt" om dit te voorkomen kreeg ik een lichte pil en dat is ook al niks
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_36520240
Een zwaardere pil? Krijg je dan niet juist méér last van dat soort bijwerkingen? Nou, ik hoop dat het bij mij wel iets beter gaat dan bij jou, Beaker, al heeft de dokter ook al gezegd dat de hormonen gewoon niet voor mij zijn weggelegd. Vind ik ook niet zo heel erg, maar ik zou toch graag van mijn puistjes af zijn... Ik heb zonder pil gelukkig geen menstruatieperikelen oid.
Ik heb nu ook nog steeds last van zere borsten, dinsdagavond mijn laatste dianepil geslikt. Ik heb wel een stuk minder last van de hoofdpijn ondertussen. Ik hoop dus dat het bij de Yasmin beter gaat. Heb je eigenlijk ook gehad dat je borsten groter werden of is dat bij de Yasmin niet? Ik controleer echt iedere dag of ze bij mij alweer een beetje zijn gekrompen... Hopelijk gebeurt dat uiteindelijk wel!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:46:16 #222
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36520808
Hey,

Wat was dat nou laatst op de radio, zo'n utopisch verhaaltje , over een nieuwe pil, die niet schadelijk was, borstkanker voorkomt?? (right), en tot slot ook nog eens PMS tegengaat??

Ik geloof 'm niet. Maar iemand die er wat over gehoord heeft??

(en ja, was op het oh zo serieuze Yorin FM nieuws !)
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_36521104
Heb eindelijk weer wat tiet nu ik de pil slik het enige voordeel dus
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_36521878
@ beaker mmm slecht nieuws voor mij dus. Ik heb al cup C (nu cup D door Dianepil) dus ik zit daar niet op te wachten...

@ cute Over dat utopische pil-verhaal, dat kan kloppen dat je het gehoord hebt, hier kun je er een nieuwsbericht over lezen.
Hier staat het niet bij, maar ik heb ergens anders gelezen dat ze verwachten dat hij binnen 5 jaar al ( ) op de markt wordt verwacht.

[ Bericht 7% gewijzigd door flutterbye op 31-03-2006 13:28:22 (linkje was niet goed) ]
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:53:27 #225
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36532790
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:25 schreef flutterbye het volgende:
@ beaker mmm slecht nieuws voor mij dus. Ik heb al cup C (nu cup D door Dianepil) dus ik zit daar niet op te wachten...

@ cute Over dat utopische pil-verhaal, dat kan kloppen dat je het gehoord hebt, hier kun je er een nieuwsbericht over lezen.
Hier staat het niet bij, maar ik heb ergens anders gelezen dat ze verwachten dat hij binnen 5 jaar al ( ) op de markt wordt verwacht.
Thanks.. zie je wel ik dacht al zoiets Hmm.. 5 jaar??
Beetje laat.. dan zit ik vast alweer bijna in de stoppen-met-de-pil-want-kindjes-willen-fase. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar ook bij mij zullen de mama hormoontjes ooit wel gaan borrelen, denk ik.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 23:43:56 #226
82456 teig
oh my gow
pi_36539029
shit zeg. Ik zit op mijn werk, zie in mijn AT dit topic staan en denk , goh laat ik de pil eens nemen. Spit ik mijn tas uit.. ben ik hem vergeten....

stom stom stom,

morgen dus als ik thuis ben gelijk naar boven rennen en dat kreng innemen... en dan hopen dat de treinen meewerken en er niet meer dan 36 uur tussen die van gister en die van die zit.... please help me mee hopen....
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:21:40 #227
82456 teig
oh my gow
pi_36558069
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:43 schreef teig het volgende:
shit zeg. Ik zit op mijn werk, zie in mijn AT dit topic staan en denk , goh laat ik de pil eens nemen. Spit ik mijn tas uit.. ben ik hem vergeten....

stom stom stom,

morgen dus als ik thuis ben gelijk naar boven rennen en dat kreng innemen... en dan hopen dat de treinen meewerken en er niet meer dan 36 uur tussen die van gister en die van die zit.... please help me mee hopen....
jaah toch nog in de tas.. (wat kan er veel in vrouwentassen zeg )
pi_36663793
Vanavond beginnen met de Yasmin - ik ben best een beetje zenuwachtig. Ik voel me net weer helemaal goed, geen hoofdpijn, misselijkheid of ander pijn meer, eigen borstomvang bijna terug...
Ik hoop echt dat het nu wél goed gaat!!!
  woensdag 5 april 2006 @ 09:05:15 #229
46719 RizzleR
ehrm.......ikke
pi_36664365
even een vraagje tussendoor voor een vriendin....
ze is al een tijdje van de pil af en heeft niet aankomend weekend maar het weekend daarop een speciaal uitstapje en laat dit nou juist het weekend zijn dat ze ongesteld wordt.
haar vraag is : als ze nu begint met slikken en dan blijft slikken tot dat weekend zodat ze het een paar daagjes uitstelt is dit schadelijk en is ze dan wel beschermt?
bij voorbaat dank
  woensdag 5 april 2006 @ 10:09:10 #230
92409 Twinky
Little star.
pi_36665563
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:05 schreef RizzleR het volgende:
ze is al een tijdje van de pil af en heeft niet aankomend weekend maar het weekend daarop een speciaal uitstapje en laat dit nou juist het weekend zijn dat ze ongesteld wordt.
haar vraag is : als ze nu begint met slikken en dan blijft slikken tot dat weekend zodat ze het een paar daagjes uitstelt is dit schadelijk en is ze dan wel beschermt?
bij voorbaat dank
rtfm.
ja, je kunt gewoon doorslikken om het uit te stellen, je kunt zelfs een hele nieuwe strip slikken!
pi_36666468
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:05 schreef RizzleR het volgende:
bij voorbaat dank
Dat kan gewoon, het is wel pas na 7 dagen slikken veilig. Het is ook geen garantie dat ze dan niet ongesteld gaat worden, omdat ze midden in de cyclus begint. Kan zijn dat er toch een beetje spotting komt ofzo.
pi_36703252
Ik ben dus midden in mijn strip gestopt, omdat ik ongesteld wilde worden.
Nu ben ik dus niet ongesteld geworden. (waarschijnlijk ook door stress)
Maar heb in de tussentijd wel sex gehad.
Nu vraag ik me af, is dit nog wel veilig,
of kan ik beter ff langs de Apotheek om de Morning after te halen?
Ik weet ook niet meer precies of ik een week met de pil ben gestopt of iets langer.
Stom ik weet het, maar had iets anders aan mn kop!
hellup!
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_36704305
Ik weet niet precies hoe het werkt met stoppen halverwege de strip, maar dat is volgens mij niet de bedoeling... Je wordt dan ook niet ongesteld, want dat ben je dan net geweest. Je lichaam raakt behoorlijk in de war zo volgens mij. Veilig is het sowieso niet lijkt me, kijk even in de bijsluiter onder 'pil vergeten', ik denk dat hier dezelfde richtlijnen voor gelden.
pi_36704312
Het lijkt me alleszins niet zo veilig, aangezien er in elke bijsluiter al staat wat je moet doen als je nog maar één pil vergeten bent.
De MAP kan je maar innemen tot 72 uur na de onveilige seks. Ik veronderstel toch dat de seks die je had onveilig was.

Uitleg: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2145

Als het langer is dan 72uur kan je volgens mij enkel afwachten. Dat was toch hetgeen mijn huisarts mij eens heeft verteld (ik was één pil vergeten, maar had pas een aantal dagen later door dat ik een dag achter zat op mijn strip. Ja tijdens vakanties ben ik niet helemaal mee welke dag we altijd zijn )
pi_36704927
tis gelukkig nog lang geen 72 uur geleden.
dus toch ff halen?
05-09-2006!
pi_36705817
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:59 schreef Baloetjuh het volgende:
tis gelukkig nog lang geen 72 uur geleden.
dus toch ff halen?
Kun je niet even bellen naar jouw huisarts?
pi_36706576
goed idee....
05-09-2006!
pi_36711255
Ik heb de MAP ook een keer gehaald, toen heb ik gewoon de apotheek gebeld en ik kon hem een paar uur later ophalen. (was op een zaterdag dus speciale openingstijden) Ik weet niet waar jij woont, weet niet of het in België ook via de apotheek kan?

Nog even iets anders: weet iemand toevallig of je ergens leuke doosjes kunt kopen om je pilstrips in te bewaren/mee te nemen? Ik meende dat ik het ergens in het piltopic heb gelezen maar kan het nergens meer vinden, en op google kom ik ook niet veel tegen. Alleen op depil.be, maar daar staat bij dat je de doosjes alleen via de dokter kunt aanvragen...
  donderdag 6 april 2006 @ 16:23:06 #239
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36711325
Even voor de volledigheid, de morning after pil kun je behalve bij de apotheek ook bij elke willekeurige drogisterij halen, zonder recept.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aventura op 06-04-2006 16:31:32 ]
pi_36711608
Kan dat tegenwoordig ook bij de drogist? Dat had ik niet meegekregen. Ik dacht alleen zonder recept bij de apotheek. Dat is wel handig dan, zeg.
  donderdag 6 april 2006 @ 16:32:14 #241
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36711642
Ja, Kruidvat, DA, ETOS, ze hebben het allemaal (Norlevo)
pi_36711806
Dan kun je hem gewoon in huis halen voor het geval dat je hem nodig hebt, hoef je ook niet in de stress te zitten ofzo. Ik weet nog dat ik toen behoorlijk stresste, omdat het zaterdag was en ik wist hoe eerder je hem inneemt, hoe beter!
  donderdag 6 april 2006 @ 16:45:19 #243
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36712150
Dat zou zeker handig zijn. Al moet je dan wel oppassen dat je er niet op gaat rekenen. Want het is en blijft toch een paardenmiddel dat je bij voorkeur helemaal vermijdt.
pi_36717698
ik heb net gelezen dat de kans is dat ik nu zwanger ben 10 tot 30 % is.
als ik de MAP slik is de kans nog 5 tot 10%
maar het zekere voor t onzekere.
als je m bij de apotheek haalt kun je het geld terug vragen bij je verzekering.
als je hem bij de drogist haalt niet.
05-09-2006!
pi_36858937
Ik gebruik al bijna 5 jaar de pil, microgynon 30.
Nu is het alleen zo dat het telkens langer duurt voordat ik ongesteld wordt!
Eerst was dat zo'n 2 a 3 dagen na de laatste pil van de strip, en nu is dat soms wel 5 dagen later pas! En in dat geval ben ik korter ongesteld. Is hier een reden voor? Maakt het uit?
Ik slik de pil gewoon goed en hou me ook gewoon aan de stopweek.
pi_36860531
Zweeflvliegje, lees de bijsluiter van deze pil maar, dit zijn allemaal correcte bijkomende bijwerkingen niks aan de hand dus!

