quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:34 schreef Toeps het volgende:
Wat mooi Puckzz! Ik heb erg veel zin in een shoot met jou!
Dat is met opzetquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Zeer mooie foto! Alleen vind ik het wel een beetje jammer dat de rechterkant van het masker en het rechter oog (voor de kijkers links) onscherp zijn, maar het hindert me niet echt veel.
Hij is fraai Puckzzzquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:30 schreef Puckzzz het volgende:
Tsja het masker had geen stokje, daar kan ik niet veel aan doen
Over het verhullen van het gezicht t.o.v. portretfotografie verschillen we denk ik van mening.
Ik heb er nog eentje waar ik persoonlijk wel erg van gecharmeerd ben:
3
[afbeelding]
Men neme een bamboe stok waartegen men planten kan vastbinden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:30 schreef Puckzzz het volgende:
en men neme 1 blonde fotografe die er niet bij stil had gestaan dat dat ding met stokje misschien handiger was geweestquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Men neme een bamboe stok waartegen men planten kan vastbinden.
Men verve hem zwart of blauw.
Men late hem drogen.
Men plakke hem met tape tegen de achterkant van het masker aan.
Men neme mooie foto's.
Men bedankt Shark.Bait voor dit simpele doch brilliante idee.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:57 schreef Puckzzz het volgende:
en men neme 1 blonde fotografe die er niet bij stil had gestaan dat dat ding met stokje misschien handiger was geweest
Niet met hetzelfde model, dan met een ander... zo leer je misschien nooit van je fouten.quote:shoots herhalen doe ik eigenlijk liever niet...
En deze heb je zelf gemaakt?quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:30 schreef Puckzzz het volgende:
Over het verhullen van het gezicht t.o.v. portretfotografie verschillen we denk ik van mening.
Ik heb er nog eentje waar ik persoonlijk wel erg van gecharmeerd ben:
3
[afbeelding]
de foto: jaquote:
Hij is echt mooi hoor.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
de foto: ja
het masker: nee (Intratuin Kerstdecoratie)
Waarom? geen ideeën of geen model?quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik begin het somber in te zien voor een portret.
Zorg dat je wat afstand tussen je onderwerp en de achtergrond creert, dat komt je onderwerp ten goedequote:Op donderdag 5 januari 2006 11:47 schreef Esto het volgende:
Hijs wel paar maanden geleden gemaakt, maar vind 't em zo schattig
Binnenkort ga ik nieuwe makenHoop dat er wat leuks tussen zit!
[afbeelding]
Ideeën genoeg, maar de middelen niet om het uit te voeren.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:57 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Waarom? geen ideeën of geen model?
Dank voor de tip!!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:13 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Zorg dat je wat afstand tussen je onderwerp en de achtergrond creert, dat komt je onderwerp ten goede
Vertel...wat zoek je...wie weet waar men je hier nog allemaal aan kan helpenquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:54 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ideeën genoeg, maar de middelen niet om het uit te voeren.
Ten eerste een (goede) eigen camera, daar kom ik wel een heel eind mee denk ik.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Vertel...wat zoek je...wie weet waar men je hier nog allemaal aan kan helpen
Dat van die camera is handig ja.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ten eerste een (goede) eigen camera, daar kom ik wel een heel eind mee denk ik.. Een egale achtergrond zou ook niet verkeerd zijn. Goede belichting, alles wat ik tot nu toe heb is een burealampje van IKEA. (Kortom, geld en ruimte dus)
Model... dat laat nog maar even zitten, ben gewoon nog niet echt ervaren genoeg om daar aan te beginnen, zelfportretje is goed genoeg.
Niet ervaren genoeg? Ervaring krijg je juist door het wel te doen!quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ten eerste een (goede) eigen camera, daar kom ik wel een heel eind mee denk ik.. Een egale achtergrond zou ook niet verkeerd zijn. Goede belichting, alles wat ik tot nu toe heb is een burealampje van IKEA. (Kortom, geld en ruimte dus)
Model... dat laat nog maar even zitten, ben gewoon nog niet echt ervaren genoeg om daar aan te beginnen, zelfportretje is goed genoeg.
Whehe, ik zat daar ook al aan te denken wat het kon zijnquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:09 schreef Rabrynil het volgende:
Wat doet die kabel die onder die stoel zit geplakt?
Is het een elektrische stoel?![]()
Heb je hem weer met zijn dirty mindquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:10 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Whehe, ik zat daar ook al aan te denken wat het kon zijnWaarschijnlijk een vibrochair
Netjes weggewerkt dan achter de rugleuningquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:10 schreef Werewolf het volgende:
Ik kreeg al eerder de tip je achtergrond apart te verlichten. Dat is dus ook een bureaulamp
quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:10 schreef Rabrynil het volgende:
[..]
Heb je hem weer met zijn dirty mind![]()
Strijk het dekbed even , en zet je stoel zo ver als mogelijk is van de achtergrond vandaan anders krijg je een schaduw op het doekquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:06 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Niet ervaren genoeg? Ervaring krijg je juist door het wel te doen!
En het hoeft echt niet zoveel te kosten hoor, aanschouw mijn nieuwe fotostudio![]()
[afbeelding]
De Ikea bureaulampjes in combinatie met de schemerlamp uit de kamer
Een dekbedovertrek als achtergrond en mijn kleine nichtje als model.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:09 schreef Rabrynil het volgende:
Wat doet die kabel die onder die stoel zit geplakt?
Is het een elektrische stoel?![]()
Dit is niet de definitieve opstelling hoor. Wilde alleen even laten zien dat je heel snel en goedkoop een "fotostudio" kan maken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:17 schreef Ymke het volgende:
[..]
Strijk het dekbed even , en zet je stoel zo ver als mogelijk is van de achtergrond vandaan anders krijg je een schaduw op het doek
lekkere foto'squote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:11 schreef Puckzzz het volgende:
zonder masker:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
sorrie de eerste niet geresized
doe ik zo op mijn werk nog wel even.
Het is een hele mooie foto, goed belicht, mooie dof, erg veel detail. Maarrrrr...niet iedere vrouw vind het fijn zoveel detail terug te zien op de foto. Het mag best wat zachter allemaal. Als je iemand irl aankijkt kijk je niet naar alle details in het gezicht, je kijkt meer naar de mimiek. Naar een foto kijk je langer, dus dan mag je best wat meer neerzetten hoe iemand overkomt, als hoe hij/zij werkelijk is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:32 schreef Schanulleke het volgende:
Laat ik dan ook maar even een archiefje ertegenaan gooien.
In de categorie ' een leuke foto van een familielid'.
[afbeelding]
Jammer van het overbelichte in het haar, en omdat het een scan is zou ik hem wat opknappen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:50 schreef PoseidonVS het volgende:
Hmm, net weer een rolletje terug van het afgelopen weekeind en daar staat wel een foto op die ik misschien wel in stuur:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:06 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Niet ervaren genoeg? Ervaring krijg je juist door het wel te doen!
En het hoeft echt niet zoveel te kosten hoor, aanschouw mijn nieuwe fotostudio![]()
[afbeelding]
De Ikea bureaulampjes in combinatie met de schemerlamp uit de kamer
Een dekbedovertrek als achtergrond en mijn kleine nichtje als model.
Welnee joh, bijna iedereen klooit maar wat aan met alle lampen die die in huis kan vindenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
En ik maar denken dat iedereen hier een semiprofessioneel studiokamertje heeft, met dure belichting enzo.
Ok, ik geef het nog niet op.
Ik snap wat je bedoeld.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:26 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het is een hele mooie foto, goed belicht, mooie dof, erg veel detail. Maarrrrr...niet iedere vrouw vind het fijn zoveel detail terug te zien op de foto. Het mag best wat zachter allemaal. Als je iemand irl aankijkt kijk je niet naar alle details in het gezicht, je kijkt meer naar de mimiek. Naar een foto kijk je langer, dus dan mag je best wat meer neerzetten hoe iemand overkomt, als hoe hij/zij werkelijk is.
Beetje warrig verhaal misschien, maar ik hoop dat je het snapt.
Goed zo!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
En ik maar denken dat iedereen hier een semiprofessioneel studiokamertje heeft, met dure belichting enzo.
Er is iets wat me heel erg aanspreekt bij deze foto's. Wellicht het modelquote:Op vrijdag 6 januari 2006 08:11 schreef Puckzzz het volgende:
zonder masker:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
sorrie de eerste niet geresized
doe ik zo op mijn werk nog wel even.
Neh, da's alleen Requote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |