Bedankt voor de reacties!
quote:
Dan is dat aardig overgekomen, want ondeugend is ze
![]()
quote:
Ben ik helemaal mee eens, maar ik kan hem erniet meer af knippen, want dan verlies ik het mooie rood van het kussen.
PS. Bedankt voor de shop...
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:58 schreef Subhuman het volgende:[..]
Die schaduwplekken komen juist door de flits van voren.
![]()
Door een extra lamp te richten op de achterwand neem je deze schaduw weg. Ook minder recht van voren flitsen helpt.
![]()
Ik had een extra lamp op mijn achtergrond, maar dat was maar een bureaulampje.
Wellicht moet ik volgende keer een extra danwel sterkere lamp op de achtergrond zetten.
Ook moest een vrij harde flits gebruiken om toch voldoende belichting te hebben. Dit ondanks de drie lampen op het onderwerp.
Het is een interne flitser, dus recht van voren flitsen moet wel...
Of bedoel je dat ik diagonaal voor het doek gaan staan?
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:03 schreef PdeHoog het volgende:[..]
Kortom...zorg dat je achterwand goed belicht wordt met een of twee lampen en hou je model enigzins van de achterwand vandaan
![]()
Dat laatste is in sommige gevallen erg lastig, vooral als je ook de ondergrond mee wilt fotograferen zoals bij foto 4.
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:57 schreef Re het volgende:[..]
![]()
2 spots schuin van achteren heeft ook betere effecten op het haar, verder om schaduwen te voorkomen is het gebruik van een softbox natuurlijk ook een optie om het licht diffuser te maken
Softbox? Ik ben een leek
![]()
Gaan we even op googlen
![]()
Verder nog een vraag aan de meer ervaren portretteerders:
Wat voor materiaal gebruiken jullie voor de achter/ondergrond. Ik heb nu overal gordijnen, tafellakens en dekbedovertrekken vandaan gehaald.
Ik wil zeker nog eens een keer zo'n sessie gaan doen en wilde gewoon op de markt wat stoffen kopen tenzij iemand een beter idee heeft.