abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59612901
Maatschappij?
VLM ( www.flyvlm.nl )

Kosten
ca 130 euro retour

Vliegtuig?
Fokker 50

Traject?Rotterdam - London City

Comfort?
De bruine leren stoelen zitten best voor zo'n korte vlucht. Wel wat minder dan de blauwe stoelen die ze vroeger hadden

Vertraging?
Heen bijna een uur omdat London City gesloten was. Omdat er vier vluchten kort achter elkaar gaan en het einde van de sluiting onbekend was, werden er twee geannuleerd en de mensen omgeboekt naar latere vluchten de volgende dag. Ben zelf toch maar blijven wachten en werden de overgebleven passagiers voor een vlucht voor mij opgeroepen om binnen zeven minuten startklaar te zijn. Mijn vlucht ging een paar minuten erna, waardoor het wel een militaire operatie leek om twee vliegtuigen binnen twintig minuten te laten vertrekken.
Terugweg ruim te vroeg vertrokken (alle passagiers waren aanwezig en het personeel wilde ook naar huis), dus bijna 20 minuten voor schema geland.

Load factor?
Heen 12/50 terug 32/50

Vriendelijk personeel?
Geen bijzonderheden, ze deden hun werk goed.

Lekker eten?
Klein broodje met salami of kaas, stukje taart, chocolaatje en glaasje fris /wijn / bier en thee/koffie

Entertainment?
Een zeer informatief en onderhoudend in-flight magazine. En anders zelf maar wat te lezen meenemen, maar vooral bij start en landing naar buiten kijken voor de Rotterdamse haven + skyline en de Londonse haven.

Algehele indruk?
Perfect ondanks de vertraging!

Iets over de luchthavens?
Rotterdam Airport... elke 10 minuten bereikbaar met bus 33 vanaf Centraal Station en geen rijen om in te checken of de beveiliging, dus 40 minuten voor gepland vertrek binnenlopen was geen enkel probleem. Wel een zeer correcte beveiligingscheck, die strak aan de regels hield.
En verder kun je er wat eten en een tijdschrift of wat souvenirs kopen, maar groot is het niet. Bij aankomst mag je een stuk over het platform lopen, en sta je daarna binnen een tiental minuten buiten.

London City; ook hier kun je last minute binnenlopen en makkelijk bereikbaar met de Docklands Light Rail vanaf Canning Town. Een biertje kost er wel ruim 6 pond aan de bar, wat ook de enige plek is waar je F1, voetbal of iets anders op TV kunt zien. Voor de rest klein en efficient, waardoor je ook hier binnen 10 minuten na landing met je koffer buiten kan staan.
  zondag 22 juni 2008 @ 22:30:42 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_59613102
  • Maatschappij?

    Emirates

  • Toestel?

    Airbus A330-200

  • Traject?

    Dusseldorf - Dubai - Nairobi

  • Vertraging?

    Nee

  • Vriendelijk personeel?

    Zeer vriendelijk

  • Lekker eten?

    Beste eten in een vliegtuig ooit! Uitstekend! Kiezen uit lamsvlees of biefstukje, salade, toetje, koekje, iets van pasta of rijst, water en nog veel meer, je hele tafeltje staat er vol mee.
    En qua drankjes hebben ze bijna alles.

  • Entertainment?

    Beste entertainment dat ik ooit in een vliegtuig heb gehad. Scherm in de stoel voor je met touchscreen. Het is een spelcomputer, er zitten tv zenders op, verschillende vrij actuele films (verschillende kanalen tegelijkertijd), radio, eventueel kun je bellen/smsen. Door middel van camera's onder en voor het vliegveld kun je het landen en opstijgen mooi zien op je eigen scherm. Verder nog een kaart waar je op dat moment vliegt, temperatuur, snelheid, windsnelheden, tijd te gaan, afstand te gaan etc.

  • Algehele indruk?

    Geweldig. Onbepert drinken (ook sterke drank, Bacardi cola bijvoorbeeld) behalve champagne. Je krijgt een kussen, warme doekjes voor handen/gezicht schoon te maken. Een mooi bruin Emirates deken wat ik mee mocht nemen omdat ik uren op het vliegveld moest wachten op mijn volgende vlucht.

  • Iets over de luchthavens?

    Dubai is een mooi vliegveld. Er valt veel te zien, mooie winkels. Sigaretten voor 13 dollar per 10 pakjes. Verder veel goud, electronica, geurtjes ed. Je kent het wel.

    Dusseldorf is beter te bereiken vanaf Eindhoven dan Schiphol en heeft vaak goedkopere vluchten. Aanrader als je een beetje ver van Amsterdam woont.

    Nairobi, tsja niet echt bijzonder. Typisch Afrikaans eigenlijk. Visum kun je kopen op het vliegveld, kost 50 dollar. Koop een multi entry visum, dan kun je er tenminste nog een keer in en uit.

    [ Bericht 8% gewijzigd door leolinedance op 22-06-2008 22:48:50 ]
  •   zondag 22 juni 2008 @ 22:36:44 #53
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_59613275
  • Maatschappij?

    Fly540

  • Toestel?

    ATR turboprop

  • Traject?

    Entebbe - Nairobi

  • Vertraging?

    Nee

  • Vriendelijk personeel?

    Vriendelijk genoeg

  • Lekker eten?

    Mwah, redelijk. Ook niet veel, maar wat verwacht je tijdens een vlucht van een uurtje.

  • Entertainment?

    Het enige dat ik had was een krant. Meer dan genoeg eigenlijk.

  • Algehele indruk?

    Best oke (voor het geld). Het vliegtuig was een propellor vliegtuig wat wel wat meer lawaai maakt. We zaten er overigens maar met zijn 5en in, ik schat dat er 50 man in konden!
    Drankjes zijn inbegrepen volgens mij, ik vroeg een biertje en kreeg er twee.

  • Iets over de luchthavens?

    Entebbe lijkt goed beveiligd. Vrienden mogen niet mee naar binnen. Verder niet bijzonder. Ik vind het wel een mooier vliegveld dan dat van Nairobi.

    [ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 22-06-2008 22:50:37 ]
  •   zondag 22 juni 2008 @ 22:40:46 #54
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_59613400
  • Maatschappij?

    Air Uganda

  • Toestel?

    Airbus A330-200

  • Traject?

    Nairobi - Entebbe

  • Vertraging?

    Nee

  • Vriendelijk personeel?

    Vriendelijk

  • Lekker eten?

    Niet heel geweldig maar binnen te houden.

  • Entertainment?

    Ben ik vergeten..zal dus wel niet bijzonder zijn. Is ook maar een vlucht van 3 kwartier.

  • Algehele indruk?

    Niks bijzonders maar ook niet slecht te noemen

  • Iets over de luchthavens?

    Zie posts hierboven.

    [ Bericht 4% gewijzigd door leolinedance op 22-06-2008 22:48:21 ]
  •   Moderator maandag 23 juni 2008 @ 23:27:46 #55
    45833 crew  Fogel
    pi_59639914
    # Maatschappij?
    KLM

    # Traject?
    TRD-AMS-MAD

    # Vertraging?
    Eerste vlucht niet, tweede wel, maar toch eerder aangekomen dan wat op mijn ticket stond .

    # Vriendelijk personeel?
    Zekers! Kreeg een upgrade op de eerste vlucht. De tweede vlucht heb ik op Schiphol nog gratis kunnen omboeken zodat ik een vlucht eerder richting Madrid kon. Een paar uur wachten op Schiphol had ik nl niet zoveel zin in, en 5 minuten na het omboeken begin de boarding van mijn nieuwe vlucht.
    Zelfs mijn koffer die een label voor de volgende vlucht had, kwam met de eerdere vlucht mee!

    # Lekker eten?
    Ook in Europe Select op de eerste vlucht kregen we economy eten (ze hadden niet genoeg ES eten, alleen de mensen die voor ES betaald hadden, kregen dan ook het 'betere' eten), de normale Trattoria driehoek sandwich. Goed te eten. Bij mijn tweede bier, kreeg ik ook een zakje gebrande amandelen erbij, goede service
    Op de volgende vlucht weer trattoria, maar deze keer de broodjesversie. Wederom goed te eten.
    Terwijl ik bij de WC stond te wachten, kreeg ik een extra stroopwafel van de stewardess om de wachttijd te verkorten

    # Entertainment?
    Mijn iPod en de Holland Herald, en werk (maar da's geen entertainment)

    # Algehele indruk?
    Het omboeken van de oorspronkelijke tickets ging nogal stroef (ze waren vergeten het eticket opnieuw uit te geven waardoor ik niet in kon checken online), maar zogauw ze eenmaal OK waren (2 uur voor vertrek...) ging alles relatief goed.
    De tweede vlucht had vertraging, en het duurde ruim 45-60 minuten voordat de baggage op de band lag, maar uiteindelijk toch een stuk eerder bij het hotel (anders was ik ongeveer _nu_ geland).

    # Iets over de luchthavens?

    Zie mijn eerdere posts voor Værnes en Schiphol.
    Madrid: bij aankomst in de terminal kwam er een sigarettenrook en urinelucht tegemoet, niet prettig. Gelukkig geen aparte geur bij de baggageband. Baggageafhandelijk was enorm traag. Na ongeveer de helft zetten ze de band stil, rolluik ging dicht en na een minuut of tien gingen ze weer open en begon de band weer met de resterende koffers...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_59713073
    # Maatschappij?
    Ryanair

    # Traject?
    Weeze - Wroclaw - Weeze

    # Vertraging?
    Heen en terug beiden een halfuur door het vliegtuig wat te laat binnenkwam

    # Vriendelijk personeel?
    Oostblok vriendelijkheid van het personeel Heen een Nederlandse piloot

    # Lekker eten?
    Alweer niks gekocht

    # Entertainment?
    Raamplaats en Viva van vriendinlief

    # Algehele indruk?
    Weer netjes gedaan voor die 8,02 euro, niet teveel woorden aan vuil maken

    # Iets over de luchthavens?
    Weeze is lekker klein en rustig. Wroclaw heeft een halfuursverbinding naar de stad met de bus, wat niet echt handig is als er net 3 vluchten tegelijk aankomen die dan in de bus moeten
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_59713276
    Mensen hier nog ervaringen met JAL?
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_59713433
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2008 20:00 schreef Strolie75 het volgende:
    Mensen hier nog ervaringen met JAL?
    Ja, stukje mee gevlogen van Singapore naar Kuala Lumpur. Echt Japans met alles wat daarbij hoort. Dus goed om in de stemming te komen als je naar Japan vliegt.
      Moderator donderdag 26 juni 2008 @ 23:04:16 #59
    45833 crew  Fogel
    pi_59719282
    # Maatschappij?
    KLM

    # Traject?
    MAD-AMS-TRD

    # Vertraging?
    Nee.

    # Vriendelijk personeel?
    Grondpersoneel was vriendelijk.
    Eerste vlucht (6u 's ochtends) niks gemerkt, ik sliep.
    Tweede vlucht waren ze 'normaal aardig', niks aparts.

    # Lekker eten?
    Op de eerste vlucht alleen een stroopwafeltje gekregen (geen sandwich omdat ik sliep)
    Op de volgende vlucht een trattoria driehoeksandwhich. Smaakte prima.

    # Entertainment?
    Mijn iPod en de binnenkant van mijn ogen. Werkend de volgende vlucht.

    # Algehele indruk?
    Alles verliep zoals het hoorde. (behalve dat ik normaal nooit slaap in vliegtuigen...)

    # Iets over de luchthavens?
    De rare geur hing nog steeds in terminal 2, gelukkig begon het boarden vrij snel. Ze letten goed op mensen die met teveel handbaggage naar binnen wilden, zowel in Madrid als op Schiphol werd excess baggage afgepakt, gelabeld en in het ruim gedaan. Goed bezig!!!
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_59723298
    Maatschappij?
    RyanAir

    Kosten
    ca 150 euro. ticketprijs was 4 euro per persoon, en de rest belasting en toeslagen

    Vliegtuig?
    Boeing 737-???

    Traject
    Eindhoven - Stockholm Skavsta - Eindhoven

    Comfort?
    Stoelen zaten niet echt lekker ofzo, maar was een redelijk korte vlucht van nog geen 2 uur, dus dat was nog redelijk uit te houden. Daarnaast zat ik bij de nooduitgang, en kon ook nog eens m'n benen helemaal uitstrekken, en dat kon in de Boeing 737 van Transavia niet!

    Vertraging?
    Heen geloof ik een kwartiertje ofzo, omdat het druk scheen te zijn in het luchtruim. Op de terugweg geen vertraging.


    Vriendelijk personeel?
    Geen bijzonderheden, ze deden hun werk zoals het hoort. De stewardessen in het vliegtuig keken wel sjaggerijnig.

    Lekker eten?
    Heb niks gegeten.

    Entertainment?
    Een of ander tijdschrift over Ierland, en uiteraard m'n vriendinnetje

    Algehele indruk?
    Beter dan ik verwacht had! Had van RyanAir slechtere vliegtuigen en minder ruimte verwacht, maar viel reuze mee!

    Iets over de luchthavens?
    Eindhoven: net vliegveld, alleen een beetje ver rijden vanuit Barendrecht. Maar ja, wat wil je anders als je niet op Zestienhoven terecht kan en geen zin hebt in de massaliteit van Schiphol.

    Skavsta: Klein vliegveld, voldeed. De wachtruimtes na de douane waren niet echt boeiend en erg druk. Wat ik wel erg netjes vond was dat er na elke binnenkomende ryanair vlucht een shuttlebus naar Stockholm ging, dus vervoer was ook goed geregeld.
    bla
    blabla
    blablabla
    blablablabla
    pi_59723324
    Maatschappij?
    Transavia

    Kosten
    Chartervlucht van reisbureau, dus weet de ticketprijs niet.

    Vliegtuig?
    Boeing 737-???

    Traject
    Rotterdam - Kos - Rotterdam

    Comfort?
    Weinig ruimte, ook bij de nooduitgang.en die heb ik wel nodig met mijn 2.16 meter

    Vertraging?
    Heen een half uur omdat het druk zou zijn in de lucht, en terug omdat we een tussenstop van een uur op groningen maakten

    Vriendelijk personeel?
    Bij incheckbalie wel, alle stoelen bij nooduitgang waren reeds bezet en toen hebben ze me er toch één gegeven... Personeel aan boord vond ik prima.

    Lekker eten?
    Sandwiches waren lekker, alleen jammer dat ik maar keus uit 1 sandwich had omdat de rest op was voordat het karretje bij mij was (zowel op heen als terugweg) moest wel betalen overigens

    Entertainment?
    Films, muziek en een tijdschrift. Films had ik al gezien, dus heb me vermaakt met een boek en m'n vriendin

    Algehele indruk?
    Transavia was toendertijd nog maar de enige maatschappij waar ik ervaring mee had, dus vond het wel gaan.

    Iets over de luchthavens?
    Rotterdam: Goed, leuk platform buiten om naar de vliegtuigen te kijken.

    Kos: weet ik niet meer eigenlijk precies. Alleen dat het bij aankomst flink zoeken was naar de bussen.
    bla
    blabla
    blablabla
    blablablabla
    pi_59748598
    Maatschappij?
    Value Air (Jetstar Airways)

    Vliegtuig?
    Airbus A320

    Traject
    Jakarta - Singapore - Jakarta

    Comfort?
    Redelijk veel beenruimte in vergelijking met andere low cost carriers.

    Vertraging?
    Op bieide trajecten zo'n 10 minuten vertraging vanwege een late aankomst van een eerdere bestemming.

    Vriendelijk personeel?
    Het personeel is vriendelijk professioneel. Ook erg op veiligheid gericht, zo wordt iedereen voor het opstijgen en de landing 3 keer gecontroleerd door verschillend personeel.

    Lekker eten?
    Value Air is een low cost maatschappij, ze geven hoe dan ook gratis een croissant en een glas water. Wil je iets anders dan kan je dat kopen.

    Entertainment?
    Tijdschrift

    Algehele indruk?
    Valueair = maakt haar naam waar: waar voor je geld.

    Iets over de luchthavens?
    Jakarta, zoals altijd ongezellig en niet echt van internationaal niveau. Singapore Changi daarentegen is geweldig schoon, bekleed met tapijt, aangename sfeer en tal van voorzieningen, zoals computers met gratis internet. Minpunt is wel dat de paspoort controle erg langzaam kan zijn. Zo stonden we na aankomst, 3 kwartier in de rij.
    pi_59748632
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 10:21 schreef Zephyrus het volgende:
    Maatschappij?
    Minpunt is wel dat de paspoort controle erg langzaam kan zijn. Zo stonden we na aankomst, 3 kwartier in de rij.
    Hier in Manilla is dat redelijk snel te noemen. Heb laatst een record hier gescoord. Duurde 1 uur en 20 minuten.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      zaterdag 28 juni 2008 @ 10:38:06 #64
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_59748782
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 10:21 schreef Zephyrus het volgende:

    Iets over de luchthavens?
    Jakarta, zoals altijd ongezellig en niet echt van internationaal niveau. Singapore Changi daarentegen is geweldig schoon, bekleed met tapijt, aangename sfeer en tal van voorzieningen, zoals computers met gratis internet. Minpunt is wel dat de paspoort controle erg langzaam kan zijn. Zo stonden we na aankomst, 3 kwartier in de rij.
    Nu ben ik de afgelopen 3 jaar meer dan 20x op Singapore Changi Airport geweest op verschillende tijden, maar ik heb nog nooit langer dan 5 minuten gewacht... Sterker nog, vaak kan ik gelijk doorlopen, zowel als je Singapore binnenkomt en als je Singapore uitgaat.....
    De immigratie in Thailand duurt langer!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_59753491
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 07:42 schreef tuiterdespuiter het volgende:
    Algehele indruk?
    Beter dan ik verwacht had! Had van RyanAir slechtere vliegtuigen en minder ruimte verwacht, maar viel reuze mee!
    Minder ruimte verwacht? Logisch als je bij de nooduitgang zit. Was blij dat ik zowel heen als terug daar zat want de overige beenruimtes zagen er niet bepaald riant uit
    Too much is never enough!
    pi_59757277
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 10:38 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Nu ben ik de afgelopen 3 jaar meer dan 20x op Singapore Changi Airport geweest op verschillende tijden, maar ik heb nog nooit langer dan 5 minuten gewacht... Sterker nog, vaak kan ik gelijk doorlopen, zowel als je Singapore binnenkomt en als je Singapore uitgaat.....
    De immigratie in Thailand duurt langer!
    De slome controle en de lange rijen die er stonden en het maakten het dan vast tot een uitzondering. Op de terugweg liep ik langs het soort atrium met de paspoortcontrole (terminal 1, waar men naar beneden moet), toen was het stil.
    pi_59764822
    Maatschappij?
    Air France

    Kosten
    ¤ 2400 (business class)

    Vliegtuig?
    A321
    B777-300
    B747-400
    A321

    Traject?
    Amsterdam-Parijs-Montreal-Parijs-Amsterdam

    Comfort?
    Amsterdam-Parijs gewone economy stoel met de middelste stoel vrij. Redelijk goede beenruimte
    Parijs-Montreal, harde stoelen maar meer dan voldoende beenruimte

    Vertraging?
    Beide keren op Parijs 60 minuten omdat gewacht moest worden op overstappers

    Load factor?
    75%

    Vriendelijk personeel?
    Zolang je een woordje Frans spreekt is de crew aardig.

    Lekker eten?
    Voor een goed diner ga je niet vliegen.

    Iets over de luchthavens?
    Parijs is een vreselijke luchthaven om over te stappen. Lange rijen voor de paspoortcontrole en idem voor de securitycheck.

    [/quote]
    pi_59771828
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 10:38 schreef ozzietukker het volgende:
    Nu ben ik de afgelopen 3 jaar meer dan 20x op Singapore Changi Airport geweest op verschillende tijden, maar ik heb nog nooit langer dan 5 minuten gewacht... Sterker nog, vaak kan ik gelijk doorlopen, zowel als je Singapore binnenkomt en als je Singapore uitgaat.....
    De immigratie in Thailand duurt langer!
    Vorig jaar ook 1x geweest en toen verbaasd over de enorme snelheid... ik had ondervragingen, visumproblemen etc verwacht, maar ik liep de trap af naar immigration en binnen een minuut was ik er langs, had een stempel in m'n paspoort en m'n koffer van de band gehaald.

    Alleen KLIA (Kuala Lumpur) was nog sneller, maar daar moest ik eerst met een trein naar de hoofdterminal.
      maandag 7 juli 2008 @ 14:41:07 #69
    137173 YPrue
    Message in a bottle...
    pi_59948338
    Maatschappij?
    Air Berlin

    Traject
    Düsseldorf - Barcelona - Düsseldorf

    Prijs
    Weet ik niet, want het was een pakketreis uit de reisgids van Holland International.

    Comfort?
    Best wel aardige beenruimte, alleen op de terugvlucht zaten er een erg irritante moeder + kind voor ons die zonder ook maar te vragen of om te kijken of het wel oké was hun stoelen tot het maximum naar achteren deden zodat de overgebleven ruimte voor ons beiden erg krap was Ook na netjes vragen wilden ze per sé die stoelen niet een klein stukje naar voren doen.
    Op eerdere vluchten met andere maatschappijen (o.a. Air France en Transavia) vond ik het wel erg koud in het vliegtuig, dat was hier totaal niet. Een heel aangename temperatuur in het vliegtuig

    Vertraging?
    Op allebei de trajecten geen vertraging, we kwamen iedere keer zo'n 10 minuten vroeger aan.

    Vriendelijk personeel?
    Personeel is vriendelijk.

    Lekker eten?
    We hadden een gratis sandwich en gratis drinken. Het broodje was wel oké.

    Entertainment?
    In flight magazine en schermpjes met vooral korte tekenfilmpjes, Mr. Bean stukjes en informatie over de bestemming (Barcelona in dit geval dus).

    Algehele indruk?
    Beste maatschappij waar ik tot nu toe mee ben gevlogen. Geen vrieskist van binnen, voldoende beenruimte (behalve dan op de terugweg door die twee mensen voor ons), personeel was vriendelijk.

    Iets over de luchthavens?
    Düsseldorf: prima! Overzichtelijk vliegveld en heerlijk ontspannen sfeer daar. Niet zo massaal als op Schiphol. Dus als het even kan vliegen we vanaf nu iedere keer vanaf Düsseldorf. Veiligheidscontrole waren we ook snel doorheen. Heel snelle bagage-afhandeling ook.
    Barcelona: Wel in orde. We hadden een heel vroege vlucht terug, waardoor de shuttlebus naar het vliegveld (was de eerste die dag) echt propvol zat Pas kort van tevoren werd op het bord aangegeven bij welke balie je moest inchecken waardoor het een beetje chaotisch werd daar.


    Ik vlieg binnenkort trouwens met Air Malta (naar Malta), iemand ervaringen met deze maatschappij?
    The Police 08-06-2008
      maandag 7 juli 2008 @ 19:04:09 #70
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_59954098
    Als er niet gevraagd wordt door de persoon voor mij of de stoel naar achteren kan, (En dan heb ik het niet over een nachtvlucht, want dan is het vanzelfspreken dat dat kan), dan gaat deze resoluut weer naar voren.

    Mochten ze het daarna alsnog proberen kan je het aardig blokkeren met je knie, en met je handen de hoofdsteun naar voren duwen gaat prima. Maar helaas zijn er altijd mensen die menen zonder netjes te vragen of rekening houdend met een ander de stoel naar achteren plaatsen. Wat voor een stukje Barcelona - Dusseldorf eigenlijk overbodig is.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      maandag 7 juli 2008 @ 23:09:05 #71
    137173 YPrue
    Message in a bottle...
    pi_59960803
    Mja, na het netjes aan die twee voor ons gevraagd te hebben (en ze weigerden dus de stoelen ook maar 1 centimeter naar voren te doen) heb ik inderdaad ook geprobeerd met mijn knieen en handen die leuning wat naar voren te duwen, maar ze duwden net zo hard weer terug en protesteerden er ook nog eens over
    The Police 08-06-2008
      dinsdag 8 juli 2008 @ 00:33:20 #72
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59962813
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 03:17 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ben ook al een aantal keer met TED van/naar Vegas gevlogen; vind het erg tegenvallen als je vanuit een internationale vlucht overstapt -meestal van United Airlines, in dat geval.
    Kwam op mij echt lowcost over; ouwe zooi, van binnen (beetje vergane bekleding enzo..) ; niet of nauwelijks dekens beschikbaar; niks te eten indd; weinig contact met het personeel....

    Een seat tussen 2 andere in, is bovendien écht afzien.

    Verder geen vertragingen, als ik me goed herinner.

    De Las Vegas luchthaven is gààf, met al die gokmachines!
    In de US kun je het beste continental vliegen, die hebben nog gewoon gratis maaltijd etc
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_60322389
    Heeft er iemand ervaring met de luchtvaartmaatschappij:

    - Airvia
    - Balkan Holiday Air

    (Naar Bulgarije)
    pi_60475828
    Maatschappij?
    KLM.

    Traject
    Amsterdam - Londen Heathrow - Amsterdam.

    Prijs
    187 euri incl tax.

    Comfort?
    Zoals altijd de rij achter Europe Select dus dat betekent snel het vliegtuig uit en met de eerste bus mee naar de terminal.

    Vertraging?
    Op zowel de heen- en terugreis 15 minuten voor schematijd geland.

    Vriendelijk personeel?
    Personeel is vriendelijk.

    Lekker eten?
    Op de heenreis een pakje Tucjes met koffie en jus, op de terugreis kreeg iedereen een pakje Tucjes én een ChocoPrince. Kennelijk was het feest!

    Entertainment?
    Persinformatie van de British International Motor Show en een zelf meegebracht tijdschrift.

    Algehele indruk?
    KLM was weer prima, alles verloopt snel en professioneel.

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol: 1 uur en 10 minuten voor vertrektijd aankomen op Schiphol is ruim op tijd, ik hoefde alleen maar mijn ticket te printen en bagage te droppen dus 2 minuten later was ik door de immigratie om even wat ontbijt te scoren. Helaas blijft de Polderbaan een populaire start- en landingsbaan, dit keer duurde het 20 minuten voordat we eindelijk eens de lucht in gingen! Wat een teringeind taxiën is het toch ook zeg. Op de terugweg ging het allemaal een stuk sneller via de Zwanenburgbaan en gate D44 en 20 minuten na het landen zat ik dan in de trein richting het Noorden.

    Londen Heathrow: sinds de opening van terminal 5 moeten reizigers voor de Heathrow Express nu overstappen bij terminal 1, 2, 3. Erg jammer want dat is weer extra gesleep en extra reistijd. De trip van terminal 4 naar Paddington duurt nu 25 minuten incl overstap. Alsnog een stuk sneller dan de Piccadilly Line die er toch een dikke 50 minuten over doet naar Green Park. Het vliegveld zelf was weer lekker vlot, mijn tas rolde als één van de eersten van de band en bij vertrek waren er ook geen rijen zodat ik overal snel doorheen kon lopen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:21:29 #75
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60483024
    Maatschappij?
    SkyEurope

    Prijs
    ¤ 75 per persoon

    Traject?
    Amsterdam - Praag v.v.

    Vertraging?
    Op de heenweg 15 minuten, duurde erg lang voordat we vertrokken. Terugweg ongeveer 10 minuten

    Vriendelijk personeel?
    Niks op aan te merken

    Lekker eten?
    Eten weet ik niet, vlucht was maar anderhalf uur. prijs voor drinken is erg schappelijk, 2 euro of 60 Tsjechische Kronen

    Entertainment?
    inflight magazine

    Algehele indruk?
    Prima, niet zo kansloos inchecken als bij Ryanair omdat je niet hoeft te vechten voor je stoel

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol: Vertrokken vanaf de M-pier. En dat vind ik echt een hele slechte pier. Is afgesloten van de rest waardoor je dus niet bij de Mac (ofzoiets dergelijks) kunt eten. Erg prettig als je rond etenstijd op Schiphol aankomt. Het enige winkeltje waar je iets kunt kopen rekent enorme woekerprijzen, 13 euro voor een broodje, salade en saucijzenbroodje. drinken vanaf 2,50 (bier = 4 euro )

    Praag: Prima luchthaven, aardig wat winkeltjes. Niet moeilijk doen over verpakkingen met vloeistof (stiekem een verpakking van 150 ml meegesmokkeld )
    pi_60489549
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 09:21 schreef Blik het volgende:

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol: Vertrokken vanaf de M-pier. En dat vind ik echt een hele slechte pier. Is afgesloten van de rest waardoor je dus niet bij de Mac (ofzoiets dergelijks) kunt eten. Erg prettig als je rond etenstijd op Schiphol aankomt. Het enige winkeltje waar je iets kunt kopen rekent enorme woekerprijzen, 13 euro voor een broodje, salade en saucijzenbroodje. drinken vanaf 2,50 (bier = 4 euro )
    Tip voor de volgende keer.
    Als de rijen bij de security meevallen dan kun je het beste na in inchecken nog even niet door de security gaan maar een eettentje elders op schiphol zoeken.
    "There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
    pi_60489918
    Maatschappij?
    Bangkok Airways

    Toestel?
    A320 ipv. van de geplande ATR72, maar veel drukker dan de 70 man die in de ATR passen was het niet

    Prijs
    ¤90-100 euro ong. pp. geloof ik

    Traject?
    Bangkok - Siem Reap

    Vertraging?
    Netjes op tijd vertrokken en te vroeg geland was ook maar 35 minuten vliegen

    Vriendelijk personeel?
    Thaise jongedames

    Lekker eten?
    Tijdens die 35 minuten werd er snel nog voor iedereen een doosje uitgedeeld met daarin een vrij groot broodje, stukjes fruit, cakeje, orange juice en water

    Entertainment?
    inflight magazine

    Algehele indruk?
    Uitstekend misschien wat duur voor zo;n klein stukje maar goede service en het is beter dan 8 uur in de bus zitten.

    Iets over de luchthavens?
    Bangkok is ver van de stad af, maar met Bangkok Airways krijg je lounge-acces bij hun internationale vluchten, ook bij economy class. Hier stond een koelkast met drankjes en een display met snacks. Ook een aantal internetcomputers en een stapel tijdschriften en kranten.

    Siem Reap is lekker klein en rustig en alles ging hier lekker snel. Inclusief visumaanvraag etc. stonden we binnen een minuut of 20 weer buiten
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:12:35 #78
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60490296
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 14:40 schreef arrebar het volgende:

    [..]

    Tip voor de volgende keer.
    Als de rijen bij de security meevallen dan kun je het beste na in inchecken nog even niet door de security gaan maar een eettentje elders op schiphol zoeken.
    Dat gaat de volgende keer ook zeker gebeuren, ik zat nog te twijfelen om evt. naar de Burger King te gaan voordat ik door de douane ging. Maar ik had meer zin in een McKroket Het was mij ook niet bekend dat er een aparte pier was voor de low-budget vluchten.

    Volgens mij is het daar bij de M-pier nooit superdruk bij security, zoveel vluchten kunnen er niet vertrekken vanaf die paar gates.
    pi_60494682
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 21:57 schreef Jaguarized het volgende:


    Iets over de luchthavens?
    Helaas blijft de Polderbaan een populaire start- en landingsbaan, dit keer duurde het 20 minuten voordat we eindelijk eens de lucht in gingen! Wat een teringeind taxiën is het toch ook zeg. Op de terugweg ging het allemaal een stuk sneller via de Zwanenburgbaan en gate D44 en 20 minuten na het landen zat ik dan in de trein richting het Noorden.
    Ja dat is echt ironisch.. ik woon ongeveer 20 km vanaf schiphol, en hoor dus de hele dag vliegtuigen overgaan die op de kaagbaan landen. En werkelijk íedere keer als ik vanaf schiphol vlieg, landt ik op de klote polderbaan
    Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:48:46 #80
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60495838
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 15:12 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Dat gaat de volgende keer ook zeker gebeuren, ik zat nog te twijfelen om evt. naar de Burger King te gaan voordat ik door de douane ging. Maar ik had meer zin in een McKroket Het was mij ook niet bekend dat er een aparte pier was voor de low-budget vluchten.

    Volgens mij is het daar bij de M-pier nooit superdruk bij security, zoveel vluchten kunnen er niet vertrekken vanaf die paar gates.
    Persoonlijk ben ik wel gelukkig met de M-pier in het kader van zo laat mogelijk op schiphol komen (lees eerste trein in het weekend vertrekt niet eerder) en dan toch nog mijn vlucht kunnen halen, want de rijen voor de M-pier beveiliging zijn nooit druk waardoor je genoeg tijd hebt, zelfs bij 45 minuten van te voren aanwezig zijn.

    Wel ben ik eens dat de prijzen op de M-pier absurd zijn, en gewoon niet goed te praten zijn, deze zijn dan ook hoger dan op de rest van Schiphol achter de beveiliging. (Kijk ik snap dat ze een flesje water niet verkopen voor 50 eurocent zoals in de supermarkt, maar 2,75 voor 0,5 liter water komt dicht in de buurt van diefstal)... (Zeker omdat ze deze officieël bij de beveiligingscontrole moeten afnemen mocht je deze gevuld van thuis willen meenemen, leeg mag overigens wel).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:06:56 #81
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60505213
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 19:48 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Persoonlijk ben ik wel gelukkig met de M-pier in het kader van zo laat mogelijk op schiphol komen (lees eerste trein in het weekend vertrekt niet eerder) en dan toch nog mijn vlucht kunnen halen, want de rijen voor de M-pier beveiliging zijn nooit druk waardoor je genoeg tijd hebt, zelfs bij 45 minuten van te voren aanwezig zijn.

    Wel ben ik eens dat de prijzen op de M-pier absurd zijn, en gewoon niet goed te praten zijn, deze zijn dan ook hoger dan op de rest van Schiphol achter de beveiliging. (Kijk ik snap dat ze een flesje water niet verkopen voor 50 eurocent zoals in de supermarkt, maar 2,75 voor 0,5 liter water komt dicht in de buurt van diefstal)... (Zeker omdat ze deze officieël bij de beveiligingscontrole moeten afnemen mocht je deze gevuld van thuis willen meenemen, leeg mag overigens wel).
    Dat is absoluut allemaal waar, de volgende keer dat ik via de M-pier reis zal ik ook lekker laat aanwezig zijn. Mar nu wist ik het gewoon niet vantevoren en was dus verplicht om tegen woekerprijzen te eten
    pi_60514657
    Maatschappij?
    Martinair

    Traject?
    Amsterdam - Aruba - Curacao

    Vliegtuig
    Boeing 767-300er

    Vertraging?
    Geen

    Personeel
    Vriendelijk

    Lekker eten?
    2 keer een maaltijd gehad. En tussendoor nog een keer warme saucijzen. Na het eten kregen we nog een liqeur. Drinken zat ook bij de maaltijd, maar als je wat extra's wilde moest je er voor betalen.
    Ik moet er wel bij zeggen dat we comfortclass vlogen.

    Entertainment?
    Omdat we comfortclass vlogen kregen we een eigen entertaiment system. Met daarop muziek, films en documantaires.

    Algehele indruk?
    Goede service, geen vertraging, en relaxt gezeten in de extra brede stoelen met extra beenruimte!

    Iets over de luchthavens?
    De paspoortcontrole in Curacao vond ik erg overdreven. Op de terugweg moesten we maarliefst 6 keer ons paspoort laten zien.
    Bij terugkomst op schiphol hebben we 1 uur op de koffers moeten wachten omdat er een 100% controle was.
    pi_60514844
    Maatschappij?
    Ryanair

    Traject?
    Weeze - Girona

    Vliegtuig
    Boeing 737-800

    Vertraging?
    Ik heb dit traject 3 keer gevlogen dit jaar.
    1e keer: 2,5 uur in het vliegtuig moeten blijven zitten aan de grond wegens hevige onweersbuien. Erg frustrerend als je langer in een vliegtuig op de grond moet zitten, als dat je er in de lucht in zit.
    Op een gegeven moment deed de bemanning de deuren zelfs open zodat mensen in de deuropening konden roken.

    Personeel
    Over het algemeen heb ik weinig te klagen over het personeel van Ryanair.

    Lekker eten?
    Nooit wat speciaals gegeten op die vluchten.

    Entertainment?
    Niets. Je krijgt alleen een magazine over Ryanair en wat andere onderwerpen.

    Algehele indruk?
    Goed. Op zulke korte vluchten heb je het liefst dat alles snel verloopt. En daar probeerd Ryanair alles aan te doen.

    Iets over de luchthavens?
    Stukke beter als Schiphol. Geen wachtrijen, weinig controle, snelle afhandeling van koffers.
      maandag 4 augustus 2008 @ 02:27:37 #84
    32029 Basson
    Dodge This!
    pi_60541903
    Maatschappij?
    FlyLAL

    Toestel?
    Een Boeing of Airbus...

    Prijs
    Productie heeft de vlucht betaald

    Traject?
    Amsterdam - Vilnius

    Vertraging?
    Geen

    Vriendelijk personeel?
    Vriendelijk en een bijzonder aantrekkelijke attendant (v)

    Lekker eten?
    Taaie kip op de heenvlucht, en terug zalm dat best te pruimen was.

    Entertainment?
    Safety Instructions flyer

    Algehele indruk?
    Het vliegtuig op de heenvlucht had wb het interieur zijn beste tijd wel gehad, en het was tevens behoorlijk krap en warm. Verder zat ik naast de motor en die herrie werkt toch best vermoeiend. Terug een kist met een beter interieur, sky vermoed ik, lekker comfy en ruimte genoeg; ik had de hele rij voor mijzelf.

    Iets over de luchthavens?
    Vilnius (Litouwen trouwens) heeft een redelijke luchthaven. Als je ervoor staat lijkt het alsof je een treinstation binnen gaat. Het is weer eens wat anders dan de glazen pui van Schiphol. Binnen weinig shops, en een klein cafeetje waar je nog ff kan zitten voor je vlucht vertrekt.
    pi_60542143
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
    Als er niet gevraagd wordt door de persoon voor mij of de stoel naar achteren kan, (En dan heb ik het niet over een nachtvlucht, want dan is het vanzelfspreken dat dat kan), dan gaat deze resoluut weer naar voren.

    Mochten ze het daarna alsnog proberen kan je het aardig blokkeren met je knie, en met je handen de hoofdsteun naar voren duwen gaat prima. Maar helaas zijn er altijd mensen die menen zonder netjes te vragen of rekening houdend met een ander de stoel naar achteren plaatsen. Wat voor een stukje Barcelona - Dusseldorf eigenlijk overbodig is.


    Ik vraag helemaal niks als ik mijn stoel naar achter wil zetten. Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door, het is puur het idee dat iemand je territorium binnen dringt, dit soort reacties. Testosteron gedrag. Het maakt hoogstens uit als je op je laptop wil werken, maar ik betwijfel dat dat hier aan de orde is.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 4 augustus 2008 @ 08:08:50 #86
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60542806
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:

    [..]



    Ik vraag helemaal niks als ik mijn stoel naar achter wil zetten. Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door, het is puur het idee dat iemand je territorium binnen dringt, dit soort reacties. Testosteron gedrag. Het maakt hoogstens uit als je op je laptop wil werken, maar ik betwijfel dat dat hier aan de orde is.
    Het is natuurlijk altijd netjes om te vragen of je stoel naar achteren mag, niet vragen is gewoon asociaal (als er nee wordt gezegd is dat natuurlijk ook asociaal, en moet je aslnog gewoon naar achteren gaan)
    pi_60547212
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:

    [..]
    Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door,
    onzin ten minste als er iemand met lange benen achter je zit, dan wordt de beenruimte zeker wel minder
    Too much is never enough!
    pi_60555086
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 08:08 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Het is natuurlijk altijd netjes om te vragen of je stoel naar achteren mag, niet vragen is gewoon asociaal (als er nee wordt gezegd is dat natuurlijk ook asociaal, en moet je aslnog gewoon naar achteren gaan)
    Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand me vroeg of de stoel naar achter kon. En ik vlieg redelijk wat (dit jaar tot nu toe 27 vluchten). Misschien dat dit op vakantie vluchten normaal is, maar op zakelijke vluchten zeker niet.

    En ik heb lange benen.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 4 augustus 2008 @ 18:56:13 #89
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60555715
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 03:10 schreef Shivo het volgende:

    [..]



    Ik vraag helemaal niks als ik mijn stoel naar achter wil zetten. Je krijgt er geen millimeter minder beenruimte door, het is puur het idee dat iemand je territorium binnen dringt, dit soort reacties. Testosteron gedrag. Het maakt hoogstens uit als je op je laptop wil werken, maar ik betwijfel dat dat hier aan de orde is.
    In vliegtuigen met weinig beenruimte kan het wel degelijk uitmaken of de stoel naar achteren gaat, omdat het gedeelte wat naar achteren gaat dan tegen je knie aan kan komen. Of tijdens de maaltijdservice is het ook niet prettig.
    En het is wel zo netjes om niet je stoel in één keer naar achteren te kwakken zonder achter je te kijken of zonder het te vragen, maar misschien ben ik wel te goed opgevoed.
    Het is dan ook niet zonder meer je recht om de stoel naar achteren te kwakken, zeker niet op korte vluchten, uiteraard is het bij lange nachtvluchten wat meer 'normaal, om de stoel naar achteren te plaatsen. (Als de persoon achter mij de stoel al naar achteren heeft gezet moet ik toegeven dat ik het ook niet meer zal vragen of het mag, maar dan heb ik wel gekeken of het kan). (Gelukkig kunnen in de nieuwe vliegtuigen van de budgetairliners de stoelen niet meer naar achteren gezet worden )
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60743670
    Traject?
    Maastricht - Amsterdam

    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    Fokker 50, wat een oud ding zeg. Motors zien er zwaar uit, het wiebelt aan alle kanten. Wel lachen om een keer mee te maken.

    Vertraging?
    Nope, netjes op tijd vertrokken, en na een kleine 30 minuten waren we alweer in Amsterdam.

    Vriendelijk personeel?
    2 mannen van eind 20 jaar.

    Lekker eten?
    2 Prince koekjes en een klein bekertje sinaasappelsap.

    Entertainment?
    Het wiebelen van het vliegtuig, een gratis krant en het gewauvel van de 2 stewards achter me.

    Algehele indruk?
    Vliegtuig ziet er behoorlijk verouderd uit, maar het is dan ook bijna een antiek ding. We kozen voor deze vlucht omdat er een kleine extra was voor ons, we hoefde immers niet meer naar Amsterdam te rijden. Plus het koste ons maar 40 euro voor een retourtje.

    Iets over de luchthavens?
    Maastricht, klein maar fijn. Amsterdam lijkt steeds chaostischer te worden naar mijn mening.

    -----------------------------------------------

    Traject?
    Amsterdam - Toronto

    Maatschappij?
    KLM

    Toestel?
    777

    Vertraging?
    Bij aankomst in Amsterdam bleek dat we 2,5 uur vertraging hadden. Bij de balie zeiden ze dat de 747 vervangen moest worden door een ander toestel en dat we daarom even moesten wachten.

    Vriendelijk personeel?
    Veel oudere stewardessen, maar geen problemen mee gehad. Normaal vriendelijk, heb ze botter meegemaakt.

    Lekker eten?
    Begin krijg je een klein zakje nootjes met wat te drinken, daarna konden we kiezen tussen vegatarisch en kip. Ik koos voor de kip en die smaakte niet slecht. Daarna nog een ijsje gekregen, en nog een stuk pizza.

    Entertainment?
    Voor vertrek dus gezocht of een 747 een eigen entertainment system had, maar dat bleek dus niet te zijn. Wij waren dan ook aangenaam verrast toen we het vliegtuig instapten en zagen dat we toch een eigen entertainment system hadden. Films Jumper, Batman Begins en The Bank Job gezien.

    Algehele indruk?
    Eerste keer dat ik een internationale vlucht had met KLM. Ik vond het over algemeen goed verzorgd, maar de service kon hier en daar wat beter. Op een gegeven moment liep ik naar de wc en stonden in een tussenruimte 3 bladen met drankjes. Heel vriendelijke gevraagd of ik wat mocht pakken, maar dat mocht dus niet. Foei!

    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam is bekend, Toronto hebben we ruim 45 minuten moeten wachten op de bagage, ook omdat de bagageband meerdere malen vastliep. Ziet er wel steeds mooier uit, en we waren binnen 2 minuten door de douane.
    pi_60749914
    Traject
    Jakarta - Doha

    Maatschappij
    Qatar Airways

    Toestel
    Airbus A330-200

    Vertraging
    Geen. Netjes voor de verwachte aankomsttijd aangekomen.

    Vriendelijk personeel
    Grondpersoneel van Qatar Airways in Jakarta was tot mijn verbazing best grof jegens een aantal passagiers (waaronder ook ik, toen ik om assistentie vroeg met mijn baggage en daarop als een geirriteerd antwoord kreeg dat hij voor mij zijn werk moest neerleggen )
    Aan boord was de bemanning professioneel en attent. Het leuke bij Qatar Airways is dat de hele bemanning internationaal is. Zo zaten er een aantal Koreanen en Chinezen, een Arabische en een Engelse. Ook was ik verrast dat ik bij mijn naam werd genoemd bij het vragen naar mijn maaltijdkeuze.

    Lekker eten
    Het eten was goed en best veel. Alleen waren het nu twee delen. Na het opstijgen een maaltijd- en drankservice en vlak voor de landing het ontbijt met drank. Bij het ontbijt waren twee keuze mogelijkheden:

    - Kaasommelette met roomspinazie, aardappel kroket en geroosterde tomaat
    of
    - Gebakken rijst met groenten, kippenreepjes en roerei.

    Allebei geserveerd met jus d'orange, vers fruit, fruit yoghurt, croissant (met boter & jam)

    Al met al, heel smakelijk.

    Entertainment
    Een eigen tv scherm met audio & video on demand. Dat betekende dus dat je kon kijken en luisteren wat je wilde. Helaas vond ik het aanbod nogal beperkt en echte goede films zaten er niet tussen.

    Algehele indruk
    zie hier beneden

    Iets over de luchthavens
    Jakarta: ja, wat moet ik daar nog over zeggen...ongezellige sfeer.
    Doha: een compacte luchthaven met een vrij klein assortiment aan tax free winkels. Nadeel is wel dat iedereen per bus wordt vervoerd aangezien de luchthaven geen jetbridges heeft. Wel voldoende om een uur overstaptijd door te brengen.

    ---------------------------------------------

    Traject
    Doha - Londen Heathrow

    Maatschappij
    Qatar Airways

    Toestel
    Airbus A330-200

    Vertraging
    Een kleine twintig minuten omdat we moesten wachten op passagiers van een aansluitende vlucht.

    Vriendelijk personeel
    Hetzelfde verhaal. Vriendelijk, professioneel en attent. Ik zat achter de voorste rij. Op de voorste rij zaten mensen met baby's. De bemanning deed er alles aan om die mensen het gemakkelijk te maken.

    Lekker eten
    Hier kregen we een ontbijt dat bestond uit:

    - Een aardappel en kaas frittata met kippenworst en geroomde champignons met ongeschilde aardappel.
    of
    - Met aardbei gevulde pannenkoeken met roomsaus en almandel stukjes.

    Aangevuld met jus d'orange, tropische vers fruit, fruit yoghurt en een croissant met boter en jam.

    En een lichte lunch dat bestond uit een sandwhich met kippensalade, een appelgebak in roomsaus en wat te drinken.

    Entertainment
    Ook hier een eigen video- en audiosysteem.

    Algehele indruk
    Qatar Airways is een goede luchtvaartmaatschappij met bijbehorende service. Vond de service in Jakarta niet echt 'classy', maar goed, het is te overzien. De beenruimte was overigens ruim voldoende. Een juiste keuze, ze vliegen wereldwijd en zijn niet te duur.

    Iets over de luchthavens
    Doha: zie hierboven
    Londen Heathrow: Ellenlange wandeltochten en een securitycheck waar je niet goed van wordt. De overstap voor de vlucht naar Amsterdam ging naar Terminal 5, de nieuwe terminal. Dan denk je dat er wel wat verbeteringen zijn doorgevoerd wat betreft gemakkelijk overstappen. Ook hier weer angstaanjagende lange voettochten en ingewikkelde bewegwijzering. De nieuwe terminal heeft heel veel weg van Schiphol qua interieur.
    pi_60750139
    Traject
    Londen Heathrow - Amsterdam

    Maatschappij
    British Airways

    Toestel
    Boeing 767

    Vertraging
    In de eerste instantie leken we op tijd te vertrekken, echter dit werd verpest door een defecte vliegtuigtrap die met geen mogelijkeid van het vliegtuig af was te krijgen. Hierdoor liepen we krap een uur vertraging op in een bloedheet vliegtuig (het vliegtuig heeft een halve dag in de zon geparkeerd gestaan, aldus de piloot)

    Vriendelijk personeel
    Vriendelijk en behulpzaam. Enthousiaste mensen die graag een praatje met anderen maken.

    Lekker eten
    Door turbulentie, begon de drankenservice wat later waardoor dit snel moest gebeuren. Maar we kregen toch iets te drinken en een zakje noten.

    Entertainment
    Het inflight magazine 'Highlife' en het uizicht.

    Algehele indruk
    Geen op- of aanmerkingen. Een vlucht zoals vele.

    Iets over de luchthavens
    Londen Heathrow: zie hierboven
    Amsterdam: lekker snel het vliegtuig uit en geparkeerd aan het begin van de pier, dus geen lange tocht naar de paspoortcontrole. Echter hier stonden dan wel weer lange rijen.
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:38:20 #93
    52191 DABAMaster
    Powered by /me
    pi_60777393
    Maatschappij?
    EasyJet (www.easyjet.com)

    Kosten
    ca 125 euro retour

    Vliegtuig?
    Boeing 737-700NG

    Traject?
    Schiphol - London Luton

    Comfort?
    De stoelen zitten prima, goed verstelbaar en meer beenruimte dan bijv. Transavia. Erg onpraktisch dat er geen vaste stoelen zijn en het wachten voor boarden is erg 'openbaar vervoer'-achtig

    Vertraging?
    Op de terugweg een vertraging van 20 minuten, waarbij het vliegtuig aankwam toen wij al 10 minuten stonden te wachten. Turnaround time was ongeveer 10 minuten na aankomst.

    Load factor?
    Heen 145/149 terug 149/149

    Vriendelijk personeel?
    Geen bijzonderheden, ze deden hun werk goed.

    Lekker eten?
    Best prijzig, water was echter goed te drinken :-)

    Entertainment?
    Een zeer informatief in-flight magazine.

    Algehele indruk?
    Het is erg duidelijk een goedkope airline (veel jankende baby's), onbeschofte passagiers ea. De flight-crew had erge haast om op de bestemming te komen (soms iets te 'roekeloze' bochten van > 45 graden)

    Iets over de luchthavens?
    Schiphol: Onze nationale trots, niets op aan te merken.

    London Luton; Erg duidelijk een low-cost-carrier airport, maar verder goed onderhouden en duidelijke berichtgeving. Ik hoefde echter niet mijn paspoort te laten zien aan de douane bij vertrek, alleen bij de incheckbalie.
    pi_60794436
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2008 22:38 schreef DABAMaster het volgende: De flight-crew had erge haast om op de bestemming te komen (soms iets te 'roekeloze' bochten van > 45 graden)
    Ik mag hopen dat je hiermee geen bochten in de lucht bedoelt, anders zou ik toch nog eens goed gaan nadenken....
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_60795278
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:26 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Ik mag hopen dat je hiermee geen bochten in de lucht bedoelt, anders zou ik toch nog eens goed gaan nadenken....
    Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.
      woensdag 13 augustus 2008 @ 15:08:43 #96
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60795563
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef DABAMaster het volgende:

    [..]

    Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.
    Sommige luchthavens hebben een bepaalde aanvliegroute waarbij bij een bepaalde stand van de wind wel zo gevlogen moet worden. Ik heb het zelf ook al wel een paar keer meegemaakt, is niet speciaal
    pi_60796189
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:58 schreef DABAMaster het volgende:

    [..]

    Laat ik het anders formuleren: Bochten/maneuvres waarbij de vleugels in een grotere hoek met de horizon staan dan 45 graden.
    Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (lees bijna onmogelijk).
    Niet omdat het vliegtuig dat niet aan kan, maar omdat ten eerste dit geheel buiten elke operationele procedures gaat en ten tweede is er een grote kans dat er een alarm afgaat (zeker als de hoek nog groter wordt dan 45 graden), iets wat zeker in de moderne vliegtuigen meteen geregistreerd wordt en na de vlucht door de vliegers uit te leggen zal moeten worden.
    En gezien het feit dat het buiten de standaard procedures valt, kan het niet uitgelegd worden, tenzij het een noodsituatie betreft.
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 15:08 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Sommige luchthavens hebben een bepaalde aanvliegroute waarbij bij een bepaalde stand van de wind wel zo gevlogen moet worden. Ik heb het zelf ook al wel een paar keer meegemaakt, is niet speciaal
    Geen enkele procedure bij welk vliegveld dan ook zal uitgaan van angle of bank (hellingshoek) van meer dan 30 graden, onafhankelijk van de wind.
    Een hoek van groter dan 30 graden is wel degelijk speciaal, het gaat buiten alle procedures. Hierdoor gaat de minimale snelheid van een vliegtuig ook snel omhoog, wat het gevaar met zich meebrengt dat het vliegtuig te langzaam gaat vliegen.

    In onderstaande ongevallenverslag staat ondermeer:
    quote:
    The aural alert, BANK ANGLE, sounded as the aircraft passed 35 degrees right bank.
    http://www.smartcockpit.c(...)ontrol_In_Flight.pdf

    30 graden hellingshoek is in principe voor verkeersvliegtuigen de "limiet", zonder extreem goede reden gaat men daar niet over heen, haast is geen goede reden, ook niet bij low budget airlines.

    Wat vaak de illusie geeft van steile bochten is dat als je naar buiten kijkt, je niet evenwijdig aan de dwarsas kijkt, maar al wat naar beneden. Elke bocht wordt daardoor steiler dan hij werkelijk is.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      woensdag 13 augustus 2008 @ 15:38:19 #98
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60796466
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 15:30 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk (lees bijna onmogelijk).
    Niet omdat het vliegtuig dat niet aan kan, maar omdat ten eerste dit geheel buiten elke operationele procedures gaat en ten tweede is er een grote kans dat er een alarm afgaat (zeker als de hoek nog groter wordt dan 45 graden), iets wat zeker in de moderne vliegtuigen meteen geregistreerd wordt en na de vlucht door de vliegers uit te leggen zal moeten worden.
    En gezien het feit dat het buiten de standaard procedures valt, kan het niet uitgelegd worden, tenzij het een noodsituatie betreft.
    [..]

    Geen enkele procedure bij welk vliegveld dan ook zal uitgaan van angle of bank (hellingshoek) van meer dan 30 graden, onafhankelijk van de wind.
    Een hoek van groter dan 30 graden is wel degelijk speciaal, het gaat buiten alle procedures. Hierdoor gaat de minimale snelheid van een vliegtuig ook snel omhoog, wat het gevaar met zich meebrengt dat het vliegtuig te langzaam gaat vliegen.

    In onderstaande ongevallenverslag staat ondermeer:
    [..]

    http://www.smartcockpit.c(...)ontrol_In_Flight.pdf

    30 graden hellingshoek is in principe voor verkeersvliegtuigen de "limiet", zonder extreem goede reden gaat men daar niet over heen, haast is geen goede reden, ook niet bij low budget airlines.

    Wat vaak de illusie geeft van steile bochten is dat als je naar buiten kijkt, je niet evenwijdig aan de dwarsas kijkt, maar al wat naar beneden. Elke bocht wordt daardoor steiler dan hij werkelijk is.
    Aha dat verklaart een hoop. Inderdaad, soms lijkt het erg scheef te gaan. Ik vind het in ieder geval wel leuk, dat maakt het vliegen wat spannender
    pi_60797738
    The Stranger, ik heb op mijn flesje water de angle afgetekend, nameten gaf 45,2 graden
    pi_60797975
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 16:17 schreef DABAMaster het volgende:
    The Stranger, ik heb op mijn flesje water de angle afgetekend, nameten gaf 45,2 graden
    Nogmaals, het lijkt mij stug, maar wie weet.
    Weet wel dat de meeste vliegtuigen geen 100% gecoördineerde bocht maken, waarbij zijwaardse krachten in jouw geval het water naar buiten doen trekken, waardoor het steiler lijkt dan het is. (wat je ook in een auto hebt als je ene bocht maakt, maar dan wat minder aanwezig)
    Maar goed, ik zeg niet dat het niet kan, het komt bijna niet voor en er zijn geen normale vliegprocedures die het voorschrijven dan wel vragen. In ieder geval gaat er dan wel een alarm af (tegen te grote hellingshoeken), iets wat in principe vermeden wordt, indien mogelijk.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')