abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35947816
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:28 schreef Alieda1984 het volgende:

[..]

kan je bij apotheek en drogist kopen

Ik stop meestal de strip in m`n portemonnee.
In mijn portemonnee past het niet, maar bij de drogist had ik al gevraagd vanmiddag maar daar hadden ze het niet. Even maandag langs de apotheek
  zondag 12 maart 2006 @ 13:03:53 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35963249
banaan123123 schreef:
quote:
ik ben een week geleden gestopt met de pil en zou nu allang ongesteld moeten zijn, maar helaas...
er komt niets.
nou hoorde ik dat het wel eens voorkomt dat je een keer niet ongesteld wordt
is dit zo? en kan het ook zijn als je normaal wel altijd ongesteld wordt?
ik weet niet of ik nu gewoon weer de pil moet slikken of niet.
kan iemand me helpen??

alvast bedankt
pi_35963282
Zwanger
pi_35964288
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zwanger
Nou, dat is nog niet helemaal zeker. Ik zou eerst een zwangerschaptest doen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ligt er ook aan hoe je je voelt, of je gestresst bent enzo. Dan wil de ongesteldheid ook nog wel eens uitblijven.
pi_35991695
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:00 schreef teig het volgende:
ik heb een hoesje die ik besteld heb bij de fabrikant van de pil (lovette).
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, want bij de apotheek hadden ze zoiets niet.
  maandag 13 maart 2006 @ 20:07:36 #186
92409 Twinky
Little star.
pi_36001372
wat voor hoesje?
pi_36052073
Na jaren nuvaring gebruikster te zijn geweest mag ik nu weer even posten bij het centrale pil topic...
De dokter heeft me de Diane pil voorgeschreven ivm puistjes. Maar ik kan er niet zoveel positieve berichten over vinden! Heeft iemand nog succesverhalen?
pi_36052171
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:03 schreef Aventura het volgende:
banaan123123 schreef:
[.naja, dat verhaal over niet ongesteld worden dus.]
Een zwangerschapstest is toch al 2 dagen na de verwachte datum van het begin van je menstruatie betrouwbaar? Dus zeker testje doen!
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 16:36:51 #189
70532 loveli
N
pi_36060266
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:46 schreef flutterbye het volgende:
Na jaren nuvaring gebruikster te zijn geweest mag ik nu weer even posten bij het centrale pil topic...
De dokter heeft me de Diane pil voorgeschreven ivm puistjes. Maar ik kan er niet zoveel positieve berichten over vinden! Heeft iemand nog succesverhalen?
Sorry, geen succesverhaal.
Zijn je puistjes zo erg dat je er een medicijn voor nodig hebt? Laatst was ook in het nieuws dat de Diane-pil te vaak werd voorgeschreven terwijl het niet nodig was.
crap in = crap out
pi_36066507
Ik slik nou de pil door, geen stopweek dus, maar ik heb onwijze buikpijn, hoort dat?
Gaat dat over?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 20:48:14 #191
70532 loveli
N
pi_36067908
Als je door slikt zou je je niet anders moeten voelen dan tijdens een gewone 'pildag'. Je hormoonspiegel verandert niet, wat wel het geval zou zijn in een stopweek (3 weken hormonen, dan opeens een week niet). Er is dus geen reden om in de week die normaal je stopweek zou zijn, nu opeens buikpijn te krijgen.
Wat voor buikpijn is het? Zit het hoger of lager dan je navel, aan een zijkant of in het midden?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 20:52:02 #192
70532 loveli
N
pi_36068026
Wat ik net op internet las: roken vergroot de kans op doorbraak-bloedingen met 20%-90%. Handig om te weten als je rookt.
Ook las ik dat Sint-Janskruid, een natuurlijk anti-depressivum, de werking van een lichte (<50) pil kan beinvloeden. Weer wat geleerd vandaag.
crap in = crap out
pi_36068955
ongesteldheids buikpijn. zeg maar.
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  Vis een optie? woensdag 15 maart 2006 @ 22:05:46 #194
70532 loveli
N
pi_36070440
Volgens mij kan doorslikken daar niet de oorzaak van zijn.

Een paar geruststellende quotes van de volgende pagina (site gaat over endomitriose, maar deze stukjes zijn voor jou relevant):
http://www.lumc.nl/patfol(...)ie/endometriose.html
"Bij het doorslikken blijft het slijmvlies van de baarmoeder over het algemeen dun en wordt het niet als menstruatie afgestoten."
en:
"Van medische zijde bestaat er weinig bezwaar tegen langdurig pilgebruik of het continu doorslikken."

Mestruatiepijn wordt veroorzaakt door samentrekken van de baarmoeder en vernauwing van de bloedvaten. Dat wordt weer veroorzaakt door prostaglandines, dat zijn stoffen die worden gevormd door de binnenwand van de baarmoeder onder invloed van een verandering in de hormoonspiegel. Bij vrouwen die aan de pil zijn is de binnenwand dunner en wordt er minder gevormd, dus minder last van kramp.
Omdat bij jou de hormoonspiegel niet is veranders en omdat je een zwaardere pil gebruikt, is de kans op een doorbraakbloeding (met de bijbehorende krampen) een stuk kleiner dan wanneer je bv. de microgynon 30 of een nog lichtere pil zou slikken.

Maarre... als je het niet vertrouwt moet je het een deskundige vragen. Ik ben gewoon een leek die zich wat dieper heeft ingelezen dankzij medische kennissen van me.
crap in = crap out
pi_36079480
even een vraag: een tijd geleden ben had ik griep, ik moest toen veel overgeven. aangezien ik ook de pil niet binnen kon houden, ben ik gestopt (ik heb de 1e pil van week 3 niet geslikt, heb die strip dus maar 14 pillen geslikt). ik ben toen ongesteld geworden. de apotheek en doktersassistente zeiden beide dat de volgende strip niet veilig zou zijn (3 weken pil en een stopweek). ik heb dus een die 4 weken een condoom gebruikt. nou moet ik morgen weer beginnen met een nieuwe strip, is deze strip dan wel weer veilig? ik dacht van wel, aangezien dit de 2e strip wordt na de strip van 14 pillen, maar ik wil het even zeker weten
to run away, but believe me, to die is your fate.....
pi_36085882
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:52 schreef loveli het volgende:
Wat ik net op internet las: roken vergroot de kans op doorbraak-bloedingen met 20%-90%. Handig om te weten als je rookt.
Ook las ik dat Sint-Janskruid, een natuurlijk anti-depressivum, de werking van een lichte (<50) pil kan beinvloeden. Weer wat geleerd vandaag.
Haha, nou daar heb je wat aan. 20-90 % Lekker duidelijk dus, haha. Ook antibiotica verminderd de werking van de pil trouwens.
pi_36092563
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:37 schreef JJ13 het volgende:
even een vraag: een tijd geleden ben had ik griep, ik moest toen veel overgeven. aangezien ik ook de pil niet binnen kon houden, ben ik gestopt (ik heb de 1e pil van week 3 niet geslikt, heb die strip dus maar 14 pillen geslikt). ik ben toen ongesteld geworden. de apotheek en doktersassistente zeiden beide dat de volgende strip niet veilig zou zijn (3 weken pil en een stopweek). ik heb dus een die 4 weken een condoom gebruikt. nou moet ik morgen weer beginnen met een nieuwe strip, is deze strip dan wel weer veilig? ik dacht van wel, aangezien dit de 2e strip wordt na de strip van 14 pillen, maar ik wil het even zeker weten
Na een periode van 3 weken achter elkaar de pil slikken ben je echt weer helemaal veilig!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_36099118
Ik was eerst aan de Minerva (bijna hetzelfde als diane-35) deze pil beviel helemaal niet dus heb nu een hele lichte pil: Lovette, nu dacht ik dat dat goed ging maar ik merk nu dat ik steeds minder zin krijg in sex, ik ben dus bang dat het toch door de Lovette komt. Ik baal nu wel het ging eindelijk zo goed nu dit weer

Maar vind het dus wel apart dat ik bij de Minerva, wat een veel zwaarde pil is dan de lovette daar geen last van had? Of is het gewoon zo dat je iedere keer maar moet afwachten hoe je er op reageerd?

verdorie
pi_36108163
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Sorry, geen succesverhaal.
Zijn je puistjes zo erg dat je er een medicijn voor nodig hebt? Laatst was ook in het nieuws dat de Diane-pil te vaak werd voorgeschreven terwijl het niet nodig was.
Nouja, waarschijnlijk zou iemand anders zeggen dat ik me niet zo moet aanstellen over mijn puistjes, maar ik heb er behoorlijk last van, ik word er echt gewoon depressief van zeg maar. Ook heeft het probleem zich de laatste paar maanden uitgebreid naar mijn borst en rug, en dat zijn vaak echt van die onderhuidse ontstekingen, soms zo pijnlijk dat ik bijvoorbeeld niet op mijn rug kan liggen. En de dokter vond dit nog een "milde" oplossing, hij zei "als dit niet werkt, kun je altijd nog zwaardere medicijnen proberen".

Op het moment word ik er niet echt vrolijk van, hoofdpijn, nekkramp, gespannen borsten, trekkende hoofdhuid... Ik heb ook gelezen dat sommige meiden er grotere borsten van krijgen - ik wist niet dat dit binnen een paar dagen gebeurde! Ik heb mijn man er ook maar eens naar laten kijken, we zijn het erover eens dat ze echt zichtbaar groter zijn geworden! Ik hoop wel dat het een keer stopt, straks passen mijn bh's niet meer!

Het bericht in het nieuws ging erover dat dokters de Dianepil voorschrijven aan meisjes die geen last hebben van puistjes, waarschijnlijk omdat het als anti-acnemiddel geregistreerd staat en dus volledig vergoed wordt, bij anti-conceptie is dat niet altijd het geval. Maar ik heb wel puistjes, dus is het wel terecht dat hij het voorschrijft, het is alleen even afwachten of mijn lichaam er goed op reageert.
pi_36202517
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:38 schreef Nuna het volgende:

[..]

Nou, dat is nog niet helemaal zeker. Ik zou eerst een zwangerschaptest doen, om het zekere voor het onzekere te nemen. Ligt er ook aan hoe je je voelt, of je gestresst bent enzo. Dan wil de ongesteldheid ook nog wel eens uitblijven.
Dus de relatie tussen jou en Asmodean is dan uiteindelijk toch een feit? En hij maakt je meteen zwanger zonder je eerst romantisch mee te nemen op mijn boot?
On The LoveBoat
pi_36204369
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:56 schreef LoveBoatCaptain het volgende:

[..]

Dus de relatie tussen jou en Asmodean is dan uiteindelijk toch een feit? En hij maakt je meteen zwanger zonder je eerst romantisch mee te nemen op mijn boot?
Heb je niets beters te doen ofzo?
pi_36205993
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:00 schreef Nuna het volgende:

[..]

Heb je niets beters te doen ofzo?
Jawel hoor, ik was net bezig jullie tripje te plannen maar ik moet er nu dus ruimte bijrekenen voor een baby. Dat gaat trouwens wel meer kosten in verband met luiers en dergelijke
On The LoveBoat
pi_36275914
ik heb ff vraagje..
is het schadelijk als je de pil een paar keer achter elkaar doorslikt, dus zonder stopweken?
pi_36276024
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:24 schreef sopsop het volgende:
ik heb ff vraagje..
is het schadelijk als je de pil een paar keer achter elkaar doorslikt, dus zonder stopweken?
Nee
Ik denk trouwens dat er in dit topic of het vorige hierover een 'discussie' staat over hoe lang sommige mensen de pil doorslikken (3 maand, 6 maand)
pi_36276181
hoe zat dat ook alweer met de stopweek verkorten?
dus de tabletvrijeperiode tussen twee strippen verkorten?
ik weet dat deze max 7 dagen mag duren, en na 3 a 4 dagen je een doorbraakbloeding krijgt (het "ongesteld zijn"), maar hoe kort moet de pilvrije dagen op z'n minst zijn?
pi_36276465
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:31 schreef Hanneke1983 het volgende:
hoe zat dat ook alweer met de stopweek verkorten?
dus de tabletvrijeperiode tussen twee strippen verkorten?
ik weet dat deze max 7 dagen mag duren, en na 3 a 4 dagen je een doorbraakbloeding krijgt (het "ongesteld zijn"), maar hoe kort moet de pilvrije dagen op z'n minst zijn?
Hmz, ik heb het ooit ook eens gedaan (maandstonden begonnen altijd op zaterdagmorgen en ik zag vriend enkel in het weekend ) Maar ik weet het ook niet meer precies.
Uitleg heb ik toen in bijsluiter gevonden, dus pak die er anders ff bij
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:28:36 #207
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36278432
Er is geen minimum voor, al zou je je stop 'week' 1 dag willen. Je kan je ook afvragen waarom je een stopweek wilt inlassen?
pi_36282050
ja doorslikken kan ook maanden aan één stuk, maar dat was even niet mijn vraag

maar stel, je hebt je "stopweek" 2 dagen ofzo en begint dan weer aan een nieuwe strip, krijg je dan geen buikpijn/(spot)bloedingen op ten duur? Ik meende dat je eerst ongesteld moest worden (al is het maar voor 1 dag) en dan weer aan een nieuwe strip kon gaan beginnen
  donderdag 23 maart 2006 @ 10:47:11 #209
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36290516
Nee hoor, volgens mij is het niet zo dat als je eenmaal een onderbreking hebt, je dan ook eerst moet wachten op een eventuele bloeding.
pi_36293114
Als je je stopweek inkort kan het wel zijn dat je er een beetje last van hebt, bijv. hoofdpijn oid. maar als je normaal gesproken ook geen bijwerkingen hebt van de pil zal dat wel meevallen.
Ook kan het zijn dat je bloeding gewoon doorzet, of dat hij ophoud wanneer je met een nieuwe strip begint en dat je later wat spotting hebt. Risico op spotting als je van stopdag veranderd heb je altijd. Maar na een strip of 2 zit je lichaam waarschijnlijk weer helemaal in het nieuwe ritme. Het kan natuurlijk ook zijn dat je helemaal niks merkt. Dat is niet te voorspellen.
Mij is idd ook niks bekend over dat je zou moeten wachten tot je een bloeding krijgt ofzo. Alles binnen de 7 dagen kan gewoon.
pi_36302082
Ik weet wel dat in de bijsluiter van de microgynon dit gewoon staat hoor. Onder: 'Wat te doen als je de stopweek wilt inkorten?'
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:52:27 #212
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_36430934
Ontwikkelingen op pilgebied...
quote:
A contraceptive pill that can beat cancer
By Mark Henderson

The added benefits of the new drug include the end of periods and PMS

A NEW generation of contraceptive medication that guards against breast cancer as well as pregnancy could be available within five years, scientists predicted yesterday.
Patient trials of a drug that is used in higher doses to cause abortions have shown it to be an effective contraceptive with few side-effects, and animal and cell models have even suggested that it can protect against breast tumours.

Women taking the new Pill, which contains no female hormones, would have no periods and would thus be unlikely to suffer from pre-menstrual syndrome (PMS). The contraceptive is also thought to carry a lower risk of blood clots than existing varieties.

If the early results are confirmed by larger studies, the research, led by the University of Edinburgh, would provide millions of women with a safe, reliable way of controlling fertility. While the Pill is the most effective form of contraception, many are put off by side-effects from the female hormones on which it is based.

About 3.5 million British women — approximately a third of those of reproductive age — take the Pill, more than 90 per cent of whom are on the combined form that contains oestrogen and progesterone, the two female hormones. The rest take the mini-Pill, which contains progesterone only. Its popularity has largely recovered from the 1995 scare that prompted hundreds of thousands to give up oral contraception after “third-generation” Pills that contain different kinds of progesterone were linked to a higher risk of thrombosis.

The combined Pill protects against ovarian and endometrial tumours, but its oestrogen content is thought to contribute to a slightly increased risk of breast cancer. While the mini-Pill does not have this drawback, it is less effective and has other side-effects such as heavy bleeding. The new Pill works on a completely different principle, using a chemical called mifepristone to block the action of progesterone, which the body needs to ovulate and support a pregnancy.

As it contains no oestrogen it should not promote breast cancer, and by inhibiting progesterone it is thought that it may even reduce the risk. It is also unlikely to cause other hormonal side-effects, and has the added benefit of stopping periods, which should prevent PMS.

Mifepristone, also known as RU486, is licensed for use in abortions, though it is used at doses 100 times lower for contraception. David Baird, Professor of Reproductive Endocrinology at the University of Edinburgh, said that this could be the biggest obstacle to bringing it to the market, as anti- abortion activists have vociferously objected to it.

“If it was decided just on scientific grounds, and the pharmaceutical industry did not respond to all sorts of irrational factors, it could be developed within five years,” he said. “As it is, I would expect it to be within five to ten years.”

Mifepristone works by binding to progesterone receptors, so that the body cannot respond to the hormone. If given in high doses when a woman is pregnant, it causes miscarriage, but smaller doses can prevent ovulation and conception. Two trials, each involving about 90 women in Scotland, South Africa, China and Nigeria, have now shown that it is well tolerated with few side-effects, and is at least as effective as conventional Pills.

The effect on breast cancer is predicted because some kinds of breast tumour appear to be sensitive to progesterone, so blocking its action should inhibit their growth. “Certain breast cancer studies suggest that progesterone can promote cancer as well as oestrogen,” Professor Baird said. “There are also some preliminary clinical data on women with advanced breast cancer which suggests that this could be helpful.”

Anna Glasier, Professor of Sexual and Reproductive Health at the University of Edinburgh, said: “If we can come up with a Pill that reduces the risk of breast cancer, we will all be taking it, whether or not we need contraception.”

BIRTH CONTROL

The Pill was introduced in Britain in 1961 for married women only. It is now used by 3.5 million women in Britain and 85 million worldwide

More than 90 per cent of British users take the combined pill. This works by manipulating hormone levels to prevent ovulation. The mini-pill thickens cervical mucus to prevent sperm from reaching the womb

Oestrogen in the combined pill is thought to account for a slightly higher incidence of breast cancer. Five users in every 100 get breast cancer, compared to four in 100 non-users

Another rare complication is deep-vein thrombosis, at about three deaths per million users. Side-effects are bloating, breast tenderness and, for the mini-pill, excessive bleeding

Lijkt me erg handig, een pil waarbij je niet meer menstrueert. Ik slik regelmatig wat strips achter elkaar maar de laatste keer kreeg ik hier wel een doorbraakbloeding van, je hebt dus wel een zekere mate van onzekerheid.
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:14:41 #213
103891 Blazkowich
Dissident Lid
pi_36474557
Even een snel vraagje, mijn vriendin is net aan de pil dus we snappen het nog niet allemaal perfect.

Vandaag heeft mijn vriendin de laatste pil van haar strip genomen, maar ik ga haar pas zaterdag weer zien, dus zal ze dan waarschijnlijk ongesteld zijn. Is het nu zo dat ze gewoon een paar dagen langer de pil kan slikken (dus gewoon met de volgende strip beginnen) zodat ze haar ongesteldheid pas na zaterdag krijgt?

En hoe zit het dan met de volgende strip, die heeft dan een paar pillen minder. Moet je die dan weer aanvullen met een andere strip? Ingewikkeld allemaal
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
pi_36475525
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef Blazkowich het volgende:
Even een snel vraagje, mijn vriendin is net aan de pil dus we snappen het nog niet allemaal perfect.

Vandaag heeft mijn vriendin de laatste pil van haar strip genomen, maar ik ga haar pas zaterdag weer zien, dus zal ze dan waarschijnlijk ongesteld zijn. Is het nu zo dat ze gewoon een paar dagen langer de pil kan slikken (dus gewoon met de volgende strip beginnen) zodat ze haar ongesteldheid pas na zaterdag krijgt?

En hoe zit het dan met de volgende strip, die heeft dan een paar pillen minder. Moet je die dan weer aanvullen met een andere strip? Ingewikkeld allemaal
Dat kan, maar ze moet inderdaad wel iedere keer 21 pillen achter elkaar (1 per dag uiteraard ) nemen... Ze kan dan beter een reservestrip nemen (een strip die je alleen gebruikt voor dit soort dingetjes).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:10:17 #215
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36476608
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:14 schreef Blazkowich het volgende:

Ze kan ook meteen morgen met die nieuwe strip beginnen, en deze dan weer helemaal afmaken. Wordt ze lekker helemaal niet ongesteld Dat kan makkelijk. Als ze wil kan ze na die strip alsnog een stopweek inlassen.
pi_36488698
Ik ben nu weer gestopt met de Dianepil wegens teveel bijwerkingen, nu ga ik de Yasmin proberen en als dat niet werkt wordt het waarschijnlijk een koperspiraaltje...
Iemand hier met de Yasmin?
pi_36506837
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:25 schreef flutterbye het volgende:
Iemand hier met de Yasmin?
Aanwezig
En tevreden: geen last van kwaaltjes en ik slik ze nu toch al meer dan 3 jaar
pi_36507658
Ja hiero ook een Yasmin gebruiker slik hem nu twee maanden en heb sinds dag 1 zere borsten, puisten en voel me lamlendig niet zo tevreden dus Ik slik nog 1 strip en als ik me niet beter ga voelen stop ik ermee
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_36507700
Het is dus nog altijd niet verbeterd Beaker
Dan zal het idd voor jou geen geschikte pil zijn en zal je waarschijnlijk een zwaardere pil nodig hebben (gok ik zomaar eh)
Idd, op tijd mee stoppen, bezoekje aan dokter en een andere pil
pi_36507866
Mijn lichaam doet heel vreemd zodra ik aan de "hormonen" ga en dus heb ik op aanraden de huisarts deze gekregen
Toen ik de pil niet slikte (medische redenen) had ik na mijn eisprong zere borsten etc tot dat ik ging menstrueren, daarna begon het weer van voor af aan op zich kon ik dus best zonder pil totdat ik in het ziekenhuis lag, overgeven, zere buik en koorts bleek ik een mega ovulatiebloeding te hebben en dus hebben ze het "schoongemaakt" om dit te voorkomen kreeg ik een lichte pil en dat is ook al niks
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_36520240
Een zwaardere pil? Krijg je dan niet juist méér last van dat soort bijwerkingen? Nou, ik hoop dat het bij mij wel iets beter gaat dan bij jou, Beaker, al heeft de dokter ook al gezegd dat de hormonen gewoon niet voor mij zijn weggelegd. Vind ik ook niet zo heel erg, maar ik zou toch graag van mijn puistjes af zijn... Ik heb zonder pil gelukkig geen menstruatieperikelen oid.
Ik heb nu ook nog steeds last van zere borsten, dinsdagavond mijn laatste dianepil geslikt. Ik heb wel een stuk minder last van de hoofdpijn ondertussen. Ik hoop dus dat het bij de Yasmin beter gaat. Heb je eigenlijk ook gehad dat je borsten groter werden of is dat bij de Yasmin niet? Ik controleer echt iedere dag of ze bij mij alweer een beetje zijn gekrompen... Hopelijk gebeurt dat uiteindelijk wel!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:46:16 #222
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36520808
Hey,

Wat was dat nou laatst op de radio, zo'n utopisch verhaaltje , over een nieuwe pil, die niet schadelijk was, borstkanker voorkomt?? (right), en tot slot ook nog eens PMS tegengaat??

Ik geloof 'm niet. Maar iemand die er wat over gehoord heeft??

(en ja, was op het oh zo serieuze Yorin FM nieuws !)
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_36521104
Heb eindelijk weer wat tiet nu ik de pil slik het enige voordeel dus
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_36521878
@ beaker mmm slecht nieuws voor mij dus. Ik heb al cup C (nu cup D door Dianepil) dus ik zit daar niet op te wachten...

@ cute Over dat utopische pil-verhaal, dat kan kloppen dat je het gehoord hebt, hier kun je er een nieuwsbericht over lezen.
Hier staat het niet bij, maar ik heb ergens anders gelezen dat ze verwachten dat hij binnen 5 jaar al ( ) op de markt wordt verwacht.

[ Bericht 7% gewijzigd door flutterbye op 31-03-2006 13:28:22 (linkje was niet goed) ]
  vrijdag 31 maart 2006 @ 19:53:27 #225
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36532790
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:25 schreef flutterbye het volgende:
@ beaker mmm slecht nieuws voor mij dus. Ik heb al cup C (nu cup D door Dianepil) dus ik zit daar niet op te wachten...

@ cute Over dat utopische pil-verhaal, dat kan kloppen dat je het gehoord hebt, hier kun je er een nieuwsbericht over lezen.
Hier staat het niet bij, maar ik heb ergens anders gelezen dat ze verwachten dat hij binnen 5 jaar al ( ) op de markt wordt verwacht.
Thanks.. zie je wel ik dacht al zoiets Hmm.. 5 jaar??
Beetje laat.. dan zit ik vast alweer bijna in de stoppen-met-de-pil-want-kindjes-willen-fase. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar ook bij mij zullen de mama hormoontjes ooit wel gaan borrelen, denk ik.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 31 maart 2006 @ 23:43:56 #226
82456 teig
oh my gow
pi_36539029
shit zeg. Ik zit op mijn werk, zie in mijn AT dit topic staan en denk , goh laat ik de pil eens nemen. Spit ik mijn tas uit.. ben ik hem vergeten....

stom stom stom,

morgen dus als ik thuis ben gelijk naar boven rennen en dat kreng innemen... en dan hopen dat de treinen meewerken en er niet meer dan 36 uur tussen die van gister en die van die zit.... please help me mee hopen....
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:21:40 #227
82456 teig
oh my gow
pi_36558069
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 23:43 schreef teig het volgende:
shit zeg. Ik zit op mijn werk, zie in mijn AT dit topic staan en denk , goh laat ik de pil eens nemen. Spit ik mijn tas uit.. ben ik hem vergeten....

stom stom stom,

morgen dus als ik thuis ben gelijk naar boven rennen en dat kreng innemen... en dan hopen dat de treinen meewerken en er niet meer dan 36 uur tussen die van gister en die van die zit.... please help me mee hopen....
jaah toch nog in de tas.. (wat kan er veel in vrouwentassen zeg )
pi_36663793
Vanavond beginnen met de Yasmin - ik ben best een beetje zenuwachtig. Ik voel me net weer helemaal goed, geen hoofdpijn, misselijkheid of ander pijn meer, eigen borstomvang bijna terug...
Ik hoop echt dat het nu wél goed gaat!!!
  woensdag 5 april 2006 @ 09:05:15 #229
46719 RizzleR
ehrm.......ikke
pi_36664365
even een vraagje tussendoor voor een vriendin....
ze is al een tijdje van de pil af en heeft niet aankomend weekend maar het weekend daarop een speciaal uitstapje en laat dit nou juist het weekend zijn dat ze ongesteld wordt.
haar vraag is : als ze nu begint met slikken en dan blijft slikken tot dat weekend zodat ze het een paar daagjes uitstelt is dit schadelijk en is ze dan wel beschermt?
bij voorbaat dank
  woensdag 5 april 2006 @ 10:09:10 #230
92409 Twinky
Little star.
pi_36665563
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:05 schreef RizzleR het volgende:
ze is al een tijdje van de pil af en heeft niet aankomend weekend maar het weekend daarop een speciaal uitstapje en laat dit nou juist het weekend zijn dat ze ongesteld wordt.
haar vraag is : als ze nu begint met slikken en dan blijft slikken tot dat weekend zodat ze het een paar daagjes uitstelt is dit schadelijk en is ze dan wel beschermt?
bij voorbaat dank
rtfm.
ja, je kunt gewoon doorslikken om het uit te stellen, je kunt zelfs een hele nieuwe strip slikken!
pi_36666468
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:05 schreef RizzleR het volgende:
bij voorbaat dank
Dat kan gewoon, het is wel pas na 7 dagen slikken veilig. Het is ook geen garantie dat ze dan niet ongesteld gaat worden, omdat ze midden in de cyclus begint. Kan zijn dat er toch een beetje spotting komt ofzo.
pi_36703252
Ik ben dus midden in mijn strip gestopt, omdat ik ongesteld wilde worden.
Nu ben ik dus niet ongesteld geworden. (waarschijnlijk ook door stress)
Maar heb in de tussentijd wel sex gehad.
Nu vraag ik me af, is dit nog wel veilig,
of kan ik beter ff langs de Apotheek om de Morning after te halen?
Ik weet ook niet meer precies of ik een week met de pil ben gestopt of iets langer.
Stom ik weet het, maar had iets anders aan mn kop!
hellup!
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_36704305
Ik weet niet precies hoe het werkt met stoppen halverwege de strip, maar dat is volgens mij niet de bedoeling... Je wordt dan ook niet ongesteld, want dat ben je dan net geweest. Je lichaam raakt behoorlijk in de war zo volgens mij. Veilig is het sowieso niet lijkt me, kijk even in de bijsluiter onder 'pil vergeten', ik denk dat hier dezelfde richtlijnen voor gelden.
pi_36704312
Het lijkt me alleszins niet zo veilig, aangezien er in elke bijsluiter al staat wat je moet doen als je nog maar één pil vergeten bent.
De MAP kan je maar innemen tot 72 uur na de onveilige seks. Ik veronderstel toch dat de seks die je had onveilig was.

Uitleg: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2145

Als het langer is dan 72uur kan je volgens mij enkel afwachten. Dat was toch hetgeen mijn huisarts mij eens heeft verteld (ik was één pil vergeten, maar had pas een aantal dagen later door dat ik een dag achter zat op mijn strip. Ja tijdens vakanties ben ik niet helemaal mee welke dag we altijd zijn )
pi_36704927
tis gelukkig nog lang geen 72 uur geleden.
dus toch ff halen?
05-09-2006!
pi_36705817
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:59 schreef Baloetjuh het volgende:
tis gelukkig nog lang geen 72 uur geleden.
dus toch ff halen?
Kun je niet even bellen naar jouw huisarts?
pi_36706576
goed idee....
05-09-2006!
pi_36711255
Ik heb de MAP ook een keer gehaald, toen heb ik gewoon de apotheek gebeld en ik kon hem een paar uur later ophalen. (was op een zaterdag dus speciale openingstijden) Ik weet niet waar jij woont, weet niet of het in België ook via de apotheek kan?

Nog even iets anders: weet iemand toevallig of je ergens leuke doosjes kunt kopen om je pilstrips in te bewaren/mee te nemen? Ik meende dat ik het ergens in het piltopic heb gelezen maar kan het nergens meer vinden, en op google kom ik ook niet veel tegen. Alleen op depil.be, maar daar staat bij dat je de doosjes alleen via de dokter kunt aanvragen...
  donderdag 6 april 2006 @ 16:23:06 #239
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_36711325
Even voor de volledigheid, de morning after pil kun je behalve bij de apotheek ook bij elke willekeurige drogisterij halen, zonder recept.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aventura op 06-04-2006 16:31:32 ]
pi_36711608
Kan dat tegenwoordig ook bij de drogist? Dat had ik niet meegekregen. Ik dacht alleen zonder recept bij de apotheek. Dat is wel handig dan, zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')