abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33206915
Geachte Fokkers.

Wat is dat toch met Robbert van den Broeke? We komen er hier maar niet uit, en zelfs zodanig dat deel 6 alweer gestart wordt. Liet Robbert de lichten in Carré knipperen?

of is het wellicht zoals Tulio zei:

"Ik heb alles wat hij zei over Carré terug kunnen vinden op internet. En het licht dat soms lijkt af te zwakken, daar is een heel simpele verklaring voor. Soms schakelt men over op andere krachtcentrales die stroom leveren. Dit heeft te maken met de vraag naar de hoeveelheid stroom. Dit gebeurt trouwens op een vaste tijden en dan heb je dat het licht voor een fractie van een seconde zwakker wordt. Het is allemaal zo simpel."

Is het echt allemaal te herleiden op veel Googelen aan Robbert's kant (of iemand die hem iets influistert?) of is het wellicht dan toch allemaal zoals hij zegt?

Hopelijk komt er een vervolg op de reeks "Er is zoveel meer" waarin Robbert gaat samenwerken met wetenschappers. Ik weet bijvoorbeeld dat de makers van Grenswetenschap graag met Robbert willen praten. Ook hoop ik dat bijvoorbeeld Tom Schoepen van Skepp.be geïntereseerd is. Een samengestelde commissie (met open vizier) zou mooi zijn.

Deel 1
Deel 2
Deel 3

Deel 4
Deel 5

Website Robbert van den Broeke

In dit seizoen is de laatste uitzending op 1 januari 2006 om 21.00 uur.

De 4 afleveringen van "Er Is Zoveel Meer" worden herhaald op donderdag 16, 23, 30 maart en 6 april om 20.30 uur op RTL7

[ Bericht 2% gewijzigd door Stenny op 20-12-2005 14:49:17 ]
  zondag 18 december 2005 @ 23:46:15 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33206950
wat denk jij er nou van stenny?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33207072
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:43 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Onderzoek of niet, het gaat erom (nog een keer) dat er enorm veel wordt beweerd. Alleen al zoiets als "hij mag in het Licht blijven en hoeft niet meer te incarneren." Dat is nogal een uitspraak zeg! Natuurlijk mag iedereen dat voor zichzelf geloven, maar wanneer het op deze manier zo wordt verkondigd door iemand die in de ogen van velen inmiddels als een ware Messias gezien wordt, dan vind ik dat niet kunnen! Oh nee!
ja dan moet je het maar niet geloven.. en je overdrijft echt.. mensen hebben dus echt nog wel een vrije wil om dit te geloven of niet. Er is echt geen sprake van indoctrinatie van mensen. Mensen die het wel geloven krijgen door robert weer hoop.. of juist een gevoel van bevrijding. Stel dat het allemaal niet echt is, nou dan hebben deze mensen toch een goed gevoel eraan over gehouden.

En het geloof (christendom/islam/hindoeisme etc.), al die mensen die hier in geloven? Dit is vergelijkbaar met robert, alhoewel ik zelf wel in robert geloof en niet in het geloof zoals het christendom.
Strawberry Flavour..
pi_33207094
Nav mijn vraag met knipoog om als truth-lezers een bezoekje aan Robert (met 2 b's ditmaal) te brengen.
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:44 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

En wat denk je dat er dan gebeurd. Dan zeggen wij hier dat het echt is. En vervolgens komt er een hele discussie, over of wij er wel echt geweest zijn, of dat we erbij horen
Nou ik vermoed, gezien de verscheidenheid aan identiteiten, dat we uitéénlopende meningen zullen krijgen, maar met het doel te achterhalen of het echt is of niet.

Of dat er meer is..om maar het programma aan te halen
  zondag 18 december 2005 @ 23:52:02 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33207130
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:50 schreef -moi- het volgende:

Stel dat het allemaal niet echt is, nou dan hebben deze mensen toch een goed gevoel eraan over gehouden.

En het geloof, al die mensen die hier in geloven? Dit is vergelijkbaar als robert, alhoewel ik zelf wel in robert geloof en niet in het geloof zoals het christendom.
idd alles wat niet verklaarbaar is, is een nieuw geloof. daar drijft het geloof op, dat is de betekenis van het woord "geloof" in de puurste zin. daar kan je waanzinnig rijk van worden of waanzinnig.
pi_33207157
Sweetygirl schreef: "Kunnen we trouwens niet als truth-lezers Robert bezoeken.
Sten als leidster, Fuifduif als spreekpaal, zoalshetis als scepticus, de rest luisterend oor, etc. En een wetenschapper erbij voor het onderzoek enzo.

Zou leuk zijn "

Ja, zou leuk zijn als Robbert zelf hier zou deelnemen.
  zondag 18 december 2005 @ 23:53:20 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33207172
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:52 schreef Stenny het volgende:
Sten als leidster, Fuifduif als spreekpaal, zoalshetis als scepticus, de rest luisterend oor, etc. En een wetenschapper erbij voor het onderzoek enzo.

Zou leuk zijn "

niet hier. irl graag. heeft ie je brief al beantwoord van je "site"?
pi_33207263
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:46 schreef zoalshetis het volgende:
wat denk jij er nou van stenny?
Ik twijfel, ik denk dat het onder zijn handen uit gegroeid is, maar niet alles klopt voor mijn gevoel.
pi_33207290
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

idd alles wat niet verklaarbaar is, is een nieuw geloof. daar drijft het geloof op, dat is de betekenis van het woord "geloof" in de puurste zin. daar kan je waanzinnig rijk van worden of waanzinnig.
het zal toch nooit voor iedereen waarheid worden, want het zal uiteindelijk niet wetenschappelijk te verklaren zijn.. dus je kan het geloof noemen ja.. maar sommige mensen zullen het als feiten zien.
Strawberry Flavour..
pi_33207363
en het is al vaker gezegd: er moeten wel heel veel acteurs zijn als dit allemaal nep is.

die uitzending, dat robert aan een meisje vertelde dat haar vader in de buurt van parijs zou zijn, en hij zag een kanaal oid en een bepaalde soort winkel, en zo bleek die plek er ook uit te zien. Hoe kunnen de sceptici dit dan verklaren?
Strawberry Flavour..
pi_33207394
quote:
quote: "Sebastiaan_2003 - zondag 18 december 2005 @ 23:44
Ik hou van kerst!
Op zondag 18 december 2005 23:40 schreef sweetgirly het volgende:
Kunnen we trouwens niet als truth-lezers Robert bezoeken.

Zou leuk zijn
En wat denk je dat er dan gebeurd. Dan zeggen wij hier dat het echt is. En vervolgens komt er een hele discussie, over of wij er wel echt geweest zijn, of dat we erbij horen"

[ Bericht 9% gewijzigd door Stenny op 19-12-2005 10:58:02 ]
pi_33207472
quote:

Zou leuk zijn "

Zekers.
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:53 schreef zoalshetis het volgende:

niet hier. irl graag.
Zoiets moet toch te regelen zijn
Robbert laat je horen via wat dan ook

Ik wil die bollen ook bij hem wel eens in levende ogen aanschouwen en niet op de foto.
Wat Fuifduif en Stenny trouwens ook zeiden, heb het gelezen dus hier en niet gezien, over dat hij zei 'hij zal in het licht blijven' ofzo. Idd wat vreemd en erg publieksgericht.

Ik vermoed dat Char dat niet zou gauw zou zeggen, maar dat kan ook een puntje van bescheidenheid circa niet te kort door de bocht willen zijn ofzo, zijn. Of hij dat dus echt wéét is ten tweede.

Op rtl4 is er trouwens nu ook een uitdrijving bezig.
Is rlt4 overgegaan op een avond van spiritualiteit des zondags
pi_33207505
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

niet hier. irl graag. heeft ie je brief al beantwoord van je "site"?
Nee helaas niet. Ik vraag me af of 'kritisch zijn' gewenst is aan zijn kant. Zal hij willen samenwerken met wetenschappers? Natuurlijk begrijp ik het dat hij niet reageert op mijn brief, hij krijgt er waarschijnlijk wel een paar duizend per week. Maar ik zou het geweldig vinden als hij wil samenwerken met iemand van bijvoorbeeld Grenswetenschap . Ik weet dat de makers van deze site helemaal geen rotzakken zijn en open staan voor het 'spirituele', gewoon met de intentie iets interessants neer te zetten als mens(heid).
  maandag 19 december 2005 @ 00:07:28 #14
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33207557
Heb wederom met verbazing gekeken! Ik vond het zo indrukwekkend te zien dat de lichten begonnen te knipperen in Carré. ONGELOFELIJK!

En nee; ik denk niet dat RTL4 een hoop geld heeft geinvesteerd in een programma waarin alles (zoals deze knipperende lichten) nep is.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_33207575
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:03 schreef sweetgirly het volgende:

Op rtl4 is er trouwens nu ook een uitdrijving bezig.
Is rlt4 overgegaan op een avond van spiritualiteit des zondags
Een uitdrijving?? Hè, heb ik weer wat gemist!
pi_33207643
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:08 schreef Stenny het volgende:

Een uitdrijving?? Hè, heb ik weer wat gemist!
Ik dacht eerst dat het over kanariepietjes ging.
Maar ging over kwade geesten, een uitdrijver of priester heeft iig een beschermd laagje voor zijn kooi gezet. Het kanariepietje vliegt iig weer

maar ik kijk half, dus wie weet was het interessant , leek mij een docu
pi_33207690
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:10 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat het over kanariepietjes ging.
Maar ging over kwade geesten, een uitdrijver of priester heeft iig een beschermd laagje voor zijn kooi gezet. Het kanariepietje vliegt iig weer

maar ik kijk half, dus wie weet was het interessant , leek mij een docu
Zware materie voor de zondagavond. Misschien is een soort vervanging van de zondagse gang naar de kerk?
pi_33207817
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:12 schreef Stenny het volgende:

Zware materie voor de zondagavond. Misschien is een soort vervanging van de zondagse gang naar de kerk?
Begint er wel op te lijken idd

Want volgens mij springt rtl4, de zender van the Bold & The Beautiful, Oprah, gtst en Life and cooking, iig goed in op de veranderende vraag en interesse van zijn kijkers.

Aan de ene kant jammer, aan de andere wel goed.
Al prefereer ik zelf meer discovery wat betreft programma's als 'er is meer..'.
Docu's kan nog.
pi_33207914
Rtl4 kent geen grens en evolueert iig goed mee met de mens!

Nieuwe leus

ik ga verder maar
pi_33207982
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:21 schreef sweetgirly het volgende:
Rtl4 kent geen grens en evolueert iig goed mee met de mens!

Nieuwe leus

ik ga verder maar
Inderdaad leuk dat RTL 4 deze zondagse kost presenteert.

Succes!
pi_33208110
Ow ja, Marietje, je hebt de weddenschap gewonnen, ze hebben de foto van de wolk in de tuin niet laten zien...(is allang voorgemonteerd waarschijnlijk)
pi_33208180
quote:

[..]

ja dan moet je het maar niet geloven.. en je overdrijft echt.. mensen hebben dus echt nog wel een vrije wil om dit te geloven of niet. Er is echt geen sprake van indoctrinatie van mensen. Mensen die het wel geloven krijgen door robert weer hoop.. of juist een gevoel van bevrijding. Stel dat het allemaal niet echt is, nou dan hebben deze mensen toch een goed gevoel eraan over gehouden.
Dat laatste is geen argument. Zo kun je een blinde ook wel wijsmaken dat hij een mooi interieur heeft, terwijl in werkelijkheid een zwerver er nog geen nacht door zou willen brengen.
quote:
En het geloof (christendom/islam/hindoeisme etc.), al die mensen die hier in geloven? Dit is vergelijkbaar met robert, alhoewel ik zelf wel in robert geloof en niet in het geloof zoals het christendom.
Wat heeft dit er mee te maken ? Ontken ik dat het niet te vergelijken is? Of is dit slechts een poging van jou om mij met mijn mond vol tanden te laten staan, omdat je denkt dat ik heel erg christelijk ben?
pi_33208438
Vond het weer een mooie aflevering, ik geloof wel in hem.
tot 2 keer toe lichten laten knipperen op zijn commando, (bij jensen en in carre) en dan nog denken dat het nep is....ik denk dat dit nog maar het begin is van wat we van hem zien, hij moet er ook in groeien denk ik, je moet het maar allemaal aan kunnen die media en alles wat er om heen bij komt kijken.
en dat hij tegen die vrouw zegt dat ze niet meer terug komt op aarde, en "daar" mag blijven vind ik helemaal niet negatief om te zeggen....tenminste het is maar hoe je het zien wilt.
voor hem is dat gewoon een mooi iets om te weten, omdat het "daar" veel mooier is dan op aarde.
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_33208482
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:41 schreef Peekaboo het volgende:
tot 2 keer toe lichten laten knipperen op zijn commando, (bij jensen en in carre) en dan nog denken dat het nep is....
Hans Kazan vertoont ook nog altijd dezelfde kunstjes uit zijn beginjaren als goochelaar en nog altijd zijn ze overtuigend .
  maandag 19 december 2005 @ 00:42:49 #25
136947 Nylonpaard
Trainingspakkenpaard.
pi_33208488
http://www.randi.org/

Mensen zoals het figuur in de OP moeten worden opgesloten.
Trainingspakkennijlpaard.
Synthetische drugs zijn okay. Kleding ook.
Ik ken erodome niet persoonlijk. Vrienden van mij wel, die zeggen overigens wel dat ze dronken waren...
pi_33208543
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hans Kazan vertoont ook nog altijd dezelfde kunstjes uit zijn beginjaren als goochelaar en nog altijd zijn ze overtuigend .
maar Hans Kazan is een goochelaar, en Robbert een medium....zit toch wel enig verschil in.
pi_33208610
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:44 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

maar Hans Kazan is een goochelaar, en Robbert een medium....zit toch wel enig verschil in.
In het woord inderdaad, maar dat zegt niets. Ik kan mijzelf ook wel Jezus noemen, maar dat maakt het voor mij nog niet mogelijk om over het water te lopen.
pi_33208633
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:47 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

In het woord inderdaad, maar dat zegt niets. Ik kan mijzelf ook wel Jezus noemen, maar dat maakt het voor mij nog niet mogelijk om over het water te lopen.
Maar als ik zag dat je echt over het water zou gaan lopen, zou je voor mij Jezus mogen heten
pi_33208717
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:48 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

Maar als ik zag dat je echt over het water zou gaan lopen, zou je voor mij Jezus mogen heten
Als als Robbert kan bewijzen dat hij daadwerkelijk contact heeft met gene zijde mag hij zichzelf van mij een medium noemen. Dit klinkt misschien wat flauw, maar ik meen het wanneer ik zeg dat ik een aantal hits tijdens zo'n gesprek niet zie als bewijzen. Hooguit interessante redenen om daadwerkelijk serieus naar bewijzen te gaan zoeken, maar dat laat ik aan Robbert zelf over.
pi_33208862
Ik las ergens op een site dat hij deze Aliens ook gefilmd heeft!

15 mei 2004

Gisteravond, vrijdag 14 mei, was de award-winning documentaire maakster Linda Moulton Howe te gast bij de populaire Amerikaanse radioshow over UFO's, het paranormale, etc. Coast To Coast AM.

Daar sprak zij over het interview dat ze had met Peter, de vader van Robbert van den Broeke, over de recente vreemde ervaringen die Robbert heeft meegemaakt (zie hieronder een overzicht).

13 mei 2004

Nadat Robbert van den Broeke uit Hoeven (Noord-Brabant) vorige week 5 foto's had gemaakt van een vage mist, die ten slotte in een alien entiteit veranderde, was hij op zaterdag 8 mei j.l. omstreeks 4 uur 's nachts in staat om een soortgelijke entiteit op video vast te leggen. Robbert voelde zich geagiteerd en kon niet slapen. In zijn slaapkamer zette hij zijn 8mm VHS videocamera (die hij ongeveer 5 jaar geleden gekocht heeft) op de statief en wachtte af. Voor zijn slaapkamerdeur kon hij wederom mist vorm zien aannemen, en begon het te filmen. De enige mensen die tot nu toe de video hebben gezien zijn Robbert, zijn 27-jarige zus Saskia, zijn 19-jarige zus Madelon, zijn ouders Nanny en Peter, en radioverslaggever Bianca van Vught van Omroep Brabant. Bianca vertelde dat de video werkelijk ongelofelijk was!

Peter, de vader van Robbert, bankdirecteur van beroep, vertelt:

Het is goed om te weten dat het NIET een digitale tape is. Het is een 9mm videotape en hij maakte de video in zijn slaapkamer toen het helemaal donker was. Je ziet een klein beetje boven de grond hetzelfde figuur dat zichtbaar is op de foto's, misschien zo'n 50 cm in lengte. Je ziet alleen het gezicht en het blijft daar staan en na enkele momenten beweegt het naar de rechterkant. Het lijkt alsof het beweegt en dan is het verdwenen en enkele momenten later is er meer licht, (een figuur) dat langer is. Mijn oordeel is exact hetzelfde als over de foto's, dat het energie opneemt van het huis en van de omgeving, zodat het zich kan opbouwen tot een normaal figuur. Op de videotape, is het na enkele seconden verdwenen, en dan begint het opnieuw. Het begint wederom met energie, dat is mijn opvatting, en dat maakt het figuur sterker en sterker en meer helder.

Robbert vertelt over het filmen van de entiteit:

Er heeft zich iets nieuws voorgedaan. Ik heb de videocamera in mijn slaapkamer en toen ik voelde dat er entiteiten waren had ik het gevoel... dat de andere dimensie... - het klinkt raar wanneer ik het zeg - had ik het gevoel dat er een UFO was en ik weet dat ze er zijn. Ik weet het niet.. misschien is het van een andere dimensie, misschien van andere planeten. Ik weet het niet.

Ik zat, mediteerde en vroeg, "Ok, hier ben ik.. Is er iets? Kun je iets doen?"

Er was een video camera en ik keek in de videocamera en zag voor de deur - en het is waar - een gezicht van een alien en hij bewoog zich en het leek alsof hij aan het wandelen was. Het is zo vreemd, zo vreemd. En ik kan het in de camera zien. Het was alsof het transparant was.

Het wezen was exact dezelfde als op de foto's, exact dezelfde gezichten. Het is zo vreemd...

pi_33211299
quote:

Zou leuk zijn "

Sten als leidster? Pardon? Ik denk dat ik vele malen dichterbij Robbert sta dan Sten.

Gaap Goals rulezzz!
pi_33211500
Gisteren weer gekeken.

Ik kreeg ook een beetje het gevoel, vooral in Carré, dat hij die dingen van tevoren allemaal uit een boek konden worden gehaald. En dat hij (geest van de directeur) trots is, lijkt mij ook vanzelfsprekend.

Maar zoals Robbert en Irene al zelf zeggen: "Je gelooft hem of niet". En voorlopig sta ik nog achter Robbert, want ik verwacht niet dat RTL gezichtsverlies wil lijden als dit achteraf allemaal nep blijkt te zijn. Verder lees ik eerst nog even zijn boek uit.
pi_33211827
Overigens vond ik het wel een beetje een ons-kent-ons sfeertje met het item over die cameraman. RTL had er beter aan gedaan, gewoon gewone Nederlander buiten RTL te nemen.
pi_33212761
Ik vond het niet echt heel sterk overkomen eerlijk gezegd. Ze waren sowieso nogal 'spiritueel' naar eigen zeggen en ze geloofden in reincarnatie en een hiernamaals en dergelijke. Dan sta je daar sowieso meer voor open. En ze zei later in het nieuwe huis: "dat alles nu op z'n plek valt wat Robbert zei". Tja, dat is achteraf beredeneren en dan valt inderdaad alles op z'n plek. Ik heb ook niks concreets gehoord.

Ze gaven ook toe dat die namen uit hun vorige levens via internet op te zoeken waren, niet echt een knap staaltje dan.

Wel goed dat die vrouw en haar kinderen er iets aan hebben gehad overigens.
JJ72 - Heat
pi_33212821
Wat ik vreemd vind is dat als hij een reading doet hij moeite heeft met het geven van een naam. Dat komt echt in fragmenten en soms zelfs per letter door.
In Carré gisteren somde hij zo alle namen op. Voor en achternaam zonder een hapering of een verkeerde gok. Ook de datums gaf hij zonder maar te knipperen met zijn ogen door.
Go hard or go home
pi_33212825
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:41 schreef Peekaboo het volgende:
en dat hij tegen die vrouw zegt dat ze niet meer terug komt op aarde, en "daar" mag blijven vind ik helemaal niet negatief om te zeggen....tenminste het is maar hoe je het zien wilt.
voor hem is dat gewoon een mooi iets om te weten, omdat het "daar" veel mooier is dan op aarde.
Maar denk je echt dat dit soort zaken vast staan? En denk je ook dat de vrouw dit een fijn bericht vond? Mmisschien is ze wel heel gehecht aan het leven op de aarde, ik begreep dat ze een heel mooi leven had/heeft met haar gezin...
Ik vind dat een mens niet van dit soort zware uitspraken over een ander mens mag doen, je ontneemt iemand de vrijheid als hij/zij er echt in gelooft. Hoe goed Robbert ook is, hij is niet God op aarde.
pi_33212853
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:48 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

Wat is dat toch met Jezus, ik wil helemaal geen Jezus zijn, als iedereen nou eens probeert het beste uit zichzelf te halen?!
pi_33212862
quote:
Op maandag 19 december 2005 09:51 schreef ThomasBerge het volgende:
Overigens vond ik het wel een beetje een ons-kent-ons sfeertje met het item over die cameraman. RTL had er beter aan gedaan, gewoon gewone Nederlander buiten RTL te nemen.
Dat dacht ik nou ook toen ik gisteravond aan het kijken was. En het was ook een item van een half uur.
Daarnaast vind ik hem in de serie ook niet overtuigend, maar ik heb meer het idee dat dat aan Irene Moors ligt als aan Robbert.
Ja
pi_33212950
quote:
Op maandag 19 december 2005 01:01 schreef Peekaboo het volgende:
Ik las ergens op een site dat hij deze Aliens ook gefilmd heeft!

[afbeelding]

Maar dat is toch geweldig, met deze film zou je de sceptici voor het blok kunnen zetten , waarom is deze tape niet vrijgegeven dan?
  maandag 19 december 2005 @ 11:32:21 #40
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33213344
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:28 schreef Stenny het volgende:
Ow ja, Marietje, je hebt de weddenschap gewonnen, ze hebben de foto van de wolk in de tuin niet laten zien...(is allang voorgemonteerd waarschijnlijk)
En, wat heb ik nu gewonnen ?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33213394
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:32 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

De show is een half jaar geleden al opgenomen, dus het lijkt me sterk dat een foto die vorige week is binnen gekomen wordt getoond.
Ja
pi_33213439
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:32 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Wat wil je?
pi_33213467
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:35 schreef Bboy het volgende:

[..]

De show is een half jaar geleden al opgenomen, dus het lijkt me sterk dat een foto die vorige week is binnen gekomen wordt getoond.
Het zou kunnen dat ze korte stukjes bijmonteren toch? in het kader van 'actueel zijn'.
  maandag 19 december 2005 @ 11:38:30 #44
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33213498
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:05 schreef Stenny het volgende:

[..]

Nee helaas niet. Ik vraag me af of 'kritisch zijn' gewenst is aan zijn kant. Zal hij willen samenwerken met wetenschappers? Natuurlijk begrijp ik het dat hij niet reageert op mijn brief, hij krijgt er waarschijnlijk wel een paar duizend per week. Maar ik zou het geweldig vinden als hij wil samenwerken met iemand van bijvoorbeeld Grenswetenschap . Ik weet dat de makers van deze site helemaal geen rotzakken zijn en open staan voor het 'spirituele', gewoon met de intentie iets interessants neer te zetten als mens(heid).
Daar hebben wij wel zin in. Alleen is Robbert niet zo happig op onderzoek. Misschien staat er teveel (imago) op het spel.
pi_33213526
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:38 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Daar hebben wij wel zin in. Alleen is Robbert niet zo happig op onderzoek. Misschien staat er teveel (imago) op het spel.
Misschien is hij bang om ontmaskerd te worden.
JJ72 - Heat
pi_33213601
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:38 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat hij het toch doet. Hij is toch zeker van zijn foto's?, laat het hem doen onder jullie ogen. Het zou een doorbraak zijn als hij het kan doen als echt alles gecontroleerd is.
pi_33213667
Naja, aan de andere kant. Hij is misschien wel bang omdat wetenschappers er waarschijnlijk sowieso niet open voor staan en alles kunnen verklaren of denken te kunnen verklaren.
JJ72 - Heat
pi_33213715
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:47 schreef KoudeVrouw het volgende:
Naja, aan de andere kant. Hij is misschien wel bang omdat wetenschappers er waarschijnlijk sowieso niet open voor staan en alles kunnen verklaren of denken te kunnen verklaren.
Maar toch, ik zou het gezicht van de sceptici willen zien als er onder hun haviksogen een geestfoto ontstaat.
  maandag 19 december 2005 @ 11:55:02 #49
86706 cherry19
Elmo is tofff
pi_33213837
hallo, ik heb ook een foto met orbs maar dan vierkante orbs iemand geinterreseerd wilde hem plaatsen maar lukte niet staat op me pc.

groetjes cherry19
pi_33213873
Hoi Cherry, gewoon via een host-service doen.

Bijvoorbeeld: www.tinypic.com of www.putfile.com
JJ72 - Heat
pi_33213874
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:55 schreef cherry19 het volgende:
hallo, ik heb ook een foto met orbs maar dan vierkante orbs iemand geinterreseerd wilde hem plaatsen maar lukte niet staat op me pc.

groetjes cherry19
Stuur maar naar mij, dan zet ik hem erop. Een vierkante orb?
pi_33213891
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:37 schreef Stenny het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat ze korte stukjes bijmonteren toch? in het kader van 'actueel zijn'.
Vanuit jou en tevens ook mijn optiek zou dat niet zo moeilijk moeten zijn, maar er zijn ook zakelijke belang. Buiten heeft het weinig toegevoegde waarde aan de onderwerpen die ze behandelen.
Ja
pi_33213926
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:58 schreef Bboy het volgende:

[..]

Vanuit jou en tevens ook mijn optiek zou dat niet zo moeilijk moeten zijn, maar er zijn ook zakelijke belang. Buiten heeft het weinig toegevoegde waarde aan de onderwerpen die ze behandelen.
Ja, ik dacht misschien vanuit de gedachte dat ze de kijkers het gevoel willen geven dat zij er ook toe doen (met hun foto's).
  maandag 19 december 2005 @ 12:00:18 #54
86706 cherry19
Elmo is tofff
pi_33213941

hierbij de vierkante (geruite) orbs.
pi_33213997
Nou, dat is in ieder geval iets anders dan die eeuwige ronde orbs, Cherry.
JJ72 - Heat
pi_33214020
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:59 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ja, ik dacht misschien vanuit de gedachte dat ze de kijkers het gevoel willen geven dat zij er ook toe doen (met hun foto's).
Dat zou nog eens een serie zijn geworden, maar de format die ze er nu op houden is ronduit saai en het is nog eens verre weg van vernieuwend (Jomanda had toch ook al contact met het hoger). Tevens denk ik ook dat ze met ongeveer 0 budget die show op hebben moeten zetten. Het onderwerp is veels te experimenteel voor de omroep bazen.
Ja
  maandag 19 december 2005 @ 12:08:33 #57
86706 cherry19
Elmo is tofff
pi_33214041
ja he is wat vrolijker ook .. blijkbaar hadden de orbs het naar hun zin hihi.. of juist niet . hmm
  maandag 19 december 2005 @ 12:09:19 #58
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33214056
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:47 schreef KoudeVrouw het volgende:
Angst is altijd een slechte raadgever. Een goed onderzoek kijkt naar het vlees in de kuip vooraleer het vlees te benoemen (of te beoordelen).
Feit blijft dat alles nu van langs 1 kant wordt geschetst en natuurlijk bevestigt die ene kant de gaven. Een onderzoek door niet-belanghebbenden lijkt me maar zo normaal voor iemand die vanalles beweert te kunnen.
pi_33214516
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:04 schreef KoudeVrouw het volgende:
Nou, dat is in ieder geval iets anders dan die eeuwige ronde orbs, Cherry.
pi_33214598
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:09 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Angst is altijd een slechte raadgever. Een goed onderzoek kijkt naar het vlees in de kuip vooraleer het vlees te benoemen (of te beoordelen).
Feit blijft dat alles nu van langs 1 kant wordt geschetst en natuurlijk bevestigt die ene kant de gaven. Een onderzoek door niet-belanghebbenden lijkt me maar zo normaal voor iemand die vanalles beweert te kunnen.
Guy! Had je Robbert ook recentelijk gemaild?
Ik heb ook op het forum van Skepp.be een oproep geplaatst.
  maandag 19 december 2005 @ 12:44:40 #61
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33214698
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:40 schreef Stenny het volgende:

[..]

Niet recentelijk. Het is misschien voorbarig, maar ik weet nu al dat we geen medewerking krijgen. Eenmaal paps ertussen gaat zitten is de keuze tussen (niet betaald) onderzoek en media snel gemaakt.
pi_33214744
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:44 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Niet recentelijk. Het is misschien voorbarig, maar ik weet nu al dat we geen medewerking krijgen. Eenmaal paps ertussen gaat zitten is de keuze tussen (niet betaald) onderzoek en media snel gemaakt.
Ja, je zei al eerder iets over de invloed van de vader.
  maandag 19 december 2005 @ 12:48:43 #63
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33214786
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:46 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ja, je zei al eerder iets over de invloed van de vader.
Ik?
Ik verbind er verder geen conclusies aan, maar 't is wel een jammere zaak. De gaven van Robbert lijken veelbelovend maar als alleen de mysteriehoek wordt opgezocht, dan wordt er aardig in de kaart van de (ongelovige) vooroordelen gespeeld.
pi_33214832
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:48 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Ik?
Ik verbind er verder geen conclusies aan, maar 't is wel een jammere zaak. De gaven van Robbert lijken veelbelovend maar als alleen de mysteriehoek wordt opgezocht, dan wordt er aardig in de kaart van de (ongelovige) vooroordelen gespeeld.
Iemand zoals jij.
Guy, ook ik zou graag eens een echte progressie op het spirituele front zien, het écht spirituele is niet a-wetenschappelijk, in tegendeel.
  maandag 19 december 2005 @ 12:54:35 #65
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33214915
Iemand als ik ja. Verklap dan meteen van wie deze nick een kloon is.

Wat je zegt klopt, maar de meeste wetenschappers die ik ken zijn bang om voor halve zool te worden versleten als ze zich teveel in het spirituele uiten. En daar kunnen ze gelijk in hebben want nuances in de koppeling tussen spiritualiteit en wetenschap zijn moeilijk te maken. 't Zijn eerder de amateurs (zoals mijn collega's en ik) die lak hebben aan veroordelingen vanuit het gevestigde (helaas afwijzend) circuit. Bereik je overigens ook niet zoveel mee, hoor.
  maandag 19 december 2005 @ 12:56:53 #66
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33214974
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:00 schreef cherry19 het volgende:
[afbeelding]

Duidelijk een geval van weerkaatsend stof.
Veel ditigale camera's tonen die verschillend, meestal rond, soms, zoals hier het geval, geruit.

Een "echte" orb, is dus echt helemaal rond, en valt duidelijk op.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33215156
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:40 schreef Stenny het volgende:

[..]

De domeinnaam www.robbertvandenbroeke.nl is geregistreerd door House of Talent bv, een theaterburo die naast Robbert van den Broeke tevens Irene Moors onder contract heeft.

Dus naar alle waarschijnlijkheid wordt de email niet doorgestuurd naar RvdB...
  maandag 19 december 2005 @ 13:09:29 #68
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_33215177
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:56 schreef Ticker het volgende:
Een "echte" orb.

Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 19 december 2005 @ 13:21:52 #69
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33215339
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:07 schreef BigVic het volgende:

[..]

De domeinnaam www.robbertvandenbroeke.nl is geregistreerd door House of Talent bv, een theaterburo die naast Robbert van den Broeke tevens Irene Moors onder contract heeft.

Dus naar alle waarschijnlijkheid wordt de email niet doorgestuurd naar RvdB...
Ik denk dat je gelijk hebt. De website ziet er ook meer uit als een marketing-visitekaartje en niet zozeer als een bron van informatie over de persoon van den Broeke.
pi_33215591
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:54 schreef Guy_Hadt het volgende:
Iemand als ik ja. Verklap dan meteen van wie deze nick een kloon is.

Wat je zegt klopt, maar de meeste wetenschappers die ik ken zijn bang om voor halve zool te worden versleten als ze zich teveel in het spirituele uiten. En daar kunnen ze gelijk in hebben want nuances in de koppeling tussen spiritualiteit en wetenschap zijn moeilijk te maken. 't Zijn eerder de amateurs (zoals mijn collega's en ik) die lak hebben aan veroordelingen vanuit het gevestigde (helaas afwijzend) circuit. Bereik je overigens ook niet zoveel mee, hoor.
Ik verklap niets, ik d8 even dat jij iemand was die ik ken.

Het initiatief van Grenswetenschap vind ik echt goed.
Het is inderdaad heel moeilijk een brug te vinden van de sceptici en wetenschappers naar de 'para' ervaarders (en andersom). Ik probeer dat ook al een hele tijd, maar ik krijg soms echt de indruk dat men daar 'aan de andere kant', en nou bedoel ik niet gene zijde, maar de 'sceptische gene zijde' hier niet aan wil. Toch zijn er ook professoren zoals Hans Gerding die wel hun kop uitsteken, waarvoor ik mijn petje afneem.
pi_33215629
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:21 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. De website ziet er ook meer uit als een marketing-visitekaartje en niet zozeer als een bron van informatie over de persoon van den Broeke.
Nou, ik vind dat er aan het visitekaartje wat gesleuteld mag worden door een echte IT pro, en ik hoop natuurlijk wél dat Robbert zijn inbox af en toe doorstruint. Het zal toch niet dat hij nog steeds geen internet heeft?!
pi_33215691
Dat heeft Robbert anders wel gezegd in, ik meen, de tweede aflevering. Dat ie geen internet heeft en er geen verstand van heeft.
Variety is the spice of life
pi_33215732
Wat overigens hiervan te denken?:

Bron: http://www.niburu.nl/

Is dit een geheel onbewerkte foto?
pi_33215742
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:39 schreef nebelung het volgende:
Dat heeft Robbert anders wel gezegd in, ik meen, de tweede aflevering. Dat ie geen internet heeft en er geen verstand van heeft.
Maar dat kan inmiddels wel veranderd zijn.
pi_33215840
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:41 schreef Stenny het volgende:

[..]

Maar dat kan inmiddels wel veranderd zijn.
Das waar.

Toch heb ik een beetje het gevoel dat ie zich daar niet mee bezighoudt. Die sites, dat doen anderen voor hem, heb ik het gevoel en de rtl-redactie zal zich wel met mails bezighouden.

Denk ik hoor.

Verder weet ik het nog steeds niet met Robert. Vaag heb ik het gevoel dat er wel een bepaalde gave is, zelfs sterk, maar ook dat er veel dingen niet kloppen.
Variety is the spice of life
pi_33215956
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:21 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Overigens, House of Talent is gevestigd op hetzelfde adres waar Irene Moors haar eigen bedrijf House of Television heeft. Op dit adres is een spinnenweb van allerlei BV's gevestigd op het gebied van entertainment/communicatie (zie www.kvk.nl). De site www.robbertvandenbroeke.com oogt goedkoop en amateuristisch.

Ik begin echter een nare nasmaak te krijgen van de oprechtheid van e.e.a (Irene Moors?), maar hoop oprecht voor alle mensen die uit RvdB steun putten dat ik ongelijk heb.
pi_33216071
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:44 schreef nebelung het volgende:

[..]

Das waar.

Toch heb ik een beetje het gevoel dat ie zich daar niet mee bezighoudt. Die sites, dat doen anderen voor hem, heb ik het gevoel en de rtl-redactie zal zich wel met mails bezighouden.

Denk ik hoor.

Verder weet ik het nog steeds niet met Robert. Vaag heb ik het gevoel dat er wel een bepaalde gave is, zelfs sterk, maar ook dat er veel dingen niet kloppen.
De opnames waren al weer een poos geleden, maar ook ik krijg de indruk dat Robbert volledig omringd wordt door mensen die de reacties opvangen, te beginnen bij de vader. Liet hij zelf maar eens wat horen.
  maandag 19 december 2005 @ 13:55:20 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_33216121
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:40 schreef Stenny het volgende:
Is dit een geheel onbewerkte foto?
Lijkt op een lenticularis. Onderkant is wat vreemd, maar zou kunnen formeren. Persoonlijk denk ik alleen wel dat ie aangepast is. (de kleuren met name)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33216188
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Lijkt op een lenticularis. Onderkant is wat vreemd, maar zou kunnen formeren. Persoonlijk denk ik alleen wel dat ie aangepast is.
Ik zie ook wel eens heel vreemde wolken, maar zoéén toch nog nooit gezien.
  maandag 19 december 2005 @ 13:59:57 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_33216266
Ha! Even doorklikken en het wordt ook gewoon een lenticularis genoemd.
http://www.fourwinds10.co(...)-and-cloudships.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33216300
Hee, deze is leuk :

(van Grenswetenschap geplukt)
  maandag 19 december 2005 @ 14:02:01 #82
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33216304
quote:
maar lukte niet staat op me pc.
upload ze naar je eigen webspace en publiceer ze vandaar !
  maandag 19 december 2005 @ 14:04:36 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_33216339
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:57 schreef Stenny het volgende:
Ik zie ook wel eens heel vreemde wolken, maar zoéén toch nog nooit gezien.
Zien er mooi uit, maar natuurkundig volkomen verklaarbaar (golfstroming).
Voor zweefvliegers het moment om gelijk in een vliegtuig te springen .
pi_33216376
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:59 schreef speknek het volgende:
Ha! Even doorklikken en het wordt ook gewoon een lenticularis genoemd.
http://www.fourwinds10.co(...)-and-cloudships.html
Uiteindelijk is er voor alles een logische verklaring, maar daarmee zeg ik niets in het nadeel van het bestaan van geesten/buitenaardsen.
  maandag 19 december 2005 @ 14:43:42 #85
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33217124
Ik geloof hem wel in enige mate. Ik kan ook niet anders dan het enigszins geloven omdat ik zelf veel lees en schrijf erover. Dan zou ik hypocriet zijn om nu te vertellen dat het een oplichter is. En hij ziet er ook niet uit als een oplichter.

Heb niets gezien van hem tot nu toe maar ik ben benieuwd waar hij verder mee gaat komen. Blijkt hij "succesvol" te zijn dan zal hij vaker van zich laten horen. ( succesvol tussen aanhalingstekens omdat succes hier eigenlijk niet aan de orde is, tis eerder aangeboren sensitiviteit op een aantal vlakken, verbondenheid ook met het een of ander)
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 19 december 2005 @ 14:49:43 #86
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33217251
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:01 schreef Stenny het volgende:
Hee, deze is leuk :

[afbeelding]

Ja, genomen met een polaroid.
  maandag 19 december 2005 @ 14:53:28 #87
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33217350
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:01 schreef Stenny het volgende:
Hee, deze is leuk :

[afbeelding]

Doet me denken aan een nummer dat ik heb op de harde schijf:

" We are observing your earth " en dan hoor je van die techno geluidjes

Had ook een cd met een alien in een computer ruimte in de ruimte in een ruimteschip ( het hoesje dus van die cd) en daar heb je ook de connectie met de aarde dat ze alles aan het analyseren zijn alsof het een groot programma is. Dat ze alles in kaart brengen.

En nog een cd-hoesje met een alien die een luchtige hoofd heeft met schapenwolken, en dat hoofd zit verbonden aan kabels die weer verbonden zijn aan mensen.
pi_33217643
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:49 schreef Guy_Hadt het volgende:

[..]

Ja, genomen met een polaroid.
Goede beeldkwaliteit.
pi_33217910
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:53 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Doet me denken aan een nummer dat ik heb op de harde schijf:

" We are observing your earth " en dan hoor je van die techno geluidjes
Nummer van de Carpenters?:

Artist: Carpenters Lyrics
Song: Calling Occupants Of Interplanetary Craft Lyrics

In your mind you have capacities you know
To telepath messages through the vast unknown
Please close your eyes and concentrate
With every thought you think
Upon the recitation we’re about to sing
(*) calling occupants of interplanetary craft
Calling occupants of interplanetary most extraordinary craft
You’ve been observing our earth
And we’d like to make a contact with you
We are your friends
Calling occupants of interplanetary craft
Calling occupants of interplanetary ultra-emissaries
We’ve been observing your earth
And one night we’ll make a contact with you
We are your friends
Calling occupants of interplanetary quite extraordinary craft
And please come on peace, we beseech you
Only a landing will teach them
Our earth may never survive
So do come, we beg you
Please interstellar policeman
Oh, won’t you give us a sign
Give us a sign that we’ve reached you
With your mind you have ability to form
And transmit thought energy far beyond the norm
You close your eyes, you concentrate
Together that’s the way
To send the message
We declare world contact day
repeat (*) twice

maandag 19 december 2005 @ 15:34:14 #90
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33218091
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:26 schreef Stenny het volgende:

[..]

Nummer van de Carpenters?:

Artist: Carpenters Lyrics
Song: Calling Occupants Of Interplanetary Craft Lyrics

In your mind you have capacities you know
To telepath messages through the vast unknown
Please close your eyes and concentrate
With every thought you think
Upon the recitation we’re about to sing
(*) calling occupants of interplanetary craft
Calling occupants of interplanetary most extraordinary craft
You’ve been observing our earth
And we’d like to make a contact with you
We are your friends
Calling occupants of interplanetary craft
Calling occupants of interplanetary ultra-emissaries
We’ve been observing your earth
And one night we’ll make a contact with you
We are your friends
Calling occupants of interplanetary quite extraordinary craft
And please come on peace, we beseech you
Only a landing will teach them
Our earth may never survive
So do come, we beg you
Please interstellar policeman
Oh, won’t you give us a sign
Give us a sign that we’ve reached you
With your mind you have ability to form
And transmit thought energy far beyond the norm
You close your eyes, you concentrate
Together that’s the way
To send the message
We declare world contact day
repeat (*) twice

Nee Maar deze tekst bevalt me meer

Ik had een simpel techno nummer dus. Erg simpel en niet iets dat veel tekst inhoud.

Toch maar eens zoeken dat nummer met melodie erbij Carpenters ken ik wel, daar heb ik ook wat muziek van hier. Maar niet dat nummer waar je de lyric van postte.

Bedankt voor het delen van die lyric
pi_33218149
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:34 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Nee Maar deze tekst bevalt me meer

Ik had een simpel techno nummer dus. Erg simpel en niet iets dat veel tekst inhoud.

Toch maar eens zoeken dat nummer met melodie erbij Carpenters ken ik wel, daar heb ik ook wat muziek van hier. Maar niet dat nummer waar je de lyric van postte.

Bedankt voor het delen van die lyric
Graag gedaan.
  maandag 19 december 2005 @ 15:38:28 #92
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33218188
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:36 schreef Stenny het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Het wonderbaarlijke internet waar mensen met plezier elkaar informatie geven

Anders zou ik nooit achter deze tekst gekomen zijn.
pi_33220033
De twee laatste reacties in het Gastenboek van Life & Cooking:
quote:
Beste Mensen,

Mochten er mensen zijn die wanhopig op een bericht van Robert zitten te wachten maar niks krijgen en toch graag in contact komen met gene zijden bied ik mijn hulp aan. Mijn naam is Rob. Ik kom in contact met over leden personen en kan ze zelfs u laten horen en antwoord laten geven op uw vragen waar u zelf bij bent. tijdens een sessie gaan ook hier de lampen soms knipperen en het kan behoorlijk koud worden.Wind vlagen zijn zeer voelbaar. Het unieke aan de wijze waarop ik werk is dat u zelf de entiteiten hoort praten.Ik kom uit noord brabant. Mijn mail adres is #### (weggehaald door Sten)@hotmail.com . Ik doe dit uiteraard gratis ! Tevens vraag ik Robert ten Broeke op om contact met mij op te nemen. Ik zou graag eens mochten er nieuwe opnames komen samen een sessie doen zodat de mensen thuis eens entiteiten zelf kunnen horen praten.

Vriendelijke groeten,

Rob
Rob12162148 16-12-05 21:57

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het gevoel dat Robbert een walk-in is. Dit zijn zielen van andere intelligente civilizaties. Zijn ziel is van een andere planeet. Een veel lievere planeet. Zijn ziel is hier op aarde geincarneerd in een mensenlichaam met een missie. Een missie om wijsheid en liefde te verspreiden over deze aarde. De aarde zit in een cosmische quarantaine, wellicht is zijn doel om cosmische integratie te bevorderen. Het "bewijs" hiervoor zijn de aliens die op zijn foto's verschijnen (mits dit inderdaad geen trucage is). Ik weet dat als er aliens bij mensen op bezoek komen dat ze zelf "one of them" zijn. In ieder geval hun ziel. En dat deze mensen een missie hebben. Een goede missie. De aliens die op zijn foto's verschijnen zijn the good guys. Er zijn haast geen slechte aliens. Zelfs de aliens die mensen ontvoeren zijn in wezen niet slecht. Mensen begrijpen aliens niet, daarom gaan ze uit van het negatieve. Ik ben benieuwd of Robbert zelf wel weet of hij een walk-in is, of dat hij er voor heeft gekozen om in totale amnesie te incarneren.

Veel liefde en wijsheid
"Er zijn haast geen slechte aliens". Ik zou wel eens willen weten waar dit op gebaseerd is.
"Een walk-in" Aha dus geen drive-in. Excuus, ik ben een beetje melig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 19-12-2005 17:55:38 ]
pi_33220153
Als hij/zij zoveel aliens kent hebben we wel een goede ambassadeur/ambassadrice op aarde.
JJ72 - Heat
  maandag 19 december 2005 @ 19:00:34 #95
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33222580
Een persoonlijke fantasie zal dat wel op gebaseerd zijn. Iemand die een bepaald fantasie-beeld heeft over aliens.

Iemand die zo geobsedeerd is door het goede van aliens, dat hij of zij denkt dat het alleen maar liefde betekent.

Wie weet wat 100000 miljard kilometer verder op voor wezens leven. We zijn niet de enige wezens dus waarom zou er geen agressiever ras bestaan hier overal?

Zelf zou ik eerder denken dat overal het slechte aanwezig is, dus ook bij beschavingen ver hier vandaan. Ook daar zul je goed en slecht zien. En dan kijk ik zelden Star Trek

[ Bericht 13% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-12-2005 19:09:37 ]
pi_33224030
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Een persoonlijke fantasie zal dat wel op gebaseerd zijn. Iemand die een bepaald fantasie-beeld heeft over aliens.

Iemand die zo geobsedeerd is door het goede van aliens, dat hij of zij denkt dat het alleen maar liefde betekent.

Wie weet wat 100000 miljard kilometer verder op voor wezens leven. We zijn niet de enige wezens dus waarom zou er geen agressiever ras bestaan hier overal?

Zelf zou ik eerder denken dat overal het slechte aanwezig is, dus ook bij beschavingen ver hier vandaan. Ook daar zul je goed en slecht zien. En dan kijk ik zelden Star Trek
Moeilijk, ik durf daar nauwelijks uitspraken over te doen. Ik heb zelf tijdens uittredingen wel ervaringen met buitenaardsen (geesten die ik niet van de aarde ken, soms met duidelijk andere kenmerken) maar die waren over het algemeen vriendelijk, of in ieder geval geïnteresseerd.
  † In Memoriam † maandag 19 december 2005 @ 20:30:17 #97
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33224779
Ik heb gisteren voor het eerst Robbert van den Broeke op tv gezien.
Wat een ongelooflijke charlatan. Alle info heeft hij van één site gehaald,denk ik.
De directeuren,naam van het paard,het aantal paarden,alles staat in een klein collumn beschreven.
http://www.theatercarre.nl/website/site/home.php

En Irene Moors maar zogenaamd verbaasd doen.
Och,en dat licht? Er zijn zoveel lichten in Carre dat het doodnormaal is dat ze wel eens gaan knipperen. Dat zogenaamde bewijs met die kroonluchters kan ook wel komen door iets anders,misschien stroomverdeling.Zo kan ik ook wel medium worden.
Dat mensen hier intrappen..
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 19 december 2005 @ 21:01:40 #98
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33225881
Clever dat jij dat al na 1 keer zien kunt bepalen en zo stellig plaatsen. Mij lukt dat niet en ik heb al heel veel websites gelezen en hou van den Broeke al meer dan een jaar in het oog.
  maandag 19 december 2005 @ 21:13:41 #99
8369 speknek
Another day another slay
pi_33226402
Ik heb het niet gezien, waren het alle lampen die knipperden, of een enkele kroonluchter?

(ik was er namelijk een tijdje terug overdag, en het viel me toen op dat een kroonluchter aan het knipperen was. Wat ik bijzonder lollig vond, want ik ben voor wetenschappelijk onderzoek bezig met het 3d model van het theater, en ik ben heel lang bezig geweest het hinderlijk knipperen van een kroonluchter -precies dezelfde!- te verhelpen).
  † In Memoriam † maandag 19 december 2005 @ 21:24:07 #100
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33226817
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:01 schreef Guy_Hadt het volgende:
Clever dat jij dat al na 1 keer zien kunt bepalen en zo stellig plaatsen. Mij lukt dat niet en ik heb al heel veel websites gelezen en hou van den Broeke al meer dan een jaar in het oog.
Ja goed he?
Even serieus,ik heb ook wel dingen over hem gelezen.
Ik vond hem al twijfelachtig,maar dat van gisteren gaf de doorslag.
Vooral toen Irene het erover had dat mensen wel zouden denken dat Robbert dat van te voren heeft opgezocht in allerlei boeken, en dat hij ''al die informatie dan in zijn hoofd heeft moeten stampen'',hoe moeilijk dat zou zijn en daarom was dit geen bedrog blablabla.
Terwijl het dus gewoon in een paar regels op een website staat.

Maar ik wens je veel succes met je volgtocht naar Meneer van den Broeke hoor.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  † In Memoriam † maandag 19 december 2005 @ 21:29:38 #101
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33227083
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:13 schreef speknek het volgende:
Ik heb het niet gezien, waren het alle lampen die knipperden, of een enkele kroonluchter?

(ik was er namelijk een tijdje terug overdag, en het viel me toen op dat een kroonluchter aan het knipperen was. Wat ik bijzonder lollig vond, want ik ben voor wetenschappelijk onderzoek bezig met het 3d model van het theater, en ik ben heel lang bezig geweest het hinderlijk knipperen van een kroonluchter -precies dezelfde!- te verhelpen).
Twee grote kroonluchters die achter in de zaal hangen.
Die knipperden één of twee keer zó zwak dat je het amper kon zien.
Zelfs in slowmotion zag je het bijna niet eens.
En misschien knipperen die lampen altijd wel een beetje,kan toch?
Als dat het bewijs is,dan ken ik nog wel veel meer mediums,mezelf bijgerekend.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_33227973
Heeft iemand wel eens van 'The Great Carlos' gehoord?
Eind jaren 80 was er een medium die duizenden volgelingen wist te krijgen in Australië, vele televisieuitzendingen kreeg en indrukwekkendere staaltjes van 'channeling' liet zien dan Robbert.

Het was een artiest, getraind door James Randi (Jose Alveros). Toen hij publiekelijk duidelijk maakte dat 'Carlos' pure fictie was wilden heel veel volgelingen hem niet geloven...
Luister naar dit geweldige verhaal: http://www.wnyc.org/stream/ram.py?file=studio360/studio061105b.ra&start=%2210:08.1%22&end=%2220:59.0%22

Wie weet is Robbert ook wel een acteur...
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33228347
Robbert van de Broecke had het in het eerste item over het beroep van de man in het vorige leven: gen(e)verbrander. Als je op Google geneverbrander intypt krijg je 43 hits, niet veel maar als je genverbrander (wat hij zei) intikt krijg je er maar 1, exact degene waar hij het over heeft. Het kwam er ook wel erg gemakkelijk uit, vooral omdat het nou niet echt een bekend beroep is. (Wat is het eigenlijk?)

Een kleinigheid, maar toch is het frappant dat wat uitgerekend dit zo exact op internet terug te vinden is. Meestal kun je zoiets via intensief archiefonderzoek niet eens achterhalen.
  maandag 19 december 2005 @ 22:26:16 #104
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33229477
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:00 schreef cherry19 het volgende:
[afbeelding]

Indrukwekkende foto. Heb van het weekend twee foto's laten maken met familieleden, en daar staan ook vreemde bollen op. Schrok er eerlijkgezegt nogal van. Ik weet niet of dit licht is, is écht orbs. Zou weleens willen weten wat Robbert over deze twee foto's zou zeggen. ("Orbs" zijn met rood omcirkeld). En nee, deze foto's heb ik niet vervalst.

Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
  maandag 19 december 2005 @ 22:41:49 #105
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_33230218
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:00 schreef bloempje-moi het volgende:
Robbert van de Broecke had het in het eerste item over het beroep van de man in het vorige leven: gen(e)verbrander. Als je op Google geneverbrander intypt krijg je 43 hits, niet veel maar als je genverbrander (wat hij zei) intikt krijg je er maar 1, exact degene waar hij het over heeft. Het kwam er ook wel erg gemakkelijk uit, vooral omdat het nou niet echt een bekend beroep is. (Wat is het eigenlijk?)

Een kleinigheid, maar toch is het frappant dat wat uitgerekend dit zo exact op internet terug te vinden is. Meestal kun je zoiets via intensief archiefonderzoek niet eens achterhalen.
Nou das wel duidelijk dus. hij heeft letterlijk een spelfout van het internet overgenomen. genverbrander = genever-brander = jenever-brander. En die site doet het ook niet meer. Nu begin ik toch ook wel zeer sterk te twijfelen aan z'n geloofwaardigheid.
HIj heeft gewoon lopen zoeken op internet naar een geschikte geschiedenis voor een "vorig leven" en neemt daarbij gewoon een beroep MET SPELFOUT over wahahahahaha.

(sorry, eerst stond ik erg positief tegenover deze gast, maar nu begin ik toch ook wel heel sterk aan hem te twijfelen helaas )
pi_33231226
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:26 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Indrukwekkende foto. Heb van het weekend twee foto's laten maken met familieleden, en daar staan ook vreemde bollen op. Schrok er eerlijkgezegt nogal van. Ik weet niet of dit licht is, is écht orbs. Zou weleens willen weten wat Robbert over deze twee foto's zou zeggen. ("Orbs" zijn met rood omcirkeld). En nee, deze foto's heb ik niet vervalst.

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke foto's! Naar mijn weten zijn de meeste orbs terug te voeren op vloeistof/stofdeeltjes in de lucht die worden belicht zodat de structuur van de materie op een boeiende wijze wordt weergegeven. Ze zijn immers in een handomdraai op foto's te krijgen (dit is al uitvoerig door velen geëxperimenteerd). De doelbewust 'gefabriceerde' orbs doen qua 'schoonheid' niet onder voor hun spontaan verschenen zusjes en broertjes. Ik sluit echter niet uit dat er geesten zijn die een balletjes vorm kiezen om te verschijnen (aangezien wij allen ook energie zijn, vereenvoudigd: balletjes energie met het vermogen tot waarnemen ). Leuke jongen op de foto ook + sympathieke dames

[ Bericht 3% gewijzigd door Stenny op 19-12-2005 23:15:40 ]
pi_33231280
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:26 schreef Erick1985 het volgende: En nee, deze foto's heb ik niet vervalst.
Wat je hier ziet is een ordinaire lens flare.
Effect wat je krijgt als een lichtbron onder een bepaalde hoek in je lens schijnt. Zie je ook wel bij bewegende camera's die langs de zon bewegen.

Is zelfs als filter opgenomen in Photoshop onder de naam 'lens flare'
  maandag 19 december 2005 @ 23:47:30 #108
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_33232784
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:07 schreef onemangang het volgende:

[..]

Wat je hier ziet is een ordinaire lens flare.
Effect wat je krijgt als een lichtbron onder een bepaalde hoek in je lens schijnt. Zie je ook wel bij bewegende camera's die langs de zon bewegen.

Is zelfs als filter opgenomen in Photoshop onder de naam 'lens flare'
Dank je voor de info. Daar zat ik vanmiddag dus ook al aan te denken. Leek me ook al sterk eigenlijk, dat dit écht geesten zouden zijn.
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:05 schreef Stenny het volgende:

[..]

Leuke foto's! Leuke jongen op de foto ook + sympathieke dames
Dank je voor de compliments! Yep, dit zijn twee supertoffe tantes van me. Was een verjaardagsfeestje afgelopen zaterdag
pi_33232832
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:00 schreef bloempje-moi het volgende:

Dit begint inderdaad ergens naar te rieken...
pi_33233239
Naar verbrand gen, om precies te zijn.
pi_33238524
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:00 schreef eRixx het volgende:
Naar verbrand gen, om precies te zijn.
Robbert ontkende dus voorkennis te hebben via internet. Is er iemand die een andere mogelijkheid ziet die kwade opzet van Robbert uitsluit, maar toch de zaak op niet-paranormale wijze verklaart?
pi_33240061
quote:
Gegenereerd met Aldfaer versie 3.3.2 op 20-11-2005 15:26
Misschien opzet van de maker van de site die het woord heeft aangepast na het zien van de uitzending?
De site is overigens wel te bekijken via Google-cache.
JJ72 - Heat
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:37:02 #113
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_33240074
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:28 schreef Stenny het volgende:
[..]
Robbert ontkende dus voorkennis te hebben via internet. Is er iemand die een andere mogelijkheid ziet die kwade opzet van Robbert uitsluit, maar toch de zaak op niet-paranormale wijze verklaart?
Op de een of andere manier ziet die Robbert er niet snugger genoeg uit om ons ('het publiek') op deze manier t willen naaien; volgens mij is hij er echt van overtuigd dat hij iets speciaals heeft. Ik denk zelf dat de ongelukkige 'genverbrander' van een redactielid komt; misschien iets te willekeurig ingefluisterd ofzo...
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_33240638
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:37 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Op de een of andere manier ziet die Robbert er niet snugger genoeg uit om ons ('het publiek') op deze manier t willen naaien; volgens mij is hij er echt van overtuigd dat hij iets speciaals heeft. Ik denk zelf dat de ongelukkige 'genverbrander' van een redactielid komt; misschien iets te willekeurig ingefluisterd ofzo...
Wat ook door mijn hoofd gegaan is het volgende: stel (ik zeg: "stel", ik zeg niet dat ik de waarheid weet) dat Robbert van den Broeke zo graag het goede wil doen dat hij zijn échte ervaringen aanvult met 'versterkingen van buitenaf'. Vanuit zijn ervaringen wéét hij (net als ik) dat geesten en buitenaardsen bestaan, en maakt hij op dit vlak van alles mee. Misschien dat hij in een soort tweede persoonlijkheid tóch extra/aanvullende info opvraagt of ingefluisterd krijgt en deze gebruikt om zijn doel ('een betere wereld') te bereiken.

De info over Carré zou op deze manier inderdaad opgevraagd of eerder opgedaan zijn. Wat mij ook opviel in Carré was de scène dat hij in de gang stond en het had over 84... (84 paarden??). Hij kreeg het getal 84 door en ging met Irene in de gang de figuren op de chique lijst tellen: inderdaad 84. Toen schoot door me heen: is hij misschien wel eens eerder in Carré geweest, in diezelfde gang, heeft hij daar als jongen staan tellen? Zijn familie is rijk, het is niet uitgesloten dat uitstapjes naar Amsterdam en naar Carré voorgekomen zijn.

Misschien dat zijn geesten hem influisteren dat het gerechtvaardigd is wat hij doet. Misschien kreeg hij al eerder intuïtieve info door over de vrouw wiens man zelfmoord heeft gepleegd en kreeg hij de eeuw door en dergelijke nog niet controleerbare info. Wellicht heeft hij toch info gezocht en zag hij die op internet staan en dacht: dat is de naam, dat is de vrouw, deze feiten kloppen. Vanuit deze optiek is het voor hem geen leugen wat hij doet: hij zoekt enkel wat 'versterkingen' van zijn intuïtieve kennis.

Let op: deze hele gedachtengang van mij is theoretisch, ik zeg dus niet dat ik dit denk, ik zeg: stel dat...
pi_33240990
quote:
De info over Carré zou op deze manier inderdaad opgevraagd of eerder opgedaan zijn. Wat mij ook opviel in Carré was de scène dat hij in de gang stond en het had over 84... (84 paarden??). Hij kreeg het getal 84 door en ging met Irene in de gang de figuren op de chique lijst tellen: inderdaad 84.
Dat van die 84 paarden staat gewoon op de site van Carré hoor.

http://www.theatercarre.nl/website/site/pagina.php?ID=4

Alle opgediste feitjes kun je daar gewoon vinden.
pi_33241226
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:07 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Dat van die 84 paarden staat gewoon op de site van Carré hoor.

http://www.theatercarre.nl/website/site/pagina.php?ID=4

Alle opgediste feitjes kun je daar gewoon vinden.
Hm, ik had dat niet bekeken. Ik heb je link bekeken, ik zie daar niet staan dat de 84 paarden in een lijst in de gang van Carré vereeuwigd zijn. Heeft iemand hem wel gevraagd of hij al eerder in Carré was?
pi_33241679
quote:
Hm, ik had dat niet bekeken. Ik heb je link bekeken, ik zie daar niet staan dat de 84 paarden in een lijst in de gang van Carré vereeuwigd zijn. Heeft iemand hem wel gevraagd of hij al eerder in Carré was?
Je kunt er rondleidingen krijgen waar dit verhaal ongetwijfeld ook voorbij komt. Als Robbert er zelf niet is geweest kan een redactielid natuurlijk wat veldwerk hebben gedaan.

Mij is het wel duidelijk dat er óf vantevoren redactiewerk wordt gedaan (en dit rechtstreeks aan Robbert wordt doorgegeven) óf dat ze aan gene zijde ook internet hebben.
pi_33241686
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:28 schreef Stenny het volgende:

[..]

Zijn vader heeft de gegevens op internet opgezocht zonder dat Robbert daarvan wist. Toen heeft zijn vader hem gedrogeerd en vanachter de bank met een spookachtige stem de gegevens bij Robbert ingesproken, zodat Robbert daadwerkelijk overtuigd raakte van de kennis die hij tijdens de reading terug haalde.
pi_33241766
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:37 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Zijn vader heeft de gegevens op internet opgezocht zonder dat Robbert daarvan wist. Toen heeft zijn vader hem gedrogeerd en vanachter de bank met een spookachtige stem de gegevens bij Robbert ingesproken, zodat Robbert daadwerkelijk overtuigd raakte van de kennis die hij tijdens de reading terug haalde.
pi_33241808
Naja, misschien is de invloed van de vader wel onderschat.
JJ72 - Heat
pi_33241949
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:42 schreef KoudeVrouw het volgende:
Naja, misschien is de invloed van de vader wel onderschat.
Dat sowieso (denk ik).
pi_33241964
quote:
Haha, ik dacht dat R. zijn informatie ter plekke doorkreeg. In Carré heb je daar natuurlijk wel van die mooie souffleurs-luikjes voor

pi_33242041
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:48 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Haha, ik dacht dat R. zijn informatie ter plekke doorkreeg. In Carré heb je daar natuurlijk wel van die mooie souffleurs-luikjes voor

[afbeelding]
Haha, wat doet die vrouw nou?
pi_33242076
quote:
Haha, wat doet die vrouw nou?
Ik denk dat het een sterfscene is. Of ze kan de souffleur niet zo goed horen
pi_33242348
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:52 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ik denk dat het een sterfscene is. Of ze kan de souffleur niet zo goed horen
Bruggetje terug naar onderwerp: sceptici denken altijd dat als je zegt geesten te horen (Char, Robbert...), dat meteen inhoudt dat je ze goed kan horen. Randi maakte daar ook een grap over: waarom moeten ze dan eerst een paar keer zoeken naar de goede spelling/naam? Dit vind ik dan weer onredelijk; het kan zijn dat je ze hoort als een radio die niet helemaal goed is afgetuned.
Daarom sluit ik niet uit dat Robbert zeer intuïtief bezig is, maar zijn eigen doorgekregen info voor 'het goede doel' aanvult met beschikbare info.
pi_33242509
O, het doorgeven van informatie aan 'mediums' wordt wel vaker gedaan door dit soort oplichters. In Amerika is op die wijze de populaire 'gebedsgenezer' peter popoff door de mand gevallen. In zijn shows maakt hij vooral indruk met de kennis die hij van mensen heeft die hij direct van de Heilige Geest zegt te ontvangen. Een skepticus die een van zijn diensten bezocht, ving echter met een radiootje aanwijzingen op van de vrouw van Popoff die hem allerlei informatie influisterde die ze zojuist via haar medewerkers had ingewonnen.

Ondanks deze ontmaskering trekt deze oplichter nog steeds volle zaken. Mensen willen bedrogen worden.
pi_33242599
quote:
maar zijn eigen doorgekregen info voor 'het goede doel' aanvult met beschikbare info.
Zijn goede bedoelingen daargelaten: eigenlijk is het enige substantiele dat Robbert te melden heeft in zijn readings deze nogal op triviale feitjes gestoelde 'aanvullend' beschikbare info.

Het goede doel bij zo'n reading in Carré ontgaat me ook even.
pi_33242906
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:12 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zijn goede bedoelingen daargelaten: eigenlijk is het enige substantiele dat Robbert te melden heeft in zijn readings deze nogal op triviale feitjes gestoelde 'aanvullend' beschikbare info.

Het goede doel bij zo'n reading in Carré ontgaat me ook even.
Het laten zien dat de andere kant bestaat; mensen laten zien dat het leven doorgaat, dat ze hun verantwoordelijkheden hebben, en ze dus niet kunnen zeggen "Na mij de zondvloed..."?
Ik onderschat niet Robbert's drang de wereld beter te maken...
pi_33242952
De dingen die paragnosten zien en horen, horen en zien we niet op dezelfde manier als iemand rechtstreeks tegen je praat. Stel je voor dat je mensen op bezoek hebt gehad. Later, als iedereen weg is zit je alleen in de woonkamer en denk je terug aan je bezoek. Op DIE manier horen en zien wij dingen, en dat kan dus best vaag zijn. Bovendien kun je heel moeilijk je eigen gedachten volledig uitschakelen. Tel daarbij op dat soms dingen ook in symbolen worden weergegeven en je kunt je dan misschien indenken dat het best moeilijk is de informatie naar de persoon in kwestie over te brengen.

Wat wij wel echt met onze ogen zien zijn aura's en soms entiteiten. Maar ook die laatste zien we meer als een beeld in ons hoofd, net als bij het terugdenken aan de visite.
Gaap Goals rulezzz!
pi_33243876
quote:
Het laten zien dat de andere kant bestaat; mensen laten zien dat het leven doorgaat, dat ze hun verantwoordelijkheden hebben, en ze dus niet kunnen zeggen "Na mij de zondvloed..."?
Ik onderschat niet Robbert's drang de wereld beter te maken...
En hij laat zien dat er een 'andere kant' bestaat door wat informatie van een website op te dissen? Op die manier bewerkstelligt hij eerder het tegenovergestelde.

Of hij moet me er van willen overtuigen dat ze aan de 'andere kant' ook Google hebben.

Ik wil ook wel geloven in zijn goeder trouw. Alleen lijkt op zijn minst de redactie van zijn TV programma een beetje de overhand te hebben in wat hij weet te melden. Tel daar bij op dat de 'wonderbaarlijke' foto's die hij maakt aantoonbaar nep zijn, en dan blijft er mijns inziens weinig over van het medium dat hij pretendeert te zijn
pi_33243953
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:59 schreef Prst_ het volgende:

[..]

En hij laat zien dat er een 'andere kant' bestaat door wat informatie van een website op te dissen? Op die manier bewerkstelligt hij eerder het tegenovergestelde.

Of hij moet me er van willen overtuigen dat ze aan de 'andere kant' ook Google hebben.

Ik wil ook wel geloven in zijn goeder trouw. Alleen lijkt op zijn minst de redactie van zijn TV programma een beetje de overhand te hebben in wat hij weet te melden. Tel daar bij op dat de 'wonderbaarlijke' foto's die hij maakt aantoonbaar nep zijn, en dan blijft er mijns inziens weinig over van het medium dat hij pretendeert te zijn
Ik kan je gedachtegang in deze volgen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:14:09 #132
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33244231
Weet je dat het me een doodvermoeiend gebeuren lijkt wat die Robbert van den Broeke de hele dag doet. Ik bedoel, continu open staan of continu open willen staan. Dat lijkt me dus echt energie wreten dat wil je niet weten.

Of sluit hij zich ook vaak af? Ik bedoel, let hij ook op zijn gezondheid?

Zelf heb ik tijden open gestaan en ik ben blij dat ik eindelijk gesloten ben op vele gebieden. Het afsluiten van jezelf is prettig, krijg je tenminste de broodnodige rust ook.

Of kan die Robbert op commando open en gesloten zijn? Ik bedoel, dat hij de knoppen zomaar kan omschakelen als daar behoefte aan is? Heeft hij invloed op wat hij doet of is het vaak zo dat hij gewoon in het proces zit en niet kan terugkeren en de rust kan opzoeken?
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:15:59 #133
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_33244279
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:14 schreef Dromenvanger het volgende:
Weet je dat het me een doodvermoeiend gebeuren lijkt wat die Robbert van den Broeke de hele dag doet. Ik bedoel, continu open staan of continu open willen staan. Dat lijkt me dus echt energie wreten dat wil je niet weten.

Of sluit hij zich ook vaak af? Ik bedoel, let hij ook op zijn gezondheid?

Zelf heb ik tijden open gestaan en ik ben blij dat ik eindelijk gesloten ben op vele gebieden. Het afsluiten van jezelf is prettig, krijg je tenminste de broodnodige rust ook.
Het is maar goed dat dit tru is en niet sex; anders was deze post wel heel ranzig geweest.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:25:20 #134
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33244560
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:15 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Het is maar goed dat dit tru is en niet sex; anders was deze post wel heel ranzig geweest.
Het afsluiten van je geest dus.

Continu willen open staan voor geesten en andere zaken waar je paranormaal contact mee hebt. En hoe meer je ermee bezig bent, des te minder snel je je kunt afsluiten ervoor. Op een gegeven moment wordt dat wereldje je realiteit en verlies je steeds meer contact met déze wereld. En dan is de kans natuurlijk aanwezig dat je geesten gaat zien zoals dat wel eens gezegd wordt, als mensen zeggen :" Volgens mij zie je spoken". Dan ga je zelf je paranormale wereld creeëren als het ware. Dan leef je niet meer zozeer in een paranormale wereld die normaal is in paranormale termen maar ben je met beide benen helemaal van de grond en vul je zelf zaken naar eigen willen in.

Voor mij is het dus belangrijk dat ik zowel met paranormale zaken bezig ben als met normale zaken. Daar moet ook evenwicht in zijn.

Ik zou ook niet graag commercieel bezig zijn op die manier, sowieso omdat je dan ook nog druk op je schouders hebt van alle kanten. Op een bepaalde manier moet je ook nog prestaties laten zien.
pi_33245085
quote:
Dan ga je zelf je paranormale wereld creeëren als het ware. Dan leef je niet meer zozeer in een paranormale wereld die normaal is in paranormale termen maar ben je met beide benen helemaal van de grond en vul je zelf zaken naar eigen willen in.
Ik denk persoonlijk dat dit per defenitie het geval is op het moment dat je je 'openstelt' voor een bepaalde 'paranormale' invloed van buitenaf. Hypnose is helemaal gebaseerd op dit principe. De toestand waarin je komt, komt van 'binnenuit', vanuit je eigen brein maar het kan wel voelen alsof je er zelf geen controle over hebt en dus 'van buiten' komt.

Zo werkt het mijns inziens ook bij gelovigen die bijvoorbeeld de 'aanwezigheid van de Heilige Geest' voelen. Niet toevallig dat deze aanwezigheid vooral word gevoeld in opzwepende (hypnotiserende) opwekkingsdiensten.

The mind is a powerful thing.
pi_33245188
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:25 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Het afsluiten van je geest dus.

Continu willen open staan voor geesten en andere zaken waar je paranormaal contact mee hebt. En hoe meer je ermee bezig bent, des te minder snel je je kunt afsluiten ervoor. Op een gegeven moment wordt dat wereldje je realiteit en verlies je steeds meer contact met déze wereld. En dan is de kans natuurlijk aanwezig dat je geesten gaat zien zoals dat wel eens gezegd wordt, als mensen zeggen :" Volgens mij zie je spoken". Dan ga je zelf je paranormale wereld creeëren als het ware. Dan leef je niet meer zozeer in een paranormale wereld die normaal is in paranormale termen maar ben je met beide benen helemaal van de grond en vul je zelf zaken naar eigen willen in.

Voor mij is het dus belangrijk dat ik zowel met paranormale zaken bezig ben als met normale zaken. Daar moet ook evenwicht in zijn.

Ik zou ook niet graag commercieel bezig zijn op die manier, sowieso omdat je dan ook nog druk op je schouders hebt van alle kanten. Op een bepaalde manier moet je ook nog prestaties laten zien.
Ik krijg via mijn websites ook veel lezersbrieven binnen en ik meen een toenemende hoeveelheid 'medium vragen' binnen te krijgen, zoals: ik wil graag weten hoe het mijn vader vergaat aan de andere kant. Met deze ontwikkeling ben ik niet zo blij en meestal geef ik simpel als antwoord: ik ben geen medium. (beter: ik wil geen medium zijn). Dat zie ik niet als mijn roeping, zoals Char en Robbert te gaan werken. Dat is inderdaad veel te vermoeiend, voor mij dan.

Sommige mensen schijnen mij dus als paragnost/medium in te schalen, maar zo zal ik nooit willen werken, hoogstens bij uitzondering, zoals die keer dat een lieve vrouw en haar aardige zoontje met licht verstandelijke handicap wilden weten hoe het met hun hondje aan de andere kant ging. Ik kán het wel als ik me goed concentreer (of: redelijk), maar dan alleen bij uitzondering. Mijn taak zie ik in het geven van voorlichting en het doorbreken van taboes.
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:56:07 #137
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33245395
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:43 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat dit per defenitie het geval is op het moment dat je je 'openstelt' voor een bepaalde 'paranormale' invloed van buitenaf. Hypnose is helemaal gebaseerd op dit principe. De toestand waarin je komt, komt van 'binnenuit', vanuit je eigen brein maar het kan wel voelen alsof je er zelf geen controle over hebt en dus 'van buiten' komt.

Zo werkt het mijns inziens ook bij gelovigen die bijvoorbeeld de 'aanwezigheid van de Heilige Geest' voelen. Niet toevallig dat deze aanwezigheid vooral word gevoeld in opzwepende (hypnotiserende) opwekkingsdiensten.

The mind is a powerful thing.
Inderdaad is the mind a powerfull thing

Je eigen sfeer opwekken en je eigen gevoel opwekken. Je eigen beheersen in alles wat je voelt. Dat is de kracht van de postbank, grrrrr.

Bij de heilige geest van de kerk is het zo dat mensen ook fantaseren over hoe het voelt misschien, maar ga je dieper in het hele gebeuren in dan kun je nog meer voelen en ervaren. In principe kun je alles voelen en ervaren wat je zelf wilt maar dan zul je moeten graven in je huidige gevoel volgens mij.

Het basis-gevoel uitbreiden en zoals ik in dat ene topic ook al zei, je huidige denken doorbreken en nog meer. Er is zoveel mogelijk. En dan niet alleen over hete kolen lopen. Ik ga niet weer zeggen dat alles mogelijk is maar ik ga er wel stiekem vanuit.

En dat is een spontane aangelegenheid, en natuurlijk ook nieuwsgierigheid in wat allemaal wel niet mogelijk kan zijn. Jezelf genezen als je je slecht voelt, zelf het hef in handen nemen bij pijntjes en nog meer en ga zo door.

De wereld in kleur zien en niet zwart wit. Jezelf veranderen in hoe je bent en jezelf veranderen in hoe je wilt zijn met voelen.

Hier probeer ik dus open te zijn met gevoel zodat het gevoel zicht uitbreidt, het goede positieve gevoel. En tevens sluit ik me af mocht ik weer negatieve energie ervaren. Ik denk dat het van 2 kanten komt allemaal. Dus dan is het wel belangrijk om het negatieve kanaal op slot te zetten mocht je per ongeluk iets hebben open gezet met experimenteren.

Maar goed, het blijft leuk om ergens mee bezig te zijn. Tis niet eens zwerig in mijn geval, ik probeer zoveel mogelijk invloed te hebben op het "zweven". En het is niet zweven dus Het is gewoon je eigen gevoel bepalen in postieve zin. Abstract kunnen denken hoort daar ook bij, het leven draait niet alleen om in een roze wolk te leven.
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:58:26 #138
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33245473
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:47 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik krijg via mijn websites ook veel lezersbrieven binnen en ik meen een toenemende hoeveelheid 'medium vragen' binnen te krijgen, zoals: ik wil graag weten hoe het mijn vader vergaat aan de andere kant. Met deze ontwikkeling ben ik niet zo blij en meestal geef ik simpel als antwoord: ik ben geen medium. (beter: ik wil geen medium zijn). Dat zie ik niet als mijn roeping, zoals Char en Robbert te gaan werken. Dat is inderdaad veel te vermoeiend, voor mij dan.

Sommige mensen schijnen mij dus als paragnost/medium in te schalen, maar zo zal ik nooit willen werken, hoogstens bij uitzondering, zoals die keer dat een lieve vrouw en haar aardige zoontje met licht verstandelijke handicap wilden weten hoe het met hun hondje aan de andere kant ging. Ik kán het wel als ik me goed concentreer (of: redelijk), maar dan alleen bij uitzondering. Mijn taak zie ik in het geven van voorlichting en het doorbreken van taboes.
Je moet goed weten wat wel en niet goed voor jezelf is. Het moet niet ten kostte gaan van je gezondheid en nog meer.

Ik ben helemaal geen medium, ooit af en toe in de zoveel tijd zie ik een verschijning toevallig maar dat is meer persoonlijk voor mijn leven. Ik heb nog genoeg te werken aan mezelf op dit moment en kan dus niet eens een goed medium zijn al zou ik het willen. Het als werk doen lijkt me trouwens ook niet fijn. Als hobby lijkt me het wel wat, maar dat is het misschien voor die Robbert, hoewel het toch werken is. Je hebt toch het idee dat je naar je werk moet op die manier.

Ik wil ook graag met beide benen enigszins op de grond blijven, volgens mij moet je als medium zijnde vaker alles los laten en helemaal de houvast verliezen om uberhaupt contact te kunnen krijgen met elders.

Ik kan dus geen medium zijn omdat ik mezelf bewust afsluit wegens zelfbescherming en voor mijn gezondheid. Open staan is me iets te vermoeiend, hele leven al open gestaan en dan is het een fijn gevoel om rust te hebben in je hoofd, dat je zelf weet wat binnen komt in je geest ook. Dat er geen andere dingen binnen komen maar puur wat van jezelf is.

Laatste kun je weer bij doordenken Maar in paranormale zaken is het gewoon het open staan van je ziel en geest, gesloten zijn kan prettiger zijn dus. Dan stroomt ook niet alles weg of stroomt niet alles naar binnen en heb je de huishouding beter in orde als het ware. Bij mij draait het om de balans in alles. Een gebalanceerd leven dus met alles erop en eraan. Stabiliteit ook en ga zo door. En dat heb je niet als je experimenteert met geesten en nog meer denk ik.

Hoewel ik wel experimenteer in het denken en voelen om dat nog beter te krijgen maar ook dat is werken naar stabiliteit. En misschien kan ik bij 100 procent stabiliteit ooit wel eens poging wagen tot. Maar ook dat gebeurt vanzelf.

Dimensies spreken me trouwens wel aan

Lange post weer, tijd voor koffie
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:02:36 #139
28167 matthijst
pi_33245582
Haha, eindelijk een uitzending gezien. Wat een fijne oplichter is het ook
Hij zei werkelijk helemaal niks spannends:

- graancirkels, oeeeeeeeeeh, die dingen waren niet eens rond. Het enige wat ie zei, terwijl hij zn lachen probeerde in te houden was "dit kan geen mens gemaakt hebben (?)".. Uhm, hoe bedoel je Robbert; die dingen worden vaak genoeg (altijd) door mensen gemaakt, da's gewoon bewezen...
Ook mooi, die buurvrouw: "ja, jammer dat het altijd 's nachts gebeurt".
- die namen; GOOGLE. Kom op zeg, wat een gezwets: ja, je was vroeger die en die... Pfff.... meer dan 200 jaar geleden, dus ver genoeg om niks meer te kunnen veriefieren... Alsjefuckinblieft, zoek de persoon op die in zijn vorig leven mijn opa was en vertel er een paar gerichte dingen over, dan meld ik wel of ze kloppen of niet
- hij wilde niet zeggen wat the suicide kid had gedaan om zichzelf van kant te maken: want hij WIST het gewoon niet, gok ik...
- "ik zie een jongen"... Well, whooptiedoo, dat is goddomme de zoon uit het gezin. 100 euro dat er in die kamer minstens 1 foto van de zoon hing......
- "hij had het over bloemblaadjes".... Pffffff. sjongejonge, daar heeft iedereen wel wat mee, was het niet die poster aan de muur, dan had die vrouw wel gezegd dat pas haar rooie rozen waren uitgevallen....

Neu, ik ben niet overtuigd.... Hooguit meer overtuigd dat het een zieke oplichter is...

Oh ja, de man is a technisch. Hoe verklaart ie dan zijn digitale camera? Of wist ie elke keer de geheugenkaart? Hij kan immers niet met de computer omgaan
pi_33245927
Mevrouw had een joekel van een poster van bloemblaadjes op de keukenmuur en jij blijft beweren dat iedereen daar wel wat mee heeft?

Je bent een in- en intriest figuur. Een kortzichtige domme geit die het gewoon niet wil geloven.
Gaap Goals rulezzz!
pi_33245960
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:58 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Bij mij draait het om de balans in alles. Een gebalanceerd leven dus met alles erop en eraan. Stabiliteit ook en ga zo door. En dat heb je niet als je experimenteert met geesten en nog meer denk ik.
Weegschaal invloeden in je horoscoop?
pi_33246020
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:15 schreef M_Schtoppel het volgende:

Je bent een in- en intriest figuur. Een kortzichtige domme geit die het gewoon niet wil geloven.
Kun je ook erop ingaan zonder op de man/vrouw te spelen? Zo'n zin van jou is toch nergens goed voor?
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:21:15 #143
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33246056
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:17 schreef Stenny het volgende:

[..]

Weegschaal invloeden in je horoscoop?
Ik heb moeten leren om balans aan te brengen Ik ben een tweeling, kun je ook zien als enige balans omdat een tweeling op elkaar lijkt

Maar die balans is dus gewoon belangrijk omdat balans staat voor zekerheid. En in onzekerheid leven is niet de bedoeling in mijn geval. Ik wil zekerheid en dat begint in de eerste plaats in je hele gevoel en stemming. Een stabiel gevoel en dan kun je echt verder bouwen richting de toekomst.

Voorheen was ik helemaal uit balans en dat kwam tevens door hoe ik dacht. Ook mijn zelfbeeld was niet goed en daar heb ik dus de laatste jaren aan moeten werken. Dan zie ik dat als sleutelen aan jezelf, om te komen tot een stabiel iets Ben nog lang niet klaar maar ik krijg vaker van naasten te horen dat ik in goede zin veranderd ben en dat doet wel goed, dat ik niet de enige ben die het merkt maar dat anderen het ook merken aan hoe ik over kom.

Komt misschien technisch over maar het is wel fijn om invloed te hebben op je kijk op de wereld en op jezelf. Dan voel ik me tenminste geen slachtoffer van mijn eigen denken. Die controle erop voelt dus als goed aan Ben niet eens een controle-freak maar enige controle op het gebeuren is toch wel nodig denk ik.

Af en toe ontspoor ik nog wel eens Maar daar leer ik vanzelf weer van. Zolang ik ervan leer is het goed en ik ben pas 28 jaar dus de toekomst zie ik positief in, omdat ik mede uitga dat je als mens zijnde nooit bent uitgeleerd in het leven. Dus ik voel me al stabieler en ga ik door op deze manier dan is het alleen maar goed voor later.
pi_33246092
A: dat bepaal jij niet
B: Hij speelt zelf op de man, Robbert welteverstaan. Hij noemt hem zelfs een oplichter
C: Het geval van de bloemblaadjes is zo overduidelijk dat het gerechtvaardigd is hem zo te noemen. Dan ben je gewoon net zo'n zak hooi als Randi, die het gewoon niet WIL zien.
Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:26:28 #145
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33246173
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
A: dat bepaal jij niet
B: Hij speelt zelf op de man, Robbert welteverstaan. Hij noemt hem zelfs een oplichter
C: Het geval van de bloemblaadjes is zo overduidelijk dat het gerechtvaardigd is hem zo te noemen. Dan ben je gewoon net zo'n zak hooi als Randi, die het gewoon niet WIL zien.
Toch is kalmte beter, ik bedoel. Je laat je op stang jagen en dan verlies je toch het in juiste perspectief denken. Ik heb ook vaker gehad en heb dat nog steeds vaker dat ik opgefokt raak als het ware. En juist door te overhitten verlies je een belangrijk iets en dat is de kalmte en beheersbaarheid.

En vanzelf sta je op die manier buiten jezelf als het ware. Je verliest feeling met jezelf op die manier als je overhit raakt.

Wil je niet de les lezen maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat ik niet meer goed kan denken en ik verlies dan controle op het denken als ik me helemaal laat gaan richting het negatieve.

Kalmte

Nah je doet maar wat je wilt met deze tekst. Ik legde alleen mijn ervaring uit met overhit reageren.
pi_33246310
Ik begrijp je kerel. Ach, zoals ik in het begin al zei, dit soort discussie leidt nergens toe want het valt toch niet te bewijzen. En blijkbaar is dat ook niet de bedoeling want er is in het verleden al zoveel gebeurt dat het anders allang bewezen was.

Moeilijk om er, als heethoofdig typetje, nonchalant onder te blijven.

Gaap Goals rulezzz!
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:43:34 #147
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33246553
Het gaat zoals Mirage ooit zei ook niet zozeer om de bewijzen. Het gaat ook om de ervaring die je zelf opdoet wanneer je iets ziet of hoort of zelf meemaakt. Weet niet zeker of ze het in die context gebruikte.

Maar wat heb je eraan als 100 mensen ineens wel meedoen met een bepaald idee? Wil je persee die 100 overtuigen of ga je je bezig houden met je eigen zoektocht? En richt je je op die andere 10. Die 100 mensen kun je wel naar luisteren of ze wat zinnigs te zeggen hebben dat past, maar past het helemaal niet en doet het meer goed dan slecht, dan kun je beter op ignore-modus gaan.

Mensen overtuigen is niet mijn doel meer, ik wil gewoon mezelf ontwikkelen op zoveel mogelijk manieren en als er iemand is die meedenkt of meediscussiert op een manier die in mijn straatje past dan doe ik lekker mee.

Ligt iemand niet in mijn straatje of komt iemand met uitspraken die niet in mijn straatje passen op het moment dan ga ik gewoon wat anders doen en richt ik me op de positieve inbreng.

Ook een fijne manier van leven Je richten op het opbouwende en positieve.

Heethoofdig was ik trouwens ook, ik hapte ook sneller en sneller maar ik wil dat nergens meer doen, hoewel de verleiding soms groot is Maar laat ik me gaan in het negatieve dan zie ik dat als zwakte.. Ik wil relaxt leven een beetje. Maar wel actief blijven. Dus zoals ik al zei richt ik me op het opbouwende karakter van alles.

Je richten op het negatieve afbouwende karakter heeft denk ik sowieso weinig zin. Dan breek je af. Hoewel afbreken af en toe ook zinvol kan zijn als iets niet aangenaam is.
pi_33246637
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:21 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zolang ik ervan leer is het goed en ik ben pas 28 jaar dus de toekomst zie ik positief in, omdat ik mede uitga dat je als mens zijnde nooit bent uitgeleerd in het leven. Dus ik voel me al stabieler en ga ik door op deze manier dan is het alleen maar goed voor later.
Prima instelling.
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:47:31 #149
28167 matthijst
pi_33246663
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:15 schreef M_Schtoppel het volgende:
Mevrouw had een joekel van een poster van bloemblaadjes op de keukenmuur en jij blijft beweren
Wist niet zeker of die poster er in haar oude huis ook al zat: ze was toch verhuisd ondertussen?
Dus als die gast tegen haar over bloemblaadjes praatte in haar oude huis en ze had die poster nog niet, dan heeft ze hem pas na zijn "voorspelling" gekocht. Had ze hem al wel, dan zal hij hem ongetwijfeld gezien hebben: dat ding was enorm
pi_33246734
Ik heb er echt totaal geen moeite mee als iemand er niet in gelooft of niet wil geloven. Prima! Is zijn of haar goed recht.

Waar ik WEL moeite mee heb is dan de houding die ze in 99% van de gevallen hebben waarbij ze ons voor gek verslijten en ons niet in onze waarde laten.
Gaap Goals rulezzz!
pi_33246835
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Het gaat zoals Mirage ooit zei ook niet zozeer om de bewijzen. Het gaat ook om de ervaring die je zelf opdoet wanneer je iets ziet of hoort of zelf meemaakt. Weet niet zeker of ze het in die context gebruikte.
Voor mij tellen inderdaad de vertelde ervaringen van mensen het zwaarste; de 'bewijzen' zoals bijvoorbeeld Robbert die probeert te geven (?), komen op mij, net zoals op veel sceptici hier, eerder in zijn nadeel over.

Het verhaal bijvoorbeeld van Lizzie in de Vriendin van deze week, die zegt elfjes en natuurwezens te zien, neem ik serieus. Ik denk niet dat zij de boel voor de gek houdt om interessant te doen. Ik lees/hoor dus iemands verhaal en laat mijn gevoel spreken of ik dit aannemelijk vind klinken. Veel van dit soort ervaringen speelt zich m.i. sowieso op astraal niveau af.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:03:09 #152
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33247105
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:53 schreef Stenny het volgende:

[..]

Voor mij tellen inderdaad de vertelde ervaringen van mensen het zwaarste; de 'bewijzen' zoals bijvoorbeeld Robbert die probeert te geven (?), komen op mij, net zoals op veel sceptici hier, eerder in zijn nadeel over.

Het verhaal bijvoorbeeld van Lizzie in de Vriendin van deze week, die zegt elfjes en natuurwezens te zien, neem ik serieus. Ik denk niet dat zij de boel voor de gek houdt om interessant te doen. Ik lees/hoor dus iemands verhaal en laat mijn gevoel spreken of ik dit aannemelijk vind klinken. Veel van dit soort ervaringen speelt zich m.i. sowieso op astraal niveau af.

Het komt dan ook over alsof je er een wetenschap van wilt maken, en dat is denk ik sowieso onmogelijk omdat ieder mens anders is. De psychologie als wetenschap is niet eens een echte wetenschap als je het mij vraagt. Omdat je toch bij ieder mens een andere manier van handelen moet gebruiken, dan is het gevoelsmatig en bij gevoel kun je niet zo snel zeggen dat 1+1 =2. Hoewel ik soms denk dat je het denken wilt kunt beheersen soms

Een wetenschap van het paranormale, dan heb je iets vastgelegd dat bij 1000 mensen anders is. En wat wil je bewijzen? Je wilt mensen overhalen dat ze iets geloven? Is het niet beter om mensen zelf tot het besef te laten komen dat er iets is? Geloof ook niet dat mensen zomaar iets geloven wat ze zelf niet meemaken. Als je als blinde nooit gezien hebt, dan weet je ook niet wat het is om te zien, ik bedoel, hoe overtuig je een blinde hoe de wereld eruit ziet voor de niet-blinden?

Als iemand mij verteld dat hij of zij geesten ziet, dan neem ik dat vanzelf wel aan. Ik twijfel dan wel aan de mentale gezondheid en of het niet gezien is in een vermoeide bui of wat anders. Of dat het gebeurt net na het wakker worden uit een droom of wat dan ook. Maar ik geloof dus dat ze denken iets te zien of voelen. Wat het is, dat is de vraag dan maar weer. Het kan dan van alles zijn.

Ik geloof dus dat mensen wat zien, maar ik geloof niet dat wat ze zien meteen hetgeen is wat ze denken te zien Het kan van alles zijn. En misschien is het bij 1 van de 100 daadwerkelijk hetgeen waarvan ze denken dat het is En wat het is, dat is de grote vraag. Omdat het geen stuk chocolade is of wat anders. Doordat het ontastbaar is, weet je zelden zeker wat het is.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:13:41 #153
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33247413
Dat productie-bedrijf van Irene Moors is trouwens bedoeld om zich alleen bezig te houden met het paranormale. Misschien wilt ze half Nederland overtuigen ervan. Maar goed, wat krijg je dan voor zender vraag ik me af. Vooral als de nadruk wordt gelegd op bewijslast brengen krijg je nogal een agressieve manier van tv maken, alsof mensen die niet geloven geen recht hebben tot het niet geloven.

Er zullen altijd mensen zijn die niet geloven of bang zijn om te geloven of gewoon zo in de wereld staan dat ze zich alleen bezig houden met het normale. Zoals een oom van mij, die vindt het zonde van de tijd dat mensen zich bezig houden ermee en vindt het gekkigheid en onzin. Die mensen die zijn toch stug van denken en die gaan echt niet ineens heel anders in de wereld staan daardoor. Ik zou niet eens eraan denken om mijn oom te overtuigen van het een en ander. Omdat het gewoon een gedachte is voor mezelf, een ervaring over het een en ander. Dus waarom zou die ander ook die ervaring moeten hebben? We zijn toch allemaal anders van denken of niet soms?

Is het dus nodig dat meer mensen geloven? Wat bereik je ermee? Een massaal geloof in het paranormale? En wat kun je daarmee doen?

[ Bericht 21% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 20-12-2005 16:18:46 ]
pi_33247929
quote:
Dat productie-bedrijf van Irene Moors is trouwens bedoeld om zich alleen bezig te houden met het paranormale. Misschien wilt ze half Nederland overtuigen ervan. Maar goed, wat krijg je dan voor zender vraag ik me af. Vooral als de nadruk wordt gelegd op bewijslast brengen krijg je nogal een agressieve manier van tv maken, alsof mensen die niet geloven geen recht hebben tot het niet geloven.
Irene's productiebedrijf House of Television is gelieerd aan het op hetzelfde adres gevestigde House of Talent, het boekingskantoor van Robbert. Dat zijn dus 2 handen op 1 buik.

'House of talent houdt zich bezig met personal management en coaching van TV personalities', zo is er op de site te lezen. Daar zit geen zendingsdrang in voor de boodschappen van de 'andere kant'. Dit bedrijf 'verkoopt' tv-persoonlijkheden met een kunstje. Gewoon commercie.

Zo kun je Rob de tuinman of kok Rudolph inhuren voor een workshop, winkelopening of andere gelegenheid. Daarnaast verkopen ze ook boeken en andere merchandise van deze persoonlijkheden. Robbert lijkt me gewoon een van hun nieuwe 'producten' . Zijn verkoopbare 'kunstje' is dan alleen niet koken, klussen of tuinieren, maar medium-zijn.
pi_33248087
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Die manier van televisie maken wordt inderdaad wel een beetje gehanteerd. Bij gebeurtenissen en fenomenen schieten de experts en Robbert in het programma al meteen in de defensieve hoek, om direct tegen sceptici in te gaan. Zoals bij die graancirkel: "Dit kan nooit door mensen gemaakt zijn", dat was de eerste reactie.
En ook die commentaren van die fotografen op de foto's

Dit komt soms een beetje geforceerd over.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:43:48 #156
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33248250
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:31 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zo kun je Rob de tuinman of kok Rudolph inhuren voor een workshop, winkelopening of andere gelegenheid. Daarnaast verkopen ze ook boeken en andere merchandise van deze persoonlijkheden. Robbert lijkt me gewoon een van hun nieuwe 'producten' . Zijn verkoopbare 'kunstje' is dan alleen niet koken, klussen of tuinieren, maar medium-zijn.
Dus in principe wordt hij gebruikt? Zo kun je het dan ook zien. Hij wordt gewoon gebruikt als het ware. Maar dat is toch overal op tv in principe. Niet overal natuurlijk maar het gaat vaak om geld in het laatje brengen. Maar dan is het ook wel werken.

Alleen wordt je dan gewoon van alle kanten gepushed ook. Kan me best voorstellen dat er een script in die hele serie zit. Dat het niet helemaal spontaan gebeurt ook. Dat er richtlijnen zijn wat gezegd moet worden. Dat alles van te voren al enigszins in kaart is gebracht ook.
pi_33248298
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:43 schreef Dromenvanger het volgende:

Alleen wordt je dan gewoon van alle kanten gepushed ook. Kan me best voorstellen dat er een script in die hele serie zit. Dat het niet helemaal spontaan gebeurt ook. Dat er richtlijnen zijn wat gezegd moet worden. Dat alles van te voren al enigszins in kaart is gebracht ook.
Dat blijft het twistpunt tussen de gelovigen en de ongelovigen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:46:23 #158
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33248321
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:37 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Die manier van televisie maken wordt inderdaad wel een beetje gehanteerd. Bij gebeurtenissen en fenomenen schieten de experts en Robbert in het programma al meteen in de defensieve hoek, om direct tegen sceptici in te gaan. Zoals bij die graancirkel: "Dit kan nooit door mensen gemaakt zijn", dat was de eerste reactie.
En ook die commentaren van die fotografen op de foto's

Dit komt soms een beetje geforceerd over.
Inderdaad geforceerd. Geen neutrale benadering en de kijkers geen kans bieden om zelf een mening te vormen. In principe zou je het beste gewoon iemand erbij moeten nemen die feiten weerlegd en dat 2 mensen in discussie gaan die verschillend denken. Met 1 iemand die gewoon de scheidsrechter is. Dat er een debat wordt gevoerd.

Mensen een mening opdringen is gewoon een soort van hersenspoeling. Je hebt altijd mensen die zaken meteen als waar aannemen.

Discovery channel vind ik dan anders natuurlijk. Die komen vaker met de mogelijkheid dat het niet kloppend kan zijn allemaal. Die proberen tenminste zichzelf wel eens tegen te spreken, omdat ze zelf niet ervan uitgaan dat ze meteen gelijk hebben. Vandaar onderzoekend, je moet toch als onderzoeker ook eens aan jezelf twijfelen of niet soms? Ga je ervan uit dat je zelf altijd gelijk hebt, dan ben je niet eens een echte onderzoeker meer.

Zeker in deze zaken weet je niet snel of je gelijk hebt, dus iets dat sowieso twijfelachtig is zul je dan ook wat meer met twijfel moeten brengen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:47:31 #159
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33248353
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:45 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat blijft het twistpunt tussen de gelovigen en de ongelovigen.

Ik twijfel nog. Ik weet niet hoe het programma in elkaar gezet wordt, dan zou je achter de schermen moeten werken ook. Dan zie je hoe alles wordt voorbereidt als het ware. En of er gemanipuleerd wordt ook.

Misschien is dat hele programma in eerste instantie bedoeld als "sensatie-tv".
pi_33248420
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:47 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik twijfel nog. Ik weet niet hoe het programma in elkaar gezet wordt, dan zou je achter de schermen moeten werken ook. Dan zie je hoe alles wordt voorbereidt als het ware. En of er gemanipuleerd wordt ook.
Ik heb hetzelfde gevoel hier. Ik twijfel ook nog, allereerst heb ik zelf ook wel een idee dat er "meer is" en ten tweede vind ik die Robbert een sympathieke uitstraling en manier van overkomen hebben. Ieder geval beter sympathieker dan Char. Waardoor ik hem niet meteen als een charlatan ziet.
pi_33248459
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:47 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Misschien is dat hele programma in eerste instantie bedoeld als "sensatie-tv".
Dat blijft een belangrijk aspect, zeker als het voor commerciële televisiezenders wordt geproduceerd.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:52:14 #162
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33248488
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:49 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde gevoel hier. Ik twijfel ook nog, allereerst heb ik zelf ook wel een idee dat er "meer is" en ten tweede vind ik die Robbert een sympathieke uitstraling en manier van overkomen hebben. Ieder geval beter sympathieker dan Char.
Moet het programma nog eens bekijken, dus ik ben hier een mening aan het geven zonder dat ik het ooit gezien heb maar goed, ik geef gewoon mijn eerste indruk weer.

Heb wel bij mijn oma in de prive gelezen over zaken die hij doet, ( jah, bij mijn oma die de prive koopt ) En ook daar wilden ze ook weer hard overtuigen dat Irene Moors met haar overleden moeder praatte. Ze brengen het dan zo van, het gaat niet om het feit dat het een mooie ervaring is. Het draait erom dat het een spektakel is en dat iedereen het moet geloven. Ze willen het van de daken schreeuwen. En of dat de bedoeling is ervan, dat betwijfel ik dus? Ik bedoel, is dat wel juist? Maar of het juist en mooi is om te zien en te kijken dat is dan van iedereen persoonlijk afhankelijk.

Moet het een circus worden dus? Een rariteiten circus?

Mijn oma durft niet eens te kijken naar het programma dus Zo zie je maar dat een aantal mensen bang is voor zulke zaken.
pi_33248544
quote:
Dus in principe wordt hij gebruikt? Zo kun je het dan ook zien. Hij wordt gewoon gebruikt als het ware. Maar dat is toch overal op tv in principe. Niet overal natuurlijk maar het gaat vaak om geld in het laatje brengen. Maar dan is het ook wel werken.
Je kunt rustig stellen dat Irene Moors en consorten geen objectieve beschouwers zijn. Ze hebben zelf commerciële belangen bij de prestaties van Robbert. (Hoe interessanter hij wordt gevonden, hoe meer hij oplevert) Je zou kunnen zeggen dat hij wordt 'gebruikt'. Hij is immers niet begonnen als televisie-medium en dat zal ook niet zijn oorspronkelijke roeping zijn geweest.

Maar ik geloof best dat hij er een leuk honorarium voor terugkrijgt, om maar te zwijgen van de bekendheid en aandacht.
pi_33248556
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:03 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik geloof dus dat mensen wat zien, maar ik geloof niet dat wat ze zien meteen hetgeen is wat ze denken te zien Het kan van alles zijn. En misschien is het bij 1 van de 100 daadwerkelijk hetgeen waarvan ze denken dat het is En wat het is, dat is de grote vraag. Omdat het geen stuk chocolade is of wat anders. Doordat het ontastbaar is, weet je zelden zeker wat het is.
Wat mij bestaan er vele, ontelbare dimensies, en zijn die, allemaal op hun manier, waar, dus ook bijvoorbeeld de droomdimensie...
pi_33248587
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:13 schreef Dromenvanger het volgende:

Dat productie-bedrijf van Irene Moors is trouwens bedoeld om zich alleen bezig te houden met het paranormale. Misschien wilt ze half Nederland overtuigen ervan. ok die ervaring moeten hebben? We zijn toch allemaal anders van denken of niet soms?

Is het dus nodig dat meer mensen geloven? Wat bereik je ermee? Een massaal geloof in het paranormale? En wat kun je daarmee doen?
Ik denk niet dat dit het doel is; eerder iets wat leeft en aanspreekt terug naar de mensen brengen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:56:55 #166
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33248631
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:54 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Maar ik geloof best dat hij er een leuk honorarium voor terugkrijgt, om maar te zwijgen van de bekendheid en aandacht.
En dan kun je je weer afvragen of je goed bezig bent als je het doet om de bekendheid? Sta je dan nog stevig in je eigen schoenen? Ik bedoel, komen dan de oorspronkelijke intenties wel nog naar voren? Ga je dan niet voor de roem? Zelfs al geef je niets om roem, roem doet altijd wat met je. Je zult dan altijd met een bepaalde instelling bezig zijn als je op tv verschijnt.
pi_33248645
quote:
Ik denk niet dat dit het doel is; eerder iets wat leeft en aanspreekt terug naar de mensen brengen.
Iets wat leeft een aanspreekt naar de mensen brengen levert geld op. Daar willen mensen namelijk wel voor betalen.
pi_33248678
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:54 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Daar hebben we het nog niet echt over gehad. Ik ben razend benieuwd of Robbert hiervoor betaald krijgt. Is er niet een interne medewerker van Moors die hier uit de school wil klappen?
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:59:14 #169
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33248706
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:54 schreef Stenny het volgende:

[..]

Wat mij bestaan er vele, ontelbare dimensies, en zijn die, allemaal op hun manier, waar, dus ook bijvoorbeeld de droomdimensie...
Jah, vele verschillende dimensies. Ik voel ze soms tegelijk achter elkaar liggen of naar me toekomen en nog meer, soms lijken die dimensies verweven te zijn in elkaar en dan denk ik dat ze ontleed moeten worden of iets dergelijks Dat je ze moet ontleden om ze zichtbaar te krijgen. Dat je dus eerst deze dimensie voor jezelf moet ontleden waar ik nu in leef. Als ik deze heb gehad ga ik dan weer over naar de volgende.. Dan zit ik ff niet in deze dimensie ook. Dan lijkt er 100 werelden te zijn hierachter waar ik ooit naar toe kan gaan en makkelijk weer terug kan komen naar deze

Maar ook dit is iets waar ik me niet actief mee bezig hou, of liever gezegd, mee wil bezig houden. Ik wil dat het vanzelf gaat, en ik ben dus ook van mening dat het leven op een gegeven moment vanzelf gaat als je op het juiste pad zit. Dan hoef je niet meer zo je best te doen als het ware, dan gebeurt hetgeen dat moet gebeuren omdat je positief bent en wat moet gebeuren gebeurt toch wel.

Die dimensies blijven interessant Het voelt gewoon als een andere wereld aan.
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:01:14 #170
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33248770
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:55 schreef Stenny het volgende:

[..]

Misschien mensen vermaken? Ik bedoel het is ook entertainment misschien? Mensen vermaken en bezig houden met hun eigen bezigheden?

Maar ik weet het niet. Eerste zaak is vaak bestaansrecht opbouwen als je een programma hebt, dus het moet in eerste instantie bekeken worden ook. En het programma moet zichzelf terug verdienen.

Maar dan nog kun je als uitgangspunt hebben dat je mensen wilt aanspreken natuurlijk, daar draait het hele televisie maken om.
pi_33248805
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:59 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Die dimensies blijven interessant
pi_33249014
quote:
Daar hebben we het nog niet echt over gehad. Ik ben razend benieuwd of Robbert hiervoor betaald krijgt. Is er niet een interne medewerker van Moors die hier uit de school wil klappen?
Hij zou gek zijn als hij het voor niets deed. Zowel House of Television (Moors et al) als RTL verdienen geld met zijn programma. Binnenkort gaat Robbert readings in het land doen. Ben benieuwd of ze entree gaan heffen en wat hij dan gaat kosten.

De andere persoonlijkheden uit de stal van House of Talent kosten ergens tussen de 1900 en 4000 euro voor 2 uurtjes optreden.
pi_33249074
Lijkt mij logisch dat hij hier betaald voor krijgt
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:13:31 #174
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33249140
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:02 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik probeer altijd de omgeving zo goed mogelijk op te vangen, finesse krijgen met de omgeving. Ook als ik buiten ben probeer ik zo goed mogelijk aan te voelen hoe deze realiteit in elkaar steekt. En dan kom ik soms met ideeën dat er bijvoorbeeld meerdere lagen zijn in het universum en dat je door die lagen heen kunt bewegen als het ware Maar dat is gewoon een manier van aanpak hier. De omgeving begrijpen en goed aanvoelen. En wat goed is dat weet ik vaak uit mezelf wel.

Een goed gevoel voelt goed en daar hoef je niet bij te twijfelen. Dan twijfel ik dus ook niet over de zin of onzin van wat ik aan het doen ben. En wat ik uiteindelijk wil bereiken weet ik ongeveer maar dat is een 10 jaren plan hier.

Hoewel ik dus echt lekker in mijn vel zit, mede door de uitdaging van het willen begrijpen van alles. En door het te begrijpen en door het voor mezelf in kaart te brengen ontstaan weer mogelijkheden.

Maar goed, met beide benen op de grond dus. Zoals Iteejer zei ooit, een anker aanbrengen.

Aarde is nog altijd een van de elementen. Misschien is aarde voor mij bedoeld om terug te keren op aarde. De houvast, de zwaartekracht richting de aarde toe. En dat is dan nodig mocht ik ooit deze dimensie helemaal kunnen verlaten. ( heb dat wel eens gedaan in bed door te reizen maar ik wil het ook overdag kunnen als ik helemaal kan bewegen ergens heen, wakker zijn in de droom misschien of wat anders)

Tijd voor koffie weer Koffie is nodig om het voelen en denken soms te stimuleren. Misschien een foute manier maar het houdt me ook op aarde

Ik zie de toekomst weer rooskleurig in En als dat het geval is, dan gaat het ..

Goed
pi_33252026
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 17:13 schreef Dromenvanger het volgende:

Goed
Inderdaad: je bent jezelf goed en bewust aan het ontwikkelen.

Reizen kun je op vele manieren, ik zie mijzelf als een wereldreiziger zoals Henk de Velde, maar dan ook in geest, ontberingen gehad, maar vooral veel successen boeken op jezelf en heerlijk genieten.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:34:05 #176
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33253366
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:51 schreef Stenny het volgende:

[..]

Reizen kun je op vele manieren, ik zie mijzelf als een wereldreiziger zoals Henk de Velde, maar dan ook in geest, ontberingen gehad, maar vooral veel successen boeken op jezelf en heerlijk genieten.
Inderdaad, succes boeken op jezelf is fijn Ik heb vandaag weer gewerkt aan mezelf en voel me voldaan. Alsof je bij ieder knelpunt dat je opheft een zege voert of iets dergelijks. Een doelpunt scoren en de stand bijwerken steeds. Alsof er een stand wordt bijgehouden ergens extern. Dat je punten moet incasseren en punten kunt scoren ook. En dat de score uiteindelijk toch vast blijft staan maar het spel gaat altijd door. Maar de score wordt dus continu bijgehouden, zelfs als je slaapt.

Nu wel op de bank liggen en ontspannen want de hele dag bezig zijn is ook niet alles. Rust nu. Dus dan zet ik de pc gewoon ff uit.

Kijken of ik op de bank tot "extreme" rust kan komen.

En dan heb ik nu weer ff zin om door te gaan, dus ik doe gewoon waar ik zin in heb

Als het moment daar is ga ik vanzelf op de bank liggen, dat gaat vanzelf toch? Ik bedoel, , het gaat uiteindelijk allemaal vanzelf. Met een beetje aansturing her en der.
pi_33261614
Ik heb dit issue een tijdje niet meer gevolgd, dus ik weet niet wat hier allemaal gepost is. Ik neem aan dat de meerderheid nog steeds gelooft in die Robbert? Of beginnen sommigen te twijfelen?

Wat ik trouwens niet snap; als je die alien-foto's van hem niet serieus neemt, waarom twijfel je dan niet aan zijn gehele integriteit?
pi_33262880
Weet iemand of er ook een herhaling van de afleveringen is?
pi_33263356
quote:
Op woensdag 21 december 2005 00:00 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
Weet iemand of er ook een herhaling van de afleveringen is?
Op 1 januari is de laatste aflevering in deze serie te zien om 21:00 uur bij RTL4.
De 4 afleveringen worden herhaald op donderdag 16, 23, 30 maart en 6 april om 20.30 uur op RTL7.
pi_33266708
Ik heb zijn boek nu uitgelezen. De ervaringen die hij vertelt zijn interessant, maar gaan ook vaak boven mijn pet. Hij zegt ook dat het rationeel moeilijk te bewijzen is, daarom blijft het gewoon een kwestie van geloven of niet.
Ik twijfel nog steeds, want ik kan me niet voorstellen dat hij zo'n groot deel van zijn leven zich bezighoudt met een "grap".
pi_33267550
Een hele lang tijd geleden was er eens een reportage van een paranormale in Brazilië, de man was heel overtuigend en hij werd dan ook zeer geprezen in zijn omgeving. Soms waren er lichtflitsen bij deze man waar te nemen. Dit gebeurde meestal het 's avonds. De onderzoekers bleven dan ook op één kamer met de man slapen. En inderdaad af en toe was er een lichtflits te zien. Toen besloten de onderzoekers om een camera te instaleren. En jawel hoor, de man die altijd zo overtuigend was geweest had een apparaatje dat lichtflitsen produceerde onder zijn deken en dit werd met de camera geregistreerd. Toen de onderzoekers hem hiermee confronteerden wilde hij er niets van weten. Het hele dorp bleef in de man geloven ondanks dat men had gefilmd dat hij de lichtflitsen zelf produceerde. Verder had de man ook nog stigma's enz. Ik geloof dat iedereen een energieveld om zich heen heeft, maar dat sommigen er meer van maken dan het in werkelijk is. Wat is wijs? Dat maakt iedereen voor zichzelf uit. De waarheid zal ooit aan het licht komen.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_33268061
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:15 schreef Tulio het volgende:
Een hele lang tijd geleden was er eens een reportage van een paranormale in Brazilië, de man was heel overtuigend en hij werd dan ook zeer geprezen in zijn omgeving. Soms waren er lichtflitsen bij deze man waar te nemen. Dit gebeurde meestal het 's avonds. De onderzoekers bleven dan ook op één kamer met de man slapen. En inderdaad af en toe was er een lichtflits te zien. Toen besloten de onderzoekers om een camera te instaleren. En jawel hoor, de man die altijd zo overtuigend was geweest had een apparaatje dat lichtflitsen produceerde onder zijn deken en dit werd met de camera geregistreerd. Toen de onderzoekers hem hiermee confronteerden wilde hij er niets van weten. Het hele dorp bleef in de man geloven ondanks dat men had gefilmd dat hij de lichtflitsen zelf produceerde. Verder had de man ook nog stigma's enz. Ik geloof dat iedereen een energieveld om zich heen heeft, maar dat sommigen er meer van maken dan het in werkelijk is. Wat is wijs? Dat maakt iedereen voor zichzelf uit. De waarheid zal ooit aan het licht komen.
Heee Tulio! Welkom hier, super dat je hierheen bent gekomen. Dat is vreemd, iemand die je al lang kent van andere fora ook hier te zien. Alles wordt één.

Sten

[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 21-12-2005 11:34:45 ]
pi_33268118
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:16 schreef Netflier het volgende:
Ik heb dit issue een tijdje niet meer gevolgd, dus ik weet niet wat hier allemaal gepost is. Ik neem aan dat de meerderheid nog steeds gelooft in die Robbert? Of beginnen sommigen te twijfelen?

Wat ik trouwens niet snap; als je die alien-foto's van hem niet serieus neemt, waarom twijfel je dan niet aan zijn gehele integriteit?
Niet alles is zwart/wit. Gaven hebben betekent niet dat je ook onbedoeld (?) een scheve schaats kan rijden, maar ik houd het wat betreft Robbert open. Hoewel de orbs foto's echt wat anders zijn dan waarvoor Robbert en velen ze houden, dus op dat vlak vind ik hem te onkritisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 21-12-2005 11:35:34 ]
pi_33272311

Orbs op speurders.nl
JJ72 - Heat
pi_33273875
Wow, en zie die orbs eens plassen vormen op straat!
pi_33276234
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:46 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Inderdaad geforceerd. Geen neutrale benadering en de kijkers geen kans bieden om zelf een mening te vormen. In principe zou je het beste gewoon iemand erbij moeten nemen die feiten weerlegd en dat 2 mensen in discussie gaan die verschillend denken. Met 1 iemand die gewoon de scheidsrechter is. Dat er een debat wordt gevoerd.

Mensen een mening opdringen is gewoon een soort van hersenspoeling. Je hebt altijd mensen die zaken meteen als waar aannemen.

Discovery channel vind ik dan anders natuurlijk. Die komen vaker met de mogelijkheid dat het niet kloppend kan zijn allemaal. Die proberen tenminste zichzelf wel eens tegen te spreken, omdat ze zelf niet ervan uitgaan dat ze meteen gelijk hebben. Vandaar onderzoekend, je moet toch als onderzoeker ook eens aan jezelf twijfelen of niet soms? Ga je ervan uit dat je zelf altijd gelijk hebt, dan ben je niet eens een echte onderzoeker meer.

Zeker in deze zaken weet je niet snel of je gelijk hebt, dus iets dat sowieso twijfelachtig is zul je dan ook wat meer met twijfel moeten brengen.
Ik denk dat als je mensen hier over laat debateren dat je dan een heel saai programma krijgt. Maar je kan wat Robbert en het onderwerp betreft ontzettend leuke dingen doen om het interessant te maken. De doelgroep van de show is volgens mij ook de gemiddelde theemuts die zich hier normaal gesproken niet mee bezig houdt.
Discovery Channel benaderd het weer van de andere kant. Ze gaan op zoek naar bewijzen van bestaan, wat overigens wel leuke televisie opleverd. Alleen is het altijd vanuit een wetenschappelijke benadering. In principe de andere kant dan die van Iren en Robbert.
Ja
pi_33276853
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:21 schreef KoudeVrouw het volgende:
[afbeelding]

Orbs op speurders.nl
Zijn die orbs tegenwoordig ook al te koop?
pi_33277533
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:50 schreef Stenny het volgende:

[..]

Zijn die orbs tegenwoordig ook al te koop?
Krijg je gratis bij de auto.
Ja
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2005 @ 16:46:38 #189
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33278841
Dat zijn gewoon regendruppels.
Kijk maar naar het zijraam van de auto.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_33279750
quote:
Dat zijn gewoon regendruppels.
Kijk maar naar het zijraam van de auto.
No shit, Sherlock
pi_33280095
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:44 schreef Stenny het volgende:

[..]

Heee Tulio! Welkom hier, super dat je hierheen bent gekomen. Dat is vreemd, iemand die je al lang kent van andere fora ook hier te zien. Alles wordt één.

Sten
Hee Sten! Leuk je hier te zien. Vreemd maar wel lekker.
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
pi_33280307
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:19 schreef Tulio het volgende:

[..]

Hee Sten! Leuk je hier te zien. Vreemd maar wel lekker.
  woensdag 21 december 2005 @ 17:57:24 #193
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33281307
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:30 schreef Bboy het volgende:

[..]

Ik denk dat als je mensen hier over laat debateren dat je dan een heel saai programma krijgt. Maar je kan wat Robbert en het onderwerp betreft ontzettend leuke dingen doen om het interessant te maken. De doelgroep van de show is volgens mij ook de gemiddelde theemuts die zich hier normaal gesproken niet mee bezig houdt.
Discovery Channel benaderd het weer van de andere kant. Ze gaan op zoek naar bewijzen van bestaan, wat overigens wel leuke televisie opleverd. Alleen is het altijd vanuit een wetenschappelijke benadering. In principe de andere kant dan die van Iren en Robbert.
Maar waarom is er dan geen tussenweg mogelijk? Ik vind discovery ook niet altijd even boeiend nee, maar een programma dat overkomt alsof ieder wonder mogelijk is, dat is dan weer teveel van het goede. Een kritische kijk op de materie erin brengen, en niet alles brengen alsof het ene wereldwonder na het andere geschiedt.

Maar goed, het zal inderdaad wel gericht zijn op een bepaalde doelgroep. Voor de mensen die direct geloven waarschijnljik ook. Mensen die al snel zichzelf voor de gek laten houden en meteen met open mond staan te kijken wanneer er iets beweerd wordt.
pi_33298817
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:21 schreef KoudeVrouw het volgende:
[afbeelding]

Orbs op speurders.nl
en deze?
pi_33304842
quote:
Op donderdag 22 december 2005 07:19 schreef kleinetrom het volgende:

[..]

en deze?
[afbeelding]
Kijk eens naar die blauwe lichtjes boven, die orbs worden door allerlei lichtbronnen veroorzaakt...
pi_33318778
Ik geloofde hem, maar nu begin ik steeds meer te twijfelen.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_33326875
pi_33327518
quote:
Dat is wel weer de andere kant he. Eerst altijd beweren dat een medium te vaag is, en nu is de volgende kritiek te veel voltreffers

Maar ik ben het er wel mee eens, dat die informatie over die genverbrander bijvoorbeeld, vooraf van het internet kan zijn gehaald. Die mogelijk bestaat.
pi_33328045
quote:
Ja, volgens mij heeft Nanninga hier meegelezen, want het volgt exact wat wij hier allemaal besproken hebben (is Nanninga daarmee (ook) een fraudeur? ). Punt van kritiek: dat sceptici bepaald niet objectief zijn (zoals ze zelf graag denken), bewijzen zinnen als:

"Zakenvrouw Irene Moors zat er gelukzalig bij."

"Als een medium of paragnost zoveel voltreffers scoort, dan mag je veronderstellen dat er bedrog in het spel is."

"Wat Geller deed was een amusante act. Hij speelt toneel voor mensen die naïef genoeg zijn om hem serieus te nemen, en de rest kan er ook plezier aan beleven."

"Robbert van den Broeke speelde eveneens een rol, maar het was een ondermaats toneelstuk. Met behulp van geveinsde visioenen en emoties, wat verbale handigheid, stereotype maniertjes en het draaiboek van Irene probeerde hij zich voor te doen als een medium uit een slechte B-film."

Het hele stuk stikt van de suggestie; precies de reden dat ik sceptici vaak helemaal niet wetenschappelijk vind! Houd het dan zakelijk, word niet persoonlijk, houd je dan aan de feiten en als je iets suggereert, zet er dan consequent bij: dit is een stelling.
Maar goed, dat wil niet zeggen dat er inderdaad iets niet straight is in het hele fenomeen dat neergezet wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stenny op 22-12-2005 23:32:33 ]
pi_33328922
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..] en ik ben dus ook van mening dat het leven op een gegeven moment vanzelf gaat als je op het juiste pad zit. Dan hoef je niet meer zo je best te doen als het ware, dan gebeurt hetgeen dat moet gebeuren omdat je positief bent en wat moet gebeuren gebeurt toch wel.
Ah. Vandaar dat ik niets snap van dat geforceerde gewouwel van je
pi_33329870
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:18 schreef Stenny het volgende:

[..]
"Wat Geller deed was een amusante act. Hij speelt toneel voor mensen die naïef genoeg zijn om hem serieus te nemen, en de rest kan er ook plezier aan beleven."
Geller is al jaren geleden ontmaskert door James Randi. De goochelaar Randi kan exact hetzelfde met lepels als Geller. Bovendien kon Geller geen lepels buigen toen hij te gast was in de Tonight Show. Reden: James Randi had voorzorgmaatregelen genomen zodat hij de truuk niet kon uithalen. Het is gewoon in en in triest dat deze man onder het mom van 'paranormale gaves' fortuin maakt. Maar ja, zo zijn er wel meer. Zie Robbert. Dit soort hersenkwakzalvers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Als je kan goochelen, goochel dan. Maar hang niet het medium uit als je dat niet bent. Neem een voorbeeld aan Ian Rowland. Die kan alles wat mediums zeggen (gedachtenlezen etc.) maar is goochelaar....
pi_33336485
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:58 schreef onemangang het volgende:

[..]

Geller is al jaren geleden ontmaskert door James Randi. De goochelaar Randi kan exact hetzelfde met lepels als Geller. Bovendien kon Geller geen lepels buigen toen hij te gast was in de Tonight Show. Reden: James Randi had voorzorgmaatregelen genomen zodat hij de truuk niet kon uithalen. Het is gewoon in en in triest dat deze man onder het mom van 'paranormale gaves' fortuin maakt. Maar ja, zo zijn er wel meer. Zie Robbert. Dit soort hersenkwakzalvers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Als je kan goochelen, goochel dan. Maar hang niet het medium uit als je dat niet bent. Neem een voorbeeld aan Ian Rowland. Die kan alles wat mediums zeggen (gedachtenlezen etc.) maar is goochelaar....
Van den Broeke is een verhaal apart en niet te vergelijken met Geller.
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:49:36 #203
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33337052
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:09 schreef Stenny het volgende:

[..]

Van den Broeke is een verhaal apart en niet te vergelijken met Geller.
Gelukkig dat je toch nog een beetje in hem gelooft Stenny!
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33337769
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:58 schreef onemangang het volgende:

[..]

Wat hebben al die andere gasten met Robbert te maken? Zoals Stenny zei Robbert is een geval apart, en hoort in mijn ogen zeker niet thuis in het rijtje kwakzalvers...
pi_33337946
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:31 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Wat hebben al die andere gasten met Robbert te maken? Zoals Stenny zei Robbert is een geval apart, en hoort in mijn ogen zeker niet thuis in het rijtje kwakzalvers...
Robbert heeft in het programma van Irene Moors anders een enorme blunder gemaakt. Op een gegeven moment ging hij met Irene Moors op bezoek bij ene Corrie. Haar man was een cameraman van RTL4 genaamd Arno geweest en had plotseling zelfmoord gepleegd.

Aan het einde van de sessie vertelde hij nog een verhaal over Corrie. Het ging over haar vorige leven. Toen al bleek zij Arno te kennen en ze was zelfs met hem getrouwd geweest.

Zij heette Hillegien Rozeboom en was geboren in 1793. In 1823 trouwde zij met een man genaamd Lubbert (Arno dus). Robbert wist zelfs het beroep van de man te achterhalen. Lubbert was een gen-verbrander geweest. Robbert wist alleen niet precies wat dat betekende.

Wat blijkt, Hillegien Rozeboom heeft inderdaad bestaan in de tijd die Robbert beschreef. Hoe weten we dit: Deze informatie komt letterlijk van een internet pagina af. Wat onze medium niet wist, was dat er een typfout in het beroep van meneer Lubbert was geslopen. Lubbert was geen 'gen-verbrander' geweest, maar een genEver-brander ook wel een jeneverbrander.

Wel grappig dat Robbert van de Broeke zijn informatie krijgt van geesten die het internet afstruimen naar informatie.

Volledige verhaal kan je vinden op: http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html

[edit]
hmmm, het hele verhaal is al door mensen gepost. Had ik misschien eerst even de draad moeten lezen...
[/edit]

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2005 11:02:52 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:50:21 #206
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33338071
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:18 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ja, volgens mij heeft Nanninga hier meegelezen, want het volgt exact wat wij hier allemaal besproken hebben (is Nanninga daarmee (ook) een fraudeur? ). Punt van kritiek: dat sceptici bepaald niet objectief zijn (zoals ze zelf graag denken), bewijzen zinnen als:

"Zakenvrouw Irene Moors zat er gelukzalig bij."

"Als een medium of paragnost zoveel voltreffers scoort, dan mag je veronderstellen dat er bedrog in het spel is."

"Robbert van den Broeke speelde eveneens een rol, maar het was een ondermaats toneelstuk. Met behulp van geveinsde visioenen en emoties, wat verbale handigheid, stereotype maniertjes en het draaiboek van Irene probeerde hij zich voor te doen als een medium uit een slechte B-film."

Het hele stuk stikt van de suggestie; precies de reden dat ik sceptici vaak helemaal niet wetenschappelijk vind! Houd het dan zakelijk, word niet persoonlijk, houd je dan aan de feiten en als je iets suggereert, zet er dan consequent bij: dit is een stelling.
Maar goed, dat wil niet zeggen dat er inderdaad iets niet straight is in het hele fenomeen dat neergezet wordt.
Ik ben het zowaar helemaal met je eens
pi_33338073
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:42 schreef The_End het volgende:

[..]

Robbert heeft in het programma van Irene Moors anders een enorme blunder gemaakt. Op een gegeven moment ging hij met Irene Moors op bezoek bij ene Corrie. Haar man was een cameraman van RTL4 genaamd Arno geweest en had plotseling zelfmoord gepleegd.

Aan het einde van de sessie vertelde hij nog een verhaal over Corrie. Het ging over haar vorige leven. Toen al bleek zij Arno te kennen en ze was zelfs met hem getrouwd geweest.

Zij heette Hillegien Rozeboom en was geboren in 1793. In 1823 trouwde zij met een man genaamd Lubbert (Arno dus). Robbert wist zelfs het beroep van de man te achterhalen. Lubbert was een gen-verbrander geweest. Robbert wist alleen niet precies wat dat betekende.

Wat blijkt, Hillegien Rozeboom heeft inderdaad bestaan in de tijd die Robbert beschreef. Hoe weten we dit: Deze informatie komt letterlijk van een internet pagina af. Wat onze medium niet wist, was dat er een typfout in het beroep van meneer Lubbert was geslopen. Lubbert was geen 'gen-verbrander' geweest, maar een genEver-brander ook wel een jeneverbrander.

Wel grappig dat Robbert van de Broeke zijn informatie krijgt van geesten die het internet afstruimen naar informatie.

Volledige verhaal kan je vinden op: http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html
Helaas is dit voor mij nog steeds niet het ultieme bewijs (hoewel ik idd niet uitsluit dat dit het wel kan zijn); het communiceren met geesten is vaak als luisteren naar een radio met ruis...vandaar de missers (?).
pi_33338236
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:50 schreef Stenny het volgende:

[..]

Helaas is dit voor mij nog steeds niet het ultieme bewijs (hoewel ik idd niet uitsluit dat dit het wel kan zijn); het communiceren met geesten is vaak als luisteren naar een radio met ruis...vandaar de missers (?).
Vind je het niet heel toevallig dat die misser + het hele verhaal exact op internet is terug te vinden?

Je kan nooit 100% uitsluiten dat Robbert 'liegt'. (of hij liegt of er zelf in gelooft doet er even niet toe), maar na dit verhaal zijn zijn claims over paranormale krachten wel heel erg dubieus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2005 10:59:45 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:59:27 #209
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33338243
Oops... is dat echt zo? Over die spelfout??????

edit----

wat een onzin, ik lees dit dit op skepsis.nl:
quote:
Er is alleen ongemerkt een typefoutje ingeslopen. Lubbert was geen genverbrander maar geneverbrander! (meestal gespeld als jeneverbrander)
hahah dus hij zei de e niet, en nu is het allemaal niet echt! Pffffhahaha

En wat The end ervan maakt klopt dus niet. Tegenwoordig noemen wij dat Jeneververbrander.. toen die tijd noemde ze dat dus zo niet. Je spreekt met overledenen, die dus praten in de tijd van toen!
Weer een fabel uit de wereld geholpen.. kom maar op met de volgende beschuldiging.

[ Bericht 43% gewijzigd door Ticker op 23-12-2005 11:05:40 ]
pi_33338348
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:50 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik ben het zowaar helemaal met je eens
pi_33338369
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:59 schreef The_End het volgende:

[..]

Vind je het niet heel toevallig dat die misser + het hele verhaal exact op internet is terug te vinden?

Je kan nooit 100% uitsluiten dat Robbert 'liegt'. (of hij liegt of er zelf in gelooft doet er even niet toe), maar na dit verhaal zijn zijn claims over paranormale krachten wel heel erg dubieus.
Dat is het, maar het is nog steeds niet een onomstootbaar bewijs dat Robbert liegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 23-12-2005 11:10:50 ]
pi_33338387
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:05 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dat is het, maar het is nog steeds niet een onomstootnaar bewijs dat Robbert liegt.
Inderdaad, het is opvallend, maar het vormt geen bewijs dat hij liegt.
pi_33338471
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:59 schreef Ticker het volgende:
Oops... is dat echt zo? Over die spelfout??????

edit----

wat een onzin, ik lees dit dit op skepsis.nl:
[..]

hahah dus hij zei de e niet, en nu is het allemaal niet echt! Pffffhahaha

En wat The end ervan maakt klopt dus niet. Tegenwoordig noemen wij dat Jeneververbrander.. toen die tijd noemde ze dat dus zo niet. Je spreekt met overledenen, die dus praten in de tijd van toen!
Weer een fabel uit de wereld geholpen.. kom maar op met de volgende beschuldiging.
Nee, jeneverbrander is een synoniem voor geneverbrander (vroeger en nu dus). Beide spreek je uit als jenever-brander of genever-brander. Robbert sprak het uit als gen-verbrander.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2005 11:10:49 ]
pi_33338490
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, jeneverbrander is een synoniem voor geneverbrander (vroeger en nu dus). Beide spreek je uit als jenever-brander of genever-brander. Robbert sprak het uit als gen-verbrander.
Zie mijn opmerking over het communiceren met geesten: er is veel 'ruis'.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:12:06 #215
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_33338499
Die kerel is gewoon fucking nep, net zoals Char, in mijn abonee blad Quest staat waarom Char altijd de namen weet enzo!!
pi_33338624
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:11 schreef Stenny het volgende:

[..]

Zie mijn opmerking over het communiceren met geesten: er is veel 'ruis'.
Zal best dat er veel ruis is, maar dan leg je de klemtoon echt niet verkeerd hoor. Genever-brander spreek je toch echt heel anders uit dan gen-verbrander. De rest van zijn verhaal kwam wel glashelder door.
pi_33338719
Die gast is gewoon gestoord
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_33338814
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:12 schreef Drumpie het volgende:
Die kerel is gewoon fucking nep, net zoals Char, in mijn abonee blad Quest staat waarom Char altijd de namen weet enzo!!
Char is een vakvrouw, een vrouw die het paranormale met mensenkennis verenigt. Ik krijg geen naar gevoel bij haar, en dat vind ik toch heel belangrijk. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij Robbert meer vraagtekens heb dan bij Char. Gisteren nog Char gezien, inderdaad zijn er zwakke punten (qua bewijsbaarheid), maar ik vind dat zij verstandig met haar kennis en de mensen omgaat. Ze zegt heel vaak dingen als: "Onder voorbehoud hoor, ik ben niet god, ik hoop echt dat hij nog leeft en dat jullie hem vinden." Ze stelt zich zeker niet op een hoger niveau dan haar medemensen, dat vind ik heel belangrijk.

Wat mij nog steeds aan Robbert stoort, is zijn zelfprofilering: dat hij bijvoorbeeld zei: "Ik heb een grote verrassing voor je, je hoeft niet meer terug en je man ook niet." Dat vind ik verkeerd, daar heb ik geen excuus voor. Ook vind ik dat hij 'eigenaardig' uit zijn ogen kijkt, mijn hele persoonlijke mening. Vaak vind ik ook dat hij mooie ogen heeft, maar hij kijkt soms wel 'vreemd'.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:26:24 #219
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33338837
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Volgens mij had Robbert ontzettend moeite met de naam. Iets wat mij tijdens die uitzending opviel. Namen krijgt hij vaak ook niet zo 1.2.3. door, en worden veelal verbeterd.

Maar aan de andere kant heb je wel gelijk.. erg opvallend.
pi_33338870
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:17 schreef The_End het volgende:

[..]

Zal best dat er veel ruis is, maar dan leg je de klemtoon echt niet verkeerd hoor. Genever-brander spreek je toch echt heel anders uit dan gen-verbrander. De rest van zijn verhaal kwam wel glashelder door.
Het antwoord moet denk ik van Robbert zelf (en vader) komen; hij zelf zal met de billetjes bloot moeten om in het reine te komen. Er is wel iets, en er is, denk ik, niet voor niets veel onzekerheid over zijn mediumschap.
pi_33338886
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:25 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ook vind ik dat hij 'eigenaardig' uit zijn ogen kijkt, mijn hele persoonlijke mening. Vaak vind ik ook dat hij mooie ogen heeft, maar hij kijkt soms wel 'vreemd'.
Dat heb ik altijd een beetje bij Char
pi_33338906
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:21 schreef partyyboyy het volgende:
Die gast is gewoon gestoord
Dat is te kort door de bocht.
pi_33338921
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:28 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd een beetje bij Char
Ow
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 11:34:54 #224
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33339024
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:59 schreef Ticker het volgende:
Helaas voor jou is dat niet zo.
Overledenen 'spreken' alle talen. (dus ook de nieuw spelling enzo.)
Meneer van den Broeke is gewoon een gewiekste oplichter die er met zijn sjappie uiterlijk weliswaar aardig en betrouwbaar uitziet,maar gewoon een wolf in schaapskleren is.
Gebruikmakend van naieve mensen als jij.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_33339213
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:34 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Meneer van den Broeke is gewoon een gewiekste oplichter die er met zijn sjappie uiterlijk weliswaar aardig en betrouwbaar uitziet,maar gewoon een wolf in schaapskleren is.
Wie zegt niet dat er ook van hem gebruik gemaakt wordt?
pi_33339760
quote:
Wie zegt niet dat er ook van hem gebruik gemaakt wordt?
Als dat zo is dan laat Robbert zich, al dan niet aangemoedigd door zijn ouders, heel graag gebruiken want hij krijgt er genoeg fame en fortune voor terug.

De fame heeft ie in ieder geval al en het fortune is ongetwijfeld ook al prima contractueel vastgelegd.
pi_33340197
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:00 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Als dat zo is dan laat Robbert zich, al dan niet aangemoedigd door zijn ouders, heel graag gebruiken want hij krijgt er genoeg fame en fortune voor terug.

De fame heeft ie in ieder geval al en het fortune is ongetwijfeld ook al prima contractueel vastgelegd.
Ik krijg anders niet de indruk dat Robbert zo happy is. Ook zijn herhaalde zinnen over het al dan niet weer geboren moeten worden op de aarde, hebben mij aan het denken gezet.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:23:48 #228
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33340262
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:34 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Heb je zelf contact gehad met geesten, die op tijd moesten zijn voor hun taal les?
Struin het internet maar eens af. Vooral E.V.P. en Glaasje draaien blijkt uit dat er nogal in de oorspronkelijke taal word gesproken.
Met je naief! Pfuh!
pi_33340293
Robbert is een van de vele mediums die zegt dat hij met 'de andere zijde ' kan communiceren. Net als mensen die psychedellische drugs gebruiken of een bepaalde vormen van epileptica lijden kan hij daar heel erg van overtuigd zijn, maar het is slechts inbeelding van de geest die men zelfs kan opwekken door bepaalde onderdelen in de hersenen te stimuleren. Niets meer dan een chemisch proces in de hersenen, dus.
Het zijn daarnaast de volgelingen die in hem geloven die maken wat hij nu is.
Bekijk eens dit filmpje over het medium Carlos en channelling (5 minuten) en zoek de verschillen....
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:33:03 #230
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33340477
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:25 schreef onemangang het volgende:
Robbert is een van de vele mediums die zegt dat hij met 'de andere zijde ' kan communiceren. Net als mensen die psychedellische drugs gebruiken of een bepaalde vormen van epileptica lijden kan hij daar heel erg van overtuigd zijn, maar het is slechts inbeelding van de geest die men zelfs kan opwekken door bepaalde onderdelen in de hersenen te stimuleren. Niets meer dan een chemisch proces in de hersenen, dus.
Bekijk eens dit filmpje over het medium Carlos en channelling (5 minuten) en zoek de verschillen....
Neeee.. je hebt dat filmpje toch niet echt gepost om het te vergelijken met Robbert?

Nou ik kan niet wachten tot Robbert zijn eerste meeting geeft in zo'n gewaad! Dankje Onemangmang, nu begrijp hoe jouw visie is van Robbert. Erg komisch allemaal.
pi_33340564
quote:
Hoe kom je daarbij? Heb je zelf contact gehad met geesten, die op tijd moesten zijn voor hun taal les?
Struin het internet maar eens af. Vooral E.V.P. en Glaasje draaien blijkt uit dat er nogal in de oorspronkelijke taal word gesproken.
Met je naief! Pfuh!
Zelfs in de 'oorspronkelijke taal' is jeneverbrander (oude spelling, maar zelfde uitspraak 'geneverbrander') nooit uitgesproken als gen-verbrander. Zelfs op een storende radio is de klank van 'gen' en 'genever' (juh-nee-vur) wezenlijk anders.

Face it. Dat verhaal heeft hij letterlijk, en dus inclusief typfout, van die specifieke website geplukt. (zoek de genverbrander)
pi_33340589
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

Neeee.. je hebt dat filmpje toch niet echt gepost om het te vergelijken met Robbert?

Nou ik kan niet wachten tot Robbert zijn eerste meeting geeft in zo'n gewaad! Dankje Onemangmang, nu begrijp hoe jouw visie is van Robbert. Erg komisch allemaal.
In het filmpje over Carlos wordt met name het punt gemaakt hoe media omgaat met personen die zeggen te kunnen praten met gene zijde... En hoe gemakkelijk mensen belazerd kunnen worden.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:38:05 #233
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33340599
Zelfs ik begin toe te geven dat dit erg stinkt.
Hoop gewoon dat hij binnekort eens serieus aan een wetenschappelijke test mee doet.
pi_33340612
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:36 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zelfs in de 'oorspronkelijke taal' is jeneverbrander (oude spelling, maar zelfde uitspraak 'geneverbrander') nooit uitgesproken als gen-verbrander. Zelfs op een storende radio is de klank van 'gen' en 'genever' (juh-nee-vur) wezenlijk anders.

Face it. Dat verhaal heeft hij letterlijk, en dus inclusief typfout, van die specifieke website geplukt. (zoek de genverbrander)
Als dat zo is, dan is de hele familie van den Broeke extreem naïef, want dat hadden ze dan kunnen verwachten dat 'wij' erachter zouden komen. Het verlossende woord verwacht ik uit de mond van Robbert en familie.
pi_33340639
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:38 schreef Ticker het volgende:
Hoop gewoon dat hij binnekort eens serieus aan een wetenschappelijke test mee doet.
Ja, dat zou een zeer goede zaak zijn. Vooral de foto's, daarvan is hij zelf immers 100 % overtuigd. Jammer dat de vader als een donkere schaduw om Robbert heen blijft zweven.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 12:42:12 #236
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33340688
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Met je naief! Pfuh!
Ik wou je niet beledigen ofzo hoor.
Ik heb boeken gelezen van Friedrich Jurgenson en Constatin Raudive.
Volgens hen spreken de doden alle talen.En zijn ze op de hoogte (uiteraard) van de aardse ontwikkelingen.
Als ik moet kiezen tussen
A. info met spelfout van het internet jatten
of
B info doorgekregen van een geest die zo'n ingeburgerde wereldwijd bekende naam niet eens zou kennen,
dan kies ik toch echt voor A.
Misschien kom je wel op de verkeerde websites. Lees eens een boek.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_33340706
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:42 schreef Ratelslangetje het volgende:Lees eens een boek.
Begin jij maar eens met "Why people believe weird things' van Michael Shermer.
pi_33340765
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:38 schreef Ticker het volgende:
Dat is uiteraard al een aantal keren gevraagd. Daar wil hij niet aan meedoen. En die miljoen dollar van James Randi? "Ik doe het niet voor het geld"

NONSENS. Geef het dan aan een goed doel weg als je het niet voor het geld doet.
pi_33340816
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:46 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dat is uiteraard al een aantal keren gevraagd. Daar wil hij niet aan meedoen. En die miljoen dollar van James Randi? "Ik doe het niet voor het geld"

NONSENS. Geef het dan aan een goed doel weg als je het niet voor het geld doet.
Randi is toch echt weer een ander verhaal. Deze man zal liever eerst sterven dan zijn miljoen weggeven, is althans mijn inschatting.
pi_33340872
quote:
Als dat zo is, dan is de hele familie van den Broeke extreem naïef, want dat hadden ze dan kunnen verwachten dat 'wij' erachter zouden komen. Het verlossende woord verwacht ik uit de mond van Robbert en familie.
Ze dachten waarschijnlijk 'home free' te zijn door een willekeurige persoon van ergens halverwege een willekeurige genealogiepagina te kiezen. Maar helaas weten de meeste mensen Google te gebruiken en hebben ze per ongeluk een zo makkelijk traceerbare fout overgenomen.

Ik vraag me af of het alleen zijn familie is die hieraan meerwerkt. Uiteindelijk moet het allemaal voor de camera kloppen, dus ik kan me voorstellen dat er ook wat redactiewerk wordt gedaan door House of Television. Zij moeten immers ook alles regelen met de locaties en de personen die in beeld komen. Ik denk dat de redactieleden een beetje naief zijn, of gewoon te lui om een beetje hun best te doen om met wat moeilijker traceerbare informatie op de proppen te komen.

Een onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek onder gecontroleerde omstandigheden kun je waarschijnlijk vergeten. Niemand van de betrokkenen (Robbert, familie, House of Television, RTL, adverteerders) is daarbij gebaat en ze kunnen zich inmiddels verschuilen achter de grote belangstelling. ('Geen tijd! Veel te druk!')
pi_33341012
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:48 schreef Stenny het volgende:

[..]

Randi is toch echt weer een ander verhaal. Deze man zal liever eerst sterven dan zijn miljoen weggeven, is althans mijn inschatting.
Verkeerde inschatting. Je kan al zijn aanmeldingen in detail teruglezen op zijn website. Dat geld is niet van hem, maar heeft hij van een miljonair gekrgen als middel. Hij wil het juist graag aan iemand kunnen geven, want dat zou een doorbraak voor de wetenschap zijn: als iemand kan bewijzen dat die over paranormale gaven beschikt, dan kunnen we daar serieus onderzoek naar doen. (tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)
pi_33341428
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:56 schreef onemangang het volgende:

[..]

Verkeerde inschatting. Je kan al zijn aanmeldingen in detail teruglezen op zijn website. Dat geld is niet van hem, maar heeft hij van een miljonair gekrgen als middel. Hij wil het juist graag aan iemand kunnen geven, want dat zou een doorbraak voor de wetenschap zijn: als iemand kan bewijzen dat die over paranormale gaven beschikt, dan kunnen we daar serieus onderzoek naar doen. (tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)
Dit is natuurlijk volstrekt kort door de bocht: "(tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)"

Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'. Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:21:34 #243
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33341601
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk volstrekt kort door de bocht: "(tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)"

Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'. Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
Ik ben het alweer met je eens Eigenlijk de hele dag al
pi_33341679
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:21 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik ben het alweer met je eens Eigenlijk de hele dag al
pi_33341753
quote:
Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
Als jij zou claimen dat je het zonder kleerscheuren zou overleven om door een leeuw met een stinkende adem te worden verslonden, dan heb je je maar door die leeuw te laten verslinden om je gelijk aan te tonen, toch?
pi_33341760
quote:

[..]

Idd
pi_33342202
quote:
Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'.
Hij vraagt maar één ding: bewijs. Dat is alles. De meeste aanvragen laat hij gewoon aan universiteiten over waarbij hij ze instrueert hoe ze moeten voorkomen dat men goocheltruuks uithaalt. Dus hij is er dan niet eens verder bij betrokken. De eisen zijn echt heel simpel.
Kan jij bewijs leveren? Doe dat dan. DAAR IS NAMELIJK IEDEREEN MEE GEBAAT. Want we moeten ons wapenen tegen kwakzalverij, ook op geestelijk gebied.
quote:
Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
Men laat zich niet testen omdat men diep ergens wellicht beseft dat het best allemaal wel eens onzin zou kunnen zijn wat men doet. En voor een aantal mensen is het psychisch moeilijk te verkroppen als dat in een gecontroleerde omgeving ook keihard duidelijk wordt gemaakt. Wat keer op keer het geval is.

Maar paranormalen hoeven niet door hem te laten testen hoor, ze zijn ook van harte welkom bij menig universiteit. Maar daar valt geen miljoen dollar mee te winnen.
pi_33342373
quote:

[..]

James Randi zelf is niet degene die de onderzoeken uitvoert. Gelukkig maakt het in de wetenschap ook niet uit wie het onderzoek uitvoert, maar hoe het uitgevoerd wordt.

Ik kan precies zoals jij stellen dat je naïef om alles maar te geloven wat op je pad komt. Het feit blijft dat er nog nooit enig bewijs is gevonden voor enige paranormale activiteit.
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:50:27 #249
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33342432
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:48 schreef The_End het volgende:

[..]

James Randi zelf is niet degene die de onderzoeken uitvoert. Gelukkig maakt het in de wetenschap ook niet uit wie het onderzoek uitvoert, maar hoe het uitgevoerd wordt.

Ik kan precies zoals jij stellen dat je naïef om alles maar te geloven wat op je pad komt. Het feit blijft dat er nog nooit enig bewijs is gevonden voor enige paranormale activiteit.
James Randi voert wel degelijk zelf onderzoeken uit. De manier waarop hij dat doet, staat beschreven in een boek wat ik onlangs heb gelezen. Ben nu op mijn werk, maar hier kom ik nog op terug.
pi_33342513
Nou ja, jullie hebben beide gelijk. Soms doet hij het zelf, soms laat hij het anderen over, maar geeft ze wel nauwkeurige instructies om te voorkomen dat goocheltruuks uitgevoerd kunnen worden.
pi_33342521
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:25 schreef onemangang het volgende:
Robbert is een van de vele mediums die zegt dat hij met 'de andere zijde ' kan communiceren. Net als mensen die psychedellische drugs gebruiken of een bepaalde vormen van epileptica lijden kan hij daar heel erg van overtuigd zijn, maar ik denk dat het slechts inbeelding van de geest zelf is die men zelfs kan opwekken door bepaalde onderdelen in de hersenen te stimuleren. Niets meer dan een chemisch proces in de hersenen, dus.

Ik denk anders.
Ik denk dat het inbeelding kàn zijn.
Ik ben er ook van overtuigd dat communicatie met iets wel degelijk mogeljik is.
Of dat nou een deel van onszelf is dat contact heeft met het al/één of dat het iets externs en losstaand van jezelf is.
Er is imo wel degelijk iets dat buiten ons alledaagse bewustzijn valt waar je contact mee kan maken.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:01:35 #252
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33342777
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:53 schreef onemangang het volgende:
Nou ja, jullie hebben beide gelijk. Soms doet hij het zelf, soms laat hij het anderen over, maar geeft ze wel nauwkeurige instructies om te voorkomen dat goocheltruuks uitgevoerd kunnen worden.
Hoe weet je dat? Ben je er bij geweest? Anderen beweren juist dat hij zelf resultaten aanpast, of onderzoeksprotocollen...

Jij neemt aan dat Randi gedegen onderzoek voert omdat jij er van overtuigd bent dat er geen paranormale zaken bestaan. Daarom 'geloof' jij James Randi. Dat is overigens je goed recht hoor, maar dan doe je wel precies hetzelfde als wat jij de 'believers' verwijt; je gelooft wat je wilt geloven.
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:02:30 #253
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33342805
Wie zegt trouwens dat het paranormale geen afwijking aan de hersenen is.
Kijk een afwijking is een woord in de brede zin van...
Alles wat niet is zoals het "hoort" te zijn, is een afwijking. Denk aan de (in dit geval dan wel, fictieve film) Phenomenom met John Travolta. Op het moment dat er een gezwel in zijn hoofd ontwikkelt, wordt zijn brain positief gestimuleerd.
Ik denk dat mensen die paranormaal zijn, iets kunnen sturen of iets extra's hebben in hun hersenen, wat wij als "gewoon" volk niet zo ontwikkelt hebben. Ik wil niet zeggen dat dit niet onmogelijk is.. lenig zijn komt ook met de jaren en ben je ook niet zo 1.2.3.
pi_33342987
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:01 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Ben je er bij geweest? Anderen beweren juist dat hij zelf resultaten aanpast, of onderzoeksprotocollen...

Jij neemt aan dat Randi gedegen onderzoek voert omdat jij er van overtuigd bent dat er geen paranormale zaken bestaan. Daarom 'geloof' jij James Randi. Dat is overigens je goed recht hoor, maar dan doe je wel precies hetzelfde als wat jij de 'believers' verwijt; je gelooft wat je wilt geloven.
Waar is het bewijs dat hij liegt. Het enige wat jij stelt is dat hij heel skeptisch is. (Wat op zich wel logisch is als je al tig mensen over de vloer hebt gehad, die beweren paranormaal te zijn, maar toch objectjes stiekem met touwtjes proberen te bewegen of voorbewerkte lepels proberen te buigen...)

Het grote voordeel van wetenschappelijk onderzoek is dat het reproduceerbaar is. Dus als James Randi liegt, dan kan een ander het later zonder problemen overdoen. Ik geloof niet in James Randi. Ik vertrouw op wetenschappelijk onderzoek.
pi_33343297
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:01 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ten eerste zegt hij dat zelf: zie zijn (aanrader!!!!!) lezing http://www.princeton.edu/WebMedia/lectures/ The search for the Chimera
Duurt wel 2 uur, maar dan ben je wel van wat vooroordelen verlost.

Verder is het heus niet alleen Randi die onderzoek verricht. Het wordt al jaren gedaan door heel veel wetenschappers, want ALLES is testbaar door IEDEREEN. Alleen is Randi uitzonderlijk vanwege zijn kennis en achtergrond als goochelaar....
Neem bijvoorbeeld het onderzoek van de CIA naar de effectiviteit van de inzet van paranormaal begaafden bij het opsporen van vermisten. Na 20 jaar en 20 miljoen dollar trok men de conclusie: er is geen enkele 'psychic' die ooit aantoonbaar nuttige aanwijzingen kon geven voor het oplossen van welke zaak dan ook. Alles wat die 'mediums' hebben lopen verkondigen was gebaseerd op hun eigen 'vertaling' van de gebeurtenissen die door iedereen gedaan konden worden. Maar ze liepen vooral in de weg met hun zweverige flauwekul.

Ga eens wat filmpjes van Penn & Teller Bullshit bekijken en er gaat een wereld voor je open...

Om maar één voorbeeld te noemen. Zo zijn er talloze.
pi_33343768
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:42 schreef onemangang het volgende:

[..]

Maar paranormalen hoeven niet door hem te laten testen hoor, ze zijn ook van harte welkom bij menig universiteit. Maar daar valt geen miljoen dollar mee te winnen.
Zodra ik welkom ben bij een goede universiteit met een duidelijk en fatsoenlijk onderzoeksplan, zal ik mijzelf meteen beschikbaar stellen om mij te laten testen wat betreft uittredingen. En ja, daar mogen jullie me aan houden. Nee, geld hoef ik niet daarvoor. Als ik geld zou aannemen voor idealistisch onderzoek, zou dat in een kwade reuk komen te staan.
pi_33343797
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:50 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

James Randi voert wel degelijk zelf onderzoeken uit. De manier waarop hij dat doet, staat beschreven in een boek wat ik onlangs heb gelezen. Ben nu op mijn werk, maar hier kom ik nog op terug.
Graag. want iets in mij zegt heel duidelijk dat je voor Randi moet oppassen, niet omdat hij mensen misschien ontmaskert, maar omdat hij een fundamentalist is.
pi_33343829
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:53 schreef onemangang het volgende:
En daarbij gaat hij zelf zo gewiekst te werk, dat elk vermeend bewijs voor 'para'normale activiteit weg gegoocheld wordt?
pi_33343845
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:53 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk anders.
Ik denk dat het inbeelding kàn zijn.
Ik ben er ook van overtuigd dat communicatie met iets wel degelijk mogeljik is.
Of dat nou een deel van onszelf is dat contact heeft met het al/één of dat het iets externs en losstaand van jezelf is.
Er is imo wel degelijk iets dat buiten ons alledaagse bewustzijn valt waar je contact mee kan maken.
Zeker
pi_33343863
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:02 schreef Ticker het volgende:
Alles wat niet is zoals het "hoort" te zijn, is een afwijking. Denk aan de (in dit geval dan wel, fictieve film) Phenomenom met John Travolta. Op het moment dat er een gezwel in zijn hoofd ontwikkelt, wordt zijn brain positief gestimuleerd.
Ik denk dat mensen die paranormaal zijn, iets kunnen sturen of iets extra's hebben in hun hersenen, wat wij als "gewoon" volk niet zo ontwikkelt hebben. Ik wil niet zeggen dat dit niet onmogelijk is.. lenig zijn komt ook met de jaren en ben je ook niet zo 1.2.3.
Goede aanvullling. Maar iedereen heeft het 'para'normale in zich, vroeg of laat komen ze met de kreet: Paranormaal, eigenlijk heel normaal.
pi_33343940
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:19 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ten eerste zegt hij dat zelf: zie zijn (aanrader!!!!!) lezing http://www.princeton.edu/WebMedia/lectures/ The search for the Chimera
Aj Aj. Nu klink je als een volgeling! Eng! Sekte gevaar! Klinkt als: ik heb twee uur gekeken, en nu ben ik heel goed gehersenspoeld.
pi_33344064
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:38 schreef Stenny het volgende:

[..]

En daarbij gaat hij zelf zo gewiekst te werk, dat elk vermeend bewijs voor 'para'normale activiteit weg gegoocheld wordt?
Alle testen die hij uitvoerd op 'paranormalen' kunnen door iedereen uitgevoerd worden. Nodig Uri Geller maar eens uit. Leg lepels op een GLAZEN tafel en zorg ervoor dat hij op zijn plaats blijft zitten. Dan lukt het ineens niet meer...

En dat geldt voor ALLE testen die hij uit laat voeren. Maar Randi is bij lange na niet de enigste, gelukkig.
Het is eerder jammer dat er niet meer ex-goochelaars zich bezighouden met het onderzoeken van 'paranormalen'. Ik weet het alleen van Penn & Teller.
pi_33344101
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:42 schreef Stenny het volgende:

[..]

Aj Aj. Nu klink je als een volgeling! Eng! Sekte gevaar! Klinkt als: ik heb twee uur gekeken, en nu ben ik heel goed gehersenspoeld.
Je bent wel erg snel met reageren op iets dat je niet hebt gezien. Ergo: het woord vooroordeel is op zijn plaats.
pi_33344511
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:02 schreef Ticker het volgende:
Sterker nog, men weet dat mensen die geesten denken te zien inderdaad een afwijking hebben, die met medicijnen is te behandelen... Men weet ook dat als je bepaalde delen van de hersenen activeert, dat men dan dingen kan 'zien'. Men weet ook dat dit ingeprent kan worden en hoe dit gaat. Men weet dat piloten die op G-krachten worden getest hetzelfde meemaken als mensen met BDE's. Men weet dat Houdini nog nooit in is geslaagd om te ontsnappen uit het dodenrijk of contact kon leggen met een medium (testbaar!) Men weet ook dat nog nooit iemand iets buiten het lichaam met de geest heeft kunnen veranderen of veroorzaken. Men weet ook dat meditatie wel een effect kan hebben op de gemoedsrust en men weet ook al veel over de oorzaken van het placeboeffect. Je moest eens weten hoe stormachtig de kennis op het gebied van onze hersenen voortschrijdt...

Het geloof in het paranormale is niets anders dan de afwezigheid van de kennis hoe onze hersenen werken en dat is kort gezegd:
ja, we kunnen met onze hersenen bepaalde processen in ons lichaam sturen.
nee, we kunnen met onze hersenen niets doen buiten ons lichaam.
pi_33344983
Toch even een post hier om jullie "believers" op dit mooie artikel te wijzen over het "fenomeen" Robbert:
http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html

Mijn eigen mening? Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die ook daadwerkelijk geloven dat ze paranormaal begaafd zijn. Die mensen zijn geestelijk niet in orde, niet direct gestoord of volslagen idioot, maar gewoon niet in orde.

Persoonlijk geloof ik niet in "meer" tussen "hemel" en aarde. Er is simpelweg geen bewijs voor. Niet omdat ik het niet zie of iets dergelijks, gewoon omdat het er niet IS. Het is zoals zwaartekracht, het is er of het is er niet. Kan ik bewijzen dat het er is? Ja hoor, ik kan zo'n beetje alles wel laten vallen. Kan iemand mij hier bewijzen dat er wel "meer" is?

Ja.

Via vage foto's en filmpjes.
Via meelijwekkende vraaggesprekken zoals Char en Robbert dat doen.
Via allerlei omwegen wat uiteindelijk uit komt op: bewijs maar eens dat het niet zo is!

Goed, duidelijk. Ik ga hier nu bewijzen dat het niet zo is: het bewijs is...

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het wel bestaat.

En Stenny en vele anderen zullen nu stellig beweren dat zij het beter weten, dat ze van alles hebben meegemaakt, dat ze dingen wisten die ze niet konden weten, etc. Maar ik zeg gewoon: onzin, je praat jezelf een hele boel onzin aan en gelooft het ook nog. En sommige "onverklaarbare" dingen zijn best te verklaren, alleen niet op een manier die jullie zint, dus moet het wel "paranormaal" zijn, da's lekker makkelijk.

Lekker makkelijk.. zoals 5000 jaar geleden het lekker makkelijk was om de mislukte oogst te verklaren door: "God is boos, laten we een jonge maagd offeren".
pi_33345521
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:47 schreef onemangang het volgende:

[..]

Je bent wel erg snel met reageren op iets dat je niet hebt gezien. Ergo: het woord vooroordeel is op zijn plaats.
Ik heb die uitzending van twee uur ook voor een groot deel gezien, en Randi komt op mij zelf over als de dominee die hij zelf notabene ontmaskerde. Hij wil een ademloos publiek, hij wil mensen onder zijn voeten, hij is een potentiële sekteleider, wat zeg ik, hij ís een sekte leider.
pi_33345559
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:00 schreef onemangang het volgende:

[..]

Sterker nog, men weet dat mensen die geesten denken te zien inderdaad een afwijking hebben, die met medicijnen is te behandelen... Men weet ook dat als je bepaalde delen van de hersenen activeert, dat men dan dingen kan 'zien'. Men weet ook dat dit ingeprent kan worden en hoe dit gaat. Men weet dat piloten die op G-krachten worden getest hetzelfde meemaken als mensen met BDE's. Men weet dat Houdini nog nooit in is geslaagd om te ontsnappen uit het dodenrijk of contact kon leggen met een medium (testbaar!) Men weet ook dat nog nooit iemand iets buiten het lichaam met de geest heeft kunnen veranderen of veroorzaken. Men weet ook dat meditatie wel een effect kan hebben op de gemoedsrust en men weet ook al veel over de oorzaken van het placeboeffect. Je moest eens weten hoe stormachtig de kennis op het gebied van onze hersenen voortschrijdt...

Het geloof in het paranormale is niets anders dan de afwezigheid van de kennis hoe onze hersenen werken en dat is kort gezegd:
ja, we kunnen met onze hersenen bepaalde processen in ons lichaam sturen.
nee, we kunnen met onze hersenen niets doen buiten ons lichaam.
btw: mag ik weten wat jouw Fok naam betekent, ik moet steeds denken aan een Islamiet?
pi_33345570
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:31 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik heb die uitzending van twee uur ook voor een groot deel gezien, en Randi komt op mij zelf over als de dominee die hij zelf notabene ontmaskerde. Hij wil een ademloos publiek, hij wil mensen onder zijn voeten, hij is een potentiële sekteleider, wat zeg ik, hij ís een sekte leider.
Bij die Randi is het een beetje van, waar het hart vol van is...
pi_33345621
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:15 schreef Blue-eagle het volgende:
Toch even een post hier om jullie "believers" op dit mooie artikel te wijzen over het "fenomeen" Robbert:
http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html

Mijn eigen mening? Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die ook daadwerkelijk geloven dat ze paranormaal begaafd zijn. Die mensen zijn geestelijk niet in orde, niet direct gestoord of volslagen idioot, maar gewoon niet in orde.
En jij bent eng!
pi_33345663
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:32 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Bij die Randi is het een beetje van, waar het hart vol van is...
Ik zie Randi serieus als een sekteleider, een kleine ademloze groep sceptici kronkelt onder zijn voeten. Randi's woord is wet, maar zijn tong is gespleten.
pi_33345717
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:34 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik zie Randi serieus als een sekteleider, een kleine ademloze groep sceptici kronkelt onder zijn voeten. Randi's woord is wet, maar zijn tong is gespleten.
Dat idee heb ik ook. Sceptici verwijten de gelovigen van bijvoorbeeld Robbert en Char, volgelingsgedrag. Maar in feite doen zij het precies hetzelfde door steeds Randi aan te halen.
pi_33345805
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:36 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook. Sceptici verwijten de gelovigen van bijvoorbeeld Robbert en Char, volgelingsgedrag. Maar in feite doen zij het precies hetzelfde door steeds Randi aan te halen.
Exactly my point!

Ik had bijna gezegd: exactly my orb.

[ Bericht 13% gewijzigd door Stenny op 23-12-2005 15:49:13 ]
pi_33346235
Jammer dat de discussie een beetje verzandt in James Randi bashen. Hij is niet de leider van de skeptici sekte ofzo hoor. Er is geen wetenschapper die ademloos kronkelt onder zijn voeten. Je probeert op een flauwe manier zijn geloofwaardigheid onderuit te halen.

Kom met argumenten; waar zijn die onderzoeken waar de gegeven van veranderd zijn en hoe weet je dat. Sorry dat ik je opmerkingen alleen maar slap geblaat vind, maar je roept maar wat.

Ik vind jou een sekteleider, een kleine ademloze groep gelovers kronkelt aan je voeten. Jou woord is wet, maar je tong is gespleten. (Ik kan zeggen wat ik wil; argumenten zijn blijkbaar niet nodig)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2005 15:52:53 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:54:34 #274
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33346301
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 14:19 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ten eerste zegt hij dat zelf: zie zijn (aanrader!!!!!) lezing
[/sub]
Dat is nou precies wat ik bedoel! Ooit in je opgekomen dat Randi ook wel eens tot liegen in staat kan zijn? Feit dat hij 'het zelf zegt' zegt mij helemaal niets. Want, zoals je zelf hebt gezegd: 'mensen kunnen wel zoveel zeggen'.
[quote]
http://www.princeton.edu/WebMedia/lectures/ The search for the Chimera
Ik heb er nu geen tijd voor, maar je bent naar mijn idee zelf ook niet helemaal zonder vooroordelen..
Ik ga je linkje vanavond es bekijken.
quote:
Verder is het heus niet alleen Randi die onderzoek verricht. Het wordt al jaren gedaan door heel veel wetenschappers, want ALLES is testbaar door IEDEREEN. Alleen is Randi uitzonderlijk vanwege zijn kennis en achtergrond als goochelaar....
Ik weet het, ik heb al eerder het boek van Lynne McTaggart genoemd die allerlei wetenschappelijke onderzoeken naar paranormale verschijnselen beschrijft. Ik zal vanavond eens kijken en een paar interessante noemen, nog beter is als je dat boek zelf zou lezen.
Overigens vraag ik me ernstig af of het idd zo is dat 'alles te testen' valt.
quote:
Neem bijvoorbeeld het onderzoek van de CIA naar de effectiviteit van de inzet van paranormaal begaafden bij het opsporen van vermisten. Na 20 jaar en 20 miljoen dollar trok men de conclusie: er is geen enkele 'psychic' die ooit aantoonbaar nuttige aanwijzingen kon geven voor het oplossen van welke zaak dan ook. Alles wat die 'mediums' hebben lopen verkondigen was gebaseerd op hun eigen 'vertaling' van de gebeurtenissen die door iedereen gedaan konden worden. Maar ze liepen vooral in de weg met hun zweverige flauwekul.
Bron? Ben benieuwd naar dat onderzoek, en wat de 'believers' en 'non-believers' daar over te zeggen hadden
quote:
Ga eens wat filmpjes van Penn & Teller Bullshit bekijken en er gaat een wereld voor je open...
Om maar één voorbeeld te noemen. Zo zijn er talloze.
Precies dit toontje...'en er gaat een wereld voor je open'. Nee, jij hebt de waarheid in pacht, en als we allemaal maar goed naar jou luisteren en je skepsislinkjes lezen komen we vanzelf achter de waarheid...het paranormale bestaat niet!!

Yeah right. Ik hoop oprecht dat jij nog eens iets mag meemaken wat jouw eigen beperkte wereldbeeldje doet wankelen.
pi_33346375
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:52 schreef The_End het volgende:
Jammer dat de discussie een beetje verzandt in James Randi bashen. Hij is niet de leider van de skeptici sekte ofzo hoor. Er is geen wetenschapper die ademloos kronkelt onder zijn voeten. Je probeert op een flauwe manier zijn geloofwaardigheid onderuit te halen.

Kom met argumenten; waar zijn die onderzoeken waar de gegeven van veranderd zijn en hoe weet je dat. Sorry dat ik je opmerkingen alleen maar slap geblaat vind, maar je roept maar wat.

Ik vind jou een sekteleider, een kleine ademloze groep gelovers kronkelt aan je voeten. Jou woord is wet, maar je tong is gespleten. (Ik kan zeggen wat ik wil; argumenten zijn blijkbaar niet nodig)
Als je de afgelopen 5 draden en deze draad goed opgelet had (ja, ik ben een schoolfrik), had je allang gezien dat ik niet in een van de beide 'kampen' in te delen ben, noch dat van Robbert noch dat van Randi (om het even zwart-wit neer te zetten). Mijn belang is idealistisch: de mensheid wetenschappelijk-paranormaal vooruit helpen, niet mensen afzeiken, want dat is geen belang. Mijn woord is zeker geen wet, en ik heb genoeg tegenstand gehad, ook hier.
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:58:03 #276
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33346412
quote:

Heb je het nou tegen Stenny Geloof me, ook zij krijgt genoeg kritiek hier hoor.
pi_33346505
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:56 schreef Stenny het volgende:

[..]

Als je de afgelopen 5 draden en deze draad goed opgelet had (ja, ik ben een schoolfrik), had je allang gezien dat ik niet in een van de beide 'kampen' in te delen ben, noch dat van Robbert noch dat van Randi (om het even zwart-wit neer te zetten). Mijn belang is idealistisch: de mensheid wetenschappelijk-paranormaal vooruit helpen, niet mensen afzeiken, want dat is geen belang. Mijn woord is zeker geen wet, en ik heb genoeg tegenstand gehad, ook hier.
Ik zette die zin puur neer om een punt te maken. (Wat blijkbaar niet overkwam...) Het slaat nergens op om zoiets over iemand te zeggen. JIJ zei dat James Randi een sekte leider is, zonder enig argument. Daarmee plaats je hem in een heel fout hokje.

Wat is de mensheid wetenschappelijk-paranormaal vooruit helpen?
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:01:54 #278
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33346532
quote:

Zoals ik al eerder zei, dit wordt beschreven in een boek dat ik laatst gelezen heb, ik weet alleen niet zo 1-2-3 de details meer. Het ging om een onderzoeksprotocol van een onderzoek naar homeopathie, wat hij eigenhandig zou hebben aangepast. Als ik thuis ben sla ik het boek er even op na, speciaal voor jou
pi_33346614
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:00 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik zette die zin puur neer om een punt te maken. (Wat blijkbaar niet overkwam...) Het slaat nergens op om zoiets over iemand te zeggen. JIJ zei dat James Randi een sekte leider is, zonder enig argument. Daarmee plaats je hem in een heel fout hokje.

Wat is de mensheid wetenschappelijk-paranormaal vooruit helpen?
Randi is voor mij een sekte leider, mijn mening ja, maar ik zie echt raakvlakken met gelovigen. Ik gaf wel degelijk argumenten, vooral dat sceptici zijn woord als wet aannemen, dat noem ik een kenmerk van een sekteleider.

Antwoord op je vraag: als het bestaan van de geest aangetoond kan worden, kunnen we een mega stap vooruit zetten, vele starheden kunnen overboord gezet worden, apparatuur om contact te leggen met andere dimensies kan worden uitgevonden. Er moet meer tijd en geld naar zulke onderzoeken, het is leerzaam en leuk. De vrede is ermee gediend, veel mensen leven met het idee van 'na mij de zondvloed'. Het autonome bestaan van de geest zal aantonen dat egoïstische ideeën als deze, destructief zijn voor de aarde en het heelal.
pi_33346634
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:01 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, dit wordt beschreven in een boek dat ik laatst gelezen heb, ik weet alleen niet zo 1-2-3 de details meer. Het ging om een onderzoeksprotocol van een onderzoek naar homeopathie, wat hij eigenhandig zou hebben aangepast. Als ik thuis ben sla ik het boek er even op na, speciaal voor jou
Ik ben ook benieuwd hoor!
  vrijdag 23 december 2005 @ 16:06:25 #281
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33346668
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:05 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoor!
Natuurlijk ook voor jou
pi_33346675
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:01 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Gelukkig is James Randi niet de enige die zich bezig heeft gehouden met onderzoek naar homeopathie.

Maar ik ben er idd wel benieuwd naar Als het waar is wat je zegt, dan maakt dat James Randi een stuk ongeloofwaardiger.
pi_33346720
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:06 schreef The_End het volgende:

[..]

Gelukkig is James Randi niet de enige die zich bezig heeft gehouden met onderzoek naar homeopathie.

Maar ik ben er idd wel benieuwd naar Als het waar is wat je zegt, dan maakt dat James Randi een stuk ongeloofwaardiger.
Op mij komen fundamentalisten standaard ongeloofwaardig over, ze claimen namelijk één waarheid in pacht te hebben (die ook nog eens andere mensen buitensluit), en m.i. bestaat er niet één waarheid.
pi_33346965
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 16:04 schreef Stenny het volgende:
[..]
Randi is voor mij een sekte leider, mijn mening ja, maar ik zie echt raakvlakken met gelovigen. Ik gaf wel degelijk argumenten, vooral dat sceptici zijn woord als wet aannemen, dat noem ik een kenmerk van een sekteleider.
Ik noem mijzelf redelijk skeptisch, dat betekent dan ook dat ik ook niet zomaar iets aanneem van iemand als James Randi..

Ik noem overgens jou geen sekte leider; ik gaf het alleen als voorbeeld.
quote:
Antwoord op je vraag: als het bestaan van de geest aangetoond kan worden, kunnen we een mega stap vooruit zetten, vele starheden kunnen overboord gezet worden, apparatuur om contact te leggen met andere dimensies kan worden uitgevonden. Er moet meer tijd en geld naar zulke onderzoeken, het is leerzaam en leuk. De vrede is ermee gediend, veel mensen leven met het idee van 'na mij de zondvloed'. Het autonome bestaan van de geest zal aantonen dat egoïstische ideeën als deze, destructief zijn voor de aarde en het heelal.
Wat voor starheden? De huidige wetenschap sluit het bestaan van andere dimensies helemaal niet uit.

Er kan nu niet aangetoond worden dat geesten bestaan. Dat ze niet bestaan kan nooit aangetoond worden, want ze zijn ontzichtbaar, ontastbaar, onruikbaar en smaakloos (niet smakeloos dus, ze zullen zich best mooi kleden )

Wat moet de wetenschap nu onderzoeken dan? Waar moeten ze beginnen. Het houdt al op met wat een geest is; iedereen heeft daar een andere definitie van. Dat is compleet onbruikbaar voor de wetenschap.

Ik zie ook niet waarom het bewijzen van het bestaan van geesten de vrede ten goede zou komen. Er zijn nu al miljoenen mensen die de wetenschap niet geloven. Vooral gelovigen van een 'insert geloof' geloof (waaronder het paranormale) zullen niet snel iets aannemen. Zeker als het niet compleet aansluit bij wat ze geloven.
pi_33347112
Ik ben met een leuk plaatje bezig.
pi_33347537
Wie er persé met zijn kop in wil, moet even reageren.
pi_33348530
Op vrijdag 23 december 2005 16:15 schreef The_End het volgende:

[..]
quote:
Wat voor starheden? De huidige wetenschap sluit het bestaan van andere dimensies helemaal niet uit.
Mooi
quote:
Er kan nu niet aangetoond worden dat geesten bestaan. Dat ze niet bestaan kan nooit aangetoond worden, want ze zijn ontzichtbaar, ontastbaar, onruikbaar en smaakloos (niet smakeloos dus, ze zullen zich best mooi kleden )
Death wrong!
quote:
Wat moet de wetenschap nu onderzoeken dan? Waar moeten ze beginnen. Het houdt al op met wat een geest is; iedereen heeft daar een andere definitie van. Dat is compleet onbruikbaar voor de wetenschap.
Says who?
quote:
Ik zie ook niet waarom het bewijzen van het bestaan van geesten de vrede ten goede zou komen. Er zijn nu al miljoenen mensen die de wetenschap niet geloven. Vooral gelovigen van een 'insert geloof' geloof (waaronder het paranormale) zullen niet snel iets aannemen. Zeker als het niet compleet aansluit bij wat ze geloven.
De wetenschap verlicht, ook de wetenschap van geesten.
  vrijdag 23 december 2005 @ 17:12:08 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33348557
hoe is het met je stenny?
pi_33348677
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:12 schreef zoalshetis het volgende:
hoe is het met je stenny?
Bezig met een werkelijk heel paranormaal plaatje.

Help me even deze draad op driehonderd te krijgen, dan kan ik zo openen met een inspirerend plaatje.
  vrijdag 23 december 2005 @ 17:24:08 #290
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33348781
Ik help wel mee

Vrede op aarde!!!!

Wetenschap en paranormale gaan in hand in hand door 1 deur
pi_33348809
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:18 schreef Stenny het volgende:

[..]

Bezig met een werkelijk heel paranormaal plaatje.

Help me even deze draad op driehonderd te krijgen, dan kan ik zo openen met een inspirerend plaatje.
OK. Nog 10 te gaan.
ben benieuwd naar plaatje.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33348854
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:24 schreef Dromenvanger het volgende:

Wetenschap en paranormale gaan in hand in hand door 1 deur
Zeker, het is één grote club.
pi_33349092
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:25 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

OK. Nog 10 te gaan.
ben benieuwd naar plaatje.
Ben nog steeds bezig, ik probeer de eenheid van alles te laten zien.
pi_33349189
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:35 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ben nog steeds bezig, ik probeer de eenheid van alles te laten zien.
Ik vind de plaatjes die ik van je gezien heb mooi.
Hou sowieso van dat soort plaatjes. FF een break uit de realiteit voelt goed aan op
het netvlies.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33349256
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:40 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik vind de plaatjes die ik van je gezien heb mooi.
Hou sowieso van dat soort plaatjes. FF een break uit de realiteit voelt goed aan op
het netvlies.
Deze is wel een beetje anders, een beetje 'crowded'.
pi_33349452
Ik maak er één voor Truth en één algemeen. (verder hetzelfde)
pi_33350163
Nou t plaatje is wel af. Zal ik? Beetje aanmoedigen toe maar.
pi_33350226
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:56 schreef Stenny het volgende:

[..]

Waarom zit je zelf dan zo af te geven op James Randi?

Maar ja, die tegenstrijdigheden lees ik wel vaker in berichten van jou. Zal wel normaal zijn
pi_33350316
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:20 schreef Liefsten het volgende:

[..]

Maar ja, die tegenstrijdigheden lees ik wel vaker in berichten van jou. Zal wel normaal zijn
Bedankt voor deze 'aanmoediging' - bijna bij de 300.
pi_33350336
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 18:20 schreef Liefsten het volgende:

[..]

Tja waarom geef ik af op Randi? Misschien omdat hij zo eng is?
pi_33350346
Ja en daar gaan we weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')