Snel maar weer is Martinair boeken danquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:10 schreef michiel- het volgende:
Wist je trouwens ... dat als je met Martinair vliegt je mijn muziek hoort?
Aan het begin van de vlucht is er reclame voor de digitale entertainment player die men evt. kan huren, de muziek eronder is mijn herrie.
Je bedoelt die maatschappij van het Iberische schiereiland?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:13 schreef lurf_doctor het volgende:
en de spaanse nationale maatschappij, waar me de naam effe niet te binnen schiet![]()
Iberiaquote:Op donderdag 26 januari 2006 13:15 schreef Fransie het volgende:
[..]
Je bedoelt die maatschappij van het Iberische schiereiland?
En dan te bedenken dat dat echt een top airport is!quote:Wel stom dat ik nog nooit vanaf Rotterdam Airport heb gevlogen, terwijl ik bijna kan instappen vanaf m'n balkon.
is een vliegtuigbouwerquote:
Even een specificatie aangezien iedereen dat doet...quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:11 schreef Jaguarized het volgende:
Transavia
KLM
ALM
Winair
Avensa
Servivensa
American Airlines
SAS Scandinavian Airlines
Martinair
Kan zijn dat ik nog wat vergeten ben.Dit jaar komen daar nog Air New Zealand en Korean Airlines bij.
Het maakt niet uit met welke maatschappij je viegt (mits technisch in orde), turbulentie kan niemand wat aan doen natuurlijk...quote:Op zondag 29 januari 2006 16:06 schreef K.V. het volgende:
British Airways
Van Hong Kong naar London.
Dit was eens maar nooit meer![]()
Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld in de lucht.
Ghetto Delta].quote:Op maandag 30 januari 2006 09:36 schreef Furious het volgende:
KLM
Air Holland
Delta Airlines
Air France
United Airlines
British Airways![]()
quote:
ja ik. met name de terugweg was tamelijk verschrikkelijk.quote:Op maandag 30 januari 2006 18:43 schreef heiden6 het volgende:
Zijn er nog fok!kers die met Onur Air hebben gevlogen, en dit ook na kunnen vertellen?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:53 schreef Jaguarized het volgende:
We zijn halverwege de zomervakantie? Iemand al updates?
Ik voeg China Southern Airlines toe, zal binnenkort een lijstje maken met maatschappij/bestemmingquote:Op zondag 29 januari 2006 15:50 schreef Vava het volgende:
Transavia, Air Holland, Martinair, El Al, SAS, Britisch Airways, Qantas, Air France, Virgin Express, Ryan Air
Ja, niks aan de hand en knappe stewardessenquote:Op maandag 30 januari 2006 18:43 schreef heiden6 het volgende:
Zijn er nog fok!kers die met Onur Air hebben gevlogen, en dit ook na kunnen vertellen?
pwnedquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:59 schreef Jaguarized het volgende:
Martinair vliegt niet naar Bangkok.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:02 schreef NIels25 het volgende:
We hebben een lijstje met luchthavens, waarom geen eentje met Airlines?
KLM![]()
Amsterdam - LA, Amsterdam - New-York, Chicago - Amsterdam, Amsterdam - Johannesburg, Kaapstad - Amsterdam, Amsterdam - Nairobi
VLM![]()
![]()
Antwerpen - London City, Rotterdam - London City
Transavia![]()
Amsterdam - Malta, Amsterdam - Cyprus, Amsterdam - Tenerife, Amsterdam - Cran Canaria, Rotterdam - London Stansted
Martinair![]()
Amsterdam - Kos
Kenya Airlines![]()
![]()
Nairobi - Amsterdam
Garuda Indonesia
Amsterdam - Singapore, Singapore - Medan, Medan - Jakarta, Dempasar - Amsterdam
Merpati![]()
Dempasar (Bali) - Lombok
Easyjet
Amsterdam - Belfast
South African Airways![]()
![]()
(gratis upgrade naar businessclass)
Durban - Port Elisabeth
TAP
London Heathrow - Lissabon, Lissabon - Fortaleza
CSA (met een Tupolev)
Amsterdam - Praag
Brithish Airways
Amstedam - London Heathrow, London Heathrow - LA, London Heathrow - Seattle, Chicago - London Heathrow, Amsterdam - London Heathrow
+ United Airlinesquote:Op maandag 30 januari 2006 20:14 schreef maartena het volgende:
KLM
SwissAir
American Airlines
British Airways
Transavia
Lingus Air
Dutchbird
Southwest Airlines
Northwest Airlines
America West
Air Canada
JetBlue
Met sommige maatschappijen erg veel gevlogen (American Airlines, KLM, Northwest, Southwest).
Over American Airlines en KLM ben het meest tevreden, dus die kies je dan automatisch weer voor een vlucht natuurlijk.
quote:Op maandag 30 januari 2006 09:34 schreef spurs het volgende:
Martinair
Amsterdam - Monastir
Amsterdam - Heraklion
Amsterdam - Las Palmas
Transavia
Amsterdam - Varna 2x
Amsterdam - Dalaman
Amsterdam - Pula
Amsterdam - Faro
British Airways
Amsterdam - Londen Heathrow
Easyjet
Amsterdam - Liverpool 3x
Londen Gatwick - Amsterdam
Maastricht - Berlijn Schoenefeld
British Midlands
Amsterdam - Londen Heathrow 2x
VLM
Liverpool - Londen City
KLM
Amsterdam - Glasgow
Iberia
Amsterdam - Barcelona
Air Bulgaria
Amsterdam - Sofia
German Wings
Köln/Bonn - Dubrovnik
MAT Macedonian Airlines
Skopje - Amsterdam
Update:quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:08 schreef Hik het volgende:
Lijstjes!![]()
KLM
Air Holland
Transavia
Easyjet
Martinair
British airways
British Midlands
Air France
Lufthansa
Swiss air
Alitalia
Croatia Airlines
Turkish airlines
Iberia
Blue1
United airlines
Delta airlines
Aerolineas Argentinas
VASP (Brazilië)
South African airlines
Kenian airlines
Antrak air (Ghana)
Precision air (Tanzania)
La Costeña (Nicaragua)
Hier kan nog bij.....quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
KLM
Korean Air
Singapore Airlines
Malaysian Airlines
SE Air
Olympic Airlines
Air Asia
Martinair
El Al
Cathay Pacific
Cebu Pacific
Thai Airways
Finnair
Op alfabeth:quote:
Wat vind jij van Iberia? Ik vlieg daar binnenkort mee en ben eigenlijk wel benieuwd of het een beetje een fatsoenlijke maatschappij is.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:57 schreef Proximo het volgende:
Iberia
Amsterdam - Madrid - La Palma
La Palma - Madrid - Amsterdam
Update:quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:19 schreef Elefes het volgende:
KLM,
BasiqAir/Transavia,
Alitalia,
TAP Air Portugal.
En deze zomer komen daar waarschijnijk Virgin-Express en Vueling bij.
+ Adria 1xquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:08 schreef DutchTrain het volgende:
Air Berlin 1x
Aerlingus 2x
Austrian Airlines 2x
BasiqAir 3x
BlueOne 1x
BMI Baby 2x
British Airways 8x
Centralwings 1x
Continental 2x
Easyjet 6x
Germanwings 1x
Iberia 1x
KLM 11x
Niki 1x
Norwegian 1x
Ryanair 13x
Singapore Airlines 2x
Skyeurope 3x
Skyeurope Hungaria 2x
Sterling 1x
Transavia 4x
Virgin Express 3x
VLM 3x
Ik vond iberia niets bijzonders, cabin crew was wel aardig en verder wat je mag verwachten op zo'n vlucht in economyquote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat vind jij van Iberia? Ik vlieg daar binnenkort mee en ben eigenlijk wel benieuwd of het een beetje een fatsoenlijke maatschappij is.
DCA Toevallig? die gingen meen ik rond die tijd faillietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:22 schreef --Christiaan-- het volgende:
2001 - Weet niet meer welke maatschappij, maar die ging de week erna failliet. Curacoa naar Bonaire. Was een erg klein toestel, maar wel grappig.
Ja, die was het, ik wist dat het drie losse letters waren, maar geen idee welkequote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:53 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ik vond iberia niets bijzonders, cabin crew was wel aardig en verder wat je mag verwachten op zo'n vlucht in economy
Moet wel vermelden dat ik geen noemenswaardige vertragingen had, ik lees soms hier dat mensen met iberia 30 uur vastzaten op een vliegveld... dan veranderd je beeld natuurlijk wel een beetje
[..]
DCA Toevallig? die gingen meen ik rond die tijd failliet![]()
quote:Op woensdag 23 juli 2008 07:40 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ja, die was het, ik wist dat het drie losse letters waren, maar geen idee welke. De terugweg vlogen we met een andere maatschappij, en daar was de week daarna ook weer iets mee
.
Waardeloos. Sorry, maar echt niet best ben ik bang...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:04 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat vind jij van Iberia? Ik vlieg daar binnenkort mee en ben eigenlijk wel benieuwd of het een beetje een fatsoenlijke maatschappij is.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:04 schreef Hik het volgende:
[..]
Waardeloos. Sorry, maar echt niet best ben ik bang...![]()
Slechte service vooral, heel chagerijnig. In combinatie met Madrid (heel slecht vliegveld om te moeten overstappen) geen topper.
Ohquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:04 schreef Hik het volgende:
[..]
Waardeloos. Sorry, maar echt niet best ben ik bang...![]()
Slechte service vooral, heel chagerijnig. In combinatie met Madrid (heel slecht vliegveld om te moeten overstappen) geen topper.
Wees niet bang, die toko bestaat inmiddels niet meerquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:15 schreef dutchdevil het volgende:
Air Anatolia (nooooooooooooooooit weer)
Voor zo'n klein stukje zou ik me inderdaad niet zo'n zorgen maken... gewoon de goedkoopste vlucht boeken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
OhIk wou eigenlijk binnenkort een goedkope vlucht naar Madrid boeken... Nou ja, voor dat kleine stukje vliegen kan het ook wel.
Overstappen op Madrid lijkt me idd onplezierig - vervelend vliegveldquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:13 schreef Levitation het volgende:
[..]
Voor zo'n klein stukje zou ik me inderdaad niet zo'n zorgen maken... gewoon de goedkoopste vlucht boeken.![]()
Ik maak me meer zorgen over het stuk Madrid - Mexico City.
Ik ken het vliegveld nog niet. Maar aan de reacties hier te zien is het niet best.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Overstappen op Madrid lijkt me idd onplezierig - vervelend vliegveldHeel onoverzichtelijk. Ik geloof trouwens niet dat de mensen per se onaardig zijn, ze spreken vooral ontzettend slecht Engels.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:25 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb er nooit een overstap gemaakt, maar je bagage terugvinden is al een redelijke ramp
quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:13 schreef Levitation het volgende:
[..]
Voor zo'n klein stukje zou ik me inderdaad niet zo'n zorgen maken... gewoon de goedkoopste vlucht boeken.![]()
Ik maak me meer zorgen over het stuk Madrid - Mexico City.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:30 schreef Proximo het volgende:
[..]
Zoek dan in vluchtervaringen maar eens op Iberia, uren vastzitten is schijnbaar eerder regel dan uitzondering richting zuid-amerika
First Class, dus niet Business?quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:00 schreef appelsientje het volgende:
KLM
1x (first class)gevlogen erg netjes
Voor de rest economy en dat is een beetje krap
Cathay pacific![]()
Qantas
Jetstar
Martinair
Arke fly![]()
zelden zo'n slechte maatschappij meegemaakt
Transavia
Austrian Airlines
ElAl
alitalia
Volgens mij waren ze dit wel
Ja dat was erg leukquote:Op donderdag 24 juli 2008 09:01 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
First Class, dus niet Business?. Kun je daar eens iets over vertellen
.
Nou, ik spreek goed Spaans en dat helpt geen barst.quote:Op woensdag 23 juli 2008 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Overstappen op Madrid lijkt me idd onplezierig - vervelend vliegveldHeel onoverzichtelijk. Ik geloof trouwens niet dat de mensen per se onaardig zijn, ze spreken vooral ontzettend slecht Engels.
Zeg, kunnen we weer van onderwerp switchen?quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:13 schreef Hik het volgende:
[..]
Nou, ik spreek goed Spaans en dat helpt geen barst.![]()
Gewoon chagerijnige ouwe tangen over het algemeen. En het vliegveld van Madrid heeft jarenlang bekend gestaan als één van de slechtste vliegvelden om over te stappen, omdat je bagage er geloof ik standaard zoek raakte. Inmiddels zijn ze onderaan de ladder ingehaald door Milaan meen ik (en kan ik uit eigen ervaring bevestigen helaas) die nóg slechter zijn, nóg chagerijniger ouwe tangen hebben en -je gelooft het niet voor Italianen- ook nog eens het aller-allerslechtste eten hebben.
Nou ja, het is toch fijn te weten dat ze nu nog maar op-een-na-laatste zijn?quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:18 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zeg, kunnen we weer van onderwerp switchen?Ik denk dat ik wel een beeld heb van het vliegveld nu.
![]()
* Levitation neemt zich voor dit soort vragen nooooit meer te stellen.![]()
United Airlines (AMS-Washington, Washington-Mexico City) beide retourquote:Op maandag 7 augustus 2006 04:43 schreef Reanimation het volgende:
Air Berlin (738, Munster Osnabruck-Mallorca-Munster Osnabruck)
LTU (330, Dusseldorf-Miami-Dusseldorf, Dusseldorf-Mallorca-Dusseldorf)
Hapag-Lloyd (738, Dusseldorf-Mallorca-Dusseldorf)
Transavia (733,738,752,753; AMS-Ibiza-AMS, AMS-Las Palmas-AMS, AMS-Rhodos-AMS)
Martinair (320,763,M11; AMS-Oakland, Los Angeles-AMS, AMS-Kos-AMS, AMS-Lanzarote-Lanzarote-Fuerteventura-AMS)
KLM (Detroit-AMS)
Northwest (AMS-Detroit-Orlando, Orlando-Detroit)
Swiss Air Lines (AMS-Zurich)
Crossair (Zurich-AMS)
Srilankan Airlines (Zurich-Colombo-Zurich)
China Airlines (AMS-Bangkok-AMS)
Thai International Airways (Mae Hong Son-Chiang Mai)
Garuda Indonesia (AMS-Singapore-Medan, Padang-Jakarta, Denpasar-Singapore-AMS)
GTI (AMS-Antalya-AMS)
TransAer (AMS-Heraklion-AMS)
En toen ik jonger was heb ik ook nog een aantal maal gevlogen richting Portugal/Spanje
Best netjes dacht ik zo voor een 16 jarige![]()
I know, ik werk bij een touroperatorquote:Op woensdag 23 juli 2008 16:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Wees niet bang, die toko bestaat inmiddels niet meer
BMIquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:02 schreef Yurithemaster het volgende:
United Airlines![]()
Amsterdam - Chicago - Los Angeles
Lufthansa![]()
Los angeles - Frankfust - Amsterdam
En inmiddels zijn daarbij gekomen:quote:Op zondag 29 januari 2006 15:10 schreef Fannetje het volgende:
KLM (Amsterdam-Istanbul en vv)
Air Anatolia (Amsterdam-Istanbul en vv, Amsterdam-Antalya en vv)
Dutchbird (Amsterdam-Antalya en vv)
Lufthansa (Amsterdam-Munchen, Munchen-Ankara en vv, Amsterdam-Mexico city en vv)
Fly Air (Maastricht-Antalya en vv)
Hier komt over 2 maanden bij:quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:52 schreef Blik het volgende:
Niet heel veel ondanks dat ik al best veel gevlogen heb
KLM
Northwest Airlines
Lufthansa
Ryanair
Mahan Air (die staat nu op de zwarte lijst)
Egypt Air
Air Asia
Singapore Airlines
SkyEurope
en nog een charter naar Kreta, maar ik weet niet welke maatschappij het uitvoerde
Easyjetquote:Op donderdag 26 januari 2006 20:04 schreef Thetallguy het volgende:
KLM
KLM Cityhopper
KLMuk
Air Holland
Copenhagen Airtaxi
United Airlines
Azzurra Air
in juni Singapore Airlines
Gelukkig kun je die altijd fijn besteden NOTquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:37 schreef Buzz129 het volgende:
KLM AMS - ach waarheen niet? Het blijft tenslotte onze Nationale Trots! ---------------------------------------------------------------------------------------------
Transavia AMS-London
Netherlines RTM-Birmingham
Air UK AMS-Glasgow
British Airways AMS-LHR
British Midlands AMS-Birmingham
British Caledonian RTM-LGW
Air Lingus AMS-Dublin-Glasgow
Air France AMS-CDG
Air Regional AMS-CLF-NTS
Brit Air CDG-NTS
Air Malta BRU-Malta
Alitalia AMS-Linate-Malpensa
Eurowings AMS-Nurnberg-Munchen
Sabena TelAviv-BRU
El-Al AMS-TelAviv
Singapore Airlines AMS-SIN-BKK
Malaysian Airways AMS-KUL-BKK
1 to Go BKK-Chiang Mai
Thai Air Asia BKK-PhomPenh
Nok Air BKK-Udon Thani
Thai Airways BKK-Vientiane
PB Air BKK-MHS
Laos Air LuangPrabang-Chiang Mai
Malev AMS-BUD
TAP AMS-Porto
TAM CDG-GRU
Varig GRU-RIO
Copa Air Panama-Miami
North West Airlines AMS-ORD-DEN
United Airlines DTR-AMS
Delta Airlines CDG-EWR
VLM RTM-LCY
Ryanair BRU-Dublin, Eindhoven-Bergamo
SAS AMS-STO
FinAir AMS-HEL-BKK
Austrian AMS-Wenen
En dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar..........
En dit jaar reeds 48 enkele reizen en 98000 FB Level Miles![]()
Al een e-mail gehad van communispace?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:37 schreef Buzz129 het volgende:
KLM AMS - ach waarheen niet? Het blijft tenslotte onze Nationale Trots!
..knip..
En dit jaar reeds 48 enkele reizen en 98000 FB Level Miles![]()
+ Arkeflyquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:09 schreef starla het volgende:
KLM
Sky Europe
Malev
Martinair
Wizzair
JAT
United Airlines
American Airlines
Royal Jordanian
Totdat je weer eens een keer een aanbieding tegenkomt en voor een appel en ei op vakantie kan, terwijl je bij andere maatschappijen 150 euro p.p. kwijt zou zijnquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:29 schreef DABAMaster het volgende:
En daar is bijgekomen: Easyjet. Nou, nooit, maar dan ook nooit weer!
zelfs dan nietquote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Totdat je weer eens een keer een aanbieding tegenkomt en voor een appel en ei op vakantie kan, terwijl je bij andere maatschappijen 150 euro p.p. kwijt zou zijn
Uit onderstaande post blijkt niet dat je het zo slecht vondquote:
Dan lees jij wat anders dan ikquote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Uit onderstaande post blijkt niet dat je het zo slecht vond
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #6
Ik vind het niet zo positief klinken?quote:Het is erg duidelijk een goedkope airline (veel jankende baby's), onbeschofte passagiers ea. De flight-crew had erge haast om op de bestemming te komen (soms iets te 'roekeloze' bochten van > 45 graden)
quote:Erg onpraktisch dat er geen vaste stoelen zijn en het wachten voor boarden is erg 'openbaar vervoer'-achtig
enquote:Comfort?
De stoelen zitten prima, goed verstelbaar en meer beenruimte dan bijv. Transavia
enquote:Vriendelijk personeel?
Geen bijzonderheden, ze deden hun werk goed.
Ik vind overigens dat je helemaal gelijk hebt over het enorme kuddegedrag voor een leuk plaatsje, vind het ook afschuwelijk. Met de jankende baby's heb je gewoon pech gehad, toen ik met ryanair vloog zaten er gaan baby's in het vliegtuig. Maar de negatieve dingen die je noemt vind ik niet dermate noemenswaardig voor een kort vluchtje van 1 uur en 15 minuten om te zeggen dat je nooit meer met Easyjet zal gaan vliegen. Helemaal niet als je naar de prijsverschillen kijkt.quote:Entertainment?
Een zeer informatief in-flight magazine.
Voor 150 euro meer vlieg je business class met BA of KLM...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:12 schreef Blik het volgende:
Maar ik lees ook
[..]
en
[..]
en
[..]
Ik vind overigens dat je helemaal gelijk hebt over het enorme kuddegedrag voor een leuk plaatsje, vind het ook afschuwelijk. Met de jankende baby's heb je gewoon pech gehad, toen ik met ryanair vloog zaten er gaan baby's in het vliegtuig. Maar de negatieve dingen die je noemt vind ik niet dermate noemenswaardig voor een kort vluchtje van 1 uur en 15 minuten om te zeggen dat je nooit meer met Easyjet zal gaan vliegen. Helemaal niet als je naar de prijsverschillen kijkt.
Alleen omdat je nu in hoogseizoen bent betaal je meer, dus dat zal ook gelden voor KLM en BA. Ik heb gekeken voor een willekeurige datum in September bij Easyjet, BA en KLM.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:47 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Voor 150 euro meer vlieg je business class met BA of KLM...
Bevallen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:13 schreef Professional het volgende:
American Airlines
London Heathrow - New York JFK
vond AA zelf ook prima (london - chicago)quote:Op donderdag 14 augustus 2008 00:07 schreef Professional het volgende:
Ik vond het geen slechte ervaring.
Personal entertainment voor iedereen, uitgebreide keuze voor films en series. Ik kreeg een uitgebreide maaltijd, daarna een ijsje en daarna nog eens een stuk pizza. Stewardessen waren ook nog aardig, dus ik kan echt geen slecht woord zeggen over AA.
Ik heb intussen al 10+ vluchten gedaan met AA, en echt wild ben ik niet van de maatschappij. Ik vloog oa MIA-LHR in de 777-200. Als ik me goed herinner is er een 2-5-2-configuratie. Mooi toestel, maar de beenruimte vond ik dan weer krap aanvoelen ondanks de 32". Ook het eten is al bij al gewoontjes en op veel alcohol moet je niet rekenen (ik haat het vb als je plastieken bestek krijgt). In de 767's en de 757's moet je trouwens niet rekenen op persoonlijk entertainment. De keuze van de films is ook zo Amerikaans vind ik, verwacht je dus aan veel softe films.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd, vlieg met AA vanaf van London naar MIami
Wat voor een leek roekeloos lijkt, is eigenlijk heel beredeneerd.quote:De flight-crew had erge haast om op de bestemming te komen (soms iets te 'roekeloze' bochten van > 45 graden)
Onbetwist Air Laos. De airline die iedereen je altijd afraadt, tenzij je echt heel erge haast hebt. Is wel zowat de enige manier om vanuit Laos in een ander land te komen met een vliegtuig. Heb je er nog wat van gemerkt??quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 22:29 schreef Travelmonkey het volgende:
Ben van Airline kwijt, maar van Luang Prabang naar Hanoi..scheen niet de meest optimale maatschappij te zijn
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik vloog oa MIA-LHR in de 777-200.
hoe komt het dat je first class vloog?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:49 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
die heb ik first-class gevlogen met AA (777-200 flagship)
onvergetelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:18 schreef Blik het volgende:
[..]
hoe komt het dat je first class vloog?
registered companion, wat moet ik daar precies onder verstaan?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:55 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
ben 1 jaar lang "registered companion" geweest van AA.
konden dus ipb (indien plaats beschikbaar) vliegen voor alleen de tax-prijs...dat ticket heeft mij 195 usd gekost!!!![]()
moest wel in pak omdat je geen betalende klant bent!
heb toen ook aardig wat reisjes gemaakt!!!!!!!!!!!![]()
[ afbeelding ]
1 jaar lang de privileges hebben als medewerkers van AA!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:45 schreef Proximo het volgende:
[..]
registered companion, wat moet ik daar precies onder verstaan?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:33 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
1 jaar lang de privileges hebben als medewerkers van AA!
en die privileges bestaan uit reizen tegen bodemtarieven, voordeel is dat mijn vrienden de perfecte reis kunnen boeken (hebben immers het AA-reserverings systeem tot hun beschikking)
de RG heeft wel wat restricties (maar zoveel keer per jaar gebruik maken van de goedkope tickets) maar dat weegt niet op tegen de vluchten die je wel kan uitvoeren.
hebben een caribische trip gemaakt van 16 dagen: miami-jamaica-bahamas-barbados...
alles waar kon business of first (first op lhr-mia en jfk-lhr)
alles bij elkaar USD295-,
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:55 schreef Proximo het volgende:
[..]
Hoe ben je aan die status gekomen als ik vragen mag
quote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:51 schreef JH87 het volgende:
Air Berlin
Dusseldorf - Helsinki v.v.
Fly Emirates
Dusseldorf - Dubai v.v.
Dubai - Dar Es Salaam v.v.
Air Tanzania
Dar Es Salaam - Mwanza v.v.
Ik heb drie maanden geleden pas voor 't eerst gevlogen.
Malev waarschijnlijk, best een goede airlinequote:Op maandag 8 september 2008 13:03 schreef Individual het volgende:
Geboekt voor december:
Medev oid (London Gatwick - Budapest - Tel Aviv)
Deze zomer nog Amsterdam - Zurich - Rome, Venetie - Zurich - Amsterdam met Swiss Air. Was gewoon, geen rare dingen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:31 schreef avw1982 het volgende:
Dutchbird (Amsterdam - Tenerife)
KLM (Amsterdam-Londen, Parijs, Cairo, Nairobi)
Kenya Airlines (Mombasa-Nairobi-Amsterdam)
Qatar Airways (Londen-Doha-Kathmandu)
Air Asiaquote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:46 schreef Hik het volgende:
KLM
Air Holland
Transavia
Easyjet
Martinair
British airways
British Midlands
Air France
Lufthansa
Swiss air
Alitalia
Croatia Airlines
Turkish airlines
Iberia
Blue1
United airlines
Delta airlines
Aerolineas Argentinas
VASP (Brazilië)
South African airlines
Kenian airlines
Antrak air (Ghana)
Precision air (Tanzania)
La Costeña (Nicaragua)
Surinam airways
Continental
Air Corridor (Mozambique)
Air Tanzania
Avianca (Colombia)
CityLink (Ghana)
ook gedaan:quote:Op maandag 8 september 2008 13:03 schreef Individual het volgende:
Gevlogen in 2008:
Gulf Air (Istanbul - Manamana - Dubai)![]()
Emirates (Dubai - Colombo)![]()
Sri Lankan Air (Colombo - Goa)![]()
Spicejet (Goa - Calicut - Bombay)![]()
Virgin (Bombay - London Heathrow)![]()
Lufthansa (London City - Berlijn - Dusseldorf)![]()
Thomas Cook (London Gatwick - Banjul)![]()
VLM (London City - Amsterdam/Rotterdam) x2![]()
KLM (London Heathrow - Amsterdam - Lima)![]()
LAN Peru (Lima - Tacna, Cusco - Lima)![]()
Helicusco (Cusco - Aguas Calientes)![]()
BMI (Amsterdam - London Heathrow)![]()
Geboekt voor december:
Medev oid (London Gatwick - Budapest - Tel Aviv)
Uitgezonderd van een aantal airlines kies ik altijd de goedkoopste en maak me niet druk om frequent flyer punten.
Well duhquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:34 schreef Strooper het volgende:
Singapore Airlines (Amsterdam - New York v.v.)
Correndon (Amsterdam - Antalya v.v.)
Onur Air (Amsterdam - Antalya v.v.)
Martinair (Amsterdam - Antalya v.v.)
Transavia (Amsterdam - Faro v.v.)
Blue Wings (Zaventem - Boekarest v.v.)
Ryanair (Eindhoven - Barcelona, Barcelona - Weeze)
Singapore mijn favoriet
Es verdadquote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:06 schreef Vogue het volgende:
Vond ze allemaal wel OK, alleen ben ik geen fan van American Airlines (da's dus echt een bus in de lucht), en de KLM vliegt met slechte kisten op Mexico City, en met uitstekende kisten op Azie (777)
Ook nog wakkerquote:
Vorig jaar met KLM naar Bejing en terug vanuit Hong Kong gevlogen en dat waren écht geen uitstekende kisten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:06 schreef Vogue het volgende:
Dat waren ze wel dacht ik.
Vond ze allemaal wel OK, alleen ben ik geen fan van American Airlines (da's dus echt een bus in de lucht), en de KLM vliegt met slechte kisten op Mexico City, en met uitstekende kisten op Azie (777)
Toevoeging:quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:21 schreef ShaoliN het volgende:
Air Holland -> Ben blij dat ik nog leef.
Martin Air -> Totaal niet van onder de indruk.
KLM -> Prima, niks mis mee.
Transavia -> Ook prima maatschappij.
United Airlines -> Beste waar ik mee gevlogen heb.
Air Portugal. -> Rammelhok zie air Holland.
Vlieg toch zeer regelmatig, maar bijna alleen maar Nederlandse maatschappijen.
TED is dan ook de budget versie van Unitedquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:44 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Toevoeging:
SAS![]()
Sterling![]()
TED![]()
Vueling.
Trouwens, 2e ervaring met United was waardeloos.![]()
Met EasyJet van Praag naar Amsterdam?quote:Op maandag 12 januari 2009 10:33 schreef Grunner het volgende:
Northwest Airlines
Amsterdam - New York v.v.
Easyjet
Groningen - Londen v.v.
Amsterdam - Bristol v.v. (3x)
Praag - Amsterdam (augustus 2009)
Ryanair
Eindhoven - Dublin v.v.
Eindhoven - Milaan v.v.
Bremen - Oslo v.v.
Blue1
Amsterdam - Helsinki v.v. (2x)
Helsinki - Stockholm
SAS Scandinavian Airlines
Stockholm - Amsterdam
KLM
Amsterdam - Kaapstad v.v.
Transavia
Amsterdam - Hurghada
Marsa Alam - Amsterdam
SunExpress
Amsterdam - Istanbul v.v.
Komt morgen bij:quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:29 schreef Bananenman het volgende:
Hmm, ik zou ze niet eens meer allemaal weten. Sowieso deze:
KLM (Amsterdam - Kopenhagen)
Vueling (Amsterdam - Barcelona)
Delta (Amsterdam - New York JFK)
BMI (Amsterdam - London Heathrow)
Transavia (Amsterdam - Bourgas)
??? (Amsterdam - Tunis)
??? (Amsterdam - Istanbul)
Vond BMI en KLM het prettigst moet ik zeggen. Delta was mij een beetje te krap. Transavia en Vueling ook natuurlijk maar dat weet je vantevoren en dat is ook niet zo ver
Was mijn allereerste vlucht ooit.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:21 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Komt morgen bij:
British Airways
Amsterdam - London - Los Angeles.
Dat was dan meteen een pittig lange vlucht voor de eerste keer vliegen, kan niet zeggen dat ik zin heb om 11 uur in zo'n hok te zittenquote:Op maandag 12 januari 2009 15:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Was mijn allereerste vlucht ooit.
Maar het is wel een hele mooie vlucht. We hadden mooi helder weer en ik kon IJsland en Groenland heel goed zien liggen.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:23 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Dat was dan meteen een pittig lange vlucht voor de eerste keer vliegen, kan niet zeggen dat ik zin heb om 11 uur in zo'n hok te zitten
Mijn allereerste was Amsterdam - Shanghai, ook een lange zit!quote:Op maandag 12 januari 2009 15:21 schreef Levitation het volgende:
[..]
Was mijn allereerste vlucht ooit.
Hehe, foutje. Ik bedoelde inderdaad SkyEuropequote:Op maandag 12 januari 2009 13:23 schreef EgbertK het volgende:
[..]
Met EasyJet van Praag naar Amsterdam?Dan toch wel met overstap neem ik aan? SkyEurope vliegt wel van Praag naar Amsterdam.
Nog even de vluchten voor 2009 aangepast.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:31 schreef HomoSaabiens het volgende:
KLM: Amsterdam - Stavanger vv
Swiss: Amsterdam - Zurich - Istanbul vv
Air Berlin: Dusseldorf - Rome vv
Ryanair: Dusseldorf Weeze - Londen Stansted vv
SAS: Nice - Kopenhagen - Amsterdam
BA: Amsterdam - Londer Heathrow - Denver vv
Grand Canyon Airlines: Grand Canyon - Grand Canyon
Voor 2009 tot nu toe:
SAS: Amsterdam - Stockholm - Moskou Sheremetyevo
Royal Jordanian: Hong Kong - Bangkok - Amman - Amsterdam
Lufthansa: Amsterdam - Frankfurt - Porto vv
Air Asia: Guilin - Kuala Lumpur - Hong Kong
Air Berlin: Dusseldorf - Moskou Domedodevo
Toevoegingen voor 2009quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:03 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Onbetwist Air Laos. De airline die iedereen je altijd afraadt, tenzij je echt heel erge haast hebt. Is wel zowat de enige manier om vanuit Laos in een ander land te komen met een vliegtuig. Heb je er nog wat van gemerkt??
Ik heb gevlogen met
- Virgin (Nice, Lissabon, Rome)
- Ryanair (Londen, Treviso)
-Easyjet (Schotland, Londen)
-Transavia (Londen, Rome, Barcelona)
-Sky (Krakau)
-Malev (Boedapest, Egypte), door overboeking teruggevlogen met Austrian via Wenen naar Boedapest. Netjes opgelost overigens door Malev.
-Een of andere dubieuze charter naar Sharm el Sheikh
-een andere naar Turkije, iets van TUI volgens mij.
-LTU (Bangkok, vanuit Düsseldorf)
-United Airlines (via Washington DC naar Mexico City).
-Air Asia (Chiang Mai naar Surat Thani).
Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:47 schreef Vogue het volgende:
Ik heb van de week voor het eerst met Interjet gevlogen, een Mexicaanse low-cost carrier. Vlucht duurde slechts 2 uur, Mexico-City - Cancun. Uitstekende service, beter nog dan bij een duurdere maatschappij. Leren stoelen in het vliegtuig, drankjes (ook alcoholische) gratis, gloednieuw toestel. Uitgebreid praatje van de copiloot, vriendelijke stewardessen. Zeer tevreden!
quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:16 schreef Intrepidity het volgende:
Martinair: Amsterdam - Mallorca
Transavia: Amsterdam - Gran Canaria
Transavia: Amsterdam - Samos
KLM: Amsterdam - Barcelona
Van de zomer:
ArkeFly: Amsterdam - Santorini
British Airways: Amsterdam - London - New York
Tegenwoordig gaan volgensmij steeds meer maatschappijen met een 3-3-3 opstelling vliegen, erg relaxedquote:Op donderdag 12 februari 2009 23:18 schreef BadDay het volgende:
BMI
British Airways (heel veel mee gevlogen)
KLM (cityhopper) (heel veel mee gevlogen)
Singapore Airlines
Martinair
Freebird
Holland Exel (Amsterdam-Colombo-Goa-Colombo-Amsterdam) Mijn meest heftige en memorabele vlucht ooit.
Transavia
Meest comfortabele, de nieuwe economy class van Singapore....![]()
[ afbeelding ]
Ik heb vorige week in de nieuwe Economy class van SIA aan boord de A380 gezeten. Ook niet verkeerd!quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:18 schreef BadDay het volgende:
Meest comfortabele, de nieuwe economy class van Singapore....![]()
[ afbeelding ]
Na een aantal keren achter elkaar AMS-GRU met splinternieuwe KLM 777-300 gevlogen te hebben, is een 777-200 van Singapore Airlines werkelijk weer een verademing. Maar uiteraard draagt de Aziatische eye candy daar ook wel aan bij moet ik eerlijkheidshalve bekennen. Want met de serveersters in blauw waan je je toch altijd nog in Oost Groningen of ergens in Zeeland.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:50 schreef BadDay het volgende:
Jammer genoeg vliegt Singapore Airlines met een relatief oude 777 tussen Amsterdam en Singapore.
Het is ook die belachelijke 3-4-3 opstelling in de 777-300 van KLM... Ik snap het ook wel, het is een vliegtuig voor high-pax bestemmingen zoals GRU, JFK etc. Maar toch, het is wel heel krap in de economy.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:08 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Na een aantal keren achter elkaar AMS-GRU met splinternieuwe KLM 777-300 gevlogen te hebben, is een 777-200 van Singapore Airlines werkelijk weer een verademing. Maar uiteraard draagt de Aziatische eye candy daar ook wel aan bij moet ik eerlijkheidshalve bekennen. Want met de serveersters in blauw waan je je toch altijd nog in Oost Groningen of ergens in Zeeland.
Gelukkig heeft KLM weer een 777-200 op de route AMS-GRU ingezet en met stoel 11C of H hoef ik geen business class service!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |