quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:02 schreef pea4fun het volgende:
Hey, heeft er nog niemand de regels getest? Portret, moet dat persé 1 iemand zijn of mag het ook een koppel zijn? Mogen dieren ook? moet het een portret zijn van alleen hoofd en borst zeg maar, of mag de persoon er ook helemaal opstaan?
Met duidelijke regelsquote:De opdracht voor januari: PORTRET
Maak een portretfoto van een man, een vrouw, of een kind (geen beelden, poppen of iets dergelijks, het moet een levend mens zijn). Er dient 1 persoon op de foto te staan, het kan een buiten- of binnenopname zijn en er mag met daglicht of met lampen/flitsinstallatie worden gewerkt. Een foto van een ander heeft de voorkeur, maar een zelfportret is ook geoorloofd. 'Portret' houdt eigenlijk in, van hoofd tot en met ongeveer de borstpartij maar de persoon mag er in dit geval ook helemaal opstaan. Het is dus net wat je wilt. Ook is het de bedoeling de de persoon echt voor je poseert, dus geen snapshots.
Deze keer geen al te uitgebreide handelingen in een fotobewerkingspakket, het moet opzich een foto blijven die tamelijk naturel overkomt. Laat zien wat je kunt zonder (duidelijke) bewerkingsingrepen, puur met de camera en de belichting die je hebt/maakt tijdens de opname. Kleine "ingrepen" zijn toegestaan, zoals bijvoorbeeld, het contrast aanpassen, licht verscherpen, de kleurtemperatuur ietsje veranderen, omzetten naar zwart-wit, een lichte softfocus e.d. maar geen korrel en dat soort dingen of andere soorten filters. Softfocus is iets wat ook bij analoge opnames kan worden gedaan met een filter voor je lens dus daar is geen bezwaar tegen om dát na te bootsen met een bewerkingspakket. Het líefst ook geen achtergronden vervagen/veranderen/vervangen, dus probeer direkt bij de opname een achtergrond te krijgen waar je tevreden mee bent en die bij de persoon past. En geen 2, 3 of 4-luik, maar een enkele foto.
ow maar dit zijn niet de regels van hier hoor...dit is wat ik van een ander forum plukquote:
Ik had foto's gemaakt maar was vergeten in te sturenquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
portret
ik hou helemaal niet van mensen fotograferen
nog steeds jammer dat ik afgelopen mnaand geen tijd heb gehad voor mijn lijnen foto's
Sorry ik las alleen het vakje van de quote niet wat daarboven stond.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:11 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ow maar dit zijn niet de regels van hier hoor...dit is wat ik van een ander forum pluk
Meestal laten de modjes het hier liever vrij zodat je de foto naar eigen interpretatie kan invullen, waarna anderen dan weer kunnen gaan zeiken beargumenteren waarom ze een bepaalde foto niet bij het onderwerp vinden passen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:14 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Sorry ik las alleen het vakje van de quote niet wat daarboven stond.
Humz misschien handig om zo'n soortgelijk iets ook in het centrale topic te plaatsen of is het daar te laat voor?
vage subjectieve regels als je het mij vraagtquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:09 schreef pea4fun het volgende:
Hey wat een toeval...op een ander forum waar ik ook wel eens kom ook portret deze maand
[..]
Met duidelijke regels
Ik vond ze vrij duidelijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:17 schreef Re het volgende:
[..]
vage subjectieve regels als je het mij vraagt
quote:Zucht....het moeilijkste onderwerp...maar goed, ik zal proberen ook deze maand een inzending te doen.
Ik ben van plan mijn neefje en nichtje (respectievelijk 4 1/2 maand en 2 jaar) te portretteren.
Ik zal er wel een beetje mee gaan spelen, maar als iemand nog goede tips heeft die me erbij kunnen helpen, dan wil ik ze graag horen, want ik ben echt een leek.
Dingen die ik me afvraag zijn:
Moet ik speciale (bijvoorbeeld gekleurde) lampen gebruiken en hoeveel?
Ik heb namelijk wel een paar 'gewone' spotjes met dimmer, maar wordt het dan wel mooi?
Hoe maak je een mooie achtergrond? Ik heb nog wel een wit diascherm, dus een egaal (bijna) witte achtergrond moet me wel lukken.
De lichinstellingen in de camera ben ik wel bekend mee, maar bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:49 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik kan je daglicht aanraden. Kunstlicht kan wel, maar daar heb je best veel van nodig om een beetje fatsoenlijk licht te krijgen. Let ook op de kleurtemperatuur. Verschillende soorten licht hebben verschillende kleurtemp. Dit kan je corrigeren op je cam (witbalans-instellingen) of in PS. Als je in RAW schiet, heb je meer correctieruimte, dan wanneer je in jpg schiet. Wees voorzichtig met het gebruik van verschillende soorten licht (tl., gloeilamp, halogeen) door elkaar. De verschillen in kleurtemp kunnen rare effecten opleveren (wat natuurlijk ook mooi uit kan pakken).
Belichtingstipje: belicht het haar van het model en/of de achtergrond apart, dat geeft wat diepte aan de foto.
[..]
diascherm is een uitstekende achtergrond.
Gezien die laatste, zou ik zeggen dat een fullbody foto ook een portret is.quote:por·tret (het ~, ~ten)
1 afbeelding van het gezicht van een persoon => beeltenis, konterfeitsel
2 persoonsbeschrijving
por·tret·fo·to (de ~)
1 foto met daarop de afbeelding van een persoon
quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:32 schreef Vliegvrager het volgende:
Van Dale:
[..]
Gezien die laatste, zou ik zeggen dat een fullbody foto ook een portret is.
grotere DHZ-elektrotechniek-zaken hebben dat (voor disco-licht-installaties). En de betere verlichtingswinkels vast ook wel.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:29 schreef Werewolf het volgende:
een gekleurd glasplaatje/folie te zetten. Iemand een idee waar ik dit het beste kan halen?
(Ik wil niet gelijk naar een fotozaak en daar mezelf scheel betalen aan apparatuur als ik nog niet weet ofhet wel gaat lukken en of ik het vaker zal gaan doen).
ja duidelijk welquote:
Dat staat ook al in de beschrijving van peaquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:32 schreef Vliegvrager het volgende:
Van Dale:
[..]
Gezien die laatste, zou ik zeggen dat een fullbody foto ook een portret is.
Dat is een (niet origineel) dee. Sommige mensen komen ermee op de eerste plek, anderen alleen maar op de 3e.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat ik mijn eigen model ga worden.
Die zou nog cooler kunnen zijn als-ie iets lager was genomenquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
ik zou heel lui kunnen zijn en deze insturen...![]()
Maar dat doe ik niet
lezen!quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:34 schreef Re het volgende:
[..]
ja duidelijk wel... maar te beperkt zit weinig creativiteit in als iedereen headshots gaat zitten inleveren
De hand is niet belangrijk imo.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:39 schreef PdeHoog het volgende:
Die zou nog cooler kunnen zijn als-ie iets lager was genomenMinder ruimte bij het hoofd en dan de hand er geheel op
Beetje wel denk ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De hand is niet belangrijk imo.
Ja op dat forum moet je ook een nieuwe foto maken. Daar is het de bedoeling dat je er echt wat van leert. Niet zo dat je toevallig op een feestje iemand leuk op de foto hebt gezet en denkt...die kan ik dan wel inleveren. Je hoort er echt mee bezig te zijn. Een andere invalshoek als hier op fok. Zoveel mensen, zoveel ideeën. Daarom is een beetje een richtlijn nog niet verkeerd.quote:
Iddquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja op dat forum moet je ook een nieuwe foto maken. Daar is het de bedoeling dat je er echt wat van leert. Niet zo dat je toevallig op een feestje iemand leuk op de foto hebt gezet en denkt...die kan ik dan wel inleveren. Je hoort er echt mee bezig te zijn. Een andere invalshoek als hier op fok. Zoveel mensen, zoveel ideeën. Daarom is een beetje een richtlijn nog niet verkeerd.
gelukkig heb ik nu supermarkt meisjes/zusjesquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:38 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat is een (niet origineel) dee. Sommige mensen komen ermee op de eerste plek, anderen alleen maar op de 3e.
Lijken die op elkaar? Dat zoek ik nog voor een duo-shoot.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:48 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
gelukkig heb ik nu supermarkt meisjes/zusjesja meervoud ja
![]()
Ik heb nog helemaal niks...en weet ook niet eens of ik ertoe ga komen. Ik ben druk bezig mijn zolder op te ruimen en het is de bedoeling daar een soort van studiootje van te maken, maar of ik dat ga redden voor het eind van de maand.... Kan natuurlijk nog altijd lekker buiten wat leuks doen...als ik een gegadigde vind.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
IddBen benieuwd.....ik heb de 15e een foto-actie
Volgens mij moet daar wel iets goeds uit komen
leg uit....quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:54 schreef oostje het volgende:
portret, shit, kan ik niet meedoen. Wil geen privacy schenden..
ach joh die ouwe meuk heb je toch al tig jaar niet gezienquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:56 schreef pea4fun het volgende:
voorlopig moet ik eigenlijk hier achter die pc vandaan en verder met die troep boven, en mijn halve leven naar de stort brengen, maar ik heb geen zin
ken niemand die met zijn of haar kop op internet wil. Of kan een portret ook zonder gezichtquote:
Dat is aan jouw creativiteitquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:12 schreef oostje het volgende:
Of kan een portret ook zonder gezicht
Dat heb ik nog geen modje horen zeggen hoorquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:19 schreef k_man het volgende:
In ieder geval géén dieren dus...![]()
*reeds ingezonden heeft*
Maar dat heb je niet gedaanquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:23 schreef k_man het volgende:
Nou en? Ik heb het onderwerp bedacht.
Ja, ik had het er ook meteen bij kunnen zetten ja.
Ja, we willen alleen maar foto's van mensen die naakt links omhoog kijken met de middelvinger van hun rechterhand in hun neusquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:24 schreef oostje het volgende:
Nou gezellig, nog meer eisen?
Ik zal mijn model vanavond even vragen of ze die pose wil aannemenquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja, we willen alleen maar foto's van mensen die naakt links omhoog kijken met de middelvinger van hun rechterhand in hun neus![]()
bluf!!!quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik zal mijn model vanavond even vragen of ze die pose wil aannemen
Tot zover ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:26 schreef pea4fun het volgende:
Ja, we willen alleen maar foto's van mensen
tsja dat naakt zal wel een probleempje worden, mag het ook niet een hempje aan ofzo zijn?quote:
met zo'n breed onderwerp laat je je fantasie natuurlijk sprekenquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:38 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tsja dat naakt zal wel een probleempje worden, mag het ook niet een hempje aan ofzo zijn?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:16 schreef Schanulleke het volgende:
Die middelvinger hoeft ook niet perse in je neus.![]()
Ja dat schreef je al. Ik denk het niet.quote:
Hou je niet te stijf vast aan die regel. Bovendien draait alles rond de lollie, niet het oog-en laat "toevallig" de lollie net wel op 1/3e zittenquote:En daarnaast zouden de ogen op ongeveer de 1/3-lijn komenIk denk dat je compo nog wat sterker zou worden daardoor
Dat hóórt zo bij een nieuw onderwerp...we moeten toch wát te zeiken hebben?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:22 schreef petre86 het volgende:
d'r staan geen eisen qua onderwerp.. waarom wil iedereen er toch eisen bij bedenken?
maar ik hoef me er niets vanaan te trekken toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:56 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat hóórt zo bij een nieuw onderwerp...we moeten toch wát te zeiken hebben?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:57 schreef petre86 het volgende:
[..]
maar ik hoef me er niets vanaan te trekken toch?
( ik wacht nog op toestemming van 1 model om een reeksje te posten..)
portret kan ook van 2 mensen zijn toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Maak gewoon een leuke foto (of zoek er 1 uit je archief) die jij aan het onderwerp vind voldoen
toestemming 3e persoon binnenquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:13 schreef petre86 het volgende:
[..]
portret kan ook van 2 mensen zijn toch?
of van een dier
of...
maar ik wacht wel netjes op toestemming ..heb van 2 personen al toestemming.. nu de laatste nog
*Wacht vol spanningquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:34 schreef petre86 het volgende:
[..]
toestemming 3e persoon binnen
ik ga uploaden
quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:35 schreef Elefes het volgende:
[..]
*Wacht vol spanning![]()
(En moet eigenlijk al de hele dag hard aan het leren zijn![]()
van de zomer tijdens een workshopquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:36 schreef _moder8or_ het volgende:
Oe. Jij hebt al foto's gemaakt petre?
Ga leren, krengquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:35 schreef Elefes het volgende:
(En moet eigenlijk al de hele dag hard aan het leren zijn![]()
waarom niet?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:21 schreef _moder8or_ het volgende:
Mag je ook dieren als portret fotograferen ?
Ik dacht zelf aan mensenquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:23 schreef petre86 het volgende:
[..]
waarom niet?
staat dat ergens als beperking?
Ik heb het idee dat de foto's wat scherpte missenquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:02 schreef petre86 het volgende:
numero uno:
[afbeelding]
numero dos:
[afbeelding]
numero très:
[afbeelding]
numero quatros:
[afbeelding]
numero cinquentos:
[afbeelding]
numero seize:
[afbeelding]
en jah ik kan niet tellen in die vreemde taal, dus gebruik maar gewoon nummers 1 t/m 6
hoe bedoel je dat precies?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de foto's wat scherpte missenKan dat kloppen
Dat is ook wel zo. Wel jammer dat als je je best hebt gedaan op een foto dat het opeens niet magquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:48 schreef petre86 het volgende:
[..]
je fantasie is de grens he
en je merkt vanzelf wel wie er stemt op je foto / waarom
Er zit een bepaalde vaagheid overheen. Probeer de foto's eens wat te verscherpen met een unsharpmask in photoshopquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:05 schreef petre86 het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat precies?
1e 4 foto's zijn gemaakt met een digi SLR, totaal nieuw voor me, dus kan idd zijn dat ik daar eens aan moet sleutelen..
quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:21 schreef _moder8or_ het volgende:
Mag je ook dieren als portret fotograferen ?
Per definitie. Maar iedereen is vrij om het woordenboek te herschrijvenquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:23 schreef petre86 het volgende:
waarom niet?
staat dat ergens als beperking?
ik kan ook best een portret van mijn hond maken.. ik zie niet in waarom dat persé van een mens moet zijn.. gaan we discrimineren?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:51 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Per definitie. Maar iedereen is vrij om het woordenboek te herschrijven
Joh, je woont hartstikke centraal, als je het fotografen en modellentopic eens doorkijkt is daar vast wel iemand die slachtoffer wil zijnquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:27 schreef Ymke het volgende:
Dank je Pea , ik weet nog helemaal niet of ik een van deze in ga sturen , we hebben nog wel wat tijd .
Ik vind het wel moeilijk om aan een leuk model te komen in een paar weken , heb niet zoveel tijd .En om nou een zelfportret te gaan maken![]()
Denk dat ik maar veel met de camera op pad ga om zo wat leuke portetjes op locatie te maken , net als de bovenstaande
Dat is ook wel weer zo jahquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:32 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Joh, je woont hartstikke centraal, als je het fotografen en modellentopic eens doorkijkt is daar vast wel iemand die slachtoffer wil zijn
Wat een lief koppiequote:
Goeie foto's zeg!quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:57 schreef Ymke het volgende:
Dinsdag gemaakt , geen studio werk
[afbeelding]
[afbeelding]
nee niet per definitie van wat een portret is, zie defenitie definitie portret, ja..quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:22 schreef petre86 het volgende:
ik kan ook best een portret van mijn hond maken.. ik zie niet in waarom dat persé van een mens moet zijn.. gaan we discrimineren?
Russisch merk? Je camera ook zo te zienquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:14 schreef Schanulleke het volgende:
Nou, ik heb vandaag mijn mooie nieuwe flitser binnengekregen, dusik heb meteen maar een zelfportretje geschoten. Klaar zou ik zeggen
[afbeelding]
Ok.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Die discussie is zoooo 2003.En nee; het mag niet. Vind ik dan.
van mensapen wel. maar niet van andere apen dan waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:44 schreef Schanulleke het volgende:
Raar hoor, dus foto's van apen mogen wel, maar van andere dieren niet. De van Dale bekent daar wel erg levensbeschouwelijke kleur.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:34 schreef Toeps het volgende:
Wat mooi Puckzz! Ik heb erg veel zin in een shoot met jou!
Dat is met opzetquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Zeer mooie foto! Alleen vind ik het wel een beetje jammer dat de rechterkant van het masker en het rechter oog (voor de kijkers links) onscherp zijn, maar het hindert me niet echt veel.
Hij is fraai Puckzzzquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:30 schreef Puckzzz het volgende:
Tsja het masker had geen stokje, daar kan ik niet veel aan doen
Over het verhullen van het gezicht t.o.v. portretfotografie verschillen we denk ik van mening.
Ik heb er nog eentje waar ik persoonlijk wel erg van gecharmeerd ben:
3
[afbeelding]
Men neme een bamboe stok waartegen men planten kan vastbinden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:30 schreef Puckzzz het volgende:
en men neme 1 blonde fotografe die er niet bij stil had gestaan dat dat ding met stokje misschien handiger was geweestquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Men neme een bamboe stok waartegen men planten kan vastbinden.
Men verve hem zwart of blauw.
Men late hem drogen.
Men plakke hem met tape tegen de achterkant van het masker aan.
Men neme mooie foto's.
Men bedankt Shark.Bait voor dit simpele doch brilliante idee.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:57 schreef Puckzzz het volgende:
en men neme 1 blonde fotografe die er niet bij stil had gestaan dat dat ding met stokje misschien handiger was geweest
Niet met hetzelfde model, dan met een ander... zo leer je misschien nooit van je fouten.quote:shoots herhalen doe ik eigenlijk liever niet...
En deze heb je zelf gemaakt?quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:30 schreef Puckzzz het volgende:
Over het verhullen van het gezicht t.o.v. portretfotografie verschillen we denk ik van mening.
Ik heb er nog eentje waar ik persoonlijk wel erg van gecharmeerd ben:
3
[afbeelding]
de foto: jaquote:
Hij is echt mooi hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
de foto: ja
het masker: nee (Intratuin Kerstdecoratie)
Waarom? geen ideeën of geen model?quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik begin het somber in te zien voor een portret.
Zorg dat je wat afstand tussen je onderwerp en de achtergrond creert, dat komt je onderwerp ten goedequote:Op donderdag 5 januari 2006 11:47 schreef Esto het volgende:
Hijs wel paar maanden geleden gemaakt, maar vind 't em zo schattig
Binnenkort ga ik nieuwe makenHoop dat er wat leuks tussen zit!
[afbeelding]
Ideeën genoeg, maar de middelen niet om het uit te voeren.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:57 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Waarom? geen ideeën of geen model?
Dank voor de tip!!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:13 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Zorg dat je wat afstand tussen je onderwerp en de achtergrond creert, dat komt je onderwerp ten goede
Vertel...wat zoek je...wie weet waar men je hier nog allemaal aan kan helpenquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:54 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ideeën genoeg, maar de middelen niet om het uit te voeren.
Ten eerste een (goede) eigen camera, daar kom ik wel een heel eind mee denk ik.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Vertel...wat zoek je...wie weet waar men je hier nog allemaal aan kan helpen
Dat van die camera is handig ja.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ten eerste een (goede) eigen camera, daar kom ik wel een heel eind mee denk ik.. Een egale achtergrond zou ook niet verkeerd zijn. Goede belichting, alles wat ik tot nu toe heb is een burealampje van IKEA. (Kortom, geld en ruimte dus)
Model... dat laat nog maar even zitten, ben gewoon nog niet echt ervaren genoeg om daar aan te beginnen, zelfportretje is goed genoeg.
Niet ervaren genoeg? Ervaring krijg je juist door het wel te doen!quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ten eerste een (goede) eigen camera, daar kom ik wel een heel eind mee denk ik.. Een egale achtergrond zou ook niet verkeerd zijn. Goede belichting, alles wat ik tot nu toe heb is een burealampje van IKEA. (Kortom, geld en ruimte dus)
Model... dat laat nog maar even zitten, ben gewoon nog niet echt ervaren genoeg om daar aan te beginnen, zelfportretje is goed genoeg.
Whehe, ik zat daar ook al aan te denken wat het kon zijnquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:09 schreef Rabrynil het volgende:
Wat doet die kabel die onder die stoel zit geplakt?
Is het een elektrische stoel?![]()
Heb je hem weer met zijn dirty mindquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:10 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Whehe, ik zat daar ook al aan te denken wat het kon zijnWaarschijnlijk een vibrochair
Netjes weggewerkt dan achter de rugleuningquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:10 schreef Werewolf het volgende:
Ik kreeg al eerder de tip je achtergrond apart te verlichten. Dat is dus ook een bureaulamp
quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:10 schreef Rabrynil het volgende:
[..]
Heb je hem weer met zijn dirty mind![]()
Strijk het dekbed even , en zet je stoel zo ver als mogelijk is van de achtergrond vandaan anders krijg je een schaduw op het doekquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:06 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Niet ervaren genoeg? Ervaring krijg je juist door het wel te doen!
En het hoeft echt niet zoveel te kosten hoor, aanschouw mijn nieuwe fotostudio![]()
[afbeelding]
De Ikea bureaulampjes in combinatie met de schemerlamp uit de kamer
Een dekbedovertrek als achtergrond en mijn kleine nichtje als model.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:09 schreef Rabrynil het volgende:
Wat doet die kabel die onder die stoel zit geplakt?
Is het een elektrische stoel?![]()
Dit is niet de definitieve opstelling hoor. Wilde alleen even laten zien dat je heel snel en goedkoop een "fotostudio" kan maken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:17 schreef Ymke het volgende:
[..]
Strijk het dekbed even , en zet je stoel zo ver als mogelijk is van de achtergrond vandaan anders krijg je een schaduw op het doek
lekkere foto'squote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:11 schreef Puckzzz het volgende:
zonder masker:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
sorrie de eerste niet geresized
doe ik zo op mijn werk nog wel even.
Het is een hele mooie foto, goed belicht, mooie dof, erg veel detail. Maarrrrr...niet iedere vrouw vind het fijn zoveel detail terug te zien op de foto. Het mag best wat zachter allemaal. Als je iemand irl aankijkt kijk je niet naar alle details in het gezicht, je kijkt meer naar de mimiek. Naar een foto kijk je langer, dus dan mag je best wat meer neerzetten hoe iemand overkomt, als hoe hij/zij werkelijk is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:32 schreef Schanulleke het volgende:
Laat ik dan ook maar even een archiefje ertegenaan gooien.
In de categorie ' een leuke foto van een familielid'.
[afbeelding]
Jammer van het overbelichte in het haar, en omdat het een scan is zou ik hem wat opknappen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:50 schreef PoseidonVS het volgende:
Hmm, net weer een rolletje terug van het afgelopen weekeind en daar staat wel een foto op die ik misschien wel in stuur:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:06 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Niet ervaren genoeg? Ervaring krijg je juist door het wel te doen!
En het hoeft echt niet zoveel te kosten hoor, aanschouw mijn nieuwe fotostudio![]()
[afbeelding]
De Ikea bureaulampjes in combinatie met de schemerlamp uit de kamer
Een dekbedovertrek als achtergrond en mijn kleine nichtje als model.
Welnee joh, bijna iedereen klooit maar wat aan met alle lampen die die in huis kan vindenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
En ik maar denken dat iedereen hier een semiprofessioneel studiokamertje heeft, met dure belichting enzo.
Ok, ik geef het nog niet op.
Ik snap wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het is een hele mooie foto, goed belicht, mooie dof, erg veel detail. Maarrrrr...niet iedere vrouw vind het fijn zoveel detail terug te zien op de foto. Het mag best wat zachter allemaal. Als je iemand irl aankijkt kijk je niet naar alle details in het gezicht, je kijkt meer naar de mimiek. Naar een foto kijk je langer, dus dan mag je best wat meer neerzetten hoe iemand overkomt, als hoe hij/zij werkelijk is.
Beetje warrig verhaal misschien, maar ik hoop dat je het snapt.
Goed zo!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
En ik maar denken dat iedereen hier een semiprofessioneel studiokamertje heeft, met dure belichting enzo.
Er is iets wat me heel erg aanspreekt bij deze foto's. Wellicht het modelquote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:11 schreef Puckzzz het volgende:
zonder masker:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
sorrie de eerste niet geresized
doe ik zo op mijn werk nog wel even.
Neh, da's alleen Requote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
Nou jij hebt anders ook een aardige flitssetquote:
Jaa idd, maar die van Re is ongeveer zes keer zo duurquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nou jij hebt anders ook een aardige flitsset
Misschien in de toekomst, ik pruts zo nog wel ff aanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:26 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Jaa idd, maar die van Re is ongeveer zes keer zo duur
kan het iedereen die iets meer wil met portretfotografie absoluut aanraden![]()
Als je zo boos kijkt durft niemand te zeggen dattie idd een beetje overbelicht is aan de linkerkantquote:Op vrijdag 6 januari 2006 13:46 schreef Toeps het volgende:
Oké, lamerade: "Hij is te belicht aan de linkerkant...."
Ze zou ook zijn ketting wat korter kunnen maken, dan kan ze hem meteen showen, ipv een vage foto.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat het meer een "portemonnee"-foto is, om gewoon bij je te houden en aan mensen je vriend te showen.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ze zou ook zijn ketting wat korter kunnen maken, dan kan ze hem meteen showen, ipv een vage foto.
Noujaaa!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ze zou ook zijn ketting wat korter kunnen maken, dan kan ze hem meteen showen, ipv een vage foto.
Okee, het spijt me. Die foto is niet vaag.quote:
Wel een tikkeltje onscherpquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:30 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Okee, het spijt me. Die foto is niet vaag.
fiet-fiew..quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
ik zou heel lui kunnen zijn en deze insturen...![]()
Maar dat doe ik niet
Mooie foto, lief meiske. Ik vind de kleurstelling erg prettig om naar te kijken. Het enige storende vind ik het plukje haar wat voor het rechteroog (voor de kijker links) hangt.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:37 schreef Olio het volgende:
Esto je foto's zijn onscherp, en het lijkt door beweging van de camera. Ik weet niet of dat je bedoeling was, maar anders zou je de volgende keer een statief kunnen gebruiken of de camera ergens opzetten. Beetje zonde hier, de poses en composities zijn leuk.
[afbeelding]
quote:Op zondag 8 januari 2006 21:37 schreef Olio het volgende:
Esto je foto's zijn onscherp, en het lijkt door beweging van de camera. Ik weet niet of dat je bedoeling was, maar anders zou je de volgende keer een statief kunnen gebruiken of de camera ergens opzetten. Beetje zonde hier, de poses en composities zijn leuk.
[afbeelding]
Het geeft eigenlijk ook wel een soort van natuurlijke sfeer. Geen mooimakerijen, gewoon een natuurlijk portret. Naar mijn mening kan je deze gewoon insturen, zo storend is die lok idd niet.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:51 schreef Olio het volgende:
Erik dat van die lok kan ik me voorstellen. Ik vond het zelf wel wat hebben. Ik heb er ook nog een met de ogen vrij, maar die sprak me minder aan.
Dit was gewoon de leukstequote:Op zondag 8 januari 2006 22:08 schreef Werewolf het volgende:
@_moder8or_
De foto had een stuk mooier gekund met een effen achtergrond. Het is een mooi meisje, maar ze lacht erg krampachtig.
Probeer de volgende keer een wat spontanere blik te 'vangen'.
Dit is erg lastig bij jonge kinderen die weten dat ze op de foto komen, ik heb vandaag mijn nichtje van twee geportretteerd...
Wat zij zegtquote:Op zondag 8 januari 2006 21:51 schreef Elefes het volgende:
[..]mooie foto Olio! Insturen
!
Het niet perfecte er aan maakt 'm erg mooi vind ik..
quote:Op zondag 8 januari 2006 22:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat zij zegtIk vind overigens ook de toning fraai
Van wie is dit knaapjequote:Op zondag 8 januari 2006 22:19 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb vandaag ook een kleintje gekiekt...geen wedstrijdmateriaal hoor, maar vond em toch leuk
[afbeelding]
Familiequote:Op zondag 8 januari 2006 22:23 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Van wie is dit knaapje. Leuke foto
Hij zou haast van mijn kinderen kunnen zijnquote:
Hij blijft idd erg fraaiquote:Op zondag 8 januari 2006 22:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Erg fascinerende foto vind ik het.. Ik blijf er naar kijken, erg knap gedaan Olio.
Hij heeft een paar mooie felle blauwe ogenquote:Op zondag 8 januari 2006 22:19 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb vandaag ook een kleintje gekiekt...geen wedstrijdmateriaal hoor, maar vond em toch leuk
[afbeelding]
Soms is een beetje spontaniteit vereist, niet te lang nadenken etc.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:40 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Zelfportret foto's vind ik altijd erg moeilijk
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:42 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Soms is een beetje spontaniteit vereist, niet te lang nadenken etc.
Wel een paar proef foto's maken.
Ik kwam er pas later achter dat mijn gezicht groen was
Nee hoor, grapje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |