abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35570038
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 01:21 schreef teig het volgende:
UIt het vorige topic
[..]

Dit was dus een maand geleden. Ik had dus 14 februari ongesteld moeten worden. Moeten worden idd. Ik ben nu al 2 weken overtijd. Ik weet het eerst aan de spanning maar nu weet ik het niet meer. Ik weet niet wat mijn lichaam me verteld. Ik heb zaterdag een test gedaan, maar die is mislukt. Ik ga woensdag opnieuw testen. Ik heb hem al wel in huis, maar mijn vriend wil graag bij mij thuis zijn als ik test dus doe ik het woensdag......

.....hellup....

Eerlijk gezegd denk ik dat het in dit geval echt met spanning te maken heeft. Een zwangerschapstest kan niet mislukken hoor. Dus als ie aangeeft dat je niet zwanger bent, dan is dat ook niet zo, en andersom geldt hetzelfde.
pi_35570081
Ik ga vanmiddag even naar de huisarts om een andere pil dan de Diane aan te vragen, aangezien ik nu toch wel definitief van mijn acne af lijk te zijn (door Roaccutane). Ik ga vragen om de Yasmin.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:05:31 #103
82456 teig
oh my gow
pi_35572329
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 08:13 schreef leonieke het volgende:
Hoe is jouw test mislukt teig? Je had maar één streepje? Want dat is net goed (in jouw geval dan toch )
ik had een clearblue test gedaan en die heeft een controle streepje. Als dat streepje verschijnt is de test gelukt. Bij mij is dat streepje zelfs niet verschenen
pi_35575455
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:05 schreef teig het volgende:

[..]

ik had een clearblue test gedaan en die heeft een controle streepje. Als dat streepje verschijnt is de test gelukt. Bij mij is dat streepje zelfs niet verschenen
Oké
Succes met het testen morgen
pi_35579636
ik kijk morgen nog even aan en als ik me dan nog zo lamlendig voel als nu, dan ga ik toch naar de HA terug of ik stop gewoon weer met de pil dan maar een enorme eisprong iedere maand

Ik heb gisteren mijn laatste pil geslikt en had gisterenavond en vandaag het gevoel ongesteld te worden, maar helaas helemaal niks

Potver
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_35579650
Ik heb de Yasmin gekregen van de huisarts. Ben benieuwd hoe die bevalt.
pi_35579791
Hopelijk bevalt hij jou beter dan dat hij mijn bevalt

Succes!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35580071
Ik houd jullie op de hoogte.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:35:00 #109
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_35583014
Omdat ik op het moment zware medicatie gebruik wil ik even stoppen met de pil.
Ik denk dat het zo wie zo wel goed is om na meer dan tien jaar gebruik even te stoppen.

Nu heb ik nu mijn stopweek en moet ik menstrueren en daarna wilde ik de pil maar even niet meer innemen.
Even aankijken hoe dat gaat.

Maar mocht ik toch weer willen beginnen .. wanneer doe je dat dan?
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_35583108
Dan begin je op de eerste dag van je menstruatie dan is hij ook gelijk veilig
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:39:23 #111
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_35583177
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:37 schreef Beaker het volgende:
Dan begin je op de eerste dag van je menstruatie dan is hij ook gelijk veilig
Oke duidelijk ... dank je wel
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:01:04 #112
92409 Twinky
Little star.
pi_35597972
Vroeg me nog af, kun je ook na twee weken al een stopweek doen?
pi_35599037
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:06 schreef Raissa het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Ministat?

In de bijsluiter staat het volgende:

Voordat u met Ministat begint.
In bepaalde situaties kan het nodig zijn dat u tijdens het gebruik van een combinatiepil onder extra controle blijft. Als een van deze situaties op u van toepassing is, moet u dit dus aan uw dokter vertellen voordat u met Ministat begint. Dit geldt voor de volgende situaties, uw dokter kan u uitleggen om welke risico's het gaat:

• u hebt de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa (chronische darmontsteking);
• andere situaties

Ik ben ongeveer een week geleden overgestapt op deze pil. Mijn huisarts heeft me niets gezegd over eventuele risico's, weet iemand hier meer van?

Ervaringen met de ministat hoor ik ook graag
Iemand?
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:22:36 #115
82456 teig
oh my gow
pi_35612641
vanmorgen vergeten.. misschien later vandaag
pi_35613108
Ik ben een beetje ongesteld dat gaat de goede kant op
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_35613653
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:22 schreef teig het volgende:
vanmorgen vergeten.. misschien later vandaag
Je kunt het op elk willekeurig tijdstip van de dag doen. En hoe langer je het uitsteld, hoe langer de spanning in je lijf blijft van de onwetendheid
pi_35613666
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Twinky het volgende:
Kan wel, maar dan ben je niet meer veilig tegen zwangerschap.
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:30:51 #119
82456 teig
oh my gow
pi_35616828
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:00 schreef mirannie het volgende:

[..]

Je kunt het op elk willekeurig tijdstip van de dag doen. En hoe langer je het uitsteld, hoe langer de spanning in je lijf blijft van de onwetendheid
weet ik, heb dus ook net getest.... en had maar 1 streepje

Wat heb ik nou geleerd...

NOOOOOOOOOOIT meer de pil vergeten!!!!
pi_35616857
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:30 schreef teig het volgende:

[..]

weet ik, heb dus ook net getest.... en had maar 1 streepje

Wat heb ik nou geleerd...

NOOOOOOOOOOIT meer de pil vergeten!!!!
Proficiat
pi_35620165
Teig dat moet vast een opluchting zijn!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:42:43 #122
82456 teig
oh my gow
pi_35622555
ja eigenlijk best wel. Ad heb ik erover gedacht wat ik zou doen mocht ik wel zwanger zijn... tis toch een leven wat er dan in je zit. Ik moet bekennen dat ik zelfs al uitegerekend had wanneer ik uitgerekend zou zijn.

Maar ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken....
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:38:16 #123
92409 Twinky
Little star.
pi_35634162
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:42 schreef teig het volgende:
ja eigenlijk best wel. Ad heb ik erover gedacht wat ik zou doen mocht ik wel zwanger zijn... tis toch een leven wat er dan in je zit. Ik moet bekennen dat ik zelfs al uitegerekend had wanneer ik uitgerekend zou zijn.

Maar ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken....
en welke kleur zou de babykamer worden?
Gelukkig maar...
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:39:15 #124
92409 Twinky
Little star.
pi_35634187
quote:
pi_35634209
Dat antwoord was al gegeven, Twinky. Ja, dat kan, maar dan ben je niet veilig meer.
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:05:26 #126
142585 ZmirnoV
De harde waarheid...
pi_35658711
Er is een vraag waar wij mee zitten. Als je vanaf je eerste dag menstruatie trouw de pil slikt en een week sex hebt, en vervolgens de tweede week geen sex en pil gebruikt, is het dan okay om dan de derde week gewoon verder te gaan met de pil (zonder sex)? Is er een (grote) kans op zwanger te zijn door die tweede week niks gebruikt te hebben?
pi_35658844
Waarom zou je een week geen pil nemen? Of snap ik er nu niets meer van?
pi_35658875

Je hebt het nu over één week de pil gebruiken, dan weer een week niet en dan weer wel? Natuurlijk ben je dan niet veilig. Maar als je geen seks hebt, ben je altijd veilig natuurlijk.
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:22:29 #129
142585 ZmirnoV
De harde waarheid...
pi_35659406
Nou vanwege hoofdpijn en buikpijn is de reden een week niks gebruiken en geen seks erbij. Maar onze vraag was of dat effect heeft vanwege de week ervoor waar we wel seks en pil gebruikten. Dus of je zwanger kan raken door zo'n week niks gebruikt te hebben (ook sindsdien geen seks gehad).
pi_35659542
Ik denk persoonlijk dat de hormonen dan zo in de war gaan zijn dat ze niet meer weten wat ze moeten doen en dan ben je niet meer beschermd.
Hetzelfde krijg je toch als je 1 of 2 dagen de pil vergeten bent. Dan ben je volgens mij ook een bepaalde periode niet meer beschermd.

Waarom niet veranderen van pil? Eén die beter geschikt is?
pi_35660607
Sperma kan een paar dagen blijven leven, dus ja, als je dan ineens stopt, dan loop je wel degelijk risico. Zulk geklooi is uitermate onverstandig.
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:18:12 #132
82456 teig
oh my gow
pi_35661527
hele levendige spermacellen kunnen 72 uur blijven leven...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 03:20:08 #133
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_35667145
Ik heb ook een vraag waar ik graag een antwoord op wil, to ease the mind

Mijn vriendin heeft vanaf de eerste dag van de menstruatie de pil geslikt en netjes het stripje afgewerkt. Vandaag was de eerste dag van de stopweek, ze is echter niet ongesteld geworden en we hebben sex gehad.

Klopt het dat je de eerste dag van de stopweek niet per se ongesteld hoeft te worden? En kan het kwaad om die dag dan sex te hebben?

In mijn simpele logica is het dan namelijk ongeveer hetzelfde als gewoon een dag de pil vergeten, alleen niet middenin een strip maar aan het einde. Als je begrijpt wat ik bedoel

Ik neem aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar ik zou graag even willen weten of dat ook klopt
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_35668216
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 03:20 schreef Blazkowich het volgende:

Mijn vriendin heeft vanaf de eerste dag van de menstruatie de pil geslikt en netjes het stripje afgewerkt. Vandaag was de eerste dag van de stopweek, ze is echter niet ongesteld geworden en we hebben sex gehad.

Klopt het dat je de eerste dag van de stopweek niet per se ongesteld hoeft te worden? En kan het kwaad om die dag dan sex te hebben?

In mijn simpele logica is het dan namelijk ongeveer hetzelfde als gewoon een dag de pil vergeten, alleen niet middenin een strip maar aan het einde. Als je begrijpt wat ik bedoel

Ik neem aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar ik zou graag even willen weten of dat ook klopt
Als ze de strip gewoon goed heeft geslikt is ie idd gewoon veilig, dus ook de eerste dag van de stopweek . Het kan weleens gebeuren dat de menstruatie uitblijft als je voor het eerst aan de pil bent of van pil veranderd.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 08:37:14 #135
61183 leonieke
Dan toch?
pi_35668459
quote:

Ik stop op donderdag met mijn pil en tijdens de nacht van zondag op maandag begint meestal mijn menstruatie. Soms gebeurt het dat het pas op maandag begint of heel soms op dinsdag.
En die pil neem ik ondertussen al bijna 4 jaar (met ergens een halfjaar tussen).

Ik zou me dus echt geen zorgen maken
pi_35668873
Mensen, lees nou toch eens die bijsluiter... Daar staan antwoorden in op vrijwel alle vragen die hier worden gesteld...

Maar dit is makkelijker natuurlijk, hoef je niet te zoeken.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:33:46 #137
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_35711797
Bedankt voor jullie reacties.

Ik weet dat het allemaal in de bijsluiter staat, maar soms staat het daar in zo'n vaag taalgebruik in dat ik er moeite mee heb om het precies uit te vogelen hoe het zit in een bepaalde specifieke situatie zoals deze.

Daarom vraag ik het hier, bedankt dames
pi_35752849
quote:

Volgens mij wordt niemand ooit de eerste dag van de stopweek meteen ongesteld.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 5 maart 2006 @ 23:31:50 #139
82456 teig
oh my gow
pi_35759548
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:38 schreef Twinky het volgende:

[..]

en welke kleur zou de babykamer worden?
Gelukkig maar...
lime groen, want dat kan bij meisjes en jongetjes..

pi_35809142
Ik had een vraagje, zijn er meer vrouwen die echt amper menstrueren tijdens de stopweek Ik ben namelijk van de Minerva overgestapt naar de lovette (sinds 3 maanden nu) En ik menstrueer echt heeel weinig en dat duurt ongeveer een halve dag, terwijl ik met de minerva toch altijd wel 3 dagen ongesteld was. Volgens de dokter komt het wel vaker voor, maar ik ken eigenlijk niemand die dit ook heeft.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:37:17 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35809292
Geen idee, maar ik zou zeggen wees blij!
pi_35810091
Inderdaad, prijs jezelf gelukkig.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:11:11 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35810575
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:33 schreef Moja het volgende:
Ik had een vraagje, zijn er meer vrouwen die echt amper menstrueren tijdens de stopweek Ik ben namelijk van de Minerva overgestapt naar de lovette (sinds 3 maanden nu) En ik menstrueer echt heeel weinig en dat duurt ongeveer een halve dag, terwijl ik met de minerva toch altijd wel 3 dagen ongesteld was. Volgens de dokter komt het wel vaker voor, maar ik ken eigenlijk niemand die dit ook heeft.
Je moet het sowieso nog even aanzien. 3 Maanden is nog erg kort om al iets zinnigs over de bijwerkingen van de pil te zeggen. Het kan best zijn dat je alsnog meer gaat bloeden.
En het klinkt misschien een tikje belachelijk, maar kan het bv. echt niet zijn dat je onverhoopt zwanger bent...Dat is natuurlijk een overbekende oorzaak van niet of heel weinig bloeden.
pi_35811227
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:11 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je moet het sowieso nog even aanzien. 3 Maanden is nog erg kort om al iets zinnigs over de bijwerkingen van de pil te zeggen. Het kan best zijn dat je alsnog meer gaat bloeden.
En het klinkt misschien een tikje belachelijk, maar kan het bv. echt niet zijn dat je onverhoopt zwanger bent...Dat is natuurlijk een overbekende oorzaak van niet of heel weinig bloeden.
Nou ik test eens in de zoveel tijd gewoon voor de zekerheid, dus nee dat is het niet. Klinkt raar maar ik ben er niet zo heel erg blij mee eerlijk gezegd, het was altijd een beetje een bevestiging dat alles goed zit ofzo.
pi_35811254
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:28 schreef Moja het volgende:
Nou ik test eens in de zoveel tijd gewoon voor de zekerheid, dus nee dat is het niet. Klinkt raar maar ik ben er niet zo heel erg blij mee eerlijk gezegd, het was altijd een beetje een bevestiging dat alles goed zit ofzo.
Kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, als je net als ik last hebt van zwangerschapsfobie.
pi_35811386
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, als je net als ik last hebt van zwangerschapsfobie.
Heb ik idd ook wel Het lijkt me ook niet goed voor je lichaam om amper te bloeden, het moet toch ergens heen of zie ik dat verkeerd?
pi_35811457
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:33 schreef Moja het volgende:

[..]

Heb ik idd ook wel Het lijkt me ook niet goed voor je lichaam om amper te bloeden, het moet toch ergens heen of zie ik dat verkeerd?
Dat valt wel wat mee, ik doe zelf maar eens in de paar maanden een stopweek en dat bloed ik evenveel als anders.
pi_35816213
Ik stop een keer in het half jaar, soms langer, tot ik vanzelf doorbraakbloedingen krijg. En dat zijn echt bloedinkjes hoor. Het is echt onzin dat het op zou gaan hopen ofzo

Menstruatie is eigenlijk het afstoten van het slijmvlies van de baarmoeder. En nu is gebleken dat dit bij het doorslikken van de pil niet dikker wordt ofzo. Het slijmvlies blijft al die tijd gewoon even dik!

Wel zijn er artsen die zeggen dat het doorslikken de opbouw van je slijmvlies in de war kan sturen.
Dit zou je dan echter vanzelf wel merken. Ik heb nog nooit iets daarvan gemerkt, behalve dus af en toe wat spotting, maar dat is ook niet echt heel veel ofzo. En ik voel me gewoon een stuk lekkerder door zo weinig mogelijk ongesteld te zijn.
pi_35816425
Ik ook, gezien het feit dat een ongesteldheid bij mij immer samengaat met een migraine-aanval.
  Vis een optie? dinsdag 7 maart 2006 @ 19:08:25 #150
70532 loveli
N
pi_35817725
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 18:15 schreef djenneke het volgende:
Ik stop een keer in het half jaar, soms langer, tot ik vanzelf doorbraakbloedingen krijg. En dat zijn echt bloedinkjes hoor. Het is echt onzin dat het op zou gaan hopen ofzo

Menstruatie is eigenlijk het afstoten van het slijmvlies van de baarmoeder. En nu is gebleken dat dit bij het doorslikken van de pil niet dikker wordt ofzo. Het slijmvlies blijft al die tijd gewoon even dik!

Wel zijn er artsen die zeggen dat het doorslikken de opbouw van je slijmvlies in de war kan sturen.
Dit zou je dan echter vanzelf wel merken. Ik heb nog nooit iets daarvan gemerkt, behalve dus af en toe wat spotting, maar dat is ook niet echt heel veel ofzo. En ik voel me gewoon een stuk lekkerder door zo weinig mogelijk ongesteld te zijn.
Er wordt juist minder weefsel aangemaakt, omdat he lichaam geen voorbereidingen maakt voor een zwangerschap waarbij een slijmvlies nodig is waarin een bevruchte eicel goed kan innestelen. Tijdens het slikken van de pil wordt het slijmvlies in stand gehouden omdat het lichaam denkt zwanger te zijn. In de stopweek is er geen hormoon dat afbraak van het slijmvlies voorkomt en wordt het afgebroken (onttrekkingsbloeding). Dan begint de opbouw, het slijmvlies bereikt niet de toestand als in een normale cyclus, omdat voor die tijd hormonen worden geslikt. Daarom is een onttrekkingsbloeding minder dan een menstruatie.

Het enige mij bekende argument om zo nu en dan een stopweek in te lassen, is om te voorkomen dat het weefsel gaat woekeren (celdeling), waardoor er mogelijk een verhoogde kans op kanker is. Normaal gesproken wordt het slijmvlies niet veel ouder dan 3 weken, daar is het dus op gemaakt. Hoe ouder het wordt, des te groter de kans op woekeringen. Vandaar dat wordt aangeraden eens in de zoveel tijd een stopweek in te lassen. De ene arts raadt een kortere periode dan de ander aan, maar het advies is maximaal 6 maanden achter elkaar de pil non stop te slikken.

Voor de hormoonspiegel is doorslikken zelfs beter dan een stopweek inlassen, die blijft dan constanter.
crap in = crap out
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:12:34 #151
61183 leonieke
Dan toch?
pi_35817897
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:08 schreef loveli het volgende:

[..]
De ene arts raadt een kortere periode dan de ander aan, maar het advies is maximaal 6 maanden achter elkaar de pil non stop te slikken.
Yups, want toen ik gestopt was met de pil moest ik ook na 6 maand terug beginnen met de pil of andere hormonen omdat het daar idd allemaal regelmatig eens gekuist moet worden zoals mijn gyn het zo fantastisch kan uitleggen
pi_35848726
als je je stopweek overslaat met de pil, ben je dan langer ongesteld?
(ik heb gewoon microgynon 50)
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  Vis een optie? woensdag 8 maart 2006 @ 22:13:33 #153
70532 loveli
N
pi_35861289
Nee, want het slijmvlies wordt niet opgebouwd tijdens het slikken, het beetje dat is opgebouwd wordt in stand gehouden.
crap in = crap out
pi_35861966
nope, ben net ongesteld geweest, en voor maar slechts twee dagen.

En vreemd genoeg had ik helemaal geen klachten, voor het eerst in 5 jaar....
Ik ben wel overgegaan op rigevidon. Zou toch hetzelfde effect moeten hebben (is toch precies hetzelfde spul als microgynon 30??), maar vreemd genoeg voel ik me hier veel beter bij
pi_35863281
2 dagen? ik ben jaloers

maar is het dan ook niet heftiger ofzo? lijkt mij opzich wel logisch..
en kan je dan ook niet gewoon elke keer gewoon om de twee maanden ongesteld worden?
of is dat dan weer heel slecht ofzo
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_35864059
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:04 schreef birdydontfly het volgende:
2 dagen? ik ben jaloers

maar is het dan ook niet heftiger ofzo? lijkt mij opzich wel logisch..
en kan je dan ook niet gewoon elke keer gewoon om de twee maanden ongesteld worden?
of is dat dan weer heel slecht ofzo
Nee, niet dus. Ik hou dus maar een keer in de 6 maanden een stoppauze. En bloedt nog minder dan voor ik dat deed. Zoals gezegd blijft je slijmvlies gewoon in stand, en wordt het niet meer ofzo.

Het is een beetje dezelfde redenering als mensen die denken dat mannen op een gegeven moment wel moeten ejaculeren, omdat ze anders vol met sperma zouden komen te zitten , en dat er dus echt uit moet. Ook dat is de grootste nonsens...
pi_35880397
maar 6 maanden.. dat kan toch helemaal niet? volgens mijn bijsluiter mag je het maar 2 maanden uitstellen?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_35884811
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:25 schreef birdydontfly het volgende:
maar 6 maanden.. dat kan toch helemaal niet? volgens mijn bijsluiter mag je het maar 2 maanden uitstellen?
In mijn bijsluiter staat dat niet. Dus ja, hoor, waarom zou het niet kunnen? Ik doe het al jaren.
pi_35885571
dan ben ik vreselijk jaloers op jouw pil en dan wil ik die nu ook
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:30:44 #160
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_35900237
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 23:27 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, niet dus. Ik hou dus maar een keer in de 6 maanden een stoppauze. En bloedt nog minder dan voor ik dat deed. Zoals gezegd blijft je slijmvlies gewoon in stand, en wordt het niet meer ofzo.

Het is een beetje dezelfde redenering als mensen die denken dat mannen op een gegeven moment wel moeten ejaculeren, omdat ze anders vol met sperma zouden komen te zitten , en dat er dus echt uit moet. Ook dat is de grootste nonsens...
Waarom bestaat er dan uberhaupt zoiets als een stopweek?

Vrouwen die nooit ongesteld worden dat is een topuitvinding man
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:34:01 #161
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35900283
ik zouook wel eens in de 6 maanden een stopweek willen
na ongeveer 2 en een halve maand krijg ik atijd doorbraakbloedingen, en moet ik de 3e maand stoppen.
soms zelfs al een maand eerder
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 10 maart 2006 @ 02:41:09 #162
82456 teig
oh my gow
pi_35900945
Mijn dokter heeft me geadviseerd om zo ongeveer drie keer per jaar een stopweek te hebben.. Hier probeer ik me dan ook trouw aan te houden!
pi_35905007
Sommige vrouwen krijgen er wel last van als ze de pil gewoon doorslikken volgens mij.

Ik hou zelf wel gewoon elke maand een stopweek, wordt toch amper ongesteld en heb al genoeg geklooi met de pil gehad dus doe het maar gewoon volgens de bijsluiter, voordat mn hormonen weer helemaal in de war raken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Moja op 10-03-2006 13:59:23 ]
  Vis een optie? vrijdag 10 maart 2006 @ 12:18:56 #164
70532 loveli
N
pi_35907014
De stopweek is om doorbraakbloedingen te voorkomen en om vrouwen het idee te geven dat ze nog een cyclus hebben. Dat is in niet elke maand nodig, maar veel vrouwen zien een maandelijkse bloeding als teken dat alles goed werkt en willen dat gevoel van zekerheid houden. Natuurlijk is het ook een indicatie of je zwanger bent.
crap in = crap out
pi_35909334
iedere week een stopweek?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_35910116
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:33 schreef birdydontfly het volgende:
iedere week een stopweek?
foutje, iedere maand dus he
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:00:22 #167
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_35910155
van mij hoeft de stopweek helemaal niet
ben er altijd zo kloterig van as ik ongesteld ben.
maaja, daar denkt mijn pil dus anders over
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_35910243
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef Twinky het volgende:
ja, ik wil dus ook aan de pil. Mijn menstruatie is om de ongeveer vijf weken ongeveer zeven dagen, al vier jaar lang. Ik ga elke maand dood van de buik- en rugpijn en daar wil ik vanaf!
Het probleem is dat ik het niet mag van mijn ouders (zwaar katholiek). Is daar een oplossing voor?
Wat heeft pil slikken met geloof te maken hier in Nederland? We leven niet in de Middeleeuwen ofzo.

Zou erg zijn als alle gelovigen er zo over zouden denken, dan zouden er alleen maar meer tienermoeder komen.

Trouwens je kan toch aan de pil gaan zonder dat je ouders dat weten. Huisarts heeft beroeps geheim.
pi_35910328
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:32 schreef happertjee het volgende:
Hallo mensen, ik heb even een vraagje. Sinds een maand (precies) ben ik nu aan de pil. Mijn dokter schreef een recept uit voor microgynon, alleen kreeg ik van de apotheek rigevidon. Volgens hen komt deze pil exact overeen met de microgynon alleen is deze voor hen veel goedkoper. Nu ben ik al een hele maand ongesteld (tenminste het blijft maar bloeden) en ook heb ik enorm last van jeuk en een zeer geïrriteerde vagina. Ik vraag me af of ik wel gewoon ongesteld ben en of het niet echt bloed is dat zegmaar uit mijn vagina komt. Want het is gewoon echt rood, en niet zoals wanneer je ongesteld bent. Verder lijkt mijn vagina vanbinnen nogal gezwollen te zijn en is het pijnlijk wanneer ik het aanraak.
Tijdens de seks ervaar ik vooral een brandend en schurend gevoel en mijn vriend is zelfs één keer gestopt omdat het ook bij hem ging irriteren. Dit is maar één keer voorgekomen. Verder heeft hij er niet een onaangenaam gevoel meer bij gehad. Na de seks bloed het veel heftiger en doet het, naast het jeuken, ook veel pijn (vandaar dat we ook amper meer seks hebben).
Ik voel me hier erg onprettig bij en voordat ik mijn huisarts ga raadplegen wil ik eerst weten of jullie misschien weten wat het kan zijn. Is dit een normale reactie van je lichaam op de pil wanneer je voor het eerst de pil slikt? Of is het misschien iets anders?
Welke Mocroginon heeft je huisarts je voorgeschreven? Microginon 30 of Microginon 50. Ik heb 3 jaar lang Microginon 30 geslikt en werd er onregelmatig en te vaak ongesteld van. Nu slik ik Microginon 50 en heb ik nergens last meer van. 2 dagen na de laatste pil wordt ik ongesteld en het duurd ook nog maar 3 dagen.
pi_35910569
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik slik sinds mijn 16e Microgynon 30, ben nu 22.
Heb sinds enkele maanden last van hevige migraine tijdens stopweek en de ''zin hebben'' is er ook niet bepaald, dus ik wil graag over op een andere pil.
Weten jullie misschien of er een pil is die lichter is, die dus minder hormonen bevat?
Zou de prikpil dan iets kunnen zijn?
''Iets'' in me laten plaatsen zoals een spiraaltje wil ik niet, Implanon(zon staafje in arm) lijkt me misschien ook wel wat maar weet niet of dat minder hormonen bevat?
Ik heb Microginon30 ook gebruikt, 3 jaar lang en vond het ook waardeloos doordat ik onregelmatig ongesteld ervan werd. Ik slik nu Microginon 50 en die bevalt me stukken beter.
pi_35910629
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:15 schreef Twinky het volgende:
Ik heb het gewoon gedaan! Ben naar de dokter geweest en erom gevraagd. Hij heeft me een recept meegegeven en bij de apotheek hebben ze een nieuw 'record' voor me aangemaakt zodat het niet via de verzekering en dus langs mijn ouders gaat.
Ben vergeten welke het nou was, ze liggen boven. Doosje enzo was allemaal roze, een lichte pil.
Het ging eigenlijk allemaal erg makkelijk, al is het best duur (bijna 20 euro voor drie maanden) in een keer.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee, gisteren meteen begonnen met slikken (op 4e dag van menstruatie). Vandaag wel hoofdpijn maar dat kan ook komen door vermoeidheid.
Die van mij kost nog niet eens zoveel, maar 17,95 voor 6 maanden. En als ik de bon naar mijn verzekeraar stuur dan krijg ik die 17,96 terug.
pi_35910722
quote:
Kan je doen maar het is niet slim.
pi_35919477
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:30 schreef Blazkowich het volgende:

[..]

Waarom bestaat er dan uberhaupt zoiets als een stopweek?

Vrouwen die nooit ongesteld worden dat is een topuitvinding man
Wat Loveli al zei. Doorbraakbloedingen en sommige vrouwen schijnen het prettig te vinden zeker te weten niet zwanger te zijn (niet dat iedereen stopt met bloeden als zij zwanger is, maar dat terzijde). Daarnaast blijft het natuurlijk gewoon enorme rotzooi die ik nu een halfjaar lang ononderbroken mijn lijf in pomp, laten we eerlijk zijn.

Ook de maandverband en tamponfabrikanten worden niet blij van vrouwen die de pil doorslikken, maar of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:24:01 #174
92409 Twinky
Little star.
pi_35934196
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:03 schreef Bosheksje21 het volgende:

[..]

Wat heeft pil slikken met geloof te maken hier in Nederland? We leven niet in de Middeleeuwen ofzo.

Zou erg zijn als alle gelovigen er zo over zouden denken, dan zouden er alleen maar meer tienermoeder komen.

Trouwens je kan toch aan de pil gaan zonder dat je ouders dat weten. Huisarts heeft beroeps geheim.
het is anticonceptie, dus dat zou betekenen dat ik seks heb, en seks voor het huwelijk is not done. Inmiddels heb ik 'm dus al gehaald
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:15 schreef Bosheksje21 het volgende:

[..]

Die van mij kost nog niet eens zoveel, maar 17,95 voor 6 maanden. En als ik de bon naar mijn verzekeraar stuur dan krijg ik die 17,96 terug.
Als ik 'm naar de verzekeraar stuur, krijgt mijn vader het terug, dus dat schiet ook niet op. Blijft dus gewoon betalen.
pi_35934601
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:24 schreef Twinky het volgende:

[..]

het is anticonceptie, dus dat zou betekenen dat ik seks heb, en seks voor het huwelijk is not done. Inmiddels heb ik 'm dus al gehaald
[..]

Als ik 'm naar de verzekeraar stuur, krijgt mijn vader het terug, dus dat schiet ook niet op. Blijft dus gewoon betalen.
Dacht dat tegenwoordig dat heel anders zat. Ken heel veel gelovige mensen maar die hebben gewoon seks voor het huwelijk. Sommige hebben zelfs al kinderen. Dat geen seks voor het huwelijk komt bijna niet meer voor bij Autochtone Nederlanders, zijn meest alleen nog de moslims die er tegen zijn.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 11:30:17 #176
92409 Twinky
Little star.
pi_35935252
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:55 schreef Bosheksje21 het volgende:

[..]

Dacht dat tegenwoordig dat heel anders zat. Ken heel veel gelovige mensen maar die hebben gewoon seks voor het huwelijk. Sommige hebben zelfs al kinderen. Dat geen seks voor het huwelijk komt bijna niet meer voor bij Autochtone Nederlanders, zijn meest alleen nog de moslims die er tegen zijn.
Nou wil ik niet vervelend doen, maar mijn ouders gaan met heel veel mensen om die zo denken, en ik ken er dus erg veel die echt geen seks hadden voor het huwelijk. Het is erg normaal onder rooms-katholieken.
Bij wat vrijere protestanten gebeurt het wel, maar toch op een andere manier. In de Bijbel staat namelijk dat als je seks hebt, je een huwelijk hebt gesloten voor God. Dat is het hele idee.
pi_35938046
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 11:30 schreef Twinky het volgende:

[..]

Nou wil ik niet vervelend doen, maar mijn ouders gaan met heel veel mensen om die zo denken, en ik ken er dus erg veel die echt geen seks hadden voor het huwelijk. Het is erg normaal onder rooms-katholieken.
Bij wat vrijere protestanten gebeurt het wel, maar toch op een andere manier. In de Bijbel staat namelijk dat als je seks hebt, je een huwelijk hebt gesloten voor God. Dat is het hele idee.
Oh zo, ik snap het vind het alleen wel heel erg ouderwets. Heb zelf op een katholieke school gezeten en daar dachten de mensen er wel heel anders over. De meesten gingen niet eens meer naar de kerk. Zelf heb ik geen geloof, denk dat het hele bijbelverhaal een onzinverhaal is dat verzonnen is om mensen hoop te geven dat er iets na de dood is zodat ze niet bang voor de dood zijn. Maar iedereen moet natuurlijk voor zichzelf weten wat hij/zij wel en niet geloofd.
pi_35942362
Waar bewaren jullie eigenlijk de pil? Ik wil eigenlijk zo'n plastic iets, waar ik die strippen ik kan bewaren. Lijkt me ook makkelijker als je op vakantie/logeren gaat ofzo. Maar waar is dat te koop? Gewoon bij de apotheek lijkt me, toch?
pi_35944264
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:14 schreef Nuna het volgende:
Waar bewaren jullie eigenlijk de pil? Ik wil eigenlijk zo'n plastic iets, waar ik die strippen ik kan bewaren. Lijkt me ook makkelijker als je op vakantie/logeren gaat ofzo. Maar waar is dat te koop? Gewoon bij de apotheek lijkt me, toch?
kan je bij apotheek en drogist kopen

Ik stop meestal de strip in m`n portemonnee.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:00:36 #180
82456 teig
oh my gow
pi_35947157
ik heb een hoesje die ik besteld heb bij de fabrikant van de pil (lovette).
pi_35947816
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:28 schreef Alieda1984 het volgende:

[..]

kan je bij apotheek en drogist kopen

Ik stop meestal de strip in m`n portemonnee.
In mijn portemonnee past het niet, maar bij de drogist had ik al gevraagd vanmiddag maar daar hadden ze het niet. Even maandag langs de apotheek
  zondag 12 maart 2006 @ 13:03:53 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35963249
banaan123123 schreef:
quote:
ik ben een week geleden gestopt met de pil en zou nu allang ongesteld moeten zijn, maar helaas...
er komt niets.
nou hoorde ik dat het wel eens voorkomt dat je een keer niet ongesteld wordt
is dit zo? en kan het ook zijn als je normaal wel altijd ongesteld wordt?
ik weet niet of ik nu gewoon weer de pil moet slikken of niet.
kan iemand me helpen??

alvast bedankt
pi_35963282
Zwanger
pi_35964288
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zwanger
Nou, dat is nog niet helemaal zeker. Ik zou eerst een zwangerschaptest doen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ligt er ook aan hoe je je voelt, of je gestresst bent enzo. Dan wil de ongesteldheid ook nog wel eens uitblijven.
pi_35991695
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:00 schreef teig het volgende:
ik heb een hoesje die ik besteld heb bij de fabrikant van de pil (lovette).
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, want bij de apotheek hadden ze zoiets niet.
  maandag 13 maart 2006 @ 20:07:36 #186
92409 Twinky
Little star.
pi_36001372
wat voor hoesje?
pi_36052073
Na jaren nuvaring gebruikster te zijn geweest mag ik nu weer even posten bij het centrale pil topic...
De dokter heeft me de Diane pil voorgeschreven ivm puistjes. Maar ik kan er niet zoveel positieve berichten over vinden! Heeft iemand nog succesverhalen?
pi_36052171
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:03 schreef Aventura het volgende:
banaan123123 schreef:
[.naja, dat verhaal over niet ongesteld worden dus.]
Een zwangerschapstest is toch al 2 dagen na de verwachte datum van het begin van je menstruatie betrouwbaar? Dus zeker testje doen!
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 16:36:51 #189
70532 loveli
N
pi_36060266
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:46 schreef flutterbye het volgende:
Na jaren nuvaring gebruikster te zijn geweest mag ik nu weer even posten bij het centrale pil topic...
De dokter heeft me de Diane pil voorgeschreven ivm puistjes. Maar ik kan er niet zoveel positieve berichten over vinden! Heeft iemand nog succesverhalen?
Sorry, geen succesverhaal.
Zijn je puistjes zo erg dat je er een medicijn voor nodig hebt? Laatst was ook in het nieuws dat de Diane-pil te vaak werd voorgeschreven terwijl het niet nodig was.
crap in = crap out
pi_36066507
Ik slik nou de pil door, geen stopweek dus, maar ik heb onwijze buikpijn, hoort dat?
Gaat dat over?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 20:48:14 #191
70532 loveli
N
pi_36067908
Als je door slikt zou je je niet anders moeten voelen dan tijdens een gewone 'pildag'. Je hormoonspiegel verandert niet, wat wel het geval zou zijn in een stopweek (3 weken hormonen, dan opeens een week niet). Er is dus geen reden om in de week die normaal je stopweek zou zijn, nu opeens buikpijn te krijgen.
Wat voor buikpijn is het? Zit het hoger of lager dan je navel, aan een zijkant of in het midden?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 20:52:02 #192
70532 loveli
N
pi_36068026
Wat ik net op internet las: roken vergroot de kans op doorbraak-bloedingen met 20%-90%. Handig om te weten als je rookt.
Ook las ik dat Sint-Janskruid, een natuurlijk anti-depressivum, de werking van een lichte (<50) pil kan beinvloeden. Weer wat geleerd vandaag.
crap in = crap out
pi_36068955
ongesteldheids buikpijn. zeg maar.
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 22:05:46 #194
70532 loveli
N
pi_36070440
Volgens mij kan doorslikken daar niet de oorzaak van zijn.

Een paar geruststellende quotes van de volgende pagina (site gaat over endomitriose, maar deze stukjes zijn voor jou relevant):
http://www.lumc.nl/patfol(...)ie/endometriose.html
"Bij het doorslikken blijft het slijmvlies van de baarmoeder over het algemeen dun en wordt het niet als menstruatie afgestoten."
en:
"Van medische zijde bestaat er weinig bezwaar tegen langdurig pilgebruik of het continu doorslikken."

Mestruatiepijn wordt veroorzaakt door samentrekken van de baarmoeder en vernauwing van de bloedvaten. Dat wordt weer veroorzaakt door prostaglandines, dat zijn stoffen die worden gevormd door de binnenwand van de baarmoeder onder invloed van een verandering in de hormoonspiegel. Bij vrouwen die aan de pil zijn is de binnenwand dunner en wordt er minder gevormd, dus minder last van kramp.
Omdat bij jou de hormoonspiegel niet is veranders en omdat je een zwaardere pil gebruikt, is de kans op een doorbraakbloeding (met de bijbehorende krampen) een stuk kleiner dan wanneer je bv. de microgynon 30 of een nog lichtere pil zou slikken.

Maarre... als je het niet vertrouwt moet je het een deskundige vragen. Ik ben gewoon een leek die zich wat dieper heeft ingelezen dankzij medische kennissen van me.
crap in = crap out
pi_36079480
even een vraag: een tijd geleden ben had ik griep, ik moest toen veel overgeven. aangezien ik ook de pil niet binnen kon houden, ben ik gestopt (ik heb de 1e pil van week 3 niet geslikt, heb die strip dus maar 14 pillen geslikt). ik ben toen ongesteld geworden. de apotheek en doktersassistente zeiden beide dat de volgende strip niet veilig zou zijn (3 weken pil en een stopweek). ik heb dus een die 4 weken een condoom gebruikt. nou moet ik morgen weer beginnen met een nieuwe strip, is deze strip dan wel weer veilig? ik dacht van wel, aangezien dit de 2e strip wordt na de strip van 14 pillen, maar ik wil het even zeker weten
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_36085882
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:52 schreef loveli het volgende:
Wat ik net op internet las: roken vergroot de kans op doorbraak-bloedingen met 20%-90%. Handig om te weten als je rookt.
Ook las ik dat Sint-Janskruid, een natuurlijk anti-depressivum, de werking van een lichte (<50) pil kan beinvloeden. Weer wat geleerd vandaag.
Haha, nou daar heb je wat aan. 20-90 % Lekker duidelijk dus, haha. Ook antibiotica verminderd de werking van de pil trouwens.
pi_36092563
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:37 schreef JJ13 het volgende:
even een vraag: een tijd geleden ben had ik griep, ik moest toen veel overgeven. aangezien ik ook de pil niet binnen kon houden, ben ik gestopt (ik heb de 1e pil van week 3 niet geslikt, heb die strip dus maar 14 pillen geslikt). ik ben toen ongesteld geworden. de apotheek en doktersassistente zeiden beide dat de volgende strip niet veilig zou zijn (3 weken pil en een stopweek). ik heb dus een die 4 weken een condoom gebruikt. nou moet ik morgen weer beginnen met een nieuwe strip, is deze strip dan wel weer veilig? ik dacht van wel, aangezien dit de 2e strip wordt na de strip van 14 pillen, maar ik wil het even zeker weten
Na een periode van 3 weken achter elkaar de pil slikken ben je echt weer helemaal veilig!
pi_36099118
Ik was eerst aan de Minerva (bijna hetzelfde als diane-35) deze pil beviel helemaal niet dus heb nu een hele lichte pil: Lovette, nu dacht ik dat dat goed ging maar ik merk nu dat ik steeds minder zin krijg in sex, ik ben dus bang dat het toch door de Lovette komt. Ik baal nu wel het ging eindelijk zo goed nu dit weer

Maar vind het dus wel apart dat ik bij de Minerva, wat een veel zwaarde pil is dan de lovette daar geen last van had? Of is het gewoon zo dat je iedere keer maar moet afwachten hoe je er op reageerd?

verdorie
pi_36108163
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Sorry, geen succesverhaal.
Zijn je puistjes zo erg dat je er een medicijn voor nodig hebt? Laatst was ook in het nieuws dat de Diane-pil te vaak werd voorgeschreven terwijl het niet nodig was.
Nouja, waarschijnlijk zou iemand anders zeggen dat ik me niet zo moet aanstellen over mijn puistjes, maar ik heb er behoorlijk last van, ik word er echt gewoon depressief van zeg maar. Ook heeft het probleem zich de laatste paar maanden uitgebreid naar mijn borst en rug, en dat zijn vaak echt van die onderhuidse ontstekingen, soms zo pijnlijk dat ik bijvoorbeeld niet op mijn rug kan liggen. En de dokter vond dit nog een "milde" oplossing, hij zei "als dit niet werkt, kun je altijd nog zwaardere medicijnen proberen".

Op het moment word ik er niet echt vrolijk van, hoofdpijn, nekkramp, gespannen borsten, trekkende hoofdhuid... Ik heb ook gelezen dat sommige meiden er grotere borsten van krijgen - ik wist niet dat dit binnen een paar dagen gebeurde! Ik heb mijn man er ook maar eens naar laten kijken, we zijn het erover eens dat ze echt zichtbaar groter zijn geworden! Ik hoop wel dat het een keer stopt, straks passen mijn bh's niet meer!

Het bericht in het nieuws ging erover dat dokters de Dianepil voorschrijven aan meisjes die geen last hebben van puistjes, waarschijnlijk omdat het als anti-acnemiddel geregistreerd staat en dus volledig vergoed wordt, bij anti-conceptie is dat niet altijd het geval. Maar ik heb wel puistjes, dus is het wel terecht dat hij het voorschrijft, het is alleen even afwachten of mijn lichaam er goed op reageert.
pi_36202517
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:38 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nou, dat is nog niet helemaal zeker. Ik zou eerst een zwangerschaptest doen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ligt er ook aan hoe je je voelt, of je gestresst bent enzo. Dan wil de ongesteldheid ook nog wel eens uitblijven.
Dus de relatie tussen jou en Asmodean is dan uiteindelijk toch een feit? En hij maakt je meteen zwanger zonder je eerst romantisch mee te nemen op mijn boot?
On The LoveBoat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')