Baloetje, hoe is het afgelopen met jou?

Ik ga gewoon door met de Yasmin, want de klachten worden minder Jippie, zijn die eerste twee rot maanden niet voor niks geweest!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_36864130
@Beaker.. heb bijsluiter wel gelezen maar het komt nu nog es een keer na zowat 5 jaar..
pi_36870579
Toen ik die pil gebruikte had ik ineens geen bloedingen meer echt niks vreemds! ik zou me geen zorgen maken! en als je toch nog met vragen zit, bel dan de huisarts, heb ik toen der tijd ook gedaan en hij heeft me op al mijn vragen antwoord gegeven!

Succes!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_36870961
Ja, wie weet bel ik de dokter wel even. Ik heb dan weliswaar niet hetzelfde, maar toch. Als ik helemaal geen bloedingen meer zou krijgen, dan zou ik denken dat ik onvruchtbaar was ofzo! Wat zei jouw dokter dan? Raadde die niet aan om even te stoppen met de pil ofzo?
pi_36878449
@ Beaker, hoe is het nu met je huid? Heb nu zelf de eerste week Yasmin achter de rug, so far so good... Met de Diane ging het na 3 dagen al helemaal fout. Maar mijn huid is nog wel een beetje overstuur. Maarja, volgens de dokter wordt het bijna altijd eerst erger voordat het beter wordt, omdat alles er even uit moet ofzo.
pi_36891455
I've got a question.

Ik gebruik nu al zo'n 2 jaar de pil, microgynon 30, gewone pil dus. Voordat ik de pil gebruikte had ik altijd al veel last van mijn menstruatie en dat is er nu nog niet zoveel beter op geworden in de stopweken. Dus ik stop meestal om de 3 strips ongeveer. Normaal heb ik dan een bloeding van zo'n 3/4 dagen, korter dan voorheen, wat opzich prettig is. Maar nu heb ik ineens een bloeding van maar 1 dag, wel heel hevig en pijnlijk. Is dat gewoon, zo kort? Of moet ik me zorgen maken?
pi_36893544
@ Zweefvliegje toen ik geen bloedingen meer had dacht ik ook onvruchtbaar te zijn etc., maar door allerlijk onderzoeken bleek dat ik gewoon kern gezond ben Ik reageer alleen heel heftig op de pil

@ Flutterbye, opzich wel goed nog wel wat puistjes,maar niet zo erg als in het begin Borsten gaan ook steeds minder zeer doen, dus ikhou echt nog ff vol
Hopelijk gaat het bij jouw helemaal naar wens!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_37086874
Begin nu aan de derde week Yasmin... Het gaat wel redelijk denk ik, ik heb wel zere borsten gehad, dat begon vrijdag en maandag was het zo erg dat ik ze constant voelde, niet alleen bij trap aflopen enz. Maar nu is het alweer een stuk minder geworden. Ze zijn wel weer iets groter geworden sinds m'n stopweek na de Diane. Maarja, als dat uiteindelijk de enige bijwerking is, leer ik er vast wel mee leven...
Ik heb verder geen duidelijke bijwerkingen, geen hoofdpijn oid. Ik ben wel erg moe maar dat zal wel ergens anders aan liggen.

@ Beaker, slik jij eigenlijk door of hou je elke strip een stopweek? Ik ben wel van plan om 3 strips door te slikken maar ik verwacht dat mijn lichaam dan moeilijk gaat doen... Anderzijds kan ik dan geen last krijgen van hoofdpijn in de stopweek, dat was eigenlijk mijn grootste probleem toen ik lang geleden Microgynon en Femodeen heb geprobeerd.

[ Bericht 26% gewijzigd door flutterbye op 19-04-2006 08:53:05 ]
pi_37111790
ik heb toch aardig wat pil-ervaring opgedaan en toch heb ik nog niet het juiste anticonceptiemiddel heb gevonden.
Ik ben begonnen met microgynon 30, heb mercilon en marvelon gehad en nu heb ik trigynon (soor van 3 fase pil)
Al met al geen succes, ik ben er achter gekomen (nadat ik onverwachts zwanger geraakt ben en de pil voor langere tijd niet slikte) dat ik dus enorme migraine kan krijgen door de hormonen die er in zitten. Bij de eerste, microgynon 30, had ik enorme buikpijn en ook dat heb ik nog 3 jaar weten vol te houden. Ik zit te denken aan een spiraal (zonder hormonen) maar ook daar ben je niet verzekerd van dat je menstruatie prettig verloopt. Tot nu toe ben ik helemaal niet tevreden over de pil.
Ik ben zowiezo een persoon die nogal overgevoelig reageert op medicijnen/pijnstillers. Ik heb dit ook regelmatig besproken met mijn huisarts. Er blijft zo niet veel over.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:34:13 #255
46719 RizzleR
ehrm.......ikke
pi_37182438
oke vraagje....

best een verhaal denk...

een vriendin vorige week woensdag begonnen met de pil, eerste dag van menstruatie.
daarna is ze hem op atlijd om 8 uur s'ochtends. zaterdagochtend vergeten en nam ze hem pas zaterdagnacht om 3 uur. 36 uur verstreken dus gemiste pil ? daarna heeft ze zondag ochtend gewoon weer geslikt om 8 uur tot aan nu.

Vanaf wanneer is ze weer helemaal veilig?
ik weet dat het normaal 7 dagen is maar hoe onveilig is het na 6.5 dag?
pi_37189742
@ Flutterbye, ik stop echt iedere stopweek

@RizzleR, in de bijsluiter van de pil staat, ik citeer uit de Yasmin bijsluiter: "U moet gedurende 7 dagen extra voorbehoedmiddelen gebruiken. Als u in de week voor het overslaan gemeenschap heeft gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap
Dus volgens mij is het niet helemaal veilig in dit geval
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 23 april 2006 @ 18:18:02 #257
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_37220107
Ben ik de enige die zich zorgen maakt over het feit of de menstruatie van mn vriendin wel komt,

Ook al slikt ze op de juiste manier de pil is ze niet misselijk geweest of diarree e.d.

toch blijf ik maar met een gevoel zitten vlak voor ze 'het' moet worden, stel je voor dat....
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  Vis een optie? zondag 23 april 2006 @ 18:37:47 #258
70532 loveli
N
pi_37220684
Het kan nooit kwaad om daar eens over na te denken. Een zwangerschap is een gevolg van seks. Het kan voorkomen bij goed gebruik van de pil dat ze zwanger wordt (theoretisch is die kans 1 op 500, de pil is op papier 99.8% betrouwbaar).

Totaal geen reden om in paniek te raken, maar misschien wel de aanleiding om even na te denken wat jullie zouden doen in zo'n geval.
crap in = crap out
pi_37222209
Ik zou me er niet al te druk om maken, zeker niet als ze hem correct slikt De kans is er wel, maar die is zo klein

@Flutterbye, hoe gaat het nu met je?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 23 april 2006 @ 20:04:13 #260
92409 Twinky
Little star.
pi_37223647
wat is eigenlijk de betrouwbaarheid van pil in combo met diarree?

Ik heb namelijk flinke voedselovergevoeligheid, maar het is nooit zo erg zeg maar. Vorige week alleen wel een keer, toen heb ik maar een pilletje extra geslikt, voor de zekerheid. Is dat slim?
  Vis een optie? maandag 24 april 2006 @ 00:51:38 #261
70532 loveli
N
pi_37232747
Ja, dat is slim.

Bij overgeven en/of diarree kan de pil te snel je lichaam verlaten, zonder dat je lichaam voldoende hormonen heeft opgenomen om de hormoonspiegel op peil te houden.
In de bijsluiter staat ongetwijfeld wat je precies moet doen in zo'n situatie.
crap in = crap out
pi_37236830
Ik voel me eigenlijk wel oké, ik heb alleen nog een beetje gevoelige borsten maar dat is echt maar een heel klein beetje. Verder valt me wel op dat ik niet van mijn moeheid af kom, terwijl ik dit weekend echt goed bij heb kunnen slapen. Ook heb ik bij mijn rechteroog een soort vlek in zicht, een beetje zoals de normale 'blind spot' maar dan zo dat je je er constant bewust van bent. Moeilijk uit te leggen... Ik las iig pas een post van iemand die zei ook last te hebben van vlekken voor de ogen met de Yasmin, dus misschien ligt het toch daaraan.

Dit is trouwens niks nieuws voor mij, ik heb hier al jaren last van als ik erg moe ben. Bij mijn vorige baan werkte ik veel met de computer en dan had ik er aan het eind van de dag vaak last van. Na een tijdje ww heb ik weer een nieuwe baan, waarbij ik ook de hele dag achter de pc zit. Nu krijg ik er 's ochtends al last van. Maar ik denk dus dat het meer met dat beeldscherm te maken heeft dat met de pil, aangezien het in het weekend meestal beter gaat... Toch is de periode dat ik in de ww zat ook de periode waarin ik gestopt was met anti-conceptie, en toen had ik die vlek dus helemaal niet. Dus het begint er wel op te lijken dat er een link is...

Maarja, zoals ik al zei, verder voel ik me prima!
pi_37309062
ik heb vrijdag een afspraak bij de HA. Ik slik al een tijd de diane pil, maar ben echt af en toen panisch: ik haal de raarste dingen in mn hoofd. zo slik ik de pil altijd door en neem er een slok water na en dan nog ben ik bang dat als ik meteen erna praat dat de pil er dan weer uitkomt, zonder dat ik het merk. ik weet het, het is een rare gedachtenkronkel. Een andere reden om over te stappen is dat, mocht het een keer misgaan, dat ik toch zwanger word, dan heb je met de diane pil niet veel keus omdat die slecht is voor de baby. je moet de baby dan eigenlijk wel weg laten halen. Ik zou liever toch een keus willen hebben. Ik ben benieuwd hoe het bevalt (ik kan trouwens het centrale topic niet vinden)
pi_37315920
@ JJ13 - op welke pil wil je over gaan stappen dan? Slik je de Diane pil nu tegen puistjes?
En welk centrale topic bedoel je? Dit is toch het centrale piltopic?
pi_37372321
Het lijkt wel of ik steeds meer puistjes krijg... Volgens de dokter klopt dat ook, eerst wordt het erger en daarna wordt het dan beter... Ik hoop wel dat het verergeren er idd op duidt dat de Yasmin uiteindelijk haar werk gaat doen bij mij... Ik krijg ze ineens op plekken waar ze anders nooit zaten, op mijn wangen en de zijkant van m'n nek enzo, en het zijn bijna allemaal van die onderhuidse bulten die erg veel pijn doen en die je niet kan uitknijpen ofzo. Niet leuk...
Net aan 2de strip begonnen, 4de week dus. (doorgeslikt) Verder gelukkig nog steeds niet echt last van.
pi_37446154
Nou, ik heb gisteren besloten toch maar een stopweek in te lassen, ik kwam sinds vrijdagavond niet meer van mijn hoofdpijn af, ik was ondanks veel slapen echt doodmoe, vlekken nu voor beide ogen (links heb ik dat eigenlijk nog nooit gehad behalve bij migraine), pijn in m'n nek, constant de neiging om te gaan huilen zonder enige reden... Dus nu heb ik eigenlijk 1 strip en 4 pillen geslikt, daarna stopweek. Heb mijn man nog wel even haarfijn moeten uitleggen dat dat gewoon veilig is, want hij vond het eerst niet echt verantwoord.
Maar ik voel me nu al stukken beter (zaterdagavond laatste pil) heb nog wel hoofdpijn maar de vlekken en moeheid vallen nu wel mee. Heb ook geen huil-gevoel meer...
Dat is echt een heel raar gevoel, ik moest echt constant de tranen onderdrukken maar ik had helemaal geen depri gedachten verder ofzo.
Maarja, ik kan dus duidelijk niet tegen doorslikken.
pi_37481973
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:55 schreef flutterbye het volgende:
@ JJ13 - op welke pil wil je over gaan stappen dan? Slik je de Diane pil nu tegen puistjes?
En welk centrale topic bedoel je? Dit is toch het centrale piltopic?
ik stap over naar de nuvaring en zocht daar het topic van heb t al gevonden
pi_37490144
@ flutterbye, wat jij hebt aan bijwerkingen heb ik precies hetzelfde Heb nooit last van puisten en nu ik de pil slik zit ik er helemaal onder!
Maar goed nog even doorbijten over een paar weken stop ik met de pil

@JJ13 wil je laten weten hoe jouw ervaring is met die nuvaring? Ben wel nieuwschierig!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_37493686
Ik heb ook een vraag. Ik heb de pil 2 strips doorgeslikt, maar ben in de 1e week van de 2e strip een pil vergeten, deze heb ik later wel ingenomen. Dit was eigenlijk in week 4 dus. Ik had naar de apotheek gebeld en die zei dat de pil nog veilig was.
Nou staat er in de bijsluiter van de pil dat je bij het vergeten van de pil in week 3, de stopweek moet overslaan of meteen aan een stopweek moet beginnen.
Hier zei de apothekersassistent niks over. Mijn vraag is dus of het nou nodig is dat ik meteen aan een 3e strip begin?
pi_37503660
@ Beaker, dus je gaat toch maar stoppen ermee? Ga je dan over op de nuvaring?

@ Lilies voor zover ik het kan vinden is het inderdaad het veiligst als je de volgende stopweek ook overslaat. Het is een beetje lastig omdat er weinig adviezen te vinden zijn over wat te doen bij doorslikken. Je zou ook hetzelfde kunnen doen als bij het vergeten van een pil in de 2de week. Dan maak je gewoon de strip af en kun je een stopweek houden. Aangezien je nu nog 2 weken de pil slikt na de vergeten pil, is je hormoonlevel wel weer op peil lijkt me. Bij het advies voor 3 weken gaan ze er natuurlijk van uit dat je daarna nog maar een paar pillen over hebt.
Maar je moet natuurlijk doen waar jij je het veiligst bij voelt.
pi_37504522
@Flutterbye, over twee maanden gaan Beaker-man & Beaker trouwen daarna stop ik met de pil dan snap je me vast wel
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_37506330
Hoi, ik heb een vraagje.. weet namelijk niet ofdat het door de pil komt of dat het gewoon pure toeval is.

Sinds vorige week (25 april 2006) ben ik begonnen met de pil, op de eerste dag van mijn menstruatie zoals de dokter mij voorgeschreven heeft. Alleen nu is mijn menstruatie nog steeds aan de gang.
Voordat ik de pil slikte, kreeg ik om de 5 weken een bloeding en die duurde van maximaal 3 dagen.

Hebben jullie hier ook last van of heeft dit verschijnsel niets met de pil te maken, ik slik Regevidon.
Alvast bedankt
pi_37507702
@ Beaker - wat leuk! Dat is wel een goeie reden om te stoppen ja!

@ calindon - je lichaam moet zich aanpassen en het kan idd zijn dat je daardoor wat langer blijft bloeden. Dingen gaan dan sowieso anders dan je normaal gewend bent. Ik zou me na 1 weekje nog niet zo'n zorgen maken, maar als het na 2 weken nog niet minder is geworden zou ik de dokter toch maar even bellen. Wordt het eigenlijk wel minder, of is je bloeding nog steeds hetzelfde als op de eerste paar dagen?
pi_37523599
@ flutterbye - mijn menstruatie is altijd heel licht, maar nog steeds hetzelfde als op de eerste dag.. in ieder geval bedankt voor de informatie
pi_37526203
@Calindon: ik was toen ik met de pil begon een maand lang ongesteld, volgens de dokter was dit normaal omdat je lichaam eraan moet wennen. Dus succes!
pi_37538739
Hoi ik ben nu al een week ongesteld en slik nu al weer 3 dagen de Pil maar ik blijf ongesteld. normaal is dat nooit zo hoelang kan ong zo iets duuren .?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 mei 2006 @ 11:23:11 #277
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37538812
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:20 schreef Karina19 het volgende:
Hoi ik ben nu al een week ongesteld en slik nu al weer 3 dagen de Pil maar ik blijf ongesteld. normaal is dat nooit zo hoelang kan ong zo iets duuren .?
als ik na een stopweek weer begin te slikken is het na dag 3 meestal miniem en dag 4 helemaal over
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:25:31 #278
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_37538892
Ik word twee dagen nadat ik de laatste pil heb genomen ongesteld, dit was afgelopen zaterdag, het was gisteravond weer over. Zit soms wel verschil in, het duurt soms wel een dag of 2 langer, maar meestal is het een 5.
pi_37539127
@ Karina, begin je net met de pil of slik je hem al langer?
pi_37539229
ja Ik slik hem um 4 maanden had eerst altijd de Prikpil wat veel beter is
pi_37540077
Als de prikpil je goed beviel, waarom ben je dan nu aan de gewone pil? Welke pil heb je precies?
Misschien is je lichaam nog een beetje in de war van de overstap, het kan 6 maanden duren voordat je lichaam zich helemaal heeft aangepast. Als het echt heftig blijft en langer dan 2 weken duurt zou ik de huisarts even bellen.
pi_37540923
ik kreeg een andere Dokter en die vond dat ik nog te jong was voor de Prikpil en dan ik maar gewoon aan de pil moest en heb nu microgynon 30
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:33:54 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37543186
Wat zijn jullie ervaringen met de pil doorslikken? Ik ben vorige week aan de derde aaneengesloten strip begonnen, maar ik merkte dat ik helemaal opgezwollen was. Broek zat strak, etc. Heb de strip weggelegd en nu neem ik weer normale vormen aan. Herkenbaar?
pi_37575398
Ja, ik slik met grote regelmaat de pil door, maar meestal stop ik ook na 3 strippen. In principe kan het geen kwaad (zegt de dokter, zelfs een jaar is geen probleem), maar meestal heb ik na 3 maanden toch zoiets van, het moet er even uit. Mn onderbuik voelt dan ook soms wat opgeblazen. Het langste dat ik doorgeslikt heb is dan ook 4 strips. Overigens heb ik nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen of iets dergelijks

Ik heb wel het probleem dat ik over het algemeen altijd lang ongesteld ben. Of ik nou na 3 weken een stopweek pak, of na 3 maanden, dat maakt geen verschil. Ik word 's maandags ongesteld, ben dan tot donderdag/vrijdag echt duidelijk ongesteld, maar dan blijft het nog bijna een week 'nadruppelen'. Elf dagen slepen met maandverband en tampons is niet grappig
Hebben meer mensen hier last van? Of is dit iets abnormaals? (is al zo zolang ik ongesteld ben eigenlijk, ook toen ik nog geen pil slikte)
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:00:59 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37575548
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:56 schreef Beeselcity het volgende:

Ik heb wel het probleem dat ik over het algemeen altijd lang ongesteld ben. Of ik nou na 3 weken een stopweek pak, of na 3 maanden, dat maakt geen verschil. Ik word 's maandags ongesteld, ben dan tot donderdag/vrijdag echt duidelijk ongesteld, maar dan blijft het nog bijna een week 'nadruppelen'. Elf dagen slepen met maandverband en tampons is niet grappig
Hebben meer mensen hier last van? Of is dit iets abnormaals? (is al zo zolang ik ongesteld ben eigenlijk, ook toen ik nog geen pil slikte)
Ja dat heb ik ook en dat is de hoofdreden dat ik de pil slik. Ik bloed ongeveer 3 dagen heel zwaar (tampon + maandverband tegelijk en dan nog doorlekken) en daarna druppelt het vrolijk nog 5 dagen na. De pil heeft trouwens geen invloed op dat patroon. Dus stopbloedingen verlopen ook zo. Daaraan ontkom ik dus niet, ik beperk het alleen nu tot 6 keer per jaar (slik 2 strips na elkaar) ipv 12 x
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:26:50 #286
92409 Twinky
Little star.
pi_37578285
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:00 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook en dat is de hoofdreden dat ik de pil slik. Ik bloed ongeveer 3 dagen heel zwaar (tampon + maandverband tegelijk en dan nog doorlekken) en daarna druppelt het vrolijk nog 5 dagen na. De pil heeft trouwens geen invloed op dat patroon. Dus stopbloedingen verlopen ook zo. Daaraan ontkom ik dus niet, ik beperk het alleen nu tot 6 keer per jaar (slik 2 strips na elkaar) ipv 12 x
ja, dat heb ik ook. Precies zo, elk uur naar de wc rennen!
Het voordeel van met de pil is toch echt wel dat ik nauwelijks nog buikpijn heb. Wel nog zo'n 'hongergevoel' maar dan anders, komt dat bekend voor? Dat had ik voor de pil ook al, maar dan in combinatie met die verschrikkelijke krampen viel het niet zo op..
pi_37608836
Hallo!

Ik heb een kleine vraag: mijn pil is zo'n soort waar elke week een andere kleur heeft, en ik geloof ook een iets andere inhoud: het is de Novial, met 7 gele, 7 rode en 7 witte pillen.

Nu wil ik graag NIET ongesteld zijn als ik binnenkort trouw; kan ik de pil dan gewoon doorslikken, dus na de 21e pil nummer 1 nemen?

Alvast bedankt!
pi_37650704
Dit heb ik gevonden op de site www.serviceapotheek.nl bij Trigynon, dat is een andere 3-fasen-pil. Over de Novial kan ik niks vinden. Staat er niks over in de bijsluiter? Anders zou ik je apotheek of huisarts er even over bellen. Maar zoals ik het begrijp kun je dus niet zomaar met de nieuwe strip beginnen, maar moet je dus alleen gebruik maken van de laatste (de witte dan in jouw geval?) pillen om je menstruatie uit te stellen.

quote:
U kunt zelf de menstruatie uitstellen (bv voor vakantie, huwelijk, sollicitatie). Na het einde van een strip gaat u zonder stopweek door met de 3e set pillen uit een nieuwe strip (de eerste 2 sets slaat u over). Van de nieuwe strip (3e set) slikt u net zoveel pillen als dagen dat u uitstel wenst (bv 5 dagen uitstellen = 5 dagen een pil uit de nieuwe strip (3e set)). De stopweek kunt u inlassen wanneer het u uitkomt; de bloeding begint altijd 2-3 dagen na de laatst ingenomen pil. Na de 'uitgestelde' stopweek (altijd 7 dagen!) begint u weer aan een nieuwe strip. Houd er rekening mee dat tijdens het doorslikken zonder stopweek toch wat bloedverlies kan optreden; dat betekent nog niet dat de pil onveilig is geworden. U kunt 2-3 strips (3e sets) achtereen doorslikken; wilt u de menstruatie wat langer uitstellen, raadpleeg dan uw huisarts. U kunt dan beter (tijdelijk) overstappen op een 1-fasepil (minder verspilling).
Ik las trouwens ook dat je meer kans hebt op doorbraakbloedingen bij een 3-fasen-pil omdat het lichte pillen zijn. Dus ik weet niet of doorslikken dan de beste oplossing is.
pi_37650780
Van www.anti-conceptiepil.nl:
quote:
Voor het uitstellen van de menstruatie bij de gewone één fase combinatiepil, gaat u door met een nieuwe strip zodra je oude strip op is.
Gebruik u een pilmerk waarbij een strip 28 tabletten bevat (waarvan dus 6 of 7 neppillen voor de laatste week), sla dan de neppillen over en ga gelijk door met de nieuwe strip. Slikt u een meerfasenpil, ga dan zonder stopweek door met de pillen van de nieuwe strip die dezelfde kleur/samenstelling hebben. Voor het vervroegen van de menstruatie onderbreekt u de inname van de pil, zowel bij de één als meerfasenpil kan dit pas als u minimaal 7 dagen een pil hebt geslikt. Na 2 of 3 dagen krijgt u dan een bloeding. Daarna begint u met een nieuwe strip. De stopweek mag absoluut niet langer zijn dan 7 dagen.
Misschien is het vervroegen van je stopweek een betere optie met jouw pil?
pi_37651197
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:44 schreef Beaker het volgende:

@JJ13 wil je laten weten hoe jouw ervaring is met die nuvaring? Ben wel nieuwschierig!
nou, bij deze dan ik gebruik sinds donderdagavond de nuvaring en het bevalt me goed. het inbrengen ging goed en ik voel m niet zitten. verder zakt ie er niet uit ofzo, hij blijft goed op de plaats zitten. wel controleer ik regelmatig of ie er nog zit, maar dat zal iedereen in t begin hebben. de enige bijwerking die ik n beetje heb, is dat ik t idee heb dat mn vagina wat vochtiger is. verder slaap ik altijd onrustig (altijd al gedaan) en ben ik soms bang dat ik de ring er in mn slaap uithaal, maar hij zit er nog elke morgen goed in , dus die gedachte zal ook wel gauw verdwenen zijn. ik heb er nog geen seks mee gehad, dus daar kan ik niks over zeggen
  maandag 8 mei 2006 @ 11:00:38 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37651871
Wellicht heb je hier iets aan:

Nuvaring, ervaringen uitwisselen deel V
pi_37651891
uit gesloten topic
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:12 schreef Gummybear het volgende:
Ik slik al een tijdje de pil, maar nu wordt ik steeds op zaterdag(nacht) ongesteld, dit is natuurlijk niet zo handig ivm uitgaan & bij mn vriendje slapen. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik dit een paar dagen later krijg? Kan ik dan gewoon na mn stopweek nog 2 daagjes wachten en dan weer beginnen met de pil? Istie dan wel meteen weer 100% betrouwbaar?

Alvast bedankt
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:23 schreef Melusine het volgende:
Nee, dat moet je juist niet doen. Als je de stopweek langer maakt dan zeven dagen is je pil onbetrouwbaar.
Wat je moet doen, is je stop week *eerder* beginnen. Dus als je normaal op donderdag je laatste pil slikt, stop je nu bijvoorbeeld op dinsdag al (je houdt dus een paar pillen over in de strip). Wacht dan de gebruikelijke 7 dagen en begin weer met je pil.
Je kunt ook je stopweek inkorten. Dan slik je dus gewoon de hele strip tot het einde, maar in plaats van 7 dagen te wachten voor je met de nieuwe strip begint, wacht je bijvoorbeeld 4 dagen.

Dit soort dingen hoort trouwens ook in de bijsluiter van je pil te staan - zou hem maar eens goed lezen.
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:31 schreef Biancavia het volgende:
Gewoon één keer nog twee/drie dagen extra de pil slikken als je strip op is.
Daarna na zeven dagen weer aan een nieuwe strip beginnen.

Nooit langer dan zeven dagen wachten met het beginnen van een nieuwe strip, dan is de pil onbetrouwbaar. Zelf laat ik er meestal vier of vijf dagen tussenzitten.
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:43 schreef zillah666 het volgende:
Bijsluiter?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 8 mei 2006 @ 13:13:18 #293
92409 Twinky
Little star.
pi_37654986
Ik zat net te denken.. hoe lang duurt het voordat de bijwerkingen weg zijn? Ben nu net begonnen met de vierde strip en de laatste tijd voel ik me toch een beetje lusteloos, wat hoofdpijn en de traantjes zitten erg hoog. Blijft dit of gaat dit weg? Verder is het echt super, heb dus nauwelijks nog buikpijn bij het ongesteld zijn, en daar ging het me vooral om. En seks zonder condoom is natuurlijk ook een stuk beter
  maandag 8 mei 2006 @ 14:56:24 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_37657746
Ging net naar de apotheek voor een nieuwe lading pil(len) en ik kreeg rigevidon ipv microgynon 30. Het was de nieuwe naam ervoor zei ze...
Meer mensen die dit slikken? En merken jullie verschil?
pi_37661424
@ Twinky - het kan tot 6 maanden duren voordat je lichaam zich helemaal heeft aangepast. Het kan natuurlijk ook zijn dat de bijwerkingen niet overgaan. Maar daar moet je in eerste instantie natuurlijk niet vanuit gaan. Ik hoop dat ze snel overgaan!
pi_37665493
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef amaranta het volgende:
Ging net naar de apotheek voor een nieuwe lading pil(len) en ik kreeg rigevidon ipv microgynon 30. Het was de nieuwe naam ervoor zei ze...
Het is niet de nieuwe naam. Maar er zitten wel dezelfde actieve stoffen (hormonen) in. Vreemd genoeg heb ik met rigevidon veel minder klachten tijdens de menstruatie. Maar dat kan dus eigenlijk niet, want het is hetzelfde spul (maar wel van een andere fabrikant, tenminste, dat hebben zij mij verteld)
  maandag 8 mei 2006 @ 20:03:30 #297
92409 Twinky
Little star.
pi_37667951
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:49 schreef flutterbye het volgende:
@ Twinky - het kan tot 6 maanden duren voordat je lichaam zich helemaal heeft aangepast. Het kan natuurlijk ook zijn dat de bijwerkingen niet overgaan. Maar daar moet je in eerste instantie natuurlijk niet vanuit gaan. Ik hoop dat ze snel overgaan!
ja, ik hoop het ook! ik heb ook reuma, dus voel me vaker niet zo fijn, maar nu duurt het wel heel lang en toen bedacht ik me ineens dat het misschien wel door de pil komt. rotzooi is het ook
pi_37668128
quote:
Ik heb ook microgynon 30. Mijn huisarts heeft er niks over gezegd dat het een andere naam/fabrikant zou krijgen.

Over een paar maandjes moet ik weer nieuwe halen, hoop dat toch wel dezelfde werking heeft. Nu heb ik nergens last van. Ben niet eens aangekomen.
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:39:43 #299
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37713194
quote:
ja same here. Ik vind ze stom :s ik wil mn oude microgynon terug
pi_37735520
Als het goed is krijg je geen eisprong als je gewoon de pil slikt toch??
En als je er dan een keer een vergeet, of meerdere in een strip, dan is het
mogelijk dat je wel een eisprong krijgt? En wat gebeurd er dan als je dan wel
weer gewoon de pil slikt?
pi_37736452
Ik zit eraan te denken om te stoppen met de pil, alleen twijfel ik nog.
Bij mij is de pil niet als anticonceptie bedoeld, ik had toen ik ermee begon (14) een hele heftige menstruatie. Gemiddeld 9 dagen lang leed ik pijn
Als ik nu stop, ben ik dan weer 9 dagen en onregelmatig ongesteld? Of zou het gewoon doorgaan zoals toen ik de pil slikte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')