In mijn portemonnee past het niet, maar bij de drogist had ik al gevraagd vanmiddag maar daar hadden ze het niet. Even maandag langs de apotheekquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:28 schreef Alieda1984 het volgende:
[..]
kan je bij apotheek en drogist kopen
Ik stop meestal de strip in m`n portemonnee.
quote:ik ben een week geleden gestopt met de pil en zou nu allang ongesteld moeten zijn, maar helaas...
er komt niets.
nou hoorde ik dat het wel eens voorkomt dat je een keer niet ongesteld wordt
is dit zo? en kan het ook zijn als je normaal wel altijd ongesteld wordt?
ik weet niet of ik nu gewoon weer de pil moet slikken of niet.
kan iemand me helpen??
alvast bedankt
Nou, dat is nog niet helemaal zeker. Ik zou eerst een zwangerschaptest doen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ligt er ook aan hoe je je voelt, of je gestresst bent enzo. Dan wil de ongesteldheid ook nog wel eens uitblijven.quote:
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, want bij de apotheek hadden ze zoiets niet.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:00 schreef teig het volgende:
ik heb een hoesje die ik besteld heb bij de fabrikant van de pil (lovette).
Een zwangerschapstest is toch al 2 dagen na de verwachte datum van het begin van je menstruatie betrouwbaar? Dus zeker testje doen!quote:Op zondag 12 maart 2006 13:03 schreef Aventura het volgende:
banaan123123 schreef:
[.naja, dat verhaal over niet ongesteld worden dus.]
Sorry, geen succesverhaal.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:46 schreef flutterbye het volgende:
Na jaren nuvaring gebruikster te zijn geweest mag ik nu weer even posten bij het centrale pil topic...![]()
De dokter heeft me de Diane pil voorgeschreven ivm puistjes. Maar ik kan er niet zoveel positieve berichten over vinden! Heeft iemand nog succesverhalen?![]()
Haha, nou daar heb je wat aan. 20-90 %quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:52 schreef loveli het volgende:
Wat ik net op internet las: roken vergroot de kans op doorbraak-bloedingen met 20%-90%. Handig om te weten als je rookt.
Ook las ik dat Sint-Janskruid, een natuurlijk anti-depressivum, de werking van een lichte (<50) pil kan beinvloeden. Weer wat geleerd vandaag.
Na een periode van 3 weken achter elkaar de pil slikken ben je echt weer helemaal veilig!quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:37 schreef JJ13 het volgende:
even een vraag: een tijd geleden ben had ik griep, ik moest toen veel overgeven. aangezien ik ook de pil niet binnen kon houden, ben ik gestopt (ik heb de 1e pil van week 3 niet geslikt, heb die strip dus maar 14 pillen geslikt). ik ben toen ongesteld geworden. de apotheek en doktersassistente zeiden beide dat de volgende strip niet veilig zou zijn (3 weken pil en een stopweek). ik heb dus een die 4 weken een condoom gebruikt. nou moet ik morgen weer beginnen met een nieuwe strip, is deze strip dan wel weer veilig? ik dacht van wel, aangezien dit de 2e strip wordt na de strip van 14 pillen, maar ik wil het even zeker weten
Nouja, waarschijnlijk zou iemand anders zeggen dat ik me niet zo moet aanstellen over mijn puistjes, maar ik heb er behoorlijk last van, ik word er echt gewoon depressief van zeg maar. Ook heeft het probleem zich de laatste paar maanden uitgebreid naar mijn borst en rug, en dat zijn vaak echt van die onderhuidse ontstekingen, soms zo pijnlijk dat ik bijvoorbeeld niet op mijn rug kan liggen. En de dokter vond dit nog een "milde" oplossing, hij zei "als dit niet werkt, kun je altijd nog zwaardere medicijnen proberen".quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Sorry, geen succesverhaal.
Zijn je puistjes zo erg dat je er een medicijn voor nodig hebt? Laatst was ook in het nieuws dat de Diane-pil te vaak werd voorgeschreven terwijl het niet nodig was.
Dus de relatie tussen jou en Asmodean is dan uiteindelijk toch een feit? En hij maakt je meteen zwanger zonder je eerst romantisch mee te nemen op mijn boot?quote:Op zondag 12 maart 2006 13:38 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nou, dat is nog niet helemaal zeker. Ik zou eerst een zwangerschaptest doen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ligt er ook aan hoe je je voelt, of je gestresst bent enzo. Dan wil de ongesteldheid ook nog wel eens uitblijven.
Heb je niets beters te doen ofzo?quote:Op maandag 20 maart 2006 15:56 schreef LoveBoatCaptain het volgende:
[..]
Dus de relatie tussen jou en Asmodean is dan uiteindelijk toch een feit? En hij maakt je meteen zwanger zonder je eerst romantisch mee te nemen op mijn boot?
Jawel hoor, ik was net bezig jullie tripje te plannen maar ik moet er nu dus ruimte bijrekenen voor een baby. Dat gaat trouwens wel meer kosten in verband met luiers en dergelijkequote:
Neequote:Op woensdag 22 maart 2006 20:24 schreef sopsop het volgende:
ik heb ff vraagje..
is het schadelijk als je de pil een paar keer achter elkaar doorslikt, dus zonder stopweken?
Hmz, ik heb het ooit ook eens gedaan (maandstonden begonnen altijd op zaterdagmorgen en ik zag vriend enkel in het weekendquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:31 schreef Hanneke1983 het volgende:
hoe zat dat ook alweer met de stopweek verkorten?
dus de tabletvrijeperiode tussen twee strippen verkorten?
ik weet dat deze max 7 dagen mag duren, en na 3 a 4 dagen je een doorbraakbloeding krijgt (het "ongesteld zijn"), maar hoe kort moet de pilvrije dagen op z'n minst zijn?
quote:A contraceptive pill that can beat cancer
By Mark Henderson
The added benefits of the new drug include the end of periods and PMS
A NEW generation of contraceptive medication that guards against breast cancer as well as pregnancy could be available within five years, scientists predicted yesterday.
Patient trials of a drug that is used in higher doses to cause abortions have shown it to be an effective contraceptive with few side-effects, and animal and cell models have even suggested that it can protect against breast tumours.
Women taking the new Pill, which contains no female hormones, would have no periods and would thus be unlikely to suffer from pre-menstrual syndrome (PMS). The contraceptive is also thought to carry a lower risk of blood clots than existing varieties.
If the early results are confirmed by larger studies, the research, led by the University of Edinburgh, would provide millions of women with a safe, reliable way of controlling fertility. While the Pill is the most effective form of contraception, many are put off by side-effects from the female hormones on which it is based.
About 3.5 million British women — approximately a third of those of reproductive age — take the Pill, more than 90 per cent of whom are on the combined form that contains oestrogen and progesterone, the two female hormones. The rest take the mini-Pill, which contains progesterone only. Its popularity has largely recovered from the 1995 scare that prompted hundreds of thousands to give up oral contraception after “third-generation” Pills that contain different kinds of progesterone were linked to a higher risk of thrombosis.
The combined Pill protects against ovarian and endometrial tumours, but its oestrogen content is thought to contribute to a slightly increased risk of breast cancer. While the mini-Pill does not have this drawback, it is less effective and has other side-effects such as heavy bleeding. The new Pill works on a completely different principle, using a chemical called mifepristone to block the action of progesterone, which the body needs to ovulate and support a pregnancy.
As it contains no oestrogen it should not promote breast cancer, and by inhibiting progesterone it is thought that it may even reduce the risk. It is also unlikely to cause other hormonal side-effects, and has the added benefit of stopping periods, which should prevent PMS.
Mifepristone, also known as RU486, is licensed for use in abortions, though it is used at doses 100 times lower for contraception. David Baird, Professor of Reproductive Endocrinology at the University of Edinburgh, said that this could be the biggest obstacle to bringing it to the market, as anti- abortion activists have vociferously objected to it.
“If it was decided just on scientific grounds, and the pharmaceutical industry did not respond to all sorts of irrational factors, it could be developed within five years,” he said. “As it is, I would expect it to be within five to ten years.”
Mifepristone works by binding to progesterone receptors, so that the body cannot respond to the hormone. If given in high doses when a woman is pregnant, it causes miscarriage, but smaller doses can prevent ovulation and conception. Two trials, each involving about 90 women in Scotland, South Africa, China and Nigeria, have now shown that it is well tolerated with few side-effects, and is at least as effective as conventional Pills.
The effect on breast cancer is predicted because some kinds of breast tumour appear to be sensitive to progesterone, so blocking its action should inhibit their growth. “Certain breast cancer studies suggest that progesterone can promote cancer as well as oestrogen,” Professor Baird said. “There are also some preliminary clinical data on women with advanced breast cancer which suggests that this could be helpful.”
Anna Glasier, Professor of Sexual and Reproductive Health at the University of Edinburgh, said: “If we can come up with a Pill that reduces the risk of breast cancer, we will all be taking it, whether or not we need contraception.”
BIRTH CONTROL
The Pill was introduced in Britain in 1961 for married women only. It is now used by 3.5 million women in Britain and 85 million worldwide
More than 90 per cent of British users take the combined pill. This works by manipulating hormone levels to prevent ovulation. The mini-pill thickens cervical mucus to prevent sperm from reaching the womb
Oestrogen in the combined pill is thought to account for a slightly higher incidence of breast cancer. Five users in every 100 get breast cancer, compared to four in 100 non-users
Another rare complication is deep-vein thrombosis, at about three deaths per million users. Side-effects are bloating, breast tenderness and, for the mini-pill, excessive bleeding
Dat kan, maar ze moet inderdaad wel iedere keer 21 pillen achter elkaar (1 per dag uiteraardquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef Blazkowich het volgende:
Even een snel vraagje, mijn vriendin is net aan de pil dus we snappen het nog niet allemaal perfect.
Vandaag heeft mijn vriendin de laatste pil van haar strip genomen, maar ik ga haar pas zaterdag weer zien, dus zal ze dan waarschijnlijk ongesteld zijn. Is het nu zo dat ze gewoon een paar dagen langer de pil kan slikken (dus gewoon met de volgende strip beginnen) zodat ze haar ongesteldheid pas na zaterdag krijgt?
En hoe zit het dan met de volgende strip, die heeft dan een paar pillen minder. Moet je die dan weer aanvullen met een andere strip? Ingewikkeld allemaal![]()
Ze kan ook meteen morgen met die nieuwe strip beginnen, en deze dan weer helemaal afmaken. Wordt ze lekker helemaal niet ongesteldquote:Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef Blazkowich het volgende:
Even een snel vraagje, mijn vriendin is net aan de pil dus we snappen het nog niet allemaal perfect.
Vandaag heeft mijn vriendin de laatste pil van haar strip genomen, maar ik ga haar pas zaterdag weer zien, dus zal ze dan waarschijnlijk ongesteld zijn. Is het nu zo dat ze gewoon een paar dagen langer de pil kan slikken (dus gewoon met de volgende strip beginnen) zodat ze haar ongesteldheid pas na zaterdag krijgt?
En hoe zit het dan met de volgende strip, die heeft dan een paar pillen minder. Moet je die dan weer aanvullen met een andere strip? Ingewikkeld allemaal![]()
Thanks.. zie je wel ik dacht al zoietsquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:25 schreef flutterbye het volgende:
@ beaker mmm slecht nieuws voor mij dus. Ik heb al cup C (nu cup D door Dianepil) dus ik zit daar niet op te wachten...
@ cute Over dat utopische pil-verhaal, dat kan kloppen dat je het gehoord hebt, hier kun je er een nieuwsbericht over lezen.
Hier staat het niet bij, maar ik heb ergens anders gelezen dat ze verwachten dat hij binnen 5 jaar al () op de markt wordt verwacht.
jaah toch nog in de tas.. (wat kan er veel in vrouwentassen zegquote:Op vrijdag 31 maart 2006 23:43 schreef teig het volgende:
shit zeg. Ik zit op mijn werk, zie in mijn AT dit topic staan en denk , goh laat ik de pil eens nemen. Spit ik mijn tas uit.. ben ik hem vergeten....![]()
![]()
![]()
stom stom stom,
morgen dus als ik thuis ben gelijk naar boven rennen en dat kreng innemen... en dan hopen dat de treinen meewerken en er niet meer dan 36 uur tussen die van gister en die van die zit.... please help me mee hopen....
rtfm.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:05 schreef RizzleR het volgende:
even een vraagje tussendoor voor een vriendin....
ze is al een tijdje van de pil af en heeft niet aankomend weekend maar het weekend daarop een speciaal uitstapje en laat dit nou juist het weekend zijn dat ze ongesteld wordt.
haar vraag is : als ze nu begint met slikken en dan blijft slikken tot dat weekend zodat ze het een paar daagjes uitstelt is dit schadelijk en is ze dan wel beschermt?
bij voorbaat dank
Dat kan gewoon, het is wel pas na 7 dagen slikken veilig. Het is ook geen garantie dat ze dan niet ongesteld gaat worden, omdat ze midden in de cyclus begint. Kan zijn dat er toch een beetje spotting komt ofzo.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:05 schreef RizzleR het volgende:
even een vraagje tussendoor voor een vriendin....
ze is al een tijdje van de pil af en heeft niet aankomend weekend maar het weekend daarop een speciaal uitstapje en laat dit nou juist het weekend zijn dat ze ongesteld wordt.
haar vraag is : als ze nu begint met slikken en dan blijft slikken tot dat weekend zodat ze het een paar daagjes uitstelt is dit schadelijk en is ze dan wel beschermt?
bij voorbaat dank
Kun je niet even bellen naar jouw huisarts?quote:Op donderdag 6 april 2006 12:59 schreef Baloetjuh het volgende:
tis gelukkig nog lang geen 72 uur geleden.
dus toch ff halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |