abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35225513
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Volgens mij vallen die motorcycle taxi's dan ook onder de voetgangers, want op weg naar de El Al office nam mijn motorcycletaxi een heleboel stoepen mee... ging wel lekker snel!
als het zo uitkomt gelden ordinary busses ook als voetganger hoor....
pi_35259132
Hallo lieve mensen

Ben weer terug in Holland...ben derhalve voor nutteloze tips over Samet en omstreken en voor belangrijke tips over hoe géén zaken te doen in Thailand weer dagelijks beschikbaar op dit forum.

Depressieve groet
Pieldeprutkarbonkel
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 17:22:05 #253
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35259167
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:21 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hallo lieve mensen

Ben weer terug in Holland...ben derhalve voor nutteloze tips over Samet en omstreken en voor belangrijke tips over hoe géén zaken te doen in Thailand weer dagelijks beschikbaar op dit forum.

Depressieve groet
Pieldeprutkarbonkel
Dus je bent voor láng terug in Nederland?
Jij hebt toch een ebay-handeltje of zo? Wil dat niet (meer) vanaf Samet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gert op 19-02-2006 17:27:46 ]
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_35259269
Ebayhandel vanaf Samet is hopeloos...inkopen moet je in Pattaya of BKK doen en over het versturen via het postkantoortje bij Naga bungalows zwijgen we maar.

Ga over 6 of 8 maanden wel weer voor een paar maanden terug hoor...
pi_35259819
Heb overigens eindelijk eens goed nieuws over EL AL

Kwam gister bij de incheckbalie en daar vertelden ze me dat ze overboekt waren en dat ze me op een rechtstreekse vlucht met China Airlines hadden gezet..

Beste van alles was dat ze de 100 Euro die ik nog moest betalen vanwege het veranderen van m'n terugvlucht zijn vergeten.

Toffe gasten bij EL AL
  zondag 19 februari 2006 @ 18:24:18 #256
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35261558
quote:
Op zondag 19 februari 2006 17:40 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Heb overigens eindelijk eens goed nieuws over EL AL

Kwam gister bij de incheckbalie en daar vertelden ze me dat ze overboekt waren en dat ze me op een rechtstreekse vlucht met China Airlines hadden gezet..

Beste van alles was dat ze de 100 Euro die ik nog moest betalen vanwege het veranderen van m'n terugvlucht zijn vergeten.

Toffe gasten bij EL AL
Dat is inderdaad beter, ik heb, mede door een rescheduling 10 uur in Tel Aviv doorgebracht, niet op de airport overigens, (Dit had ik geregeld in BKK dat ik een S(topover) sticker kreeg), maar het blijft zwaar.....

Ik dacht trouwens dat je pas in maart zou terugkeren, of is door het bungalowfiasco en de niet lopende ebay handel besloten om in NL zitten snikken?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:24:11 #257
62913 Blik
The one and Only!
pi_35320724
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel het kost om een maandje rond te reizen door Thailand. Als ik een beetje goedkoop (backpacken) naar Thailand ga met mijn vriendin, hoeveel ben ik dan in Thailand ongeveer kwijt aan eten, drinken, reiskosten, excursies etc.

Een schatting is prima
pi_35322816
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:24 schreef Blik het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel het kost om een maandje rond te reizen door Thailand. Als ik een beetje goedkoop (backpacken) naar Thailand ga met mijn vriendin, hoeveel ben ik dan in Thailand ongeveer kwijt aan eten, drinken, reiskosten, excursies etc.

Een schatting is prima
10 euro per persoon per dag, exclusief souvenirs. Dat is waarschijnlijk te weinig aan de kust of in Bangkok, en teveel voor de rest van het land.
Dat is bovendien uitgaande van zelfstandige accomodatie with attached bathroom (geen dorms oid dus), en dat je niet in het eerste beste griebushol gaat zitten. Zeg maar lage middenklasse (gemiddeld 400B, is ongeveer 8 euro voor een tweepersoonskamer).
Eten mee en dan op nightmarkets, biertjes, soms restaurantjes, alles inbegrepen:)

Verder hangt het veel af waar je zit, en hoeveel je reist. En of je Chang of Heineken drinkt
ik denk eigenlijk dat 10 euro ruim is.
pi_35322912
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:24 schreef Blik het volgende:

Een schatting is prima
Hangt er vanaf wat je gaat doen, waar en welke luxegrens je hanteert. Het Noorden heeft meer backpackers en is minder toeristisch (=goedkoper) dan de bounty-stranden in het zuiden. Ik ken mensen die met zijn tweeën duizend euro p.m. kwijt waren met rondreizen. Alhoewel dat wel drie jaar geleden was.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:37:31 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_35323158
Ik wil dan gewoon veel van Thailand zien, en wel gewoon goedkoop overnachten en reizen. Ik ben maar een student dus echt veel luxe hoef ik niet. Wil wel eindigen op het strand ergens.

Bedankt in ieder geval voor de indicatie, als ik uitga van 1200 euro voor 4 weken met 2 personen zit ik zoiezo wel goed, exclusief vliegreis van +/- 700 p.p.

(je hebt natuurlijk nog wel wat kosten in Nederland zoals spuiten en rugzak en makkelijke spullen en dergelijke)
pi_35324225
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:37 schreef Blik het volgende:
[...]
http://www.thailand-hotel-buchen.de/

Goede site met veel hotels. Duits, maar je kan de prijzen in euro's laten weergeven en er staan behalve veel foto's ook reiservaringen op die de foto's in het juiste perspectief plaatsen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:28:02 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_35324830
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:11 schreef sizzler het volgende:

[..]

http://www.thailand-hotel-buchen.de/

Goede site met veel hotels. Duits, maar je kan de prijzen in euro's laten weergeven en er staan behalve veel foto's ook reiservaringen op die de foto's in het juiste perspectief plaatsen.
dankje

eigenlijk begin ik al veel zin te krijgen, nu mijn vriendin overtuigen (en de bankrekening eens heel goed bekijken of het er allemaal wel inzit)
pi_35334165
Crap.

Volgens de GGD hoefde ik geen malariatabletten te slikken, maar nu hoor ik van iedereen die ook in Noord-Thailand is geweest dat ik het beter wél kan doen. Weet iemand hoe ik aan die pillen kom?
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 17:27:45 #264
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35334374
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:22 schreef sizzler het volgende:
Crap.

Volgens de GGD hoefde ik geen malariatabletten te slikken, maar nu hoor ik van iedereen die ook in Noord-Thailand is geweest dat ik het beter wél kan doen. Weet iemand hoe ik aan die pillen kom?
Ik zou gewoon naar de GGD luisteren, en niet naar "iedereen".
De kans is zó klein dat je het krijgt, zeker als je goed smeert 's avonds. En het is voor een verder gezond mens niet eens dodelijk, als je geld voor medicijnen hebt.
Maar als je ze per se wil slikken, kun je ze dus via de GGD krijgen, via je huisarts, en in de grote steden zijn er ook nog andere mogelijkheden (havenziekenhuis in Rotterdam, KLM Travelclinic in Den Haag, tropeninstituut in Amsterdam).
Neem Malarone, geen Lariam. De laatste kan zeer heftige bijwerkingen hebben.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_35336197
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:27 schreef Gert het volgende:

[..]
Nouja, ik weet eigenlijk nieteens wat ik er allemaal van moet denken. Hoorde ook weer dat de pillen die je na besmetting moet slikken evenveel helpen, ongeacht of je ze daarvoor hebt geslikt. Dus feitelijk zou het niets uitmaken. Nouja, we zien wel.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:39:30 #266
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35337366
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nouja, ik weet eigenlijk nieteens wat ik er allemaal van moet denken. Hoorde ook weer dat de pillen die je na besmetting moet slikken evenveel helpen, ongeacht of je ze daarvoor hebt geslikt. Dus feitelijk zou het niets uitmaken. Nouja, we zien wel.
Dit is volgens mij inderdaad het geval dat de dosis die je krijgt toegediend bij een eventuele besmetting, (Want de kans hierop is echt uitermate klein), is inderdaad ongeveer gelijkwaardig aan wat je van te voren zou hebben geslikt.
Waarschijnlijk reageert je lichaam hier zelfs beter op dan als je al wat van dat 'tegengif' gewend bent.

Voordeel in Azië (Thailand, Maleisie, Singapura) is dat de gezondheidszorg is ingesteld op een eventuele malariabesmetting en dus gelijk actie kan ondernemen.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:59:07 #267
6941 APK
Factual, I think.
pi_35338013
Nog een tip voor mensen die airmiles sparen:

http://airmiles.klm.com/airmiles/kies.asp

8000 miles plus 419¤ laagseizoen.
8000 miles plus 619¤ hoogseizoen.

Zal nog wel tax bijkomen, maar dan vlieg je wel rechtstreeks met onze nationale trots, inclusief beperkte beenruimte en ongestelde stewardessen.

Overigens:
quote:
BANGKOK: -- The fine for remaining in Thailand past the expiry date of a permit to stay, currently 200 baht a day, will rise to 500 baht a day with effect from March 15.

However, the maximum fine payable will remain the same, at 20,000 baht, Pol Lt Gen Suwat Thamrongsrisakul, Commander of the Immigration Bureau, stated in a document posted in Thai on the Bureau's website. The document gave no reason for the increase.

--Phuket Gazette 2006-02-21
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator dinsdag 21 februari 2006 @ 20:30:05 #268
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35341917
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:59 schreef APK het volgende:
Nog een tip voor mensen die airmiles sparen:

http://airmiles.klm.com/airmiles/kies.asp

8000 miles plus 419¤ laagseizoen.
8000 miles plus 619¤ hoogseizoen.

Zal nog wel tax bijkomen, maar dan vlieg je wel rechtstreeks met onze nationale trots, inclusief beperkte beenruimte en ongestelde stewardessen.
Goeie tip! Ik heb nog dik 20K aan airmiles.
pi_35342095
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 18:59 schreef APK het volgende:

Overigens:
[..]
Moet je btw ook 500 bath betalen als je daar op het vliegveld binnenkomt? Ik heb daarna een binnenlandse vlucht.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:50:07 #270
6941 APK
Factual, I think.
pi_35342750
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

Moet je btw ook 500 bath betalen als je daar op het vliegveld binnenkomt? Ik heb daarna een binnenlandse vlucht.
Nee. Alleen 500 baht per dag als je langer dan 30 dagen blijft in Thailand zonder visum. 1 dag gratis overstay overigens.
Als je binnen die 30 dagen naar een ander land gaat begint het weer bij dag 1.

Bij vertrek moet je trouwens wel 500 baht betalen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:50:29 #271
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35342765
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je hoeft alleen 500 THB te betalen bij een internationale vlucht, dit doe je door een coupon te kopen en deze te tonen voordat je naar de paspoortcontrole gaat.
Voor binnenlandse vluchten is deze departuretax van 50 THB al bij de prijs inbegrepen en hoef je niks meer te betalen.

Met trouwens de nieuwe prijzen voor overstay wordt het al bijna rendabel om met Air Asia een stukje te vliegen om een visa run te doen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:50:53 #272
6941 APK
Factual, I think.
pi_35342784
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:30 schreef Gert het volgende:

Goeie tip! Ik heb nog dik 20K aan airmiles.
karn en ik ook.
pi_35474482
Ik las gisteren in een blad dat er een prijsvechter vanaf Bangkok vliegs: Asia Air. ( http://www.airasia.com/site/en/home.jsp ) Voor een paar honderd Bath vlieg je heen en weer naar Hong Kong, Bali of Singapore!

Woensdag vertrek ik btw naar Thailand!
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:36:40 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35474772
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:27 schreef sizzler het volgende:
Ik las gisteren in een blad dat er een prijsvechter vanaf Bangkok vliegs: Asia Air. ( http://www.airasia.com/site/en/home.jsp ) Voor een paar honderd Bath vlieg je heen en weer naar Hong Kong, Bali of Singapore!

En vanaf Singapura kan je met Tiger Airways ( http://www.tigerairways.com/home/ ) goedkoop naar Australie (vanaf 135 euro inclusief belasting) vliegen naar Darwin in Australië.
Overigens, Tiger Airways heeft ook een vlucht van Bangkok naar Singapura, Air Asia heeft er meer, maar Tiger Airways is vaak, zeker op korte termijn (2 a 3 dagen van tevoren) nog goedkoper dan Air Asia...
(Ik vloog, 2 dagen van te voren geboekt van Singapura naar Bangkok voor 61 SGD incl. dus 30 Euro!)

Thailand... voor mij nog 14 weken wachten....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_35475895
Airasia net toen de piloot wilde opstijgen kwamen ze erachter dat de motoren het niet helemaal goed deden hadden we iets van 5 uur vertraging.
pi_35476028
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:16 schreef jimjim1983 het volgende:
Airasia net toen de piloot wilde opstijgen kwamen ze erachter dat de motoren het niet helemaal goed deden hadden we iets van 5 uur vertraging.
Ach, dat gebeurt Martinair ook weleens.
  Moderator zaterdag 25 februari 2006 @ 14:29:19 #277
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35476234
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:21 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ach, dat gebeurt Martinair ook weleens.
Kan elke maatschappij gebeuren. Heb onlangs een paar keer met Air Asia gevlogen, het komt zeer professioneel over en de vloot is modern.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 14:58:29 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35477051
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:16 schreef jimjim1983 het volgende:
Beter dat ze dat voordat ze opstijgen merken dan dat je in de lucht zit.....

Ik heb overigens niets dan positief nieuws over Air Asia te melden... goed de refund (Euro 7,00) laat wat lang (3 maanden) op zich wachten. Maar verder geen problemen gehad en goedkoop en snel op de plaats van bestemming gekomen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_35521186
quote:
Alleen als je de eerste beller bent op 28 februari tussen 14:00 en 14:02, ouder bent dan 65 jaar en met je moeder reist.
pi_35589617
quote:
[...]

pi_35590378
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

Veel plezier!
Neem de tijd om te wennen aan Bangkok!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:10:31 #282
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_35591416
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En vanaf Singapura kan je met Tiger Airways ( http://www.tigerairways.com/home/ ) goedkoop naar Australie (vanaf 135 euro inclusief belasting) vliegen naar Darwin in Australië.
Overigens, Tiger Airways heeft ook een vlucht van Bangkok naar Singapura, Air Asia heeft er meer, maar Tiger Airways is vaak, zeker op korte termijn (2 a 3 dagen van tevoren) nog goedkoper dan Air Asia...
(Ik vloog, 2 dagen van te voren geboekt van Singapura naar Bangkok voor 61 SGD incl. dus 30 Euro!)
Goede tip! Die kende ik nog niet
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:16:08 #283
6941 APK
Factual, I think.
pi_35591604
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

Veel plezier.
Ga zo snel mogelijk dat stinkhol Bangkok uit.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:18:58 #284
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_35591704
Air Asia is trouwens een mooie luchtvaartmaatschappij om mee te vliegen. Ik heb er een aantal keer mee gevlogen (nationaal en internationaal) en elke keer werden er spelletjes gespeeld. De 'chef' stelde dan vragen en iedereen kon reageren door op tijd het lichtje boven z'n stoel aan te zetten en de vraag juist te beantwoorden. Als prijs kreeg je dan spullen van Air Asia: Handdoeken, t-shirts en dat soort spul. Erg komisch, vooral ook door het enthousiasme van het personeel.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:21:30 #285
6941 APK
Factual, I think.
pi_35591769
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:18 schreef TongPo het volgende:
Air Asia is trouwens een mooie luchtvaartmaatschappij om mee te vliegen. Ik heb er een aantal keer mee gevlogen (nationaal en internationaal) en elke keer werden er spelletjes gespeeld. De 'chef' stelde dan vragen en iedereen kon reageren door op tijd het lichtje boven z'n stoel aan te zetten en de vraag juist te beantwoorden. Als prijs kreeg je dan spullen van Air Asia: Handdoeken, t-shirts en dat soort spul. Erg komisch, vooral ook door het enthousiasme van het personeel.

Volgens mij zou ik bang zijn dat de crew dronken was.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:22:02 #286
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_35591786
Hallo,

ik wil deze zomer in Augustus naar Thailand gaan met een groepje vrienden. In eerste instantie hadden we het plan om deze rondreis te gaan doen: http://www.fox.nl/PackageInfo.asp?PackageId=2018

We beginnen nu echter een beetje te twijfelen of het misschien leuker is om alles in Thailand zelf uit te zoeken. Nou vroeg ik me dus af of dit goedkoper (ander is ongeveer 1000euro pp) is en welke plaatsen we zouden moeten mijden ivm met het regenseizoen.
geen fratsen, dat scheelt
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:25:53 #287
6941 APK
Factual, I think.
pi_35591921
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:22 schreef Schurk het volgende:
Hallo,

ik wil deze zomer in Augustus naar Thailand gaan met een groepje vrienden. In eerste instantie hadden we het plan om deze rondreis te gaan doen: http://www.fox.nl/PackageInfo.asp?PackageId=2018
Brrr, een week in Jomtien/Pattaya, zou er niet aan moeten denken.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:38:26 #288
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_35592381
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:21 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij zou ik bang zijn dat de crew dronken was.
Het is weer eens wat anders

Ik kon het wel waarderen iig. Het personeel van Air Asia is ook altijd érg vriendelijk. Ik maakte elke keer wel een babbeltje met de stewards/stewardessen. Zo kwam een keer een Maleisische stewardess naar me toe omdat ik een kleine voetbal bij me had en ze bang was dat die in de lucht zou imploderen

Na een hele discussie met 2 andere stewardessen had ze toch besloten dat het geen probleem was en ik hoefde hem niet leeg te laten lopen. Daarna wilde ze zelfs even voetballen en uiteindelijk stond ik met 2 stewardessen over te schieten in het gangpad

Ja, zulke vluchten blijven je wel bij

Moderator dinsdag 28 februari 2006 @ 23:46:29 #289
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35592646
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:18 schreef TongPo het volgende:
onlangs van Bangkok naar Singapore werden er prijzen verloot onder de koffie/thee-drinkers. Aan de onderkant van het bekertje stond een nummer. Inflight entetainment.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:49:36 #290
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_35592750
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:46 schreef Gert het volgende:

[..]

onlangs van Bangkok naar Singapore werden er prijzen verloot onder de koffie/thee-drinkers. Aan de onderkant van het bekertje stond een nummer. Inflight entetainment.
  woensdag 1 maart 2006 @ 07:37:09 #291
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35596122
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef APK het volgende:

[..]

En Toch gaan er duizenden Single Male travellers naar Thailand die ALLEEN MAAR naar Pattaya gaan..... Die gaan dus voor de andere tempels
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 1 maart 2006 @ 08:52:44 #292
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_35596600
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef APK het volgende:

[..]

Als ik het zo lees kan ik dus beter een beetje zelf een reis uit gaan stippelen. We willen namelijk een week a 10 dagen rondtrekken en dan nog een paar dag lekker relaxen aan het strand enzo.
pi_35598191
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 08:52 schreef Schurk het volgende:

[..]

Als ik het zo lees kan ik dus beter een beetje zelf een reis uit gaan stippelen. We willen namelijk een week a 10 dagen rondtrekken en dan nog een paar dag lekker relaxen aan het strand enzo.
Dat kan je zeker beter zelf regelen...reizen door Thailand is erg gemakkelijk...je kan zelf kiezen waar je wel en niet heen wilt...je zit niet in een bus met Nederlandse bejaarden en het is een stuk goedkoper..
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:45:14 #294
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_35634327
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:13 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Dat kan je zeker beter zelf regelen...reizen door Thailand is erg gemakkelijk...je kan zelf kiezen waar je wel en niet heen wilt...je zit niet in een bus met Nederlandse bejaarden en het is een stuk goedkoper..
Reizen is inderdaad makkelijk en goedkoop! Bussen en treinen hebben vaste prijzen, en kunnen, mits buiten een drukke thaise vakantieperiode gemakkelijk geboekt worden.

Een tip om in ieder geval te doen is de nachttrein te nemen naar Chiang Mai, dat moet je toch wel meegemaakt hebben, eventueel kan je met Air Asia (goedkoop) terugvliegen.

Als je een beetje een planning hebt gemaakt, (Let op, nooit alles inplannen, anders heb je geen flexibiliteit meer, en heb je geen echt 'vakantie' ), kan je bijvoorbeeld nu al kijken voor goedkope vliegtarieven met Air Asia...

En weet... als je met China Airlines vliegt... dat doen alle tourgroepen ook.. en verwacht lekkere hollandse gezelligheid op de terugvlucht...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:23:00 #295
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_35638501
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En weet... als je met China Airlines vliegt... dat doen alle tourgroepen ook.. en verwacht lekkere hollandse gezelligheid op de terugvlucht...
Moeten die niet met KLM vliegen ?

Daar komt de airplane survivalkit goed van pas met daarin: eyeshade en oordoppen.
Kortom lekker slapen en uitgerust aankomen!
Explore the World
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:26:11 #296
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_35639966
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:13 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Zijn er ook nog gebieden die ik in het regenseizoen beter kan overslaan?
pi_35640028
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:26 schreef Schurk het volgende:

[..]

Zijn er ook nog gebieden die ik in het regenseizoen beter kan overslaan?
Ko Lanta
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:25:51 #298
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_35650460
Ik heb wat rond gekeken en dacht langs de volgende plaatsen te gaan.
- Bangkok
- River Kwai
- Ayutthaya
- Chiang Mai
- Koh Samui
en dan terug via Bangkok naar Amsterdam.

Mijn idee was om vanaf Chiang Mai naar Koh Samui te vliegen, is dit een beetje goed te doen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:29:01 #299
6941 APK
Factual, I think.
pi_35650588
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:25 schreef Schurk het volgende:

Mijn idee was om vanaf Chiang Mai naar Koh Samui te vliegen, is dit een beetje goed te doen?
Met overstap in Bangkok denk ik. En Bangkok-Samui is relatief duur omdat Bangkok Air het monopolie heeft.....
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:45:45 #300
6941 APK
Factual, I think.
pi_35651290
Oh, het kan wel rechtstreeks zie ik op http://www.bangkokair.com
5080 Baht, one way als je in bv juni reist en via het Internet boekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')