abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34646812
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ach .... zo'n hoofddoek is niets meer dan een vrij conservatieve interpretatie van het geloof.
Ik heb respect voor moslima's die zo'n ding ondanks de druk uit bepaalde kringen juist niet dragen.
Vervolgens kom je op een punt of ze dan wel een oprecht moslima is of niet
pi_34646842
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:15 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Misschien een mooie aanleiding om de geldkraan toch maar dicht te draaien ...
Onzin, grootste Arabische bondgenoten hebben zich rug toe gekeert teggen de bestorming. En hun draaien ook niet hun oliekraan dicht
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:19:17 #253
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34646863
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

met het verschil dat de studenten niet gewapend waren en het voor hen wél een ludiek actie betrof, maar het voor de Arabieren een kwestie kan zijn om voor te sterven, de kansloze figuren.
Het wapengebruik zit in bepaalde culturen ingebakken. In Zuid-Amerika zouden ze ook in de lucht schieten. Je wapen is zeg maar je paspoort. En die moet je altijd bij je hebben.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34646872
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en wie bepaalt dat? juist, de conservatieve moslim, wijzend naar de Koran, met zijn conservatieve bril op "kijk, hier staat het!"

handig, hè, als alles in jouw straatje past en alle wegen naar jouw straatje leiden

hoera voor Denemarken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_34646918
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:19 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het wapengebruik zit in bepaalde culturen ingebakken. In Zuid-Amerika zouden ze ook in de lucht schieten. Je wapen is zeg maar je paspoort. En die moet je altijd bij je hebben.
Is ieder wapen dan uniek?
Sjezus, het is net alsof ik met Osama zit te chatten...
Yeah baby Yeah!
pi_34646919
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo is het achterlijk om daar boos op te reageren? Ergens boos op reageren is toch ook een vrijheid?
Zeker is het een vrijheid, maar dat maakt tientallen doden moslims om een gerucht niet ineens een geweldig idee. Om maar niet te spreken ove rhoe overtrokken er altijd gereageerd wordt.
pi_34646927
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat wil je boycotten dan, de kaasexport naar Saoedie-Arabie?
Nee bagger

(serieus)
pi_34646985
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:19 schreef milagro het volgende:

[..]

en wie bepaalt dat?
De pilaren waarop de islam steunt.
quote:
handig, hè, als alles in jouw straatje past en alle wegen naar jouw straatje leiden
Het is onhandig voor jou als alle wegen naar jouw straat leiden?
quote:
hoera voor Denemarken
Voor Denemarken? Het is 1 een krant van Denemarken waar volk en bedrijven voor moeten boeten, arme Denemerken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 14:23:10 ]
pi_34647009
quote:

[..]

Ook dat is wederom een interpretatie van bepaalde moslims. De immigranten in Nederland zijn veelal afkomstig uit onderontwikkelde plattelandsregio's en hanteren zodoende traditionelere waarden m.b.t hun geloofsovertuiging. Terwijl een moderne moslim uit bv. Istanbul juist een vrijere interpretatie van het geloof aanhangt.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:24:34 #260
126836 Super7fighter
pi_34647031
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Is ieder wapen dan uniek?
Sjezus, het is net alsof ik met Osama zit te chatten...
Het is figuurlijk bedoeld.

Een Hamas-optocht is ook niet compleet zonder vuurwapens.
Een Servische bruiloft is ook niet compleet zonder kalashnikovs.
En als je een Zuid-Amerikaan bent, steek je wapens af op oudejaarsnacht.

Kortom, het feestje is niet compleet zonder wapens.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:24:51 #261
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34647041
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De gewone burger trekt zich niets van de spotprentjes aan, thats the difference, dat heeft niets met de "Intolerante religie" te maken. Mensen oordelen zelf of ze ergens op reageren of niet, dat kan een religie zelf niet.

Overigens gaat het hier ook om zeer belangrijke en gematigde moslimlanden :

Syrie
Libanon
Koeweit
Saoedie-Arabie
Egypte
etc.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:26:26 #262
126836 Super7fighter
pi_34647090
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:19 schreef milagro het volgende:

[..]

en wie bepaalt dat? juist, de conservatieve moslim, wijzend naar de Koran, met zijn conservatieve bril op "kijk, hier staat het!"

hoera voor Denemarken
Wat heeft Denemarken voor concreets gedaan dat je uit je dak schiet en al meerdere malen hoera hebt uitgeschreeuwd?
Welke overwinning hebben ze geboekt bij het bestrijden van de Islam en de moslims?
pi_34647117
quote:

[..]

Dat wapengebruik ingebakken zit in bepaalde culturen zien we inderdaad geregeld in Nederland.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34647148
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:23 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ook dat is wederom een interpretatie
De verzen luidden met interpretatie of zonder dat je je moet bedekken. Elke moslima die niet praktiseerd, prima. Maar ik ga me niet oprecht moslim noemen als ik niet de Koran volg.
quote:
van bepaalde moslims. De immigranten in Nederland zijn veelal afkomstig uit onderontwikkelde plattelandsregio's en hanteren zodoende traditionelere waarden m.b.t hun geloofsovertuiging. Terwijl een moderne moslim uit bv. Istanbul juist een vrijere interpretatie van het geloof aanhangt.
Istanbul is voorbij de islamitische overtuiging. Istanbul is veranderd van hoofdstad van een kalifaat tot een wereldstad waar bijne alles mogelijk is.

Azhar universiteit van Egypte heeft een fatwa ( oordeel van geleerden ) uitgesproken dat Hoofddoek en Baard verplicht is. Qua interpretatie en aanzien in de Islamitische wereld kent Azhar bijna geen gelijke

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2006 14:30:34 ]
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:29:13 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_34647159
quote:
Jij bent Turks toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34647185
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:24 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Een Servische bruiloft is ook niet compleet zonder kalashnikovs.
Wat een gelul zeg! Ik heb inmiddels twee builoften in Servie mogen bijwonen en geen kalashnikovs gezien. En dat zelfs bij een bruiloft waar veel (ex)militairen aanwezig waren...
pi_34647207
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij bent Turks toch?
deels
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:31:22 #268
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34647223
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Azhar universiteit van Egypte heeft een fatwa ( oordeel van geleerden ) uitgesproken dat Hoofddoek en Baard verplicht is. Qua interpretatie en aanzien in de Islamitische wereld kent Azhar bijna geen gelijke
Want het staat niet in de Koran, dus doe je wat een 'geleerde' zegt. Ik vrees dan voor vele moslims het ergste gezien het feit maar weinig met een baard lopen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_34647263
quote:

[..]

Nog een teken dat het een achterlijke cultuur is, denken ze soms dat die kogels verdampen?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:32:32 #270
126836 Super7fighter
pi_34647275
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:29 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Wat een gelul zeg! Ik heb inmiddels twee builoften in Servie mogen bijwonen en geen kalashnikovs gezien. En dat zelfs bij een bruiloft waar veel (ex)militairen aanwezig waren...
Twee bruiloften zijn niet echt representatief. In de Balkan is het een traditie om in de lucht te schieten bij een bruiloft.
pi_34647286
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er voldoende moslims die geen gehoor geven aan deze middeleeuwse geloofsinterpretaties.
pi_34647288
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:31 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Want het staat niet in de Koran, dus doe je wat een 'geleerde' zegt. Ik vrees dan voor vele moslims het ergste gezien het feit maar weinig met een baard lopen.
Een geleerde berust zijn uitspraken op Koran en Soennah, er moet natuurlijk ook naar de bewijsvoering worden gekeken. En het is een commisie van geleerden

Je ziet ook veel van mijn broeders stelen, wat niets van de islam weg geeft.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:33:27 #273
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34647311
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Twee bruiloften zijn niet echt representatief. In de Balkan is het een traditie om in de lucht te schieten bij een bruiloft.
Onzin, ben ook bij een bruiloft geweest in Joegoslavie, geen wapen gezien.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_34647344
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er voldoende moslims die geen gehoor geven aan deze middeleeuwse geloofsinterpretaties.
volgens mij zou je beter zo kunnen neerzetten:

Gelukkig zijn er voldoende niet-moslims die geen gehoor geven aan deze middeleeuwse geloofsinterpretaties.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:34:36 #275
126836 Super7fighter
pi_34647352
In ieder geval is de baard Soennah.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:35:31 #276
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34647375
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een geleerde berust zijn uitspraken op Koran en Soennah, er moet natuurlijk ook naar de bewijsvoering worden gekeken. En het is een commisie van geleerden

Je ziet ook veel van mijn broeders stelen, wat niets van de islam weg geeft.
Blijft een intepretatie.

Over stelen is elke moslim het wel eens dat het verkeerd is, over een baard dragen niet. Wanneer iemand zegt dat dat een plicht is, zeg je eigenlijk dat elke moslim die dat niet doet, niet naar Allah luistert.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:35:34 #277
8369 speknek
Another day another slay
pi_34647376
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:30 schreef Triggershot het volgende:
deels
Maar niet Alevitisch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34647383
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:32 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Jij hebt het over Serven. Misschien dat Albanezen dit doen ...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:35:51 #279
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_34647385
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar niet Alevitisch?
Dat lijkt mij duidelijk.
pi_34647402
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:34 schreef Super7fighter het volgende:
In ieder geval is de baard Soennah.
Allah alem
pi_34647415
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:57 schreef Kajegi het volgende:

[..]

Zandbakken

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja duh, zo lust ik er nog wel een paar.............. oliegeld..........
pi_34647461
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:35 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Blijft een intepretatie.

Over stelen is elke moslim het wel eens dat het verkeerd is, over een baard dragen niet. Wanneer iemand zegt dat dat een plicht is, zeg je eigenlijk dat elke moslim die dat niet doet, niet naar Allah luistert.
Er is verschil tussen een interpretatie en "de" interpretatie ( Ibn katheer, ibn abbas soort van boeken)

De uitzonderingen waarin vermijding van een plicht is toegestaan zijn vastgesteld
pi_34647480
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar niet Alevitisch?
Qua achtergrond of aanhang?
pi_34647503
quote:

[..]

En hieruit blijkt hoe primitief men daar wel niet is.

Ik begin steeds meer te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van bepaalde culturen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:40:40 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_34647531
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:38 schreef Triggershot het volgende:
Er is verschil tussen een interpretatie en "de" interpretatie ( Ibn katheer, ibn abbas soort van boeken)
Nee hoor, de interpretatie is ook een interpretatie. Dat is een logisch wiskundig gevolg. Maar praat jezelf vooral verder je droomwereld in.
pi_34647537
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer te twijfelen aan de verstandelijke vermogens van bepaalde culturen.

Please laat ze hun "paspoort" tonen aan de homeland security balie
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34647556
quote:

[..]

Zouden hen niet zelfde denken over jouw cultuur?
pi_34647606
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, de interpretatie is ook een interpretatie. Dat is een logisch wiskundig gevolg. Maar praat jezelf vooral verder je droomwereld in.

werp eens een interpretatie van Ibn katheer in een discussie en een van een tegensprekende geleerde. Kijk welke de meerderheid aan neemt
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:43:10 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_34647615
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:38 schreef Triggershot het volgende:
Qua achtergrond of aanhang?
Aanhang natuurlijk. Ik vind het altijd een grappige ontwikkeling dat moslims die zich ontheemd voelen in ons land, de cultuur van hun achtergrond opzoeken, maar dan veel verder doorschieten dan die cultuur ooit is geweest.
Alsof ik in een ander land ga wonen, niet kan aarden, en gelukkig word van in boerenkiel en klompen lopen, terwijl ik spruitjes ga eten en koeien houden.
pi_34647618
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, want de onze was ooit vergelijkbaar, maar heeft zich ontwikkeld.
pi_34647647
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nee, want de onze was ooit vergelijkbaar, maar heeft zich ontwikkeld.
hoogstwss voor jou verder ontwikkeld en voor hen ontwikkeld tot iets achterlijks. Je weet het niet
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:44:44 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_34647655
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:42 schreef Triggershot het volgende:

werp eens een interpretatie van Ibn katheer in een discussie en een van een tegensprekende geleerde. Kijk welke de meerderheid aan neemt
Ik wil best geloven dat de meerderheid van de moslims achter Ibn Katheer aanloopt. Net zoals de meeste Christenen achter de Paus aanlopen. Maar kom daar niet bij aan bij een Protestant.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:45:25 #293
126836 Super7fighter
pi_34647677
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:35 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Jij hebt het over Serven. Misschien dat Albanezen dit doen ...
Of Kroaten of zigeuners. Een Servische vriend van me deed hier een boekje over open. Hij zei dat het een algemeen gebruik is.
pi_34647682
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Aanhang natuurlijk. Ik vind het altijd een grappige ontwikkeling dat moslims die zich ontheemd voelen in ons land, de cultuur van hun achtergrond opzoeken, maar dan veel verder doorschieten dan die cultuur ooit is geweest.
Alsof ik in een ander land ga wonen, niet kan aarden, en gelukkig word van in boerenkiel en klompen lopen, terwijl ik spruitjes ga eten en koeien houden.
Heel wat alevitische vriend(innen) maar nee qua aanhang deel ik hun visie niet.
pi_34647689
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hoogstwss voor jou verder ontwikkeld en voor hen ontwikkeld tot iets achterlijks. Je weet het niet
Ja hoor, intelectuelen over de hele wereld zijn het erover eens dat de verlichting een achterlijke ontwikkeling was...
pi_34647690
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd interessert me dat geen zak. Maar wat me wel interesseert is dat ze hun primitieve cultuur niet exporteren. Hun blij, wij blij.
pi_34647716
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat de meerderheid van de moslims achter Ibn Katheer aanloopt. Net zoals de meeste Christenen achter de Paus aanlopen. Maar kom daar niet bij aan bij een Protestant.
Je hebt gelijk, in de Islam heb je ook Shia/Soenieten splitsing. Ibn Katheer zal voornamelijk door de soenieten gebruikt worden als ontwijfelbare bewijsvoering
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:47:43 #298
126836 Super7fighter
pi_34647735
quote:

[..]

Culturen die wapengebruik gelegaliseerd hebben zijn op het ergste voorbereid. Dat is juist slim. Kijk maar naar Amerika. Als land is dat onneembaar, omdat bijna elke burger daar een wapen draagt.
pi_34647751
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja hoor, intelectuelen over de hele wereld zijn het erover eens dat de verlichting een achterlijke ontwikkeling was...
de verlichting is geintegreerd in maatschappelijk gedrag hoeft niets weg te geven van cultuur. Een boer in groningen heeft volledig andere culturele waarden en tradities dan iemand in limburg.
pi_34647777
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de verlichting is geintegreerd in maatschappelijk gedrag hoeft niets weg te geven van cultuur. Een boer in groningen heeft volledig andere culturele waarden en tradities dan iemand in limburg.
Jij bent nog niet vaak op reis geweest he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')