abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33188462
Hier verder

Vorige deel: F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 10]

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Doornbos
- Albers
- Verstappen
- Pastorelli

Official F1/A1GP Sites:
- Formula1
- A1GP
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams *
- Honda *
- RedBull Racing
- BMW Sauber *
- Midland
- Scuderia Toro Rosso *
- Super Aguri F1

* = kan door teamnaamwijziging veranderen

[PDF] 2006 sporting regulations - F1
pi_33188543
TER INFO: Uit vorig deel:
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:

Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor.

bronnetje
quote:
Murray - zondag 18 december 2005 @ 13:40
En Vodafone dan?
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:43 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Die worden pas vanaf 2007 titelsponsor bij McLaren. Voor komend seizoen heeft Vodafone nog een overeenkomst met Ferrari.
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:43 schreef HPoi het volgende:

[..]

2007
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:44 schreef Murray het volgende:
Ah, natuurlijk.
pi_33188778
Tvpeeetje
pi_33188854
David Richards: 'BMW had Villeneuve niet moeten houden'

Voormalig BAR-teambaas David Richards meent dat het team van BMW een fout heeft gemaakt met het behouden van Jacques Villeneuve als racerijder. BMW nam eerder dit jaar het Sauber-team over, waarmee de Canadees al een racecontract had voor 2006.

"Hij is al een poos over zijn houdbaarheidsdatum. Als ik BMW-baas Mario Theissen was geweest dan ik had ik die mogelijkheid niet eens overwogen. Het wordt een zwaar jaar voor BMW en iemand als Jacques Villeneuve is wel de laatste die ze daar nodig hebben".
Bron: F1racing.nl

pi_33189255
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:56 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tvpeeetje
pi_33189302
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als sponsor zou ik daar niet mee in verband gebracht willen worden (denk Nicky P. Zou er een verband zijn???)
Dat iemands oom heel misschien wapenhandelaar zou zijn? Google maar eens op die naam. Niks te vinden, dus tis iig geen geruchtmakende zaak. Nicky P. was daarbij betrokken? Ik hoop dan maar Christijaan A. niet ook opgepakt wordt
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zondag 18 december 2005 @ 15:04:35 #7
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_33190961
Die oranje auto
In ieder geval een herinnering aan Arrows.

* waardeloze tvp is *
Burnt to the core but not broken
pi_33192613
Even serieuzer op dat belgische verhaal ingaan:

Het lijkt me wel zeker dat er een nieuw chassis komt; Dallara had daar al veel tijd in gestopt en heeft al een tub ontwikkeld. Vervolgens heeft Midland alsnog de windtunnel en faciliteiten van Jordan overgenomen en besloten om zelf de carbon-vezel constructie op te bouwen etc. Er wordt fors geinvesteerd om de windtunnel te moderniseren. Er komt op korte termijn een nieuwe rolbaan en ergens begin volgend jaar wordt de tunnel vergroot zodat er met 50% modellen getest kan worden. Volgens insiders staat dat nieuwe chassis al regelmatig in de windtunnel om aan de aerodynamica te werken.

Voeg daar aan toe dat er meer dan tweehonderd man werkt en dat management, sponsors en Albers een grondig kijkje in de fabriek hebben kunnen nemen en je weet twee dingen zeker:
a) er wordt flink geinvesteerd in Midland
b) er is een nieuw chassis

Voeg daar aan toe dat het modder gooien over vage familie van Kolles en die absurde bedragen die Albers betaald zou hebben kletskoek zijn en ik denk dat er van het artikel weiinig overblijft.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33203606
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:09 schreef multatuli het volgende:

[..]

Dat iemands oom heel misschien wapenhandelaar zou zijn? Google maar eens op die naam. Niks te vinden, dus tis iig geen geruchtmakende zaak. Nicky P. was daarbij betrokken? Ik hoop dan maar Christijaan A. niet ook opgepakt wordt
Ik reageerde alleen maar op de vraag waarom een sponsor daar een probleem mee zou kunnen hebben

teeveepee inbegrepen
Calm down, please!
  maandag 19 december 2005 @ 09:33:19 #10
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33211577
Jerez: Opnieuw snelste V8-tijd voor Schumacher

16-12 - Niet voor de eerste keer deze winter besloot Franck Montagny een testdag op de eerste positie. Ondertussen reed Michael Schumacher de tweede tijd, maar wel was hij opnieuw de snelste coureur met V8-aandrijving.

De Duitse Ferrari-coureur was slechts drie tienden langzamer dan Montagny’s 1:18.322. Bovendien kende Schumacher een productieve dag: 114 ronden. Overigens reed hij niet al zijn ronden met de V8-motor. ’s Ochtends reed hij met de F2005 voorzien van een V10-motor, ’s middags stapte hij over naar de achtcilinder waarin hij 38 ronden reed. Zijn beste tijd zette hij eveneens met de motor die in 2006 officieel geïntroduceerd wordt neer.

Niet alleen Michael Schumacher keerde deze week terug op het circuit, vandaag kwam ook wereldkampioen Fernando Alonso in actie op Jerez de la Frontera. De eerste en enige testdag van de Spanjaard na de Grand Prix van China zat er na 97 ronden op. Hij was ruim een halve tel langzamer dan zijn Franse teamgenoot.

Alonso na afloop: ,,Je voelt het verschil in vermogen vanaf het eerste moment en dan reed ik nu nog met een gesimuleerde V8-motor. Desondanks wen je er vrij snel aan en bovendien: het is voor iedereen hetzelfde. Ook geloof ik niet dat de Formule 1 er makkelijker op wordt, want het is nooit makkelijk om tot het uiterste te gaan."

Achter de twee grote namen die vandaag ten tonele verschijnen reed Williams-rookie Nico Rosberg een tijd die goed genoeg was voor P4. De Duitser werd getroffen door een olielek en dat moest door zijn monteurs in de pitbox worden hersteld.

De problemen van Rosberg vielen in het niet bij wat Narain Karthikeyan vandaag voor zijn kiezen kreeg. De Indiër zorgde driemaal voor een rode-vlagsituatie, één keer was een geplofte motor daarvan de oorzaak. Na een motorwissel kon hij nog wel de baan op, maar de vele problemen deden zijn kilometrage geen goed.

Anthony Davidson en Jenson Button waren de overige twee coureurs die vandaag hun ronden reden op het Zuid-Spaanse circuit. ’Ant’ was vandaag de snelste Honda-coureur. Ondanks het feit dat hij maar nipt langzamer was dan Alonso moest hij ook Rosberg voor zich dulden. Button hield enkel Karthikeyan achter zich.

Morgen zal het testprogramma op Jerez af worden gesloten op een kunstmatig besproeid circuit.

De tijden:
1. Montagny Renault (M) 1:18.322, 114 ronden *
2. M.Schumacher Ferrari (B) 1:18.582, 113
3. Alonso Renault (M) 1:18.739, 97 *
4. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:18.894, 68
5. Davidson Honda (M) 1:18.953, 81
6. Button Honda (M) 1:19.651, 87
7. Karthikeyan Williams-Cosworth (B) 1:20.871, 34

(*) V10-motor
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33213500
Super Aguri to get an entry
Our spies tell us that a deal has been struck to allow Super Aguri F1 to get its entry in the World Championship. There are no details of the deal but clearly pressure has been applied (one might say pressure and/or enticement) to MF1 Racing, which was not keen to sign. There will also have been pressure on Honda from a political point of view to get an agreement through. In the fullness of time we will no doubt see the fall-out of the negotiations that have been going on but it seems that Super Aguri will be on the grid in Bahrain although the team is likely to be firmly at the rear as it intends to go into the new season using revamped 2002 chassis, built by Arrows. In order for these to meet the current crash-test regulations they will have to be beefed up and so in addition to being out of date will also be overweight. However the intention is for the team to introduce its own chassis at the start of the European season. this is still going to be an enormous challenge but much work has already been done to transform Leafield back into a F1 facility and to get the project moving. Many of the people involved worked at Arrows, notably project coordinator Daniele Audetto, technical leader Mark Preston, designer Paul Bowen and managers Kevin Lee, Wayne Humphries and Mick Ainsley-Cowlishaw. The team already has more than 60 people working plus 50 engineers at Honda R&D in Japan.

aldus www.grandprix.com
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 11:57:45 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33213878
Schumacher heeft er zin in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 19 december 2005 @ 12:23:40 #13
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_33214236
Fernando Alonso zal vanaf 2007 voor McLaren uitkomen. Dit heeft het team bekend gemaakt. Het is nog niet duidelijk wie van de twee huidige coureurs, Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya, zal vertrekken.

Teambaas Ron Dennis is erg blij met zijn nieuwe aanwinst. "We denken dat we hierdoor nog sterker worden," vertelde hij. "We hebben altijd duidelijk gemaakt dat je alleen met de beste mensen succes kan behalen."

"Op dit moment bespreken we de mogelijkheden voor 2007 met onze huidige coureurs," vervolgde Dennis. "Juan Pablo en Kimi zijn erg getalenteerd, professioneel en snel. We blijven ons concentreren op onze gezamenlijke missie om kampioen te worden. We wilden dit nieuws zo snel mogelijk naar buiten brengen, zodat iedereen zich op volgend jaar kan richten. Wie weet hebben we in 2007 dan wel twee kampioenen in de auto."

Alonso zelf is bijzonder gelukkig met zijn nieuwe werkgever. "Om deel uit te maken van een team als McLaren is een droom voor elke coureur," vertelde hij. "Ik verheug me erg op 2007. Het is een prachtige mogelijkheid. Natuurlijk vind ik het ook jammer om Renault te verlaten, maar soms krijg je kansen die je niet mag laten gaan. Ik ben erg blij dat we dit nu al bekend kunnen maken. Zo kunnen we ons volledig concentreren op het verdedigen van de titel."

Het de tweede keer binnen enkele dagen dat er door McLaren opzienbarend nieuws naar buiten gebracht wordt. Vorige week maakte het team bekend dat Vodafone vanaf 2007 de titelsponsor wordt.

Bron
Never Outgunned
  maandag 19 december 2005 @ 12:35:29 #14
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_33214488
Dat had ik toch niet verwacht, maar wie zou er dan weg gaan? Gebaseerd op dit jaar denk ik aan JPM. In ieder geval heeft McLaren nu een extra drukmiddel op de coureurs.
pi_33214600
En het Silly Season 2006-7 is geopend....
Hoppa, dat is even een bliksem-transfer; wie zou er nu weg moeten bij McLaren? Montoya is de man die wel bij Alonso past, dus ik verwacht hem te blijven. Sterker nog, ik begin nu te geloven in de Raikkonen-Ferrari-roddels...
Man-o-man, wordt ik nu dan toch uiteindelijk Ferrari-fan?
pi_33214654
Jammer dat Alonso naar McLaren gaat.
Op de een of andere manier mag ik dat team gewoon niet.

Raikonen naar Ferrari lijkt me dan weer wel helemaal top.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_33214659
Ja F1-bolides gaan nu eenmaal snel
(tevens zeer slecht téévéépéétje hahaha)
pi_33215025
Tis te hopen dat raikkonen blijft bij mclaren , 2 toppers in die wagen nu maar afwachten of raikkonen ms toch naar de scharlaken rode bolides ? zou ook mooi zijn.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_33215075
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:58 schreef Joene het volgende:
zou ook mooi zijn.
Nee dat zou het niet zijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 19 december 2005 @ 13:25:19 #20
132461 SupaMario
pi_33215395
Haha dit had echt niemand verwacht! Ik denk zelf dat Raikonnen weggaat en misschien wel naar Ferrari?? Alleen denk ik niet echt slim van Alonso om zo vroeg te tekenen!! Denk aan Button.
FEYENOORD FOREVER
pi_33215413
Wow dat had ik echt niet verwacht. Alonso naar McLaren .

Zou Kimi dan toch naar Ferrari gaan of wordt Montoya gedumpt. Bizar hoor, ik ben benieuwd.
pi_33215568
alonso naar mclaren, raikkonen naar ferrari. (montoya helemaal weg uit f1, robert doornbos naar mclaren )
ik zie hier een kleine deja vu, maar dan net iets anders.
schumacher 2x wereldkampioen bij benetton, kon naar mclaren, maar ging naar ferrari. pakt vervolgens nog eens 5 wereldtitels en reed iedereen zoek in de ferrari.
alonso 1x wereldkampioen bij renault (toch een beetje het vroegere benetton) staat in belangstelling van ferrari om schumacher op te volgen. mclaren denkt 'dat gaat mij niet nog een keer gebeuren'
zomaar een hersenspinsels
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 14:47:07 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33217186
rare bedoeling, Briatore zorgt er dus zelf voor dat Alonso na aankomend seizoen weggaat bij zijn team

ik had Alonso heel graag bij Ferrari gezien. Nou dat niet meer kan dan maar Raikonnen maar alsjeblieft nooit Montoya. Alleen zou dat wel leuk zijn om West te fucken
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33217216
Zeer onverwacht dat Alonso naar McLaren gaat. Acht zelf de kans het grootst dat Raikkonen weg gaat. En mocht Kimi blijven dan hebben ze een wel zeer goede rijdersbezetting.

*Hoopt dat Kimi naar Ferrari gaat.
pi_33217280
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:47 schreef rubbereend het volgende:
rare bedoeling, Briatore zorgt er dus zelf voor dat Alonso na aankomend seizoen weggaat bij zijn team

ik had Alonso heel graag bij Ferrari gezien. Nou dat niet meer kan dan maar Raikonnen maar alsjeblieft nooit Montoya. Alleen zou dat wel leuk zijn om West te fucken
briatore wordt er vast zelf heel veel beter van
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 14:56:14 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33217417
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:50 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

briatore wordt er vast zelf heel veel beter van
daar heb ik geen twijfels over maar dat moet toch allemaal een rare bedoeling zijn geweest, Dennis, Alonso en Briatore om één tafel om te regelen dat Briatore zn wereldkampioen kwijt raakt en een concurent versterkt. Maar zelf verdient hij er wel weer aan
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33217472
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daar heb ik geen twijfels over maar dat moet toch allemaal een rare bedoeling zijn geweest, Dennis, Alonso en Briatore om één tafel om te regelen dat Briatore zn wereldkampioen kwijt raakt en een concurent versterkt. Maar zelf verdient hij er wel weer aan
nou misschien neemt briatore het zelf daar over bij mclaren. dennis gaat dan lekker van zijn pensioen genieten
pi_33217663
Ik denk dat Kimi naar Ferrari gaat. Hij heeft het gehad met de onbetrouwbaarheid van McLaren en dit seizoen stak het gerucht, dat Kimi een contract met Ferrari voor 2007 getekend heeft, de kop op.

[ Bericht 2% gewijzigd door HPoi op 19-12-2005 15:18:35 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 15:16:02 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33217722
dan zou het mooi zijn als Schumacher ook nog 2007 rijdt, dan zou je echt 2 enorm sterke teams krijgen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33217821
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:16 schreef rubbereend het volgende:
dan zou het mooi zijn als Schumacher ook nog 2007 rijdt, dan zou je echt 2 enorm sterke teams krijgen
Zou zeer mooi zijn. Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault.
pi_33217899
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault.
Wellicht Sebastien Bourdais.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 15:29:29 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33217984
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zou zeer mooi zijn. Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault.
die jonge Fin, kan ff niet op zn naam komen, heeft toch in die jeugdopleiding van Renault gezeten?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33218013
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die jonge Fin, kan ff niet op zn naam komen, heeft toch in die jeugdopleiding van Renault gezeten?
Ik denk dat je Kovalainnen (hoop dat ik goed schrijf) bedoeld. Die zou inderdaad wel een behoorlijke kans maken.
  maandag 19 december 2005 @ 15:31:36 #34
132461 SupaMario
pi_33218028
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Kovalainen zou kunnen jah...
FEYENOORD FOREVER
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 15:33:26 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33218074
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:31 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Kovalainen zou kunnen jah...
die ja
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33218270
Kimi is, als uitstekende coureur, natuurlijk welkom bij Ferrari, maar als Ferrari aanhanger wil ik dan wel dat ie wat losser wordt met praten etc...niet dat monotone ge-oh van hem...past niet bij de Italianen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_33218297
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:41 schreef David Letterman het volgende:
Kimi is, als uitstekende coureur, natuurlijk welkom bij Ferrari, maar als Ferrari aanhanger wil ik dan wel dat ie wat losser wordt met praten etc...niet dat monotone ge-oh van hem...past niet bij de Italianen...
Kimi + Rossi
  maandag 19 december 2005 @ 15:50:23 #38
132461 SupaMario
pi_33218513
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:42 schreef HPoi het volgende:

[..]

Kimi + Rossi
Dat zou ook een stunt zijn jah! Dan hebben ze 1 coureur die zeker te weten snel is en 1 coureur die nog veel moet leren over de auto. Dus 1 stabiele factor en misschien een verrassing??
Dan moet schumacher natuurlijk wel stoppen.
Maar daar heb ik me twijfels nog over!
Wel leuk dit allemaal erg spannend!
Leuk begin van een hoop ik nog leuker seizoen!
FEYENOORD FOREVER
pi_33218590
And so we wait for a Kimi announcement
The news that Fernando Alonso has signed to drive for McLaren in 2007 is probably just the first of a series of dominos which will fall in the weeks ahead. The implication is that McLaren has signed the World Champion because it needs to replace the man who was fighting him for the World Championship. It could be that the team will line up Raikkonen and Alonso but that would be a difficult deal to put together and the general feeling for some time is that Kimi was off to Ferrari. It seems that Raikkonen would prefer to race against Michael Schumacher - to prove a point - but once again we think it is rather unlikely that Michael and Kimi will line up alongside one another, if only because of the funding necessary to achieve such a driver line-up. There is also the question of Valentino Rossi, who is not running around the Ferrari test track at Fiorano without some purpose to the work. One or two tests might indicate that the motorcycle racer is interested in F1. This many tests indicate that Ferrari is interested in him.

The big loser in all of this is going to be Renault and it will be interesting to see what happens now as the team is not going to be able to sign a big name for 2007 without giving some hint about the longer-term future of the team. One man who may be in line for the Renault drive is Mark Webber, who will come to the end of his Williams contract at the end of the season. He is managed by Flavio Briatore and in the past the Italian has always liked to have one of his own drivers in the team. The other option is that the team will promote Heikki Kovalainen from his new role of test driver.
www.grandprix.com
pi_33219756
Leuk hoor Alonso naar Mclaren.. als Kimi dan maar wel blijft.
  maandag 19 december 2005 @ 16:54:01 #41
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33219848
Straks gaan webber naar Renault en kiest williams voor narain Kartiyanannenenene
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 19 december 2005 @ 16:54:33 #42
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33219867
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:50 schreef Murray het volgende:
ik verwacht dat die naar ferrari gaat.
  maandag 19 december 2005 @ 16:56:13 #43
8372 Bastard
Persona non grata
pi_33219907
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:50 schreef Murray het volgende:
Kimi en Alonso, wat een team

En Vodafone naar McLaren, al die rode winkels straks zilverkleurig.. ik krijg er al een warm gevoel bij
Verwacht ik dus niet teveel van Alonso komend seizoen, als hij weet dat ie weggaat, en het team weet dat ie weggaat.. hmm.
Kimi kampioen dit jaar!!
The truth was in here.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 17:08:56 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33220146
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Kimi en Alonso, wat een team

En Vodafone naar McLaren, al die rode winkels straks zilverkleurig.. ik krijg er al een warm gevoel bij
Verwacht ik dus niet teveel van Alonso komend seizoen, als hij weet dat ie weggaat, en het team weet dat ie weggaat.. hmm.
Kimi kampioen dit jaar!!
ik denk eerder de McLarens rood

voordeel hiervan is dat Montoya uit de F1 kan wieberen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33220396
Even tussendoor nog even over midland's wel/niet nieuwe auto:
"Part of an Exclusive interview - MF1’s Johnny Herbert

Q: Can you tell us anything about the M16? When will it hit the track for the first time?
JH: The M16 will be a totally new car from the wheels to the engine, and we hope to see her on track at the end of Jan or early Feb 2006."

bron

Lijkt me toch stug als een man als Herbert daarover gaat liegen. Verder snap ik de fuzz van die Belgen toch al niet. Neem Toyota:
"De voorkant van de TF106 is een evolutie van de TF105B die we in Japan en China inzetten. De grootste verandering is echter de ingebruikname van een V8-motor, samen met andere technische wijzigingen. Dit leidde tot een herontwerpen van de achterkant."

Ik geloof niet dat de F1 wereld na deze onthulling op zijn achterste benen stond

[ Bericht 1% gewijzigd door multatuli op 19-12-2005 17:53:39 ]
  maandag 19 december 2005 @ 17:26:51 #46
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_33220438
Kimi moet iig blijven... Alonso erbij is wel tof..

Vodafone als sponsor is heel leuk en aardig zo lang de auto maar dezelfde kleuren blijft houden!!

Ferrari mag iig die bagger montoya hebben... van kimi blijven ze af!
Nobody likes us.We Don't Care
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 17:33:08 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33220596
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:26 schreef FCDB het volgende:
Kimi moet iig blijven... Alonso erbij is wel tof..

Vodafone als sponsor is heel leuk en aardig zo lang de auto maar dezelfde kleuren blijft houden!!

Ferrari mag iig die bagger montoya hebben... van kimi blijven ze af!
geen Montoya bij Ferrari
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33220790
JPM naar Ferrari? NEVER!!
pi_33221333
tvp
Calmer than you are
pi_33222089
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:12 schreef HPoi het volgende:
Ik denk dat Kimi naar Ferrari gaat. Hij heeft het gehad met de onbetrouwbaarheid van McLaren en dit seizoen stak het gerucht, dat Kimi een contract met Ferrari voor 2007 getekend heeft, de kop op.
Dan moet hij wel genoegen nemen met een heel wat tragere auto. Veel mensen die nu juichen over de prestaties van Raikkonen vergeten nog weleens dat dat ook deels kwam door de snelheid van de McLaren.
  maandag 19 december 2005 @ 19:22:57 #51
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_33222929
Wie zegt dat Ferrari in 2007 trager is dan McLaren? Zeker met al deze regelementswijzigingen in het verschiet valt het moeilijk te zeggen wie het sterkste team zal hebben.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_33224809
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:41 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Dan moet hij wel genoegen nemen met een heel wat tragere auto.
pi_33225243
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:22 schreef 4-elements het volgende:
Wie zegt dat Ferrari in 2007 trager is dan McLaren? Zeker met al deze regelementswijzigingen in het verschiet valt het moeilijk te zeggen wie het sterkste team zal hebben.
Het lijkt me sterk dat de Ferrari sneller zal zijn. Zeker als Schumacher stopt, wat er dik in zit, Fiat de geldkraan dicht draait wat er ook dik in zit.

Het feit dat Vodafone kiest voor Mclaren is al een teken aan de wand. Het is ook erg toevallig allemaal. Alonso kiest voor McLaren een week nadat Vodafone bekend maakt te kiezen voor McLaren.

Het doet me terug denken aan de overstap van Schumacher naar Ferrari toen grote sponsors als Shell en Marlboro vertrokken van McLaren naar Ferrari.
  maandag 19 december 2005 @ 22:00:00 #54
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33228345
Wat een nieuws zeg, Alonso naar Mclaren! GEWELDIG totaal onverwacht ook, althans voor mij. Ik vrees wel dat Kimi dan naar Ferrari zal gaan. Er gaan al langer geruchten dat Kimi in 2007 naar Ferrari zou gaan. Maar ik zie de drivers line-up: Kimi - Alonso ook wel zitten!!! Schumacher zou dan wel eens kunnen stoppen of naar Red Bull gaan. Goh, het seizoen 2007 is al vroeg begonnen. Leve de F1!
  maandag 19 december 2005 @ 22:04:40 #55
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33228522
Dat is ehm...hoogst verrassend

*hoopt nu nog meer dat de Mercedes motoren niet werken *
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
  maandag 19 december 2005 @ 22:35:43 #56
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33229938
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:40 schreef HPoi het volgende:
JPM naar Ferrari? NEVER!!
dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteam
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 22:55:04 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33230791
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:35 schreef WEST het volgende:

[..]

daar zit ie al
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33234054
Benieuwd hoe de McLaren aanhangers nu over Alonso gaan denken nu ze weten dat hij het jaar erop bij hun eigen team aan de bak moet

Zou wel lachen zijn als Alonso nu voor de 2e keer McLaren een oor aannaait door wereldkampioen te worden en het jaar erop Kimi hem terugpakt door met Ferrari de titel te pakken.

He-le-maal niks bij McLaren

-edit- sowieso, als Schumacher stopt na dit seizoen komt er zo'n grote bak met geld vrij dat ze Kimi makkelijk 3x in zo'n Ferrari cockpit kunnen duwen.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:11:59 #59
71402 Sjonnie_Santos
I have become synthetic
pi_33238239
Idd is ut erg waarschijnlijk dat Kimi naar ferrari gaat...
immers waar rook is is vuur...en wanneer er 10 maal rook wordt gesignaleerd...

en hij was ook ontevreden over de motoren (uiteraard!).
Dus verwacht dat ie naar Ferrari gaat...

Mclaren + Alonso vloekt gewoon...
en Kimi + Ferrari is nog erger!

Mclaren en Kimi waren gewoon de perfecte combinatie:(
wanneer Kimi naar Ferrari gaat..zeg ik de F1 vaarwel!
YEAH, I'm on a mission, mission, mission, mission, mission from God...
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:28:43 #60
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33238523
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:11 schreef Sjonnie_Santos het volgende:

wanneer Kimi naar Ferrari gaat..zeg ik de F1 vaarwel!
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:42:09 #61
8372 Bastard
Persona non grata
pi_33238759
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:28 schreef TheGHunter het volgende:
Benieuwd hoe de McLaren aanhangers nu over Alonso gaan denken nu ze weten dat hij het jaar erop bij hun eigen team aan de bak moet
Ben er alleen maar blij om
The truth was in here.
pi_33238866
Mijn grote held naar zo'n baggerteam

ik ga maar alvast mijn avatar aanpassen
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_33239021
quote:

[..]

Godzijdank!!
pi_33239797
Zou mooi zijn, Kimi en Alonso in een team, dan kun je echt zien wie nou de beste is.

En kimi, nee ga niet naar ferrari
pi_33242481
quote:

[..]

Dat vraag ik me nu ook al een tijdje af.
Wordt tijd dat ie weg gaat bij dat McLaren.
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:16:26 #66
71402 Sjonnie_Santos
I have become synthetic
pi_33242702
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef Giem het volgende:
Zou mooi zijn, Kimi en Alonso in een team, dan kun je echt zien wie nou de beste is.

Idd, dan pas kan iedereen zien dat Kimi veel meer in zn mars heeft dan Alonso!
YEAH, I'm on a mission, mission, mission, mission, mission from God...
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:24:03 #67
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33242907
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:08 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me nu ook al een tijdje af.
Wordt tijd dat ie weg gaat bij dat McLaren.
bij mclaren zit die goed
pi_33243041
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:24 schreef WEST het volgende:

[..]

bij mclaren zit die goed
Dus toch een scheitteam
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:54:11 #69
132461 SupaMario
pi_33243715
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:29 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Dus toch een scheitteam
ja
FEYENOORD FOREVER
  dinsdag 20 december 2005 @ 14:20:30 #70
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33244424
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:29 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Dus toch een scheitteam
nee dat is geen scheitteam

daarvan is er maar 1 en das ferrari
pi_33245271
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:20 schreef WEST het volgende:

[..]

daarvan is er maar 1 en das ferrari
amen
Calm down, please!
pi_33245324
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

amen

Ja daarom moet kimi er ook niet heen..
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:28:48 #73
132461 SupaMario
pi_33246231
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:20 schreef WEST het volgende:

[..]

daarvan is er maar 1 en das McLaren
mja heb je wel gelijk in west
FEYENOORD FOREVER
pi_33246507
Alonso bij McLaren heb ik geen problemen mee, zolang Kimi maar niet naar ferrari gaat (dan moet ik mn shirtje inruilen voor een rooie ) Een team met Alonso-Raikkonen zullen mooie races op kunnen leveren. Mocht het zo gaan worden, dan ben ik zeer benieuwd wat Montoya gaat doen. helemaal eruit of een ander team
Bla....:P
AutoFans.nl
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:52:19 #75
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33246791
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:41 schreef Neteru het volgende:
Alonso bij McLaren heb ik geen problemen mee, zolang Kimi maar niet naar ferrari gaat (dan moet ik mn shirtje inruilen voor een rooie ) Een team met Alonso-Raikkonen zullen mooie races op kunnen leveren. Mocht het zo gaan worden, dan ben ik zeer benieuwd wat Montoya gaat doen. helemaal eruit of een ander team
Montoya kan ook terug naar BMW.

die villenkneus laten ze nog een jaartje door rijden en dan is die afgeschreven en kan die met pensioen
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:04:10 #76
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33247133
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:28 schreef SupaMario het volgende:

[..]

mja heb je wel gelijk in west
Quotes aanmaken is triest bezig zijn.., maarja ik kan je het niet kwalijk nemen als ferrari fan. Al die fans zijn triest
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:10:32 #77
132461 SupaMario
pi_33247333
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef WEST het volgende:

[..]

Quotes aanmaken is triest bezig zijn.., maarja ik kan je het niet kwalijk nemen als ferrari fan. Al die fans zijn triest
haha doe ff rustig joh was maar een geintje maar ja als jij zo snel op je pik getrapt ben zal ik het wel nooit meer doen hoor straks ga je nog huilen!
FEYENOORD FOREVER
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:19:34 #78
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_33247584
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef Giem het volgende:

Eensch
Feyenoord!!! * Barça
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 december 2005 @ 16:45:55 #79
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33248308
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:24 schreef WEST het volgende:

[..]

bij mclaren zit die goed
afgelopen seizoen gezien ja
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33252241
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef WEST het volgende:

[..]

|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_33255424
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:42 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Zeker als Schumacher stopt, wat er dik in zit, Fiat de geldkraan dicht draait wat er ook dik in zit.
Fiat zal de kraan zeker niet dicht draaien, aangezien ze aan het verkopen van de merknaam Ferrari, via merchandise, etc, etc, nu ongeveer 1,5x het budget van het F1 team binnen halen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 december 2005 @ 01:46:55 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33265035
bovendien draait Ferrari prima winstcijfers. Fiat profiteert er alleen maar van.
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 21 december 2005 @ 09:50:43 #83
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33267173
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:10 schreef SupaMario het volgende:

[..]

haha doe ff rustig joh was maar een geintje maar ja als jij zo snel op je pik getrapt ben zal ik het wel nooit meer doen hoor straks ga je nog huilen!
ik doe rustig, maar quotes een beetje veranderden is not done
pi_33268462
Montoya naar BMW is inderdaad een goeie mogelijkheid; ik had hem nog nergens gehoord, maar het zou weleens heel goed kunnen!
pi_33268737
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:29 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Fiat zal de kraan zeker niet dicht draaien, aangezien ze aan het verkopen van de merknaam Ferrari, via merchandise, etc, etc, nu ongeveer 1,5x het budget van het F1 team binnen halen...
nog steeds? Ik hoop voor ze dat ze volgend jaar dan een beetje presteren want anders gaat die kraan ook dicht
Calm down, please!
  woensdag 21 december 2005 @ 11:22:08 #86
132461 SupaMario
pi_33268840
Sorry dubbel
FEYENOORD FOREVER
  woensdag 21 december 2005 @ 11:22:53 #87
132461 SupaMario
pi_33268867
Paffett testrijder bij McLaren

McLaren-Mercedes heeft DTM-kampioen Gary Paffett vastgelegd als testrijder. De Brit zal vermoedelijk Alexander Wurz vervangen, die momenteel nog met McLaren in gesprek is over zijn toekomst. De 24-jarige Paffett zal zich in 2006, samen met Pedro de la Rosa, richten op de ontwikkeling van de nieuwe McLaren MP4/21.

McLaren hield Paffett al sinds 1999, wanneer hij de 'Mclaren Autosport Young Driver of the Year Award' won, nauwlettend in de gaten. Sinds 2000 testte Paffett regelmatig voor het Britse team en in 2003 trad hij in dienst bij het DTM-team van Mercedes. Afgelopen seizoen werd Paffett kampioen in deze prestigieuze raceklasse. "Deze functie als testrijder is voor mij een logische stap in mijn loopbaan", zegt Paffett dan ook.

"Het is een fantastisch gevoel dat een topteam als McLaren mij deze fulltime-baan aangeboden heeft. Ik heb de laatste jaren bijzonder prettig samengewerkt met Mercedes en om de samenwerking op deze manier voort te zetten is voor mij een droom. Ik wil iedereen bedanken die mij geholpen heeft om dit te bereiken en ik kan niet wachten tot ik weer in de auto mag kruipen", aldus Paffett.

Hoewel de kans groot is dat Paffett de plaats in zal nemen van Alexander Wurz, is het nog niet zeker dat de Oostenrijker het team zal verlaten. "We zijn nog in gesprek met Alex over zijn toekomstplannen. Hierover zullen we binnen afzienbare tijd naar buiten treden", legt directeur Martin Whitmarsh uit.
FEYENOORD FOREVER
  woensdag 21 december 2005 @ 11:22:57 #88
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33268868
quote:
Gary will form an integral part of the development of the team's 2006 World Championship challenger the MP4-21 in the months to come together with Kimi Raikkonen, Juan Pablo Montoya and Pedro de la Rosa.

Gary's relationship with the team began in December 1999 when he was awarded the prestigious 'McLaren Autosport Young Driver of the Year Award'. As a result of winning the Award, Gary conducted his first Formula One test with Team McLaren Mercedes in 2000 and since then he has helped the team with both its testing and simulation work on a regular basis. In 2003 Gary joined Mercedes-Benz in the DTM Championship and went on to claim the title in 2005.

"I'm really excited about this opportunity and the challenges ahead," said Gary. "This is the culmination of my continuous relationship with McLaren and Mercedes-Benz. For my efforts to be officially recognised by one of the most successful Formula One teams and reaching my goal of getting a regular Formula One seat is a fantastic feeling. I have really enjoyed my time in the DTM Championship and being able to also continue my relationship with Mercedes-Benz in this manner is the icing on the cake. I'm 100 per cent committed to my role as a Team McLaren Mercedes test driver and can't wait to start the 2006 testing programme. I want to thank everybody who has helped me achieve this goal - it wouldn't have been possible without their support."

"We are certain that Gary is the right choice as Team McLaren Mercedes test driver and are pleased to welcome him to the team," said Martin Whitmarsh, CEO Formula One, Team McLaren Mercedes. "In order to achieve our objective of winning races and World Championship we have to employ the best drivers available and Gary definitely fits into this category. He has been involved with McLaren and Mercedes-Benz since winning the 'McLaren Autosport Young Driver Award' and we are pleased that the right opportunity came along at the right time. Gary is committed to the work laying ahead of him and everybody at McLaren look forward to his contribution."

"Whilst we are pleased to welcome Gary to the team, we are still in discussion with Alex Wurz regarding his future and will announce our plans in due course," continues Martin Whitmarsh.

Norbert Haug, Vice President, Mercedes-Benz Motorsport said: "Gary deserved his chance and he has seized it. In the last two years in the DTM Championship he proved his talent against tough competition. Since he started taking part in the team's Formula One tests on the 28th November, Gary has completed a total of more than 1,100 kilometres and convinced the team of his capabilities. His promotion to the Formula One team demonstrates that DTM is also a springboard for young talents who can make their way through touring cars to the top category of motor sport."
Garry Paffett testrijder van mclaren en terecht het is een goeie en sympatieke coureur
  woensdag 21 december 2005 @ 11:27:01 #89
132461 SupaMario
pi_33268971
Lauda: "McLaren heeft grote fout gemaakt"

Met afgrijzen heeft Niki Lauda vernomen dat Fernando Alonso vanaf 2007 voor McLaren zal rijden. Niet zozeer het nieuws zelf, maar vooral het tijdstip waarop het nieuws naar buiten gekomen is noemt Lauda 'een ramp'.

Lauda kan niet bevatten waarom McLaren-teambaas Ron Dennis het nieuws nu al naar buiten gebracht heeft. "Dit is een schoolvoorbeeld van hoe het níet moet", foetert Lauda. "Ron Dennis is blijkbaar vergeten dat coureurs gewone mensen zijn en geen machines. Deze kwestie gaat in 2006 nog voor de nodige emotie zorgen."

"Deze deal kent alleen maar verliezers", denkt Lauda. "Kimi voelt zich niet langer de kopman, terwijl Montoya wellicht over de grens zal gaan om zich te bewijzen. Hij zal zich immers bewust zijn van het feit dat hij in de pikorde op de derde plaats staat, achter Alonso en Kimi. Alonso zal op zijn beurt weer problemen krijgen bij Renault, aangezien het team toch al weet dat hij zal vertrekken."
FEYENOORD FOREVER
  woensdag 21 december 2005 @ 11:27:53 #90
132461 SupaMario
pi_33268993
Kimi is hot!

Nadat maandag bekend werd gemaakt dat Fernando Alonso bij McLaren zal komen racen in 2007 zijn de geruchten over Kimi Räikkönen in volle gang. De Fin heeft inmiddels al de keuze uit vier teams om voor uit te gaan komen na aankomend seizoen.

Allereerst heeft Ron Dennis er geen geheim van gemaakt dat hij graag weer een team à la Prost-Senna zou willen hebben; een superteam.

Ten tweede Ferrari. De 26-jarige Räikkönen zou eerder dit seizoen al een document bij het Italiaanse team hebben getekend. Echter de komst van Räikkönen zou voornamelijk afhangen van wat Schumacher van plan is na 2006.

Het derde en vierde team is Renault en BMW. Volgens de Italiaanse pers heeft zowel Renault als BMW inmiddels een aanbod op tafel gelegd bij Räikkönen.

FEYENOORD FOREVER
  woensdag 21 december 2005 @ 16:01:58 #91
132461 SupaMario
pi_33277281
Ecclestone: "Dennis handelde niet verstandig"
Bernie Ecclestone vindt dat Ron Dennis de deal met Fernando Alonso niet netjes heeft afgehandeld. Volgens de Brit had hij het nieuws samen met Flavio Briatore bekend moeten maken, maar Briatore werd overal buiten gelaten.

"Het deed me denken aan een vroegere situatie," vertelde Ecclestone aan de Italiaanse krant Gazetta dello Sport. "Toen ik eigenaar van het team Brabham was, bood ik Niki Lauda een contract aan. Hij accepteerde dat, maar ik vertelde hem wel dat hij het netjes mijn zijn vorige werkgever Ferrari moest oplossen en dat we het dan bekend zouden maken. Dat heeft hij gedaan."

"Ik weet hoe het tussen Alonso en Dennis is gegaan," vervolgde hij. "Ik kan de details niet vertellen, maar Briatore is buiten de deal gelaten. Daarbij is Dennis de grootste vijand van Briatore. Hij heeft het niet netjes afgehandeld, door het alleen bekend te maken. Dennis en Briatore hadden samen een persbericht kunnen schrijven. Dit was niet slim van Dennis."

De deal zelf zorgde niet voor verbazing bij Ecclestone. "Ik denk dat Alonso op het lijstje van elk topteam stond. Van McLaren is het ook verstandig. Raikkonen gaat denk ik naar Ferrari, dus kunnen ze maar beter de beste coureur die overgebleven is contracteren. En dat is Alonso."

"Ik denk dat Raikkonen naar Ferrari gaat. Het is voor beide partijen interessant. Zeker is het niet. Als Schumacher na 2006 bij het team blijft, moet Raikkonen iets anders zoeken. Misschien gaat hij dan wel naar Renault!"

Tenslotte deed Ecclestone nog een voorspelling voor het nieuwe seizoen. "Schumacher is altijd een winnaar geweest en ik denk dat hij het kampioenschap gaat winnen. Hij denkt nog niet aan stoppen. Hij racet omdat hij het leuk vindt en dat is een veel betere reden dan alleen voor het geld. Hij zal nooit voor een ander team racen."
FEYENOORD FOREVER
pi_33279500
Er zullen wel veel Renault pakjes op E-bay aangeboden gaan worden. Voor de fans is dit allemaal erg ingewikkeld; juichen voor renault, wetend dat je volgend jaar moet klappen voor McLaren? McLaren petje kopen terwijl Kimi volgend jaar in het rood rijdt? Mazzel dat ik geen fan ben.

Overigens is de kans dat Renault na 2007 nog rondrijdt sowieso klein, dus als fan kun je maar beter vast overstappen
pi_33279539
dubbel
pi_33279753
Heeft Alonso niet per ongeluk voor het McLaren B-team getekend?
pi_33285756
quote:
FIA maakt plannen 2008 bekend

Vandaag maakte de FIA reglementsvoorstellen voor 2008 en verder bekend. Ze willen een goedkopere sport waarin inhalen makkelijker moet verlopen.

De FIA baseerde zich op de enquête die dit jaar bij de fans werd afgenomen en op gesprekken met de teams om tot deze voorstellen te komen.
"Het gaat er in de F1 niet om hoe de sport bestuurd wordt of hoeveel geld de teams ontvangen vanwege de FOM. Het gaat hem om de kosten. Het kampioenschap moet financieel haalbaar zijn. Twee, of zelfs drie, constructeurs willen winnen door ongecontroleerd geld uit te geven. Dit heeft de sport schade toegebracht, zie maar naar de IRL. Dat willen wij niet. Eén constructeur spendeert per jaar meer dan de helft van hun jaarlijks dividend. Dit is onhoudbaar en de aandeelhouders zullen dit merken." verklaarde voorzitter Max Mosley.

Om het inhalen te verbeteren zal de CDG-achtervleugel gebruikt worden. Tevens worden de reglementen inzake de carrosserie veranderd om minder downforce te genereren en om de wagens stabieler te maken bij het inhalen. De wagens worden ook meer old-school door terug naar bredere slicks over te schakelen.

Motoren voor 3 races, transmissies voor 4 races en bijhorende gewichtstraffen voor een wissel moeten het goedkoper maken. Ook dure en nieuwe technologieën worden verboden. Het arsenaal aan te gebruiken materialen in de bolide wordt beperkt. De ECU wordt standaard en de motoren worden beperkt tot 19.000 rpm. Er mag voortaan ook maar 1 bandenleverancier meer zijn. Tevens wil de FIA dat het mogelijk moet zijn onderdelen van wagens of zelfs volledige bolides te verkopen aan andere teams. Dit is in het huidige Concorde-akkoord, dat loopt tot 2007, niet mogelijk.

Daarnaast moeten de bolides nog maar 550kg wegen, kan een piloot de bandenspanning zelf regelen en minstens 5.75% van de benzine moet biologisch zijn.

Vanaf 2009 moet energie-opslag mogelijk zijn en is het toegelaten hybride systemen in te zetten.

Bepaalde van de wijzigingen voor 2008 moeten nog door de World Motor Sport Council goedgekeurd worden.
bron
2008 FIA regulations
Calm down, please!
  woensdag 21 december 2005 @ 20:17:41 #96
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33285768
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:02 schreef multatuli het volgende:
Er zullen wel veel Renault pakjes op E-bay aangeboden gaan worden. Voor de fans is dit allemaal erg ingewikkeld; juichen voor renault, wetend dat je volgend jaar moet klappen voor McLaren? McLaren petje kopen terwijl Kimi volgend jaar in het rood rijdt? Mazzel dat ik geen fan ben.

Overigens is de kans dat Renault na 2007 nog rondrijdt sowieso klein, dus als fan kun je maar beter vast overstappen
ik heb van elk jaar dat montoya rijdt een petje
  donderdag 22 december 2005 @ 08:01:11 #97
132461 SupaMario
pi_33299081
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:17 schreef WEST het volgende:

[..]

ik heb van elk jaar dat montoya rijdt een petje
En??
FEYENOORD FOREVER
pi_33300786
quote:
Op donderdag 22 december 2005 08:01 schreef SupaMario het volgende:

[..]

En??
Dus heeft 'ie gereageerd op multatuli's opmerking
Calm down, please!
pi_33301083
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
2008 FIA regulations
Daar gaat de f1, DTM wordt straks nog sneller...
  donderdag 22 december 2005 @ 10:27:49 #100
132461 SupaMario
pi_33301402
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus heeft 'ie gereageerd op multatuli's opmerking
Ja dat zag ik ook wel maar het heeft totaal niks te maken met de post van multatuli!
Als iedereen hier gaat posten wat voor petjes die heeft... kan je het topic net zo goed sluiten!
FEYENOORD FOREVER
pi_33301865
quote:
Ergens in december 2005 zei Bernie Ecclestone het volgende:
"Dennis handelde niet verstandig"
Als je daar niet bij bent geweest, kun je daar niet over oordelen...
pi_33302836
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:27 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Ja dat zag ik ook wel maar het heeft totaal niks te maken met de post van multatuli!
Als iedereen hier gaat posten wat voor petjes die heeft... kan je het topic net zo goed sluiten!
Een rood met beige Ferrari pet + een zwart met zilver paard Ferrari pet + Schumi petje met 'Deutsche Vermogensberatung' tekst.
pi_33310887
Super Aguri heeft inschrijfgeld overgemaakt

Het Super Aguri-team is weer een stap dichter bij deelname aan het seizoen 2006, want niet alleen hebben de tien overige teams geen prolemen met het nieuwe team, ook het inschrijfgeld, een bedrag van 48 miljoen dollar, is inmiddels overgemaakt aan de FIA.

De problemen rond het inschrijfgeld zouden niets te maken hebben met de financiële situatie van Super Aguri, maar het geld zou door de FIA pas later ontvangen zijn door wetgeving die het witwassen van geld moet tegengaan. Hierdoor zou de transactie langer hebben geduurd dan was voorzien. Het is nu nog wachten op het officiële groene licht van de FIA.

FIA-president Max Mosley ziet geen reden meer om het Super Aguri-team deelname te ontzeggen. "Ik weet zeker dat er in 2006 elf teams aan de start verschijnen", zei Mosley woensdag tegen Auto, Motor und Sport.
www.f1racing.nl
pi_33310956
quote:
Sjeik ziet race in Nederland wel zitten
Sjeik Maktoum ’overweegt’ A1GP-race in Nederland

22-12 - Als iets opvalt aan het publiek dat A1GP trekt, dan is het wel dat er altijd en overal Nederlanders op de tribune te vinden zijn. Bij de tweede race van het seizoen, op de Lausitzring, had Sjeik Maktoum het er zelfs over. ,,Puur voor deze fans overweeg ik een race in Nederland", stelt hij nu.

Er zijn al allerlei initiatieven gestart door verschillende internetsites om de A1GP naar Zandvoort te halen. Tot op heden zonder succes, maar nadat circuitdirecteur Hans Ernst samen met assistent Erik Weijers in Dubai hebben onderhandeld met de organisatie begint het er stilletjes op te lijken dat er op z’n minst wordt geprobeerd het nieuwe kampioenschap naar Zandvoort te halen.

Sjeik Maktoum zou er in ieder geval niks op tegen hebben, zo meldt hij in de nieuwste uitgave van FORMULE 1. Op de vraag hoeveel tijd hij zichzelf gunt om van A1GP een groot succes te maken antwoordt hij dan ook het volgende. ,,Het is al een groot succes, nu moet het alleen commercieel nog een succes worden."

,,Ik overweeg zelfs een race in Nederland, puur om de fans. Als ze hier al zijn, wat gaat er dan gebeuren als ik een race in Nederland organiseer? En weet je, ze betalen, 10, 25 of 40 euro. Wat de prijs ook is. Net zoals ze zullen betalen als de Nederlandse industrie het nalaat om het team te sponsoren. Zij zullen het team niet ten onder laten gaan. En dat is de relatie wat A1 Grand Prix heeft met de fans."
bron
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 december 2005 @ 16:18:21 #105
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33312366
als ze de kaartjes een fatsoenlijke prijs geven (25 euro ofzo) krijgen ze Zandvoort met gemak vol!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33313016
Het cruciale ziinnetje is 'Net zoals ze zullen betalen als de Nederlandse industrie het nalaat om het team te sponsoren'
Blijkbaar heeft Lammers nog steeds geen sponsors weten te trekken. Gek, want voor niet te veel geld zit je pontificaal in beeld.
pi_33316668

donderdag 22 december 2005 @ 19:12:08 #108
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_33317079
Die dingen zien er niet uit
ff wachten nog
pi_33326655
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:18 schreef rubbereend het volgende:
als ze de kaartjes een fatsoenlijke prijs geven (25 euro ofzo) krijgen ze Zandvoort met gemak vol!
Helaas doen ze dat niet .Ik heb wel een paar jaar geleden gratis kaartjes gekregen voor de Rizzla Racing Day op Assen (maar ik was vast niet de enige ) zaten in de Racereport En voor volgend jaar hebben we de kaarten alweer besteld voor Spa voor E70,-
Bla....:P
AutoFans.nl
pi_33340159
Montezemolo: "Schumacher is onze toekomst"
[23 december - 08:26]

Ferrari president Luca di Montezemolo hoopt dat Ferrari nog lang kan samenwerken met zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher, temidden van de geruchten die beweren dat Kimi Raikkonen hem zal vervangen bij de Italiaanse renstal in 2007.

"Michael Schumacher hoort niet enkel bij onze huidige Ferrari, maar ook bij de toekomst," zei Montezemolo op de kerstviering van het team gisteren. "Michael moet zelf over zijn toekomst beslissen. Omwille van zijn toewijding en talent blijft hij de beste. In de zomer zal de beslissing vallen."

Het contract dat de Duitser met het Italiaanse team heeft, loopt af op het einde van 2006. Willi Weber, de manager van Schumacher, heeft reeds laten uitschijnen dat Schumacher in de lente van volgend jaar een beslissing zal nemen over zijn toekomst.

Montezemolo sloot ook niet uit dat MotoGP rijder Valentino Rossi kans maakt bij het team. "Hij mag dan wel geen tweederangspiloot spelen," aldus de Ferrari president. "Als hij ermee akkoord zou gaan om enkele maanden te testen, dan kunnen we zien als hij al dan niet succesvol kan zijn."

De nieuwe Ferrari zal gelanceerd worden in de tweede helft van januari, na de tests van de nieuwe bolide in Fiorano.

SCHUMI
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:58:00 #111
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_33367725
Takuma Sato en Alex Wurz zijn gisteren vader geworden van 2 jongetjes.
Baby Sato is nog naamloos, baby Wurz heet Charlie.

En die vleugels zijn walgelijk!
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_33416129
Wat afschuwelijk dat die achtervleugels er zo uit gaan zien in 2007.
En over dat A1 verhaal in Zandvoort, ookal is een kaartje iets duurder dan wat er gezegd word, zoiets wil elke autorace fan toch wel een keer mee maken neem ik aan.
  donderdag 29 december 2005 @ 18:06:38 #113
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_33512143
Ik vind die vleugels nog niet eens zo lelijk. Het is ook een kwestie van wennen. Vroeger reden ze met de motor voorin en zonder vleugels, dat zal ook fiks wennen zijn geweest voor de toeschouwers. En wat dacht je van die vierkante bolides begin jaren '80? Zagen er ook niet uit, maar waren wel snel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_33514613
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind die vleugels nog niet eens zo lelijk. Het is ook een kwestie van wennen. Vroeger reden ze met de motor voorin en zonder vleugels, dat zal ook fiks wennen zijn geweest voor de toeschouwers. En wat dacht je van die vierkante bolides begin jaren '80? Zagen er ook niet uit, maar waren wel snel.
Ik denk idd dat het een kwestie van wennen is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 december 2005 @ 22:46:10 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33522636
quote:
Op donderdag 29 december 2005 18:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
toen destijds de vleugels kwamen waren ze ook enorm lelijk, helemaal boven de auto's
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 29 december 2005 @ 23:42:28 #116
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33525042
in 1998 moest ik ook erg wennen aan de smallere wagens. Hoe wel ik wel vind dat die breede wagens met slicks mooier zijn dan deze generatie wagens
pi_33525286
Hm, het is nog maar een fotoshop, en ik vind het ook wel meevallen. Is wel wennen ja.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 december 2005 @ 00:44:13 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33525358
één van de mooiste F1 wagens ooit
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33525527
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 00:44 schreef rubbereend het volgende:
één van de mooiste F1 wagens ooit
[afbeelding]
Dé mooiste ooit:

Tijdens het zappen zag ik die ineens rondrijden op TV... heb sindsdien weinig races gemist.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 december 2005 @ 00:55:47 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33525679
die hoge randen langs de rijders heb ik nooit mooi gevonden
maar tis natuurlijk wel veel veiliger
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 30 december 2005 @ 01:05:36 #121
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33525945
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 00:55 schreef rubbereend het volgende:
ik vind dat wel mooier, zoals je senna vroeger zag

dit vind ik de mooiste wagen
pi_33526053
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 00:55 schreef rubbereend het volgende:

Zulke lage randen vind ik dan weer oerlelijk...

Maarre ik kom deze net tegen..

Fotoshop?
Edit: Wel gewoon echt..

The grid proved to be confusing for another reason as well: there were two Michael Schumachers: one driving a Ferrari, the other at the wheel of a McLaren. Later it emerged that David Coulthard had borrowed one of Michael's helmets because of misting problems with his own.
  vrijdag 30 december 2005 @ 01:11:17 #123
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33526117
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 01:09 schreef Murray het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zulke lage randen vind ik dan weer oerlelijk...

Maarre ik kom deze net tegen..

[afbeelding]

Fotoshop?
lijkt er wel op, kan me ook niet herhinneren dat schumi ooit in een mclaren gezeten heeft
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 december 2005 @ 01:16:21 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33526322

Lotus 88, de mooiste "achtervleugel" ooit
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 30 december 2005 @ 01:22:33 #125
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33526498
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 01:16 schreef rubbereend het volgende:
[afbeelding]
Lotus 88, de mooiste "achtervleugel" ooit
[afbeelding]
met die wagen sta ik nog op de foto

lol was ietjes anders

die van jacky stewart is ook gaaf

morgen zal ik ff fotos uppen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 december 2005 @ 01:27:54 #126
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33526643
dat was in de tijd dat er per seizoen nog eens wat werd afgekeurd qua bodywork van de auto, of er zaten ineens 6 wielen aan een wagen wat niet mocht
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33529666
effe stout crossposten:

[fotos] F1 Art project is bijna af [modem alert]

* Googol trots is
Calm down, please!
pi_33529758
quote:
Ron Dennis geeft zijn rijders de schuld

Ron Dennis legt de schuld van het uitblijven van beide titels afgelopen seizoen bij zijn rijders, het is tevens ook een reden geweest om Fernando Alonso te contracteren.

Dennis verraste de hele Formule 1 wereld door de komst van Fernando Alonso aan te kondigen. Ron Dennis zei er over in the Guardian:"Alonso en Renault hebben mooi werk geleverd in 2005. Ze hadden een goed pakket dat direct betrouwbaar was tijdens de eerste race, terwijl onze rijders bezweken onder de druk."

Raikkonen en Montoya lieten in de eerste race nauwelijks iets zien de Fin maakte een fout in de kwalificatie en verloor een stuk bodywork gedurende de race, terwijl Montoya in tweede positie uit de race spinde.

bron
Calm down, please!
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:00:45 #129
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33532420
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 05:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
ron dennis moet niet zo zeiken, de wagens waren ook erg betrouwbaar.

Vergeten jullie vanavond niet het F1 jaaroverzicht op SBS6 om 23:30
pi_33534143
Dus Kimi gaat weg. (Ferrari) Als dat bericht waar is, wil je niet eens meer voor Dennis werken lijkt me.
pi_33537788
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 05:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
Dennis heeft zeker de cursus gevolgd "Hoe pest ik mijn coureurs weg".
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:56 schreef HPoi het volgende:
Dus Kimi gaat weg. (Ferrari) Als dat bericht waar is, wil je niet eens meer voor Dennis werken lijkt me.
Lijkt mij ook niet. Op deze manier kan hij voor 2007 nog een extra coureur aan gaan trekken. Want ik kan me voorstellen dat Montoya er op deze manier ook niet veel zin meer in heeft.

En zoals WEST al zegt die Mercedes-motoren waren nou ook niet echt het ultieme voorbeeld van betrouwbaarheid.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 december 2005 @ 13:39:15 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33538109
Ik vond Dennis altijd al een slappe zak maar dit . Je zou Dennis eens moeten horen als de rijders zo'n kritiek zouden leveren op de auto in de pers.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_33538381
Hij heeft toch gewoon gelijk? Die race gingen ze ook gewoon de fout in.

Kijk even naar wat 'ie nu eigenlijk zegt:

"Alonso en Renault hebben mooi werk geleverd in 2005. Ze hadden een goed pakket dat direct betrouwbaar was tijdens de eerste race, terwijl onze rijders bezweken onder de druk."

Raikkonen en Montoya lieten in de eerste race nauwelijks iets zien de Fin maakte een fout in de kwalificatie en verloor een stuk bodywork gedurende de race, terwijl Montoya in tweede positie uit de race spinde."

Die site maakt er dan van 'Ron Dennis legt de schuld van het uitblijven van beide titels afgelopen seizoen bij zijn rijders, '
pi_33538901
Om ff terug te komen op de mooiste auto's in de F1.
Voor mij zijn dat toch deze 2:

pi_33539223
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:00 schreef SimtekF1 het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat moet ook wel met zo'n username.
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:23:33 #136
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33559676
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:00 schreef WEST het volgende:

Vergeten jullie vanavond niet het F1 jaaroverzicht op SBS6 om 23:30
Zeker niet vergeten!
  Redactie Sport vrijdag 30 december 2005 @ 22:51:06 #137
109131 crew  sportfreak
pi_33560962
Op SBS teletext staat dat het jaaroverzicht al 23.10 begint. Voor de zekerheid dan maar alvast inschakelen.
pi_33562311
Op internet staat ook 23:30.... iemand?
Tralalalaaa
pi_33562409
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Op internet staat ook 23:30.... iemand?
Zal denk ik zo wel beginnen. Er is nu reclame.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:22:59 #140
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33562476
Eerst show nieuws.. begint dus rond 23:30.
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:33:49 #141
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33563042
BEGINT !!! spannend..
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:50:34 #142
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33563885
Damn wat ging die Schumacher toch onwijs hard in Imola. En inderdaad na die race waren ze nergens meer...
  zaterdag 31 december 2005 @ 01:17:02 #143
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33567399
"schumacher deed weer een Schumiriaanse actie"
  zaterdag 31 december 2005 @ 14:33:37 #144
45532 ziggyziggyziggy
pi_33579890
Ik kwam net het Concorde Agreement uit 1997 tegen. Iemand interesse?

http://ziggyziggyziggy.speedxs.nl/fok!/Concorde.pdf
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 31 december 2005 @ 15:43:14 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33582378
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:00 schreef SimtekF1 het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
prachtige wagens ja
en in de handen van Jos bleken het ook nog eens best redelijke wagens te zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
  Redactie Sport zaterdag 31 december 2005 @ 15:48:41 #146
109131 crew  sportfreak
pi_33582579
De voor mij absoluut mooiste wagen ooit:

pi_33583074
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 14:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kwam net het Concorde Agreement uit 1997 tegen. Iemand interesse?

http://ziggyziggyziggy.speedxs.nl/fok!/Concorde.pdf
Hartelijk dank Ik had de aankondiging al zien staan bij RaceFax, maar ben geen subscriber. De verdeling van het prijzengeld verheldert wel wat zaken. Bijvoorbeeld die actie van Stoddard in Spa 2005 om zo extreem licht te kwalificeren is financieel nog best zinvol geweest. (zij bijlage 10)
  zondag 1 januari 2006 @ 21:22:19 #148
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_33610235
quote:
Vorig jaar werd Fernando Alonso de jongste Formule 1-wereldkampioen aller tijden. De Spanjaard hoopt het kunststukje uiteraard ook het komende seizoen te kunnen presteren. Hij verwacht dat de komende seizoenen spannender zullen worden dan de afgelopen seizoenen. Toyota is flink sneller geworden en Ferrari zint op eerherstel. Zelf vertrekt de man uit Oviedo aan het eind van het seizoen naar McLaren. Desondanks staat Fernando Alonso naar eigen zeggen niet onder druk: “ik heb laten zien wat ik kan.”

“Het afgelopen seizoen heb ik mezelf onder druk gezet. Ik was jong, getalenteerd en ik had de kans om de titel te winnen”, weet de man die de eerste wereldtitel voor Renault binnenhaalde. “Ik heb nu bewezen dat ik op het hoogste niveau kan winnen. Al word ik de komende jaren steeds twintigste: wereldkampioen ben ik geweest."
bron + rest van verhaal

Nou ... daar is McLaren lekker mee dan. Lekkere motivatie is dat. en Renault moet daar nog een jaar mee doen. Nou is mij zijn keuze ook duidelijker ... hij pakt 20 miljoen voor het contract bij McLaren en het kan hem volgens mij geen drol schelen oftie wint of niet... dat geld is binnen. Zoals 'ie zelf al zei: Ik kom uit een nederig bestaan en voor mij hoeft al die weelde niet.

Hij pakt het geld, verdeeld het onder z'n familie en wordt zakenman.
Calm down, please!
pi_33613375
Waar halen jullie dat toch altijd vandaan?

Hij is wereldkampioen geworden, dat pakt niemand hem meer af. Hij is er blij mee en hij heeft vertrouwen in z'n eigen kwaliteiten...

Maar wat zegt dat in godsnaam over z'n motivatie? Hoe kom jij erbij dat F1 hem verder niet meer boeit en dat 'ie alleen voor het geld gaat?
pi_33617619
quote:
Op zondag 1 januari 2006 23:18 schreef Murray het volgende:
Waar halen jullie dat toch altijd vandaan?

Hij is wereldkampioen geworden, dat pakt niemand hem meer af. Hij is er blij mee en hij heeft vertrouwen in z'n eigen kwaliteiten...

Maar wat zegt dat in godsnaam over z'n motivatie? Hoe kom jij erbij dat F1 hem verder niet meer boeit en dat 'ie alleen voor het geld gaat?
Uit een hele simpele gedachtengang:

Iemand die vind dat 'ie z'n best heeft gedaan doet z'n best niet meer.

Het is maar mijn mening, hoor. Ik denk dat Alonso nu alleen nog maar gaat aftakelen.
Calm down, please!
  maandag 2 januari 2006 @ 15:29:28 #151
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_33627233
Misschien niet de meest succesvolle auto, maar ik vond 'm wel supermooi: De Benetton PlayLife B200 uit 2000.
En dan vooral vanwege de neus van de wagen

pi_33633290
Wurz naar Williams als test en reserve coureur.
quote:
Williams and Wurz

Williams F1 HAS signed a contract with Austrian Alexander Wurz for him to become the team's test and reserve driver in 2006. Although there was speculation yesterday, the deal was not completed until this afternoon and one can only guess that Williams has either decided that it no longer wants money for the third driver or that Wurz has some backing to get him the job at Williams. The news means that Narain Karthikeyan may find himself out of work although it is still possible that the Indian driver could become the team's fourth driver.

An announcement is expected shortly.
http://www.grandprix.com/ns/ns16073.html

Er stond gisteren dacht ik nog een stuk op die site wat die geruchten over Wurz als totale onzin bestempelde.. begon met 'sommige mensen geloven dat de kerstman en en tandenfee bestaan...' ofzo_O-
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:32:12 #153
132461 SupaMario
pi_33652176
Michael Schumacher is vandaag 37 geworden
FEYENOORD FOREVER
pi_33653202
Formule 1 nog drie jaar naar Francorchamps
Uitgegeven: 3 januari 2006 10:24

BRUSSEL - De Formule 1 zal nog drie jaar van start gaan op het Belgische circuit Spa-Francorchamps. Organisator Bernie Ecclestone en het regionale Waalse regering staan op het punt daarover een nieuw contract te tekenen. De overeenstemming maakt een einde aan maandenlang geruzie.

Eerder hadden de twee partijen een contract getekend dat doorliep tot 2015. Het leidde tot opschudding, omdat het Waals gewest jaarlijks 15 miljoen euro moest bijdragen, zelfs als er geen race plaatsvindt. Een van de politici bleek het contract te hebben getekend zonder het te lezen, omdat hij geen Engels kent.

Onderhandelaars hebben nu een andere overeenkomst opgesteld. Nieuw is wel dat het Waals gewest het circuit moet opknappen om het op internationale normen te brengen, aldus de Waalse krant La Libre Belgique dinsdag.
Bron: www.nu.nl
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:42:24 #155
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33653764
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:32 schreef SupaMario het volgende:
mijn hond is 11 geworden vandaag
pi_33654264
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:42 schreef WEST het volgende:

[..]

Maar die rijdt geen Formule 1!!!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:16:02 #157
132461 SupaMario
pi_33654737
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:42 schreef WEST het volgende:

[..]

oh gefeliciteerd maar dat heeft niks met formule 1 te maken
FEYENOORD FOREVER
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:19:43 #158
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33654854
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:16 schreef SupaMario het volgende:

[..]

oh gefeliciteerd maar dat heeft niks met formule 1 te maken
je kunt iedereen wel opnoemen die jarig is maar dat doen jullie niet... dus dit is een zinloze actie.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:30:34 #159
132461 SupaMario
pi_33655188
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:19 schreef WEST het volgende:

[..]

je kunt iedereen wel opnoemen die jarig is maar dat doen jullie niet... dus dit is een zinloze actie.
sago
FEYENOORD FOREVER
pi_33655267
quote:
Albers wordt 'ambassadeur'

Midland-rijder Christijan Albers is 'ambassadeur' van het blad Veronica geworden. Het blad bestaat 30 jaar en daarom hebben ze een overeenkomst gesloten met het Midland-team.

Wanneer het F1-seizoen begint zal Veronica geregeld aandacht besteden aan Albers. Het logo zal op de pet en de raceoverall te zien zijn.

Albers is tevreden, "Het magazine en ik zijn samen nog jong en snel. Omdat ze een jubileum vieren, gaan we het extra leuk maken." vertelde Albers.

Peter Contant, algemeen directeur en hoofdredacteur van het blad, "Hij past bij ons blad om op pole-position te blijven staan. Chris is een echte ambassadeur van Veronica Magazine."
bron : http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1136284071&archive=&start_from=&ucat=&
Calm down, please!
pi_33655300
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:32 schreef SupaMario het volgende:
jaartje dichter bij het einde
Calm down, please!
pi_33655566
Hoe je hem ook vind, hij blijft wel maar sponsors rijgen...
Klasse, Gr8!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:51:04 #163
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_33655862
quote:
"Karthikeyan heeft betere optie dan Williams"

Volgens een krant in India heeft Narain Karthikeyan een veel betere optie dan testen voor Williams. Welke optie de Indiër heeft is niet bekend, maar de deal zou binnen twee weken beklonken moeten zijn.

De anonieme bron van de krant wist te vertellen dat er nog steeds een kans voor hem is bij Williams, ook als Wurz naar het team gaat. Maar mocht de onbekende interesse tot een overeenkomst komen, zal Karthikeyan het aanbod van Williams afslaan, zelfs als het team hem zou betalen.

"Het zou de betere optie voor Narain zijn, maar meer bekendmaken op dit moment zou zijn kansen verkleinen," vertelde de bron. "Alles wat ik kan zeggen is dat het om Formule 1 gaat. Het is een prachtige optie. Op 15 januari moet het rond zijn."

Karthikeyan reed vorig jaar voor Jordan-Midland en testte in de eerste wintertests een paar keer voor Williams
Waar heeft die Karthikeyan al deze aandacht aan te danken?
Ik vind het een zeer beperkte coureur, zeker niet formule 1 waardig.
Mjah... zal wel aan die Indiase kranten liggen, die waarschijnlijk doen alsof hij de meest gewilde rookie is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-01-2006 13:13:00 ]
pi_33656422
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Maar mocht de onbekende interesse tot een overeenkomst komen, zal Karthikeyan het aanbod van Williams afslaan, zelfs als het team hem zou betalen.
Yeah right.
Dat is ook makkelijk zeggen hé, toen was al bekend dat Wurz naar Williams gaat.

Karthikeyan schijnt een behoorlijke sponsorbacking te hebben, maar zelfs met een zak met geld was hij dus niet interessant voor Williams. Wurz krijgt overigens wel gewoon betaald.
pi_33663954
Mijn verwachting: binnen 5 races heeft Wurz het stoeltje overgenomen van Rosberg. Met zo'n ervaren kracht als testcoureur kan Rosberg het zich niet permitteren om fouten te maken. Echter, de Duitser heeft denk ik wel het voordeel dat hij een 'jongen van de club is'. Maar ja, neemt niet weg dat je zo aan de kant, of gedegradeerd kan worden..

Over mooiste F1-wagens, de mijne: Jordan uit 1999 met mijn favoriete rijder Heinz-Harald Frentzen. Ik baal er nog steeds van dat ik pas vanaf 2000 F1 intensief ben gaan volgen, want wat was 1999 een fantastisch jaar.

PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_33677380
is Super Aguri hetzelfde als ARTA (van de ARTA NSX) ? www.super-aguri.co.jp is de ARTA site

Dan kunnen we al een beetje naar de kleurstelling gaan raden

Calm down, please!
pi_33704941
quote:

Interview met Rubens Barrichello!

Voor het eerst sinds Barrichello nu officieel lid is van Honda Racing, heeft hij een interview gegeven met zijn mening over zijn nieuwe situatie.

Hoe voelt het om een Honda Racing F1 Team driver te zijn?

"Ik ben heel opgewonden want ik voel dat dit een heel goed team is. Ik kijk echt uit om samen te werken met Honda en de ingenieurs, marketing en iedereen in de fabriek. Ik denk dat dit team over alles beschikt, behalve een eerste zegen, en ik hoop dat ik hierbij kan helpen."

Hoe vertrouwd ben jij met de voornaamste medewerkers en kijk je uit om samen te werken met je landgenoot Gil de Ferran?
"Ik kijk al erg uit naar de samenwerking met Gil. Hij was zeker een van de beslissende factoren om me te overhalen naar hier te komen. Ik heb natuurlijk al enkele jaren contact met het team maar ik had pas in 2005 contact met de topmensen. Onlangs nog hebben we zitten spreken over wanneer ik kan starten met testen van de RA106. Ik ben daar al heel opgewonden over."

Welke lessen heb je geleerd bij Ferrari en wat kan je Honda Racing F1 Team bijbrengen?
"Ik denk dat ik niet alleen de lessen die ik geleerd heb bij Ferrari zal meebrengen, maar ook alle lessen die ik leerde in de loop van mijn dertien jaar racen. Ik heb al races en kampioenschappen gewonnen, dus ik wil deze ervaring graag delen met het team."

Wat zijn de praktische veranderingen die je moest maken, sociaal en professioneel, nu dat je voor een Engels team rijdt?
"Ik heb al zeven jaar voor een team uit Engeland gereden. De trip van mijn woonplaats in Monaco tot het hoofdkwartier in Brackley is nu iets langer dan naar Ferrari, maar het testteam werkt veel in Spanje, dus ik denk niet dat ik me daar veel zal moeten aan aanpassen."

Wat zijn je eerste taken en wanneer zal je voor het eerst rijden voor het team?
"Ik zal volgende week voor de eerste keer rijden op Jerez. Ik kijk er al naar uit. Ik rijd nu al te snel op de gewone weg. Ik heb dus zeker een racewagen nodig!"

De aanloop naar de eerste race in Bahrein bestaat uit een intensieve periode van testen. Je wil waarschijnlijk zoveel mogelijk kilometers rijden vooraleer aan te komen op het Sakhir circuit?
"Ja natuurlijk. Ik hoop dat ik zoveel mogelijk kan testen om alles te vergelijken. Het programma voor de nieuwe wagen, de RA106, ziet er goed uit en nu moeten we zien hoe het op de baan verloopt. Ik ben heel opgewonden om voor een nieuw team te rijden, zeker voor Honda. De reden waarom ik Ferrari niet eerder verlaten heb, is omdat ik dacht dat er niets beter was. Nu is er wel iets beter en ik hoop dat ik het team vooruit kan helpen en zien of ik mijn droom kan waarmaken om het kampioenschap te winnen.

Wat verwacht je dat het grootste verschil zal zijn tussen de Honda Racing F1 Team RA106 en de Ferrari 2005 F1 wagen? Verwacht je dat je je rijstijl zal moeten aanpassen?
"Eerlijk, ik sta open voor alles want ik wil geen beperkingen aan mijn nieuwe wagen. Ik wil eerst zien hoe het gaat. Er zullen dit jaar voor iedereen veranderingen zijn met de omschakeling van de motor van V10 tot V8. Er zal natuurlijk minder kracht zijn maar ik weet zeker dat de ingenieurs een slimme manier zullen vinden om meer kracht te geven. Rijders willen altijd maar meer kracht!"

Wat denk je over de reïntroductie van bandenwissels en het nieuwe kwalificatieformaat? Zullen de mensen hierdoor meer geïnteresseerd raken in de Formule 1?

"Ik denk dat pitstops tot op zekere mate goed zijn voor de Formule 1. Je kunt dan namelijk iets doen met de strategie. Met de regels van 2005 dachten we dat rijders problemen zouden hebben op het einde van de race en dat er meer ingehaald zou worden, maar dat was niet het geval omdat deze wagens moeilijk ingehaald worden en ook de circuits maakten het niet makkelijker. Als je problemen had met je banden, in Monaco bijvoorbeeld, dan vertraagde je tot 3 seconden per ronde. Ik denk dus dat er veranderingen mochten komen. Ik wil echter niet constant veranderingen. Consistentie is goed."

Wat zijn je indrukken van Jenson Button en kijk je uit om jezelf te meten met hem op de baan?

"Het team wordt er beter van als je goed samenwerkt en ik ben iemand die liever vrienden maakt dan vijanden. Ik ken Jenson als een vriend maar ik heb nog nooit met hem samengewerkt. Hij is zeker een goede rijder, dus het zal een uitdaging worden om met hem te werken. De beste zal winnen!"

Wat zijn jouw ambities voor het eerste jaar met Honda Racing F1 Team?
"Ik heb geen begrenzing op mijn verbeelding. We willen echter wel de voeten op de grond houden en met de wil van iedereen om de wagen van verleden jaar te verbeteren staan we in een goede positie. Ik kan wat van mijn ervaring gebruiken om het hele pakket te verbeteren, en ik geloof echt dat we dit jaar races kunnen winnen."
bron = http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=67
Calm down, please!
pi_33705255
Leuk interview, jammer dat het op sommige punten zo matig is vertaald, maar dat levert wel weer grappige dingen op.
quote:
Ik denk dat dit team over alles beschikt, behalve een eerste zegen, en ik hoop dat ik hierbij kan helpen.
Ik ben benieuwd naar wie hij gaat om het team te laten zegenen .
pi_33736685
quote:
5-1 - In tegenstelling tot wat verscheidene media eerder berichtten, gaat de Zuid-Afrikaanse diamantenhandelaar De Beers het team van Ferrari vanaf 2007 niet sponsoren. Dit heeft een woordvoerster van het bedrijf bekend gemaakt in het Amerikaanse blad Forbes

,,Natuurlijk is er een associatie met diamanten en de glamour in de Formule 1”, liet De Beers woordvoerster Lynne Hori weten. ,,Maar wij hebben geen plannen om een Formule 1 team te sponsoren.”

Bij Ferrari beweerde men dat de internationale pers te snel conclusies had getrokken door bekend te maken dat de deal tussen de Italiaanse renstal en de diamantenhandelaar al rond was. ,,Wij weten niets van een deal”, vertelde een woordvoerster van Ferrari aan het Duitse blad Express. ,,Daarom geven wij geen commentaar op de geruchten.”
bron
Calm down, please!
  maandag 9 januari 2006 @ 21:53:12 #170
45532 ziggyziggyziggy
pi_33883110
Nieuwe kleurtjes McLaren... oftewel: 35 jaar terug in de tijd.

http://sport.fok.nl/f1/nieuws/20669
pi_33884653
Dat kleurtje is tijdelijk, dat hebben ze bijna ieder jaar met testen.
  maandag 9 januari 2006 @ 23:58:04 #172
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33888730
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:20 schreef SimtekF1 het volgende:
Dat kleurtje is tijdelijk, dat hebben ze bijna ieder jaar met testen.
oja de laatste keer was 1997 dat ze die wagen oranje hadden tijdens de wintertest
  dinsdag 10 januari 2006 @ 05:08:31 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_33893027
Wie is er dit jaar bij Mclaren tussenpaus als hoofdsponsor? Of doen ze het gewoon een jaartje zonder.
pi_33899525
Renault R26 @ Jerez

quote:
10-1 - Net zoals Toyota en Red Bull Racing, test Renault nu met haar nieuwe auto. Vanochtend vroeg maakte de R26 zijn eerste meters, toen Giancarlo Fisichella de blauw-gele bolide in het Spaanse Jerez de baan opstuurde.

Echt heel anders dan de R25, waarmee Renault afgelopen seizoen beide wereldkampioenschappen wist te winnen, ziet de nieuwe bolide er op het eerste gezicht niet uit. Maar de oplettende kijker zal opmerken dat de R26 weldegelijk wat afwijkt van zijn voorganger. Met name aan de achterzijde, wat natuurlijk een gevolg is van de invoering van de 2,4-liter V8-motoren.
De R25 is overigens nog niet naar het museum verwezen door de Franse renstal. Terwijl Giancarlo Fisichella vandaag en morgen rijdt met de nieuwe auto, moet Fernando Alonso het nog stellen met de wagen van afgelopen jaar, uitgerust met een ‘gecastreerde’ V10-krachtbron. De wereldkampioen kruipt pas donderdag achter het stuur van de R26.
Calm down, please!
pi_33899659
hehe, zouden ze nu Fisi aan de WT helpen? Aangezien Alonso hem aan het eind van dit seizoen peert en naar een concurrent gaat.
pi_33899816

[ Bericht 11% gewijzigd door HPoi op 10-01-2006 13:08:09 ]
pi_33904615
De achtervleugel is zo
Voor de rest een mooie evolutie van de succesvolle R25
pi_33943353
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:58 schreef WEST het volgende:

[..]

oja de laatste keer was 1997 dat ze die wagen oranje hadden tijdens de wintertest
Nah, en de jaren daarvoor dan.
pi_33943365
quote:
BMW in het wit

BMW is de testsessie in Jerez de la Frontera begonnen met een witte auto. In de vorige tests maakte het team nog gebruik van de kleurstelling van de oude Sauber. Nick Heidfeld was de eerste BMW-coureur die de witte auto bestuurde.
Calm down, please!
pi_33983366
Vond deze ook wel opvallend.
quote:
De la Rosa: ’Ferrari’s V8 is beter’

McLaren wordt opnieuw achtervolgd door problemen met de motoren. Er kan voorlopig niet met de V8 worden getest omdat de bevestigingspunten voor de nieuwe auto teveel afwijken. Tot overmaat van ramp is Ferrari’s V8 volgens Pedro de la Rosa ook nog eens sneller dan die van Mercedes.

Niet alleen de betrouwbaarheid van de nieuwe Ferrari-krachtbron is dik in orde, ook met het vermogen zit het volgens testcoureur Pedro de la Rosa wel goed. "Ik ben onder de indruk van Ferrari’s nieuwe motor. Met mijn ongelimiteerde V10 reed ik achter de Ferrari, maar ik kwam niet eens in de buurt.”

Op dit moment richten McLaren en Mercedes zich volledig op het inbouwen van de motor in de nieuwe bolide, de MP4-21. De la Rosa kan niet ontkennen dat het team achterligt op Ferrari met de ontwikkeling van de motor, maar ook is hij van mening dat er zeker nog een groot deel van de achterstand wordt ingelopen voordat het seizoen officieel begint.

"We liggen achter Ferrari ja, dat kan ik niet ontkennen. Honda ligt ook voor. Maar nog voor de start van het seizoen zullen we een groot deel van de achterstand weggewerkt hebben”, vertelt de McLaren-testcoureur in het Spaanse AS. Dat moet dan met name gaan gebeuren in februari, want pas eind deze maand is de nieuwe bolide gereed.

"Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya moeten even geduld hebben, zij kunnen volgende week niet met de V8 rijden. Dat kan pas eind januari, als we over de nieuwe auto beschikken. Erg zonde, want zo verliezen we vijftien testdagen met de V8-motor”, luidt de weinig opbeurende analyse van de Spanjaard. Hij heeft nog wel een positieve mededeling om mee af te sluiten: "Data uit onze windtunnel suggereert dat de nieuwe auto veel beter is dan de MP4-20. Ik ben benieuwd hoe groot het verschil op het circuit zal zijn."
Formule 1
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:14:05 #181
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33984100
Illien: "Montoya heeft McLaren de titel gekost"

Zou Alonso dan toch in de plaats van Montoya komen? Ik vind het nogal een pittige uitspraak.

ElmarO => Ik heb wel goede hoop dat McLaren de achterstand die ze nu hebben aan het begin van het seizoen hebben verkleind, alleen is het genoeg? Beetje jammer dat ze motorisch gezien nu al een achterstand hebben. " Raikkonen is drie keer uitgevallen terwijl hij aan de leiding ging in de race, maar het kwam nooit door de motoren," uuhhhm......
pi_33984480
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:14 schreef -Hans- het volgende:

Zou Alonso dan toch in de plaats van Montoya komen? Ik vind het nogal een pittige uitspraak.

ElmarO => Ik heb wel goede hoop dat McLaren de achterstand die ze nu hebben aan het begin van het seizoen hebben verkleind, alleen is het genoeg? Beetje jammer dat ze motorisch gezien nu al een achterstand hebben, dat was het vorige seizoen niet zo (ja, dat ding was toen erg onbetrouwbaar). " Raikkonen is drie keer uitgevallen terwijl hij aan de leiding ging in de race, maar het kwam nooit door de motoren," uuhhhm......
Ik zie nog steeds Raikkonen eerder vertrekken. Vooral als dat gezeur met die motoren weer gaat beginnen.

In het laatste heeft Illien misschien wel gelijk, maar dan vergeet hij erbij te zeggen dat ze voordat de race überhaupt al begonnen was kapot gingen. En op die manier had Kimi alsnog een achterstand. Anders had McLaren denk ik wel een 1-2 behaald in bijvoorbeeld Groot-Brittanië i.p.v een eerste en derde plek. En dat heeft ze op deze manier toch ook wel punten gekost.

Voor jouw hoop ik het dat ze de achterstand inlopen, maar voor mij als Ferrari-fan klinkt het voorlopig als muziek in de oren. Al moeten we eerst nog maar eens afwachten wat de nieuwe wagens doen. Voor hetzelfde geld is de MP4-21 een stuk beter dan de F2006 en kunnen ze het op die manier compenseren.
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:47:07 #183
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_33988334
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds Raikkonen eerder vertrekken. Vooral als dat gezeur met die motoren weer gaat beginnen.
Als de betrouwbaarheid net zo slecht is als aan het begin van het vorige seizoen dan denk ik ook wel dat hij vertrekt bij McLaren.
quote:
In het laatste heeft Illien misschien wel gelijk, maar dan vergeet hij erbij te zeggen dat ze voordat de race überhaupt al begonnen was kapot gingen. En op die manier had Kimi alsnog een achterstand. Anders had McLaren denk ik wel een 1-2 behaald in bijvoorbeeld Groot-Brittanië i.p.v een eerste en derde plek. En dat heeft ze op deze manier toch ook wel punten gekost.
Helemaal mee eens. De motorwissels voorafgaand aan de diverse wedstrijden heeft ze ook de nodige punten gekost.

Voor jouw hoop ik het dat ze de achterstand inlopen,
quote:
maar voor mij als Ferrari-fan klinkt het voorlopig als muziek in de oren. Al moeten we eerst nog maar eens afwachten wat de nieuwe wagens doen. Voor hetzelfde geld is de MP4-21 een stuk beter dan de F2006 en kunnen ze het op die manier compenseren.
Mee eens.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 januari 2006 @ 00:54:08 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33999971
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:14 schreef -Hans- het volgende:

ElmarO => Ik heb wel goede hoop dat McLaren de achterstand die ze nu hebben aan het begin van het seizoen hebben verkleind, alleen is het genoeg? Beetje jammer dat ze motorisch gezien nu al een achterstand hebben. " Raikkonen is drie keer uitgevallen terwijl hij aan de leiding ging in de race, maar het kwam nooit door de motoren," uuhhhm......
Montoya dan naar Renault?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34019892
MF1 heeft haar website gelanceerd.

http://www.midlandf1.com/
Calm down, please!
pi_34026767
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:27 schreef Googolplexian het volgende:
MF1 heeft haar website gelanceerd.

http://www.midlandf1.com/
Onder drivers is nog steeds geen Monteiro cq. 2de rijder te bespeuren...
pi_34045558
Toyota presenteert nieuwe auto:

klik voor foto's
Calm down, please!
pi_34045697
Flinke chimney's en behoorlijk schuin ook, sidepots zijn ook wel gaaf. Ben benieuwd
  zaterdag 14 januari 2006 @ 13:35:45 #189
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_34045724
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 01:05 schreef WEST het volgende:

[..]

ik vind dat wel mooier, zoals je senna vroeger zag

[afbeelding]

[afbeelding]

dit vind ik de mooiste wagen
Guess waar mn nickname vandaan komt... Gaaf he die JPS Lotussen
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_34046245

De Michelinbanden-teams testen vandaag op Jerez de regenbanden.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:54:26 #191
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34068167
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:54 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Montoya dan naar Renault?
Mwa, dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.

Alonso is bezorgd over progressie bij Bridgestone: "De Bridgestone-banden beginnen heel erg goed te worden. Onze grootste angst is dat Bridgestone weer zo'n seizoen beleeft als twee jaar geleden, toen het Japanse rubber domineerde. Ik hoop dat we samen met Michelin ervoor kunnen zorgen dat dat niet het geval zal zijn." (aldus F1 Racing)

Pedro de la Rosa die al aangeeft dat de V8 van Ferrari erg sterk is.. pffff ik hoop niet dat het weer een super dominant jaar van Ferrari gaat worden.
  zondag 15 januari 2006 @ 02:17:56 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34072771
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:54 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Mwa, dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren.

Alonso is bezorgd over progressie bij Bridgestone: "De Bridgestone-banden beginnen heel erg goed te worden. Onze grootste angst is dat Bridgestone weer zo'n seizoen beleeft als twee jaar geleden, toen het Japanse rubber domineerde. Ik hoop dat we samen met Michelin ervoor kunnen zorgen dat dat niet het geval zal zijn." (aldus F1 Racing)

Pedro de la Rosa die al aangeeft dat de V8 van Ferrari erg sterk is.. pffff ik hoop niet dat het weer een super dominant jaar van Ferrari gaat worden.
Daar is het nog veel te vroeg voor, al die resultaten van nu zeggen nog helemaal niets en zo'n quote van De la Rosa nog minder, ik denk wel dat Ferrari weer gaat meedoen bovenin maar domineren is een ander verhaal.
pi_34077935
quote:
Technische specificaties Midland M16

Chassis: Volledige carbon fibre monocoque
Transmissie: Door Midland zelf onwikkelt. Het is een zeven versnellingsbak met achteruit.
Wielbasis: Meer dan 3000mm
Spoorbreedte voor 1480mm
Spoorbreedte achter 1418mm
Totale hoogte 950mm
Totale lengte: Ongeveer 5000mm
Totaal gewicht inclusief coureur: 601kg
Koppelingsplaten: AP Racing
Wielen van BBS gemaakt naar de Midland specificaties
Brandstoftank capaciteit: over de 90kg

Motor:
Benaming: RVX-06
Aantal cilinders: 8
Capaciteit: 2398cc
Meer dan 700pk
Ongeveer. 20.000 toeren per minuut
Klepaandrijving: Pneumatisch
Aandrijving van gaspedaal: Hydraulisch
Bougies: DENSO
bronnetje
Calm down, please!
pi_34077993
Dacht dat gewicht omlaag mocht dit jaar? 580 ofzo?
pi_34078097
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Dacht dat gewicht omlaag mocht dit jaar? 580 ofzo?
Dat dacht ik ook i.v.m. de V8 motoren
Calm down, please!
pi_34079764
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook i.v.m. de V8 motoren
Wellicht is Midland dat vergeten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 15 januari 2006 @ 17:11:11 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34089694
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:54 schreef -Hans- het volgende:

als dat zou kunnen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34090250
quote:
Op zondag 15 januari 2006 02:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Daar is het nog veel te vroeg voor, al die resultaten van nu zeggen nog helemaal niets en zo'n quote van De la Rosa nog minder, ik denk wel dat Ferrari weer gaat meedoen bovenin maar domineren is een ander verhaal.
Krijgen we wel weer de gezellige zeursessies over hoe saai het dit jaar wel niet is, en hoe goed het vorig jaar wel niet was

Feit is, ook vorig jaar was er geen fuck aan, spannend was het na de 1e seizoenshelft al niet meer en Renault en McLaren wisselden stuivertje over wie de races mocht winnen. Wil je een echt spannend seizoen hebben dan moet je minimaal 3 teams hebben die met minimaal 1 coureur mee kunnen doen om de titel tot de laatste race.

Ferrari met Schumacher
McLaren met Kimi en Montoya
Renault met Alonso
Williams met Webber
Honda met Button

Uit dit rijtje komt de nieuwe wereldkampioen maar het zou leuk zijn als de rest tot de laatste race mee zou kunnen doen
pi_34092230
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:26 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Krijgen we wel weer de gezellige zeursessies over hoe saai het dit jaar wel niet is, en hoe goed het vorig jaar wel niet was

Feit is, ook vorig jaar was er geen fuck aan, spannend was het na de 1e seizoenshelft al niet meer en Renault en McLaren wisselden stuivertje over wie de races mocht winnen. Wil je een echt spannend seizoen hebben dan moet je minimaal 3 teams hebben die met minimaal 1 coureur mee kunnen doen om de titel tot de laatste race.

Ferrari met Schumacher
McLaren met Kimi en Montoya
Renault met Alonso
Williams met Webber
Honda met Button

Uit dit rijtje komt de nieuwe wereldkampioen maar het zou leuk zijn als de rest tot de laatste race mee zou kunnen doen
Ik zou hierbij nog Ralf in de Toyota bij willen plaatsen.
pi_34115718
En David in de Red Bull; this is his year...
pi_34116122
ehhh ... vlakken we Barichello nu niet uit? Ik denk niet dat Button in de basis beter is
Calm down, please!
  maandag 16 januari 2006 @ 12:07:50 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34116436
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:58 schreef Googolplexian het volgende:
ehhh ... vlakken we Barichello nu niet uit? Ik denk niet dat Button in de basis beter is
David in de Red Bull, hoe leuk ik dat ik zou vinden maar die schat ik kansloos voor een plaats in de top drie of zelfs top 8, misschien 1 of 2 keer een podium.

Wat Button betreft denk ik ook dat het voor hem niet mee zal vallen Barichello voor te blijven.
pi_34117821
Foto's nieuwe Ferrari:

klik hier of hier voor de foto's

die spiegels

[ Bericht 20% gewijzigd door Googolplexian op 16-01-2006 12:55:52 ]
Calm down, please!
pi_34118690
Plaatsing van de spiegels is heus belangrijk, zeker als iedereen achter je zit
  maandag 16 januari 2006 @ 13:20:47 #205
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34118778
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:18 schreef PsychoDude_666 het volgende:
omdat ze op een ronde worden gezet
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34118844
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:20 schreef Klonk het volgende:

[..]

omdat ze op een ronde worden gezet
Hoop toch op iets meer dit jaar
  maandag 16 januari 2006 @ 13:27:32 #207
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34118984
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:18 schreef PsychoDude_666 het volgende:
naja ze hebben al kunnen oefenen afgelopen jaar, dit jaar zal niets anders zijn
pi_34119109
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:23 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Kweet ut niet

1) Ze hebben niet meer de mooiste plek in de pitstraat en dat moet toch voor wat mentale druk zorgen.
2) Ook al lijkt Bridgestone dit jaar veel beter te worden: de bandenwissels zijn weer terug.
3) Michael legt extra druk op het team door dit jaar afhankelijk van de resultaten te gaan stoppen.
4) Het knock out kwalificatie-systeem nieuw is en wennen voor iedereen. We hebben gezien dat sommige coureurs (waaronder Shumi) soms moeite hebben met aanpassen aan nieuwe regels.
5) Bari weg is en Massa ervoor in de plaats is gekomen. Ik verwacht verse tranen i.v.m. ongelijke auto's, teamorders en in de schaduw staan. Niet goed voor een team.
6) Ferrari zich nu MOET bewijzen. Ze kunnen het markt-technisch niet verantwoorden te verliezen van teams als Toyota, Honda en Renault. Ferrari pretendeert ten slotte het supercar-merk bij uitstek te zijn.
7) Het budget van weleer er niet meer is.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Calm down, please!
  maandag 16 januari 2006 @ 13:31:46 #209
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34119118
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:23 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

het zal me heel erg benieuwen, zal mooi zijn voor de strijd
pi_34121177
Jaja googol weet het, al noem je nog wat redenen waar ik het niet geheel mee eens ben. En als fan hoop je toch altijd het beste voor je teampje!
pi_34121230
Wat een mooie wagen weer, mooie slanke bak. Dit is een gave foto:
Aan u Medemensch; Onderga het leven niet al te serieus A.U.B.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 januari 2006 @ 15:03:28 #212
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34122200
de nieuwe Ferrari leuk die foto van de achterkant, kunnen de anderen vast wennen aan hun uitzicht voor het komend jaar
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34122280
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:03 schreef rubbereend het volgende:
de nieuwe Ferrari leuk die foto van de achterkant, kunnen de anderen vast wennen aan hun uitzicht voor het komend jaar
Schumacher +2 laps
pi_34122415
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:31 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Jaja googol weet het, al noem je nog wat redenen waar ik het niet geheel mee eens ben. En als fan hoop je toch altijd het beste voor je teampje!
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Kweet ut niet
Calm down, please!
  maandag 16 januari 2006 @ 15:11:30 #215
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34122454
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:06 schreef VoreG het volgende:

[..]

Schumacher +2 laps
doet me denken aan liedje van marco borsato, iets met dromen en bedrog
pi_34127831
Wat doet dat zwarte op de sidepods? Was de verf op ofzo?
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  maandag 16 januari 2006 @ 18:04:44 #217
124424 Aten
He who rejoices in the Horizon
pi_34128385
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:48 schreef Crizje het volgende:
Wat doet dat zwarte op de sidepods? Was de verf op ofzo?
Hm, de paus leeft ook nog gewoon voor zover ik weet..
  maandag 16 januari 2006 @ 18:36:22 #218
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34129541
betekend het laatste jaar van schumacher..., ze zijn in rouw
  maandag 16 januari 2006 @ 18:37:06 #219
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34129570
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

doet me denken aan liedje van marco borsato, iets met dromen en bedrog
doet mij aan een ander liedje van marco borsato denken..., iets met de waarheid
pi_34131700
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:27 schreef WEST het volgende:

[..]

naja ze hebben al kunnen oefenen afgelopen jaar, dit jaar zal niets anders zijn
Schumacher wordt dit jaar gewoon weer kampioen, en daar kun jij ook helemaal niks aan doen

Overigens vind ik de nieuwe Ferrari best wat hebben. Maar in principe maakt het me geen ene fuck uit hoe hij uitziet, als hij maar de snelste is.
pi_34133872
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:29 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Schumacher wordt dit jaar gewoon weer kampioen, en daar kun jij ook helemaal niks aan doen

Overigens vind ik de nieuwe Ferrari best wat hebben. Maar in principe maakt het me geen ene fuck uit hoe hij uitziet, als hij maar de snelste is.
gaat 2006 effe pijn doen voor jou
Calm down, please!
  maandag 16 januari 2006 @ 20:16:41 #222
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34133935
ik kan alleen maar zeggen dat er iemand kampioen word, wie boeit me geen flikker zo lang we maar een mooi seizoen krijgen, veel inhalen, weinig optochten.
pi_34134590
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Klonk het volgende:
ik kan alleen maar zeggen dat er iemand kampioen word, wie boeit me geen flikker zo lang we maar een mooi seizoen krijgen, veel inhalen, weinig optochten.
en pitstops met bandenwissels

en multi-lap kwali's

en een nieuw extra team

en geen echte achterhoede-teams meer

wordt een knaller van een F1 jaar
Calm down, please!
  maandag 16 januari 2006 @ 20:31:47 #224
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34134698
ik hoop het
pi_34134869
De F2006 ziet er leuk uit.

Ik hoop op een spannend jaar met Schumacher als kampioen
pi_34136798
Testen te Fiorano: Dag 1
Michael Schumacher debuteerde vandaag met de nieuwe Ferrari op het privé testcircuit van Ferrari te Fiorano. De Duitser legde probleemloos 51 ronden af met een snelste tijd van 59.569 seconden. De baantemperatuur lag rond de nul graden.

Ferrari noemde haar nieuwe wagen (nog?) niet de F2006, maar project met codenummer 657.

Als de weersomstandigheden het toelaten, wordt er vrijdag verder gesleuteld aan de ontwikkeling op hetzelfde circuit.
www.f1world.be
pi_34137252

pi_34137382
Mooie foto's!

En een interessante achtervleugel.
Calmer than you are
  maandag 16 januari 2006 @ 21:59:30 #229
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34138849
moeilijk details ontdekken in die zwarte massa.
pi_34142607
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

gaat 2006 effe pijn doen voor jou
en jij bent?
pi_34142776
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:59 schreef Klonk het volgende:
moeilijk details ontdekken in die zwarte massa.
Nou, hou er maar eens een plaatje van vorig jaar bij, dan zie je het verschil vast wel.
pi_34143831
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Kweet ut niet

1) Ze hebben niet meer de mooiste plek in de pitstraat en dat moet toch voor wat mentale druk zorgen.
Dat hebben ze eerder gedaan
2) Ook al lijkt Bridgestone dit jaar veel beter te worden: de bandenwissels zijn weer terug.
Oftewel, Bridgestone is weer beter tenzij het teringwarm is
3) Michael legt extra druk op het team door dit jaar afhankelijk van de resultaten te gaan stoppen.
Oftewel, positief
4) Het knock out kwalificatie-systeem nieuw is en wennen voor iedereen. We hebben gezien dat sommige coureurs (waaronder Shumi) soms moeite hebben met aanpassen aan nieuwe regels.
Ik geloof dat Ralf Schumacher zich juist niet kon aanpassen. Schumi zeker wel.
5) Bari weg is en Massa ervoor in de plaats is gekomen. Ik verwacht verse tranen i.v.m. ongelijke auto's, teamorders en in de schaduw staan. Niet goed voor een team.
Schumi is weer de leider, en kan door Massa alleen maar meer gemotiveerd worden
6) Ferrari zich nu MOET bewijzen. Ze kunnen het markt-technisch niet verantwoorden te verliezen van teams als Toyota, Honda en Renault. Ferrari pretendeert ten slotte het supercar-merk bij uitstek te zijn.
Is dit een argument?
7) Het budget van weleer er niet meer is.
Onzin. Alleen haalt Ferrari al 600 miljoen binnen aan merchandise, per jaar. En het team kost max. 350 miljoen per jaar. Waar zie jij problemen?

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik zou eerst eens beginnen.
pi_34146215
Verbazingwekkende achtervleugel. Die onderste richel laat niet toe dat de lucht weggaat lijkt het (misschien opzij, maar dat kan ik niet zien). Het lijkt eerder alsof ze bereid zijn deze constante drag te accepteren zodat ze een enorme downforce in de trage bochten hebben. Interessant?
Iemand betere inzichten?
pi_34147118
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:47 schreef SnapZ het volgende:

[..]
U is Ferrari Fan

Laat ik het dan anders zeggen ... Het is algemeen bekend dat Ferrari altijd het grootste budget had en nu dat niet meer zo is miept heel Maranello ineens, in koor met de FIA, over kostenbesparing in de F1. Met commerciële giganten als Red Bull, Toyota en Honda gaat Ferrari het afleggen en dat weten ze.

Ik ben net zo goed voor als tegen Ferrari ... maar mijn voorspelling luidt toch: keihard strijden met de GROTE fabrieks-teams, hoge druk bij Ferrari, veel interne stress

IMHfukkinO
Calm down, please!
pi_34149998
Mocht er nog iemand gauw online zijn: http://www.bmw-sauber-f1.com/ om 9 uur live de presentatie van de BMW
pi_34150164
Stream is alweer voorbij volgens mij, ze lieten dus alleen de auto zien. Jammer, ik had gedacht dat ze de hele presentatie zouden tonen. Het ding is gewoon wit met een beetje blauw en rood, wel leuk op zich, maar het deed me meteen aan een Williams-BMW denken.

Verder kan techniek me weinig boeien, dus ik heb geen idee of er bijzonderheden aan die wagen zijn, niet op gelet.
pi_34150507
1 uur gaat-ie rijden trouwens.
pi_34150783
Ik keek even en vindt het een mooie auto. Vrij veel wit, afgewerkt met de grote blauwe vlakken. Daardoor doet het team natuurlijk wel denken aan het Williams van de afgelopen jaren. Vrij weing sponsoring stand er nu nog op: O2 en Intel met grote logo's en Credit Suisse vrij klein.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:57:04 #239
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_34152625
Zo dus:

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:05:27 #240
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34152842

I love the car!
Go Jacques!
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:07:42 #241
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34152908
ik ben heel diep aan het nadenken wat ik van die Williams vind, paar mooie elementen maar die hoge achterkant vind ik dan weer minder, moeilijk.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:45:46 #242
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_34153961
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:07 schreef Klonk het volgende:
ik ben heel diep aan het nadenken wat ik van die Williams vind, paar mooie elementen maar die hoge achterkant vind ik dan weer minder, moeilijk.

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_34154144
Er staat echt met dik gedrukte letters BMW SAUBER F1 TEAM

Ik vind het niet echt een hele bijzondere auto, niet mooi.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:56:14 #244
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34154284
Williams? Who?
pi_34154753
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:35:31 #246
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_34155558
Vergeleken met bijvoorbeeld de Renault is het een vrij 'lompe' auto om te zien als je het zo mag zeggen.
En wat ziet Jacques er weer uit zeg!
pi_34156299
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 12:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:

En wat ziet Jacques er weer uit zeg!
Kwam zeker net uit zijn bed!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:02:13 #248
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34156451
Question: Your overalls are always too large,is there any practical reason behind it or does it have any other deeper sense?

Villeneuve : No, my overalls are not too large,all the other drivers have them too tight

bron: BMW Sauber site

Geweldig
pi_34156475
Boeiend hoe die eruitziet, als ie maar es goed gaat rijden
pi_34156510
Is die vraag hem serieus gesteld? Terwijl het toch wel jaren algemeen bekend is dat Jacques niet zo van strak houdt.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:06:11 #251
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34156594
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:03 schreef Crizje het volgende:
Is die vraag hem serieus gesteld? Terwijl het toch wel jaren algemeen bekend is dat Jacques niet zo van strak houdt.
Vragen die op de launch komen.. zijn het type van Olaf Mol
pi_34156628
Ah, dan snap ik het. Valt me dan nog mee dat ze hem niet vroegen of hij van plan is in Canada licht te kwalificeren en zogenaamd zijn vleugel te breken en dan na 2 ronden binnen te komen.
Als het toch van Mol-niveau is.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:13:59 #253
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34156853
Ik heb ooit eens bij de launch mogen zijn van Jordan in Belgie

Giancarlo Fisichella : Do you like the colour yellow?
pi_34157114
Haha. En dan: "Nee ik vind het echt een verschrikkelijke kleur en ik wil naar een ander team." Goed voor de teamspirit.
pi_34159990
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:03 schreef Crizje het volgende:
Daarbij komt dat dit eigenlijk de wijze is waarop een overall gedragen dient te worden. Veiligheidstechnisch gezien dan...
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:52:13 #256
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34160181
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:06 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Vragen die op de launch komen.. zijn het type van Olaf Mol
leer eerst de voornaam van Mol maar goed spellen..., acht dit is toch het laatste jaar van sjaak
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:03:09 #257
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34160652
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:52 schreef WEST het volgende:

[..]

leer eerst de voornaam van Mol maar goed spellen..., acht dit is toch het laatste jaar van sjaak
Hey daar heb je mijn beste vriend..

Nee jouw Monty doet het super

Laat hem maar eerst WC worden,dan praten we wel verder..
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:15:43 #258
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34161208
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:03 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Hey daar heb je mijn beste vriend..

Nee jouw Monty doet het super

Laat hem maar eerst WC worden,dan praten we wel verder..
villeneuve ook puur geluk dat die williams toen goed was, maar in mindere wagens deed hij het niet goed.., dat moet je met me eens zijn. Montoya kan in een slechte wagen (2004) nog winnen.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:31:43 #259
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34161798
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:15 schreef WEST het volgende:

[..]

villeneuve ook puur geluk dat die williams toen goed was, maar in mindere wagens deed hij het niet goed.., dat moet je met me eens zijn. Montoya kan in een slechte wagen (2004) nog winnen.
Daar ben ik het wel mee eens,Maar Montoya heeft wel in veel meer betere wagens gereden dan Villeneuve in de afgelopen 10 jaar,enigste nadeel aan Montoya is dat hij niet onder druk kan rijden
Dat weet jij,dat weet ik.. dat weet iedereen

Voor de rest een aardige driver,maar hij zal nooit WC worden.

En even over '97,Ik zie maar weinig rijders die het hoofd zo cool kunnen houden net zoals Jacques in de laatste race van dat jaar.Wat een druk stond op die schouders van die man.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:38:27 #260
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34162001
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:31 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens,Maar Montoya heeft wel in veel meer betere wagens gereden dan Villeneuve in de afgelopen 10 jaar,enigste nadeel aan Montoya is dat hij niet onder druk kan rijden
Dat weet jij,dat weet ik.. dat weet iedereen

Voor de rest een aardige driver,maar hij zal nooit WC worden.

En even over '97,Ik zie maar weinig rijders die het hoofd zo cool kunnen houden net zoals Jacques in de laatste race van dat jaar.Wat een druk stond op die schouders van die man.
mee eens, alleen hij kan nog wel WC worden.

maar over 97 dat was alleen dat schumacher zijn oude vertrouwde trucje deed "een ouwe vos verleerd zijn streken niet" maar met villeneuve is het sinds zijn WC wel achteruit gegaan.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:05:56 #261
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34162976
Daarom is het dit jaar nu of nooit voor Jacques,zeer belangrijk om die kleine Duitser te verslaan.
pi_34191943
'Max Biaggi test deze week voor Midland'
18 januari 2006, 00:18
Dat Valentino Rossi in een Formule 1-bolide gesignaleerd wordt mag heden ten dage geen nieuws meer heten. De Italiaan is in een serieuze flirt verwikkeld met de koningsklasse van de autosport. Hij lijkt echter niet de enige motorcoureur die we in een Formule 1-bolide zullen aantreffen. Volgens hardnekkige geruchten zou oud-MotoGP-coureur Max Biaggi deze week nog voor Midland gaan testen. Dat meldt althans SpeedTV.

Midland heeft haar kampen opgeslagen in Silverstone waar het de eerste serieuze test afwerkt na de kerstvakantie. Het team heeft deze week Christijan Albers en Tiago Monteiro ingedeeld, maar al eerder was bekend dat er ruimte was voor een zogenaamde gastcoureur. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zou het om Biaggi gaan, die puur uit nieuwsgierigheid zijn geluk op vier wielen wil beproeven.

Zijn test lijkt daarmee in eerste instantie eentje uit puur vermaak te zijn, daar Biaggi in verregaande onderhandelingen verkeert om volgend jaar voor Suzuki in het Superbike-kampioenschap uit te komen. De MotoGP is geen optie meer voor de 34-jarige coureur. Hij voelde zich de afgelopen tijd benadeeld door het team doordat aan hem mogelijkerwijs inferieur materiaal ter beschikking was gesteld door zijn Repsol Honda-team.

De Superbikes lijken de meest realistische optie voor de coureur die viermaal kampioen werd in de 250cc. "Ik heb veel respect voor de Superbikes en ik heb er een aantal goede vrienden rijden", luidde vorige week nog het oordeel van Biaggi over de motorraceklasse. Het lijkt vooralsnog niet de bedoeling dat Biaggi op zijn oude dag nog naar de Formule 1 overstapt, daar hij bij Midland niet de meest competitieve bolide zal aantreffen.

En juist dat was voor de Italiaan de voornaamste reden om de MotoGP de rug toe te keren, alsmede motorfabrikant Honda, waarmee de coureur inmiddels in onmin leeft. Het motorbedrijf zou met haar invloed zelfs een entree van Biaggi bij verschillende motorraceteams willen blokkeren. De beste kansen voor Biaggi lijken daarom vooralsnog bij Alstare Suzuki te liggen in het Superbike-kampioenschap. Maar waar de toekomst van Biaggi ook moge liggen, in Superbike of elders, hij zal afscheid kunnen nemen met een erelijst om trots op te zijn. Liefst 42 overwinningen schreef hij op zijjn naam.

Update 10:02:

Midland verklaart tegenover RaceFreaks.nl dat Biaggi inderdaad zal instappen. "Ja, Max Biaggi zal een hybride EJ15B testen met Toyota V8-motor en de versnellingsbak voor 2006", aldus een zegsman. Over zijn motief wilde de woordvoerder niets kwijt.
pi_34192128
Mad Max werd ook al in verband gebracht met een instap in de DTM...
Dus misschien is dit toch serieuzer voor hem dan slechts een publicitaire stunt...
pi_34193392
Die gozer heeft een paar jaar geleden toch al es een Ferrari getest? Of ben ik nu in de war met een andere motorrijder (en nee, ik bedoel niet Rossi ).
pi_34193840
Vond vroeger Max wel een toffe gast, zeker zo in compitie tegen Rossi. Maar dat ie nu weer over inferieur materiaal begint te bitchen vind ik zwak. En waarom zou je kostbare testtijd vergooien aan iemand die waarschijnlijk toch nooit F1 zal gaan doen snap ik niet, oké even leuk testje tijdens het seizoen, wat publiciteit oké. Maar niet in deze tijden.
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:36:55 #266
132461 SupaMario
pi_34193957
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:16 schreef Crizje het volgende:
Die gozer heeft een paar jaar geleden toch al es een Ferrari getest? Of ben ik nu in de war met een andere motorrijder (en nee, ik bedoel niet Rossi ).
Volgens mij heeft ie toen een keer gerolen met schumacher de één op de motor en de ander in de auto. Maar weet ik niet zeker!
FEYENOORD FOREVER
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:43:03 #267
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34194164
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:36 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ie toen een keer gerolen met schumacher de één op de motor en de ander in de auto. Maar weet ik niet zeker!
dat was toch Rossi?
The line is a dot to you!
pi_34202368
leuk tussendoortje:

http://video.google.com/videoplay?docid=182041803581827863&q=monaco

Kimi Raikkonen's first lap at the 2005 Monaco Grand Prix. On board rear view.
Calm down, please!
pi_34208126
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:36 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Gerolen?
Hij heeft idd in 1999 in een Ferrari gereden.
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:42:26 #270
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_34215394
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:32 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Gerolen?
Hij heeft idd in 1999 in een Ferrari gereden.
Nou ja, gereden... Hij parkeerde de wagen al vrij snel in de muur als ik het goed heb
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_34216497
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:16 schreef Crizje het volgende:
in 1999, en Michael Doohan heeft wel eens in een Williams gezeten
ow, staat hierboven ook al van Biaggi zie ik nu
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:43:37 #272
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34231741
Red Bull Racing aast op gunsten van Montoya
quote:
Ron Dennis lijkt voor het seizoen 2007, nog voordat het kampioenschap 2006 van start is gegaan, weinig zorgen aan zijn hoofd te hebben. Zijn McLaren-renstal wist zich immers vorige maand al te verzekeren van titelsponsor Vodafone en haalde met regerend wereldkampioen Fernando Alonso een absolute topcoureur in huis. McLaren zit er vooralsnog in 2007 warmpjes bij, met in Alonso, Räikkönen en Montoya drie zeer competitieve coureurs.

Voor die laatste lijken er inmiddels al diverse teams in de wachtrij te staan nu duidelijk is geworden er voor een van de drie coureurs geen plek meer zal zijn bij het team uit Woking. Bovendien heeft McLaren in Gary Paffett een potentiële Britse racecoureur achter de hand; de DTM-kampioen verruilde onlangs zijn toerwagenplek tegen een officieel testcontract bij Ron Dennis. De kans lijkt daarom juist groot dat Juan Pablo Montoya de renstal aan het einde van het komende seizoen zal gaan verlaten.

Hoewel er geen twijfel lijkt te bestaan over de opties die Kimi Räikkönen te beurt vallen, mag er vanuit worden gegaan dat Montoya zijn tijd bij McLaren al na twee jaar voor gezien gaat houden. Waar Räikkönen al meerdere malen in verband werd gebracht met enerzijds Ferrari en anderzijds Toyota, is Red Bull Racing serieus geïnteresseerd in de diensten van de Colombiaan, zo meldt Autosport.com in haar Daily Grapevine.

Bovendien zijn beide coureurs inmiddels vrij om te gaan en te staan waar ze willen, daar teamleider Ron Dennis de optie op zowel Räikkönen als Montoya niet heeft gelicht. McLaren had tot 31 jongstleden de mogelijkheid exclusief met beide kemphanen te spreken, maar heeft daar geen gebruik van gemaakt. De Colombiaan en Fin zijn inmiddels gerechtigd ook met andere teams te spreken, zelfs een ondertekening van een contract behoort al tot de mogelijkheden.

In het geval dat beide racecoureurs van 2006 het McLaren-schip aan het einde van het seizoen zullen verlaten, komt Dennis toch onverwachts nog in een lastig pakket terecht. Met twee topcoureurs binnen een team zou het team er rooskleurig voorstaan, maar wanneer zowel Räikkönen als Montoya de renstal verlaten wordt het lastig nieuwe toppers binnen te halen. Mogelijk wacht de Formule 1 in 2007 bij McLaren het rijdersduo Alonso en Paffett. Zelfs Lewis Hamilton lijkt in dat geval een grote kans te maken op een racezitje bij McLaren.

bron
Redbull is een team van de toekomst.., ze hebben een goeie ontwerper, en ze hebben het geld om er echt succesvol mee te willen worden..
pi_34232244
Toyota heeft ook geld.

Dus ik moet het eerst nog maar afwachten met onze Juan Pablo. Laat hem dit jaar Kimi maar verslaan .
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:29:39 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34232866
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:43 schreef WEST het volgende:
Red Bull Racing aast op gunsten van Montoya
[..]

Redbull is een team van de toekomst.., ze hebben een goeie ontwerper, en ze hebben het geld om er echt succesvol mee te willen worden..
Dan moeten ze toch eerst zorgen dat ze een goede motor exclusief krijgen, voorlopig is het nog Ferrari B
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:31:42 #275
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34232925
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dan moeten ze toch eerst zorgen dat ze een goede motor exclusief krijgen, voorlopig is het nog Ferrari B
maar een goed pakket hebben ze wel met newey als ontwerper
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:36:35 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34233081
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:31 schreef WEST het volgende:

[..]

maar een goed pakket hebben ze wel met newey als ontwerper
Als Juan Pablo net zo snel is als jij dit seizoen zal ie een hoop punten pakken

Ik verwacht ook wel wat van Red Bull 2007, maar niet de wereldtitel
pi_34233343
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad dat is gewoon nog niet binnen het bereik. Dat zie je bijvoorbeeld goed aan Toyota, mist toch nét wat ondanks het enorme budget. Duurt gewoon even voordat je alles perfect krijgt, en met prestaties trek je ook de beste coureurs aan. Dan kan je een hoop aankopen enz, maar toch voordat 't allemaal perfect is, kost gewoon wat tijd. Heb echt zin in de komende paar jaar F1 (ondanks mijn voorkeur voor Ferrari) allemaal teams die bestaan uit goeie medewerkers, goede coureurs en een fiks budget, zou toch geweldig zijn meer dan 5 teams die om de wereldtitel kunnen strijden, en aan elkaar gewaagd zijn. Denk dat die maatregelen van de FIA om bepaalde dingen te standardiseren ook mee helpen. Al moet de FIA het niet gaan overdrijven, blijft F1 en geen CART-series of wat dan ook.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:04:48 #278
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34233831
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee maar ze gaan wel opweg dan.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:25:25 #279
132461 SupaMario
pi_34234411
Als Red Bull toch genoeg geld heeft kunnen ze beter Raikkonen proberen te contracteren als dat heethoofd montoya want dat is toch net geen topcoureur!
FEYENOORD FOREVER
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:50:51 #280
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34237054
Ik vind Red Bull maar zwaar overschat worden.Okey ze halen een top ontwerper maar die is toch duidelijk aan het afbouwen,ze hebben nu al problemen met de koeling net zoals Sauber dat 1 jaar geleden had.

Toyota,BMW (naast Villeneuve natuurlijk ) daar zou Monty beter bij passen
pi_34239918
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:50 schreef TimoBasso het volgende:

Toyota,BMW (naast Villeneuve natuurlijk ) daar zou Monty beter bij passen
Villeneuve over afbouwen gesproken
Calm down, please!
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:13:03 #282
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34240031
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

plaag die villen(k)neu(s)ve fan niet, hij is de enige fan die hij heeft.
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:21:17 #283
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34240336
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

"I want to race in Formula One much longer than this," Villeneuve said. "I still get my motivation to continue in F1 because I just like the competition on track."

Villeneuve struggled with his performance alongside Felipe Massa in 2005, but the Canadian is still eager to win. "The only reason I am still racing is because I want to win races," he said. "I'm not here to be just part of it all, I didn't forget how to win races."

bron: F1racing

We zullen wel zien
( op het eind van dit F1 seizoen,zoek ik wel deze topic terug.Mocht ik het fout hebben dan kan je me wel afstraffen )
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:30:28 #284
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34240675
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:21 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

We zullen wel zien
( op het eind van dit F1 seizoen,zoek ik wel deze topic terug.Mocht ik het fout hebben dan kan je me wel afstraffen )
daar hou ik je aan

* WEST slaat dit topic in de bookmarks op
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:59:55 #285
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34241815
deal!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 19 januari 2006 @ 16:08:37 #286
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34244239
mooi Montoya gaat dus iig niet richting Ferrari
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34244602
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:08 schreef rubbereend het volgende:
poe hee, gelukkig niet inderdaad. Montoya
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:39:21 #288
132461 SupaMario
pi_34249105
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:08 schreef rubbereend het volgende:
Zou er niet aan moeten denken!!
FEYENOORD FOREVER
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 januari 2006 @ 00:28:26 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34264058
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:39 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Zou er niet aan moeten denken!!
idd ik ook niet. Daarom ben ik zo blij met dit gerucht.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34264825
Voorlopig is Montoya de enige coureur die vorig jaar een zeer goede beslissing nam voor z'n carrière. Ga hem nou niet uitvlakken omdat íe een jaartje in dienst van Kimi heeft gereden want dan onderschat je de zuid-amerikaanse coureurs-mentaliteit.

Wanneer de man (Montoya, red.) zich thuis voelt op een circuit dan is hij net zo snel als Fernando, Kimi of Michael. Zijn probleem is (wat Olav en Jack vaak zeggen) dat z'n knikker niet goed vast ligt, denk ik. Ieder mens kan optimaal presteren wanneer de omstandigheden ideaal zijn ... met bijna elke topsport maak je de ideale omstandigheden in je hoofd door wilskracht. Dat "Neeeèèèèh" toontje van Montoya geeft voor mij aan dat hij niet vindt dat het aan hem ligt. Met die instelling zal hij zich nooit echt aan de omstandigheden kunnen aanpassen. Het talent is er dus zeker wel ... het gaat echt om die knikker.
Calm down, please!
pi_34264833
Calm down, please!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 01:04:56 #292
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34265154
'97 heerlijk
pi_34272497
quote:
Geen Formule 1 in Francorchamps dit jaar

In 2006 komt er geen Grote Prijs van Francorchamps. Dat heeft Serge Kubla, fractieleider voor de MR in het Waals parlement, vrijdag verklaard. Hij bevestigde daarmee het bericht op de Franstalige radiozender Bel-RTL.

De voormalige minister van Economie, die zich de vorige legislatuur in het zweet werkte om de Grote Prijs terug naar het Waalse circuit te halen, baseert zich op gegevens uit de kring rond Formule 1-baas Bernie Ecclestone.

Er zijn nog steeds gesprekken aan de gang tussen de groep rond Ecclestone en de Waalse onderhandelaars, aangevoerd door Libert Froidmont, verantwoordelijke van de Waalse participatiemaatschappij Sogepa, en Yves Bacquelaine, voorzitter van de vennootschap die instaat voor de promotie van het circuit van Francorchamps.

Vernieuwing van paddocks
Die gesprekken draaien vooral rond het probleem van de nodige investeringen in de site, met name in de vernieuwing van de paddocks. Die zijn niet langer conform aan de moderne normen.

Ondertussen tikt de klok voort en wordt het quasi onmogelijk om de werken voor de zomer van 2006 uit te voeren, aldus Kubla. Daardoor zou de wedstrijd dit jaar niet kunnen worden georganiseerd. Ook anderen luidden daarover al de alarmbel, onder meer de voorzitter van de intercommunale van het circuit, Jean-Marie Happart. Daar komt nog bij dat het aantal Grote Prijzen te hoog zou liggen: negentien tegenover de gewenste zeventien.

De fractieleider van de Franstalige liberalen in het Waals parlement wijst de huidige Waalse regering met de vinger. Hij beschuldigt ze ervan het dossier niet tijdig in handen te hebben genomen. Volgens hem had de regering vanaf juni 2005 moeten reageren. Toen staken de financiële problemen rond de organisatie van de Grote Prijs de kop op.

"Dossier gepolitiseerd"
"In plaats daarvan hebben ze het dossier tot in het extreme gepolitiseerd. Ze hebben de zaken gedramatiseerd en zin onderhandelingen gestart om een nieuw contract op te stellen, terwijl het probleem daar niet lag", aldus Kubla. "Ik was het doelwit van al hun aanvallen omdat ze de tegenstellingen waarin ze zichzelf hadden gewerkt, niet wilden tonen. De PS was de gevangene van zijn discours: geen euro openbaar geld voor de Grote Prijs, terwijl de cdH herhaalde: 'een Grote Prijs aan een lage prijs'".

De gewezen minister hekelt ook dat de Waalse regering een zware gespreksstructuur op poten heeft gezet. "Libert Froidmont moet verslag uitbrengen bij minister van Economie Jean-Claude Marcourt, die verslag uitbrengt bij minister-president Elio Di Rupo, die erover moet praten met vice-minister-president André Antoine. Kubla roept de regering op aan het werk te gaan om de Grote Prijs in 2007 te kunnen organiseren.
bron: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_160887.html
Calm down, please!
pi_34272819
Denk dat ik wel voor wat mensen spreek: Godverdomme!, kutzooi!
pi_34273009
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Denk dat ik wel voor wat mensen spreek: Godverdomme!, kutzooi!
Voor dit soort gevallen had Zandvoort klaar moeten staan.
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 januari 2006 @ 14:28:08 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34278475
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:53 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Voor dit soort gevallen had Zandvoort klaar moeten staan.
dan zou daar ook nog flink aan verbouwd moeten worden, bovendien is de infrastructuur rond het circuit veel te gebrekkig
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34279476
Check dit dan van F1racing.nl

Randstad nieuwe sponsor Williams.

Randstad is de nieuwe sponsor van Williams. Het uitzendbureau gaat voor onbekende tijd een verbintenis aan met het Formule 1-team

"We weten dat we succesvol zijn geweest door de mensen die voor ons gewerkt hebben," vertelde teambaas Frank Williams. "We zijn daarom blij dat een belangrijke organisatie als Randstad met ons zal samenwerken."

"We zijn blij aan te mogen kondigen dat we een samenwerking aangegaan zijn met Williams," vertelde de directeur van Randstad, Ben Noteboom. "Het team past bij onze strategie om mensen verder te helpen en ons streven naar perfectie. We kijken uit naar de samenwerking."

Waarom Williams, waar uberhaupt F1?
Randstad zit toch alleen in Nederland?
pi_34279750
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:57 schreef SimtekF1 het volgende:
Waarom Williams, waar uberhaupt F1?
Randstad zit toch alleen in Nederland?
Randstad zit over heel Europa en heeft redelijk wat dochterondernemingen die ook Europees opereren.

Williams is nu natuurlijk een interessant team om bij in te stappen. Ze hebben relatief weinig sponsors en mede daardoor kan je denk momenteel voor relatief weinig geld veel zichtbaarheid krijgen. Daarnaast houdt het het imago van een topteam de komende jaren en door de ervaring van de mensen die er werken zou het zomaar kunnen dat ze niet in het gat vallen waarvoor wordt gevreesd.
pi_34279928
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:07 schreef mbn het volgende:

[..]

Randstad zit over heel Europa en heeft redelijk wat dochterondernemingen die ook Europees opereren.

Williams is nu natuurlijk een interessant team om bij in te stappen. Ze hebben relatief weinig sponsors en mede daardoor kan je denk momenteel voor relatief weinig geld veel zichtbaarheid krijgen. Daarnaast houdt het het imago van een topteam de komende jaren en door de ervaring van de mensen die er werken zou het zomaar kunnen dat ze niet in het gat vallen waarvoor wordt gevreesd.
Ik werk bij 1 van die dochters, Yacht, ben benieuwd of er nog iets leuks voor ons aan vastzit waar we van kunnen profiteren.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 januari 2006 @ 15:12:32 #300
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34279978
Randstad is zelfs bezig uit te breiden over de hele wereld. En ze behoren bij de topspelers op de wereldmarkt. Alleen jammer dat ze geen Nederlander steunen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_34280875
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:11 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Ik werk bij 1 van die dochters, Yacht, ben benieuwd of er nog iets leuks voor ons aan vastzit waar we van kunnen profiteren.
Ik heb gehoord dat alle vrouwelijke medewerksters van Yacht gridgirls worden voor Williams. Is dat niet ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')