ja dan moet je het maar niet geloven.. en je overdrijft echt.. mensen hebben dus echt nog wel een vrije wil om dit te geloven of niet. Er is echt geen sprake van indoctrinatie van mensen. Mensen die het wel geloven krijgen door robert weer hoop.. of juist een gevoel van bevrijding. Stel dat het allemaal niet echt is, nou dan hebben deze mensen toch een goed gevoel eraan over gehouden.quote:Op zondag 18 december 2005 23:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Onderzoek of niet, het gaat erom (nog een keer) dat er enorm veel wordt beweerd. Alleen al zoiets als "hij mag in het Licht blijven en hoeft niet meer te incarneren." Dat is nogal een uitspraak zeg! Natuurlijk mag iedereen dat voor zichzelf geloven, maar wanneer het op deze manier zo wordt verkondigd door iemand die in de ogen van velen inmiddels als een ware Messias gezien wordt, dan vind ik dat niet kunnen! Oh nee!
Nou ik vermoed, gezien de verscheidenheid aan identiteiten, dat we uitéénlopende meningen zullen krijgen, maar met het doel te achterhalen of het echt is of niet.quote:Op zondag 18 december 2005 23:44 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
En wat denk je dat er dan gebeurd. Dan zeggen wij hier dat het echt is. En vervolgens komt er een hele discussie, over of wij er wel echt geweest zijn, of dat we erbij horen![]()
idd alles wat niet verklaarbaar is, is een nieuw geloof. daar drijft het geloof op, dat is de betekenis van het woord "geloof" in de puurste zin. daar kan je waanzinnig rijk van worden of waanzinnig.quote:Op zondag 18 december 2005 23:50 schreef -moi- het volgende:
Stel dat het allemaal niet echt is, nou dan hebben deze mensen toch een goed gevoel eraan over gehouden.
En het geloof, al die mensen die hier in geloven? Dit is vergelijkbaar als robert, alhoewel ik zelf wel in robert geloof en niet in het geloof zoals het christendom.
niet hier. irl graag. heeft ie je brief al beantwoord van je "site"?quote:Op zondag 18 december 2005 23:52 schreef Stenny het volgende:
Sweetygirl schreef: "Kunnen we trouwens niet als truth-lezers Robert bezoeken.
Sten als leidster, Fuifduif als spreekpaal, zoalshetis als scepticus, de rest luisterend oor, etc. En een wetenschapper erbij voor het onderzoek enzo.
Zou leuk zijn "
Ja, zou leuk zijn als Robbert zelf hier zou deelnemen.
Ik twijfel, ik denk dat het onder zijn handen uit gegroeid is, maar niet alles klopt voor mijn gevoel.quote:Op zondag 18 december 2005 23:46 schreef zoalshetis het volgende:
wat denk jij er nou van stenny?
het zal toch nooit voor iedereen waarheid worden, want het zal uiteindelijk niet wetenschappelijk te verklaren zijn.. dus je kan het geloof noemen ja.. maar sommige mensen zullen het als feiten zien.quote:Op zondag 18 december 2005 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
idd alles wat niet verklaarbaar is, is een nieuw geloof. daar drijft het geloof op, dat is de betekenis van het woord "geloof" in de puurste zin. daar kan je waanzinnig rijk van worden of waanzinnig.
quote:quote: "Sebastiaan_2003 - zondag 18 december 2005 @ 23:44
Ik hou van kerst!
Op zondag 18 december 2005 23:40 schreef sweetgirly het volgende:
Kunnen we trouwens niet als truth-lezers Robert bezoeken.
Sten als leidster, Fuifduif als spreekpaal, zoalshetis als scepticus, de rest luisterend oor, etc. En een wetenschapper erbij voor het onderzoek enzo.
Zou leuk zijn
En wat denk je dat er dan gebeurd. Dan zeggen wij hier dat het echt is. En vervolgens komt er een hele discussie, over of wij er wel echt geweest zijn, of dat we erbij horen"
Zekers.quote:Op zondag 18 december 2005 23:52 schreef Stenny het volgende:
Zou leuk zijn "
Zoiets moet toch te regelen zijnquote:
Nee helaas niet. Ik vraag me af of 'kritisch zijn' gewenst is aan zijn kant. Zal hij willen samenwerken met wetenschappers? Natuurlijk begrijp ik het dat hij niet reageert op mijn brief, hij krijgt er waarschijnlijk wel een paar duizend per week. Maar ik zou het geweldig vinden als hij wil samenwerken met iemand van bijvoorbeeld Grenswetenschap . Ik weet dat de makers van deze site helemaal geen rotzakken zijnquote:Op zondag 18 december 2005 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet hier. irl graag. heeft ie je brief al beantwoord van je "site"?
Een uitdrijving?? Hè, heb ik weer wat gemist!quote:Op maandag 19 december 2005 00:03 schreef sweetgirly het volgende:
Op rtl4 is er trouwens nu ook een uitdrijving bezig.
Is rlt4 overgegaan op een avond van spiritualiteit des zondags
Ik dacht eerst dat het over kanariepietjes ging.quote:Op maandag 19 december 2005 00:08 schreef Stenny het volgende:
Een uitdrijving?? Hè, heb ik weer wat gemist!
Zware materie voor de zondagavond. Misschien is een soort vervanging van de zondagse gang naar de kerk?quote:Op maandag 19 december 2005 00:10 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het over kanariepietjes ging.
Maar ging over kwade geesten, een uitdrijver of priester heeft iig een beschermd laagje voor zijn kooi gezet. Het kanariepietje vliegt iig weer
maar ik kijk half, dus wie weet was het interessant, leek mij een docu
Begint er wel op te lijken iddquote:Op maandag 19 december 2005 00:12 schreef Stenny het volgende:
Zware materie voor de zondagavond. Misschien is een soort vervanging van de zondagse gang naar de kerk?
Inderdaad leuk dat RTL 4 deze zondagse kost presenteert.quote:Op maandag 19 december 2005 00:21 schreef sweetgirly het volgende:
Rtl4 kent geen grens en evolueert iig goed mee met de mens!
Nieuwe leus![]()
ik ga verder maar![]()
Dat laatste is geen argument. Zo kun je een blinde ook wel wijsmaken dat hij een mooi interieur heeft, terwijl in werkelijkheid een zwerver er nog geen nacht door zou willen brengen.quote:Op zondag 18 december 2005 23:50 schreef -moi- het volgende:
[..]
ja dan moet je het maar niet geloven.. en je overdrijft echt.. mensen hebben dus echt nog wel een vrije wil om dit te geloven of niet. Er is echt geen sprake van indoctrinatie van mensen. Mensen die het wel geloven krijgen door robert weer hoop.. of juist een gevoel van bevrijding. Stel dat het allemaal niet echt is, nou dan hebben deze mensen toch een goed gevoel eraan over gehouden.
Wat heeft dit er mee te makenquote:Op zondag 18 december 2005 23:50 schreef -moi- het volgende:
En het geloof (christendom/islam/hindoeisme etc.), al die mensen die hier in geloven? Dit is vergelijkbaar met robert, alhoewel ik zelf wel in robert geloof en niet in het geloof zoals het christendom.
Hans Kazan vertoont ook nog altijd dezelfde kunstjes uit zijn beginjaren als goochelaar en nog altijd zijn ze overtuigendquote:Op maandag 19 december 2005 00:41 schreef Peekaboo het volgende:
tot 2 keer toe lichten laten knipperen op zijn commando, (bij jensen en in carre) en dan nog denken dat het nep is....
maar Hans Kazan is een goochelaar, en Robbert een medium....zit toch wel enig verschil in.quote:Op maandag 19 december 2005 00:42 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hans Kazan vertoont ook nog altijd dezelfde kunstjes uit zijn beginjaren als goochelaar en nog altijd zijn ze overtuigend.
In het woord inderdaad, maar dat zegt niets. Ik kan mijzelf ook wel Jezus noemen, maar dat maakt het voor mij nog niet mogelijk om over het water te lopen.quote:Op maandag 19 december 2005 00:44 schreef Peekaboo het volgende:
[..]
maar Hans Kazan is een goochelaar, en Robbert een medium....zit toch wel enig verschil in.
Maar als ik zag dat je echt over het water zou gaan lopen, zou je voor mij Jezus mogen hetenquote:Op maandag 19 december 2005 00:47 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
In het woord inderdaad, maar dat zegt niets. Ik kan mijzelf ook wel Jezus noemen, maar dat maakt het voor mij nog niet mogelijk om over het water te lopen.
Als als Robbert kan bewijzen dat hij daadwerkelijk contact heeft met gene zijde mag hij zichzelf van mij een medium noemen. Dit klinkt misschien wat flauw, maar ik meen het wanneer ik zeg dat ik een aantal hits tijdens zo'n gesprek niet zie als bewijzen. Hooguit interessante redenen om daadwerkelijk serieus naar bewijzen te gaan zoeken, maar dat laat ik aan Robbert zelf over.quote:Op maandag 19 december 2005 00:48 schreef Peekaboo het volgende:
[..]
Maar als ik zag dat je echt over het water zou gaan lopen, zou je voor mij Jezus mogen heten
Sten als leidster? Pardon? Ik denk dat ik vele malen dichterbij Robbert sta dan Sten.quote:Op zondag 18 december 2005 23:52 schreef Stenny het volgende:
Zou leuk zijn "
Maar denk je echt dat dit soort zaken vast staan? En denk je ook dat de vrouw dit een fijn bericht vond? Mmisschien is ze wel heel gehecht aan het leven op de aarde, ik begreep dat ze een heel mooi leven had/heeft met haar gezin...quote:Op maandag 19 december 2005 00:41 schreef Peekaboo het volgende:
en dat hij tegen die vrouw zegt dat ze niet meer terug komt op aarde, en "daar" mag blijven vind ik helemaal niet negatief om te zeggen....tenminste het is maar hoe je het zien wilt.
voor hem is dat gewoon een mooi iets om te weten, omdat het "daar" veel mooier is dan op aarde.
Wat is dat toch met Jezus, ik wil helemaal geen Jezus zijn, als iedereen nou eens probeert het beste uit zichzelf te halen?!quote:Op maandag 19 december 2005 00:48 schreef Peekaboo het volgende:
[..]
Maar als ik zag dat je echt over het water zou gaan lopen, zou je voor mij Jezus mogen heten
Dat dacht ik nou ook toen ik gisteravond aan het kijken was. En het was ook een item van een half uur.quote:Op maandag 19 december 2005 09:51 schreef ThomasBerge het volgende:
Overigens vond ik het wel een beetje een ons-kent-ons sfeertje met het item over die cameraman. RTL had er beter aan gedaan, gewoon gewone Nederlander buiten RTL te nemen.
Maar dat is toch geweldig, met deze film zou je de sceptici voor het blok kunnen zettenquote:Op maandag 19 december 2005 01:01 schreef Peekaboo het volgende:
Ik las ergens op een site dat hij deze Aliens ook gefilmd heeft!
[afbeelding]
En, wat heb ik nu gewonnen ?quote:Op maandag 19 december 2005 00:28 schreef Stenny het volgende:
Ow ja, Marietje, je hebt de weddenschap gewonnen, ze hebben de foto van de wolk in de tuin niet laten zien...(is allang voorgemonteerd waarschijnlijk)![]()
De show is een half jaar geleden al opgenomen, dus het lijkt me sterk dat een foto die vorige week is binnen gekomen wordt getoond.quote:
Het zou kunnen dat ze korte stukjes bijmonteren toch? in het kader van 'actueel zijn'.quote:Op maandag 19 december 2005 11:35 schreef Bboy het volgende:
[..]
De show is een half jaar geleden al opgenomen, dus het lijkt me sterk dat een foto die vorige week is binnen gekomen wordt getoond.
Daar hebben wij wel zin in. Alleen is Robbert niet zo happig op onderzoek. Misschien staat er teveel (imago) op het spel.quote:Op maandag 19 december 2005 00:05 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nee helaas niet. Ik vraag me af of 'kritisch zijn' gewenst is aan zijn kant. Zal hij willen samenwerken met wetenschappers? Natuurlijk begrijp ik het dat hij niet reageert op mijn brief, hij krijgt er waarschijnlijk wel een paar duizend per week. Maar ik zou het geweldig vinden als hij wil samenwerken met iemand van bijvoorbeeld Grenswetenschap . Ik weet dat de makers van deze site helemaal geen rotzakken zijnen open staan voor het 'spirituele', gewoon met de intentie iets interessants neer te zetten als mens(heid).
Misschien is hij bang om ontmaskerd te worden.quote:Op maandag 19 december 2005 11:38 schreef Guy_Hadt het volgende:
[..]
Daar hebben wij wel zin in. Alleen is Robbert niet zo happig op onderzoek. Misschien staat er teveel (imago) op het spel.
Ik hoop echt dat hij het toch doet. Hij is toch zeker van zijn foto's?, laat het hem doen onder jullie ogen. Het zou een doorbraak zijn als hij het kan doen als echt alles gecontroleerd is.quote:Op maandag 19 december 2005 11:38 schreef Guy_Hadt het volgende:
[..]
Daar hebben wij wel zin in. Alleen is Robbert niet zo happig op onderzoek. Misschien staat er teveel (imago) op het spel.
Maar toch, ik zou het gezicht van de sceptici willen zien als er onder hun haviksogen een geestfoto ontstaat.quote:Op maandag 19 december 2005 11:47 schreef KoudeVrouw het volgende:
Naja, aan de andere kant. Hij is misschien wel bang omdat wetenschappers er waarschijnlijk sowieso niet open voor staan en alles kunnen verklaren of denken te kunnen verklaren.
Stuur maar naar mij, dan zet ik hem erop. Een vierkante orb?quote:Op maandag 19 december 2005 11:55 schreef cherry19 het volgende:
hallo, ik heb ook een foto met orbs maar dan vierkante orbs iemand geinterreseerd wilde hem plaatsen maar lukte niet staat op me pc.
groetjes cherry19
Vanuit jou en tevens ook mijn optiek zou dat niet zo moeilijk moeten zijn, maar er zijn ook zakelijke belang. Buiten heeft het weinig toegevoegde waarde aan de onderwerpen die ze behandelen.quote:Op maandag 19 december 2005 11:37 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ze korte stukjes bijmonteren toch? in het kader van 'actueel zijn'.
Ja, ik dacht misschien vanuit de gedachte dat ze de kijkers het gevoel willen geven dat zij er ook toe doen (met hun foto's).quote:Op maandag 19 december 2005 11:58 schreef Bboy het volgende:
[..]
Vanuit jou en tevens ook mijn optiek zou dat niet zo moeilijk moeten zijn, maar er zijn ook zakelijke belang. Buiten heeft het weinig toegevoegde waarde aan de onderwerpen die ze behandelen.
Dat zou nog eens een serie zijn geworden, maar de format die ze er nu op houden is ronduit saai en het is nog eens verre weg van vernieuwend (Jomanda had toch ook al contact met het hoger). Tevens denk ik ook dat ze met ongeveer 0 budget die show op hebben moeten zetten. Het onderwerp is veels te experimenteel voor de omroep bazen.quote:Op maandag 19 december 2005 11:59 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, ik dacht misschien vanuit de gedachte dat ze de kijkers het gevoel willen geven dat zij er ook toe doen (met hun foto's).
Angst is altijd een slechte raadgever. Een goed onderzoek kijkt naar het vlees in de kuip vooraleer het vlees te benoemen (of te beoordelen).quote:Op maandag 19 december 2005 11:47 schreef KoudeVrouw het volgende:
Naja, aan de andere kant. Hij is misschien wel bang omdat wetenschappers er waarschijnlijk sowieso niet open voor staan en alles kunnen verklaren of denken te kunnen verklaren.
quote:Op maandag 19 december 2005 12:04 schreef KoudeVrouw het volgende:
Nou, dat is in ieder geval iets anders dan die eeuwige ronde orbs, Cherry.
Guy! Had je Robbert ook recentelijk gemaild?quote:Op maandag 19 december 2005 12:09 schreef Guy_Hadt het volgende:
[..]
Angst is altijd een slechte raadgever. Een goed onderzoek kijkt naar het vlees in de kuip vooraleer het vlees te benoemen (of te beoordelen).
Feit blijft dat alles nu van langs 1 kant wordt geschetst en natuurlijk bevestigt die ene kant de gaven. Een onderzoek door niet-belanghebbenden lijkt me maar zo normaal voor iemand die vanalles beweert te kunnen.
Niet recentelijk. Het is misschien voorbarig, maar ik weet nu al dat we geen medewerking krijgen. Eenmaal paps ertussen gaat zitten is de keuze tussen (niet betaald) onderzoek en media snel gemaakt.quote:Op maandag 19 december 2005 12:40 schreef Stenny het volgende:
[..]
Guy! Had je Robbert ook recentelijk gemaild?
Ik heb ook op het forum van Skepp.be een oproep geplaatst.
Ja, je zei al eerder iets over de invloed van de vader.quote:Op maandag 19 december 2005 12:44 schreef Guy_Hadt het volgende:
[..]
Niet recentelijk. Het is misschien voorbarig, maar ik weet nu al dat we geen medewerking krijgen. Eenmaal paps ertussen gaat zitten is de keuze tussen (niet betaald) onderzoek en media snel gemaakt.
Ik?quote:Op maandag 19 december 2005 12:46 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, je zei al eerder iets over de invloed van de vader.![]()
Iemand zoals jij.quote:Op maandag 19 december 2005 12:48 schreef Guy_Hadt het volgende:
[..]
Ik?
Ik verbind er verder geen conclusies aan, maar 't is wel een jammere zaak. De gaven van Robbert lijken veelbelovend maar als alleen de mysteriehoek wordt opgezocht, dan wordt er aardig in de kaart van de (ongelovige) vooroordelen gespeeld.
Duidelijk een geval van weerkaatsend stof.quote:Op maandag 19 december 2005 12:00 schreef cherry19 het volgende:
[afbeelding]
hierbij de vierkante (geruite) orbs.
De domeinnaam www.robbertvandenbroeke.nl is geregistreerd door House of Talent bv, een theaterburo die naast Robbert van den Broeke tevens Irene Moors onder contract heeft.quote:Op maandag 19 december 2005 12:40 schreef Stenny het volgende:
[..]
Guy! Had je Robbert ook recentelijk gemaild?
Ik heb ook op het forum van Skepp.be een oproep geplaatst.
Ik denk dat je gelijk hebt. De website ziet er ook meer uit als een marketing-visitekaartje en niet zozeer als een bron van informatie over de persoon van den Broeke.quote:Op maandag 19 december 2005 13:07 schreef BigVic het volgende:
[..]
De domeinnaam www.robbertvandenbroeke.nl is geregistreerd door House of Talent bv, een theaterburo die naast Robbert van den Broeke tevens Irene Moors onder contract heeft.
Dus naar alle waarschijnlijkheid wordt de email niet doorgestuurd naar RvdB...
Ik verklap niets, ik d8 even dat jij iemand was die ik ken.quote:Op maandag 19 december 2005 12:54 schreef Guy_Hadt het volgende:
Iemand als ik ja. Verklap dan meteen van wie deze nick een kloon is.
Wat je zegt klopt, maar de meeste wetenschappers die ik ken zijn bang om voor halve zool te worden versleten als ze zich teveel in het spirituele uiten. En daar kunnen ze gelijk in hebben want nuances in de koppeling tussen spiritualiteit en wetenschap zijn moeilijk te maken. 't Zijn eerder de amateurs (zoals mijn collega's en ik) die lak hebben aan veroordelingen vanuit het gevestigde (helaas afwijzend) circuit. Bereik je overigens ook niet zoveel mee, hoor.
Nou, ik vind dat er aan het visitekaartje wat gesleuteld mag worden door een echte IT pro, en ik hoop natuurlijk wél dat Robbert zijn inbox af en toe doorstruint. Het zal toch niet dat hij nog steeds geen internet heeft?!quote:Op maandag 19 december 2005 13:21 schreef Guy_Hadt het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt. De website ziet er ook meer uit als een marketing-visitekaartje en niet zozeer als een bron van informatie over de persoon van den Broeke.
Maar dat kan inmiddels wel veranderd zijn.quote:Op maandag 19 december 2005 13:39 schreef nebelung het volgende:
Dat heeft Robbert anders wel gezegd in, ik meen, de tweede aflevering. Dat ie geen internet heeft en er geen verstand van heeft.
Das waar.quote:Op maandag 19 december 2005 13:41 schreef Stenny het volgende:
[..]
Maar dat kan inmiddels wel veranderd zijn.
Overigens, House of Talent is gevestigd op hetzelfde adres waar Irene Moors haar eigen bedrijf House of Television heeft. Op dit adres is een spinnenweb van allerlei BV's gevestigd op het gebied van entertainment/communicatie (zie www.kvk.nl). De site www.robbertvandenbroeke.com oogt goedkoop en amateuristisch.quote:Op maandag 19 december 2005 13:21 schreef Guy_Hadt het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt. De website ziet er ook meer uit als een marketing-visitekaartje en niet zozeer als een bron van informatie over de persoon van den Broeke.
De opnames waren al weer een poos geleden, maar ook ik krijg de indruk dat Robbert volledig omringd wordt door mensen die de reacties opvangen, te beginnen bij de vader. Liet hij zelf maar eens wat horen.quote:Op maandag 19 december 2005 13:44 schreef nebelung het volgende:
[..]
Das waar.
Toch heb ik een beetje het gevoel dat ie zich daar niet mee bezighoudt. Die sites, dat doen anderen voor hem, heb ik het gevoel en de rtl-redactie zal zich wel met mails bezighouden.
Denk ik hoor.
Verder weet ik het nog steeds niet met Robert. Vaag heb ik het gevoel dat er wel een bepaalde gave is, zelfs sterk, maar ook dat er veel dingen niet kloppen.
Lijkt op een lenticularis. Onderkant is wat vreemd, maar zou kunnen formeren. Persoonlijk denk ik alleen wel dat ie aangepast is. (de kleuren met name)quote:Op maandag 19 december 2005 13:40 schreef Stenny het volgende:
Is dit een geheel onbewerkte foto?
Ik zie ook wel eens heel vreemde wolken, maar zoéén toch nog nooit gezien.quote:Op maandag 19 december 2005 13:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Lijkt op een lenticularis. Onderkant is wat vreemd, maar zou kunnen formeren. Persoonlijk denk ik alleen wel dat ie aangepast is.
Zien er mooi uit, maar natuurkundig volkomen verklaarbaar (golfstroming).quote:Op maandag 19 december 2005 13:57 schreef Stenny het volgende:
Ik zie ook wel eens heel vreemde wolken, maar zoéén toch nog nooit gezien.
Uiteindelijk is er voor alles een logische verklaring, maar daarmee zeg ik niets in het nadeel van het bestaan van geesten/buitenaardsen.quote:Op maandag 19 december 2005 13:59 schreef speknek het volgende:
Ha! Even doorklikken en het wordt ook gewoon een lenticularis genoemd.
http://www.fourwinds10.co(...)-and-cloudships.html
Ja, genomen met een polaroid.quote:Op maandag 19 december 2005 14:01 schreef Stenny het volgende:
Hee, deze is leuk:
[afbeelding]
(van Grenswetenschap geplukt)
Doet me denken aan een nummer dat ik heb op de harde schijf:quote:Op maandag 19 december 2005 14:01 schreef Stenny het volgende:
Hee, deze is leuk:
[afbeelding]
(van Grenswetenschap geplukt)
Nummer van de Carpenters?:quote:Op maandag 19 december 2005 14:53 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Doet me denken aan een nummer dat ik heb op de harde schijf:
" We are observing your earth " en dan hoor je van die techno geluidjes
Neequote:Op maandag 19 december 2005 15:26 schreef Stenny het volgende:
[..]
Nummer van de Carpenters?:
Artist: Carpenters Lyrics
Song: Calling Occupants Of Interplanetary Craft Lyrics
In your mind you have capacities you know
To telepath messages through the vast unknown
Please close your eyes and concentrate
With every thought you think
Upon the recitation we’re about to sing
(*) calling occupants of interplanetary craft
Calling occupants of interplanetary most extraordinary craft
You’ve been observing our earth
And we’d like to make a contact with you
We are your friends
Calling occupants of interplanetary craft
Calling occupants of interplanetary ultra-emissaries
We’ve been observing your earth
And one night we’ll make a contact with you
We are your friends
Calling occupants of interplanetary quite extraordinary craft
And please come on peace, we beseech you
Only a landing will teach them
Our earth may never survive
So do come, we beg you
Please interstellar policeman
Oh, won’t you give us a sign
Give us a sign that we’ve reached you
With your mind you have ability to form
And transmit thought energy far beyond the norm
You close your eyes, you concentrate
Together that’s the way
To send the message
We declare world contact day
repeat (*) twice
Graag gedaan.quote:Op maandag 19 december 2005 15:34 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
NeeMaar deze tekst bevalt me meer
Ik had een simpel techno nummer dus. Erg simpel en niet iets dat veel tekst inhoud.
Toch maar eens zoeken dat nummer met melodie erbijCarpenters ken ik wel, daar heb ik ook wat muziek van hier. Maar niet dat nummer waar je de lyric van postte.
Bedankt voor het delen van die lyric![]()
Het wonderbaarlijke internet waar mensen met plezier elkaar informatie gevenquote:
"Er zijn haast geen slechte aliens". Ik zou wel eens willen weten waar dit op gebaseerd is.quote:Beste Mensen,
Mochten er mensen zijn die wanhopig op een bericht van Robert zitten te wachten maar niks krijgen en toch graag in contact komen met gene zijden bied ik mijn hulp aan. Mijn naam is Rob. Ik kom in contact met over leden personen en kan ze zelfs u laten horen en antwoord laten geven op uw vragen waar u zelf bij bent. tijdens een sessie gaan ook hier de lampen soms knipperen en het kan behoorlijk koud worden.Wind vlagen zijn zeer voelbaar. Het unieke aan de wijze waarop ik werk is dat u zelf de entiteiten hoort praten.Ik kom uit noord brabant. Mijn mail adres is #### (weggehaald door Sten)@hotmail.com . Ik doe dit uiteraard gratis ! Tevens vraag ik Robert ten Broeke op om contact met mij op te nemen. Ik zou graag eens mochten er nieuwe opnames komen samen een sessie doen zodat de mensen thuis eens entiteiten zelf kunnen horen praten.
Vriendelijke groeten,
Rob
Rob12162148 16-12-05 21:57
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb het gevoel dat Robbert een walk-in is. Dit zijn zielen van andere intelligente civilizaties. Zijn ziel is van een andere planeet. Een veel lievere planeet. Zijn ziel is hier op aarde geincarneerd in een mensenlichaam met een missie. Een missie om wijsheid en liefde te verspreiden over deze aarde. De aarde zit in een cosmische quarantaine, wellicht is zijn doel om cosmische integratie te bevorderen. Het "bewijs" hiervoor zijn de aliens die op zijn foto's verschijnen (mits dit inderdaad geen trucage is). Ik weet dat als er aliens bij mensen op bezoek komen dat ze zelf "one of them" zijn. In ieder geval hun ziel. En dat deze mensen een missie hebben. Een goede missie. De aliens die op zijn foto's verschijnen zijn the good guys. Er zijn haast geen slechte aliens. Zelfs de aliens die mensen ontvoeren zijn in wezen niet slecht. Mensen begrijpen aliens niet, daarom gaan ze uit van het negatieve. Ik ben benieuwd of Robbert zelf wel weet of hij een walk-in is, of dat hij er voor heeft gekozen om in totale amnesie te incarneren.
Veel liefde en wijsheid
Moeilijk, ik durf daar nauwelijks uitspraken over te doen. Ik heb zelf tijdens uittredingen wel ervaringen met buitenaardsen (geesten die ik niet van de aarde ken, soms met duidelijk andere kenmerken) maar die waren over het algemeen vriendelijk, of in ieder geval geïnteresseerd.quote:Op maandag 19 december 2005 19:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Een persoonlijke fantasie zal dat wel op gebaseerd zijn. Iemand die een bepaald fantasie-beeld heeft over aliens.
Iemand die zo geobsedeerd is door het goede van aliens, dat hij of zij denkt dat het alleen maar liefde betekent.
Wie weet wat 100000 miljard kilometer verder op voor wezens leven. We zijn niet de enige wezens dus waarom zou er geen agressiever ras bestaan hier overal?
Zelf zou ik eerder denken dat overal het slechte aanwezig is, dus ook bij beschavingen ver hier vandaan. Ook daar zul je goed en slecht zien. En dan kijk ik zelden Star Trek
Ja goed he?quote:Op maandag 19 december 2005 21:01 schreef Guy_Hadt het volgende:
Clever dat jij dat al na 1 keer zien kunt bepalen en zo stellig plaatsen. Mij lukt dat niet en ik heb al heel veel websites gelezen en hou van den Broeke al meer dan een jaar in het oog.![]()
Twee grote kroonluchters die achter in de zaal hangen.quote:Op maandag 19 december 2005 21:13 schreef speknek het volgende:
Ik heb het niet gezien, waren het alle lampen die knipperden, of een enkele kroonluchter?
(ik was er namelijk een tijdje terug overdag, en het viel me toen op dat een kroonluchter aan het knipperen was. Wat ik bijzonder lollig vond, want ik ben voor wetenschappelijk onderzoek bezig met het 3d model van het theater, en ik ben heel lang bezig geweest het hinderlijk knipperen van een kroonluchter -precies dezelfde!- te verhelpen).
Indrukwekkende foto. Heb van het weekend twee foto's laten maken met familieleden, en daar staan ook vreemde bollen op. Schrok er eerlijkgezegt nogal van. Ik weet niet of dit licht is, is écht orbs. Zou weleens willen weten wat Robbert over deze twee foto's zou zeggen. ("Orbs" zijn met rood omcirkeld). En nee, deze foto's heb ik niet vervalst.quote:Op maandag 19 december 2005 12:00 schreef cherry19 het volgende:
[afbeelding]
hierbij de vierkante (geruite) orbs.
Nou das wel duidelijk dus.quote:Op maandag 19 december 2005 22:00 schreef bloempje-moi het volgende:
Robbert van de Broecke had het in het eerste item over het beroep van de man in het vorige leven: gen(e)verbrander. Als je op Google geneverbrander intypt krijg je 43 hits, niet veel maar als je genverbrander (wat hij zei) intikt krijg je er maar 1, exact degene waar hij het over heeft. Het kwam er ook wel erg gemakkelijk uit, vooral omdat het nou niet echt een bekend beroep is. (Wat is het eigenlijk?)
Een kleinigheid, maar toch is het frappant dat wat uitgerekend dit zo exact op internet terug te vinden is. Meestal kun je zoiets via intensief archiefonderzoek niet eens achterhalen.
Leuke foto's!quote:Op maandag 19 december 2005 22:26 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Indrukwekkende foto. Heb van het weekend twee foto's laten maken met familieleden, en daar staan ook vreemde bollen op. Schrok er eerlijkgezegt nogal van. Ik weet niet of dit licht is, is écht orbs. Zou weleens willen weten wat Robbert over deze twee foto's zou zeggen. ("Orbs" zijn met rood omcirkeld). En nee, deze foto's heb ik niet vervalst.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je hier ziet is een ordinaire lens flare.quote:Op maandag 19 december 2005 22:26 schreef Erick1985 het volgende: En nee, deze foto's heb ik niet vervalst.
Dank je voor de info. Daar zat ik vanmiddag dus ook al aan te denken. Leek me ook al sterk eigenlijk, dat dit écht geesten zouden zijn.quote:Op maandag 19 december 2005 23:07 schreef onemangang het volgende:
[..]
Wat je hier ziet is een ordinaire lens flare.
Effect wat je krijgt als een lichtbron onder een bepaalde hoek in je lens schijnt. Zie je ook wel bij bewegende camera's die langs de zon bewegen.
Is zelfs als filter opgenomen in Photoshop onder de naam 'lens flare'
Dank je voor de compliments! Yep, dit zijn twee supertoffe tantes van me. Was een verjaardagsfeestje afgelopen zaterdagquote:Op maandag 19 december 2005 23:05 schreef Stenny het volgende:
[..]
Leuke foto's! Leuke jongen op de foto ook + sympathieke dames
Dit begint inderdaad ergens naar te rieken...quote:Op maandag 19 december 2005 22:00 schreef bloempje-moi het volgende:
Robbert van de Broecke had het in het eerste item over het beroep van de man in het vorige leven: gen(e)verbrander. Als je op Google geneverbrander intypt krijg je 43 hits, niet veel maar als je genverbrander (wat hij zei) intikt krijg je er maar 1, exact degene waar hij het over heeft. Het kwam er ook wel erg gemakkelijk uit, vooral omdat het nou niet echt een bekend beroep is. (Wat is het eigenlijk?)
Een kleinigheid, maar toch is het frappant dat wat uitgerekend dit zo exact op internet terug te vinden is. Meestal kun je zoiets via intensief archiefonderzoek niet eens achterhalen.
Robbert ontkende dus voorkennis te hebben via internet. Is er iemand die een andere mogelijkheid ziet die kwade opzet van Robbert uitsluit, maar toch de zaak op niet-paranormale wijze verklaart?quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:00 schreef eRixx het volgende:
Naar verbrand gen, om precies te zijn.
Misschien opzet van de maker van de site die het woord heeft aangepast na het zien van de uitzending?quote:Gegenereerd met Aldfaer versie 3.3.2 op 20-11-2005 15:26
Op de een of andere manier ziet die Robbert er niet snugger genoeg uit om ons ('het publiek') op deze manier t willen naaien; volgens mij is hij er echt van overtuigd dat hij iets speciaals heeft. Ik denk zelf dat de ongelukkige 'genverbrander' van een redactielid komt; misschien iets te willekeurig ingefluisterd ofzo...quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:28 schreef Stenny het volgende:
[..]
Robbert ontkende dus voorkennis te hebben via internet. Is er iemand die een andere mogelijkheid ziet die kwade opzet van Robbert uitsluit, maar toch de zaak op niet-paranormale wijze verklaart?
Wat ook door mijn hoofd gegaan is het volgende: stel (ik zeg: "stel", ik zeg niet dat ik de waarheid weet) dat Robbert van den Broeke zo graag het goede wil doen dat hij zijn échte ervaringen aanvult met 'versterkingen van buitenaf'. Vanuit zijn ervaringen wéét hij (net als ik) dat geesten en buitenaardsen bestaan, en maakt hij op dit vlak van alles mee. Misschien dat hij in een soort tweede persoonlijkheid tóch extra/aanvullende info opvraagt of ingefluisterd krijgt en deze gebruikt om zijn doel ('een betere wereld') te bereiken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:37 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Op de een of andere manier ziet die Robbert er niet snugger genoeg uit om ons ('het publiek') op deze manier t willen naaien; volgens mij is hij er echt van overtuigd dat hij iets speciaals heeft. Ik denk zelf dat de ongelukkige 'genverbrander' van een redactielid komt; misschien iets te willekeurig ingefluisterd ofzo...
Dat van die 84 paarden staat gewoon op de site van Carré hoor.quote:De info over Carré zou op deze manier inderdaad opgevraagd of eerder opgedaan zijn. Wat mij ook opviel in Carré was de scène dat hij in de gang stond en het had over 84... (84 paarden??). Hij kreeg het getal 84 door en ging met Irene in de gang de figuren op de chique lijst tellen: inderdaad 84.
Hm, ik had dat niet bekeken. Ik heb je link bekeken, ik zie daar niet staan dat de 84 paarden in een lijst in de gang van Carré vereeuwigd zijn. Heeft iemand hem wel gevraagd of hij al eerder in Carré was?quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:07 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Dat van die 84 paarden staat gewoon op de site van Carré hoor.
http://www.theatercarre.nl/website/site/pagina.php?ID=4
Alle opgediste feitjes kun je daar gewoon vinden.
Je kunt er rondleidingen krijgen waar dit verhaal ongetwijfeld ook voorbij komt. Als Robbert er zelf niet is geweest kan een redactielid natuurlijk wat veldwerk hebben gedaan.quote:Hm, ik had dat niet bekeken. Ik heb je link bekeken, ik zie daar niet staan dat de 84 paarden in een lijst in de gang van Carré vereeuwigd zijn. Heeft iemand hem wel gevraagd of hij al eerder in Carré was?
Zijn vader heeft de gegevens op internet opgezocht zonder dat Robbert daarvan wist. Toen heeft zijn vader hem gedrogeerd en vanachter de bank met een spookachtige stem de gegevens bij Robbert ingesproken, zodat Robbert daadwerkelijk overtuigd raakte van de kennis die hij tijdens de reading terug haalde.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:28 schreef Stenny het volgende:
[..]
Robbert ontkende dus voorkennis te hebben via internet. Is er iemand die een andere mogelijkheid ziet die kwade opzet van Robbert uitsluit, maar toch de zaak op niet-paranormale wijze verklaart?
quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zijn vader heeft de gegevens op internet opgezocht zonder dat Robbert daarvan wist. Toen heeft zijn vader hem gedrogeerd en vanachter de bank met een spookachtige stem de gegevens bij Robbert ingesproken, zodat Robbert daadwerkelijk overtuigd raakte van de kennis die hij tijdens de reading terug haalde.
Dat sowieso (denk ik).quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:42 schreef KoudeVrouw het volgende:
Naja, misschien is de invloed van de vader wel onderschat.
Haha, ik dacht dat R. zijn informatie ter plekke doorkreeg. In Carré heb je daar natuurlijk wel van die mooie souffleurs-luikjes voorquote:Zijn vader heeft de gegevens op internet opgezocht zonder dat Robbert daarvan wist. Toen heeft zijn vader hem gedrogeerd en vanachter de bank met een spookachtige stem de gegevens bij Robbert ingesproken, zodat Robbert daadwerkelijk overtuigd raakte van de kennis die hij tijdens de reading terug haalde.
Haha, wat doet die vrouw nou?quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:48 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Haha, ik dacht dat R. zijn informatie ter plekke doorkreeg. In Carré heb je daar natuurlijk wel van die mooie souffleurs-luikjes voor
[afbeelding]
Ik denk dat het een sterfscene is. Of ze kan de souffleur niet zo goed horenquote:Haha, wat doet die vrouw nou?
Bruggetje terug naar onderwerp: sceptici denken altijd dat als je zegt geesten te horen (Char, Robbert...), dat meteen inhoudt dat je ze goed kan horen. Randi maakte daar ook een grap over: waarom moeten ze dan eerst een paar keer zoeken naar de goede spelling/naam? Dit vind ik dan weer onredelijk; het kan zijn dat je ze hoort als een radio die niet helemaal goed is afgetuned.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:52 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik denk dat het een sterfscene is. Of ze kan de souffleur niet zo goed horen
Zijn goede bedoelingen daargelaten: eigenlijk is het enige substantiele dat Robbert te melden heeft in zijn readings deze nogal op triviale feitjes gestoelde 'aanvullend' beschikbare info.quote:maar zijn eigen doorgekregen info voor 'het goede doel' aanvult met beschikbare info.
Het laten zien dat de andere kant bestaat; mensen laten zien dat het leven doorgaat, dat ze hun verantwoordelijkheden hebben, en ze dus niet kunnen zeggen "Na mij de zondvloed..."?quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:12 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Zijn goede bedoelingen daargelaten: eigenlijk is het enige substantiele dat Robbert te melden heeft in zijn readings deze nogal op triviale feitjes gestoelde 'aanvullend' beschikbare info.
Het goede doel bij zo'n reading in Carré ontgaat me ook even.
En hij laat zien dat er een 'andere kant' bestaat door wat informatie van een website op te dissen? Op die manier bewerkstelligt hij eerder het tegenovergestelde.quote:Het laten zien dat de andere kant bestaat; mensen laten zien dat het leven doorgaat, dat ze hun verantwoordelijkheden hebben, en ze dus niet kunnen zeggen "Na mij de zondvloed..."?
Ik onderschat niet Robbert's drang de wereld beter te maken...
Ik kan je gedachtegang in deze volgen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:59 schreef Prst_ het volgende:
[..]
En hij laat zien dat er een 'andere kant' bestaat door wat informatie van een website op te dissen? Op die manier bewerkstelligt hij eerder het tegenovergestelde.
Of hij moet me er van willen overtuigen dat ze aan de 'andere kant' ook Google hebben.
Ik wil ook wel geloven in zijn goeder trouw. Alleen lijkt op zijn minst de redactie van zijn TV programma een beetje de overhand te hebben in wat hij weet te melden. Tel daar bij op dat de 'wonderbaarlijke' foto's die hij maakt aantoonbaar nep zijn, en dan blijft er mijns inziens weinig over van het medium dat hij pretendeert te zijn
Het is maar goed dat dit tru is en niet sex; anders was deze post wel heel ranzig geweest.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Weet je dat het me een doodvermoeiend gebeuren lijkt wat die Robbert van den Broeke de hele dag doet. Ik bedoel, continu open staan of continu open willen staan. Dat lijkt me dus echt energie wreten dat wil je niet weten.
Of sluit hij zich ook vaak af? Ik bedoel, let hij ook op zijn gezondheid?
Zelf heb ik tijden open gestaan en ik ben blij dat ik eindelijk gesloten ben op vele gebieden. Het afsluiten van jezelf is prettig, krijg je tenminste de broodnodige rust ook.
Het afsluiten van je geest dus.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:15 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Het is maar goed dat dit tru is en niet sex; anders was deze post wel heel ranzig geweest.![]()
Ik denk persoonlijk dat dit per defenitie het geval is op het moment dat je je 'openstelt' voor een bepaalde 'paranormale' invloed van buitenaf. Hypnose is helemaal gebaseerd op dit principe. De toestand waarin je komt, komt van 'binnenuit', vanuit je eigen brein maar het kan wel voelen alsof je er zelf geen controle over hebt en dus 'van buiten' komt.quote:Dan ga je zelf je paranormale wereld creeëren als het ware. Dan leef je niet meer zozeer in een paranormale wereld die normaal is in paranormale termen maar ben je met beide benen helemaal van de grond en vul je zelf zaken naar eigen willen in.
Ik krijg via mijn websites ook veel lezersbrieven binnen en ik meen een toenemende hoeveelheid 'medium vragen' binnen te krijgen, zoals: ik wil graag weten hoe het mijn vader vergaat aan de andere kant. Met deze ontwikkeling ben ik niet zo blij en meestal geef ik simpel als antwoord: ik ben geen medium. (beter: ik wil geen medium zijn). Dat zie ik niet als mijn roeping, zoals Char en Robbert te gaan werken. Dat is inderdaad veel te vermoeiend, voor mij dan.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:25 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het afsluiten van je geest dus.
Continu willen open staan voor geesten en andere zaken waar je paranormaal contact mee hebt. En hoe meer je ermee bezig bent, des te minder snel je je kunt afsluiten ervoor. Op een gegeven moment wordt dat wereldje je realiteit en verlies je steeds meer contact met déze wereld. En dan is de kans natuurlijk aanwezig dat je geesten gaat zien zoals dat wel eens gezegd wordt, als mensen zeggen :" Volgens mij zie je spoken". Dan ga je zelf je paranormale wereld creeëren als het ware. Dan leef je niet meer zozeer in een paranormale wereld die normaal is in paranormale termen maar ben je met beide benen helemaal van de grond en vul je zelf zaken naar eigen willen in.
Voor mij is het dus belangrijk dat ik zowel met paranormale zaken bezig ben als met normale zaken. Daar moet ook evenwicht in zijn.
Ik zou ook niet graag commercieel bezig zijn op die manier, sowieso omdat je dan ook nog druk op je schouders hebt van alle kanten. Op een bepaalde manier moet je ook nog prestaties laten zien.
Inderdaad is the mind a powerfull thingquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:43 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat dit per defenitie het geval is op het moment dat je je 'openstelt' voor een bepaalde 'paranormale' invloed van buitenaf. Hypnose is helemaal gebaseerd op dit principe. De toestand waarin je komt, komt van 'binnenuit', vanuit je eigen brein maar het kan wel voelen alsof je er zelf geen controle over hebt en dus 'van buiten' komt.
Zo werkt het mijns inziens ook bij gelovigen die bijvoorbeeld de 'aanwezigheid van de Heilige Geest' voelen. Niet toevallig dat deze aanwezigheid vooral word gevoeld in opzwepende (hypnotiserende) opwekkingsdiensten.
The mind is a powerful thing.
Je moet goed weten wat wel en niet goed voor jezelf is. Het moet niet ten kostte gaan van je gezondheid en nog meer.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:47 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik krijg via mijn websites ook veel lezersbrieven binnen en ik meen een toenemende hoeveelheid 'medium vragen' binnen te krijgen, zoals: ik wil graag weten hoe het mijn vader vergaat aan de andere kant. Met deze ontwikkeling ben ik niet zo blij en meestal geef ik simpel als antwoord: ik ben geen medium. (beter: ik wil geen medium zijn). Dat zie ik niet als mijn roeping, zoals Char en Robbert te gaan werken. Dat is inderdaad veel te vermoeiend, voor mij dan.
Sommige mensen schijnen mij dus als paragnost/medium in te schalen, maar zo zal ik nooit willen werken, hoogstens bij uitzondering, zoals die keer dat een lieve vrouw en haar aardige zoontje met licht verstandelijke handicap wilden weten hoe het met hun hondje aan de andere kant ging. Ik kán het wel als ik me goed concentreer (of: redelijk), maar dan alleen bij uitzondering. Mijn taak zie ik in het geven van voorlichting en het doorbreken van taboes.
Weegschaal invloeden in je horoscoop?quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:58 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Bij mij draait het om de balans in alles. Een gebalanceerd leven dus met alles erop en eraan. Stabiliteit ook en ga zo door. En dat heb je niet als je experimenteert met geesten en nog meer denk ik.
Kun je ook erop ingaan zonder op de man/vrouw te spelen? Zo'n zin van jou is toch nergens goed voor?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:15 schreef M_Schtoppel het volgende:
Je bent een in- en intriest figuur. Een kortzichtige domme geit die het gewoon niet wil geloven.
Ik heb moeten leren om balans aan te brengenquote:Op dinsdag 20 december 2005 15:17 schreef Stenny het volgende:
[..]
Weegschaal invloeden in je horoscoop?![]()
Toch is kalmte beter, ik bedoel. Je laat je op stang jagen en dan verlies je toch het in juiste perspectief denken. Ik heb ook vaker gehad en heb dat nog steeds vaker dat ik opgefokt raak als het ware. En juist door te overhitten verlies je een belangrijk iets en dat is de kalmte en beheersbaarheid.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
A: dat bepaal jij niet
B: Hij speelt zelf op de man, Robbert welteverstaan. Hij noemt hem zelfs een oplichter
C: Het geval van de bloemblaadjes is zo overduidelijk dat het gerechtvaardigd is hem zo te noemen. Dan ben je gewoon net zo'n zak hooi als Randi, die het gewoon niet WIL zien.
Prima instelling.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:21 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zolang ik ervan leer is het goed en ik ben pas 28 jaar dus de toekomst zie ik positief in, omdat ik mede uitga dat je als mens zijnde nooit bent uitgeleerd in het leven. Dus ik voel me al stabieler en ga ik door op deze manier dan is het alleen maar goed voor later.
Wist niet zeker of die poster er in haar oude huis ook al zat: ze was toch verhuisd ondertussen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:15 schreef M_Schtoppel het volgende:
Mevrouw had een joekel van een poster van bloemblaadjes op de keukenmuur en jij blijft beweren
Voor mij tellen inderdaad de vertelde ervaringen van mensen het zwaarste; de 'bewijzen' zoals bijvoorbeeld Robbert die probeert te geven (?), komen op mij, net zoals op veel sceptici hier, eerder in zijn nadeel over.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Het gaat zoals Mirage ooit zei ook niet zozeer om de bewijzen. Het gaat ook om de ervaring die je zelf opdoet wanneer je iets ziet of hoort of zelf meemaakt. Weet niet zeker of ze het in die context gebruikte.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:53 schreef Stenny het volgende:
[..]
Voor mij tellen inderdaad de vertelde ervaringen van mensen het zwaarste; de 'bewijzen' zoals bijvoorbeeld Robbert die probeert te geven (?), komen op mij, net zoals op veel sceptici hier, eerder in zijn nadeel over.
Het verhaal bijvoorbeeld van Lizzie in de Vriendin van deze week, die zegt elfjes en natuurwezens te zien, neem ik serieus. Ik denk niet dat zij de boel voor de gek houdt om interessant te doen. Ik lees/hoor dus iemands verhaal en laat mijn gevoel spreken of ik dit aannemelijk vind klinken. Veel van dit soort ervaringen speelt zich m.i. sowieso op astraal niveau af.
Irene's productiebedrijf House of Television is gelieerd aan het op hetzelfde adres gevestigde House of Talent, het boekingskantoor van Robbert. Dat zijn dus 2 handen op 1 buik.quote:Dat productie-bedrijf van Irene Moors is trouwens bedoeld om zich alleen bezig te houden met het paranormale. Misschien wilt ze half Nederland overtuigen ervan. Maar goed, wat krijg je dan voor zender vraag ik me af. Vooral als de nadruk wordt gelegd op bewijslast brengen krijg je nogal een agressieve manier van tv maken, alsof mensen die niet geloven geen recht hebben tot het niet geloven.
Die manier van televisie maken wordt inderdaad wel een beetje gehanteerd. Bij gebeurtenissen en fenomenen schieten de experts en Robbert in het programma al meteen in de defensieve hoek, om direct tegen sceptici in te gaan. Zoals bij die graancirkel: "Dit kan nooit door mensen gemaakt zijn", dat was de eerste reactie.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat productie-bedrijf van Irene Moors is trouwens bedoeld om zich alleen bezig te houden met het paranormale. Misschien wilt ze half Nederland overtuigen ervan. Maar goed, wat krijg je dan voor zender vraag ik me af. Vooral als de nadruk wordt gelegd op bewijslast brengen krijg je nogal een agressieve manier van tv maken, alsof mensen die niet geloven geen recht hebben tot het niet geloven.
Dus in principe wordt hij gebruikt? Zo kun je het dan ook zien. Hij wordt gewoon gebruikt als het ware. Maar dat is toch overal op tv in principe. Niet overal natuurlijk maar het gaat vaak om geld in het laatje brengen. Maar dan is het ook wel werken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:31 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Zo kun je Rob de tuinman of kok Rudolph inhuren voor een workshop, winkelopening of andere gelegenheid. Daarnaast verkopen ze ook boeken en andere merchandise van deze persoonlijkheden. Robbert lijkt me gewoon een van hun nieuwe 'producten' . Zijn verkoopbare 'kunstje' is dan alleen niet koken, klussen of tuinieren, maar medium-zijn.
Dat blijft het twistpunt tussen de gelovigen en de ongelovigen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Alleen wordt je dan gewoon van alle kanten gepushed ook. Kan me best voorstellen dat er een script in die hele serie zit. Dat het niet helemaal spontaan gebeurt ook. Dat er richtlijnen zijn wat gezegd moet worden. Dat alles van te voren al enigszins in kaart is gebracht ook.
Inderdaad geforceerd. Geen neutrale benadering en de kijkers geen kans bieden om zelf een mening te vormen. In principe zou je het beste gewoon iemand erbij moeten nemen die feiten weerlegd en dat 2 mensen in discussie gaan die verschillend denken. Met 1 iemand die gewoon de scheidsrechter is. Dat er een debat wordt gevoerd.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:37 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Die manier van televisie maken wordt inderdaad wel een beetje gehanteerd. Bij gebeurtenissen en fenomenen schieten de experts en Robbert in het programma al meteen in de defensieve hoek, om direct tegen sceptici in te gaan. Zoals bij die graancirkel: "Dit kan nooit door mensen gemaakt zijn", dat was de eerste reactie.
En ook die commentaren van die fotografen op de foto's
Dit komt soms een beetje geforceerd over.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:45 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat blijft het twistpunt tussen de gelovigen en de ongelovigen.
Ik heb hetzelfde gevoel hier. Ik twijfel ook nog, allereerst heb ik zelf ook wel een idee dat er "meer is" en ten tweede vind ik die Robbert een sympathieke uitstraling en manier van overkomen hebben. Ieder geval beter sympathieker dan Char. Waardoor ik hem niet meteen als een charlatan ziet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:47 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik twijfel nog. Ik weet niet hoe het programma in elkaar gezet wordt, dan zou je achter de schermen moeten werken ook. Dan zie je hoe alles wordt voorbereidt als het ware. En of er gemanipuleerd wordt ook.
Dat blijft een belangrijk aspect, zeker als het voor commerciële televisiezenders wordt geproduceerd.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:47 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Misschien is dat hele programma in eerste instantie bedoeld als "sensatie-tv".
Moet het programma nog eens bekijken, dus ik ben hier een mening aan het geven zonder dat ik het ooit gezien heb maar goed, ik geef gewoon mijn eerste indruk weer.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:49 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gevoel hier. Ik twijfel ook nog, allereerst heb ik zelf ook wel een idee dat er "meer is" en ten tweede vind ik die Robbert een sympathieke uitstraling en manier van overkomen hebben. Ieder geval beter sympathieker dan Char.
Je kunt rustig stellen dat Irene Moors en consorten geen objectieve beschouwers zijn. Ze hebben zelf commerciële belangen bij de prestaties van Robbert. (Hoe interessanter hij wordt gevonden, hoe meer hij oplevert) Je zou kunnen zeggen dat hij wordt 'gebruikt'. Hij is immers niet begonnen als televisie-medium en dat zal ook niet zijn oorspronkelijke roeping zijn geweest.quote:Dus in principe wordt hij gebruikt? Zo kun je het dan ook zien. Hij wordt gewoon gebruikt als het ware. Maar dat is toch overal op tv in principe. Niet overal natuurlijk maar het gaat vaak om geld in het laatje brengen. Maar dan is het ook wel werken.
Wat mij bestaan er vele, ontelbare dimensies, en zijn die, allemaal op hun manier, waar, dus ook bijvoorbeeld de droomdimensie...quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik geloof dus dat mensen wat zien, maar ik geloof niet dat wat ze zien meteen hetgeen is wat ze denken te zienHet kan van alles zijn. En misschien is het bij 1 van de 100 daadwerkelijk hetgeen waarvan ze denken dat het is
En wat het is, dat is de grote vraag. Omdat het geen stuk chocolade is of wat anders. Doordat het ontastbaar is, weet je zelden zeker wat het is.
Ik denk niet dat dit het doel is; eerder iets wat leeft en aanspreekt terug naar de mensen brengen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat productie-bedrijf van Irene Moors is trouwens bedoeld om zich alleen bezig te houden met het paranormale. Misschien wilt ze half Nederland overtuigen ervan. ok die ervaring moeten hebben? We zijn toch allemaal anders van denken of niet soms?
Is het dus nodig dat meer mensen geloven? Wat bereik je ermee? Een massaal geloof in het paranormale? En wat kun je daarmee doen?
En dan kun je je weer afvragen of je goed bezig bent als je het doet om de bekendheid? Sta je dan nog stevig in je eigen schoenen? Ik bedoel, komen dan de oorspronkelijke intenties wel nog naar voren? Ga je dan niet voor de roem? Zelfs al geef je niets om roem, roem doet altijd wat met je. Je zult dan altijd met een bepaalde instelling bezig zijn als je op tv verschijnt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:54 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Maar ik geloof best dat hij er een leuk honorarium voor terugkrijgt, om maar te zwijgen van de bekendheid en aandacht.
Iets wat leeft een aanspreekt naar de mensen brengen levert geld op. Daar willen mensen namelijk wel voor betalen.quote:Ik denk niet dat dit het doel is; eerder iets wat leeft en aanspreekt terug naar de mensen brengen.
Daar hebben we het nog niet echt over gehad. Ik ben razend benieuwd of Robbert hiervoor betaald krijgt. Is er niet een interne medewerker van Moors die hier uit de school wil klappen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:54 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Maar ik geloof best dat hij er een leuk honorarium voor terugkrijgt, om maar te zwijgen van de bekendheid en aandacht.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:54 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat mij bestaan er vele, ontelbare dimensies, en zijn die, allemaal op hun manier, waar, dus ook bijvoorbeeld de droomdimensie...
Misschien mensen vermaken? Ik bedoel het is ook entertainment misschien? Mensen vermaken en bezig houden met hun eigen bezigheden?quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:55 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit het doel is; eerder iets wat leeft en aanspreekt terug naar de mensen brengen.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Die dimensies blijven interessant![]()
Hij zou gek zijn als hij het voor niets deed. Zowel House of Television (Moors et al) als RTL verdienen geld met zijn programma. Binnenkort gaat Robbert readings in het land doen. Ben benieuwd of ze entree gaan heffen en wat hij dan gaat kosten.quote:Daar hebben we het nog niet echt over gehad. Ik ben razend benieuwd of Robbert hiervoor betaald krijgt. Is er niet een interne medewerker van Moors die hier uit de school wil klappen?
Ik probeer altijd de omgeving zo goed mogelijk op te vangen, finesse krijgen met de omgeving. Ook als ik buiten ben probeer ik zo goed mogelijk aan te voelen hoe deze realiteit in elkaar steekt. En dan kom ik soms met ideeën dat er bijvoorbeeld meerdere lagen zijn in het universum en dat je door die lagen heen kunt bewegen als het warequote:
Inderdaad: je bent jezelf goed en bewust aan het ontwikkelen.quote:
Inderdaad, succes boeken op jezelf is fijnquote:Op dinsdag 20 december 2005 18:51 schreef Stenny het volgende:
[..]
Reizen kun je op vele manieren, ik zie mijzelf als een wereldreiziger zoals Henk de Velde, maar dan ook in geest, ontberingen gehad, maar vooral veel successen boeken op jezelf en heerlijk genieten.
Op 1 januari is de laatste aflevering in deze serie te zien om 21:00 uur bij RTL4.quote:Op woensdag 21 december 2005 00:00 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Weet iemand of er ook een herhaling van de afleveringen is?
Heee Tulio!quote:Op woensdag 21 december 2005 10:15 schreef Tulio het volgende:
Een hele lang tijd geleden was er eens een reportage van een paranormale in Brazilië, de man was heel overtuigend en hij werd dan ook zeer geprezen in zijn omgeving. Soms waren er lichtflitsen bij deze man waar te nemen. Dit gebeurde meestal het 's avonds. De onderzoekers bleven dan ook op één kamer met de man slapen. En inderdaad af en toe was er een lichtflits te zien. Toen besloten de onderzoekers om een camera te instaleren. En jawel hoor, de man die altijd zo overtuigend was geweest had een apparaatje dat lichtflitsen produceerde onder zijn deken en dit werd met de camera geregistreerd. Toen de onderzoekers hem hiermee confronteerden wilde hij er niets van weten. Het hele dorp bleef in de man geloven ondanks dat men had gefilmd dat hij de lichtflitsen zelf produceerde. Verder had de man ook nog stigma's enz. Ik geloof dat iedereen een energieveld om zich heen heeft, maar dat sommigen er meer van maken dan het in werkelijk is. Wat is wijs? Dat maakt iedereen voor zichzelf uit. De waarheid zal ooit aan het licht komen.
Niet alles is zwart/wit. Gaven hebben betekent niet dat je ook onbedoeld (?) een scheve schaats kan rijden, maar ik houd het wat betreft Robbert open. Hoewel de orbs foto's echt wat anders zijn dan waarvoor Robbert en velen ze houden, dus op dat vlak vind ik hem te onkritisch.quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:16 schreef Netflier het volgende:
Ik heb dit issue een tijdje niet meer gevolgd, dus ik weet niet wat hier allemaal gepost is. Ik neem aan dat de meerderheid nog steeds gelooft in die Robbert? Of beginnen sommigen te twijfelen?
Wat ik trouwens niet snap; als je die alien-foto's van hem niet serieus neemt, waarom twijfel je dan niet aan zijn gehele integriteit?
Ik denk dat als je mensen hier over laat debateren dat je dan een heel saai programma krijgt. Maar je kan wat Robbert en het onderwerp betreft ontzettend leuke dingen doen om het interessant te maken. De doelgroep van de show is volgens mij ook de gemiddelde theemuts die zich hier normaal gesproken niet mee bezig houdt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:46 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Inderdaad geforceerd. Geen neutrale benadering en de kijkers geen kans bieden om zelf een mening te vormen. In principe zou je het beste gewoon iemand erbij moeten nemen die feiten weerlegd en dat 2 mensen in discussie gaan die verschillend denken. Met 1 iemand die gewoon de scheidsrechter is. Dat er een debat wordt gevoerd.
Mensen een mening opdringen is gewoon een soort van hersenspoeling. Je hebt altijd mensen die zaken meteen als waar aannemen.
Discovery channel vind ik dan anders natuurlijk. Die komen vaker met de mogelijkheid dat het niet kloppend kan zijn allemaal. Die proberen tenminste zichzelf wel eens tegen te spreken, omdat ze zelf niet ervan uitgaan dat ze meteen gelijk hebben. Vandaar onderzoekend, je moet toch als onderzoeker ook eens aan jezelf twijfelen of niet soms? Ga je ervan uit dat je zelf altijd gelijk hebt, dan ben je niet eens een echte onderzoeker meer.
Zeker in deze zaken weet je niet snel of je gelijk hebt, dus iets dat sowieso twijfelachtig is zul je dan ook wat meer met twijfel moeten brengen.
Krijg je gratis bij de auto.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:50 schreef Stenny het volgende:
[..]
Zijn die orbs tegenwoordig ook al te koop?![]()
Hee Sten! Leuk je hier te zien. Vreemd maar wel lekker.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:44 schreef Stenny het volgende:
[..]
Heee Tulio!Welkom hier, super dat je hierheen bent gekomen. Dat is vreemd, iemand die je al lang kent van andere fora ook hier te zien. Alles wordt één.
![]()
Sten
quote:Op woensdag 21 december 2005 17:19 schreef Tulio het volgende:
[..]
Hee Sten! Leuk je hier te zien. Vreemd maar wel lekker.![]()
Maar waarom is er dan geen tussenweg mogelijk? Ik vind discovery ook niet altijd even boeiend nee, maar een programma dat overkomt alsof ieder wonder mogelijk is, dat is dan weer teveel van het goede. Een kritische kijk op de materie erin brengen, en niet alles brengen alsof het ene wereldwonder na het andere geschiedt.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:30 schreef Bboy het volgende:
[..]
Ik denk dat als je mensen hier over laat debateren dat je dan een heel saai programma krijgt. Maar je kan wat Robbert en het onderwerp betreft ontzettend leuke dingen doen om het interessant te maken. De doelgroep van de show is volgens mij ook de gemiddelde theemuts die zich hier normaal gesproken niet mee bezig houdt.
Discovery Channel benaderd het weer van de andere kant. Ze gaan op zoek naar bewijzen van bestaan, wat overigens wel leuke televisie opleverd. Alleen is het altijd vanuit een wetenschappelijke benadering. In principe de andere kant dan die van Iren en Robbert.
Kijk eens naar die blauwe lichtjes boven, die orbs worden door allerlei lichtbronnen veroorzaakt...quote:
Dat is wel weer de andere kant he. Eerst altijd beweren dat een medium te vaag is, en nu is de volgende kritiek te veel voltreffersquote:Op donderdag 22 december 2005 22:54 schreef onemangang het volgende:
NIEUW!
De googlelaar Robbert valt definitief door de mand. Klik en lees...
Ja, volgens mij heeft Nanninga hier meegelezen, want het volgt exact wat wij hier allemaal besproken hebben (is Nanninga daarmee (ook) een fraudeur?quote:Op donderdag 22 december 2005 22:54 schreef onemangang het volgende:
NIEUW!
De googlelaar Robbert valt definitief door de mand. Klik en lees...
Ah. Vandaar dat ik niets snap van dat geforceerde gewouwel van jequote:Op dinsdag 20 december 2005 16:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..] en ik ben dus ook van mening dat het leven op een gegeven moment vanzelf gaat als je op het juiste pad zit. Dan hoef je niet meer zo je best te doen als het ware, dan gebeurt hetgeen dat moet gebeuren omdat je positief bent en wat moet gebeuren gebeurt toch wel.
Geller is al jaren geleden ontmaskert door James Randi. De goochelaar Randi kan exact hetzelfde met lepels als Geller. Bovendien kon Geller geen lepels buigen toen hij te gast was in de Tonight Show. Reden: James Randi had voorzorgmaatregelen genomen zodat hij de truuk niet kon uithalen. Het is gewoon in en in triest dat deze man onder het mom van 'paranormale gaves' fortuin maakt. Maar ja, zo zijn er wel meer. Zie Robbert. Dit soort hersenkwakzalvers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Als je kan goochelen, goochel dan. Maar hang niet het medium uit als je dat niet bent. Neem een voorbeeld aan Ian Rowland. Die kan alles wat mediums zeggen (gedachtenlezen etc.) maar is goochelaar....quote:Op donderdag 22 december 2005 23:18 schreef Stenny het volgende:
[..]
"Wat Geller deed was een amusante act. Hij speelt toneel voor mensen die naïef genoeg zijn om hem serieus te nemen, en de rest kan er ook plezier aan beleven."
Van den Broeke is een verhaal apart en niet te vergelijken met Geller.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:58 schreef onemangang het volgende:
[..]
Geller is al jaren geleden ontmaskert door James Randi. De goochelaar Randi kan exact hetzelfde met lepels als Geller. Bovendien kon Geller geen lepels buigen toen hij te gast was in de Tonight Show. Reden: James Randi had voorzorgmaatregelen genomen zodat hij de truuk niet kon uithalen. Het is gewoon in en in triest dat deze man onder het mom van 'paranormale gaves' fortuin maakt. Maar ja, zo zijn er wel meer. Zie Robbert. Dit soort hersenkwakzalvers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Als je kan goochelen, goochel dan. Maar hang niet het medium uit als je dat niet bent. Neem een voorbeeld aan Ian Rowland. Die kan alles wat mediums zeggen (gedachtenlezen etc.) maar is goochelaar....
Gelukkig dat je toch nog een beetje in hem gelooft Stenny!quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:09 schreef Stenny het volgende:
[..]
Van den Broeke is een verhaal apart en niet te vergelijken met Geller.
Wat hebben al die andere gasten met Robbert te maken? Zoals Stenny zei Robbert is een geval apart, en hoort in mijn ogen zeker niet thuis in het rijtje kwakzalvers...quote:Op donderdag 22 december 2005 23:58 schreef onemangang het volgende:
[..]
Geller is al jaren geleden ontmaskert door James Randi. De goochelaar Randi kan exact hetzelfde met lepels als Geller. Bovendien kon Geller geen lepels buigen toen hij te gast was in de Tonight Show. Reden: James Randi had voorzorgmaatregelen genomen zodat hij de truuk niet kon uithalen. Het is gewoon in en in triest dat deze man onder het mom van 'paranormale gaves' fortuin maakt. Maar ja, zo zijn er wel meer. Zie Robbert. Dit soort hersenkwakzalvers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Als je kan goochelen, goochel dan. Maar hang niet het medium uit als je dat niet bent. Neem een voorbeeld aan Ian Rowland. Die kan alles wat mediums zeggen (gedachtenlezen etc.) maar is goochelaar....
Robbert heeft in het programma van Irene Moors anders een enorme blunder gemaakt. Op een gegeven moment ging hij met Irene Moors op bezoek bij ene Corrie. Haar man was een cameraman van RTL4 genaamd Arno geweest en had plotseling zelfmoord gepleegd.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:31 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Wat hebben al die andere gasten met Robbert te maken? Zoals Stenny zei Robbert is een geval apart, en hoort in mijn ogen zeker niet thuis in het rijtje kwakzalvers...
Ik ben het zowaar helemaal met je eensquote:Op donderdag 22 december 2005 23:18 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ja, volgens mij heeft Nanninga hier meegelezen, want het volgt exact wat wij hier allemaal besproken hebben (is Nanninga daarmee (ook) een fraudeur?). Punt van kritiek: dat sceptici bepaald niet objectief zijn (zoals ze zelf graag denken), bewijzen zinnen als:
"Zakenvrouw Irene Moors zat er gelukzalig bij."
"Als een medium of paragnost zoveel voltreffers scoort, dan mag je veronderstellen dat er bedrog in het spel is."
"Wat Geller deed was een amusante act. Hij speelt toneel voor mensen die naïef genoeg zijn om hem serieus te nemen, en de rest kan er ook plezier aan beleven."
"Robbert van den Broeke speelde eveneens een rol, maar het was een ondermaats toneelstuk. Met behulp van geveinsde visioenen en emoties, wat verbale handigheid, stereotype maniertjes en het draaiboek van Irene probeerde hij zich voor te doen als een medium uit een slechte B-film."
Het hele stuk stikt van de suggestie; precies de reden dat ik sceptici vaak helemaal niet wetenschappelijk vind! Houd het dan zakelijk, word niet persoonlijk, houd je dan aan de feiten en als je iets suggereert, zet er dan consequent bij: dit is een stelling.![]()
Maar goed, dat wil niet zeggen dat er inderdaad iets niet straight is in het hele fenomeen dat neergezet wordt.
Helaas is dit voor mij nog steeds niet het ultieme bewijs (hoewel ik idd niet uitsluit dat dit het wel kan zijn); het communiceren met geesten is vaak als luisteren naar een radio met ruis...vandaar de missers (?).quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:42 schreef The_End het volgende:
[..]
Robbert heeft in het programma van Irene Moors anders een enorme blunder gemaakt. Op een gegeven moment ging hij met Irene Moors op bezoek bij ene Corrie. Haar man was een cameraman van RTL4 genaamd Arno geweest en had plotseling zelfmoord gepleegd.
Aan het einde van de sessie vertelde hij nog een verhaal over Corrie. Het ging over haar vorige leven. Toen al bleek zij Arno te kennen en ze was zelfs met hem getrouwd geweest.
Zij heette Hillegien Rozeboom en was geboren in 1793. In 1823 trouwde zij met een man genaamd Lubbert (Arno dus). Robbert wist zelfs het beroep van de man te achterhalen. Lubbert was een gen-verbrander geweest. Robbert wist alleen niet precies wat dat betekende.
Wat blijkt, Hillegien Rozeboom heeft inderdaad bestaan in de tijd die Robbert beschreef. Hoe weten we dit: Deze informatie komt letterlijk van een internet pagina af. Wat onze medium niet wist, was dat er een typfout in het beroep van meneer Lubbert was geslopen. Lubbert was geen 'gen-verbrander' geweest, maar een genEver-brander ook wel een jeneverbrander.
Wel grappig dat Robbert van de Broeke zijn informatie krijgt van geesten die het internet afstruimen naar informatie.
Volledige verhaal kan je vinden op: http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html
Vind je het niet heel toevallig dat die misser + het hele verhaal exact op internet is terug te vinden?quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:50 schreef Stenny het volgende:
[..]
Helaas is dit voor mij nog steeds niet het ultieme bewijs (hoewel ik idd niet uitsluit dat dit het wel kan zijn); het communiceren met geesten is vaak als luisteren naar een radio met ruis...vandaar de missers (?).
hahah dus hij zei de e niet, en nu is het allemaal niet echt! Pffffhahahaquote:Er is alleen ongemerkt een typefoutje ingeslopen. Lubbert was geen genverbrander maar geneverbrander! (meestal gespeld als jeneverbrander)
quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik ben het zowaar helemaal met je eens
Dat is het, maar het is nog steeds niet een onomstootbaar bewijs dat Robbert liegt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:59 schreef The_End het volgende:
[..]
Vind je het niet heel toevallig dat die misser + het hele verhaal exact op internet is terug te vinden?
Je kan nooit 100% uitsluiten dat Robbert 'liegt'. (of hij liegt of er zelf in gelooft doet er even niet toe), maar na dit verhaal zijn zijn claims over paranormale krachten wel heel erg dubieus.
Inderdaad, het is opvallend, maar het vormt geen bewijs dat hij liegt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:05 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dat is het, maar het is nog steeds niet een onomstootnaar bewijs dat Robbert liegt.
Nee, jeneverbrander is een synoniem voor geneverbrander (vroeger en nu dus). Beide spreek je uit als jenever-brander of genever-brander. Robbert sprak het uit als gen-verbrander.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:59 schreef Ticker het volgende:
Oops... is dat echt zo? Over die spelfout??????
edit----
wat een onzin, ik lees dit dit op skepsis.nl:
[..]
hahah dus hij zei de e niet, en nu is het allemaal niet echt! Pffffhahaha
En wat The end ervan maakt klopt dus niet. Tegenwoordig noemen wij dat Jeneververbrander.. toen die tijd noemde ze dat dus zo niet. Je spreekt met overledenen, die dus praten in de tijd van toen!
Weer een fabel uit de wereld geholpen.. kom maar op met de volgende beschuldiging.
Zie mijn opmerking over het communiceren met geesten: er is veel 'ruis'.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:10 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, jeneverbrander is een synoniem voor geneverbrander (vroeger en nu dus). Beide spreek je uit als jenever-brander of genever-brander. Robbert sprak het uit als gen-verbrander.
Zal best dat er veel ruis is, maar dan leg je de klemtoon echt niet verkeerd hoor. Genever-brander spreek je toch echt heel anders uit dan gen-verbrander. De rest van zijn verhaal kwam wel glashelder door.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:11 schreef Stenny het volgende:
[..]
Zie mijn opmerking over het communiceren met geesten: er is veel 'ruis'.
Char is een vakvrouw, een vrouw die het paranormale met mensenkennis verenigt. Ik krijg geen naar gevoel bij haar, en dat vind ik toch heel belangrijk. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij Robbert meer vraagtekens heb dan bij Char. Gisteren nog Char gezien, inderdaad zijn er zwakke punten (qua bewijsbaarheid), maar ik vind dat zij verstandig met haar kennis en de mensen omgaat. Ze zegt heel vaak dingen als: "Onder voorbehoud hoor, ik ben niet god, ik hoop echt dat hij nog leeft en dat jullie hem vinden." Ze stelt zich zeker niet op een hoger niveau dan haar medemensen, dat vind ik heel belangrijk.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:12 schreef Drumpie het volgende:
Die kerel is gewoon fucking nep, net zoals Char, in mijn abonee blad Quest staat waarom Char altijd de namen weet enzo!!
Volgens mij had Robbert ontzettend moeite met de naam. Iets wat mij tijdens die uitzending opviel. Namen krijgt hij vaak ook niet zo 1.2.3. door, en worden veelal verbeterd.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:10 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, jeneverbrander is een synoniem voor geneverbrander (vroeger en nu dus). Beide spreek je uit als jenever-brander of genever-brander. Robbert sprak het uit als gen-verbrander.
Het antwoord moet denk ik van Robbert zelf (en vader) komen; hij zelf zal met de billetjes bloot moeten om in het reine te komen. Er is wel iets, en er is, denk ik, niet voor niets veel onzekerheid over zijn mediumschap.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:17 schreef The_End het volgende:
[..]
Zal best dat er veel ruis is, maar dan leg je de klemtoon echt niet verkeerd hoor. Genever-brander spreek je toch echt heel anders uit dan gen-verbrander. De rest van zijn verhaal kwam wel glashelder door.
Dat heb ik altijd een beetje bij Charquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:25 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ook vind ik dat hij 'eigenaardig' uit zijn ogen kijkt, mijn hele persoonlijke mening. Vaak vind ik ook dat hij mooie ogen heeft, maar hij kijkt soms wel 'vreemd'.
Dat is te kort door de bocht.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:21 schreef partyyboyy het volgende:
Die gast is gewoon gestoord
Owquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:28 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat heb ik altijd een beetje bij Char
Helaas voor jou is dat niet zo.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:59 schreef Ticker het volgende:
En wat The end ervan maakt klopt dus niet. Tegenwoordig noemen wij dat Jeneververbrander.. toen die tijd noemde ze dat dus zo niet. Je spreekt met overledenen, die dus praten in de tijd van toen!
Weer een fabel uit de wereld geholpen.. kom maar op met de volgende beschuldiging.
Wie zegt niet dat er ook van hem gebruik gemaakt wordt?quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:34 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Helaas voor jou is dat niet zo.![]()
Overledenen 'spreken' alle talen. (dus ook de nieuw spelling enzo.)
Meneer van den Broeke is gewoon een gewiekste oplichter die er met zijn sjappie uiterlijk weliswaar aardig en betrouwbaar uitziet,maar gewoon een wolf in schaapskleren is.
Gebruikmakend van naieve mensen als jij.
Als dat zo is dan laat Robbert zich, al dan niet aangemoedigd door zijn ouders, heel graag gebruiken want hij krijgt er genoeg fame en fortune voor terug.quote:Wie zegt niet dat er ook van hem gebruik gemaakt wordt?
Ik krijg anders niet de indruk dat Robbert zo happy is. Ook zijn herhaalde zinnen over het al dan niet weer geboren moeten worden op de aarde, hebben mij aan het denken gezet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:00 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Als dat zo is dan laat Robbert zich, al dan niet aangemoedigd door zijn ouders, heel graag gebruiken want hij krijgt er genoeg fame en fortune voor terug.
De fame heeft ie in ieder geval al en het fortune is ongetwijfeld ook al prima contractueel vastgelegd.
Hoe kom je daarbij? Heb je zelf contact gehad met geesten, die op tijd moesten zijn voor hun taal les?quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:34 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Helaas voor jou is dat niet zo.![]()
Overledenen 'spreken' alle talen. (dus ook de nieuw spelling enzo.)
Meneer van den Broeke is gewoon een gewiekste oplichter die er met zijn sjappie uiterlijk weliswaar aardig en betrouwbaar uitziet,maar gewoon een wolf in schaapskleren is.
Gebruikmakend van naieve mensen als jij.
Neeee.. je hebt dat filmpje toch niet echt gepost om het te vergelijken met Robbert?quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:25 schreef onemangang het volgende:
Robbert is een van de vele mediums die zegt dat hij met 'de andere zijde ' kan communiceren. Net als mensen die psychedellische drugs gebruiken of een bepaalde vormen van epileptica lijden kan hij daar heel erg van overtuigd zijn, maar het is slechts inbeelding van de geest die men zelfs kan opwekken door bepaalde onderdelen in de hersenen te stimuleren. Niets meer dan een chemisch proces in de hersenen, dus.
Het zijn daarnaast de volgelingen die in hem geloven die maken wat hij nu is.
Bekijk eens dit filmpje over het medium Carlos en channelling (5 minuten) en zoek de verschillen....
Zelfs in de 'oorspronkelijke taal' is jeneverbrander (oude spelling, maar zelfde uitspraak 'geneverbrander') nooit uitgesproken als gen-verbrander. Zelfs op een storende radio is de klank van 'gen' en 'genever' (juh-nee-vur) wezenlijk anders.quote:Hoe kom je daarbij? Heb je zelf contact gehad met geesten, die op tijd moesten zijn voor hun taal les?
Struin het internet maar eens af. Vooral E.V.P. en Glaasje draaien blijkt uit dat er nogal in de oorspronkelijke taal word gesproken.
Met je naief! Pfuh!
In het filmpje over Carlos wordt met name het punt gemaakt hoe media omgaat met personen die zeggen te kunnen praten met gene zijde... En hoe gemakkelijk mensen belazerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:33 schreef Ticker het volgende:
[..]
Neeee.. je hebt dat filmpje toch niet echt gepost om het te vergelijken met Robbert?
Nou ik kan niet wachten tot Robbert zijn eerste meeting geeft in zo'n gewaad! Dankje Onemangmang, nu begrijp hoe jouw visie is van Robbert. Erg komisch allemaal.
Als dat zo is, dan is de hele familie van den Broeke extreem naïef, want dat hadden ze dan kunnen verwachten dat 'wij' erachter zouden komen. Het verlossende woord verwacht ik uit de mond van Robbert en familie.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:36 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Zelfs in de 'oorspronkelijke taal' is jeneverbrander (oude spelling, maar zelfde uitspraak 'geneverbrander') nooit uitgesproken als gen-verbrander. Zelfs op een storende radio is de klank van 'gen' en 'genever' (juh-nee-vur) wezenlijk anders.
Face it. Dat verhaal heeft hij letterlijk, en dus inclusief typfout, van die specifieke website geplukt. (zoek de genverbrander)
Ja, dat zou een zeer goede zaak zijn. Vooral de foto's, daarvan is hij zelf immers 100 % overtuigd. Jammer dat de vader als een donkere schaduw om Robbert heen blijft zweven.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:38 schreef Ticker het volgende:
Zelfs ik begin toe te geven dat dit erg stinkt.
Hoop gewoon dat hij binnekort eens serieus aan een wetenschappelijke test mee doet.
Ik wou je niet beledigen ofzo hoor.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Heb je zelf contact gehad met geesten, die op tijd moesten zijn voor hun taal les?
Struin het internet maar eens af. Vooral E.V.P. en Glaasje draaien blijkt uit dat er nogal in de oorspronkelijke taal word gesproken.
Met je naief! Pfuh!
Begin jij maar eens met "Why people believe weird things' van Michael Shermer.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:42 schreef Ratelslangetje het volgende:Lees eens een boek.![]()
Dat is uiteraard al een aantal keren gevraagd. Daar wil hij niet aan meedoen. En die miljoen dollar van James Randi? "Ik doe het niet voor het geld"quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:38 schreef Ticker het volgende:
Zelfs ik begin toe te geven dat dit erg stinkt.
Hoop gewoon dat hij binnekort eens serieus aan een wetenschappelijke test mee doet.
Randi is toch echt weer een ander verhaal. Deze man zal liever eerst sterven dan zijn miljoen weggeven, is althans mijn inschatting.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:46 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dat is uiteraard al een aantal keren gevraagd. Daar wil hij niet aan meedoen. En die miljoen dollar van James Randi? "Ik doe het niet voor het geld"
NONSENS. Geef het dan aan een goed doel weg als je het niet voor het geld doet.
Ze dachten waarschijnlijk 'home free' te zijn door een willekeurige persoon van ergens halverwege een willekeurige genealogiepagina te kiezen. Maar helaas weten de meeste mensen Google te gebruiken en hebben ze per ongeluk een zo makkelijk traceerbare fout overgenomen.quote:Als dat zo is, dan is de hele familie van den Broeke extreem naïef, want dat hadden ze dan kunnen verwachten dat 'wij' erachter zouden komen. Het verlossende woord verwacht ik uit de mond van Robbert en familie.
Verkeerde inschatting. Je kan al zijn aanmeldingen in detail teruglezen op zijn website. Dat geld is niet van hem, maar heeft hij van een miljonair gekrgen als middel. Hij wil het juist graag aan iemand kunnen geven, want dat zou een doorbraak voor de wetenschap zijn: als iemand kan bewijzen dat die over paranormale gaven beschikt, dan kunnen we daar serieus onderzoek naar doen. (tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:48 schreef Stenny het volgende:
[..]
Randi is toch echt weer een ander verhaal. Deze man zal liever eerst sterven dan zijn miljoen weggeven, is althans mijn inschatting.![]()
Dit is natuurlijk volstrekt kort door de bocht: "(tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)"quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:56 schreef onemangang het volgende:
[..]
Verkeerde inschatting. Je kan al zijn aanmeldingen in detail teruglezen op zijn website. Dat geld is niet van hem, maar heeft hij van een miljonair gekrgen als middel. Hij wil het juist graag aan iemand kunnen geven, want dat zou een doorbraak voor de wetenschap zijn: als iemand kan bewijzen dat die over paranormale gaven beschikt, dan kunnen we daar serieus onderzoek naar doen. (tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)
Ik ben het alweer met je eensquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk volstrekt kort door de bocht: "(tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)"
Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'. Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:21 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik ben het alweer met je eensEigenlijk de hele dag al
![]()
Als jij zou claimen dat je het zonder kleerscheuren zou overleven om door een leeuw met een stinkende adem te worden verslonden, dan heb je je maar door die leeuw te laten verslinden om je gelijk aan te tonen, toch?quote:Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
Iddquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk volstrekt kort door de bocht: "(tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)"
Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'. Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.![]()
Hij vraagt maar één ding: bewijs. Dat is alles. De meeste aanvragen laat hij gewoon aan universiteiten over waarbij hij ze instrueert hoe ze moeten voorkomen dat men goocheltruuks uithaalt. Dus hij is er dan niet eens verder bij betrokken. De eisen zijn echt heel simpel.quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef Stenny het volgende:
Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'.
Men laat zich niet testen omdat men diep ergens wellicht beseft dat het best allemaal wel eens onzin zou kunnen zijn wat men doet. En voor een aantal mensen is het psychisch moeilijk te verkroppen als dat in een gecontroleerde omgeving ook keihard duidelijk wordt gemaakt. Wat keer op keer het geval is.quote:Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.![]()
James Randi zelf is niet degene die de onderzoeken uitvoert. Gelukkig maakt het in de wetenschap ook niet uit wie het onderzoek uitvoert, maar hoe het uitgevoerd wordt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef Stenny het volgende:
[..]
James Randi voert wel degelijk zelf onderzoeken uit. De manier waarop hij dat doet, staat beschreven in een boek wat ik onlangs heb gelezen. Ben nu op mijn werk, maar hier kom ik nog op terug.quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:48 schreef The_End het volgende:
[..]
James Randi zelf is niet degene die de onderzoeken uitvoert. Gelukkig maakt het in de wetenschap ook niet uit wie het onderzoek uitvoert, maar hoe het uitgevoerd wordt.
Ik kan precies zoals jij stellen dat je naïef om alles maar te geloven wat op je pad komt. Het feit blijft dat er nog nooit enig bewijs is gevonden voor enige paranormale activiteit.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:25 schreef onemangang het volgende:
Robbert is een van de vele mediums die zegt dat hij met 'de andere zijde ' kan communiceren. Net als mensen die psychedellische drugs gebruiken of een bepaalde vormen van epileptica lijden kan hij daar heel erg van overtuigd zijn, maar ik denk dat het slechts inbeelding van de geest zelf is die men zelfs kan opwekken door bepaalde onderdelen in de hersenen te stimuleren. Niets meer dan een chemisch proces in de hersenen, dus.
Het zijn daarnaast de volgelingen die in hem geloven die maken wat hij nu is.
Bekijk eens dit filmpje over het medium Carlos en channelling (5 minuten) en zoek de verschillen....
Hoe weet je dat? Ben je er bij geweest? Anderen beweren juist dat hij zelf resultaten aanpast, of onderzoeksprotocollen...quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:53 schreef onemangang het volgende:
Nou ja, jullie hebben beide gelijk. Soms doet hij het zelf, soms laat hij het anderen over, maar geeft ze wel nauwkeurige instructies om te voorkomen dat goocheltruuks uitgevoerd kunnen worden.
Waar is het bewijs dat hij liegt. Het enige wat jij stelt is dat hij heel skeptisch is. (Wat op zich wel logisch is als je al tig mensen over de vloer hebt gehad, die beweren paranormaal te zijn, maar toch objectjes stiekem met touwtjes proberen te bewegen of voorbewerkte lepels proberen te buigen...)quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:01 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ben je er bij geweest? Anderen beweren juist dat hij zelf resultaten aanpast, of onderzoeksprotocollen...
Jij neemt aan dat Randi gedegen onderzoek voert omdat jij er van overtuigd bent dat er geen paranormale zaken bestaan. Daarom 'geloof' jij James Randi. Dat is overigens je goed recht hoor, maar dan doe je wel precies hetzelfde als wat jij de 'believers' verwijt; je gelooft wat je wilt geloven.![]()
Ten eerste zegt hij dat zelf: zie zijn (aanrader!!!!!) lezing http://www.princeton.edu/WebMedia/lectures/ The search for the Chimeraquote:Op vrijdag 23 december 2005 14:01 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ben je er bij geweest? Anderen beweren juist dat hij zelf resultaten aanpast, of onderzoeksprotocollen...
Jij neemt aan dat Randi gedegen onderzoek voert omdat jij er van overtuigd bent dat er geen paranormale zaken bestaan. Daarom 'geloof' jij James Randi. Dat is overigens je goed recht hoor, maar dan doe je wel precies hetzelfde als wat jij de 'believers' verwijt; je gelooft wat je wilt geloven.![]()
Zodra ik welkom ben bij een goede universiteit met een duidelijk en fatsoenlijk onderzoeksplan, zal ik mijzelf meteen beschikbaar stellen om mij te laten testen wat betreft uittredingen. En ja, daar mogen jullie me aan houden. Nee, geld hoef ik niet daarvoor. Als ik geld zou aannemen voor idealistisch onderzoek, zou dat in een kwade reuk komen te staan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:42 schreef onemangang het volgende:
[..]
Maar paranormalen hoeven niet door hem te laten testen hoor, ze zijn ook van harte welkom bij menig universiteit. Maar daar valt geen miljoen dollar mee te winnen.
Graag. want iets in mijquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:50 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
James Randi voert wel degelijk zelf onderzoeken uit. De manier waarop hij dat doet, staat beschreven in een boek wat ik onlangs heb gelezen. Ben nu op mijn werk, maar hier kom ik nog op terug.
En daarbij gaat hij zelf zo gewiekst te werk, dat elk vermeend bewijs voor 'para'normale activiteit weg gegoocheld wordt?quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:53 schreef onemangang het volgende:
Nou ja, jullie hebben beide gelijk. Soms doet hij het zelf, soms laat hij het anderen over, maar geeft ze wel nauwkeurige instructies om te voorkomen dat goocheltruuks uitgevoerd kunnen worden.
Zekerquote:Op vrijdag 23 december 2005 13:53 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk anders.
Ik denk dat het inbeelding kàn zijn.
Ik ben er ook van overtuigd dat communicatie met iets wel degelijk mogeljik is.
Of dat nou een deel van onszelf is dat contact heeft met het al/één of dat het iets externs en losstaand van jezelf is.
Er is imo wel degelijk iets dat buiten ons alledaagse bewustzijn valt waar je contact mee kan maken.
Goede aanvullling.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:02 schreef Ticker het volgende:
Wie zegt trouwens dat het paranormale geen afwijking aan de hersenen is.
Kijk een afwijking is een woord in de brede zin van...
Alles wat niet is zoals het "hoort" te zijn, is een afwijking. Denk aan de (in dit geval dan wel, fictieve film) Phenomenom met John Travolta. Op het moment dat er een gezwel in zijn hoofd ontwikkelt, wordt zijn brain positief gestimuleerd.
Ik denk dat mensen die paranormaal zijn, iets kunnen sturen of iets extra's hebben in hun hersenen, wat wij als "gewoon" volk niet zo ontwikkelt hebben. Ik wil niet zeggen dat dit niet onmogelijk is.. lenig zijn komt ook met de jaren en ben je ook niet zo 1.2.3.
Aj Aj. Nu klink je als een volgeling! Eng! Sekte gevaar! Klinkt als: ik heb twee uur gekeken, en nu ben ik heel goed gehersenspoeld.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:19 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ten eerste zegt hij dat zelf: zie zijn (aanrader!!!!!) lezing http://www.princeton.edu/WebMedia/lectures/ The search for the Chimera
Duurt wel 2 uur, maar dan ben je wel van wat vooroordelen verlost.
Alle testen die hij uitvoerd op 'paranormalen' kunnen door iedereen uitgevoerd worden. Nodig Uri Geller maar eens uit. Leg lepels op een GLAZEN tafel en zorg ervoor dat hij op zijn plaats blijft zitten. Dan lukt het ineens niet meer...quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:38 schreef Stenny het volgende:
[..]
En daarbij gaat hij zelf zo gewiekst te werk, dat elk vermeend bewijs voor 'para'normale activiteit weg gegoocheld wordt?![]()
Je bent wel erg snel met reageren op iets dat je niet hebt gezien. Ergo: het woord vooroordeel is op zijn plaats.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:42 schreef Stenny het volgende:
[..]
Aj Aj. Nu klink je als een volgeling! Eng! Sekte gevaar! Klinkt als: ik heb twee uur gekeken, en nu ben ik heel goed gehersenspoeld.![]()
![]()
![]()
Sterker nog, men weet dat mensen die geesten denken te zien inderdaad een afwijking hebben, die met medicijnen is te behandelen... Men weet ook dat als je bepaalde delen van de hersenen activeert, dat men dan dingen kan 'zien'. Men weet ook dat dit ingeprent kan worden en hoe dit gaat. Men weet dat piloten die op G-krachten worden getest hetzelfde meemaken als mensen met BDE's. Men weet dat Houdini nog nooit in is geslaagd om te ontsnappen uit het dodenrijk of contact kon leggen met een medium (testbaar!) Men weet ook dat nog nooit iemand iets buiten het lichaam met de geest heeft kunnen veranderen of veroorzaken. Men weet ook dat meditatie wel een effect kan hebben op de gemoedsrust en men weet ook al veel over de oorzaken van het placeboeffect. Je moest eens weten hoe stormachtig de kennis op het gebied van onze hersenen voortschrijdt...quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:02 schreef Ticker het volgende:
Wie zegt trouwens dat het paranormale geen afwijking aan de hersenen is.
Kijk een afwijking is een woord in de brede zin van...
Alles wat niet is zoals het "hoort" te zijn, is een afwijking. Denk aan de (in dit geval dan wel, fictieve film) Phenomenom met John Travolta. Op het moment dat er een gezwel in zijn hoofd ontwikkelt, wordt zijn brain positief gestimuleerd.
Ik denk dat mensen die paranormaal zijn, iets kunnen sturen of iets extra's hebben in hun hersenen, wat wij als "gewoon" volk niet zo ontwikkelt hebben. Ik wil niet zeggen dat dit niet onmogelijk is.. lenig zijn komt ook met de jaren en ben je ook niet zo 1.2.3.
Ik heb die uitzending van twee uur ook voor een groot deel gezien, en Randi komt op mij zelf over als de dominee die hij zelf notabene ontmaskerde. Hij wil een ademloos publiek, hij wil mensen onder zijn voeten, hij is een potentiële sekteleider, wat zeg ik, hij ís een sekte leider.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:47 schreef onemangang het volgende:
[..]
Je bent wel erg snel met reageren op iets dat je niet hebt gezien. Ergo: het woord vooroordeel is op zijn plaats.
btw: mag ik weten wat jouw Fok naam betekent, ik moet steeds denken aan een Islamiet?quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:00 schreef onemangang het volgende:
[..]
Sterker nog, men weet dat mensen die geesten denken te zien inderdaad een afwijking hebben, die met medicijnen is te behandelen... Men weet ook dat als je bepaalde delen van de hersenen activeert, dat men dan dingen kan 'zien'. Men weet ook dat dit ingeprent kan worden en hoe dit gaat. Men weet dat piloten die op G-krachten worden getest hetzelfde meemaken als mensen met BDE's. Men weet dat Houdini nog nooit in is geslaagd om te ontsnappen uit het dodenrijk of contact kon leggen met een medium (testbaar!) Men weet ook dat nog nooit iemand iets buiten het lichaam met de geest heeft kunnen veranderen of veroorzaken. Men weet ook dat meditatie wel een effect kan hebben op de gemoedsrust en men weet ook al veel over de oorzaken van het placeboeffect. Je moest eens weten hoe stormachtig de kennis op het gebied van onze hersenen voortschrijdt...
Het geloof in het paranormale is niets anders dan de afwezigheid van de kennis hoe onze hersenen werken en dat is kort gezegd:
ja, we kunnen met onze hersenen bepaalde processen in ons lichaam sturen.
nee, we kunnen met onze hersenen niets doen buiten ons lichaam.
Bij die Randi is het een beetje van, waar het hart vol van is...quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:31 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending van twee uur ook voor een groot deel gezien, en Randi komt op mij zelf over als de dominee die hij zelf notabene ontmaskerde. Hij wil een ademloos publiek, hij wil mensen onder zijn voeten, hij is een potentiële sekteleider, wat zeg ik, hij ís een sekte leider.![]()
En jij bent eng!quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:15 schreef Blue-eagle het volgende:
Toch even een post hier om jullie "believers" op dit mooie artikel te wijzen over het "fenomeen" Robbert:
http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html
Mijn eigen mening? Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die ook daadwerkelijk geloven dat ze paranormaal begaafd zijn. Die mensen zijn geestelijk niet in orde, niet direct gestoord of volslagen idioot, maar gewoon niet in orde.
Ik zie Randi serieus als een sekteleider, een kleine ademloze groep sceptici kronkelt onder zijn voeten. Randi's woord is wet, maar zijn tong is gespleten.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:32 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Bij die Randi is het een beetje van, waar het hart vol van is...
Dat idee heb ik ook. Sceptici verwijten de gelovigen van bijvoorbeeld Robbert en Char, volgelingsgedrag. Maar in feite doen zij het precies hetzelfde door steeds Randi aan te halen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:34 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ik zie Randi serieus als een sekteleider, een kleine ademloze groep sceptici kronkelt onder zijn voeten. Randi's woord is wet, maar zijn tong is gespleten.![]()
Exactly my point!quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:36 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Sceptici verwijten de gelovigen van bijvoorbeeld Robbert en Char, volgelingsgedrag. Maar in feite doen zij het precies hetzelfde door steeds Randi aan te halen.
Ik heb er nu geen tijd voor, maar je bent naar mijn idee zelf ook niet helemaal zonder vooroordelen..quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:19 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ten eerste zegt hij dat zelf: zie zijn (aanrader!!!!!) lezing
[/sub]
Dat is nou precies wat ik bedoel! Ooit in je opgekomen dat Randi ook wel eens tot liegen in staat kan zijn? Feit dat hij 'het zelf zegt' zegt mij helemaal niets. Want, zoals je zelf hebt gezegd: 'mensen kunnen wel zoveel zeggen'.
[quote]
http://www.princeton.edu/WebMedia/lectures/ The search for the Chimera
Duurt wel 2 uur, maar dan ben je wel van wat vooroordelen verlost.
Ik weet het, ik heb al eerder het boek van Lynne McTaggart genoemd die allerlei wetenschappelijke onderzoeken naar paranormale verschijnselen beschrijft. Ik zal vanavond eens kijken en een paar interessante noemen, nog beter is als je dat boek zelf zou lezen.quote:Verder is het heus niet alleen Randi die onderzoek verricht. Het wordt al jaren gedaan door heel veel wetenschappers, want ALLES is testbaar door IEDEREEN. Alleen is Randi uitzonderlijk vanwege zijn kennis en achtergrond als goochelaar....
Bron? Ben benieuwd naar dat onderzoek, en wat de 'believers' en 'non-believers' daar over te zeggen haddenquote:Neem bijvoorbeeld het onderzoek van de CIA naar de effectiviteit van de inzet van paranormaal begaafden bij het opsporen van vermisten. Na 20 jaar en 20 miljoen dollar trok men de conclusie: er is geen enkele 'psychic' die ooit aantoonbaar nuttige aanwijzingen kon geven voor het oplossen van welke zaak dan ook. Alles wat die 'mediums' hebben lopen verkondigen was gebaseerd op hun eigen 'vertaling' van de gebeurtenissen die door iedereen gedaan konden worden. Maar ze liepen vooral in de weg met hun zweverige flauwekul.
Precies dit toontje...'en er gaat een wereld voor je open'. Nee, jij hebt de waarheid in pacht, en als we allemaal maar goed naar jou luisteren en je skepsislinkjes lezen komen we vanzelf achter de waarheid...het paranormale bestaat niet!!quote:Ga eens wat filmpjes van Penn & Teller Bullshit bekijken en er gaat een wereld voor je open...
Om maar één voorbeeld te noemen. Zo zijn er talloze.
Als je de afgelopen 5 draden en deze draad goed opgelet had (ja, ik ben een schoolfrik), had je allang gezien dat ik niet in een van de beide 'kampen' in te delen ben, noch dat van Robbert noch dat van Randi (om het even zwart-wit neer te zetten). Mijn belang is idealistisch: de mensheid wetenschappelijk-paranormaal vooruit helpen, niet mensen afzeiken, want dat is geen belang. Mijn woord is zeker geen wet, en ik heb genoeg tegenstand gehad, ook hier.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:52 schreef The_End het volgende:
Jammer dat de discussie een beetje verzandt in James Randi bashen. Hij is niet de leider van de skeptici sekte ofzo hoor. Er is geen wetenschapper die ademloos kronkelt onder zijn voeten. Je probeert op een flauwe manier zijn geloofwaardigheid onderuit te halen.
Kom met argumenten; waar zijn die onderzoeken waar de gegeven van veranderd zijn en hoe weet je dat. Sorry dat ik je opmerkingen alleen maar slap geblaat vind, maar je roept maar wat.
Ik vind jou een sekteleider, een kleine ademloze groep gelovers kronkelt aan je voeten. Jou woord is wet, maar je tong is gespleten. (Ik kan zeggen wat ik wil; argumenten zijn blijkbaar niet nodig)
Heb je het nou tegen Stennyquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:52 schreef The_End het volgende:
Ik vind jou een sekteleider, een kleine ademloze groep gelovers kronkelt aan je voeten. Jou woord is wet, maar je tong is gespleten. (Ik kan zeggen wat ik wil; argumenten zijn blijkbaar niet nodig)
Ik zette die zin puur neer om een punt te maken. (Wat blijkbaar niet overkwam...) Het slaat nergens op om zoiets over iemand te zeggen. JIJ zei dat James Randi een sekte leider is, zonder enig argument. Daarmee plaats je hem in een heel fout hokje.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Als je de afgelopen 5 draden en deze draad goed opgelet had (ja, ik ben een schoolfrik), had je allang gezien dat ik niet in een van de beide 'kampen' in te delen ben, noch dat van Robbert noch dat van Randi (om het even zwart-wit neer te zetten). Mijn belang is idealistisch: de mensheid wetenschappelijk-paranormaal vooruit helpen, niet mensen afzeiken, want dat is geen belang. Mijn woord is zeker geen wet, en ik heb genoeg tegenstand gehad, ook hier.
Zoals ik al eerder zei, dit wordt beschreven in een boek dat ik laatst gelezen heb, ik weet alleen niet zo 1-2-3 de details meer. Het ging om een onderzoeksprotocol van een onderzoek naar homeopathie, wat hij eigenhandig zou hebben aangepast. Als ik thuis ben sla ik het boek er even op na, speciaal voor jouquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:52 schreef The_End het volgende:
Kom met argumenten; waar zijn die onderzoeken waar de gegeven van veranderd zijn en hoe weet je dat. Sorry dat ik je opmerkingen alleen maar slap geblaat vind, maar je roept maar wat.
Randi is voor mij een sekte leider, mijn mening ja, maar ik zie echt raakvlakken met gelovigen. Ik gaf wel degelijk argumenten, vooral dat sceptici zijn woord als wet aannemen, dat noem ik een kenmerk van een sekteleider.quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:00 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik zette die zin puur neer om een punt te maken. (Wat blijkbaar niet overkwam...) Het slaat nergens op om zoiets over iemand te zeggen. JIJ zei dat James Randi een sekte leider is, zonder enig argument. Daarmee plaats je hem in een heel fout hokje.
Wat is de mensheid wetenschappelijk-paranormaal vooruit helpen?
Ik ben ook benieuwd hoor!quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:01 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, dit wordt beschreven in een boek dat ik laatst gelezen heb, ik weet alleen niet zo 1-2-3 de details meer. Het ging om een onderzoeksprotocol van een onderzoek naar homeopathie, wat hij eigenhandig zou hebben aangepast. Als ik thuis ben sla ik het boek er even op na, speciaal voor jou![]()
Gelukkig is James Randi niet de enige die zich bezig heeft gehouden met onderzoek naar homeopathie.quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:01 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, dit wordt beschreven in een boek dat ik laatst gelezen heb, ik weet alleen niet zo 1-2-3 de details meer. Het ging om een onderzoeksprotocol van een onderzoek naar homeopathie, wat hij eigenhandig zou hebben aangepast. Als ik thuis ben sla ik het boek er even op na, speciaal voor jou![]()
Op mij komen fundamentalisten standaard ongeloofwaardig over, ze claimen namelijk één waarheid in pacht te hebben (die ook nog eens andere mensen buitensluit), en m.i. bestaat er niet één waarheid.quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:06 schreef The_End het volgende:
[..]
Gelukkig is James Randi niet de enige die zich bezig heeft gehouden met onderzoek naar homeopathie.
Maar ik ben er idd wel benieuwd naar Als het waar is wat je zegt, dan maakt dat James Randi een stuk ongeloofwaardiger.
Ik noem mijzelf redelijk skeptisch, dat betekent dan ook dat ik ook niet zomaar iets aanneem van iemand als James Randi..quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:04 schreef Stenny het volgende:
[..]
Randi is voor mij een sekte leider, mijn mening ja, maar ik zie echt raakvlakken met gelovigen. Ik gaf wel degelijk argumenten, vooral dat sceptici zijn woord als wet aannemen, dat noem ik een kenmerk van een sekteleider.
Wat voor starheden? De huidige wetenschap sluit het bestaan van andere dimensies helemaal niet uit.quote:Antwoord op je vraag: als het bestaan van de geest aangetoond kan worden, kunnen we een mega stap vooruit zetten, vele starheden kunnen overboord gezet worden, apparatuur om contact te leggen met andere dimensies kan worden uitgevonden. Er moet meer tijd en geld naar zulke onderzoeken, het is leerzaam en leuk. De vrede is ermee gediend, veel mensen leven met het idee van 'na mij de zondvloed'. Het autonome bestaan van de geest zal aantonen dat egoïstische ideeën als deze, destructief zijn voor de aarde en het heelal.
Mooiquote:Wat voor starheden? De huidige wetenschap sluit het bestaan van andere dimensies helemaal niet uit.
Death wrong!quote:Er kan nu niet aangetoond worden dat geesten bestaan. Dat ze niet bestaan kan nooit aangetoond worden, want ze zijn ontzichtbaar, ontastbaar, onruikbaar en smaakloos (niet smakeloos dus, ze zullen zich best mooi kleden)
Says who?quote:Wat moet de wetenschap nu onderzoeken dan? Waar moeten ze beginnen. Het houdt al op met wat een geest is; iedereen heeft daar een andere definitie van. Dat is compleet onbruikbaar voor de wetenschap.
De wetenschap verlicht, ook de wetenschap van geesten.quote:Ik zie ook niet waarom het bewijzen van het bestaan van geesten de vrede ten goede zou komen. Er zijn nu al miljoenen mensen die de wetenschap niet geloven. Vooral gelovigen van een 'insert geloof' geloof (waaronder het paranormale) zullen niet snel iets aannemen. Zeker als het niet compleet aansluit bij wat ze geloven.
Bezig met een werkelijk heel paranormaal plaatje.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:12 schreef zoalshetis het volgende:
hoe is het met je stenny?
OK. Nog 10 te gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:18 schreef Stenny het volgende:
[..]
Bezig met een werkelijk heel paranormaal plaatje.![]()
![]()
Help me even deze draad op driehonderd te krijgen, dan kan ik zo openen met een inspirerend plaatje.![]()
Zeker, het is één grote club.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:24 schreef Dromenvanger het volgende:
Wetenschap en paranormale gaan in hand in hand door 1 deur
Ben nog steeds bezig, ik probeer de eenheid van alles te laten zien.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:25 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
OK. Nog 10 te gaan.
ben benieuwd naar plaatje.![]()
Ik vind de plaatjes die ik van je gezien heb mooi.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:35 schreef Stenny het volgende:
[..]
Ben nog steeds bezig, ik probeer de eenheid van alles te laten zien.![]()
Deze is wel een beetje anders, een beetje 'crowded'.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:40 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik vind de plaatjes die ik van je gezien heb mooi.
Hou sowieso van dat soort plaatjes. FF een break uit de realiteit voelt goed aan op
het netvlies.
Waarom zit je zelf dan zo af te geven op James Randi?quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Als je de afgelopen 5 draden en deze draad goed opgelet had (ja, ik ben een schoolfrik), had je allang gezien dat ik niet in een van de beide 'kampen' in te delen ben, noch dat van Robbert noch dat van Randi (om het even zwart-wit neer te zetten). Mijn belang is idealistisch: de mensheid wetenschappelijk-paranormaal vooruit helpen, niet mensen afzeiken, want dat is geen belang. Mijn woord is zeker geen wet, en ik heb genoeg tegenstand gehad, ook hier.
Bedankt voor deze 'aanmoediging' - bijna bij de 300.quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:20 schreef Liefsten het volgende:
[..]
Waarom zit je zelf dan zo af te geven op James Randi?
Maar ja, die tegenstrijdigheden lees ik wel vaker in berichten van jou. Zal wel normaal zijn![]()
Tja waarom geef ik af op Randi? Misschien omdat hij zo eng is?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:20 schreef Liefsten het volgende:
[..]
Waarom zit je zelf dan zo af te geven op James Randi?
Maar ja, die tegenstrijdigheden lees ik wel vaker in berichten van jou. Zal wel normaal zijn![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |