Het was dit jaar in december idd ook even 'koud' op Koh Chang, maar ik vind het een beetje onzin om alsquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:24 schreef Liejannuh het volgende:
Hmmm... ik vond het destijds in het noorden van Thailand in januari best wel fris 's avonds.
Alleen dan in één keer een zeer hoge dosis.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 08:29 schreef ozzietukker het volgende:Inderdaad, gewoon lokaal muggenspray aanschaffen, daar is het DEET percentage namelijk hoger dan wat je hier in Europa kunt krijgen!
En nog veel goedkoper ook. Het slikken van malariatabletten raad ik overigens af, ten eerste kan je er goed ziek van worden, en ter informatie, mocht je malaria oplopen krijg je dezelfde dosis toegediend als aan pillen welke je zou slikken.....
Het klopt dat het in Maleisië lastig te krijgen is, maar het is zeker wel te verkrijgen, je moet er wel om vragen bij de drogist, en een beetje drogisteboer kan onder de toonbank muggengoedje met DEET tevoorschijn toveren.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:39 schreef Gert het volgende:
[..]
... verhaal ....
Wat betreft die DEET: dat is wel rotzooi hoor. In Maleisië is het zelfs verboden. Daar hebben ze een walgelijk stinkend maar zeer effectief altenatief.
En zwangere vrouwen mogen DEET niet op hun lijf smeren. Om maar aan te geven wat voor lekker goedje het is.
Dus: hoe meer DEET hoe beter.. volgens mij is het overdreven.
Mijn ervaring is dat een goede muggenmelk, ook zonder DEET, afdoende is, bij "normaal" gedrag. ('s avonds zuipen op het strand). Bij nachtelijke jungletochten ligt het misschien anders, geen ervaring mee.
Dat zeg ik: het is er dus verboden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het klopt dat het in Maleisië lastig te krijgen is, maar het is zeker wel te verkrijgen, je moet er wel om vragen bij de drogist, en een beetje drogisteboer kan onder de toonbank muggengoedje met DEET tevoorschijn toveren.
Da's waar. Wel zijn er mensen die er niet tegen kunnen, en voor zwangeren wordt zelfs beperkt smeren tijdens de vakantie afgeraden.quote:En als je het niet te vaak opsmeert (alleen tijdens vakantie) moet het geen problemen opleveren...
Volgens de link is het Koh Samui:quote:
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 22 januari 2006 12:44 schreef Abracadabra het volgende:
[...]
quote:Op zondag 22 januari 2006 14:44 schreef sizzler het volgende:
Verplicht leesvoer voor iedereen die rond gaat trekken in Thailand!
Ach, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Bovendien krijg je inzicht in hoe ver ze kunnen gaan om je er in te laten stinken.quote:
Ik ga ook a.s zomer, lekker 4 weken rond het strand zitten lekker boarden en niks doen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:02 schreef Jett het volgende:
In de zomer ga ik naar Thailand.3 weken in totaal, eerst 2 weken rondreizen, daarna een week strand. Kan niet wachten
Wacht maar tot ik daar de baas ben.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat was naast mijn resortZag er echt heel vaag en fout uit
Alleen zorgen dat je een taxi meter hebt en met tuk-tuk's een prijs vantevoren afspreekt en achteraf pas betalen.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:44 schreef sizzler het volgende:
Over tips gesproken, hier heb ik een site gevonden met alle trucjes die criminelen uithalen om toeristen op te lichten:
link
Verplicht leesvoer voor iedereen die rond gaat trekken in Thailand!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |