Nerdmans | vrijdag 9 december 2005 @ 09:22 |
Als vervolg op: Hoe verkrijg ik 250 pk? Het gaat om een Seat Ibiza Cupra De keuze is ondertussen gemaakt en de auto is van 156 pk naar een 200-210 pk opgewaardeerd. -aanpassen mtotrmanagement (chip) -andere dumpvalve -carbon lucht inlaatsysteem -Foam luchtfilter De remmen zij ook onderhanden genomen -Brembo race schijven -speciale remblokken Verder ligt er voor en achter pirelli p zero nero onder Deze aanpassingen hebben er voor een leuk budget ( ongeveer 2.200,00 euro) een giftig karretje van gemaakt. Ondanks mijn eerdere uitspraak dat ik overig budget zou bewaren voor de aanschaf van een suub sti, ga ik hier op teug komen. Aangezien ik in 2006 een auto van de zaak ga rijden, heb ik besloten om de Seat aan te houden en er een projectje van te maken. Ik heb een gesprek gehad met C&E turbo parts en zij kunnen een andere turbo monteren. Samen met een aantal aanpassingen is het vermogen op te schroeven naar een veilige 280 pk. Zij zullen enkele onderdelen moeten vervangen en tevens het management moeten aanpassen. Om dit alles goed op de weg te krijgen wil ik enkele stabilisator stangen laten monteren en de auto voorzien van een andere ophanging. Tevens denk ik eraan om een sterkere as te gaan gebruiken. De intercooler krijgt het zwaar, dus voor de intercooler komt er een speciaal koelsysteem. Nter cooling, waarbij zeer koude co2 op de intercooler wordt gespoten. Als dat alemaal rond is ga ik mijn oude audio systeem inbouwen. Wat ik al eens eerder heb gedaan in mijn oude laguna, in een ander topic. Nou.... ik heb de planning voor 2006 klaar. Nu alles gaan uitvoeren! De liefhebbers kunnen zo af en toe eens een kijkje komen nemen in het topic en de typische fok älsikmaarcommentaarkangeven""ers mogen natuurlijk het topic komen vervuilen met moraalverhalen en negatieve feedback. Oftewel your average new topic. Zo de basis is gelegd op naar een wel erg pittige Seat. De auto 2 filmpjes, oude laguna als vergelijk http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/70-120 in 3.MPG http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/0-110.MPG de seat http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/60-110 in 2.MPG [ Bericht 32% gewijzigd door ThaFreak op 26-12-2005 16:22:28 ] | |
_Liquid_ | vrijdag 9 december 2005 @ 09:30 |
wegbrengen naar tunebedrijf je zegt "ik wil 250pk'' weekje need for speed underground spelen (om te oefenen uiteraard) week later ophalen stoere stoplicht sprintjes doen | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 09:39 |
Seat Ibiza, hahahahaha, kinderauto! Ik zou voor een Pontiac Firebird V8 gaan met 320 PK of een Ford Probe 24V 168 PK en deze tunen. Vooral de Ford Probe staat bekend om z'n lichte gewicht en uiterst strakke body! Prebuilt for speed dus... | |
.elxmetalhead | vrijdag 9 december 2005 @ 09:40 |
ja amerikanen zijn idd vetter, maja kosten he vooral wegenbelasting..... maja je hebt wel smaak zie ik ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 9 december 2005 @ 09:44 |
quote:Weet je wat het is.. Iedereen kan wel met zo'n bla bla verhaal komen. Het gaat om de lol van het tunen. Als ik t echt voor t zeggen had kwam er een toyata supra met een 2 jz gte blok, maar dat is nu niet het verhaal. Ik heb nu eenmaal een Seat Ibiza, wat ik overgens zelf een erg leuk karretje vind. Een bekendevan me heeft de body van een Fiat panda gekocht en daar een turbo blok van een renaultje 5 ingelepeld. Iedereen kan daar wel een lolletje van maken, maar die gozer heeft echt een enorm gave bak( ja een panda dus). Maar goed ik zie jouw topic over je 168 pk ford wel voorbijomen over een jaar of wat, lijkt me idd een mooie auto om eens flink onder handen te nemen. | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 09:44 |
Even op marktplaats kijken. Die Probes gaan momenteel voor dumpprijzen de deur uit! De probes zijn maar 1250 KG trouwens voor de V6 24V!! De wegenbelastig valt dus nog wel te behappen toch? De Pontiacs zijn 200 KG zwaarder, maar hebben wel een shitload meer PK's natuurlijk. | |
Tommeh | vrijdag 9 december 2005 @ 09:48 |
quote:Ze zijn dan ook lelijk... | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 09:53 |
quote:Probes lelijk! Jij bent de eerste die ik dit hoor zeggen, hahahaha, maarja, so be it! | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 09:58 |
quote:Maar het tuneobject op zich moet het natuurlijk wel waard zijn....Je gaat een botsauto toch ook geen 200 PK geven of wel, ik bedoel, what's the point!?! | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 9 december 2005 @ 10:08 |
quote:ben jij Probe geil? ![]() | |
cyberbull | vrijdag 9 december 2005 @ 10:12 |
ben erg benieuwd naar je eindresultaat. ik heb verder niet in andere topics gekeken van je maar heb je ook ergens pics online van die seat van je? met een Ibiza kun je leuke dingen doen alsje er wat geld in steekt...bodykitje hier en een verfje daar....dit dat en hoppa vet karetje... | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 10:12 |
quote:On the 7th day, GOD created the Probe®! | |
kareltje_de_grote | vrijdag 9 december 2005 @ 10:15 |
quote: ![]() in zo'n kinderachtige reactie het een kinderauto noemen. ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 10:17 |
quote:Hoezo? Een Ibiza is toch ook gewoon een kinderauto? Mijn broodtrommel is snotverdikke groter man! | |
Nerdmans | vrijdag 9 december 2005 @ 10:25 |
quote:Flinke broodtrommel ![]() Maar goed je bent geen liefhebber van een de kleinere auto's. . . Wel betje overdone reactie, maar jij je lolletje he? | |
Nerdmans | vrijdag 9 december 2005 @ 10:28 |
quote:Nee ik heb nog geen foto's online. Je ziet er ook nog niets aan hoor, ik heb hem optisch niet gewijzigd. Ik wil eigenlijk alleen maar fuctioneel tunen, het interieur zal wel aangepakt gaan worden. En dan ook hoofdzakelijk audio. Ik zal binnen kort wel een paar kiekjes nemen. | |
kareltje_de_grote | vrijdag 9 december 2005 @ 10:31 |
quote:ohwjah, das waar ook. alleen grote auto's zijn stoer ![]() Moet je iets compenseren dan? Blaat niet zo dom, een ibiza is een leuk autotje en een cupra is een heel leuk autotje, en tuurlijk kan het zijn dat je liever iets groters hebt maar dat zal je vriendin ook wel eens zeggen. | |
Shivo | vrijdag 9 december 2005 @ 10:31 |
Probe bezitter hier <- Ik vind het een erg toffe wagen maar let's face it: je koopt een probe als je geen Corvette betalen kunt ![]() | |
Sandr | vrijdag 9 december 2005 @ 10:35 |
1250 KG trouwens voor de V6 24V!! <--- en dan 169 pk hebben dat vind ik tegen vallen. Toen ik een mazda mx3 1.8v6 reed had ik 139 pk op 1140 kilo en dat kwam ook niet vooruit. En een seat ibiza met zoveel pk klinkt erg vet is weer eens wat anders als de standaard snelle auto's ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 10:36 |
quote:Ja, als stadsauto voor vrouwen ja! Jezus man, gedraag je eens als kerel ipv een mietje met blikken tieten! Natuurlijk does size matter!! and it's all about the motion in the ocean dude! ![]() Typisch een geval van nederlandse zuinigheid, een brakke auto kopen en deze tip-top willen tunen, gewoon geld over de balk smijten dus.... | |
kareltje_de_grote | vrijdag 9 december 2005 @ 10:39 |
quote:Zoals ik al zei, hoef ik geen grote auto te hebben om een kerel te zijn. | |
FunnyName | vrijdag 9 december 2005 @ 10:39 |
quote: ![]() (1250 kilo is niet echt licht trouwens, die Ibi weegt minimaal 100 minder ..) | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 10:48 |
quote:Ja, een Corvette is he-le-maal super natuurlijk! ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 10:50 |
quote:Nee, je bent dan ook geen kerel, k(a)ereltje! | |
Herkauwer | vrijdag 9 december 2005 @ 10:51 |
quote:Ik pas niet in een Corvette ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 10:52 |
quote:Een mx3 is ook een vrouwenbak man, net als een bmw z3! Ga dan voor mx6, dan heb je een wagen! | |
Sandr | vrijdag 9 december 2005 @ 10:54 |
Aangezien snelheid me vrij weinig boeit ben ik overgestapt op een 525 | |
Shivo | vrijdag 9 december 2005 @ 10:56 |
Overigens vind ik helemaal niks mis met een Ibiza Cupra. Dat ding is 10x sneller als mijn probe (werd laatst nog op de snelweg uitgedaagd.. .weinig kans) en is volgens mij een behoorlijke beruchte rally wagen. Ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen tunen... dan kun je een Citroen Saxo ook niet tunen zeker ![]() NOFI, maar mensen die op een Apple werken zijn sowieso minder serieus te nemen ![]() | |
kareltje_de_grote | vrijdag 9 december 2005 @ 10:57 |
quote:jah, want ik vind een seat ibiza een leuke auto ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 10:59 |
quote:Heb je geld over of zo?? BMW 525 is niet echt wat je noemt "budget friendly..." | |
Sandr | vrijdag 9 december 2005 @ 11:01 |
De mx3 was in verzekering even duur en reed op een gegeven moment 1 op 9. De bmw rijd 1 op 10 ongeveer en scheelt alleen in wegenbelasting een aardig bedrag ![]() ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:03 |
quote:En mensen die een Ibiza rijden wel?? ![]() | |
kareltje_de_grote | vrijdag 9 december 2005 @ 11:07 |
quote:wannabee wat? jij met je probe bent hier de corvette wannabee. | |
ToMaSZ | vrijdag 9 december 2005 @ 11:07 |
Developersrus, mag ik vragen wat je zelf rijdt en of je ervaring hebt met amerikanen met veel pk's? Die zijn namelijk over het algemeen nog steeds niet vooruit te branden... (Okee, ik heb laatst een weekje mogen spelen met een charger, en das een onmogelijke bak om volgas mee rechtdoor te rijden ![]() Verder is onderhoud op yanks verschrikkelijk duur en zijn er in NL relatief moeilijk/weinig aftermarket spares te krijgen. Bij mij zou de ibiza de voorkeur genieten, als de jappen buiten beschouwing worden gelaten ![]() | |
Herkauwer | vrijdag 9 december 2005 @ 11:08 |
Hallo jongens, zijn jullie kleine kinderen klaar? Zometeen gaat er nog eentje huilen, kolere... zijn jullie wel oud genoeg voor een rijbewijs? Zo gedragen jullie je zeker niet. | |
Shivo | vrijdag 9 december 2005 @ 11:09 |
quote:Dude, wat voor auto rij je zelf eigenlijk en wat is jouw laatste tune object geweest? | |
Herkauwer | vrijdag 9 december 2005 @ 11:10 |
quote:Neem bijvoorbeeld een Chevrolet Corsica 3.1 V6, rijdt er standaard een Golf GTI uit ![]() ![]() En ja, als je de onderdelen laat overkomen uit de VS scheelt het echt een hoop. Aangezien alle onderdelen voor alle auto's in NL te duur zijn.... | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 9 december 2005 @ 11:11 |
wat een triest topique is dit geworden zeg ![]() volgens mij gaat het over een Ibiza en hoe je die kan/moet tunen. Niet over een veredelde Mazda MX-6 uit 1902 ![]() | |
ToMaSZ | vrijdag 9 december 2005 @ 11:13 |
quote:Laat ik een corsica 2.2 LT en een 3.1 V6 gehad hebben. ![]() ![]() | |
ToMaSZ | vrijdag 9 december 2005 @ 11:16 |
TS: doe eens je topic wat meer x-factor geven met wat mooie platen. Het lijkt me dat er onder je kap al wel wat lekkers zichtbaar moet zijn met de mods die je al hebt gedaan ![]() Plaatjes van je brembo's lijkt me ook wel goed voor de aaibaarheid van het topic ![]() Kortom: waar blijven de foto's ! ![]() | |
Pasl2001 | vrijdag 9 december 2005 @ 11:17 |
het enige wat amerikanen kunnen bouwen is speelgoed autootjes. die zien er van buiten namelijk ook altijd leuk uit maar van binnen is het allemaal goedkoop en slecht afgewerkt plastic. maareh uit een standaard 2,5 24v 6 cilindertje maar 162 pk persen (volgens autoweek) is nou niet echt wat je noemt een prestatie... doet er 8,5 seconden over om op de 100 te komen... en een top van maar 220 km/u. bovendien is het een platgeslagen eskrot.... ik ken een ibiza die heel wat sneller is dan bovengenoemd lor... en het is een nog wel een DIESEL met maar 160pk (gemeten), 452Nm koppel (gemeten), 6 versnellingen, een top van 242 km/u (teller is geijkt) en doet er exact 7,8 seconden over om op de 100 te komen. en dat is nog inclusief wielspin... Laat dat nou net mijn DIESELTJE zijn... om een Fuck Probe een sportwagen noemen... lijkt mij dan niet echt op zijn plaats..... ![]() | |
Herkauwer | vrijdag 9 december 2005 @ 11:18 |
quote:Oh ja, ik weet niet hoe die Europese automatenbak was. Wij hadden de Amerikaanse bak er onder liggen. Met 3 versnellingen en een overdrive, 0-80, 80-160 en 160-180 (begrenzer) ![]() | |
Pasl2001 | vrijdag 9 december 2005 @ 11:21 |
quote:had ik al verteld dat het maar een 1.9 is? | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 9 december 2005 @ 11:22 |
quote:nee, ook niet dat het een turbo is ![]() | |
Sandr | vrijdag 9 december 2005 @ 11:22 |
Kun je ook net zoals een vriend van me heeft gedaan een 535 kopen en er een andere nokkenas onder gooien. Ding had toen iets minder pk's dan de m5 en door de begrenzer eraf te halen een top van rond de 275 | |
ToMaSZ | vrijdag 9 december 2005 @ 11:22 |
quote:Die europese automatenbak was ronduit slaperig. Had ook een volle seconde nodig om te bedenken dat het gas op de bodem zat. Als ie dan z'n kickdown erin smeet was het ook laagvliegen. ![]() Die begrenzer was bij mij op een bepaald moment 'stuk'. Na een paar keer achter elkaar electrische problemen (nieuwe dynamo, verdeler, etc...) vloog het kreng gewoon door naar 220+. Verder ging de teller niet, maar de toerenteller bleef oplopen. Leuke ervaring op de autobahn, maar niet voor herhaling vatbaar op de standaard bandjes ![]() | |
Pasl2001 | vrijdag 9 december 2005 @ 11:24 |
quote:eh nee inderdaad. het is ook maar een standaard turbo. | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:27 |
quote:Ik rijdt momenteel meerder auto's waarvan een getunede Ford Probe V6 naar 250 PK als "cruisetrain" voor naar m'n werk. De torque die deze auto genereerd is best indrukwekkend voor zijn klasse. Celica's, Golfjes en CRX/ en NSX trek ik er met gemak uit bij het stoplicht. Ik heb in het verleden een Pontiac Trans-AM gehad met (getuned) 305 PK's en dit reed super strak, maar het onderhoud werd me te veel van het goede.Ik ben nu van plan om een Firebird, Charger of Mustang te koppen als restauratieobject (heb nu eenmaal een zwak voor Amerikaanse sportauto's). Het gevoel dat je in deze auto's krijgt qua rijplezier vind ik echt ge-wel-dig en niet te evenaren door een Europeaan of Japanner. | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 9 december 2005 @ 11:29 |
quote:Ik ben het wel met je eens hoor ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 9 december 2005 @ 11:29 |
quote:. een NSX ja? ![]() ![]() | |
Pasl2001 | vrijdag 9 december 2005 @ 11:34 |
quote:kijk dat begint interessant te worden! ![]() | |
ToMaSZ | vrijdag 9 december 2005 @ 11:39 |
quote:Die NSX trek je er never niet uit met een probe met 250PK, maar dat terzijde. Ik zou als ik jou was de charger of de mustang pakken als je een mooie US classic wil. De Firebirds vind ik erg saai na de 2e serie. En wat rijplezier betreft.... ik heb het dan bij japanners niet over het primeraatje wat ik momenteel rijd. Een 300zx, supra, silvia S14/S15 of een skyline GT-R (33/34) doen imo ZEKER niet onder voor een zware yank met veel motorinhoud.... | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:41 |
Staat in schril contrast tot een Ibiza vind ik... | |
Sandr | vrijdag 9 december 2005 @ 11:41 |
Niet met een ibiza die 280pk onder de kap heeft ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:41 |
quote:Maar zijn die ook betaalbaar? NEE! | |
ChrisHiss | vrijdag 9 december 2005 @ 11:41 |
quote:Het is 8e dag.....7e dag is sabbat. | |
ChrisHiss | vrijdag 9 december 2005 @ 11:43 |
quote:Maar een 200sx/Eclipse/MR2/Celica wel en die zijn naar mijn inzien wel wat beter te tunen dan een Probe. | |
Kolkie | vrijdag 9 december 2005 @ 11:43 |
developersrus is duidelijk niet op de hoogte wat het effect van weinig kg's is. En een probe is toch ook best europees dacht ik? iig leuk projectje, maar dat had ik in deel 1 al laten weten. | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:48 |
quote:In de Probe zit een Mazda motor (626 serie). Deze zijn super goed en goedkoop te tunen en alle onderdelen zijn goed te krijgen. Een Celica 4cyl kun je niet met een 6cyl Mazda motor vergelijken vind ik. Een Eclipse is zeker het overwegen waard, dat ben ik met je eens! | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:49 |
quote:Het draait niet alleen om KG's. Het oog wil ook wat! Met een Ibiza maak je nu niet echt de blits! | |
Sandr | vrijdag 9 december 2005 @ 11:50 |
Ibiza heeft geen ingebouwde status dus? | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:50 |
quote:Toen was ie vrij en dacht, shit, Ik wil toeren met een kar! | |
ToMaSZ | vrijdag 9 december 2005 @ 11:51 |
quote:Een 300zx is minstens zo goedkoop als een probe, maar wel een stukkie sneller (268PK standaard, twin-turbo) quote:Een probe is ook maar een platgemepte mondeo met 'ik-wil-op-een-corvette-lijken-maar-ik-ben-te-lelijk - trekjes, wat status betreft. Verder is Ford een leuk merk, maar je weet waarom die dingen een verwarmde spoiler hebben he? Krijg je geen koude handjes als je hem 's winters dagelijks moet aanduwen! ![]() No-offense, maar ik vind het geen mooie auto, een ieder die dat wel vindt moet dat kunnen doen. Geld ook voor een ibiza lijkt me. | |
Pasl2001 | vrijdag 9 december 2005 @ 11:54 |
quote:nee een plat geslagen escort is een blikvanger... ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:54 |
quote:Maar wel 150 KG zwaarder, raar maar waar! | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:56 |
quote:Nou, de looks van een sportauto zal een Ibiza nooit krijgen, maakt niet uit welke bodykit je eronder pleurt, 't blijft een boodschappenauto! ![]() | |
ToMaSZ | vrijdag 9 december 2005 @ 11:58 |
quote:En nog steeds 1,3 sec. sneller bij de 100, met een begrenzing op 250km/h, waar de probe het met 220 max. moet doen. | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 11:59 |
quote:Nou, voor mij is het dus GEEN Fix Or Repair Dialy hoor! ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 12:00 |
quote:Wil wel een keer racen T, wanna bet!?! | |
ToMaSZ | vrijdag 9 december 2005 @ 12:06 |
300zx: max. 370Nm@4200rpm probe (24V): max. 212Nm@4800 rpm Das een bult verschil in trekkracht.... | |
Pasl2001 | vrijdag 9 december 2005 @ 12:10 |
quote:452Nm@3900 (dacht ik zo uit het hoofd) | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 9 december 2005 @ 12:21 |
quote:Het is ook een Mazda natuurlijk ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 12:29 |
Nou, sorry dat ik het zeg maar een Seat/Volkswagen is nu ook niet echt 1 van betrouwbaarste auto's op deze planeet... | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 9 december 2005 @ 12:31 |
quote:Ik heb het ook niet over VW. over Mazda, die zijn technisch goed, en daar pluk jij nu de vruchten van ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 9 december 2005 @ 12:31 |
vanaf nu gaan we lekker kappen met offtopic, het gaat hier om de seat van ts en niet om andere auto's (dan open je maar je eigen topic) vanaf nu geen waarschuwingen meer maar deletes!!!! | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 9 december 2005 @ 12:33 |
tommy heeft de eerste edit te pakken ![]() [ Bericht 73% gewijzigd door ThaFreak op 09-12-2005 12:35:54 (KAPPEN }:|) ] | |
Sandr | vrijdag 9 december 2005 @ 12:37 |
Ontopic ![]() 280 PK met een Seat is erg leuk. Ben je dan ook van plan aan legale sprint evenementen mee te doen of ermee op shows te gaan staan? | |
Pasl2001 | vrijdag 9 december 2005 @ 12:37 |
zeg TS. wat voor een ibiza is het en wat voor een blok heb je er in liggen? 1.8t? | |
ThaFreak | vrijdag 9 december 2005 @ 12:46 |
quote:hij heeft er idd de ![]() ![]() ![]() | |
Halfgedraaide | vrijdag 9 december 2005 @ 12:47 |
quote:Een ford probe ![]() Ik zeg niet dat ibiza's zo ontzettend mooi zijn. Maar TS heeft een Ibiza dus wat lul je nou de hele tijd over die kansloze pauperbak van je? Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen hun eigen auto's proberen op te dringen aan andere mensen. En dan ook nog een Ford Probe. ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 9 december 2005 @ 13:17 |
Ik heb de Seat gekocht omdat ik een eigen zaak heb. We zijn nog niet erg lang bezig, en een dikke auto geeft een verkeerd signaal bij opdrachtgevers. De keuze voor de Seat Ibiza Cupra 1.8 20vt heb ik gemaakt omdat het een leuk en redelijk onopvallend autotje is. Het 1.820vt blok is een erg goed en sterk blok wat makkelijk te tunen is. Ik ben er niet op uit op optisch te tunen. Ik vind het gewoon leuk om met een normaal uitziend bescheiden autotje erg hard te kunnen rijden. De kick zit hem voor mij in de snelheidsbeleving. Ik interesseer me niet echt voor uiterlijk vertoon. Alles wat ik doe zal functioneel zijn en niet om zogenaamd de blits te maken. Foto's zijn nu denk ik ook niet heel boeiend omdat je eigenlijk weinig ziet. Ik zal binnenkort foto's plaatsen om het topic wat vormte geven en zo mogelijk een plaatje schiten met 240+ op de teller om alle sceptici de mond te snoeren. | |
Sandr | vrijdag 9 december 2005 @ 13:26 |
quote: | |
12knarf | vrijdag 9 december 2005 @ 13:59 |
Laat die geile brembo remmerij eens zien..dat zijn pas remmen ![]() Leuk bakkie hoor, zo'n Ibiza..vond de 156 pk die er standaard inzitten al vermakelijk. Zou best wel een keer met een 200+ pk ibiza willen spelen. En ford probes pesten ![]() | |
FunnyName | vrijdag 9 december 2005 @ 14:21 |
Volgens mij moet je jezelf meer zorgen gaan maken om tractie. Ik heb een getunede TDi Ibi gereden, met maar 140pk/300Nm. Dat ding kon maar amper zijn trekkracht kwijt, kortom veel wheelspin en in de bochten alleen maar onderstuur. ![]() Dus met 280pk/300+Nm zal dat zeker een probleem worden.. | |
12knarf | vrijdag 9 december 2005 @ 14:37 |
Gele koni's, flinke stabilisatorstangen, bredere velgen (met 225 sloffen erom heen ofzow..) zal al een hoop schelen gok ik zo. Vraag me alleen af of je dan niet uit je auto trilt op een aardig klinker weggetje. Maat heeft dat ook, met een Megane coupe, 2 liter..is niet bepaald een klinker vreter. | |
Pasl2001 | vrijdag 9 december 2005 @ 15:02 |
quote:ik heb een leuk knopje tussen de stoelen genaamd TCS. dat helpt iets maar nog niet altijd. 't is meer goed met de koppeling + gaspedaal combi om gaan. bij nat wegdek heb ik een keer tot aan z'n 4 staan spinnen... maar ja dat was op nat wegdek. dat maakt het optrekken overigens niet minder iritant als je normaal probeert op te trekken ![]() | |
Developersrus | vrijdag 9 december 2005 @ 15:40 |
quote:Ik heb dus een hekel aan mensen die denken dat een Ibiza een sportauto is. Kijk, dat is pas kansloos, zielig studentje! ![]() | |
johnwoo | vrijdag 9 december 2005 @ 15:56 |
Ik vind die Ibiza Cupraatjes erg leuke autootjes; ze wegen niet veel, en zijn erg rap te maken. Wel ben ik het met Developersrus eens dat het geen sportwagens zijn; het zijn hot-hatches, en zo moet je ze dus ook zien: als snelle straatautootjes, niet als sport- / circuitwagen. Met die voorwielaandrijving kun je ze erg snel maken als ze eenmaal aan het rollen zijn, maar bij vermogens boven de ~250 PK wordt het "onbestuurbaar" (zeker in de bocht), en zal je alleen het TCS lampje veelvuldig zien branden. Persoonlijk zou ik zo'n Cupra dan ook niet verder dan dat vermogen tunen, of overstappen op een andere auto met RWD of 4WD, waarbij het vermogen veel beter tot zijn recht komt. Maar zoals ik al zei: het zijn echt wel leuke wagens, echte stadsracertjes ![]() | |
FunnyName | vrijdag 9 december 2005 @ 16:48 |
Misschien dan een quafe een goed idee is ![]() | |
Pasl2001 | vrijdag 9 december 2005 @ 16:59 |
quote:ach ik heb liever Steeds Een Ander Trammelant dan dat ik moet Fietsen Of Regelmatig Duwen.... /balkenende mode kom op laat een ander even in zijn waarde! ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 9 december 2005 @ 17:25 |
quote:Ik ga niet op Shows staan enzo, heb ik geen tijd/zin in. Daarbij is het een auto waar alleen functioneel aan getuned wordt dus zo'n show case is t niet. Ik race af en toe wel een stoplichtje! En ik ken wel een aantal mensen met een hang naar snel spul. Momenteel kom ik goed mee tegen een bmw330 audi s6 en dat soort spul. Ik wil wel als ik hem op 280 pk heb een officiele snelheidsmeting doen kwart mijl ofzo. En een rollerbank uitdraai. Leuk voor later. | |
Repeat | vrijdag 9 december 2005 @ 17:26 |
quote:242 km/u met maar 160pk? ![]() Een 1.9TDI cupra met 160pk loopt ook maar 220 hoor.... | |
Nerdmans | vrijdag 9 december 2005 @ 17:28 |
quote:Nat wegdek zuigt nu al vreselijk! TCS helpt dan ook weinig helaas. Gewoon niet te ver dat pedaal naar beneden in een bocht! | |
Nerdmans | vrijdag 9 december 2005 @ 17:30 |
quote:TDI cupra doet 7,3 naar de 100 en loopt 228 op de teller. Heb je aanpassingen gemaakt? | |
Repeat | vrijdag 9 december 2005 @ 17:35 |
quote:die kerel zegt dat ie met 160pk de 242km/u haalt, ik zeg van niet ![]() | |
rebel84 | vrijdag 9 december 2005 @ 19:20 |
quote:Geeft het dan ook geen verkeerd beeld als je komt aanzetten met een uitlaatgeronk van hier tot Tokio en een turbofluit waar de vleermuizen bang van worden!? ![]() Weet niet wat voor een geluid er vanaf komt, maar 280pk ga je op den duur toch wel merken. Ook al ziet het karretje er standaard uit. | |
Tommeh | vrijdag 9 december 2005 @ 19:35 |
quote:Maar nu heeft hij een auto voorde/vande zaak en is dit zijn hobby autotje dus maakt dat niet meer uit. | |
Nerdmans | zaterdag 10 december 2005 @ 00:19 |
quote:Nu is het goed te doen hoor! Je gaat t pas echt merken als je er een open rvs uitlaatsysteem onder gaat hangen. Er komt ook een lease auto van de zaak, dus ik kan me uitleven zonder rekening te houden met de rest. O ja voor de liefhebber, de lease auto wordt waarschijnlijk de nieuwe Suzuki swift 1.5 met. Gt pakketje erop. Knal oranje, stikkers erop en klaar is kees! | |
Repeat | zaterdag 10 december 2005 @ 00:23 |
Met een open uitlaat kan je ook vlammen krijgen ![]() ![]() ![]() | |
rebel84 | zaterdag 10 december 2005 @ 13:28 |
quote:Ow oke, dan maakt het inderdaad niet uit. ![]() quote:Wat voor 'n bedrijf heb je, als ik vragen mag? | |
WittE_ReuS | zaterdag 10 december 2005 @ 13:58 |
quote:een ibi met 280 pk is echt sport.... een probe ziet er niet uit en loopt voor geen meter..houd ik haast met met carina e wagon bij....dan is een probe echt geen sportauto omdat hij er zo (lelijk)plat uitziet.. ontopic...een ibiza met die pk's word heel leuk,de standaard cupra loopt al goed...word moeilijk om die pk's op de weg te krijgen....maar wel leuk | |
Hugster | zaterdag 10 december 2005 @ 14:07 |
ik zou eens naar zo'n diff kijken wat hier eerder werd gepost, daar heb je ECHT wat aan met zulke vermogens op de voorwielen ![]() | |
Hugster | zaterdag 10 december 2005 @ 14:09 |
en kunnen die zielige Ford Probe en Ami bonkers misch een beetje dimmen, daar gaat het hier toch TOTAAL niet over?!! ![]() Hiet gaat over Nerdmans, en de mods aan z'n Ibiza Cupra ![]() | |
D. | zaterdag 10 december 2005 @ 16:02 |
quote:een paar pk's meer maken van een auto nog geen sportwagen, dat heeft ook met vorm/stroomlijn en wegligging bij hoge snelheden te maken | |
bonfie | zaterdag 10 december 2005 @ 16:07 |
quote:Probe is eerste Amerikaan die wel goed is in bochten ![]() Mustang is voor rechtdoor, Probe is voor bochten. Je kan zelf kiezen voor harde demping of zachte demping. Hard is voor bochten werk, zacht is voor comfort. Mijn Probe projectje rijd nu met 170 tot 200 pk met top van 240km/h. P.S. Ik heb niets tegen Ibiza's want heb laatst in een Suzuki Alto gereden en door het lichte gewicht gaat dat toch erg rap(voor zo'n klein ding), zoiets stel ik me ook voor bij een Ibiza. | |
Tjabbo | zaterdag 10 december 2005 @ 17:44 |
He kappen nu met dat probe gelul. ontopic of opbokken. er was al eens gewaarschuwd. | |
WittE_ReuS | zaterdag 10 december 2005 @ 21:29 |
quote:Vorm doet er niet zoveel toe,heb liever snelle auto dan bijvoorbeeld standaard calibra wat volgens jou dan wel op sportauto "lijkt"maar wat langzamer is dan dikke stront...en het is echt een sport om een ibiza met die pk's op de weg te houden...ligt eraan wat je onder sport verstaat maar is 9 van de 10 keer snelheid ...... en een auto die er niet uitziet alsof hij echt snel is (ibiza met die pk's)heeft veel meer mijn waardering dan een halfords wannabee sportauto zoals een calibra (of probe....sorry).. | |
D. | zaterdag 10 december 2005 @ 23:45 |
quote:Idd, een Calibra lijkt op een sportwagen, maar meer dan lijken is het niet. En al heeft een Ibiza 460 pk en gaat van 0-100 onder de 4 sec. dan nog is het geen sportwagen. De benaming sportwagen is zoals ik al zei o.a afhankelijk van de vorm. quote:Een raceauto zou een betere omschrijving zijn | |
ZFLaSH | maandag 12 december 2005 @ 08:28 |
Hoe een 1.8t opfokken? - Grotere turbo. K04 of een GT2871RS. - Management: KMS of DTA II Resultaat: 420PK en 500nm met de GT. Met de K04 kun je ongeveer 280-300 halen maar dan is de koek op. | |
KeessieX | maandag 12 december 2005 @ 11:33 |
quote: ![]() | |
DeBastaard | maandag 12 december 2005 @ 11:40 |
Ik zou om te monteren een boostcontroller inbouwen, FMIC, en misschien nog een andere turbo... dan ben je al een heel stuk op weg ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 17 december 2005 @ 18:32 |
Ik heb bericht gekregen van C&E. Er is een KKK hybride turbo beschikbaar waarmee t vermogen op 260-270 pk komt te liggen. deze turbo kost 1350,- ex btw. Je dient wel een open uitlaat te monteren om het goed te kunnen laten functioneren. de GT2871RS van garret is een erg dikke turbo, dat hebben ze daar aangegeven, maar om deze in te bouwen en te laten functioneren, komt er erg veel aanpassingswerk bij kijken. Dit werd me vanwege t budget afgeraden Voorlopig denk ik dat deze turbo wel een goede basis is. De specs zal ik binnenkort even posten. O en voor de grote volvo R 300pk fan. Die heb ik vorige week tijdens een drietal stoplicht sprintjes kansloos ingemaakt. | |
Halfgedraaide | zaterdag 17 december 2005 @ 19:04 |
quote: ![]() Maar stoplicht sprintjes zijn.... ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 17 december 2005 @ 19:08 |
quote:Welnee, is gewoon een goede manier om snel thuis te komen en je 12 -urige-werkdag-frustratie op t asfalt achter te laten ![]() ![]() | |
TR08 | zondag 18 december 2005 @ 23:32 |
Als je problemen dreigt te krijgen met beschaafd optrekken kun je misschien bij het aanpassen van het motor management meteen ook het gedrag van je gas aan laten passen. Volgens mij kan dat in 1 ruk indien je elektronisch gas hebt. Wat ze dan kunnen doen is het eerste deel van de slag wat luier maken en het laatste deel feller. Dan krijg je een wagen waar je lekker normaal mee op kunt trekken en die tegelijk als een beest tekeer gaat als je het gas diep intrapt. Best of both worlds dus ![]() | |
Tommeh | maandag 19 december 2005 @ 01:03 |
quote:Met een apexi een waarschijnlijk ook wel andere electronische boostcontrollers kun je verschillende programma's instellen. Bijvoorbeeld programma 1 veel power en programma 2 minder power in de eerste twee versnellingen ( leuk in de regen ) en programma 3 weinig power. ( voorbeeld ) Ook een optie ![]() | |
Nerdmans | maandag 19 december 2005 @ 09:21 |
Golf Hybrid Turbochargers KKK Turbocharger – Part 5303-970-0052 Vag Part No. – 06A145713D/704T 2001-> APLICATION : 180 BHP Turbo Stage1 CEMD349 Brief Specifications: - CEMD349 High flow K04 2275 Spec Compressor wheel, C.N.C. re-profiled compressor housing, 360 degree thrust bearing, modified watercooled bearing housing, cut back turbine blades, lightening of turbine wheel for faster ‘spool up’, modified turbine housing, up-rated twin turbine seals. Other ‘blueprinting’ modifications. APPROX 260-270 BHP Maximum recommended boost level – 24-26 P.S.I. Please Note: This application needs exact engine management settings, free flow exhaust system and front mount intercooler to achieve these horsepower figures, however, the exhaust manifold is the limiting factor in achieving any real worthwhile gains and would need to be changed to get maximum benefit from the turbocharger. Please note: - All specifications are for reference purposes only and are subject to change by C&E Turbochargers b.v. without prior notice. All boost pressure recommendations are subject to engine condition and preparation. Modifications to the engine can affect the performance and reliability of the turbocharger and the related performance figures. For further information please talk to our technical staff who may refer you to one of our recommended tuners. Options: - All the above turbochargers can be fitted with any of the listed options by request/ special order and at extra cost, if not part of the standard specification. One off specifications and turbo matching also available. 1. Modified compressor inlet duct 2. Cut back turbine blades 3. Modified turbine housing internals (porting) 4. Uprated actuators | |
rebel84 | maandag 19 december 2005 @ 20:28 |
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de betreffende Ibiza er nu uitziet!? ![]() | |
wek | dinsdag 20 december 2005 @ 11:08 |
quote:Je bedoeld de 850R? De V70R houd je niet bij met je cupra of wat voor seat je ook hebt... | |
1299 | dinsdag 20 december 2005 @ 14:29 |
Als die seat goed getuned zou je die best bij kunnen houden hoor. topsnelheid 250 km/h acceleratie 0-100 km/h 5,9 s 5.9s zou die ongeveer wel moeten halen. En dat is voor de handak, de automaat zal nog trager zijn. | |
Makster | dinsdag 20 december 2005 @ 20:04 |
quote:Nog trager ![]() ![]() Geloof mij 5,9 in een ibiza is SNEL ![]() | |
johnwoo | dinsdag 20 december 2005 @ 21:00 |
quote:Als je die Cupra daadwerkelijk naar 280 PK tuned, dan is 5.9 zeker wel haalbaar hoor. Het enige nadeel dat je hebt is de FWD, daardoor zal wielspin (of een ingrijpende TCS) altijd een probleem blijven, maar qua PK's/gewicht moet het wel lukken. Sterker nog, ik denk dat je met 250 PK de 6 seconden al wel haalt. Ter vergelijk: de MR2 turbo heeft standaard 204 PK en doet het in 6.2 seconden, maar weegt wel 1270 kilo! Eentje met 290 PK doet het in 5.1, waardoor de mijne (250 PK) tussen de 5.5 en 6.0 zou moeten vallen. Qua gewicht is de Ibiza dik in het voordeel (maar qua grip de MR2, met z'n RWD en gewicht boven de aangedreven wielen). | |
Repeat | dinsdag 20 december 2005 @ 22:33 |
quote:heeft ook allemaal te maken met bakverhoudingen enz, en vooral met grip, want die zal je wel missen in zo'n klein gebakje met FWD.... | |
Nerdmans | dinsdag 20 december 2005 @ 23:53 |
quote:nee de v70 R en die bleef ik voor. 1e 2e en een royaal deel van de derde versnelling. En die man dacht waarschijnlijk precies t zelfde als hetgeen jij hier beweert en die had t net zo fout. Hij had gewoon keurig t nakijken. Dus als jij in real life een volvo v70r een race hebt zien doen met een 200pk cupra en je hebt m zien winnen dan post nog maar n keertje. Het gaat om een model 1997 1999. Verder legt een audi s6 t af een audi a8 4.2 quattro en een bmw 330 een een 530 ook. Geloof me nou maar, ik lieg er niet om De enige auto's die ik niet kon bijhouden: impreza wrx, klein verschil Porsche boxter, klein verschil BMW 645, tamelijk verschil audi rs6, alsof ik een lada had ![]() Ik ben trouwens goed te spreken over de remmen Brembo schijven met ferrodo blokjes geven een goede vertraging. bij zacht remmen geeft t een soort turbo fluitje. | |
Nerdmans | dinsdag 20 december 2005 @ 23:59 |
quote: hij ziet er precies zo uit. Origineel dus. Je ziet alleen een flinke brembo schijf zitten ipv standaard. Als je voor door t gaas kijkt kun je wel de lucht inlaat zien zitten, maar daar moet je echt op kijken anders zie je t niet. Straks met de andere turbo zul je ook niet veel zien. Ik vrees wel dat hij straks, iwm met veroplichte open rvs uitlaat een beetje lawaaig gaat worden. Ik denk ook nog andere vering te gaan gebruiken waardoor hij waarschijnlijk een 20 tot 30 mm lager komt te liggen. | |
Nerdmans | woensdag 21 december 2005 @ 00:03 |
quote:Dat zijn de specs van de nieuwere modellen. 5,9 haal ik niet hoor. Afhankelijk van de grip doet hij 0-100 in een 6,5 tot 7,0 seconden Top is tussen 240 en 245 afhankelijk van t asfalt/wind | |
Repeat | woensdag 21 december 2005 @ 14:11 |
-- [ Bericht 64% gewijzigd door Repeat op 21-12-2005 14:12:20 ] | |
1299 | woensdag 21 december 2005 @ 14:15 |
Iemand die ik ken deed met zijn Colt @ 240PK 0-100 in 5.6 seconden met straatbanden. Dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Mijn colt gti nog standaard doet 7.6 seconden naar de 100. Ik weet niet hoe zwaar je ibiza is maar je moet echt nog wel wat sneller naar de 100 kunnen. Wat zijn je versnellingen? Hoe hard kan je in z'n 1 en in z'n 2? | |
riceboy | woensdag 21 december 2005 @ 14:36 |
geile ibiza man ik had zelf ook een goeje getunde ibiza maar die hep ik vekocht want et wert wel wat duur goed bezig man ![]() | |
Nerdmans | woensdag 21 december 2005 @ 15:47 |
quote:1> 70 2>120 3>170 | |
1299 | woensdag 21 december 2005 @ 19:04 |
quote:Dat is lekker doorhalen dan. Mijn colt doet 62 in z'n 1.. 102 in z'n 2 en 158 in z'n 3. | |
Kogando | woensdag 21 december 2005 @ 23:13 |
Leuk, maar jammer van de voorwielaandrijving waardoor het toch een truttebak blijft.. overdreven gezegd dan, want in het fwd segment zijn het zeker geen gekke auto's. Maar ipv hier zoveel geld in te steken kan je beter een rwd of 4wd auto kopen. Zoveel vermogen op de voorwielen is bij lage snelheden toch zinloos, en zeker rwd rijden is echt veel leuker. | |
GSi | woensdag 21 december 2005 @ 23:35 |
offtopic [ Bericht 96% gewijzigd door Tjabbo op 21-12-2005 23:45:46 ] | |
1299 | woensdag 21 december 2005 @ 23:44 |
quote:Er zijn FWD die onder de 10 seconden doen op de 1/4 Mile. http://www.fastestfwdstre(...)induction%20page.htm Dus je hebt nog ruimte zat om mee te spelen. Een een FWD kan in principe altijd lichter zijn dan een RWD. | |
Alf | donderdag 22 december 2005 @ 00:23 |
Ik heb toen ook een Ibiza 20vt gehad en zat toen op www.seatcupra.net die engelsen kunnen echt gekke dingen uithalen met die bakken. Ook de Brembo set was toen iets van 450 euro ofzo. Vanaf daar kun je kijken naar jabbasport, die bieden een setup aan voor 3000 pond meen ik voor 350pk (uiteraard alles aangepast) voor op je beezer P.S. De beezer is echt een heerlijk gebakkie en heb er menig auto mee zoek gereden. Zonde dat ik hem toen weg heb moeten doen. | |
Nerdmans | donderdag 22 december 2005 @ 12:15 |
quote:Jawel, maar met t vermogen waar ik mee wil rijden is t allemaal best te doen. Ik krijg wat problemen boven de 3500rpm in zn 1e versnelling, verder kun je er goed mee weg hoor. Mijn plan is ook om door te sparen voor een 4wd impreza, maar ik begin een beetje van dat idee af te wijken. Ik begin erg veel waardering te krijgen voor de Supra en de 350Z. De 1e omdat je hem gigantisch vermogen kan geven en de nissan omdat ik hem erg mooi vind. ( jammer dat er geen turbo op zit). Toch zal ik de komende 2/3 jaar t moeten doen met een suzuki van de zaak en een hobby seat. Al met al denk ik dat vele deze auto onderschatten. Ik vind t in ieder geval geen truttebak. | |
Nerdmans | donderdag 22 december 2005 @ 12:16 |
quote:ghegheheh allemaal Honda! Tering onder de 10 met fwd.... dat kost rubber! | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 12:17 |
quote:NSX niets voor je? | |
Nerdmans | donderdag 22 december 2005 @ 18:08 |
quote:dat is met de 3.0 liter vtec he? Dat is het toch niet helemaal imho. Alhoewel er ook marge zit in t blok. Vanwege regelgeving mocht er niet meer dan 280 pk in een straatauto toch? Ik denk dat ik dan toch eerder voor een supra ga. | |
MewBie | donderdag 22 december 2005 @ 18:11 |
quote:Die jappen zijn idd "begrenst" op 280 pk ![]() | |
Googolplexian | donderdag 22 december 2005 @ 18:29 |
quote:V6 Middenmotor, achterwielaandrijving, aluminium carosserie, perfecte balans (Senna mocht helpen), 3.0 liter (of 3.2 liter) VTEC (8500+ RPM standaard). http://www.wacha.nl/temp/movies/motegibattle.wmv | |
Nerdmans | donderdag 22 december 2005 @ 20:13 |
quote:Indrukwekkend ! NSX R zal wel meer dan 280 pk hebben denk ik. De wegligging is geniaal goed! Ik zoek t echter meer in de recht toe recht aan duw in de rug. Ik ga t circuit niet op. Ik wil gewoon power op t rechte stuk. ( Oe dat zal wat commentaar geven). . . . ![]() | |
1299 | donderdag 22 december 2005 @ 20:28 |
Nu nog niet overhitten en dan komt hij er wel ![]() En ik zou wel eens willen zien wat er was gebeurd als de EVO FQ MR 400 had meegereden ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 22 december 2005 @ 21:45 |
quote:Als ik mocht kiezen tussen een Supra of een NSX dan zou ik voor de NSX gaan, dat heeft uiteraard ook te maken met mijn "liefde" voor Senna ![]() | |
Nerdmans | donderdag 22 december 2005 @ 22:25 |
![]() of ![]() tsja... | |
johnwoo | donderdag 22 december 2005 @ 22:27 |
Als MR2 rijder zou ik een NSX ook wel zien zitten, het is een beetje het grote broertje ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 22 december 2005 @ 23:08 |
quote:Zoals iedereen op FOK! zo'n beetje wel weet, vind ik Toyota wel aardig ![]() Maar de NSX is gewoon speciaal, mede door Senna, die alles even "afgesteld" heeft ![]() ![]() | |
Repeat | donderdag 22 december 2005 @ 23:28 |
ach, ik krijg niet zo'n harde pik van die Senna, geloof nooit dat hij beter dingen kan "afstellen" dan willekeurige andere ingenieurs van bv porsche of ferrari. | |
1299 | donderdag 22 december 2005 @ 23:36 |
![]() Is ook geen lelijke auto in die klasse ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 23 december 2005 @ 00:46 |
om even weer on topic te gaan: aangezien ik een open uitlaat systeem vanaf de turbo moet gaan kopen en ik eigenlijk nog niet echt weet welke ik moet gebruiken, graag wat aanbevelingen. Ik vind dat Blitz wel aardige systemen levert | |
Googolplexian | vrijdag 23 december 2005 @ 01:38 |
quote:NSX heeft echter alu bodywork.... nooit roest dus altijd in goede staat | |
Googolplexian | vrijdag 23 december 2005 @ 01:42 |
quote:NSX R heeft ook 280 pk maar is een stukkie lichter. That's about it. | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 23 december 2005 @ 11:15 |
quote:Ik krijg ook geen "harde pik" van Senna. Maar als fan van die coureur is het wel leuk dat hij mee heeft geholpen aan de auto. Ik denk trouwens wel zeker een coureur als Senna instaat is de auto te verbeteren. genoeg offtopic nu... ik wil wel eens een foto zien van je brembo remmerij ![]() | |
Nerdmans | vrijdag 23 december 2005 @ 16:25 |
waar kun je je foto's tegenwoordig laten hosten? Image Shak gaat geloof ik niet meer... | |
Repeat | vrijdag 23 december 2005 @ 16:27 |
tinypic ofzo ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 23 december 2005 @ 16:27 |
of http://xs.to/ | |
Nerdmans | zaterdag 24 december 2005 @ 19:51 |
ok! ik heb een aantal foto's gemaakt vandaag en een kort filmpje van 60-110 in 2. K zal ze binnenkost hier plaatsen. | |
Googolplexian | zaterdag 24 december 2005 @ 19:52 |
quote:grappig ![]() ![]() ![]() | |
ThaFreak | zaterdag 24 december 2005 @ 20:13 |
quote:mail ze anders naar mij thafreak2 AT home DOT nl | |
Googolplexian | zaterdag 24 december 2005 @ 21:13 |
quote:http://xs.to werkt prima ![]() ![]() | |
ThaFreak | zaterdag 24 december 2005 @ 21:19 |
quote:hou niet van dat soort gratis hosts ![]() | |
Nerdmans | maandag 26 december 2005 @ 02:33 |
quote:u f got mail | |
ThaFreak | maandag 26 december 2005 @ 13:56 |
De auto 2 filmpjes, oude laguna als vergelijk http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/70-120 in 3.MPG http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/0-110.MPG de seat http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/60-110 in 2.MPG [ Bericht 10% gewijzigd door ThaFreak op 26-12-2005 16:22:38 ] | |
Nerdmans | maandag 26 december 2005 @ 15:27 |
dat zijn twee filmpjes van mijn oude renault 1.8 ter vergelijk. Ik krijg dat fimpje van de seat niet verstuurd, is 13 mb te groot? [ Bericht 0% gewijzigd door Nerdmans op 26-12-2005 16:18:59 ] | |
ThaFreak | maandag 26 december 2005 @ 15:32 |
quote:check je mail ![]() | |
Nerdmans | maandag 26 december 2005 @ 16:18 |
![]() | |
ThaFreak | maandag 26 december 2005 @ 16:24 |
zoow ibiza filmpje staat nu ook online ![]() | |
itsontoday | maandag 26 december 2005 @ 18:33 |
Ik zou wel eens naast je willen staan. Mini Cooper S Works, ben wel benieuwd hoe dat eindigt. Maar inderdaad die volvo's trek je er wel uit, zijn gewoon lompe bakken. | |
Repeat | maandag 26 december 2005 @ 22:53 |
Is natuurlijk geen vergelijking, bij de 1 in 3 en bij de ander in 2 ![]() Maar nofi hoor; aan je auto "tunen" door hem naar de garage te brengen en te zeggen tune hem maar is toch geen lol te beleven ![]() ![]() | |
1299 | dinsdag 27 december 2005 @ 01:24 |
quote:Ja maar dat is hetzelfde als een standaard al snelle auto kopen. Dat kan ook iedereen. Het is maar net wat je leuk vindt. Je zal zondermeer meer plezier beleven aan een zelf getunede auto, maar jij bent dus ook tegen brabus e.d. ofzo? | |
Nerdmans | dinsdag 27 december 2005 @ 01:26 |
quote:Ik denk dat we dat eens moeten uitproberen met filmpje erbij. Een Cooper S win ik t wel van maar de works met 203 pk is een ander verhaal. Waar woon je? ![]() | |
Nerdmans | dinsdag 27 december 2005 @ 01:31 |
quote:We hebben nu eenmaal niet allemaal autotechniek gestudeerd. Daarbij zie ik teveel van die onafgemaakte hobby projecten. T tunen is mij niet om t tunen, maar om t resultaat! Ik laat liever een expert met mijn auto stoeien dan dat ik zelf maar wat probeer. Dus ik doe t meer om de lol na de tuning dan t hele proces van maken. | |
Googolplexian | dinsdag 27 december 2005 @ 03:05 |
Nerd: Ik heb nog wat Gig vrij op mijn webspace.... wil je een account om zelf je zooi (filmpjes, foto's en wat al niet) up te kunnen loaden? Free of charge | |
Repeat | dinsdag 27 december 2005 @ 12:56 |
quote:Dat is wat anders. Bedrijven als Brabus en Alpina ed richten zich gewoon op mensen die een dikke wagen willen met nog wat extra's. Wat zij willen bestaat gewoon niet, daarom kopen ze dus een brabus oid model... Het tunen wat meestal gedaan wordt met Impreza's, allerlei turbo auto's etc wordt gedaan door mensen die het model niet kunnen betalen wat al die perfomance standaard al heeft. Die mensen geven dan vaak het argument: "Maar juist het sleutelen, tunen ed van je auto is zo leuk" Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat gaat dus alleen op als je het zelf doet ![]() verder wil ik je helemaal niet aanvallen ofzo hoor Nerdmans, tis zeker een nette wagen zo ![]() en als je het gewoon voor het resultaat doet en het plezier daarmee, is het natuurlijk prima wat je doet ![]() | |
esfice | dinsdag 27 december 2005 @ 12:59 |
Even een tip voor de topic starter: Houd je MAF sensor in de gaten !! | |
Rnej | dinsdag 27 december 2005 @ 14:22 |
quote:en dan kan je alleen nog maar rechtdoor rijden... ![]() | |
Nerdmans | dinsdag 27 december 2005 @ 15:26 |
quote:huh? ![]() | |
FunnyName | woensdag 28 december 2005 @ 09:29 |
Door het nieuwe (Open) luchtfilter kan er meer "troep" langs de MAF (Mass Air Flow) komen, waardoor dit zeer kwetsbare onderdeel kapot kan gaan. Dit heb ik ook op een TDi Ibi gehad, na derde nieuwe MAF is toen het originele filter er weer in gegaan. Als de MAF het begeeft, merkt je dat snel gnoeg, de auto trekt dan voor geen meter meer .. | |
Nerdmans | woensdag 28 december 2005 @ 10:32 |
aha de luchtmassa meter. Die heb ik laten vervangen. Ik laat deze iedere 10k vervangen en de filters in de open inlaat iedere 5k | |
Googolplexian | woensdag 28 december 2005 @ 10:39 |
quote: ![]() ![]() | |
johnwoo | woensdag 28 december 2005 @ 11:17 |
Phew... lang leve de "trapdoor" type AFM (gaat nooit kapot) en "droog" type luchtfilter (af en toe reinigen en klaar). | |
Repeat | woensdag 28 december 2005 @ 11:40 |
Elke 5k je luchtfilter laten vervangen ![]() ![]() | |
FunnyName | woensdag 28 december 2005 @ 12:24 |
quote:K&N open luchtfilters hebben hier net zo veel last van. (gaat meer om de construktie dan om merk) (Ik spreek uit ervaring) Iedere 5K je LMM laten vervangen, das nie goedkoop .. | |
Googolplexian | woensdag 28 december 2005 @ 15:35 |
quote:maar die K&N filters hoef je niet te vervangen ... effe reinigen, inspuiten met filterolie en klaar. ![]() | |
FunnyName | woensdag 28 december 2005 @ 16:55 |
quote:Klopt, dat begreep ik ook niet. Ik doelde alleen op dat K&N filters ook 'grof' genoeg zijn om je LMM verot te krijgen. | |
itsontoday | woensdag 28 december 2005 @ 20:28 |
quote:Amsterdam, Works heeft trouwens 210 pk, maar ik wil hem nog verder chippen, dan zal het iets van 215 zijn. Zou inderdaad een leuk filmpje zijn. Moet er wel bij zeggen dat ik het nog aardig lastig vind goed weg te trekken door het gebrek aan grip ![]() | |
Sterke_Yerke | woensdag 28 december 2005 @ 20:52 |
Strak karretje ![]() Maar heb je de auto ook laten herkeuren? Want je hebt meer dan 40% vermogen winst, de mierenneukers van de RDW willen dan dat je herkeurd ![]() | |
Nerdmans | donderdag 29 december 2005 @ 17:39 |
quote:Mooi Karretje die Cooper! Ik heb ook tractieproblemen, enkel in de 1 boven de 3500 rpm verder niet. Maar laat me weten als je denkt dat je er klaar voor bent, dan gan we de confrontatie aan! ![]() | |
Nerdmans | donderdag 29 december 2005 @ 17:39 |
quote: ![]() | |
Nerdmans | donderdag 29 december 2005 @ 17:42 |
quote:Ik doe ongeveer 15k per jaar. dus 3x per 2 jaar massa meter dat kost ongeveer 130 euro ofzo per keer en 3x per jaar mn filter vervangen ( feitelijk is t het filter zuiveren en invetten ) kost 15 euro Dus valt allemaal goed mee toch? | |
Nerdmans | donderdag 29 december 2005 @ 17:45 |
quote:Bedankt voor het aanbod! Ik plaats alleen erg weinig op internet, dit is geloof ik de 2e keer dat ik iets moet laten hosten. Je mag een account aanmaken, maar ik zal er weinig gebruik van maken. Dus ja ik hou me aanbevolen, maar als er mensen zijn die t nodig hebben dan laat die maar voor gaan hoor! ![]() | |
Repeat | donderdag 29 december 2005 @ 22:45 |
quote:ah met vervangen bedoel je dus schoonmaken van je bestaande filter en geen nieuwe kopen.. Dacht al ![]() | |
Alf | vrijdag 30 december 2005 @ 04:32 |
De MAF sensor verneuken door een K&N filter is helaas een zeer bekend probleem op de 1.8 20VT. Zoals ik al zei, ik heb er zelf een gehad en gelukkig ging het bij mij goed. Op seatcupra.net zijn ze toen gaan kijken naar motortype's welke er sneller uit vlogen dan andere (ik meen dat er iets van een soort code als YAP21 op je motorplaatje staat ofzo), maar het bleek geheel willekeurig. Wat mij trouwens tegen viel is het geluid wat je overhoudt na het monteren van de K&N filter (de Green filters die omgeleid worden naar je voorbumper zijn trouens tig keer beter). Let je trouwens ook op dat een dump valve monteren nog zelfs slechter is? Wel geil dat afblaas gelidje, maar je motor is gebouwd op een recirculating valve. Ofwel de lucht die van je turbo afgeblazen wordt, wordt NOGMAALS gebruikt. Jammer dan maar voor dat geile afblaasgeluidje, maar een blow-off valve of een bleeding-/dump valve is nog slechter voor je motor. Het verneukt het rijplezier. De user Ibizacupra op seatcupra.net (Brembo Bill ![]() | |
itsontoday | vrijdag 30 december 2005 @ 22:38 |
quote:zekers, ik laat het je weten, gaan we een leuk filmpje maken. | |
Nerdmans | zaterdag 31 december 2005 @ 11:34 |
gheghehe gisteren even getest hoe de auto zich houdt met ijzel en sneeuw. Niet al te best..... ![]() | |
Alf | donderdag 5 januari 2006 @ 03:19 |
Met mijn stock Cupra had ik zeker de uitdaging aangegaan met die Cooper. Hij verliest het. Zelfs toen zo gelachen met die laatste Stilo Abarth. Tjonge jonge... hele hoop bombarie, zelfs Schumacher dat ding nog aanprijzen, maar wat heb ik die dingen imbeciel gereden met me Cupra zeg. | |
Nerdmans | donderdag 5 januari 2006 @ 09:16 |
quote:Met de 210 pk works waar t over gaat hier denk ik dat de stock cupra dik het nakijken heeft hoor. Cooper 0-100 6,7 ongeveer Cupra 0-100 7,9 ongeveer | |
FunnyName | donderdag 5 januari 2006 @ 10:21 |
Cooper -> Cooper S ------------> Cooper S Works ------> Cooper S Works getuned > Tis maar net over welke Cooper je het hebt .. | |
Nerdmans | zondag 22 januari 2006 @ 22:16 |
Ik heb een goede offerte liggen van C&E turbo chargers. Het gaat om een garret turbo. Ze hebben me aangeraden om een custom uitlaat te halen van EPS uitlaten. een 3 inch RVS. Het management systeem zal hoogstwaarschijnlijk gedaan worden door JD engineering. Het is een beproeft systeem voor de 1.8 20vt. Hiermee zal het vermogen zo rond de 270 pk komen te liggen. Ik verwacht dat ik in maart bij eps langs ga voor de uitlaat. Ik hoop dit hele systeem er rond juli onder te hebben liggen. ![]() | |
Nerdmans | zondag 22 januari 2006 @ 22:18 |
quote: | |
Tommeh | zondag 22 januari 2006 @ 23:00 |
Editten mag ook ![]() | |
Googolplexian | maandag 23 januari 2006 @ 00:15 |
quote:Hoe zit het dan eigenlijk met het spruitstuk en de overloop naar de middenpijp? 4.2.1 of 4.1? | |
riceboy | dinsdag 24 januari 2006 @ 22:56 |
quote:wat voa systeem krijg je dan? aem, motec ? | |
fast-tuning | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:49 |
quote:dat van de uitlat heet tog EFI? | |
Tommeh | dinsdag 24 januari 2006 @ 23:59 |
Electronic Fuel Injection ![]() | |
Kolkie | woensdag 25 januari 2006 @ 00:32 |
Volgens mij halen mensen nu dingen door elkaar... Ik vermoed dat ie vanaf de turbo open gaat worden en dan hebben we het dus niet meer over het spruitstuk, die zit namelijk nog voor de turbo (en waarschijnlijk gaat er ook nog 'n pijpie van dat spruitstuk naar de turbo toe, al dan niet open). Waarom ga je eigenlijk naar EPS? Omdat je dan kunt kijken/luisteren of je niet teveel blerherrie krijgt ofzo? Want ik kan me niet voorstellen dat er geen goedkopere oplossingen zijn (ik dacht dat eps nou niet echt bekend stond om de laagste prijzen). En moet er echt een 3 inch onder? Dat zijn namelijk beste kachelpijpen en voor dit vermogen voldoet een 2.5 inch systeem ook wel lijkt me. En wordt het geheel aangestuurd door aanpassingen in de originele chip of wordt de ecu vervangen (door het bv. eerder aangehaalde motec of aem of nog iets anders (bv. autronic))? | |
Five_Aces | woensdag 25 januari 2006 @ 00:57 |
Hou dat autotje zoveel vermogen eigenlijk wel zonder aanpassingen aan het onderstel ed ![]() | |
johnwoo | woensdag 25 januari 2006 @ 09:34 |
quote:Boven de 300 PK op de wielen heb je wel een 3" uitlaat nodig.. Als je nog onder de 300 krukas-PK's blijft geeft het alleen een hogere pats-factor. | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 10:41 |
quote:Me carola heeft ook veel powuh met dezelfde banduh en fere, dus dat moet wel kenne | |
ToMaSZ | woensdag 25 januari 2006 @ 10:45 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 10:51 |
wat bedoel je met die popetjes | |
ToMaSZ | woensdag 25 januari 2006 @ 10:55 |
Sorry, de pop Ik zou zeggen, petje scheef, lendesteuntje in je onderrug en met piepende bandjes de horizon tegemoet! ![]() | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 10:59 |
ik hep geen pet hoor. soms boek ik wel met de carola maar da doet iederen tog wel eens? | |
ToMaSZ | woensdag 25 januari 2006 @ 11:01 |
quote:Bij gebrek aan een carola (ken wel ene carola, maar daar wil ik echt niet op boeken ![]() ![]() En nu weer ontopic, ok? ![]() | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 11:31 |
quote:kloontjuh | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2006 @ 11:44 |
quote:Wordt idd open vanaf de turbo. Ik wil graag een custom uitlaat en EPS heeft mooie systemen liggen. Ik moet nog wel babbelen met die mensen daar, want t moet wel redelijk blijven met t geld. 3inch wordt me aangeraden door de levrancier van de Turbo. Als de uitlaat specialist aangeeft dat 2,5 inch voldonede is ga ik daarvoor. De volledige ECU wordt vervangen. Ik moet nog even kijken wat t precies gaat worden. Alles in overleg met JD engineering. Ergens in maart ga ik overal even langs om ennnis te maken en alles goed op elkaar af te stemmen. | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 11:45 |
oeh! ben erg benieuwd naar het geluid dan! filmpjes ASAP! | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2006 @ 11:48 |
quote:Dat zou in principe wel goed moeten gaan. Ik moet alleen de vering wat strakker zetten. Hoofdzakelijk mdat bij het aanremmen hij een beetje de we moet zoeken zeg maar. Ik zit nog te dubben of ik mn rubber wat breder neem. heb nu 195, wil liefst 205 of 215. | |
Opa_vertelt | woensdag 25 januari 2006 @ 11:50 |
quote:Ik ben T wel niet, maar die uitdaging ga ik graag aan. Mijn kleine Japannertje heeft minder PK's en CC's, maar ook minder gewicht dan de jouwe. Locatie is geen probleem, ik weet nog wel een vliegveldje (centraal NL) waar we 's avonds op de start/landingsbaan 'rustig' en veilig onze sprints kunnen maken. Legaal en mét toestemming, dus geen politiegezeik. Ben er al vaker geweest, is echt een topbaan. Ohja.. the bet. Hmm, wat dacht je van ¤2000,- ? Pink slip mag ook, ik weet niet wat in jouw geval voordeliger is.. So, wanna walk your talk? Mail staat in profiel. /edit Voor alle duidelijkheid, ik ben bloedserieus. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Opa_vertelt op 26-01-2006 00:09:16 ] | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 11:55 |
welke japaner he b je? | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:09 |
quote:Tesla G-Tech Pro in de auto en effe flink wat laterale G's opwekken ![]() testing = knowing Ik heb 'r wel één liggen die je mag lenen (wel oudere type) [ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 25-01-2006 12:15:29 ] | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:10 |
quote:Gaat dat voor iedereen op? | |
Tommeh | woensdag 25 januari 2006 @ 12:13 |
quote:Ik heb er ook nog 1 ![]() Nerdmans, mocht Googol te ver weg wonen en ik niet mag je die van mij ook wel lenen. ( pk meting, 0-100 tijd, 400m tijd en snelheid, 100-0 tijd en gkrachten ) | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:16 |
quote:* Googol zit in Voorburg, bij Den Haag in de buurt edit: http://www.gtechpro.com/prod.html < ik heb dus de eerste (oudste) PS.: voor jouw toepassingen zou ik serieus nadenken om de 2004 modellen aan te schaffen (niet dat je met die van mij of Tommeh niet goed genoeg is maar de laatste modellen zijn echt superieur). | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2006 @ 12:18 |
quote:Wil wel racen, wil geen weddenschap. Zeg maar waar en wanneer ok? | |
Tommeh | woensdag 25 januari 2006 @ 12:18 |
Dan heb ik niets gezegd, was goed bedoeld. | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2006 @ 12:19 |
quote:Mail eens ff die stats dan:) | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2006 @ 12:19 |
quote:Ik wil best een keertje racen, geen weddenschap. Gewoon voor de fun. | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:21 |
quote:Als je gaat lenen kan je toch beter niet de mijne lenen ![]() | |
Tommeh | woensdag 25 januari 2006 @ 12:23 |
quote:Welke stats ![]() Die van de 944 heb ik nog niet. Die heeft geen 12v aansluiting en wilde nog een keertje een aansluiting maken maar is er nog niet van gekomen. | |
Opa_vertelt | woensdag 25 januari 2006 @ 12:24 |
quote:Neen, alleen voor degenen die neerbuigend doen over andermans project ![]() | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 12:25 |
maar wat vor auto hep je nou? | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2006 @ 12:26 |
quote:Hey Googol wat voor auto heb jij? | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:27 |
Stats van het apparaatje denk ik ![]() Check: http://www.gtechpro.com/accuracy.html click de videolinks rechts onder | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:27 |
quote:DelSol VTi | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 12:28 |
quote:die met 160 pk? | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:29 |
quote:172 met kleine aanpassingen. Meeste dat gedaan is: remmen, ophanging | |
Opa_vertelt | woensdag 25 januari 2006 @ 12:29 |
quote:Reed jij niet vroeger een Civic CRX? | |
funkmaster | woensdag 25 januari 2006 @ 12:29 |
voor dat geld wat de TS in z'n ibiza stopt zou ie zo'n veel mooiere auto voor kunnen rijden! maja ieder z'n ding, hoop voor je dat alles die 270 pk houd....'persoonlijk heb ik liever iets minder pk in een mooiere wagen | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 12:30 |
quote:remen is ook belangrik mar 172 pk is wel erg snel denk ik | |
Tommeh | woensdag 25 januari 2006 @ 12:31 |
quote:Ik vind het juist wel wat hebben, ipv 1001 spoilers overal op een auto met 90 pk, en wat standaard lijkende auto met wat meer vermogen. Heeft m'n voorkeur wel ![]() Maar die zelfde GTech heb ik ook. | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:31 |
quote:Nope ... da's de auto van m'n vriendin ![]() ![]() ![]() | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 12:32 |
dat zijn vete autos! | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:33 |
quote:daar zijn de meningen nogal over verdeeld, vrees ik ![]() | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 12:35 |
dat is jaloersie! | |
funkmaster | woensdag 25 januari 2006 @ 12:35 |
quote:ja dat ben ik sowieso met je eens, optisch tunen is in 9/10 gevallen echt ![]() | |
funkmaster | woensdag 25 januari 2006 @ 12:36 |
quote:haha ik vrees dat hiet zo'n verdeelde mening zit... ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 25 januari 2006 @ 12:38 |
quote:Ik dacht al dat ik die attitude ergens van kende.. ![]() Hoe is't bij KHK? | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:38 |
quote:KHK ? ![]() | |
funkmaster | woensdag 25 januari 2006 @ 12:40 |
Katholieke Hogeschool Kempen?? dat was mijn eerste match op google...ook geen idee wat ie ermee bedoeld ![]() | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:41 |
quote:Katholieke ![]() ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 25 januari 2006 @ 12:42 |
quote:KHK, SLH whatever it's named now.. (het dringt nu tot me door dat ik je wellicht verwar met een ander) ![]() | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:43 |
quote:Die kans is vrij groot, ja ![]() TCC had nog gekund (in de context van het gesprek) | |
fast-tuning | woensdag 25 januari 2006 @ 12:43 |
haha dit gaat niet meer over tunuh van autos! | |
Opa_vertelt | woensdag 25 januari 2006 @ 12:45 |
quote: ![]() ![]() | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:46 |
quote: ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 25 januari 2006 @ 12:47 |
Nou ja, in ieder geval mooie auto's ![]() | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 12:48 |
quote: ![]() ![]() | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2006 @ 14:00 |
hey googol wij een keertje racen dan? Ik zie dat je auto een mooie ahterkant heeft, dus dan valt t voor mij ook weer mee ![]() | |
Googolplexian | woensdag 25 januari 2006 @ 14:51 |
quote:Niet tegen jou ![]() bak van mij is motorisch nog nagenoeg standaard man! 172 pk op zoiets van 1200 kilo = 8,3 sec > 100 km/h we lullen wel als de ![]() | |
noidea | woensdag 25 januari 2006 @ 15:36 |
En 210pk op de wielen of de krukas? | |
Nerdmans | woensdag 25 januari 2006 @ 16:40 |
quote:Wielen | |
Opa_vertelt | donderdag 26 januari 2006 @ 00:11 |
quote:U heeft mail ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 januari 2006 @ 00:12 |
quote:Wat rijdt Opa eigenlijk? (specifieke specs hoeft niet gezien je een race op komst hebt ![]() | |
Five_Aces | donderdag 26 januari 2006 @ 10:14 |
Wil niet stoken ![]() ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 januari 2006 @ 10:24 |
quote: ![]() ![]() ![]() Ik voelde al een Fok!Meet aankomen ![]() | |
yub | donderdag 26 januari 2006 @ 10:44 |
ik ga ook mee doen met dat space wagon. | |
Nerdmans | donderdag 26 januari 2006 @ 11:08 |
edit ThaFreak: geen mail op het forum plaatsen ![]() [ Bericht 92% gewijzigd door ThaFreak op 26-01-2006 11:23:24 ] | |
ToMaSZ | donderdag 26 januari 2006 @ 11:20 |
Is dat handig, Je 06 er in laten? En is het niet een beetje vreemd om emails te posten? Volgens mij is dat policytechnisch ook niet heel erg de bedoeling. | |
Nerdmans | donderdag 26 januari 2006 @ 13:25 |
quote:Ach zo. ik dacht dat t wel functionele info was voor t topic. Ik ben niet compleet op de hoogte van de fok policy. Lang leve de oplettende mod.. ![]() Anyhow er werd verwezen naar een site: op StreetlegalKHK ( http://www.streetlegalkhk.nl/forums ). Een leuke groep tuning-gekken, geloof me ![]() Daar kan ik me uitleven ! | |
Nerdmans | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:22 |
Update: Ze hebben besloten dat t toch aan te raden is om een andere benzinepomp te monteren. Verder heb ik grotere injectoren nodig en een zwaardere intercooler. Ik krijg offerte deze week binnen. Het totaal plaatje is vorige maand gedaan bij een audi TT met t zelfde blok. Deze kwam tot 295 pk. K ben overigens wel benieuwd naar t nieuwe kostenplaatje. Pff ik ga komende maanden maar eens flink bezuinigen op stappen. Of nee.... eten dan maar ofzo ![]() | |
Zonda_F | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:28 |
en heb je nog naar dat mooie diff gekeken?! ![]() 295 pk op de voorwielen ![]() ![]() ![]() | |
Nerdmans | dinsdag 31 januari 2006 @ 23:49 |
Nou ik heb idd wat informatie gehad over een speciaal dif. Maarrrr eerst t vermogen en dan heeeeel hard sparen en dan : Dif, ophanging, bak. . . . tjoenu is duur ![]() | |
Zonda_F | woensdag 1 februari 2006 @ 00:11 |
quote:Ja het diff zat op zo'n ¤850 ongeveer dacht ik ![]() | |
Nerdmans | woensdag 1 februari 2006 @ 09:03 |
volgende auto doe ik gewoon fette spinners en een turbo stikker en neon, is ook 200 pk xtra ![]() | |
riceboy | woensdag 1 februari 2006 @ 10:44 |
quote:da kan je blok ech nie aan he ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 11 februari 2006 @ 11:18 |
k heb maar een 20-160 filmpje op streetfire gezet. http://videos.streetfire.(...)F55-279384969996.htm | |
Repeat | zaterdag 11 februari 2006 @ 13:52 |
quote:Kan je nog even een overzichtje maken van wat je er tot nu toe allemaal aan gedaan hebt en de specs met 0-100 en top etc? ![]() | |
Nerdmans | zaterdag 11 februari 2006 @ 17:06 |
0-100 ergens tussen de 6,5 en 7,0 seconden. Ik heb een acceleratie filmpje van een 225 pk audi TT volgens opgaaf doet deze 0-100 in 6,6 seconden. Ik had een filmpje met een 0-100 van de Seat. Was op t oog identiek aan elkaar. Dus ergens in die geest. Top is optimaal 242 kmh ( BP Ultimate en schone filters ). Momenteel 238. Tot nu toe gedaan: Motormagement aangepast Carbon open lucht inlaat Forge Closed loop Blow off valve. Brembo schijven en ferrodo blokken. Te doen in juli ergens ( stap 1 vermogen) EPS sustom 2,5 "open uitlaat vanaf turbo & race kat K04 turbo zwaarder intercooler ander spruitstuk 440 injectoren andere Benzinepomp Teflon remleidingen Zwaardere remklauwen Daarna als ik weer liquide middelen heb( deel 2) Ander differentieel 6 bak aangepaste ophanging Stabilisator stangen Weight reduction. Dat zou moeten gaan resulteren in een Seatje met 270-275 pk. Ik heb een filmpje van een vergelijkbare Seat: http://videos.streetfire.(...)205-C9C1EE863AFE.htm | |
Nerdmans | zaterdag 11 februari 2006 @ 17:23 |
100-220 http://videos.streetfire.(...)2F-BAA6-36FA3C4A9522 | |
Nerdmans | zaterdag 18 februari 2006 @ 23:06 |
Zow, ik heb inmiddels de offerte binnen van JD. Het lijkt me een goed plan om in te stappen op stage 4, dan blijven stage 5&6 een optie voor later! Stage 4: 270pk @ 5600rpm 360nm @ 3000rpm - Hybride ballbearing Turbo - Nickel adapterplaat - Downpipe - inlaatbuizen van/naar turbo - Aangepaste luchtmassameter - Grotere Injectoren - Speciale Bougies - Intercooler Aluminium , grote FMIC is optioneel - aangepast motormanagement Stage 5: 310pk @ 6300rpm 375nm @ 3500rpm - Hybride ballbearing Turbo - Speciaal uitlaatspruitstuk - Downpipe - inlaatbuizen van/naar turbo - Aangepaste luchtmassameter - Grotere Injectoren, benzine drukregelaar - Speciale Bougies - Grote FMIC intercooler Aluminium - aangepast motormanagement Stage 6: 340pk @ 6500rpm 390nm @ 3600rpm - Hybride ballbearing Turbo - Speciaal uitlaatspruitstuk - Downpipe - inlaatbuizen van/naar turbo - Aangepaste luchtmassameter/ luchtfliter - Grotere Injectoren, benzine drukregelaar - Speciale Bougies - Grote FMIC intercooler Aluminium - aangepast motormanagement ![]() Overige aanpassingen( redelijke noodzakelijk ) Uitlaatsysteem Racekat 300pk+ Schs koppelingset incl. licht vliegwiel en montage Benzinepomp 4 bar Power controller versnellingafhankelijk | |
Nerdmans | zaterdag 18 februari 2006 @ 23:07 |
De ballbearing turbo is dus niet de K04 | |
Goingin | zondag 19 februari 2006 @ 16:05 |
Er zijn momenteel meerdere mensen die hun Cupra een eind boven de 200 pk willen brengen. Allemaal leuk en aardig, maar het blijft een FWD. Je zal dwars door je traction control heen trekken (heb ik nu al af en toe last van met de standaard 156 pk als het nat is) dus bochtenwerk kun je al vergeten. Alleen leuk voor drags dus. Ook zal hij zo snel op vermogen komen dat je met het gas los door de bocht moet. Verder zou ik eerst eens goed kijken naar een ander onderstel, je gaf al wel aan dat je iets anders wilde monteren (heb alleen pagina 1 en 6 gelezen, dus als je het er al over gehad hebt mijn excuses). Zelf had ik ook radicale plannen met mijn Cupra, uiteindelijk is chippen het enige nog om wat over is gebleven. De aanpassingen voor het extra vermogen zijn er in principe al. Daarom zelf besloten de Cupra weg te doen en voor het echte werk te gaan... | |
Repeat | zondag 19 februari 2006 @ 16:29 |
wat is het verschil tussen stage 5 en 6 ![]() | |
Googolplexian | zondag 19 februari 2006 @ 16:29 |
quote:30 pk & 15 Nm ![]() | |
Repeat | zondag 19 februari 2006 @ 16:34 |
quote:joh ![]() maar de onderdelen etc zijn precies hetzelfde ![]() | |
Googolplexian | zondag 19 februari 2006 @ 16:38 |
quote:lekker brede omschrijving van de onderdelen ook ![]() quote: | |
noidea | zondag 19 februari 2006 @ 16:52 |
Maar geen andere zuigers, drijfstangen en nokkenassen? En dan 340pk? Zal lang heel blijven dan. | |
ddx | zondag 19 februari 2006 @ 16:57 |
dacht dat zoiets wel nodig was ja, maareh wat voor prijzen heeft jeroen opgegeven voor zulke mods ? | |
ThaFreak | zondag 19 februari 2006 @ 18:23 |
en weer een filmpje van nerdmans ibiza erbij, nu van 20 tot 160 km/u http://www.minibikehoes.nl/fokzooi/nerdmans/20-160.MPG | |
Tommeh | zondag 19 februari 2006 @ 18:26 |
quote:Kwestie van drukopschroeven.. ( ik zeg niets over betrouwbaarheid ![]() | |
ThaFreak | zondag 19 februari 2006 @ 18:42 |
quote:340pk op standaard internals is geen probleem bij deze motor! (mits goed afgesteld maar dat moet geen probleem zijn bij jd engineering!) gaat je boven de 340 zul je wel moeten upgraden! | |
Googolplexian | zondag 19 februari 2006 @ 18:45 |
quote:Sorry hoor maar boven de 250 zou ik echt al gaan denken sterkere internals. Dit blok kan makkelijk meer aan maar stage 4-5 gaan zeker niet ten goede van de duurzaamheid (ja ... sterk afhankelijk van gebruik, natuurlijk). 340 is namelijk nogal veel, zeg maar ![]() | |
ThaFreak | zondag 19 februari 2006 @ 18:49 |
quote:340 is idd veel maar niet voor een motor die standaard als gesmeede internals heeft wat men wel eens vergeet ![]() tis gewoon een erg goed blok wat erg goed in mekaar zit en erg erg goed te tunen is! | |
Googolplexian | zondag 19 februari 2006 @ 18:56 |
quote:true ... maar dan nog zou ik daar nooit van uitgaan ![]() ![]() Grootste fout van meeste tuners is juist er van uitgaan dat een blok een bep. tuning kan hebben. "Assumption is the mother of all fuck ups", zeg maar. | |
Tommeh | zondag 19 februari 2006 @ 19:08 |
Met hogere druk lijkt t me verstandig om met een hoger octaan te gaan rijden. | |
ThaFreak | zondag 19 februari 2006 @ 19:29 |
quote:bewezen dat die dat kan aanhebben, er zijn genoeg dynosheets van 300++ op standaard internals, enkele zelf net onder de 400! en nee die gaan niet met 1 maand kapot! Deze motor wordt niet voor niets in vrijwel alle golfjes erin gelepeld! Van golf 1 tot golf 3!! | |
Goingin | zondag 19 februari 2006 @ 20:18 |
Maar het blijft een FWD'er ![]() | |
noidea | zondag 19 februari 2006 @ 21:31 |
quote:Dat hij standaard al gesmede zooi heeft is wel een pluspunt natuurlijk, maar om dan ff 2x zoveel pk erin te hebben...... Mijn nissan heeft iets meer dan 200pk ik ga echt niet verder dan 300 met stock internals, anders lijkt het me niet goed voor de betrouwbaarheid. | |
Nerdmans | zondag 19 februari 2006 @ 23:08 |
Mja zover ik t heb begrepen is tot stage 6 alles goed mogelijk met Stock internals. Ik heb echter wel mn vragen bij de verschillen tussen stage 4 tm 6. Ik heb namelijk niet t idee dat er veel meer zal gebeuren dan de druk opschroeven. Prijs stage 4 is 4600 Prijs stage 5 is 6200 Prijs stage 6 is 7300 verder komen er de kosten bij van een uilaat en montage. Iemand enig idee of t reele prijzen zijn? | |
Nerdmans | zondag 19 februari 2006 @ 23:09 |
o ja en Jeroen raadt aan om een power controller te nemen. Er is er 1 ontwikkeld speciaal voor t 1.8 20vt blok. Quote: PowerController 1.8T Veel power is leuk, hartstikke leuk. Maar doorslippende wielen, als gevolg van te veel power, zijn vervelend als je een sprintje wil winnen of gewoon relaxed weg wil rijden. Er zijn veel mechanische manieren om het doorslippen van aangedreven wielen te verminderen of uit te stellen; zoals bredere of zachtere banden, sperdifferentiëlen en langere overbrengingsverhoudingen. Daarnaast heb je Traction Control waarbij de doorslaande wielen worden afgeremd zo gauw het misgaat. Optimaal werkt dat zeker niet, want er wordt eerst een hoop vermogen gecreëerd en dat wordt vervolgens vernietigd [gedissipeerd]. Bovendien is het een feedback regelsysteem met alle vertraging van dien. Door nu precies dat vermogen te leveren wat gebruikt kan worden, hoeft er ook geen vermogen vernietigd te worden. De PowerController regelt het vermogen/koppel per versnelling, door voornamelijk de turbodruk te regelen per versnelling. Bijvoorbeeld, 0.6bar in de 1, 1.0bar in de 2, 1.3bar in de 3 en 1.5bar in 4 en hoger. Dat is het uitgangspunt van de PowerController. De PowerController is dus pro-actief en niet reactief! JDEngineering heeft de PowerController ontwikkeld met in het achterhoofd dat de bestuurder al naar gelang van humeur of weersomstandigheden kan kiezen tussen een geavanceerde reeks van set-ups. De reeks van vijf set-ups bestaat uit: ‘Standard’, ‘Race Track’, ‘Wet’, ‘Rain’ en ‘Off’. De ‘Standard’ set-up is voor de optimale power in het dagelijkse verkeer. De ‘Race Track’ set-up is voor de situatie dat je echt op het randje wil gaan, bijvoorbeeld op het circuit. Is het wegdek nat of zit je in een stevige regenbui dan kies je voor de set-ups: ‘Wet’ of ‘Rain’. Wanneer je echter lekker wil gummen of geen behoefte hebt aan control, is er altijd nog de mogelijkheid om de PowerController ‘Off’ te schakelen. De PowerController is vooralsnog uitsluitend verkrijgbaar en ontwikkeld voor de VAG 1.8T met elektronisch gaspedaal vanaf 2001. De PowerController werkt in combinatie met het motorregelapparaat en aangepaste software [JD Engineering]. De PowerController is in twee uitvoeringen leverbaar. 1. PowerController met 5-standen draaischakelaar. 2. PowerController met 5-standen draaischakelaar en display. |