Het was dit jaar in december idd ook even 'koud' op Koh Chang, maar ik vind het een beetje onzin om alsquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:24 schreef Liejannuh het volgende:
Hmmm... ik vond het destijds in het noorden van Thailand in januari best wel fris 's avonds.
Alleen dan in één keer een zeer hoge dosis.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 08:29 schreef ozzietukker het volgende:Inderdaad, gewoon lokaal muggenspray aanschaffen, daar is het DEET percentage namelijk hoger dan wat je hier in Europa kunt krijgen!
En nog veel goedkoper ook. Het slikken van malariatabletten raad ik overigens af, ten eerste kan je er goed ziek van worden, en ter informatie, mocht je malaria oplopen krijg je dezelfde dosis toegediend als aan pillen welke je zou slikken.....
Het klopt dat het in Maleisië lastig te krijgen is, maar het is zeker wel te verkrijgen, je moet er wel om vragen bij de drogist, en een beetje drogisteboer kan onder de toonbank muggengoedje met DEET tevoorschijn toveren.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:39 schreef Gert het volgende:
[..]
... verhaal ....
Wat betreft die DEET: dat is wel rotzooi hoor. In Maleisië is het zelfs verboden. Daar hebben ze een walgelijk stinkend maar zeer effectief altenatief.
En zwangere vrouwen mogen DEET niet op hun lijf smeren. Om maar aan te geven wat voor lekker goedje het is.
Dus: hoe meer DEET hoe beter.. volgens mij is het overdreven.
Mijn ervaring is dat een goede muggenmelk, ook zonder DEET, afdoende is, bij "normaal" gedrag. ('s avonds zuipen op het strand). Bij nachtelijke jungletochten ligt het misschien anders, geen ervaring mee.
Dat zeg ik: het is er dus verboden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het klopt dat het in Maleisië lastig te krijgen is, maar het is zeker wel te verkrijgen, je moet er wel om vragen bij de drogist, en een beetje drogisteboer kan onder de toonbank muggengoedje met DEET tevoorschijn toveren.
Da's waar. Wel zijn er mensen die er niet tegen kunnen, en voor zwangeren wordt zelfs beperkt smeren tijdens de vakantie afgeraden.quote:En als je het niet te vaak opsmeert (alleen tijdens vakantie) moet het geen problemen opleveren...
Volgens de link is het Koh Samui:quote:
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 22 januari 2006 12:44 schreef Abracadabra het volgende:
[...]
quote:Op zondag 22 januari 2006 14:44 schreef sizzler het volgende:
Verplicht leesvoer voor iedereen die rond gaat trekken in Thailand!
Ach, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Bovendien krijg je inzicht in hoe ver ze kunnen gaan om je er in te laten stinken.quote:
Ik ga ook a.s zomer, lekker 4 weken rond het strand zitten lekker boarden en niks doen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:02 schreef Jett het volgende:
In de zomer ga ik naar Thailand.3 weken in totaal, eerst 2 weken rondreizen, daarna een week strand. Kan niet wachten
Wacht maar tot ik daar de baas ben.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat was naast mijn resortZag er echt heel vaag en fout uit
Alleen zorgen dat je een taxi meter hebt en met tuk-tuk's een prijs vantevoren afspreekt en achteraf pas betalen.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:44 schreef sizzler het volgende:
Over tips gesproken, hier heb ik een site gevonden met alle trucjes die criminelen uithalen om toeristen op te lichten:
link
Verplicht leesvoer voor iedereen die rond gaat trekken in Thailand!
Whehe. Je zou er misschien wel wat leuks van kunnen maken, wanneer je dat hele stuk land daar hebt. Goede restaurantjes in de buurt, een aardig strand op loopafstand. Maar Coral Resort is wel erg goed hoor. Goede bungalows, fantastisch eten (tegen relatief dure prijzen, dat wel) met een heerlijk zwembad.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:48 schreef APK het volgende:
[..]
Wacht maar tot ik daar de baas ben.![]()
Pizza en Premiership op tv.![]()
Als je vanuit Bangkok naar het vliegveld wilt spreek ik liever een prijs af met een taxichauffeur (meestal 300 baht). Ik heb een keer in een taxi -met meter- gezeten die aangereden werd door een brommer en de achtervolging inzette. Dat werd een stuk duurder, maar het was wel een ervaring.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Alleen zorgen dat je een taxi meter hebt en met tuk-tuk's een prijs vantevoren afspreekt en achteraf pas betalen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:53 schreef APK het volgende:
[..]
Als je vanuit Bangkok naar het vliegveld wilt spreek ik liever een prijs af met een taxichauffeur (meestal 300 baht). Ik heb een keer in een taxi -met meter- gezeten die aangereden werd door een brommer en de achtervolging inzette. Dat werd een stuk duurder, maar het was wel een ervaring.![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:53 schreef APK het volgende:
[..]
Als je vanuit Bangkok naar het vliegveld wilt spreek ik liever een prijs af met een taxichauffeur (meestal 300 baht). Ik heb een keer in een taxi -met meter- gezeten die aangereden werd door een brommer en de achtervolging inzette. Dat werd een stuk duurder, maar het was wel een ervaring.![]()
Waarom niet?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
en belangrijker, niet in de rij te gaan staan om een taxi te pakken!
Dan heb je blijkbaar snellere chauffeurs dan ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:20 schreef ozzietukker het volgende:
Spreek liever een prijs af met de taxichauffeur? Tja nu snap ik waarom die taxi chauffeurs mij liever niet als klant hebben, ik stap alleen in een taxi met de meter aan, want normaliter kost een ritje Don Muang Centrum rond de 200 THB.
quote:
Niet zelf meegemaakt, maar er waren wel mensen die slangen in hun tas hadden zitten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:40 schreef sizzler het volgende:
Ehm... voor degene die al in Thailand zijn geweest.... kom je dit vaak tegen:
http://runesbike.com/kohsamui.shtml
?
ja dat zeggen ze wel maar echt super mooie vrouwen zijn er sowieso nietquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:42 schreef sizzler het volgende:
Tip van een vriend van me: pas op voor de meisjes. De mooiste meisjes daar zijn nl geboren als man!! Je kan het alleen aan de handen zien. Die zijn nog wat grover dan vrouwenhanden....
Jattende apen??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:00 schreef APK het volgende:
[..]
Niet zelf meegemaakt, maar er waren wel mensen die slangen in hun tas hadden zitten.
Wel een hoop kakkerlakken, ratten, muizen, vage kikkers etc. in bungalows gehad.![]()
Jattende -agressieve- apen zijn ook leuk.![]()
Joh, een Thaise vriendin is leuk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dat zeggen ze wel maar echt super mooie vrouwen zijn er sowieso nietde meeste thaise vrouwen vind ik niet echt heel knap, en die ladyboys herken je bijna ook altijd wel want die zien er vaak echt niet uit
ik zou sowieso niets met een vrouw daar beginnen want 99,9% wil je alleen voor je geld
Ja, ze jatten alles wat ze kunnen vinden. Van mij hebben ze een keer een boek, een pakje shag, een halve fles Sang Som en een sarong gejat.quote:
Deze hoeren:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:55 schreef jimjim1983 het volgende:
ja dat zijn die grijze apen toch? kutapen zijn dat
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dat zeggen ze wel maar echt super mooie vrouwen zijn er sowieso nietde meeste thaise vrouwen vind ik niet echt heel knap, en die ladyboys herken je bijna ook altijd wel want die zien er vaak echt niet uit
ik zou sowieso niets met een vrouw daar beginnen want 99,9% wil je alleen voor je geld
Alles willen ze vegetarisch voor je maken hoor.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:15 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
"Heeft u ook vegetarisch?"
Dat zou wel mooi zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Alles willen ze vegetarisch voor je maken hoor.
Bij 1 restaurant stond zelfs vegetarian drinks![]()
Op Koh Chang kun je zelfs 'fried drinks' kopen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij 1 restaurant stond zelfs vegetarian drinks![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:29 schreef sizzler het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om naar de Full Moon Party op Koh Phangan te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zomer dag 1:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:29 schreef sizzler het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om naar de Full Moon Party op Koh Phangan te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kent iemand Hoh Pangan?
Weet je nog een goed hotel? En hoe kom je daar?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
erg leuk
vlak ervoor of erna is het zelfs leuker.
Denk het wel, ik was daar maar een week.quote:
Okee. Weet je welk strand dat was? Of welke plaats?quote:
hoe kom je waar?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:54 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet je nog een goed hotel? En hoe kom je daar?
Het eiland.quote:
quote:het hotel waar ik zat daar ben ik de naam van vergeten maar het waren echt chille bungalows. wel een half uur rijden van het full moon strand af maar aan de andere kant wel weer 5 minuten van de Amsterdam Bar afhet personeel daar is wel de hele dag stoned
kan het wel weer ff vragen als je geinteresseerd bentquote:
Als het niet teveel moeite is: graag!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kan het wel weer ff vragen als je geinteresseerd bent
op dat eiland kan je volgens mij op verschillende manieren komen, het is iig niet moeilijk om daar te komen.
het zit wel een eindje buiten de 'bewoonde' wereld, ongeveer 10 minuten met de scooter naar het stadje waar de boten aankomen. en het strand is ook niet echt goed, zeker niet om te zwemmen. maar de bungalows zelf zijn erg relaxed en het complex ziet er goed uit. en het belangrijkste: iedere bungalow heeft haar eigen hangmatquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als het niet teveel moeite is: graag!
Ik ben nu veel resorts aan het zoeken op Internet en soms staan er erg coole plaatjes van accommodaties, maar als je de verhalen van gasten leest dan geeft dat een totaal ander beeld.
De naam ben ik vergeten, maar als je gewoon een nachtje op de party beach slaapt en de boot neemt naar het volgende strand -lopen kan ook- kun je het volgend jaar als tip aan fokkers die naar Phanghan gaan geven.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Okee. Weet je welk strand dat was? Of welke plaats?
Ik zou gewoon gaan en ergens slapen -zonder vooraf te boeken- waar het betaalbaar is. Of ben je op familiereis met drie kinderenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:21 schreef sizzler het volgende:
Ik ben nu veel resorts aan het zoeken op Internet en soms staan er erg coole plaatjes van accommodaties, maar als je de verhalen van gasten leest dan geeft dat een totaal ander beeld.
Het strand na het strand waar de FMP's gehouden worden. Moet lukken:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Okee. Weet je welk strand dat was? Of welke plaats?
ja precies, gewoon even een paar bekijken en dan kiezenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:30 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zou gewoon gaan en ergens slapen -zonder vooraf te boeken- waar het betaalbaar is. Of ben je op familiereis met drie kinderen
Die instelling had ik ook, maar heel veel hotels hebben de eis dat als je rond de FMP wil overnachten, dat je dan minimaal een week moet blijven vanwegen de extreem hoge vraag naar kamers rond die tijd. Ik zit er ook nog aan te denken iets op Samui te boeken en dan een boot te nemen oid.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:30 schreef APK het volgende:
[..]
Ik zou gewoon gaan en ergens slapen -zonder vooraf te boeken- waar het betaalbaar is. Of ben je op familiereis met drie kinderen
Staat niet op het kaartje, maar het is 10 minuten met een boot of 30 minuten lopen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Het strand na het strand waar de FMP's gehouden worden. Moet lukken:
[afbeelding]
Ik slaap nooit in hotels. Neem gewoon een bungalow.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:39 schreef sizzler het volgende:
[..]
Die instelling had ik ook, maar heel veel hotels hebben de eis dat als je rond de FMP wil overnachten, dat je dan minimaal een week moet blijven vanwegen de extreem hoge vraag naar kamers rond die tijd. Ik zit er ook nog aan te denken iets op Samui te boeken en dan een boot te nemen oid.
Als ze 300 bath kosten is dat idd nogal een verschil!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:42 schreef APK het volgende:
[..]
Ik slaap nooit in hotels. Neem gewoon een bungalow.
Ik zou het niet doen. 2000 bahtquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:49 schreef sizzler het volgende:
Als ze 300 bath kosten is dat idd nogal een verschil!
http://www.r24.org/thaila(...)imarnsamut/pictures/ hier betaal je bv 2000 bath voor!
Gewoon de boot naar boven nemen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:49 schreef sizzler het volgende:
jammer dat je geen naam weet
Hoe weet je dat, als je de naam niet meer weet.quote:
Omdat ik de naam zou herkennen als ik 'em weer zou zien.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:10 schreef Gert het volgende:
[..]
Hoe weet je dat, als je de naam niet meer weet.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:21 schreef APK het volgende:
[..]
Omdat ik de naam zou herkennen als ik 'em weer zou zien.![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2006 08:36 schreef ozzietukker het volgende:
Over 4 uurtjes vertrekt mijn vliegtuig richting Thailand
Ik heb er zin an!
Da's kort zeg! Gaven ze te kennen dat ze wisten dat je al vaker met ze had gevlogen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 05:50 schreef ozzietukker het volgende:En in Thailand nou... en waarschijnlijk ben ik van de lijst verdachte personen van EL AL geschrapt, want mijn interview, in tegenstelling tot de andere Nederlanders voor mij duurde 2 (!) minuten.....
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:50 schreef Gert het volgende:
[..]
Da's kort zeg! Gaven ze te kennen dat ze wisten dat je al vaker met ze had gevlogen?
"Leuke reiscontacten"..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:05 schreef jimjim1983 het volgende:
er slapen nu 2 engelse meisjes bij mij die ik en wat vrienden in Thailand hebben ontmoet deze zomer.
leuke reiscontacten:
Een fles wijn in een schoonmaak-emmer, een paar rietjes er in en zuigen maar?quote:
Fotoquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:05 schreef jimjim1983 het volgende:
er slapen nu 2 engelse meisjes bij mij die ik en wat vrienden in Thailand hebben ontmoet deze zomer.
leuke reiscontacten:
uuh nee.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:32 schreef APK het volgende:
[..]
Een fles wijn in een schoonmaak-emmer, een paar rietjes er in en zuigen maar?![]()
quote:Op maandag 30 januari 2006 14:28 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Pieldeprutkarbonkel is weer toerist![]()
... verhaal ....
Jullie zullen begrijpen hoe enorm kut we ons voelden...
... verhaal ....
jijzelfquote:Op donderdag 2 februari 2006 14:23 schreef Paperclipjes het volgende:
Wij willen naar Thailand. 4 personen. Veel zien. Wat zijn geschikte reisorganisaties?
quote:
Regen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:56 schreef dnzl het volgende:
Super spannend en weet nog niet goed wat ik ervan moet verwachten (verkapte tvp dus).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |