quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:
Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor.
bronnetje
quote:Murray - zondag 18 december 2005 @ 13:40
En Vodafone dan?
quote:Op zondag 18 december 2005 13:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die worden pas vanaf 2007 titelsponsor bij McLaren. Voor komend seizoen heeft Vodafone nog een overeenkomst met Ferrari.
quote:
quote:Op zondag 18 december 2005 13:44 schreef Murray het volgende:
Ah, natuurlijk.
Dat iemands oom heel misschien wapenhandelaar zou zijn? Google maar eens op die naam. Niks te vinden, dus tis iig geen geruchtmakende zaak. Nicky P. was daarbij betrokken? Ik hoop dan maar Christijaan A. niet ook opgepakt wordtquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als sponsor zou ik daar niet mee in verband gebracht willen worden (denk Nicky P. Zou er een verband zijn???)
Ik reageerde alleen maar op de vraag waarom een sponsor daar een probleem mee zou kunnen hebbenquote:Op zondag 18 december 2005 14:09 schreef multatuli het volgende:
[..]
Dat iemands oom heel misschien wapenhandelaar zou zijn? Google maar eens op die naam. Niks te vinden, dus tis iig geen geruchtmakende zaak. Nicky P. was daarbij betrokken? Ik hoop dan maar Christijaan A. niet ook opgepakt wordt
Nee dat zou het niet zijnquote:Op maandag 19 december 2005 12:58 schreef Joene het volgende:
zou ook mooi zijn.
briatore wordt er vast zelf heel veel beter vanquote:Op maandag 19 december 2005 14:47 schreef rubbereend het volgende:
rare bedoeling, Briatore zorgt er dus zelf voor dat Alonso na aankomend seizoen weggaat bij zijn team
ik had Alonso heel graag bij Ferrari gezien. Nou dat niet meer kan dan maar Raikonnen maar alsjeblieft nooit Montoya. Alleen zou dat wel leuk zijn om West te fucken
daar heb ik geen twijfels overquote:Op maandag 19 december 2005 14:50 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
briatore wordt er vast zelf heel veel beter van![]()
nou misschien neemt briatore het zelf daar over bij mclaren. dennis gaat dan lekker van zijn pensioen genietenquote:Op maandag 19 december 2005 14:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar heb ik geen twijfels overmaar dat moet toch allemaal een rare bedoeling zijn geweest, Dennis, Alonso en Briatore om één tafel om te regelen dat Briatore zn wereldkampioen kwijt raakt en een concurent versterkt. Maar zelf verdient hij er wel weer aan
Zou zeer mooi zijn. Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault.quote:Op maandag 19 december 2005 15:16 schreef rubbereend het volgende:
dan zou het mooi zijn als Schumacher ook nog 2007 rijdt, dan zou je echt 2 enorm sterke teams krijgen
Wellicht Sebastien Bourdais.quote:Op maandag 19 december 2005 15:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault.
die jonge Fin, kan ff niet op zn naam komen, heeft toch in die jeugdopleiding van Renault gezeten?quote:Op maandag 19 december 2005 15:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zou zeer mooi zijn. Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault.
Ik denk dat je Kovalainnen (hoop dat ik goed schrijf) bedoeld. Die zou inderdaad wel een behoorlijke kans maken.quote:Op maandag 19 december 2005 15:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die jonge Fin, kan ff niet op zn naam komen, heeft toch in die jeugdopleiding van Renault gezeten?
Kovalainen zou kunnen jah...quote:Op maandag 19 december 2005 15:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die jonge Fin, kan ff niet op zn naam komen, heeft toch in die jeugdopleiding van Renault gezeten?
die jaquote:
Kimi + Rossiquote:Op maandag 19 december 2005 15:41 schreef David Letterman het volgende:
Kimi is, als uitstekende coureur, natuurlijk welkom bij Ferrari, maar als Ferrari aanhanger wil ik dan wel dat ie wat losser wordt met praten etc...niet dat monotone ge-oh van hem...past niet bij de Italianen...
Dat zou ook een stunt zijn jah! Dan hebben ze 1 coureur die zeker te weten snel is en 1 coureur die nog veel moet leren over de auto. Dus 1 stabiele factor en misschien een verrassing??quote:
ik verwacht dat die naar ferrari gaat.quote:Op maandag 19 december 2005 16:50 schreef Murray het volgende:
Leuk hoor Alonso naar Mclaren.. als Kimi dan maar wel blijft.![]()
Kimi en Alonso, wat een teamquote:Op maandag 19 december 2005 16:50 schreef Murray het volgende:
Leuk hoor Alonso naar Mclaren.. als Kimi dan maar wel blijft.![]()
ik denk eerder de McLarens roodquote:Op maandag 19 december 2005 16:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kimi en Alonso, wat een team
En Vodafone naar McLaren, al die rode winkels straks zilverkleurig.. ik krijg er al een warm gevoel bij
Verwacht ik dus niet teveel van Alonso komend seizoen, als hij weet dat ie weggaat, en het team weet dat ie weggaat.. hmm.
Kimi kampioen dit jaar!!
quote:Op maandag 19 december 2005 17:26 schreef FCDB het volgende:
Kimi moet iig blijven... Alonso erbij is wel tof..
Vodafone als sponsor is heel leuk en aardig zo lang de auto maar dezelfde kleuren blijft houden!!
Ferrari mag iig die bagger montoya hebben... van kimi blijven ze af!
Dan moet hij wel genoegen nemen met een heel wat tragere auto. Veel mensen die nu juichen over de prestaties van Raikkonen vergeten nog weleens dat dat ook deels kwam door de snelheid van de McLaren.quote:Op maandag 19 december 2005 15:12 schreef HPoi het volgende:
Ik denk dat Kimi naar Ferrari gaat.Hij heeft het gehad met de onbetrouwbaarheid van McLaren en dit seizoen stak het gerucht, dat Kimi een contract met Ferrari voor 2007 getekend heeft, de kop op.
![]()
quote:Op maandag 19 december 2005 18:41 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dan moet hij wel genoegen nemen met een heel wat tragere auto.
Het lijkt me sterk dat de Ferrari sneller zal zijn. Zeker als Schumacher stopt, wat er dik in zit, Fiat de geldkraan dicht draait wat er ook dik in zit.quote:Op maandag 19 december 2005 19:22 schreef 4-elements het volgende:
Wie zegt dat Ferrari in 2007 trager is dan McLaren? Zeker met al deze regelementswijzigingen in het verschiet valt het moeilijk te zeggen wie het sterkste team zal hebben.
dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteamquote:
daar zit ie alquote:Op maandag 19 december 2005 22:35 schreef WEST het volgende:
[..]
dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteam![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:11 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
wanneer Kimi naar Ferrari gaat..zeg ik de F1 vaarwel!
Ben er alleen maar blij omquote:Op dinsdag 20 december 2005 00:28 schreef TheGHunter het volgende:
Benieuwd hoe de McLaren aanhangers nu over Alonso gaan denken nu ze weten dat hij het jaar erop bij hun eigen team aan de bak moet
Godzijdank!!quote:Op maandag 19 december 2005 22:35 schreef WEST het volgende:
[..]
dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteam![]()
Dat vraag ik me nu ook al een tijdje af.quote:Op maandag 19 december 2005 22:35 schreef WEST het volgende:
[..]
dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteam![]()
Idd, dan pas kan iedereen zien dat Kimi veel meer in zn mars heeft dan Alonso!quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef Giem het volgende:
Zou mooi zijn, Kimi en Alonso in een team, dan kun je echt zien wie nou de beste is.
En kimi, nee ga niet naar ferrari![]()
bij mclaren zit die goedquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:08 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me nu ook al een tijdje af.
Wordt tijd dat ie weg gaat bij dat McLaren.
nee dat is geen scheitteamquote:
amenquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:20 schreef WEST het volgende:
[..]
nee dat is geen scheitteam
daarvan is er maar 1 en das ferrari![]()
mja heb je wel gelijk in westquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:20 schreef WEST het volgende:
[..]
nee dat is geen scheitteam
daarvan is er maar 1 en das McLaren![]()
Montoya kan ook terug naar BMW.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:41 schreef Neteru het volgende:
Alonso bij McLaren heb ik geen problemen mee, zolang Kimi maar niet naar ferrari gaat(dan moet ik mn shirtje inruilen voor een rooie
) Een team met Alonso-Raikkonen zullen mooie races op kunnen leveren. Mocht het zo gaan worden, dan ben ik zeer benieuwd wat Montoya gaat doen. helemaal eruit of een ander team
![]()
Quotes aanmaken is triest bezig zijn.., maarja ik kan je het niet kwalijk nemen als ferrari fan. Al die fans zijn triestquote:
haha doe ff rustig joh was maar een geintje maar ja als jij zo snel op je pik getrapt ben zal ik het wel nooit meer doen hoor straks ga je nog huilen!quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Quotes aanmaken is triest bezig zijn.., maarja ik kan je het niet kwalijk nemen als ferrari fan. Al die fans zijn triest![]()
Eenschquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef Giem het volgende:
Zou mooi zijn, Kimi en Alonso in een team, dan kun je echt zien wie nou de beste is.
En kimi, nee ga niet naar ferrari![]()
afgelopen seizoen gezien jaquote:
quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Quotes aanmaken is triest bezig zijn.., maarja ik kan je het niet kwalijk nemen als ferrari fan. Al die fans zijn triest![]()
Fiat zal de kraan zeker niet dicht draaien, aangezien ze aan het verkopen van de merknaam Ferrari, via merchandise, etc, etc, nu ongeveer 1,5x het budget van het F1 team binnen halen...quote:Op maandag 19 december 2005 20:42 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Zeker als Schumacher stopt, wat er dik in zit, Fiat de geldkraan dicht draait wat er ook dik in zit.
ik doe rustig, maar quotes een beetje veranderden is not donequote:Op dinsdag 20 december 2005 16:10 schreef SupaMario het volgende:
[..]
haha doe ff rustig joh was maar een geintje maar ja als jij zo snel op je pik getrapt ben zal ik het wel nooit meer doen hoor straks ga je nog huilen!![]()
nog steeds? Ik hoop voor ze dat ze volgend jaar dan een beetje presteren want anders gaat die kraan ook dichtquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:29 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Fiat zal de kraan zeker niet dicht draaien, aangezien ze aan het verkopen van de merknaam Ferrari, via merchandise, etc, etc, nu ongeveer 1,5x het budget van het F1 team binnen halen...
Garry Paffett testrijder van mclarenquote:Gary will form an integral part of the development of the team's 2006 World Championship challenger the MP4-21 in the months to come together with Kimi Raikkonen, Juan Pablo Montoya and Pedro de la Rosa.
Gary's relationship with the team began in December 1999 when he was awarded the prestigious 'McLaren Autosport Young Driver of the Year Award'. As a result of winning the Award, Gary conducted his first Formula One test with Team McLaren Mercedes in 2000 and since then he has helped the team with both its testing and simulation work on a regular basis. In 2003 Gary joined Mercedes-Benz in the DTM Championship and went on to claim the title in 2005.
"I'm really excited about this opportunity and the challenges ahead," said Gary. "This is the culmination of my continuous relationship with McLaren and Mercedes-Benz. For my efforts to be officially recognised by one of the most successful Formula One teams and reaching my goal of getting a regular Formula One seat is a fantastic feeling. I have really enjoyed my time in the DTM Championship and being able to also continue my relationship with Mercedes-Benz in this manner is the icing on the cake. I'm 100 per cent committed to my role as a Team McLaren Mercedes test driver and can't wait to start the 2006 testing programme. I want to thank everybody who has helped me achieve this goal - it wouldn't have been possible without their support."
"We are certain that Gary is the right choice as Team McLaren Mercedes test driver and are pleased to welcome him to the team," said Martin Whitmarsh, CEO Formula One, Team McLaren Mercedes. "In order to achieve our objective of winning races and World Championship we have to employ the best drivers available and Gary definitely fits into this category. He has been involved with McLaren and Mercedes-Benz since winning the 'McLaren Autosport Young Driver Award' and we are pleased that the right opportunity came along at the right time. Gary is committed to the work laying ahead of him and everybody at McLaren look forward to his contribution."
"Whilst we are pleased to welcome Gary to the team, we are still in discussion with Alex Wurz regarding his future and will announce our plans in due course," continues Martin Whitmarsh.
Norbert Haug, Vice President, Mercedes-Benz Motorsport said: "Gary deserved his chance and he has seized it. In the last two years in the DTM Championship he proved his talent against tough competition. Since he started taking part in the team's Formula One tests on the 28th November, Gary has completed a total of more than 1,100 kilometres and convinced the team of his capabilities. His promotion to the Formula One team demonstrates that DTM is also a springboard for young talents who can make their way through touring cars to the top category of motor sport."
bronquote:FIA maakt plannen 2008 bekend
Vandaag maakte de FIA reglementsvoorstellen voor 2008 en verder bekend. Ze willen een goedkopere sport waarin inhalen makkelijker moet verlopen.
De FIA baseerde zich op de enquête die dit jaar bij de fans werd afgenomen en op gesprekken met de teams om tot deze voorstellen te komen.
"Het gaat er in de F1 niet om hoe de sport bestuurd wordt of hoeveel geld de teams ontvangen vanwege de FOM. Het gaat hem om de kosten. Het kampioenschap moet financieel haalbaar zijn. Twee, of zelfs drie, constructeurs willen winnen door ongecontroleerd geld uit te geven. Dit heeft de sport schade toegebracht, zie maar naar de IRL. Dat willen wij niet. Eén constructeur spendeert per jaar meer dan de helft van hun jaarlijks dividend. Dit is onhoudbaar en de aandeelhouders zullen dit merken." verklaarde voorzitter Max Mosley.
Om het inhalen te verbeteren zal de CDG-achtervleugel gebruikt worden. Tevens worden de reglementen inzake de carrosserie veranderd om minder downforce te genereren en om de wagens stabieler te maken bij het inhalen. De wagens worden ook meer old-school door terug naar bredere slicks over te schakelen.
Motoren voor 3 races, transmissies voor 4 races en bijhorende gewichtstraffen voor een wissel moeten het goedkoper maken. Ook dure en nieuwe technologieën worden verboden. Het arsenaal aan te gebruiken materialen in de bolide wordt beperkt. De ECU wordt standaard en de motoren worden beperkt tot 19.000 rpm. Er mag voortaan ook maar 1 bandenleverancier meer zijn. Tevens wil de FIA dat het mogelijk moet zijn onderdelen van wagens of zelfs volledige bolides te verkopen aan andere teams. Dit is in het huidige Concorde-akkoord, dat loopt tot 2007, niet mogelijk.
Daarnaast moeten de bolides nog maar 550kg wegen, kan een piloot de bandenspanning zelf regelen en minstens 5.75% van de benzine moet biologisch zijn.
Vanaf 2009 moet energie-opslag mogelijk zijn en is het toegelaten hybride systemen in te zetten.
Bepaalde van de wijzigingen voor 2008 moeten nog door de World Motor Sport Council goedgekeurd worden.
ik heb van elk jaar dat montoya rijdt een petjequote:Op woensdag 21 december 2005 17:02 schreef multatuli het volgende:
Er zullen wel veel Renault pakjes op E-bay aangeboden gaan worden. Voor de fans is dit allemaal erg ingewikkeld; juichen voor renault, wetend dat je volgend jaar moet klappen voor McLaren? McLaren petje kopen terwijl Kimi volgend jaar in het rood rijdt? Mazzel dat ik geen fan ben.
Overigens is de kans dat Renault na 2007 nog rondrijdt sowieso klein, dus als fan kun je maar beter vast overstappen
En??quote:Op woensdag 21 december 2005 20:17 schreef WEST het volgende:
[..]
ik heb van elk jaar dat montoya rijdt een petje
Ja dat zag ik ook wel maar het heeft totaal niks te maken met de post van multatuli!quote:Op donderdag 22 december 2005 10:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus heeft 'ie gereageerd op multatuli's opmerking
Als je daar niet bij bent geweest, kun je daar niet over oordelen...quote:Ergens in december 2005 zei Bernie Ecclestone het volgende:
"Dennis handelde niet verstandig"
Een rood met beige Ferrari pet + een zwart met zilver paard Ferrari pet + Schumi petje met 'Deutsche Vermogensberatung' tekst.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:27 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook wel maar het heeft totaal niks te maken met de post van multatuli!
Als iedereen hier gaat posten wat voor petjes die heeft... kan je het topic net zo goed sluiten!
bronquote:Sjeik ziet race in Nederland wel zitten
Sjeik Maktoum ’overweegt’ A1GP-race in Nederland
22-12 - Als iets opvalt aan het publiek dat A1GP trekt, dan is het wel dat er altijd en overal Nederlanders op de tribune te vinden zijn. Bij de tweede race van het seizoen, op de Lausitzring, had Sjeik Maktoum het er zelfs over. ,,Puur voor deze fans overweeg ik een race in Nederland", stelt hij nu.
Er zijn al allerlei initiatieven gestart door verschillende internetsites om de A1GP naar Zandvoort te halen. Tot op heden zonder succes, maar nadat circuitdirecteur Hans Ernst samen met assistent Erik Weijers in Dubai hebben onderhandeld met de organisatie begint het er stilletjes op te lijken dat er op z’n minst wordt geprobeerd het nieuwe kampioenschap naar Zandvoort te halen.
Sjeik Maktoum zou er in ieder geval niks op tegen hebben, zo meldt hij in de nieuwste uitgave van FORMULE 1. Op de vraag hoeveel tijd hij zichzelf gunt om van A1GP een groot succes te maken antwoordt hij dan ook het volgende. ,,Het is al een groot succes, nu moet het alleen commercieel nog een succes worden."
,,Ik overweeg zelfs een race in Nederland, puur om de fans. Als ze hier al zijn, wat gaat er dan gebeuren als ik een race in Nederland organiseer? En weet je, ze betalen, 10, 25 of 40 euro. Wat de prijs ook is. Net zoals ze zullen betalen als de Nederlandse industrie het nalaat om het team te sponsoren. Zij zullen het team niet ten onder laten gaan. En dat is de relatie wat A1 Grand Prix heeft met de fans."
Helaas doen ze dat nietquote:Op donderdag 22 december 2005 16:18 schreef rubbereend het volgende:
als ze de kaartjes een fatsoenlijke prijs geven (25 euro ofzo) krijgen ze Zandvoort met gemak vol!
Ik denk idd dat het een kwestie van wennen is.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind die vleugels nog niet eens zo lelijk. Het is ook een kwestie van wennen. Vroeger reden ze met de motor voorin en zonder vleugels, dat zal ook fiks wennen zijn geweest voor de toeschouwers. En wat dacht je van die vierkante bolides begin jaren '80? Zagen er ook niet uit, maar waren wel snel.
toen destijds de vleugels kwamen waren ze ook enorm lelijk, helemaal boven de auto'squote:Op donderdag 29 december 2005 18:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind die vleugels nog niet eens zo lelijk. Het is ook een kwestie van wennen. Vroeger reden ze met de motor voorin en zonder vleugels, dat zal ook fiks wennen zijn geweest voor de toeschouwers. En wat dacht je van die vierkante bolides begin jaren '80? Zagen er ook niet uit, maar waren wel snel.
Dé mooiste ooit:quote:Op vrijdag 30 december 2005 00:44 schreef rubbereend het volgende:
één van de mooiste F1 wagens ooit
[afbeelding]
ik vind dat wel mooier, zoals je senna vroeger zagquote:Op vrijdag 30 december 2005 00:55 schreef rubbereend het volgende:
die hoge randen langs de rijders heb ik nooit mooi gevonden
maar tis natuurlijk wel veel veiliger
quote:Op vrijdag 30 december 2005 00:55 schreef rubbereend het volgende:
die hoge randen langs de rijders heb ik nooit mooi gevonden
maar tis natuurlijk wel veel veiliger
lijkt er wel op, kan me ook niet herhinneren dat schumi ooit in een mclaren gezeten heeftquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:09 schreef Murray het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zulke lage randen vind ik dan weer oerlelijk...
Maarre ik kom deze net tegen..
[afbeelding]
Fotoshop?
quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:16 schreef rubbereend het volgende:
[afbeelding]
Lotus 88, de mooiste "achtervleugel" ooit
[afbeelding]
quote:Ron Dennis geeft zijn rijders de schuld
Ron Dennis legt de schuld van het uitblijven van beide titels afgelopen seizoen bij zijn rijders, het is tevens ook een reden geweest om Fernando Alonso te contracteren.
Dennis verraste de hele Formule 1 wereld door de komst van Fernando Alonso aan te kondigen. Ron Dennis zei er over in the Guardian:"Alonso en Renault hebben mooi werk geleverd in 2005. Ze hadden een goed pakket dat direct betrouwbaar was tijdens de eerste race, terwijl onze rijders bezweken onder de druk."
Raikkonen en Montoya lieten in de eerste race nauwelijks iets zien de Fin maakte een fout in de kwalificatie en verloor een stuk bodywork gedurende de race, terwijl Montoya in tweede positie uit de race spinde.
ron dennis moet niet zo zeiken, de wagens waren ook erg betrouwbaar.quote:
Dennis heeft zeker de cursus gevolgd "Hoe pest ik mijn coureurs weg".quote:
Lijkt mij ook niet. Op deze manier kan hij voor 2007 nog een extra coureur aan gaan trekken. Want ik kan me voorstellen dat Montoya er op deze manier ook niet veel zin meer in heeft.quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:56 schreef HPoi het volgende:
Dus Kimi gaat weg. (Ferrari) Als dat bericht waar is, wil je niet eens meer voor Dennis werken lijkt me.
Dat moet ook wel met zo'n username.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:00 schreef SimtekF1 het volgende:
Om ff terug te komen op de mooiste auto's in de F1.
Voor mij zijn dat toch deze 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeker niet vergeten!quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:00 schreef WEST het volgende:
Vergeten jullie vanavond niet het F1 jaaroverzicht op SBS6 om 23:30
Zal denk ik zo wel beginnen. Er is nu reclame.quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Op internet staat ook 23:30.... iemand?
quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:00 schreef SimtekF1 het volgende:
Om ff terug te komen op de mooiste auto's in de F1.
Voor mij zijn dat toch deze 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hartelijk dankquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kwam net het Concorde Agreement uit 1997 tegen. Iemand interesse?
http://ziggyziggyziggy.speedxs.nl/fok!/Concorde.pdf
bron + rest van verhaalquote:Vorig jaar werd Fernando Alonso de jongste Formule 1-wereldkampioen aller tijden. De Spanjaard hoopt het kunststukje uiteraard ook het komende seizoen te kunnen presteren. Hij verwacht dat de komende seizoenen spannender zullen worden dan de afgelopen seizoenen. Toyota is flink sneller geworden en Ferrari zint op eerherstel. Zelf vertrekt de man uit Oviedo aan het eind van het seizoen naar McLaren. Desondanks staat Fernando Alonso naar eigen zeggen niet onder druk: “ik heb laten zien wat ik kan.”
“Het afgelopen seizoen heb ik mezelf onder druk gezet. Ik was jong, getalenteerd en ik had de kans om de titel te winnen”, weet de man die de eerste wereldtitel voor Renault binnenhaalde. “Ik heb nu bewezen dat ik op het hoogste niveau kan winnen. Al word ik de komende jaren steeds twintigste: wereldkampioen ben ik geweest."
Uit een hele simpele gedachtengang:quote:Op zondag 1 januari 2006 23:18 schreef Murray het volgende:
Waar halen jullie dat toch altijd vandaan?
Hij is wereldkampioen geworden, dat pakt niemand hem meer af. Hij is er blij mee en hij heeft vertrouwen in z'n eigen kwaliteiten...
Maar wat zegt dat in godsnaam over z'n motivatie? Hoe kom jij erbij dat F1 hem verder niet meer boeit en dat 'ie alleen voor het geld gaat?
http://www.grandprix.com/ns/ns16073.htmlquote:Williams and Wurz
Williams F1 HAS signed a contract with Austrian Alexander Wurz for him to become the team's test and reserve driver in 2006. Although there was speculation yesterday, the deal was not completed until this afternoon and one can only guess that Williams has either decided that it no longer wants money for the third driver or that Wurz has some backing to get him the job at Williams. The news means that Narain Karthikeyan may find himself out of work although it is still possible that the Indian driver could become the team's fourth driver.
An announcement is expected shortly.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:32 schreef SupaMario het volgende:
Michael Schumacher is vandaag 37 geworden
![]()
oh gefeliciteerdquote:
je kunt iedereen wel opnoemen die jarig is maar dat doen jullie niet... dus dit is een zinloze actie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:16 schreef SupaMario het volgende:
[..]
oh gefeliciteerdmaar dat heeft niks met formule 1 te maken
sagoquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:19 schreef WEST het volgende:
[..]
je kunt iedereen wel opnoemen die jarig is maar dat doen jullie niet... dus dit is een zinloze actie.
bron : http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1136284071&archive=&start_from=&ucat="e:Albers wordt 'ambassadeur'
Midland-rijder Christijan Albers is 'ambassadeur' van het blad Veronica geworden. Het blad bestaat 30 jaar en daarom hebben ze een overeenkomst gesloten met het Midland-team.
Wanneer het F1-seizoen begint zal Veronica geregeld aandacht besteden aan Albers. Het logo zal op de pet en de raceoverall te zien zijn.
Albers is tevreden, "Het magazine en ik zijn samen nog jong en snel. Omdat ze een jubileum vieren, gaan we het extra leuk maken." vertelde Albers.
Peter Contant, algemeen directeur en hoofdredacteur van het blad, "Hij past bij ons blad om op pole-position te blijven staan. Chris is een echte ambassadeur van Veronica Magazine."
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:32 schreef SupaMario het volgende:
Michael Schumacher is vandaag 37 geworden
![]()
Waar heeft die Karthikeyan al deze aandacht aan te danken?quote:"Karthikeyan heeft betere optie dan Williams"
Volgens een krant in India heeft Narain Karthikeyan een veel betere optie dan testen voor Williams. Welke optie de Indiër heeft is niet bekend, maar de deal zou binnen twee weken beklonken moeten zijn.
De anonieme bron van de krant wist te vertellen dat er nog steeds een kans voor hem is bij Williams, ook als Wurz naar het team gaat. Maar mocht de onbekende interesse tot een overeenkomst komen, zal Karthikeyan het aanbod van Williams afslaan, zelfs als het team hem zou betalen.
"Het zou de betere optie voor Narain zijn, maar meer bekendmaken op dit moment zou zijn kansen verkleinen," vertelde de bron. "Alles wat ik kan zeggen is dat het om Formule 1 gaat. Het is een prachtige optie. Op 15 januari moet het rond zijn."
Karthikeyan reed vorig jaar voor Jordan-Midland en testte in de eerste wintertests een paar keer voor Williams
Yeah right.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar mocht de onbekende interesse tot een overeenkomst komen, zal Karthikeyan het aanbod van Williams afslaan, zelfs als het team hem zou betalen.
bron = http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=67quote:
Interview met Rubens Barrichello!
Voor het eerst sinds Barrichello nu officieel lid is van Honda Racing, heeft hij een interview gegeven met zijn mening over zijn nieuwe situatie.
Hoe voelt het om een Honda Racing F1 Team driver te zijn?
"Ik ben heel opgewonden want ik voel dat dit een heel goed team is. Ik kijk echt uit om samen te werken met Honda en de ingenieurs, marketing en iedereen in de fabriek. Ik denk dat dit team over alles beschikt, behalve een eerste zegen, en ik hoop dat ik hierbij kan helpen."
Hoe vertrouwd ben jij met de voornaamste medewerkers en kijk je uit om samen te werken met je landgenoot Gil de Ferran?
"Ik kijk al erg uit naar de samenwerking met Gil. Hij was zeker een van de beslissende factoren om me te overhalen naar hier te komen. Ik heb natuurlijk al enkele jaren contact met het team maar ik had pas in 2005 contact met de topmensen. Onlangs nog hebben we zitten spreken over wanneer ik kan starten met testen van de RA106. Ik ben daar al heel opgewonden over."
Welke lessen heb je geleerd bij Ferrari en wat kan je Honda Racing F1 Team bijbrengen?
"Ik denk dat ik niet alleen de lessen die ik geleerd heb bij Ferrari zal meebrengen, maar ook alle lessen die ik leerde in de loop van mijn dertien jaar racen. Ik heb al races en kampioenschappen gewonnen, dus ik wil deze ervaring graag delen met het team."
Wat zijn de praktische veranderingen die je moest maken, sociaal en professioneel, nu dat je voor een Engels team rijdt?
"Ik heb al zeven jaar voor een team uit Engeland gereden. De trip van mijn woonplaats in Monaco tot het hoofdkwartier in Brackley is nu iets langer dan naar Ferrari, maar het testteam werkt veel in Spanje, dus ik denk niet dat ik me daar veel zal moeten aan aanpassen."
Wat zijn je eerste taken en wanneer zal je voor het eerst rijden voor het team?
"Ik zal volgende week voor de eerste keer rijden op Jerez. Ik kijk er al naar uit. Ik rijd nu al te snel op de gewone weg. Ik heb dus zeker een racewagen nodig!"
De aanloop naar de eerste race in Bahrein bestaat uit een intensieve periode van testen. Je wil waarschijnlijk zoveel mogelijk kilometers rijden vooraleer aan te komen op het Sakhir circuit?
"Ja natuurlijk. Ik hoop dat ik zoveel mogelijk kan testen om alles te vergelijken. Het programma voor de nieuwe wagen, de RA106, ziet er goed uit en nu moeten we zien hoe het op de baan verloopt. Ik ben heel opgewonden om voor een nieuw team te rijden, zeker voor Honda. De reden waarom ik Ferrari niet eerder verlaten heb, is omdat ik dacht dat er niets beter was. Nu is er wel iets beter en ik hoop dat ik het team vooruit kan helpen en zien of ik mijn droom kan waarmaken om het kampioenschap te winnen.
Wat verwacht je dat het grootste verschil zal zijn tussen de Honda Racing F1 Team RA106 en de Ferrari 2005 F1 wagen? Verwacht je dat je je rijstijl zal moeten aanpassen?
"Eerlijk, ik sta open voor alles want ik wil geen beperkingen aan mijn nieuwe wagen. Ik wil eerst zien hoe het gaat. Er zullen dit jaar voor iedereen veranderingen zijn met de omschakeling van de motor van V10 tot V8. Er zal natuurlijk minder kracht zijn maar ik weet zeker dat de ingenieurs een slimme manier zullen vinden om meer kracht te geven. Rijders willen altijd maar meer kracht!"
Wat denk je over de reïntroductie van bandenwissels en het nieuwe kwalificatieformaat? Zullen de mensen hierdoor meer geïnteresseerd raken in de Formule 1?
"Ik denk dat pitstops tot op zekere mate goed zijn voor de Formule 1. Je kunt dan namelijk iets doen met de strategie. Met de regels van 2005 dachten we dat rijders problemen zouden hebben op het einde van de race en dat er meer ingehaald zou worden, maar dat was niet het geval omdat deze wagens moeilijk ingehaald worden en ook de circuits maakten het niet makkelijker. Als je problemen had met je banden, in Monaco bijvoorbeeld, dan vertraagde je tot 3 seconden per ronde. Ik denk dus dat er veranderingen mochten komen. Ik wil echter niet constant veranderingen. Consistentie is goed."
Wat zijn je indrukken van Jenson Button en kijk je uit om jezelf te meten met hem op de baan?
"Het team wordt er beter van als je goed samenwerkt en ik ben iemand die liever vrienden maakt dan vijanden. Ik ken Jenson als een vriend maar ik heb nog nooit met hem samengewerkt. Hij is zeker een goede rijder, dus het zal een uitdaging worden om met hem te werken. De beste zal winnen!"
Wat zijn jouw ambities voor het eerste jaar met Honda Racing F1 Team?
"Ik heb geen begrenzing op mijn verbeelding. We willen echter wel de voeten op de grond houden en met de wil van iedereen om de wagen van verleden jaar te verbeteren staan we in een goede positie. Ik kan wat van mijn ervaring gebruiken om het hele pakket te verbeteren, en ik geloof echt dat we dit jaar races kunnen winnen."
Ik ben benieuwd naar wie hij gaat om het team te laten zegenenquote:Ik denk dat dit team over alles beschikt, behalve een eerste zegen, en ik hoop dat ik hierbij kan helpen.
bronquote:5-1 - In tegenstelling tot wat verscheidene media eerder berichtten, gaat de Zuid-Afrikaanse diamantenhandelaar De Beers het team van Ferrari vanaf 2007 niet sponsoren. Dit heeft een woordvoerster van het bedrijf bekend gemaakt in het Amerikaanse blad Forbes
,,Natuurlijk is er een associatie met diamanten en de glamour in de Formule 1”, liet De Beers woordvoerster Lynne Hori weten. ,,Maar wij hebben geen plannen om een Formule 1 team te sponsoren.”
Bij Ferrari beweerde men dat de internationale pers te snel conclusies had getrokken door bekend te maken dat de deal tussen de Italiaanse renstal en de diamantenhandelaar al rond was. ,,Wij weten niets van een deal”, vertelde een woordvoerster van Ferrari aan het Duitse blad Express. ,,Daarom geven wij geen commentaar op de geruchten.”
oja de laatste keer was 1997 dat ze die wagen oranje hadden tijdens de wintertestquote:Op maandag 9 januari 2006 22:20 schreef SimtekF1 het volgende:
Dat kleurtje is tijdelijk, dat hebben ze bijna ieder jaar met testen.
quote:10-1 - Net zoals Toyota en Red Bull Racing, test Renault nu met haar nieuwe auto. Vanochtend vroeg maakte de R26 zijn eerste meters, toen Giancarlo Fisichella de blauw-gele bolide in het Spaanse Jerez de baan opstuurde.
Echt heel anders dan de R25, waarmee Renault afgelopen seizoen beide wereldkampioenschappen wist te winnen, ziet de nieuwe bolide er op het eerste gezicht niet uit. Maar de oplettende kijker zal opmerken dat de R26 weldegelijk wat afwijkt van zijn voorganger. Met name aan de achterzijde, wat natuurlijk een gevolg is van de invoering van de 2,4-liter V8-motoren.
De R25 is overigens nog niet naar het museum verwezen door de Franse renstal. Terwijl Giancarlo Fisichella vandaag en morgen rijdt met de nieuwe auto, moet Fernando Alonso het nog stellen met de wagen van afgelopen jaar, uitgerust met een ‘gecastreerde’ V10-krachtbron. De wereldkampioen kruipt pas donderdag achter het stuur van de R26.
Nah, en de jaren daarvoor dan.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:58 schreef WEST het volgende:
[..]
oja de laatste keer was 1997 dat ze die wagen oranje hadden tijdens de wintertest![]()
quote:BMW in het wit
BMW is de testsessie in Jerez de la Frontera begonnen met een witte auto. In de vorige tests maakte het team nog gebruik van de kleurstelling van de oude Sauber. Nick Heidfeld was de eerste BMW-coureur die de witte auto bestuurde.
Formule 1quote:De la Rosa: ’Ferrari’s V8 is beter’
McLaren wordt opnieuw achtervolgd door problemen met de motoren. Er kan voorlopig niet met de V8 worden getest omdat de bevestigingspunten voor de nieuwe auto teveel afwijken. Tot overmaat van ramp is Ferrari’s V8 volgens Pedro de la Rosa ook nog eens sneller dan die van Mercedes.
Niet alleen de betrouwbaarheid van de nieuwe Ferrari-krachtbron is dik in orde, ook met het vermogen zit het volgens testcoureur Pedro de la Rosa wel goed. "Ik ben onder de indruk van Ferrari’s nieuwe motor. Met mijn ongelimiteerde V10 reed ik achter de Ferrari, maar ik kwam niet eens in de buurt.”
Op dit moment richten McLaren en Mercedes zich volledig op het inbouwen van de motor in de nieuwe bolide, de MP4-21. De la Rosa kan niet ontkennen dat het team achterligt op Ferrari met de ontwikkeling van de motor, maar ook is hij van mening dat er zeker nog een groot deel van de achterstand wordt ingelopen voordat het seizoen officieel begint.
"We liggen achter Ferrari ja, dat kan ik niet ontkennen. Honda ligt ook voor. Maar nog voor de start van het seizoen zullen we een groot deel van de achterstand weggewerkt hebben”, vertelt de McLaren-testcoureur in het Spaanse AS. Dat moet dan met name gaan gebeuren in februari, want pas eind deze maand is de nieuwe bolide gereed.
"Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya moeten even geduld hebben, zij kunnen volgende week niet met de V8 rijden. Dat kan pas eind januari, als we over de nieuwe auto beschikken. Erg zonde, want zo verliezen we vijftien testdagen met de V8-motor”, luidt de weinig opbeurende analyse van de Spanjaard. Hij heeft nog wel een positieve mededeling om mee af te sluiten: "Data uit onze windtunnel suggereert dat de nieuwe auto veel beter is dan de MP4-20. Ik ben benieuwd hoe groot het verschil op het circuit zal zijn."
Ik zie nog steeds Raikkonen eerder vertrekken. Vooral als dat gezeur met die motoren weer gaat beginnen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:14 schreef -Hans- het volgende:
Illien: "Montoya heeft McLaren de titel gekost"
Zou Alonso dan toch in de plaats van Montoya komen? Ik vind het nogal een pittige uitspraak.
ElmarO => Ik heb wel goede hoop dat McLaren de achterstand die ze nu hebben aan het begin van het seizoen hebben verkleind, alleen is het genoeg? Beetje jammer dat ze motorisch gezien nu al een achterstand hebben, dat was het vorige seizoen niet zo (ja, dat ding was toen erg onbetrouwbaar). " Raikkonen is drie keer uitgevallen terwijl hij aan de leiding ging in de race, maar het kwam nooit door de motoren," uuhhhm......
Als de betrouwbaarheid net zo slecht is als aan het begin van het vorige seizoen dan denk ik ook wel dat hij vertrekt bij McLaren.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds Raikkonen eerder vertrekken. Vooral als dat gezeur met die motoren weer gaat beginnen.
Helemaal mee eens. De motorwissels voorafgaand aan de diverse wedstrijden heeft ze ook de nodige punten gekost.quote:In het laatste heeft Illien misschien wel gelijk, maar dan vergeet hij erbij te zeggen dat ze voordat de race überhaupt al begonnen was kapot gingen. En op die manier had Kimi alsnog een achterstand. Anders had McLaren denk ik wel een 1-2 behaald in bijvoorbeeld Groot-Brittanië i.p.v een eerste en derde plek. En dat heeft ze op deze manier toch ook wel punten gekost.
Mee eens.quote:maar voor mij als Ferrari-fan klinkt het voorlopig als muziek in de oren. Al moeten we eerst nog maar eens afwachten wat de nieuwe wagens doen. Voor hetzelfde geld is de MP4-21 een stuk beter dan de F2006 en kunnen ze het op die manier compenseren.
Montoya dan naar Renault?quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:14 schreef -Hans- het volgende:
Illien: "Montoya heeft McLaren de titel gekost"
Zou Alonso dan toch in de plaats van Montoya komen? Ik vind het nogal een pittige uitspraak.
ElmarO => Ik heb wel goede hoop dat McLaren de achterstand die ze nu hebben aan het begin van het seizoen hebben verkleind, alleen is het genoeg? Beetje jammer dat ze motorisch gezien nu al een achterstand hebben. " Raikkonen is drie keer uitgevallen terwijl hij aan de leiding ging in de race, maar het kwam nooit door de motoren," uuhhhm......
Onder drivers is nog steeds geen Monteiro cq. 2de rijder te bespeuren...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:27 schreef Googolplexian het volgende:
MF1 heeft haar website gelanceerd.
http://www.midlandf1.com/
Guess waar mn nickname vandaan komt... Gaaf he die JPS Lotussenquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:05 schreef WEST het volgende:
[..]
ik vind dat wel mooier, zoals je senna vroeger zag![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
dit vind ik de mooiste wagen![]()
Mwa, dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.quote:
Daar is het nog veel te vroeg voor, al die resultaten van nu zeggen nog helemaal niets en zo'n quote van De la Rosa nog minder, ik denk wel dat Ferrari weer gaat meedoen bovenin maar domineren is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:54 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Mwa, dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.
Alonso is bezorgd over progressie bij Bridgestone: "De Bridgestone-banden beginnen heel erg goed te worden. Onze grootste angst is dat Bridgestone weer zo'n seizoen beleeft als twee jaar geleden, toen het Japanse rubber domineerde. Ik hoop dat we samen met Michelin ervoor kunnen zorgen dat dat niet het geval zal zijn." (aldus F1 Racing)
Pedro de la Rosa die al aangeeft dat de V8 van Ferrari erg sterk is.. pffff ik hoop niet dat het weer een super dominant jaar van Ferrari gaat worden.
bronnetjequote:Technische specificaties Midland M16
Chassis: Volledige carbon fibre monocoque
Transmissie: Door Midland zelf onwikkelt. Het is een zeven versnellingsbak met achteruit.
Wielbasis: Meer dan 3000mm
Spoorbreedte voor 1480mm
Spoorbreedte achter 1418mm
Totale hoogte 950mm
Totale lengte: Ongeveer 5000mm
Totaal gewicht inclusief coureur: 601kg
Koppelingsplaten: AP Racing
Wielen van BBS gemaakt naar de Midland specificaties
Brandstoftank capaciteit: over de 90kg
Motor:
Benaming: RVX-06
Aantal cilinders: 8
Capaciteit: 2398cc
Meer dan 700pk
Ongeveer. 20.000 toeren per minuut
Klepaandrijving: Pneumatisch
Aandrijving van gaspedaal: Hydraulisch
Bougies: DENSO
Dat dacht ik ookquote:Op zondag 15 januari 2006 11:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Dacht dat gewicht omlaag mocht dit jaar? 580 ofzo?
Wellicht is Midland dat vergeten.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat dacht ik ooki.v.m. de V8 motoren
als dat zou kunnenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:54 schreef -Hans- het volgende:
Pedro de la Rosa die al aangeeft dat de V8 van Ferrari erg sterk is.. pffff ik hoop niet dat het weer een super dominant jaar van Ferrari gaat worden.
Krijgen we wel weer de gezellige zeursessies over hoe saai het dit jaar wel niet is, en hoe goed het vorig jaar wel niet wasquote:Op zondag 15 januari 2006 02:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar is het nog veel te vroeg voor, al die resultaten van nu zeggen nog helemaal niets en zo'n quote van De la Rosa nog minder, ik denk wel dat Ferrari weer gaat meedoen bovenin maar domineren is een ander verhaal.
Ik zou hierbij nog Ralf in de Toyota bij willen plaatsen.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:26 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Krijgen we wel weer de gezellige zeursessies over hoe saai het dit jaar wel niet is, en hoe goed het vorig jaar wel niet was
Feit is, ook vorig jaar was er geen fuck aan, spannend was het na de 1e seizoenshelft al niet meer en Renault en McLaren wisselden stuivertje over wie de races mocht winnen. Wil je een echt spannend seizoen hebben dan moet je minimaal 3 teams hebben die met minimaal 1 coureur mee kunnen doen om de titel tot de laatste race.
Ferrari met Schumacher
McLaren met Kimi en Montoya
Renault met Alonso
Williams met Webber
Honda met Button
Uit dit rijtje komt de nieuwe wereldkampioen maar het zou leuk zijn als de rest tot de laatste race mee zou kunnen doen
David in de Red Bull, hoe leuk ik dat ik zou vinden maar die schat ik kansloos voor een plaats in de top drie of zelfs top 8, misschien 1 of 2 keer een podium.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:58 schreef Googolplexian het volgende:
ehhh ... vlakken we Barichello nu niet uit? Ik denk niet dat Button in de basis beter is
omdat ze op een ronde worden gezetquote:Op maandag 16 januari 2006 13:18 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Plaatsing van de spiegels is heus belangrijk, zeker als iedereen achter je zit![]()
naja ze hebben al kunnen oefenen afgelopen jaar, dit jaar zal niets anders zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 13:18 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Plaatsing van de spiegels is heus belangrijk, zeker als iedereen achter je zit![]()
Kweet ut nietquote:Op maandag 16 januari 2006 13:23 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
![]()
Hoop toch op iets meer dit jaar
het zal me heel erg benieuwen, zal mooi zijn voor de strijdquote:Op maandag 16 januari 2006 13:23 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
![]()
Hoop toch op iets meer dit jaar
Schumacher +2 lapsquote:Op maandag 16 januari 2006 15:03 schreef rubbereend het volgende:de nieuwe Ferrari
leuk die foto van de achterkant, kunnen de anderen vast wennen aan hun uitzicht voor het komend jaar
quote:Op maandag 16 januari 2006 14:31 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Jaja googol weet het, al noem je nog wat redenen waar ik het niet geheel mee eens ben. En als fan hoop je toch altijd het beste voor je teampje!
quote:
doet me denken aan liedje van marco borsato, iets met dromen en bedrogquote:
Hm, de paus leeft ook nog gewoon voor zover ik weet..quote:Op maandag 16 januari 2006 17:48 schreef Crizje het volgende:
Wat doet dat zwarte op de sidepods? Was de verf op ofzo?
doet mij aan een ander liedje van marco borsato denken..., iets met de waarheidquote:Op maandag 16 januari 2006 15:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
doet me denken aan liedje van marco borsato, iets met dromen en bedrog![]()
Schumacher wordt dit jaar gewoon weer kampioen, en daar kun jij ook helemaal niks aan doenquote:Op maandag 16 januari 2006 13:27 schreef WEST het volgende:
[..]
naja ze hebben al kunnen oefenen afgelopen jaar, dit jaar zal niets anders zijn
gaat 2006 effe pijn doen voor jouquote:Op maandag 16 januari 2006 19:29 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Schumacher wordt dit jaar gewoon weer kampioen, en daar kun jij ook helemaal niks aan doen
Overigens vind ik de nieuwe Ferrari best wat hebben. Maar in principe maakt het me geen ene fuck uit hoe hij uitziet, als hij maar de snelste is.
en pitstops met bandenwisselsquote:Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Klonk het volgende:
ik kan alleen maar zeggen dat er iemand kampioen word, wie boeit me geen flikker zo lang we maar een mooi seizoen krijgen, veel inhalen, weinig optochten.
en jij bent?quote:Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
gaat 2006 effe pijn doen voor jou
Nou, hou er maar eens een plaatje van vorig jaar bij, dan zie je het verschil vast wel.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:59 schreef Klonk het volgende:
moeilijk details ontdekken in die zwarte massa.
quote:Op maandag 16 januari 2006 13:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kweet ut niet
1) Ze hebben niet meer de mooiste plek in de pitstraat en dat moet toch voor wat mentale druk zorgen.
Dat hebben ze eerder gedaan
2) Ook al lijkt Bridgestone dit jaar veel beter te worden: de bandenwissels zijn weer terug.
Oftewel, Bridgestone is weer beter tenzij het teringwarm is
3) Michael legt extra druk op het team door dit jaar afhankelijk van de resultaten te gaan stoppen.
Oftewel, positief
4) Het knock out kwalificatie-systeem nieuw is en wennen voor iedereen. We hebben gezien dat sommige coureurs (waaronder Shumi) soms moeite hebben met aanpassen aan nieuwe regels.
Ik geloof dat Ralf Schumacher zich juist niet kon aanpassen. Schumi zeker wel.
5) Bari weg is en Massa ervoor in de plaats is gekomen. Ik verwacht verse tranen i.v.m. ongelijke auto's, teamorders en in de schaduw staan. Niet goed voor een team.
Schumi is weer de leider, en kan door Massa alleen maar meer gemotiveerd worden
6) Ferrari zich nu MOET bewijzen. Ze kunnen het markt-technisch niet verantwoorden te verliezen van teams als Toyota, Honda en Renault. Ferrari pretendeert ten slotte het supercar-merk bij uitstek te zijn.
Is dit een argument?
7) Het budget van weleer er niet meer is.
Onzin. Alleen haalt Ferrari al 600 miljoen binnen aan merchandise, per jaar. En het team kost max. 350 miljoen per jaar. Waar zie jij problemen?
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik zou eerst eens beginnen.
U is Ferrari Fanquote:
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:07 schreef Klonk het volgende:
ik ben heel diep aan het nadenken wat ik van die Williams vind, paar mooie elementen maar die hoge achterkant vind ik dan weer minder, moeilijk.
Kwam zeker net uit zijn bed!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En wat ziet Jacques er weer uit zeg!
Vragen die op de launch komen.. zijn het type van Olaf Molquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:03 schreef Crizje het volgende:
Is die vraag hem serieus gesteld?Terwijl het toch wel jaren algemeen bekend is dat Jacques niet zo van strak houdt.
Daarbij komt dat dit eigenlijk de wijze is waarop een overall gedragen dient te worden. Veiligheidstechnisch gezien dan...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:03 schreef Crizje het volgende:
Is die vraag hem serieus gesteld?Terwijl het toch wel jaren algemeen bekend is dat Jacques niet zo van strak houdt.
leer eerst de voornaam van Mol maar goed spellen..., acht dit is toch het laatste jaar van sjaakquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:06 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Vragen die op de launch komen.. zijn het type van Olaf Mol![]()
Hey daar heb je mijn beste vriend..quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:52 schreef WEST het volgende:
[..]
leer eerst de voornaam van Mol maar goed spellen..., acht dit is toch het laatste jaar van sjaak![]()
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:03 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Hey daar heb je mijn beste vriend..![]()
Nee jouw Monty doet het super![]()
Laat hem maar eerst WC worden,dan praten we wel verder..
Daar ben ik het wel mee eens,Maar Montoya heeft wel in veel meer betere wagens gereden dan Villeneuve in de afgelopen 10 jaar,enigste nadeel aan Montoya is dat hij niet onder druk kan rijdenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:15 schreef WEST het volgende:
[..]
villeneuve ook puur geluk dat die williams toen goed was, maar in mindere wagens deed hij het niet goed.., dat moet je met me eens zijn. Montoya kan in een slechte wagen (2004) nog winnen.
mee eens, alleen hij kan nog wel WC worden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:31 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens,Maar Montoya heeft wel in veel meer betere wagens gereden dan Villeneuve in de afgelopen 10 jaar,enigste nadeel aan Montoya is dat hij niet onder druk kan rijden
Dat weet jij,dat weet ik.. dat weet iedereen
Voor de rest een aardige driver,maar hij zal nooit WC worden.
En even over '97,Ik zie maar weinig rijders die het hoofd zo cool kunnen houden net zoals Jacques in de laatste race van dat jaar.Wat een druk stond op die schouders van die man.
Volgens mij heeft ie toen een keer gerolen met schumacher de één op de motor en de ander in de auto. Maar weet ik niet zeker!quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:16 schreef Crizje het volgende:
Die gozer heeft een paar jaar geleden toch al es een Ferrari getest? Of ben ik nu in de war met een andere motorrijder (en nee, ik bedoel niet Rossi).
dat was toch Rossi?quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:36 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie toen een keer gerolen met schumacher de één op de motor en de ander in de auto. Maar weet ik niet zeker!
Gerolen?quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:36 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie toen een keer gerolen met schumacher de één op de motor en de ander in de auto. Maar weet ik niet zeker!
Nou ja, gereden... Hij parkeerde de wagen al vrij snel in de muur als ik het goed hebquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:32 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Gerolen?
Hij heeft idd in 1999 in een Ferrari gereden.
in 1999, en Michael Doohan heeft wel eens in een Williams gezetenquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:16 schreef Crizje het volgende:
Die gozer heeft een paar jaar geleden toch al es een Ferrari getest? Of ben ik nu in de war met een andere motorrijder (en nee, ik bedoel niet Rossi).
Redbull is een team van de toekomst.., ze hebben een goeie ontwerper, en ze hebben het geld om er echt succesvol mee te willen worden..quote:Ron Dennis lijkt voor het seizoen 2007, nog voordat het kampioenschap 2006 van start is gegaan, weinig zorgen aan zijn hoofd te hebben. Zijn McLaren-renstal wist zich immers vorige maand al te verzekeren van titelsponsor Vodafone en haalde met regerend wereldkampioen Fernando Alonso een absolute topcoureur in huis. McLaren zit er vooralsnog in 2007 warmpjes bij, met in Alonso, Räikkönen en Montoya drie zeer competitieve coureurs.
Voor die laatste lijken er inmiddels al diverse teams in de wachtrij te staan nu duidelijk is geworden er voor een van de drie coureurs geen plek meer zal zijn bij het team uit Woking. Bovendien heeft McLaren in Gary Paffett een potentiële Britse racecoureur achter de hand; de DTM-kampioen verruilde onlangs zijn toerwagenplek tegen een officieel testcontract bij Ron Dennis. De kans lijkt daarom juist groot dat Juan Pablo Montoya de renstal aan het einde van het komende seizoen zal gaan verlaten.
Hoewel er geen twijfel lijkt te bestaan over de opties die Kimi Räikkönen te beurt vallen, mag er vanuit worden gegaan dat Montoya zijn tijd bij McLaren al na twee jaar voor gezien gaat houden. Waar Räikkönen al meerdere malen in verband werd gebracht met enerzijds Ferrari en anderzijds Toyota, is Red Bull Racing serieus geïnteresseerd in de diensten van de Colombiaan, zo meldt Autosport.com in haar Daily Grapevine.
Bovendien zijn beide coureurs inmiddels vrij om te gaan en te staan waar ze willen, daar teamleider Ron Dennis de optie op zowel Räikkönen als Montoya niet heeft gelicht. McLaren had tot 31 jongstleden de mogelijkheid exclusief met beide kemphanen te spreken, maar heeft daar geen gebruik van gemaakt. De Colombiaan en Fin zijn inmiddels gerechtigd ook met andere teams te spreken, zelfs een ondertekening van een contract behoort al tot de mogelijkheden.
In het geval dat beide racecoureurs van 2006 het McLaren-schip aan het einde van het seizoen zullen verlaten, komt Dennis toch onverwachts nog in een lastig pakket terecht. Met twee topcoureurs binnen een team zou het team er rooskleurig voorstaan, maar wanneer zowel Räikkönen als Montoya de renstal verlaten wordt het lastig nieuwe toppers binnen te halen. Mogelijk wacht de Formule 1 in 2007 bij McLaren het rijdersduo Alonso en Paffett. Zelfs Lewis Hamilton lijkt in dat geval een grote kans te maken op een racezitje bij McLaren.
bron
Dan moeten ze toch eerst zorgen dat ze een goede motor exclusief krijgen, voorlopig is het nog Ferrari Bquote:Op donderdag 19 januari 2006 09:43 schreef WEST het volgende:
Red Bull Racing aast op gunsten van Montoya
[..]
Redbull is een team van de toekomst.., ze hebben een goeie ontwerper, en ze hebben het geld om er echt succesvol mee te willen worden..![]()
maar een goed pakket hebben ze wel met newey als ontwerperquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan moeten ze toch eerst zorgen dat ze een goede motor exclusief krijgen, voorlopig is het nog Ferrari B
Als Juan Pablo net zo snel is als jij dit seizoen zal ie een hoop punten pakkenquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:31 schreef WEST het volgende:
[..]
maar een goed pakket hebben ze wel met newey als ontwerper![]()
Inderdaad dat is gewoon nog niet binnen het bereik. Dat zie je bijvoorbeeld goed aan Toyota, mist toch nét wat ondanks het enorme budget. Duurt gewoon even voordat je alles perfect krijgt, en met prestaties trek je ook de beste coureurs aan. Dan kan je een hoop aankopen enz, maar toch voordat 't allemaal perfect is, kost gewoon wat tijd. Heb echt zin in de komende paar jaar F1 (ondanks mijn voorkeur voor Ferrari) allemaal teams die bestaan uit goeie medewerkers, goede coureurs en een fiks budget, zou toch geweldig zijn meer dan 5 teams die om de wereldtitel kunnen strijden, en aan elkaar gewaagd zijn. Denk dat die maatregelen van de FIA om bepaalde dingen te standardiseren ook mee helpen. Al moet de FIA het niet gaan overdrijven, blijft F1 en geen CART-series of wat dan ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Juan Pablo net zo snel is als jij dit seizoen zal ie een hoop punten pakken![]()
Ik verwacht ook wel wat van Red Bull 2007, maar niet de wereldtitel
nee maar ze gaan wel opweg dan.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Juan Pablo net zo snel is als jij dit seizoen zal ie een hoop punten pakken![]()
Ik verwacht ook wel wat van Red Bull 2007, maar niet de wereldtitel
Villeneuvequote:Op donderdag 19 januari 2006 12:50 schreef TimoBasso het volgende:
Toyota,BMW (naast Villeneuve natuurlijk) daar zou Monty beter bij passen
plaag die villen(k)neu(s)ve fan niet, hij is de enige fan die hij heeft.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Villeneuveover afbouwen gesproken
"I want to race in Formula One much longer than this," Villeneuve said. "I still get my motivation to continue in F1 because I just like the competition on track."quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Villeneuveover afbouwen gesproken
daar hou ik je aanquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:21 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
We zullen wel zien![]()
( op het eind van dit F1 seizoen,zoek ik wel deze topic terug.Mocht ik het fout hebben dan kan je me wel afstraffen)
poe hee, gelukkig niet inderdaad. Montoyaquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:08 schreef rubbereend het volgende:
mooi Montoya gaat dus iig niet richting Ferrari
Zou er niet aan moeten denken!!quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:08 schreef rubbereend het volgende:
mooi Montoya gaat dus iig niet richting Ferrari
idd ik ook niet. Daarom ben ik zo blij met dit gerucht.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:39 schreef SupaMario het volgende:
[..]
Zou er niet aan moeten denken!!
bron: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_160887.htmlquote:Geen Formule 1 in Francorchamps dit jaar
In 2006 komt er geen Grote Prijs van Francorchamps. Dat heeft Serge Kubla, fractieleider voor de MR in het Waals parlement, vrijdag verklaard. Hij bevestigde daarmee het bericht op de Franstalige radiozender Bel-RTL.
De voormalige minister van Economie, die zich de vorige legislatuur in het zweet werkte om de Grote Prijs terug naar het Waalse circuit te halen, baseert zich op gegevens uit de kring rond Formule 1-baas Bernie Ecclestone.
Er zijn nog steeds gesprekken aan de gang tussen de groep rond Ecclestone en de Waalse onderhandelaars, aangevoerd door Libert Froidmont, verantwoordelijke van de Waalse participatiemaatschappij Sogepa, en Yves Bacquelaine, voorzitter van de vennootschap die instaat voor de promotie van het circuit van Francorchamps.
Vernieuwing van paddocks
Die gesprekken draaien vooral rond het probleem van de nodige investeringen in de site, met name in de vernieuwing van de paddocks. Die zijn niet langer conform aan de moderne normen.
Ondertussen tikt de klok voort en wordt het quasi onmogelijk om de werken voor de zomer van 2006 uit te voeren, aldus Kubla. Daardoor zou de wedstrijd dit jaar niet kunnen worden georganiseerd. Ook anderen luidden daarover al de alarmbel, onder meer de voorzitter van de intercommunale van het circuit, Jean-Marie Happart. Daar komt nog bij dat het aantal Grote Prijzen te hoog zou liggen: negentien tegenover de gewenste zeventien.
De fractieleider van de Franstalige liberalen in het Waals parlement wijst de huidige Waalse regering met de vinger. Hij beschuldigt ze ervan het dossier niet tijdig in handen te hebben genomen. Volgens hem had de regering vanaf juni 2005 moeten reageren. Toen staken de financiële problemen rond de organisatie van de Grote Prijs de kop op.
"Dossier gepolitiseerd"
"In plaats daarvan hebben ze het dossier tot in het extreme gepolitiseerd. Ze hebben de zaken gedramatiseerd en zin onderhandelingen gestart om een nieuw contract op te stellen, terwijl het probleem daar niet lag", aldus Kubla. "Ik was het doelwit van al hun aanvallen omdat ze de tegenstellingen waarin ze zichzelf hadden gewerkt, niet wilden tonen. De PS was de gevangene van zijn discours: geen euro openbaar geld voor de Grote Prijs, terwijl de cdH herhaalde: 'een Grote Prijs aan een lage prijs'".
De gewezen minister hekelt ook dat de Waalse regering een zware gespreksstructuur op poten heeft gezet. "Libert Froidmont moet verslag uitbrengen bij minister van Economie Jean-Claude Marcourt, die verslag uitbrengt bij minister-president Elio Di Rupo, die erover moet praten met vice-minister-president André Antoine. Kubla roept de regering op aan het werk te gaan om de Grote Prijs in 2007 te kunnen organiseren.
Voor dit soort gevallen had Zandvoort klaar moeten staan.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Denk dat ik wel voor wat mensen spreek: Godverdomme!, kutzooi!
dan zou daar ook nog flink aan verbouwd moeten worden, bovendien is de infrastructuur rond het circuit veel te gebrekkigquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:53 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voor dit soort gevallen had Zandvoort klaar moeten staan.
Randstad zit over heel Europa en heeft redelijk wat dochterondernemingen die ook Europees opereren.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:57 schreef SimtekF1 het volgende:
Waarom Williams, waar uberhaupt F1?
Randstad zit toch alleen in Nederland?
Ik werk bij 1 van die dochters, Yacht, ben benieuwd of er nog iets leuks voor ons aan vastzit waar we van kunnen profiteren.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:07 schreef mbn het volgende:
[..]
Randstad zit over heel Europa en heeft redelijk wat dochterondernemingen die ook Europees opereren.
Williams is nu natuurlijk een interessant team om bij in te stappen. Ze hebben relatief weinig sponsors en mede daardoor kan je denk momenteel voor relatief weinig geld veel zichtbaarheid krijgen. Daarnaast houdt het het imago van een topteam de komende jaren en door de ervaring van de mensen die er werken zou het zomaar kunnen dat ze niet in het gat vallen waarvoor wordt gevreesd.
Ik heb gehoord dat alle vrouwelijke medewerksters van Yacht gridgirls worden voor Williams. Is dat nietquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:11 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik werk bij 1 van die dochters, Yacht, ben benieuwd of er nog iets leuks voor ons aan vastzit waar we van kunnen profiteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |