he betwetertje, dit is een discussie over een tv programma , en niet over hoe jij denkt dat ik een woord moet gebruiken.quote:Op zondag 18 december 2005 23:02 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Get a life? Vat het niet zo persoonlijk op zeg
. Het is geen overdreven discussie, maar een zeer essentiele. De meeste mensen staan er niet bij stil dat ze een enorme blunder maken, wanneer ze spreken in termen als "deze moderne tijd." Wees blij dat je er nu van op de hoogte bent en dan rest mij nog te zeggen: spread the word
.
Goede post! Dan is het eigenlijk de cruciale vraag: wist Robbert van tevoren dat ze naar Carré zouden gaan? Zo ja, dan is het zeer verdacht, want wat zou hem ervan weerhouden hebben om niet even wat speurwerk naar de geschiedenis van Carré te gaan verrichten?quote:Op zondag 18 december 2005 23:05 schreef hansgans het volgende:
Wat is nogal raar vond is dat alle feitjes die onze grote vriend vertelde over Carre staat op http://www.theatercarre.nl/nl/pagina.php?ID=4.
Leuk is ook de derde alinea: "Het hele gebouw werd verlicht door gaslampen". Het ging om het feit of de lampen vroeger knipperden. Hoe ze het met die lampen deden weet ik niet, maar als die lampen niet hadden geknipperd was dat ook zeker aan bod gekomen.
Als je nu gewoon je fout toegeeft kunnen we deze subdiscussie afsluiten en hou ik erover op. Je doet er nu wat neerbuigend met dat tussen haakjes plaatsen van die zin, maar het is een belangrijk punt. Er bestaat niet zoiets als "deze moderne tijd." Als je dat wel gebruikt bega je, zoals gezegd, een blunder en daar mag op gewezen worden.quote:Op zondag 18 december 2005 23:07 schreef huupia34 het volgende:
[..]
he betwetertje, dit is een discussie over een tv programma , en niet over hoe jij denkt dat ik een woord moet gebruiken.
ik zou zeggen open er een topic over(misschien zijn er meer mensen die het zinvol vinden om het gebruik van het woord modern nader te bestuderen)
quote:Op zondag 18 december 2005 23:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Goede post! Dan is het eigenlijk de cruciale vraag: wist Robbert van tevoren dat ze naar Carré zouden gaan? Zo ja, dan is het zeer verdacht, want wat zou hem ervan weerhouden hebben om niet even wat speurwerk naar de geschiedenis van Carré te gaan verrichten?
Wat denken jullie hiervan: is dit een mogelijke verklaring?quote:Op zondag 18 december 2005 23:09 schreef Stenny het volgende:
Ik wil graag de mening van een kennis van mij van Startpagina citeren, komt hij:
"[...] Ik ben niet zo onder de indruk van Robbert terwijl hij het toch een aardige gast lijkt te zijn. Heb je de laatste aflevering gezien Sten? Ik heb alles wat hij zei over Carré terug kunnen vinden op internet. En het licht dat soms lijkt af te zwakken, daar is een heel simpele verklaring voor. Soms schakelt men over op andere krachtcentrales die stroom leveren. Dit heeft te maken met de vraag naar de hoeveelheid stroom. Dit gebeurt trouwens op een vaste tijden en dan heb je dat het licht voor een fractie van een seconde zwakker wordt. Het is allemaal zo simpel.
Groet,
Tulio."
Oke dan, Stenny! Dus in feite is hiermee ook een zeer goede verklaring gegeven voor het licht en een argument voor het idee dat Robbert op een andere manier aan zijn 'kennis' is gekomen, dan via gene zijde.quote:Op zondag 18 december 2005 23:09 schreef Stenny het volgende:
Ik wil graag de mening van een kennis van mij van Startpagina citeren, komt hij:
"[...] Ik ben niet zo onder de indruk van Robbert terwijl hij het toch een aardige gast lijkt te zijn. Heb je de laatste aflevering gezien Sten? Ik heb alles wat hij zei over Carré terug kunnen vinden op internet. En het licht dat soms lijkt af te zwakken, daar is een heel simpele verklaring voor. Soms schakelt men over op andere krachtcentrales die stroom leveren. Dit heeft te maken met de vraag naar de hoeveelheid stroom. Dit gebeurt trouwens op een vaste tijden en dan heb je dat het licht voor een fractie van een seconde zwakker wordt. Het is allemaal zo simpel.
Groet,
Tulio."
Even verder zoeken.quote:Op zondag 18 december 2005 23:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
je hebt de bronzen sleutel gevonden, ga door voor goud.
quote:Op zondag 18 december 2005 23:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als je nu gewoon je fout toegeeft kunnen we deze subdiscussie afsluiten en hou ik erover op. Je doet er nu wat neerbuigend met dat tussen haakjes plaatsen van die zin, maar het is een belangrijk punt. Er bestaat niet zoiets als "deze moderne tijd." Als je dat wel gebruikt bega je, zoals gezegd, een blunder en daar mag op gewezen worden.
Waarom reageer je nu zo flauw. Geef gewoon toe dat je fout zat en dat ik gelijk heb en je bent er vanaf.quote:
quote:Op zondag 18 december 2005 23:11 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Even verder zoeken.
Zoek...
Zoek...
Ik ben warm...
Zoek...
Heet!
Gevonden: het is pure lariekoek!
Ik heb gemaild met de producent en natuurlijk met Robbert zelf (autoreply: ' De toeloop is dusdanig dat het een onmogelijke opgave is voor zowel Robbert als zijn management om iedereen persoonlijk terug mailen.'), maar goed.quote:Op zondag 18 december 2005 23:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
je hebt de bronzen sleutel gevonden, ga door voor goud.
Ik ben 23, beste huupia34. Ik druk mijn eigen denkbeelden er enkel door als die denkbeelden het doordrukken waard zijn. Lees: wanneer die denkbeelden dusdanig veel waarheid bevatten dat ze door een ieder gedeeld zouden moeten worden.quote:Op zondag 18 december 2005 23:15 schreef huupia34 het volgende:
hoe oud , ben je eigenlijk 12 , 13????
want zo kom je wel over, je eigen denkbeelden er doordrukken over iets totaal onbenulligs.
wie redt mij van de toorn van fuifduif
Zucht, mensen ga leven ofzo, je komt er toch niet achter. Alles is na te vinden in boeken en op te zoeken op internet. Alles kan makkelijk gefaked zijn.quote:Op zondag 18 december 2005 23:10 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wat denken jullie hiervan: is dit een mogelijke verklaring?
Ja hierin kan ik me vinden, Sebas, maar ik zeg eerlijk: mijn gevoel zegt me dat niet alles klopt.quote:Op zondag 18 december 2005 23:20 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Zucht, mensen ga leven ofzo, je komt er toch niet achter. Alles is na te vinden in boeken en op te zoeken op internet. Alles kan makkelijk gefaked zijn. Dat licht dat kan ook komen door een waterkoker die in een andere kamer wordt aan gezet en waardoor er heel even stroom tekort is. (heb ik zelf ook vaak in mijn huis)
Je kan alles wel met de mind gaan proberen te analiseren en uiteindelijk zal je dan tot de conclusie komen dat het allemaal te faken is.
Luister gewoon naar wat je zelf denkt hoe vind je dat ie op jou overkomt! Wat heb je nou aan de mening van Jan en alleman die suggereren dat het wel of niet waar is![]()
Maar als op de officiele Carre-historiepagina, waar relatief weinig opstaat, precies alle feiten staam die ons medium vertelde, vind ik het toch wel erg verdacht.quote:Op zondag 18 december 2005 23:20 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Zucht, mensen ga leven ofzo, je komt er toch niet achter. Alles is na te vinden in boeken en op te zoeken op internet.
Duhuhquote:Op zondag 18 december 2005 23:20 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Zucht, mensen ga leven ofzo, je komt er toch niet achter. Alles is na te vinden in boeken en op te zoeken op internet. Alles kan makkelijk gefaked zijn.
Dat licht dat kan ook komen door een waterkoker die in een andere kamer wordt aan gezet en waardoor er heel even stroom tekort is. (heb ik zelf ook vaak in mijn huis)
Je kan alles wel met de mind gaan proberen te analiseren en uiteindelijk zal je dan tot de conclusie komen dat het allemaal te faken is.
Luister gewoon naar wat je zelf denkt hoe vind je dat ie op jou overkomt! Wat heb je nou aan de mening van Jan en alleman die suggereren dat het wel of niet waar is![]()
Dat is waar, maar volgens mij is Irene Moors zelf ook best kritisch, ik vind haar in ieder geval goede vragen stellen, vragen die ik zelf ook zou stellenquote:Op zondag 18 december 2005 23:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Duhuh, dit soort programma's hebben betrekking op de meest fundamentele gedachten en vragen van vrijwel ieder mens. Het is nogal wat of reïncarnatie wel of niet bestaat, of overledenen wel of niet nog kunnen 'zien' hoe jij verder leeft enzovoort. Voor mij zijn het geen relevante zaken om zeker te weten, maar als iemand dergelijke beweringen doet en deze vertolkt binnen een programma op een grote nationale commerciële zender, dan vind ik dat er wel kritisch naar gekeken mag worden.
Jawel, maar het blijft toch te oppervlakkig vind ik. Waarom laten ze niet iedere week ook een wetenschapper aan het woord komen? Bijvoorbeeld bij die graancirkels. Laat zo'n wetenschapper er maar bij komen en in discussie treden met Robbert. Dat kan nog eens interessant wordenquote:Op zondag 18 december 2005 23:27 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Dat is waar, maar volgens mij is Irene Moors zelf ook best kritisch, ik vind haar in ieder geval goede vragen stellen, vragen die ik zelf ook zou stellen
Dat is waar dat zou op zich wel een extra dimensie aan het programma geven. Misschien voor een volgende reeks afleveringen. Volgende week is de laatste alweer.quote:Op zondag 18 december 2005 23:28 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jawel, maar het blijft toch te oppervlakkig vind ik. Waarom laten ze niet iedere week ook een wetenschapper aan het woord komen? Bijvoorbeeld bij die graancirkels. Laat zo'n wetenschapper er maar bij komen en in discussie treden met Robbert. Dat kan nog eens interessant worden.
volledig mee eens. het gaat om hele grote zaken die maar niet concreet gemaakt kunnen worden en sommige mensen echt laat denken dat ze 'meer' weten. voer voor psychologen.quote:Op zondag 18 december 2005 23:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Duhuh, dit soort programma's hebben betrekking op de meest fundamentele gedachten en vragen van vrijwel ieder mens. Het is nogal wat of reïncarnatie wel of niet bestaat, of overledenen wel of niet nog kunnen 'zien' hoe jij verder leeft enzovoort. Voor mij zijn het geen relevante zaken om zeker te weten, maar als iemand dergelijke beweringen doet en deze vertolkt binnen een programma op een grote nationale commerciële zender, dan vind ik dat er wel kritisch naar gekeken mag worden.
Ja het zou dan een programma worden waarin Robert constant op moet boksen tegen allerlei verdenkingen.. hij kan toch NOOIT iedereen overtuigen, wat hij ook zou doen.. geloof je het niet? kijk dan niet.. ik geloof er wel in, en je hoeft mij niet naief oid te noemen. Van mij hoeft Robert ook niet constant zichzelf verdedigen. Dat zou ik ook niet leuk vinden om te zien.quote:Op zondag 18 december 2005 23:28 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jawel, maar het blijft toch te oppervlakkig vind ik. Waarom laten ze niet iedere week ook een wetenschapper aan het woord komen? Bijvoorbeeld bij die graancirkels. Laat zo'n wetenschapper er maar bij komen en in discussie treden met Robbert. Dat kan nog eens interessant worden.
oke succes ermee danquote:Op zondag 18 december 2005 23:18 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ben 23, beste huupia34. Ik druk mijn eigen denkbeelden er enkel door als die denkbeelden het doordrukken waard zijn. Lees: wanneer die denkbeelden dusdanig veel waarheid bevatten dat ze door een ieder gedeeld zouden moeten worden.
Wetenschap is niet altijd van toepassing op zulke zaken. Soms ontbreekt het bewijs, hetgeen niet wil zeggen dat het onzin is.quote:Op zondag 18 december 2005 23:28 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Laat zo'n wetenschapper er maar bij komen en in discussie treden met Robbert. Dat kan nog eens interessant worden.
ik kijk dan ook niet maar denk dat iedereen die denkt meer van hemel en aarde te weten een patient of hoax is.quote:Op zondag 18 december 2005 23:31 schreef -moi- het volgende:
Ja het zou dan een programma worden waarin Robert constant op moet boksen tegen allerlei verdenkingen.. hij kan toch NOOIT iedereen overtuigen, wat hij ook zou doen.. geloof je het niet? kijk dan niet.. ik geloof er wel in, en je hoeft mij niet naief oid te noemen. Van mij hoeft Robert ook niet constant zichzelf verdedigen. Dat zou ik ook niet leuk vinden om te zien.
Dat sowieso. Eerlijk gezegd zit ik te springen op een reactie van Robbert en/of zijn redactie/vader/... op de tekst op Grenswetenschap en wel op de blog daarvan:quote:Op zondag 18 december 2005 23:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet leuk om te zien? We hebben het hier niet over 'Gordon & Joling over de vloer'! In dit programma worden een hoop existentiële aannames als feiten gepresenteerd, zonder dat er verantwoording voor de claims gegeven hoeft te worden (Irene stelt hier en daar wel eens een goede kritische vraag, maar de reactie van Robbert wordt altijd direct aangenomen en daar moeten we het dan maar mee doen).quote:Op zondag 18 december 2005 23:31 schreef -moi- het volgende:
[..]
Ja het zou dan een programma worden waarin Robert constant op moet boksen tegen allerlei verdenkingen.. hij kan toch NOOIT iedereen overtuigen, wat hij ook zou doen.. geloof je het niet? kijk dan niet.. ik geloof er wel in, en je hoeft mij niet naief oid te noemen. Van mij hoeft Robert ook niet constant zichzelf verdedigen. Dat zou ik ook niet leuk vinden om te zien.
Mee eens, moet wel respectvol blijven natuurlijk. Niet meteen het sceptische standpunt op je gezicht gebeeldhouwd hebben dat je hem een oplichter vindt (zoals Randi).quote:Op zondag 18 december 2005 23:28 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
doe niet zo overdreven zeg, er worden ook wel vaker zaken als feiten gepresenteerd, die zeer zeker geen feiten bevatten. Kijk naar psychologen e.d. Rtl 4 heeft ervoor gekozen om het zo te doen, en zij hebben vast van te voren wel dik onderzoek gedaan voordat Robert geloofd werd, anders zouden ze het echt niet zo uitzenden en alles direct geloven.quote:Op zondag 18 december 2005 23:35 schreef FuifDuif het volgende:
Kunnen we dat als samenleving tolereren?
quote:Op zondag 18 december 2005 23:35 schreef FuifDuif het volgende:
En om te zeggen dat je niet moet kijken als je er niet in gelooft vind ik pure onzin. Want de mensen die wèl kijken worden in meer of mindere mate geïndoctrineerd. Kunnen we dat als samenleving tolereren?
De grap is: Robbert van den Broeke en Irene Moors zitten bij dezelfde productiemaatschappij. De maatschapij wil (uiteraard) geld verdienen en zal er dus alles aan doen om het goed te laten overkomen. Ik zeg niet dat ze dingen manipuleren, maar ik zeg wel dat het kritischer kan.quote:Op zondag 18 december 2005 23:34 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dat sowieso. Eerlijk gezegd zit ik te springen op een reactie van Robbert en/of zijn redactie/vader/...
Dat vind ik wel een goeie ja eigenlijk zou je iemand moeten hebben die er heel sceptisch tegenover staat, allleen vraag ik me af of het niet meer een felle discussie wordt tussen wel en niet...quote:Op zondag 18 december 2005 23:34 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dat sowieso. Eerlijk gezegd zit ik te springen op een reactie van Robbert en/of zijn redactie/vader/... op de tekst op Grenswetenschap en wel op de blog daarvan:
"De grote vraag is: zijn de gaven van Robbert echt en in welke mate wil de jongeheer zich aan onderzoek onderwerpen?"
Want Robbert maakt geestfoto's, ajb, laat hij die dan maken onder het oog van Tom Schoepen (http://www.skepp.be) of Jurgen van genoemde website enzovoort... dit moet toch mogelijk zijn?
Als ze me willen testen op uittredingen, wil ik meewerken binnen de grenzen van het mogelijke en aangename. Ik maak geen geestfoto's, ik heb 'alleen' maar mijn lichaam, hersenen en mijn ervaringen om als onderzoeksobject aan te bieden.
Daar ben ik het natuurlijk mee eens. Ik bedoel gewoon dat bepaalde gebeurtenissen ook vanuit de andere kant worden belicht. Niet om Robbert aan te vallen, maar om goede alternatieve (wetenschappelijke) verklaringen te bieden voor hetgeen er wordt getoond. Zoals bij die graancirkels zou dat zeer gepast zijn.quote:Op zondag 18 december 2005 23:36 schreef Stenny het volgende:
[..]
Mee eens, moet wel respectvol blijven natuurlijk. Niet meteen het sceptische standpunt op je gezicht gebeeldhouwd hebben dat je hem een oplichter vindt (zoals Randi).
Je moet iemand hebben die totaal niet sceptisch is, maar er ook niet open voor staat. Een neutraal iemand dus.quote:Op zondag 18 december 2005 23:40 schreef Sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een goeie ja eigenlijk zou je iemand moeten hebben die er heel sceptisch tegenover staat, allleen vraag ik me af of het niet meer een felle discussie wordt tussen wel en niet...
Wat moet een medium volgens jou dan doen om als een echt medium over te komen.quote:Op zondag 18 december 2005 23:39 schreef hansgans het volgende:
[..]
De grap is: Robbert van den Broeke en Irene Moors zitten bij dezelfde productiemaatschappij. De maatschapij wil (uiteraard) geld verdienen en zal er dus alles aan doen om het goed te laten overkomen. Ik zeg niet dat ze dingen manipuleren, maar ik zeg wel dat het kritischer kan.
Vader is bankdirecteur en gelooft in zijn zoon. Robbert heeft in een gesloten inrichting gezeten, dus hij is inderdaad ook anders. Dat geef ik gaarne toe. Vraag blijft of hij een medium is.
quote:Op zondag 18 december 2005 23:40 schreef sweetgirly het volgende:
Kunnen we trouwens niet als truth-lezers Robert bezoeken.
Sten als leidster, Fuifduif als spreekpaal, zoalshetis als scepticus, de rest luisterend oor, etc. En een wetenschapper erbij voor het onderzoek enzo.
Zou leuk zijn![]()
Onderzoek of niet, het gaat erom (nog een keer) dat er enorm veel wordt beweerd. Alleen al zoiets als "hij mag in het Licht blijven en hoeft niet meer te incarneren." Dat is nogal een uitspraak zeg! Natuurlijk mag iedereen dat voor zichzelf geloven, maar wanneer het op deze manier zo wordt verkondigd door iemand die in de ogen van velen inmiddels als een ware Messias gezien wordt, dan vind ik dat niet kunnen! Oh nee!quote:Op zondag 18 december 2005 23:37 schreef -moi- het volgende:
[..]
doe niet zo overdreven zeg, er worden ook wel vaker zaken als feiten gepresenteerd, die zeer zeker geen feiten bevatten. Kijk naar psychologen e.d. Rtl 4 heeft ervoor gekozen om het zo te doen, en zij hebben vast van te voren wel dik onderzoek gedaan voordat Robert geloofd werd, anders zouden ze het echt niet zo uitzenden en alles direct geloven.
En wat denk je dat er dan gebeurd. Dan zeggen wij hier dat het echt is. En vervolgens komt er een hele discussie, over of wij er wel echt geweest zijn, of dat we erbij horenquote:Op zondag 18 december 2005 23:40 schreef sweetgirly het volgende:
Kunnen we trouwens niet als truth-lezers Robert bezoeken.
Sten als leidster, Fuifduif als spreekpaal, zoalshetis als scepticus, de rest luisterend oor, etc. En een wetenschapper erbij voor het onderzoek enzo.
Zou leuk zijn![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |