Na het zetten had ik die dag best veel pijn, het wordt ook aangeraden om paracetamol te slikken voor dat het spiraaltje geplaatst wordt. Daarna nog ongeveer een week wat pijnlijk, voelde als ongesteldheid. En daarna soms tijdens het menstrueren nog wat. Nu merk ik er niets meer van.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef -Trinity- het volgende:
Droogheid, volgens mij heb ik daar wel wat last van, maar ik deed pas aan seks toen ik al een tijdje aan de pil was, dus ik weet niet beter.
Had je na het zetten nog pijn, en merk je er nu nog iets van?
Mijn vriendin is vandaag voor het eerst begonnen met de pil op de eerste dag van haar menstruatie. Haar huisarts zei dat het vanaf de eerste dag dat ze het slikt beschermt is tegen zwangerschap.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hier kun je terecht voor al je pilvragen. Ook ervaringen e.d. zijn welkom.
Bedankt, ik wist het eigenlijk al maar ik wilde graag even horen dat het ook klopte. Zou nogal jammer zijn als je je in zoiets zou vergissenquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef loveli het volgende:
Ja, dat klopt. Als ze op (ongeveer) dag 5 begint sluit het beter aan op de hormooncyclus, maar dan is de eerste maand niet beschermd.
De menstruatie komt als het lichaam merkt dat er geen zwangerschap is. Dan gaat er ook een eitje rijpen. Als je op dag 1 begint te slikken, zal dat eitje niet genoeg rijpen om te kunnen springen. Geen eisprong => geen vruchtbaarheid.
Nog maar even een keertje danquote:Op donderdag 9 februari 2006 10:30 schreef BobbyJames het volgende:
Zijn er hier misschien dames die, net als mijn vriendin, epilepsie hebben?
Ze is laatst gestop met de pil omdat dat niet lekker ging (misselijk enzo). Maar nu ze wil weer beginnen, raadt de arts haar af om iets met hormonen te nemen. Omdat dat de werking van haar medicijnen (tegen epiliepsie) kan beinvloeden.
Hij had hier in het begin ook al wel voor gewaarschuwd, maar dát is met de eerdere pil wel goed gegaan.
Zijn advies was een koperspiraaltje. Daar zijn we allebei nou niet echt een voorstander van, want we hebben drie mensen in de omgeving die met zo'n spiraal wel zwanger zijn geworden.
Dus zijn er dames die ook epilepsie hebben en zo ja hoe zijn jullie beschermd?
even verder kijken bij googlequote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:51 schreef EnniroC het volgende:
Wat is lovette.?
Ben op zoek naar een nieuwe pil.
Op de site moet je een code invoeren voor info.
Het lijkt mij dat het gewoon door de pil komt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:46 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: Ik ben na een tijdje niks gebruikt te hebben maar weer aan de pil gegaan. Ik was vergeten dat mijn natuurlijke cyclus voor mij betekent dat ik 9 dagen per maand bloed, waarvan ik er zeker 3 niet zonder een super tampon en een maandverbandje in de deur uitkan. Maar goed maandag, de eerste dag van mijn menstruatie, begon ik weer met een strip Femodeen. Het gekke is dat het bloeden niet is doorgezet. Vink ik helemaal niet erg. Maar ik vraag me nu wel af, kan de pil al na 3 keer nemen zo'n effect hebben op de bloeding? Of is er wat anders aan de hand?
Wat je kunt proberen is het slikken van omega-vetzuren. Dat zijn gezonde vetten die ook in vis zitten (niet in witte vis). Bij de drogist kun je bv. Theunisbloemolie kopen of visolie. Het werkt allebei ongeveer even goed, alleen Theunisbloemolie heeft geen vissmaakquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Twinky het volgende:
ja, ik wil dus ook aan de pil. Mijn menstruatie is om de ongeveer vijf weken ongeveer zeven dagen, al vier jaar lang. Ik ga elke maand dood van de buik- en rugpijn en daar wil ik vanaf!
Het probleem is dat ik het niet mag van mijn ouders (zwaar katholiek). Is daar een oplossing voor?
bronquote:Anti-acnémiddel Diane-35 verkocht als ‘pil’
Tienduizenden vrouwen slikken een anticonceptiepil die daar eigenlijk niet voor bedoeld is. De Diane-35-pil en de generieke versie daarvan, is alleen geregistreerd als middel tegen ernstige acné. Dat schrijft De Volkskrant.
Ongeveer 170.000 vrouwen slikken de relatief zware hormoonpil, zo schrijft de krant. Niet alleen schrijven artsen het voor vanwege de vergoeding, ook zouden zij het patiënten voorschrijven uit gewoonte. Veel vrouwen zijn ooit begonnen met deze pil om acne tegen te gaan en zijn het daarna blijven gebruiken als anticonceptiemiddel. Heel vaak weten de vrouwen niet dat ze een niet-geregistreerde pil slikken.
(De Volkskrant)
Hm. Tja. Ik slik 'm ook (mee begonnen wegens acne idd). En ik ben erg tevreden over deze pil, heb niet zo'n zin om op een andere over te stappen eik... En wat is 'relatief zwaar' dan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:55 schreef leonieke het volgende:
Een melding die ik daarnet zag op de website van het Nieuwsblad
[..]
bron
De anti-androgene stof die erin zit, gok ik. Bijwerkingen van deze stof zijn minder prettig, o.a. neerslachtigheid en depressiviteit, dat soort dingen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En wat is 'relatief zwaar' dan?
Daar heb ik in de verste verte geen last van. Ik heb überhaupt geen bijwerkingen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:08 schreef loveli het volgende:
De anti-androgene stof die erin zit, gok ik. Bijwerkingen van deze stof zijn minder prettig, o.a. neerslachtigheid en depressiviteit, dat soort dingen.
Ja inderdaad je zou denken dat het slijmvlies 4 weken zich heeft opgebouwd waardoor het er toch uit moet, maar het is nu helemaal gestopt, na 4 pillen dus al.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:33 schreef loveli het volgende:
@Aventura:
Geen idee. Je lichaam heeft het slijmvlies opgebouwd zonder de pil, dus er is meer en dikker slijmvlies opgebouwd dan wanneer je de pil zou slikken. Het zou dan ook logisch zijn dat je meer bloed verliest dan wanneer je aan de pil bent. Of de pil de afbraak van het slijmvlies stopzet tijdens de menstruatie? Misschien is dat nu het geval, maar echt logisch lijkt het me niet, juist omdat er veel slijmvlies is.
Ja hoor, daar is wat aan te doen. Je huisarts heeft beroepsgeheim, dus als je het niet aan je ouders vertelt, dan hoeven ze er ook niks over te weten.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Twinky het volgende:
ja, ik wil dus ook aan de pil. Mijn menstruatie is om de ongeveer vijf weken ongeveer zeven dagen, al vier jaar lang. Ik ga elke maand dood van de buik- en rugpijn en daar wil ik vanaf!
Het probleem is dat ik het niet mag van mijn ouders (zwaar katholiek). Is daar een oplossing voor?
prikpil en implanon zijn ook niet 100% zekerquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:02 schreef mirannie het volgende:
Nog even 1 tipje voor alle pil slikkers: vertrouw niet blind op je pil!!! Het blijft 99% en bijvoorbeeld door onregelmatig leven en dergelijke wordt dat nog verminderd. Wees dus verstandig en gebruik naast de pil nog een ander voorbehoedsmiddel of stap over op een spiraaltje, prikpil of implanon.
Een spiraaltje is nog ietsjes minder betrouwbaar dan de pil.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:02 schreef mirannie het volgende:
Nog even 1 tipje voor alle pil slikkers: vertrouw niet blind op je pil!!! Het blijft 99% en bijvoorbeeld door onregelmatig leven en dergelijke wordt dat nog verminderd. Wees dus verstandig en gebruik naast de pil nog een ander voorbehoedsmiddel of stap over op een spiraaltje, prikpil of implanon.
Doorslaan?? Mijn dochter is nu ruim 4, dat noem ik geen doorslaan, maar de keiharde werkelijkheid, en helaas ook niet de "eenmalige werkelijkheid". En ik kan je verzekeren dat ik nog nooit een dag heb overgeslagen met mijn pil.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:08 schreef Aventura het volgende:
[..]
Een spiraaltje is nog ietsjes minder betrouwbaar dan de pil.
Ik zou zelf nooit aanbevelen om bij correct gebruik van de pil ook nog elke keer een condoom te gebruiken. Behalve als je hem een keer te laat hebt geslikt of als je een los contact hebt maar dat spreekt natuurlijk voor zich. Ik vind het een beetje doorslaan eigenlijk.
dat had je zelfs kunnen gebeuren met de pil consequent te slikken en een condoom dat bv scheurtquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:14 schreef mirannie het volgende:
[..]
Doorslaan?? Mijn dochter is nu ruim 4, dat noem ik geen doorslaan, maar de keiharde werkelijkheid, en helaas ook niet de "eenmalige werkelijkheid". En ik kan je verzekeren dat ik nog nooit een dag heb overgeslagen met mijn pil.
Ik blijf erbij dat het een uiterst zeldzaam incident is. Een cijfer van boven de 99% betrouwbaarheid is voor mij voldoende. Als ik steeds in de weer moet met condooms in een vaste relatie dan is voor mij echt de hele lol eraf, de seks wordt dan overschaduwd door de angst voor een zwangerschap.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:14 schreef mirannie het volgende:
[..]
Doorslaan?? Mijn dochter is nu ruim 4, dat noem ik geen doorslaan, maar de keiharde werkelijkheid, en helaas ook niet de "eenmalige werkelijkheid". En ik kan je verzekeren dat ik nog nooit een dag heb overgeslagen met mijn pil.
99.8 % veilig, scheelt toch weerquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:02 schreef mirannie het volgende:
Mijn vriendin had hetzelfde probleem (zwaar protestant) nu kun je 2 dingen doen:quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Twinky het volgende:
Surf naar pilonline.nl, vul het formulier in en maak het geld voor de pil die wordt voorgeschreven plus 10 euro (consult/recepttarief voor mensen die het niet via de verzekering doen) over en een paar dagen later ligt de pil in de bus. Soms is het leven zo simpelquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:36 schreef weedsmokingmofa het volgende:
[..]
Mijn vriendin had hetzelfde probleem (zwaar protestant) nu kun je 2 dingen doen:
1. vragen of het mag tegen de pijnen en/of acne
2. naar je huisarts gaan en haat zwijgplicht opleggen. het kan zijn dat je hem dan wel uit je eigen zak moet betalen
1. Die dochter had je op zich niet hoeven te hebben, want een zwangerschap, daar is ook iets aan te doen. Klinkt misschien cru, maar zo zie ik het voor mezelf.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:14 schreef mirannie het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat je mij niet kent... Dan zou je wel anders praten. En ik ben blij met mijn dochter, absoluut, maar wil alleen aangeven dat de pil ook geen wonder middel is, niet voor mij in ieder geval. Maar goed, als jij er van overtuigd wilt zijn dat er niks kan gebeuren, vind ik het prima hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
1. Die dochter had je op zich niet hoeven te hebben, want een zwangerschap, daar is ook iets aan te doen. Klinkt misschien cru, maar zo zie ik het voor mezelf.
2. Naar je lichaam luisteren en af en toe een zwangerschapstest doen ondervangt dit probleem.
3. De kans op zoiets is ongelooflijk klein, en eerlijk gezegd ben ik sceptisch. Je bent de honderste die beweert dat ze 'nooit de pil vergat' en toch zwanger werd. Da's niks persoonlijks hoor, maar gewoon statistisch. Ik heb dat verhaal hier nu te vaak gehoord om te geloven dat het in alle gevallen waar is (en dat is zeker geen kwade opzet en dus geen beschuldiging).
Ik zeg niet dat er niets kan gebeuren. Ik zeg alleen dat eventueel zwanger worden niet het einde van de wereld is, en dat je een te laat ontdekte zwangerschap heel eenvoudig kunt voorkomen door bijvoorbeeld eens per twee maanden een test te doen. Mijn opmerkingen gaan trouwens ook helemaal niet over jou persoonlijk, maar over het onderwerp in het algemeen. Dacht dat ik dat duidelijk genoeg had gemaakt, maar bij deze dus nogmaals.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:31 schreef mirannie het volgende:
Laten we het er maar op houden dat je mij niet kent... Dan zou je wel anders praten. En ik ben blij met mijn dochter, absoluut, maar wil alleen aangeven dat de pil ook geen wonder middel is, niet voor mij in ieder geval. Maar goed, als jij er van overtuigd wilt zijn dat er niks kan gebeuren, vind ik het prima hoor.
Abortus *is* een anticonceptiemethode, maar ik begrijp wel wat je bedoelt.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:37 schreef loveli het volgende:
Verder vind ik de opmerking dat wat aan een zwangerschap gedaan kan worden een beetje buiten de discussie vallen, abortus is niet te vergelijken met anticonceptie.
Dan zou een spiraaltje zonder hormonen ook geen anticonceptie zijn, want daarbij kan ook bevruchting plaatsvinden.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:42 schreef loveli het volgende:
Conceptie is dat eicel en zaadcel samensmelten. Anticonceptie voorkomt dat zaadcel en eicel bij elkaar komen. Abortus is dus geen anticonceptiemethode.
(edit) De MAP ook niet.
Nou het is gewoon zo dat op het internet gewoon zoooo veel verhalen rondgaan dat vrouwen ondanks de pil zwanger worden. Terwijl dat idd volgens de statestieken gewoon niet klopt. Ik heb het er zelfs met mijn dokter over gehad omdat ik er angstig van werd.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:31 schreef mirannie het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat je mij niet kent... Dan zou je wel anders praten. En ik ben blij met mijn dochter, absoluut, maar wil alleen aangeven dat de pil ook geen wonder middel is, niet voor mij in ieder geval. Maar goed, als jij er van overtuigd wilt zijn dat er niks kan gebeuren, vind ik het prima hoor.
'oh Twinky, er is een pakje van pilonline.nl voor je! Wat is dat?'quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Surf naar pilonline.nl, vul het formulier in en maak het geld voor de pil die wordt voorgeschreven plus 10 euro (consult/recepttarief voor mensen die het niet via de verzekering doen) over en een paar dagen later ligt de pil in de bus. Soms is het leven zo simpel
Een 'discrete' verpakking... In een 'discrete' verpakking zit altijd iets wat (eventueel indirect) met seks te maken heeftquote:Op donderdag 16 februari 2006 19:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik neem aan dat het in een 'discrete' verpakking zit, maar zwaar gelovige ouders kennende vermoed ik dat die zoiets als 'privacy' niet echt zullen respecteren. Maar ik zou eerder naar de huisarts gaan, die heeft gewoon zwijgplicht.
Huh? Het is geen echte arts?quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:39 schreef Twinky het volgende:
[..]
Een 'discrete' verpakking... In een 'discrete' verpakking zit altijd iets wat (eventueel indirect) met seks te maken heeft
ja, ik ga maandag. Al is het een homeopaat, en ben ik benieuwd of hij het voorschrijft..
\quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Huh? Het is geen echte arts?Enneh, geldt een homeopaat in een zwaar-christelijk milieu niet als 'occult' o.i.d.?
Wat ik trouwens net bedenk... Je hebt tegenwoordig helemaal geen recept nodig om aan de pil te kunnen, die is immers vrijgegeven. Of vergis ik me nu? Ik had begrepen dat je tegenwoordig de pil ook zonder recept kon krijgen...quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:42 schreef Twinky het volgende:
jawe. echte homeopatische huisarts. En hij gebruikt natuurmedicijnen, dus dat is zelfs beter dan regulier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |