Waarom wordt er dan nooit ingegrepen als er weer eens een amerikaanse vlag in de fik gaat, in diverse islamitische landen? Weet je wel hoe beledigend dat is.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:22 schreef Meki het volgende:
[..]
jawel als een krant een hele bevolkingsgroep provoceert dan is het aan de overheid de taak om dat op te lossen dat willen jullie toch ook bij haatzaaiende imaams![]()
een vlag is geen geloofquote:Op maandag 30 januari 2006 23:14 schreef more het volgende:
[..]
Waarom wordt er dan nooit ingegrepen als er weer eens een amerikaanse vlag in de fik gaat, in diverse islamitische landen? Weet je wel hoe beledigend dat is.
Maar wel een stukje identiteit van mensen waar op getrapt wordt. In principe zou je het gelijk kunnen stellen aan een geloof.quote:
nee een geloof is een drijfgang van miljarden mensen.quote:Op maandag 30 januari 2006 23:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Maar wel een stukje identiteit van mensen waar op getrapt wordt. In principe zou je het gelijk kunnen stellen aan een geloof.
Een teken waar mensen hun leven voor willen geven. Daar kan je niet lichtzinnig over doen. De belediging kan even groot zijn.quote:Op maandag 30 januari 2006 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
nee een geloof is een drijfgang van miljarden mensen.
een vlag is slechts een teken van land
ik heb liever een verbrande vlag dan een provocatie uitlokken van 1,3 Miljard moslimsquote:Op maandag 30 januari 2006 23:53 schreef sizzler het volgende:
[..]
Een teken waar mensen hun leven voor willen geven. Daar kan je niet lichtzinnig over doen. De belediging kan even groot zijn.
je bent zelf een moslimquote:Op maandag 30 januari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb liever een verbrande vlag dan een provocatie uitlokken van 1,3 Miljard moslims
jep maar ik hoor bij die 1,3 MLDquote:
oowquote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
misschien wel l1,3 mld maar geen EEN ummah
Voor mij heeft de Nederlandse vlag meer betekenis dan welk geloof dan ook en ik denk dat veel Nederlanders er ook zo over denken.quote:Op maandag 30 januari 2006 23:39 schreef Meki het volgende:
[..]
nee een geloof is een drijfgang van miljarden mensen.
een vlag is slechts een teken van land
Ja, zoiets heet "persvrijheid".quote:Op maandag 30 januari 2006 22:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Denemarken weigert de krant erop aan te spreken ze latenn hun gang doorgaan
Is de aanleiding voor de boycot de oorspronkelijke publicatie of het herdrukken van de cartoons op 10 jan in het evangelische blad Magazinet? Is me niet echt duidelijk.quote:Op maandag 30 januari 2006 17:32 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat vond ik ook merkwaardig, de krant had gerekend op wat aversie na het uitkomen van die krant, maar dat bleek mee te vallen, maar het is ineens opgelaaid schijnbaar om een cartoon die dus inderdaad van September 2005 is.
Voor de Deense troepen in Irak betekent het wel dat ze nog meer op hun hoede moeten zijn.quote:The cartoons originally were published nearly four months ago in Denmark and reprinted Jan. 10 by the Norwegian evangelical newspaper Magazinet in the name of defending free expression.
Edit: Magazinet is dus een Noors tijdschrift, ik zie dat Super7fighter dat reeds meldde.quote:A roadside bomb targeted a joint Danish-Iraqi military patrol near the southern city of Basra on Monday — the first attack on Danish troops since protests against a Danish newspaper for publishing widely criticized caricatures of Islam's prophet.
There were no casualties in the attack, which occurred as the troops crossed a bridge in a rural area about 60 miles north of Basra,
Iraq's second-largest city, police Capt. Mushtaq Talib said.
British Maj. Peter Cripps said coalition forces are investigating if there was any link between the attack and September's publication by the Danish newspaper Jyllands-Posten of cartoons of Prophet Muhammad deemed offensive by many Muslims.
"The Danish patrols have made no change in activities since the caricatures were published, but clearly they will put some more attention on the local population and how they feel about the Danish presence here," Cripps said.
quote:Gudrun Bertinussen, a Norwegian aid worker for Norwegian People's Aid (Norsk Folkehjelp) in Gaza, said that Norwegians generally have been well-received by the Palestinians. She noted, however, that the publication of the Mohammed caricature in a small Christian magazine has provoked Muslims.
Norway's Foreign Ministry is urging Norwegians in Gaza to heed warnings by angry Muslims to leave the area within the next 48 hours. Muslim activists have also organized a boycott of Danish products, some Muslim countries have recalled their ambassadors from Denmark and Arab groups were seeking support from the UN.
The umbrella group for Islamic groups in Norway, (Islamsk Råd Norge, IRN), is demanding an apology from the Christian publication Magazinet that published the caricature in Norway. A spokesman said the group supports freedom of expression, but not that which injures or offends others.
Zeer kwalijke ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 02:20 schreef Super7fighter het volgende:
Gelukkig zijn de Denen op hun knieen gegaan. Het blijkt dat de ze de moslim alsnog hun waardigheid gunnen.
Deense krant verontschuldigt zich voor spotprenten
knip.......
provocatie is slecht dat moet iedereen wetenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 08:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zeer kwalijke ontwikkelingen.
Eerst het boek van Salman Rushdi.
De enorme ophef over submission.
Wat is de volgende stap? Dat moslimlanden de TV programmering in westerse landen gaan bepalen? Of hoofddoekplicht gaan eisen?
Waarom?quote:Op maandag 30 januari 2006 23:24 schreef sizzler het volgende:
Eigenlijk hadden alle andere landen die afbeelding ook moeten plaatsen in alle landelijke kranten. Uit solidariteit met Denemarken.
bron ? wie zegt dat de president van Iran een leider is voor alle moslims ??quote:Op dinsdag 31 januari 2006 03:16 schreef Esc het volgende:
waarom hoor ik die moslims nou niet als één van hun leiders de holocaust ontkent
Het feit dat hij niet door een of andere moefti, imam of wat dan ook op de vingers is getikt lijkt me toch bewijs genoeg.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:11 schreef Meki het volgende:
[..]
bron ? wie zegt dat de president van Iran een leider is voor alle moslims ??
dat hoeft niet per se . De president is daarzelf verantwoordelijk ervoor niet andere mensenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het feit dat hij niet door een of andere moefti, imam of wat dan ook op de vingers is getikt lijkt me toch bewijs genoeg.
dan gaan ze alle landen die daarmee meedoen boycottenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:13 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Door het in nog 20 landen te publiceren maak je de boycot veel moeilijker vol te houden.
Dan wordt het dus een provocerend statement?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:13 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Door het in nog 20 landen te publiceren maak je de boycot veel moeilijker vol te houden.
Is persvrijheid provocerend ? Het is iedere Deen (en andere Europeaan) vrij naar de rechter te stappen wegens belediging als een artikel hem krenkt.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan wordt het dus een provocerend statement?
De persvrijheid moet niet een ding op zich worden - ik vind dat er nu veel te vaak een beroep op wordt gedaan onder verkeerde voorwendselen. Je moet er aanspraak op doen als je iets wilt publiceren omdat je het moet publiceren maar niet uit een soort dwangmatigheid om de persvrijheid an sich te testen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:24 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Is persvrijheid provocerend ? Het is iedere Deen (en andere Europeaan) vrij naar de rechter te stappen wegens belediging als een artikel hem krenkt.
Waar trek je de lijn bij spotprenten ? Bij de paus ? Koninging Beatrix ? Balkenende ?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:32 schreef SCH het volgende:
[..]
De persvrijheid moet niet een ding op zich worden - ik vind dat er nu veel te vaak een beroep op wordt gedaan onder verkeerde voorwendselen. Je moet er aanspraak op doen als je iets wilt publiceren omdat je het moet publiceren maar niet uit een soort dwangmatigheid om de persvrijheid an sich te testen.
geen provocatie - zo simpel is hetquote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:37 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Waar trek je de lijn bij spotprenten ? Bij de paus ? Koninging Beatrix ? Balkenende ?
Maar hoe zou je het vinden als seculiere landen een hoofddoekverbod eisten in moslimlanden want in het westen zien wij dit als rechtenbelediging van de vrouw?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:08 schreef Meki het volgende:
[..]
provocatie is slecht dat moet iedereen weten
wat is het nut om mensen te beledigen ?
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Maar hoe zou je het vinden als seculiere landen een hoofddoekverbod eisten in moslimlanden want in het westen zien wij dit als rechtenbelediging van de vrouw?
Duh, dat toevallig arabische landen grote olievoorraden hebben is toeval, zonder olie waren die landen al uitgestorven.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
Denemarken moet eens ophouden met provocatie. zonder enige aanleiding een miljard mensen provoceren ? . als straf mogen meer landen hun producten boycotten
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:50 schreef Meki het volgende:
[..]
onzin . het gaat hier om provocatie richting moslims zonder enige aanleiding![]()
Denemarken moet miljoenen euro´s schade aan provocatie zonder enige aanleiding
maar ja jij keurt dat goed omdat het enkel tegen de islam is gericht
Maar jullie zijn zo makkelijk te provoceren. Iemand begint een gerucht dat ergens een koran in de plee is beland en de moslims beginnen rellen waarbij tientallen van hun eigen mensen omkomen...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
Denemarken moet eens ophouden met provocatie. zonder enige aanleiding een miljard mensen provoceren ? . als straf mogen meer landen hun producten boycotten
Nergens, ik vind dat je overal spotprenten over moet kunnen maken.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:37 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Waar trek je de lijn bij spotprenten ? Bij de paus ? Koninging Beatrix ? Balkenende ?
Ja maar begrijp dat dan, Christenen doen zoiets nooitquote:Op dinsdag 31 januari 2006 00:26 schreef Doderok het volgende:
Een boycotwat een nieuws!
In de VS wordt elke week een boycot aangekondigd, daar heb je als conservatief christen een computer nodig om bij te houden wat je allemaal niet mag kopen of zien.
Welke nieuwe boycots zijn er de laatste drie weken aangekondigd:The flamboyant pastor of the Eastside's enormous Antioch Bible Church, Ken Hutcherson, has announced a nationwide boycott of multiple corporations. Microsoft, Boeing, Hewlett-Packard, and Nike are among the companies that signed a letter this month supporting a statewide gay-civil-rights bill, legislation that conservative Christians virulently oppose. Hutcherson says he is launching a boycott campaign targeting the letter's signers. A conservative political action group tied to former Ambassador Alan Keyes is calling for a national boycott of NBC and some of its advertisers over the airing of the series "The Book of Daniel"
(met succes, NBC heeft de serie stopgezet. De vrijgekomen zendtijd zal opgevuld worden met een herhaling van "Law & Order")Ford Motor Co. again is facing the threat of a U.S. boycott of its vehicles.
The American Family Association, along with 41 other organizations nationwide, sent a letter to Chairman Bill Ford Wednesday giving the automaker an ultimatum to stop supporting homosexual groups and pull its ads from gay publications or risk a massive boycott of Ford products by the conservative Christian group.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |