BRONquote:Holocaust is een 'mythe'
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft verbaal opnieuw de aanval geopend op Israël en de joden. De holocaust (jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog) is een "mythe" en de joodse staat moet maar worden verplaatst naar Europa of Noord-Amerika, aldus de ultraconservatief.
"Ze hebben hebben een verhaal verzonnen onder de naam 'Slachting van de Joden' en ze hebben dit boven God, religie en de profeten zelf geplaatst", zei Ahmadinejad woensdag ten overstaan van een grote mensenmenigte in de zuidoostelijke stad Zahedan. De toespraak werd rechtsstreeks op de Iraanse staatstelevisie uitgezonden.
Sinds zijn aantreden in augustus heeft Ahmadinejad al een paar keer een internationale rel veroorzaakt door omstreden uitlatingen. Zo noemde hij Israël een "tumor" dat "van de kaart geveegd moet worden". Ook trok hij de holocaust eerder al openlijk in twijfel.
Israël heeft de uitspraken direct verworpen.
Gelukkig zijn dit soort uitspraken strafbaar.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
[..]
BRON
Ziek!Ik vraag mij af hoe lang het nog duurt voordat Iran aangevallen wordt.
ehm, daar niet ljkt me.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dit soort uitspraken strafbaar.
Ja gelukkig wel he, anders zou die gast zomaar vrijuit gaan nu. O wacht dat gaat hij ookquote:Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Walgelijk of niet, er zijn genoeg mensen het met hem eens. Het is maar net wat je op school leert natuurlijk. Islamitisch onderwijs kan je nou eenmaal moeilijk betichten van objectiviteit.quote:Het is gewoon walgelijk om de overlevenden ook nog eens in de grond te trappen met dit soort populistisch geblaat op nota bene een staatstelevisie.
Vanwege het uitsluiten van alle kandidaten die maar enigszins progressief waren?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef Dagonet het volgende:
Vent is gewoon compleet gestoord, hoe hebben ze hem óóit kunnen kiezen, het land ging heel langzaam maar zeker de goede kant op
zolang alles maar in hun straatje past.quote:Islamitisch onderwijs kan je nou eenmaal moeilijk betichten van objectiviteit
Je zou een punt hebben als dit is wat hij zegt. Echter:quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant. Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.
Niks nuancering, noppes. Gewoon keihard holocaustontkenning, niks meer of minder.quote:"Ze hebben hebben een verhaal verzonnen"
Tja, alle hervormingen die waren doorgevoerd de laatste jaren waarbij de mensen een tikkie meer vrijheid kregen zijn inmiddels weer teruggedraaid. En inderdaad zoals iemand zei: als de andere kandidaten minder vrijheid wordt gegeven of wie weet zijn de stembriefjes wel vervalst of weet ik ut...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef Dagonet het volgende:
Vent is gewoon compleet gestoord, hoe hebben ze hem óóit kunnen kiezen, het land ging heel langzaam maar zeker de goede kant op
In een land waar alle media onder controle staat van de staat zijn dit soort uitlatingen levensgevaarlijk. Propaganda om steun te krijgen voor een inval in Israel.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant.²
Ik vind niet dat jij als moslim zijnde anderen mag betichten van het vervullen van een slachtofferrol, maar goed, wie ben ik.quote:Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.
Ja ja ja, ik was het woordje "hier" vergeten...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:46 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel he, anders zou die gast zomaar vrijuit gaan nu. O wacht dat gaat hij ook![]()
[..]
Daarom is het ook een populistische uitspraak. Als hij daar ging staan verkondigen dat ze toch allemaal wel meevallen, die joden, dan zou hij niet geloofwaardig overkomen en zichzelf ook niet echt geliefder maken.quote:Walgelijk of niet, er zijn genoeg mensen het met hem eens.
Wat heeft islamitisch onderwijs in Nederland hiermee te maken?quote:Het is maar net wat je op school leert natuurlijk. Islamitisch onderwijs kan je nou eenmaal moeilijk betichten van objectiviteit.
Uh, hallo. Dat zijn herstelbetalingen voor bijvoorbeeld hun geconfisqueerde bezittingen. Mensenlevens en leed is niet te vergoeden.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant. Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.²
Sorry, maar dit is echt nonsens hoor.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:28 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
In een land waar alle media onder controle staat van de staat zijn dit soort uitlatingen levensgevaarlijk. Propaganda om steun te krijgen voor een inval in Israel.
[..]
Hoezo niet? Heb je mij weleens zien huilen en mij als slachtoffer zien gedragen, neen, hoewel ik wel vaak die rol ingedrukt wordt.quote:Ik vind niet dat jij als moslim zijnde anderen mag betichten van het vervullen van een slachtofferrol, maar goed, wie ben ik.
Dus als je zegt wat iedereen vind ben je populistisch en dat is negatief?quote:Op woensdag 14 december 2005 11:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Daarom is het ook een populistische uitspraak. Als hij daar ging staan verkondigen dat ze toch allemaal wel meevallen, die joden, dan zou hij niet geloofwaardig overkomen en zichzelf ook niet echt geliefder maken.
Wie heeft het over Nederland?quote:Wat heeft islamitisch onderwijs in Nederland hiermee te maken?
Kijk, onderbouwde kritiek. Daar kan ik wat meequote:Op woensdag 14 december 2005 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt nonsens hoor.
Sorry, ik keek naar je avatar en trok te snel conclusies. Waarom heb jij het gevoel dat je in een slachtofferrol wordt geduwd en hoe uit dat zich? Ik ken het hele gevoel niet namelijk.quote:Hoezo niet? Heb je mij weleens zien huilen en mij als slachtoffer zien gedragen, neen, hoewel ik wel vaak die rol ingedrukt wordt.²
Als het zuiver om politiek gewin te verkrijgen gegild wordt, dan is het in mijn ogen laakbaar, ja.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:41 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dus als je zegt wat iedereen vind ben je populistisch en dat is negatief?
[..]
Ah, okay.quote:Wie heeft het over Nederland?
Ik heb het over het onderwijs in Iran. Je zou het niet zeggen, maar ook daar hebben ze scholen. Wat ze daar niét hebben, is vrijheid van onderwijs. Wat ze daar ook niet hebben, is objectief onderwijs. Hadden ze dat wél, dan zou iets als een Moslimstaat ook daar nooit kunnen bestaan.
Dat heet voordeel trekken als men tot in de treure de holocaust aanhaalt voor financieel gewin. Hoe vaak komt het niet voor dat een Joods gezin wel 3 keer geld ziet voor het zelfde gebeuren? Ontelbaar. Als het geld op is komt er weer een claim.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat heet geen "voordeel trekken", misselijk figuur...
Dus een politicus moet hetgene zeggen wat niemand anders vindt, zodat hij niet gekozen wordt?quote:Op woensdag 14 december 2005 11:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als het zuiver om politiek gewin te verkrijgen gegild wordt, dan is het in mijn ogen laakbaar, ja.
Het opdringen van de eigen ideologie gebeurd in Nederland natuurlijk ook. Jij noemde de Moslimscholen; dat lijkt mij inderdaad een mooi voorbeeld. Christelijke scholen doen dit natuurlijk ook.quote:Ah, okay.
Is een bekend verschijnsel van dictaturen idd, het stelselmatig onderdrukken van diversiteit in mening en het opdringen van de eigen ideologie.
heb je ook bronnen die deze beschuldigingen waar zouden maken?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heet voordeel trekken als men tot in de treure de holocaust aanhaalt voor financieel gewin. Hoe vaak komt het niet voor dat een Joods gezin wel 3 keer geld ziet voor het zelfde gebeuren? Ontelbaar. Als het geld op is komt er weer een claim.Ik gun iedereen zijn verdriet, maar er is een grens. Overigens is dit soort leed niet in geld uit te drukken, waarom ze dan telkens weer een beroep doen op een schatkist van deze en genen is me een waar raadsel.
²
quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
[..]
BRON
Heb je dit op school geleerd? Dan weet ik welk soort onderwijs je hebt gevolgd.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heet voordeel trekken als men tot in de treure de holocaust aanhaalt voor financieel gewin. Hoe vaak komt het niet voor dat een Joods gezin wel 3 keer geld ziet voor het zelfde gebeuren? Ontelbaar. Als het geld op is komt er weer een claim.Ik gun iedereen zijn verdriet, maar er is een grens. Overigens is dit soort leed niet in geld uit te drukken, waarom ze dan telkens weer een beroep doen op een schatkist van deze en genen is me een waar raadsel.
²
Waar haal je dit soort onzin nou weer vandaan?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Nou, zeg het eens. Inclusief bronvermelding gaarne.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat heet voordeel trekken als men tot in de treure de holocaust aanhaalt voor financieel gewin. Hoe vaak komt het niet voor dat een Joods gezin wel 3 keer geld ziet voor het zelfde gebeuren?
Het is mij sowieso een raadsel waar jij deze indruk vandaan haalt.quote:Ontelbaar. Als het geld op is komt er weer een claim.Ik gun iedereen zijn verdriet, maar er is een grens. Overigens is dit soort leed niet in geld uit te drukken, waarom ze dan telkens weer een beroep doen op een schatkist van deze en genen is me een waar raadsel.
²
Openbare basisschool John F. Kennedy aan de Boslaan 1 in Dordrecht.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Heb je dit op school geleerd? Dan weet ik welk soort onderwijs je hebt gevolgd.
en de aarde is platquote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Anti-semitisme is zo ongeveer het laatste succesnummer van de Iraanse overheid ....quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
ik zou nog maar snel een paar lesjes volgen dan. heb je trouwens al een bron gevonden waar je beschuldigingen feiten worden?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Openbare basisschool John F. Kennedy aan de Boslaan 1 in Dordrecht.²
Zolang het bij woorden blijft en Iran geen directe dreiging vormt, zal het niet worden aangevallen.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
Ik vraag mij af hoe lang het nog duurt voordat Iran aangevallen wordt.
Hier heet het voordeel trekken uit de Nederlandse maatschappij, tot in de treure de slachtofferrol blijven spelen. Hoe vaak komt het immers wel niet voor dat een Moslim gezin wel 3x geld ziet voor uitkeringen voor het niet 'willen' werken, voor het kinderen hebben in het buitenland, voor het dubbele paspoort of weet ik ut. Ik gun iedereen zijn uitkering en zijn geld, maar er is een grens...quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
²
Wijze woorden en een correcte analyse van de huidige situatie.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Anti-semitisme is zo ongeveer het laatste succesnummer van de Iraanse overheid ....
niemand kijkt in Iran naar de staatstelevisie, maar bijna iedereen heeft een sattelietschotel (zelfs al zijn die officieel door de mullahs verboden) en kijkt naar westers-arabische populaire zenders....
De Iraanse overheid doet een verwoedde poging om de mensen in het land toch te bereiken en hen te laten radicaliseren en met populaire antisemitische uitspraken lukt dat goed, maar dat is ook zo'n beetje het laatste middel ...
Als er wat gedaan zou moeten worden aan die houding van de machthebbers in Iran, is er nog nooit zulk een grote kans, omdat de oppositie ertegen steeds breder wordt....
De Amerikanen moeten het dan echter slim doen en juist niet inzetten op geweld, maar zelf een arabisch vredesproces opzetten dat op vrede en rust gericht is ...
als de amerikanen zich namelijk laten meeslepen in een polarisatie-oorlog, heeft dat juist een omgekeerd effect en zal de Iraanse bevolking eerder anti-amerikaanse radikaliseren en alsnog de kant van de machthebbers kiezen ....
Hetzelfde zag je al in Irak en ook daar hebben de amerikanen vooral hun vijanden een grote dienst gemaakt en eigenlijk de positie van terroristen versterkt ...
Helderquote:Op woensdag 14 december 2005 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Anti-semitisme is zo ongeveer het laatste succesnummer van de Iraanse overheid ....
niemand kijkt in Iran naar de staatstelevisie, maar bijna iedereen heeft een sattelietschotel (zelfs al zijn die officieel door de mullahs verboden) en kijkt naar westers-arabische populaire zenders....
De Iraanse overheid doet een verwoedde poging om de mensen in het land toch te bereiken en hen te laten radicaliseren en met populaire antisemitische uitspraken lukt dat goed, maar dat is ook zo'n beetje het laatste middel ...
Als er wat gedaan zou moeten worden aan die houding van de machthebbers in Iran, is er nog nooit zulk een grote kans, omdat de oppositie ertegen steeds breder wordt....
De Amerikanen moeten het dan echter slim doen en juist niet inzetten op geweld, maar zelf een arabisch vredesproces opzetten dat op vrede en rust gericht is ...
als de amerikanen zich namelijk laten meeslepen in een polarisatie-oorlog, heeft dat juist een omgekeerd effect en zal de Iraanse bevolking eerder anti-amerikaanse radikaliseren en alsnog de kant van de machthebbers kiezen ....
Hetzelfde zag je al in Irak en ook daar hebben de amerikanen vooral hun vijanden een grote dienst gemaakt en eigenlijk de positie van terroristen versterkt ...
Een bron heb ik hiervoor helaas niet. Het is dan ook meer een aanname gebaseerd op nieuwsuitzendingen van bv. RTL5 waarin je tot vervelens toe elke keer weer dezelfde gezichten ziet om "hun" geld op te eisen.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, zeg het eens. Inclusief bronvermelding gaarne.
[..]
quote:Op woensdag 14 december 2005 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een bron heb ik hiervoor helaas niet. Het is dan ook meer een aanname gebaseerd op nieuwsuitzendingen van bv. RTL5 waarin je tot vervelens toe elke keer weer dezelfde gezichten ziet om "hun" geld op te eisen.²
helaas. try again.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een bron heb ik hiervoor helaas niet. Het is dan ook meer een aanname gebaseerd op nieuwsuitzendingen van bv. RTL5 waarin je tot vervelens toe elke keer weer dezelfde gezichten ziet om "hun" geld op te eisen.²
Het is een aanname...goh...wat een verrassing...quote:Op woensdag 14 december 2005 12:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
feit.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:26 schreef Mikrosoft het volgende:
Ik ben het met Ahmadinejad eens dat er een tumor is. Alleen verschillen we van mening wát die tumor dan is. Hij zegt dat het Israël is. Ik zeg dat het geloof als kankercellen al eeuwen de sfeer verpest op deze planeet.
Alleen basisonderwijs. Nuff said.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Openbare basisschool John F. Kennedy aan de Boslaan 1 in Dordrecht.²
Volgens mij weet hij precies waarmee hij bezig is en wil hij oorlog en chaos om Amerika verder de problemen in te helpen. Zijn hoofddoel is natuurlijk Israël. Ben benieuwd of Amerika en Israël in de val lopen.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:32 schreef dVTB het volgende:
Inhoudelijk hoef je natuurlijk niet over de holocaust te discussiëren. Ik wil maar één ding kwijt: ik heb zelden zo'n openlijke sollicatie gezien om door de VS te worden binnengevallen dan die van Ahmadinejad. Je zou haast gaan denken dat -ie bewust loopt te stoken omdat -ie daar op uit is.
Bansheegirl moet je ook niet al te serieus nemen...quote:Op woensdag 14 december 2005 12:40 schreef Geesoes het volgende:
@ Banshee. Mijn familie (joods) heeft helemaal geen geld gekregen. Mijn grootouders hebben zich destijds al bijna al hun bezittingen en geld op moeten geven om uit Duitsland weg te kunnen. Er is wel geprobeerd of daar nog iets van terug te krjigen was, maar dat kon niet.
Het is dus niet echt dat joodse gezinnen makkelijk geld krijgen. Voor je iets aanneemt probeer dan eerst uit te zoeken of het ook echt waar is.
Nou ja, een antisemitische uitspraak is nog geen openlijke sollicitatie, maar de manier waarop deze nieuwe president zich gedraagt, is toch wel erg agressief en polariserend. Hij probeert in ieder geval geen oorlog te voorkomen, zoveel is duidelijk. Behalve zijn uitdagende uitspraken over Israël, Europa met betrekking tot het nucleaire programma, en Amerika, heeft hij ook nog een grondige politieke zuivering uitgevoerd, de grootste sinds de revolutie. Hij is klaarblijkelijk op ramkoers.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:32 schreef dVTB het volgende:
Inhoudelijk hoef je natuurlijk niet over de holocaust te discussiëren. Ik wil maar één ding kwijt: ik heb zelden zo'n openlijke sollicatie gezien om door de VS te worden binnengevallen dan die van Ahmadinejad. Je zou haast gaan denken dat -ie bewust loopt te stoken omdat -ie daar op uit is.
typisch geval van 'bring it on'.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, een antisemitische uitspraak is nog geen openlijke sollicitatie, maar de manier waarop deze nieuwe president zich gedraagt, is toch wel erg agressief en polariserend. Hij probeert in ieder geval geen oorlog te voorkomen, zoveel is duidelijk. Behalve zijn uitdagende uitspraken jegens Israël, Europa met betrekking tot het nucleaire programma, en Amerika, heeft hij ook nog een grondige politieke zuivering uitgevoerd, de grootste sinds de revolutie. Hij is in ieder geval op ramkoers.
Net zoals dat in Irak zeker ook mogelijk was? Elk mogelijke vorm van oppositie werd daar keihard afgestraft... dat zal in Iran niet anders zijn hoor. Alhoewel Iran stilletjes aan aan het moderniseren is zullen de machthebbers hun positie niet zomaar opgeven, zeker niet die megalomane gek die nu aan het bewind is...quote:Op woensdag 14 december 2005 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]Als er wat gedaan zou moeten worden aan die houding van de machthebbers in Iran, is er nog nooit zulk een grote kans, omdat de oppositie ertegen steeds breder wordt....
Ik zie het eerder als een vrij zielige poging om zijn ballen te laten zien van een staatshoofd van een land dat geen fuck meer voorstelt.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, een antisemitische uitspraak is nog geen openlijke sollicitatie, maar de manier waarop deze nieuwe president zich gedraagt, is toch wel erg agressief en polariserend. Hij probeert in ieder geval geen oorlog te voorkomen, zoveel is duidelijk. Behalve zijn uitdagende uitspraken over Israël, Europa met betrekking tot het nucleaire programma, en Amerika, heeft hij ook nog een grondige politieke zuivering uitgevoerd, de grootste sinds de revolutie. Hij is klaarblijkelijk op ramkoers.
Ja... maar ondertussen wel met kernproeven spelen...quote:Op woensdag 14 december 2005 13:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zie het eerder als een vrij zielige poging om zijn ballen te laten zien van een staatshoofd van een land dat geen fuck meer voorstelt.
Ik zie daar weinig blijk van, eigenlijk.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Net zoals dat in Irak zeker ook mogelijk was? Elk mogelijke vorm van oppositie werd daar keihard afgestraft... dat zal in Iran niet anders zijn hoor. Alhoewel Iran stilletjes aan aan het moderniseren is zullen de machthebbers hun positie niet zomaar opgeven, zeker niet die megalomane gek die nu aan het bewind is...
Ik mag toch hopen dat er snel bommen vallen op het moment dat ze dichtbij een kernwapen komen... Het zal waarschijnlijk Israel wel weer zijn die het voortouw zal nemen.
Ik denk ook dat het daar een causaal gevolg mee heeft. "Hee, bombardeer me dan!"quote:Op woensdag 14 december 2005 13:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja... maar ondertussen wel met kernproeven spelen...
Wat mij betreft worden die centrales vandaag al gebombardeerd.
Te verbeteren als in "het optrekken naar aanvaardbare standaard voor een volk" bedoel je toch he?quote:Op woensdag 14 december 2005 14:22 schreef Kiegie het volgende:
Mijn (niet-Joodse) opa is ook overleden tijdens Duitse dwangarbeid.
We hebben daar nooit geld voor gehad.
Ook nooit een lapje grond in het Midden-Oosten gekregen.
Dat de holocaust heeft plaatsgevonden, lijkt me onomstotelijk waar.
Dat de holocaust is aangewend om de positie van het Joodse volk te verbeteren, lijkt me net zo moeilijk te ontkennen.
Iraniërs zijn geen Arabieren.quote:En de positie van Arabieren in deze is natuurlijk best te begrijpen: zij betalen met land (en bloed) om het schuldgevoel van het Westen te verzachten. Dat zij dan op een gegeven moment genoeg hebben van het holocaust-verhaal, kan ik me goed voorstellen.
de oppositie in Iran is een stuk sterker dan in Irak .... dat heeft vooral veel te maken met een gebrek aan inmenging van de amerikanen ...quote:Op woensdag 14 december 2005 13:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Net zoals dat in Irak zeker ook mogelijk was? Elk mogelijke vorm van oppositie werd daar keihard afgestraft... dat zal in Iran niet anders zijn hoor. Alhoewel Iran stilletjes aan aan het moderniseren is zullen de machthebbers hun positie niet zomaar opgeven, zeker niet die megalomane gek die nu aan het bewind is...
Dat is toch meer de Washington Times.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
lees bv dt artikel in de Washington post (toch een bolwerk van neo-conservatieve amerikanen):
http://www.washingtonpost(...)59941-2004Oct24.html
vroeger zeker, maar de Post heeft de laatste jaren een duidelijke stap gezet door steeds meer conservatieve commentatoren aan te stellen en sterker een libertarisch beeld te promoten....quote:Op woensdag 14 december 2005 14:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is toch meer de Washington Times.
enkel Khadaffi valt van de arabische leiders nog een beetje positief en betrouwbaar op, geen lakei van de Vs, maar evenmin een doorgeslagen religieuze fanaat of martel-overheid (die dan weer deels in opdracht vand e VS martelen, zoals Syrie in de Far-Filastin-gevangenis) ....quote:Op woensdag 14 december 2005 14:50 schreef -Wolf- het volgende:
Ach ja, dat kan ik van de rest van de wereld ook wel zeggen.
Toen zag ik hem reeds als een zinnig leider hoor. Heb zelfs zijn groene boekje gelezen.quote:Op woensdag 14 december 2005 15:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
enkel Khadaffi valt van de arabische leiders nog een beetje positief en betrouwbaar op, geen lakei van de Vs, maar evenmin een doorgeslagen religieuze fanaat of martel-overheid (die dan weer deels in opdracht vand e VS martelen, zoals Syrie in de Far-Filastin-gevangenis) ....
Dat zouden ze in de 80'er ook nooit hebben kunnen bedenken, dat men ooit nog eens naar Khadaffi zou gaan kijken als enige beetje zinnige en redelijk overkomende arabische leider![]()
Eh? Welk recht wil je toepassen op de Iraanse president? Onder het Iraanse recht zal dit wel geen strafbare gedraging opleveren.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is gewoon walgelijk om de overlevenden ook nog eens in de grond te trappen met dit soort populistisch geblaat op nota bene een staatstelevisie.
Dus ook geen enkel probleem als Bush in zijn volgende State of the Union aangeeft Iran te willen nuken? Iedereen mag immers alles zeggen?quote:Op woensdag 14 december 2005 15:41 schreef Ylias het volgende:
Dit hoort allemaal bij de smerige politieke spel die door veel landen wordt gespeeld.
De ene land doet het openlijk en windt er geen doekjes om (Iran) en de ander doet het sneaky en met veel leugens (Amerika) bijvoorbeeld. Alleen nemen we het een westers land minder kwalijk dan van een land uit het midden-oosten, zelfs als het duidelijk is dat er opzet in het spel is. Uiteindelijk is onze keuze belangrijk. Pikken we het of niet? We leven dacht ik toch in een democratie? Kan het volk van Amerika daar niets aan doen? Zij hadden toch een andere president kunnen kiezen? Maar die Iraanse President die roept maar wat, dat is zijn mening, maar hij houdt wel zijn handen thuis.
Saddam bijvoorbeeld was een beest, een dictator, maar ondertussen zijn er al meer dan 30.000 Irakezen omgekomen onder het mom van een preventieve oorlog (ach dat hoort erbij) . Democratie is onzin. De meerderheid (het domme volk) regeert.
Laat die Iraanse President zeggen wat ie wil, anders is Van Gogh ook te ver gegaan, denk ik dan.
ik heb 5 regels onder mijn oorspronkelijke post al gezegd dat ik het woordje "hier" even vergeten wasquote:Op woensdag 14 december 2005 16:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Eh? Welk recht wil je toepassen op de Iraanse president? Onder het Iraanse recht zal dit wel geen strafbare gedraging opleveren.
Die Mahmoud Ahmadinejad staat gewoon een eind te liegen:quote:Op woensdag 14 december 2005 11:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat doet iedereen weer apatisch zeg. In het kader van "de vrijheid van meningsuiting" mag hij dit toch wel zeggen. De holocaust heeft wel degelijk plaatsgevonden, geen discussie over mogelijk, hoogstens kan men het aantal slachoffers in twijfel trekken, maar dat is in principe irrelevant. Toch kan men niet ontkennen dat een grote groep dat hele holocaust gebeuren tot op de bodem hebben uitgemelkt. Er zijn "joden" die hier nog steeds (financieel) voordeel van trekken door telkens weer in de slachtoffer rol te duiken, en eigenlijk is dat best wel ziek als je ziet hoe die mensen tussen 40-45 een gruwelijke gasbare dood zijn gestorven, mensonterend als je het mij vraagt.²
Of is liegen ook een vorm van vrijheid van meningsuiting?quote:De holocaust (jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog) is een "mythe"
Vraag ik me dus af hoe die Ahmadinejad dan tegen Duitsland aankijkt. Medelijden omdat zij de holocaust wel 'erkennen', als daders in het hele verhaal? Ik wil dan eigenlijk wel meer weten... kunnen we misschien nog lachen.quote:De Duitse regering heeft woensdag opgeroepen Iran internationaal te berispen wegens de uitlatingen van Ahmadinejad. Bondskanselier Angela Merkel noemde de uitlatingen "onbegrijpelijk".
Afgezien van de boodschapper... Toch best iets voor te zeggen. In ieder geval niet Palestina. Echt bijster handig is het allemaal niet geregeld 60 jaar geleden. Maar nu een beetje laat.quote:Eerder deze maand zei hij dat er maar een joodse staat op het grondgebied van Oostenrijk of Duitsland moet komen als deze landen zich verantwoordelijk voelen voor genocide op de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Radicalisering... Mahmoud A.quote:Woensdag opteerde hij voor het nog veel verder weg gelegen Canada of Alaska
Dat is hij ook. Hij is namelijk gekozen omdat hij wel even een eind zou maken aan d corruptie van de oude garde en omdat hij de positie van de armen zou verbeteren. Aangezien hij dat helemaal niet waar kan maken heeft hij een internationale crisis nodig. In tijd van oorlog ga je tenslotte achter de president staan. Da's logisch. Steun van de middenklasse en de elite heeft hij amper, maar zodra hij zichzelf in de underdog positie manoevreert en het tegen eender welke vijand gaat profileren als redder des vaderlands kan dat wel eens veranderen. Doet hij dat niet, dan moet hij gaan uitleggen waarom de armen nog steeds arm zijn en de elite nog steeds corrupt. En dan is hij zijn macht kwijt.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:32 schreef dVTB het volgende:
en de andere aanslagen dan ? Aanslagen Bali Casa etc.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:00 schreef pijplijnistan het volgende:
Over leugens gesproken:
9-11
7-7 London
Aanslagen Madrid
Aanslagen Amman
Aanslag Hariri (Syrië)
Al-Qai’da en de hele ‘War on Terror’
Allemaal net zulke grote leugens
Het vetgedrukte stukje kan natuurlijk ook slaan op Bushquote:Op woensdag 14 december 2005 22:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is hij ook. Hij is namelijk gekozen omdat hij wel even een eind zou maken aan d corruptie van de oude garde en omdat hij de positie van de armen zou verbeteren. Aangezien hij dat helemaal niet waar kan maken heeft hij een internationale crisis nodig. In tijd van oorlog ga je tenslotte achter de president staan. Da's logisch. Steun van de middenklasse en de elite heeft hij amper, maar zodra hij zichzelf in de underdog positie manoevreert en het tegen eender welke vijand gaat profileren als redder des vaderlands kan dat wel eens veranderen. Doet hij dat niet, dan moet hij gaan uitleggen waarom de armen nog steeds arm zijn en de elite nog steeds corrupt. En dan is hij zijn macht kwijt.
Ik denk dat hij ook hoopt op een incident met wat triggerhappy amerikanen. Men kan hem geen groter plezier doen.
Dat klopt. Of op Margaret Thatcher tijdens de Falkland oorlog.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het vetgedrukte stukje kan natuurlijk ook slaan op Bush![]()
met miljoenen doden als gevolg hequote:Op woensdag 14 december 2005 22:38 schreef Frances het volgende:
Het wordt weer eens hoog tijd dat Israel gaat laten zien wat ze in haar mars heeft. Een dikke vette atoombom op[ die Iraanse geitenneukers.![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 december 2005 20:11 schreef Chriz2k het volgende:
Ik sluit trouwens niet uit dat zijn woorden weer heel erg zijn opgeblazen.
Inderdaad Iran en Syrie zijn de motor achter veel terroristenquote:Op woensdag 14 december 2005 20:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ja een hoop dingen worden opgeblazen tegenwoordig
Ach, gewoon doen en daarna keihard ontkennen. 'Atoombom, wij? Nee hoor, echt niet. Een mythe, ik zeg je, een mythe'.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:40 schreef Meki het volgende:
[..]
met miljoenen doden als gevolg he
totaal geen respect voor mensenlevens dat dacht hitler ook![]()
Dus als ik het goed begrijp staan de Twin Towers er nog..quote:Op woensdag 14 december 2005 20:00 schreef pijplijnistan het volgende:
Over leugens gesproken:
9-11
7-7 London
Aanslagen Madrid
Aanslagen Amman
Aanslag Hariri (Syrië)
Al-Qai’da en de hele ‘War on Terror’
Allemaal net zulke grote leugens
jij lijkt net als Iran hequote:Op woensdag 14 december 2005 22:47 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ach, gewoon doen en daarna keihard ontkennen. 'Atoombom, wij? Nee hoor, echt niet. Een mythe, ik zeg je, een mythe'.
En als Iran nu, op volstrekt democratische wijze, besluit om kernwapens te ontwikkelen en deze in te zetten tegen Israël? Heeft Israël dan geen recht meer om zich te verdedigen? Het zijn immers democratische kernwapens! Het wel of geen democratie zijn van Iran is helemaal niet van belang in casu een mogelijke tegenactie.quote:Op woensdag 14 december 2005 14:39 schreef RM-rf het volgende:
Feitelijk is de democratie in Iran niet op een slechter, mogelijk zelfs beter peil dan bv amerikaanse bondgenoot-staten als Egypte (waar gelijktijdig als met de laatste verkiezingen in Iran, de huidige egyptische regering met 80% de verkiezing won), Saoedie Arabie of Marokko.
lees bv dt artikel in de Washington post (toch een bolwerk van neo-conservatieve amerikanen):
http://www.washingtonpost(...)59941-2004Oct24.html
Liever gisteren dan vandaag nog. Ik vind het dan ook heel jammer dat Irak aangevallen werd en Iran niet, de laatste is veel gevaarlijker. Als Bush morgen Irak zou aanvallen zonder schijnheilige reden zoals bij Irak, gewoon recht-voor-z'n-raap "we're gonna get those fundamentalistic pigs and make that sandbox OURS!" dan meldde ik me meteen aan als ik daar het VS staatsburgerschap mee kon verdienen.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
[..]
BRON
Misschien waren al die uitspraken over "axis of evil" de reden voor 9/11quote:Op donderdag 15 december 2005 03:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
Liever gisteren dan vandaag nog. Ik vind het dan ook heel jammer dat Irak aangevallen werd en Iran niet, de laatste is veel gevaarlijker. Als Bush morgen Irak zou aanvallen zonder schijnheilige reden zoals bij Irak, gewoon recht-voor-z'n-raap "we're gonna get those fundamentalistic pigs and make that sandbox OURS!" dan meldde ik me meteen aan als ik daar het VS staatsburgerschap mee kon verdienen.
Die lui daar zijn gewoon geschift. Maar ik hoop dat deze meneer Mujahablahlaghalalala veel van dit soort uitspraken doet, des te eerder gebeurt er iets. Israel acht ik ook wel in staat om die primitievelingen van de aardbodem te vegen als het nodig is. Don't fuck with the Jewish state
Drogreden. De bevolking van een democratische staat draagt meer verantwoordelijkheid voor de acties van zijn leiders dan de bevolking van een dictatuur.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
En als Iran nu, op volstrekt democratische wijze, besluit om kernwapens te ontwikkelen en deze in te zetten tegen Israël? Heeft Israël dan geen recht meer om zich te verdedigen? Het zijn immers democratische kernwapens! Het wel of geen democratie zijn van Iran is helemaal niet van belang in casu een mogelijke tegenactie.
is dat zoquote:Op donderdag 15 december 2005 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Iran was ooit een democratie... tot wij ons er mee gingen bemoeien, was het niet?
Helaas die uitspraken over de axis of evil waren na 9/11quote:Op donderdag 15 december 2005 03:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
Misschien waren al die uitspraken over "axis of evil" de reden voor 9/11![]()
Niet? Hoe zat het dan?quote:
Nee, de Iranezen kozen zelf voor een strenge Islamitische wetgeving.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Iran was ooit een democratie... tot wij ons er mee gingen bemoeien, was het niet?
Eigenlijk was het een gecombineerde beweging van linkse groeperingen en islamisten. Alleen werd na de revolutie de linkse inslag subiet weggemoffeld en verboden.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:15 schreef Roi het volgende:
[..]
Nee, de Iranezen kozen zelf voor een strenge Islamitische wetgeving.
Het had ooit parlementsverkiezingen, in de jaren vijftig, toen werden de oliebedrijven genationaliseerd en probeerde de CIA met succes een meer pro-Westerse leider aan de macht te krijgen. Zo had Syrië ook verkiezingen, in de jaren vijftig. Tot wij ons er mee gingen bemoeien? Daarvoor waren Westerse landen ook al actief in het Midden-Oosen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Gezuiverd zelfs, vermoed ik.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Eigenlijk was het een gecombineerde beweging van linkse groeperingen en islamisten. Alleen werd na de revolutie de linkse inslag subiet weggemoffeld en verboden.
dat doe je bij probleemjongeren, voor deze man is alles al te laat.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:29 schreef habsudovafan het volgende:
Ik denk dat de iraanse president eens een bezoekje aan Auschwitz moet brengen voordat hij zijn leuzen de wereld instuurd.
Ik pleit ontoerekeningsvatbaar. Was dronken.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:03 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Helaas die uitspraken over de axis of evil waren na 9/11
O., dat dhr Doderok kon weten dat hij door het innemen van grote hoeveelheden sterke drank snel onverstandige uitspraken zou gaan doen,quote:Op donderdag 15 december 2005 15:13 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ik pleit ontoerekeningsvatbaar. Was dronken.
Ik ben bang dat islamieten zich net zolang zullen blijven roeren totdat IEDEREEN bekeerd is tot HUN ware religie. Het drammen, het opdringerige, jankerige en het doordrukkende zit bij die lui in de genen. Kijk maar in je direkte omgeving om je heen wat er gebeurt.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:52 schreef Roi het volgende:
Hij moet wél 's gaan beslissen of de Holocaust nou wel of niet is gebeurd, volgens hem. Zo niet, voor welke misdaden moet Europa dan boeten?
Misschien betreft het enkel een foutje in de vertaling. Bedoelde hij mythe, of mythische proporties?quote:Op donderdag 15 december 2005 15:52 schreef Roi het volgende:
Hij moet wél 's gaan beslissen of de Holocaust nou wel of niet is gebeurd, volgens hem. Zo niet, voor welke misdaden moet Europa dan boeten?
Inderdaad, die gasten houden maar niet op mij lastig te vallen op straat met hun koran en hun indoctrinerende praatjes teneinde mij te bekeren tot de islam. Nog irritanter dan die verdomde studenten die je een lidmaatschap van een of andere boekclub aan willen smeren.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben bang dat islamieten zich net zolang zullen blijven roeren totdat IEDEREEN bekeerd is tot HUN ware religie. Het drammen, het opdringerige, jankerige en het doordrukkende zit bij die lui in de genen. Kijk maar in je direkte omgeving om je heen wat er gebeurt.
quote:Op donderdag 15 december 2005 16:16 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Inderdaad, die gasten houden maar niet op mij lastig te vallen op straat met hun koran en hun indoctrinerende praatjes teneinde mij te bekeren tot de islam. .
* Posdnous kijkt om zich heen.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ben bang dat islamieten zich net zolang zullen blijven roeren totdat IEDEREEN bekeerd is tot HUN ware religie. Het drammen, het opdringerige, jankerige en het doordrukkende zit bij die lui in de genen. Kijk maar in je direkte omgeving om je heen wat er gebeurt.
Je bedoelt Geert Wilders?quote:Op donderdag 15 december 2005 16:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Euhh persoonlijk word ik vaker lastig gevallen door jehova's getuigen met hun geloof dan door Moslim's, ben je soms een beetje in de war?quote:Op donderdag 15 december 2005 16:16 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Inderdaad, die gasten houden maar niet op mij lastig te vallen op straat met hun koran en hun indoctrinerende praatjes teneinde mij te bekeren tot de islam. Nog irritanter dan die verdomde studenten die je een lidmaatschap van een of andere boekclub aan willen smeren.
Nee, ik probeerde iemand zijn post onderuit te halen door middel van sarcasme. Opletten jij.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:39 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Euhh persoonlijk word ik vaker lastig gevallen door jehova's getuigen met hun geloof dan door Moslim's, ben je soms een beetje in de war?
Jij hebt voledig gelijkquote:Op donderdag 15 december 2005 16:43 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Nee, ik probeerde iemand zijn post onderuit te halen door middel van sarcasme. Opletten jij.
quote:Although myths are often considered to be accounts of events that have not happened, many historians consider that myths can also be accounts of actual events that have become highly imbued with symbolic meaning, or that have been transformed, shifted in time or place, or even reversed. One way of conceptualizing this process is to view 'myths' as lying at the far end of a continuum ranging from a 'dispassionate account' to 'legendary occurrence' to 'mythical status'. As an event progresses towards the mythical end of this continuum, what people think, feel and say about the event takes on progressively greater historical significance while the facts become less important. By the time one reaches the mythical end of the spectrum the story has taken on a life of its own and the facts of the original event have become almost irrelevant.
Wat een geluk dat er altijd Engelstalige citaten van dode Duitsers voorhanden zijn om een bepaalde theorie te ondersteunen.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:23 schreef Aurora025 het volgende:
Jullie snappen er allemaal niets van. It's all part of the game. Eerst de wereld ervan overtuigen dat de Iraanse president een boeman is en dan aanvalluuuuh. De mensen zijn ook zooo makkelijk te manipuleren, eng gewoon.
"What good fortune for those in power that the people do not think."
--Adolf Hitler
"It also gives us a very special, secret pleasure to see how unaware the people around us are of what is really happening to them. "
Adolf Hitler"
"If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State."
-- Joseph Goebbels, German Minister of Propaganda, 1933-1945
achteraf had de VS wel spijt van deze putsch, Albright in 2000, toen Minister van Buitenlandse Zaken:quote:Op donderdag 15 december 2005 13:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het had ooit parlementsverkiezingen, in de jaren vijftig, toen werden de oliebedrijven genationaliseerd en probeerde de CIA met succes een meer pro-Westerse leider aan de macht te krijgen. Zo had Syrië ook verkiezingen, in de jaren vijftig. Tot wij ons er mee gingen bemoeien? Daarvoor waren Westerse landen ook al actief in het Midden-Oosen.
quote:The Eisenhower administration believed its actions were justified for strategic reasons. But the coup was clearly a setback for Iran's political development and it is easy to see now why many Iranians continue to resent this intervention by America
Opmerkelijk..Dat zelfs de president van het land dat aangevallen gaat worden in het complot zit..quote:Jullie snappen er allemaal niets van. It's all part of the game. Eerst de wereld ervan overtuigen dat de Iraanse president een boeman is en dan aanvalluuuuh. De mensen zijn ook zooo makkelijk te manipuleren, eng gewoon.
.
Inderdaad, ik denk dat er veel waarheid achter je theorie schuilt.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:23 schreef Aurora025 het volgende:
Jullie snappen er allemaal niets van. It's all part of the game. Eerst de wereld ervan overtuigen dat de Iraanse president een boeman is en dan aanvalluuuuh. De mensen zijn ook zooo makkelijk te manipuleren, eng gewoon.
Helaas, je mag eerst je Nederlanderschap opgeven, dan drie jaar als statenloze zandhaas in de frontlinie kogels en bommen ontwijken, en als je dat overleeft ben je Amerikaan.quote:Op donderdag 15 december 2005 03:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
Liever gisteren dan vandaag nog. Ik vind het dan ook heel jammer dat Irak aangevallen werd en Iran niet, de laatste is veel gevaarlijker. Als Bush morgen Irak zou aanvallen zonder schijnheilige reden zoals bij Irak, gewoon recht-voor-z'n-raap "we're gonna get those fundamentalistic pigs and make that sandbox OURS!" dan meldde ik me meteen aan [sub]als ik daar het VS staatsburgerschap mee kon verdienen[/sub].
Ik heb idd vertrouwen in Israelquote:Die lui daar zijn gewoon geschift. Maar ik hoop dat deze meneer Mujahablahlaghalalala veel van dit soort uitspraken doet, des te eerder gebeurt er iets. Israel acht ik ook wel in staat om die primitievelingen van de aardbodem te vegen als het nodig is. Don't fuck with the Jewish state
Misschien was 9/11 de reden voor al die uitspraken over "axis of evil"..quote:Op donderdag 15 december 2005 03:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
Misschien waren al die uitspraken over "axis of evil" de reden voor 9/11![]()
Slecht geprobeerd knul.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:43 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Nee, ik probeerde iemand zijn post onderuit te halen door middel van sarcasme. Opletten jij.
Jij loopt achterquote:Op donderdag 15 december 2005 18:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Misschien was 9/11 de reden voor al die uitspraken over "axis of evil"..
Check je data even![]()
Klopt, te snel gereageerdquote:
Precies wat ik zeg met open vizier en zonder enig nuance of feestverpakking recht voor zn raap.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
* Posdnous kijkt om zich heen.
Wat bedoel je.
Fout. Engeland wilde dat en overtuigde de VS ervan dat Mossadeq een communist was die nog net geen aansluiting zocht bij het warschaupaktmaar wel close met de russen wilde worden. Daarop organiseerde de VS de coup. Maar het was niet een oorspronkelijk amerikaans plan. Ze gingen gewoon af op foute informatie. Gelukkig hebben ze daarvan geleerd en rommelen ze nu niet meer in het midden oosten op basis van verkeerde inlichtingen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het had ooit parlementsverkiezingen, in de jaren vijftig, toen werden de oliebedrijven genationaliseerd en probeerde de CIA met succes een meer pro-Westerse leider aan de macht te krijgen. Zo had Syrië ook verkiezingen, in de jaren vijftig. Tot wij ons er mee gingen bemoeien? Daarvoor waren Westerse landen ook al actief in het Midden-Oosen.
En zo is het maar net.quote:Op donderdag 15 december 2005 03:08 schreef StefanP het volgende:Die lui daar zijn gewoon geschift. Maar ik hoop dat deze meneer Mujahablahlaghalalala veel van dit soort uitspraken doet, des te eerder gebeurt er iets. Israel acht ik ook wel in staat om die primitievelingen van de aardbodem te vegen als het nodig is. Don't fuck with the Jewish state
Waar zijn ze gebleven, die CIA titanen van vroeger die met twee vingers in de neus populaire heersers omver wierpen ? Dat clubje knoeiers van nu mag die ouwe knarren wel eens gaan opzoeken in het bejaardenhuis om te horen hoe het moet.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Fout. Engeland wilde dat en overtuigde de VS ervan dat Mossadeq een communist was die nog net geen aansluiting zocht bij het warschaupaktmaar wel close met de russen wilde worden. Daarop organiseerde de VS de coup. Maar het was niet een oorspronkelijk amerikaans plan. Ze gingen gewoon af op foute informatie. Gelukkig hebben ze daarvan geleerd en rommelen ze nu niet meer in het midden oosten op basis van verkeerde inlichtingen.
Gelukkig is die tijd over.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:10 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Waar zijn ze gebleven, die CIA titanen van vroeger die met twee vingers in de neus populaire heersers omver wierpen ?
quote:Op donderdag 15 december 2005 21:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Fout. Engeland wilde dat en overtuigde de VS ervan dat Mossadeq een communist was die nog net geen aansluiting zocht bij het warschaupaktmaar wel close met de russen wilde worden. Daarop organiseerde de VS de coup. Maar het was niet een oorspronkelijk amerikaans plan. Ze gingen gewoon af op foute informatie. Gelukkig hebben ze daarvan geleerd en rommelen ze nu niet meer in het midden oosten op basis van verkeerde inlichtingen.
Ach ja, die goeie ouwe tijd...je zaaide dictators en overtuigde iedereen dat het noodzakelijk was om het domino-effect te voorkomen.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:10 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Waar zijn ze gebleven, die CIA titanen van vroeger die met twee vingers in de neus populaire heersers omver wierpen ? Dat clubje knoeiers van nu mag die ouwe knarren wel eens gaan opzoeken in het bejaardenhuis om te horen hoe het moet.
Misschien toch wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat er veel waarheid achter je theorie schuilt.
maar dat soort dingen kun je niet in een discussie betrekken, want er valt toch niets te bewijzen.
Een mythe : Het recht op een joodse staat in de naam van de Holocaust, niet: "de Holocaust is een mythe".quote:"They have created a myth in the name of the Holocaust and consider it above God, religion and the prophets," he said in an address carried live on state television. The speech echoed his remarks at a conference of Islamic nations in Saudi Arabia last week, when he suggested that if Europeans established Israel out of guilt over the Nazi campaign, the country should be carved out of Europe.
En dat is even verwerpelijkquote:Op donderdag 15 december 2005 20:36 schreef JeffLebowski het volgende:
Volgens mij roept een Europese partij met een zogenaamde christelijke achtergrond als het Front National van Le Penn bijna hetzelfde.
Wie doet alsof het een Islamitische uitvinding is? Het is op dit moment onmiskenbaar het ergst in de Islamitische wereld, wat niet wil zeggen dat ze het ook hebben uitgevonden.quote:Wat die Iraniër roept is natuurlijk onzin, opruiend bedoeld en puur binnenlandse propaganda, maar ga nou niet doen alsof het antisemitisme een islamitische uitvinding is.
Fout. Populaire misconceptie, vaak nagepapegaaid.quote:De eersten die de joden in ghettos stopten waren wij Europeanen.
Klopt. Ga voor de gein eens naar het Midden-oosten, daar stikt het nog meer van de Jodenhaters en zijn de officiële media en schoolmaterialen ook nog eens rabiaat anti-Semitisch.quote:Ga voor de gein eens naar Oost-Europa, daar stikt het nog steeds van de jodenhaters.
Nee dank je, dat outsource ik aan mensen die ervoor tekenen dat risico te lopen.quote:Van de mensen die hier roepen dat Iran binnen gevallen moet worden: meldt je lekker aan bij het leger zodat je mee kan doen aan je eigen kruistocht.
Egal.quote:Op donderdag 15 december 2005 21:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit is toch wel sarcasme, he?quote:Op donderdag 15 december 2005 21:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze daarvan geleerd en rommelen ze nu niet meer in het midden oosten op basis van verkeerde inlichtingen.
Die daanspeak hoort een kogel te krijgen,miselijkmakend ventje dat in een grote fantasie conspyracy wereld leeft.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:42 schreef Aurora025 het volgende:
Dekomende oorlog tegen Iran.
(en N Korea, Rusland en China)
http://www.daanspeak.com/IranAttack06.html
Although myths are often considered to be accounts of events that have not happened, many historians consider that myths can also be accounts of actual events that have become highly imbued with symbolic meaning, or that have been transformed, shifted in time or place, or even reversed. One way of conceptualizing this process is to view 'myths' as lying at the far end of a continuum ranging from a 'dispassionate account' to 'legendary occurrence' to 'mythical status'. As an event progresses towards the mythical end of this continuum, what people think, feel and say about the event takes on progressively greater historical significance while the facts become less important. By the time one reaches the mythical end of the spectrum the story has taken on a life of its own and the facts of the original event have become almost irrelevant.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:15 schreef Doderok het volgende:
Ahmadinejad heeft gelijk!
Fijn dat je kennelijk binnenkort naar Iran vertrekt .... we zullen je missenquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
Dat zeg ik, Iran heeft een veel nuchterdere kijk. ...
Waarvoor, BSB?quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Moet je kijken man: http://www.yadvashem.org/ Het is toch te ziek voor woorden dat ze hier zelfs speciaal een site voor hebben opgezet?
Wat is er precies zo ziek aan een herinneringscentrum, een documentatie centrum?quote:Yad Vashem, the Holocaust Martyrs' and Heroes' Remembrance Authority, was established in 1953 by an act of the Israeli Knesset. Since its inception, Yad Vashem has been entrusted with documenting the history of the Jewish people during the Holocaust period, preserving the memory and story of each of the six million victims, and imparting the legacy of the Holocaust for generations to come through its archives, library, school, museums and recognition of the Righteous Among the Nations.
Located on Har Hazikaron, the Mount of Remembrance, in Jerusalem, Yad Vashem is a vast, sprawling complex of tree-studded walkways leading to museums, exhibits, archives, monuments, sculptures, and memorials.
Welk winstbejag zie jij in die site? En welke 'ze' verdenk je ervan?quote:Het winst-bejag waar ik ze van verdenk wordt wel erg duidelijk zo.²
Als ik even mezelf mag herhalen :quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:41 schreef RM-rf het volgende:
meer zinnige mensen zullen toch wel vallen over de bewering van de Iraanse president dat de Holocaust een "verzonnen mythe" zou zijn .. en terecht ...
als die man een nuchtere en genuanceerde visie had willen uitten, heeft hij die Iraanse president ochtend toch echt de verkeerde speechtext van zijn nachtkastje meegenomen
quote:Op vrijdag 16 december 2005 08:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Misschien toch wel.
Ik lees elders dat er op de vertaling van de opmerking van 'verzonnen slachting' en 'mythe' wel wat af dingen valt, in Amerikaanse kranten stond het als volgt:
"They have created a myth in the name of the Holocaust and consider it above God, religion and the prophets," he said in an address carried live on state television. The speech echoed his remarks at a conference of Islamic nations in Saudi Arabia last week, when he suggested that if Europeans established Israel out of guilt over the Nazi campaign, the country should be carved out of Europe.
Een mythe : Het recht op een joodse staat in de naam van de Holocaust, niet: "de Holocaust is een mythe".
Dat zou nogal een andere boodschap zijn, nietwaar? Spreekt iemand voldoen Parsi om die uitspraak van Ahmadinejad op z'n merites te beoordelen?
Voorlopig hou het op ophitserij, de publiciteit en de verontwaardiging.
Le-zen. Ik heb dit nu al 2 keer gemeld. Het zit 'm minstens deels in de vertaling.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:04 schreef logisnack het volgende:
Wat een grap.
"Jaaaaaaaa.. hij zei dat de holocaust een mythe is, maar dat bedoelde hij eigenlijk niet hoor"
Ja het is inderdaad van de zotte dat ze de holocaust herdenken. En dat puur uit winstbejag, kijk alleen maar naar al die banners op de sitequote:Op vrijdag 16 december 2005 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Moet je kijken man: http://www.yadvashem.org/ Het is toch te ziek voor woorden dat ze hier zelfs speciaal een site voor hebben opgezet? Het winst-bejag waar ik ze van verdenk wordt wel erg duidelijk zo.²
Wat ik versta, is het gebral van een baardaap die een 1400 jaar oude mythe propageert. Volgens Al-Jazeera waren dit zijn bewoordingen:quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Le-zen. Ik heb dit nu al 2 keer gemeld. Het zit 'm minstens deels in de vertaling.
"They have created a myth in the name of the Holocaust and consider it above God, religion and the prophets," he said in an address carried live on state television. The speech echoed his remarks at a conference of Islamic nations in Saudi Arabia last week, when he suggested that if Europeans established Israel out of guilt over the Nazi campaign, the country should be carved out of Europe.
Een mythe : Het recht op een joodse staat in de naam van de Holocaust, niet: "de Holocaust is een mythe".
Maar blijkbaar wil iedereen veel liever iets anders verstaan.
Dat blijft een beetje het lastige in dit verhaal, volgens mij versta jij die baardaap evenmin als ik.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat ik versta, is het gebral van een baardaap die een 1400 jaar oude mythe propageert.
Nou sla ik Al-Jazeera in deze wel wat hoger dan de Nederlandse kranten, en het zou me niet verbazen als hij weer eens wat enorm grofs heeft gezegd. Maar ik zou toch graag de uitspraak van een goeie vertaler zien over dit twistpunt. Die dus beide vertalingen voor zich heeft en zich uitspreekt over de juistheid van die beide.quote:Volgens Al-Jazeera waren dit zijn bewoordingen:
(..)
Inderdaad verstaan wij hem allebei niet. Maar de Indian Express schrijft;quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat blijft een beetje het lastige in dit verhaal, volgens mij versta jij die baardaap evenmin als ik.
[..]
Nou sla ik Jazeera in deze wel wat hoger dan de Nederlandse kranten, en het zou me niet enorm verbazen als hij weer eens wat enorm grofs heeft gezegd. Maar ik zou toch graag de uitspraak van een goeie vertaler zien over dit twistpunt. Die dus beide vertaling voor zich heeft en zich uitspreekt over de juistheid van die beide.
Ik ben zelf een semiet man !quote:
Waarom laat ik me kennen? Die vent staat te schuimbekken over ''God, de religie en de profeten''. Voor mij is dat een 1400 jaar oude mythe. Mag ik dat alsjeblieft van mening zijn?quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:15 schreef multatuli het volgende:
Baardaap, 1400 jaar oude myte? Je laat je wel kennen Johan_de_With.
Dat is het wat mij betreft wel.quote:Als je nuchter kijkt zie je dat het a) niet helder is wat hij nu exact gezegd heeft
Ja, ja. En hem treft niet het verwijt dat hij met schandalige retoriek en absurde voorstellen de aandacht van de binnenlandse problemen tracht af te leiden?quote:en b) dat het hem duidelijk niet interesseert of die holocaust nu wel of niet plaatsgevonden heeft en/of op welke schaal
, maar dat zijn hoofdpunt is dat hij vindt dat het Westen de ellende die het veroorzaakt heeft, zelf maar moet oplossen.
Ik ga de linkjes niet volgen, ik geloof je op je woordquote:Op vrijdag 16 december 2005 17:23 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Inderdaad verstaan wij hem allebei niet. Maar de Indian Express schrijft;()
Wat is? Vertalingsverwarring of jodekloten?quote:Het is sowieso een populaire propagandatechniek in het Midden-Oosten.
Ik niet minder. Maar de portee is, mijns inziens, in beide gevallen verwerpelijk; of hij nu de Holocaust ontkent of beweert dat het de basis is voor een mythe over het bestaansrecht van Israel, hij maakt stemming tegen een ander volk met expliciet religieuze propaganda. Net zo gestoord als die Israelische kolonisten, maar dan net iets gevaarlijker wegens het ambt dat 'ie bekleedt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga de linkjes niet volgen, ik geloof je op je woord
Blijft wel mijn punt dat ik geïnteresseerd zou zijn in de visie van een vertaler hierop.
[..]
Nu er weer strubbelingen zijn over het Iraanse atoombeleid en de VS een groot leger onderhouden in Mesopotamie, is het misschien allemaal iets urgenter. Het leek natuurlijk ook een tijd de goede kant uit te gaan met Iran.quote:Voor de duidelijkheid, ik stel me niks goeds voor bij de mening van Ahmadinejad over joden of over Israel. Maar ik krab me wel wat op het hoofd bij de plotselinge ophef. Die Ahmadinejad vindt niks nieuws, zijn voorgangers vonden dat ook. Vanwaar de plotselinge aandacht en verontwaardiging?
hoezo missen ? , vanuit Iran kun je ook gewoon fokken hoorquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:41 schreef RM-rf het volgende:Fijn dat je kennelijk binnenkort naar Iran vertrekt .... we zullen je missen
Je mag van mij ieder geloof een mythe noemen, maar de context en de toevoeging baardaap maken duidelijk dat je het als een belediging bedoelde.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom laat ik me kennen? Die vent staat te schuimbekken over ''God, de religie en de profeten''. Voor mij is dat een 1400 jaar oude mythe. Mag ik dat alsjeblieft van mening zijn?
[..]
Dat is het wat mij betreft wel.
[..]
Ja, ja. En hem treft niet het verwijt dat hij met schandalige retoriek en absurde voorstellen de aandacht van de binnenlandse problemen tracht af te leiden?
Ja, deze figuur boezemt mij niet bepaald veel ontzag in.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:51 schreef multatuli het volgende:
[..]
Je mag van mij ieder geloof een mythe noemen, maar de context en de toevoeging baardaap maken duidelijk dat je het als een belediging bedoelde.
Allicht zijn ze niet blij met Israel, maar de toename van het aantal Iranese verslaafden bijv. is zorgwekkender.quote:Verder is het een koppig misverstand dat de arabische leiders slechts op propagandistische gronden de strijd tegen Israel aanhalen om 'de domme massa's af te leiden'. Dat is nou typisch zo'n dogma wat maar herhaald wordt zonder onderzoek. Het zal ongetwijfeld een rol spelen zoals de VS graag rethorisch over de as van het kwaad spreken, maar het is zeer aannemelijk dat de meeste leiders in het midden-oosten niet blij zijn met Israel. Het land kleineert hen door de beschermde status onder de Amerikaanse paraplu en heeft een zeer dominant leger dat in handen is van een religieuze staat. Dat is geopolitiek geen fijn idee.
Dat komt de amerikanen alleen maar goed uit zo'n uitspraak.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:22 schreef more het volgende:
[..]
BRON
edit:quote:Op woensdag 14 december 2005 12:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Iran was bijna een democratische land in 1953 totdat de VS met de CIA er zich mee kwam bemoeien waardoor de Shah aan de macht kwam. Alhoewel Shah ook een dictator was, was het onder hem wel vele malen beter dan hoe het nu is.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Iran = Perziequote:Op vrijdag 16 december 2005 22:56 schreef dontcare het volgende:
[..]
edit:
even vergeten dat ik me voorgenomen had niet op jou te reageren .....
Ontopic:
Iran moet gewoon weer Perzie worden
Weg met die idioten daar .....
Alle mensen die ik uit Iran ken vinden zichzelf trouwens Pers en geen Iranier ....
ik vind ook dat je te ver gaat met deze insinueringen Banshee.quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben zelf een semiet man !²
t'Schijnt een man van en voor de armen et zijn, dus dat hij niet gekleed gaat als Saddam kan ik me wel voorstellen, sommigen zeggen dat deze uitspraken als doel hebben om de banden met het Westen te verbreken, maar dat vind ik dan wel erg 'je doel voorbijschieten' zeg maar...quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:15 schreef Xevor het volgende:
En over de uitspraken van Ahmadinejad:
Je moet hem niet serieus nemen ik heb dat al vaker gezegd. Zelfs de ministers in Iran waren niet echt vrolijk geworden door zijn uitspraken. Zijn "rechterhand" heeft inmiddels al gezegd dat hij het niet zo bedoelde.
Trouwens ik las net iemand zeggen dat hij op een schooier lijkt.
In Iran verkopen ze de kleren die Ahmadinejad draagt voor een spotprijs om hem belachelijk te maken. Je hoort soms op de straten "Ahmadinejad-jas voor maar 4 euro".
quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:15 schreef Xevor het volgende:
[..]
In Iran verkopen ze de kleren die Ahmadinejad draagt voor een spotprijs om hem belachelijk te maken. Je hoort soms op de straten "Ahmadinejad-jas voor maar 4 euro".
"Het motief voor de aanslag is onduidelijk"quote:
Assassination attempt on Iran's Ahmadinejad
TEHRAN, Iran (AP) - Bandits killed a guard of Iranian President Mahmoud Ahmadinejad hours before the leader visited southeastern Iran this week, Iranian television reported Saturday.
The broadcast said another guard and a driver were wounded in Thursday's assault on a road about 2,000 kilometres southeast of the capital Tehran. The guards were making security checks in the area several hours before Ahmadinejad passed in a motorcade, the report said.
The motive for the attack was unclear.
Schuld van Israel, NS. Sinds je mod af bent is ben je trouwens wel erg snel overgelopen richting de pro-moslim anti-Westen kant he?quote:Op zondag 18 december 2005 07:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"Het motief voor de aanslag is onduidelijk"
http://www.unpo.org/news_detail.php?arg=66&par=2794quote:Baloch people in Iran are treated as third class citizens, and are deprived of their cultural, social and economic rights. Some highlights of Iranian government’s chauvinistic policies are:
1) The use of the Balochi language is forbidden in public places and Baloch children are deprived of using their mother tongue as the medium of instruction at school. The Iranian government does not allow any kind of freedom of press in Balochistan.
2) Successive Iranian governments have been engaged in demographic manipulations to systematically reduce the population of Baloch people to a minority in their own homeland.
3) Government policy has been based on giving easy access and facilities to non-Baloch to purchase land at a cheap price and set up businesses.
4) The policy of keeping the Baloch backward has resulted in the lack of job opportunities and impoverishment of the entire Baloch population.
There is no Baloch representation in the central government in Tehran e.g. minister or even a Baloch deputy. The high ranking officials and decision makers in Balochistan are outsider or non-Baloch locals who have been helped to migrate from other areas.
The successive Iranian regimes have never trusted Baloch even those who are willing to voluntarily corporate with the regime’s own conditions to represent Baloch in some high post.
Zo krijg je inderdaad wel een wat genuanceerder beeld op de zaak.quote:Op zaterdag 17 december 2005 14:15 schreef Xevor het volgende:
En over de uitspraken van Ahmadinejad:
Je moet hem niet serieus nemen ik heb dat al vaker gezegd. Zelfs de ministers in Iran waren niet echt vrolijk geworden door zijn uitspraken. Zijn "rechterhand" heeft inmiddels al gezegd dat hij het niet zo bedoelde.
Trouwens ik las net iemand zeggen dat hij op een schooier lijkt.
Ach ja. De hypocrisie van dergelijke landen kent geen grenzen, maar vreemd genoeg hoor je de NS-en onder ons daar dan weer niet over. Want Iran is toch zo goed dat ze tegen Israel en de VS zijn.quote:Op zondag 18 december 2005 11:07 schreef CeeJee het volgende:
Het zuidoosten van Iran is al heel lang een problematisch gebied:
[..]
http://www.unpo.org/news_detail.php?arg=66&par=2794
Het lijkt wel wat op een andere situatie elders in het Midden Oosten, behalve dat daar een paar miljoen keer zoveel aandacht voor is.
Die Nuke's komen er niet, als Amerika mee zou doen met de europese onderhandelingen.quote:Op zondag 18 december 2005 11:09 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Ach ja. De hypocrisie van dergelijke landen kent geen grenzen, maar vreemd genoeg hoor je de NS-en onder ons daar dan weer niet over. Want Iran is toch zo goed dat ze tegen Israel en de VS zijn.
Kijken hoe goed hij Iran nog vind als de 1e nuke Tel Aviv en daarna Rome bereikt.
Kom op die onderhandelingen hebben niets bereikt en zullen ook niets gaan bereiken. Iran wil helemaal niet onderhandelen, Iran wil alleen tijdrekken.quote:Op zondag 18 december 2005 11:13 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Die Nuke's komen er niet, als Amerika mee zou doen met de europese onderhandelingen.
Maar ja dat willen ze niet, stel je voor dat ze redelijk zouden blijken.
Dan zouden ze een oorlog natuurlijk moeilijk kunnen verkopen.
[btw, Het regime in Iran keur ik af]
Dat kan je alleen maar weten als je het eerst probeerd.quote:Op zondag 18 december 2005 11:15 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Kom op die onderhandelingen hebben niets bereikt en zullen ook niets gaan bereiken. Iran wil helemaal niet onderhandelen, Iran wil alleen tijdrekken.
quote:........
Die Islamische Republik Iran ist drauf und dran, zu einem Militärregime zu mutieren. Einem Militärregime mit der Option auf Nuklearwaffen. Schwierig ist der Umgang mit einem solchen Mann. Er überschreitet im vollen Bewusstsein eine rote Linie, hinter die es kein Zurück mehr gibt. Er zwingt die internationale Gemeinschaft durch seine Aussagen zu einer Reaktion, und er hofft, dass sie hart ausfallen wird. Dann, glaubt er, werde sich das Volk hinter seine Gardisten scharen..............
http://www.zeit.de/2005/51/Teheran
Hoezo niet?quote:Op zondag 18 december 2005 11:24 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Dat kan je alleen maar weten als je het eerst probeerd.
Zonder Amerika hebben die onderhandelingen idd geen zin.
Oh jee, nou dat zal ze leren.quote:Op zondag 18 december 2005 12:06 schreef CeeJee het volgende:
Het zwaarste machtsmiddel van de EU zou een uitsluiting bij het WK voetbal voor Iran zijn.
En hoe zie jij dat voor je als de EU niks met het particulier initiatief als het WK voetbal te maken heeft?quote:Op zondag 18 december 2005 12:06 schreef CeeJee het volgende:
Het zwaarste machtsmiddel van de EU zou een uitsluiting bij het WK voetbal voor Iran zijn.
Ik zeg niet dat ik ze bijvoorbaat geloof, Ik zeg ook niet dat ik ze bijvoorbaat niet geloof.quote:Op zondag 18 december 2005 12:03 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Hoezo niet?
De VS en Iran hebben trouwens geen diplomatieke betrekkingen dus kunnen ze helemaal niet onderhandelen.
Ik zie niet in wat de VS perse te maken hebben met de onderhandelingen tussen de EU en Iran.
Iran speelt gewoon een spelletje en je bent mi wel erg naief om ze te geloven.
quote:Op zondag 18 december 2005 11:09 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Ach ja. De hypocrisie van dergelijke landen kent geen grenzen, maar vreemd genoeg hoor je de NS-en onder ons daar dan weer niet over. Want Iran is toch zo goed dat ze tegen Israel en de VS zijn.
Kijken hoe goed hij Iran nog vind als de 1e nuke Tel Aviv en daarna Rome bereikt.
Oh, vandaar dat je je zo druk maakt om wat Israel allemaal doet terwijl de Palestijnse shit je compleet laveloos laat. Kanker nog eens op de VS en bejubel het neo-fascistische regime van landen als Iran. Goed hoor.quote:Op zondag 18 december 2005 12:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik woon in het westen en maak me in de eerste plaats druk wat er "in mijn naam" wordt uitgevreten, gek hé?
Dat weet jij maar al te goed ja.quote:Naar anderen wijzen is wel veel gemakkelijker, dat wel.
Ook daarover is in Die Zeit geschreven. De auteur beweert dat dat de ayatolahs & Ahmehuppeldepup geen zier zal uitmaken, die hebben hoe dan ook een bloedhekel aan voetbal, en vooral de feesten en vrolijkheid erom heen.quote:Op zondag 18 december 2005 12:07 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Oh jee, nou dat zal ze leren.
Israels misdragingen konden en kunnen alleen plaatsvinden met de steun van het westen. Dat probleem had allang opgelost kunnen zijn. In plaats van laten wij (de VS en Europa) het dooretteren en het de internationale verhoudingen nu al 60 jaar lang verzieken.quote:Op zondag 18 december 2005 12:18 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Oh, vandaar dat je je zo druk maakt om wat Israel allemaal doet terwijl de Palestijnse shit je compleet laveloos laat. Kanker nog eens op de VS en bejubel het neo-fascistische regime van landen als Iran. Goed hoor.
Wist niet dat je in Israel woonde.
Lezen blijft lastig?quote:Dat weet jij maar al te goed ja.
Israel is niets. Een vlek op de kaart in een onbelangrijk conflict dat door links progressief Europa en hun bondgenoten de islamisten tot een halszaak wordt opgeblazen.quote:Op zondag 18 december 2005 12:23 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Israels misdragingen konden en kunnen alleen plaatsvinden met de steun van het westen. Dat probleem had allang opgelost kunnen zijn. In plaats van laten wij (de VS en Europa) het dooretteren en het de internationale verhoudingen nu al 60 jaar lang verzieken.
Och, in dit topic bvquote:En waar bejubel ik Iran?
Blijf je maar druk maken over 'Israel en het Zionisme: de grote bedreiging voor de wereldvrede en sluit je oogjes maar voor het massaal opkomende neo-fascisme: het islamisme dat zelfs tot in NL doden eist.quote:Lezen blijft lastig?
Blijf je maar druk maken over "the axis of eeevul" hoor, veel beter voor je gemoedsrust.![]()
De vrezelijke practijken in het israel conflict zijn af te keuren van BEIDE partijen.quote:Op zondag 18 december 2005 12:40 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Israel is niets. Een vlek op de kaart in een onbelangrijk conflict dat door links progressief Europa en hun bondgenoten de islamisten tot een halszaak wordt opgeblazen.
In tig van die landen daar. oa Iran, zijn veel ergere en zwaardere conflicten en misstanden aan de hand. En Israel en het 'Palestijen of tewel Jorandiers' probleem wordt gebruikt als afleidingsmanouvre.
[..]
Bedoel je soms het fascistische en globaliseren beleid van de neo-concervatieven?quote:Blijf je maar druk maken over 'Israel en het Zionisme: de grote bedreiging voor de wereldvrede en sluit je oogjes maar voor het massaal opkomende neo-fascisme: het islamisme dat zelfs tot in NL doden eist.
waarom moeten altijd israel en amerika de kolen uit het vuur halen? wordt het niet eens tijd voor de wereldgemeenschap dit soort landen volledig af te sluiten totdat ze een gematigder beleid gaan voeren?quote:Op zondag 18 december 2005 13:34 schreef SpuitSnuit het volgende:
die koppen van die gasten. je ziet gewoon dat het tuig is.
die uitspraken van Iran kunnen echt niet door de beugel. duurt niet lang of israel/amerika vallen dat land ook binnen
nee, links europa kan alleen maar zeiken. als je iran aanvalt is het niet goed en als je niks doet en iran gooit een nuke dan doe je het ook niet goed.quote:Op zondag 18 december 2005 13:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom moeten altijd israel en amerika de kolen uit het vuur halen? wordt het niet eens tijd voor de wereldgemeenschap dit soort landen volledig af te sluiten totdat ze een gematigder beleid gaan voeren?
i see lots of rust on their nuts of steel.quote:Op zondag 18 december 2005 13:44 schreef SpuitSnuit het volgende:
[..]
nee, links europa kan alleen maar zeiken. als je iran aanvalt is het niet goed en als je niks doet en iran gooit een nuke dan doe je het ook niet goed.
VS hebben iig nuts of steel
Wat ik ook altijd zo mooi vind is dat er altijd ''de heilige koran'' staat. Dat bijvoegelijke naamwoord móet erbij, blijkbaar. Wat zou daar toch de reden voor zijn.quote:
net zoals elke keer je 'mohamed' noemt je vrede zij met hem (in alle talen) moet vermelden. maar natuurlijk is indoctrinatie ver te zoeken.quote:Op zondag 18 december 2005 14:07 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Wat ik ook altijd zo mooi vind is dat er altijd ''de heilige koran'' staat. Dat bijvoegelijke naamwoord móet erbij, blijkbaar. Wat zou daar toch de reden voor zijn.
De bedoeling is vermoedelijk te impliceren dat de bijbel en torah níet heilig zijn, en de koran natuurlijk wel. Mischien dat chrtistenen er verstandig aan doen hun boekjes voortaan ook te voorzien van een bijvoegelijk naamwoord, of meerdere zelfs. Zo van ''de heiliger dan de koran Bijbel''.quote:Op zondag 18 december 2005 14:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
net zoals elke keer je 'mohamed' noemt je vrede zij met hem (in alle talen) moet vermelden. maar natuurlijk is indoctrinatie ver te zoeken.
''Voortaan?''quote:Op zondag 18 december 2005 16:44 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De bedoeling is vermoedelijk te impliceren dat de bijbel en torah níet heilig zijn, en de koran natuurlijk wel. Mischien dat chrtistenen er verstandig aan doen hun boekjes voortaan ook te voorzien van een bijvoegelijk naamwoord, of meerdere zelfs. Zo van ''de heiliger dan de koran Bijbel''.
Kenne we lache![]()
quote:Opmerkingen Ahmadinejad goedgepraat
De recente opmerkingen van de Iraanse president Ahmadinejad over Israël zijn een "wetenschappelijke discussie".
Daarin past het "ongefundeerde antwoord van Europa" niet, zei de woordvoerder van het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken zondag.
"Dit is een wetenschappelijke discussie en er zijn afwijkende standpunten, die echter al van tevoren te berde zijn gebracht. Voor het ongefundeerde Europese antwoord is geen plaats in een beschaafde wereld", aldus de woordvoerder. Het antwoord van 'de Europeanen' is volgens hem nogal emotioneel en verre van logisch en "het laat hun blinde en eenzijdige steun aan de Zionisten zien".
Volgens de woordvoerder tonen de Europeanen gebrek aan tolerantie ten opzichte van standpunten waarmee zij het niet eens zijn.
Ahmadinejad noemde de Holocaust (de Jodenvernietiging in de Tweede Wereldoorlog) woensdag een "mythe". De Joodse staat moet maar worden verplaatst naar Europa of Noord-Amerika, aldus de Iraanse president. Eerder riep Ahmadinejad al internationaal protest op met zijn uitspraak dat Israël van de kaart moet worden geveegd.
Ahmadinejad zei zondag dat hij zijn land beschouwt als de koploper van de 'echte islam'. "De islam is het enige middel voor de redding van de mensheid met Iran als koploper in de wereld en de vaandeldrager van de echte islam", zei hij tijdens een ontmoeting met studenten in Teheran. Hij vindt dat de "Iraanse natie nu een grote verantwoordelijkheid heeft en een missie om een islamitische samenleving in te richten die kan dienen als voorbeeld voor de hele wereld."
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/html/defaultNieuws.asp?oId=7879
Verdomd, als het niet waar isquote:
Saddam was ''the dude''. Die hadden ze rustig mogen laten zitten wat mij betreft;quote:Op zondag 18 december 2005 17:46
schreef Fonkmeistah het volgende:
De oorlog tegen Iran is net als de oorlog tegen Irak al jaren geleden geplanned, Dus die komt er hoe dan ook
ongeacht wat de Iraanse president wel of niet zegt.
Niet verbazingwekkend dat weer datzelfde misselijkmakende tuig hier die oorlog weer komen propageren met
precies dezelfde leuzen als voor de oorlog tegen Irak.![]()
Die is bijna freudiaans.quote:Op zondag 18 december 2005 20:01 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
De wereld kent genoeg serieuze problemen, laten we niet al te veel energie verspillen aan die psychiatrische patienten
Beschikte Iran maar over het militair inzicht van Macchiavelli, dan waren er veel minder moeilijkheden in die regio.quote:Op zondag 18 december 2005 20:31 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
bijna freudiaans, en helemaalMachiavelli
![]()
[afbeelding]
Die [img] tags zijn zo leuk.quote:Op zondag 18 december 2005 20:31 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
bijna freudiaans, en helemaalMachiavelli
![]()
[afbeelding]
Inzicht had hij wel, maar de praktijk was een probleem, géén gezag.quote:Op zondag 18 december 2005 20:35 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Beschikte Iran maar over het militair inzicht van Macchiavelli, dan waren er veel minder moeilijkheden in die regio.
Macchiavelli hechtte geen belang aan buskruit en geschut.quote:Op zondag 18 december 2005 20:50 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Inzicht had hij wel, maar de praktijk was een probleem, géén gezag.
Precies mijn gedachten.quote:Op zondag 18 december 2005 20:55 schreef Ringo het volgende:
Ik denk nog steeds dat Iran, als centraal gelegen, dominant, niet-Arabisch land met een zeer jonge bevolking die snakt naar bevrijding uit haar keurslijf, een zeer belangrijke rol KAN spelen in het liberaliseringsproces van de islam; maar als ik zie wat die president daar (wiens naam ik niet kan onthouden) voor streken uithaalt, vrees ik het ergste. Hij beroept zich op een islamitisch nationalisme dat juist gericht is TEGEN iedere vernieuwing. Als hij de Iraanse jeugd (70-80 % van de bevolking is onder de 30 jaar) weet te overtuigen van zijn woeste ideeën, wordt het land vanzelf een politieke en militaire tijdbom.
Exact. Iran staat op het breekpunt van haar geschiedenis, en daarmee de geschiedenis van de gehele islamitische wereld. Vooralsnog weet ik niet hoe die Adjiemeblabla (quote:Op zondag 18 december 2005 21:50 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
Als Iran vanuit de praktijk de Ayatollahs omver zou werpen en daarmee zou zeggen: die islamitische revolutie heeft ons ipv het paradijs alleen maar ellende gebracht, dan is dat de doodsteek voor de praatjes van de Bin Ladens en Mohammed Bouyeries overal ter wereld. Net zoals het in elkaar klappen van de Sovjet-Unie het einde van het communisme als reeel alternatief betekende.
In de US nog wel volgens mij. In NL niet.quote:Op zondag 18 december 2005 19:37 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Verdomd, als het niet waar isTis wel een oude bijbel, wordt dit nog steeds zo gedaan? ook in Nederland?
Mischien is dat juist wel wat ie wil, mischien beter gewoon negeren, dat land ligt toch al helemaal op z'n gat. Dit hittepetitje zal het niet lang maken, de binnenlandse problemen zullen hem vanzelf inhalen.quote:Op zondag 18 december 2005 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
"met een klap terug in de tijd".
jammer maar wel reden voor vooruitstrevende landen dit soort achterlijk geblaat links of rechts te laten liggen. laat het land maar eens met embargo's en zeer strenge controle op import bloeden vanwege hun idiote president. mondiaal graag, ieder normaal denkend land weet dat hij gestoord is.
Ik zal er wel teveel achterzoeken, maar ik vind het toch iets merkwaardigs. Waarom die bevestiging, als de bijbel (of koran) ''heilig'' is, dan wordt het een pleonasme. Of zouder er nog andere niet-heilige versies zijn.quote:Op zondag 18 december 2005 22:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de US nog wel volgens mij. In NL niet.
Je weet wanneer religie het best gedijt. In tijden van dreiging, tijdens oorlogen, armoede, epidemieen, kortom wanneer het leven zelf onzekerder wordt. Andersom is ook waar. De ontkerkelijking van West Europa liep praktisch parallel met de stijgende welvaart. Als de nood minder hoog is gaan mensen vanzelf op zoek naar minder dwingende alternatieven.quote:Op zondag 18 december 2005 20:55 schreef Ringo het volgende:
Al met al is het toch een vreemde en tamelijk bedreigende situatie: Iran dat zich meer dan ooit profileert als islamitisch gidsland en met provocerende uitspraken over de holocaust 'Europa' uit de tent probeert te lokken. Alsof ze nog geen vijanden genoeg hebben.
Ik denk nog steeds dat Iran, als centraal gelegen, dominant, niet-Arabisch land met een zeer jonge bevolking die snakt naar bevrijding uit haar keurslijf, een zeer belangrijke rol KAN spelen in het liberaliseringsproces van de islam; maar als ik zie wat die president daar (wiens naam ik niet kan onthouden) voor streken uithaalt, vrees ik het ergste. Hij beroept zich op een islamitisch nationalisme dat juist gericht is TEGEN iedere vernieuwing. Als hij de Iraanse jeugd (70-80 % van de bevolking is onder de 30 jaar) weet te overtuigen van zijn woeste ideeën, wordt het land vanzelf een politieke en militaire tijdbom.
Gevaarlijk.![]()
Tja, zo rond 1500. Hij hechte ook meer aan het idee dat een Leider/Prins gesteund werd door zijn mensen. En terecht. Zie het Byzantijnse rijk.quote:Op zondag 18 december 2005 21:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Macchiavelli hechtte geen belang aan buskruit en geschut.
ook dat werd geroepen in de aanloop naar de Irak oorlog en zoals bleek totaal onzinnig omdat Irak noch kernwapens noch de faciliteiten noch de plannen had. net zoals Iran nu die overigens volledige medewerking verleend aan het IAEA.quote:Op zondag 18 december 2005 20:01 schreef Godslasteraar het volgende:Iran ontdoen van de mogelijkheid kernwapens te verkrijgen is daarentegen een zonder meer noodzakelijk. En alstublieft ook meteen Pakistan ontdoen van zijn wapens, moet mogelijk zijn.
hoe denk jij dat de overige wereld zal reageren als iran israel nuked?quote:Op maandag 19 december 2005 00:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
ook dat werd geroepen in de aanloop naar de Irak oorlog en zoals bleek totaal onzinnig omdat Irak noch kernwapens noch de faciliteiten noch de plannen had. net zoals Iran nu die overigens volledige medewerking verleend aan het IAEA.
Pakistan heeft zojuist gemeld Iran te verdedigen in geval van Amerikaanse aggressie![]()
Voor mijn beurt: dan hebben we de spreekwoordelijke poppen aan het dansen.quote:Op maandag 19 december 2005 00:39 schreef zoalshetis het volgende:
hoe denk jij dat de overige wereld zal reageren als iran israel nuked?
Dat is nogal een nutteloze vraagstelling aangezien Iran geen nukes heeft.quote:Op maandag 19 december 2005 00:39 schreef zoalshetis het volgende:hoe denk jij dat de overige wereld zal reageren als iran israel nuked?
mijn 'doom scenario' was gewoon een vraag. maar houd jij ook rekening met de realiteit?quote:Op maandag 19 december 2005 00:51 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Dat is nogal een nutteloze vraagstelling aangezien Iran geen nukes heeft.
Bovendien zal een land als Iran ze nooit gebruiken omdat ze dan verzekerd zijn van een massale nucleare tegenaanval van zowel Israel als de VS..
Jouw "doom scenario" is dus komplete flauwekul
de realiteit is dat Israel de oorlog tegen Iran heeft geplanned, Israel de iraanse energie centrale wil bombarderen, Israel hun leger in paraatheid heeft gebracht voor een oorlog tegen Iran.quote:Op maandag 19 december 2005 00:54 schreef zoalshetis het volgende:mijn 'doom scenario' was gewoon een vraag. maar houd jij ook rekening met de realiteit?
Zoveel onzin in één post kom je niet gauw tegen.quote:Op maandag 19 december 2005 01:10 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
de realiteit is dat Israel de oorlog tegen Iran heeft geplanned, Israel de iraanse energie centrale wil bombarderen, Israel hun leger in paraatheid heeft gebracht voor een oorlog tegen Iran.
Kortom. ISRAEL IS DE AGGRESSOR
mocht na dat bombardement op die Iraanse energiecentrale en mogelijke meltdown en radiatie vervuiling iemand besluiten die gunst ( het forceren van de derde wereld oorlog ) te retourneren door een atoombom op Tel Aviv dan is dat hun fokking verdiende loon en een flink deel van de wereld zal dat toejuichen.
Let wel dat ook Putin onlangs zichzelf tot de verdediger van de Islamitische landen heeft verklaard.
De vraag aan jou is, wil je dat de joden het zover laten komen ?
projectie..quote:Op maandag 19 december 2005 01:15 schreef Pracissor het volgende:
Zoveel onzin in één post kom je niet gauw tegen.
Iran dat zijn raketten met "dood aan Israël" spandoeken paradeert is niet agressief bezig zeker.quote:Op maandag 19 december 2005 01:47 schreef Fonkmeistah het volgende:
Bovendien is je gezonde mening uitten niet vergelijkbaar met het plannen en voorbereiden van luchtbombardementen op civiele voorzieningen van een soevereigne staat. Kortom het is en blijft Israel die overduidelijk de Aggressor is.
Getuige je houding moet je de energie toevoer richting die anti-semitistische bron binnen in jou eens opschorten want je bent niets meer en minder dan wat je zelf loopt te verkondigen over Israël.quote:Op maandag 19 december 2005 01:47 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
projectie..
Israel blijf ondanks alle schmoesjes in de wereld gewoon een illegale neo koloniale bezetting. De Aggressor dus.
Iraanse steun aan palestijns verzet is dus net zo gerechtvaard als engelse steun aan nederlands verzet tijdens duitse bezetting.
Bovendien is je gezonde mening uitten niet vergelijkbaar met het plannen en voorbereiden van luchtbombardementen op civiele voorzieningen van een soevereigne staat. Kortom het is en blijft Israel die overduidelijk de Aggressor is.
Nederlands verzet blies geen discotheken vol met pubers in Aken op, noch stadsbussen in Berlijn.quote:Op maandag 19 december 2005 01:47 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Iraanse steun aan palestijns verzet is dus net zo gerechtvaard als engelse steun aan nederlands verzet tijdens duitse bezetting.
Nee, dat is in de 1e plaats te danken aan de ayatollahs die met vervalsde verkiezingen een ultra-conservatief met 2 hersencellen als puppet aan de macht geholpen hebben.quote:Op zondag 18 december 2005 22:55 schreef NorthernStar het volgende:
de bevolking daar weer meer teruggrijpt naar het bekende, dwz een radicalere vorm van Islam, dan vijf à tien jaar terug. De roep om hervormingen verstompt en dat is in de eerste plaats te wijten aan "Axis of Evil" rethoriek en de militaire dreiging vanuit Washington.
Ik wil je op onwaarheiden berustte wereldbeeld niet te hard aanpakken, maar de Holocaust was wel degelijk een 100% westerse aangelegenheid met geen of te verwaarlozen inbreng van de Islamitische wereld/medemens. Hoogstens waren er 3 of 4 Moslims blij met de hoge straf die de Joden moesten betalen destijds, maar zo arrogant als het westen kan zijn, zo hard is het gevallen in de jaren 40-45, hoogmoed komt voor de val, daarom denk ik dat het niet lang kan duren voordat Amerika hetzelfde verdiende lot ondergaat.quote:Op maandag 19 december 2005 07:28 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Nederlands verzet blies geen discotheken vol met pubers in Aken op, noch stadsbussen in Berlijn.
Die misselijkmakende lafheid is voor behouden aan de hoeders van de islam.
idd een westerse aangelegenheid. daarnaast waren hitler en zijn vriendjes ook slim om de hoocaust lange tijd verborgen te houden.quote:Op maandag 19 december 2005 08:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil je op onwaarheiden berustte wereldbeeld niet te hard aanpakken, maar de Holocaust was wel degelijk een 100% westerse aangelegenheid met geen of te verwaarlozen inbreng van de Islamitische wereld/medemens. Hoogstens waren er 3 of 4 Moslims blij met de hoge straf die de Joden moesten betalen destijds, maar zo arrogant als het westen kan zijn, zo hard is het gevallen in de jaren 40-45, hoogmoed komt voor de val, daarom denk ik dat het niet lang kan duren voordat Amerika hetzelfde verdiende lot ondergaat.²
.........quote:Op maandag 19 december 2005 08:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil je op onwaarheiden berustte wereldbeeld niet te hard aanpakken, maar de Holocaust was wel degelijk een 100% westerse aangelegenheid met geen of te verwaarlozen inbreng van de Islamitische wereld/medemens. Hoogstens waren er 3 of 4 Moslims blij met de hoge straf die de Joden moesten betalen destijds, maar zo arrogant als het westen kan zijn, zo hard is het gevallen in de jaren 40-45, hoogmoed komt voor de val, daarom denk ik dat het niet lang kan duren voordat Amerika hetzelfde verdiende lot ondergaat.²
De nederlaag van Hitler betekende ook de nederlaag van de conservatieven, en een, bloedige duur betaalde overwinning van de democratie en mensenrechten zoals verwoord in de algemene verklaring van de rechten van de mens.quote:The Nazis were at their most efficient in establishing a climate of fear and convincing average Germans that even chance criticisms would be picked up by the Gestapo's all-hearing ear. There was no such thing as a harmless joke. Schoolteachers, before grading essays, made sure to look over the main Nazi newspaper, fearful lest they criticize material that had been plagiarized from its articles.
Evans notes that the Gestapo, contrary to legend, was not made up of fanatical Nazis. Most of its members were career policemen who had joined the force during the Weimar period or even earlier. Of the 20,000 Gestapo officers serving in 1939, only about 3,000 belonged to the SS.
The Nazis tried to transform every aspect of German life, from music to sports to garden design. Brownshirts confronted women on the street wearing too much makeup- the new German woman was expected to rely on exercise to create a natural glow - and sometimes snatched cigarettes from their painted lips........
The Third Reich in Power, 1933-1939 - Richard J. Evans.
Onpopulaire beredenatie Tiesemans!quote:Op maandag 19 december 2005 02:46 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Getuige je houding moet je de energie toevoer richting die anti-semitistische bron binnen in jou eens opschorten want je bent niets meer en minder dan wat je zelf loopt te verkondigen over Israël.
Immers in de geschiedenis voor Christus, een (bewezen doormiddel van archeologische opgravingen o.a gouden munten ect.) koninkrijk geregeerd door een soevereine vorst,
om vervolgens honderden jaren later buit gemaakt te worden na verschillende oorlogen, door Arabieren die de boel op voorbedachte rade met moskeëen ontheiligen om vervolgens nog eens te gaan roepen dat het van hen is en was..
Welke 'slaven' denk jij dat de Egyptenaren misbruikte om hun 'wereldwonder' te bouwen ?...
Juistem het Joodse Volk.
En als onderdeel van Here God's belofte (te vinden in bijv de Bijbel) zou Hij hen naar een door Hem gekozen en beloofd land brengen. (Mozes)
Het is Immers Zijn wereld endus zondermeer Zijn midden-oosten..
En wie kan Hem tegenspreken hierin !
Vele eeuwen later word de belofte van een eigen land, waar Here God hun persoonlijk zal bewaken, notabene door een aantal van hun (eeuwige) 'vijanden" bewerktstelligd afkomstig uit het westen...
Hoezo is Here god niet allmachtig ?
Uit het beloofde Joods land na de tuchting van het volk met Zijn gunst gaat niemand met Joods bloed, tot aan de voleinding van de wereld tegen Zijn wil weg.
Vijanden hebben de belofte geprobeerd te vernietigen maar zijn met duizenden tegelijk neergeslagen ten rotting in de woestijn.
Het Jaloerse Iran zal z'n goddeloze tanden stukbijten op Zijn uitverkoren volk.
Evenals de niet erg bekende doch machtige "anti-joodse" lobby in de vorm van Rusland, China, Engeland en Frankrijk...
Nee hoe plank voor je kop hé fonk... Je lijkt Greta wel...
Zwart/wit-denken komt ook ergens vandaan. Zwart-wit denken wordt juist in dit conflict heel duidelijk opgelegd. "Alleen wij hebben recht op het Heilige Land, want God heeft het zelf gezegd".quote:Op maandag 19 december 2005 12:47 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Onpopulaire beredenatie Tiesemans!
Toch geloof ik er wel in.
![]()
Wat overigens bepaald beleid van de joden Israëlische regeringniet goedkeurt !!!
En de reactie van de palastijen Palestijnse onrustzaaiers ook niet!!!
[hoe begrijpelijk ook vanuit beide hun perspectief gezien]
met zwart/wit denken gaat iederen de fout in.
Het is gewoon de Christelijke variant van de fanatieke Moslim-gedachtengang.quote:Op maandag 19 december 2005 12:47 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Onpopulaire beredenatie Tiesemans!
Toch geloof ik er wel in.
![]()
quote:Het is Immers Zijn wereld endus zondermeer Zijn midden-oosten..
En wie kan Hem tegenspreken hierin !
quote:Het Jaloerse Iran zal z'n goddeloze tanden stukbijten op Zijn uitverkoren volk.
Ja, toen had het inderdaad zijn waarde nog allerminst bewezen.quote:
Wat heeft het Byzantijnse Rijk hiermee te maken?quote:Zie het Byzantijnse rijk.
Als er een goed voorbeeld is van een agressieve kolonialistische staat, is het Pakistan. Wees maar blij met het monsterverbond.quote:Op maandag 19 december 2005 00:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
Pakistan heeft zojuist gemeld Iran te verdedigen in geval van Amerikaanse aggressie![]()
Het lichtpuntje aan deze stelling van Pakistan, is dat de VS nu verzekerd zijn van de steun van de Bengalenquote:Op maandag 19 december 2005 15:04 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als er een goed voorbeeld is van een agressieve kolonialistische staat, is het Pakistan. Wees maar blij met het monsterverbond.
Waarom is het door katholieken opblazen van pubs vol jongeren in Birmingham, Guildford of Londen minder laf?quote:Op maandag 19 december 2005 07:28 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:
[..]
Nederlands verzet blies geen discotheken vol met pubers in Aken op, noch stadsbussen in Berlijn.
Die misselijkmakende lafheid is voor behouden aan de hoeders van de islam.
Net zo, alleen sprongen er lang niet zoveel katholieken in de bres om de wandaden van de IRA goed te praten.quote:Op maandag 19 december 2005 15:27 schreef Doderok het volgende:
[..]
Waarom is het door katholieken opblazen van pubs vol jongeren in Birmingham, Guildford of Londen minder laf?
Nederland was laf en ging "neutraal" door het leven gedurende 40-45, hoeveel Joden zijn er wel niet aangegeven en verraden door hun "sympathieke" Hollandsche buurman in ruil voor een knijpkat van de bezetters? Wel 1000den! Daar zou ik niet zo trots op zijn.quote:Op maandag 19 december 2005 09:51 schreef SpuitSnuit het volgende:
[..]
idd een westerse aangelegenheid. daarnaast waren hitler en zijn vriendjes ook slim om de holocaust lange tijd verborgen te houden.
Hoeveel joden wonen er nú nog in Marokko?quote:Op maandag 19 december 2005 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Marokko heeft ten minste wel degelijk echte bescherming gegeven aan de Joden, de Marokkanen waren niet om te kopen met een knijpkat, en de koning was ook niet gevlucht naar Engeland.
Meer dan er in nederland wonenquote:Op maandag 19 december 2005 22:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoeveel joden wonen er nú nog in Marokko?
En laten we het hier maar niet over de heldendaden van het Marokkaanse koningshuis hebben. Daar hebben ze in Marokko zelf een waarheidscommissie voor in het leven geroepen.
Ik denk dat het enthousiasme van veel juichende Palestijnen e.d. ook te verklaren is door een dergelijke gedachtengang.quote:Op maandag 19 december 2005 15:42 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Net zo, alleen sprongen er lang niet zoveel katholieken in de bres om de wandaden van de IRA goed te praten.
Edit: Er waren wel mensen die het geweld van de IRA wel goedpraatten, clubjes zoals het Ierland Komite, maar die deden dat niet uit religieuze overtuiging. Ze wilden gewoon graag Engeland zien verliezen. Diezelfde nuttige dwazen die je nu de koppensnellers in Irak ziet toejuichen. Ze delen de ideologie niet, maar zien alles en iedereen die tegen het westen vechten als OK.
Bron?quote:Op maandag 19 december 2005 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nederland was laf en ging "neutraal" door het leven gedurende 40-45, hoeveel Joden zijn er wel niet aangegeven en verraden door hun "sympathieke" Hollandsche buurman in ruil voor een knijpkat van de bezetters? Wel 1000den! Daar zou ik niet zo trots op zijn.
Doe eens een statistisch onderzoekje naar gedeporteerde joden, aangesloten leden aan de waffen SS, aanhang van de NSB, en het aantal aangesloten leden in de verzetsgroepen in verhouding tot het inwoneraantal in Nederland.quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bron?
Je kletst hier namelijk chronisch uit je nek, maar dat weet je zelf ook wel, he?
Die neutraliteit verloren we op 10 mei 1940quote:Op maandag 19 december 2005 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederland was laf en ging "neutraal" door het leven gedurende 40-45.²
En nu dezelfde ideologie uit 40-45 aan de macht is in Iran en wapens ontwikkelt die in een middag doen wat de nazi's jaren kostte kiest BSB daar partij voor. Terwijl Nederland er net zo bij staat te kijken en mompelt over een scherpe veroordeling door de EU.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Doe eens een statistisch onderzoekje naar gedeporteerde joden, aangesloten leden aan de waffen SS, aanhang van de NSB, en het aantal aangesloten leden in de verzetsgroepen in verhouding tot het inwoneraantal in Nederland.
Daaruit blijkt dat de Nederlandse rol tijdens WO-II ronduit twijfelachtig is te noemen.
Ofschoon BSB zijn stelling hier heel bot/grof (Theo van Gogh zou trots op hem zijn geweest) neerzet. Bevat zijn boodschap wel enige toegevoegde waarde.
Of wil je soms beweren dat Nederland heldhaftig verzet heeft geboden ten tijde van de bezetting ? Die rol lijkt me eerder weggelegd voor de Oost Europeese/Balkan landen.
Ik ben helemaal niet blij met de ontwikkelingen in Iran (zelfs verre van).quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:13 schreef CeeJee het volgende:
En nu dezelfde ideologie uit 40-45 aan de macht is in Iran en wapens ontwikkelt die in een middag doen wat de nazi's jaren kostte kiest BSB daar partij voor. Terwijl Nederland er net zo bij staat te kijken en mompelt over een scherpe veroordeling door de EU.
Daar heb je ook gelijk in. Daarvoor zei ik bewust dat je geen schone handen kunt houden in deze discussie. Probeer anders maar eens in Turkije openlijk te praten over de genocide op de Armeniers. En daar krijg je de kous in je nek. Uitspraken van sommige landen/mensen staan soms haaks op de realiteit. Alleen in het kader om middels geschiedvervalsing en populisme om hun eigen voetstuk op te poetsen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:42 schreef zoalshetis het volgende:
het bestaan van palestina ontkennen door een president is niet vergelijkbaar met de uitlatingen van deze iraanse president. mi.
Ik kan geen enkele objectieve reden bedenken waarom de Israelische grenzen in 1967 heiliger zijn dan de Vietnamese. Dat een hoop mensen er veel meer stennis over maken is een feit, maar dat is om hun eigen agenda's een hand te helpen, niet omdat het een uniek onovertroffen onrecht is.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat een waardeloze vergelijking... Speelt wel iets meer dan een lap grond alleen. Water voorziening, volwaardig burgerschap, religie, internationale politiek omtrent het probleem... gevaarlijke mix.
na de oorlogen hebben de israelisch zich bufferzones toegeeigend. dat is heel normaal na een gewonnen oorlog. en na de eerste oorlog is nog twee keer gebleken dat het niet alleen normaal, maar ook zeer nuttig was.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:52 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele objectieve reden bedenken waarom de Israelische grenzen in 1967 heiliger zijn dan de Vietnamese. Dat een hoop mensen er veel meer stennis over maken is een feit, maar dat is om hun eigen agenda's een hand te helpen, niet omdat het een uniek onovertroffen onrecht is.
Hangt van de onderdrukking, slachtofferrol af. ? Of had je soms atoombommen op Ierland of op Spaans Baskenland willen gooien ?!?. Ik denk dat je beter de oplossing kunt zoeken en de bereidwilligheid dat mensen naast elkaar willen wonen. En wat dat laatste betreft heeft het hele conflict een resolute wending genomen door het plaatsten van die muur. Maar het doden van (onschuldige ?!) burgers lijkt me geen goede verstandhouding om de betrekkingen op een verdienstelijke manier voort te zetten.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:46 schreef CeeJee het volgende:
Na 1948 bestond Palestina inderdaad niet meer, het origineel Palestijns gebied was bezet door Israel, Egypte en Jordanie. Zuid-Vietnam bestaat ook niet meer, mag ik daar nu bussen voor opblazen of met atoombommen gooien ?
is dat zo?quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Misschien niet direct ontopic. Maar waarom mag de Holocaust niet ontkent worden en de Armeense genocide wel?
Gaan de Turken dan ook weer terug naar kazach/oezbeki/tatsjiki-stan? En de Arabieren terug naar Saoedie Arabië? Het Israel van de Joden is door vele culturen en vreemde volkeren bezet geweest, en nu hebben ze zelf weer de overhand. Net zo goed als de Spanjaarden ook Spanje heroverd hebben op de moren hebben de Joden hun land recent heroverd op de Arabieren.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee is inderdaad niet vergelijkbaar maar beiden even verwerpelijk.
De suggestie van die man om Israel te verhuizen naar Duitsland of Oostenrijk vond ik dan wel weer aardig. Ondoenlijk maar daarom niet minder raak.
Niemand heeft zoveel problemen ermee wanneer de Armeense genocide door Turkije wordt ontkend als wanneer de Holocaust zou ontkend worden.quote:
Hangt van het land af waar je deze uitspraken doet. Zoek maar eens op wikipedia (holocaust) en in welke landen de ontkenning strafbaar is. Maar andersom moet je ook denken in economisch/EU gewin.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Misschien niet direct ontopic. Maar waarom mag de Holocaust niet ontkent worden en de Armeense genocide wel?
Nee, dat mag nooit.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:46 schreef CeeJee het volgende:
Na 1948 bestond Palestina inderdaad niet meer, het origineel Palestijns gebied was bezet door Israel, Egypte en Jordanie. Zuid-Vietnam bestaat ook niet meer, mag ik daar nu bussen voor opblazen of met atoombommen gooien ?
In C&H was deze discussie al een tijdje bezig. Voor mij ligt de grens bij de vraag of de gebeurtenis in kwestie in het land zelf heeft plaatsgevonden en of er nog mensen die erbij betrokken waren in leven zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef Triggershot het volgende:
ok, maar hoe zit het dan met de iraanse president, wordt hij gestraft voor zijn uitspraken?quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niemand heeft zoveel problemen ermee wanneer de Armeense genocide door Turkije wordt ontkend als wanneer de Holocaust zou ontkend worden.
Het is vrij raar idd om te verwachten dat volkeren zich moeten gaan houden aan de grenzen van een niet bestaand nulpunt in de geschiedenis. Volkeren zijn altijd in beweging geweest.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gaan de Turken dan ook weer terug naar kazach/oezbeki/tatsjiki-stan? En de Arabieren terug naar Saoedie Arabië? Het Israel van de Joden is door vele culturen en vreemde volkeren bezet geweest, en nu hebben ze zelf weer de overhand. Net zo goed als de Spanjaarden ook Spanje heroverd hebben op de moren hebben de Joden hun land recent heroverd op de Arabieren.
En volkeren verdwijnen ook. Het idee dat die palestijnen werkelijk arabieren zouden zijn is lachwekkend.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is vrij raar idd om te verwachten dat volkeren zich moeten gaan houden aan de grenzen van een niet bestaand nulpunt in de geschiedenis. Volkeren zijn altijd in beweging geweest.
Nee de Iraanse president zal hoogstwaarschijnlijk niet gestraft worden. Hij kan misschien alleen terug gefloten worden door de geleerden commissie van Iran of van de wakers van de Islamitische regime in Iran na internationaal druk van bijvorobeeld een Moslimlanden conferentie of wat dan ook. Maar aangezien zijn uitspraken niet strafbaar zijn op Iraans bodem zullen er vanuit binnenland geen reacties of gevolgen hebben lijkt me.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok, maar hoe zit het dan met de iraanse president, wordt hij gestraft voor zijn uitspraken?
kan me nauwelijks voorstellen dat dit geen geldend gedachtengoed is in iran (zal me vanwege het topic beperken) het zal dat wel zo zijn dat dit binnenskamers vaker gezegd wordt.
overigens gaat het natuurlijk ook om de context. als je eerst zegt dat armenië van de kaart geveegd dient te worden terwijl je lekker sleutelt aan kernwapens, dan de armeense genocide ontkent, dan telt het wel wat zwaarder vind ik.
ik denk dat je die stappen ook kan zetten (en gezet worden) bij het ontkennen van de armeense genodicequote:Op dinsdag 20 december 2005 11:18 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb niet over de context ik heb het over ut algemeen. Neem bijvoorbeeld een westerse journalist. Als hij Armeense genocide zou ontkennen zou er heel wat commotie onstaan in de media en onder de mensen. Maar wanneer iemand de holocaust zou ontkennen/ in twijfel trekken kunnen er rechtelijk stappen ondernomen worden is het niet?
Met evenveel aand8 als voor een holocaust ontkenner en even zware straffen met internationaal goedkeuring?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat je die stappen ook kan zetten (en gezet worden) bij het ontkennen van de armeense genodice
ik weet niet of je over gradaties kan spreken in dit soort gevallen, maar misschien was de verschrikking anders? het aantal slachtoffers? maar daarmee begeef ik me op glad ijs.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met evenveel aand8 als voor een holocaust ontkenner en even zware straffen met internationaal goedkeuring?
In landen waar deze officieel erkend wordt wel. In Nederland niet dus.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat je die stappen ook kan zetten (en gezet worden) bij het ontkennen van de armeense genodice
nederland erkent de armeense genocide niet?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In landen waar deze officieel erkend wordt wel. In Nederland niet dus.
Aantal slachtoffers zou over de miljoen zijn. En de verschrikkingen? Ja vermoord, gemarteld en families uitgeroeit he. Voor een Armeen is dat erger dan de hele joodse holocaust bij elkaar. Maar hun genieten van compensaties en excuses etc. Laat staan officiele wetten die hun in bescherming nemen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet of je over gradaties kan spreken in dit soort gevallen, maar misschien was de verschrikking anders? het aantal slachtoffers? maar daarmee begeef ik me op glad ijs.
misschien dat de armeniërs wereldwijd wat meer ruchtbaarheid aan de ontkenning moeten geven dan. ze hebben een goed voorbeeld hoe je er juridische stappen tegen zet.
zoiets had ik gehoord.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nederland erkent de armeense genocide niet?![]()
vreemde zaak. zou de armeense overheid eens wat meer ruchtbaarheid aan moeten geven. of zijn ze bang voor de reactie van de turken?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aantal slachtoffers zou over de miljoen zijn. En de verschrikkingen? Ja vermoord, gemarteld en families uitgeroeit he. Voor een Armeen is dat erger dan de hele joodse holocaust bij elkaar. Maar hun genieten van compensaties en excuses etc. Laat staan officiele wetten die hun in bescherming nemen.
ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zijn ze bang voor de reactie van de turken?
Gaat er om dat de joden (op de groep die daar al aanwezig was na) daar feitelijk niets te zoeken hadden op wat bijbels gelul na. Maar ja, wij moesten ze ergens kwijt he? Afrika vonden ze niks dus dan maar Israel.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Gaan de Turken dan ook weer terug naar kazach/oezbeki/tatsjiki-stan? En de Arabieren terug naar Saoedie Arabië? Het Israel van de Joden is door vele culturen en vreemde volkeren bezet geweest, en nu hebben ze zelf weer de overhand. Net zo goed als de Spanjaarden ook Spanje heroverd hebben op de moren hebben de Joden hun land recent heroverd op de Arabieren.
De Armeense overheid doet in eigen land een hoop. Monumenten e.d. Het leeft daar ook onder de mensen. Het is doorgaans één van de eerste dingen die je leert van een Armeniër over zijn volk. Het gevoel onrecht aangedaan te zijn zit ook erg diep.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vreemde zaak. zou de armeense overheid eens wat meer ruchtbaarheid aan moeten geven. of zijn ze bang voor de reactie van de turken?
In feite heeft die knakker van Iran wel een beetje gelijk met zijn "waarom is het toen niet in Duitsland/Oostenrijk neergezet?". Maar dat is een gepasseerd station inmiddels.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Gaat er om dat de joden (op de groep die daar al aanwezig was na) daar feitelijk niets te zoeken hadden op wat bijbels gelul na. Maar ja, wij moesten ze ergens kwijt he? Afrika vonden ze niks dus dan maar Israel.
Die vergelijkingen van jou lopen behoorlijk mank....
Omdat bepaalde joden het unieke karakter van de holocaust in stand willen houden. Om dezelfde reden willen bepaalde joden zo min mogelijk aandacht geven aan de niet joodse slachtoffers van WOII.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |