Krijgen we dan ook foto's te zienquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:32 schreef Subhuman het volgende:
Beste mensen... Lynx en ik hebben een aankondiging te doen. Binnenkort zijn wij met nog wat anderen te beluisteren bij Fok Radio!Vooral niet afstemmen dan dus!
We gaan er een gezellige avond van maken met bier, bitterballen, kroketten en pizza's! Stay tuned (of niet).
Wat snap je niet aan het woord Fok Radio?quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Krijgen we dan ook foto's te zien![]()
alles beter als iemand die brakke webcam screen shots maaktquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:34 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord Fok Radio?
Er zal vast wel iemand een digitale camera bij zich hebben.
Ik kan niet naar buiten, wel jammer ... het kriebelt wel.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:37 schreef Esto het volgende:
Hmmm, net lekker een sneeuwwandeling gemaakt
Geloof niet dat de foto's veel soeps geworden zijn, maar die bekijk ik straks wel. Eerst een warme douche!
Wrom kan je niet naar buitenquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:38 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Ik kan niet naar buiten, wel jammer ... het kriebelt wel.
aha. Been there done that (en er zwerven foute foto's rond van dude die ik gemaakt heb bij de radioquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:32 schreef Subhuman het volgende:
Beste mensen... Lynx en ik hebben een aankondiging te doen. Binnenkort zijn wij met nog wat anderen te beluisteren bij Fok Radio!Vooral niet afstemmen dan dus!
We gaan er een gezellige avond van maken met bier, bitterballen, kroketten en pizza's! Stay tuned (of niet).
Er loopt hier een kleine door het huis, die niet alleen gelaten mag worden. Had anders graag gewild!!!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:40 schreef Esto het volgende:
[..]
Wrom kan je niet naar buiten
Jas aan, camera mee en goooo
We hebben een datum voorgesteld, maar die is nog niet bevestigd. Het wordt in elk geval een gezellig zooitje want er gaan nog een stuk of wat mensen mee!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
aha. Been there done that (en er zwerven foute foto's rond van dude die ik gemaakt heb bij de radio)
Ik zal wel weer ff luisteren voor een keer, tis lang geleden tenslotte
wanneer? Of hoor je dat nog?
Oké dan!! Maar kleintjes zijn ook leuk!quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:45 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Er loopt hier een kleine door het huis, die niet alleen gelaten mag worden. Had anders graag gewild!!!
quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:38 schreef Subhuman het volgende:
Ik zal natuurlijk de gelegenheid aangrijpen om schaamteloos onze fotowedstrijden en ons forum te promoten.
Ja, maar somsssssssssssssssquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:45 schreef Esto het volgende:
[..]
Oké dan!! Maar kleintjes zijn ook leuk!
Hahaha, ja ik las het. Mij te koud hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2005 19:54 schreef blackbully het volgende:
we hebben een leuk foto plan met de sneeuw intresse?
![]()
Goed zo, ff bellen ..afspreken en klaar is Marjoquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:55 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Hahaha, ja ik las het. Mij te koud hoor.
Wel een leuk idee trouwens. Ik opperde het laatst nog tegen iemand...
Jij gaat natuurlijk een camera meenemen om vervolgens hier allemaal leuke foto's te laten zienquote:Op vrijdag 30 december 2005 19:34 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord Fok Radio?
Er zal vast wel iemand een digitale camera bij zich hebben.
Oh dat! Ja dat was ik wel van plan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij gaat natuurlijk een camera meenemen om vervolgens hier allemaal leuke foto's te laten zienDat bedoelde ik eigenlijk te zeggen
En dat is dus het voordeel van zelf die camera meenemenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:08 schreef Subhuman het volgende:
Tenzij ik zelf zat op de foto terechtkom... Dat is al te vaak gebeurd.
Succes, mijn broer zit waarschijnlijk (quote:Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Shark.Bait het volgende:
KNMI geeft een negatief reisadvies.. en ik moet nog tot 18:00 werken
Gebouw is leeg, baas is al naar huis. Dat word lachen
ha-ha
Ik vrees alleen dat ik niet de enige ben!quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:10 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
En dat is dus het voordeel van zelf die camera meenemen
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:10 schreef PdeHoog het volgende:
Maar Sub op de foto kan ook geen kwaad hoor
Ja hoor, maar jij wil niet rijdenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef blackbully het volgende:
dat wel maar weet niet hoe ik haar in de sneeuw krijg zonder dat het een vechtpartij word en ik haar aan der haren het huis uit sleep voor wat foto's
denk niet dat dat een geslaagde manier is van foto's maken
maar ehhh pea. jij geen zin in wat sneeuw foto's ?
als er een gek met me mee mag die wel wil rijdenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ja hoor, maar jij wil niet rijden
LOL...in het donker foto's maken zeker...ja hoor...je wil mij gewoon zien spartelenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:24 schreef blackbully het volgende:
[..]
als er een gek met me mee mag die wel wil rijden
waar spreken we dan af?
heb niet visite gekregen die met de auto is vandaar
Wie wil dat nou niet?quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
LOL...in het donker foto's maken zeker...ja hoor...je wil mij gewoon zien spartelen![]()
zorg jij voor 220 dan zorg ik voor 2 kunst zonnetjesquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
LOL...in het donker foto's maken zeker...ja hoor...je wil mij gewoon zien spartelen![]()
ssssst verpest het nou nietquote:
Ow, ik heb niks gezegd!quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:29 schreef blackbully het volgende:
[..]
ssssst verpest het nou niet
straks wil ze niet meer
220 in een natuurgebiedquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:28 schreef blackbully het volgende:
[..]
zorg jij voor 220 dan zorg ik voor 2 kunst zonnetjes
De koplampen van een auto geven niet genoeg licht...been there done that....quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:31 schreef blackbully het volgende:
trouwens foto's kunnen we wel maken in de koplampen van de auto.
neem jij je reflextie scherm mee en dan kunnen we de harde schaduwen voorkomen
iemand met een agregaat?quote:
Ja, het rijdt lekker door nu, want met dat negatief reisadvies blijft iedereen thuisquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:34 schreef blackbully het volgende:
gaat wel een hele operatie worden om foto's temaken in de sneeuw
zullen we er een meet van maken
?
Ik denk dat ik morgen jouw kant maar ff op komquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:18 schreef pea4fun het volgende:
Zo, ik ben klaar met oliebollen bakken. Dit jaar maar 45, ik kreeg al commentaar, maar ze doen het er maar mee...
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:41 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat ik morgen jouw kant maar ff op komKan ik gelijk bij Offy langs om Splinter nog even vast te houden en zo
Ow dat mag hoor, geen plannen hier verderquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat ik morgen jouw kant maar ff op komKan ik gelijk bij Offy langs om Splinter nog even vast te houden en zo
Ow jee, kan ik morgen toch nog een keer aan het bakken komenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:42 schreef Offy het volgende:
[..]
Je komt er alleen in als je wat oliebollen van Pea meeneemt
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:43 schreef blackbully het volgende:
blotebillen in de sneeuw meet 30-12-05
![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:43 schreef blackbully het volgende:
blotebillen in de sneeuw meet 30-12-05
![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:43 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ow dat mag hoor, geen plannen hier verder
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:42 schreef Offy het volgende:
[..]
Je komt er alleen in als je wat oliebollen van Pea meeneemt
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:53 schreef blackbully het volgende:
hmmm als sfeer model op de foto?
quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:54 schreef Emme-r-tje het volgende:
Ik ga mee!
(en nee, niet om zelf op de foto te gaan, daar zit niemand op te wachten.. )
Nikonquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:53 schreef Mauro het volgende:
Iemand enig idee waar ik een NEF/RAW plugin voor Photoshop elements kan downloaden?
Of kan iemand die opsturen?
http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=106&platform=Windowsquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:53 schreef Mauro het volgende:
Iemand enig idee waar ik een NEF/RAW plugin voor Photoshop elements kan downloaden?
adobe websitequote:Op vrijdag 30 december 2005 20:53 schreef Mauro het volgende:
Morgen ijzelt het niet meer hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
[..]![]()
Ik vrees dat, gezien de ijzelverwachting, er niet veel van dit voornemen gerealiseerd gaat worden![]()
weet ik hetquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:59 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg Xil, is Top Gear niet aan de gang
Jij kijkt het toch altijdquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:08 schreef Xilantof het volgende:
[..]
weet ik het
waarom zou ik dat moeten weten?
maar volgensm ij wel ja.. vrijdag 21.00 uur...
Echt nietquote:
Ga je nou morgen met je nieuwe speeltje vuurwerkfoto's maken?quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:16 schreef Mauro het volgende:
Ik heb het aan de praat gekregen.
Dank jullie voor de linkjes
Als het ff meezit wel ja!quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:25 schreef pea4fun het volgende:
Ga je nou morgen met je nieuwe speeltje vuurwerkfoto's maken?
Ze verwachten morgenochtend echt nog ijzel hoorquote:
Whehehehe....dat heb ik afgelopen week allemaal weggewerktquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:32 schreef Vliegvrager het volgende:
Ben wat achterstallig shopwerk aan t doen. Kom echt van alles tegen
Laat maar zien danquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:36 schreef blackbully het volgende:
ik heb vandaah een 50 foto's gedaan
(van een maand of 4 terug )
Wat zij zegt iddquote:
Vertel, misschien kunnen wij helpenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:04 schreef Mauro het volgende:
Wordt tijd dat ik eens een cursus Photoshoppen ga volgen.
Ik snap d'r niks van
Ik ook niet..quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:04 schreef Mauro het volgende:
Wordt tijd dat ik eens een cursus Photoshoppen ga volgen.
Ik snap d'r niks van
Sorry, daar heb ik ook geen kaas van gegeten, ik kan alleen foto's een beetje opknappen.quote:
Ik heb even de vrijheid genomen om je toe te voegen op MSNquote:
quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:22 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik noem het een dag, computerwise.
Gewoon, de hele interface snap ik al niet eens.\quote:
Dan gaat het vast goed komen, als je ziet hoe het werkt heb je het zo door. Tenminste de basisfuncties...daarna wordt het wat meer zoeken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:29 schreef Mauro het volgende:
[..]
Gewoon, de hele interface snap ik al niet eens.\
Laat staan de functies
Maar, ik heb al een tweedaagse cursus geregeld bij een vriend van me.
Hij geeft les in PS
Zelfs ik heb het voor elkaar gekregenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dan gaat het vast goed komen, als je ziet hoe het werkt heb je het zo door. Tenminste de basisfuncties...daarna wordt het wat meer zoeken.
Dan moet het met mij zeker goed komenquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:45 schreef RonaldV het volgende:
Zelfs ik heb het voor elkaar gekregen
Wat is er zo lang aan dan?quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef Shark.Bait het volgende:
genieten jullie morgen van de de dag? Tis immers de langste dag van het jaar!!!
quote:
Bronquote:
Een seconde extra op oudejaarsavond
Gepubliceerd op woensdag 28 december 2005
Oudejaarsavond duurt dit jaar één seconde langer dan vorig jaar het geval was. Hier doet namelijk de schrikkelseconde zich gelden.
Vijf... vier... drie... twee... een... een... nul! Wie zaterdag hardop de laatste seconden van 2005 aftelt, moet niet vergeten om daar nog een extra seconde aan toe te voegen. Deze zogenoemde 'schrikkelseconde' wordt overal ter wereld om klokslag twaalf uur bij de universele tijd opgeteld.
Extra seconde
Op vier juli van dit jaar maakte de IERS (International Earth Rotation and Reference Systems Service) bekend dat er aan het einde van het jaar een schrikkelseconde zou komen. De organisatie bekijkt dat elk half jaar, maar het is voor het eerst in zeven jaar dat de extra seconde weer nodig blijkt.
De schrikkelseconde is bedoeld om onze klokken gelijk te laten lopen met de atoomklokken. Omdat de aarde niet altijd even snel om zijn as draait, moet de universele tijd zo nu en dan met een seconde bijgesteld worden. Als dat niet zou gebeuren, zouden astrofysici en bepaalde computersystemen problemen krijgen. De verschillen zijn overigens miniem: in een paar jaar zal het verschil hooguit een seconde bedragen.
Om het niet al te ingewikkeld te maken, gebeurt het bijstellen van de tijd altijd aan het einde van de dag en op de laatste dag van de maand. Omdat er ieder half jaar wordt bepaald of de schrikkelseconde nodig is, gebeurt het ook meestal tijdens de overgang van december op januari of van juni op juli.
Nieuwe dag
De schikkelseconde wordt dus precies om twaalf uur toegevoegd. Maar betekent dat nou dat het oude jaar een seconde langer duurt, of dat het nieuwe jaar wat eerder begint? Officieel is vastgesteld dat de laatste seconde van de dag wordt verlengd. Concreet betekent dit dat na 23:59:59 de schrikkelseconde begint, en pas daarna begint de nieuwe dag op UTC 0:00:00. We kunnen dus één seconde langer van 2005 genieten.
Omdat de aarde nu eens wat sneller, en dan weer wat langzamer om zijn as draait, moet de tijd ook wel eens omgekeerd bijgesteld worden. Dan wordt de laatste minuut voor middernacht overgeslagen en begint men meteen aan de nieuwe dag. Dit wordt een negatieve schrikkelseconde genoemd.
Schrikkeluur
Eerder dit jaar braken tientallen wetenschappers dagenlang hun hoofd over de vraag of de schrikkelseconde moet worden aangehouden of niet. Meteorologen vinden de tel te omslachtig en niet praktisch. Zij willen de secondes 'opsparen' en eens in de zoveel jaar een schrikkeluur invoeren.
Astrofysici vinden juist dat de 'echte' aardse tijd moet worden aangehouden en dat de schrikkelseconde dus moet blijven. De experts hebben meer tijd nodig om het 'schrikkelprobleem' te bestuderen, en hebben besloten om de situatie in elk geval voorlopig bij het oude te laten. De schrikkelseconde blijft nog even bestaan.
ja hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 22:49 schreef pea4fun het volgende:
ik ga alvast slapen om morgen van de langste dag te genieten goed sharkie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |