ik stap over naar de nuvaring en zocht daar het topic vanquote:Op woensdag 26 april 2006 16:55 schreef flutterbye het volgende:
@ JJ13 - op welke pil wil je over gaan stappen dan? Slik je de Diane pil nu tegen puistjes?
En welk centrale topic bedoel je? Dit is toch het centrale piltopic?
als ik na een stopweek weer begin te slikken is het na dag 3 meestal miniem en dag 4 helemaal overquote:Op donderdag 4 mei 2006 11:20 schreef Karina19 het volgende:
Hoi ik ben nu al een week ongesteld en slik nu al weer 3 dagen de Pil maar ik blijf ongesteld. normaal is dat nooit zo hoelang kan ong zo iets duuren .?
Ja dat heb ik ook en dat is de hoofdreden dat ik de pil slik. Ik bloed ongeveer 3 dagen heel zwaar (tampon + maandverband tegelijk en dan nog doorlekken) en daarna druppelt het vrolijk nog 5 dagen na. De pil heeft trouwens geen invloed op dat patroon. Dus stopbloedingen verlopen ook zo. Daaraan ontkom ik dus niet, ik beperk het alleen nu tot 6 keer per jaar (slik 2 strips na elkaar) ipv 12 xquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:56 schreef Beeselcity het volgende:
Ik heb wel het probleem dat ik over het algemeen altijd lang ongesteld ben. Of ik nou na 3 weken een stopweek pak, of na 3 maanden, dat maakt geen verschil. Ik word 's maandags ongesteld, ben dan tot donderdag/vrijdag echt duidelijk ongesteld, maar dan blijft het nog bijna een week 'nadruppelen'. Elf dagen slepen met maandverband en tampons is niet grappig![]()
Hebben meer mensen hier last van? Of is dit iets abnormaals? (is al zo zolang ik ongesteld ben eigenlijk, ook toen ik nog geen pil slikte)
ja, dat heb ik ook. Precies zo, elk uur naar de wc rennen!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:00 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook en dat is de hoofdreden dat ik de pil slik. Ik bloed ongeveer 3 dagen heel zwaar (tampon + maandverband tegelijk en dan nog doorlekken) en daarna druppelt het vrolijk nog 5 dagen na. De pil heeft trouwens geen invloed op dat patroon. Dus stopbloedingen verlopen ook zo. Daaraan ontkom ik dus niet, ik beperk het alleen nu tot 6 keer per jaar (slik 2 strips na elkaar) ipv 12 x
Ik las trouwens ook dat je meer kans hebt op doorbraakbloedingen bij een 3-fasen-pil omdat het lichte pillen zijn. Dus ik weet niet of doorslikken dan de beste oplossing is.quote:U kunt zelf de menstruatie uitstellen (bv voor vakantie, huwelijk, sollicitatie). Na het einde van een strip gaat u zonder stopweek door met de 3e set pillen uit een nieuwe strip (de eerste 2 sets slaat u over). Van de nieuwe strip (3e set) slikt u net zoveel pillen als dagen dat u uitstel wenst (bv 5 dagen uitstellen = 5 dagen een pil uit de nieuwe strip (3e set)). De stopweek kunt u inlassen wanneer het u uitkomt; de bloeding begint altijd 2-3 dagen na de laatst ingenomen pil. Na de 'uitgestelde' stopweek (altijd 7 dagen!) begint u weer aan een nieuwe strip. Houd er rekening mee dat tijdens het doorslikken zonder stopweek toch wat bloedverlies kan optreden; dat betekent nog niet dat de pil onveilig is geworden. U kunt 2-3 strips (3e sets) achtereen doorslikken; wilt u de menstruatie wat langer uitstellen, raadpleeg dan uw huisarts. U kunt dan beter (tijdelijk) overstappen op een 1-fasepil (minder verspilling).
Misschien is het vervroegen van je stopweek een betere optie met jouw pil?quote:Voor het uitstellen van de menstruatie bij de gewone één fase combinatiepil, gaat u door met een nieuwe strip zodra je oude strip op is.
Gebruik u een pilmerk waarbij een strip 28 tabletten bevat (waarvan dus 6 of 7 neppillen voor de laatste week), sla dan de neppillen over en ga gelijk door met de nieuwe strip. Slikt u een meerfasenpil, ga dan zonder stopweek door met de pillen van de nieuwe strip die dezelfde kleur/samenstelling hebben. Voor het vervroegen van de menstruatie onderbreekt u de inname van de pil, zowel bij de één als meerfasenpil kan dit pas als u minimaal 7 dagen een pil hebt geslikt. Na 2 of 3 dagen krijgt u dan een bloeding. Daarna begint u met een nieuwe strip. De stopweek mag absoluut niet langer zijn dan 7 dagen.
nou, bij deze danquote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:44 schreef Beaker het volgende:
@JJ13 wil je laten weten hoe jouw ervaring is met die nuvaring? Ben wel nieuwschierig!
quote:Op maandag 8 mei 2006 10:12 schreef Gummybear het volgende:
Ik slik al een tijdje de pil, maar nu wordt ik steeds op zaterdag(nacht) ongesteld, dit is natuurlijk niet zo handig ivm uitgaan & bij mn vriendje slapen.Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik dit een paar dagen later krijg? Kan ik dan gewoon na mn stopweek nog 2 daagjes wachten en dan weer beginnen met de pil? Istie dan wel meteen weer 100% betrouwbaar?
Alvast bedankt
quote:Op maandag 8 mei 2006 10:23 schreef Melusine het volgende:
Nee, dat moet je juist niet doen. Als je de stopweek langer maakt dan zeven dagen is je pil onbetrouwbaar.
Wat je moet doen, is je stop week *eerder* beginnen. Dus als je normaal op donderdag je laatste pil slikt, stop je nu bijvoorbeeld op dinsdag al (je houdt dus een paar pillen over in de strip). Wacht dan de gebruikelijke 7 dagen en begin weer met je pil.
Je kunt ook je stopweek inkorten. Dan slik je dus gewoon de hele strip tot het einde, maar in plaats van 7 dagen te wachten voor je met de nieuwe strip begint, wacht je bijvoorbeeld 4 dagen.
Dit soort dingen hoort trouwens ook in de bijsluiter van je pil te staan - zou hem maar eens goed lezen.
quote:Op maandag 8 mei 2006 10:31 schreef Biancavia het volgende:
Gewoon één keer nog twee/drie dagen extra de pil slikken als je strip op is.
Daarna na zeven dagen weer aan een nieuwe strip beginnen.
Nooit langer dan zeven dagen wachten met het beginnen van een nieuwe strip, dan is de pil onbetrouwbaar. Zelf laat ik er meestal vier of vijf dagen tussenzitten.
quote:Op maandag 8 mei 2006 10:43 schreef zillah666 het volgende:
Bijsluiter?
Het is niet de nieuwe naam. Maar er zitten wel dezelfde actieve stoffen (hormonen) in. Vreemd genoeg heb ik met rigevidon veel minder klachten tijdens de menstruatie. Maar dat kan dus eigenlijk niet, want het is hetzelfde spulquote:Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef amaranta het volgende:
Ging net naar de apotheek voor een nieuwe lading pil(len) en ik kreeg rigevidon ipv microgynon 30. Het was de nieuwe naam ervoor zei ze...
Meer mensen die dit slikken? En merken jullie verschil?
ja, ik hoop het ook! ik heb ook reuma, dus voel me vaker niet zo fijn, maar nu duurt het wel heel lang en toen bedacht ik me ineens dat het misschien wel door de pil komt. rotzooi is het ookquote:Op maandag 8 mei 2006 16:49 schreef flutterbye het volgende:
@ Twinky - het kan tot 6 maanden duren voordat je lichaam zich helemaal heeft aangepast. Het kan natuurlijk ook zijn dat de bijwerkingen niet overgaan. Maar daar moet je in eerste instantie natuurlijk niet vanuit gaan. Ik hoop dat ze snel overgaan!
Ik heb ook microgynon 30. Mijn huisarts heeft er niks over gezegd dat het een andere naam/fabrikant zou krijgen.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef amaranta het volgende:
Ging net naar de apotheek voor een nieuwe lading pil(len) en ik kreeg rigevidon ipv microgynon 30. Het was de nieuwe naam ervoor zei ze...
ja same here. Ik vind ze stom :s ik wil mn oude microgynon terugquote:Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef amaranta het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |