abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34614367
quote:
Boycot moslimlanden kost Arla miljoenen

Het Deense zuivelbedrijf lijdt elke dag een miljoenenverlies als gevolg van een consumentenboycot in Saoedi-Arabië en andere islamitische landen.

Als belangrijkste Deens exporteur is Arla mikpunt van een campagne, die ageert tegen cartoons in de krant Jyllands-Posten. De cartoons beelden de profeet Mohammed af.
De kwestie speelt al maanden en sinds vorige week is sprake van een boycot. Deze verspeidt zich naar andere landen in de regio. Veel supermarkten hebben producten uit de schappen gehaald, andere brandmerken deze als 'Deens'.

Arla heeft grote belangen in het Midden-Oosten. De jaaromzet bedraagt zo'n 270 miljoen euro, waarvan ruwweg de helft in Saoedi-Arabië wordt gerealiseerd.

Ook andere bedrijven ondervinden hinder van de boycot. Sadafco wordt geraakt hoewel het een volledig Saoedische zuivelonderneming is. Het bedrijf ging in 1976 samenwerking met Denemarken aan, maar produceert nu op basis van import van grondstoffen uit Nieuw-Zeeland.

Publicatiedatum: maandag 30 januari 2006
Door: Agrarisch Dagblad
bron

De Oorzaak:
quote:
Deense moslims woest over cartoons profeet Mohammed
Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Nanda Troost

AMSTERDAM - ‘We leven in 2005, niet in 905. Het is aan de moslims om te geloven in iets wat zich in de Middeleeuwen bevindt. Ik doe niets anders dan wat ik volgens de Deense wet mag en dat is het vrij hanteren van mijn pen. Daarbij wil ik moslims niet kwetsen.’

Met deze woorden reageert politiek tekenaar Franz Füchsel op de rel die in Denemarken is ontstaan na de publicatie van ‘De gezichten van Mohammed’, twaalf cartoons over de profeet in Jyllands-Posten, de grootste Deense krant. In een enkel geval werd de profeet afgebeeld als terrorist: Mohammed met een aangestoken bom als tulband met daarop de tekst: La ilaha illa Allah (Er is geen god behalve Allah, red.)

De conservatieve krant wilde de cartoons, omdat een kinderboekenschrijver er niet in slaagde een illustrator voor zijn boek te vinden. Kåre Bluitgen zocht voor een biografie over Mohammed een plaatje van de profeet, iets wat volgens de Islam verboden is. Drie illustratoren weigerden. Een vierde wilde alleen anoniem. Volgens Bluitgen komt de weigering voort uit angst voor wat is gebeurd met Theo van Gogh.

De tekeningen leidden tot veel protest. Twee cartoonisten doken onder. De krant nam tijdelijk een beveiliger in dienst. Een 17-jarige jongen van Turkse afkomst werd opgepakt – en weer vrijgelaten – omdat hij verhaal wilde halen.

Imam Raed Hlayhel eiste dat de krant zijn verontschuldigingen aanbood. ‘Moslims zullen deze manier van vernederen nooit accepteren. Het artikel heeft elke moslim ter wereld beledigd.’ De krant staat nog steeds achter de actie. Hoofdredacteur Johan Mikkelsen: ‘We hebben vrijheid van meningsuiting en wonen in een seculiere staat. De reacties geven alleen maar aan hoe noodzakelijk de tekeningen zijn.’

Elf ambassadeurs uit moslimlanden willen een gesprek met premier Anders Fogh Rasmussen over ‘een lastercampagne in de media tegen de islam en moslims’. Rasmussen peinst daar niet over. ‘Als premier heb ik geen enkele macht om de pers in te perken, en die macht wil ik ook helemaal niet.’

VVD-politicus Ayaan Hirsi Ali constateert dat er overeenkomsten zijn met de situatie in Nederland. ‘De vrijheid van meningsuiting wordt ernstig bedreigd. Een tweede overeenkomst is dat zodra iets beledigends over de islam wordt gezegd of geschreven, boze moslims opstaan en ambassadeurs van moslimlanden officieel protest aantekenen.’ Opvallend vindt zij wel dat de Deense premier veel duidelijker stelling neemt dan Balkenende heeft gedaan.

Lars Refn, een van de tekenaars, is het deels eens met imam Hlayhel. ‘Het enige doel van Jyllands-Posten is het vuur aan te wakkeren zodra ze de kans krijgen. Daarom heb ik voor de schooljongen gekozen. En de tekst: de journalisten van Jyllands-Posten zijn een stelletje reactionaire provocateurs.’

In veel van de tekeningen zijn grapjes verwerkt, zegt Refn. ‘Maar als je uit Egypte komt, geen Deens spreekt en niet weet wie er hier toe doen, dan zie je niet dat Kåre Bluitgen op de hak wordt genomen. Of Pia Kjærsgaard van de Dansk Folkeparti, die een zeer strikt immigratiebeleid voorstaat. Daarmee is het project zijn doel voorbij geschoten.’
bron

Ze hadden zeker verwacht dat, net als bij hun zelf , de Deense premier zomaar de media kan censureren
pi_34614458
Dit laat weer duidelijk zien dat veel moslims absoluut niet thuishoren in een democratisch land met persvrijheid. Er is maar 1 vrijheid bij die mensen lijkt het wel en dat is de "vrijheid" om moslim te zijn.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:21:34 #3
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34614468
Heel goed dat er niet meteen naar de wapens is gegrepen. Je moet de Denen pakken daar waar het pijn doet: in hun portemonnee.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34614991
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:21 schreef Super7fighter het volgende:
Heel goed dat er niet meteen naar de wapens is gegrepen. Je moet de Denen pakken daar waar het pijn doet: in hun portemonnee.
Aanstellers zijn het. Wanneer de westerse wereld alle beledigingen en provocaties van individuele moslims op dezelfde manier zou 'bestraffen' sprak jij er waarschijnlijk schande van.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  maandag 30 januari 2006 @ 15:39:20 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34615018
Ow wat kijk ik uit naar de dag dat de olie op is! Kijken hoe hard dat Midden Oosten ons dan om hulp komt smeken, als ze uitdrogen in de zandbak!
censuur :O
pi_34615050
quote:
Gaan we weer terug naar de middeleeuwen, waar je geen kritiek op het geloof mag hebben ?
Als ik een tekening wil maken van de profeet dan bepaald ik dat zelf wel, gelovigen moeten eens niet zulke lange tenen hebben. Je hebt niet alleen rechten als je gelovig bent, ook als ongelovige heb je bepaalde rechten. Dat moeten gelovigen eens een keer inzien!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  maandag 30 januari 2006 @ 15:41:10 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34615077
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:38 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Aanstellers zijn het. Wanneer de westerse wereld alle beledigingen en provocaties van individuele moslims op dezelfde manier zou 'bestraffen' sprak jij er waarschijnlijk schande van.
Welnee, dat zou discriminatie en generalisatie heten! Maar hey, wij zijn dan ook een stukje nuchterder!
  maandag 30 januari 2006 @ 15:43:24 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34615136
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:40 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Gaan we weer terug naar de middeleeuwen, waar je geen kritiek op het geloof mag hebben ?
Als ik een tekening wil maken van de profeet dan bepaald ik dat zelf wel, gelovigen moeten eens niet zulke lange tenen hebben. Je hebt niet alleen rechten als je gelovig bent, ook als ongelovige heb je bepaalde rechten. Dat moeten gelovigen eens een keer inzien!
En "de kerk", die hier in Nederland eeuwenlang alle macht had, en elke vooruitgang tegenhield, is ondertussen zo ver! Moslims daarentegen leven wat dat betreft nog compleet in de Middeleeuwen (voorlopig nog met hoofdletter!). Maar ja, dat mag je niet zeggen, want dan zijn ze boos....... Wat dat betreft snap ik ook niet dat ze zo graag willen "meedoen" met de grote boze wereldhandel: gesloten grenzen zijn toch veel beter voor het beperken van je eigen geloof en afsluiten van andere meningen?
pi_34615179
Kunnen ze daar in het midden-oosten niet eens iets nuttigs gaan doen? Boren naar Olie of zandkastelen bouwen ofzo, iets dat de verveling verdrijft. Desnoods moeten we ze maar onze oude spelcomputers sturen ofzo, hebben ze in ieder geval nog wat te doen.

Dit is vergelijkbaar met chagarijnige bejaarden die met mekaar uren kunnen babbelen en schande spreken van die vrouw op de 5e verdieping die in de afgelopen 6 jaar al 3 verschillende mannen over de vloer gehad heeft. Ga eens iets nuttigs doen met zn allen.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_34615229
quote:
quote:
Sadafco wordt geraakt hoewel het een volledig Saoedische zuivelonderneming is.
Nou en of!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:46:26 #11
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_34615231
Ach ja. De westerse wereld kent het effect van de boycot al langer en maakt er met succes gebruik van. Zo gaat dat nu eenmaal. Jammer dat de Denen er nu het slachtoffer van worden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_34615249
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En "de kerk", die hier in Nederland eeuwenlang alle macht had, en elke vooruitgang tegenhield, is ondertussen zo ver! Moslims daarentegen leven wat dat betreft nog compleet in de Middeleeuwen (voorlopig nog met hoofdletter!). Maar ja, dat mag je niet zeggen, want dan zijn ze boos....... Wat dat betreft snap ik ook niet dat ze zo graag willen "meedoen" met de grote boze wereldhandel: gesloten grenzen zijn toch veel beter voor het beperken van je eigen geloof en afsluiten van andere meningen?
Juist dat middeleeuwse gedachtgoed beperkt moslims bijna overal ter wereld. Geen wonder dat onder de nieuwe economische grootmachten (China, India, Rusland en Brazilie) geen moslimlanden te vinden zijn.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34615273
Het gaat hier om 11 moslimlanden, hoeveel moslimlanden zijn er in de wereld? Bovendien heb ik er zelf helemaal niets van meegekregen, dus die hele boycot zal wel nergens op gestoeld zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 15:48:55 #14
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_34615300
en hebben we die cartoons ook ergens?
pi_34615401
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:46 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Juist dat middeleeuwse gedachtgoed beperkt moslims bijna overal ter wereld. Geen wonder dat onder de nieuwe economische grootmachten (China, India, Rusland en Brazilie) geen moslimlanden te vinden zijn.
Waar heb jij het over als ik vragen mag? Gedachtegoed van "gesloten" economieen? Je argument slaat nergens op want een van de strengste moslimlanden ter wereld heeft een open economie. Dat is, jawel, Saoedie-Arabie.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 15:56:07 #16
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_34615519
Een boycot! DAT zouden we hier ook moeten doen!
Denial isnt that a river in egypt ?
pi_34615544
de enige reden dat saudi arabie relatief welvarend is, is dat ze toevallig olie in de grond hebben zitten
pi_34615551
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:56 schreef RAND het volgende:
Een boycot! DAT zouden we hier ook moeten doen!
Wat wil je boycotten dan, de kaasexport naar Saoedie-Arabie?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 15:58:20 #19
126836 Super7fighter
pi_34615587
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:46 schreef Roi het volgende:

[..]

[..]

Nou en of!
Colleteral damage.

Als de Deense regering en de populisten inzien wat voor schade het berokkend, zullen snel bijdraaien, denk ik.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34615598
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

boycotten betekend dat wij geen producten uit saudi arabie importeren..
jammer alleen dat dat lastig wordt met die olie, anders zou ik er wel voor zijn
pi_34615607
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:57 schreef Esc het volgende:
de enige reden dat saudi arabie relatief welvarend is, is dat ze toevallig olie in de grond hebben zitten
Maar het heeft een open economie, en dan ontgaat mij de link dus die de andere user probeert te trekken. Vooral als ik zie dat er in 2010 een vrijhandels-netwerk af moet zijn tussen alle mediteraanse landen. Of dat er om de paar dagen FTA's gesigned worden.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 15:59:33 #22
126836 Super7fighter
pi_34615613
quote:

[..]

Het gaat hier niet om individuen, het gaat hier om een regeringsstandpunt.
pi_34615620
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:58 schreef Esc het volgende:

[..]

boycotten betekend dat wij geen producten uit saudi arabie importeren..
jammer alleen dat dat lastig wordt met die olie, anders zou ik er wel voor zijn
Ach ja domme fout van me idd. Wat wil je blokkeren dan, zand?
Allah Al Watan Al Malik
pi_34615642
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:58 schreef Super7fighter het volgende:
Colleteral damage.

Als de Deense regering en de populisten inzien wat voor schade het berokkend, zullen snel bijdraaien, denk ik.
hopelijk ziet de gewone burger nou ook in wat een intolerante religie de Islam is, een paar spotprentjes, die ook nog eens vrij onschuldig waren, en de boycots en doodsbedreigingen vliegen in het rond
pi_34615661
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

Ach ja domme fout van me idd. Wat wil je blokkeren dan, zand?
enige nuttige wat zij exporteren is olie, en dat is vrij lastig boycotten...
  maandag 30 januari 2006 @ 16:02:11 #26
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_34615685
quote:

[..]

Wat dacht je van arabieren?

Nee flauw grapje, maar je zal nog raar kijken als je eens ziet wat we importeren uit die zandbak.
Denial isnt that a river in egypt ?
pi_34615709
quote:

[..]

Welnee joh, als er kritiek op ongelovigen wordt geuit springen de atheisten even hoog. Moet je ze eens horen jammeren als er een dominee/rabbi/pastoor of Imam ongelovigen zondaars en duivels noemt die zullen branden in de hel en met wie ieder contact vermeden dient te worden tenzij in een poging tot bekering.

Mensen jammeren nu eenmaal graag ben ik bang.
  maandag 30 januari 2006 @ 16:02:39 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34615712
quote:

[..]

Ehhh Rusland een nieuwe economische grootmacht?
pi_34615730
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:00 schreef Esc het volgende:

[..]

hopelijk ziet de gewone burger nou ook in wat een intolerante religie de Islam is, een paar spotprentjes, die ook nog eens vrij onschuldig waren, en de boycots en doodsbedreigingen vliegen in het rond
De gewone burger trekt zich niets van de spotprentjes aan, thats the difference, dat heeft niets met de "Intolerante religie" te maken. Mensen oordelen zelf of ze ergens op reageren of niet, dat kan een religie zelf niet.

Overigens gaat het hier ook om zeer belangrijke en gematigde moslimlanden :

Syrie
Libanon
Koeweit
Saoedie-Arabie
Egypte
etc.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 16:03:04 #30
126836 Super7fighter
pi_34615734
quote:

[..]

In de Middeleeuwen was het Midden-oosten juist welvarend. Je kan dus niet zoaar teruggrijpen naar het Middeleeuwen, omdat de Europeanen een traumatische ervaring hebben gehad met de Kerk.

Dit is overigens geen kritiek. Het is niet alleen historisch incorrect, ook worden moslims zwaar beledigd in hun geloof. Elk zichzelf respecterende westerling weet hoeveel waarde moslims hechten aan de non-disclosure van het portretrecht op de profeet Mohammed.
pi_34615806
Overigens zit iedereen wel te kutten op die moslimlanden, maar:
quote:
Last December, the Council of Europe, an organisation of 46 European countries, has criticized the Danish government for invoking the “freedom of the press” in its refusal to take action against “insulting” cartoons of the Prophet Muhammad.

The Council Committee of Ministers discussed the case during a meeting in Strassburg. In a statement, the Committee said that “a seam of intolerance” is noted in certain Danish media – a reference to the Danish cartoon case.
Waarom hoor ik hier niets over?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 16:05:42 #32
126836 Super7fighter
pi_34615816
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:00 schreef Esc het volgende:

[..]

Zo gewelddadig of intolerant is een boycot niet echt.
  maandag 30 januari 2006 @ 16:09:33 #33
126836 Super7fighter
pi_34615938
quote:

[..]

Getuige de vele sloppenwijken in India em Brazilie.

Hoewel ik zeker niet zal ontkennen dat India een economische groeispurt doormaakt. Maar datzelfde geldt voor zijn islamitische buurland.

Wat doet Rusland eigenlijk in dat rijtje? Je had beter het Islamitische Maleisie of de Verenigde Arabische Emiraten kunnen nemen. Die zijn tenminste islamitisch en rijk.
pi_34615974
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over als ik vragen mag? Gedachtegoed van "gesloten" economieen? Je argument slaat nergens op want een van de strengste moslimlanden ter wereld heeft een open economie. Dat is, jawel, Saoedie-Arabie.
Geen eerlijke vergelijking. Saoedi-Arabië is immers de grootste olie-exporteur ter wereld. Kun je een land aangeven met een significante moslimbevolking die een open economie heeft, zonder dat het belangen in olie heeft?
pi_34615997
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

De gewone burger trekt zich niets van de spotprentjes aan, thats the difference, dat heeft niets met de "Intolerante religie" te maken. Mensen oordelen zelf of ze ergens op reageren of niet, dat kan een religie zelf niet.
het lijkt erop dat vrijwel alle moslim-vertegenwoordigers tegen de publicatie van die cartoon zijn

http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/009653.php
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/009863.php
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/008837.php
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/008482.php
  maandag 30 januari 2006 @ 16:11:49 #36
126836 Super7fighter
pi_34616029
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:10 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Geen eerlijke vergelijking. Saoedi-Arabië is immers de grootste olie-exporteur ter wereld. Kun je een land aangeven met een significante moslimbevolking die een open economie heeft, zonder dat het belangen in olie heeft?
Maleisie?
pi_34616043
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:10 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Ik denk dat Indonesie of Maleisie een behoorlijk open economie hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616114
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:12 schreef Mutant01 het volgende:

http://www.heritage.org/research/features/index/countries.cfm

erg hoog staan ze niet, 68.. maar voor een moslim land is het niet slecht
pi_34616121
quote:
Ja, en dat mogen ze toch zijn? Maar er zijn er maar weinigen die er actie tegen ondernemen of die actief gaan boycotten of whatsoever. In die zin verschillen de vertegenwoordigers niet met het standpunt van de EU.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616151
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef Esc het volgende:

[..]

China., India en Rusland ook niet, dus dan ontbreekt die link ook weer. Die staan zelfs nog veel lager dan de gemiddelde moslimland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616169
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef Mutant01 het volgende:

Ja, en dat mogen ze toch zijn? Maar er zijn er maar weinigen die er actie tegen ondernemen of die actief gaan boycotten of whatsoever. In die zin verschillen de vertegenwoordigers niet met het standpunt van de EU.
en wat was de reactie geweest als er een spotprent van jezus gemaakt zou zijn? (wat continue gebeurd)
pi_34616194
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:16 schreef Esc het volgende:

[..]

en wat was de reactie geweest als er een spotprent van jezus gemaakt zou zijn? (wat continue gebeurd)
Dan zullen er behoorlijk wat Christenen opstaan en protesteren (wat vaker is gebeurd). Echter er is een essentieel verschil, afbeeldingen zijn in bepaalde religieuze stromingen in het Christendom toegestaan. Die zullen dan een stuk milder reageren natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616259
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef Esc het volgende:

[..]

Jordanie zit even hoog als Griekenland. 57
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616278
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Wat ik nog niet begrijp, is wat Islam en open economie met elkaar te maken hebben. Islam verbiedt voorzover ik het weet geen handel met 'ongelovigen', toch?
pi_34616308
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:19 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Wat ik nog niet begrijp, is wat Islam en open economie met elkaar te maken hebben. Islam verbiedt voorzover ik het weet geen handel met 'ongelovigen', toch?
Nee daarom begreep ik de betreffende post van die user ook niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616323
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan zullen er behoorlijk wat Christenen opstaan en protesteren (wat vaker is gebeurd).
jezus cartoons worden constant gepubliceerd, en je hoort (bijna) nooit over protesten.. bijvoorbeeld in southpark worden zowel jezus als god totaal belachelijk gemaakt, en southpark is één van de meest bekeken programma's in het christelijke amerika..
pi_34616360
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:21 schreef Esc het volgende:

[..]

jezus cartoons worden constant gepubliceerd, en je hoort (bijna) nooit over protesten.. bijvoorbeeld in southpark worden zowel jezus als god totaal belachelijk gemaakt, en southpark is één van de meest bekeken programma's in het christelijke amerika..
Ja, in welk deel van Amerika? Ga jij maar eens Jezus-bashen in de bible belt, dan bid ik voor je dat je er zonder kleerscheuren vanafkomt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616432
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:22 schreef Mutant01 het volgende:

Ja, in welk deel van Amerika? Ga jij maar eens Jezus-bashen in de bible belt, dan bid ik voor je dat je er zonder kleerscheuren vanafkomt.
southpark is op Comedy Central, en dat is in heel amerika te ontvangen
pi_34616471
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:24 schreef Esc het volgende:

[..]

southpark is op Comedy Central, en dat is in heel amerika te ontvangen
Ja en RTL 4 is ook in Marokko te ontvangen, betekent niet dat ze ernaar kijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616529
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en RTL 4 is ook in Marokko te ontvangen, betekent niet dat ze ernaar kijken.
rtl4 is voor hun een buitelandse zender, nogal logisch dat ze er niet naar kijken. Comedy Central is in heel amerika één van de best bekeken kanalen, en je hoort nooit van protesten
pi_34616661
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:27 schreef Esc het volgende:

[..]

rtl4 is voor hun een buitelandse zender, nogal logisch dat ze er niet naar kijken. Comedy Central is in heel amerika één van de best bekeken kanalen, en je hoort nooit van protesten
Komop zeg Esc, dat is geen argument en geen voorbeeld. In Southpark wordt ELKE religie aangepakt en er is ook geen sprake van daadwerkelijke pogingen om een religie zwart te maken, het is humoristisch bedoeld en het komt ook zo over. Kennelijk heeft deze prent iets heel anders tot doel (dat zegt een Deense illustrator ZELF notabene).
quote:
Lars Refn, een van de tekenaars, is het deels eens met imam Hlayhel. ‘Het enige doel van Jyllands-Posten is het vuur aan te wakkeren zodra ze de kans krijgen. Daarom heb ik voor de schooljongen gekozen. En de tekst: de journalisten van Jyllands-Posten zijn een stelletje reactionaire provocateurs.’
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616832
quote:
Bedrijfsleven neemt afstand van Jyllands-Posten

(Novum/AP) - Het Deense bedrijfsleven heeft afstand genomen van de krant Jyllands-Posten, die karikaturen van de profeet Mohammed heeft gepubliceerd. De publicatie van de tekeningen heeft in een aantal Arabische landen geleid tot een boycot van Deense producten.

Het hoofd van de Confederatie van Deense Industrieën, Hans Skov Christensen, riep het dagblad vrijdag in een ingezonden brief op 'zijn vrijheid van meningsuiting te gebruiken om uit te leggen hoe het er tegenover staat dat grote groepen mensen zich beledigd voelen door de tekeningen'. Skov Christensen vindt dat de krant zich moet realiseren dat het feit dat veel mensen beledigd zijn 'negatieve consequenties heeft voor derde partijen die er niet direct bij betrokken zijn'.

De hoofdredacteur van Jyllands-Posten, Carsten Juste, zei tegen het persbureau Associated Press dat het hem spijt als moslims zich gekrenkt voelen, maar voegde daaraan toe dat zijn krant zijn redactionele beleid niet laat bepalen door 'een dictatuur als Saudi-Arabië'.

Saudi-Arabië riep donderdag zijn ambassadeur terug uit Denemarken naar aanleiding van de tekeningen, die overigens al in september vorig jaar in de krant verschenen. Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van de profeet Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.

Imams in tal van moskeeën in Irak veroordeelden de tekeningen vrijdag tijdens de gebedsdienst en eisten dat er juridische stappen worden ondernomen tegen de Deense krant.
pi_34616846
Ach ja die landen zijn vrij om hun ambassadeurs terug te trekken als ze dat willen. Denemarken is vrij om vrijheid van meningsuiting te hanteren zoals zij willen.
pi_34616929
http://pics.jp.dk/nybillede/default.asp?id=2253&pixid=31783

hier moeten de cartoons staan maar volgens mij is de site een beetje aan het bezwijken
pi_34617027
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ehhh Rusland een nieuwe economische grootmacht?
Ondanks alle problemen gaat het economisch best aardig met Rusland. Een GDP-groei van circa 6% op jaarbasis en per hoofd van de bevolking een stuk welvarender dan bv. India.
pi_34617074
Het is een beetje hetzelfde soort gezeik als rond de film van Hirsi Ali alhoewel ik dit wat minder provocerend vindt.

Die cartoons moeten gewoon gemaakt en gepubliceerd kunnen worden, gekwetst worden hoort bij het leven.

Aan de andere kant vind ik de motivatie om deze cartoons te maken niet zo heel erg sterk.

Sommige zijn wel grappig, zoals die van "de maagden zijn op".
pi_34617091
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:43 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ondanks alle problemen gaat het economisch best aardig met Rusland. Een GDP-groei van circa 6% op jaarbasis en per hoofd van de bevolking een stuk welvarender dan bv. India.
Dat is niet zo moeilijk, zelfs Marokko is per hoofd van de bevolking welvarender dan India.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617103
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:09 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Getuige de vele sloppenwijken in India em Brazilie.

Hoewel ik zeker niet zal ontkennen dat India een economische groeispurt doormaakt. Maar datzelfde geldt voor zijn islamitische buurland.

Wat doet Rusland eigenlijk in dat rijtje? Je had beter het Islamitische Maleisie of de Verenigde Arabische Emiraten kunnen nemen. Die zijn tenminste islamitisch en rijk.
Maleisie is niet bijzonder riijk en zeker geen economische grootmacht. Daarnaast is het twijfelachtig over meer dan 50% van de Maleisische bevolking werkelijk moslim is.
UAE zijn zeker rijk, maar veel te klein om echte invloed te hebben.

Rusland is met 140 Mln. inwoners en een jaarlijkse GDP-growth van circa 6% zeker een grootmacht.
pi_34617137
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:31 schreef Mutant01 het volgende:

Komop zeg Esc, dat is geen argument en geen voorbeeld. In Southpark wordt ELKE religie aangepakt en er is ook geen sprake van daadwerkelijke pogingen om een religie zwart te maken, het is humoristisch bedoeld en het komt ook zo over. Kennelijk heeft deze prent iets heel anders tot doel (dat zegt een Deense illustrator ZELF notabene).
Die deense krant heeft ook elke religie belachelijk gemaakt, en echt beledigend waren die cartoons ook niet.
pi_34617181
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:46 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Maleisie is niet bijzonder riijk en zeker geen economische grootmacht. Daarnaast is het twijfelachtig over meer dan 50% van de Maleisische bevolking werkelijk moslim is.
UAE zijn zeker rijk, maar veel te klein om echte invloed te hebben.

Rusland is met 140 Mln. inwoners en een jaarlijkse GDP-growth van circa 6% zeker een grootmacht.
Ja een grootmacht op het gebied van verschil tussen arm en rijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617202
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk, zelfs Marokko is per hoofd van de bevolking welvarender dan India.
Zelfs dat zal niet lang meer duren.
pi_34617227
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:47 schreef Esc het volgende:

[..]

Die deense krant heeft ook elke religie belachelijk gemaakt, en echt beledigend waren die cartoons ook niet.
Waar haal je dat vandaan dat de krant elke religie belachelijk maakt? Het gaat om een conservatieve krant, een beetje de HP/De Tijd van Denemarken.

Dit was een hele bewuste actie tegen de islam, lees de OP maar, waar ook niet iedereen van de deelnemers blijkbaar zo blij mee was. Ik vind het sop de kool niet waard maar het is wel het zoeken naar problemen. Waarom moet er perse een beeltenis van Mohammed gemaakt worden?
pi_34617233
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:47 schreef Esc het volgende:

[..]

Het doel van die krant was een vuurtje stoken, en kennelijk is dat hen ook gelukt. Als nu zelfs een illustrator dit zegt, dan weet je dat er wel wat meer achter die önschuldige" spotprentjes zit. En maken ze ook andere religies belachelijk? Dat wist ik niet, heb je daar meer info over?
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617245
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

On topik jij
pi_34617256
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:45 schreef SCH het volgende:
Aan de andere kant vind ik de motivatie om deze cartoons te maken niet zo heel erg sterk.
De motivatie was dat een schrijver geen illustratoren kon vinden voor zijn boek omdat die te bang waren door moslims aangevallen te worden, de krant dacht dat het wel zou meevallen en wou dat bewijzen door wat onschuldige cartoons te publiceren, helaas had de krant ongelijk en bleek er wel degelijk een gevaar te zijn, hierdoor is een bestaand probleem boven water gehaald en daarmee bespreekbaar gemaakt, dus uiteindelijk heeft het wel nut gehad.
pi_34617268
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:45 schreef SCH het volgende:
Het is een beetje hetzelfde soort gezeik als rond de film van Hirsi Ali alhoewel ik dit wat minder provocerend vindt.

Die cartoons moeten gewoon gemaakt en gepubliceerd kunnen worden, gekwetst worden hoort bij het leven.

Sommige zijn wel grappig, zoals die van "de maagden zijn op".
Maar een heilig huisje in de Moslimwereld is imo iets dat tot bloedens toe verdedigd schijnt te worden en men is nimmer bereid tot water bij de wijn.
Normaal gezien negeer je dit soort idioten, alleen heb je een probleem als dit soort idioten macht hebben in landen en de bevolking goed op kunnen hitsen.

Al met al geen verstandige zaak van de Deense krant, het Midden Oosten is nog niet klaar voor de westerse vrijheden die wij kennen en in feite ook aan die landen opleggen.
Ik vind alleen dat een Deense krant dit soort zaken gewoon moet kunnen publiceren, maar men had wel rekening kunnen houden met de overdreven reactie die er nu is geweest.
Yeah baby Yeah!
pi_34617274
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is in de rijke Arabische landen, de VS en zelfs Europa niet anders.
Deze verschillen zullen ook alleen maar groeien. Neemt niet weg dat het potentiele grootmachten zijn.
pi_34617338
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:50 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Zelfs dat zal niet lang meer duren.
En dus? Sorry, maar het is nu wel duidelijk dat de cijfers je tegenwerken. Je eerdere opmerking sloeg nergens op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617345
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:51 schreef Esc het volgende:

[..]

De motivatie was dat een schrijver geen illustratoren kon vinden voor zijn boek omdat die te bang waren door moslims aangevallen te worden, de krant dacht dat het wel zou meevallen en wou dat bewijzen door wat onschuldige cartoons te publiceren, helaas had de krant ongelijk en bleek er wel degelijk een gevaar te zijn, hierdoor is een bestaand probleem boven water gehaald en daarmee bespreekbaar gemaakt, dus uiteindelijk heeft het wel nut gehad.
Hoezo is dat probleem boven water gehaald? Dat probleem was er toch al, als het al een probleem was. Moslims willen geen beeltenis van Mohammed zien, is het nou zo ontzettend veel gevraagd om dat te respecteren?

Wat een drukte om niks. Wat is het nut dan en wat maak je dan bespreekbaar. We moeten moslims dwingen om het wel goed te vinden dat er beeltenissen van Allah worden gemaakt ofzo?

Het past helemaal in die neo=-conservatieve stijl. Het gaat nergens over, het is niet inhoudelijk, het is louter op de provocatie en uiteindelijk stelt zo'n krant zich dan als slachtoffer op.

Ik vind het vooral een kwestie van een hele slechte smaak en hele slechte journalistiek.
pi_34617370
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:51 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Dat is in de rijke Arabische landen, de VS en zelfs Europa niet anders.
Deze verschillen zullen ook alleen maar groeien. Neemt niet weg dat het potentiele grootmachten zijn.
Rusland is een vervallen grootmacht, die je nu eigenlijk geen grootmacht meer kan noemen. op Economisch gebied zijn ze een afzetmarkt, dat wel, maar ja dat geldt voor elk groot land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617385
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar een heilig huisje in de Moslimwereld is imo iets dat tot bloedens toe verdedigd schijnt te worden en men is nimmer bereid tot water bij de wijn.
Dat klopt, al is het wat generaliserend.
quote:
Normaal gezien negeer je dit soort idioten, alleen heb je een probleem als dit soort idioten macht hebben in landen en de bevolking goed op kunnen hitsen.
Het gaat dan ook om vrij conservatieve landen.
quote:
Al met al geen verstandige zaak van de Deense krant, het Midden Oosten is nog niet klaar voor de westerse vrijheden die wij kennen en in feite ook aan die landen opleggen.
Ik vind alleen dat een Deense krant dit soort zaken gewoon moet kunnen publiceren, maar men had wel rekening kunnen houden met de overdreven reactie die er nu is geweest.
Eens!
pi_34617412
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef SCH het volgende:

[..]
Moslims willen geen beeltenis van Mohammed zien, is het nou zo ontzettend veel gevraagd om dat te respecteren?
Dit vind ik dicutabel aangezien er ook nog zoiets bestaat als vrijheid van pers en dit niet riekt maar stinkt naar censuur.
Yeah baby Yeah!
pi_34617440
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dit vind ik dicutabel aangezien er ook nog zoiets bestaat als vrijheid van pers en dit niet riekt maar stinkt naar censuur.
Nee want vrijheid van pers houdt op wanneer het aankomt op haatzaaien, beledigen, of stelselmatig zwartmaken van zaken of personen. Het is een vrijheid waarmee je verantwoordelijk om moet kunnen gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617450
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dus? Sorry, maar het is nu wel duidelijk dat de cijfers je tegenwerken. Je eerdere opmerking sloeg nergens op.
Wel degelijk ..... het aantal inwoners * het gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking bepalen of je een grootmacht bent of niet. Rusland, Brazilie, India en China zijn dit zodoende dus wel degelijk.
pi_34617474
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nou censuur. Het gaat niet om een bestaande prent van Mohammed die niet afgedrukt mag worden natuurlik. Het gaat om iets dat gevoelig ligt en dat is bekend en daar zou je rekening mee kunnen hoduen.

Ten diepste ben ik het met je eens dat het allemaal moet kunnen en zo, net als het roepen van geitenneukers, de vraag is of je het ook moet doen.
pi_34617483
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:57 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wel degelijk ..... het aantal inwoners * het gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking bepalen of je een grootmacht bent of niet. Rusland, Brazilie, India en China zijn dit zodoende dus wel degelijk.
Oftewel andere landen KUNNEN geen grootmacht zijn, waar sloeg je post dan op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617494
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee want vrijheid van pers houdt op wanneer het aankomt op haatzaaien, beledigen, of stelselmatig zwartmaken van zaken of personen. Het is een vrijheid waarmee je verantwoordelijk om moet kunnen gaan.
De vraag is natuurlijk of dat hier is gebeurd.

Voel jij je beledigd door die cartoons Mutant?
pi_34617513
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee want vrijheid van pers houdt op wanneer het aankomt op haatzaaien, beledigen, of stelselmatig zwartmaken van zaken of personen.
Zoals je weet zijn de door jouw aangehaalde zaken behoorlijk aan interpretatie onderhevig en dus NIET op voorhand vast te stellen.
Er is GEEN verschil tussen het afbeelden van Jezus als pooier of Mohammed als pooier, dat moet je accepteren, het één is niet heiliger dan het ander omdat het ander toevallig aangehangen wordt door voornamelijk traditionelen met schoenmaat 54.
Yeah baby Yeah!
pi_34617564
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zoals je weet zijn de door jouw aangehaalde zaken behoorlijk aan interpretatie onderhevig en dus NIET op voorhand vast te stellen.
Er is GEEN verschil tussen het afbeelden van Jezus als pooier of Mohammed als pooier, dat moet je accepteren, het één is niet heiliger dan het ander omdat het ander toevallig aangehangen wordt door voornamelijk traditionelen met schoenmaat 54.
Over een tekening van Jezus als pooier ontstaat natuurlijk ook de nodige ophef. Wat minder, maar wel ophef.
pi_34617594
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:58 schreef SCH het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of dat hier is gebeurd.

Voel jij je beledigd door die cartoons Mutant?
Nee. Maar vele anderen kennelijk wel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617629
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:58 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Uhm zeg ik dat dan? En dan begrijp ik weer niet waarom je weer zo'n rare laatste bijzin moet plaatsen maargoed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617678
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou censuur. Het gaat niet om een bestaande prent van Mohammed die niet afgedrukt mag worden natuurlik. Het gaat om iets dat gevoelig ligt en dat is bekend en daar zou je rekening mee kunnen hoduen.

Ten diepste ben ik het met je eens dat het allemaal moet kunnen en zo, net als het roepen van geitenneukers, de vraag is of je het ook moet doen.
Blikbaar mag je Mohammed niet afbeelden in geen enkele vorm, in het Westen noemt men zoiets censuur.
Het is gevoelig dus weet je wat je ermee los maakt )of kan maken) als illustrator of journalist, maar dat overdreven reacties aan de zijde van de ontvanger als maatstaf zouden moeten gelden vind ik pertinente onzin, al helemaal als de cartoon in een westerse krant wordt afgedrukt waar dergelijke benaderingen van personen of zaken schering en inslag zijn (de krant wordt meerdere dagen per week gevuld met cartoons).
geitenneukers mag je van mij ook wel roepen, net zoals kaaskoppen of weet ik wat veel, als je een béétje eigenwaarde hebt laat je je door zoiets simpels niet van de wijs brengen.
Hoe erg de belediging ook is (mits deze wel past in onze opvattingen over vrijheid van het woord), als je je daardoor geroepen voelt om iemand persoonlijk iets aan te doen vind ik dat getuigen van zwakte.
Yeah baby Yeah!
  maandag 30 januari 2006 @ 17:04:44 #83
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34617718
Zo vreemd is die boycot niet.
Ik kan me wel een paar boycots voor de geest halen waarbij mensen flessen franse wijn kapot aan het gooien waren of het goddelijke vocht in de goot wierpen.
De vraag is alleen hoelang is deze boycot al bezig. En komt er ooit een einde aan.

En bovendien.... wie is er aan zet ?
pi_34617761
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm zeg ik dat dan? En dan begrijp ik weer niet waarom je weer zo'n rare laatste bijzin moet plaatsen maargoed.
JIj haalt er het volgende bij:

Ik had het over vrijheid van pers in het voorbeeld dat we nu bespreken: een cartoon in karikatuurvorm van de profeet Mohammed.

Als je dit als haatzaaien, zwartmaken of beledigen wilt zien kun je alle cartoons verbieden.
Yeah baby Yeah!
pi_34617795
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:04 schreef Drugshond het volgende:
Zo vreemd is die boycot niet.
Ik kan me wel een paar boycots voor de geest halen waarbij mensen flessen franse wijn kapot aan het gooien waren of het goddelijke vocht in de goot wierpen.
De vraag is alleen hoelang is deze boycot al bezig. En komt er ooit een einde aan.

En bovendien.... wie is er aan zet ?
Werd het toen ook op het diplomatiek vlak zo hard gespeeld en waren de regeringen er actief bij betrokken?
Yeah baby Yeah!
pi_34617828
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee. Maar vele anderen kennelijk wel.
Maar niet iedereen dus, en dat maakt het wel ingewikkeld. Op zich vind ik dat het ook stoer zou zijn als de strengere moslims wat meer weerbaarheid zouden krijgen en ook leren zien dat we in het westen anders met die dingen omgaan zonder dat het meteen al te verkeerd is bedoeld.

Al kun je bij dat laatste in dit geval wel weer vraagtekens zetten. Het is een beetje dwangmatig, dat gedoe rond de vrijheid van meningsuiting.
pi_34617839
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:06 schreef Elgigante het volgende:

[..]

JIj haalt er het volgende bij:

Ik had het over vrijheid van pers in het voorbeeld dat we nu bespreken: een cartoon in karikatuurvorm van de profeet Mohammed.

Als je dit als haatzaaien, zwartmaken of beledigen wilt zien kun je alle cartoons verbieden.
Ja en ik had het dus over het algemeen, en deze verantwoordelijkheden gelden dus ook voor de krant in casu. Heb je de cartoon gezien? Tot hoever kan je gaan? Je had het over subjectiviteit, maar in principe doe jij precies hetzelfde. Jij vindt het subjectief gezien gewoon kunnen. Anderen blijkbaar niet.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 17:09:37 #88
89730 Drugshond
pi_34617894
Over het belachelijk maken van de goden.
Wie kent er de serie "God bestaat niet van de RVU". ?
En hebben wij een boycot gekregen ?. Het hangt puur van de tekst, boodschap en context af.

Overigens : Ik denk niet dat er veel kranten/dagbladen het lef of smaak hebben om "gregorius nekschot" af te beelden.
pi_34617900
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Werd het toen ook op het diplomatiek vlak zo hard gespeeld en waren de regeringen er actief bij betrokken?
Liever op diplomatiek vlak dan dat er door burgers onderling over gevochten wordt eerlijk gezegd.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 17:11:18 #90
89730 Drugshond
pi_34617955
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:07 schreef Elgigante het volgende:
Die boycot had toen wel een politieke reden. Moet ik eigenlijk opzoeken.
Maar of de regering zich er actief mee bemoeide.... dat is een groot vraagteken.

Goeie vraag overigens.
pi_34617957
Het leuke van dit alles is dat er in de Moslimwereld een vooroordeel bevestigd wordt, en dat er eveneens in de Westerse wereld een vooroordeel bevestigd wordt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34617992
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en ik had het dus over het algemeen, en deze verantwoordelijkheden gelden dus ook voor de krant in casu. Heb je de cartoon gezien? Tot hoever kan je gaan? Je had het over subjectiviteit, maar in principe doe jij precies hetzelfde. Jij vindt het subjectief gezien gewoon kunnen. Anderen blijkbaar niet.
Met het verschil dat ik gesteund wordt door de wet en 'anderen' niet.
Ik kan inderdaad wat makkelijker omgaan met tegenslagen, beledigingen en kritiek dan de anderen die jij aanhaalt en daar is niets mis mee denk ik.
Yeah baby Yeah!
pi_34618058
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Met het verschil dat ik gesteund wordt door de wet en 'anderen' niet.
Ik kan inderdaad wat makkelijker omgaan met tegenslagen, beledigingen en kritiek dan de anderen die jij aanhaalt en daar is niets mis mee denk ik.
Pardon? Je wordt gesteund door de wet? Je bedoelt diezelfde wet die beperkingen oplegt die ik zelf aanhaalde? De wet is wat dat betreft zo vaag als het maar kan en voor interpretatie vatbaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34618079
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Over een tekening van Jezus als pooier ontstaat natuurlijk ook de nodige ophef. Wat minder, maar wel ophef.
Ben benieuwd of er een boycot komt van meerdere Christelijke landen in de wereld en of de krant een persoonsbeveiliger nodig zal hebben.
pi_34618127
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:14 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Ben benieuwd of er een boycot komt van meerdere Christelijke landen in de wereld en of de krant een persoonsbeveiliger nodig zal hebben.
Nee, want zo'n portret van Jezus zou in een betreffend moslimland het ook niet goed doen
Allah Al Watan Al Malik
pi_34618135
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:14 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook: minder ophef.
pi_34618144
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pardon? Je wordt gesteund door de wet? Je bedoelt diezelfde wet die beperkingen oplegt die ik zelf aanhaalde? De wet is wat dat betreft zo vaag als het maar kan en voor interpretatie vatbaar.
Die cartoon mag in een Nederlandse kant gewoon geplaatst worden hoor, enige geklaag bij een rechtbank wordt daar lachend weggewoven en imo niet meer dan terecht (dat laatste is van mijn kant inderdaad subjectief omdat ik vind dat we als volwassenen met elkaar om moeten gaan en niet kinderachtig op elke slak zout moeten leggen)
Maar haatzaaien is inderdaad een zeer moeilijk iets voor de wet en zal per individu of groep verschillen, de vraag is dan ook of je zoiets wel in de wet op moet nemen dan.
Yeah baby Yeah!
pi_34618215
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:16 schreef Elgigante het volgende:
Die cartoon mag in een Nederlandse kant gewoon geplaatst worden hoor, enige geklaag bij een rechtbank wordt daar lachend weggewoven en imo niet meer dan terecht (dat laatste is van mijn kant inderdaad subjectief omdat ik vind dat we als volwassenen met elkaar om moeten gaan en niet kinderachtig op elke slak zout moeten leggen)
Dat denk ik niet, er zijn mensen om minder veroordeeld als het ging om beledigingen tegen personen of andere zaken. Zelfs Ayaan had destijds nog een preek van een rechter gekregen om Submission, ze zat al op het randje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34618262
quote:
Ehhhh.....
quote:
Gunmen storm EU office in Gaza to protest cartoons of prophet
Last Updated Mon, 30 Jan 2006 06:33:19 EST
CBC News
Masked gunmen stormed an office used by the European Union in Gaza City on Monday to protest cartoons published in Denmark and Norway.
pi_34618326
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, er zijn mensen om minder veroordeeld als het ging om beledigingen tegen personen of andere zaken. Zelfs Ayaan had destijds nog een preek van een rechter gekregen om Submission.
Die rechter had zijn wijselijke mond moeten houden over Submission, aangezien dat natuurlijk een slap aftreksel was van hetgeen Ayaan en Theo werkelijk wilde maken, maar zelfs dat aftreksel was al teveel voor sommige maat 54-ers, hilarisch gewoon.
Maar goed, ik ben het met je eens dat je als rechter een middenweg moet inslaan en het zeer moeilijk werken is met zoveel verschillende invalshoeken, culturen, gebruiken, tradities en verworvendheden en dat haatzaaien, beledigen, smaad en laster altijd mensen zal verdelen in pro's en contra's.
Yeah baby Yeah!
  maandag 30 januari 2006 @ 17:22:44 #101
6941 APK
Factual, I think.
pi_34618329
http://www.thaiimmigration.com/

Deze site is ook gehacked omdat hij op een Deense server staat.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_34618362
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:22 schreef APK het volgende:

Ik vind het wel erg kinderachtig dat men geen maat weet te houden en alles wart riekt naar Scandinavie (dadelijk worden de elanden in de dierentuin ook om zeep geholpen) te bannen.
Yeah baby Yeah!
pi_34618371
quote:

Een hacker die een e-mailadres achterlaat, vet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34618395
30 september 2005, de tering, dat artikel is dus gewoon 3 maanden oud.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34618435
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
De Cartoon bedoel je?
Yeah baby Yeah!
pi_34618450
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:27 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De Cartoon bedoel je?
Ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34618577
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja.
Dat vond ik ook merkwaardig, de krant had gerekend op wat aversie na het uitkomen van die krant, maar dat bleek mee te vallen, maar het is ineens opgelaaid schijnbaar om een cartoon die dus inderdaad van September 2005 is.
Yeah baby Yeah!
pi_34618609
Wat en vreselijk gezeur en gejank om een tekening, en het is niet eens een tekening die vermeld dat alle moslims dood moeten. Ik zou zeggen, stuur een brief naar de krant en klaar ermee.
pi_34618675
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:33 schreef Roi het volgende:
Ik zou zeggen, stuur een brief naar de krant en klaar ermee.
Dat is een verderfelijk Westers idee...
Yeah baby Yeah!
pi_34618704
Dit is ook weer een bijkomende reden dat de islam HIER in europa maar verboden moet worden.

Geen moslims, geen lange tenen, geen boycots.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34618742
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:35 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat is een verderfelijk Westers idee...
Naja, wie zegt dat dat niet gedaan is he
Allah Al Watan Al Malik
pi_34618753
wel gek dat ik nog geen protesten/boycots heb gezien over het bekende stripboek over mohammed en de islam
pi_34618806
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Naja, wie zegt dat dat niet gedaan is he
Haha, de krant zal inderdaad wel redelijk wat post hebben binnengekregen daags na de uitgifte en dus blikbaar ook 3 maanden erna.
Maar de positie van een Saoedisch IKEA-manager is dus niet om te benijden...
Yeah baby Yeah!
pi_34618931
quote:

Hacken uit naam van Allah
eeeh
pi_34618965
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:43 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Aangezien de Koran niets vermeld over computers kan men als moslim daarmee doen en laten wat men wil.
Yeah baby Yeah!
pi_34618966
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:43 schreef DaveHarris het volgende:

hoeveel maagden zou allah beschikbaar stellen voor een gelukte hack?
  maandag 30 januari 2006 @ 17:50:11 #117
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_34619089
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:45 schreef Esc het volgende:

[..]

hoeveel maagden zou allah beschikbaar stellen voor een gelukte hack?

Maar gaan we de cartoons nu nog bekijken voordat we er iets over kunnen zeggen?
pi_34619371
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij is het wel iets later, namelijk eind oktober.

Protesten na cartoons profeet Mohammed
pi_34619442
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:37 schreef Esc het volgende:
wel gek dat ik nog geen protesten/boycots heb gezien over het bekende stripboek over mohammed en de islam
http://islamcomicbook.com/12.htm

"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  maandag 30 januari 2006 @ 18:04:38 #120
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34619497
Het probleem in deze zaak vind ik: in de islam is het maken van afbeeldingen van Mohammed verboden. Maar als je logisch redeneert, dan heeft een niet-moslim dus alle recht om tekeningen van de profeet te maken, hij is immers niet gebonden aan de regels van de islam.

Het is een algemeen probleem dat men in de islam de gehele omgeving wil inrichten naar de regels van het eigen geloof, zonder erbij stil te staan dat er ook andersgelovigen en niet-gelovigen in de wereld bestaan. In bepaalde landen mogen zelfs geen vrouwelijke zangeressen op de televisie. Nooit staat men erbij stil dat die vrouwelijke zangeres misschien helemaal geen moslim is en dus niet hoeft te gehoorzamen aan wat Allah zogenaamd aan Mohammed gedicteerd heeft. Wat schaadt het een goede moslim om naar een vrouw zonder hoofddoek te kijken? Wat schaadt het een goede moslim om spotprenten met de afbeelding van Mohammed te bekijken die vervaardigd zijn door een NIET-moslim?

Niks, volgens mij. Maar ja, ga ze het maar eens wijsmaken.
---verdwijnt---
  maandag 30 januari 2006 @ 18:29:05 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_34620214
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:17 schreef more het volgende:
Rasmussen peinst daar niet over. ‘Als premier heb ik geen enkele macht om de pers in te perken, en die macht wil ik ook helemaal niet.’
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34620426
quote:
in de islam is het maken van afbeeldingen van Mohammed verboden. Maar als je logisch redeneert, dan heeft een niet-moslim dus alle recht om tekeningen van de profeet te maken, hij is immers niet gebonden aan de regels van de islam.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf tot welke stroming je behoort. Maar voor zover ik het weet is het streven van islam dat alle mensen onder de sharia leven ongeacht religieuze overtuiging; dat de sharia op iedereen van toepassing is. Om een simpel voorbeeld te geven; als een `ongelovige` iets steelt dan dient hij er voor berecht te worden volgens de strafmaat die daarvoor staat. Als een islamiet iets steelt is dat natuurlijk net zo.
eeeh
pi_34620942
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:54 schreef SCH het volgende:

Hoezo is dat probleem boven water gehaald? Dat probleem was er toch al, als het al een probleem was. Moslims willen geen beeltenis van Mohammed zien, is het nou zo ontzettend veel gevraagd om dat te respecteren?

Wat een drukte om niks. Wat is het nut dan en wat maak je dan bespreekbaar. We moeten moslims dwingen om het wel goed te vinden dat er beeltenissen van Allah worden gemaakt ofzo?

Het past helemaal in die neo=-conservatieve stijl. Het gaat nergens over, het is niet inhoudelijk, het is louter op de provocatie en uiteindelijk stelt zo'n krant zich dan als slachtoffer op.
Het past helemaal in de socialistische stijl om te buigen voor intolerante stromingen die ons aan hun regels willen onderwerpen. Toen de moslims naar Denemarken verhuisden zijn ze automatisch akkoord gegaan met de westerse manier van leven, en die houdt onder andere in dat vrijheid van meningsuiting en satire vrij beoefend mogen worden. Als men bij 1 zo'n lullig spotprentje in een nietzeggende krant gelijk op tilt slaat en met doodsbedreigingen/protesten/boycots aan komt zetten, is dat een duidelijk teken dat men niet in de westerse samenleving thuishoort.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:23:04 #124
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_34622241

Als ik een krant zou hebben zou hij er morgen in staan!
pi_34624440
Ik schaar me achter deze columniste, erg interessant om te lezen:

http://www.dailystar.com.lb/article.asp?edition_id=10&categ_id=5&article_id=21654

Zijn die moslims van de pot gepleurd dat ze om een cartoon zoveel herrie maken. Wat een stelletje debielen.........
pi_34626052
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:50 schreef Esc het volgende:

[..]

Het past helemaal in de socialistische stijl om te buigen voor intolerante stromingen die ons aan hun regels willen onderwerpen.
Onderwerpen
quote:
Toen de moslims naar Denemarken verhuisden zijn ze automatisch akkoord gegaan met de westerse manier van leven, en die houdt onder andere in dat vrijheid van meningsuiting en satire vrij beoefend mogen worden. Als men bij 1 zo'n lullig spotprentje in een nietzeggende krant gelijk op tilt slaat en met doodsbedreigingen/protesten/boycots aan komt zetten, is dat een duidelijk teken dat men niet in de westerse samenleving thuishoort.
Het was er niet 1 maar ene heel stel.
Ik vind het ook vrij intolerant maar dan wel van beide kanten.
pi_34626190
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:23 schreef BAC het volgende:
[afbeelding]

Als ik een krant zou hebben zou hij er morgen in staan!
Waarom?

afgezien van dat hij heel lelijk getekend is, wat wil die tekenaar er mee zeggen?
  maandag 30 januari 2006 @ 20:56:17 #128
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_34626352
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:16 schreef Panzerknacker het volgende:
Ik schaar me achter deze columniste, erg interessant om te lezen:

http://www.dailystar.com.lb/article.asp?edition_id=10&categ_id=5&article_id=21654

Zijn die moslims van de pot gepleurd dat ze om een cartoon zoveel herrie maken. Wat een stelletje debielen.........
Wel, in die column staat dus precies wat ik hierboven al zei:
quote:
While one cartoon was particularly offensive because it showed the prophet as wearing a turban with a bomb attached to it, a great deal of the anger had to do with the mere depiction of the prophet. Muslims seem to forget that just because they are prohibited from representing the prophet in any way, this does not apply to everybody else. Even with regards to the egregious cartoon showing the prophet with a bomb, Muslim reaction was exaggerated. This should have remained an internal Danish issue. Muslim groups in Denmark have been pursuing a legal course and have vowed to appeal a prosecutor's refusal to file charges against the newspaper.
Aan de andere kant moet je dan wel consequent blijven, en als westerling niet Iran of eender welk land gaan bedreigen als ze een vrouw stenigen of een homoseksueel ophangen. Ik vind dat dat niet mijn zaken zijn, en zo zouden Moslims volgens mij ook over het Westen moeten denken: bemoei je er gewoon niet mee!

Als het nu nog alleen Deense moslims waren geweest die hadden geprotesteerd, tot daar aan toe, maar 11 islamitische landen wereldwijd die plots een mening en sancties klaar hebben staan voor een minuscuul landje als Denemarken?

Komaan zeg, waar zijn we dan over bezig...
---verdwijnt---
pi_34626536
Dat in moslimlanden dergelijke prenten verboden zijn moeten ze zelf weten, voor mijn part steken ze zelfs de koran met kaft en al in hun ster. Maar dat in de rest van de wereld andere ideeen zijn over vrijheden heeft dienen zij dat dan ook te respecteren en niet hun verstikkende primitieve geloofsideeen aan ons opdringen.
Het zijn en blijven achterlijken daar in de zandbakken.
  Eindredactie Games maandag 30 januari 2006 @ 21:02:08 #130
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34626618
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:39 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Haha, de krant zal inderdaad wel redelijk wat post hebben binnengekregen daags na de uitgifte en dus blikbaar ook 3 maanden erna.
Maar de positie van een Saoedisch IKEA-manager is dus niet om te benijden...
IKEA is zweeds ofzo...

[ Bericht 1% gewijzigd door Oscar. op 30-01-2006 21:32:42 ]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_34627069
quote:

Wel grappenmakers:
quote:
'ISLAM Ruled The World

See The History Books!
pi_34627303
Gewoon nog veel harder beledigen die paupers.
pi_34627895
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:11 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wel grappenmakers:
[..]

Dat klopt ook wel hoor maar dat is vooral vergane glorie.

Kinderachtige actie van die Arabische landen. Net alsof zij zo aardig en tolerent zijn tov niet-moslims maar ja .
  Moderator maandag 30 januari 2006 @ 21:38:37 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_34628410
quote:

[..]

hoe zit dat met de "Freedom Fries"??

imo is het hun goed recht om producten te boycotten van landen die ze niet aanstaan ... doet de rest van de wereld ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_34629459
heel goed . ze moeten hier Hirsi Ali ook boycotten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34629686
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:02 schreef donald_dick het volgende:

[..]

IKEA is zweeds ofzo...
Ze boycotten toch niet alleen Denemarken, maar geheel Scandinavie?
Yeah baby Yeah!
pi_34629716
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:02 schreef Meki het volgende:
Op grond van?
eeeh
pi_34629755
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
imo is het hun goed recht om producten te boycotten van landen die ze niet aanstaan ... doet de rest van de wereld ook
Goed recht; jah. Maar in dit geval absoluut onbegrijpelijk.
eeeh
pi_34629796
quote:
Ja, dat de groenteboer zegt: "jij krijgt lekker niks"
pi_34630000
quote:
Misschien is het een beter idee dat jullie AHA-haters haar gewoon doodzwijgen.
eeeh
pi_34630152
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:07 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Op grond van?
provocatie

ik ben heel blij want Denemarken beledigt Moslims en Denemarken doet daar helemaal niks tegenaan. en nu moeten ze maar miljoenen verlies lijden
pi_34630201
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:13 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Misschien is het een beter idee dat jullie AHA-haters haar gewoon doodzwijgen.
ze moet terug naar Somalie want ze is alleen bezig met provoceren
pi_34630251
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:16 schreef Meki het volgende:

[..]

provocatie

ik ben heel blij want Denemarken beledigt Moslims en Denemarken doet daar helemaal niks tegenaan. en nu moeten ze maar miljoenen verlies lijden
Staat één krant uit Denemarkenrepresentatief voor alles wat Deens is?
Dus jij doet en denkt hetzelfde als Mohammed B.....

Dan weten we dat ook weer.
Yeah baby Yeah!
pi_34630287
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Staat één krant uit Denemarkenrepresentatief voor alles wat Deens is?
Dus jij doet en denkt hetzelfde als Mohammed B.....

Dan weten we dat ook weer.
Denemarken weigert de krant erop aan te spreken ze latenn hun gang doorgaan
pi_34630343
quote:

[..]

provocatie

Dude, het bestaan van islam alleen al is een grove belediging voor het Christendom en het Jodendom en islamitische landen doen daar niets aan. Wat stel je in dit geval voor?
eeeh
pi_34630395
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:19 schreef Meki het volgende:

[..]

"Denemarken" zal wel als de regering van Denemarken bedoeld zijn?
Zij hebben het recht niet om de krant erop aan te spreken Meki zolang de krant binnen de Wet opereert, dat zijn nu een van de kenmerken in een democratie, maar dat zal jouw petje wel te boven gaan.
Yeah baby Yeah!
pi_34630448
quote:

[..]

provocatie

Marokkaanse jongeren terroriseren ook niet-moslims en hun ouders doen hier zeer weinig aan. Dus we kunnen nu de hele Marokkaanse gemeenschap verantwoordelijk stellen? Nee, want dat zou niet terecht zijn ...

Deze boycot van producten en het hacken van slecht beveiligde websites is dus gewoon een sneue actie.
pi_34630457
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

"Denemarken" zal wel als de regering van Denemarken bedoeld zijn?
Zij hebben het recht niet om de krant erop aan te spreken Meki zolang de krant binnen de Wet opereert, dat zijn nu een van de kenmerken in een democratie, maar dat zal jouw petje wel te boven gaan.
jawel als een krant een hele bevolkingsgroep provoceert dan is het aan de overheid de taak om dat op te lossen dat willen jullie toch ook bij haatzaaiende imaams
pi_34630481
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:20 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Dude, het bestaan van islam alleen al is een grove belediging voor het Christendom en het Jodendom en islamitische landen doen daar niets aan. Wat stel je in dit geval voor?
oow bron
pi_34630487
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:22 schreef Meki het volgende:

[..]

jawel als een krant een hele bevolkingsgroep provoceert dan is het aan de overheid de taak om dat op te lossen dat willen jullie toch ook bij haatzaaiende imaams
Ik zal het maar weghalen, want hier schieten we ook niets mee op.

Het is aan een rechter om een oordeel te vellen, niet aan een regering.
Deze cartoon is niet anders dan anderen, alleen veroorzaakt belachelijk veel commotie omdat (U kunt het wel raden) de Moslims dit keer eens op de hak genomen worden..
Yeah baby Yeah!
pi_34632815
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom wordt er dan nooit ingegrepen als er weer eens een amerikaanse vlag in de fik gaat, in diverse islamitische landen? Weet je wel hoe beledigend dat is.
pi_34633385
Eigenlijk hadden alle andere landen die afbeelding ook moeten plaatsen in alle landelijke kranten. Uit solidariteit met Denemarken.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_34633645
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:14 schreef more het volgende:

[..]

Waarom wordt er dan nooit ingegrepen als er weer eens een amerikaanse vlag in de fik gaat, in diverse islamitische landen? Weet je wel hoe beledigend dat is.
een vlag is geen geloof
pi_34633727
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

[..]

een vlag is geen geloof
Wie bepaalt het verschil?
Yeah baby Yeah!
pi_34633769
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wie bepaalt het verschil?
de wet en de regels
pi_34634008
quote:

[..]

een vlag is geen geloof
Maar wel een stukje identiteit van mensen waar op getrapt wordt. In principe zou je het gelijk kunnen stellen aan een geloof.
pi_34634048
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

Maar wel een stukje identiteit van mensen waar op getrapt wordt. In principe zou je het gelijk kunnen stellen aan een geloof.
nee een geloof is een drijfgang van miljarden mensen.
een vlag is slechts een teken van land
pi_34634187
Liever boycot dan aanslagen
pi_34634633
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Een teken waar mensen hun leven voor willen geven. Daar kan je niet lichtzinnig over doen. De belediging kan even groot zijn.
pi_34634667
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:53 schreef sizzler het volgende:

[..]

Een teken waar mensen hun leven voor willen geven. Daar kan je niet lichtzinnig over doen. De belediging kan even groot zijn.
ik heb liever een verbrande vlag dan een provocatie uitlokken van 1,3 Miljard moslims
pi_34634766
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:

[..]

ik heb liever een verbrande vlag dan een provocatie uitlokken van 1,3 Miljard moslims
je bent zelf een moslim
pi_34634824
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je bent zelf een moslim
jep maar ik hoor bij die 1,3 MLD
pi_34634926
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:57 schreef Meki het volgende:

[..]

jep maar ik hoor bij die 1,3 MLD
misschien wel l1,3 mld maar geen EEN ummah
pi_34634954
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

misschien wel l1,3 mld maar geen EEN ummah
oow
pi_34634970
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:01 schreef Meki het volgende:

[..]

oow
pi_34635753
Een boycot wat een nieuws!
In de VS wordt elke week een boycot aangekondigd, daar heb je als conservatief christen een computer nodig om bij te houden wat je allemaal niet mag kopen of zien.

Welke nieuwe boycots zijn er de laatste drie weken aangekondigd:

• The flamboyant pastor of the Eastside's enormous Antioch Bible Church, Ken Hutcherson, has announced a nationwide boycott of multiple corporations. Microsoft, Boeing, Hewlett-Packard, and Nike are among the companies that signed a letter this month supporting a statewide gay-civil-rights bill, legislation that conservative Christians virulently oppose. Hutcherson says he is launching a boycott campaign targeting the letter's signers.

• A conservative political action group tied to former Ambassador Alan Keyes is calling for a national boycott of NBC and some of its advertisers over the airing of the series "The Book of Daniel"
    (met succes, NBC heeft de serie stopgezet. De vrijgekomen zendtijd zal opgevuld worden met een herhaling van "Law & Order")

• Ford Motor Co. again is facing the threat of a U.S. boycott of its vehicles.
    The American Family Association, along with 41 other organizations nationwide, sent a letter to Chairman Bill Ford Wednesday giving the automaker an ultimatum to stop supporting homosexual groups and pull its ads from gay publications or risk a massive boycott of Ford products by the conservative Christian group.
  • pi_34636139
    Waarom nemen sommige moslims zichzelf zo serieus, misschien kan meki me dat uitleggen?

Waarom kan je een spotprent niet gewoon naast je neerleggen i.p.v weer zo beledigd te zijn.Zijn islamieten dan zulke kwetsbare typjes? Ik snap er echt niets van.

Is het een minderwaardigheidscomplex, dat moslims daarom zulke lange tenen hebben. Wat is er aan de hand?
    pi_34636468
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 23:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Voor mij heeft de Nederlandse vlag meer betekenis dan welk geloof dan ook en ik denk dat veel Nederlanders er ook zo over denken.

Je kan het wel zielig vinden als iemand "provoceert" met een spotprent, maar een vlag van een land verbranden is even, of meer, provocerend.
    Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 02:20:37 #169
    126836 Super7fighter
    pi_34637732
    Gelukkig zijn de Denen op hun knieen gegaan. Het blijkt dat de ze de moslim alsnog hun waardigheid gunnen.

Deense krant verontschuldigt zich voor spotprenten
    Uitgegeven op maandag 30 januari 2006 om 23:05:12, bijgewerkt om 00:00:38

(Novum/AP) - De Deense krant Jyllands-Posten heeft maandag een verklaring laten uitgaan waarin aan moslims wereldwijd verontschuldigingen worden aangeboden voor het publiceren van twaalf spotprenten van de profeet Mohammed, vorig jaar september. Met de publicatie van de tekeningen heeft de krant naar eigen zeggen de Deense wet niet overtreden, maar wel hebben de tekeningen 'zonder twijfel veel moslims beledigd, en daarvoor willen wij ons verontschuldigen', zo was te lezen op de website van Jyllands-Posten.

Op een van de twaalf prenten die de Deense krant Jyllands-Posten in september publiceerde en die deze maand door een Noorse krant werden overgenomen, draagt de profeet een tulband in de vorm van een bom met een ontstoken lont. Een andere karikatuur toont hem met een grijze baard, zwaard en een zwart balkje voor zijn ogen. Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.

De islamitische traditie verbiedt elke afbeelding van de profeet, omdat dat tot verafgoding kan leiden. Saudi-Arabië trok vorige week zijn ambassadeur terug uit Denemarken en Libië sloot zijn ambassade in Kopenhagen. In Irak trokken imams tijdens de vrijdagse gebedsdienst van leer tegen de Deense spotprenten. Maandag werd in Gaza-Stad het kantoor van de Europese Unie korte tijd bezet door gewapende en gemaskerde mannen die zeiden te protesteren tegen de Deense publicatie.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 02:24:59 #170
    89730 Drugshond
    pi_34638200
    waarom hoor ik die moslims nou niet als één van hun leiders de holocaust ontkent
      dinsdag 31 januari 2006 @ 04:23:49 #172
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_34638554
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, zoiets heet "persvrijheid".
    pi_34639200
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat vond ik ook merkwaardig, de krant had gerekend op wat aversie na het uitkomen van die krant, maar dat bleek mee te vallen, maar het is ineens opgelaaid schijnbaar om een cartoon die dus inderdaad van September 2005 is.
    Is de aanleiding voor de boycot de oorspronkelijke publicatie of het herdrukken van de cartoons op 10 jan in het evangelische blad Magazinet? Is me niet echt duidelijk.
    quote:
    The cartoons originally were published nearly four months ago in Denmark and reprinted Jan. 10 by the Norwegian evangelical newspaper Magazinet in the name of defending free expression.
    Voor de Deense troepen in Irak betekent het wel dat ze nog meer op hun hoede moeten zijn.
    quote:
    A roadside bomb targeted a joint Danish-Iraqi military patrol near the southern city of Basra on Monday — the first attack on Danish troops since protests against a Danish newspaper for publishing widely criticized caricatures of Islam's prophet.

There were no casualties in the attack, which occurred as the troops crossed a bridge in a rural area about 60 miles north of Basra,
    Iraq's second-largest city, police Capt. Mushtaq Talib said.

British Maj. Peter Cripps said coalition forces are investigating if there was any link between the attack and September's publication by the Danish newspaper Jyllands-Posten of cartoons of Prophet Muhammad deemed offensive by many Muslims.

"The Danish patrols have made no change in activities since the caricatures were published, but clearly they will put some more attention on the local population and how they feel about the Danish presence here," Cripps said.
    Edit: Magazinet is dus een Noors tijdschrift, ik zie dat Super7fighter dat reeds meldde.
    (ik had er in m'n eigen quote over gelezen .. tss )
    quote:
    Gudrun Bertinussen, a Norwegian aid worker for Norwegian People's Aid (Norsk Folkehjelp) in Gaza, said that Norwegians generally have been well-received by the Palestinians. She noted, however, that the publication of the Mohammed caricature in a small Christian magazine has provoked Muslims.

Norway's Foreign Ministry is urging Norwegians in Gaza to heed warnings by angry Muslims to leave the area within the next 48 hours. Muslim activists have also organized a boycott of Danish products, some Muslim countries have recalled their ambassadors from Denmark and Arab groups were seeking support from the UN.

The umbrella group for Islamic groups in Norway, (Islamsk Råd Norge, IRN), is demanding an apology from the Christian publication Magazinet that published the caricature in Norway. A spokesman said the group supports freedom of expression, but not that which injures or offends others.

[ Bericht 11% gewijzigd door Doderok op 31-01-2006 08:32:04 ]
    pi_34639450
    Die moslims nemen zichzelf veel te serieus, een beetje zelfspot is precies wat die idioten nodig hebben. Tot ze een soort van 'verlichting' meemaken zullen we niks dan ellende hebben met dat volk.
    pi_34639464
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 02:20 schreef Super7fighter het volgende:
    Gelukkig zijn de Denen op hun knieen gegaan. Het blijkt dat de ze de moslim alsnog hun waardigheid gunnen.

Deense krant verontschuldigt zich voor spotprenten
    knip.......
    Zeer kwalijke ontwikkelingen.

Eerst het boek van Salman Rushdi.
    De enorme ophef over submission.

Wat is de volgende stap? Dat moslimlanden de TV programmering in westerse landen gaan bepalen? Of hoofddoekplicht gaan eisen?
    pi_34639503
    Ik ga gewoon leren tekenen om zelf een paar leuke spotprenten te maken, hopelijk zullen meer mensen door deze ophef zich geroepen voelen om die moslims aan een gevoel voor humor te helpen.
    pi_34639741
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 08:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat is de volgende stap? Dat moslimlanden de TV programmering in westerse landen gaan bepalen? Of hoofddoekplicht gaan eisen?
    provocatie is slecht dat moet iedereen weten
    wat is het nut om mensen te beledigen ?
    pi_34639748
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 23:24 schreef sizzler het volgende:
    Eigenlijk hadden alle andere landen die afbeelding ook moeten plaatsen in alle landelijke kranten. Uit solidariteit met Denemarken.
    Waarom?
    pi_34639785
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 03:16 schreef Esc het volgende:
    waarom hoor ik die moslims nou niet als één van hun leiders de holocaust ontkent
    bron ? wie zegt dat de president van Iran een leider is voor alle moslims ??
      dinsdag 31 januari 2006 @ 09:12:42 #180
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_34639802
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:11 schreef Meki het volgende:

[..]

bron ? wie zegt dat de president van Iran een leider is voor alle moslims ??
    Het feit dat hij niet door een of andere moefti, imam of wat dan ook op de vingers is getikt lijkt me toch bewijs genoeg.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
    pi_34639812
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom?
    Door het in nog 20 landen te publiceren maak je de boycot veel moeilijker vol te houden.
    pi_34639828
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het feit dat hij niet door een of andere moefti, imam of wat dan ook op de vingers is getikt lijkt me toch bewijs genoeg.
    dat hoeft niet per se . De president is daarzelf verantwoordelijk ervoor niet andere mensen
    pi_34639848
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:13 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Door het in nog 20 landen te publiceren maak je de boycot veel moeilijker vol te houden.
    dan gaan ze alle landen die daarmee meedoen boycotten
    ik snap niet waarom mensen dit goedkeuren enkel alleen omdat het tegen de Islam is
    mensen die dit steunen zijn radicalisten net als de hofstadgroep
    pi_34639854
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:13 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Dan wordt het dus een provocerend statement?
    pi_34639968
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan wordt het dus een provocerend statement?
    Is persvrijheid provocerend ? Het is iedere Deen (en andere Europeaan) vrij naar de rechter te stappen wegens belediging als een artikel hem krenkt.
    pi_34640076
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:24 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Is persvrijheid provocerend ? Het is iedere Deen (en andere Europeaan) vrij naar de rechter te stappen wegens belediging als een artikel hem krenkt.
    De persvrijheid moet niet een ding op zich worden - ik vind dat er nu veel te vaak een beroep op wordt gedaan onder verkeerde voorwendselen. Je moet er aanspraak op doen als je iets wilt publiceren omdat je het moet publiceren maar niet uit een soort dwangmatigheid om de persvrijheid an sich te testen.
    pi_34640130
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:32 schreef SCH het volgende:

[..]

De persvrijheid moet niet een ding op zich worden - ik vind dat er nu veel te vaak een beroep op wordt gedaan onder verkeerde voorwendselen. Je moet er aanspraak op doen als je iets wilt publiceren omdat je het moet publiceren maar niet uit een soort dwangmatigheid om de persvrijheid an sich te testen.
    Waar trek je de lijn bij spotprenten ? Bij de paus ? Koninging Beatrix ? Balkenende ?
    pi_34640152
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:37 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Waar trek je de lijn bij spotprenten ? Bij de paus ? Koninging Beatrix ? Balkenende ?
    geen provocatie - zo simpel is het
    pi_34640203
    Denemarken moet eens ophouden met provocatie. zonder enige aanleiding een miljard mensen provoceren ? . als straf mogen meer landen hun producten boycotten
    pi_34640223
    De ministeries van buitenlandse zaken in Kopenhagen en Oslo laten weten bezorgd te zijn over de ontwikkelingen. Ze willen de zaak echter niet uitgebreid becommentariëren omdat de situatie in de Palestijnse gebieden nog onstabiel is na de verkiezingen. Ook is het volgens hen nog niet duidelijk of de bevolking in het Midden-Oosten de dreigementen steunt. De krant Jyllands Posten heeft op haar website inmiddels een open brief in het Arabisch gepubliceerd. De krant schrijft het te betreuren mensen te hebben gekwetst. Het is echter maar de vraag of die boodschap aankomt: de homepage is afgelopen week al drie keer door hackers op non-actief gezet.
    pi_34640332
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:08 schreef Meki het volgende:

[..]

provocatie is slecht dat moet iedereen weten
    wat is het nut om mensen te beledigen ?
    Maar hoe zou je het vinden als seculiere landen een hoofddoekverbod eisten in moslimlanden want in het westen zien wij dit als rechtenbelediging van de vrouw?
    pi_34640372
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar hoe zou je het vinden als seculiere landen een hoofddoekverbod eisten in moslimlanden want in het westen zien wij dit als rechtenbelediging van de vrouw?

onzin . het gaat hier om provocatie richting moslims zonder enige aanleiding
    Denemarken moet miljoenen euro´s schade aan provocatie zonder enige aanleiding

maar ja jij keurt dat goed omdat het enkel tegen de islam is gericht
    pi_34640410
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
    Denemarken moet eens ophouden met provocatie. zonder enige aanleiding een miljard mensen provoceren ? . als straf mogen meer landen hun producten boycotten
    Duh, dat toevallig arabische landen grote olievoorraden hebben is toeval, zonder olie waren die landen al uitgestorven.
    pi_34640432
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:50 schreef Meki het volgende:

[..]

onzin . het gaat hier om provocatie richting moslims zonder enige aanleiding
    Denemarken moet miljoenen euro´s schade aan provocatie zonder enige aanleiding

maar ja jij keurt dat goed omdat het enkel tegen de islam is gericht
    Dat is geen antwoord op mijn vraag.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 10:01:10 #195
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_34640588
    beter dan dat ze zich opblazen, deze boycot.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_34640697
    Ik moet trouwens bekennen dat ik al jaren die Egyptische sperzieboontjes boycot, vooral eigenlijk omdat ze gewoon niet te vreten zijn en onvergelijkbaar met Hollandse sperzieboontjes, maar ik wil er ook wel een politieke draai aangeven!
      dinsdag 31 januari 2006 @ 10:09:18 #197
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_34640750
    ik boycot onur air
    pi_34640874
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
    Maar jullie zijn zo makkelijk te provoceren. Iemand begint een gerucht dat ergens een koran in de plee is beland en de moslims beginnen rellen waarbij tientallen van hun eigen mensen omkomen...

Één woord: Achterlijk.
    pi_34640940
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:37 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Nergens, ik vind dat je overal spotprenten over moet kunnen maken.
    pi_34640950
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 00:26 schreef Doderok het volgende:
    Een boycot wat een nieuws!
    In de VS wordt elke week een boycot aangekondigd, daar heb je als conservatief christen een computer nodig om bij te houden wat je allemaal niet mag kopen of zien.

Welke nieuwe boycots zijn er de laatste drie weken aangekondigd:

• The flamboyant pastor of the Eastside's enormous Antioch Bible Church, Ken Hutcherson, has announced a nationwide boycott of multiple corporations. Microsoft, Boeing, Hewlett-Packard, and Nike are among the companies that signed a letter this month supporting a statewide gay-civil-rights bill, legislation that conservative Christians virulently oppose. Hutcherson says he is launching a boycott campaign targeting the letter's signers.

• A conservative political action group tied to former Ambassador Alan Keyes is calling for a national boycott of NBC and some of its advertisers over the airing of the series "The Book of Daniel"
    (met succes, NBC heeft de serie stopgezet. De vrijgekomen zendtijd zal opgevuld worden met een herhaling van "Law & Order")

• Ford Motor Co. again is facing the threat of a U.S. boycott of its vehicles.
    The American Family Association, along with 41 other organizations nationwide, sent a letter to Chairman Bill Ford Wednesday giving the automaker an ultimatum to stop supporting homosexual groups and pull its ads from gay publications or risk a massive boycott of Ford products by the conservative Christian group.
  • Ja maar begrijp dat dan, Christenen doen zoiets nooit En het gaat hier om moslims, dat is nu eenmaal geiler.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_34640964
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 03:16 schreef Esc het volgende:
    Sinds wanneer hebben moslims een "leider". Heb ik iets gemist?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_34640988
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 10:16 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar jullie zijn zo makkelijk te provoceren. Iemand begint een gerucht dat ergens een koran in de plee is beland en de moslims beginnen rellen waarbij tientallen van hun eigen mensen omkomen...

Één woord: Achterlijk.
    Hoezo is het achterlijk om daar boos op te reageren? Ergens boos op reageren is toch ook een vrijheid?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_34641265
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 10:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo is het achterlijk om daar boos op te reageren? Ergens boos op reageren is toch ook een vrijheid?
      dinsdag 31 januari 2006 @ 10:39:36 #204
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_34641353
    quote:

[..]

hangt er natuurlijk wel vanaf hoe die woedde wordt geuit. boycot, demonstraties, rechtzaken, prima.
    pi_34641457
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 10:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hangt er natuurlijk wel vanaf hoe die woedde wordt geuit. boycot, demonstraties, rechtzaken, prima.
    Tuurlijk, ben ik geheel met je eens. Echter heethoofdelijkheid is ook iets menselijks.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_34641569
    quote:

[..]

een vlag is geen geloof
    Mooi roep ik op tot een massale verbranding van die grone snotlappen met arabisch erop
    Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
    pi_34641581
    Mohammed Mouse:
    pi_34641604
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 23:33 schreef Meki het volgende:

[..]

de wet en de regels
    Amerikaanse vlag verbranden is net zo illegaal als een beeltenis van een staatshoofd modificeren.
    het mag dan wel niet tegen de sharia zijn maar het is nog steeds wetgeving in bepaalde meer ontwikkelde culturen
      dinsdag 31 januari 2006 @ 11:14:04 #209
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_34642092
    quote:
    Iets achterlijk vinden ook. Het is trouwens niet zozeer het boos worden als het openlijk agressief worden. Mensen die agressie tonen kunnen hun emoties niet beheersen, zeker als het gaat om zoiets onbetekenend als een spotprent in een ver land, en dat is behoorlijk achterlijk.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_34643012
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:36 schreef typtypo het volgende:
    Dit is ook weer een bijkomende reden dat de islam HIER in europa maar verboden moet worden.

Geen moslims, geen lange tenen, geen boycots.
    Dan moeten de moslimlanden hun olie-exporten naar niet-Islamitische landen ook maar opschorten.
    pi_34643162
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Maar dat in de rest van de wereld andere ideeen zijn over vrijheden heeft dienen zij dat dan ook te respecteren en niet hun verstikkende primitieve geloofsideeen aan ons opdringen.
    Het zijn en blijven achterlijken daar in de zandbakken.
    Zandbakken

pi_34643267
    Wat laf om te zwichten voor het lange tenen gedrag van deze Arabische landen.

We zijn duidelijk nog heel ver verwijderd van een moderne islam als dit soort dingen al leiden tot boycotten .
    pi_34643381
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 09:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat dit uit jouw mond komt.
    Ik dacht dat ik alles gehad had met jou.

Jouw schrijfsels beginnen mij te irriteren en ik zeg dat je moet ophouden met provoceren.
    Jij bent dwangmatig de persvrijheid aan het testen en moet dus deaud. Lekker even de vrijheid van meningsuiting om zeep helpen dus.

Als de islam het hier overneemt ben jij namelijk een van de eerste die afgevoerd wordt.
    Dhimmi homeaux zijn nou eenmaal het laagste soort die in de moslimwereld voorkomen, nog lager dan vrouwen.
    Maar zul jij zeggen ik heb jullie nog verdedigd.

[ Bericht 1% gewijzigd door typtypo op 31-01-2006 12:13:15 ]
    www.jihadwatch.org
    pi_34643393
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 11:57 schreef Kajegi het volgende:

[..]

Zandbakken
    Dubai is verder wel degelijk een enorme zandbak hoor Verder kun je daar prima een paar dagen doorbrengen. Alhoewel je als toerist in de VAE waarschijnlijk weinig met Arabieren te maken zal hebben.
    pi_34643401
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 11:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Iets achterlijk vinden ook. Het is trouwens niet zozeer het boos worden als het openlijk agressief worden. Mensen die agressie tonen kunnen hun emoties niet beheersen, zeker als het gaat om zoiets onbetekenend als een spotprent in een ver land, en dat is behoorlijk achterlijk.
    Onbetekenend is weer zo subjectief als wat. Bovendien is de reactie misschien achterlijk, maar wel menselijk. Of wil je zeggen dat het niet kunnen beheersen van emoties iets islamitisch is?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_34643428
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:05 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Dubai is verder wel degelijk een enorme zandbak hoor Verder kun je daar prima een paar dagen doorbrengen. Alhoewel je als toerist in de VAE waarschijnlijk weinig met Arabieren te maken zal hebben.
    Dat zal vies tegen vallen. Dubai is een zandbak, maar kennelijk kunnen zandbakken zeer mooi zijn. Ik zou wel trots zijn als ik zo'n zandbak had iig.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_34643478
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:05 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik heb Arabieren in die zandbakken van dichtbij mogen bewonderen.
    pi_34643494
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 11:51 schreef Kajegi het volgende:

[..]

Dan moeten de moslimlanden hun olie-exporten naar niet-Islamitische landen ook maar opschorten.
    En hun bevolking gaan ze met wat voeden?
    China en india nemen niet alles af namelijk.
    www.jihadwatch.org
      dinsdag 31 januari 2006 @ 12:11:07 #219
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_34643524
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
    Onbetekenend is weer zo subjectief als wat. Bovendien is de reactie misschien achterlijk, maar wel menselijk. Of wil je zeggen dat het niet kunnen beheersen van emoties iets islamitisch is?
    Nee, maar iemand vermoorden is ook menselijk, wat wil je nou zeggen?
    pi_34643534
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal vies tegen vallen. Dubai is een zandbak, maar kennelijk kunnen zandbakken zeer mooi zijn. Ik zou wel trots zijn als ik zo'n zandbak had iig.
    Ik ben in December nog in Dubai geweest en voor een zandbak ziet het er goed uit inderdaad. Neemt niet weg dat je grote nieuwe kantoorcomplexen en dure hotels natuurlijk overal ter wereld kunt vinden. Buiten de grote bouwputten is het simpelweg een zandbak, maar dat hoeft niet negatief te zijn.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 12:15:28 #221
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_34643642
    het is een beetje las vegas.
    pi_34643648
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:09 schreef typtypo het volgende:

[..]

En hun bevolking gaan ze met wat voeden?
    China en india nemen niet alles af namelijk.
    Arabieren kunnen ook inventief zijn. Ze teren niet allemaal op olie. Je moest eens weten hoeveel Arabische bouwbedrijven actief zijn in Azie. Plus: de Islamitische landen met olie kunnen handel drijven met hun Islamitische broeders en zusters. Amerika en consorten kunnen dan lekker Venezuela gaan bezetten ofzo.
    Met de groeiende economieën van China en India zijn hun energiebehoeften ook sterk gegroeid. Waarom denk je anders dat die landen energievoorraden in andere landen opkopen?
    pi_34643680
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:15 schreef zoalshetis het volgende:
    het is een beetje las vegas.
    Precies, alhoewel ik mij in Vegas beter vermaakt heb . Maar goed, Dubai is een mooi voorbeeld van goed geinvesteerde oliedollars.
    pi_34643980
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:15 schreef Kajegi het volgende:

[..]

Arabieren kunnen ook inventief zijn. Ze teren niet allemaal op olie. Je moest eens weten hoeveel Arabische bouwbedrijven actief zijn in Azie. Plus: de Islamitische landen met olie kunnen handel drijven met hun Islamitische broeders en zusters. Amerika en consorten kunnen dan lekker Venezuela gaan bezetten ofzo.
    Met de groeiende economieën van China en India zijn hun energiebehoeften ook sterk gegroeid. Waarom denk je anders dat die landen energievoorraden in andere landen opkopen?
    Jij denkt dat dat gaat lukken met landen met mullahs aan het bewind.
    Voor een goede economie heb je ook stabiliteit nodig en heel weinig corruptie. Dus droom lekker verder over een groot islamitisch rijk. Moslims hebben moeite met waarheid en afspraak is afspraak e.d.
    Die kleine olie staatjes zijn goed bezig idd. Alleen wel westerse technologie en wel onder bescherming van de VS, maar een kniesoor die daar op let.
    www.jihadwatch.org
    pi_34644291
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, maar iemand vermoorden is ook menselijk, wat wil je nou zeggen?
    Dat kan een menselijk reactie zijn, net als wij in bijv het Nederlands recht bij verdediging noodweer excess kennen. Ligt er natuurlijk aan. Wat ik wil zeggen is dat boos of zelfs furieus reageren gewoon menselijk is, niets meer niets minder.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_34644347
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:29 schreef typtypo het volgende:

[..]

Jij denkt dat dat gaat lukken met landen met mullahs aan het bewind.
    Voor een goede economie heb je ook stabiliteit nodig en heel weinig corruptie. Dus droom lekker verder over een groot islamitisch rijk. Moslims hebben moeite met waarheid en afspraak is afspraak e.d.
    Die kleine olie staatjes zijn goed bezig idd. Alleen wel westerse technologie en wel onder bescherming van de VS, maar een kniesoor die daar op let.
    Ja, er zijn zoveel mullahs aan het bewind. Wat noem je westerse technologie? Een wolkenkrabber? Een weg? Een auto? Je insinueert meteen dat hij een groot moslimrijk wilt, terwijl hij gewoon feitelijk zegt dat er heel wat landen zijn die het gewoon goed doen. Bovendien heb je erg last van generalisaties. Van de 22 arabische landen hebben er misschien de helft olievoorraden, de 22 arabische landen bevatten 20% van het totale aantal moslims ter wereld. Dus please.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_34644466
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat noem je westerse technologie? Een wolkenkrabber? Een weg? Een auto?
    Communicatiesystemen (satelieten etc), medische apparatuur, vliegtuigen, ..., .... Eigenlijk alles waar de moderne wereld op drijft is van westerse makelij.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 13:21:26 #228
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34645082
    Ik krijg hier een wrange smaak bij, doet me een beetje denken aan de reacties van moslimlanden na de gebeurtenissen van na de moord op Theo van Gogh.
    A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
    Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 13:22:52 #229
    92623 niet_links
    Live from Bangkok
    pi_34645117
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat kan een menselijk reactie zijn, net als wij in bijv het Nederlands recht bij verdediging noodweer excess kennen. Ligt er natuurlijk aan. Wat ik wil zeggen is dat boos of zelfs furieus reageren gewoon menselijk is, niets meer niets minder.
    Ik zie toch weinig christenen Denen met de dood bedreigen slechts onderontwikkelde moslims uit bv gaza wel. Vreemd.. maar zoiets zal je nooit toegeven. Die spotprent van Mohammed die zegt stop met zelfmoord aanslagen er zijn geen maagden meer was hardstikke goed. Ik zag daar totaal geen belediging in eerder een oproep om te stoppen met zelfmoord aanslagen en om mensen te laten zien dat zelfmoord belachelijk is. Maar de tenen van moslims zijn zo lang.. pfff.
    mai pen rai
      dinsdag 31 januari 2006 @ 13:25:12 #230
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_34645185
    quote:
    Ja, Alles wat wij doen is menselijk. Dat lijkt me een tautologie.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 13:29:44 #231
    140365 Keileweg-ethicus
    Groot en zelfbenoemd denker
    pi_34645335
    Ik vind het zo'n aanstellerij van die Moslims. In de tien geboden van het Christendom staat ook dat je geen (gesneden) beeld van God mag maken, maar de Christenen doen er ook niet moeilijk over. Moslims hebben sowieso niks te zeggen over wat er in f*cking Denemarken gebeurt. De nationale godsdienst van dit land is het Christendom (de evangelisch-lutherse kerk om precies te zijn), en de Islam heeft dus helemaal niets in de melk te brokkelen bij onze bleke Deense vrienden. En waarom eigen rechtertje spelen? Als Allah het erg vindt, pakt-ie het wel aan, lijkt mij.
    Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 13:34:09 #232
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34645460
    quote:

[..]

Probeer je het daarmee niet te bagataliseren? 'Ja het is menselijk' zoals Speknek zegt is alles wat een mens doet menselijk.
    A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 13:36:19 #233
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34645519
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 13:29 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
    Ik vind het zo'n aanstellerij van die Moslims. In de tien geboden van het Christendom staat ook dat je geen (gesneden) beeld van God mag maken, maar de Christenen doen er ook niet moeilijk over. Moslims hebben sowieso niks te zeggen over wat er in f*cking Denemarken gebeurt. De nationale godsdienst van dit land is het Christendom (de evangelisch-lutherse kerk om precies te zijn), en de Islam heeft dus helemaal niets in de melk te brokkelen bij onze bleke Deense vrienden. En waarom eigen rechtertje spelen? Als Allah het erg vindt, pakt-ie het wel aan, lijkt mij.
    Het probleem is dat bij hun de emotica op de ratio prevaleert.
    pi_34645896
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:29 schreef typtypo het volgende: Jij denkt dat dat gaat lukken met landen met mullahs aan het bewind.
    Noem een land met mullahs aan het roer.
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:29 schreef typtypo het volgende: Voor een goede economie heb je ook stabiliteit nodig en heel weinig corruptie. Dus droom lekker verder over een groot islamitisch rijk. Moslims hebben moeite met waarheid en afspraak is afspraak e.d.
    Die kleine olie staatjes zijn goed bezig idd.

Een Groot Islamitisch Rijk in niet aan de orde.
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 12:29 schreef typtypo het volgende: Alleen wel westerse technologie en wel onder bescherming van de VS, maar een kniesoor die daar op let.
    Arabieren hebben in het verleden de basis gelegd voor de bloei van het westen. Arabische wetenschappers bestudeerden al in de 8ste eeuw de kennis van de Oude Grieken. Zelf boekten ze grote vooruitgang op het gebied van astronomie, wiskunde en geneeskunde. Al eeuwen voor de Europese wetenschappers wisten de Arabieren hoe de bloedcirculatie in het menselijk lichaam verliep. Arabische zeevaarders ontwikkelden een hoekmeter (astrolabium) waarmee men kon navigeren op de oceaan zodra er geen land meer in zicht was. De eerste universiteit ter wereld werd in Caïro (Egypte) in 971 gesticht.
    Het is een uitwisseling van technologie tussen verschillende volkeren in de verloop van de tijd geweest. Om alle wetenschappelijke vooruitgang toe te dichten aan het westen gaat mij een beetje te ver.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 13:56:10 #235
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34646104
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 13:48 schreef Kajegi het volgende:

Arabieren hebben in het verleden de basis gelegd voor de bloei van het westen. Arabische wetenschappers bestudeerden al in de 8ste eeuw de kennis van de Oude Grieken. Zelf boekten ze grote vooruitgang op het gebied van astronomie, wiskunde en geneeskunde. Al eeuwen voor de Europese wetenschappers wisten de Arabieren hoe de bloedcirculatie in het menselijk lichaam verliep. Arabische zeevaarders ontwikkelden een hoekmeter (astrolabium) waarmee men kon navigeren op de oceaan zodra er geen land meer in zicht was. De eerste universiteit ter wereld werd in Caïro (Egypte) in 971 gesticht.
    Het is een uitwisseling van technologie tussen verschillende volkeren in de verloop van de tijd geweest. Om alle wetenschappelijke vooruitgang toe te dichten aan het westen gaat mij een beetje te ver.
    Dat verhaaltje hoor ik ook weer elke keer terugkomen. Maar ieder volk/cultuur/rijk heeft wel zijn bloeiperiode gehad. Op het moment is de Westerse wereld superieur qua technologie, economie etc. We leven nu.

PS: dat nu juist de Arabieren zich zo ver konden ontwikkelen kwam doordat zij tussen de Romeinen/Grieken en Perzen woonden die beide ver gevorderd waren, maar uiteindelijk instorten, de Arabieren namen hun kennis over en ontwikkelde die verder.
    pi_34646154
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 13:56 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat verhaaltje hoor ik ook weer elke keer terugkomen. Maar ieder volk/cultuur/rijk heeft wel zijn bloeiperiode gehad. Op het moment is de Westerse wereld superieur qua technologie, economie etc. We leven nu.
    Dat betekent niet dat we het verleden moeten vergeten en er geen lessen uit zouden moeten leren.
    Yeah baby Yeah!
      dinsdag 31 januari 2006 @ 13:59:00 #237
    38549 dewd
    100% pure
    pi_34646192
    Ohnee een plaatje. Echt een hele goede reden om een heel land te boycotten.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:00:36 #238
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34646240
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 13:57 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat we het verleden moeten vergeten en er geen lessen uit zouden moeten leren.
    Nee maar waar beweer ik dat we dit wel moeten doen? Ik heb het meer over de relevantie van dit soort 'verhalen'.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:05:12 #239
    126836 Super7fighter
    pi_34646409
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 08:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Een hoofddoek is voor eerzame moslimvrouwen. Het is dan niet logisch om hier in Nederland een hoofddoekplicht in te stellen.

Al-manar is uit de lucht gehaald. Met deze achtergrond kun je wel stellen dat een boycot een gerechtvaarrdigd middel is.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:07:16 #240
    126836 Super7fighter
    pi_34646489
    Hele goede actie van de desbetreffende landen. Zulke geweldsloze initiatieven juich ik toe. Jammer dat er slechts 3 landen aan de boycot hebben gedaan. Ik had er liever 60 gezien.
    pi_34646519
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:00 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Nee maar waar beweer ik dat we dit wel moeten doen? Ik heb het meer over de relevantie van dit soort 'verhalen'.
    Die is er niet inderdaad, maar de Arabieren mogen wel trots zijn op hun verleden, merkwaardig genoeg zijn ze niet barmhartiger geworden in de afgelopen millenia.
    Yeah baby Yeah!
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:09:01 #242
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34646553
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:05 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Een hoofddoek is voor eerzame moslimvrouwen. Het is dan niet logisch om hier in Nederland een hoofddoekplicht in te stellen.
    Moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen zijn niet eerzaam?
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:09:54 #243
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34646589
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:07 schreef Super7fighter het volgende:
    Hele goede actie van de desbetreffende landen. Zulke geweldsloze initiatieven juich ik toe. Jammer dat er slechts 3 landen aan de boycot hebben gedaan. Ik had er liever 60 gezien.
    Palestijnen die EU-ambassade bestormen?
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:11:46 #244
    126836 Super7fighter
    pi_34646641
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:09 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Moslimvrouwen die geen hoofddoek dragen zijn niet eerzaam?
    Ja en Nee. Een hoofddoek is iets extra's. Waarmee je een spiritueel niveau hoger reikt. Dat is, als het met de juiste intentie draagt.

Over gevallen niet-moslimvrouwen laat ik me niet uit.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:12:23 #245
    126836 Super7fighter
    pi_34646656
    quote:

[..]

Ludieke actie, vergelijkbaar met de studenten die het Maagdenhuis bezetten.
    pi_34646674
    dus je mag geen plaatje van die vermaledijde profeet plaatsen, maar je mag als moslimman je wel kleden zoals die profeet, je baard en haar dragen zoals die profeet, ergo zijn uiterlijk copieeren?

vreemd inconsequent gedoe weer.
    maar ja, je moet toch wat om te zeiken hebben met dat aangeboren slachtofferisme

Hoera voor Denemarken
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_34646712
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:12 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ludieke actie, vergelijkbaar met de studenten die het Maagdenhuis bezetten.
    met het verschil dat de studenten niet gewapend waren en het voor hen wél een ludiek actie betrof, maar het voor de Arabieren een kwestie kan zijn om voor te sterven, de kansloze figuren.
    Yeah baby Yeah!
    pi_34646734
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:11 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ja en Nee. Een hoofddoek is iets extra's. Waarmee je een spiritueel niveau hoger reikt. Dat is, als het met de juiste intentie draagt.

Over gevallen niet-moslimvrouwen laat ik me niet uit.
    Ach .... zo'n hoofddoek is niets meer dan een vrij conservatieve interpretatie van het geloof.
    Ik heb respect voor moslima's die zo'n ding ondanks de druk uit bepaalde kringen juist niet dragen.
    pi_34646755
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik heb respect voor moslima's die zo'n ding ondanks de druk uit bepaalde kringen juist niet dragen.
    True!
    Yeah baby Yeah!
    pi_34646763
    quote:

[..]

Misschien een mooie aanleiding om de geldkraan toch maar dicht te draaien ...
    pi_34646812
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ach .... zo'n hoofddoek is niets meer dan een vrij conservatieve interpretatie van het geloof.
    Vervolgens kom je op een punt of ze dan wel een oprecht moslima is of niet
    pi_34646842
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:15 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Misschien een mooie aanleiding om de geldkraan toch maar dicht te draaien ...
    Onzin, grootste Arabische bondgenoten hebben zich rug toe gekeert teggen de bestorming. En hun draaien ook niet hun oliekraan dicht
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:19:17 #253
    126836 Super7fighter
    pi_34646863
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

met het verschil dat de studenten niet gewapend waren en het voor hen wél een ludiek actie betrof, maar het voor de Arabieren een kwestie kan zijn om voor te sterven, de kansloze figuren.
    Het wapengebruik zit in bepaalde culturen ingebakken. In Zuid-Amerika zouden ze ook in de lucht schieten. Je wapen is zeg maar je paspoort. En die moet je altijd bij je hebben.
    pi_34646872
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en wie bepaalt dat? juist, de conservatieve moslim, wijzend naar de Koran, met zijn conservatieve bril op "kijk, hier staat het!"

handig, hè, als alles in jouw straatje past en alle wegen naar jouw straatje leiden

hoera voor Denemarken
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_34646918
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:19 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het wapengebruik zit in bepaalde culturen ingebakken. In Zuid-Amerika zouden ze ook in de lucht schieten. Je wapen is zeg maar je paspoort. En die moet je altijd bij je hebben.
    Is ieder wapen dan uniek?
    Sjezus, het is net alsof ik met Osama zit te chatten...
    Yeah baby Yeah!
    pi_34646919
    quote:

[..]

Zeker is het een vrijheid, maar dat maakt tientallen doden moslims om een gerucht niet ineens een geweldig idee. Om maar niet te spreken ove rhoe overtrokken er altijd gereageerd wordt.
    pi_34646927
    quote:

[..]

Nee bagger

(serieus)
    pi_34646985
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:19 schreef milagro het volgende:

[..]

en wie bepaalt dat?
    De pilaren waarop de islam steunt.
    quote:
    handig, hè, als alles in jouw straatje past en alle wegen naar jouw straatje leiden
    Het is onhandig voor jou als alle wegen naar jouw straat leiden?
    quote:
    hoera voor Denemarken
    Voor Denemarken? Het is 1 een krant van Denemarken waar volk en bedrijven voor moeten boeten, arme Denemerken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 14:23:10 ]
    pi_34647009
    quote:

[..]

Ook dat is wederom een interpretatie van bepaalde moslims. De immigranten in Nederland zijn veelal afkomstig uit onderontwikkelde plattelandsregio's en hanteren zodoende traditionelere waarden m.b.t hun geloofsovertuiging. Terwijl een moderne moslim uit bv. Istanbul juist een vrijere interpretatie van het geloof aanhangt.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:24:34 #260
    126836 Super7fighter
    pi_34647031
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Is ieder wapen dan uniek?
    Sjezus, het is net alsof ik met Osama zit te chatten...
    Het is figuurlijk bedoeld.

Een Hamas-optocht is ook niet compleet zonder vuurwapens.
    Een Servische bruiloft is ook niet compleet zonder kalashnikovs.
    En als je een Zuid-Amerikaan bent, steek je wapens af op oudejaarsnacht.

Kortom, het feestje is niet compleet zonder wapens.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:24:51 #261
    111528 Viajero
    Who dares wins
    pi_34647041
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Overigens gaat het hier ook om zeer belangrijke en gematigde moslimlanden :

Syrie
    Libanon
    Koeweit
    Saoedie-Arabie
    Egypte
    etc.
    It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:26:26 #262
    126836 Super7fighter
    pi_34647090
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:19 schreef milagro het volgende:

[..]

en wie bepaalt dat? juist, de conservatieve moslim, wijzend naar de Koran, met zijn conservatieve bril op "kijk, hier staat het!"

hoera voor Denemarken
    Wat heeft Denemarken voor concreets gedaan dat je uit je dak schiet en al meerdere malen hoera hebt uitgeschreeuwd?
    Welke overwinning hebben ze geboekt bij het bestrijden van de Islam en de moslims?
    pi_34647117
    quote:

[..]

Dat wapengebruik ingebakken zit in bepaalde culturen zien we inderdaad geregeld in Nederland.
    pi_34647148
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:23 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ook dat is wederom een interpretatie
    De verzen luidden met interpretatie of zonder dat je je moet bedekken. Elke moslima die niet praktiseerd, prima. Maar ik ga me niet oprecht moslim noemen als ik niet de Koran volg.
    quote:
    van bepaalde moslims. De immigranten in Nederland zijn veelal afkomstig uit onderontwikkelde plattelandsregio's en hanteren zodoende traditionelere waarden m.b.t hun geloofsovertuiging. Terwijl een moderne moslim uit bv. Istanbul juist een vrijere interpretatie van het geloof aanhangt.
    Istanbul is voorbij de islamitische overtuiging. Istanbul is veranderd van hoofdstad van een kalifaat tot een wereldstad waar bijne alles mogelijk is.

Azhar universiteit van Egypte heeft een fatwa ( oordeel van geleerden ) uitgesproken dat Hoofddoek en Baard verplicht is. Qua interpretatie en aanzien in de Islamitische wereld kent Azhar bijna geen gelijke

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 14:30:34 ]
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:29:13 #265
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_34647159
    quote:
    Jij bent Turks toch?
    pi_34647185
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:24 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Een Servische bruiloft is ook niet compleet zonder kalashnikovs.
    Wat een gelul zeg! Ik heb inmiddels twee builoften in Servie mogen bijwonen en geen kalashnikovs gezien. En dat zelfs bij een bruiloft waar veel (ex)militairen aanwezig waren...
    pi_34647207
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij bent Turks toch?
    deels
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:31:22 #268
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34647223
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Azhar universiteit van Egypte heeft een fatwa ( oordeel van geleerden ) uitgesproken dat Hoofddoek en Baard verplicht is. Qua interpretatie en aanzien in de Islamitische wereld kent Azhar bijna geen gelijke
    Want het staat niet in de Koran, dus doe je wat een 'geleerde' zegt. Ik vrees dan voor vele moslims het ergste gezien het feit maar weinig met een baard lopen.
    pi_34647263
    quote:

[..]

Nog een teken dat het een achterlijke cultuur is, denken ze soms dat die kogels verdampen?
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:32:32 #270
    126836 Super7fighter
    pi_34647275
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:29 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg! Ik heb inmiddels twee builoften in Servie mogen bijwonen en geen kalashnikovs gezien. En dat zelfs bij een bruiloft waar veel (ex)militairen aanwezig waren...
    Twee bruiloften zijn niet echt representatief. In de Balkan is het een traditie om in de lucht te schieten bij een bruiloft.
    pi_34647286
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er voldoende moslims die geen gehoor geven aan deze middeleeuwse geloofsinterpretaties.
    pi_34647288
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:31 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Want het staat niet in de Koran, dus doe je wat een 'geleerde' zegt. Ik vrees dan voor vele moslims het ergste gezien het feit maar weinig met een baard lopen.
    Een geleerde berust zijn uitspraken op Koran en Soennah, er moet natuurlijk ook naar de bewijsvoering worden gekeken. En het is een commisie van geleerden

Je ziet ook veel van mijn broeders stelen, wat niets van de islam weg geeft.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:33:27 #273
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34647311
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Twee bruiloften zijn niet echt representatief. In de Balkan is het een traditie om in de lucht te schieten bij een bruiloft.
    Onzin, ben ook bij een bruiloft geweest in Joegoslavie, geen wapen gezien.
    pi_34647344
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er voldoende moslims die geen gehoor geven aan deze middeleeuwse geloofsinterpretaties.
    volgens mij zou je beter zo kunnen neerzetten:

Gelukkig zijn er voldoende niet-moslims die geen gehoor geven aan deze middeleeuwse geloofsinterpretaties.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:34:36 #275
    126836 Super7fighter
    pi_34647352
    In ieder geval is de baard Soennah.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:35:31 #276
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34647375
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een geleerde berust zijn uitspraken op Koran en Soennah, er moet natuurlijk ook naar de bewijsvoering worden gekeken. En het is een commisie van geleerden

Je ziet ook veel van mijn broeders stelen, wat niets van de islam weg geeft.
    Blijft een intepretatie.

Over stelen is elke moslim het wel eens dat het verkeerd is, over een baard dragen niet. Wanneer iemand zegt dat dat een plicht is, zeg je eigenlijk dat elke moslim die dat niet doet, niet naar Allah luistert.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:35:34 #277
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_34647376
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:30 schreef Triggershot het volgende:
    deels
    Maar niet Alevitisch?
    pi_34647383
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Jij hebt het over Serven. Misschien dat Albanezen dit doen ...
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:35:51 #279
    105919 Pracissor
    Semi-intellectueel
    pi_34647385
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar niet Alevitisch?
    Dat lijkt mij duidelijk.
    pi_34647402
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:34 schreef Super7fighter het volgende:
    In ieder geval is de baard Soennah.
    Allah alem
    pi_34647415
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 11:57 schreef Kajegi het volgende:

[..]

Zandbakken

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja duh, zo lust ik er nog wel een paar.............. oliegeld..........
    pi_34647461
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:35 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Blijft een intepretatie.

Over stelen is elke moslim het wel eens dat het verkeerd is, over een baard dragen niet. Wanneer iemand zegt dat dat een plicht is, zeg je eigenlijk dat elke moslim die dat niet doet, niet naar Allah luistert.
    Er is verschil tussen een interpretatie en "de" interpretatie ( Ibn katheer, ibn abbas soort van boeken)

De uitzonderingen waarin vermijding van een plicht is toegestaan zijn vastgesteld
    pi_34647480
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar niet Alevitisch?
    Qua achtergrond of aanhang?
    pi_34647503
    quote:

[..]

En hieruit blijkt hoe primitief men daar wel niet is.

Ik begin steeds meer te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van bepaalde culturen.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:40:40 #285
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_34647531
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:38 schreef Triggershot het volgende:
    Er is verschil tussen een interpretatie en "de" interpretatie ( Ibn katheer, ibn abbas soort van boeken)
    Nee hoor, de interpretatie is ook een interpretatie. Dat is een logisch wiskundig gevolg. Maar praat jezelf vooral verder je droomwereld in.
    pi_34647537
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van bepaalde culturen.

Please laat ze hun "paspoort" tonen aan de homeland security balie
    pi_34647556
    quote:

[..]

Zouden hen niet zelfde denken over jouw cultuur?
    pi_34647606
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, de interpretatie is ook een interpretatie. Dat is een logisch wiskundig gevolg. Maar praat jezelf vooral verder je droomwereld in.

werp eens een interpretatie van Ibn katheer in een discussie en een van een tegensprekende geleerde. Kijk welke de meerderheid aan neemt
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:43:10 #289
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_34647615
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:38 schreef Triggershot het volgende:
    Qua achtergrond of aanhang?
    Aanhang natuurlijk. Ik vind het altijd een grappige ontwikkeling dat moslims die zich ontheemd voelen in ons land, de cultuur van hun achtergrond opzoeken, maar dan veel verder doorschieten dan die cultuur ooit is geweest.
    Alsof ik in een ander land ga wonen, niet kan aarden, en gelukkig word van in boerenkiel en klompen lopen, terwijl ik spruitjes ga eten en koeien houden.
    pi_34647618
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, want de onze was ooit vergelijkbaar, maar heeft zich ontwikkeld.
    pi_34647647
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nee, want de onze was ooit vergelijkbaar, maar heeft zich ontwikkeld.
    hoogstwss voor jou verder ontwikkeld en voor hen ontwikkeld tot iets achterlijks. Je weet het niet
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:44:44 #292
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_34647655
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:42 schreef Triggershot het volgende:

werp eens een interpretatie van Ibn katheer in een discussie en een van een tegensprekende geleerde. Kijk welke de meerderheid aan neemt
    Ik wil best geloven dat de meerderheid van de moslims achter Ibn Katheer aanloopt. Net zoals de meeste Christenen achter de Paus aanlopen. Maar kom daar niet bij aan bij een Protestant.
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:45:25 #293
    126836 Super7fighter
    pi_34647677
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:35 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Jij hebt het over Serven. Misschien dat Albanezen dit doen ...
    Of Kroaten of zigeuners. Een Servische vriend van me deed hier een boekje over open. Hij zei dat het een algemeen gebruik is.
    pi_34647682
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Aanhang natuurlijk. Ik vind het altijd een grappige ontwikkeling dat moslims die zich ontheemd voelen in ons land, de cultuur van hun achtergrond opzoeken, maar dan veel verder doorschieten dan die cultuur ooit is geweest.
    Alsof ik in een ander land ga wonen, niet kan aarden, en gelukkig word van in boerenkiel en klompen lopen, terwijl ik spruitjes ga eten en koeien houden.
    Heel wat alevitische vriend(innen) maar nee qua aanhang deel ik hun visie niet.
    pi_34647689
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hoogstwss voor jou verder ontwikkeld en voor hen ontwikkeld tot iets achterlijks. Je weet het niet
    Ja hoor, intelectuelen over de hele wereld zijn het erover eens dat de verlichting een achterlijke ontwikkeling was...
    pi_34647690
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd interessert me dat geen zak. Maar wat me wel interesseert is dat ze hun primitieve cultuur niet exporteren. Hun blij, wij blij.
    pi_34647716
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat de meerderheid van de moslims achter Ibn Katheer aanloopt. Net zoals de meeste Christenen achter de Paus aanlopen. Maar kom daar niet bij aan bij een Protestant.
    Je hebt gelijk, in de Islam heb je ook Shia/Soenieten splitsing. Ibn Katheer zal voornamelijk door de soenieten gebruikt worden als ontwijfelbare bewijsvoering
      dinsdag 31 januari 2006 @ 14:47:43 #298
    126836 Super7fighter
    pi_34647735
    quote:

[..]

Culturen die wapengebruik gelegaliseerd hebben zijn op het ergste voorbereid. Dat is juist slim. Kijk maar naar Amerika. Als land is dat onneembaar, omdat bijna elke burger daar een wapen draagt.
    pi_34647751
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja hoor, intelectuelen over de hele wereld zijn het erover eens dat de verlichting een achterlijke ontwikkeling was...
    de verlichting is geintegreerd in maatschappelijk gedrag hoeft niets weg te geven van cultuur. Een boer in groningen heeft volledig andere culturele waarden en tradities dan iemand in limburg.
    pi_34647777
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de verlichting is geintegreerd in maatschappelijk gedrag hoeft niets weg te geven van cultuur. Een boer in groningen heeft volledig andere culturele waarden en tradities dan iemand in limburg.
    Jij bent nog niet vaak op reis geweest he?
    pi_34647781
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 14:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd interessert me dat geen zak. Maar wat me wel interesseert is dat ze hun primitieve cultuur niet exporteren. Hun blij, wij blij.
    zolang jij maar blij bent, zal het mij en hen ook geen zak interesseren

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 14:51:00 ]
    pi_34648615
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 13:34 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Probeer je het daarmee niet te bagataliseren? 'Ja het is menselijk' zoals Speknek zegt is alles wat een mens doet menselijk.
    Nee juist niet, ik probeer slechts de mensen die proberen te zeggen dat het iets islamitisch is, iets aan te tonen.
    Allah Al Watan Al Malik
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')