abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35164557
Dank je wel loveli voor je antwoord, maar ik twijfel eraan om naar de dokter te gaan. Mijn zus zegt dat zij ook de eerste 2 maanden na haar eerste inname van de pil bleef bloeden. Maar ze had geen jeuk, pijn of zwellingen o.i.d. Ze vindt alleen dat ik me aanstel (geloof ik) en ze zegt dat het wel over zal gaan. Misschien gaat het inderdaad wel over, ik denk dat ik het nog gewoon even aankijk (of eigenlijk meer voel), maar iig bedankt.
pi_35164619
Geloof me, je stelt je niet aan als je klaagt dat je jeuk hebt.
pi_35165315
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat ik trouwens net bedenk... Je hebt tegenwoordig helemaal geen recept nodig om aan de pil te kunnen, die is immers vrijgegeven. Of vergis ik me nu? Ik had begrepen dat je tegenwoordig de pil ook zonder recept kon krijgen...
Als je voor het eerst aan de pil gaat moet je wel eerst even langs de dokter. Daarna kun je hem wel gewoon zelf bij de apotheek ophalen.
pi_35165371
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:30 schreef Moja het volgende:

[..]

Als je voor het eerst aan de pil gaat moet je wel eerst even langs de dokter. Daarna kun je hem wel gewoon zelf bij de apotheek ophalen.
Aha. op die manier.
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:36:10 #55
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35165530
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat ik trouwens net bedenk... Je hebt tegenwoordig helemaal geen recept nodig om aan de pil te kunnen, die is immers vrijgegeven. Of vergis ik me nu? Ik had begrepen dat je tegenwoordig de pil ook zonder recept kon krijgen...
Je bent denk ik in de war met de morning after pil, die kunt je gewoon nu bij de drogist kopen. De pil gaat wel via recept. Achter die website pilonline zit een huisarts, die je wat vragen laat beantwoorden en die en recept uitschrijft, waarmee je het of op kunt sturen, of waarmee je het pakje af kunt halen bij de apotheek.
pi_35165625
Hangt het niet af van pil tot pil? Ik kan perfect mijn pil zo vragen aangezien ik toch niets terugkrijg.
Ik heb ooit gehoord dat een apotheek jou zelfs de pil niet kan weigeren als je ze gaat vragen
pi_35165646
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 20:36 schreef Aventura het volgende:
Je bent denk ik in de war met de morning after pil, die kunt je gewoon nu bij de drogist kopen. De pil gaat wel via recept. Achter die website pilonline zit een huisarts, die je wat vragen laat beantwoorden en die en recept uitschrijft, waarmee je het of op kunt sturen, of waarmee je het pakje af kunt halen bij de apotheek.
Ik had begrepen dat de pil ook vrijgegeven was. Sterker nog, de assistente van de apotheek legde mij laatst nog uit dat de enige reden dat ik de Diane-pil niet zonder recept kan krijgen, is gelegen in het feit dat die niet geregistreerd is als anticonceptiemiddel...
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:54:22 #58
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35166292
Volgens mij is het zo dat je de pil nu zonder recept kunt halen, mits er aan het begin 1x een recept is uitgegeven. Naar mijn weten kun je nergens zomaar een (internet)-apotheek binnenlopen en om de pil vragen. Ik kan het mis hebben, maar ik kan ook geen bronnen vinden die het tegendeel beweren.
pi_35166394
Ik heb ook een keer iemand horen vertellen dat ze een weekend weg was, pil was vergeten mee te nemen en toen is gaan bijhalen in de apotheek o.i.d... Ik weet het ook niet.
pi_35168930
De enige pil die je wel altijd alleen met recept kan ophalen is de
Minerva (geloof ik hetzelfde als de diane-35) Ik moest altijd eerst de dokter bellen, en die mailde dan een recept door naar de apotheek. Komt omdat die pil niet alleen voor anticonceptie is maar ook tegen acne werkt en dus ook als medicijn word gezien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Moja op 16-02-2006 22:37:13 ]
pi_35267164
@ Leonieke jij hebt toch ook de Yasmin geslikt? Ik ben begonnen met de eerste strip, en heb sinds dag 1 al zere borsten en hoofdpijn. Erg vervelend, klopt dit? Ik heb al zo lang geen pil meer geslikt dat ikniet echt weet wat de bijwerkingen zijn!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_35273413
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:35 schreef Beaker het volgende:
@ Leonieke jij hebt toch ook de Yasmin geslikt? Ik ben begonnen met de eerste strip, en heb sinds dag 1 al zere borsten en hoofdpijn. Erg vervelend, klopt dit? Ik heb al zo lang geen pil meer geslikt dat ikniet echt weet wat de bijwerkingen zijn!
Zover ik weet kunnen hoofdpijn en zere borsten idd wel bijwerkingen van de pil zijn, dus ook van de Yasmin.
pi_35278731
quote:
Op zondag 19 februari 2006 20:35 schreef Beaker het volgende:
Ik heb er nooit last van gehad en mijn schoonzus is overgeschakeld naar Yasmin omdat ze zo vaak last had van zere (opgeblazen) borsten door haar vorige pil.
Volgens de bijsluiter horen de bijwerkingen waar jij last van hebt tot de categorie "gewoon". (>1/100 gebruiksters heeft er last van).

Nu kan ik mij wel voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn. Moest ik in uw plaats zijn dan zou ik nog een strip proberen om te zien of het overgaat. En als dat niet zo is, zou ik naar de dokter gaan. Blijkbaar 'past' Yasmin niet bij uw lichaam... Je kan ook altijd ff telefoneren naar uw huisarts om te zien hoe hij/zij erover denkt. Maar ik zou zeker en vast niet bij een pil blijven als ik er zoveel last van heb.
pi_35292617
Ik slik sinds mijn 16e Microgynon 30, ben nu 22.
Heb sinds enkele maanden last van hevige migraine tijdens stopweek en de ''zin hebben'' is er ook niet bepaald, dus ik wil graag over op een andere pil.
Weten jullie misschien of er een pil is die lichter is, die dus minder hormonen bevat?
Zou de prikpil dan iets kunnen zijn?
''Iets'' in me laten plaatsen zoals een spiraaltje wil ik niet, Implanon(zon staafje in arm) lijkt me misschien ook wel wat maar weet niet of dat minder hormonen bevat?
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_35292760
je kan een driefasen preparaat overwegen Trigynon ofzo....
pi_35297242
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Heb sinds enkele maanden last van hevige migraine tijdens stopweek en de ''zin hebben'' is er ook niet bepaald, dus ik wil graag over op een andere pil.
Weten jullie misschien of er een pil is die lichter is, die dus minder hormonen bevat?
''Iets'' in me laten plaatsen zoals een spiraaltje wil ik niet, Implanon(zon staafje in arm) lijkt me misschien ook wel wat maar weet niet of dat minder hormonen bevat?
Ik was eerst ook aan de Mycrogynon 30, vond ik dus echt een rotpil. Ik slik nu de Lovette dat is een van de lichtste pillen en die bevalt mij heel goed .
pi_35301306
Dank voor jullie uitleg Ik heb de HA even gebeld en die heeft gezegt dat ik het even aan moet kijken, word het niet minder zal ik toch aan een andere pil moeten of ik stop er gewoon weer mee

Microgynon 30 vond ik ook een vreselijke pil overigens
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Vis een optie? maandag 20 februari 2006 @ 20:30:44 #68
70532 loveli
N
pi_35301563
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Heb je bij de migraine ook last van aura's of flitsen? Zo ja, dan moet je meteen stoppen met de pil!! (en bij mijn weten met alle hormonale anticonceptiemiddelen). Als je die aura's ziet, is er (zoek het ook zelf even na als je daar last van hebt) een verhoogde kans op een beroerte.

Twee linkjes over migraine en menstruatie:
http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/migraine/menstrua.htm
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=openmailart&art_id=79
Hier wordt bijv. aangeraden de pil 3 maanden door te slikken, zodat je 'slechts' eens in de 3 maanden migraine hebt. De migraine wordt veroorzaakt door de verlaging van de hoeveelheid oestrogenen die je binnen krijgt. Maar omdat je ook last hebt van je libido, kun je misschien beter op zoek gaan naar een andere vorm van anticonceptie.

Is de Nuvaring misschien iets voor je? Omdat die 24 uur per dag werkzaam is, hoeven er minder hormonen vrij te komen om je hormoonspiegel op peil te houden voor bescherming tegen zwangerschap. De prikpil lijkt me niet geschikt, omdat je dan in een keer heel veel hormonen binnen krijgt. Als je er niet tegen kunt duurt het meer dan een jaar voordat het uit je lichaam is, dus wees daar voorzichtig mee.

Implanon lijkt me wel geschikt, maar daar moet je goed informatie over zoeken, omdat die nog niet zo lang in gebruik is. Eventuele nadelen ervan zijn dus ook minder bekend dan bij de 'gewone' pil en je kunt er niet heel makkelijk mee stoppen als je er niet tegen kunt.

Succes met het vinden van een goede methode. Zelf volg ik de natuurlijke methode (die mij persoonlijk prima bevalt), maar dat moet je maar net liggen. Als je daar evt. meer info over wilt, vraag je het maar.
crap in = crap out
pi_35303222
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik ga morgen meteen even een afspraak maken bij mn huisarts.
Flitsen zie ik niet tijdens migraine, maar dus ZO erg steken in mn hoofd dat ik ervan moet overgeven en dat dan dagenlang ... en das dus helemaal leuk ahum dat je dan ook nog eens in de week zit dat je ongesteld bent.
Ik ga me maar eens even goed laten voorlichten!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_35305418
Suces MevrouwKoRn!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35312206
Hallo allemaal,

Ik heb ook wat vraagjes over de pil. Als mijn vriendin hem (micrgynon) gedurende 3 weken slikt, heeft zij last van erg bloedverlies, hoofdpijn en buikbijn tijdens haar menstruatie. Nu slikt ze tegenwoordig de pil gedurende 4 weken, en dus pas een week later dan normaal de stopweek.
Hierdoor heeft ze overal veel minder last van, en is haar menstruatie dus een stuk minder erg/hevig. Maar kan dit 'zomaar'. Een week langer doorslikken dan normaal? Verstoor je dan niet nog meer het e.e.a. (nog meer dan dat je met de pil sowieso al doet).

En daarnaast wil ze ook af en toe nog wat meer 'spelen' met het slikken van de pil. Bijvoorbeeld ook nu weer. Ze zou ongesteld zijn tijdens het carnavalsweekend, dus slikt ze de pil nu opeens nog maar 3 weken (ipv de 4 die ze normaal doet), zodat ze met carnaval niet meer ongesteld is. Handig als je dat zo kunt plannen, maar ze ligt wel al sinds vrijdag met erge hevige buikkrampen, hoofdpijn en flinke diarree op bed. Ook hier is mijn vraag: kan dit 'zomaar'? Ik zou uit de 'resultaten' zeggen van niet. En daarnaast verstoor je toch je cyclus op deze manier?

Maar goed, wat weet ik ervan? Ik ben maar een man. Graag reacties van de meer ervaren personen op dit gebied. Alvast bedankt!

Groetjes,
Erik
  Vis een optie? dinsdag 21 februari 2006 @ 00:09:42 #72
70532 loveli
N
pi_35312896
Ja, dat kan zomaar.
De cyclus (slijmvlies opbouwen, eitje rijpen, eisprong, menstruatie) is er niet meer bij pilgebruik. Het lichaam denkt zwanger te zijn (door de hormonen) en houdt daarom het slijmvlies in stand. Stopweek => lichaam komt erachter dat er geen zwangerschap is => onttrekkingsbloeding en daarna wordt er weer een klein beetje slijmvlies opgebouwd.
De pil moet een minimaal aantal dagen worden geslikt om veilig te zijn. Als er langer wordt geslikt maakt dat helemaal niet uit. Meestal wordt aangeraden om minimaal elke 3 maanden een stopweek te nemen, om een doorbraakbloeding te voorkomen. Doorslikken mag dus en zorgt zelfs voor een gelijkmatigere hormoonspiegel. De concentratie hormonen is dan 3 maanden hetzelfde in plaats van 3 weken. De onttrekkingsbloeding geeft vrouwen het idee dat alles nog normaal functioneert, terwijl eigenlijk de hormoonhuishouding wordt overgeomen door de pil.

Dus: de cyclus raakt niet in de war, want er is geen cyclus. Doorslikken kan geen kwaad en zorgt voor minder schommelingen in de hormoonhuishouding.
crap in = crap out
pi_35328725
Ik heb ook een vraag. Ik slik de microgynon 30 anticonceptie pil. Ik neem deze pil niet als voorbehoedsmiddel, maar als middel om de pijn tijdens de menstruatie te verzachten.

Op donderdag begin ik met het slikken van de pil. Nu ben ik vergeten deze zaterdag en zondag in te nemen. Gister (maandag) heb ik de maandag pil gewoon geslikt. Wat gebeurt er nu met mijn menstruatie als ik die 2 pillen van zaterdag en zondag niet meer slik? Of hoe kan ik ervoor zorgen dat ik over 3 weken alsnog gewoon op de zondag dat ik normaal ongesteld wordt, nu ook ongesteld wordt? Het heeft er dus niks mee te maken dat ik nu niet beschermd ben tegen een zwangerschap, want dat is helemaal niet aan de orde. Het gaat om de menstruatie en of ik nu niet alles door de war schop.
Hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag. Alvast bedankt!
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  Vis een optie? dinsdag 21 februari 2006 @ 15:42:07 #74
70532 loveli
N
pi_35329923
Als ik het goed begrijp heb je donderdag en vrijdag geslikt, maar ben je zaterdag en zondag vergeten. Het is dus aan het begin gebeurd. Volgens mij komt dat wel goed. De gemiste pillen slikken maakt niet meer uit, daarmee kun je de dip in je hormoonspiegel van het weekeinde niet meer repareren.
Als je echt zekerheid wil hebben moet je even naar de huisarts, maar als je geen tussentijdse bloeding krijgt (wat volgens mij erg onwaarschijnlijk is), is er niets veranderd en kun je gewoon op zondag over 3 weken je bloeding krijgen.

Als je pijn hebt tijdens je menstruatie, kun je ook gewoon 3 maanden doorslikken, want elke 3 weken een bloeding is niet nodig. Wat ook goed tegen de pijn kan helpen zijn omega-vetzuren, bv. theunisbloemolie. Ik hoop dat je hier wat een hebt.
crap in = crap out
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:15:17 #75
92409 Twinky
Little star.
pi_35371575
Ik heb het gewoon gedaan! Ben naar de dokter geweest en erom gevraagd. Hij heeft me een recept meegegeven en bij de apotheek hebben ze een nieuw 'record' voor me aangemaakt zodat het niet via de verzekering en dus langs mijn ouders gaat.
Ben vergeten welke het nou was, ze liggen boven. Doosje enzo was allemaal roze, een lichte pil.
Het ging eigenlijk allemaal erg makkelijk, al is het best duur (bijna 20 euro voor drie maanden) in een keer.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, gisteren meteen begonnen met slikken (op 4e dag van menstruatie). Vandaag wel hoofdpijn maar dat kan ook komen door vermoeidheid.
pi_35371629
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:15 schreef Twinky het volgende:
Ik heb het gewoon gedaan! Ben naar de dokter geweest en erom gevraagd. Hij heeft me een recept meegegeven en bij de apotheek hebben ze een nieuw 'record' voor me aangemaakt zodat het niet via de verzekering en dus langs mijn ouders gaat.
Ben vergeten welke het nou was, ze liggen boven. Doosje enzo was allemaal roze, een lichte pil.
Het ging eigenlijk allemaal erg makkelijk, al is het best duur (bijna 20 euro voor drie maanden) in een keer.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, gisteren meteen begonnen met slikken (op 4e dag van menstruatie). Vandaag wel hoofdpijn maar dat kan ook komen door vermoeidheid.
Goedzo, viel allemaal mee dus.
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:35:30 #77
92409 Twinky
Little star.
pi_35372315
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Goedzo, viel allemaal mee dus.
vond het doodeng. Eerst bij de dokter en toen in de apo, jezus. shake shake!
pi_35372386
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:35 schreef Twinky het volgende:
vond het doodeng. Eerst bij de dokter en toen in de apo, jezus. shake shake!
Bang dat je iemand zou tegenkomen die het aan je ouders zou kunnen vertellen...?

Wel triest dat het zo moet...
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:53:30 #79
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35387415
Lijkt me vreselijk om anno 2006 nog zo te moeten leven. Wat willen je ouders dan, dat je zwanger wordt ofzo? Maar gelukkig heb je een manier gevonden.
pi_35387458
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:53 schreef Aventura het volgende:
Lijkt me vreselijk om anno 2006 nog zo te moeten leven. Wat willen je ouders dan, dat je zwanger wordt ofzo? Maar gelukkig heb je een manier gevonden.
In dit geval gaat het zelfs niet eens daarom, maar om heftige pijnen tijdens de menstruatie...
pi_35398897
Heeft iemand hier ervaring met de Ministat?

In de bijsluiter staat het volgende:

Voordat u met Ministat begint.
In bepaalde situaties kan het nodig zijn dat u tijdens het gebruik van een combinatiepil onder extra controle blijft. Als een van deze situaties op u van toepassing is, moet u dit dus aan uw dokter vertellen voordat u met Ministat begint. Dit geldt voor de volgende situaties, uw dokter kan u uitleggen om welke risico's het gaat:

• u hebt de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa (chronische darmontsteking);
• andere situaties

Ik ben ongeveer een week geleden overgestapt op deze pil. Mijn huisarts heeft me niets gezegd over eventuele risico's, weet iemand hier meer van?

Ervaringen met de ministat hoor ik ook graag
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:15:22 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35399174
Ik heb nog een vraag over de pil...Ik heb al jaren last van pijn in mijn onderbuik. Onder mijn schaambeen zeg maar en dan over de gehele breedte. Ik heb daarvoor zelfs een aantal onderzoekjes gehad (soa-test, urine-en bloedtest, blaasecho) maar daar is niets uitgekomen, mijn huisarts zei toen dat ze me niet verder wilde laten onderzoeken omdat ze dacht dat er toch niets uit zou komen. Ik heb die pijnen ongeveer vanaf mijn 22ste. Op diezelfde leeftijd begon ik ook met de pil. Vorig jaar ben ik een tijd gestopt, ongeveer 5 maanden. Ben inmiddels weer begonnen en merk dat ik weer vaak buikpijn heb en realiseer me dat ik die pijn in de pilvrije maanden eigenlijk helemaal niet had. Ik vraag me af of het gerelateerd kan zijn aan de pil. Wie herkent deze klachten?
pi_35399203
Je zou zeggen dat het wel met de pil te maken móet hebben dan...
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:18:22 #84
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35399270
Ja ik denk het ook, maar op wat voor een manier, op inet kan ik er bijna niks over vinden.
pi_35399349
Heb je het wel gemeld bij je huisarts?
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:22:29 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35399449
Over dat verband dat ik denk te zien nog niet nee, dat bedacht ik me gister pas...Op de een of andere manier wen je er heel snel aan als chronische maar niet continue pijn opeens verdwijnt. Maar als het dan weer terugkeert valt het des te meer op..
pi_35405714
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:37 schreef loveli het volgende:
Ken je dat verhaal van die mensen met 4 kinderen? Kind 1 kwam ondanks het condoom, kind 2 door de pil heen (want die was betrouwbaar...), nummer 3 na de sterilisatie van manlief en nummer 4 diende zich aan nadat ma zich had laten steriliseren. Ik kan er zo snel geen linkje naar vinden, maar dat is dus echt gebeurd.
Kortom, sommige mensen zijn vruchtbaarder dan anderen. Vruchtbaarheidsproblemen beperken zich niet tot het niet zwanger kunnen worden, ook te vruchtbaar kan een probleem zijn.
En zoals eerder werd opgemerkt, onregelmatig leven kan ook invloed hebben. Als je wisselende diensten werkt, kan dit invloed hebben op hoe de pil wordt opgenomen vergeleken met elke dag voor het slapen gaan slikken.

Verder vind ik de opmerking dat wat aan een zwangerschap gedaan kan worden een beetje buiten de discussie vallen, abortus is niet te vergelijken met anticonceptie.
Dank je wel! Gelukkig zijn er ook nog mensen die het wel snappen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:37:28 #88
92409 Twinky
Little star.
pi_35437550
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:53 schreef Aventura het volgende:
ja, erg he. Vind ik zelf ook!

Was vooral bang dat het mis zou gaan. Dat die vrouw het toch via de verzekering zou laten gaan, dat de dokter het niet zou doen of iets dergelijks.. Weet niet, was zo'n beetje dezelfde spanning als voor de eerste keer condooms kopen

Nu dus een paar dagen verder.. Beetje hoofdpijn/chaggerijnig maar dat kan ook komen van vermoeidheid. Ook hoor ik van alle kanten mensen die dikker worden door de pil, en dat wil ik niehiet!!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:44:31 #89
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35437791
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:37 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja, erg he. Vind ik zelf ook!

Was vooral bang dat het mis zou gaan. Dat die vrouw het toch via de verzekering zou laten gaan, dat de dokter het niet zou doen of iets dergelijks.. Weet niet, was zo'n beetje dezelfde spanning als voor de eerste keer condooms kopen

Nu dus een paar dagen verder.. Beetje hoofdpijn/chaggerijnig maar dat kan ook komen van vermoeidheid. Ook hoor ik van alle kanten mensen die dikker worden door de pil, en dat wil ik niehiet!!
Over dat dik worden stond gisteren iets in de krant. Dat ze alle onderzoeken etc. nogmaals hebben bekeken en dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat je van de pil zou aankomen. Dat scheelt weer Ik zelf ben nooit aangekomen door pilgebruik.
pi_35439060
Ik ben ook niet aangekomen door de pil. Ik denk dat dat psychisch is. Of wellicht dat een verandering in je hormoonhuishouding kan zorgen voor meer 'lekkere trek', maar dan is het nog altijd je eigen keus om daaraan toe te geven.
  Vis een optie? vrijdag 24 februari 2006 @ 12:42:40 #91
70532 loveli
N
pi_35439481
Er is zeker een verband tussen vrouwelijk vet en oestrogenen. Wanneer een transseksuele man oestrogenen krijgt toegediend, krijgt hij vrouwelijke vormen. De hoeveelheid hormonen in de pil is natuurlijk veel kleiner dan dat, maar het idee is duidelijk.
De ene vrouw zal sterker reageren dan de ander op de hormonen in de pil, afhankelijk van haar eigen hormoonhuishouding.
Overigens, door veel vet te eten maken we ook meer oestrogeen aan, maar dat is weer een ander verhaal.
crap in = crap out
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:51:50 #92
92409 Twinky
Little star.
pi_35443694
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben ook niet aangekomen door de pil. Ik denk dat dat psychisch is. Of wellicht dat een verandering in je hormoonhuishouding kan zorgen voor meer 'lekkere trek', maar dan is het nog altijd je eigen keus om daaraan toe te geven.
heb juist minder 'lekkere trek'.. ach, ik zie wel, het kan er ook weer af!
pi_35445685
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:37 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ook hoor ik van alle kanten mensen die dikker worden door de pil, en dat wil ik niehiet!!
Meestal tussen de 1 en 5 kg... Is dus te overkomen en met een beetje dicipline ook zo weer eraf.
pi_35520003
Ik ben niet dikker geworden door het gebruik van de pil

[ Bericht 52% gewijzigd door Beaker op 27-02-2006 22:32:48 ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35558541
HELP!!

Sinds 21 dagen geleden slik ik weer de pil, omdat ik laatst in het ziekenhuis heb gelegen ivm een ontzettende ei-sprong. Da cyclus daarna had ik het weer en dus ben ik vol goede moed naar de HA gegaan en gevraagd wat we daar aan konden doen, weinig behalve dat ik weer aan de pil zou gaan.
Mijn cyclus ging zonder pil best goed 30 - 35 dagen (nadat het twee jaar was weggeweest)
Nu slik ik de Yasmin sinds 21 dagen (mijn eerste strip) en heb sinds dag 1 zere borsten (had dit ook zonder de pil, dus door pilgebruik moest ook dit minder worden) en nu heb ik alweer wat bruine afscheiding terwijl ik mijn laatste tablet vanavond moet innemen.

Kan dit al na zo kort pil gebruik, of zijn deze klachten wel al heel snel?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35558787
Denk eerder dat het nog wat restverschijnselen zijn van toen je niet de pil slikte. Ik zou het nog een maandje aankijken en dan eventueel de huisarts weer inschakelen als er nog geen verbetering optreedt.
pi_35561963
Ik ben tot 4 keer toe aangekomen van de pil en ook weer afgevallen toen ik er mee stopte. Na de tweede keer 5 kilo aangekomen te zijn, ben ik mijn eetpatroon in de gaten gaan houden. Psychologisch of niet, ik kwam aan ondanks dat mijn eetpatroon hetzelfde was. Mijn zus en moeder kampen met hetzelfde probleem, mijn zusje weer niet. Ik denk dat je die aanleg hebt of niet en ik heb het gevoel dat het zich sterker of misschien zelfs alleen maar uit bij mensen die aanleg hebben voor dik worden. Mijn zusje is de enige in onze familie die die aanleg niet heeft. Ik heb nu een hormoonspiraaltje en dat is een verademing. Ineens weer elke dag zin in seks waardoor ik helemaal op ontdekkingstoer ben (beetje lullig voor mijn ex, mijn huidige vriend profiteert er zeer regelmatig van, gheghe) en nog belangrijker: ik ben weer in balans, zit veel lekkerder in mijn vel! Dat soort hormonentroep neem ik nooit meer vrijwillig!
pi_35563107
UIt het vorige topic
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:43 schreef teig het volgende:

Ik ben er dus dinsdag achter gekomen dat ik de pil vergeten was. Gelijk hem alsnog geslikt en mijn huisarts gebeld. Ik had nog in mijn hoofd dat ik woensdag gevreen had met mijn vriend. dus de assistente zei dat het geen probleem was.
Rond een uur of 16 kwam ik erachter dat het niet woensdag maar vrijdag was.. Ik dus op nieuwe mijn huisarts gebeld maar die was niet bereikbaar. Toen drie andere artsen gebeld. Bij iedereen een ander verhaal te horen gekregen , maar de strekking was mneem een morning after pil. Ik mijn apotheek gebeld en er na een advies van hun een gehaald en geslikt.
Ik ben dr behoorlijk beroerd van geweest en ben toch de volgende dag even langs mijn huisarts geweest.
Die vertelde dus dat het helemaal niet nodig was dat ik een map gehad had. die was te laat (binnen 72 uur na sex) ik had dat ook wel gelezen, maar ja die adviezen he!
Hij acht de kans dat ik zwanger ben erg klein, maar die kans is er....
Dit was dus een maand geleden. Ik had dus 14 februari ongesteld moeten worden. Moeten worden idd. Ik ben nu al 2 weken overtijd. Ik weet het eerst aan de spanning maar nu weet ik het niet meer. Ik weet niet wat mijn lichaam me verteld. Ik heb zaterdag een test gedaan, maar die is mislukt. Ik ga woensdag opnieuw testen. Ik heb hem al wel in huis, maar mijn vriend wil graag bij mij thuis zijn als ik test dus doe ik het woensdag......

.....hellup....
pi_35564924
Hoe is jouw test mislukt teig? Je had maar één streepje? Want dat is net goed (in jouw geval dan toch )
  Vis een optie? dinsdag 28 februari 2006 @ 12:45:57 #100
70532 loveli
N
pi_35569856
Bij een 5-20% van de vrouwen komt de menstruatie eerder of later na gebruik van de MAP.
De MAP voorkomt een eisprong en als deze al is geweest voorkomt het innesteling. De week na het innemen van de MAP is ook niet veilig, dus in die week moet een condoom worden gebruikt.
Als je de MAP te laat inneemt, heeft de mogelijke eisprong al plaatsgevonden en berust de werking alleen nog op het voorkomen van innesteling.

In jouw geval zaten er 3 dagen tussen de onbeschermde seks en het vergeten van de pil. Normaal gesproken blijft een zaadcel een uur of 12 leven, mogelijk iets langer. Maar 3 dagen buiten de vruchtbare periode is niet erg waarschijnlijk. Als de vrouw vruchtbaar is, kan een zaadcel tot 5 dagen leven door slijm dat tijdens de vruchtbare periode wordt aangemaakt. Dat was bij jou toen je seks had dus niet het geval.

Na het vergeten van de pil verandert de hormoonspiegel, waardoor wel een eisprong kan plaatsvinden. Dat is bij jou op z'n vroegst 3.5 dag na de seks, 12 uur na het vergeten van de pil. Normaal gesproken is het erg onwaarschijnlijk dat er dan nog zaad aanwezig is dat in staat is een eicel te bevruchten.

Ik weet aardig wat van vruchtbaarheid van de 'normale' cyclus, maar een cyclus tijdens pilgebruik is gewoon anders. Uitgaande van een normale cyclus is het onwaarschijnlijk dat zaad die 3 dagen heeft overleefd. De MAP kan zorgen voor een verandering van je cyclus, stress kan dat ook.

In ieder geval veel sterkte, meissie!
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')