Hopelijk doen ze allemaal mee.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het is nog niet eens zeker of ze wel mee gaan doen. Bekx wil er overigens wél zeker weer bij zijn.
die wil ik ook nog wel eens zien!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:10 schreef -Nielz- het volgende:
Heeft er iemand nog filmpjes van die Daf TurboTwin in actie?
Heb er namelijk veel van gehoord maar nog niets van gezien.
Tja die had ik zomaar "via via" verkregenquote:
Wees maar niet al te zeker dat die mee gaan doen.. Ik verwacht meer van Marcel van Vliet en zn teamgenoot Hans Bekx...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:16 schreef Syb-Sosef het volgende:
Schaaamteloze TVP... In afwachting van de eerste berichten over de Rooij-tjes die volgend jaar weer gaan knallen.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:29 schreef Klonk het volgende:
ik heb ff wat gemist, van Vliet en Scania racetruck ?
Ik heb een aantal jaar geleden nog met zn Scania racetruck meegereden bij een opening van een eenofander bedrijfquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
* Alexxxxx heeft Marcel van Vliet een paar keer mogen aanschouwen in zn Scania racetruck
Kan het me voorstellen als je jaar op jaar wordt getreiterd door de organisatie.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het is nog niet eens zeker of ze wel mee gaan doen. Bekx wil er overigens wél zeker weer bij zijn.
WTFquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]![]()
Van Vliet gooide hoge ogen bij de Europese kampioenschappen truckracenOp een gegeven moment heeft hij zn racetruck verkocht, en ging hij met zn handelsvoorraad racen!
![]()
[afbeelding]
De mediawagen jaquote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:21 schreef existenz het volgende:
Hmm zat Jack Plooy en Olav Mol in het assistentie team van Stacey?? Zoiets lieten ze niet in Shownieuws zien.
Typisch shownieuwsquote:
Jaquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:03 schreef existenz het volgende:
[..]
Typisch shownieuwsZe hebben dus gewoon over de weg gereden en dat werd groots uitgepakt
![]()
Laatste item geloof ik.quote:Op woensdag 18 januari 2006 00:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja
was het voor of na de nieuwe halsband van de hond van Viola Holt?
Leuk zo'n Oshkosh, hier http://rodan.implex.net/alliedvaughn/Oshkosh/HET_300k.wmv staat het filmpje.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]![]()
Van Vliet gooide hoge ogen bij de Europese kampioenschappen truckracenOp een gegeven moment heeft hij zn racetruck verkocht, en ging hij met zn handelsvoorraad racen!
![]()
[afbeelding]
maar meteen er vroeg mee beginnen hequote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:02 schreef JosvG het volgende:
Hee Jeroen. We zijn maar meteen weer met 2007 begonnen, dus als er iemand info heeft mail het me of zet het in dit topic dan komt het in de OP!
Whehe, kan ie ze meteen helpen met op tijd inschrijvenquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:30 schreef JosvG het volgende:
Ik krijg net een mailtje van iemand die zich niet kan aanmelden op het forum, maar hij zegt dat een kennis van hem bij de Ginaf fabriek werkt, en ze hebben team de Rooy daar zien lopenDus misschien volgend jaar een Ginaf ipv een DAF?
Gelukkig! Betekent iig dat ze weer mee doen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:18 schreef JosvG het volgende:
Ik heb vandaag bevestiging gekregen dat Team de Rooy werkelijk bezig is met Ginaf om die auto's om te keuren van DAF's naar GINAF's, volgend jaar dus geen DAF meer (Want logischerwijs moet Hans Bekx dit dan ook als hij nog wil starten)
Steyr als in Oostenrijkse (o.a.) wapenfabrikant?quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:
En ginaf heeft geen serieproducten, dus no problemo wat dat betreft verder?
En worden het dan nog wel DAF componeneten, want Ginaf werkt de laatste tijd ook veel met motoren en cabine's van Iveco
En natuurlijk onderdelen vanSteyr
en
Sisu
ja.quote:Op woensdag 18 januari 2006 23:48 schreef Hepheastus het volgende:
[..]
Steyr als in Oostenrijkse (o.a.) wapenfabrikant?
quote:19-01-2006/ ALLEMAAL WEER THUIS.
Na een nachtvlucht en een korte fly-over vanuit Parijs zijn gisteren eindelijk alle teamleden veilig thuis gekomen, een schitterende ervaring rijker. Behalve Henk die reeds reeds zondagavond vloog om zo snel mogelijk terug thuis te zijn, handeldede rest van het team eerst nog enkele zaken af. Brum, jeep en motoren, afzetten aan de haven, alles goed verzegelen voor de bootreis die het rollend materiaal terug naar Europa (Le Havre) moet brengen enz..... De rest van de tijd was er tijd voor wat ontspanning in Dakar vooraleer iedereen zich klaar ging maken voor de terugkeer naar vaderlandse bodem.
Een van de jongens die erg enthousiast werden onthaald was Johan Van der Laan die op zijn schip van de woestijn werd welkom geheten in Dwingelo. Voor vele Dwingelandezen (?) een grote opluchting om hun eigen "Piet Hein" terug in de armen te kunnen sluiten. De horeca ondernemer uit D. zal het zich nog wel lange tijd betreuren dat zijn Dakar zo plots werd opgeblazen maar krijgt er in return een fantastische belevenis en een hele grote vriendenkring bij. Sponsors staan al in de rij om Johan de kans te geven de regio in 2007 nogmaals in vuur en vlam te zetten.
Ook voor "Ries" was het een blij weerzien met Nederland, met spandoek en al stond zijn persoonlijke fanclub hem op te wachten op Schiphol waarna het rechtstreeks doorging naar Harry's feest in Noordwijkhout. Een emotionele Richard kreeg ook daar een warm applaus en ook een verdacht Koninklijk (?)uitziend lint en speeches van grote bewondering, wilskracht en vooral doorzettingsvermogen. Deze twee afgelopen weken hebben ontelbare mensen grote vreugde maar ook grote spanning bezorgd. Vanaf morgen is het echter weer volop realiteit voor deze ondernemer, dan dukt hij weer onder in de anonimiteit en zijn Formule 2 tankstations.
In Luyckgestel waar Henk Vercoelen thuis kwam ging het er misschien ietwat rustiger maar niet minder hartelijk aan toe. De Limburger, altijd een beetje onderkoeld maar erg gedreven (vooral in Dakar zaken), werd ook enthousiast onthaald door familie en vrienden die hun eigen Henk voor de tiende maal over het fameuze Dakar podium hadden zien rijden.
Pascal De Baar was natuurlijk het gespreksonderwerp van de dag met zijn fenomenale blunder-wheelie voor de camera's van Allard Kalff. De spraakwaterval uit Ugchelen, in het dagelijkse leven bedrijfsleider van De Baar Trading wuifde alles echter luchtig weg en was alleen maar uiterst tevreden over zijn arrivée aan het Lac Rose. Zeer veel mensen twijfelden aan een goede afloop voor hem (ikzelf ook) maar toch kreeg de hardste bikkel uit het Noordelijk halfrond het voor mekaar en dat verdiend veel respect. We hadden hem daarstraks al even aan de telefoon :
"Ja .... SUUUPER hoor, echt schittterende ervaring. We hebben nog even zitten narekenen en als je de tijd die ik heb verloren met vanalles en nog wat, tijdstraffen mensen verder helpen enz... zou ik vet in de top twintig hebben kunnen rijden. Niet dat dat zo'n groot probleem is want deze wou ik in de eerste plaats uitrijden maar toch... Als je ziet dat ik maar één dag echt heb doorgetrokken, bijna m'n stuur er af heb gedraaid om zo hard mogelijk te gaan.... toen ben ik bijna iedereen voorbij gereden! Er zit dus wel meer in dan een top veertig, daar gaan we nu naar toe werken. Maar neen, alle gekheid op een stokje, het was echt zoveel leuker dan vorige keer, Je leert zoveel in een eerste jaar en daar hebben we nu de vruckten al van geplukt. Het team zat gewoon perfect in elkaar, een fantastische sfeer, iedereen grapte de hele dag en er was gewoon altijd plezier te beleven,ook de verstandhouding met de andere Nederlanders was dik in orde. Ik kon het met iedereen goed vinden zoals bijv. met die Beach-Boy van een Michel De Groot, op de rustdag lagen wij met z'n allen op een ligbedje te relaxen, een bakkende zon... tegen de 40°C allemaal weggedoken in de schaduw.... behalve die zebra, die lag met z'n onderbroekie in de volle zon helemaal ingesmeerd te zonnen, die had zijn bijnaam snel verdiend. Nu wordt het even wat doorwerken en dan gaan we stilaan al beginnen met 2007. De eerste stappen naar volgend jaar zijn al gezet en we hebben al één nieuwe piloot voor ons team en goeie aanbiedingen voor nieuwe voetuigen. We moeten straks ook onze inschrijvingen gaan beperken en vroegtijdig afsluiten net als ASO om dat we teveel mensen hebben."
DTD - Dutch Team Dakar Stichting " Dutch-Team-Dakar"
Dat is een belangrijk bijkomend voordeel inderdaadquote:Op donderdag 19 januari 2006 18:37 schreef JosvG het volgende:
Zeg Alexxxx, blauw staat je goed, nu kun jij de OP aanpassen als er iets nieuws in moet
Zover ik heb begrepen is het 100% zeker dat de wagens als compleet worden overgekeurd naar Ginaf.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:44 schreef dakarspecialist het volgende:
oke zoals het er uit ziet is de mogelijk heid dan de rooy daf of ginaf gaat rijden
maar de kas is ook dan daf de ginaf voorassen gaat gebruiken daar daar wel een homolegatie op zit en dan de keuring geen probleem is.
start le dakar 2007 90% zeker in lissabon
ben nu alweer alles aan het regellen
heb vorige week een toyota hdj80 gekocht die 2jaar geleden als perswagen diende
ga deze verder aanpassen en meschien inschrijven als perswagen le dakar 2007
groeten roger
Vreemd want ik heb het uit twee zeer betrouwbare bronnen.. Ach we zullen zien.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:23 schreef dakarspecialist het volgende:
de kans is dat ze gewoon daf blijven heten
alleen ze gebruiken de vooras van ginaf waar door smallere veerpakketen gebruikt kunnen worden en de keuring geen probleem meer is
en het plan is er van gerard om gewoon 15 trucks te maken en met 3 te gaan racen
dit houd dan in dat de homologatie makkelijker is en sneller kan gaan
het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en het hoeft geen daf te zijn van de rooy mag ook volvo,ginaf,scania,enz
maar daf heeft de voorkeur
Scania staat ook voor comfort en duurzaamheid, dat strookt niet helemaal met Dakarquote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Scania lijkt me ook hoogst onlogisch. ten eerste is het geen klant, ten tweede: heb je wel eens een Scania in het terrein gezien? T is misschien leuk als bezemwagen, maar niet om mee te rallyrijden....
Vorig jaar wilde de Rooy ook al mee gaan doen aan de rally die Auriol zou gaan organiseren....... de rally werd jammer genoeg afgelast maar er zal dit jaar een nieuwe poging gedaan worden. Ben de naam kwijt... iemand?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:40 schreef dakarspecialist het volgende:
we zullen voorlopig nog moeten wachten met wat het zal worden
maar dat het binnen kort zal zijn wie weet
de rooy heeft plannen net als bekx om dit jaar een extra rally te gaan rijden
maar we wachten af
Dit kan dus nooit, de gehele auto moet Ginaf worden, want die 15 in serie per jaar produceren en ook nog eens aan het gewone publiek verkopen zal dus nooit gaan gebeuren, want de voorwaarde voor een typekeuring is dat er 15 auto's per jaar gebouwd worden, en iedereen zou die in principe moeten kunnen kopen. Dit zal niet gaan gebeuren, en met een Ginaf hoeft dat niet omdat daar al een bestaande typegoedkeuring voor is.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:23 schreef dakarspecialist het volgende:
de kans is dat ze gewoon daf blijven heten
alleen ze gebruiken de vooras van ginaf waar door smallere veerpakketen gebruikt kunnen worden en de keuring geen probleem meer is
en het plan is er van gerard om gewoon 15 trucks te maken en met 3 te gaan racen
dit houd dan in dat de homologatie makkelijker is en sneller kan gaan
het is dus afwachten wat er gaat gebeuren en het hoeft geen daf te zijn van de rooy mag ook volvo,ginaf,scania,enz
maar daf heeft de voorkeur
Dat het mogelijk is snap ik ook wel, maar het is zowel financieel als in moeite uitgedrukt onhaalbaar voor de Rooy, gewoon de hele wagen omkeuren naar Ginaf's is veel makkelijker en sneller gedaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:52 schreef dakarspecialist het volgende:
het is wel mogelijk ik werk zelf bij de brandweer daar hebben we dafs
met
2500 motor,1800 cabine,ginaf voor assen,daf achterassen en van dit type zijn er 23 gebouwd voor de brandweer nederland
gewoon op kenteken daf 4x4
dus zeg niet is niet mogelijk
veel is mogelijk als je er maar 15 van bouwt en dit moet binnen een half jaar na de rally
Welk korps?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:52 schreef dakarspecialist het volgende:
het is wel mogelijk ik werk zelf bij de brandweer daar hebben we dafs
met
2500 motor,1800 cabine,ginaf voor assen,daf achterassen en van dit type zijn er 23 gebouwd voor de brandweer nederland
gewoon op kenteken daf 4x4
dus zeg niet is niet mogelijk
veel is mogelijk als je er maar 15 van bouwt en dit moet binnen een half jaar na de rally
Ik zie de Rooy best 15 van die dingen bouwen en er 13 in eigen gebruik nemen (al hoewel, wat moet de Rooy met 13 offroad vrachtwagens in hun bedrijfswagenparkquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:32 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dit kan dus nooit, de gehele auto moet Ginaf worden, want die 15 in serie per jaar produceren en ook nog eens aan het gewone publiek verkopen zal dus nooit gaan gebeuren, want de voorwaarde voor een typekeuring is dat er 15 auto's per jaar gebouwd worden, en iedereen zou die in principe moeten kunnen kopen. Dit zal niet gaan gebeuren, en met een Ginaf hoeft dat niet omdat daar al een bestaande typegoedkeuring voor is.
De Rooy heeft wel meer mislukte prototypen achter de schuur staanquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:41 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik zie de Rooy best 15 van die dingen bouwen en er 13 in eigen gebruik nemen (al hoewel, wat moet de Rooy met 13 offroad vrachtwagens in hun bedrijfswagenpark)
De Rooy heeft niks met Stacey te maken, behlave dat ze elkaar zo nu en dan op verjaardagen van familieleden tegen zullen komen toch?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:00 schreef dakarspecialist het volgende:
klopt maar de rooy is ook aan het lobieen
dus wie weet blijft hij niet bij daf/ginaf
man heeft toegezegt met stacey
Kijk, dat wil ik nou nog wel eens weten. Iemand die dat digitaal heeft of ergens op een website heeft staan??quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:08 schreef Klonk het volgende:
het hele verhaal over de afkeuring staat uitgebreid in het nieuwste nummer van de truckstar.
Ik wil allereerst even vragen of je aub. wat aan je spelling wilt doen, ik kan ook niet 100% correct typen maar veel zinnen van jou zijn gewoon niet leesbaarquote:Op zaterdag 28 januari 2006 19:47 schreef dakarspecialist het volgende:
klopt de rooy heeft niks met stacey te maken maar met een eigen man team komen
dus niet via stacey
ik frankrijk gaan de geruchten dat renault de rooy heeft benaderd om met de renault kerax te gaan racen
we zullen wel zien wat het wordt is voral nu speculeren
kunnen het beste afwachten wat het word
de toekomst zal het leren
Ik zal even kijken of de computer beneden nog aanstaat, dan kan ik het even scannen.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:55 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
Kijk, dat wil ik nou nog wel eens weten. Iemand die dat digitaal heeft of ergens op een website heeft staan??
Gaarne!
Leg uit?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:58 schreef Syb-Sosef het volgende:
okee... homologatie... altijd leuk met die 100 Franse organisaties er bij![]()
Volgens mij is de hoofdreden toch echt de eigenwijsheid van DAF+teams.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:23 schreef Syb-Sosef het volgende:
Touareg van Olav Mol?? Zijn eigen exemplaar neem ik aan dan?
Nou, homologatie lijkt al enkele keren HET grote struikelblok te zijn voor enkele teams. En ik begrijp dat dat onder andere komt omdat (minimaal) 3 organisaties zich er mee bemoeien...
en ja, het getal 100 was natuurlijk overdreven...
De Touareg waar Olav Mol mee gereden heeft bedoel ik, deze dus:quote:Op maandag 30 januari 2006 21:23 schreef Syb-Sosef het volgende:
Touareg van Olav Mol?? Zijn eigen exemplaar neem ik aan dan?
Nou, homologatie lijkt al enkele keren HET grote struikelblok te zijn voor enkele teams. En ik begrijp dat dat onder andere komt omdat (minimaal) 3 organisaties zich er mee bemoeien...
en ja, het getal 100 was natuurlijk overdreven...
Nu wel, kijk maar omhoogquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:42 schreef Dangel het volgende:
Dakar is gaaf. Maar het plaatje doet het niet van Olaf Mol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |