Als je voor het eerst aan de pil gaat moet je wel eerst even langs de dokter. Daarna kun je hem wel gewoon zelf bij de apotheek ophalen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat ik trouwens net bedenk... Je hebt tegenwoordig helemaal geen recept nodig om aan de pil te kunnen, die is immers vrijgegeven. Of vergis ik me nu? Ik had begrepen dat je tegenwoordig de pil ook zonder recept kon krijgen...
Aha. op die manier.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:30 schreef Moja het volgende:
[..]
Als je voor het eerst aan de pil gaat moet je wel eerst even langs de dokter. Daarna kun je hem wel gewoon zelf bij de apotheek ophalen.
Je bent denk ik in de war met de morning after pil, die kunt je gewoon nu bij de drogist kopen. De pil gaat wel via recept. Achter die website pilonline zit een huisarts, die je wat vragen laat beantwoorden en die en recept uitschrijft, waarmee je het of op kunt sturen, of waarmee je het pakje af kunt halen bij de apotheek.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat ik trouwens net bedenk... Je hebt tegenwoordig helemaal geen recept nodig om aan de pil te kunnen, die is immers vrijgegeven. Of vergis ik me nu? Ik had begrepen dat je tegenwoordig de pil ook zonder recept kon krijgen...
Ik had begrepen dat de pil ook vrijgegeven was. Sterker nog, de assistente van de apotheek legde mij laatst nog uit dat de enige reden dat ik de Diane-pil niet zonder recept kan krijgen, is gelegen in het feit dat die niet geregistreerd is als anticonceptiemiddel...quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:36 schreef Aventura het volgende:
Je bent denk ik in de war met de morning after pil, die kunt je gewoon nu bij de drogist kopen. De pil gaat wel via recept. Achter die website pilonline zit een huisarts, die je wat vragen laat beantwoorden en die en recept uitschrijft, waarmee je het of op kunt sturen, of waarmee je het pakje af kunt halen bij de apotheek.
Zover ik weet kunnen hoofdpijn en zere borsten idd wel bijwerkingen van de pil zijn, dus ook van de Yasmin.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:35 schreef Beaker het volgende:
@ Leonieke jij hebt toch ook de Yasmin geslikt? Ik ben begonnen met de eerste strip, en heb sinds dag 1 al zere borsten en hoofdpijn. Erg vervelend, klopt dit? Ik heb al zo lang geen pil meer geslikt dat ikniet echt weet wat de bijwerkingen zijn!
Ik heb er nooit last van gehad en mijn schoonzus is overgeschakeld naar Yasmin omdat ze zo vaak last had van zere (opgeblazen) borsten door haar vorige pil.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:35 schreef Beaker het volgende:
@ Leonieke jij hebt toch ook de Yasmin geslikt? Ik ben begonnen met de eerste strip, en heb sinds dag 1 al zere borsten en hoofdpijn. Erg vervelend, klopt dit? Ik heb al zo lang geen pil meer geslikt dat ikniet echt weet wat de bijwerkingen zijn!
Ik was eerst ook aan de Mycrogynon 30, vond ik dus echt een rotpil. Ik slik nu de Lovette dat is een van de lichtste pillen en die bevalt mij heel goedquote:Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik slik sinds mijn 16e Microgynon 30, ben nu 22.
Heb sinds enkele maanden last van hevige migraine tijdens stopweek en de ''zin hebben'' is er ook niet bepaald, dus ik wil graag over op een andere pil.
Weten jullie misschien of er een pil is die lichter is, die dus minder hormonen bevat?
Zou de prikpil dan iets kunnen zijn?
''Iets'' in me laten plaatsen zoals een spiraaltje wil ik niet, Implanon(zon staafje in arm) lijkt me misschien ook wel wat maar weet niet of dat minder hormonen bevat?
Heb je bij de migraine ook last van aura's of flitsen? Zo ja, dan moet je meteen stoppen met de pil!! (en bij mijn weten met alle hormonale anticonceptiemiddelen). Als je die aura's ziet, is er (zoek het ook zelf even na als je daar last van hebt) een verhoogde kans op een beroerte.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik slik sinds mijn 16e Microgynon 30, ben nu 22.
Heb sinds enkele maanden last van hevige migraine tijdens stopweek en de ''zin hebben'' is er ook niet bepaald, dus ik wil graag over op een andere pil.
Weten jullie misschien of er een pil is die lichter is, die dus minder hormonen bevat?
Zou de prikpil dan iets kunnen zijn?
''Iets'' in me laten plaatsen zoals een spiraaltje wil ik niet, Implanon(zon staafje in arm) lijkt me misschien ook wel wat maar weet niet of dat minder hormonen bevat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |