Gelukkig! Betekent iig dat ze weer mee doen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:18 schreef JosvG het volgende:
Ik heb vandaag bevestiging gekregen dat Team de Rooy werkelijk bezig is met Ginaf om die auto's om te keuren van DAF's naar GINAF's, volgend jaar dus geen DAF meer (Want logischerwijs moet Hans Bekx dit dan ook als hij nog wil starten)
Steyr als in Oostenrijkse (o.a.) wapenfabrikant?quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:
En ginaf heeft geen serieproducten, dus no problemo wat dat betreft verder?
En worden het dan nog wel DAF componeneten, want Ginaf werkt de laatste tijd ook veel met motoren en cabine's van Iveco
En natuurlijk onderdelen van Steyr en Sisu
ja.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:48 schreef Hepheastus het volgende:
[..]
Steyr als in Oostenrijkse (o.a.) wapenfabrikant?
quote:19-01-2006/ ALLEMAAL WEER THUIS.
Na een nachtvlucht en een korte fly-over vanuit Parijs zijn gisteren eindelijk alle teamleden veilig thuis gekomen, een schitterende ervaring rijker. Behalve Henk die reeds reeds zondagavond vloog om zo snel mogelijk terug thuis te zijn, handeldede rest van het team eerst nog enkele zaken af. Brum, jeep en motoren, afzetten aan de haven, alles goed verzegelen voor de bootreis die het rollend materiaal terug naar Europa (Le Havre) moet brengen enz..... De rest van de tijd was er tijd voor wat ontspanning in Dakar vooraleer iedereen zich klaar ging maken voor de terugkeer naar vaderlandse bodem.
Een van de jongens die erg enthousiast werden onthaald was Johan Van der Laan die op zijn schip van de woestijn werd welkom geheten in Dwingelo. Voor vele Dwingelandezen (?) een grote opluchting om hun eigen "Piet Hein" terug in de armen te kunnen sluiten. De horeca ondernemer uit D. zal het zich nog wel lange tijd betreuren dat zijn Dakar zo plots werd opgeblazen maar krijgt er in return een fantastische belevenis en een hele grote vriendenkring bij. Sponsors staan al in de rij om Johan de kans te geven de regio in 2007 nogmaals in vuur en vlam te zetten.
Ook voor "Ries" was het een blij weerzien met Nederland, met spandoek en al stond zijn persoonlijke fanclub hem op te wachten op Schiphol waarna het rechtstreeks doorging naar Harry's feest in Noordwijkhout. Een emotionele Richard kreeg ook daar een warm applaus en ook een verdacht Koninklijk (?)uitziend lint en speeches van grote bewondering, wilskracht en vooral doorzettingsvermogen. Deze twee afgelopen weken hebben ontelbare mensen grote vreugde maar ook grote spanning bezorgd. Vanaf morgen is het echter weer volop realiteit voor deze ondernemer, dan dukt hij weer onder in de anonimiteit en zijn Formule 2 tankstations.
In Luyckgestel waar Henk Vercoelen thuis kwam ging het er misschien ietwat rustiger maar niet minder hartelijk aan toe. De Limburger, altijd een beetje onderkoeld maar erg gedreven (vooral in Dakar zaken), werd ook enthousiast onthaald door familie en vrienden die hun eigen Henk voor de tiende maal over het fameuze Dakar podium hadden zien rijden.
Pascal De Baar was natuurlijk het gespreksonderwerp van de dag met zijn fenomenale blunder-wheelie voor de camera's van Allard Kalff. De spraakwaterval uit Ugchelen, in het dagelijkse leven bedrijfsleider van De Baar Trading wuifde alles echter luchtig weg en was alleen maar uiterst tevreden over zijn arrivée aan het Lac Rose. Zeer veel mensen twijfelden aan een goede afloop voor hem (ikzelf ook) maar toch kreeg de hardste bikkel uit het Noordelijk halfrond het voor mekaar en dat verdiend veel respect. We hadden hem daarstraks al even aan de telefoon :
"Ja .... SUUUPER hoor, echt schittterende ervaring. We hebben nog even zitten narekenen en als je de tijd die ik heb verloren met vanalles en nog wat, tijdstraffen mensen verder helpen enz... zou ik vet in de top twintig hebben kunnen rijden. Niet dat dat zo'n groot probleem is want deze wou ik in de eerste plaats uitrijden maar toch... Als je ziet dat ik maar één dag echt heb doorgetrokken, bijna m'n stuur er af heb gedraaid om zo hard mogelijk te gaan.... toen ben ik bijna iedereen voorbij gereden! Er zit dus wel meer in dan een top veertig, daar gaan we nu naar toe werken. Maar neen, alle gekheid op een stokje, het was echt zoveel leuker dan vorige keer, Je leert zoveel in een eerste jaar en daar hebben we nu de vruckten al van geplukt. Het team zat gewoon perfect in elkaar, een fantastische sfeer, iedereen grapte de hele dag en er was gewoon altijd plezier te beleven,ook de verstandhouding met de andere Nederlanders was dik in orde. Ik kon het met iedereen goed vinden zoals bijv. met die Beach-Boy van een Michel De Groot, op de rustdag lagen wij met z'n allen op een ligbedje te relaxen, een bakkende zon... tegen de 40°C allemaal weggedoken in de schaduw.... behalve die zebra, die lag met z'n onderbroekie in de volle zon helemaal ingesmeerd te zonnen, die had zijn bijnaam snel verdiend. Nu wordt het even wat doorwerken en dan gaan we stilaan al beginnen met 2007. De eerste stappen naar volgend jaar zijn al gezet en we hebben al één nieuwe piloot voor ons team en goeie aanbiedingen voor nieuwe voetuigen. We moeten straks ook onze inschrijvingen gaan beperken en vroegtijdig afsluiten net als ASO om dat we teveel mensen hebben."
DTD - Dutch Team Dakar Stichting " Dutch-Team-Dakar"
Dat is een belangrijk bijkomend voordeel inderdaadquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:37 schreef JosvG het volgende:
Zeg Alexxxx, blauw staat je goed, nu kun jij de OP aanpassen als er iets nieuws in moet
Zover ik heb begrepen is het 100% zeker dat de wagens als compleet worden overgekeurd naar Ginaf.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:44 schreef dakarspecialist het volgende:
oke zoals het er uit ziet is de mogelijk heid dan de rooy daf of ginaf gaat rijden
maar de kas is ook dan daf de ginaf voorassen gaat gebruiken daar daar wel een homolegatie op zit en dan de keuring geen probleem is.
start le dakar 2007 90% zeker in lissabon
ben nu alweer alles aan het regellen
heb vorige week een toyota hdj80 gekocht die 2jaar geleden als perswagen diende
ga deze verder aanpassen en meschien inschrijven als perswagen le dakar 2007
groeten roger
Vreemd want ik heb het uit twee zeer betrouwbare bronnen.. Ach we zullen zien.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:23 schreef dakarspecialist het volgende:
de kans is dat ze gewoon daf blijven heten
alleen ze gebruiken de vooras van ginaf waar door smallere veerpakketen gebruikt kunnen worden en de keuring geen probleem meer is
en het plan is er van gerard om gewoon 15 trucks te maken en met 3 te gaan racen
dit houd dan in dat de homologatie makkelijker is en sneller kan gaan
het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en het hoeft geen daf te zijn van de rooy mag ook volvo,ginaf,scania,enz
maar daf heeft de voorkeur
Scania staat ook voor comfort en duurzaamheid, dat strookt niet helemaal met Dakarquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Scania lijkt me ook hoogst onlogisch. ten eerste is het geen klant, ten tweede: heb je wel eens een Scania in het terrein gezien? T is misschien leuk als bezemwagen, maar niet om mee te rallyrijden....
Vorig jaar wilde de Rooy ook al mee gaan doen aan de rally die Auriol zou gaan organiseren....... de rally werd jammer genoeg afgelast maar er zal dit jaar een nieuwe poging gedaan worden. Ben de naam kwijt... iemand?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:40 schreef dakarspecialist het volgende:
we zullen voorlopig nog moeten wachten met wat het zal worden
maar dat het binnen kort zal zijn wie weet
de rooy heeft plannen net als bekx om dit jaar een extra rally te gaan rijden
maar we wachten af
Dit kan dus nooit, de gehele auto moet Ginaf worden, want die 15 in serie per jaar produceren en ook nog eens aan het gewone publiek verkopen zal dus nooit gaan gebeuren, want de voorwaarde voor een typekeuring is dat er 15 auto's per jaar gebouwd worden, en iedereen zou die in principe moeten kunnen kopen. Dit zal niet gaan gebeuren, en met een Ginaf hoeft dat niet omdat daar al een bestaande typegoedkeuring voor is.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:23 schreef dakarspecialist het volgende:
de kans is dat ze gewoon daf blijven heten
alleen ze gebruiken de vooras van ginaf waar door smallere veerpakketen gebruikt kunnen worden en de keuring geen probleem meer is
en het plan is er van gerard om gewoon 15 trucks te maken en met 3 te gaan racen
dit houd dan in dat de homologatie makkelijker is en sneller kan gaan
het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en het hoeft geen daf te zijn van de rooy mag ook volvo,ginaf,scania,enz
maar daf heeft de voorkeur
Dat het mogelijk is snap ik ook wel, maar het is zowel financieel als in moeite uitgedrukt onhaalbaar voor de Rooy, gewoon de hele wagen omkeuren naar Ginaf's is veel makkelijker en sneller gedaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:52 schreef dakarspecialist het volgende:
het is wel mogelijk ik werk zelf bij de brandweer daar hebben we dafs
met
2500 motor,1800 cabine,ginaf voor assen,daf achterassen en van dit type zijn er 23 gebouwd voor de brandweer nederland
gewoon op kenteken daf 4x4
dus zeg niet is niet mogelijk
veel is mogelijk als je er maar 15 van bouwt en dit moet binnen een half jaar na de rally
Welk korps?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:52 schreef dakarspecialist het volgende:
het is wel mogelijk ik werk zelf bij de brandweer daar hebben we dafs
met
2500 motor,1800 cabine,ginaf voor assen,daf achterassen en van dit type zijn er 23 gebouwd voor de brandweer nederland
gewoon op kenteken daf 4x4
dus zeg niet is niet mogelijk
veel is mogelijk als je er maar 15 van bouwt en dit moet binnen een half jaar na de rally
Ik zie de Rooy best 15 van die dingen bouwen en er 13 in eigen gebruik nemen (al hoewel, wat moet de Rooy met 13 offroad vrachtwagens in hun bedrijfswagenpark )quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:32 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dit kan dus nooit, de gehele auto moet Ginaf worden, want die 15 in serie per jaar produceren en ook nog eens aan het gewone publiek verkopen zal dus nooit gaan gebeuren, want de voorwaarde voor een typekeuring is dat er 15 auto's per jaar gebouwd worden, en iedereen zou die in principe moeten kunnen kopen. Dit zal niet gaan gebeuren, en met een Ginaf hoeft dat niet omdat daar al een bestaande typegoedkeuring voor is.
De Rooy heeft wel meer mislukte prototypen achter de schuur staanquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:41 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik zie de Rooy best 15 van die dingen bouwen en er 13 in eigen gebruik nemen (al hoewel, wat moet de Rooy met 13 offroad vrachtwagens in hun bedrijfswagenpark )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |