als het zo uitkomt gelden ordinary busses ook als voetganger hoor....quote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Volgens mij vallen die motorcycle taxi's dan ook onder de voetgangers, want op weg naar de El Al office nam mijn motorcycletaxi een heleboel stoepen mee... ging wel lekker snel!
Dus je bent voor láng terug in Nederland?quote:Op zondag 19 februari 2006 17:21 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Hallo lieve mensen
Ben weer terug in Holland...ben derhalve voor nutteloze tips over Samet en omstreken en voor belangrijke tips over hoe géén zaken te doen in Thailand weer dagelijks beschikbaar op dit forum.
Depressieve groet
Pieldeprutkarbonkel
quote:Op zondag 19 februari 2006 17:40 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Heb overigens eindelijk eens goed nieuws over EL AL
Kwam gister bij de incheckbalie en daar vertelden ze me dat ze overboekt waren en dat ze me op een rechtstreekse vlucht met China Airlines hadden gezet..
Beste van alles was dat ze de 100 Euro die ik nog moest betalen vanwege het veranderen van m'n terugvlucht zijn vergeten.
Toffe gasten bij EL AL![]()
10 euro per persoon per dag, exclusief souvenirs. Dat is waarschijnlijk te weinig aan de kust of in Bangkok, en teveel voor de rest van het land.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:24 schreef Blik het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel het kost om een maandje rond te reizen door Thailand. Als ik een beetje goedkoop (backpacken) naar Thailand ga met mijn vriendin, hoeveel ben ik dan in Thailand ongeveer kwijt aan eten, drinken, reiskosten, excursies etc.
Een schatting is prima
Hangt er vanaf wat je gaat doen, waar en welke luxegrens je hanteert. Het Noorden heeft meer backpackers en is minder toeristisch (=goedkoper) dan de bounty-stranden in het zuiden. Ik ken mensen die met zijn tweeën duizend euro p.m. kwijt waren met rondreizen. Alhoewel dat wel drie jaar geleden was.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:24 schreef Blik het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel het kost om een maandje rond te reizen door Thailand. Als ik een beetje goedkoop (backpacken) naar Thailand ga met mijn vriendin, hoeveel ben ik dan in Thailand ongeveer kwijt aan eten, drinken, reiskosten, excursies etc.
Een schatting is prima
http://www.thailand-hotel-buchen.de/quote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:37 schreef Blik het volgende:
[...]
dankjequote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:11 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.thailand-hotel-buchen.de/
Goede site met veel hotels. Duits, maar je kan de prijzen in euro's laten weergeven en er staan behalve veel foto's ook reiservaringen op die de foto's in het juiste perspectief plaatsen.
Ik zou gewoon naar de GGD luisteren, en niet naar "iedereen".quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:22 schreef sizzler het volgende:
Crap.
Volgens de GGD hoefde ik geen malariatabletten te slikken, maar nu hoor ik van iedereen die ook in Noord-Thailand is geweest dat ik het beter wél kan doen. Weet iemand hoe ik aan die pillen kom?
Nouja, ik weet eigenlijk nieteens wat ik er allemaal van moet denken. Hoorde ook weer dat de pillen die je na besmetting moet slikken evenveel helpen, ongeacht of je ze daarvoor hebt geslikt. Dus feitelijk zou het niets uitmaken. Nouja, we zien wel.quote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:07 schreef sizzler het volgende:
[..]
Nouja, ik weet eigenlijk nieteens wat ik er allemaal van moet denken. Hoorde ook weer dat de pillen die je na besmetting moet slikken evenveel helpen, ongeacht of je ze daarvoor hebt geslikt. Dus feitelijk zou het niets uitmaken. Nouja, we zien wel.
quote:BANGKOK: -- The fine for remaining in Thailand past the expiry date of a permit to stay, currently 200 baht a day, will rise to 500 baht a day with effect from March 15.
However, the maximum fine payable will remain the same, at 20,000 baht, Pol Lt Gen Suwat Thamrongsrisakul, Commander of the Immigration Bureau, stated in a document posted in Thai on the Bureau's website. The document gave no reason for the increase.
--Phuket Gazette 2006-02-21
Goeie tip! Ik heb nog dik 20K aan airmiles.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:59 schreef APK het volgende:
Nog een tip voor mensen die airmiles sparen:
http://airmiles.klm.com/airmiles/kies.asp
8000 miles plus 419¤ laagseizoen.
8000 miles plus 619¤ hoogseizoen.
Zal nog wel tax bijkomen, maar dan vlieg je wel rechtstreeks met onze nationale trots, inclusief beperkte beenruimte en ongestelde stewardessen.![]()
Moet je btw ook 500 bath betalen als je daar op het vliegveld binnenkomt? Ik heb daarna een binnenlandse vlucht.quote:
Nee. Alleen 500 baht per dag als je langer dan 30 dagen blijft in Thailand zonder visum. 1 dag gratis overstay overigens.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Moet je btw ook 500 bath betalen als je daar op het vliegveld binnenkomt? Ik heb daarna een binnenlandse vlucht.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Moet je btw ook 500 bath betalen als je daar op het vliegveld binnenkomt? Ik heb daarna een binnenlandse vlucht.
karn en ik ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:30 schreef Gert het volgende:
Goeie tip! Ik heb nog dik 20K aan airmiles.![]()
En vanaf Singapura kan je met Tiger Airways ( http://www.tigerairways.com/home/ ) goedkoop naar Australie (vanaf 135 euro inclusief belasting) vliegen naar Darwin in Australië.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:27 schreef sizzler het volgende:
Ik las gisteren in een blad dat er een prijsvechter vanaf Bangkok vliegs: Asia Air. ( http://www.airasia.com/site/en/home.jsp ) Voor een paar honderd Bath vlieg je heen en weer naar Hong Kong, Bali of Singapore!
Woensdag vertrek ik btw naar Thailand!![]()
Ach, dat gebeurt Martinair ook weleens.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:16 schreef jimjim1983 het volgende:
Airasianet toen de piloot wilde opstijgen kwamen ze erachter dat de motoren het niet helemaal goed deden
hadden we iets van 5 uur vertraging.
Kan elke maatschappij gebeuren. Heb onlangs een paar keer met Air Asia gevlogen, het komt zeer professioneel over en de vloot is modern.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, dat gebeurt Martinair ook weleens.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:16 schreef jimjim1983 het volgende:
Airasianet toen de piloot wilde opstijgen kwamen ze erachter dat de motoren het niet helemaal goed deden
hadden we iets van 5 uur vertraging.
Alleen als je de eerste beller bent op 28 februari tussen 14:00 en 14:02, ouder bent dan 65 jaar en met je moeder reist.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:27 schreef sizzler het volgende:
Ik las gisteren in een blad dat er een prijsvechter vanaf Bangkok vliegs: Asia Air. ( http://www.airasia.com/site/en/home.jsp ) Voor een paar honderd Bath vlieg je heen en weer naar Hong Kong, Bali of Singapore!
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:27 schreef sizzler het volgende:
[...]
Woensdag vertrek ik btw naar Thailand!![]()
Veel plezier!quote:
Goede tip! Die kende ik nog nietquote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En vanaf Singapura kan je met Tiger Airways ( http://www.tigerairways.com/home/ ) goedkoop naar Australie (vanaf 135 euro inclusief belasting) vliegen naar Darwin in Australië.
Overigens, Tiger Airways heeft ook een vlucht van Bangkok naar Singapura, Air Asia heeft er meer, maar Tiger Airways is vaak, zeker op korte termijn (2 a 3 dagen van tevoren) nog goedkoper dan Air Asia...
(Ik vloog, 2 dagen van te voren geboekt van Singapura naar Bangkok voor 61 SGD incl. dus 30 Euro!)
Veel plezier.quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:18 schreef TongPo het volgende:
Air Asia is trouwens een mooie luchtvaartmaatschappij om mee te vliegen. Ik heb er een aantal keer mee gevlogen (nationaal en internationaal) en elke keer werden er spelletjes gespeeld. De 'chef' stelde dan vragen en iedereen kon reageren door op tijd het lichtje boven z'n stoel aan te zetten en de vraag juist te beantwoorden. Als prijs kreeg je dan spullen van Air Asia: Handdoeken, t-shirts en dat soort spul. Erg komisch, vooral ook door het enthousiasme van het personeel.
Brrr, een week in Jomtien/Pattaya, zou er niet aan moeten denken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:22 schreef Schurk het volgende:
Hallo,
ik wil deze zomer in Augustus naar Thailand gaan met een groepje vrienden. In eerste instantie hadden we het plan om deze rondreis te gaan doen: http://www.fox.nl/PackageInfo.asp?PackageId=2018
Het is weer eens wat andersquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:21 schreef APK het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij zou ik bang zijn dat de crew dronken was.
onlangs van Bangkok naar Singapore werden er prijzen verloot onder de koffie/thee-drinkers. Aan de onderkant van het bekertje stond een nummer. Inflight entetainment.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:18 schreef TongPo het volgende:
Air Asia is trouwens een mooie luchtvaartmaatschappij om mee te vliegen. Ik heb er een aantal keer mee gevlogen (nationaal en internationaal) en elke keer werden er spelletjes gespeeld. De 'chef' stelde dan vragen en iedereen kon reageren door op tijd het lichtje boven z'n stoel aan te zetten en de vraag juist te beantwoorden. Als prijs kreeg je dan spullen van Air Asia: Handdoeken, t-shirts en dat soort spul. Erg komisch, vooral ook door het enthousiasme van het personeel.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:46 schreef Gert het volgende:
[..]
onlangs van Bangkok naar Singapore werden er prijzen verloot onder de koffie/thee-drinkers. Aan de onderkant van het bekertje stond een nummer. Inflight entetainment.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef APK het volgende:
[..]
Brrr, een week in Jomtien/Pattaya, zou er niet aan moeten denken.![]()
Als ik het zo lees kan ik dus beter een beetje zelf een reis uit gaan stippelen. We willen namelijk een week a 10 dagen rondtrekken en dan nog een paar dag lekker relaxen aan het strand enzo.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef APK het volgende:
[..]
Brrr, een week in Jomtien/Pattaya, zou er niet aan moeten denken.![]()
Dat kan je zeker beter zelf regelen...reizen door Thailand is erg gemakkelijk...je kan zelf kiezen waar je wel en niet heen wilt...je zit niet in een bus met Nederlandse bejaarden en het is een stuk goedkoper..quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:52 schreef Schurk het volgende:
[..]
Als ik het zo lees kan ik dus beter een beetje zelf een reis uit gaan stippelen. We willen namelijk een week a 10 dagen rondtrekken en dan nog een paar dag lekker relaxen aan het strand enzo.
Reizen is inderdaad makkelijk en goedkoop! Bussen en treinen hebben vaste prijzen, en kunnen, mits buiten een drukke thaise vakantieperiode gemakkelijk geboekt worden.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:13 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Dat kan je zeker beter zelf regelen...reizen door Thailand is erg gemakkelijk...je kan zelf kiezen waar je wel en niet heen wilt...je zit niet in een bus met Nederlandse bejaarden en het is een stuk goedkoper..
Moeten die niet met KLM vliegen ?quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En weet... als je met China Airlines vliegt... dat doen alle tourgroepen ook.. en verwacht lekkere hollandse gezelligheidop de terugvlucht...
Zijn er ook nog gebieden die ik in het regenseizoen beter kan overslaan?quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:13 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Dat kan je zeker beter zelf regelen...reizen door Thailand is erg gemakkelijk...je kan zelf kiezen waar je wel en niet heen wilt...je zit niet in een bus met Nederlandse bejaarden en het is een stuk goedkoper..
Ko Lantaquote:Op donderdag 2 maart 2006 13:26 schreef Schurk het volgende:
[..]
Zijn er ook nog gebieden die ik in het regenseizoen beter kan overslaan?
Met overstap in Bangkok denk ik. En Bangkok-Samui is relatief duur omdat Bangkok Air het monopolie heeft.....quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:25 schreef Schurk het volgende:
Mijn idee was om vanaf Chiang Mai naar Koh Samui te vliegen, is dit een beetje goed te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |