Veul aardiger 14.gifquote:
je sigquote:Op donderdag 29 december 2005 22:52 schreef Jelleee het volgende:
Woej, nog maar 299 posts!
Nu pas 11 uur?
Is van De Lama's!quote:Op donderdag 29 december 2005 22:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
je sig
"[ Libresse Invisible, plak jezelf onder en je bent onzichtbaar! ]"
Jechquote:Op donderdag 29 december 2005 22:54 schreef Mauro het volgende:
Oh, en ook niet pissen in een riviertje oid.
Er zijn namelijk van die visjes die
oke ik kruip pas net achter de pc en geen zin om te kijken wat ik gemist heb maar dit?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:53 schreef RonaldV het volgende:
Overigens mag het bekend worden verondersteld dat je in de Zuidamerikaanse jungle het beste lange kledij kunt aantrekken, ivm allerlei insecten en ander ongedierte. Ik kan de kleding van Defensie (te koop bij iedere dumpzaak) van harte aanbevelen.
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:55 schreef blackbully het volgende:
[..]
oke ik kruip pas net achter de pc en geen zin om te kijken wat ik gemist heb maar dit?
ik snap dit en fotografie niet echt?
was de link? gaat er iemand de jungel in?
zie einde vorige topicquote:Op donderdag 29 december 2005 22:55 schreef blackbully het volgende:
oke ik kruip pas net achter de pc en geen zin om te kijken wat ik gemist heb maar dit?
K_man verlaat ons voor Zuid-America.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:55 schreef blackbully het volgende:
[..]
o oke. dan ben ik ook weer een beetje bij gepraatquote:Op donderdag 29 december 2005 22:56 schreef RonaldV het volgende:
[..]K-man gaat de orde herstellen in Suriname en wijde omgeving
Hmmm.. ik weet het perfecte cadeau. Jammer dat "Surinaams voor dummies" niet bestaatquote:Op donderdag 29 december 2005 22:56 schreef RonaldV het volgende:K-man gaat de orde herstellen in Suriname en wijde omgeving
Suggereer je nu dat hij niet terugkomt? Nee toch?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:56 schreef Jelleee het volgende:
[..]
K_man verlaat ons voor Zuid-America.
Er is altijd nog "fotografie voor dummies"quote:Op donderdag 29 december 2005 22:58 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hmmm.. ik weet het perfecte cadeau. Jammer dat "Surinaams voor dummies" niet bestaat
dat was wel wat voor mijn verjaardagquote:Op donderdag 29 december 2005 22:58 schreef Mauro het volgende:
[..]
Er is altijd nog "fotografie voor dummies"
Hij heeft daar zijn camera, een internetcafe en een meer vol met vissen de je pisbuis invliegen.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:58 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat hij niet terugkomt? Nee toch?
ik denk dat ie nog zit te f5-en in het vorige topicquote:Op donderdag 29 december 2005 23:00 schreef Shark.Bait het volgende:
waarom reageert k_man niet? issie al aan het pakken? Belletje aan het plegen naar Hotel Bouterse?
quote:Op donderdag 29 december 2005 23:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
ik denk dat ie nog zit te f5-en in het vorige topic
Je vergeet de pirana's. lichtend pad (donker is ook maar niks) "sneeuw", enz.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:00 schreef Jelleee het volgende:
Hij heeft daar zijn camera, een internetcafe en een meer vol met vissen de je pisbuis invliegen.
Wat wij hij nog meer?![]()
Dat deed ik dus netquote:Op donderdag 29 december 2005 23:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
ik denk dat ie nog zit te f5-en in het vorige topic
ik zeg niksquote:
grappigquote:
whehehehequote:
Gebeurt er wat?quote:Op donderdag 29 december 2005 23:05 schreef PdeHoog het volgende:
Tering zegJe bent ff bezig een leverancier netjes af te zeiken en dan gebeurt er dit
Tja, je moet je prioriteiten wel scherp hebben.quote:
quote:Op donderdag 29 december 2005 23:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Tja, je moet je prioriteiten wel scherp hebben.
hij is best flouw.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:25 schreef RonaldV het volgende:
Ken je dat? Op vakantie word je gevraagd om even een foto te maken van een leuk stel...
*klik*!
Ze zijn coolquote:Op donderdag 29 december 2005 23:36 schreef pea4fun het volgende:
zo, ik heb nog ff wat plaatjes gepost [showcase] spoorwegmuseum
Ik was niet anti RAW, maar te luiquote:Op donderdag 29 december 2005 23:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ze zijn coolmaar sinds wanneer schiet jij RAW
Ik dacht dat je anti-RAW was
sneeuw?quote:Op donderdag 29 december 2005 23:44 schreef Xilantof het volgende:
hevige sneeuw hier.. nu...
en ook bedtijd
hier weer gestopt, heb het maar daarheen gestuurdquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:11 schreef donnahvh het volgende:
sneeuw onwijs hier hahahah goed!!!
dank je welquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:12 schreef Re het volgende:
[..]
hier weer gestopt, heb het maar daarheen gestuurd
ja is wel het minste wat ik kon doen hoor, wel hard blazen trouwensquote:
quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:14 schreef Re het volgende:
[..]
ja is wel het minste wat ik kon doen hoor, wel hard blazen trouwens
jij wordt ook al pappa?quote:Op vrijdag 30 december 2005 08:29 schreef Schanulleke het volgende:
Niet zelf gemaakt, maar in mijn beleving wel de mooiste foto van het jaar
[afbeelding]
keizersnede?quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:30 schreef Schanulleke het volgende:
Yups, I'm joining that club
Evenstar heeft vandaag haar keizersnede he. Duimen dat dat allemaal goed gaat. Vast wel!
Als je de geboortedatum met zekerheid vooraf weet, is er toch echt maar 1 conclusie mogelijkquote:
*zwaait ook naar iedereen..quote:
Mogge Fishyquote:
Ik hou niet alles bij hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 09:49 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Als je de geboortedatum met zekerheid vooraf weet, is er toch echt maar 1 conclusie mogelijk
gefeli Schanulleke.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:20 schreef Puckzzz het volgende:
wat een produktief stelletje hier zeg, dat jullie nog tijd overhouden om te Fokken![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 23:25 schreef RonaldV het volgende:
Ken je dat? Op vakantie word je gevraagd om even een foto te maken van een leuk stel...
*klik*!
TJa, een gewaarschuwd mens telt voor 2. Volgende keer alleen inbreken als je het alarm uitgezet hebt dusquote:Op vrijdag 30 december 2005 09:56 schreef HMaster-II het volgende:
*zwaait ook naar iedereen..![]()
GoemoghNa een valse start vanwege inbraakalarm
![]()
Nieuwe onderburen in het kantoor... Dachten vanmorgen (even wat documenten halen en weer weg) dat je het pand kon sluiten zonder het alarm te activeren.quote:Op vrijdag 30 december 2005 10:28 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
TJa, een gewaarschuwd mens telt voor 2. Volgende keer alleen inbreken als je het alarm uitgezet hebt dus
Hey, dat is een nieuwe op mijn bijnamenlijstjequote:
Verlaat Kerstkadotje van mijquote:Op vrijdag 30 december 2005 10:58 schreef Offy het volgende:
Ha Xil
[..]
Hey, dat is een nieuwe op mijn bijnamenlijstje
quote:
Ik ga straks foto's makenquote:Op vrijdag 30 december 2005 09:53 schreef Shark.Bait het volgende:
Mogguh
mooi weer. mooie landschappen
Maar ja, ik moet werken ....
Mooi zonlicht..fel oranje daarnet.
Als het morgen weer zlk weer word, toch ff foto's maken van besneeuwde molens enzo...
Nadeel was wel dat ik 10 minuten nodig had om alle sneeuw van mijn auto te verwijderen. en tijdens het rijden erachter komen dat ik wat plekjes vergeten was. Gelukkig reed er niemand achter me...
Hee Offy, heb jij nou ook de indruk wanneer je nu naar buiten kijkt dat het vanmiddag best mee zal vallen qua slecht weer? Het zonnetje schijnt volop hier in Udenquote:
Vanmiddag schijnt hetzelfde zonnetje nog...quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:10 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hee Offy, heb jij nou ook de indruk wanneer je nu naar buiten kijkt dat het vanmiddag best mee zal vallen qua slecht weer? Het zonnetje schijnt volop hier in Uden
quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:16 schreef Vliegvrager het volgende:
...zei degene die vanmiddag nog met de trein naar huis moet
quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]dan zou ik maar even op www.9292ov.nl kijken!
NS heeft nu al uit voorzorg bepaalde treinen gecanceled
Je kan idd beter nu naar huis gaan dan stranden op je werkquote:Op vrijdag 30 december 2005 11:42 schreef Vliegvrager het volgende:thnx for warning. Ik denk dat ik vanmiddag maar eens thuis ga werken. Even snel wat leesvoer in mn tas proppen.
Enschedequote:Op vrijdag 30 december 2005 11:53 schreef Subhuman het volgende:
Mogge!
Ik ben nog op tijd!
Het zonnetje schijnt hier heel mooi en het heeft gesneeuwd, en mijn camera's liggen in Enschede...
Jahoor, niets te klagen hierquote:
Wat een onthaal steeds zegquote:
Beek en Donk meldt een heerlijk zonnetje, maar het is wel erg koud hoor. Beetje glad ook, maar geen reden tot paniek nogquote:Op vrijdag 30 december 2005 11:10 schreef Puckzzz het volgende:
Hee Offy, heb jij nou ook de indruk wanneer je nu naar buiten kijkt dat het vanmiddag best mee zal vallen qua slecht weer? Het zonnetje schijnt volop hier in Uden
Handig als je al meerdere malen in de intercity van Amsterdam naar Enschede hebt gezeten!quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Enschede
1 van de redenen waarom ik niet kan inburgeren
Waarom werkt alles altijd, behalve als ik het wil gebruiken?quote:- could not parse state; incorrect number of values in state field [state=0,2,0,0,0,0,true,0,0,,,]
Hey, je hebt een incorrect aantal waarden in het state veld.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:22 schreef Offy het volgende:
[..]
Waarom werkt alles altijd, behalve als ik het wil gebruiken?
quote:Hieronder kun je je hier inschrijven voor de UT campus huisartsenpraktijk!
There also is an English version available!
Bedankt voor je inschrijving!
Zolang mijn inschrijving maar opgeslagen is...quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:29 schreef Puckzzz het volgende:
hieronder kun je je hier....?
die heeft duidelijk geen Nederlands in zijn pakket
ik dacht dat je iets heel anders studeerdequote:Op vrijdag 30 december 2005 12:32 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Zolang mijn inschrijving maar opgeslagen is...
Eindelijk na 4,5 jaar een huisarts in m'n eigen woonplaats!
quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik dacht dat je iets heel anders studeerde
I'm officially confused nowquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:19 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik studeer geen Nederlands en ook geen medicijnen nee.
quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Je kan idd beter nu naar huis gaan dan stranden op je werk
Zien!quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:33 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Veel foto's gemaakt afgelopen weken,
Uhmm? Jij zit steeds in Rotterdam toch? En je hebt veel tijd. Find out and tell us.quote:vooral bij diverse kustlijnen ... dusss ... water,zand, golven en ondergaande zon. Dit alles omdat ik weer en nog steeds in Rotjeknor zit.
Maar ik heb een vraag, mijn vriendin bracht me laatst naar Rotterdam CS met een omweg, om ff de Erasmusbrug te laten zien voor dat ik op de trein naar huis zou gaan. Mooie brug om te zien, vooral bij avond.
Maar wat is de mooiste plek om die brug geheel op de foto te krijgen? Zijn er gebouwen in de buurt(Noordereiland bijvoorbeeld) waar je vrije toegang hebt en van daaruit die brug mooi op de foto zetten kunt? OK, Euromast is ook een optie en staat ook al op het verlanglijstje.
Mijn hoela, dat grijze donkere ding zit nu plet boven Etten-leur en het sneeuwt hier al 1 uur ofzo met 5 vlokjes per minuutquote:
Tuurlijkquote:
Wat danquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:18 schreef Vliegvrager het volgende:
heb net een nieuw speledingetje besteld
quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
TuurlijkVoor onze tosti-bak-meesteres is niets teveel
![]()
![]()
![]()
Overigens....had iemand al gemeld dat het sneeuwt buiten![]()
Ben net terug van 2,5 uur door natuur en stad banjeren en het was errug
Heerlijke ontspanning na al dat gestress van de afgelopen weken
Lampies: Een studio-flitssetjequote:
tof!quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:54 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Lampies: Een studio-flitssetje
Hier nog altijd droog. Wel al een stuk donkerder aan t worden.
Waar is die sneeuw nouquote:
Beter dan binnen.quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:46 schreef PdeHoog het volgende:
Overigens....had iemand al gemeld dat het sneeuwt buiten![]()
![]()
Coolquote:Op vrijdag 30 december 2005 15:54 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Lampies: Een studio-flitssetje
Door je knieen als je zo'n foto maakt lang endquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waar is die sneeuw nou![]()
[afbeelding]
Wantquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:13 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Door je knieen als je zo'n foto maakt lang end![]()
Als je een lager standpunt kiest krijgt zo'n foto meer impact vind ik...maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. En ik wist niet dat je last van je knieën hebt...dat maakt het dan weer wat lastiger...quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
WantStandpunt weer te hoog
![]()
Ik probeer mijn knieen een beetje te sparen. Ik heb er al veel te veel last van
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
![]()
Je bent de enige niet... ik schiet nogal wat foto's vanaf borsthoogte en da's dan nog te hoog... tegenwoordig. Bijkomend voordeel: ik zie ook eens hoe groot de wereld is voor die ukkiesquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:21 schreef PdeHoog het volgende:
Je hebt wel gelijk hoor peaHad ik even niet aan gedacht
Ach....weer wat om de volgende keer op te letten
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:28 schreef RonaldV het volgende:
Je bent de enige niet... ik schiet nogal wat foto's vanaf borst hoogte tegenwoordig. Bijkomend voordeel: ik zie ook eens hoe groot de wereld is voor die ukkies![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je bent de enige niet... ik schiet nogal wat foto's vanaf borsthoogte en da's dan nog te hoog... tegenwoordig. Bijkomend voordeel: ik zie ook eens hoe groot de wereld is voor die ukkies![]()
afzagen die handel danquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
![]()
quote:
Ik heb geen last van mijn knieën, en ergens opklimmen hoef ik niet al wordt ik nog wel eens als opstapje gebruikt door de kleineren van deze wereldquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb geen last van mijn knieën, en van ergens opklimmen heb ik ook geen last
![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Zo, ik ga lekker boerenkool maken.
quote:
Ik kruip wel voor die lange ruggen hoor, alleen als ik van die lange enden bij me heb blijf ik uit beleefdheid mee achteraan staan...zo ben ikquote:Op vrijdag 30 december 2005 16:39 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik heb geen last van mijn knieën, en ergens opklimmen hoef ik niet al wordt ik nog wel eens als opstapje gebruikt door de kleineren van deze wereld
Gelukkig heb ik nooit het probleem dat ik tegen een muur van ruggen sta te staren. Dat lijkt me irri: je ziet een prachtplaat voor je, en je kunt er niet bij.![]()
Jij ookquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:00 schreef Puckzzz het volgende:
ik ben weg!
iedreen een heel fijn en veilig oud en nieuw
Hetzelfde!!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:00 schreef Puckzzz het volgende:
ik ben weg!
Jij ook Puckzzz! Doegquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:00 schreef Puckzzz het volgende:
Als echte fotograaf ga je dat zelf ontdekken. Maar eerst ga je naar de AKO of de VVV en koop bekijk je een stel aansichtkaarten waar de Erasmusbrug op staat. Dan zie je meteen hoe de profs het gedaan hebben; dat kan je nadoen om te leren hoe het moet, en dan ga je bedenken hoe je het anders/mooier kan doen...quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:33 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Veel foto's gemaakt afgelopen weken, vooral bij diverse kustlijnen ... dusss ... water,zand, golven en ondergaande zon. Dit alles omdat ik weer en nog steeds in Rotjeknor zit.
Maar ik heb een vraag, mijn vriendin bracht me laatst naar Rotterdam CS met een omweg, om ff de Erasmusbrug te laten zien voor dat ik op de trein naar huis zou gaan. Mooie brug om te zien, vooral bij avond.
Maar wat is de mooiste plek om die brug geheel op de foto te krijgen? Zijn er gebouwen in de buurt(Noordereiland bijvoorbeeld) waar je vrije toegang hebt en van daaruit die brug mooi op de foto zetten kunt? OK, Euromast is ook een optie en staat ook al op het verlanglijstje.
Aan je wens voldaan ...quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:56 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zien!
[..]
Uhmm? Jij zit steeds in Rotterdam toch? En je hebt veel tijd. Find out and tell us.
kom op joh. je baas snapt 't toch ook wel als je eerder weg gaat nu?quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Shark.Bait het volgende:
KNMI geeft een negatief reisadvies.. en ik moet nog tot 18:00 werken
Gebouw is leeg, baas is al naar huis. Dat word lachen
ha-ha
En dan nog naar huis terug ... ik hoorde net ook al dat de bussen straks misschien ook niet meer rijden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Shark.Bait het volgende:
ha-ha
Ah joh...je komt echt wel thuisquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Shark.Bait het volgende:
ha-ha
Feli en ook een goeieavondquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:15 schreef Mauro het volgende:
Goeie avond
Auto rijdt super en nu ff de foto's van mijn D70s afhalen en kijken hoe ze zijn geworden.
* Blij met mijn nieuwe speeltje *
Op naar buiten dan maar voor wat buitenfoto's natuurlijkquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:20 schreef blackbully het volgende:
het begint eindelijk wit te worden voor mijn deur
Oeps ...en dan niet verkrampen?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Op naar buiten dan maar voor wat buitenfoto's natuurlijk
Dank.quote:
Ik heb niets over Prupke gezegd hequote:Op vrijdag 30 december 2005 18:24 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Oeps ...en dan niet verkrampen?![]()
Klopt ... ik ook niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb niets over Prupke gezegd he
Nu je het toch over Prupke hebtquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:31 schreef blackbully het volgende:
prupke en sneeuw? das geen combinatie.
hoe komen jullie op prupke in deze contexst?
maar misschien zo wel eff naar buiten.
zit alleen ram in het centrum dus best druk nu op koopavond.
alle sneeuw platgestampt voor het de grond raakt
Ach als het maar mooie platen oplevertquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:39 schreef blackbully het volgende:
das een beetje smurven schieten in de sneeuw.
heb niet echt behoefte aan opmerkingen als van : kwam die van rechts?
ik ben thuisquote:Op vrijdag 30 december 2005 17:42 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ga een poging wagen....
Had ik al gedaan.. in het lijnen topic. Lees maar naquote:
tx. concentreren voor 50 minuten is best wel vermoeiend...quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:45 schreef Xilantof het volgende:
Mooi dat je iig heel thuis ben aangekomen Shark!
Heb je nog wat aan mijn erasmus brug suggesties?quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:44 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Ach als het maar mooie platen oplevert![]()
Toch heeft het wel wat een model in de sneeuw ...als er tenminste redelijk wat ligt.
Ik zie al 2 billen boven die sneeuw uitkomen ... van achteren genomen ... daaarbij het hoofd ook nog te zien met dat donkere haar.
das waar maar dan heb ik een kou bestendig model nodig.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:44 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Toch heeft het wel wat een model in de sneeuw ...als er tenminste redelijk wat ligt.
Ik zie al 2 billen boven die sneeuw uitkomen ... van achteren genomen ... daaarbij het hoofd ook nog te zien met dat donkere haar.
De thermometer in de auto vond het vanmiddag al -1 hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:54 schreef blackbully het volgende:
[..]
das waar maar dan heb ik een kou bestendig model nodig.
prupke word bij 15 grade al blauw
laat staan in wat zal het nu zijn? -2 ofzo
Afgezien van het feit dat de sneeuw bestaat uit snijdende ijsdeeltjesquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:56 schreef PdeHoog het volgende:
De thermometer in de auto vond het vanmiddag al -1 hoorDus het zal nu, incl. de wind, nog wel wat kouder zijn. Denk niet dat je een model zo gek krijgt om dat te doen
misschien bij de nieuwjaarsduik in Scheveningen of zo
ik ben eff aan het kijken of ik iemand zo gek kan krijgenquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:44 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:02 schreef blackbully het volgende:
[..]
ik ben eff aan het kijken of ik iemand zo gek kan krijgen![]()
das wel erg letterlijk jaquote:
Zo uit een dikke en warme lange jas stappend ...ff snel in de sneeuw ..paar foto's en weer de warmte in.quote:Op vrijdag 30 december 2005 18:54 schreef blackbully het volgende:
[..]
das waar maar dan heb ik een kou bestendig model nodig.
prupke word bij 15 grade al blauw
laat staan in wat zal het nu zijn? -2 ofzo
Ach, als Prupke een keer anders op de foto wil ....quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:02 schreef blackbully het volgende:
[..]
ik ben eff aan het kijken of ik iemand zo gek kan krijgen![]()
Lijkt me gewoon een gaaf gezicht ..zo in die sneeuw. Ik wacht wel op een foto ....quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:09 schreef blackbully het volgende:
hmmm nog niet een model wat er zin in heeft.
dan ga ik maar eff een vers bakje warme koffie pakken.
daar heb ik wel eff zin in (heb het koud gekregen bij het idee dat ik op mijn knieen in de sneeuw foto's maak van billen waar kippevel op zit.
hmmm krijg het nu wel weer warm bij het idee
Dank.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:21 schreef blackbully het volgende:
netjes gedaan.
ik had hem persoonlijk mooier gevonden (denk ik)
als je hem een paar seconden eerder had genomen waardoor de auto's niet op je foto zouden zijn gekomen.
Een mooie en heerlijke foto om te zienquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:17 schreef Mauro het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
[afbeelding]
Lichtjes mee getrokken.
Auto's zijn er om weggecropped te wordenquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:21 schreef blackbully het volgende:
netjes gedaan.
ik had hem persoonlijk mooier gevonden (denk ik)
als je hem een paar seconden eerder had genomen waardoor de auto's niet op je foto zouden zijn gekomen.
5 dames op een rij in de sneeuwquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:24 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Goed gedaan ...nu ff afwachten. Zal wel storm lopen![]()
dan stoot het paard zijn kop tegen de kantlijnquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Auto's zijn er om weggecropped te worden
Daarom is 1 eerst wel genoeg. Gokken op 5 en 1 krijgenquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:26 schreef blackbully het volgende:
[..]
5 dames op een rij in de sneeuw![]()
hmmmm die kans is niet groot natuurlijk![]()
We croppen het paard ook wegquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:27 schreef blackbully het volgende:
[..]
dan stoot het paard zijn kop tegen de kantlijn
das ook niet echt mooi denk ik
Krijgen we dan ook foto's te zienquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:32 schreef Subhuman het volgende:
Beste mensen... Lynx en ik hebben een aankondiging te doen. Binnenkort zijn wij met nog wat anderen te beluisteren bij Fok Radio!Vooral niet afstemmen dan dus!
We gaan er een gezellige avond van maken met bier, bitterballen, kroketten en pizza's! Stay tuned (of niet).
Wat snap je niet aan het woord Fok Radio?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Krijgen we dan ook foto's te zien![]()
alles beter als iemand die brakke webcam screen shots maaktquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:34 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord Fok Radio?
Er zal vast wel iemand een digitale camera bij zich hebben.
Ik kan niet naar buiten, wel jammer ... het kriebelt wel.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:37 schreef Esto het volgende:
Hmmm, net lekker een sneeuwwandeling gemaakt
Geloof niet dat de foto's veel soeps geworden zijn, maar die bekijk ik straks wel. Eerst een warme douche!
Wrom kan je niet naar buitenquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:38 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Ik kan niet naar buiten, wel jammer ... het kriebelt wel.
aha. Been there done that (en er zwerven foute foto's rond van dude die ik gemaakt heb bij de radioquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:32 schreef Subhuman het volgende:
Beste mensen... Lynx en ik hebben een aankondiging te doen. Binnenkort zijn wij met nog wat anderen te beluisteren bij Fok Radio!Vooral niet afstemmen dan dus!
We gaan er een gezellige avond van maken met bier, bitterballen, kroketten en pizza's! Stay tuned (of niet).
Er loopt hier een kleine door het huis, die niet alleen gelaten mag worden. Had anders graag gewild!!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:40 schreef Esto het volgende:
[..]
Wrom kan je niet naar buiten
Jas aan, camera mee en goooo
We hebben een datum voorgesteld, maar die is nog niet bevestigd. Het wordt in elk geval een gezellig zooitje want er gaan nog een stuk of wat mensen mee!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
aha. Been there done that (en er zwerven foute foto's rond van dude die ik gemaakt heb bij de radio)
Ik zal wel weer ff luisteren voor een keer, tis lang geleden tenslotte
wanneer? Of hoor je dat nog?
Oké dan!! Maar kleintjes zijn ook leuk!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:45 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Er loopt hier een kleine door het huis, die niet alleen gelaten mag worden. Had anders graag gewild!!!
quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:38 schreef Subhuman het volgende:
Ik zal natuurlijk de gelegenheid aangrijpen om schaamteloos onze fotowedstrijden en ons forum te promoten.
Ja, maar somsssssssssssssssquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:45 schreef Esto het volgende:
[..]
Oké dan!! Maar kleintjes zijn ook leuk!
Hahaha, ja ik las het. Mij te koud hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:54 schreef blackbully het volgende:
we hebben een leuk foto plan met de sneeuw intresse?
![]()
Goed zo, ff bellen ..afspreken en klaar is Marjoquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:55 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Hahaha, ja ik las het. Mij te koud hoor.
Wel een leuk idee trouwens. Ik opperde het laatst nog tegen iemand...
Jij gaat natuurlijk een camera meenemen om vervolgens hier allemaal leuke foto's te laten zienquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:34 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord Fok Radio?
Er zal vast wel iemand een digitale camera bij zich hebben.
Oh dat! Ja dat was ik wel van plan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij gaat natuurlijk een camera meenemen om vervolgens hier allemaal leuke foto's te laten zienDat bedoelde ik eigenlijk te zeggen
En dat is dus het voordeel van zelf die camera meenemenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:08 schreef Subhuman het volgende:
Tenzij ik zelf zat op de foto terechtkom... Dat is al te vaak gebeurd.
Succes, mijn broer zit waarschijnlijk (quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Shark.Bait het volgende:
ha-ha
Ik vrees alleen dat ik niet de enige ben!quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:10 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
En dat is dus het voordeel van zelf die camera meenemen
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:10 schreef PdeHoog het volgende:
Maar Sub op de foto kan ook geen kwaad hoor
Ja hoor, maar jij wil niet rijdenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef blackbully het volgende:
dat wel maar weet niet hoe ik haar in de sneeuw krijg zonder dat het een vechtpartij word en ik haar aan der haren het huis uit sleep voor wat foto's
denk niet dat dat een geslaagde manier is van foto's maken
maar ehhh pea. jij geen zin in wat sneeuw foto's ?
als er een gek met me mee mag die wel wil rijdenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja hoor, maar jij wil niet rijden
LOL...in het donker foto's maken zeker...ja hoor...je wil mij gewoon zien spartelenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:24 schreef blackbully het volgende:
[..]
als er een gek met me mee mag die wel wil rijden
waar spreken we dan af?
heb niet visite gekregen die met de auto is vandaar
Wie wil dat nou niet?quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
LOL...in het donker foto's maken zeker...ja hoor...je wil mij gewoon zien spartelen![]()
zorg jij voor 220 dan zorg ik voor 2 kunst zonnetjesquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
LOL...in het donker foto's maken zeker...ja hoor...je wil mij gewoon zien spartelen![]()
ssssst verpest het nou nietquote:
Ow, ik heb niks gezegd!quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:29 schreef blackbully het volgende:
[..]
ssssst verpest het nou niet
straks wil ze niet meer
220 in een natuurgebiedquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:28 schreef blackbully het volgende:
[..]
zorg jij voor 220 dan zorg ik voor 2 kunst zonnetjes
De koplampen van een auto geven niet genoeg licht...been there done that....quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:31 schreef blackbully het volgende:
trouwens foto's kunnen we wel maken in de koplampen van de auto.
neem jij je reflextie scherm mee en dan kunnen we de harde schaduwen voorkomen
iemand met een agregaat?quote:
Ja, het rijdt lekker door nu, want met dat negatief reisadvies blijft iedereen thuisquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:34 schreef blackbully het volgende:
gaat wel een hele operatie worden om foto's temaken in de sneeuw
zullen we er een meet van maken
?
Ik denk dat ik morgen jouw kant maar ff op komquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:18 schreef pea4fun het volgende:
Zo, ik ben klaar met oliebollen bakken. Dit jaar maar 45, ik kreeg al commentaar, maar ze doen het er maar mee...
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:41 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat ik morgen jouw kant maar ff op komKan ik gelijk bij Offy langs om Splinter nog even vast te houden en zo
Ow dat mag hoor, geen plannen hier verderquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat ik morgen jouw kant maar ff op komKan ik gelijk bij Offy langs om Splinter nog even vast te houden en zo
Ow jee, kan ik morgen toch nog een keer aan het bakken komenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:42 schreef Offy het volgende:
[..]
Je komt er alleen in als je wat oliebollen van Pea meeneemt
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:43 schreef blackbully het volgende:
blotebillen in de sneeuw meet 30-12-05
![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:43 schreef blackbully het volgende:
blotebillen in de sneeuw meet 30-12-05
![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:43 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ow dat mag hoor, geen plannen hier verder
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:42 schreef Offy het volgende:
[..]
Je komt er alleen in als je wat oliebollen van Pea meeneemt
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:53 schreef blackbully het volgende:
hmmm als sfeer model op de foto?
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:54 schreef Emme-r-tje het volgende:
Ik ga mee!
(en nee, niet om zelf op de foto te gaan, daar zit niemand op te wachten.. )
Nikonquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:53 schreef Mauro het volgende:
Iemand enig idee waar ik een NEF/RAW plugin voor Photoshop elements kan downloaden?
Of kan iemand die opsturen?
http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=106&platform=Windowsquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:53 schreef Mauro het volgende:
Iemand enig idee waar ik een NEF/RAW plugin voor Photoshop elements kan downloaden?
adobe websitequote:Op vrijdag 30 december 2005 20:53 schreef Mauro het volgende:
Morgen ijzelt het niet meer hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
[..]![]()
Ik vrees dat, gezien de ijzelverwachting, er niet veel van dit voornemen gerealiseerd gaat worden![]()
weet ik hetquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:59 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg Xil, is Top Gear niet aan de gang
Jij kijkt het toch altijdquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
weet ik het
waarom zou ik dat moeten weten?
maar volgensm ij wel ja.. vrijdag 21.00 uur...
Echt nietquote:
Ga je nou morgen met je nieuwe speeltje vuurwerkfoto's maken?quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:16 schreef Mauro het volgende:
Ik heb het aan de praat gekregen.
Dank jullie voor de linkjes
Als het ff meezit wel ja!quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:25 schreef pea4fun het volgende:
Ga je nou morgen met je nieuwe speeltje vuurwerkfoto's maken?
Ze verwachten morgenochtend echt nog ijzel hoorquote:
Whehehehe....dat heb ik afgelopen week allemaal weggewerktquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:32 schreef Vliegvrager het volgende:
Ben wat achterstallig shopwerk aan t doen. Kom echt van alles tegen
Laat maar zien danquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:36 schreef blackbully het volgende:
ik heb vandaah een 50 foto's gedaan
(van een maand of 4 terug )
Wat zij zegt iddquote:
Vertel, misschien kunnen wij helpenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:04 schreef Mauro het volgende:
Wordt tijd dat ik eens een cursus Photoshoppen ga volgen.
Ik snap d'r niks van
Ik ook niet..quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:04 schreef Mauro het volgende:
Wordt tijd dat ik eens een cursus Photoshoppen ga volgen.
Ik snap d'r niks van
Sorry, daar heb ik ook geen kaas van gegeten, ik kan alleen foto's een beetje opknappen.quote:
Ik heb even de vrijheid genomen om je toe te voegen op MSNquote:
quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:22 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik noem het een dag, computerwise.
Gewoon, de hele interface snap ik al niet eens.\quote:
Dan gaat het vast goed komen, als je ziet hoe het werkt heb je het zo door. Tenminste de basisfuncties...daarna wordt het wat meer zoeken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:29 schreef Mauro het volgende:
[..]
Gewoon, de hele interface snap ik al niet eens.\
Laat staan de functies
Maar, ik heb al een tweedaagse cursus geregeld bij een vriend van me.
Hij geeft les in PS
Zelfs ik heb het voor elkaar gekregenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dan gaat het vast goed komen, als je ziet hoe het werkt heb je het zo door. Tenminste de basisfuncties...daarna wordt het wat meer zoeken.
Dan moet het met mij zeker goed komenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:45 schreef RonaldV het volgende:
Zelfs ik heb het voor elkaar gekregen
Wat is er zo lang aan dan?quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef Shark.Bait het volgende:
genieten jullie morgen van de de dag? Tis immers de langste dag van het jaar!!!
quote:
Bronquote:
Een seconde extra op oudejaarsavond
Gepubliceerd op woensdag 28 december 2005
Oudejaarsavond duurt dit jaar één seconde langer dan vorig jaar het geval was. Hier doet namelijk de schrikkelseconde zich gelden.
Vijf... vier... drie... twee... een... een... nul! Wie zaterdag hardop de laatste seconden van 2005 aftelt, moet niet vergeten om daar nog een extra seconde aan toe te voegen. Deze zogenoemde 'schrikkelseconde' wordt overal ter wereld om klokslag twaalf uur bij de universele tijd opgeteld.
Extra seconde
Op vier juli van dit jaar maakte de IERS (International Earth Rotation and Reference Systems Service) bekend dat er aan het einde van het jaar een schrikkelseconde zou komen. De organisatie bekijkt dat elk half jaar, maar het is voor het eerst in zeven jaar dat de extra seconde weer nodig blijkt.
De schrikkelseconde is bedoeld om onze klokken gelijk te laten lopen met de atoomklokken. Omdat de aarde niet altijd even snel om zijn as draait, moet de universele tijd zo nu en dan met een seconde bijgesteld worden. Als dat niet zou gebeuren, zouden astrofysici en bepaalde computersystemen problemen krijgen. De verschillen zijn overigens miniem: in een paar jaar zal het verschil hooguit een seconde bedragen.
Om het niet al te ingewikkeld te maken, gebeurt het bijstellen van de tijd altijd aan het einde van de dag en op de laatste dag van de maand. Omdat er ieder half jaar wordt bepaald of de schrikkelseconde nodig is, gebeurt het ook meestal tijdens de overgang van december op januari of van juni op juli.
Nieuwe dag
De schikkelseconde wordt dus precies om twaalf uur toegevoegd. Maar betekent dat nou dat het oude jaar een seconde langer duurt, of dat het nieuwe jaar wat eerder begint? Officieel is vastgesteld dat de laatste seconde van de dag wordt verlengd. Concreet betekent dit dat na 23:59:59 de schrikkelseconde begint, en pas daarna begint de nieuwe dag op UTC 0:00:00. We kunnen dus één seconde langer van 2005 genieten.
Omdat de aarde nu eens wat sneller, en dan weer wat langzamer om zijn as draait, moet de tijd ook wel eens omgekeerd bijgesteld worden. Dan wordt de laatste minuut voor middernacht overgeslagen en begint men meteen aan de nieuwe dag. Dit wordt een negatieve schrikkelseconde genoemd.
Schrikkeluur
Eerder dit jaar braken tientallen wetenschappers dagenlang hun hoofd over de vraag of de schrikkelseconde moet worden aangehouden of niet. Meteorologen vinden de tel te omslachtig en niet praktisch. Zij willen de secondes 'opsparen' en eens in de zoveel jaar een schrikkeluur invoeren.
Astrofysici vinden juist dat de 'echte' aardse tijd moet worden aangehouden en dat de schrikkelseconde dus moet blijven. De experts hebben meer tijd nodig om het 'schrikkelprobleem' te bestuderen, en hebben besloten om de situatie in elk geval voorlopig bij het oude te laten. De schrikkelseconde blijft nog even bestaan.
ja hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:49 schreef pea4fun het volgende:
ik ga alvast slapen om morgen van de langste dag te genieten goed sharkie?
quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:22 schreef Offy het volgende:
Poehee...moet ik dan *alle* topic en individuele post door gaan zoeken om te kijken welke het leukst is geweest?![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:22 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Is dit de slowchat waar Subhuman het over had?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |