abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32475951
Hier verder

Vorige deel: F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 9]


F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Doornbos
- Albers
- Verstappen
- Pastorelli

Official F1/A1GP Sites:
- Formula1
- A1GP
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams *
- Honda *
- RedBull Racing
- BMW Sauber *
- Midland
- Scuderia Toro Rosso *
- Super Aguri F1

* = kan door teamnaamwijziging veranderen

[PDF] 2006 sporting regulations - F1

[ Bericht 43% gewijzigd door Googolplexian op 23-11-2005 19:33:26 ]
Calm down, please!
pi_32476051
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:31 schreef multatuli het volgende:

[..]

We hebben ook al discussies gevoerd over Albers/Doornbos, de nieuwe regels van de Fia etc. Moeten die er dan ook uit? Zo'n stormloop topic is dit in de winter toch al niet.
Herhaal ik de vraag dan maar even.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:05:53 #3
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_32476261
Ik vind een quiz-topic best maar ik vrees dat dat al snel dood zou vallen...

De goede coureur is nog niet genoemd, ik zal zo het antwoord wel geven, dan kan iemand anders (als die dat wil) vragen verzinnen
De Narcis van Gabon
pi_32476427
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:54 schreef multatuli het volgende:

[..]

Herhaal ik de vraag dan maar even.
Herhaal ik m'n antwoord maar even
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 09:30 schreef mbn het volgende:
Kunnen jullie straks bij een nieuw topic niet twee topics maken. Eén voor de nieuwtjes en één voor jullie spelletje. Ik als volger van F1-nieuws zou dat erg waarderen.
* Googol mee eensch is

Discussieren over nieuws, ala... maar pagina na pagina aan quizzes

anders verzin ik gewoon effe 3 F1 vragen waar niemand het antwoord op weet
Calm down, please!
pi_32476653
Nette OP
Where facts are few, experts are many.
pi_32476672
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:22 schreef Atreidez het volgende:
Nette OP
dank hopelijk wordt ie na verloop van tijd aangevuld
Calm down, please!
pi_32477003
Nou Googolplexian, geef het goede antwoord en je hebt je kans op de drie onmogelijke vragen. PogueMahone laat hem nog maar even open. Ik zoek iig echt nog. Het is alleen jammer dat je 2 goed zei etc. zodat het nu heel makkelijk is om door gokken de laatste in te vullen. Anyway ik rust niet voordat ik die afbeelding zelf gevonden heb
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32480794
pi_32480995
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:54 schreef multatuli het volgende:

[..]

Herhaal ik de vraag dan maar even.
Ik lees graag nieuws en discussies over Formule 1, maar niet hele stukken met antwoorden en gokjes op vragen. Een quiz vind ik leuk, ik heb zelf die op de F1manager een jaar geregeld, maar in dit geval begint het wat te storen, dus daarom de vraag of jullie ervoor een nieuw topic willen openen.

Gewoon een simpele vraag, zodat iedereen zijn pleziertje kan hebben. Overigens mogen wat mij betreft sowieso de berichten met meer discussiewaarde in nieuwe topics, omdat dat meestal de discussies wat interessanter maakt.
pi_32482119
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_32482255
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
Zoveel F1 topics zijn er niet dus een regelmatige kick kan geen kwaad aldaar.
Calm down, please!
pi_32482436
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 16:09 schreef multatuli het volgende:
Oke, eigen topic voor gemaakt. Vrees dat het dood zal bloeden, maar we zien.
Thanks .
pi_32487861
Calmer than you are
pi_32488962
Britain's Legge said: "It was great driving a F1 car for the first time, even if I did end up learning about traction control the hard way.

pi_32490104


Kende d'r nog niet. Vrouwen in de F1
Where facts are few, experts are many.
pi_32491030
In het algemeen wel ja...maar deze is toch redelijk zaaddodend.
Calmer than you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 november 2005 @ 02:52:41 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32498428
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
In het algemeen wel ja...maar deze is toch redelijk zaaddodend.
heb dr net op tv gezien, niet onaardig hoor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32499817
quote:
Op woensdag 23 november 2005 02:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

heb dr net op tv gezien, niet onaardig hoor
zaaddodend

Calm down, please!
  woensdag 23 november 2005 @ 09:19:38 #19
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_32500264
Oud-teambaas waarschuwt Massa
Adriano Morini was in 2001 de teambaas van Felipe Massa, bij het F3000-team Draco. Later werd hij ook zijn manager. Aankomend seizoen zal de Braziliaan voor Ferrari rijden, maar volgens Morini ligt er een gevaar op de loer. Ook ziet hij de volgende maand voor Midland testende Marcus Winkelhock als de beste coureur waar hij ooit mee gewerkt heeft.

"Wat talent betreft is Felipe de beste," vertelde hij aan F1Racing.nl. "Als zijn auto goed afgesteld is, laat hij iedereen achter zich. Maar alleen talent is niet genoeg in de F1. Je hebt ook technische kennis nodig. En dat is altijd zijn probleem geweest. Ik heb geprobeerd hem er enthousiast voor te maken. Natuurlijk is hij er wel op vooruit gegaan in de afgelopen jaren, maar het was wel zijn zwakke punt."

Ook Rubens Barrichello reed ooit voor het Draco-team. Nu vertrekt hij van Ferrari naar Honda. Veel mensen zeggen dat Michael Schumacher altijd meer steun van Ferrari heeft gehad, maar Morini deelt die mening niet. "Ik vind dat onzin," zei hij. "Ik zou natuurlijk Rubens moeten steunen, maar ik ben een eerlijk mens. Ik heb vijf jaar met Ignazio Lunetta gewerkt, die een tijd de engineer van Schumacher is geweest. Ook ken ik de manier van werken van Schumacher en Barrichello. Voor Rubens geldt hetzelfde als wat ik over Massa zei. De kracht van Michael is niet alleen zijn talent, maar ook zijn technische kennis. Veel coureurs houden van rijden, maar niet van auto's."

Volgende maand zal nog een andere coureur die Morini goed kent, zijn debuut maken. Marcus Winkelhock test dan voor Midland. "Voor mijn gevoel is Winkelhock de beste coureur die ooit voor mij gereden heeft," zegt de teambaas. "Hij is zelfs beter dan Barrichello en Massa. Ik hoop dat hij het gaat maken in de F1. Dat heeft hij verdiend."


Bron F1Racing.nl
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_32504607
Het moet toch niet gekker worden:
Super Aguri denkt aan oude Arrows
Het Super Aguri F1 team van Aguri Suzuki moet zich haasten wil het in maart aan de start van het wereldkampioenschap 2006 verschijnen. Om dat doel te bereiken, is men aan het onderhandelen met Paul Stoddart om de oude Arrows-chassis over te kopen.

“We praten met hen”, bevestigt Stoddart aan Reuters. “Rijden met de oude Arrows-wagens is perfect mogelijk. Tot Imola 2005 hebben we met de wagens van 2002 gereden zonder er veel op aan te passen.”

Minardi kocht in 2003 bijna de hele oude Arrows-inboedel op. Het A23-chassis, van de hand van Mike Coughlan, werd echter nooit in races ingezet.

Super Aguri denkt als motorleverancier aan Honda. Stoddart raadt een gelimiteerde V10 aan: “Dat kan het chassis compenseren en tegelijkertijd hebben ze een jaar de tijd om hun eigen wagen te bouwen.”
  woensdag 23 november 2005 @ 13:24:46 #21
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_32505678
quote:
Op woensdag 23 november 2005 12:40 schreef kriele het volgende:
Het moet toch niet gekker worden:
Super Aguri denkt aan oude Arrows
blabla...
Ik las het net!! dit is dan toch pure geldverspilling of ligt dat aan mij
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_32506554
Een goed chassis bouwen in een paar maanden is helemaal onmogelijk, dus ach zo gek is het nog niet. Bovendien waren ze dacht ik van plan de oude Arrows fabriek te gaan gebruiken. Scharrel nog wat personeel uit die tijd op en je hebt in ieder geval een team met wat samenhang. Dat ze in 2006 achteraan rijden is toch wel zeker.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  woensdag 23 november 2005 @ 13:57:57 #23
34586 kepler
No bounce, no play
pi_32506594
kunnen ze dan niet beter een jaartje wachten en zelf een auto bouwen
The line is a dot to you!
pi_32507004
Waarom zouden ze een jaartje wachten? M.i. is er geen betere test dan het tijdens het echte werk (de GP-weekends) te gaan proberen. 2006 zou toch al een overgangsjaar zijn en iedereen weet dat toch ook wel. Bovendien is een nieuw team erbij altijd heel leuk en kan het een mooie leerschool zijn voor jonge coureurs.
pi_32507073
quote:
woensdag 23 november 2005 om 13:36
- Robert Doornbos heeft in Vallelunga verklaard dat hij dicht bij een overeenkomst voor 2006 zit.

Dat verklaarde de geboren Rotterdammer in gesprek met de collega's van Crash.net. Om welk team het gaat wilde Doornbos niet zeggen, maar de keuzes lijken beperkt: in de praktijk hebben alleen BMW en Williams nog een plekje vrij.

"Ik heb een idee van wat ik komend jaar ga doen", weet Doornbos. "Ik zou het graag willen vertellen maar ik mag geen details vrijgeven. Het is bijna rond en ik hoop dat ik snel achter het stuur kan kruipen om de wagen aan de tand te voelen. Het is een investering in mijn carrière. Ik ben nog steeds erg jong en ik denk dat ik een goede carrière kan hebben in de Formule 1."

Zonder een team expliciet te noemen lijkt het tussen de regels door om een overeenkomst te gaan waarbij het om een jaar testen gaat, waarna de Minardi-coureur kan promoveren naar de functie als racecoureur. "Ik hoop dat de bekendmaking voor de Kerst al plaatsvindt. Vorig jaar waren de kerstdagen namelijk erg gestresst. Deze keer zou ik het graag iets meer relaxed willen vieren! We zullen zien!"

Mocht Doornbos inderdaad als derde coureur instappen bij Williams of BMW, dan betekent dat dat er volgend jaar drie Nederlanders actief zullen zijn tijdens een grand-prixweekeinde. Eerder al tekenden Nicky Pastoorelli en Christijan Albers een contract bij Midland. Het is nog niet eerder voorgekomen dat de Nederlandse inbreng een dergelijke omvang heeft.

Tegenover RaceFreaks.nl verklaart een woordvoerder dat "het inderdaad zo is dat we - met de partijen waarmee we in gesprek zijn - verwachten dat we binnen afzienbare tijd uitsluitsel hebben. Maar omdat onder een overeenkomst natuurlijk ook de handtekening van het desbetreffende team moet komen, kunnen we nooit 100% zekerheid afgeven."

De woordvoerder besluit door te melden dat het absoluut de goede kant op gaat. Doornbos lijkt hiermee nog meerdere opties open te houden. Voorlopig resteren er nog 32 dagen tot de Kerst. De tijd zal het leren of Doornbos inderdaad zijn handtekening, samen met die van een Formule 1-team onder een geldig contract voor 2006 zal terugvinden.
bron
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')