abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34614367
quote:
Boycot moslimlanden kost Arla miljoenen

Het Deense zuivelbedrijf lijdt elke dag een miljoenenverlies als gevolg van een consumentenboycot in Saoedi-Arabië en andere islamitische landen.

Als belangrijkste Deens exporteur is Arla mikpunt van een campagne, die ageert tegen cartoons in de krant Jyllands-Posten. De cartoons beelden de profeet Mohammed af.
De kwestie speelt al maanden en sinds vorige week is sprake van een boycot. Deze verspeidt zich naar andere landen in de regio. Veel supermarkten hebben producten uit de schappen gehaald, andere brandmerken deze als 'Deens'.

Arla heeft grote belangen in het Midden-Oosten. De jaaromzet bedraagt zo'n 270 miljoen euro, waarvan ruwweg de helft in Saoedi-Arabië wordt gerealiseerd.

Ook andere bedrijven ondervinden hinder van de boycot. Sadafco wordt geraakt hoewel het een volledig Saoedische zuivelonderneming is. Het bedrijf ging in 1976 samenwerking met Denemarken aan, maar produceert nu op basis van import van grondstoffen uit Nieuw-Zeeland.

Publicatiedatum: maandag 30 januari 2006
Door: Agrarisch Dagblad
bron

De Oorzaak:
quote:
Deense moslims woest over cartoons profeet Mohammed
Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Nanda Troost

AMSTERDAM - ‘We leven in 2005, niet in 905. Het is aan de moslims om te geloven in iets wat zich in de Middeleeuwen bevindt. Ik doe niets anders dan wat ik volgens de Deense wet mag en dat is het vrij hanteren van mijn pen. Daarbij wil ik moslims niet kwetsen.’

Met deze woorden reageert politiek tekenaar Franz Füchsel op de rel die in Denemarken is ontstaan na de publicatie van ‘De gezichten van Mohammed’, twaalf cartoons over de profeet in Jyllands-Posten, de grootste Deense krant. In een enkel geval werd de profeet afgebeeld als terrorist: Mohammed met een aangestoken bom als tulband met daarop de tekst: La ilaha illa Allah (Er is geen god behalve Allah, red.)

De conservatieve krant wilde de cartoons, omdat een kinderboekenschrijver er niet in slaagde een illustrator voor zijn boek te vinden. Kåre Bluitgen zocht voor een biografie over Mohammed een plaatje van de profeet, iets wat volgens de Islam verboden is. Drie illustratoren weigerden. Een vierde wilde alleen anoniem. Volgens Bluitgen komt de weigering voort uit angst voor wat is gebeurd met Theo van Gogh.

De tekeningen leidden tot veel protest. Twee cartoonisten doken onder. De krant nam tijdelijk een beveiliger in dienst. Een 17-jarige jongen van Turkse afkomst werd opgepakt – en weer vrijgelaten – omdat hij verhaal wilde halen.

Imam Raed Hlayhel eiste dat de krant zijn verontschuldigingen aanbood. ‘Moslims zullen deze manier van vernederen nooit accepteren. Het artikel heeft elke moslim ter wereld beledigd.’ De krant staat nog steeds achter de actie. Hoofdredacteur Johan Mikkelsen: ‘We hebben vrijheid van meningsuiting en wonen in een seculiere staat. De reacties geven alleen maar aan hoe noodzakelijk de tekeningen zijn.’

Elf ambassadeurs uit moslimlanden willen een gesprek met premier Anders Fogh Rasmussen over ‘een lastercampagne in de media tegen de islam en moslims’. Rasmussen peinst daar niet over. ‘Als premier heb ik geen enkele macht om de pers in te perken, en die macht wil ik ook helemaal niet.’

VVD-politicus Ayaan Hirsi Ali constateert dat er overeenkomsten zijn met de situatie in Nederland. ‘De vrijheid van meningsuiting wordt ernstig bedreigd. Een tweede overeenkomst is dat zodra iets beledigends over de islam wordt gezegd of geschreven, boze moslims opstaan en ambassadeurs van moslimlanden officieel protest aantekenen.’ Opvallend vindt zij wel dat de Deense premier veel duidelijker stelling neemt dan Balkenende heeft gedaan.

Lars Refn, een van de tekenaars, is het deels eens met imam Hlayhel. ‘Het enige doel van Jyllands-Posten is het vuur aan te wakkeren zodra ze de kans krijgen. Daarom heb ik voor de schooljongen gekozen. En de tekst: de journalisten van Jyllands-Posten zijn een stelletje reactionaire provocateurs.’

In veel van de tekeningen zijn grapjes verwerkt, zegt Refn. ‘Maar als je uit Egypte komt, geen Deens spreekt en niet weet wie er hier toe doen, dan zie je niet dat Kåre Bluitgen op de hak wordt genomen. Of Pia Kjærsgaard van de Dansk Folkeparti, die een zeer strikt immigratiebeleid voorstaat. Daarmee is het project zijn doel voorbij geschoten.’
bron

Ze hadden zeker verwacht dat, net als bij hun zelf , de Deense premier zomaar de media kan censureren
pi_34614458
Dit laat weer duidelijk zien dat veel moslims absoluut niet thuishoren in een democratisch land met persvrijheid. Er is maar 1 vrijheid bij die mensen lijkt het wel en dat is de "vrijheid" om moslim te zijn.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:21:34 #3
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34614468
Heel goed dat er niet meteen naar de wapens is gegrepen. Je moet de Denen pakken daar waar het pijn doet: in hun portemonnee.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34614991
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:21 schreef Super7fighter het volgende:
Heel goed dat er niet meteen naar de wapens is gegrepen. Je moet de Denen pakken daar waar het pijn doet: in hun portemonnee.
Aanstellers zijn het. Wanneer de westerse wereld alle beledigingen en provocaties van individuele moslims op dezelfde manier zou 'bestraffen' sprak jij er waarschijnlijk schande van.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  maandag 30 januari 2006 @ 15:39:20 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34615018
Ow wat kijk ik uit naar de dag dat de olie op is! Kijken hoe hard dat Midden Oosten ons dan om hulp komt smeken, als ze uitdrogen in de zandbak!
censuur :O
pi_34615050
quote:
Gaan we weer terug naar de middeleeuwen, waar je geen kritiek op het geloof mag hebben ?
Als ik een tekening wil maken van de profeet dan bepaald ik dat zelf wel, gelovigen moeten eens niet zulke lange tenen hebben. Je hebt niet alleen rechten als je gelovig bent, ook als ongelovige heb je bepaalde rechten. Dat moeten gelovigen eens een keer inzien!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  maandag 30 januari 2006 @ 15:41:10 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34615077
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:38 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Aanstellers zijn het. Wanneer de westerse wereld alle beledigingen en provocaties van individuele moslims op dezelfde manier zou 'bestraffen' sprak jij er waarschijnlijk schande van.
Welnee, dat zou discriminatie en generalisatie heten! Maar hey, wij zijn dan ook een stukje nuchterder!
  maandag 30 januari 2006 @ 15:43:24 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34615136
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:40 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Gaan we weer terug naar de middeleeuwen, waar je geen kritiek op het geloof mag hebben ?
Als ik een tekening wil maken van de profeet dan bepaald ik dat zelf wel, gelovigen moeten eens niet zulke lange tenen hebben. Je hebt niet alleen rechten als je gelovig bent, ook als ongelovige heb je bepaalde rechten. Dat moeten gelovigen eens een keer inzien!
En "de kerk", die hier in Nederland eeuwenlang alle macht had, en elke vooruitgang tegenhield, is ondertussen zo ver! Moslims daarentegen leven wat dat betreft nog compleet in de Middeleeuwen (voorlopig nog met hoofdletter!). Maar ja, dat mag je niet zeggen, want dan zijn ze boos....... Wat dat betreft snap ik ook niet dat ze zo graag willen "meedoen" met de grote boze wereldhandel: gesloten grenzen zijn toch veel beter voor het beperken van je eigen geloof en afsluiten van andere meningen?
pi_34615179
Kunnen ze daar in het midden-oosten niet eens iets nuttigs gaan doen? Boren naar Olie of zandkastelen bouwen ofzo, iets dat de verveling verdrijft. Desnoods moeten we ze maar onze oude spelcomputers sturen ofzo, hebben ze in ieder geval nog wat te doen.

Dit is vergelijkbaar met chagarijnige bejaarden die met mekaar uren kunnen babbelen en schande spreken van die vrouw op de 5e verdieping die in de afgelopen 6 jaar al 3 verschillende mannen over de vloer gehad heeft. Ga eens iets nuttigs doen met zn allen.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_34615229
quote:
quote:
Sadafco wordt geraakt hoewel het een volledig Saoedische zuivelonderneming is.
Nou en of!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:46:26 #11
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_34615231
Ach ja. De westerse wereld kent het effect van de boycot al langer en maakt er met succes gebruik van. Zo gaat dat nu eenmaal. Jammer dat de Denen er nu het slachtoffer van worden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_34615249
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En "de kerk", die hier in Nederland eeuwenlang alle macht had, en elke vooruitgang tegenhield, is ondertussen zo ver! Moslims daarentegen leven wat dat betreft nog compleet in de Middeleeuwen (voorlopig nog met hoofdletter!). Maar ja, dat mag je niet zeggen, want dan zijn ze boos....... Wat dat betreft snap ik ook niet dat ze zo graag willen "meedoen" met de grote boze wereldhandel: gesloten grenzen zijn toch veel beter voor het beperken van je eigen geloof en afsluiten van andere meningen?
Juist dat middeleeuwse gedachtgoed beperkt moslims bijna overal ter wereld. Geen wonder dat onder de nieuwe economische grootmachten (China, India, Rusland en Brazilie) geen moslimlanden te vinden zijn.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34615273
Het gaat hier om 11 moslimlanden, hoeveel moslimlanden zijn er in de wereld? Bovendien heb ik er zelf helemaal niets van meegekregen, dus die hele boycot zal wel nergens op gestoeld zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 15:48:55 #14
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_34615300
en hebben we die cartoons ook ergens?
pi_34615401
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:46 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Juist dat middeleeuwse gedachtgoed beperkt moslims bijna overal ter wereld. Geen wonder dat onder de nieuwe economische grootmachten (China, India, Rusland en Brazilie) geen moslimlanden te vinden zijn.
Waar heb jij het over als ik vragen mag? Gedachtegoed van "gesloten" economieen? Je argument slaat nergens op want een van de strengste moslimlanden ter wereld heeft een open economie. Dat is, jawel, Saoedie-Arabie.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 15:56:07 #16
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_34615519
Een boycot! DAT zouden we hier ook moeten doen!
Denial isnt that a river in egypt ?
pi_34615544
de enige reden dat saudi arabie relatief welvarend is, is dat ze toevallig olie in de grond hebben zitten
pi_34615551
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:56 schreef RAND het volgende:
Een boycot! DAT zouden we hier ook moeten doen!
Wat wil je boycotten dan, de kaasexport naar Saoedie-Arabie?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 15:58:20 #19
126836 Super7fighter
pi_34615587
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:46 schreef Roi het volgende:

[..]

[..]

Nou en of!
Colleteral damage.

Als de Deense regering en de populisten inzien wat voor schade het berokkend, zullen snel bijdraaien, denk ik.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34615598
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

boycotten betekend dat wij geen producten uit saudi arabie importeren..
jammer alleen dat dat lastig wordt met die olie, anders zou ik er wel voor zijn
pi_34615607
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:57 schreef Esc het volgende:
de enige reden dat saudi arabie relatief welvarend is, is dat ze toevallig olie in de grond hebben zitten
Maar het heeft een open economie, en dan ontgaat mij de link dus die de andere user probeert te trekken. Vooral als ik zie dat er in 2010 een vrijhandels-netwerk af moet zijn tussen alle mediteraanse landen. Of dat er om de paar dagen FTA's gesigned worden.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 15:59:33 #22
126836 Super7fighter
pi_34615613
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:38 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om individuen, het gaat hier om een regeringsstandpunt.
pi_34615620
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:58 schreef Esc het volgende:

[..]

boycotten betekend dat wij geen producten uit saudi arabie importeren..
jammer alleen dat dat lastig wordt met die olie, anders zou ik er wel voor zijn
Ach ja domme fout van me idd. Wat wil je blokkeren dan, zand?
Allah Al Watan Al Malik
pi_34615642
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:58 schreef Super7fighter het volgende:
Colleteral damage.

Als de Deense regering en de populisten inzien wat voor schade het berokkend, zullen snel bijdraaien, denk ik.
hopelijk ziet de gewone burger nou ook in wat een intolerante religie de Islam is, een paar spotprentjes, die ook nog eens vrij onschuldig waren, en de boycots en doodsbedreigingen vliegen in het rond
pi_34615661
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

Ach ja domme fout van me idd. Wat wil je blokkeren dan, zand?
enige nuttige wat zij exporteren is olie, en dat is vrij lastig boycotten...
  maandag 30 januari 2006 @ 16:02:11 #26
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_34615685
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat dacht je van arabieren?

Nee flauw grapje, maar je zal nog raar kijken als je eens ziet wat we importeren uit die zandbak.
Denial isnt that a river in egypt ?
pi_34615709
quote:

[..]

Welnee joh, als er kritiek op ongelovigen wordt geuit springen de atheisten even hoog. Moet je ze eens horen jammeren als er een dominee/rabbi/pastoor of Imam ongelovigen zondaars en duivels noemt die zullen branden in de hel en met wie ieder contact vermeden dient te worden tenzij in een poging tot bekering.

Mensen jammeren nu eenmaal graag ben ik bang.
  maandag 30 januari 2006 @ 16:02:39 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34615712
quote:

[..]

Ehhh Rusland een nieuwe economische grootmacht?
pi_34615730
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:00 schreef Esc het volgende:

[..]

hopelijk ziet de gewone burger nou ook in wat een intolerante religie de Islam is, een paar spotprentjes, die ook nog eens vrij onschuldig waren, en de boycots en doodsbedreigingen vliegen in het rond
De gewone burger trekt zich niets van de spotprentjes aan, thats the difference, dat heeft niets met de "Intolerante religie" te maken. Mensen oordelen zelf of ze ergens op reageren of niet, dat kan een religie zelf niet.

Overigens gaat het hier ook om zeer belangrijke en gematigde moslimlanden :

Syrie
Libanon
Koeweit
Saoedie-Arabie
Egypte
etc.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 16:03:04 #30
126836 Super7fighter
pi_34615734
quote:

[..]

In de Middeleeuwen was het Midden-oosten juist welvarend. Je kan dus niet zoaar teruggrijpen naar het Middeleeuwen, omdat de Europeanen een traumatische ervaring hebben gehad met de Kerk.

Dit is overigens geen kritiek. Het is niet alleen historisch incorrect, ook worden moslims zwaar beledigd in hun geloof. Elk zichzelf respecterende westerling weet hoeveel waarde moslims hechten aan de non-disclosure van het portretrecht op de profeet Mohammed.
pi_34615806
Overigens zit iedereen wel te kutten op die moslimlanden, maar:
quote:
Last December, the Council of Europe, an organisation of 46 European countries, has criticized the Danish government for invoking the “freedom of the press” in its refusal to take action against “insulting” cartoons of the Prophet Muhammad.

The Council Committee of Ministers discussed the case during a meeting in Strassburg. In a statement, the Committee said that “a seam of intolerance” is noted in certain Danish media – a reference to the Danish cartoon case.
Waarom hoor ik hier niets over?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 januari 2006 @ 16:05:42 #32
126836 Super7fighter
pi_34615816
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:00 schreef Esc het volgende:

[..]

Zo gewelddadig of intolerant is een boycot niet echt.
  maandag 30 januari 2006 @ 16:09:33 #33
126836 Super7fighter
pi_34615938
quote:

[..]

Getuige de vele sloppenwijken in India em Brazilie.

Hoewel ik zeker niet zal ontkennen dat India een economische groeispurt doormaakt. Maar datzelfde geldt voor zijn islamitische buurland.

Wat doet Rusland eigenlijk in dat rijtje? Je had beter het Islamitische Maleisie of de Verenigde Arabische Emiraten kunnen nemen. Die zijn tenminste islamitisch en rijk.
pi_34615974
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over als ik vragen mag? Gedachtegoed van "gesloten" economieen? Je argument slaat nergens op want een van de strengste moslimlanden ter wereld heeft een open economie. Dat is, jawel, Saoedie-Arabie.
Geen eerlijke vergelijking. Saoedi-Arabië is immers de grootste olie-exporteur ter wereld. Kun je een land aangeven met een significante moslimbevolking die een open economie heeft, zonder dat het belangen in olie heeft?
pi_34615997
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

De gewone burger trekt zich niets van de spotprentjes aan, thats the difference, dat heeft niets met de "Intolerante religie" te maken. Mensen oordelen zelf of ze ergens op reageren of niet, dat kan een religie zelf niet.
het lijkt erop dat vrijwel alle moslim-vertegenwoordigers tegen de publicatie van die cartoon zijn

http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/009653.php
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/009863.php
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/008837.php
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/008482.php
  maandag 30 januari 2006 @ 16:11:49 #36
126836 Super7fighter
pi_34616029
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:10 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Geen eerlijke vergelijking. Saoedi-Arabië is immers de grootste olie-exporteur ter wereld. Kun je een land aangeven met een significante moslimbevolking die een open economie heeft, zonder dat het belangen in olie heeft?
Maleisie?
pi_34616043
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:10 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Ik denk dat Indonesie of Maleisie een behoorlijk open economie hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616114
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:12 schreef Mutant01 het volgende:

http://www.heritage.org/research/features/index/countries.cfm

erg hoog staan ze niet, 68.. maar voor een moslim land is het niet slecht
pi_34616121
quote:
Ja, en dat mogen ze toch zijn? Maar er zijn er maar weinigen die er actie tegen ondernemen of die actief gaan boycotten of whatsoever. In die zin verschillen de vertegenwoordigers niet met het standpunt van de EU.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616151
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef Esc het volgende:

[..]

China., India en Rusland ook niet, dus dan ontbreekt die link ook weer. Die staan zelfs nog veel lager dan de gemiddelde moslimland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616169
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef Mutant01 het volgende:

Ja, en dat mogen ze toch zijn? Maar er zijn er maar weinigen die er actie tegen ondernemen of die actief gaan boycotten of whatsoever. In die zin verschillen de vertegenwoordigers niet met het standpunt van de EU.
en wat was de reactie geweest als er een spotprent van jezus gemaakt zou zijn? (wat continue gebeurd)
pi_34616194
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:16 schreef Esc het volgende:

[..]

en wat was de reactie geweest als er een spotprent van jezus gemaakt zou zijn? (wat continue gebeurd)
Dan zullen er behoorlijk wat Christenen opstaan en protesteren (wat vaker is gebeurd). Echter er is een essentieel verschil, afbeeldingen zijn in bepaalde religieuze stromingen in het Christendom toegestaan. Die zullen dan een stuk milder reageren natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616259
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:14 schreef Esc het volgende:

[..]

Jordanie zit even hoog als Griekenland. 57
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616278
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Wat ik nog niet begrijp, is wat Islam en open economie met elkaar te maken hebben. Islam verbiedt voorzover ik het weet geen handel met 'ongelovigen', toch?
pi_34616308
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:19 schreef The_Dijkstra het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Wat ik nog niet begrijp, is wat Islam en open economie met elkaar te maken hebben. Islam verbiedt voorzover ik het weet geen handel met 'ongelovigen', toch?
Nee daarom begreep ik de betreffende post van die user ook niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616323
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan zullen er behoorlijk wat Christenen opstaan en protesteren (wat vaker is gebeurd).
jezus cartoons worden constant gepubliceerd, en je hoort (bijna) nooit over protesten.. bijvoorbeeld in southpark worden zowel jezus als god totaal belachelijk gemaakt, en southpark is één van de meest bekeken programma's in het christelijke amerika..
pi_34616360
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:21 schreef Esc het volgende:

[..]

jezus cartoons worden constant gepubliceerd, en je hoort (bijna) nooit over protesten.. bijvoorbeeld in southpark worden zowel jezus als god totaal belachelijk gemaakt, en southpark is één van de meest bekeken programma's in het christelijke amerika..
Ja, in welk deel van Amerika? Ga jij maar eens Jezus-bashen in de bible belt, dan bid ik voor je dat je er zonder kleerscheuren vanafkomt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616432
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:22 schreef Mutant01 het volgende:

Ja, in welk deel van Amerika? Ga jij maar eens Jezus-bashen in de bible belt, dan bid ik voor je dat je er zonder kleerscheuren vanafkomt.
southpark is op Comedy Central, en dat is in heel amerika te ontvangen
pi_34616471
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:24 schreef Esc het volgende:

[..]

southpark is op Comedy Central, en dat is in heel amerika te ontvangen
Ja en RTL 4 is ook in Marokko te ontvangen, betekent niet dat ze ernaar kijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34616529
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en RTL 4 is ook in Marokko te ontvangen, betekent niet dat ze ernaar kijken.
rtl4 is voor hun een buitelandse zender, nogal logisch dat ze er niet naar kijken. Comedy Central is in heel amerika één van de best bekeken kanalen, en je hoort nooit van protesten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')