komt er een klein heiden6je dan?quote:Op zondag 29 januari 2006 00:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De tests die ik zelf van http:///www.zwangerschapstest.nu heb besteld
quote:Op zondag 29 januari 2006 00:12 schreef Sylvana het volgende:
komt er een klein heiden6je dan?
¤29,19 voor 12 maanden volgens mij. Maar als je het meekrijgt staat het ook op het etiket ja.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:59 schreef Syrena het volgende:
Weet iemand wat de Microgynon 30 kost eigenlijk? Of staat dat tegenwoordig op het etiket?
Ik ook nouja dat staat op t etiketquote:Op maandag 30 januari 2006 14:22 schreef Sylvana het volgende:
Ik betaal voor een half jaar 15,35
Ik ook, maar toen ik een 'lading' voor een jaar kreeg, was het maar 29,19quote:Op maandag 30 januari 2006 17:44 schreef OoAstridoO het volgende:
[..]
Ik ook nouja dat staat op t etiket![]()
Even veilig voor zo ver ik weetquote:Op maandag 30 januari 2006 20:11 schreef dabadbass het volgende:
als je doorslikt om de menstruatie uit te stellen...
heb je dan meer kans op zwangerschap als je sex hebt, of is het even veilig als normaal??
Het is zelfs veilger, want als je in de week voor en in de week na de stopweek een pil vergeet, is er kans op zwangerschap.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:11 schreef dabadbass het volgende:
als je doorslikt om de menstruatie uit te stellen...
heb je dan meer kans op zwangerschap als je sex hebt, of is het even veilig als normaal??
Staat volgens mij ook gewoon in de bijsluiter hoor. Ze zetten er natuurlijk niet in dat je mag doorslikken als dat de betrouwbaarheid vermindert.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:24 schreef dabadbass het volgende:
gelukkig maar
dan kunnen we rustig onze gang gaan
dank voor jullie reacties, ik liep al een tijd met deze vraag rond
Daarnaast is er een slijmprop waar sperma niet goed doorheen kan zwemmen en wordt het baarmoederslijmvlies minder geschikt voor innesteling. De pil werkt dus op 3 manieren: het sperma heeft lastig toegang, als het toch bij de eierstok in de buurt komt springt er geen ei en als er toch een ei is gesprongen dat door spermacel die goed met hindernissen overweg kan is bevrucht, kan dat niet innestelen.quote:Op maandag 30 januari 2006 20:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Als je weet dat zwangerschap pas plaats kan vinden zodra een vrijgekomen eicel (d.m.v. eisprong) wordt bevrucht, snap je gelijk de werking van de pil: de pil onderdrukt de eisprong.
Hij is sinds 01-01-2006 duurder geworden, is nu ¤ 17,83 ongeveer per 6 maanden.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:22 schreef Sylvana het volgende:
Dat komt omdat op het etiket de totale kosten staan. Wat je in de apotheek betaald hebt, is waarschijnlijk alleen de eigen bijdrage. (= Het bedrag dat boven de maximale vergoeding voor die cluster uitkomt)quote:Op maandag 30 januari 2006 19:15 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik moest voor een half jaar Meliane 7 euro nog iets betalen terwijl er op het etiket 29 euro stond![]()
Ik ook, staat inderdaad op 't doosje.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:22 schreef Sylvana het volgende:
nouja, betalen, de verzekering betaalt het bij mij nog omdat ik nog geen 21 benquote:Op maandag 30 januari 2006 23:02 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik ook, staat inderdaad op 't doosje.
Morgen ff uitrekenen wat ik al allemaal aan medicijnen heb gehad dit jaar, ben nieuwsgierig naar m'n no-claim
ligt misschien aan nieuwe zorgverzekering, dat je nou dus ook een goedkopere versie van een bestaand medicijnen kunt krijgen?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:09 schreef Znoopy het volgende:
Vanmiddag heb ik bij de apotheek nieuwe pilstrippen gehaald. Ik kreeg echter een ander merk mee dan ik normaal heb, (nl. rigevidon ipv microgynon) een ander meisje wat ook microgynon kwam halen kreeg ook dit merk mee. ze zeiden dat het dezelfde pil was, maar alleen maar een ander merk. Zijn er meer mensen die nu rigevidon hebben, of misschien al hadden? Volgens mij is het een totaal nieuw merk, (wel gewoon goedgekeurd door het CHMP, zoals het hoort), maar ik ben gewoon even benieuw...)weet iemand meer ?
M'n nieuwe verzekering betaalt het bij mij juist omdat ik boven de 21 benquote:Op maandag 30 januari 2006 23:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nouja, betalen, de verzekering betaalt het bij mij nog omdat ik nog geen 21 ben
Ik weet wel van mensen die rigevidon hebben gekregen in plaats van stederil 30. En aangezien stederil 30 het nagenoeg identieke tweelingzusje van microgynon is, kan het hierbij dus ook vast geen kwaad.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:09 schreef Znoopy het volgende:
Vanmiddag heb ik bij de apotheek nieuwe pilstrippen gehaald. Ik kreeg echter een ander merk mee dan ik normaal heb, (nl. rigevidon ipv microgynon) een ander meisje wat ook microgynon kwam halen kreeg ook dit merk mee. ze zeiden dat het dezelfde pil was, maar alleen maar een ander merk. Zijn er meer mensen die nu rigevidon hebben, of misschien al hadden? Volgens mij is het een totaal nieuw merk, (wel gewoon goedgekeurd door het CHMP, zoals het hoort), maar ik ben gewoon even benieuw...)weet iemand meer ?
Dit is deels waar. Het octrooi van Microgynon zal waarschijnlijk verlopen zijn, waardoor andere geneesmiddelproducenten het ook op de markt mogen brengen. Dit gebeurt dan wel onder een andere naam (hier dus Rigevidon, omdat de stofnamen nogal lastig zijn:30 microgram ethinylestradiol en 150 microgram levonorgestrel)quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:12 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ligt misschien aan nieuwe zorgverzekering, dat je nou dus ook een goedkopere versie van een bestaand medicijnen kunt krijgen?
dr is als t goed is niets aan de handquote:Op woensdag 8 februari 2006 17:41 schreef Schweppes het volgende:
Er is een klein ongelukje gebeurd tijdens de daad
Condoom is gescheurd terwijl ik klaar kwam...
Ze zit dus aan de pil en ik gebruik condoom, veiliger kan haast niet
Maar ze zit net in de overgang van haar 3de naar haar 4de week.
Gisteren heeft ze nog een pil genomen en vandaag zou ze dan geen pil meer nemen en beginnen aan haar 4de week.
Dus ik weet niet zo goed of dit nog veilig is of niet.
We denken aan de morning after pill
Maar ze heeft net ook een gewone pil genomen en dan begint ze haar 4de week
Dus ze heeft alles een dag opgeschoven
http://nhg.artsennet.nl/upload/104/patbrieven/u3e.htm
Dit heeft wat geholpen maar ik weet niet welke situatie dit is
Alvast om te weten, hoeveel kost de morning after pill?
en in elke apotheker te verkrijgen?
op die van mij zit nu een leuke stickerquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
*zucht* Ze zouden op ieder pildoosje net zo'n waarschuwing moeten zetten als op pakjes sigaretten, "Begin pas met sex als je oud en wijs genoeg bent en weet hoe je de pil moet gebruiken en PS LEES DE BIJSLUITER"
Dan halveert het aantal mensen dat aan sex doet...quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
*zucht* Ze zouden op ieder pildoosje net zo'n waarschuwing moeten zetten als op pakjes sigaretten, "Begin pas met sex als je oud en wijs genoeg bent en weet hoe je de pil moet gebruiken en PS LEES DE BIJSLUITER"
.. en ook het aantal krijsende ongelukjes op straatquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan halveert het aantal mensen dat aan sex doet...
Ja, daar erger ik me altijd aan. Als ik een fucking kinderwens zou hebben, dan zou ik toch die pil niet slikken?quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:46 schreef Ynske het volgende:
Kinderwens?
Vraag informatie over foliumzuur in uw apotheek
Inderdaad. Ze kunnen er beter een sticker op doen met: "Antibiotica? Sommige soorten beinvloeden de werking van de pil" of "Vragen? RTFB!"quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, daar erger ik me altijd aan. Als ik een fucking kinderwens zou hebben, dan zou ik toch die pil niet slikken?
quote:Op donderdag 9 februari 2006 03:11 schreef Gutnre het volgende:
het is waarschijnlijk al eens eerder gevraagd, maar kun je de pil ook bv 11 dagen doorslikken?
Ik ben hem in de derde week vergeten en het advies is dan om m minimaal 1 week door te slikken, maar ik zou het wel makkelijk vinden om te stoppen op dezelfde dag als normaal zodat ik niet in de war raak met wanneer ik weer moet beginnen!
Dank je!quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je kunt zolang doorslikken als je wilt.
Huisartsen raden het toch af omdat sommige vrouwen er veel vocht door gaan vasthouden volgens mij. Maar dat gebeurt dus lang niet iedereen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je kunt zolang doorslikken als je wilt.
Droogheid, volgens mij heb ik daar wel wat last van, maar ik deed pas aan seks toen ik al een tijdje aan de pil was, dus ik weet niet beterquote:Op donderdag 9 februari 2006 13:01 schreef lemonlime het volgende:
had bijvoorbeeld geen last meer van vaginale droogheid.
<knip>
Ohja.. en het inbrengen is niet geheel pijnloos..![]()
Idd, en met wat speeksel/glijmiddel is dat probleem vrij makkelijk verholpenquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Droogheid heb ik ook al heel lang last van. Maar dat is niet problematisch genoeg om iets anders te gaan proberen, ben al met al toch erg tevreden over de pil en ik vergeet 'm gelukkig nooit.
Huisartsen raden te lang doorslikken af, om te voorkomen dat het baarmoederslijmvlies gaat woekeren (dan is er mogelijk een verhoogde kans op afwijkend weefsel). Het slijmvlies is 'gemaakt' om een week of 3 aanwezig te zijn, maar een beetje langer kan geen kwaad.quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef -Trinity- het volgende:
Huisartsen raden het toch af omdat sommige vrouwen er veel vocht door gaan vasthouden volgens mij. Maar dat gebeurt dus lang niet iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |