Coolquote:Op zondag 15 januari 2006 09:37 schreef ozzietukker het volgende:
Laatste post in het vorige topic was dat pietprutkarbonkel een bungalowresort heeft overgenomen?![]()
Tuurlijk krijgen Fokkers korting !quote:Op zondag 15 januari 2006 15:07 schreef Shakermaker het volgende:
Wow, helemaal te gek. Wat een stap, man. Ik ben jaloers op je. Hoeveel korting krijgen Fokkers trouwens?
verkoop ansichtkaarten met mooie foto's van je bungalows.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Tuurlijk krijgen Fokkers korting !
Heb helaas nog geen website, moeten ook eerst de toko tiptop maken waarna we een fotograaf en een graphic designer ( vrienden van ons ) een brochure en website laten maken..
Heb eigenlijk totaal geen idee hoe ik m'n bungalows ga promoten in Holland..iemand uit de reisbranche met tips ?
Ik denk niet dat je daar een antwoord op gaat krijgen.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:02 schreef jimjim1983 het volgende:
wat kostte het eigenlijk allemaal, als ik vragen mag?
Zorgen dat je in de Lonely Planet komt. Website, veel internet marketing. Veel (positieve) reviews. Wij hebben toen in Thailand veel toko's geprobeerd die in de LP stonden en op websites met goede reviews.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Tuurlijk krijgen Fokkers korting !
Heb helaas nog geen website, moeten ook eerst de toko tiptop maken waarna we een fotograaf en een graphic designer ( vrienden van ons ) een brochure en website laten maken..
Heb eigenlijk totaal geen idee hoe ik m'n bungalows ga promoten in Holland..iemand uit de reisbranche met tips ?
Valt allemaal reuze mee...precieze bedrag laat ik liever in het midden...we leasen het geheel voor een periode van 3 jaar en moeten per 3 maanden vooruit betalen...quote:Op zondag 15 januari 2006 18:02 schreef jimjim1983 het volgende:
wat kostte het eigenlijk allemaal, als ik vragen mag?
zo hoort hetquote:Op zondag 15 januari 2006 18:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
We hebben overigens niet het idee om veel geld te gaan verdienen in Thailand...we willen hier gewoon wonen en een relaxte baan. We hoeven er geen geld aan over te houden.
Ik vind de Lonely Planet meestal volkomen achterhaald, zeker als het Thailand betreft omdat alles daar zo snel veranderd. Een vermelding is natuurlijk uiterst belangrijk, maar volgens mij is het in het begin misschien een goed idee om net iets onder de marktprijs te gaan zitten en te zorgen dat je een goede bar/keuken en vriendelijk personeel hebt. Grote kans dat de gasten dan blijven ontbijten en een drankje komen drinken. Daar valt ook flink mee te verdienen.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zorgen dat je in de Lonely Planet komt. Website, veel internet marketing. Veel (positieve) reviews. Wij hebben toen in Thailand veel toko's geprobeerd die in de LP stonden en op websites met goede reviews.
We hoeven er eigenlijk niks aan te verbouwen...het is 4 jaar geleden gebouwd door een familie die op diverse plaatsen in Thailand (met name Ko Samet, Ko Chang en Ko Samui) grote resorts heeft, maar hebben vrijwel direct daarna hun interesse verloren...ze zijn nogal druk met andere grotere zaken...mijn bungalowresort (tering dat klinkt goed...eerste keer dat ik dat typquote:Op zondag 15 januari 2006 18:14 schreef Jaguarized het volgende:
Wat moet je er allemaal aan verbouwen en hoe lang denk je dat dat gaat duren voordat je gasten kan ontvangen?
Ah ok op die manier.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:20 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
We hoeven er eigenlijk niks aan te verbouwen...het is 4 jaar geleden gebouwd door een familie die op diverse plaatsen in Thailand (met name Ko Samet, Ko Chang en Ko Samui) grote resorts heeft, maar hebben vrijwel direct daarna hun interesse verloren...ze zijn nogal druk met andere grotere zaken...mijn bungalowresort (tering dat klinkt goed...eerste keer dat ik dat typ) is nooit geopend geweest..
Een enkel keertje overnachten er mensen als er in hun andere resorts geen plaats is....maar de tv's, airco etc zijn allemaal zo goed als nieuw...de bar is een beetje stoffig and that's it...
We willen de inrichting van de bungalows en de aankleding van de bar wat opleuken en dan houdt het wel op.
We openen a.s. vrijdag !
Ik gok: Twee farang of 12 Thai + 7 koelboxen met eten voor 5 dagen.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:29 schreef _dirkjan_ het volgende:
hoeveel mensen passen er in een bungalow?
Heeft toch niks met de luchthaven te maken maar meer met de maatschappij?quote:
Maar iedereen had wel die Lonely Planet. Echt iedereen die we tegenkwamen qua toeristen. Behalve de dikke Engelsen en Duitsers die een vrouw kwamen kopen natuurlijk.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:18 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind de Lonely Planet meestal volkomen achterhaald, zeker als het Thailand betreft omdat alles daar zo snel veranderd. Een vermelding is natuurlijk uiterst belangrijk, maar volgens mij is het in het begin misschien een goed idee om net iets onder de marktprijs te gaan zitten en te zorgen dat je een goede bar/keuken en vriendelijk personeel hebt. Grote kans dat de gasten dan blijven ontbijten en een drankje komen drinken. Daar valt ook flink mee te verdienen.
Volgens mij heb ik in Bangkok airport wel mijn persoonlijk record wachten bij de immigratie verbrokenquote:Op maandag 16 januari 2006 08:36 schreef renzell het volgende:
APK- ja tuurlijk, of misschien lag het zelfs vooral aan de aard van dat ene vrouwtje alchter die en die balie honderdzoveel die mij net hielp en die toevallig in een erg goede bui was die dag...Hoe dan ook: voor mij kan Bangkok airport niet meer stuk.
![]()
Mooie foto's!
Oeh, ik krijg ook weer zin!!!
quote:Op maandag 16 januari 2006 09:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in Bangkok airport wel mijn persoonlijk record wachten bij de immigratie verbroken![]()
Wow dat ziet er goed uit.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kan het zelf ook nog niet helemaal geloven maar het is toch echt waar...we waren het niet eens van plan...maar we konden deze kans niet aan ons voorbij laten gaan...zoals sommigen van jullie weten kom ik sinds een jaar of 4 elk jaar voor een paar maanden naar Samet en ik ken derhalve een heleboel mensen op dit kleine eilandje...via via werd ons dit resort aangeboden en voila Pieldeprutkarbonkel woont in Thailand![]()
Het zijn 6 luxe bungalows met airco, tv, minibar en een openlucht warme douche waar iedereen de mond van openvalt...de eerste 2 bungalows staan op het strand, daarachter staan er dan nog 4..de bar staat op palen en staat ook grotendeels op het strand..
Heb inmiddels een paar foto's geupload...er moet nog e.e.a. gebeuren maar zo krijgen jullie alvast een indruk van mijn toko
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet te toeristisch, wit strand en toch een beetje vertier -> Ko Samet natuurlijk !quote:Op maandag 16 januari 2006 12:54 schreef marbe het volgende:
Ik ben eruit en ik ga in mei naar Thailand maar ik zie op het moment even de ( palm) bomen door het bos niet meer. Kortom ik weet niet waar ik in Thailand naar toe moet. Ik wil 15 dagen (helaas langer kan ik niet) naar een wit palmbomen strand, niet te toeristisch maar er moet wel een beetje vertier zijn ( en geen salou toestanden.) Ik heb alle fok commentaren doorgelezen en nu weet ik het helemaal niet meer. Ik zelf zit toch te denken aan koh samui maar ik lees ook weer dat het een enorm toeristisch gebeuren is. Kortom ....HELP
Ja ik zag het, echt supergaafquote:Op maandag 16 januari 2006 12:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Niet te toeristisch, wit strand en toch een beetje vertier -> Ko Samet natuurlijk !
Weet nog wel een heel tof bungalowresort![]()
Wat kost een bungalow per nacht in oktober 2006 voor een Fok member met aanhangquote:Op maandag 16 januari 2006 12:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Niet te toeristisch, wit strand en toch een beetje vertier -> Ko Samet natuurlijk !
Stoer hoor!quote:Op maandag 16 januari 2006 12:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
En voor adviezen voor goedkope vliegtickets ben je van harte welkom in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3quote:
quote:
Wowww Pieldeprutkarbonkel !!! super zeg!!!quote:Op zondag 15 januari 2006 15:06 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Kan het zelf ook nog niet helemaal geloven maar het is toch echt waar...we waren het niet eens van plan...maar we konden deze kans niet aan ons voorbij laten gaan...zoals sommigen van jullie weten kom ik sinds een jaar of 4 elk jaar voor een paar maanden naar Samet en ik ken derhalve een heleboel mensen op dit kleine eilandje...via via werd ons dit resort aangeboden en voila Pieldeprutkarbonkel woont in Thailand![]()
Het zijn 6 luxe bungalows met airco, tv, minibar en een openlucht warme douche waar iedereen de mond van openvalt...de eerste 2 bungalows staan op het strand, daarachter staan er dan nog 4..de bar staat op palen en staat ook grotendeels op het strand..
Heb inmiddels een paar foto's geupload...er moet nog e.e.a. gebeuren maar zo krijgen jullie alvast een indruk van mijn toko
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op maandag 16 januari 2006 01:56 schreef APK het volgende:
Mooie foto's van Koh Chang.![]()
Ik ben een keer naar dat eilandje op de 3de foto gezwommen. Op de weg terug had ik de stroom tegen en op een gegeven moment dacht ik dat ik zou verzuipen......
.... tot ik er achter kwam dat ik gewoon naar het strand kon lopen.![]()
En de rest van de foto's? Waar zijn die genomen?quote:Op maandag 16 januari 2006 12:23 schreef jimjim1983 het volgende:
5 en 7 zijn van het national park net boven Hua Hinweet niets van een toer af
1.Ergens in de Jungle bij Chiangmaiquote:Op maandag 16 januari 2006 19:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
En de rest van de foto's? Waar zijn die genomen?
Prachtig!quote:
Huhquote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:00 schreef sizzler het volgende:
Ik hoorde trouwens dat je beter Amerikaanse Dollars mee kon nemen dan Baths. Heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn ervaring is dat je aan een bankpasje genoeg hebt. En een creditcard is ook aan te raden, je hebt dan meteen een backup voor het geval je om de een of andere reden geen geld meer van je bankrekening kunt halen (pasje stuk, limiet bereikt etc).quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:00 schreef sizzler het volgende:
Ik hoorde trouwens dat je beter Amerikaanse Dollars mee kon nemen dan Baths. Heeft iemand daar ervaring mee?
quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:35 schreef APK het volgende:
Als je wat extra cash meeneemt heb je binnen een dag een vriendin.
Geen idee maar ik meld me bij deze aan.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Wanneer is die FOK Travel Meet op Ko Samet ?
Eerst zien, dan geloven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Heb zelf weer een drukke dag achter de rug....barkrukken, lounge-stoelen en een pickup truck vol met orchideeen en andere planten gekocht voor de bar die er inmiddels geweldig uit ziet!
quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Barkeepers, huishoudsters, manesjes van alles en speedboatdrivers verdienen op Ko Samet tussen de 3.500 en 5.000 Baht per maand + slaapplek.
Heb zelf weer een drukke dag achter de rug....barkrukken, lounge-stoelen en een pickup truck vol met orchideeen en andere planten gekocht voor de bar die er inmiddels geweldig uit ziet!
(Bloeiende orchidee van circa 70 cm kost hier maar 50 cent !! )
Morgen krijgen we de sleutels van de bungalows...en alhoewel ze volledig zijn ingericht denken we toch een paar dagen nodig te hebben om ze naar ons idee "af" te maken...
Kregen vandaag van de eigenaar te horen dat we voor de 3e en 4e febr. volgeboekt zijn met Thaise filmsterren !...ze huren de hele toko elk jaar voor een weekend af voor een private party....hahahaaa...wij krijgen het geld voor de bungalows en we hopen dat ze de hele dag in onze bar champage drinken![]()
Toch wel vreemd om een eigen bungalowresort te hebben...ben de laatste week maar 1 keer wezen stappen en hoop constant dat er een wolk voor de zon komt...strand opruimen en palmbomen snoeien is zwaar werk hihiii
Als het tussen begin en halverwegen mei is kan ik er misschien ook bij zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
Geen idee maar ik meld me bij deze aan.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:44 schreef APK het volgende:
[..]
Huh
Helemaal niks meenemen, gewoon uit de muur trekken.![]()
1.78¤ per transactie oid. Ik vind het niet boeiend en wel zo veilig.
Apart. De vrijwilligersorganisatie waar ik bij aangesloten ben raadt het juist aan om dollars mee te nemen. Maar dat kan ook een fout in de brochure zijn want er staan wel meer gekke dingen in.quote:Op woensdag 18 januari 2006 08:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je aan een bankpasje genoeg hebt. En een creditcard is ook aan te raden, je hebt dan meteen een backup voor het geval je om de een of andere reden geen geld meer van je bankrekening kunt halen (pasje stuk, limiet bereikt etc).
Ik weet niet precies wat je bedoelt met die dollars, maar het is dus niet zo dat ze "liever" dollars hebben dan bath. Net zoals je hier in Nederland niet met dollars gaat staan zwaaien in een winkel, doe je dat daar ook niet. In Thailand betaal je met bath, en zoals APK al aangeeft: er zijn overal geld-automaten.
Is dat misschien een Amerikaanse organisatiequote:Op donderdag 19 januari 2006 19:53 schreef sizzler het volgende:
Apart. De vrijwilligersorganisatie waar ik bij aangesloten ben raadt het juist aan om dollars mee te nemen. Maar dat kan ook een fout in de brochure zijn want er staan wel meer gekke dingen in.
Nee, nieteens. Ik zal eens navragen waarom ze dollars aanbevelen. Voorzover ik weet is de Bath ook gekoppeld aan de dollar, dus qua wisselkoers moet dat niet uitmaken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:50 schreef APK het volgende:
[..]
Is dat misschien een Amerikaanse organisatie
Ik ben nog nooit ergens geweest waar ze dollars wilden hebben. Bovendien is het -ivm diefstal- niet echt aan te raden om met een zak geld rond te lopen.
De THB is niet helemaal gekoppeld aan de dollar hoor! Vroegâh kreeg je 50 THB voor 1 U$ en 36 voor 1 Euro.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:13 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nee, nieteens. Ik zal eens navragen waarom ze dollars aanbevelen. Voorzover ik weet is de Bath ook gekoppeld aan de dollar, dus qua wisselkoers moet dat niet uitmaken.
same herequote:Op donderdag 19 januari 2006 16:11 schreef Shakermaker het volgende:
[..]
Geen idee maar ik meld me bij deze aan.
Ben benieuwd. Heb er erg veel zin in!quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:51 schreef APK het volgende:
[...]
Boeiend verder voor ons, het blijft relatief goedkoop en een prachtig land met prachtige mensen.
Misschien zou het weleens goed zijn hier in NL.quote:Hoewel het hier dus absoluut onmogelijk is om als minister president 2 milliard ¤ te hebben en tegelijkertijd regeringsleider te zijn.....
Ik betaal meestal de rekening als ik met mijn Thaise vriendin en aanhang naar een karaokebar oid ga.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:04 schreef sizzler het volgende:
Ik hoorde btw ook dat ze soms erg veel aan je trekken als toerist en dat -als je niet uitkijkt en mee gaat feesten- je uiteindelijk voor andere mensen hun eten en drinken moet gaan betalen of dat je in een bordeel eindigt.
Daar kan je het nog wel voor doen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:19 schreef APK het volgende:
[..]
Ik betaal meestal de rekening als ik met mijn Thaise vriendin en aanhang naar een karaokebar oid ga.
20¤ inc taxi.
Lache. Klinkt zeker ook voor geen meter?quote:Dan heb je wel een 'VIP' room gehad en urenlang 'fun'. Thai zingen niet uitbundig maar blijven op een stoel zitten als ze zingen.
Vaak zijn het mooie Thaise traditionele liedjes. Tenminste, met de mensen waar wij mee gingen zingen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:22 schreef sizzler het volgende:
Lache. Klinkt zeker ook voor geen meter?
Ik ben eind oktober in Thailand en zou graag in je resort komen logeren.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:05 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Barkeepers, huishoudsters, manesjes van alles en speedboatdrivers verdienen op Ko Samet tussen de 3.500 en 5.000 Baht per maand + slaapplek.
(Bloeiende orchidee van circa 70 cm kost hier maar 50 cent !! )
Morgen krijgen we de sleutels van de bungalows...en alhoewel ze volledig zijn ingericht denken we toch een paar dagen nodig te hebben om ze naar ons idee "af" te maken...
Kregen vandaag van de eigenaar te horen dat we voor de 3e en 4e febr. volgeboekt zijn met Thaise filmsterren !...ze huren de hele toko elk jaar voor een weekend af voor een private party....hahahaaa...wij krijgen het geld voor de bungalows en we hopen dat ze de hele dag in onze bar champage drinken![]()
Toch wel vreemd om een eigen bungalowresort te hebben...ben de laatste week maar 1 keer wezen stappen en hoop constant dat er een wolk voor de zon komt...strand opruimen en palmbomen snoeien is zwaar werk hihiii
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:43 schreef Jaguarized het volgende:
Je vertrekt uit BKK op 3 aug om 02.45?
Whehehe, dan ben je de laatste dag illegaal in Thailand.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:39 schreef BoontjeB het volgende:
Van 3 juli tot 3 augustus ga ik me daar prima vermaken!
Ik heb net antwoord gekregen op de vraag waarom geadviseerd wordt om dollars mee te nemen:quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:51 schreef APK het volgende:
De Baht wordt sterker tegen de Euro. En Thaksin (De minister President) staat op het punt om zijn (familie) gedeelte van zijn bedrijf (AIS, een tv station, Air Asia en een of andere sateliet) te verkopen aan investeerders uit Singapore.
Boeiend verder voor ons, het blijft relatief goedkoop en een prachtig land met prachtige mensen.
Hoewel het hier dus absoluut onmogelijk is om als minister president 2 milliard ¤ te hebben en tegelijkertijd regeringsleider te zijn.....
Voor de wisselkoers-speculatie dus.quote:Hoi Vincent,
Als je Baths vanuit Nederland wilt meenemen dan loop je met een heel pak geld rond. Tevens krijg je in Thailand een betere wisselkoers voor je dollars.
Groetjes,
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:22 schreef APK het volgende:
[..]
Whehehe, dan ben je de laatste dag illegaal in Thailand.![]()
Dat is dus je reinste onzin want: (bron www.xe.com)quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik heb net antwoord gekregen op de vraag waarom geadviseerd wordt om dollars mee te nemen:
[..]
Voor de wisselkoers-speculatie dus.![]()
Zijn ze duur?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:57 schreef Jaguarized het volgende:
Malariatabletten kan je toch meenemen?Evenals DEET, wat dus in Autan zit?
Nee volgens mij niet. Kennis heeft ze ook eens meegenomen tijdens een trektoch door Thailand. Ik meende dat hij ze niet gebruikt had aangezien Autan en klamboe's hun werk prima deden.quote:
Ik ook. Plus 17,50 voor consult en 2,50 voor een boekje met twee stempels. Prik zelf voel je bijna niks, alleen DTP kan een dagje aanvoelen alsof je spierpijn hebt.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:02 schreef Jaguarized het volgende:
DTP = 45
HepA = 15
Ik moet iig 60 euro voor die 2 betalen...
Ik ga in 2007 wellicht in combinatie met Maleisie. Eerst Nieuw-Zeeland en Korea over 1,5 week.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:07 schreef BoontjeB het volgende:
Dat zijn de 2 die nog nodig zijn he? Voor de rest (HepB etc.) heeft mijn lichaam al afweerstofjes gemaakt...right? Wanneer ga jij trouwens naar Thailand Jaguarized?
quote:THAILAND
In het algemeen gelden de volgende adviezen volgens de Landenlijst LCR. Bij reizigers met GEZONDHEIDSPROBLEMEN of bij LANGE REIZEN is een gespecialiseerd advies van belang!
VACCINATIES:
* Als men UIT een gele koorts gebied komt is gele koorts vaccinatie verplicht.
* Een DTP-vaccinatie wordt aanbevolen
* Bescherming tegen Hepatitis A wordt aanbevolen.
MALARIAGEBIEDEN:
Bescherming tegen muggenbeten is altijd belangrijk. Neem bij koorts of griepachtige verschijnselen tijdens of na verblijf in een malariagebied altijd direct contact op met een arts.
* THAILAND:
o in de maanden 1 t/m 12 komt malaria voor. Goede anti-muggen maatregelen in verband met malaria zijn extra belangrijk voor een deel van de reizigers
LET OP! De aanbevelingen hier zijn van algemene aard. De reisbestemming, verblijfsduur, soort reis, gezondheid en leeftijd van een reiziger bepalen welke vaccinaties en anti-malariamaatregelen nodig zijn. U moet zich persoonlijk laten adviseren over de maatregelen die voor uw reis belangrijk zijn.
Lange broeken en shirts met lange mouwen. Lekker als het 35C is.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:20 schreef Liejannuh het volgende:
Als ik me niet vergis, is alleen het grensgebied malariagebied. En verder zou ik geen pillen gaan slikken voor 2 dagen malariagebied. Kortom: lange broeken, shirts met lange mouwen, anti muggenspul en een klamboe zijn wel voldoende.
Hmmm... ik vond het destijds in het noorden van Thailand in januari best wel fris 's avonds.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:20 schreef APK het volgende:
[..]
Lange broeken en shirts met lange mouwen. Lekker als het 35C is.![]()
Ik slaap gewoon naakt met lokaal muggenspul op, werkt prima.![]()
Het was dit jaar in december idd ook even 'koud' op Koh Chang, maar ik vind het een beetje onzin om alsquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:24 schreef Liejannuh het volgende:
Hmmm... ik vond het destijds in het noorden van Thailand in januari best wel fris 's avonds.
Alleen dan in één keer een zeer hoge dosis.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 08:29 schreef ozzietukker het volgende:Inderdaad, gewoon lokaal muggenspray aanschaffen, daar is het DEET percentage namelijk hoger dan wat je hier in Europa kunt krijgen!
En nog veel goedkoper ook. Het slikken van malariatabletten raad ik overigens af, ten eerste kan je er goed ziek van worden, en ter informatie, mocht je malaria oplopen krijg je dezelfde dosis toegediend als aan pillen welke je zou slikken.....
Het klopt dat het in Maleisië lastig te krijgen is, maar het is zeker wel te verkrijgen, je moet er wel om vragen bij de drogist, en een beetje drogisteboer kan onder de toonbank muggengoedje met DEET tevoorschijn toveren.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:39 schreef Gert het volgende:
[..]
... verhaal ....
Wat betreft die DEET: dat is wel rotzooi hoor. In Maleisië is het zelfs verboden. Daar hebben ze een walgelijk stinkend maar zeer effectief altenatief.
En zwangere vrouwen mogen DEET niet op hun lijf smeren. Om maar aan te geven wat voor lekker goedje het is.
Dus: hoe meer DEET hoe beter.. volgens mij is het overdreven.
Mijn ervaring is dat een goede muggenmelk, ook zonder DEET, afdoende is, bij "normaal" gedrag. ('s avonds zuipen op het strand). Bij nachtelijke jungletochten ligt het misschien anders, geen ervaring mee.
Dat zeg ik: het is er dus verboden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het klopt dat het in Maleisië lastig te krijgen is, maar het is zeker wel te verkrijgen, je moet er wel om vragen bij de drogist, en een beetje drogisteboer kan onder de toonbank muggengoedje met DEET tevoorschijn toveren.
Da's waar. Wel zijn er mensen die er niet tegen kunnen, en voor zwangeren wordt zelfs beperkt smeren tijdens de vakantie afgeraden.quote:En als je het niet te vaak opsmeert (alleen tijdens vakantie) moet het geen problemen opleveren...
Volgens de link is het Koh Samui:quote:
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 22 januari 2006 12:44 schreef Abracadabra het volgende:
[...]
quote:Op zondag 22 januari 2006 14:44 schreef sizzler het volgende:
Verplicht leesvoer voor iedereen die rond gaat trekken in Thailand!
Ach, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Bovendien krijg je inzicht in hoe ver ze kunnen gaan om je er in te laten stinken.quote:
Ik ga ook a.s zomer, lekker 4 weken rond het strand zitten lekker boarden en niks doen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:02 schreef Jett het volgende:
In de zomer ga ik naar Thailand.3 weken in totaal, eerst 2 weken rondreizen, daarna een week strand. Kan niet wachten
Wacht maar tot ik daar de baas ben.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat was naast mijn resortZag er echt heel vaag en fout uit
Alleen zorgen dat je een taxi meter hebt en met tuk-tuk's een prijs vantevoren afspreekt en achteraf pas betalen.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:44 schreef sizzler het volgende:
Over tips gesproken, hier heb ik een site gevonden met alle trucjes die criminelen uithalen om toeristen op te lichten:
link
Verplicht leesvoer voor iedereen die rond gaat trekken in Thailand!
Whehe. Je zou er misschien wel wat leuks van kunnen maken, wanneer je dat hele stuk land daar hebt. Goede restaurantjes in de buurt, een aardig strand op loopafstand. Maar Coral Resort is wel erg goed hoor. Goede bungalows, fantastisch eten (tegen relatief dure prijzen, dat wel) met een heerlijk zwembad.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:48 schreef APK het volgende:
[..]
Wacht maar tot ik daar de baas ben.![]()
Pizza en Premiership op tv.![]()
Als je vanuit Bangkok naar het vliegveld wilt spreek ik liever een prijs af met een taxichauffeur (meestal 300 baht). Ik heb een keer in een taxi -met meter- gezeten die aangereden werd door een brommer en de achtervolging inzette. Dat werd een stuk duurder, maar het was wel een ervaring.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Alleen zorgen dat je een taxi meter hebt en met tuk-tuk's een prijs vantevoren afspreekt en achteraf pas betalen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:53 schreef APK het volgende:
[..]
Als je vanuit Bangkok naar het vliegveld wilt spreek ik liever een prijs af met een taxichauffeur (meestal 300 baht). Ik heb een keer in een taxi -met meter- gezeten die aangereden werd door een brommer en de achtervolging inzette. Dat werd een stuk duurder, maar het was wel een ervaring.![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:53 schreef APK het volgende:
[..]
Als je vanuit Bangkok naar het vliegveld wilt spreek ik liever een prijs af met een taxichauffeur (meestal 300 baht). Ik heb een keer in een taxi -met meter- gezeten die aangereden werd door een brommer en de achtervolging inzette. Dat werd een stuk duurder, maar het was wel een ervaring.![]()
Waarom niet?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
en belangrijker, niet in de rij te gaan staan om een taxi te pakken!
Dan heb je blijkbaar snellere chauffeurs dan ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:20 schreef ozzietukker het volgende:
Spreek liever een prijs af met de taxichauffeur? Tja nu snap ik waarom die taxi chauffeurs mij liever niet als klant hebben, ik stap alleen in een taxi met de meter aan, want normaliter kost een ritje Don Muang Centrum rond de 200 THB.
quote:
Niet zelf meegemaakt, maar er waren wel mensen die slangen in hun tas hadden zitten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:40 schreef sizzler het volgende:
Ehm... voor degene die al in Thailand zijn geweest.... kom je dit vaak tegen:
http://runesbike.com/kohsamui.shtml
?
ja dat zeggen ze wel maar echt super mooie vrouwen zijn er sowieso nietquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:42 schreef sizzler het volgende:
Tip van een vriend van me: pas op voor de meisjes. De mooiste meisjes daar zijn nl geboren als man!! Je kan het alleen aan de handen zien. Die zijn nog wat grover dan vrouwenhanden....
Jattende apen??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:00 schreef APK het volgende:
[..]
Niet zelf meegemaakt, maar er waren wel mensen die slangen in hun tas hadden zitten.
Wel een hoop kakkerlakken, ratten, muizen, vage kikkers etc. in bungalows gehad.![]()
Jattende -agressieve- apen zijn ook leuk.![]()
Joh, een Thaise vriendin is leuk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dat zeggen ze wel maar echt super mooie vrouwen zijn er sowieso nietde meeste thaise vrouwen vind ik niet echt heel knap, en die ladyboys herken je bijna ook altijd wel want die zien er vaak echt niet uit
ik zou sowieso niets met een vrouw daar beginnen want 99,9% wil je alleen voor je geld
Ja, ze jatten alles wat ze kunnen vinden. Van mij hebben ze een keer een boek, een pakje shag, een halve fles Sang Som en een sarong gejat.quote:
Deze hoeren:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:55 schreef jimjim1983 het volgende:
ja dat zijn die grijze apen toch? kutapen zijn dat
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dat zeggen ze wel maar echt super mooie vrouwen zijn er sowieso nietde meeste thaise vrouwen vind ik niet echt heel knap, en die ladyboys herken je bijna ook altijd wel want die zien er vaak echt niet uit
ik zou sowieso niets met een vrouw daar beginnen want 99,9% wil je alleen voor je geld
Alles willen ze vegetarisch voor je maken hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:15 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
"Heeft u ook vegetarisch?"
Dat zou wel mooi zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Alles willen ze vegetarisch voor je maken hoor.
Bij 1 restaurant stond zelfs vegetarian drinks![]()
Op Koh Chang kun je zelfs 'fried drinks' kopen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij 1 restaurant stond zelfs vegetarian drinks![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:29 schreef sizzler het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om naar de Full Moon Party op Koh Phangan te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zomer dag 1:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:29 schreef sizzler het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om naar de Full Moon Party op Koh Phangan te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kent iemand Hoh Pangan?
Weet je nog een goed hotel? En hoe kom je daar?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
erg leuk
vlak ervoor of erna is het zelfs leuker.
Denk het wel, ik was daar maar een week.quote:
Okee. Weet je welk strand dat was? Of welke plaats?quote:
hoe kom je waar?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:54 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet je nog een goed hotel? En hoe kom je daar?
Het eiland.quote:
quote:het hotel waar ik zat daar ben ik de naam van vergeten maar het waren echt chille bungalows. wel een half uur rijden van het full moon strand af maar aan de andere kant wel weer 5 minuten van de Amsterdam Bar afhet personeel daar is wel de hele dag stoned
kan het wel weer ff vragen als je geinteresseerd bentquote:
Als het niet teveel moeite is: graag!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kan het wel weer ff vragen als je geinteresseerd bent
op dat eiland kan je volgens mij op verschillende manieren komen, het is iig niet moeilijk om daar te komen.
het zit wel een eindje buiten de 'bewoonde' wereld, ongeveer 10 minuten met de scooter naar het stadje waar de boten aankomen. en het strand is ook niet echt goed, zeker niet om te zwemmen. maar de bungalows zelf zijn erg relaxed en het complex ziet er goed uit. en het belangrijkste: iedere bungalow heeft haar eigen hangmatquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als het niet teveel moeite is: graag!
Ik ben nu veel resorts aan het zoeken op Internet en soms staan er erg coole plaatjes van accommodaties, maar als je de verhalen van gasten leest dan geeft dat een totaal ander beeld.
De naam ben ik vergeten, maar als je gewoon een nachtje op de party beach slaapt en de boot neemt naar het volgende strand -lopen kan ook- kun je het volgend jaar als tip aan fokkers die naar Phanghan gaan geven.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Okee. Weet je welk strand dat was? Of welke plaats?
Ik zou gewoon gaan en ergens slapen -zonder vooraf te boeken- waar het betaalbaar is. Of ben je op familiereis met drie kinderenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:21 schreef sizzler het volgende:
Ik ben nu veel resorts aan het zoeken op Internet en soms staan er erg coole plaatjes van accommodaties, maar als je de verhalen van gasten leest dan geeft dat een totaal ander beeld.
Het strand na het strand waar de FMP's gehouden worden. Moet lukken:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Okee. Weet je welk strand dat was? Of welke plaats?
ja precies, gewoon even een paar bekijken en dan kiezenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:30 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zou gewoon gaan en ergens slapen -zonder vooraf te boeken- waar het betaalbaar is. Of ben je op familiereis met drie kinderen
Die instelling had ik ook, maar heel veel hotels hebben de eis dat als je rond de FMP wil overnachten, dat je dan minimaal een week moet blijven vanwegen de extreem hoge vraag naar kamers rond die tijd. Ik zit er ook nog aan te denken iets op Samui te boeken en dan een boot te nemen oid.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:30 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zou gewoon gaan en ergens slapen -zonder vooraf te boeken- waar het betaalbaar is. Of ben je op familiereis met drie kinderen
Staat niet op het kaartje, maar het is 10 minuten met een boot of 30 minuten lopen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Het strand na het strand waar de FMP's gehouden worden. Moet lukken:
[afbeelding]
Ik slaap nooit in hotels. Neem gewoon een bungalow.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:39 schreef sizzler het volgende:
[..]
Die instelling had ik ook, maar heel veel hotels hebben de eis dat als je rond de FMP wil overnachten, dat je dan minimaal een week moet blijven vanwegen de extreem hoge vraag naar kamers rond die tijd. Ik zit er ook nog aan te denken iets op Samui te boeken en dan een boot te nemen oid.
Als ze 300 bath kosten is dat idd nogal een verschil!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:42 schreef APK het volgende:
[..]
Ik slaap nooit in hotels. Neem gewoon een bungalow.
Ik zou het niet doen. 2000 bahtquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:49 schreef sizzler het volgende:
Als ze 300 bath kosten is dat idd nogal een verschil!
http://www.r24.org/thaila(...)imarnsamut/pictures/ hier betaal je bv 2000 bath voor!
Gewoon de boot naar boven nemen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:49 schreef sizzler het volgende:
jammer dat je geen naam weet
Hoe weet je dat, als je de naam niet meer weet.quote:
Omdat ik de naam zou herkennen als ik 'em weer zou zien.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:10 schreef Gert het volgende:
[..]
Hoe weet je dat, als je de naam niet meer weet.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:21 schreef APK het volgende:
[..]
Omdat ik de naam zou herkennen als ik 'em weer zou zien.![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2006 08:36 schreef ozzietukker het volgende:
Over 4 uurtjes vertrekt mijn vliegtuig richting Thailand
Ik heb er zin an!
Da's kort zeg! Gaven ze te kennen dat ze wisten dat je al vaker met ze had gevlogen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 05:50 schreef ozzietukker het volgende:En in Thailand nou... en waarschijnlijk ben ik van de lijst verdachte personen van EL AL geschrapt, want mijn interview, in tegenstelling tot de andere Nederlanders voor mij duurde 2 (!) minuten.....
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:50 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's kort zeg! Gaven ze te kennen dat ze wisten dat je al vaker met ze had gevlogen?
"Leuke reiscontacten"..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:05 schreef jimjim1983 het volgende:
er slapen nu 2 engelse meisjes bij mij die ik en wat vrienden in Thailand hebben ontmoet deze zomer.
leuke reiscontacten:
Een fles wijn in een schoonmaak-emmer, een paar rietjes er in en zuigen maar?quote:
Fotoquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:05 schreef jimjim1983 het volgende:
er slapen nu 2 engelse meisjes bij mij die ik en wat vrienden in Thailand hebben ontmoet deze zomer.
leuke reiscontacten:
uuh nee.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:32 schreef APK het volgende:
[..]
Een fles wijn in een schoonmaak-emmer, een paar rietjes er in en zuigen maar?![]()
quote:Op maandag 30 januari 2006 14:28 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Pieldeprutkarbonkel is weer toerist![]()
... verhaal ....
Jullie zullen begrijpen hoe enorm kut we ons voelden...
... verhaal ....
jijzelfquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:23 schreef Paperclipjes het volgende:
Wij willen naar Thailand. 4 personen. Veel zien. Wat zijn geschikte reisorganisaties?
quote:
Regen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:56 schreef dnzl het volgende:
Super spannend en weet nog niet goed wat ik ervan moet verwachten (verkapte tvp dus).
quote:
quote:Op maandag 6 februari 2006 16:58 schreef NiNi het volgende:
Joehoe! Geboekt!22/6/06 naar Bangkok en 16/7/06 door naar Sydney. Dan mag het dus weer gaan regenen.
![]()
Ja..de aankomst in Sydney is niet de handigste maar als alle shizzle geregeld is idd. zo snel mogelijk door naar Cairns.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 08:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Neem je wel warme kleren mee voor Shitney, sorry Sydney? Of bij aankomst als een bezetene naar Cairns / Darwin gaan ofzo, want in juli is het dus winter.. en okee het is geen -10 als in NL, maar als je de NL lente net aan zomer gewend bent, dan de tropische ' hitte' van Thailand is Sydney verrekte koud kan ik je vertellen......
Oz.... ik kom er net vandaan (Darwin) maar wil nu alweer terug. Aan de andere kant, ik sta nu op Changi (Singapura Airport), om naar Bangkok af te reizen
![]()
Deze bedoelde jequote:Op woensdag 8 februari 2006 18:15 schreef Liejannuh het volgende:
Er is ergens een apart topic voor reisorganisaties, staat vast bij de handige links genoemd.
Ben je nou nog niet blauw????quote:
Ik durf nooit zo goed georganiseerd te reizen!quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:11 schreef Liesjuh het volgende:
dankje Lieannuh!
Weer leesvoer :-)
Heb je zelf ervaring met een reisorganisatie?
Op Samet worden de stranden rustiger hoe verder je naar het zuiden gaat.quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:10 schreef Harryvb het volgende:
Hallo
Wij willen van Bangkok naar koh chang met een paar tussenstops van telkens een paar dagen op niet te drukke plaatsen , koh samet (rustige kant als die er is), chon buri , chantaburi ?
We wandelen graag langs het strand zonder over de handdoeken te moeten sprngen.
Iemand sugesties ?
quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:10 schreef Harryvb het volgende:
Hallo
Wij willen van Bangkok naar koh chang met een paar tussenstops van telkens een paar dagen op niet te drukke plaatsen , koh samet (rustige kant als die er is), chon buri , chantaburi ?
We wandelen graag langs het strand zonder over de handdoeken te moeten sprngen.
Iemand sugesties ?
quote:Op donderdag 9 februari 2006 01:26 schreef APK het volgende:
[..]
Op Samet worden de stranden rustiger hoe verder je naar het zuiden gaat.
Bangkok vond ik niet echt bijzonder, tenzij je van autowalmen en verkeersdrukte houdt, dan heb ik niks gezegd. Ik denk qua bezienswaardigheden ben je met 2 daagjes, 1 nachtje met Bangkok wel klaar.quote:Op donderdag 9 februari 2006 17:18 schreef marbe het volgende:
Ik heb vandaag de tickets geboekt. Lekker twee weken Thailand. MIjn zusje wil gelijk door naar de stranden om eerst een weekje bij te komen en dan rustig naar Bangkok terug reizen en daar een paar dagen blijven. Ik zelf denk aan eerst Bangkok en rustig naar het zuiden te reizen en de laatste week op het strand te hangen. Wat is wijsheid, Iemand ervaring???
Ben ik wel met je eens, maar langer dan 2 dagen is ook weer niet nodig toch ?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:34 schreef bluesparkle het volgende:
Bangkok is haat/liefde
Je moet door de drukte heenkijken, de ronselaars en oplichters vermijden en lekker gaan eten in allerlei restaurantjes en stalletjes.
Je kunt bijvoorbeeld bijzonder goedkoop japans eten in Bangkok. Shoppen is ook een aanrader.
Bangkok is een verademing , vooral als je India gewend benquote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:34 schreef bluesparkle het volgende:
Bangkok is haat/liefde
Je moet door de drukte heenkijken, de ronselaars en oplichters vermijden en lekker gaan eten in allerlei restaurantjes en stalletjes.
Je kunt bijvoorbeeld bijzonder goedkoop japans eten in Bangkok. Shoppen is ook een aanrader.
Samet.....quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:20 schreef Gert het volgende:
[..]Hoewel er ergens halverwege het eiland wel een strand is met een pier waar een veerboot aanlegt, daar is het meteen weer een stuk drukker. Ik geloof dat dit Wong Duan is...
Ben zelf alleen op Koh Chang geweest, maar een collega heeft vorig jaar een paar dagen op Koh Mak gezeten. Een klein paradijsje schijnt het te zijn maar er is idd weinig te doen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:39 schreef Harryvb het volgende:
Is er iemand al op Koh Mak of Koh Kut geweest en hoe is het bevallen ?
Vertrek je er naar toe vanaf het mainland of vanaf Koh Chang ?
Er is gisteren een ferry naar Koh Kut gezonken. Te zwaar beladen met bouwmaterialen, twee doden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:05 schreef Shakermaker het volgende:
Je kan rechtstreeks vanaf de vaste wal naar Koh Mak en Kut maar je kan zoals gezegd ook via Ko Chang.
Das idd wat minder, maar voor de rest wel een leuke reis gehad neem ik aan?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:08 schreef ozzietukker het volgende:Ik ben helaas weer terug...
In Chonburi overigens slachtoffer geworden van een tasjesdief op brommer, nou ja ik niet maar een thaise vriendin.
Ik had al een vreemd voorgevoel, dus liet haar aan de binnenkant lopen, maar op een gegeven moment liepen we terug, en stonden ze daar (toen zag ik dat dus niet), zij liep iets vooruit, en ondanks dat zij de tas niet losliet, scheurde de bandjes en reden ze er vandoor.... er ging nog wel een thai achteraan, maar die zijn een soi in en spoorloos verdwenen...
Omdat ik te ver weg stond zag ik het pas te laat en kon ze niet meer van de brommer afschoppen. (misschien maar beter ook, je weet niet of die gasten gewapend zijn).
Ze schrokken overigens wel dat ik een 'blanke farang' was, want de dader keek nogal geschrokken achterom toen ik schreeuwend achter hem aanrende... (Politie doet namelijk net iets meer voor een farang in dit geval dan een thai).
Zelf niks kwijtgeraakt overigens, vriendin wel, gelukking niet haar mobiele telefoon, die had ze op mijn aanraden in haar zak gedaan, maar wel een geldbedrag en ID card, etc. etc.
Het is trouwens niet de materiele schade, maar meer de schok.. je voelt je toch niet helemaal lekker meer... (En het ironische is dat het dus niet gebeurde in de rustige straat wat ik dacht, maar juist op een redelijk druk punt).
Een positief punt, dat ze het op een druk punt deden was nou niet de meest briljante actie van deze tieners, aangezien net voor vertrek ik de melding kreeg dat ze de daders, (uit Sri Racha, 30 km ervandaan), hadden opgepakt. Uiteraard zie je het geld niet meer terug, dat is weg, maar ze zitten wel vast, althans, dat mag ik hopen
'Farang' -spreek uit als 'falang' is een buitenlander.quote:
dat is een leuk, edoch zo op het eerste oog lichtelijk suicidaal ideequote:Op zaterdag 18 februari 2006 12:33 schreef Gio het volgende:
Net een 3 weken tour door Thailand gemaakt met mijn familie, allemaal via SNP. Vrij goede service, zeker aan te raden als je niet ter plekke alles zelf wilt regelen.
Wat ik wel kan aanraden voor in Bangkok: fietsen
Er zit een nederlander die fietstochtjes van een halve dag door de stad organiseert, echt perfect om het echte, stadse Bangkok te zien. Je fietst dan door de kleine steegjes, over markten etc waar geen/nauwlijks toeristen te vinden zijn. http://www.covankessel.com/
Dat denkt iedereen, en eerlijk is eerlijk, ik ookquote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat is een leuk, edoch zo op het eerste oog lichtelijk suicidaal idee
maar zoals altijd valt dat laatste ongetwijfeld best mee.
quote:Op zaterdag 18 februari 2006 13:19 schreef Gio het volgende:
[..]
Dat denkt iedereen, en eerlijk is eerlijk, ik ook. Maar het viel uiteindelijk zeer mee. We zijn maar 3 keer een drukke straat overgestoken, de rest van de tijd fiets je niet in de buurt van de grote straten. En die paar keer dat het wel gebeurt: fietsers in Thailand vallen onder de voetgangers verkeersregels, dus je kunt gewoon over de stoep fietsen als je wit
als het zo uitkomt gelden ordinary busses ook als voetganger hoor....quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Volgens mij vallen die motorcycle taxi's dan ook onder de voetgangers, want op weg naar de El Al office nam mijn motorcycletaxi een heleboel stoepen mee... ging wel lekker snel!
Dus je bent voor láng terug in Nederland?quote:Op zondag 19 februari 2006 17:21 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hallo lieve mensen
Ben weer terug in Holland...ben derhalve voor nutteloze tips over Samet en omstreken en voor belangrijke tips over hoe géén zaken te doen in Thailand weer dagelijks beschikbaar op dit forum.
Depressieve groet
Pieldeprutkarbonkel
quote:Op zondag 19 februari 2006 17:40 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Heb overigens eindelijk eens goed nieuws over EL AL
Kwam gister bij de incheckbalie en daar vertelden ze me dat ze overboekt waren en dat ze me op een rechtstreekse vlucht met China Airlines hadden gezet..
Beste van alles was dat ze de 100 Euro die ik nog moest betalen vanwege het veranderen van m'n terugvlucht zijn vergeten.
Toffe gasten bij EL AL![]()
10 euro per persoon per dag, exclusief souvenirs. Dat is waarschijnlijk te weinig aan de kust of in Bangkok, en teveel voor de rest van het land.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:24 schreef Blik het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel het kost om een maandje rond te reizen door Thailand. Als ik een beetje goedkoop (backpacken) naar Thailand ga met mijn vriendin, hoeveel ben ik dan in Thailand ongeveer kwijt aan eten, drinken, reiskosten, excursies etc.
Een schatting is prima
Hangt er vanaf wat je gaat doen, waar en welke luxegrens je hanteert. Het Noorden heeft meer backpackers en is minder toeristisch (=goedkoper) dan de bounty-stranden in het zuiden. Ik ken mensen die met zijn tweeën duizend euro p.m. kwijt waren met rondreizen. Alhoewel dat wel drie jaar geleden was.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:24 schreef Blik het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel het kost om een maandje rond te reizen door Thailand. Als ik een beetje goedkoop (backpacken) naar Thailand ga met mijn vriendin, hoeveel ben ik dan in Thailand ongeveer kwijt aan eten, drinken, reiskosten, excursies etc.
Een schatting is prima
http://www.thailand-hotel-buchen.de/quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:37 schreef Blik het volgende:
[...]
dankjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:11 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.thailand-hotel-buchen.de/
Goede site met veel hotels. Duits, maar je kan de prijzen in euro's laten weergeven en er staan behalve veel foto's ook reiservaringen op die de foto's in het juiste perspectief plaatsen.
Ik zou gewoon naar de GGD luisteren, en niet naar "iedereen".quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:22 schreef sizzler het volgende:
Crap.
Volgens de GGD hoefde ik geen malariatabletten te slikken, maar nu hoor ik van iedereen die ook in Noord-Thailand is geweest dat ik het beter wél kan doen. Weet iemand hoe ik aan die pillen kom?
Nouja, ik weet eigenlijk nieteens wat ik er allemaal van moet denken. Hoorde ook weer dat de pillen die je na besmetting moet slikken evenveel helpen, ongeacht of je ze daarvoor hebt geslikt. Dus feitelijk zou het niets uitmaken. Nouja, we zien wel.quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:07 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nouja, ik weet eigenlijk nieteens wat ik er allemaal van moet denken. Hoorde ook weer dat de pillen die je na besmetting moet slikken evenveel helpen, ongeacht of je ze daarvoor hebt geslikt. Dus feitelijk zou het niets uitmaken. Nouja, we zien wel.
quote:BANGKOK: -- The fine for remaining in Thailand past the expiry date of a permit to stay, currently 200 baht a day, will rise to 500 baht a day with effect from March 15.
However, the maximum fine payable will remain the same, at 20,000 baht, Pol Lt Gen Suwat Thamrongsrisakul, Commander of the Immigration Bureau, stated in a document posted in Thai on the Bureau's website. The document gave no reason for the increase.
--Phuket Gazette 2006-02-21
Goeie tip! Ik heb nog dik 20K aan airmiles.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:59 schreef APK het volgende:
Nog een tip voor mensen die airmiles sparen:
http://airmiles.klm.com/airmiles/kies.asp
8000 miles plus 419¤ laagseizoen.
8000 miles plus 619¤ hoogseizoen.
Zal nog wel tax bijkomen, maar dan vlieg je wel rechtstreeks met onze nationale trots, inclusief beperkte beenruimte en ongestelde stewardessen.![]()
Moet je btw ook 500 bath betalen als je daar op het vliegveld binnenkomt? Ik heb daarna een binnenlandse vlucht.quote:
Nee. Alleen 500 baht per dag als je langer dan 30 dagen blijft in Thailand zonder visum. 1 dag gratis overstay overigens.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Moet je btw ook 500 bath betalen als je daar op het vliegveld binnenkomt? Ik heb daarna een binnenlandse vlucht.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Moet je btw ook 500 bath betalen als je daar op het vliegveld binnenkomt? Ik heb daarna een binnenlandse vlucht.
karn en ik ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:30 schreef Gert het volgende:
Goeie tip! Ik heb nog dik 20K aan airmiles.![]()
En vanaf Singapura kan je met Tiger Airways ( http://www.tigerairways.com/home/ ) goedkoop naar Australie (vanaf 135 euro inclusief belasting) vliegen naar Darwin in Australië.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:27 schreef sizzler het volgende:
Ik las gisteren in een blad dat er een prijsvechter vanaf Bangkok vliegs: Asia Air. ( http://www.airasia.com/site/en/home.jsp ) Voor een paar honderd Bath vlieg je heen en weer naar Hong Kong, Bali of Singapore!
Woensdag vertrek ik btw naar Thailand!![]()
Ach, dat gebeurt Martinair ook weleens.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:16 schreef jimjim1983 het volgende:
Airasianet toen de piloot wilde opstijgen kwamen ze erachter dat de motoren het niet helemaal goed deden
hadden we iets van 5 uur vertraging.
Kan elke maatschappij gebeuren. Heb onlangs een paar keer met Air Asia gevlogen, het komt zeer professioneel over en de vloot is modern.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, dat gebeurt Martinair ook weleens.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:16 schreef jimjim1983 het volgende:
Airasianet toen de piloot wilde opstijgen kwamen ze erachter dat de motoren het niet helemaal goed deden
hadden we iets van 5 uur vertraging.
Alleen als je de eerste beller bent op 28 februari tussen 14:00 en 14:02, ouder bent dan 65 jaar en met je moeder reist.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:27 schreef sizzler het volgende:
Ik las gisteren in een blad dat er een prijsvechter vanaf Bangkok vliegs: Asia Air. ( http://www.airasia.com/site/en/home.jsp ) Voor een paar honderd Bath vlieg je heen en weer naar Hong Kong, Bali of Singapore!
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:27 schreef sizzler het volgende:
[...]
Woensdag vertrek ik btw naar Thailand!![]()
Veel plezier!quote:
Goede tip! Die kende ik nog nietquote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En vanaf Singapura kan je met Tiger Airways ( http://www.tigerairways.com/home/ ) goedkoop naar Australie (vanaf 135 euro inclusief belasting) vliegen naar Darwin in Australië.
Overigens, Tiger Airways heeft ook een vlucht van Bangkok naar Singapura, Air Asia heeft er meer, maar Tiger Airways is vaak, zeker op korte termijn (2 a 3 dagen van tevoren) nog goedkoper dan Air Asia...
(Ik vloog, 2 dagen van te voren geboekt van Singapura naar Bangkok voor 61 SGD incl. dus 30 Euro!)
Veel plezier.quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:18 schreef TongPo het volgende:
Air Asia is trouwens een mooie luchtvaartmaatschappij om mee te vliegen. Ik heb er een aantal keer mee gevlogen (nationaal en internationaal) en elke keer werden er spelletjes gespeeld. De 'chef' stelde dan vragen en iedereen kon reageren door op tijd het lichtje boven z'n stoel aan te zetten en de vraag juist te beantwoorden. Als prijs kreeg je dan spullen van Air Asia: Handdoeken, t-shirts en dat soort spul. Erg komisch, vooral ook door het enthousiasme van het personeel.
Brrr, een week in Jomtien/Pattaya, zou er niet aan moeten denken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:22 schreef Schurk het volgende:
Hallo,
ik wil deze zomer in Augustus naar Thailand gaan met een groepje vrienden. In eerste instantie hadden we het plan om deze rondreis te gaan doen: http://www.fox.nl/PackageInfo.asp?PackageId=2018
Het is weer eens wat andersquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:21 schreef APK het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij zou ik bang zijn dat de crew dronken was.
onlangs van Bangkok naar Singapore werden er prijzen verloot onder de koffie/thee-drinkers. Aan de onderkant van het bekertje stond een nummer. Inflight entetainment.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:18 schreef TongPo het volgende:
Air Asia is trouwens een mooie luchtvaartmaatschappij om mee te vliegen. Ik heb er een aantal keer mee gevlogen (nationaal en internationaal) en elke keer werden er spelletjes gespeeld. De 'chef' stelde dan vragen en iedereen kon reageren door op tijd het lichtje boven z'n stoel aan te zetten en de vraag juist te beantwoorden. Als prijs kreeg je dan spullen van Air Asia: Handdoeken, t-shirts en dat soort spul. Erg komisch, vooral ook door het enthousiasme van het personeel.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:46 schreef Gert het volgende:
[..]
onlangs van Bangkok naar Singapore werden er prijzen verloot onder de koffie/thee-drinkers. Aan de onderkant van het bekertje stond een nummer. Inflight entetainment.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef APK het volgende:
[..]
Brrr, een week in Jomtien/Pattaya, zou er niet aan moeten denken.![]()
Als ik het zo lees kan ik dus beter een beetje zelf een reis uit gaan stippelen. We willen namelijk een week a 10 dagen rondtrekken en dan nog een paar dag lekker relaxen aan het strand enzo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef APK het volgende:
[..]
Brrr, een week in Jomtien/Pattaya, zou er niet aan moeten denken.![]()
Dat kan je zeker beter zelf regelen...reizen door Thailand is erg gemakkelijk...je kan zelf kiezen waar je wel en niet heen wilt...je zit niet in een bus met Nederlandse bejaarden en het is een stuk goedkoper..quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:52 schreef Schurk het volgende:
[..]
Als ik het zo lees kan ik dus beter een beetje zelf een reis uit gaan stippelen. We willen namelijk een week a 10 dagen rondtrekken en dan nog een paar dag lekker relaxen aan het strand enzo.
Reizen is inderdaad makkelijk en goedkoop! Bussen en treinen hebben vaste prijzen, en kunnen, mits buiten een drukke thaise vakantieperiode gemakkelijk geboekt worden.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:13 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Dat kan je zeker beter zelf regelen...reizen door Thailand is erg gemakkelijk...je kan zelf kiezen waar je wel en niet heen wilt...je zit niet in een bus met Nederlandse bejaarden en het is een stuk goedkoper..
Moeten die niet met KLM vliegen ?quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En weet... als je met China Airlines vliegt... dat doen alle tourgroepen ook.. en verwacht lekkere hollandse gezelligheidop de terugvlucht...
Zijn er ook nog gebieden die ik in het regenseizoen beter kan overslaan?quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:13 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Dat kan je zeker beter zelf regelen...reizen door Thailand is erg gemakkelijk...je kan zelf kiezen waar je wel en niet heen wilt...je zit niet in een bus met Nederlandse bejaarden en het is een stuk goedkoper..
Ko Lantaquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:26 schreef Schurk het volgende:
[..]
Zijn er ook nog gebieden die ik in het regenseizoen beter kan overslaan?
Met overstap in Bangkok denk ik. En Bangkok-Samui is relatief duur omdat Bangkok Air het monopolie heeft.....quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:25 schreef Schurk het volgende:
Mijn idee was om vanaf Chiang Mai naar Koh Samui te vliegen, is dit een beetje goed te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |