quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:
Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor.
bronnetje
quote:Murray - zondag 18 december 2005 @ 13:40
En Vodafone dan?
quote:Op zondag 18 december 2005 13:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die worden pas vanaf 2007 titelsponsor bij McLaren. Voor komend seizoen heeft Vodafone nog een overeenkomst met Ferrari.
quote:
quote:Op zondag 18 december 2005 13:44 schreef Murray het volgende:
Ah, natuurlijk.
Dat iemands oom heel misschien wapenhandelaar zou zijn? Google maar eens op die naam. Niks te vinden, dus tis iig geen geruchtmakende zaak. Nicky P. was daarbij betrokken? Ik hoop dan maar Christijaan A. niet ook opgepakt wordtquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als sponsor zou ik daar niet mee in verband gebracht willen worden (denk Nicky P. Zou er een verband zijn???)
Ik reageerde alleen maar op de vraag waarom een sponsor daar een probleem mee zou kunnen hebbenquote:Op zondag 18 december 2005 14:09 schreef multatuli het volgende:
[..]
Dat iemands oom heel misschien wapenhandelaar zou zijn? Google maar eens op die naam. Niks te vinden, dus tis iig geen geruchtmakende zaak. Nicky P. was daarbij betrokken? Ik hoop dan maar Christijaan A. niet ook opgepakt wordt
Nee dat zou het niet zijnquote:Op maandag 19 december 2005 12:58 schreef Joene het volgende:
zou ook mooi zijn.
briatore wordt er vast zelf heel veel beter vanquote:Op maandag 19 december 2005 14:47 schreef rubbereend het volgende:
rare bedoeling, Briatore zorgt er dus zelf voor dat Alonso na aankomend seizoen weggaat bij zijn team
ik had Alonso heel graag bij Ferrari gezien. Nou dat niet meer kan dan maar Raikonnen maar alsjeblieft nooit Montoya. Alleen zou dat wel leuk zijn om West te fucken
daar heb ik geen twijfels overquote:Op maandag 19 december 2005 14:50 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
briatore wordt er vast zelf heel veel beter van![]()
nou misschien neemt briatore het zelf daar over bij mclaren. dennis gaat dan lekker van zijn pensioen genietenquote:Op maandag 19 december 2005 14:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar heb ik geen twijfels overmaar dat moet toch allemaal een rare bedoeling zijn geweest, Dennis, Alonso en Briatore om één tafel om te regelen dat Briatore zn wereldkampioen kwijt raakt en een concurent versterkt. Maar zelf verdient hij er wel weer aan
Zou zeer mooi zijn. Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault.quote:Op maandag 19 december 2005 15:16 schreef rubbereend het volgende:
dan zou het mooi zijn als Schumacher ook nog 2007 rijdt, dan zou je echt 2 enorm sterke teams krijgen
Wellicht Sebastien Bourdais.quote:Op maandag 19 december 2005 15:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault.
die jonge Fin, kan ff niet op zn naam komen, heeft toch in die jeugdopleiding van Renault gezeten?quote:Op maandag 19 december 2005 15:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zou zeer mooi zijn. Ben ook wel benieuwd wie de vervanger van Alonso gaat worden bij Renault.
Ik denk dat je Kovalainnen (hoop dat ik goed schrijf) bedoeld. Die zou inderdaad wel een behoorlijke kans maken.quote:Op maandag 19 december 2005 15:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die jonge Fin, kan ff niet op zn naam komen, heeft toch in die jeugdopleiding van Renault gezeten?
Kovalainen zou kunnen jah...quote:Op maandag 19 december 2005 15:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die jonge Fin, kan ff niet op zn naam komen, heeft toch in die jeugdopleiding van Renault gezeten?
die jaquote:
Kimi + Rossiquote:Op maandag 19 december 2005 15:41 schreef David Letterman het volgende:
Kimi is, als uitstekende coureur, natuurlijk welkom bij Ferrari, maar als Ferrari aanhanger wil ik dan wel dat ie wat losser wordt met praten etc...niet dat monotone ge-oh van hem...past niet bij de Italianen...
Dat zou ook een stunt zijn jah! Dan hebben ze 1 coureur die zeker te weten snel is en 1 coureur die nog veel moet leren over de auto. Dus 1 stabiele factor en misschien een verrassing??quote:
ik verwacht dat die naar ferrari gaat.quote:Op maandag 19 december 2005 16:50 schreef Murray het volgende:
Leuk hoor Alonso naar Mclaren.. als Kimi dan maar wel blijft.![]()
Kimi en Alonso, wat een teamquote:Op maandag 19 december 2005 16:50 schreef Murray het volgende:
Leuk hoor Alonso naar Mclaren.. als Kimi dan maar wel blijft.![]()
ik denk eerder de McLarens roodquote:Op maandag 19 december 2005 16:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kimi en Alonso, wat een team
En Vodafone naar McLaren, al die rode winkels straks zilverkleurig.. ik krijg er al een warm gevoel bij
Verwacht ik dus niet teveel van Alonso komend seizoen, als hij weet dat ie weggaat, en het team weet dat ie weggaat.. hmm.
Kimi kampioen dit jaar!!
quote:Op maandag 19 december 2005 17:26 schreef FCDB het volgende:
Kimi moet iig blijven... Alonso erbij is wel tof..
Vodafone als sponsor is heel leuk en aardig zo lang de auto maar dezelfde kleuren blijft houden!!
Ferrari mag iig die bagger montoya hebben... van kimi blijven ze af!
Dan moet hij wel genoegen nemen met een heel wat tragere auto. Veel mensen die nu juichen over de prestaties van Raikkonen vergeten nog weleens dat dat ook deels kwam door de snelheid van de McLaren.quote:Op maandag 19 december 2005 15:12 schreef HPoi het volgende:
Ik denk dat Kimi naar Ferrari gaat.Hij heeft het gehad met de onbetrouwbaarheid van McLaren en dit seizoen stak het gerucht, dat Kimi een contract met Ferrari voor 2007 getekend heeft, de kop op.
![]()
quote:Op maandag 19 december 2005 18:41 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Dan moet hij wel genoegen nemen met een heel wat tragere auto.
Het lijkt me sterk dat de Ferrari sneller zal zijn. Zeker als Schumacher stopt, wat er dik in zit, Fiat de geldkraan dicht draait wat er ook dik in zit.quote:Op maandag 19 december 2005 19:22 schreef 4-elements het volgende:
Wie zegt dat Ferrari in 2007 trager is dan McLaren? Zeker met al deze regelementswijzigingen in het verschiet valt het moeilijk te zeggen wie het sterkste team zal hebben.
dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteamquote:
daar zit ie alquote:Op maandag 19 december 2005 22:35 schreef WEST het volgende:
[..]
dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteam![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:11 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
wanneer Kimi naar Ferrari gaat..zeg ik de F1 vaarwel!
Ben er alleen maar blij omquote:Op dinsdag 20 december 2005 00:28 schreef TheGHunter het volgende:
Benieuwd hoe de McLaren aanhangers nu over Alonso gaan denken nu ze weten dat hij het jaar erop bij hun eigen team aan de bak moet
Godzijdank!!quote:Op maandag 19 december 2005 22:35 schreef WEST het volgende:
[..]
dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteam![]()
Dat vraag ik me nu ook al een tijdje af.quote:Op maandag 19 december 2005 22:35 schreef WEST het volgende:
[..]
dat gaat die ook echt niet doen hoor, wat moet die bij zo'n scheitteam![]()
Idd, dan pas kan iedereen zien dat Kimi veel meer in zn mars heeft dan Alonso!quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef Giem het volgende:
Zou mooi zijn, Kimi en Alonso in een team, dan kun je echt zien wie nou de beste is.
En kimi, nee ga niet naar ferrari![]()
bij mclaren zit die goedquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:08 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me nu ook al een tijdje af.
Wordt tijd dat ie weg gaat bij dat McLaren.
nee dat is geen scheitteamquote:
amenquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:20 schreef WEST het volgende:
[..]
nee dat is geen scheitteam
daarvan is er maar 1 en das ferrari![]()
mja heb je wel gelijk in westquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:20 schreef WEST het volgende:
[..]
nee dat is geen scheitteam
daarvan is er maar 1 en das McLaren![]()
Montoya kan ook terug naar BMW.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:41 schreef Neteru het volgende:
Alonso bij McLaren heb ik geen problemen mee, zolang Kimi maar niet naar ferrari gaat(dan moet ik mn shirtje inruilen voor een rooie
) Een team met Alonso-Raikkonen zullen mooie races op kunnen leveren. Mocht het zo gaan worden, dan ben ik zeer benieuwd wat Montoya gaat doen. helemaal eruit of een ander team
![]()
Quotes aanmaken is triest bezig zijn.., maarja ik kan je het niet kwalijk nemen als ferrari fan. Al die fans zijn triestquote:
haha doe ff rustig joh was maar een geintje maar ja als jij zo snel op je pik getrapt ben zal ik het wel nooit meer doen hoor straks ga je nog huilen!quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Quotes aanmaken is triest bezig zijn.., maarja ik kan je het niet kwalijk nemen als ferrari fan. Al die fans zijn triest![]()
Eenschquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef Giem het volgende:
Zou mooi zijn, Kimi en Alonso in een team, dan kun je echt zien wie nou de beste is.
En kimi, nee ga niet naar ferrari![]()
afgelopen seizoen gezien jaquote:
quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Quotes aanmaken is triest bezig zijn.., maarja ik kan je het niet kwalijk nemen als ferrari fan. Al die fans zijn triest![]()
Fiat zal de kraan zeker niet dicht draaien, aangezien ze aan het verkopen van de merknaam Ferrari, via merchandise, etc, etc, nu ongeveer 1,5x het budget van het F1 team binnen halen...quote:Op maandag 19 december 2005 20:42 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Zeker als Schumacher stopt, wat er dik in zit, Fiat de geldkraan dicht draait wat er ook dik in zit.
ik doe rustig, maar quotes een beetje veranderden is not donequote:Op dinsdag 20 december 2005 16:10 schreef SupaMario het volgende:
[..]
haha doe ff rustig joh was maar een geintje maar ja als jij zo snel op je pik getrapt ben zal ik het wel nooit meer doen hoor straks ga je nog huilen!![]()
nog steeds? Ik hoop voor ze dat ze volgend jaar dan een beetje presteren want anders gaat die kraan ook dichtquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:29 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Fiat zal de kraan zeker niet dicht draaien, aangezien ze aan het verkopen van de merknaam Ferrari, via merchandise, etc, etc, nu ongeveer 1,5x het budget van het F1 team binnen halen...
Garry Paffett testrijder van mclarenquote:Gary will form an integral part of the development of the team's 2006 World Championship challenger the MP4-21 in the months to come together with Kimi Raikkonen, Juan Pablo Montoya and Pedro de la Rosa.
Gary's relationship with the team began in December 1999 when he was awarded the prestigious 'McLaren Autosport Young Driver of the Year Award'. As a result of winning the Award, Gary conducted his first Formula One test with Team McLaren Mercedes in 2000 and since then he has helped the team with both its testing and simulation work on a regular basis. In 2003 Gary joined Mercedes-Benz in the DTM Championship and went on to claim the title in 2005.
"I'm really excited about this opportunity and the challenges ahead," said Gary. "This is the culmination of my continuous relationship with McLaren and Mercedes-Benz. For my efforts to be officially recognised by one of the most successful Formula One teams and reaching my goal of getting a regular Formula One seat is a fantastic feeling. I have really enjoyed my time in the DTM Championship and being able to also continue my relationship with Mercedes-Benz in this manner is the icing on the cake. I'm 100 per cent committed to my role as a Team McLaren Mercedes test driver and can't wait to start the 2006 testing programme. I want to thank everybody who has helped me achieve this goal - it wouldn't have been possible without their support."
"We are certain that Gary is the right choice as Team McLaren Mercedes test driver and are pleased to welcome him to the team," said Martin Whitmarsh, CEO Formula One, Team McLaren Mercedes. "In order to achieve our objective of winning races and World Championship we have to employ the best drivers available and Gary definitely fits into this category. He has been involved with McLaren and Mercedes-Benz since winning the 'McLaren Autosport Young Driver Award' and we are pleased that the right opportunity came along at the right time. Gary is committed to the work laying ahead of him and everybody at McLaren look forward to his contribution."
"Whilst we are pleased to welcome Gary to the team, we are still in discussion with Alex Wurz regarding his future and will announce our plans in due course," continues Martin Whitmarsh.
Norbert Haug, Vice President, Mercedes-Benz Motorsport said: "Gary deserved his chance and he has seized it. In the last two years in the DTM Championship he proved his talent against tough competition. Since he started taking part in the team's Formula One tests on the 28th November, Gary has completed a total of more than 1,100 kilometres and convinced the team of his capabilities. His promotion to the Formula One team demonstrates that DTM is also a springboard for young talents who can make their way through touring cars to the top category of motor sport."
bronquote:FIA maakt plannen 2008 bekend
Vandaag maakte de FIA reglementsvoorstellen voor 2008 en verder bekend. Ze willen een goedkopere sport waarin inhalen makkelijker moet verlopen.
De FIA baseerde zich op de enquête die dit jaar bij de fans werd afgenomen en op gesprekken met de teams om tot deze voorstellen te komen.
"Het gaat er in de F1 niet om hoe de sport bestuurd wordt of hoeveel geld de teams ontvangen vanwege de FOM. Het gaat hem om de kosten. Het kampioenschap moet financieel haalbaar zijn. Twee, of zelfs drie, constructeurs willen winnen door ongecontroleerd geld uit te geven. Dit heeft de sport schade toegebracht, zie maar naar de IRL. Dat willen wij niet. Eén constructeur spendeert per jaar meer dan de helft van hun jaarlijks dividend. Dit is onhoudbaar en de aandeelhouders zullen dit merken." verklaarde voorzitter Max Mosley.
Om het inhalen te verbeteren zal de CDG-achtervleugel gebruikt worden. Tevens worden de reglementen inzake de carrosserie veranderd om minder downforce te genereren en om de wagens stabieler te maken bij het inhalen. De wagens worden ook meer old-school door terug naar bredere slicks over te schakelen.
Motoren voor 3 races, transmissies voor 4 races en bijhorende gewichtstraffen voor een wissel moeten het goedkoper maken. Ook dure en nieuwe technologieën worden verboden. Het arsenaal aan te gebruiken materialen in de bolide wordt beperkt. De ECU wordt standaard en de motoren worden beperkt tot 19.000 rpm. Er mag voortaan ook maar 1 bandenleverancier meer zijn. Tevens wil de FIA dat het mogelijk moet zijn onderdelen van wagens of zelfs volledige bolides te verkopen aan andere teams. Dit is in het huidige Concorde-akkoord, dat loopt tot 2007, niet mogelijk.
Daarnaast moeten de bolides nog maar 550kg wegen, kan een piloot de bandenspanning zelf regelen en minstens 5.75% van de benzine moet biologisch zijn.
Vanaf 2009 moet energie-opslag mogelijk zijn en is het toegelaten hybride systemen in te zetten.
Bepaalde van de wijzigingen voor 2008 moeten nog door de World Motor Sport Council goedgekeurd worden.
ik heb van elk jaar dat montoya rijdt een petjequote:Op woensdag 21 december 2005 17:02 schreef multatuli het volgende:
Er zullen wel veel Renault pakjes op E-bay aangeboden gaan worden. Voor de fans is dit allemaal erg ingewikkeld; juichen voor renault, wetend dat je volgend jaar moet klappen voor McLaren? McLaren petje kopen terwijl Kimi volgend jaar in het rood rijdt? Mazzel dat ik geen fan ben.
Overigens is de kans dat Renault na 2007 nog rondrijdt sowieso klein, dus als fan kun je maar beter vast overstappen
En??quote:Op woensdag 21 december 2005 20:17 schreef WEST het volgende:
[..]
ik heb van elk jaar dat montoya rijdt een petje
Ja dat zag ik ook wel maar het heeft totaal niks te maken met de post van multatuli!quote:Op donderdag 22 december 2005 10:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dus heeft 'ie gereageerd op multatuli's opmerking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |