quote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:21 schreef teig het volgende:
UIt het vorige topic
[..]
Dit was dus een maand geleden. Ik had dus 14 februari ongesteld moeten worden. Moeten worden idd. Ik ben nu al 2 weken overtijd. Ik weet het eerst aan de spanning maar nu weet ik het niet meer. Ik weet niet wat mijn lichaam me verteld. Ik heb zaterdag een test gedaan, maar die is mislukt. Ik ga woensdag opnieuw testen. Ik heb hem al wel in huis, maar mijn vriend wil graag bij mij thuis zijn als ik test dus doe ik het woensdag......
.....hellup....
Eerlijk gezegd denk ik dat het in dit geval echt met spanning te maken heeft. Een zwangerschapstest kan niet mislukken hoor. Dus als ie aangeeft dat je niet zwanger bent, dan is dat ook niet zo, en andersom geldt hetzelfde.
ik had een clearblue test gedaan en die heeft een controle streepje. Als dat streepje verschijnt is de test gelukt. Bij mij is dat streepje zelfs niet verschenenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:13 schreef leonieke het volgende:
Hoe is jouw test mislukt teig? Je had maar één streepje? Want dat is net goed (in jouw geval dan toch)
Okéquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:05 schreef teig het volgende:
[..]
ik had een clearblue test gedaan en die heeft een controle streepje. Als dat streepje verschijnt is de test gelukt. Bij mij is dat streepje zelfs niet verschenen
Oke duidelijk ... dank je welquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:37 schreef Beaker het volgende:
Dan begin je op de eerste dag van je menstruatie dan is hij ook gelijk veilig![]()
Iemand?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:06 schreef Raissa het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Ministat?
In de bijsluiter staat het volgende:
Voordat u met Ministat begint.
In bepaalde situaties kan het nodig zijn dat u tijdens het gebruik van een combinatiepil onder extra controle blijft. Als een van deze situaties op u van toepassing is, moet u dit dus aan uw dokter vertellen voordat u met Ministat begint. Dit geldt voor de volgende situaties, uw dokter kan u uitleggen om welke risico's het gaat:
• u hebt de ziekte van Crohn of colitis ulcerosa (chronische darmontsteking);
• andere situaties
Ik ben ongeveer een week geleden overgestapt op deze pil. Mijn huisarts heeft me niets gezegd over eventuele risico's, weet iemand hier meer van?
Ervaringen met de ministat hoor ik ook graag
Je kunt het op elk willekeurig tijdstip van de dag doen. En hoe langer je het uitsteld, hoe langer de spanning in je lijf blijft van de onwetendheidquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:22 schreef teig het volgende:
vanmorgen vergeten.. misschien later vandaag
Kan wel, maar dan ben je niet meer veilig tegen zwangerschap.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Twinky het volgende:
Vroeg me nog af, kun je ook na twee weken al een stopweek doen?
weet ik, heb dus ook net getest.... en had maar 1 streepjequote:Op woensdag 1 maart 2006 18:00 schreef mirannie het volgende:
[..]
Je kunt het op elk willekeurig tijdstip van de dag doen. En hoe langer je het uitsteld, hoe langer de spanning in je lijf blijft van de onwetendheid
Proficiatquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:30 schreef teig het volgende:
[..]
weet ik, heb dus ook net getest.... en had maar 1 streepje![]()
![]()
![]()
Wat heb ik nou geleerd...
NOOOOOOOOOOIT meer de pil vergeten!!!!
en welke kleur zou de babykamer worden?quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:42 schreef teig het volgende:
ja eigenlijk best wel. Ad heb ik erover gedacht wat ik zou doen mocht ik wel zwanger zijn... tis toch een leven wat er dan in je zit. Ik moet bekennen dat ik zelfs al uitegerekend had wanneer ik uitgerekend zou zijn.
Maar ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te maken....
quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Twinky het volgende:
Vroeg me nog af, kun je ook na twee weken al een stopweek doen?
Als ze de strip gewoon goed heeft geslikt is ie idd gewoon veilig, dus ook de eerste dag van de stopweekquote:Op vrijdag 3 maart 2006 03:20 schreef Blazkowich het volgende:
Ik heb ook een vraag waar ik graag een antwoord op wil, to ease the mind
Mijn vriendin heeft vanaf de eerste dag van de menstruatie de pil geslikt en netjes het stripje afgewerkt. Vandaag was de eerste dag van de stopweek, ze is echter niet ongesteld geworden en we hebben sex gehad.
Klopt het dat je de eerste dag van de stopweek niet per se ongesteld hoeft te worden? En kan het kwaad om die dag dan sex te hebben?
In mijn simpele logica is het dan namelijk ongeveer hetzelfde als gewoon een dag de pil vergeten, alleen niet middenin een strip maar aan het einde. Als je begrijpt wat ik bedoel![]()
Ik neem aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar ik zou graag even willen weten of dat ook klopt![]()
Ik stop op donderdag met mijn pil en tijdens de nacht van zondag op maandag begint meestal mijn menstruatie. Soms gebeurt het dat het pas op maandag begint of heel soms op dinsdag.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 03:20 schreef Blazkowich het volgende:
Klopt het dat je de eerste dag van de stopweek niet per se ongesteld hoeft te worden? En kan het kwaad om die dag dan sex te hebben?
Volgens mij wordt niemand ooit de eerste dag van de stopweek meteen ongesteld.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 03:20 schreef Blazkowich het volgende:
Ik heb ook een vraag waar ik graag een antwoord op wil, to ease the mind
Mijn vriendin heeft vanaf de eerste dag van de menstruatie de pil geslikt en netjes het stripje afgewerkt. Vandaag was de eerste dag van de stopweek, ze is echter niet ongesteld geworden en we hebben sex gehad.
In mijn simpele logica is het dan namelijk ongeveer hetzelfde als gewoon een dag de pil vergeten, alleen niet middenin een strip maar aan het einde. Als je begrijpt wat ik bedoel![]()
Ik neem aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar ik zou graag even willen weten of dat ook klopt![]()
lime groen, want dat kan bij meisjes en jongetjes..quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:38 schreef Twinky het volgende:
[..]
en welke kleur zou de babykamer worden?
Gelukkig maar...
Je moet het sowieso nog even aanzien. 3 Maanden is nog erg kort om al iets zinnigs over de bijwerkingen van de pil te zeggen. Het kan best zijn dat je alsnog meer gaat bloeden.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:33 schreef Moja het volgende:
Ik had een vraagje, zijn er meer vrouwen die echt amper menstrueren tijdens de stopweekIk ben namelijk van de Minerva overgestapt naar de lovette (sinds 3 maanden nu) En ik menstrueer echt heeel weinig en dat duurt ongeveer een halve dag, terwijl ik met de minerva toch altijd wel 3 dagen ongesteld was. Volgens de dokter komt het wel vaker voor, maar ik ken eigenlijk niemand die dit ook heeft.
Nou ik test eens in de zoveel tijd gewoon voor de zekerheid, dus nee dat is het niet. Klinkt raar maar ik ben er niet zo heel erg blij mee eerlijk gezegd, het was altijd een beetje een bevestiging dat alles goed zit ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:11 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je moet het sowieso nog even aanzien. 3 Maanden is nog erg kort om al iets zinnigs over de bijwerkingen van de pil te zeggen. Het kan best zijn dat je alsnog meer gaat bloeden.
En het klinkt misschien een tikje belachelijk, maar kan het bv. echt niet zijn dat je onverhoopt zwanger bent...Dat is natuurlijk een overbekende oorzaak van niet of heel weinig bloeden.
Kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, als je net als ik last hebt van zwangerschapsfobie.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:28 schreef Moja het volgende:
Nou ik test eens in de zoveel tijd gewoon voor de zekerheid, dus nee dat is het niet. Klinkt raar maar ik ben er niet zo heel erg blij mee eerlijk gezegd, het was altijd een beetje een bevestiging dat alles goed zit ofzo.
Heb ik idd ook welquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen, als je net als ik last hebt van zwangerschapsfobie.
Dat valt wel wat mee, ik doe zelf maar eens in de paar maanden een stopweek en dat bloed ik evenveel als anders.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:33 schreef Moja het volgende:
[..]
Heb ik idd ook welHet lijkt me ook niet goed voor je lichaam om amper te bloeden, het moet toch ergens heen of zie ik dat verkeerd?
![]()
Er wordt juist minder weefsel aangemaakt, omdat he lichaam geen voorbereidingen maakt voor een zwangerschap waarbij een slijmvlies nodig is waarin een bevruchte eicel goed kan innestelen. Tijdens het slikken van de pil wordt het slijmvlies in stand gehouden omdat het lichaam denkt zwanger te zijn. In de stopweek is er geen hormoon dat afbraak van het slijmvlies voorkomt en wordt het afgebroken (onttrekkingsbloeding). Dan begint de opbouw, het slijmvlies bereikt niet de toestand als in een normale cyclus, omdat voor die tijd hormonen worden geslikt. Daarom is een onttrekkingsbloeding minder dan een menstruatie.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:15 schreef djenneke het volgende:
Ik stop een keer in het half jaar, soms langer, tot ik vanzelf doorbraakbloedingen krijg. En dat zijn echt bloedinkjes hoor. Het is echt onzin dat het op zou gaan hopen ofzo
Menstruatie is eigenlijk het afstoten van het slijmvlies van de baarmoeder. En nu is gebleken dat dit bij het doorslikken van de pil niet dikker wordt ofzo. Het slijmvlies blijft al die tijd gewoon even dik!
Wel zijn er artsen die zeggen dat het doorslikken de opbouw van je slijmvlies in de war kan sturen.
Dit zou je dan echter vanzelf wel merken. Ik heb nog nooit iets daarvan gemerkt, behalve dus af en toe wat spotting, maar dat is ook niet echt heel veel ofzo. En ik voel me gewoon een stuk lekkerder door zo weinig mogelijk ongesteld te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |