Als je voor het eerst aan de pil gaat moet je wel eerst even langs de dokter. Daarna kun je hem wel gewoon zelf bij de apotheek ophalen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat ik trouwens net bedenk... Je hebt tegenwoordig helemaal geen recept nodig om aan de pil te kunnen, die is immers vrijgegeven. Of vergis ik me nu? Ik had begrepen dat je tegenwoordig de pil ook zonder recept kon krijgen...
Aha. op die manier.quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:30 schreef Moja het volgende:
[..]
Als je voor het eerst aan de pil gaat moet je wel eerst even langs de dokter. Daarna kun je hem wel gewoon zelf bij de apotheek ophalen.
Je bent denk ik in de war met de morning after pil, die kunt je gewoon nu bij de drogist kopen. De pil gaat wel via recept. Achter die website pilonline zit een huisarts, die je wat vragen laat beantwoorden en die en recept uitschrijft, waarmee je het of op kunt sturen, of waarmee je het pakje af kunt halen bij de apotheek.quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat ik trouwens net bedenk... Je hebt tegenwoordig helemaal geen recept nodig om aan de pil te kunnen, die is immers vrijgegeven. Of vergis ik me nu? Ik had begrepen dat je tegenwoordig de pil ook zonder recept kon krijgen...
Ik had begrepen dat de pil ook vrijgegeven was. Sterker nog, de assistente van de apotheek legde mij laatst nog uit dat de enige reden dat ik de Diane-pil niet zonder recept kan krijgen, is gelegen in het feit dat die niet geregistreerd is als anticonceptiemiddel...quote:Op donderdag 16 februari 2006 20:36 schreef Aventura het volgende:
Je bent denk ik in de war met de morning after pil, die kunt je gewoon nu bij de drogist kopen. De pil gaat wel via recept. Achter die website pilonline zit een huisarts, die je wat vragen laat beantwoorden en die en recept uitschrijft, waarmee je het of op kunt sturen, of waarmee je het pakje af kunt halen bij de apotheek.
Zover ik weet kunnen hoofdpijn en zere borsten idd wel bijwerkingen van de pil zijn, dus ook van de Yasmin.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:35 schreef Beaker het volgende:
@ Leonieke jij hebt toch ook de Yasmin geslikt? Ik ben begonnen met de eerste strip, en heb sinds dag 1 al zere borsten en hoofdpijn. Erg vervelend, klopt dit? Ik heb al zo lang geen pil meer geslikt dat ikniet echt weet wat de bijwerkingen zijn!
Ik heb er nooit last van gehad en mijn schoonzus is overgeschakeld naar Yasmin omdat ze zo vaak last had van zere (opgeblazen) borsten door haar vorige pil.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:35 schreef Beaker het volgende:
@ Leonieke jij hebt toch ook de Yasmin geslikt? Ik ben begonnen met de eerste strip, en heb sinds dag 1 al zere borsten en hoofdpijn. Erg vervelend, klopt dit? Ik heb al zo lang geen pil meer geslikt dat ikniet echt weet wat de bijwerkingen zijn!
Ik was eerst ook aan de Mycrogynon 30, vond ik dus echt een rotpil. Ik slik nu de Lovette dat is een van de lichtste pillen en die bevalt mij heel goedquote:Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik slik sinds mijn 16e Microgynon 30, ben nu 22.
Heb sinds enkele maanden last van hevige migraine tijdens stopweek en de ''zin hebben'' is er ook niet bepaald, dus ik wil graag over op een andere pil.
Weten jullie misschien of er een pil is die lichter is, die dus minder hormonen bevat?
Zou de prikpil dan iets kunnen zijn?
''Iets'' in me laten plaatsen zoals een spiraaltje wil ik niet, Implanon(zon staafje in arm) lijkt me misschien ook wel wat maar weet niet of dat minder hormonen bevat?
Heb je bij de migraine ook last van aura's of flitsen? Zo ja, dan moet je meteen stoppen met de pil!! (en bij mijn weten met alle hormonale anticonceptiemiddelen). Als je die aura's ziet, is er (zoek het ook zelf even na als je daar last van hebt) een verhoogde kans op een beroerte.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik slik sinds mijn 16e Microgynon 30, ben nu 22.
Heb sinds enkele maanden last van hevige migraine tijdens stopweek en de ''zin hebben'' is er ook niet bepaald, dus ik wil graag over op een andere pil.
Weten jullie misschien of er een pil is die lichter is, die dus minder hormonen bevat?
Zou de prikpil dan iets kunnen zijn?
''Iets'' in me laten plaatsen zoals een spiraaltje wil ik niet, Implanon(zon staafje in arm) lijkt me misschien ook wel wat maar weet niet of dat minder hormonen bevat?
Goedzo, viel allemaal mee dus.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:15 schreef Twinky het volgende:
Ik heb het gewoon gedaan! Ben naar de dokter geweest en erom gevraagd. Hij heeft me een recept meegegeven en bij de apotheek hebben ze een nieuw 'record' voor me aangemaakt zodat het niet via de verzekering en dus langs mijn ouders gaat.
Ben vergeten welke het nou was, ze liggen boven. Doosje enzo was allemaal roze, een lichte pil.
Het ging eigenlijk allemaal erg makkelijk, al is het best duur (bijna 20 euro voor drie maanden) in een keer.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, gisteren meteen begonnen met slikken (op 4e dag van menstruatie). Vandaag wel hoofdpijn maar dat kan ook komen door vermoeidheid.
vond het doodeng. Eerst bij de dokter en toen in de apo, jezus. shake shake!quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Goedzo, viel allemaal mee dus.
Bang dat je iemand zou tegenkomen die het aan je ouders zou kunnen vertellen...?quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:35 schreef Twinky het volgende:
vond het doodeng. Eerst bij de dokter en toen in de apo, jezus. shake shake!
In dit geval gaat het zelfs niet eens daarom, maar om heftige pijnen tijdens de menstruatie...quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:53 schreef Aventura het volgende:
Lijkt me vreselijk om anno 2006 nog zo te moeten leven. Wat willen je ouders dan, dat je zwanger wordt ofzo? Maar gelukkig heb je een manier gevonden.
Dank je wel! Gelukkig zijn er ook nog mensen die het wel snappenquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:37 schreef loveli het volgende:
Ken je dat verhaal van die mensen met 4 kinderen? Kind 1 kwam ondanks het condoom, kind 2 door de pil heen (want die was betrouwbaar...), nummer 3 na de sterilisatie van manlief en nummer 4 diende zich aan nadat ma zich had laten steriliseren. Ik kan er zo snel geen linkje naar vinden, maar dat is dus echt gebeurd.
Kortom, sommige mensen zijn vruchtbaarder dan anderen. Vruchtbaarheidsproblemen beperken zich niet tot het niet zwanger kunnen worden, ook te vruchtbaar kan een probleem zijn.
En zoals eerder werd opgemerkt, onregelmatig leven kan ook invloed hebben. Als je wisselende diensten werkt, kan dit invloed hebben op hoe de pil wordt opgenomen vergeleken met elke dag voor het slapen gaan slikken.
Verder vind ik de opmerking dat wat aan een zwangerschap gedaan kan worden een beetje buiten de discussie vallen, abortus is niet te vergelijken met anticonceptie.
ja, erg he. Vind ik zelf ook!quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:53 schreef Aventura het volgende:
Lijkt me vreselijk om anno 2006 nog zo te moeten leven. Wat willen je ouders dan, dat je zwanger wordt ofzo? Maar gelukkig heb je een manier gevonden.
Over dat dik worden stond gisteren iets in de krant. Dat ze alle onderzoeken etc. nogmaals hebben bekeken en dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat je van de pil zou aankomen. Dat scheelt weerquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:37 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja, erg he. Vind ik zelf ook!
Was vooral bang dat het mis zou gaan. Dat die vrouw het toch via de verzekering zou laten gaan, dat de dokter het niet zou doen of iets dergelijks.. Weet niet, was zo'n beetje dezelfde spanning als voor de eerste keer condooms kopen
Nu dus een paar dagen verder.. Beetje hoofdpijn/chaggerijnig maar dat kan ook komen van vermoeidheid. Ook hoor ik van alle kanten mensen die dikker worden door de pil, en dat wil ik niehiet!!
heb juist minder 'lekkere trek'.. ach, ik zie wel, het kan er ook weer af!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben ook niet aangekomen door de pil. Ik denk dat dat psychisch is. Of wellicht dat een verandering in je hormoonhuishouding kan zorgen voor meer 'lekkere trek', maar dan is het nog altijd je eigen keus om daaraan toe te geven.
Meestal tussen de 1 en 5 kg... Is dus te overkomen en met een beetje dicipline ook zo weer eraf.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:37 schreef Twinky het volgende:
[..]
Ook hoor ik van alle kanten mensen die dikker worden door de pil, en dat wil ik niehiet!!
Dit was dus een maand geleden. Ik had dus 14 februari ongesteld moeten worden. Moeten worden idd. Ik ben nu al 2 weken overtijd. Ik weet het eerst aan de spanning maar nu weet ik het niet meer. Ik weet niet wat mijn lichaam me verteld. Ik heb zaterdag een test gedaan, maar die is mislukt. Ik ga woensdag opnieuw testen. Ik heb hem al wel in huis, maar mijn vriend wil graag bij mij thuis zijn als ik test dus doe ik het woensdag......quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:43 schreef teig het volgende:
Ik ben er dus dinsdag achter gekomen dat ik de pil vergeten was. Gelijk hem alsnog geslikt en mijn huisarts gebeld. Ik had nog in mijn hoofd dat ik woensdag gevreen had met mijn vriend. dus de assistente zei dat het geen probleem was.
Rond een uur of 16 kwam ik erachter dat het niet woensdag maar vrijdag was.. Ik dus op nieuwe mijn huisarts gebeld maar die was niet bereikbaar. Toen drie andere artsen gebeld. Bij iedereen een ander verhaal te horen gekregen, maar de strekking was mneem een morning after pil. Ik mijn apotheek gebeld en er na een advies van hun een gehaald en geslikt.
Ik ben dr behoorlijk beroerd van geweest en ben toch de volgende dag even langs mijn huisarts geweest.
Die vertelde dus dat het helemaal niet nodig was dat ik een map gehad had. die was te laat (binnen 72 uur na sex) ik had dat ook wel gelezen, maar ja die adviezen he!
Hij acht de kans dat ik zwanger ben erg klein, maar die kans is er....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |