abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:54:58 #1
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34164832



Parijs-Dakar is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari.
De naam is enigszins misleidend. Oorspronkelijk voerde de rally wel degelijk van Parijs naar Dakar, maar vanaf 1995 werd hier meerdere keren van afgeweken. Zo was Granada de startplaats in 1995, 1996 en 1999, Arras in 2002, en Clermont-Ferrand in 2004. In 2000 begon de rally helemaal niet in Europa, maar liep hij van Dakar naar Caïro. In 2004 was de aankomstplaats weer Dakar.
De eerste versie werd verreden in 1978. De drijvende kracht hierachter is de Fransman Thierry Sabine die het jaar daarvoor was verdwaald in de Libische woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally. Vanaf dat moment stelde hij zich tot doel iedereen de kans te geven 'de woestijn te temmen' .
Bron:Wikipedia



Om even een korte samenvatting te geven van de trucks in 2006, want ik volg de auto's en motoren namelijk alleen voor de beelden, niet voor de achtergrond! (iedereen is welkom om hem aan te vullen, stuur maar een mailtje of post het even op Fok!)

Om te beginnen, teams de Rooy en Bekx zijn uitgesloten van deelname. Ze hadden hun trucks niet conform de homologatie gemaakt en hebben daarom de beslissende stempels niet gekregen.
De strijd leek op het begin geen strijd te zijn, de eerste 6 etappe's werden allemaal gewonnen door de Rus Vladimir "Henk" Chagin met zijn Kamaz. Hierdoor leek het alsof er geen strijd aan te gaan was met hem, hoewel Hans Stacey met zijn MAN toch elke keer vlak achter hem finishte.
Toen Hans de 7de dag ineens de etappe won leek er een keerpunt te komen in de wedstrijd. Hij haalde in 1 dag 40 minuten in op Chagin, de dag daarna werd Stacey 2de en won Firdaus Kabirov met de Kamaz, maar Chagin werd 3de met weer 3 kwartier achterstand op Stacey.
Toen dacht men dat Hans nog makkelijk eerste kon worden want het ging steeds beter.
Toen kwam de rustdag, iedereen had tijd om zijn auto weer in topstaat te brengen en de verwachtingen voor de MAN's van Stacey waren groot.

Toen kwam de grote klap waarvan achteraf gezegt kan worden dat hij waarschijnlijk Hans de overwinning heeft gekost. De etappe na de rustdag was in de duinen, en door een schakelfout van Stacey beland zijn MAN op zijn kant. Hij verliest hiermee 3 uur tijd op Chagin en heeft nu bijna 4 uur achterstand op Chagin in totaal, hij ligt 3de algemeen achter Kabirov.
In de dagen erna wint Hans nog 4 etappe's, en hij haalt in het algemeen klassement Kabirov nog in. Hij staat hiermee op een 2de plaats, en de winst voor deze Dakar lijkt onmogelijk door de grote voorsprong van Chagin. Dit bleek ook zo te zijn, en Stacey wordt uiteindelijk 2de, de winst van Dakar 2006 voor de trucks gaat naar Vladimir Chagin.



De top 10 van deze Dakar ziet er uiteindelijk zo uit:

Motoren
1 002
COMA (ESP) KTM
55:27:17 00:00:00
2 001
DESPRES (FRA) KTM
56:40:46 01:13:29
3 006
SALA (ITA) KTM
57:57:05 02:29:48
4 009
BLAIS (USA) KTM
58:03:35 02:36:18
5 004
DE GAVARDO (CHI) KTM
58:50:04 03:22:47
6 005
ULLEVALSETER (NOR) KTM
59:22:09 03:54:52
7 014
DUCLOS (FRA) KTM
60:11:13 04:43:56
8 008
CASTEU (FRA) KTM
61:43:38 06:16:21
9 055
RODRIGUES (POR) YAMAHA
62:21:58 06:54:41
10 034
VINTERS (LET) KTM
63:20:31 07:53:14

Auto's
1 302
ALPHAND (FRA)
PICARD (FRA) MITSUBISHI
53:47:32 00:00:00
2 305
DE VILLIERS (AFS)
THORNER (SUE) VOLKSWAGEN
54:05:25 00:17:53
3 304
ROMA (ESP)
MAGNE (FRA) MITSUBISHI
55:38:10 01:50:38
4 300
PETERHANSEL (FRA)
COTTRET (FRA) MITSUBISHI
57:07:56 03:20:24
5 309
MILLER (USA)
VON ZITZEWITZ (ALL) VOLKSWAGEN
57:10:57 03:23:25
6 314
SCHLESSER (FRA)
BORSOTTO (FRA) SCHLES-FORD-RAID
57:56:55 04:09:23
7 311
SOUSA (POR)
LURQUIN (BEL) NISSAN
59:27:43 05:40:11
8 301
SABY (FRA)
PERIN (FRA) VOLKSWAGEN
62:02:17 08:14:45
9 322
CHICHERIT (FRA)
BAUMEL (FRA) BMW
62:12:45 08:25:13
10 315
MAGNALDI (FRA)
DEBRON (FRA) SCHLES-FORD-RAID
62:13:29 08:25:57

Trucks
1 508
CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ
71:22:16 00:00:00
2 524
STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN
73:43:25 02:21:09
3 500
KABIROV (RUS)
BELYAEV (RUS)
MOKEEV (RUS) KAMAZ
74:28:08 03:05:52
4 513
DE AZEVEDO (BRE)
MARTINEC (CZE)
JUSTO (BRE)
TATRA 76:53:07
05:30:51
5 501
SUGAWARA (JAP)
HAMURA (JAP) HINO
81:04:41 09:42:25
6 503
VISMARA (ITA)
CAMBIAGHI (ITA) MERCEDES
82:35:20 11:13:04
7 505
SUGAWARA (JAP)
SUZUKI (JAP) HINO
84:04:29 12:42:13
8 530
ECHTER (ALL)
GOBEL (ALL)
VAN DOOREN (HOL) MAN
85:19:42 13:57:26
9 528
SADLAUER (AUT)
MAIER (AUT)
MAYER (AUT) MAN
85:44:10 14:21:54
10 546
REIF (AUT)
PICHLBAUER (AUT)
HUBER (AUT) MAN
86:23:36 15:01:20



Hier komt informatie over Dakar 2007, die heb ik nu nog niet dus kan ik er ook weinig neerzetten



De officiële Dakar site
Wikipedia
Trucks from Holland
Een Nederlandse Dakar site
Een andere Nederlandse Dakar site
Alexxxxx zijn Dakar forum
deel 1 van 2006
deel 2 van 2006
deel 3 van 2006
deel 4 van 2006
deel 5 van 2006
deel 6 van 2006




























Deze OP is gemaakt door Josvg met de hulp van Alexxxxx voor de ideeën en de foto's!
HET IS EN BLIJFT HENK, OOK IN 2007!!
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34164988
jij bent er vroeg bij
pi_34165131
Al nieuws over de rooys revange in 2007?
-
pi_34165398
Heeft er iemand nog filmpjes van die Daf TurboTwin in actie?
Heb er namelijk veel van gehoord maar nog niets van gezien.
Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:16:47 #5
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34165631
Vroeg bij idd. (Verkapte TVP)
pi_34166549
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:54:28 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_34167222
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het is nog niet eens zeker of ze wel mee gaan doen. Bekx wil er overigens wél zeker weer bij zijn.
Hopelijk doen ze allemaal mee.
sig verwijderd door FA
pi_34167407
Hoi!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34168169
Dit is geen TVP
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:44:56 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34168768
whehehe goed topic
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34168844
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:10 schreef -Nielz- het volgende:
Heeft er iemand nog filmpjes van die Daf TurboTwin in actie?
Heb er namelijk veel van gehoord maar nog niets van gezien.
die wil ik ook nog wel eens zien!
pi_34169234
Ik wil die DAF 3300 met dubbele cabine nog weleens zien
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:28:28 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34170774
Als vouwplaat: klikkerdeklik

en alle vouwplaaten bij elkaar: nogmaals klikkerdeklik
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34170834
jammer dat het nog zo lang duurt idd... was mooi om te zien de dakar van 2006

@josvg, oude username en wachtwoord niet meer kunnen vinden, dacht maak dan wel een nieuwe aan
zit wel ooit vaker op wat fora rond te kijken haha
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:02:29 #15
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34172209
Hee Jeroen. We zijn maar meteen weer met 2007 begonnen, dus als er iemand info heeft mail het me of zet het in dit topic dan komt het in de OP!
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:13:55 #16
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_34172699
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:54:28 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:54:46 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34174752
voor zover ik weet was het een eerste poging om een 2 motorige truck te maken.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34174975
ik hoop dat ze volgend jaar iig door de keuring komen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34175385
gave foto's in de Op
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:15:57 #20
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34175707
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:
gave foto's in de Op
Tja die had ik zomaar "via via" verkregen
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34175722
Schaaamteloze TVP... In afwachting van de eerste berichten over de Rooij-tjes die volgend jaar weer gaan knallen.
pi_34176286
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:16 schreef Syb-Sosef het volgende:
Schaaamteloze TVP... In afwachting van de eerste berichten over de Rooij-tjes die volgend jaar weer gaan knallen.
Wees maar niet al te zeker dat die mee gaan doen.. Ik verwacht meer van Marcel van Vliet en zn teamgenoot Hans Bekx...

* Alexxxxx heeft Marcel van Vliet een paar keer mogen aanschouwen in zn Scania racetruck
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:29:56 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34176371
ik heb ff wat gemist, van Vliet en Scania racetruck ?

zoiets of een terrein geval ?

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34176448
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:29 schreef Klonk het volgende:
ik heb ff wat gemist, van Vliet en Scania racetruck ?


Van Vliet gooide hoge ogen bij de Europese kampioenschappen truckracen Op een gegeven moment heeft hij zn racetruck verkocht, en ging hij met zn handelsvoorraad racen!

  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:32:30 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34176486
proest

sorry ik volg het truckracen al jaren niet meer
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34177819
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

* Alexxxxx heeft Marcel van Vliet een paar keer mogen aanschouwen in zn Scania racetruck
Ik heb een aantal jaar geleden nog met zn Scania racetruck meegereden bij een opening van een eenofander bedrijf Hadden ze op het grote parkeerterrein van het bedrijf een plas olie neergegooid om te slippen
pi_34179815
Tering Vette Post !!!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:42:59 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34179937
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:40 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het is nog niet eens zeker of ze wel mee gaan doen. Bekx wil er overigens wél zeker weer bij zijn.
Kan het me voorstellen als je jaar op jaar wordt getreiterd door de organisatie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:46:16 #29
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34180099
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]



Van Vliet gooide hoge ogen bij de Europese kampioenschappen truckracen Op een gegeven moment heeft hij zn racetruck verkocht, en ging hij met zn handelsvoorraad racen!

[afbeelding]
WTF wat een truck
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34181823
Hmm zat Jack Plooy en Olav Mol in het assistentie team van Stacey?? Zoiets lieten ze niet in Shownieuws zien.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34181953
Mijn complimenten voor de OP . Ik kijk uit naar 2007!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34183168
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:21 schreef existenz het volgende:
Hmm zat Jack Plooy en Olav Mol in het assistentie team van Stacey?? Zoiets lieten ze niet in Shownieuws zien.
De mediawagen ja
pi_34183775
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

De mediawagen ja
Typisch shownieuws Ze hebben dus gewoon over de weg gereden en dat werd groots uitgepakt
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34183982
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:03 schreef existenz het volgende:

[..]

Typisch shownieuws Ze hebben dus gewoon over de weg gereden en dat werd groots uitgepakt
Ja

was het voor of na de nieuwe halsband van de hond van Viola Holt?
pi_34184011
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja

was het voor of na de nieuwe halsband van de hond van Viola Holt?
Laatste item geloof ik.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34188213
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]



Van Vliet gooide hoge ogen bij de Europese kampioenschappen truckracen Op een gegeven moment heeft hij zn racetruck verkocht, en ging hij met zn handelsvoorraad racen!

[afbeelding]
Leuk zo'n Oshkosh, hier http://rodan.implex.net/alliedvaughn/Oshkosh/HET_300k.wmv staat het filmpje.
pi_34191352
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:02 schreef JosvG het volgende:
Hee Jeroen. We zijn maar meteen weer met 2007 begonnen, dus als er iemand info heeft mail het me of zet het in dit topic dan komt het in de OP!
maar meteen er vroeg mee beginnen he goede OP trouwens
pi_34191454
mooie OP
  woensdag 18 januari 2006 @ 10:50:25 #39
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_34192788
Aangezien er nog maar weinig informatie is over dakar 2007, hierbij maar wat plaatjes uit de oude doos.


1984: Audi


2006: BMW


1985?: Peugeot 405


????: Peugeot 504


????: Mercedes 500 sl


????: Nissan


Daf 3600


Daf CF85


Ginaf X2222


MAN 8x8


MAN

[ Bericht 3% gewijzigd door goldhorn op 18-01-2006 11:52:32 (Type vermelding) ]
pi_34193999
Daf 3300 --> geen 3600?


Daf CF? --> klopt, een CF85 om precies te zijn


Ginaf --> X2222


MAN 8x8


MAN
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:51:23 #41
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_34194459
ik heb gezocht op DAF 3300 en daar kwam dit plaatje bij, maar als jij zegt dat het een 3600 is geloof ik je gelijk.. Zo goed ken ik de verschillende types niet.
pi_34194512
Hij staat in de OP, en op de grille staat 3600

Maar het is meer een De Rooy TurboTwin dan een DAF 3600
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:13:02 #43
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_34195239
idd, ik had helemaal over dat plaatje in de OP heen gekeken...
Thx voor de correcties
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:30:40 #44
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34195841
Ik krijg net een mailtje van iemand die zich niet kan aanmelden op het forum, maar hij zegt dat een kennis van hem bij de Ginaf fabriek werkt, en ze hebben team de Rooy daar zien lopen Dus misschien volgend jaar een Ginaf ipv een DAF?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34195857
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:30 schreef JosvG het volgende:
Ik krijg net een mailtje van iemand die zich niet kan aanmelden op het forum, maar hij zegt dat een kennis van hem bij de Ginaf fabriek werkt, en ze hebben team de Rooy daar zien lopen Dus misschien volgend jaar een Ginaf ipv een DAF?
Whehe, kan ie ze meteen helpen met op tijd inschrijven
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:32:02 #46
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_34195884
EINDHOVEN - Een paar honderd familieleden, vrienden en fans van Hans Stacey hebben hem dinsdagavond op Eindhoven Airport onthaald.

De Bestenaar eindigde als tweede in het vrachtwagenklassement van de Dakar Rally. Ook schreef Stacey vijf etappes op zijn naam.

Voor Hans Stacey was het een pittige rally, maar met een mooi eindresultaat. Op zijn kansen voor volgend jaar wil hij niet vooruit lopen. Daarvoor is Dakar volgens hem te onvoorspelbaar.



[ Bericht 0% gewijzigd door goldhorn op 18-01-2006 12:32:54 (verkeerde link) ]
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:40:12 #47
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34196150
Ik was er gisteren ook bij Het was echt heel erg druk, maar wel heel mooi om te zien dat iedereen zo meeleeft met Dakar, Hans Bekx was er trouwens ook
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:42:40 #48
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_34196240
@ JosvG: heb je toevallig nog foto's ofzo genomen gisteren?
Ik had er ook graag bij willen zijn, maar ik ging gisteren karten met het bedrijf.. dus tja..

Offtopic: mijn team is overigens 5e geworden bij een endurance kart race met 19 teams

[ Bericht 2% gewijzigd door goldhorn op 18-01-2006 12:43:22 (spelvauten... wordt toch eens wakker vandaag!!) ]
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:47:08 #49
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34196372
Ik heb zelf geen foto's, ik had geen camera want die hadden ons pap en mam mee naar Dakar en die zaten in dat vliegtuig Maar er was een hoop familie dus ik krijg nog een hoop foto's, als ik ze heb zal ik ze meteen online pleuren
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:18:58 #50
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34209671
Ik heb vandaag bevestiging gekregen dat Team de Rooy werkelijk bezig is met Ginaf om die auto's om te keuren van DAF's naar GINAF's, volgend jaar dus geen DAF meer (Want logischerwijs moet Hans Bekx dit dan ook als hij nog wil starten)
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34209735
En ginaf heeft geen serieproducten, dus no problemo wat dat betreft verder?

En worden het dan nog wel DAF componeneten, want Ginaf werkt de laatste tijd ook veel met motoren en cabine's van Iveco

En natuurlijk onderdelen van Steyr en Sisu
pi_34211588
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:18 schreef JosvG het volgende:
Ik heb vandaag bevestiging gekregen dat Team de Rooy werkelijk bezig is met Ginaf om die auto's om te keuren van DAF's naar GINAF's, volgend jaar dus geen DAF meer (Want logischerwijs moet Hans Bekx dit dan ook als hij nog wil starten)
Gelukkig! Betekent iig dat ze weer mee doen.
pi_34222885
Opzich (y)
Maar vraag me dan af of je echt alles mag bouwen? of is dat ook weer strikte regels gebonden
pi_34224880
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:
En ginaf heeft geen serieproducten, dus no problemo wat dat betreft verder?

En worden het dan nog wel DAF componeneten, want Ginaf werkt de laatste tijd ook veel met motoren en cabine's van Iveco

En natuurlijk onderdelen van Steyr en Sisu
Steyr als in Oostenrijkse (o.a.) wapenfabrikant?
pi_34224963
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 23:48 schreef Hepheastus het volgende:

[..]

Steyr als in Oostenrijkse (o.a.) wapenfabrikant?
ja.
Steyr als in Steyr-Daimler-Puch, Steyr uit het plaatsje Steyr langs de rivier de Steyr.

Toen ze geen wapens meer mochten maken ivm een wereldoorlog, zijn ze vrachtwagens gaan bouwen. Ironisch genoeg zijn ze nu een vaan de hoofdleveranciers van het Amerikaanse leger.
pi_34235753
quote:
19-01-2006/ ALLEMAAL WEER THUIS.

Na een nachtvlucht en een korte fly-over vanuit Parijs zijn gisteren eindelijk alle teamleden veilig thuis gekomen, een schitterende ervaring rijker. Behalve Henk die reeds reeds zondagavond vloog om zo snel mogelijk terug thuis te zijn, handeldede rest van het team eerst nog enkele zaken af. Brum, jeep en motoren, afzetten aan de haven, alles goed verzegelen voor de bootreis die het rollend materiaal terug naar Europa (Le Havre) moet brengen enz..... De rest van de tijd was er tijd voor wat ontspanning in Dakar vooraleer iedereen zich klaar ging maken voor de terugkeer naar vaderlandse bodem.


Een van de jongens die erg enthousiast werden onthaald was Johan Van der Laan die op zijn schip van de woestijn werd welkom geheten in Dwingelo. Voor vele Dwingelandezen (?) een grote opluchting om hun eigen "Piet Hein" terug in de armen te kunnen sluiten. De horeca ondernemer uit D. zal het zich nog wel lange tijd betreuren dat zijn Dakar zo plots werd opgeblazen maar krijgt er in return een fantastische belevenis en een hele grote vriendenkring bij. Sponsors staan al in de rij om Johan de kans te geven de regio in 2007 nogmaals in vuur en vlam te zetten.
Ook voor "Ries" was het een blij weerzien met Nederland, met spandoek en al stond zijn persoonlijke fanclub hem op te wachten op Schiphol waarna het rechtstreeks doorging naar Harry's feest in Noordwijkhout. Een emotionele Richard kreeg ook daar een warm applaus en ook een verdacht Koninklijk (?)uitziend lint en speeches van grote bewondering, wilskracht en vooral doorzettingsvermogen. Deze twee afgelopen weken hebben ontelbare mensen grote vreugde maar ook grote spanning bezorgd. Vanaf morgen is het echter weer volop realiteit voor deze ondernemer, dan dukt hij weer onder in de anonimiteit en zijn Formule 2 tankstations.
In Luyckgestel waar Henk Vercoelen thuis kwam ging het er misschien ietwat rustiger maar niet minder hartelijk aan toe. De Limburger, altijd een beetje onderkoeld maar erg gedreven (vooral in Dakar zaken), werd ook enthousiast onthaald door familie en vrienden die hun eigen Henk voor de tiende maal over het fameuze Dakar podium hadden zien rijden.
Pascal De Baar was natuurlijk het gespreksonderwerp van de dag met zijn fenomenale blunder-wheelie voor de camera's van Allard Kalff. De spraakwaterval uit Ugchelen, in het dagelijkse leven bedrijfsleider van De Baar Trading wuifde alles echter luchtig weg en was alleen maar uiterst tevreden over zijn arrivée aan het Lac Rose. Zeer veel mensen twijfelden aan een goede afloop voor hem (ikzelf ook) maar toch kreeg de hardste bikkel uit het Noordelijk halfrond het voor mekaar en dat verdiend veel respect. We hadden hem daarstraks al even aan de telefoon :

"Ja .... SUUUPER hoor, echt schittterende ervaring. We hebben nog even zitten narekenen en als je de tijd die ik heb verloren met vanalles en nog wat, tijdstraffen mensen verder helpen enz... zou ik vet in de top twintig hebben kunnen rijden. Niet dat dat zo'n groot probleem is want deze wou ik in de eerste plaats uitrijden maar toch... Als je ziet dat ik maar één dag echt heb doorgetrokken, bijna m'n stuur er af heb gedraaid om zo hard mogelijk te gaan.... toen ben ik bijna iedereen voorbij gereden! Er zit dus wel meer in dan een top veertig, daar gaan we nu naar toe werken. Maar neen, alle gekheid op een stokje, het was echt zoveel leuker dan vorige keer, Je leert zoveel in een eerste jaar en daar hebben we nu de vruckten al van geplukt. Het team zat gewoon perfect in elkaar, een fantastische sfeer, iedereen grapte de hele dag en er was gewoon altijd plezier te beleven,ook de verstandhouding met de andere Nederlanders was dik in orde. Ik kon het met iedereen goed vinden zoals bijv. met die Beach-Boy van een Michel De Groot, op de rustdag lagen wij met z'n allen op een ligbedje te relaxen, een bakkende zon... tegen de 40°C allemaal weggedoken in de schaduw.... behalve die zebra, die lag met z'n onderbroekie in de volle zon helemaal ingesmeerd te zonnen, die had zijn bijnaam snel verdiend. Nu wordt het even wat doorwerken en dan gaan we stilaan al beginnen met 2007. De eerste stappen naar volgend jaar zijn al gezet en we hebben al één nieuwe piloot voor ons team en goeie aanbiedingen voor nieuwe voetuigen. We moeten straks ook onze inschrijvingen gaan beperken en vroegtijdig afsluiten net als ASO om dat we teveel mensen hebben."
DTD - Dutch Team Dakar Stichting " Dutch-Team-Dakar"
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:37:57 #57
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34249060
Zeg Alexxxx, blauw staat je goed, nu kun jij de OP aanpassen als er iets nieuws in moet
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34249102
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:37 schreef JosvG het volgende:
Zeg Alexxxx, blauw staat je goed, nu kun jij de OP aanpassen als er iets nieuws in moet
Dat is een belangrijk bijkomend voordeel inderdaad
pi_34274704
oke zoals het er uit ziet is de mogelijk heid dan de rooy daf of ginaf gaat rijden
maar de kas is ook dan daf de ginaf voorassen gaat gebruiken daar daar wel een homolegatie op zit en dan de keuring geen probleem is.

start le dakar 2007 90% zeker in lissabon
ben nu alweer alles aan het regellen

heb vorige week een toyota hdj80 gekocht die 2jaar geleden als perswagen diende
ga deze verder aanpassen en meschien inschrijven als perswagen le dakar 2007

groeten roger
pi_34279799
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:44 schreef dakarspecialist het volgende:
oke zoals het er uit ziet is de mogelijk heid dan de rooy daf of ginaf gaat rijden
maar de kas is ook dan daf de ginaf voorassen gaat gebruiken daar daar wel een homolegatie op zit en dan de keuring geen probleem is.

start le dakar 2007 90% zeker in lissabon
ben nu alweer alles aan het regellen

heb vorige week een toyota hdj80 gekocht die 2jaar geleden als perswagen diende
ga deze verder aanpassen en meschien inschrijven als perswagen le dakar 2007

groeten roger
Zover ik heb begrepen is het 100% zeker dat de wagens als compleet worden overgekeurd naar Ginaf.
pi_34280064
En begint de organisatie dan niet te zeuren 'maar vorig jaar was het een DAF?'
Of word er weer een hele hoop veranderd?

En dan raken ze hun sponsorgeld van Paccar ook kwijt naar ik aanneem, of is dat niet zo veel? (De Van Ginkels zijn natuurlijk ook niet de armste mensen van nederland, maar toch)

T viel me wel al op dat de ijzeren reputatie die Ginaf ooit in Dakar had, de laatste twee jaar wat is afgebrokkeld.. er is eens een editie geweest dat 50% van de trucks een Ginaf was, maar dit jaar zag ik zelfs dat de eerste truck van Hans Bekx, de F2222, weer teruggekeurd was naar DAF 3600 (wat het ook was toen ie voor het eerst met De Rooy naar Dakar ging)
pi_34285986
de kans is dat ze gewoon daf blijven heten
alleen ze gebruiken de vooras van ginaf waar door smallere veerpakketen gebruikt kunnen worden en de keuring geen probleem meer is
en het plan is er van gerard om gewoon 15 trucks te maken en met 3 te gaan racen
dit houd dan in dat de homologatie makkelijker is en sneller kan gaan
het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en het hoeft geen daf te zijn van de rooy mag ook volvo,ginaf,scania,enz
maar daf heeft de voorkeur
pi_34286022


hier mijn toyota hdj 80 toen nog in race uitvoering
nu kompleet wit en groten deelsn uitelkaar
moet veel veranderen om hem goed te krijgen
pi_34286485
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:23 schreef dakarspecialist het volgende:
de kans is dat ze gewoon daf blijven heten
alleen ze gebruiken de vooras van ginaf waar door smallere veerpakketen gebruikt kunnen worden en de keuring geen probleem meer is
en het plan is er van gerard om gewoon 15 trucks te maken en met 3 te gaan racen
dit houd dan in dat de homologatie makkelijker is en sneller kan gaan
het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en het hoeft geen daf te zijn van de rooy mag ook volvo,ginaf,scania,enz
maar daf heeft de voorkeur
Vreemd want ik heb het uit twee zeer betrouwbare bronnen.. Ach we zullen zien.
pi_34286880
Scania lijkt me ook hoogst onlogisch. ten eerste is het geen klant, ten tweede: heb je wel eens een Scania in het terrein gezien? T is misschien leuk als bezemwagen, maar niet om mee te rallyrijden....
pi_34286942
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Scania lijkt me ook hoogst onlogisch. ten eerste is het geen klant, ten tweede: heb je wel eens een Scania in het terrein gezien? T is misschien leuk als bezemwagen, maar niet om mee te rallyrijden....
Scania staat ook voor comfort en duurzaamheid, dat strookt niet helemaal met Dakar
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34287158

Deze Berlin-Breslau Scania ziet er dan wel weer puik uit btw
pi_34294416
we zullen voorlopig nog moeten wachten met wat het zal worden
maar dat het binnen kort zal zijn wie weet
de rooy heeft plannen net als bekx om dit jaar een extra rally te gaan rijden
maar we wachten af
pi_34305100
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:40 schreef dakarspecialist het volgende:
we zullen voorlopig nog moeten wachten met wat het zal worden
maar dat het binnen kort zal zijn wie weet
de rooy heeft plannen net als bekx om dit jaar een extra rally te gaan rijden
maar we wachten af
Vorig jaar wilde de Rooy ook al mee gaan doen aan de rally die Auriol zou gaan organiseren....... de rally werd jammer genoeg afgelast maar er zal dit jaar een nieuwe poging gedaan worden. Ben de naam kwijt... iemand?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 15:32:12 #70
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34311706
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 18:23 schreef dakarspecialist het volgende:
de kans is dat ze gewoon daf blijven heten
alleen ze gebruiken de vooras van ginaf waar door smallere veerpakketen gebruikt kunnen worden en de keuring geen probleem meer is
en het plan is er van gerard om gewoon 15 trucks te maken en met 3 te gaan racen
dit houd dan in dat de homologatie makkelijker is en sneller kan gaan
het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en het hoeft geen daf te zijn van de rooy mag ook volvo,ginaf,scania,enz
maar daf heeft de voorkeur
Dit kan dus nooit, de gehele auto moet Ginaf worden, want die 15 in serie per jaar produceren en ook nog eens aan het gewone publiek verkopen zal dus nooit gaan gebeuren, want de voorwaarde voor een typekeuring is dat er 15 auto's per jaar gebouwd worden, en iedereen zou die in principe moeten kunnen kopen. Dit zal niet gaan gebeuren, en met een Ginaf hoeft dat niet omdat daar al een bestaande typegoedkeuring voor is.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34314015
het is wel mogelijk ik werk zelf bij de brandweer daar hebben we dafs
met
2500 motor,1800 cabine,ginaf voor assen,daf achterassen en van dit type zijn er 23 gebouwd voor de brandweer nederland
gewoon op kenteken daf 4x4
dus zeg niet is niet mogelijk
veel is mogelijk als je er maar 15 van bouwt en dit moet binnen een half jaar na de rally
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:40:35 #72
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34315796
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:52 schreef dakarspecialist het volgende:
het is wel mogelijk ik werk zelf bij de brandweer daar hebben we dafs
met
2500 motor,1800 cabine,ginaf voor assen,daf achterassen en van dit type zijn er 23 gebouwd voor de brandweer nederland
gewoon op kenteken daf 4x4
dus zeg niet is niet mogelijk
veel is mogelijk als je er maar 15 van bouwt en dit moet binnen een half jaar na de rally
Dat het mogelijk is snap ik ook wel, maar het is zowel financieel als in moeite uitgedrukt onhaalbaar voor de Rooy, gewoon de hele wagen omkeuren naar Ginaf's is veel makkelijker en sneller gedaan.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34326730
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:52 schreef dakarspecialist het volgende:
het is wel mogelijk ik werk zelf bij de brandweer daar hebben we dafs
met
2500 motor,1800 cabine,ginaf voor assen,daf achterassen en van dit type zijn er 23 gebouwd voor de brandweer nederland
gewoon op kenteken daf 4x4
dus zeg niet is niet mogelijk
veel is mogelijk als je er maar 15 van bouwt en dit moet binnen een half jaar na de rally
Welk korps?

Brandweer Breda hier
pi_34327151
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:32 schreef JosvG het volgende:

[..]

Dit kan dus nooit, de gehele auto moet Ginaf worden, want die 15 in serie per jaar produceren en ook nog eens aan het gewone publiek verkopen zal dus nooit gaan gebeuren, want de voorwaarde voor een typekeuring is dat er 15 auto's per jaar gebouwd worden, en iedereen zou die in principe moeten kunnen kopen. Dit zal niet gaan gebeuren, en met een Ginaf hoeft dat niet omdat daar al een bestaande typegoedkeuring voor is.
Ik zie de Rooy best 15 van die dingen bouwen en er 13 in eigen gebruik nemen (al hoewel, wat moet de Rooy met 13 offroad vrachtwagens in hun bedrijfswagenpark )
pi_34327233
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:41 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik zie de Rooy best 15 van die dingen bouwen en er 13 in eigen gebruik nemen (al hoewel, wat moet de Rooy met 13 offroad vrachtwagens in hun bedrijfswagenpark )
De Rooy heeft wel meer mislukte prototypen achter de schuur staan

Zoals deze autotransporter op basis van een Kraancarrier
pi_34338568
Hoort nog bij 2006, maar toch maar in dit topic: gisterenmiddag was er een samenvatting van Dakar 2006, dat werd 's avonds herhaald (op zich niet zoveel nieuws, maar toch leuk om te zien).

Vanmiddag rond 17.00 op RTL7 nog een herhaling.
sig verwijderd door FA
pi_34365400
Was leuk inderdaad. Heb van de helft van de Dakar alles op video staan die ik eens een keer rustig ga bekijken
  maandag 23 januari 2006 @ 00:48:02 #78
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34365638
Vond de samenvatting niet veel aan. Geen spanning meer
  maandag 23 januari 2006 @ 20:14:03 #79
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34389612
Woensdag komen alle voertuigen aan in Le Havre in Frankrijk, als ik geluk heb kan ik overmorgen even bij Tridec een paar fotootjes gaan schieten van de restanten maar ik denk het niet want volgens mij is er geen digicam beschikbaar...
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34522074
vandaag al de bevesteging van stacey dat hij komende dakar weer met man aan de start zal staan
hoe en wat komt komend jaar
pi_34522351
Dat was al op TV de dag van de finish hoor! Dat stacey volgend jaar weer rijdt, met MAN, ivm zn sponsorcontracten.
pi_34532030
klopt maar de rooy is ook aan het lobieen
dus wie weet blijft hij niet bij daf/ginaf
man heeft toegezegt met stacey
  vrijdag 27 januari 2006 @ 22:08:20 #83
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34532263
het hele verhaal over de afkeuring staat uitgebreid in het nieuwste nummer van de truckstar.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34533065
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:00 schreef dakarspecialist het volgende:
klopt maar de rooy is ook aan het lobieen
dus wie weet blijft hij niet bij daf/ginaf
man heeft toegezegt met stacey
De Rooy heeft niks met Stacey te maken, behlave dat ze elkaar zo nu en dan op verjaardagen van familieleden tegen zullen komen toch?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:32:55 #85
97949 Rydell
Stijgt ook op zonder vleugels.
pi_34535326
Dakar 2007 Ik zou maar al te graag mee willen doen, even mijn BMW E30 iX verhogen, en een beetje woestijnklaar maken, en karren maar! Nog even doorsparen dus, misschien sta ik dan aan de start van de Dakar 2008, hehe. Coole topic en pics trouwens, beetje vroeg, maar wel cool...

pi_34558137
klopt de rooy heeft niks met stacey te maken maar met een eigen man team komen
dus niet via stacey

ik frankrijk gaan de geruchten dat renault de rooy heeft benaderd om met de renault kerax te gaan racen

we zullen wel zien wat het wordt is voral nu speculeren
kunnen het beste afwachten wat het word
de toekomst zal het leren
pi_34623523
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:08 schreef Klonk het volgende:
het hele verhaal over de afkeuring staat uitgebreid in het nieuwste nummer van de truckstar.
Kijk, dat wil ik nou nog wel eens weten. Iemand die dat digitaal heeft of ergens op een website heeft staan??
Gaarne!
  maandag 30 januari 2006 @ 20:35:49 #88
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34625377
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:47 schreef dakarspecialist het volgende:
klopt de rooy heeft niks met stacey te maken maar met een eigen man team komen
dus niet via stacey

ik frankrijk gaan de geruchten dat renault de rooy heeft benaderd om met de renault kerax te gaan racen

we zullen wel zien wat het wordt is voral nu speculeren
kunnen het beste afwachten wat het word
de toekomst zal het leren
Ik wil allereerst even vragen of je aub. wat aan je spelling wilt doen, ik kan ook niet 100% correct typen maar veel zinnen van jou zijn gewoon niet leesbaar

Als je met de eerste zin bedoelt dat de Rooy met een eigen MAN team zou kunnen komen wil ik dat afwijzen, het kan wel maar het zou marketingtechnisch gezien heel erg gevoelig liggen. Ook het feit dat hij een convooi rallyklare DAF's in de loods heeft staan maakt de stap naar Ginaf zeer klein, omdat de DAF gewoonweg niet meer gaat rijden met deze homologatie.
Ze zijn bezig met Ginaf, het lijkt me sterk dat ze nu ineens een paar Renaults gaan bouwen en die DAF's ongebruikt weg laten rotten.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  maandag 30 januari 2006 @ 20:36:50 #89
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34625435
quote:
Op maandag 30 januari 2006 19:55 schreef Syb-Sosef het volgende:

[..]

Kijk, dat wil ik nou nog wel eens weten. Iemand die dat digitaal heeft of ergens op een website heeft staan??
Gaarne!
Ik zal even kijken of de computer beneden nog aanstaat, dan kan ik het even scannen.

Ik zal het wel naar je toe mailen als je email in je profiel staat, want ik weet niet of ik zoiets gewoon op internet mag zetten?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34625491
staat het niet op http://www.truckstardakar.nl ? Truckstar heeft iig een speciale Dakar site.
pi_34626436
okee... homologatie... altijd leuk met die 100 Franse organisaties er bij
  maandag 30 januari 2006 @ 21:14:43 #92
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34627229
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef Syb-Sosef het volgende:
okee... homologatie... altijd leuk met die 100 Franse organisaties er bij
Leg uit?
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  maandag 30 januari 2006 @ 21:20:12 #93
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34627506
Ik had trouwens gisteren de 3 TGA's van Exact-MAN en de Touareg van Olav Mol nog gezien, ze staan nu bij Tridec en ze zien er onverwacht nog heel goed uit, behalve dat de laadbak uit elkaar valt van ellende, maar die was sowieso al niet helemaal goed.

Ik wilde foto's schieten maar die mocht ik niet op internet plaatsen, dus heb ik dat ook maar niet gedaan. De wagens zien er gewoon goed uit, een nieuwe cabine en nieuwe laadbak erop en ze zouden Dakar 2007 weer gewoon kunnen overleven!
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34627650
Touareg van Olav Mol?? Zijn eigen exemplaar neem ik aan dan?

Nou, homologatie lijkt al enkele keren HET grote struikelblok te zijn voor enkele teams. En ik begrijp dat dat onder andere komt omdat (minimaal) 3 organisaties zich er mee bemoeien...
en ja, het getal 100 was natuurlijk overdreven...
pi_34632244
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:23 schreef Syb-Sosef het volgende:
Touareg van Olav Mol?? Zijn eigen exemplaar neem ik aan dan?

Nou, homologatie lijkt al enkele keren HET grote struikelblok te zijn voor enkele teams. En ik begrijp dat dat onder andere komt omdat (minimaal) 3 organisaties zich er mee bemoeien...
en ja, het getal 100 was natuurlijk overdreven...
Volgens mij is de hoofdreden toch echt de eigenwijsheid van DAF+teams.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 12:50:03 #96
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34644445
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:23 schreef Syb-Sosef het volgende:
Touareg van Olav Mol?? Zijn eigen exemplaar neem ik aan dan?

Nou, homologatie lijkt al enkele keren HET grote struikelblok te zijn voor enkele teams. En ik begrijp dat dat onder andere komt omdat (minimaal) 3 organisaties zich er mee bemoeien...
en ja, het getal 100 was natuurlijk overdreven...
De Touareg waar Olav Mol mee gereden heeft bedoel ik, deze dus:



Even over die homologatie:

Als je dit gewoon goed maakt is er niks aan de hand, ook niet met 100+ verschillende organisaties. Als je het niet in orde hebt is het gewoon je eigen schuld.

[ Bericht 6% gewijzigd door JosvG op 01-02-2006 16:09:23 ]
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_34644579
De situatie met DAF`s ligt denk ik toch wel wat ingewikkelder dan dat ze enkel eigenwijs zijn....... hoe prezies is lastig verklaren maar ze hebben natuurlijk te maken gehad met dat Daf geen 4x4's maakt en 2 organisaties die het niet met elkaar eens zijn.
Dat ze een nieuwe homologatie indienen zonder 15 stuks te bouwen is dom idd

alleen genoeg gezeur erover denk ik. Laten we hopen dat in 2007 er wel bij staan
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:42:13 #98
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34659472
Nouja, ingewikkeld... Het is natuurlijk net zo ingewikkeld als Jan de Rooy en Hans Bekx het de wereld in strooien, uiteindelijk komt het neer op: (en ik zeg dit nog 1 keer, en dan houd ik er denk ik ook mijn mond over )

-De organisatie doet al jááren moeilijk over deze homologatie, en dit jaar hebben ze er definitief een punt achter gezet.
-Deze DAF's kunnen officieel niet gekeurd worden zolang er geen 15 van zijn.
-Het moet omgekeurd worden naar een type dat wel seriegeproduceerd wordt, dus met DAF onderdelen, maar een andere goedkeuring. En Ginaf levert die.

And last but not least:
-Deze DAF zal nooit meer aan de start verschijnen als DAF hoogstwaarschijnlijk
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:42:21 #99
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_34661822
Dakar is gaaf. Maar het plaatje doet het niet van Olaf Mol?
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:09:56 #100
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_34683181
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:42 schreef Dangel het volgende:
Dakar is gaaf. Maar het plaatje doet het niet van Olaf Mol?
Nu wel, kijk maar omhoog
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')