abonnement Unibet Coolblue
pi_33329870
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:18 schreef Stenny het volgende:

[..]
"Wat Geller deed was een amusante act. Hij speelt toneel voor mensen die naïef genoeg zijn om hem serieus te nemen, en de rest kan er ook plezier aan beleven."
Geller is al jaren geleden ontmaskert door James Randi. De goochelaar Randi kan exact hetzelfde met lepels als Geller. Bovendien kon Geller geen lepels buigen toen hij te gast was in de Tonight Show. Reden: James Randi had voorzorgmaatregelen genomen zodat hij de truuk niet kon uithalen. Het is gewoon in en in triest dat deze man onder het mom van 'paranormale gaves' fortuin maakt. Maar ja, zo zijn er wel meer. Zie Robbert. Dit soort hersenkwakzalvers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Als je kan goochelen, goochel dan. Maar hang niet het medium uit als je dat niet bent. Neem een voorbeeld aan Ian Rowland. Die kan alles wat mediums zeggen (gedachtenlezen etc.) maar is goochelaar....
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33336485
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:58 schreef onemangang het volgende:

[..]

Geller is al jaren geleden ontmaskert door James Randi. De goochelaar Randi kan exact hetzelfde met lepels als Geller. Bovendien kon Geller geen lepels buigen toen hij te gast was in de Tonight Show. Reden: James Randi had voorzorgmaatregelen genomen zodat hij de truuk niet kon uithalen. Het is gewoon in en in triest dat deze man onder het mom van 'paranormale gaves' fortuin maakt. Maar ja, zo zijn er wel meer. Zie Robbert. Dit soort hersenkwakzalvers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Als je kan goochelen, goochel dan. Maar hang niet het medium uit als je dat niet bent. Neem een voorbeeld aan Ian Rowland. Die kan alles wat mediums zeggen (gedachtenlezen etc.) maar is goochelaar....
Van den Broeke is een verhaal apart en niet te vergelijken met Geller.
  vrijdag 23 december 2005 @ 09:49:36 #203
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33337052
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 09:09 schreef Stenny het volgende:

[..]

Van den Broeke is een verhaal apart en niet te vergelijken met Geller.
Gelukkig dat je toch nog een beetje in hem gelooft Stenny!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33337769
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:58 schreef onemangang het volgende:

[..]

Geller is al jaren geleden ontmaskert door James Randi. De goochelaar Randi kan exact hetzelfde met lepels als Geller. Bovendien kon Geller geen lepels buigen toen hij te gast was in de Tonight Show. Reden: James Randi had voorzorgmaatregelen genomen zodat hij de truuk niet kon uithalen. Het is gewoon in en in triest dat deze man onder het mom van 'paranormale gaves' fortuin maakt. Maar ja, zo zijn er wel meer. Zie Robbert. Dit soort hersenkwakzalvers kunnen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Als je kan goochelen, goochel dan. Maar hang niet het medium uit als je dat niet bent. Neem een voorbeeld aan Ian Rowland. Die kan alles wat mediums zeggen (gedachtenlezen etc.) maar is goochelaar....
Wat hebben al die andere gasten met Robbert te maken? Zoals Stenny zei Robbert is een geval apart, en hoort in mijn ogen zeker niet thuis in het rijtje kwakzalvers...
pi_33337946
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:31 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

Wat hebben al die andere gasten met Robbert te maken? Zoals Stenny zei Robbert is een geval apart, en hoort in mijn ogen zeker niet thuis in het rijtje kwakzalvers...
Robbert heeft in het programma van Irene Moors anders een enorme blunder gemaakt. Op een gegeven moment ging hij met Irene Moors op bezoek bij ene Corrie. Haar man was een cameraman van RTL4 genaamd Arno geweest en had plotseling zelfmoord gepleegd.

Aan het einde van de sessie vertelde hij nog een verhaal over Corrie. Het ging over haar vorige leven. Toen al bleek zij Arno te kennen en ze was zelfs met hem getrouwd geweest.

Zij heette Hillegien Rozeboom en was geboren in 1793. In 1823 trouwde zij met een man genaamd Lubbert (Arno dus). Robbert wist zelfs het beroep van de man te achterhalen. Lubbert was een gen-verbrander geweest. Robbert wist alleen niet precies wat dat betekende.

Wat blijkt, Hillegien Rozeboom heeft inderdaad bestaan in de tijd die Robbert beschreef. Hoe weten we dit: Deze informatie komt letterlijk van een internet pagina af. Wat onze medium niet wist, was dat er een typfout in het beroep van meneer Lubbert was geslopen. Lubbert was geen 'gen-verbrander' geweest, maar een genEver-brander ook wel een jeneverbrander.

Wel grappig dat Robbert van de Broeke zijn informatie krijgt van geesten die het internet afstruimen naar informatie.

Volledige verhaal kan je vinden op: http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html

[edit]
hmmm, het hele verhaal is al door mensen gepost. Had ik misschien eerst even de draad moeten lezen...
[/edit]

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2005 11:02:52 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:50:21 #206
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33338071
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:18 schreef Stenny het volgende:

[..]

Ja, volgens mij heeft Nanninga hier meegelezen, want het volgt exact wat wij hier allemaal besproken hebben (is Nanninga daarmee (ook) een fraudeur? ). Punt van kritiek: dat sceptici bepaald niet objectief zijn (zoals ze zelf graag denken), bewijzen zinnen als:

"Zakenvrouw Irene Moors zat er gelukzalig bij."

"Als een medium of paragnost zoveel voltreffers scoort, dan mag je veronderstellen dat er bedrog in het spel is."

"Wat Geller deed was een amusante act. Hij speelt toneel voor mensen die naïef genoeg zijn om hem serieus te nemen, en de rest kan er ook plezier aan beleven."

"Robbert van den Broeke speelde eveneens een rol, maar het was een ondermaats toneelstuk. Met behulp van geveinsde visioenen en emoties, wat verbale handigheid, stereotype maniertjes en het draaiboek van Irene probeerde hij zich voor te doen als een medium uit een slechte B-film."

Het hele stuk stikt van de suggestie; precies de reden dat ik sceptici vaak helemaal niet wetenschappelijk vind! Houd het dan zakelijk, word niet persoonlijk, houd je dan aan de feiten en als je iets suggereert, zet er dan consequent bij: dit is een stelling.
Maar goed, dat wil niet zeggen dat er inderdaad iets niet straight is in het hele fenomeen dat neergezet wordt.
Ik ben het zowaar helemaal met je eens
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33338073
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:42 schreef The_End het volgende:

[..]

Robbert heeft in het programma van Irene Moors anders een enorme blunder gemaakt. Op een gegeven moment ging hij met Irene Moors op bezoek bij ene Corrie. Haar man was een cameraman van RTL4 genaamd Arno geweest en had plotseling zelfmoord gepleegd.

Aan het einde van de sessie vertelde hij nog een verhaal over Corrie. Het ging over haar vorige leven. Toen al bleek zij Arno te kennen en ze was zelfs met hem getrouwd geweest.

Zij heette Hillegien Rozeboom en was geboren in 1793. In 1823 trouwde zij met een man genaamd Lubbert (Arno dus). Robbert wist zelfs het beroep van de man te achterhalen. Lubbert was een gen-verbrander geweest. Robbert wist alleen niet precies wat dat betekende.

Wat blijkt, Hillegien Rozeboom heeft inderdaad bestaan in de tijd die Robbert beschreef. Hoe weten we dit: Deze informatie komt letterlijk van een internet pagina af. Wat onze medium niet wist, was dat er een typfout in het beroep van meneer Lubbert was geslopen. Lubbert was geen 'gen-verbrander' geweest, maar een genEver-brander ook wel een jeneverbrander.

Wel grappig dat Robbert van de Broeke zijn informatie krijgt van geesten die het internet afstruimen naar informatie.

Volledige verhaal kan je vinden op: http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html
Helaas is dit voor mij nog steeds niet het ultieme bewijs (hoewel ik idd niet uitsluit dat dit het wel kan zijn); het communiceren met geesten is vaak als luisteren naar een radio met ruis...vandaar de missers (?).
pi_33338236
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:50 schreef Stenny het volgende:

[..]

Helaas is dit voor mij nog steeds niet het ultieme bewijs (hoewel ik idd niet uitsluit dat dit het wel kan zijn); het communiceren met geesten is vaak als luisteren naar een radio met ruis...vandaar de missers (?).
Vind je het niet heel toevallig dat die misser + het hele verhaal exact op internet is terug te vinden?

Je kan nooit 100% uitsluiten dat Robbert 'liegt'. (of hij liegt of er zelf in gelooft doet er even niet toe), maar na dit verhaal zijn zijn claims over paranormale krachten wel heel erg dubieus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2005 10:59:45 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 10:59:27 #209
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33338243
Oops... is dat echt zo? Over die spelfout??????


edit----

wat een onzin, ik lees dit dit op skepsis.nl:
quote:
Er is alleen ongemerkt een typefoutje ingeslopen. Lubbert was geen genverbrander maar geneverbrander! (meestal gespeld als jeneverbrander)
hahah dus hij zei de e niet, en nu is het allemaal niet echt! Pffffhahaha

En wat The end ervan maakt klopt dus niet. Tegenwoordig noemen wij dat Jeneververbrander.. toen die tijd noemde ze dat dus zo niet. Je spreekt met overledenen, die dus praten in de tijd van toen!
Weer een fabel uit de wereld geholpen.. kom maar op met de volgende beschuldiging.

[ Bericht 43% gewijzigd door Ticker op 23-12-2005 11:05:40 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33338348
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:50 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik ben het zowaar helemaal met je eens
pi_33338369
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:59 schreef The_End het volgende:

[..]

Vind je het niet heel toevallig dat die misser + het hele verhaal exact op internet is terug te vinden?

Je kan nooit 100% uitsluiten dat Robbert 'liegt'. (of hij liegt of er zelf in gelooft doet er even niet toe), maar na dit verhaal zijn zijn claims over paranormale krachten wel heel erg dubieus.
Dat is het, maar het is nog steeds niet een onomstootbaar bewijs dat Robbert liegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stenny op 23-12-2005 11:10:50 ]
pi_33338387
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:05 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dat is het, maar het is nog steeds niet een onomstootnaar bewijs dat Robbert liegt.
Inderdaad, het is opvallend, maar het vormt geen bewijs dat hij liegt.
pi_33338471
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:59 schreef Ticker het volgende:
Oops... is dat echt zo? Over die spelfout??????


edit----

wat een onzin, ik lees dit dit op skepsis.nl:
[..]

hahah dus hij zei de e niet, en nu is het allemaal niet echt! Pffffhahaha

En wat The end ervan maakt klopt dus niet. Tegenwoordig noemen wij dat Jeneververbrander.. toen die tijd noemde ze dat dus zo niet. Je spreekt met overledenen, die dus praten in de tijd van toen!
Weer een fabel uit de wereld geholpen.. kom maar op met de volgende beschuldiging.
Nee, jeneverbrander is een synoniem voor geneverbrander (vroeger en nu dus). Beide spreek je uit als jenever-brander of genever-brander. Robbert sprak het uit als gen-verbrander.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2005 11:10:49 ]
pi_33338490
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, jeneverbrander is een synoniem voor geneverbrander (vroeger en nu dus). Beide spreek je uit als jenever-brander of genever-brander. Robbert sprak het uit als gen-verbrander.
Zie mijn opmerking over het communiceren met geesten: er is veel 'ruis'.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:12:06 #215
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_33338499
Die kerel is gewoon fucking nep, net zoals Char, in mijn abonee blad Quest staat waarom Char altijd de namen weet enzo!!
pi_33338624
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:11 schreef Stenny het volgende:

[..]

Zie mijn opmerking over het communiceren met geesten: er is veel 'ruis'.
Zal best dat er veel ruis is, maar dan leg je de klemtoon echt niet verkeerd hoor. Genever-brander spreek je toch echt heel anders uit dan gen-verbrander. De rest van zijn verhaal kwam wel glashelder door.
pi_33338719
Die gast is gewoon gestoord
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_33338814
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:12 schreef Drumpie het volgende:
Die kerel is gewoon fucking nep, net zoals Char, in mijn abonee blad Quest staat waarom Char altijd de namen weet enzo!!
Char is een vakvrouw, een vrouw die het paranormale met mensenkennis verenigt. Ik krijg geen naar gevoel bij haar, en dat vind ik toch heel belangrijk. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij Robbert meer vraagtekens heb dan bij Char. Gisteren nog Char gezien, inderdaad zijn er zwakke punten (qua bewijsbaarheid), maar ik vind dat zij verstandig met haar kennis en de mensen omgaat. Ze zegt heel vaak dingen als: "Onder voorbehoud hoor, ik ben niet god, ik hoop echt dat hij nog leeft en dat jullie hem vinden." Ze stelt zich zeker niet op een hoger niveau dan haar medemensen, dat vind ik heel belangrijk.

Wat mij nog steeds aan Robbert stoort, is zijn zelfprofilering: dat hij bijvoorbeeld zei: "Ik heb een grote verrassing voor je, je hoeft niet meer terug en je man ook niet." Dat vind ik verkeerd, daar heb ik geen excuus voor. Ook vind ik dat hij 'eigenaardig' uit zijn ogen kijkt, mijn hele persoonlijke mening. Vaak vind ik ook dat hij mooie ogen heeft, maar hij kijkt soms wel 'vreemd'.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:26:24 #219
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33338837
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:10 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, jeneverbrander is een synoniem voor geneverbrander (vroeger en nu dus). Beide spreek je uit als jenever-brander of genever-brander. Robbert sprak het uit als gen-verbrander.
Volgens mij had Robbert ontzettend moeite met de naam. Iets wat mij tijdens die uitzending opviel. Namen krijgt hij vaak ook niet zo 1.2.3. door, en worden veelal verbeterd.

Maar aan de andere kant heb je wel gelijk.. erg opvallend.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33338870
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:17 schreef The_End het volgende:

[..]

Zal best dat er veel ruis is, maar dan leg je de klemtoon echt niet verkeerd hoor. Genever-brander spreek je toch echt heel anders uit dan gen-verbrander. De rest van zijn verhaal kwam wel glashelder door.
Het antwoord moet denk ik van Robbert zelf (en vader) komen; hij zelf zal met de billetjes bloot moeten om in het reine te komen. Er is wel iets, en er is, denk ik, niet voor niets veel onzekerheid over zijn mediumschap.
pi_33338886
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:25 schreef Stenny het volgende:

[..]


Ook vind ik dat hij 'eigenaardig' uit zijn ogen kijkt, mijn hele persoonlijke mening. Vaak vind ik ook dat hij mooie ogen heeft, maar hij kijkt soms wel 'vreemd'.
Dat heb ik altijd een beetje bij Char
pi_33338906
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:21 schreef partyyboyy het volgende:
Die gast is gewoon gestoord
Dat is te kort door de bocht.
pi_33338921
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:28 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd een beetje bij Char
Ow
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 11:34:54 #224
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33339024
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 10:59 schreef Ticker het volgende:
En wat The end ervan maakt klopt dus niet. Tegenwoordig noemen wij dat Jeneververbrander.. toen die tijd noemde ze dat dus zo niet. Je spreekt met overledenen, die dus praten in de tijd van toen!
Weer een fabel uit de wereld geholpen.. kom maar op met de volgende beschuldiging.
Helaas voor jou is dat niet zo.
Overledenen 'spreken' alle talen. (dus ook de nieuw spelling enzo.)
Meneer van den Broeke is gewoon een gewiekste oplichter die er met zijn sjappie uiterlijk weliswaar aardig en betrouwbaar uitziet,maar gewoon een wolf in schaapskleren is.
Gebruikmakend van naieve mensen als jij.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_33339213
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:34 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Helaas voor jou is dat niet zo.
Overledenen 'spreken' alle talen. (dus ook de nieuw spelling enzo.)
Meneer van den Broeke is gewoon een gewiekste oplichter die er met zijn sjappie uiterlijk weliswaar aardig en betrouwbaar uitziet,maar gewoon een wolf in schaapskleren is.
Gebruikmakend van naieve mensen als jij.
Wie zegt niet dat er ook van hem gebruik gemaakt wordt?
pi_33339760
quote:
Wie zegt niet dat er ook van hem gebruik gemaakt wordt?
Als dat zo is dan laat Robbert zich, al dan niet aangemoedigd door zijn ouders, heel graag gebruiken want hij krijgt er genoeg fame en fortune voor terug.

De fame heeft ie in ieder geval al en het fortune is ongetwijfeld ook al prima contractueel vastgelegd.
pi_33340197
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:00 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Als dat zo is dan laat Robbert zich, al dan niet aangemoedigd door zijn ouders, heel graag gebruiken want hij krijgt er genoeg fame en fortune voor terug.

De fame heeft ie in ieder geval al en het fortune is ongetwijfeld ook al prima contractueel vastgelegd.
Ik krijg anders niet de indruk dat Robbert zo happy is. Ook zijn herhaalde zinnen over het al dan niet weer geboren moeten worden op de aarde, hebben mij aan het denken gezet.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:23:48 #228
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33340262
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:34 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Helaas voor jou is dat niet zo.
Overledenen 'spreken' alle talen. (dus ook de nieuw spelling enzo.)
Meneer van den Broeke is gewoon een gewiekste oplichter die er met zijn sjappie uiterlijk weliswaar aardig en betrouwbaar uitziet,maar gewoon een wolf in schaapskleren is.
Gebruikmakend van naieve mensen als jij.
Hoe kom je daarbij? Heb je zelf contact gehad met geesten, die op tijd moesten zijn voor hun taal les?
Struin het internet maar eens af. Vooral E.V.P. en Glaasje draaien blijkt uit dat er nogal in de oorspronkelijke taal word gesproken.
Met je naief! Pfuh!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33340293
Robbert is een van de vele mediums die zegt dat hij met 'de andere zijde ' kan communiceren. Net als mensen die psychedellische drugs gebruiken of een bepaalde vormen van epileptica lijden kan hij daar heel erg van overtuigd zijn, maar het is slechts inbeelding van de geest die men zelfs kan opwekken door bepaalde onderdelen in de hersenen te stimuleren. Niets meer dan een chemisch proces in de hersenen, dus.
Het zijn daarnaast de volgelingen die in hem geloven die maken wat hij nu is.
Bekijk eens dit filmpje over het medium Carlos en channelling (5 minuten) en zoek de verschillen....
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:33:03 #230
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33340477
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:25 schreef onemangang het volgende:
Robbert is een van de vele mediums die zegt dat hij met 'de andere zijde ' kan communiceren. Net als mensen die psychedellische drugs gebruiken of een bepaalde vormen van epileptica lijden kan hij daar heel erg van overtuigd zijn, maar het is slechts inbeelding van de geest die men zelfs kan opwekken door bepaalde onderdelen in de hersenen te stimuleren. Niets meer dan een chemisch proces in de hersenen, dus.
Het zijn daarnaast de volgelingen die in hem geloven die maken wat hij nu is.
Bekijk eens dit filmpje over het medium Carlos en channelling (5 minuten) en zoek de verschillen....
Neeee.. je hebt dat filmpje toch niet echt gepost om het te vergelijken met Robbert?

Nou ik kan niet wachten tot Robbert zijn eerste meeting geeft in zo'n gewaad! Dankje Onemangmang, nu begrijp hoe jouw visie is van Robbert. Erg komisch allemaal.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33340564
quote:
Hoe kom je daarbij? Heb je zelf contact gehad met geesten, die op tijd moesten zijn voor hun taal les?
Struin het internet maar eens af. Vooral E.V.P. en Glaasje draaien blijkt uit dat er nogal in de oorspronkelijke taal word gesproken.
Met je naief! Pfuh!
Zelfs in de 'oorspronkelijke taal' is jeneverbrander (oude spelling, maar zelfde uitspraak 'geneverbrander') nooit uitgesproken als gen-verbrander. Zelfs op een storende radio is de klank van 'gen' en 'genever' (juh-nee-vur) wezenlijk anders.

Face it. Dat verhaal heeft hij letterlijk, en dus inclusief typfout, van die specifieke website geplukt. (zoek de genverbrander)
pi_33340589
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

Neeee.. je hebt dat filmpje toch niet echt gepost om het te vergelijken met Robbert?

Nou ik kan niet wachten tot Robbert zijn eerste meeting geeft in zo'n gewaad! Dankje Onemangmang, nu begrijp hoe jouw visie is van Robbert. Erg komisch allemaal.
In het filmpje over Carlos wordt met name het punt gemaakt hoe media omgaat met personen die zeggen te kunnen praten met gene zijde... En hoe gemakkelijk mensen belazerd kunnen worden.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:38:05 #233
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_33340599
Zelfs ik begin toe te geven dat dit erg stinkt.
Hoop gewoon dat hij binnekort eens serieus aan een wetenschappelijke test mee doet.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_33340612
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:36 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zelfs in de 'oorspronkelijke taal' is jeneverbrander (oude spelling, maar zelfde uitspraak 'geneverbrander') nooit uitgesproken als gen-verbrander. Zelfs op een storende radio is de klank van 'gen' en 'genever' (juh-nee-vur) wezenlijk anders.

Face it. Dat verhaal heeft hij letterlijk, en dus inclusief typfout, van die specifieke website geplukt. (zoek de genverbrander)
Als dat zo is, dan is de hele familie van den Broeke extreem naïef, want dat hadden ze dan kunnen verwachten dat 'wij' erachter zouden komen. Het verlossende woord verwacht ik uit de mond van Robbert en familie.
pi_33340639
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:38 schreef Ticker het volgende:
Zelfs ik begin toe te geven dat dit erg stinkt.
Hoop gewoon dat hij binnekort eens serieus aan een wetenschappelijke test mee doet.
Ja, dat zou een zeer goede zaak zijn. Vooral de foto's, daarvan is hij zelf immers 100 % overtuigd. Jammer dat de vader als een donkere schaduw om Robbert heen blijft zweven.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2005 @ 12:42:12 #236
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33340688
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Heb je zelf contact gehad met geesten, die op tijd moesten zijn voor hun taal les?
Struin het internet maar eens af. Vooral E.V.P. en Glaasje draaien blijkt uit dat er nogal in de oorspronkelijke taal word gesproken.
Met je naief! Pfuh!
Ik wou je niet beledigen ofzo hoor.
Ik heb boeken gelezen van Friedrich Jurgenson en Constatin Raudive.
Volgens hen spreken de doden alle talen.En zijn ze op de hoogte (uiteraard) van de aardse ontwikkelingen.
Als ik moet kiezen tussen
A. info met spelfout van het internet jatten
of
B info doorgekregen van een geest die zo'n ingeburgerde wereldwijd bekende naam niet eens zou kennen,
dan kies ik toch echt voor A.
Misschien kom je wel op de verkeerde websites. Lees eens een boek.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_33340706
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:42 schreef Ratelslangetje het volgende:Lees eens een boek.
Begin jij maar eens met "Why people believe weird things' van Michael Shermer.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33340765
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:38 schreef Ticker het volgende:
Zelfs ik begin toe te geven dat dit erg stinkt.
Hoop gewoon dat hij binnekort eens serieus aan een wetenschappelijke test mee doet.
Dat is uiteraard al een aantal keren gevraagd. Daar wil hij niet aan meedoen. En die miljoen dollar van James Randi? "Ik doe het niet voor het geld"

NONSENS. Geef het dan aan een goed doel weg als je het niet voor het geld doet.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33340816
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:46 schreef onemangang het volgende:

[..]

Dat is uiteraard al een aantal keren gevraagd. Daar wil hij niet aan meedoen. En die miljoen dollar van James Randi? "Ik doe het niet voor het geld"

NONSENS. Geef het dan aan een goed doel weg als je het niet voor het geld doet.
Randi is toch echt weer een ander verhaal. Deze man zal liever eerst sterven dan zijn miljoen weggeven, is althans mijn inschatting.
pi_33340872
quote:
Als dat zo is, dan is de hele familie van den Broeke extreem naïef, want dat hadden ze dan kunnen verwachten dat 'wij' erachter zouden komen. Het verlossende woord verwacht ik uit de mond van Robbert en familie.
Ze dachten waarschijnlijk 'home free' te zijn door een willekeurige persoon van ergens halverwege een willekeurige genealogiepagina te kiezen. Maar helaas weten de meeste mensen Google te gebruiken en hebben ze per ongeluk een zo makkelijk traceerbare fout overgenomen.

Ik vraag me af of het alleen zijn familie is die hieraan meerwerkt. Uiteindelijk moet het allemaal voor de camera kloppen, dus ik kan me voorstellen dat er ook wat redactiewerk wordt gedaan door House of Television. Zij moeten immers ook alles regelen met de locaties en de personen die in beeld komen. Ik denk dat de redactieleden een beetje naief zijn, of gewoon te lui om een beetje hun best te doen om met wat moeilijker traceerbare informatie op de proppen te komen.

Een onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek onder gecontroleerde omstandigheden kun je waarschijnlijk vergeten. Niemand van de betrokkenen (Robbert, familie, House of Television, RTL, adverteerders) is daarbij gebaat en ze kunnen zich inmiddels verschuilen achter de grote belangstelling. ('Geen tijd! Veel te druk!')
pi_33341012
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:48 schreef Stenny het volgende:

[..]

Randi is toch echt weer een ander verhaal. Deze man zal liever eerst sterven dan zijn miljoen weggeven, is althans mijn inschatting.
Verkeerde inschatting. Je kan al zijn aanmeldingen in detail teruglezen op zijn website. Dat geld is niet van hem, maar heeft hij van een miljonair gekrgen als middel. Hij wil het juist graag aan iemand kunnen geven, want dat zou een doorbraak voor de wetenschap zijn: als iemand kan bewijzen dat die over paranormale gaven beschikt, dan kunnen we daar serieus onderzoek naar doen. (tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33341428
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:56 schreef onemangang het volgende:

[..]

Verkeerde inschatting. Je kan al zijn aanmeldingen in detail teruglezen op zijn website. Dat geld is niet van hem, maar heeft hij van een miljonair gekrgen als middel. Hij wil het juist graag aan iemand kunnen geven, want dat zou een doorbraak voor de wetenschap zijn: als iemand kan bewijzen dat die over paranormale gaven beschikt, dan kunnen we daar serieus onderzoek naar doen. (tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)
Dit is natuurlijk volstrekt kort door de bocht: "(tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)"

Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'. Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:21:34 #243
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33341601
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk volstrekt kort door de bocht: "(tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)"

Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'. Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
Ik ben het alweer met je eens Eigenlijk de hele dag al
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33341679
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:21 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik ben het alweer met je eens Eigenlijk de hele dag al
pi_33341753
quote:
Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
Als jij zou claimen dat je het zonder kleerscheuren zou overleven om door een leeuw met een stinkende adem te worden verslonden, dan heb je je maar door die leeuw te laten verslinden om je gelijk aan te tonen, toch?
pi_33341760
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk volstrekt kort door de bocht: "(tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)"

Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'. Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
Idd
pi_33342202
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef Stenny het volgende:
Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'.
Hij vraagt maar één ding: bewijs. Dat is alles. De meeste aanvragen laat hij gewoon aan universiteiten over waarbij hij ze instrueert hoe ze moeten voorkomen dat men goocheltruuks uithaalt. Dus hij is er dan niet eens verder bij betrokken. De eisen zijn echt heel simpel.
Kan jij bewijs leveren? Doe dat dan. DAAR IS NAMELIJK IEDEREEN MEE GEBAAT. Want we moeten ons wapenen tegen kwakzalverij, ook op geestelijk gebied.
quote:
Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
Men laat zich niet testen omdat men diep ergens wellicht beseft dat het best allemaal wel eens onzin zou kunnen zijn wat men doet. En voor een aantal mensen is het psychisch moeilijk te verkroppen als dat in een gecontroleerde omgeving ook keihard duidelijk wordt gemaakt. Wat keer op keer het geval is.

Maar paranormalen hoeven niet door hem te laten testen hoor, ze zijn ook van harte welkom bij menig universiteit. Maar daar valt geen miljoen dollar mee te winnen.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33342373
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:14 schreef Stenny het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk volstrekt kort door de bocht: "(tot nog toe was er slechts sprake van afwijkingen in de hersenen, zoals schizofrenie of epilepsie)"

Kijk en laat ik nu vinden dat jij naïef bent. Ik heb inmiddels meerdere filmpjes van deze man gezien en ik zie dat hij een fundamentalist is. Hij is zo enorm gedreven en fanatiek, dat hij liever zijn tong zou inslikken, dan toegeven dat er meer is 'tussen hemel en aarde'. Mijn stelling is dat hij zelfs zo ver zou gaan bewijsvoering ten gunste van het 'para'normale tegen te werken respectievelijk te verdoezelen. Ik vind het niet gek dat 'para'normalen weigeren zich bij hem te laten testen. Dat is net zoiets als je vrijwillig levend te laten verslinden door een leeuw met een stinkende adem.
James Randi zelf is niet degene die de onderzoeken uitvoert. Gelukkig maakt het in de wetenschap ook niet uit wie het onderzoek uitvoert, maar hoe het uitgevoerd wordt.

Ik kan precies zoals jij stellen dat je naïef om alles maar te geloven wat op je pad komt. Het feit blijft dat er nog nooit enig bewijs is gevonden voor enige paranormale activiteit.
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:50:27 #249
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33342432
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:48 schreef The_End het volgende:

[..]

James Randi zelf is niet degene die de onderzoeken uitvoert. Gelukkig maakt het in de wetenschap ook niet uit wie het onderzoek uitvoert, maar hoe het uitgevoerd wordt.

Ik kan precies zoals jij stellen dat je naïef om alles maar te geloven wat op je pad komt. Het feit blijft dat er nog nooit enig bewijs is gevonden voor enige paranormale activiteit.
James Randi voert wel degelijk zelf onderzoeken uit. De manier waarop hij dat doet, staat beschreven in een boek wat ik onlangs heb gelezen. Ben nu op mijn werk, maar hier kom ik nog op terug.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33342513
Nou ja, jullie hebben beide gelijk. Soms doet hij het zelf, soms laat hij het anderen over, maar geeft ze wel nauwkeurige instructies om te voorkomen dat goocheltruuks uitgevoerd kunnen worden.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')