Hopelijk doen ze allemaal mee.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het is nog niet eens zeker of ze wel mee gaan doen. Bekx wil er overigens wél zeker weer bij zijn.
die wil ik ook nog wel eens zien!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:10 schreef -Nielz- het volgende:
Heeft er iemand nog filmpjes van die Daf TurboTwin in actie?
Heb er namelijk veel van gehoord maar nog niets van gezien.
Tja die had ik zomaar "via via" verkregenquote:
Wees maar niet al te zeker dat die mee gaan doen.. Ik verwacht meer van Marcel van Vliet en zn teamgenoot Hans Bekx...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:16 schreef Syb-Sosef het volgende:
Schaaamteloze TVP... In afwachting van de eerste berichten over de Rooij-tjes die volgend jaar weer gaan knallen.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:29 schreef Klonk het volgende:
ik heb ff wat gemist, van Vliet en Scania racetruck ?
Ik heb een aantal jaar geleden nog met zn Scania racetruck meegereden bij een opening van een eenofander bedrijfquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
* Alexxxxx heeft Marcel van Vliet een paar keer mogen aanschouwen in zn Scania racetruck
Kan het me voorstellen als je jaar op jaar wordt getreiterd door de organisatie.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het is nog niet eens zeker of ze wel mee gaan doen. Bekx wil er overigens wél zeker weer bij zijn.
WTFquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]![]()
Van Vliet gooide hoge ogen bij de Europese kampioenschappen truckracenOp een gegeven moment heeft hij zn racetruck verkocht, en ging hij met zn handelsvoorraad racen!
![]()
[afbeelding]
De mediawagen jaquote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:21 schreef existenz het volgende:
Hmm zat Jack Plooy en Olav Mol in het assistentie team van Stacey?? Zoiets lieten ze niet in Shownieuws zien.
Typisch shownieuwsquote:
Jaquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:03 schreef existenz het volgende:
[..]
Typisch shownieuwsZe hebben dus gewoon over de weg gereden en dat werd groots uitgepakt
![]()
Laatste item geloof ik.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja
was het voor of na de nieuwe halsband van de hond van Viola Holt?
Leuk zo'n Oshkosh, hier http://rodan.implex.net/alliedvaughn/Oshkosh/HET_300k.wmv staat het filmpje.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]![]()
Van Vliet gooide hoge ogen bij de Europese kampioenschappen truckracenOp een gegeven moment heeft hij zn racetruck verkocht, en ging hij met zn handelsvoorraad racen!
![]()
[afbeelding]
maar meteen er vroeg mee beginnen hequote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:02 schreef JosvG het volgende:
Hee Jeroen. We zijn maar meteen weer met 2007 begonnen, dus als er iemand info heeft mail het me of zet het in dit topic dan komt het in de OP!
Whehe, kan ie ze meteen helpen met op tijd inschrijvenquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:30 schreef JosvG het volgende:
Ik krijg net een mailtje van iemand die zich niet kan aanmelden op het forum, maar hij zegt dat een kennis van hem bij de Ginaf fabriek werkt, en ze hebben team de Rooy daar zien lopenDus misschien volgend jaar een Ginaf ipv een DAF?
Gelukkig! Betekent iig dat ze weer mee doen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:18 schreef JosvG het volgende:
Ik heb vandaag bevestiging gekregen dat Team de Rooy werkelijk bezig is met Ginaf om die auto's om te keuren van DAF's naar GINAF's, volgend jaar dus geen DAF meer (Want logischerwijs moet Hans Bekx dit dan ook als hij nog wil starten)
Steyr als in Oostenrijkse (o.a.) wapenfabrikant?quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:
En ginaf heeft geen serieproducten, dus no problemo wat dat betreft verder?
En worden het dan nog wel DAF componeneten, want Ginaf werkt de laatste tijd ook veel met motoren en cabine's van Iveco
En natuurlijk onderdelen vanSteyr
en
Sisu
ja.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:48 schreef Hepheastus het volgende:
[..]
Steyr als in Oostenrijkse (o.a.) wapenfabrikant?
quote:19-01-2006/ ALLEMAAL WEER THUIS.
Na een nachtvlucht en een korte fly-over vanuit Parijs zijn gisteren eindelijk alle teamleden veilig thuis gekomen, een schitterende ervaring rijker. Behalve Henk die reeds reeds zondagavond vloog om zo snel mogelijk terug thuis te zijn, handeldede rest van het team eerst nog enkele zaken af. Brum, jeep en motoren, afzetten aan de haven, alles goed verzegelen voor de bootreis die het rollend materiaal terug naar Europa (Le Havre) moet brengen enz..... De rest van de tijd was er tijd voor wat ontspanning in Dakar vooraleer iedereen zich klaar ging maken voor de terugkeer naar vaderlandse bodem.
Een van de jongens die erg enthousiast werden onthaald was Johan Van der Laan die op zijn schip van de woestijn werd welkom geheten in Dwingelo. Voor vele Dwingelandezen (?) een grote opluchting om hun eigen "Piet Hein" terug in de armen te kunnen sluiten. De horeca ondernemer uit D. zal het zich nog wel lange tijd betreuren dat zijn Dakar zo plots werd opgeblazen maar krijgt er in return een fantastische belevenis en een hele grote vriendenkring bij. Sponsors staan al in de rij om Johan de kans te geven de regio in 2007 nogmaals in vuur en vlam te zetten.
Ook voor "Ries" was het een blij weerzien met Nederland, met spandoek en al stond zijn persoonlijke fanclub hem op te wachten op Schiphol waarna het rechtstreeks doorging naar Harry's feest in Noordwijkhout. Een emotionele Richard kreeg ook daar een warm applaus en ook een verdacht Koninklijk (?)uitziend lint en speeches van grote bewondering, wilskracht en vooral doorzettingsvermogen. Deze twee afgelopen weken hebben ontelbare mensen grote vreugde maar ook grote spanning bezorgd. Vanaf morgen is het echter weer volop realiteit voor deze ondernemer, dan dukt hij weer onder in de anonimiteit en zijn Formule 2 tankstations.
In Luyckgestel waar Henk Vercoelen thuis kwam ging het er misschien ietwat rustiger maar niet minder hartelijk aan toe. De Limburger, altijd een beetje onderkoeld maar erg gedreven (vooral in Dakar zaken), werd ook enthousiast onthaald door familie en vrienden die hun eigen Henk voor de tiende maal over het fameuze Dakar podium hadden zien rijden.
Pascal De Baar was natuurlijk het gespreksonderwerp van de dag met zijn fenomenale blunder-wheelie voor de camera's van Allard Kalff. De spraakwaterval uit Ugchelen, in het dagelijkse leven bedrijfsleider van De Baar Trading wuifde alles echter luchtig weg en was alleen maar uiterst tevreden over zijn arrivée aan het Lac Rose. Zeer veel mensen twijfelden aan een goede afloop voor hem (ikzelf ook) maar toch kreeg de hardste bikkel uit het Noordelijk halfrond het voor mekaar en dat verdiend veel respect. We hadden hem daarstraks al even aan de telefoon :
"Ja .... SUUUPER hoor, echt schittterende ervaring. We hebben nog even zitten narekenen en als je de tijd die ik heb verloren met vanalles en nog wat, tijdstraffen mensen verder helpen enz... zou ik vet in de top twintig hebben kunnen rijden. Niet dat dat zo'n groot probleem is want deze wou ik in de eerste plaats uitrijden maar toch... Als je ziet dat ik maar één dag echt heb doorgetrokken, bijna m'n stuur er af heb gedraaid om zo hard mogelijk te gaan.... toen ben ik bijna iedereen voorbij gereden! Er zit dus wel meer in dan een top veertig, daar gaan we nu naar toe werken. Maar neen, alle gekheid op een stokje, het was echt zoveel leuker dan vorige keer, Je leert zoveel in een eerste jaar en daar hebben we nu de vruckten al van geplukt. Het team zat gewoon perfect in elkaar, een fantastische sfeer, iedereen grapte de hele dag en er was gewoon altijd plezier te beleven,ook de verstandhouding met de andere Nederlanders was dik in orde. Ik kon het met iedereen goed vinden zoals bijv. met die Beach-Boy van een Michel De Groot, op de rustdag lagen wij met z'n allen op een ligbedje te relaxen, een bakkende zon... tegen de 40°C allemaal weggedoken in de schaduw.... behalve die zebra, die lag met z'n onderbroekie in de volle zon helemaal ingesmeerd te zonnen, die had zijn bijnaam snel verdiend. Nu wordt het even wat doorwerken en dan gaan we stilaan al beginnen met 2007. De eerste stappen naar volgend jaar zijn al gezet en we hebben al één nieuwe piloot voor ons team en goeie aanbiedingen voor nieuwe voetuigen. We moeten straks ook onze inschrijvingen gaan beperken en vroegtijdig afsluiten net als ASO om dat we teveel mensen hebben."
DTD - Dutch Team Dakar Stichting " Dutch-Team-Dakar"
Dat is een belangrijk bijkomend voordeel inderdaadquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:37 schreef JosvG het volgende:
Zeg Alexxxx, blauw staat je goed, nu kun jij de OP aanpassen als er iets nieuws in moet
Zover ik heb begrepen is het 100% zeker dat de wagens als compleet worden overgekeurd naar Ginaf.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:44 schreef dakarspecialist het volgende:
oke zoals het er uit ziet is de mogelijk heid dan de rooy daf of ginaf gaat rijden
maar de kas is ook dan daf de ginaf voorassen gaat gebruiken daar daar wel een homolegatie op zit en dan de keuring geen probleem is.
start le dakar 2007 90% zeker in lissabon
ben nu alweer alles aan het regellen
heb vorige week een toyota hdj80 gekocht die 2jaar geleden als perswagen diende
ga deze verder aanpassen en meschien inschrijven als perswagen le dakar 2007
groeten roger
Vreemd want ik heb het uit twee zeer betrouwbare bronnen.. Ach we zullen zien.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:23 schreef dakarspecialist het volgende:
de kans is dat ze gewoon daf blijven heten
alleen ze gebruiken de vooras van ginaf waar door smallere veerpakketen gebruikt kunnen worden en de keuring geen probleem meer is
en het plan is er van gerard om gewoon 15 trucks te maken en met 3 te gaan racen
dit houd dan in dat de homologatie makkelijker is en sneller kan gaan
het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en het hoeft geen daf te zijn van de rooy mag ook volvo,ginaf,scania,enz
maar daf heeft de voorkeur
Scania staat ook voor comfort en duurzaamheid, dat strookt niet helemaal met Dakarquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Scania lijkt me ook hoogst onlogisch. ten eerste is het geen klant, ten tweede: heb je wel eens een Scania in het terrein gezien? T is misschien leuk als bezemwagen, maar niet om mee te rallyrijden....
Vorig jaar wilde de Rooy ook al mee gaan doen aan de rally die Auriol zou gaan organiseren....... de rally werd jammer genoeg afgelast maar er zal dit jaar een nieuwe poging gedaan worden. Ben de naam kwijt... iemand?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:40 schreef dakarspecialist het volgende:
we zullen voorlopig nog moeten wachten met wat het zal worden
maar dat het binnen kort zal zijn wie weet
de rooy heeft plannen net als bekx om dit jaar een extra rally te gaan rijden
maar we wachten af
Dit kan dus nooit, de gehele auto moet Ginaf worden, want die 15 in serie per jaar produceren en ook nog eens aan het gewone publiek verkopen zal dus nooit gaan gebeuren, want de voorwaarde voor een typekeuring is dat er 15 auto's per jaar gebouwd worden, en iedereen zou die in principe moeten kunnen kopen. Dit zal niet gaan gebeuren, en met een Ginaf hoeft dat niet omdat daar al een bestaande typegoedkeuring voor is.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:23 schreef dakarspecialist het volgende:
de kans is dat ze gewoon daf blijven heten
alleen ze gebruiken de vooras van ginaf waar door smallere veerpakketen gebruikt kunnen worden en de keuring geen probleem meer is
en het plan is er van gerard om gewoon 15 trucks te maken en met 3 te gaan racen
dit houd dan in dat de homologatie makkelijker is en sneller kan gaan
het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en het hoeft geen daf te zijn van de rooy mag ook volvo,ginaf,scania,enz
maar daf heeft de voorkeur
Dat het mogelijk is snap ik ook wel, maar het is zowel financieel als in moeite uitgedrukt onhaalbaar voor de Rooy, gewoon de hele wagen omkeuren naar Ginaf's is veel makkelijker en sneller gedaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:52 schreef dakarspecialist het volgende:
het is wel mogelijk ik werk zelf bij de brandweer daar hebben we dafs
met
2500 motor,1800 cabine,ginaf voor assen,daf achterassen en van dit type zijn er 23 gebouwd voor de brandweer nederland
gewoon op kenteken daf 4x4
dus zeg niet is niet mogelijk
veel is mogelijk als je er maar 15 van bouwt en dit moet binnen een half jaar na de rally
Welk korps?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:52 schreef dakarspecialist het volgende:
het is wel mogelijk ik werk zelf bij de brandweer daar hebben we dafs
met
2500 motor,1800 cabine,ginaf voor assen,daf achterassen en van dit type zijn er 23 gebouwd voor de brandweer nederland
gewoon op kenteken daf 4x4
dus zeg niet is niet mogelijk
veel is mogelijk als je er maar 15 van bouwt en dit moet binnen een half jaar na de rally
Ik zie de Rooy best 15 van die dingen bouwen en er 13 in eigen gebruik nemen (al hoewel, wat moet de Rooy met 13 offroad vrachtwagens in hun bedrijfswagenparkquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:32 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dit kan dus nooit, de gehele auto moet Ginaf worden, want die 15 in serie per jaar produceren en ook nog eens aan het gewone publiek verkopen zal dus nooit gaan gebeuren, want de voorwaarde voor een typekeuring is dat er 15 auto's per jaar gebouwd worden, en iedereen zou die in principe moeten kunnen kopen. Dit zal niet gaan gebeuren, en met een Ginaf hoeft dat niet omdat daar al een bestaande typegoedkeuring voor is.
De Rooy heeft wel meer mislukte prototypen achter de schuur staanquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:41 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik zie de Rooy best 15 van die dingen bouwen en er 13 in eigen gebruik nemen (al hoewel, wat moet de Rooy met 13 offroad vrachtwagens in hun bedrijfswagenpark)
De Rooy heeft niks met Stacey te maken, behlave dat ze elkaar zo nu en dan op verjaardagen van familieleden tegen zullen komen toch?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:00 schreef dakarspecialist het volgende:
klopt maar de rooy is ook aan het lobieen
dus wie weet blijft hij niet bij daf/ginaf
man heeft toegezegt met stacey
Kijk, dat wil ik nou nog wel eens weten. Iemand die dat digitaal heeft of ergens op een website heeft staan??quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:08 schreef Klonk het volgende:
het hele verhaal over de afkeuring staat uitgebreid in het nieuwste nummer van de truckstar.
Ik wil allereerst even vragen of je aub. wat aan je spelling wilt doen, ik kan ook niet 100% correct typen maar veel zinnen van jou zijn gewoon niet leesbaarquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:47 schreef dakarspecialist het volgende:
klopt de rooy heeft niks met stacey te maken maar met een eigen man team komen
dus niet via stacey
ik frankrijk gaan de geruchten dat renault de rooy heeft benaderd om met de renault kerax te gaan racen
we zullen wel zien wat het wordt is voral nu speculeren
kunnen het beste afwachten wat het word
de toekomst zal het leren
Ik zal even kijken of de computer beneden nog aanstaat, dan kan ik het even scannen.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:55 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
Kijk, dat wil ik nou nog wel eens weten. Iemand die dat digitaal heeft of ergens op een website heeft staan??
Gaarne!
Leg uit?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef Syb-Sosef het volgende:
okee... homologatie... altijd leuk met die 100 Franse organisaties er bij![]()
Volgens mij is de hoofdreden toch echt de eigenwijsheid van DAF+teams.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:23 schreef Syb-Sosef het volgende:
Touareg van Olav Mol?? Zijn eigen exemplaar neem ik aan dan?
Nou, homologatie lijkt al enkele keren HET grote struikelblok te zijn voor enkele teams. En ik begrijp dat dat onder andere komt omdat (minimaal) 3 organisaties zich er mee bemoeien...
en ja, het getal 100 was natuurlijk overdreven...
De Touareg waar Olav Mol mee gereden heeft bedoel ik, deze dus:quote:Op maandag 30 januari 2006 21:23 schreef Syb-Sosef het volgende:
Touareg van Olav Mol?? Zijn eigen exemplaar neem ik aan dan?
Nou, homologatie lijkt al enkele keren HET grote struikelblok te zijn voor enkele teams. En ik begrijp dat dat onder andere komt omdat (minimaal) 3 organisaties zich er mee bemoeien...
en ja, het getal 100 was natuurlijk overdreven...
Nu wel, kijk maar omhoogquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:42 schreef Dangel het volgende:
Dakar is gaaf. Maar het plaatje doet het niet van Olaf Mol?
Als perswagen volgens mijquote:Op woensdag 1 februari 2006 18:17 schreef Syb-Sosef het volgende:
De Touareg van Olav Mol. Heeft ie dan als assistentie mee gereden dit jaar dan ofzo? Helemaal gemist?
Komen ze nog ergens een keer in het openbaar ?quote:Op maandag 30 januari 2006 21:20 schreef JosvG het volgende:
Ik wilde foto's schieten maar die mocht ik niet op internet plaatsen, dus heb ik dat ook maar niet gedaan. De wagens zien er gewoon goed uit, een nieuwe cabine en nieuwe laadbak erop en ze zouden Dakar 2007 weer gewoon kunnen overleven!
Ik heb er een op mijn kamer staanquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Puike miniatuur, 59 euro is niet duur. hier te koop
Heee Jos, heb je al nieuws voor volgend jaar?? Is het team Tridec al bezig ermee en wat denk je van de rijdersbezetting? Of iets van andere teamsquote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:25 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik heb er een op mijn kamer staan
[afbeelding]
Sorry voor de kutfoto, telefoonkwaliteit
quote:Heden zijn we druk bezig met aanpassingen aan de site. Hopelijk zien we u binnenkort terug op deze pagina. Namens Team de Rooy, nog even geduld dus.
Het is dus helemaal niemand die de insiders zouden moeten kennen, ik ken die persoon toevallig maar het is helemaal geen bekende in de rallywereld ofzo, en ik weet dus niet of ik mag zeggen wie het is dus dat laat ik maar in het midden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Hm ben toch benieuwd wie er in Blom zn truck gaat 'decor-rijden':) Kun je ook geen tipje van de lsuier lichten over waar de insoders die persoon van zouden kunnen kennen?
Exact MAN groter... Hm Drie racetrucks zou gaaf zijnEn misschien wil Kabirov of Tchaguin wel voor Exact MAN gaan rijden?
Bekx niet in een Ginaf?Waar heeft hij Dakar de eerste 7 keer dan in gereden?
[afbeelding]
Helaas, misgegokt haha, hij heeft een bedrijf in Eindhoven dat weinig met transport te maken heeft, maar het wordt vanzelf een keer bekend en ik kan je vertellen dat je er echt niks aan hebt om de naam te weten, dus ik neem gewoon geen risicoquote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Hm, apart...
En ik ken ook niemand in de rallywereld, maar wel mensen in de transportwereld en de carrosseriebouw uit EindhovenDan ken ik m ook niet?
De Rooy is niet met DAF maar met GINAF bezig.quote:Op maandag 6 maart 2006 17:54 schreef dakarspecialist het volgende:
de rally in juni is de rally die oud dakar directeur hubert auriol die vorigh jaar al zou gerden worden mar werd afgelast
de rooy zou deelnemen met 1 race truck puur ter voorbereiding en testen voor de dakar
daf en de rooy zijn druk doende met de oplossing voor de fiasco van afgelopen jaar
hoe en wat mag ik nog niet zeggen dit komt later wel.
mee foto's van mij verzameling zal kijken wat ik kan doen
maar meer zal volgen
groeten roger
waarschijnlijk omdat ze er zuinig op zijn, en hij moest toch weer terug bij die gele rijders vandaan... en de rooy is en blijft s lands grootste truckvervoerder....quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:37 schreef tenharkeldakar het volgende:
de ginaf van de gebroeders van ginkel is laatst bij de rooy gezien waarom wie weet
Ik kan me moeilijk voorstellen dat hij de onafhankelijke wiel ophanging van de Ginaf onder zijn DAF wil monteren, tenzij het homologatiegewijs niet anders kan, het systeem onder zijn huidige DAF is namelijk beter dan de onafhankelijke ophanging.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:30 schreef tenharkeldakar het volgende:
mijn naam is lars ten harkel
wat hutten gaat doen heb gehoord dat hij het kia project wil verkopen
ik ga zelf het nk rijden voor mijn licentie de bowler van me pa staat nu in zutphen
er zijn veer geruchten over de rooy maar het laatste wat ik heb gehoord is dat hij heeft getest met een ginaf wat daar van waar is weet ik niet maar als hij zijn daf's wil omkeuren kan hij wel bij de ginaf gekeken hebben naar de onafhankelijke wiel ophangging dat hebben de daf's niet
meer nieuws volgt
Ginaf gebruikt ook de normale DAF assen voor hun productie, die zouden in principe dus ook gewoon gehomologeerd kunnen worden met een GINAF merknaam erop, dit lijkt me een logischere stap dan de GINAF onafhankelijke assen te gebruiken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:41 schreef tenharkeldakar het volgende:
dat van jan heb ik ook gehoord maar die wiel ophanging moet bijna wel wil je de zelfde papieren hebben als ginaf dat is wat ik heb gehoord veder weet ik het niet
Dat die GINAF's niet helemaal geschikt zijn als rallyvoertuig is helemaal geen verrassing. Die dingen trekken gewoon een té diep spoor, en zijn niet helemaal klaar voor de woestijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:31 schreef dakarspecialist het volgende:
ja dat is zo
maar de organisatie heeft een max inschrijving hierdoor zullen er steed veel buiten de boot vallen
zal in 2008 geheel druk zijn 30ste rally en messchien weer start in parijs
in elkgeval zijn ze daar hard mee bezig om weer in parijs te gaan starten in 2008
maar ja zolang er veel steden zijn die er dik voor betalen om de start te hebben en parijs zegt geen interesse te hebben er voor te betalen is het afwachten.
zal in elkgeval mijn schrijven hier proberen te verbeteren
zodat het weer goed leestbaar is
vandaag in belgie geweest bij vannierschot hij heeft de race ginaf nog maar staat te koop
hij zei mooie en snelle truck alleen de vering is KUT. als ze dit goed verandere wil ik het weer een proberen met een race truck maar met deze niet meer
veel te veel problemen met de onafhankelijke vering is 10x niks voor in de dakar
gewoon veerpakketen is het beste
nieuws van kamaz zij zijn bezig met cummens diesel motoren
groeten dakarspecialist
Sorry, maar ik vind interpunctie toch wel even een pré hier.quote:Op maandag 13 maart 2006 17:21 schreef tenharkeldakar het volgende:
de dakar organisatie heeft vw wel te kennen gegeven dat ze niet meer zoveel service auto's mogen inschrijfen afgelopen jaar hadden ze 27 volgwagens en dat laat de organisatie niet weer toe want dat brengt de kleiner team al met de boot over toch in de problemen kwa service dit stond in een franse krant 2 weken terug.
We kunnen hier wel zo door gaan maar schieten we niks mee op. Laten we het vanaf nu houden op dakar 2007, ik denk dat het meerendeel van de mensen die hier komen daar meer interesse in hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:59 schreef dakarspecialist het volgende:
we kunnen hier we zo door gaan maar schieten we niks mee op.
laten we het vanaf nu houden op dakar2007.
denk dat het meer en deel dat hier komt daar meer interesse in heeft.
goed heb mij eerste modellen klaar bmw x5 en x3 van x-raid
de bmw x5 uit spanje,toyota rav4 van coen wauters en ferijn.
en de eerste twee bowlers dit alles in schaal 1:43
het model van de bowler schaal1:18 komt er aan
ben deze geheel zelf aan het maken,dus de gehelle body is ontzetend veel werk.
maar hij begint er goed uit te zien
zal binnen kort de eerste foto's hier plaatsen.
vooral met het model van de bowler hoop ik veel klanten te krijgen.
er is maar 1 fabrikant die een bowler als schaal model heeft en deze is in de schaal 1:43
dus de onse word een stuk groter zal donderdag de eerste foto plaatsen hier op het forum van dit model
groeten dakarspecialist
Het wil nu niet bepaald doordringen geloof ik zo. Kun je niet als modje op een of andere manier duidelijk maken dat een spellcheck en een beetje interpunctie toch wel gewenst is?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
We kunnen hier wel zo door gaan maar schieten we niks mee op. Laten we het vanaf nu houden op dakar 2007, ik denk dat het meerendeel van de mensen die hier komen daar meer interesse in hebben.
Goed, ik heb mijn eerste modellen klaar, de BMW X5 en X3 van x-raid; de BMW X5 uit Spanje; Toyota RAV4 van Coen Wouters en Ferijn en de eerste twee Bowlers. Alle modellen zijn in de schaal 1:43
Het model van de bowler schaal1:18 komt er aan. Ik ben deze geheel zelf aan het maken, dus ook de hele body en dat is ontzettend veel werk, maar hij begint er goed uit te zien. Ik zal binnenkort de eerste foto's hier plaatsen. Vooral met het model van de Bowler hoop ik veel klanten te krijgen, want er is maar 1 fabrikant die een bowler als schaalmodel heeft en deze is in de schaal 1:43. Onze Bowler word duseen stuk groter, ik zal donderdag de eerste foto van dit model hier op het forum plaatsen.
groeten dakarspecialist
Ik kan ze moeilijk dwingen, helaas.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:15 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het wil nu niet bepaald doordringen geloof ik zo. Kun je niet als modje op een of andere manier duidelijk maken dat een spellcheck en een beetje interpunctie toch wel gewenst is?
je hebt daar links een vakje wat je aan kan vinken en onderop je scherm die ene knop met 'verwijder geselecteerde berichten'quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan ze moeilijk dwingen, helaas.
De inhoud is erg goed. De vorm alleen nietquote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:02 schreef stinkie het volgende:
[..]
je hebt daar links een vakje wat je aan kan vinken en onderop je scherm die ene knop met 'verwijder geselecteerde berichten'
Doe eens voorquote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De inhoud is erg goed. De vorm alleen niet
Dan maar zo:
dakarspecialist en tenharkeldakar, zouden jullie alsjeblieft voortaan jullie stukjes eerst in Word willen typen en dan voor je het hier post, evn de spellings-, en gramaticacontrole er over heen halen? Dat zou het voor de andere lezertjes hier een stuk gemakkelijker maken julile bijdragen te lezen en vooral te begrijpen. Bij voorbaat dank.
quote:
zoals je zonet deed, maar dan moet hij op internet staan. een goede uploader is http://xs.toquote:Op zondag 19 maart 2006 14:38 schreef tenharkeldakar het volgende:
vraagje hoe zet ik er een foto op???
--edit zie onderquote:
Zou me heel eerlijk gezegd niks verbazen als ze Kleinschmidt zoudenvervangen, ze lijkt gewoon niet opgewassen tegen de Mitsubishi coureurs, en ik moet haar gewoon nietquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:43 schreef tenharkeldakar het volgende:
Het laatste nieuws uit het vw kamp is:
Dat Jutta Kleinschmidt wel eens vervangen zou kunnen worden door Carlos Sousa.
Het is nog een gerucht dus laten we afwachten.
iets met geldquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:52 schreef JosvG het volgende:
Vertaling, mijn Duits is niet zó geweldig, en ik heb gewoon weinig zin om zo'n lap Duitse tekst begrijpend te gaan lezen(Ik haat de Duitse taal, ook al kan ik het wel begrijpen)
Ah ok, daar heb ik al niks mee te makenquote:
Geef eens 1 goede reden waarom de Rooy 15 trucks zou bouwen samen met Ginaf? Is dat niet een beetje dubbelopquote:Op maandag 3 april 2006 10:43 schreef dakarspecialist het volgende:
Nu even dit het was geen 1 April grap.
De pre-start zal inderdaad in Zandvoort zijn deze gegevens heb ik al binnen en wel 26 november.
Nieuws van de Rooy er worden er 15 gebouw samen met ginaf alleen de kans bestaat dat e daf blijven heten de trucks
Stacay komt waarschijnlijk met een wat groter team.
De Ginafs met Caterpillar motor werden toch ook niet Caterpillar genoemd? Bbeetje raar dit... En hoe zit het met Bekx? En het team van Ginaf zelf?quote:Op maandag 3 april 2006 17:02 schreef dakarspecialist het volgende:
Hier het hele bericht dat ik binnen kreeg.
De mannen van Team De Rooij moeten een oplossing zien te vinden voor de problemen met de homologatie die ervoor zorgden dat het team niet mee mocht doen aan Dakar 2006.
Alles wijst er op dit moment op dat het team in december met Ginaf trucks aan de start van Dakar 2007 zal verschijnen. Ginaf bouwt standaard 4x4’s, waardoor het gemakkelijker is om een homologatie te verkrijgen. Gerard de Rooy wil er 15 laten bouwen en met 3 trucks deelnemen aan de rally. De kans is aanwezig dat de truck de naam DAF blijft houden, omdat men mogelijk gebruik blijft maken van een DAF motor. Team De Rooy is naar het schijnt op dit moment aan het testen op een locatie in Marokko.
Hans Bekx gaat niet met een rally meeedoen in Juni denk ik, daar heeft hij helemaal geen tijd voorquote:Op maandag 3 april 2006 17:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Hans Bekx mag wel opschieten dan, als hij nog steeds in juni met een rally mee wil doen...
En dat van Team Exact MAN is natuurlijk geen nieuws he, dat was in januari al bekend(driejaarcontract met MAN)
Voor zobver ik weet was de enige reden dat hij met Ginaf reed, omdat DAF destijds nog weigerde aan Le Dakar mee te werken, nog als gevolg van het fatale ongeluk in 1988... Want hij reed in het begin immers met een oude 3600 servicetruck van De Rooy.. Maar wel met een Ginaf grille.. en nu rijdt diezlfde truck nog steeds mee, voor MD trucks dacht ik, en nu is het weer egwoon een DAF 3600 ipv een Ginaf F2222...quote:Op maandag 3 april 2006 17:39 schreef JosvG het volgende:
[..]
Hans Bekx gaat niet met een rally meeedoen in Juni denk ik, daar heeft hij helemaal geen tijd voorOf hij moet zijn DAF's gebruiken. Het lijkt me nogsteeds onlogisch dat hij met Ginaf in zee gaat, want hij is een keer overgestapt naar DAF en dat moet toch een reden hebben gehad lijkt me.
Ginaf bouwt voor Daf trucks, zoals Nedcar dit doet voor Smart doet. DakarSpecialist heeft dus verklaard dat ze 15 trucks gaan bouwen. Op deze manier kunnen ze dus de trucks homologeren zoals tean de Rooy de ooto`s wilt hebben.quote:Op maandag 3 april 2006 17:12 schreef JosvG het volgende:
Ik snap er eerlijk gezegd ook weinig van. Waarom zou een vrachtwagen wel ineens DAF mogen heten als er een Ginaf onderstel onderzit. Die kan een DAF nog slechter homologeren dan de 2006 trucks![]()
Kan iemand me daar een verklaring voor geven.
Nee.quote:Op maandag 3 april 2006 18:31 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Ginaf bouwt voor Daf trucks, zoals Nedcar dit doet voor Smart doet.
Dat snap ik allang allemaal wel, maar mijn grote vraag is dus. Waarom gaan ze die trucks DAF noemen??quote:Op maandag 3 april 2006 18:51 schreef dakarspecialist het volgende:
Nu ik heb een mail gekregen met daarin het bericht overd e Rooy dat hij waarschijnlijk 15 trucks gaat bouwen.
Ik heb de mail van iemand gekregen die direct contact met de Rooy heeft.
Ginaf bouwt inderdaat eigen wagens maar maken gebruik van daf componenten.
Ik werk bij de brandweer daar haden we drie daf 2300 4x4 onderstel van ginaf rest van daf.
Dus het kan dat je een truck maak voor de ander met andere naam alleen krijg je dan een homologatie er op.
Ginaf bouwt eigen trucks op basis van DAF onderdelen, maar Ginaf bouwt alleen speciale voertuigen in serie (4x4's dus bijvoorbeeld).quote:Op maandag 3 april 2006 18:31 schreef Baan1980 het volgende:
Wauw DakarSpecialist!!! Das erg mooi. Hoe heb je die stickers zo gekregen? Van foto`s?
[..]
Ginaf bouwt voor Daf trucks, zoals Nedcar dit doet voor Smart doet.
Kheb het maar een beetje recht getrokkenquote:Op maandag 10 april 2006 10:14 schreef grp het volgende:
de dakarsp weet niet erg goed waar hij over praat de nw wagens van de rooy worden
ginaf,s en powerd bij daf men kan niet anders daar daf geen nw 4x4 trucks levert met
de nw cf cabine en moter, de oude voertuigen konden nog op de oude homelegatie van
de brandweer 4x4 die ginaf bouwde 4 jaar geleden voor daf.
de rooy was zeer tevreden na de eerste test,s in narbon en marroco dus het is nu
afwachten. groet de dakarjunk
Dit kwam toevalig tegen...... Hoe beschrompen kan een insteling werken.quote:Dakarspecialist weet niet erg goed waar hij over praat.
De nieuwe wagens van de Rooy worden Ginaf`s en powered bij Daf. Men kan niet veel anders omdat Daf geen 4x4 trucks levert met de nieuwe CF-cabine en motor. De oude voertuigen konden nog op de oude homelegatie van de 4x4 brandweer auto's die Ginaf bouwde 4 jaar geleden voor Daf. De Rooy was zeer tevreden na de eerste tests in narbon en Marokko dus het is nu het afwachten.
groet de dakarjunk
quote:Sponsoring vrachtwagenteam De Rooy verboden
AMSTERDAM - De website van het vrachtwagenteam van Jan en Gerard de Rooy mag niet meer gesponsord worden door sigarettenfabrikant Gauloises. Dat heeft de Reclame Code Commissie beslist.
Het team van De Rooy werd in de Dakar Rally vier jaar lang gesponsord door Gauloises. Op de website van het team stonden reclame-uitingen van de sigarettenfabrikant. Maar volgens de Reclame Code Commissie is dat in strijd met de Tabakswet.
De uitspraak is nog niet helemaal definitief. Gauloises heeft nog een week de tijd om er tegen in beroep te gaan. Wel is de internetsite van Team de Rooy al uit de lucht gehaald.
Dat Dakar niet meer is dan alleen vrachtautootjes vind ik juist een pré om het meer te gaan volgenquote:Op maandag 10 april 2006 11:24 schreef stinkie het volgende:
is het niet kunnen schrijven een vereiste om inside info over de Dakar te hebben?
Ik heb eerlijk gezegd niet eens meer zin om het topic te volgen op deze manier. Ten eerste is Dakar meer dan alleen vrachtautootjes, ten tweede krijg ik koppijn van die letters die in willekeurige volgorde hier worden neergekwakt.
Valt ook wel op dat ons nieuwe schrijfwonder vandaag pas geregistreerd heeft, Gaan we hier nu een persoonlijke vete krijgen over wie er meer weet?
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:01 schreef JosvG het volgende:
Ik weet dat er een Nederlander (uit Eindhoven) is die ook Dakar gaat rijden met de oude Renault van Pierre Blom, hij heeft die wagen gekocht en is druk doende met voorbereidingen. Ik weet alleen niet of ik mag zeggen wie het is, maar dat is ook niet zo belangrijk omdat hij nieuw is, en waarschijnlijk toch niemand hem kent.
Team Exact/MAN is al weer druk bezig met de voorbereidingen voor Dakar 2007, ik heb al een paar plannen aangehoord, maar ik mag er natuurlijk nog niks over gaan zeggen. Ik kan 1 ding verklappen en dat is dat het alleen maar groter wordt.
Over de Rooy en Bekx is het laatste dat ik gehoord heb dat de Rooy druk doende is met Ginaf om hun wagens om te keuren, en dat Gerard weer graag wil, en Jan nog twijfelt.
Bekx wil schijnbaar niet naar Ginaf toe, en de DAF zal hij ook nooit gehomologeerd krijgen, dus die moet naar een nieuw merk toe, of het is exit Bekx.
Dit was zo'n beetje alles wat ik tot nu toe heb gehoord.
Jij zit goed in de roos. Mensen uit Eindhoven zullen allemaal wel weten waar het nu over gaat, je ziet hun auto's om de haverklap in Eindhoven rijden, want ze zijn behoorlijk groot. Ik mag er over een week trouwens ook beginnen met lessenquote:Op zondag 16 april 2006 21:59 schreef Harry44 het volgende:
Ik heb ook zoiets gehoord van een oom van mij die bij Renault werkt. Hij schijnt een grote rijschool te hebben. Klopt dit? Iik heb begrepen dat het team als officieel Renault team zal worden ingeschreven. Ze hebben een overeenkomst voor 3 jaar waarbij het 1e jaar gezien zal worden als leerjaar. Afhankelijk van de prestatie zal Renault meer voertuigen inzetten waaronder een echte racetruck. Ik heb wel begrepen dat die rijschoolhouder uit Eindhoven al vanaf zijn 12 jaar aan het rijden is en dat hij over een ongeloofelijke voertuigbeheersing beschikt. Hij schijnt al getest te hebben bij Renault in Frankrijk waarbij meer chauffeurs waren en hij schijnt daar een ongeloofelijke indruk achtergelaten te hebben. Nu maar zien hoe hij het in de Dakar doet.
[..]
quote:Op maandag 17 april 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach, dat bewijst in ieder geval dat dakarspecialist zijn post door de spellingscorrectie van Word heeft gehaald, en daar ben ik persoonlijk erg blij om
quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:25 schreef dakarspecialist het volgende:
Nu dit is 1 van de nieuwe regelingen in de dakar rally.
De organisatie wil tegen gaan dat er teveel wagens per team mee gaan.
Dus max. 15 voertuigen per team ex de T5 service
Dus het betreft 15 race voertuigen. (auto, truck of motor)
Ook de service voertuigen worden beperkt maar hoe weet ik nog niet.
Groeten dakarspecialist
Nou, ik heb dit ook gehoord, maar ik heb gehoord dat dit slechts een richtlijn was, en geen regel. Ik zal het vanavond eens aan mijn vader vragen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:25 schreef dakarspecialist het volgende:
Nu dit is 1 van de nieuwe regelingen in de dakar rally.
De organisatie wil tegen gaan dat er teveel wagens per team mee gaan.
Dus max. 15 voertuigen per team ex de T5 service
Dus het betreft 15 race voertuigen. (auto, truck of motor)
Ook de service voertuigen worden beperkt maar hoe weet ik nog niet.
Groeten dakarspecialist
Aan het opruimen?quote:Op zondag 30 april 2006 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb het gouden boek over Parijs-Dakar 1988 te koop, meer info in [TK] diverse truckboeken en tijdschriften
interessante info kan ik uit je stukje halen maar communiceer jij in je mails net zo als hier op fok?quote:Op maandag 8 mei 2006 19:18 schreef dakarspecialist het volgende:
News news.
Heb vandaag vanuit techie een mail gehad over het voorstel van nieuwe reglementen voor de trucks klasse in de Dakar rally.
25 april was er bij ASO samen met de truck teams een voorstel over nieuwe reglementen over de truck klasse in de Dakar.
De truck klasse word in tweeën gesplitst, namelijk serie trucks(man L, MB Unimog, renault kerax, liaz,) en een super camion klasse.
In de super camion klasse heeft een ruimer homologatie reglement.
Iedereen moet nu zijn eigen wens/wil er over laten gaan en voor legen aan de ASO.
Er gaat zeker dat er 15 trucks moeten worden gebouwd om te homologeren.
Een voorstel van uit techie, dat de versnellingbak, assen, en motoren mogen worden gebruikt van elk merk maar de motoren moeten we in minimaal 15 trucks zijn gebruikt.
Ook een 1 meter regel voor de plaats van de motor.
En dat de laadbak niet onder het dak van de cabine mag komen.
Dus dat hij er uit ziet als een gewone truck met opbouw.
Eind mei komt van uit de ASO de regelementen hoe het er uit zal gaan zien
11 mei in eindhoven de voorstelling met de gehele ASO van Le Dakar 2007
Start Lissabon.
Groeten dakarspecialist.
Gastquote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:30 schreef dakarspecialist het volgende:
Ook de MAN van stacey is geen originele truck.
Zelfs bij de meeting bij ASO kreeg stacey te horen dat zijn truck afgelopen jaar niet gehomologeerd mocht worden want het is een kopie van de DAF.
En dat gaat het hier imo ook worden... Ze moeten niet teveel verschillende klassen gaan maken, want het wordt op deze manier steeds minder interessant...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Stacey zn truck een kopie van DAF?![]()
De opbouw misschien ja....
En bij truckracen is die verdeling er ook geweens, min of meer gewone trucks, en speciale supertrucks, daar is het één grote flop geworden.
Ik snap sowieso niet hoe hij hierbij komtquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:05 schreef Alexxxxx het volgende:
ah, dus een vertaling van een vertaling van een vertaling. En de laatste regel is ineens totaal aners van toon, alsof die er aanvast is geplakt
Alleen jammer voor Macik (of een van zn vertalers) dat MAN, in tegenstelling tot DAF, WEL 4x4 trucks bouwt, ze zijn op dat gebied zelfs marktleider in Nederland....
Damn, het wordt echt steeds slechter met Dakar... Over 10 jaar hebben ze waarschijnlijk gewoon een afgerasterd parcours door de woestijn, en valt het in de zomervakantie ofzoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:56 schreef Alexxxxx het volgende:
het moet niet gekker worden, ze starten niet meer op 1 januari?
als dit allemaal waar is wat jij zegt, dakarspecialist, ben ik bang dat het nog weinig met de oorspronkelijke dakar te maken heeft in 2007....
Dit is ook hoe ik het verhaal begrepen heb. Lijkt me geen speld tussen te krijgen dat er wel degelijk een vergelijking is...quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:12 schreef Rich63 het volgende:
Ik wil hier toch graag op reageren.
De Tridec MAN is volgens het concept van de " De Rooy DAF's" gebouwd. Ik heb het dan over de (voor) wielophanging, plaatsing verdeelbak, locatie vooras en dergelijke. De voorasgeleiding is overgenomen van de " De Rooy DAF's".
Natuurlijk is de Tridec truck met MAN componenten opgebouwd, maar met de " architectuur" van de " De Rooy DAF's". En laten we eerlijk zijn, de MAN is na het Tridec avontuur met de " oude" DAF van De Rooy gebouwd, waardoor de DAF's nimmer een kopie van de Tridec MAN kunnen zijn.
De tweede plaats van Stacey dit jaar heeft dus wel bewezen dat er met dit concept gescoord kan worden.
Dit klopt in grote lijnen wel ja, maar ik wil maar zeggen dat dit concept ontwikkeld is door de mensen van Tridec, voor de DAF destijds. Dit concept is overgenomen in de MAN's, en de Rooy heeft dit ook overgenomen. Het concept is dus ontwikkeld door Tridec, en die zitten nu bij MAN.quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:12 schreef Rich63 het volgende:
Ik wil hier toch graag op reageren.
De Tridec MAN is volgens het concept van de " De Rooy DAF's" gebouwd. Ik heb het dan over de (voor) wielophanging, plaatsing verdeelbak, locatie vooras en dergelijke. De voorasgeleiding is overgenomen van de " De Rooy DAF's".
Natuurlijk is de Tridec truck met MAN componenten opgebouwd, maar met de " architectuur" van de " De Rooy DAF's". En laten we eerlijk zijn, de MAN is na het Tridec avontuur met de " oude" DAF van De Rooy gebouwd, waardoor de DAF's nimmer een kopie van de Tridec MAN kunnen zijn.
De tweede plaats van Stacey dit jaar heeft dus wel bewezen dat er met dit concept gescoord kan worden.
Ziet er erg goed uitquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:48 schreef dakarspecialist het volgende:
Hier is hij dan de kia sorento dakar 2006.
uitvoering E.Dollevoet/W.Post
model speciaal gemaakt voor hutten team.
dit i.v.m dansen van W.Post.
[afbeelding]
Was gezellig donderdag in eindhoven.
heb veel bekijks gehad met mijn modellen van de dakar.
zelfs de directeur van de ASO heeft even staan kijken en hebben gepraat over de modellen.
ook diverse teams hebben als nog interesse in modellen van hun auto of truck.
zelfs Mirjan van de Pol wil graag een model van haar yamaha.
groeten Dakarspecialist
Vink en Van Winkoop zijn toch ook sponsor van het Ginaf Team?quote:Op zondag 21 mei 2006 10:59 schreef dakarspecialist het volgende:
weer een nieuwe truck team uit nederland.
[[url=Barnevelds team van start in zwaarste rally
BARNEVELD - De fameuze Dakar Rally krijgt in 2007 een Barnevelds tintje. Als de organisatie op 1 juni akkoord gaat met de inschrijving dan komt Vink met een eigen team in actie in de wedstrijd voor vrachtwagens.
Rob Vink zal de Ginaf, in de vertrouwde gele huiskleur, besturen. De Barnevelder wordt bijgestaan door Martien Hol en navigator Gerard van Winkoop. Bert van de Veer is de manager van het Vink Rally Team.
Vanavond, vrijdag 19 mei, om 18.00 uur wordt de Dakarcombinatie gepresenteerd in De Hoefslag in Barneveld. Volgens Rob Vink moet het team nog een kleine slag om de arm houden. ,,We horen officieel na 1 juni of we mogen starten. We hebben aan alle voorwaarden voldaan, maar de belangstelling is groot. We moeten nog even afwachten, dat is de enige hobbel die we nu nog moeten nemen.’’
Service van Ginaf-team
Vink, Hol en Van Winkoop komen in Le Dakar 2007, die op 6 januari van start gaat in Lissabon, in actie met een 4x4 Ginaf. ,,We hebben de wagen gekocht van een Belgische deelnemer. Er zit een caterpillar motor in met 950 pk.’’
Hoewel Martien Hol en navigator Gerard van Winkoop de technische mensen zijn aan boord van de Vink Ginaf maakt het team gebruik van de service van het officiële Ginaf Team, dat ook met twee wagens aan de monsterrally wil deelnemen.. ,,We vormen ons eigen Vink Rally Team, maar kunnen t
Foto: Rob Vink (links), Martien Hol, Bert van de Veer en Gerard van Winkoop hopen in januari 2007 van start te gaan in de rally Le Dakar.
[img]http://tinypic.com/1085or7.jpg]afbeelding[/url]]
Ik gok dat die zodra het kan zich inschrijvenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:03 schreef Harry44 het volgende:
Wat gaat bv Ginaf doen.
@Alexxxx:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik gok dat die zodra het kan zich inschrijven
Dat de Rooy officieel weer met DAF gaat beginnen heb ik ook gehoord, maar wat ze nu precies willen weet ik nog steeds nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:03 schreef Harry44 het volgende:
Jos v G. Klopt het dat Team Exact komend jaar met 2 extra auto's gaat rijden? Ik heb zojuist uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat de Rooy officieel gaat deelnemen met Daf. Bekx zou ook met Daf gaan deelnemen. De aanpassingen in het regelement bieden de mogelijkheden. Het Renault team gaat misschien met een 2e auto deelnemen. Heeft iemand nog nieuws van ander teams vernomen. Wat gaat bv Ginaf doen.
Ziet er weer goed uitquote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:05 schreef dakarspecialist het volgende:
Hallo
Nu inschrijving Le Dakar 2007 vanaf vandaag geopend.
Ginaf Nederland is met drie trucks bezig
2x nieuwe race truck en een nieuwe service truck.
Bowler is bezig met een officieel fabrieks team.
Met daar in de gebroeders round en chris leijds.
Verder is het overal stil zoals ik altijd zeg verdacht stil.
Maar binnen kort weten we meer.
Hier een nieuw model dat ik klaar heeft
En mercedes unimog dubbele cabine
Schaal 1:43
Cabine is zelf verlengt en gegoten.
Ook de laadbak is zelf gegoten
Decals zelf gemaakt
Meer versies zullen snel volgen hier van
Groeten Dakarspecialist
[afbeelding]
Nee dat ben ik.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:47 schreef JosvG het volgende:
Was jij trouwens degene wiens broer bij Vullings werkt? Ik ga er ook beginnen vanaf deze week![]()
quote:
Ik ben nu collega van je broerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |