abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36891455
I've got a question.

Ik gebruik nu al zo'n 2 jaar de pil, microgynon 30, gewone pil dus. Voordat ik de pil gebruikte had ik altijd al veel last van mijn menstruatie en dat is er nu nog niet zoveel beter op geworden in de stopweken. Dus ik stop meestal om de 3 strips ongeveer. Normaal heb ik dan een bloeding van zo'n 3/4 dagen, korter dan voorheen, wat opzich prettig is. Maar nu heb ik ineens een bloeding van maar 1 dag, wel heel hevig en pijnlijk. Is dat gewoon, zo kort? Of moet ik me zorgen maken?
pi_36893544
@ Zweefvliegje toen ik geen bloedingen meer had dacht ik ook onvruchtbaar te zijn etc., maar door allerlijk onderzoeken bleek dat ik gewoon kern gezond ben Ik reageer alleen heel heftig op de pil

@ Flutterbye, opzich wel goed nog wel wat puistjes,maar niet zo erg als in het begin Borsten gaan ook steeds minder zeer doen, dus ikhou echt nog ff vol
Hopelijk gaat het bij jouw helemaal naar wens!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_37086874
Begin nu aan de derde week Yasmin... Het gaat wel redelijk denk ik, ik heb wel zere borsten gehad, dat begon vrijdag en maandag was het zo erg dat ik ze constant voelde, niet alleen bij trap aflopen enz. Maar nu is het alweer een stuk minder geworden. Ze zijn wel weer iets groter geworden sinds m'n stopweek na de Diane. Maarja, als dat uiteindelijk de enige bijwerking is, leer ik er vast wel mee leven...
Ik heb verder geen duidelijke bijwerkingen, geen hoofdpijn oid. Ik ben wel erg moe maar dat zal wel ergens anders aan liggen.

@ Beaker, slik jij eigenlijk door of hou je elke strip een stopweek? Ik ben wel van plan om 3 strips door te slikken maar ik verwacht dat mijn lichaam dan moeilijk gaat doen... Anderzijds kan ik dan geen last krijgen van hoofdpijn in de stopweek, dat was eigenlijk mijn grootste probleem toen ik lang geleden Microgynon en Femodeen heb geprobeerd.

[ Bericht 26% gewijzigd door flutterbye op 19-04-2006 08:53:05 ]
pi_37111790
ik heb toch aardig wat pil-ervaring opgedaan en toch heb ik nog niet het juiste anticonceptiemiddel heb gevonden.
Ik ben begonnen met microgynon 30, heb mercilon en marvelon gehad en nu heb ik trigynon (soor van 3 fase pil)
Al met al geen succes, ik ben er achter gekomen (nadat ik onverwachts zwanger geraakt ben en de pil voor langere tijd niet slikte) dat ik dus enorme migraine kan krijgen door de hormonen die er in zitten. Bij de eerste, microgynon 30, had ik enorme buikpijn en ook dat heb ik nog 3 jaar weten vol te houden. Ik zit te denken aan een spiraal (zonder hormonen) maar ook daar ben je niet verzekerd van dat je menstruatie prettig verloopt. Tot nu toe ben ik helemaal niet tevreden over de pil.
Ik ben zowiezo een persoon die nogal overgevoelig reageert op medicijnen/pijnstillers. Ik heb dit ook regelmatig besproken met mijn huisarts. Er blijft zo niet veel over.
  zaterdag 22 april 2006 @ 12:34:13 #255
46719 RizzleR
ehrm.......ikke
pi_37182438
oke vraagje....

best een verhaal denk...

een vriendin vorige week woensdag begonnen met de pil, eerste dag van menstruatie.
daarna is ze hem op atlijd om 8 uur s'ochtends. zaterdagochtend vergeten en nam ze hem pas zaterdagnacht om 3 uur. 36 uur verstreken dus gemiste pil ? daarna heeft ze zondag ochtend gewoon weer geslikt om 8 uur tot aan nu.

Vanaf wanneer is ze weer helemaal veilig?
ik weet dat het normaal 7 dagen is maar hoe onveilig is het na 6.5 dag?
pi_37189742
@ Flutterbye, ik stop echt iedere stopweek

@RizzleR, in de bijsluiter van de pil staat, ik citeer uit de Yasmin bijsluiter: "U moet gedurende 7 dagen extra voorbehoedmiddelen gebruiken. Als u in de week voor het overslaan gemeenschap heeft gehad moet u rekening houden met een kans op zwangerschap
Dus volgens mij is het niet helemaal veilig in dit geval
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 23 april 2006 @ 18:18:02 #257
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_37220107
Ben ik de enige die zich zorgen maakt over het feit of de menstruatie van mn vriendin wel komt,

Ook al slikt ze op de juiste manier de pil is ze niet misselijk geweest of diarree e.d.

toch blijf ik maar met een gevoel zitten vlak voor ze 'het' moet worden, stel je voor dat....
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  Vis een optie? zondag 23 april 2006 @ 18:37:47 #258
70532 loveli
N
pi_37220684
Het kan nooit kwaad om daar eens over na te denken. Een zwangerschap is een gevolg van seks. Het kan voorkomen bij goed gebruik van de pil dat ze zwanger wordt (theoretisch is die kans 1 op 500, de pil is op papier 99.8% betrouwbaar).

Totaal geen reden om in paniek te raken, maar misschien wel de aanleiding om even na te denken wat jullie zouden doen in zo'n geval.
crap in = crap out
pi_37222209
Ik zou me er niet al te druk om maken, zeker niet als ze hem correct slikt De kans is er wel, maar die is zo klein

@Flutterbye, hoe gaat het nu met je?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 23 april 2006 @ 20:04:13 #260
92409 Twinky
Little star.
pi_37223647
wat is eigenlijk de betrouwbaarheid van pil in combo met diarree?

Ik heb namelijk flinke voedselovergevoeligheid, maar het is nooit zo erg zeg maar. Vorige week alleen wel een keer, toen heb ik maar een pilletje extra geslikt, voor de zekerheid. Is dat slim?
  Vis een optie? maandag 24 april 2006 @ 00:51:38 #261
70532 loveli
N
pi_37232747
Ja, dat is slim.

Bij overgeven en/of diarree kan de pil te snel je lichaam verlaten, zonder dat je lichaam voldoende hormonen heeft opgenomen om de hormoonspiegel op peil te houden.
In de bijsluiter staat ongetwijfeld wat je precies moet doen in zo'n situatie.
crap in = crap out
pi_37236830
Ik voel me eigenlijk wel oké, ik heb alleen nog een beetje gevoelige borsten maar dat is echt maar een heel klein beetje. Verder valt me wel op dat ik niet van mijn moeheid af kom, terwijl ik dit weekend echt goed bij heb kunnen slapen. Ook heb ik bij mijn rechteroog een soort vlek in zicht, een beetje zoals de normale 'blind spot' maar dan zo dat je je er constant bewust van bent. Moeilijk uit te leggen... Ik las iig pas een post van iemand die zei ook last te hebben van vlekken voor de ogen met de Yasmin, dus misschien ligt het toch daaraan.

Dit is trouwens niks nieuws voor mij, ik heb hier al jaren last van als ik erg moe ben. Bij mijn vorige baan werkte ik veel met de computer en dan had ik er aan het eind van de dag vaak last van. Na een tijdje ww heb ik weer een nieuwe baan, waarbij ik ook de hele dag achter de pc zit. Nu krijg ik er 's ochtends al last van. Maar ik denk dus dat het meer met dat beeldscherm te maken heeft dat met de pil, aangezien het in het weekend meestal beter gaat... Toch is de periode dat ik in de ww zat ook de periode waarin ik gestopt was met anti-conceptie, en toen had ik die vlek dus helemaal niet. Dus het begint er wel op te lijken dat er een link is...

Maarja, zoals ik al zei, verder voel ik me prima!
pi_37309062
ik heb vrijdag een afspraak bij de HA. Ik slik al een tijd de diane pil, maar ben echt af en toen panisch: ik haal de raarste dingen in mn hoofd. zo slik ik de pil altijd door en neem er een slok water na en dan nog ben ik bang dat als ik meteen erna praat dat de pil er dan weer uitkomt, zonder dat ik het merk. ik weet het, het is een rare gedachtenkronkel. Een andere reden om over te stappen is dat, mocht het een keer misgaan, dat ik toch zwanger word, dan heb je met de diane pil niet veel keus omdat die slecht is voor de baby. je moet de baby dan eigenlijk wel weg laten halen. Ik zou liever toch een keus willen hebben. Ik ben benieuwd hoe het bevalt (ik kan trouwens het centrale topic niet vinden)
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_37315920
@ JJ13 - op welke pil wil je over gaan stappen dan? Slik je de Diane pil nu tegen puistjes?
En welk centrale topic bedoel je? Dit is toch het centrale piltopic?
pi_37372321
Het lijkt wel of ik steeds meer puistjes krijg... Volgens de dokter klopt dat ook, eerst wordt het erger en daarna wordt het dan beter... Ik hoop wel dat het verergeren er idd op duidt dat de Yasmin uiteindelijk haar werk gaat doen bij mij... Ik krijg ze ineens op plekken waar ze anders nooit zaten, op mijn wangen en de zijkant van m'n nek enzo, en het zijn bijna allemaal van die onderhuidse bulten die erg veel pijn doen en die je niet kan uitknijpen ofzo. Niet leuk...
Net aan 2de strip begonnen, 4de week dus. (doorgeslikt) Verder gelukkig nog steeds niet echt last van.
pi_37446154
Nou, ik heb gisteren besloten toch maar een stopweek in te lassen, ik kwam sinds vrijdagavond niet meer van mijn hoofdpijn af, ik was ondanks veel slapen echt doodmoe, vlekken nu voor beide ogen (links heb ik dat eigenlijk nog nooit gehad behalve bij migraine), pijn in m'n nek, constant de neiging om te gaan huilen zonder enige reden... Dus nu heb ik eigenlijk 1 strip en 4 pillen geslikt, daarna stopweek. Heb mijn man nog wel even haarfijn moeten uitleggen dat dat gewoon veilig is, want hij vond het eerst niet echt verantwoord.
Maar ik voel me nu al stukken beter (zaterdagavond laatste pil) heb nog wel hoofdpijn maar de vlekken en moeheid vallen nu wel mee. Heb ook geen huil-gevoel meer...
Dat is echt een heel raar gevoel, ik moest echt constant de tranen onderdrukken maar ik had helemaal geen depri gedachten verder ofzo.
Maarja, ik kan dus duidelijk niet tegen doorslikken.
pi_37481973
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:55 schreef flutterbye het volgende:
@ JJ13 - op welke pil wil je over gaan stappen dan? Slik je de Diane pil nu tegen puistjes?
En welk centrale topic bedoel je? Dit is toch het centrale piltopic?
ik stap over naar de nuvaring en zocht daar het topic van heb t al gevonden
pi_37490144
@ flutterbye, wat jij hebt aan bijwerkingen heb ik precies hetzelfde Heb nooit last van puisten en nu ik de pil slik zit ik er helemaal onder!
Maar goed nog even doorbijten over een paar weken stop ik met de pil

@JJ13 wil je laten weten hoe jouw ervaring is met die nuvaring? Ben wel nieuwschierig!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_37493686
Ik heb ook een vraag. Ik heb de pil 2 strips doorgeslikt, maar ben in de 1e week van de 2e strip een pil vergeten, deze heb ik later wel ingenomen. Dit was eigenlijk in week 4 dus. Ik had naar de apotheek gebeld en die zei dat de pil nog veilig was.
Nou staat er in de bijsluiter van de pil dat je bij het vergeten van de pil in week 3, de stopweek moet overslaan of meteen aan een stopweek moet beginnen.
Hier zei de apothekersassistent niks over. Mijn vraag is dus of het nou nodig is dat ik meteen aan een 3e strip begin?
pi_37503660
@ Beaker, dus je gaat toch maar stoppen ermee? Ga je dan over op de nuvaring?

@ Lilies voor zover ik het kan vinden is het inderdaad het veiligst als je de volgende stopweek ook overslaat. Het is een beetje lastig omdat er weinig adviezen te vinden zijn over wat te doen bij doorslikken. Je zou ook hetzelfde kunnen doen als bij het vergeten van een pil in de 2de week. Dan maak je gewoon de strip af en kun je een stopweek houden. Aangezien je nu nog 2 weken de pil slikt na de vergeten pil, is je hormoonlevel wel weer op peil lijkt me. Bij het advies voor 3 weken gaan ze er natuurlijk van uit dat je daarna nog maar een paar pillen over hebt.
Maar je moet natuurlijk doen waar jij je het veiligst bij voelt.
pi_37504522
@Flutterbye, over twee maanden gaan Beaker-man & Beaker trouwen daarna stop ik met de pil dan snap je me vast wel
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_37506330
Hoi, ik heb een vraagje.. weet namelijk niet ofdat het door de pil komt of dat het gewoon pure toeval is.

Sinds vorige week (25 april 2006) ben ik begonnen met de pil, op de eerste dag van mijn menstruatie zoals de dokter mij voorgeschreven heeft. Alleen nu is mijn menstruatie nog steeds aan de gang.
Voordat ik de pil slikte, kreeg ik om de 5 weken een bloeding en die duurde van maximaal 3 dagen.

Hebben jullie hier ook last van of heeft dit verschijnsel niets met de pil te maken, ik slik Regevidon.
Alvast bedankt
pi_37507702
@ Beaker - wat leuk! Dat is wel een goeie reden om te stoppen ja!

@ calindon - je lichaam moet zich aanpassen en het kan idd zijn dat je daardoor wat langer blijft bloeden. Dingen gaan dan sowieso anders dan je normaal gewend bent. Ik zou me na 1 weekje nog niet zo'n zorgen maken, maar als het na 2 weken nog niet minder is geworden zou ik de dokter toch maar even bellen. Wordt het eigenlijk wel minder, of is je bloeding nog steeds hetzelfde als op de eerste paar dagen?
pi_37523599
@ flutterbye - mijn menstruatie is altijd heel licht, maar nog steeds hetzelfde als op de eerste dag.. in ieder geval bedankt voor de informatie
pi_37526203
@Calindon: ik was toen ik met de pil begon een maand lang ongesteld, volgens de dokter was dit normaal omdat je lichaam eraan moet wennen. Dus succes!
pi_37538739
Hoi ik ben nu al een week ongesteld en slik nu al weer 3 dagen de Pil maar ik blijf ongesteld. normaal is dat nooit zo hoelang kan ong zo iets duuren .?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 mei 2006 @ 11:23:11 #277
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37538812
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:20 schreef Karina19 het volgende:
Hoi ik ben nu al een week ongesteld en slik nu al weer 3 dagen de Pil maar ik blijf ongesteld. normaal is dat nooit zo hoelang kan ong zo iets duuren .?
als ik na een stopweek weer begin te slikken is het na dag 3 meestal miniem en dag 4 helemaal over
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:25:31 #278
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_37538892
Ik word twee dagen nadat ik de laatste pil heb genomen ongesteld, dit was afgelopen zaterdag, het was gisteravond weer over. Zit soms wel verschil in, het duurt soms wel een dag of 2 langer, maar meestal is het een 5.
pi_37539127
@ Karina, begin je net met de pil of slik je hem al langer?
pi_37539229
ja Ik slik hem um 4 maanden had eerst altijd de Prikpil wat veel beter is
pi_37540077
Als de prikpil je goed beviel, waarom ben je dan nu aan de gewone pil? Welke pil heb je precies?
Misschien is je lichaam nog een beetje in de war van de overstap, het kan 6 maanden duren voordat je lichaam zich helemaal heeft aangepast. Als het echt heftig blijft en langer dan 2 weken duurt zou ik de huisarts even bellen.
pi_37540923
ik kreeg een andere Dokter en die vond dat ik nog te jong was voor de Prikpil en dan ik maar gewoon aan de pil moest en heb nu microgynon 30
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:33:54 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37543186
Wat zijn jullie ervaringen met de pil doorslikken? Ik ben vorige week aan de derde aaneengesloten strip begonnen, maar ik merkte dat ik helemaal opgezwollen was. Broek zat strak, etc. Heb de strip weggelegd en nu neem ik weer normale vormen aan. Herkenbaar?
pi_37575398
Ja, ik slik met grote regelmaat de pil door, maar meestal stop ik ook na 3 strippen. In principe kan het geen kwaad (zegt de dokter, zelfs een jaar is geen probleem), maar meestal heb ik na 3 maanden toch zoiets van, het moet er even uit. Mn onderbuik voelt dan ook soms wat opgeblazen. Het langste dat ik doorgeslikt heb is dan ook 4 strips. Overigens heb ik nog nooit last gehad van doorbraakbloedingen of iets dergelijks

Ik heb wel het probleem dat ik over het algemeen altijd lang ongesteld ben. Of ik nou na 3 weken een stopweek pak, of na 3 maanden, dat maakt geen verschil. Ik word 's maandags ongesteld, ben dan tot donderdag/vrijdag echt duidelijk ongesteld, maar dan blijft het nog bijna een week 'nadruppelen'. Elf dagen slepen met maandverband en tampons is niet grappig
Hebben meer mensen hier last van? Of is dit iets abnormaals? (is al zo zolang ik ongesteld ben eigenlijk, ook toen ik nog geen pil slikte)
  vrijdag 5 mei 2006 @ 14:00:59 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37575548
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:56 schreef Beeselcity het volgende:

Ik heb wel het probleem dat ik over het algemeen altijd lang ongesteld ben. Of ik nou na 3 weken een stopweek pak, of na 3 maanden, dat maakt geen verschil. Ik word 's maandags ongesteld, ben dan tot donderdag/vrijdag echt duidelijk ongesteld, maar dan blijft het nog bijna een week 'nadruppelen'. Elf dagen slepen met maandverband en tampons is niet grappig
Hebben meer mensen hier last van? Of is dit iets abnormaals? (is al zo zolang ik ongesteld ben eigenlijk, ook toen ik nog geen pil slikte)
Ja dat heb ik ook en dat is de hoofdreden dat ik de pil slik. Ik bloed ongeveer 3 dagen heel zwaar (tampon + maandverband tegelijk en dan nog doorlekken) en daarna druppelt het vrolijk nog 5 dagen na. De pil heeft trouwens geen invloed op dat patroon. Dus stopbloedingen verlopen ook zo. Daaraan ontkom ik dus niet, ik beperk het alleen nu tot 6 keer per jaar (slik 2 strips na elkaar) ipv 12 x
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:26:50 #286
92409 Twinky
Little star.
pi_37578285
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 14:00 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook en dat is de hoofdreden dat ik de pil slik. Ik bloed ongeveer 3 dagen heel zwaar (tampon + maandverband tegelijk en dan nog doorlekken) en daarna druppelt het vrolijk nog 5 dagen na. De pil heeft trouwens geen invloed op dat patroon. Dus stopbloedingen verlopen ook zo. Daaraan ontkom ik dus niet, ik beperk het alleen nu tot 6 keer per jaar (slik 2 strips na elkaar) ipv 12 x
ja, dat heb ik ook. Precies zo, elk uur naar de wc rennen!
Het voordeel van met de pil is toch echt wel dat ik nauwelijks nog buikpijn heb. Wel nog zo'n 'hongergevoel' maar dan anders, komt dat bekend voor? Dat had ik voor de pil ook al, maar dan in combinatie met die verschrikkelijke krampen viel het niet zo op..
pi_37608836
Hallo!

Ik heb een kleine vraag: mijn pil is zo'n soort waar elke week een andere kleur heeft, en ik geloof ook een iets andere inhoud: het is de Novial, met 7 gele, 7 rode en 7 witte pillen.

Nu wil ik graag NIET ongesteld zijn als ik binnenkort trouw; kan ik de pil dan gewoon doorslikken, dus na de 21e pil nummer 1 nemen?

Alvast bedankt!
pi_37650704
Dit heb ik gevonden op de site www.serviceapotheek.nl bij Trigynon, dat is een andere 3-fasen-pil. Over de Novial kan ik niks vinden. Staat er niks over in de bijsluiter? Anders zou ik je apotheek of huisarts er even over bellen. Maar zoals ik het begrijp kun je dus niet zomaar met de nieuwe strip beginnen, maar moet je dus alleen gebruik maken van de laatste (de witte dan in jouw geval?) pillen om je menstruatie uit te stellen.

quote:
U kunt zelf de menstruatie uitstellen (bv voor vakantie, huwelijk, sollicitatie). Na het einde van een strip gaat u zonder stopweek door met de 3e set pillen uit een nieuwe strip (de eerste 2 sets slaat u over). Van de nieuwe strip (3e set) slikt u net zoveel pillen als dagen dat u uitstel wenst (bv 5 dagen uitstellen = 5 dagen een pil uit de nieuwe strip (3e set)). De stopweek kunt u inlassen wanneer het u uitkomt; de bloeding begint altijd 2-3 dagen na de laatst ingenomen pil. Na de 'uitgestelde' stopweek (altijd 7 dagen!) begint u weer aan een nieuwe strip. Houd er rekening mee dat tijdens het doorslikken zonder stopweek toch wat bloedverlies kan optreden; dat betekent nog niet dat de pil onveilig is geworden. U kunt 2-3 strips (3e sets) achtereen doorslikken; wilt u de menstruatie wat langer uitstellen, raadpleeg dan uw huisarts. U kunt dan beter (tijdelijk) overstappen op een 1-fasepil (minder verspilling).
Ik las trouwens ook dat je meer kans hebt op doorbraakbloedingen bij een 3-fasen-pil omdat het lichte pillen zijn. Dus ik weet niet of doorslikken dan de beste oplossing is.
pi_37650780
Van www.anti-conceptiepil.nl:
quote:
Voor het uitstellen van de menstruatie bij de gewone één fase combinatiepil, gaat u door met een nieuwe strip zodra je oude strip op is.
Gebruik u een pilmerk waarbij een strip 28 tabletten bevat (waarvan dus 6 of 7 neppillen voor de laatste week), sla dan de neppillen over en ga gelijk door met de nieuwe strip. Slikt u een meerfasenpil, ga dan zonder stopweek door met de pillen van de nieuwe strip die dezelfde kleur/samenstelling hebben. Voor het vervroegen van de menstruatie onderbreekt u de inname van de pil, zowel bij de één als meerfasenpil kan dit pas als u minimaal 7 dagen een pil hebt geslikt. Na 2 of 3 dagen krijgt u dan een bloeding. Daarna begint u met een nieuwe strip. De stopweek mag absoluut niet langer zijn dan 7 dagen.
Misschien is het vervroegen van je stopweek een betere optie met jouw pil?
pi_37651197
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:44 schreef Beaker het volgende:

@JJ13 wil je laten weten hoe jouw ervaring is met die nuvaring? Ben wel nieuwschierig!
nou, bij deze dan ik gebruik sinds donderdagavond de nuvaring en het bevalt me goed. het inbrengen ging goed en ik voel m niet zitten. verder zakt ie er niet uit ofzo, hij blijft goed op de plaats zitten. wel controleer ik regelmatig of ie er nog zit, maar dat zal iedereen in t begin hebben. de enige bijwerking die ik n beetje heb, is dat ik t idee heb dat mn vagina wat vochtiger is. verder slaap ik altijd onrustig (altijd al gedaan) en ben ik soms bang dat ik de ring er in mn slaap uithaal, maar hij zit er nog elke morgen goed in , dus die gedachte zal ook wel gauw verdwenen zijn. ik heb er nog geen seks mee gehad, dus daar kan ik niks over zeggen
  maandag 8 mei 2006 @ 11:00:38 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37651871
Wellicht heb je hier iets aan:

Nuvaring, ervaringen uitwisselen deel V
pi_37651891
uit gesloten topic
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:12 schreef Gummybear het volgende:
Ik slik al een tijdje de pil, maar nu wordt ik steeds op zaterdag(nacht) ongesteld, dit is natuurlijk niet zo handig ivm uitgaan & bij mn vriendje slapen. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik dit een paar dagen later krijg? Kan ik dan gewoon na mn stopweek nog 2 daagjes wachten en dan weer beginnen met de pil? Istie dan wel meteen weer 100% betrouwbaar?

Alvast bedankt
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:23 schreef Melusine het volgende:
Nee, dat moet je juist niet doen. Als je de stopweek langer maakt dan zeven dagen is je pil onbetrouwbaar.
Wat je moet doen, is je stop week *eerder* beginnen. Dus als je normaal op donderdag je laatste pil slikt, stop je nu bijvoorbeeld op dinsdag al (je houdt dus een paar pillen over in de strip). Wacht dan de gebruikelijke 7 dagen en begin weer met je pil.
Je kunt ook je stopweek inkorten. Dan slik je dus gewoon de hele strip tot het einde, maar in plaats van 7 dagen te wachten voor je met de nieuwe strip begint, wacht je bijvoorbeeld 4 dagen.

Dit soort dingen hoort trouwens ook in de bijsluiter van je pil te staan - zou hem maar eens goed lezen.
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:31 schreef Biancavia het volgende:
Gewoon één keer nog twee/drie dagen extra de pil slikken als je strip op is.
Daarna na zeven dagen weer aan een nieuwe strip beginnen.

Nooit langer dan zeven dagen wachten met het beginnen van een nieuwe strip, dan is de pil onbetrouwbaar. Zelf laat ik er meestal vier of vijf dagen tussenzitten.
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:43 schreef zillah666 het volgende:
Bijsluiter?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 8 mei 2006 @ 13:13:18 #293
92409 Twinky
Little star.
pi_37654986
Ik zat net te denken.. hoe lang duurt het voordat de bijwerkingen weg zijn? Ben nu net begonnen met de vierde strip en de laatste tijd voel ik me toch een beetje lusteloos, wat hoofdpijn en de traantjes zitten erg hoog. Blijft dit of gaat dit weg? Verder is het echt super, heb dus nauwelijks nog buikpijn bij het ongesteld zijn, en daar ging het me vooral om. En seks zonder condoom is natuurlijk ook een stuk beter
  maandag 8 mei 2006 @ 14:56:24 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_37657746
Ging net naar de apotheek voor een nieuwe lading pil(len) en ik kreeg rigevidon ipv microgynon 30. Het was de nieuwe naam ervoor zei ze...
Meer mensen die dit slikken? En merken jullie verschil?
pi_37661424
@ Twinky - het kan tot 6 maanden duren voordat je lichaam zich helemaal heeft aangepast. Het kan natuurlijk ook zijn dat de bijwerkingen niet overgaan. Maar daar moet je in eerste instantie natuurlijk niet vanuit gaan. Ik hoop dat ze snel overgaan!
pi_37665493
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef amaranta het volgende:
Ging net naar de apotheek voor een nieuwe lading pil(len) en ik kreeg rigevidon ipv microgynon 30. Het was de nieuwe naam ervoor zei ze...
Het is niet de nieuwe naam. Maar er zitten wel dezelfde actieve stoffen (hormonen) in. Vreemd genoeg heb ik met rigevidon veel minder klachten tijdens de menstruatie. Maar dat kan dus eigenlijk niet, want het is hetzelfde spul (maar wel van een andere fabrikant, tenminste, dat hebben zij mij verteld)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 8 mei 2006 @ 20:03:30 #297
92409 Twinky
Little star.
pi_37667951
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:49 schreef flutterbye het volgende:
@ Twinky - het kan tot 6 maanden duren voordat je lichaam zich helemaal heeft aangepast. Het kan natuurlijk ook zijn dat de bijwerkingen niet overgaan. Maar daar moet je in eerste instantie natuurlijk niet vanuit gaan. Ik hoop dat ze snel overgaan!
ja, ik hoop het ook! ik heb ook reuma, dus voel me vaker niet zo fijn, maar nu duurt het wel heel lang en toen bedacht ik me ineens dat het misschien wel door de pil komt. rotzooi is het ook
pi_37668128
quote:
Ik heb ook microgynon 30. Mijn huisarts heeft er niks over gezegd dat het een andere naam/fabrikant zou krijgen.

Over een paar maandjes moet ik weer nieuwe halen, hoop dat toch wel dezelfde werking heeft. Nu heb ik nergens last van. Ben niet eens aangekomen.
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:39:43 #299
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_37713194
quote:
ja same here. Ik vind ze stom :s ik wil mn oude microgynon terug
pi_37735520
Als het goed is krijg je geen eisprong als je gewoon de pil slikt toch??
En als je er dan een keer een vergeet, of meerdere in een strip, dan is het
mogelijk dat je wel een eisprong krijgt? En wat gebeurd er dan als je dan wel
weer gewoon de pil slikt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')