abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34906102
Hier kun je terecht voor al je pilvragen. Ook ervaringen e.d. zijn welkom.
pi_34908752
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef -Trinity- het volgende:

Droogheid, volgens mij heb ik daar wel wat last van, maar ik deed pas aan seks toen ik al een tijdje aan de pil was, dus ik weet niet beter .
Had je na het zetten nog pijn, en merk je er nu nog iets van?
Na het zetten had ik die dag best veel pijn, het wordt ook aangeraden om paracetamol te slikken voor dat het spiraaltje geplaatst wordt. Daarna nog ongeveer een week wat pijnlijk, voelde als ongesteldheid. En daarna soms tijdens het menstrueren nog wat. Nu merk ik er niets meer van.

En het klopt dat je menstruatie minder wordt en na een tijdje zelfs stopt. Dit komt omdat door het spiraaltje in je vagina het slijmvlies niet meer wordt opgebouwd. Verder ovuleer je nog wel gewoon met mogelijk bijbehorende mood- swings
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_34908967
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 17:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hier kun je terecht voor al je pilvragen. Ook ervaringen e.d. zijn welkom.
Mijn vriendin is vandaag voor het eerst begonnen met de pil op de eerste dag van haar menstruatie. Haar huisarts zei dat het vanaf de eerste dag dat ze het slikt beschermt is tegen zwangerschap.

In de bijsluiter staat het ook, maar nogal vaag aangegeven.

Klopt het dat als je op de eerste dag van de menstruatie voor het eerst de pil slikt je meteen die dag beschermt bent?

Edit- Het merk is Rigevidon, een andere naam voor Micronogwat...
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  Vis een optie? donderdag 9 februari 2006 @ 19:13:34 #4
70532 loveli
N
pi_34910191
Ja, dat klopt. Als ze op (ongeveer) dag 5 begint sluit het beter aan op de hormooncyclus, maar dan is de eerste maand niet beschermd.
De menstruatie komt als het lichaam merkt dat er geen zwangerschap is. Dan gaat er ook een eitje rijpen. Als je op dag 1 begint te slikken, zal dat eitje niet genoeg rijpen om te kunnen springen. Geen eisprong => geen vruchtbaarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 09-02-2006 19:57:33 ]
crap in = crap out
pi_34919081
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:13 schreef loveli het volgende:
Ja, dat klopt. Als ze op (ongeveer) dag 5 begint sluit het beter aan op de hormooncyclus, maar dan is de eerste maand niet beschermd.
De menstruatie komt als het lichaam merkt dat er geen zwangerschap is. Dan gaat er ook een eitje rijpen. Als je op dag 1 begint te slikken, zal dat eitje niet genoeg rijpen om te kunnen springen. Geen eisprong => geen vruchtbaarheid.
Bedankt, ik wist het eigenlijk al maar ik wilde graag even horen dat het ook klopte. Zou nogal jammer zijn als je je in zoiets zou vergissen

Thanx
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_34927925
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:30 schreef BobbyJames het volgende:
Zijn er hier misschien dames die, net als mijn vriendin, epilepsie hebben?

Ze is laatst gestop met de pil omdat dat niet lekker ging (misselijk enzo). Maar nu ze wil weer beginnen, raadt de arts haar af om iets met hormonen te nemen. Omdat dat de werking van haar medicijnen (tegen epiliepsie) kan beinvloeden.
Hij had hier in het begin ook al wel voor gewaarschuwd, maar dát is met de eerdere pil wel goed gegaan.

Zijn advies was een koperspiraaltje. Daar zijn we allebei nou niet echt een voorstander van, want we hebben drie mensen in de omgeving die met zo'n spiraal wel zwanger zijn geworden.

Dus zijn er dames die ook epilepsie hebben en zo ja hoe zijn jullie beschermd?
Nog maar even een keertje dan
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_34930851
Ik ben nu sinds een maand aan de Lovette en eigenlijk bevalt ie heel goed, ik zit nu in de stopweek. alleen nu had ik vanochtend zoiets raars, ik zat gewoon in de les en word ineens heel erg duizelig en ruis voor mn ogen, beetje het gevoel dat ik flauwviel...alleen dat gebeurde dus niet. Nu zit ik met koppijn voor de pc. Nu wil ik niet gelijk zeggen dat het door de pil komt, maar het is wel een beetje raar. Heeft iemand ook zoiets dergelijks gehad door de pil?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:50:33 #8
110645 Sirre
Nobody but me
pi_34931584
Ik heb ook al een tijdje Lovette, maar ik heb nergens last van of gehad.
The only way to be
pi_34933446
Wat is lovette.?
Ben op zoek naar een nieuwe pil.
Op de site moet je een code invoeren voor info.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 10 februari 2006 @ 12:55:40 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34933579
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 12:51 schreef EnniroC het volgende:
Wat is lovette.?
Ben op zoek naar een nieuwe pil.
Op de site moet je een code invoeren voor info.
even verder kijken bij google

Lovette®

Naam van het geneesmiddel:
Lovette

Lovette is een anticonceptiepil. Lovette is verkrijgbaar in verpakkingen van 3 x 21 stuks

Elke tablet bevat een kleine hoeveelheid van twee verschillende vrouwelijke hormonen, namelijk 0,100 mg levonorgestrel (een hormoon met progesteron-achtige werking) en 0,020 mg ethinylestradiol (een hormoon met oestrogene werking).

Anticonceptiepillen die twee hormonen bevatten worden ‘combinatiepillen’ genoemd. Vanwege de kleine hoeveelheid hormonen is Lovette een zogenaamde lichte pil. Omdat de beide hormonen in alle tabletten in de strip in dezelfde hoeveelheid gecombineerd zijn, wordt het een éénfase-combinatiepil genoemd (‘de combinatiepil’).

Voor meer informatie over het gebruik van dit geneesmiddel kunt u hier de volledige bijsluitertekst downloaden:
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_34947747
owh sorry

Maar dankjewel
  woensdag 15 februari 2006 @ 15:46:16 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35114844
Vraagje: Ik ben na een tijdje niks gebruikt te hebben maar weer aan de pil gegaan. Ik was vergeten dat mijn natuurlijke cyclus voor mij betekent dat ik 9 dagen per maand bloed, waarvan ik er zeker 3 niet zonder een super tampon en een maandverbandje in de deur uitkan. Maar goed maandag, de eerste dag van mijn menstruatie, begon ik weer met een strip Femodeen. Het gekke is dat het bloeden niet is doorgezet. Vink ik helemaal niet erg. Maar ik vraag me nu wel af, kan de pil al na 3 keer nemen zo'n effect hebben op de bloeding? Of is er wat anders aan de hand?
pi_35116204
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 15:46 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: Ik ben na een tijdje niks gebruikt te hebben maar weer aan de pil gegaan. Ik was vergeten dat mijn natuurlijke cyclus voor mij betekent dat ik 9 dagen per maand bloed, waarvan ik er zeker 3 niet zonder een super tampon en een maandverbandje in de deur uitkan. Maar goed maandag, de eerste dag van mijn menstruatie, begon ik weer met een strip Femodeen. Het gekke is dat het bloeden niet is doorgezet. Vink ik helemaal niet erg. Maar ik vraag me nu wel af, kan de pil al na 3 keer nemen zo'n effect hebben op de bloeding? Of is er wat anders aan de hand?
Het lijkt mij dat het gewoon door de pil komt.
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:31:07 #14
92409 Twinky
Little star.
pi_35116855
ja, ik wil dus ook aan de pil. Mijn menstruatie is om de ongeveer vijf weken ongeveer zeven dagen, al vier jaar lang. Ik ga elke maand dood van de buik- en rugpijn en daar wil ik vanaf!
Het probleem is dat ik het niet mag van mijn ouders (zwaar katholiek). Is daar een oplossing voor?
  Vis een optie? woensdag 15 februari 2006 @ 16:33:31 #15
70532 loveli
N
pi_35116964
@Aventura:
Geen idee. Je lichaam heeft het slijmvlies opgebouwd zonder de pil, dus er is meer en dikker slijmvlies opgebouwd dan wanneer je de pil zou slikken. Het zou dan ook logisch zijn dat je meer bloed verliest dan wanneer je aan de pil bent. Of de pil de afbraak van het slijmvlies stopzet tijdens de menstruatie? Misschien is dat nu het geval, maar echt logisch lijkt het me niet, juist omdat er veel slijmvlies is.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 februari 2006 @ 16:41:44 #16
70532 loveli
N
pi_35117307
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Twinky het volgende:
ja, ik wil dus ook aan de pil. Mijn menstruatie is om de ongeveer vijf weken ongeveer zeven dagen, al vier jaar lang. Ik ga elke maand dood van de buik- en rugpijn en daar wil ik vanaf!
Het probleem is dat ik het niet mag van mijn ouders (zwaar katholiek). Is daar een oplossing voor?
Wat je kunt proberen is het slikken van omega-vetzuren. Dat zijn gezonde vetten die ook in vis zitten (niet in witte vis). Bij de drogist kun je bv. Theunisbloemolie kopen of visolie. Het werkt allebei ongeveer even goed, alleen Theunisbloemolie heeft geen vissmaak .
Er is een grote kans dat het helpt tegen de pijn. Als je merkt dat het helpt, kun je door goed op je eten te letten, voldoende van deze omgega-vetzuren binnen krijgen. Zelf eet ik redelijk gezond, maar als ik een tijdje niet goed heb gegeten krijg ik weer kramp en rugpijn. Als ik dan een paar capsules slik, gaat het vrij snel over.
Wil je alleen aan de pil tegen de kramp of denk je ook aan bescherming tegen zwangerschap? In dat laatste geval kun je volgens mij gewoon de pil vragen zonder toestemming. Hoe oud ben je eigenlijk?
crap in = crap out
pi_35120365
Een melding die ik daarnet zag op de website van het Nieuwsblad
quote:
Anti-acnémiddel Diane-35 verkocht als ‘pil’

Tienduizenden vrouwen slikken een anticonceptiepil die daar eigenlijk niet voor bedoeld is. De Diane-35-pil en de generieke versie daarvan, is alleen geregistreerd als middel tegen ernstige acné. Dat schrijft De Volkskrant.
Ongeveer 170.000 vrouwen slikken de relatief zware hormoonpil, zo schrijft de krant. Niet alleen schrijven artsen het voor vanwege de vergoeding, ook zouden zij het patiënten voorschrijven uit gewoonte. Veel vrouwen zijn ooit begonnen met deze pil om acne tegen te gaan en zijn het daarna blijven gebruiken als anticonceptiemiddel. Heel vaak weten de vrouwen niet dat ze een niet-geregistreerde pil slikken.

(De Volkskrant)
bron
pi_35130195
Hallo mensen, ik heb even een vraagje. Sinds een maand (precies) ben ik nu aan de pil. Mijn dokter schreef een recept uit voor microgynon, alleen kreeg ik van de apotheek rigevidon. Volgens hen komt deze pil exact overeen met de microgynon alleen is deze voor hen veel goedkoper. Nu ben ik al een hele maand ongesteld (tenminste het blijft maar bloeden) en ook heb ik enorm last van jeuk en een zeer geïrriteerde vagina. Ik vraag me af of ik wel gewoon ongesteld ben en of het niet echt bloed is dat zegmaar uit mijn vagina komt. Want het is gewoon echt rood, en niet zoals wanneer je ongesteld bent. Verder lijkt mijn vagina vanbinnen nogal gezwollen te zijn en is het pijnlijk wanneer ik het aanraak.
Tijdens de seks ervaar ik vooral een brandend en schurend gevoel en mijn vriend is zelfs één keer gestopt omdat het ook bij hem ging irriteren. Dit is maar één keer voorgekomen. Verder heeft hij er niet een onaangenaam gevoel meer bij gehad. Na de seks bloed het veel heftiger en doet het, naast het jeuken, ook veel pijn (vandaar dat we ook amper meer seks hebben).
Ik voel me hier erg onprettig bij en voordat ik mijn huisarts ga raadplegen wil ik eerst weten of jullie misschien weten wat het kan zijn. Is dit een normale reactie van je lichaam op de pil wanneer je voor het eerst de pil slikt? Of is het misschien iets anders?
pi_35131310
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 17:55 schreef leonieke het volgende:
Een melding die ik daarnet zag op de website van het Nieuwsblad
[..]

bron
Hm. Tja. Ik slik 'm ook (mee begonnen wegens acne idd). En ik ben erg tevreden over deze pil, heb niet zo'n zin om op een andere over te stappen eik... En wat is 'relatief zwaar' dan?
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2006 @ 00:08:09 #20
70532 loveli
N
pi_35138048
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En wat is 'relatief zwaar' dan?
De anti-androgene stof die erin zit, gok ik. Bijwerkingen van deze stof zijn minder prettig, o.a. neerslachtigheid en depressiviteit, dat soort dingen.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 16 februari 2006 @ 00:14:52 #21
70532 loveli
N
pi_35138312
@happertjee, dit klinkt niet normaal. Onregelmatig bloeden kan, maar jeuk, zwelling en pijn klinkt niet goed. Misschien heb je een schimmelinfectie of SOA of iets dergelijks tegelijk gekregen met het slikken van de pil.
De twee genoemde pillen zijn inderdaad gelijk (werkzame stof is hetzelfde), dus daar ligt het niet aan. In jou geval is het zeker niet overbodig om naar je huisarts te gaan. Sterkte ermee!
crap in = crap out
pi_35142513
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:08 schreef loveli het volgende:
De anti-androgene stof die erin zit, gok ik. Bijwerkingen van deze stof zijn minder prettig, o.a. neerslachtigheid en depressiviteit, dat soort dingen.
Daar heb ik in de verste verte geen last van. Ik heb überhaupt geen bijwerkingen.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:45:48 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35145219
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:33 schreef loveli het volgende:
@Aventura:
Geen idee. Je lichaam heeft het slijmvlies opgebouwd zonder de pil, dus er is meer en dikker slijmvlies opgebouwd dan wanneer je de pil zou slikken. Het zou dan ook logisch zijn dat je meer bloed verliest dan wanneer je aan de pil bent. Of de pil de afbraak van het slijmvlies stopzet tijdens de menstruatie? Misschien is dat nu het geval, maar echt logisch lijkt het me niet, juist omdat er veel slijmvlies is.
Ja inderdaad je zou denken dat het slijmvlies 4 weken zich heeft opgebouwd waardoor het er toch uit moet, maar het is nu helemaal gestopt, na 4 pillen dus al.
pi_35145599
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Twinky het volgende:
Ja hoor, daar is wat aan te doen. Je huisarts heeft beroepsgeheim, dus als je het niet aan je ouders vertelt, dan hoeven ze er ook niks over te weten.
pi_35145690
Nog even 1 tipje voor alle pil slikkers: vertrouw niet blind op je pil!!! Het blijft 99% en bijvoorbeeld door onregelmatig leven en dergelijke wordt dat nog verminderd. Wees dus verstandig en gebruik naast de pil nog een ander voorbehoedsmiddel of stap over op een spiraaltje, prikpil of implanon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')