tsja dat naakt zal wel een probleempje worden, mag het ook niet een hempje aan ofzo zijn?quote:
met zo'n breed onderwerp laat je je fantasie natuurlijk sprekenquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:38 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tsja dat naakt zal wel een probleempje worden, mag het ook niet een hempje aan ofzo zijn?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:16 schreef Schanulleke het volgende:
Die middelvinger hoeft ook niet perse in je neus.![]()
Ja dat schreef je al. Ik denk het niet.quote:
Hou je niet te stijf vast aan die regel. Bovendien draait alles rond de lollie, niet het oog-en laat "toevallig" de lollie net wel op 1/3e zittenquote:En daarnaast zouden de ogen op ongeveer de 1/3-lijn komenIk denk dat je compo nog wat sterker zou worden daardoor
Dat hóórt zo bij een nieuw onderwerp...we moeten toch wát te zeiken hebben?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:22 schreef petre86 het volgende:
d'r staan geen eisen qua onderwerp.. waarom wil iedereen er toch eisen bij bedenken?
maar ik hoef me er niets vanaan te trekken toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:56 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat hóórt zo bij een nieuw onderwerp...we moeten toch wát te zeiken hebben?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:57 schreef petre86 het volgende:
[..]
maar ik hoef me er niets vanaan te trekken toch?
( ik wacht nog op toestemming van 1 model om een reeksje te posten..)
portret kan ook van 2 mensen zijn toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Maak gewoon een leuke foto (of zoek er 1 uit je archief) die jij aan het onderwerp vind voldoen
toestemming 3e persoon binnenquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:13 schreef petre86 het volgende:
[..]
portret kan ook van 2 mensen zijn toch?
of van een dier
of...
maar ik wacht wel netjes op toestemming ..heb van 2 personen al toestemming.. nu de laatste nog
*Wacht vol spanningquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:34 schreef petre86 het volgende:
[..]
toestemming 3e persoon binnen
ik ga uploaden
quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:35 schreef Elefes het volgende:
[..]
*Wacht vol spanning![]()
(En moet eigenlijk al de hele dag hard aan het leren zijn![]()
van de zomer tijdens een workshopquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:36 schreef _moder8or_ het volgende:
Oe. Jij hebt al foto's gemaakt petre?
Ga leren, krengquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:35 schreef Elefes het volgende:
(En moet eigenlijk al de hele dag hard aan het leren zijn![]()
waarom niet?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:21 schreef _moder8or_ het volgende:
Mag je ook dieren als portret fotograferen ?
Ik dacht zelf aan mensenquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:23 schreef petre86 het volgende:
[..]
waarom niet?
staat dat ergens als beperking?
Ik heb het idee dat de foto's wat scherpte missenquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:02 schreef petre86 het volgende:
numero uno:
[afbeelding]
numero dos:
[afbeelding]
numero très:
[afbeelding]
numero quatros:
[afbeelding]
numero cinquentos:
[afbeelding]
numero seize:
[afbeelding]
en jah ik kan niet tellen in die vreemde taal, dus gebruik maar gewoon nummers 1 t/m 6
hoe bedoel je dat precies?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de foto's wat scherpte missenKan dat kloppen
Dat is ook wel zo. Wel jammer dat als je je best hebt gedaan op een foto dat het opeens niet magquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:48 schreef petre86 het volgende:
[..]
je fantasie is de grens he
en je merkt vanzelf wel wie er stemt op je foto / waarom
Er zit een bepaalde vaagheid overheen. Probeer de foto's eens wat te verscherpen met een unsharpmask in photoshopquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:05 schreef petre86 het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat precies?
1e 4 foto's zijn gemaakt met een digi SLR, totaal nieuw voor me, dus kan idd zijn dat ik daar eens aan moet sleutelen..
quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:21 schreef _moder8or_ het volgende:
Mag je ook dieren als portret fotograferen ?
Per definitie. Maar iedereen is vrij om het woordenboek te herschrijvenquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:23 schreef petre86 het volgende:
waarom niet?
staat dat ergens als beperking?
ik kan ook best een portret van mijn hond maken.. ik zie niet in waarom dat persé van een mens moet zijn.. gaan we discrimineren?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:51 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Per definitie. Maar iedereen is vrij om het woordenboek te herschrijven
Joh, je woont hartstikke centraal, als je het fotografen en modellentopic eens doorkijkt is daar vast wel iemand die slachtoffer wil zijnquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:27 schreef Ymke het volgende:
Dank je Pea , ik weet nog helemaal niet of ik een van deze in ga sturen , we hebben nog wel wat tijd .
Ik vind het wel moeilijk om aan een leuk model te komen in een paar weken , heb niet zoveel tijd .En om nou een zelfportret te gaan maken![]()
Denk dat ik maar veel met de camera op pad ga om zo wat leuke portetjes op locatie te maken , net als de bovenstaande
Dat is ook wel weer zo jahquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:32 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Joh, je woont hartstikke centraal, als je het fotografen en modellentopic eens doorkijkt is daar vast wel iemand die slachtoffer wil zijn
Wat een lief koppiequote:
Goeie foto's zeg!quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:57 schreef Ymke het volgende:
Dinsdag gemaakt , geen studio werk
[afbeelding]
[afbeelding]
nee niet per definitie van wat een portret is, zie defenitie definitie portret, ja..quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:22 schreef petre86 het volgende:
ik kan ook best een portret van mijn hond maken.. ik zie niet in waarom dat persé van een mens moet zijn.. gaan we discrimineren?
Russisch merk? Je camera ook zo te zienquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:14 schreef Schanulleke het volgende:
Nou, ik heb vandaag mijn mooie nieuwe flitser binnengekregen, dusik heb meteen maar een zelfportretje geschoten. Klaar zou ik zeggen
[afbeelding]
Ok.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Die discussie is zoooo 2003.En nee; het mag niet. Vind ik dan.
van mensapen wel. maar niet van andere apen dan waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:44 schreef Schanulleke het volgende:
Raar hoor, dus foto's van apen mogen wel, maar van andere dieren niet. De van Dale bekent daar wel erg levensbeschouwelijke kleur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |