Sorry hoor, maar alleen omdat MS de lat laag heeft gelegd voor next-gen, betekent het niet dat Sony en Nintendo dat ook zullen doen...quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Hoop doet leven zullen we maar zeggen
Ik probeer toch over het algemeen realistischer te blijven
Jos Verstappen's Race-Simulatorquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:35 schreef jimjim1983 het volgende:
zo! mooi gifje
is dat een soort nieuwe smuggler's run?
Hehehe,quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:50 schreef SocialDisorder het volgende:
hopelijk is dit niet representatief voor de framerate op de PS3
Bill Gates en J Allard gaan mee in de zak naar SpanjeJapan en krijgen daar slagen met de roeRevo controller van zwarte pietKen Kutaragi?quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:04 schreef PandorasBox het volgende:
Sony en Nintendo zijn met smerige plannen bezig.
Ik denk niet dat MS er goed vanaf komt.![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sony mag, net als Nintendo, wel eens met wat meer info komen
Waarom wordt deze topic vervuild met die walgelijk grote .gif bestandjes?quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:19 schreef InsertCredit het volgende:
Waarom ondersteund dit baggerforum enkel .gif
Ps3 he. enkel voor de grote jongens.quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:20 schreef P-Style het volgende:
[..]
Waarom wordt deze topic vervuild met die walgelijk grote .gif bestandjes?
Doe er wat aan!quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:24 schreef peristilius het volgende:
Het is niet erg modem vriendelijk.
Ach... zijn wel leuke plaatjes hoor en opzich is m'n verbinding ook wel snel genoeg, maar ik vind het niet echt normaal dat er bij het bekijken van deze topic ruim 10MB aan plaatjes wordt geladen.quote:
Thnxquote:Op dinsdag 6 december 2005 18:23 schreef InsertCredit het volgende:
En een avatar voor Even:
[afbeelding]
knothnx.
Sure, kan alleen niet garanderen dat ie tot het einden der tijden erop staat.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:08 schreef Even het volgende:
[..]
Thnx![]()
Mag ik em van jou site gebruiken als icon?![]()
Thnxquote:Op dinsdag 6 december 2005 20:12 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Sure, kan alleen niet garanderen dat ie tot het einden der tijden erop staat.
Bavkup em dus maar vast
We houden toch ook geen rekening meer met mensen die Windows 3.1 draaien?quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:24 schreef peristilius het volgende:
Het is niet erg modem vriendelijk.
Mja, een beetje gelijk hadden ze wel; 't wa meer dan 10mb.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:42 schreef H.Flick het volgende:
[..]
We houden toch ook geen rekening meer met mensen die Windows 3.1 draaien?
Ja, 7 maanden geleden al...quote:Op woensdag 7 december 2005 01:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Hebben jullie de ps3 techdemo al gezien.
Ik hoop voor je dat je een dikke bak hebt staan;quote:Op woensdag 7 december 2005 02:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nee echt niet.. volgens mij besef je niet wet er gebeurt op die videos
vooral op die ene waar je ziet dat hij die bekers in het water doet en het water er instroom en er weer uit stroomt.. realtime...
realtime collision en alles wat er bij hoort... nee hoor dat trekt geen enkele andere cpu /gpu op dit moment...
als jij denkt van wel.. bewijs het maar zou ik zegge
hele mooie demo thxquote:Op woensdag 7 december 2005 02:54 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je een dikke bak hebt staan;
rechts-klikken-save-target-as
Niet zo snel oordelen over wat er al niet kan tegenwoordig![]()
EDIT: ow wacht, je hebt een mac
Ah, een demo uit de demoscene die geen fuck met de ps3 te maken heeft.quote:Op woensdag 7 december 2005 02:54 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je een dikke bak hebt staan;
rechts-klikken-save-target-as
Niet zo snel oordelen over wat er al niet kan tegenwoordig![]()
EDIT: ow wacht, je hebt een mac
dit water met die eendjes wordt niet realtime gerenderd als echt water zo te zien. Je ziet namelijk nergens het water echt opspatten, ook niet als die boten/eendjes erin vallen. Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal een hele mooie machine worden. Maar deze demo stelt niet heel erg veel voor, het zijn gewoon de golven op het water die gerenderd worden. (wel een coole demoquote:Op woensdag 7 december 2005 03:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
hele mooie demo thx
hij draait redelijk om mijn 7800 gt
maar hoe indrukwekkend zo'n hdr demo ook mag zijn
qua complexiteit haalt hij het niet bij de ps3 demo
om water realtime te renderen ( en dan bedoel ik echt renderen en niet van de shader effecten)
heb je heel wat meer power nodig
ik heb zelf een top systeem en die demo van jou (die qua complexiteit minder is dan die ps3 demo) draait matig soepel
kun je nagaan als je een vergelijkebare ps3 demo op een pc zou willen draaien
ach toe, laat hem nog even in de waanquote:Op woensdag 7 december 2005 11:30 schreef Retuobak het volgende:
Dat van Killzone was net zo echt als de CoD2 reclame die nu altijd op TV is
heb je een linkje naar dat filmpje?quote:Op woensdag 7 december 2005 10:41 schreef SocialDisorder het volgende:
de beker-demo kwam direct na de eendjes. Hierbij hield iemand twee bekers omhoog voor een Eye-Toy 2, en schiep water uit het virtuele bad, met de bekers die hij in z'n handen vast hield. Ook liet hij water uit de ene in de andere beker lopen.
niet compleet, het is wel de game-engine zoals die op dit moment ervoor ligt. Of de PS3 het gaat trekken is nog maar de vraag. Guerilla heeft toegegeven dat ze frames achter elkaar geplakt hebben en er zelf een filmpje van hebben gemaakt.quote:Op woensdag 7 december 2005 11:37 schreef Phunikz het volgende:
Dus je wilt beweren dat die demo compleet fake is?
hier zou hij in moeten zitten:quote:Op woensdag 7 december 2005 11:40 schreef kepler het volgende:
[..]
heb je een linkje naar dat filmpje?
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen, tis nogal behoorlijk moeilijk om het volledige potentieel te gebruiken van een consolequote:Op woensdag 7 december 2005 13:29 schreef InsertCredit het volgende:
Zoals verwacht gebruiken ze met mgs4 nog niet het volledige potentieel van de ps3.
Idd. Maar blijft lekker om te horen dat het allemaal nog beter wordtquote:Op woensdag 7 december 2005 13:30 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen, tis nogal behoorlijk moeilijk om het volledige potentieel te gebruiken van een console
Kojima kennende zal het uiteindelijke spel er nog een stuk béter uitzien dan de vroege trailers.quote:Op woensdag 7 december 2005 13:29 schreef InsertCredit het volgende:
Lees net een interview met Hideo Kojima in de Edge;
Zoals verwacht gebruiken ze met mgs4 nog niet het volledige potentieel van de ps3.
Maar alle beelden zijn daadwerkelijk ingame en realtime.
![]()
nog een betere linkquote:Op woensdag 7 december 2005 11:40 schreef kepler het volgende:
[..]
heb je een linkje naar dat filmpje?
Leuk dat er nu een filmpje van is... maar dit nieuws is al net zo oud als die trailer zelf.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:13 schreef kepler het volgende:
nu gaan jullie helemaal gillen![]()
http://games.fok.nl/news.php?newsid=8067
quote:"The polygon amount for Snake's mustache is same as one enemy soldier in MGS3.... only the mustache!"
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op donderdag 8 december 2005 12:13 schreef kepler het volgende:
nu gaan jullie helemaal gillen![]()
http://games.fok.nl/news.php?newsid=8067
Ik denk het. Maar het liet me wel zien hoe het er op mijn TV uit gaat zien.quote:Op donderdag 8 december 2005 15:48 schreef SocialDisorder het volgende:
en? Je Xbox nu jaloers dat hij nooit Snake in realtime mag renderen?
Jeuzus, je F5 uitgesleten?quote:
Zoek maar een spel uit, bedenk hoe mooi het eruit zal zien aan de hand van de MGS4 beelden, en zorg voor voldoende tissues om het kwijl op te ruimenquote:Op donderdag 8 december 2005 15:59 schreef kepler het volgende:
jammer dat ik de MGS reeks nooit leuk heb gevonden, dit ziet er namelijk wel mooi uit
voorlopig duurt het nog een jaarquote:Op donderdag 8 december 2005 16:03 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zoek maar een spel uit, bedenk hoe mooi het eruit zal zien aan de hand van de MGS4 beelden, en zorg voor voldoende tissues om het kwijl op te ruimen
het kwijlen? Krijg je dan geen droge bek?quote:
veel bier drinkenquote:Op donderdag 8 december 2005 16:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het kwijlen? Krijg je dan geen droge bek?
Check! Stond sowieso in m'n home-entertainment centre opgenomen;quote:
quote:Op donderdag 8 december 2005 16:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Check! Stond sowieso in m'n home-entertainment centre opgenomen;
-1080p plasma
-7.1 surround sound
-PS3
-recliner seats
-coolbox
probleem is alleen bier van coolbox naar mond brengen, en de coolbox aanvullen. Daar zou een vriendin best uitkomst kunnen bieden
Ik weet nog dat ik bij een vriend van me thuiskwam, en hij liet me Knights of The Round zien. Dat was gewoon spektakel. Als ze zoiets weer erin kunnen bouwen, zou ik die bak alleen al om FF kopen.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:55 schreef Retuobak het volgende:
Ja, dan krijgen een hoop FF fans ineens een hele droge mond van al het kwijlen.
Daar twijfel ik niet aan!quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:51 schreef SocialDisorder het volgende:
ben nu wel benieuwd naar Final Fantasy op de PS3 eigenlijk. ALs ze die net zo mooi krijgen als MGS4, wordt het een grafisch feest.
Dit zal ongetwijfeld enkel voor de Japanse launch gelden en nu loopt de lente technisch gesproken tot 21 juni, maar toch mooi dat ze nog op schema zitten!quote:Sony still primed for Spring 2006 PS3 debut
Launch to co-incide with Blu-ray roll-out?
Sony has re-iterated its plan to ship the PlayStation 3 by Spring 2006. The announcement follows Electronic Arts CEO Larry Probst's prediction that the console won't debut until next Autumn.
Sony yesterday told the Reuters news agency that the company is gearing up for a Spring launch, but that doesn't necessarily refute Probst's belief. All previous PlayStation launches have kicked off in Japan, with US and European roll-outs not taking place until many months later.
Click Here
Sony may well be planning to offer PS3 in Japan in Q1/Q2 2006, with the US roll-out - which is what Probst may have in mind - not taking place until Q3 2006, just ahead of the Holiday spending spree.
The Sony-backed Blu-ray Disc next-generation optical format is also due to be formally launched next Spring, and the PS3 is widely seen as the system that will drive the adoption of Blu-ray. With so much riding on Blu-ray's success - all the supporting companies' reputations, not the least of it - the format's backers will be urging Sony to get PS3 into consumers' hands as quickly as possible.
Equally, an Autumn 2006 launch will leave the PS3 an entire year behind Microsoft's Xbox 360, a situation Sony's Computer Entertainment division may not be keen on either.
Inderdaad! Je hebt ook altijd van die mensen die gaan zeuren omdat iets scripted is... als het mooi is is het voor mij goed.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:36 schreef jimjim1983 het volgende:
zolang het er goed uitziet maakt het mij geen zak uit of het realtime is of wat dan ook.
Veel plezier met je non-real time spel... (Even voor de goede orde: scripted is iets anders dan real-time...) en dus prerendered achtergronden en real time characters: veel plezier met je adventure. Ook niet mis, maar er zijn gewoon grenzen aan techniek.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:38 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Inderdaad! Je hebt ook altijd van die mensen die gaan zeuren omdat iets scripted is... als het mooi is is het voor mij goed.
wat maakt het uit of het water wel bij iedereen anders op spat als je met 10 man door een de zee rent? daar ga ikzelf het in ieder geval niet leuker van vinden.quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Veel plezier met je non-real time spel... (Even voor de goede orde: scripted is iets anders dan real-time...) en dus prerendered achtergronden en real time characters: veel plezier met je adventure. Ook niet mis, maar er zijn gewoon grenzen aan techniek.
Daar ben ik het niet mee eens.. hoe realistischer een spel is.. hoe meer je er door bewogen wordtquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat maakt het uit of het water wel bij iedereen anders op spat als je met 10 man door een de zee rent? daar ga ikzelf het in ieder geval niet leuker van vinden.
ben ik met je eens maar er is een verschil tussen iemand 100 verschillende haren te geven en iemand 10.000 verschillende haren te geven. tegenwoordig lijkt het er alleen maar om te gaan wie het meest haar op iemands hoofd kan toverenquote:Op zaterdag 10 december 2005 19:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens.. hoe realistischer een spel is.. hoe meer je er door bewogen wordt
Anders zouden we nog allemaal 8 bit spelletjes spelen zoals pac man
De cellprocessor maakt hele realistische effecten mogelijk, collision enz berekeningen die het mogelijk moet maken bijna filmrealistisch realitime te renderen
![]()
jah, ho maar, ga eerst maar eens wat meer lezen voor dat je meer van dit soort lulkoek verkondigd...quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
De cellprocessor maakt hele realistische effecten mogelijk, collision enz berekeningen die het mogelijk moet maken bijna filmrealistisch realitime te renderen
lulkoek?quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
en let een beetje op je worden ja..
Mag jij me vertellen wat physics in het algemeen te maken hebben met filmrealisme... Geen ene hol. Voor filmrealisme heb je grafische processorkracht nodig, goede programmeurs MBT polycount, animatie en rendering+postprocessing. Verder moet je creatieve team wel met de software kunnen omgaan en een fatsoenlijke stijl aanmeten, want als je DBZ gaat renderen in Unreal Engine 3.0 dan ziet het er nog uit als bagger...quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ga jij dit maar eens lezen
http://www.golem.de/0507/39524.html
en let een beetje op je woorden ja..
Filmkwaliteit is puur iets grafisch. Veel polygonen, veel animatie, veel shaders, 1 consistent geheel. Denk aan LOTR CGI. Dat is filmkwaliteit, en daar zitten we nog LANG niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
een feit nog wel... onderbouw toch eens wat je zegt
frusterend.. je zegt dat wat je zegt feiten zijn.. maar is mis argumenten en een onderbouwing
filmkwaliteit betekend voor mij.. realisme.. wat betekend filmkwaliteit voor jou dan ?
quote:Op zondag 11 december 2005 01:20 schreef CecilBDemented het volgende:
sony's nieuwe wonder machine gaat enge doen in de huiskamer.
dus koop tegelijk met de ps3 wat luiers want je gaat bang worden
zo vet gaat het worden
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.quote:Op zondag 11 december 2005 01:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]. Je weet nog helemaal niks van de console man
Dàt... is een mening!quote:Op zondag 11 december 2005 01:29 schreef Retuobak het volgende:
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.
theoretisch heeft de ps3 meer processing powerquote:Op zondag 11 december 2005 01:29 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.
Je blijft het maar volhouden hè?quote:Op zondag 11 december 2005 01:38 schreef Retuobak het volgende:
...maar de X360 GPU is weer zeker krachtiger dan de RSX. Uiteindelijk zal het er mede dankzij een hoop andere factoren op neerkomen dat het grafisch verschil tussen de 2 miniem is.
Daarom heeft SCE besloten om maar 7 van de 8 SPE's te gaan gebruiken in de PS3. Alle geproduceerde Cell-chips met 1 defecte SPE kunnen alsnog gebruikt worden, wat alleen maar gunstig is voor de yields.quote:Op zondag 11 december 2005 01:46 schreef Retuobak het volgende:
Temeer omdat de yields van de cell chip in het begin ongetwijfeld niet geweldig genoeg zullen zijn om een productiecapaciteit te realiseren die wereldwijd voldoende is voor de launch van een Sony console (want let's be honest, voor een wereldwijde launch heeft Sony dankzij de grotere naam gewoon (veel) meer consoles nodig dan MS)
Dat de Xenos krachtiger is dan welke desktop kaart dan ook is gewoon marketingpraat. En dezelfde marketingpraat werd ook rondgebazuind over de RSX. Deze marketingpraat is alleen net zo oud als de E3 van 2005. Xenos heeft z'n voordelen en is in bepaalde opzichten efficiënter. Maar de architectuur is gewoon anders en de GPU's zijn niet echt te vergelijken.quote:Tja, het is gewoon zo P-Style, Xenos is krachtiger dan eender single kaart die op de desktop te krijgen is nu terwijl de RSX er gewoon wordt uitgetrokken door de 7800GTX 512MB. Daarbij profiteert de Xenos ook nog in graphics van het EDram ("gratis" FSAA) en technieken van ATi als Avivo die zonder performance loss de beeldkwaliteit verbeteren.
mja ok, krachtiger dan een 7800GTX 512MB OC zal wel niet iddquote:Dat de Xenos krachtiger is dan welke desktop kaart dan ook is gewoon marketingpraat.
Nou, dan moet je al je eigen ophemelende posts over de xenos nog maar eens nalezen!quote:Op zondag 11 december 2005 02:11 schreef Retuobak het volgende:
Oh als ik die indruk wek dat ie veel krachtiger is dan kom ik toch echt verkeerd over
Nou ja... als je het handig lijkt dat je je standaard flash-kaartje in je PS3 kunt proppen en als je benieuwd ben waar die 3 gigabit ethernet poorten nou eigenlijk voor gebruikt gaan worden èn als je verwacht dat je 6 USB-randapparaten gaat aansluiten èn als je 2 HD-schermen tegelijk wilt aansluiten dàn moet je voor de PS3 gaan natuurlijk!quote:Maar nee, qua hardware is het wel duidelijk dat de verschillen dergelijk klein zijn dat je niet hoeft te beslissen adh daarvan, tenzij je koste wat kost een blu-ray lezer moet hebben (god knows why eigenlijk, ws. betaal je de eerste jaren weer 25 euro per film).
Dàt is altijd een verstandig advies!quote:Gewoon kiezen voor de gameseries die je het meest liggen.
Whehehe, mja je hebt wel een beetje gelijk, maar ik vind het ook werkelijk een prachtding. Kan niet wachten tot de eerste DX10 unified kaarten van de band komen rollen voor de PCquote:Op zondag 11 december 2005 02:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, dan moet je al je eigen ophemelende posts over de xenos nog maar eens nalezen!
Ik denk dat 1 van die gigabitpoorten nog wel geschrapt gaat worden. En misschien ook nog wel een van die HDMI uitgangen. Ondanks dat het wel ontzettend stoer staat, de mogelijkheid om twee 1080p schermen aan te sluiten, zal werkelijk niemand hier ooit gebruik van maken!quote:Op zondag 11 december 2005 02:26 schreef Retuobak het volgende:
En ach, ik verwacht niet dat al die aansluitingsfeatures de final cut halen bij de PS3, jij wel? Het kost allemaal wel wat, en of het nou echt grote selling points zijn......?
Nou ja, wat dat betreft is Sony (dus héél Sony en niet alleen Sony Computer Entertainment) nooit bang geweest om hun producten voor een iets hogere prijs te verkopen dan hun concurrenten.quote:Op zondag 11 december 2005 02:39 schreef Retuobak het volgende:
Tja ik denk dat het allemaal een hoop basiskosten met zich meebrengt, en als je mee wil gaan met pricedrops met de concurrentie (Moore heeft al gezegd dat het core pack er is zodat ze uiteindelijk onder de 100 dollar kunnen gaan zitten) dan moet je gewoon features lozen om dat te kunnen doen.
Nou weet ik wel dat er een nieuwe HD-camera (High Definition) is aangekondigd voor de PS3 en die slurpt wel wat bandbreedte, dus daar is Gbit ethernet wel handig voor en verder heeft Sony ook plannen voor homeservers die ook wel een hoge bandbreedte kunnen gebruiken. Verder kun je zo meerdere PS3's aan alkaar linken zonder tussenkomst van een router of switch. Vergeet niet dat Sony z'n PS3 liever niet meer profileert als een gaming console, maar meer als een geavanceerd media-apparaat ziet. Of dit verstandig is of niet is natuurlijk weer een heel andere discussie.quote:Maar ik snap het nut gewoon niet om het zelfs bij launch er in te laten, wie gebruikt er nou dual gigabit LAN op een CONSOLE?Dat het op een PC zinnig is, okay, maar op een console? En wie heeft er nou centen voor 2x 1080p? Dat is gewoon een feature puur voor de familie Kutaragi. Dat zijn ook geen selling points meer, ik denk dat ze het best kunnen maken om op dat punt niet trouw te zijn aan de originele specs.
Nee!quote:Zeg P-Style, is er trouwens iets gezegd over hoe al dat moois in de PS3 gekoeld gaat worden?
Dat hoeft niet, je moet de radiateur van waterkoeling ook koelen en dat gebeurt veelal met fans of je moet een enorme toren naast je console willen hebben staan (Zalman biedt zo'n oplossing voor de PC). Maar aan de andere kant, waterkoeling brengt risico's met zich mee en eigenlijk is waterkoeling in een dergelijk klein apparaat toch niet van de kwaliteit die je zoekt. Dus je mag er wel vanuit gaan eigenlijk dat het gewoon een heatpipe + windtunnel design zal worden met ws. 80mm fans (als Jappen niet zulke designhoeren waren zou 120mm ook makkelijk kunnen, mja, ze geven meer om het design dan om geluid en prestaties)quote:Nee! Het enige wat ik weet is dat er aan de bovenkant van de PS3 (als je'm verticaal neerzet) van die mooie ventilatiegaatjes zitten! Hij zal dus waarschijnlijk luchtgekoeld gaan worden.
Ja, maar hoeveel mensen gebruiken nou 2 schermen voor 1 console of zouden dat gaan doen met die optie? Dat staat niet in verhouding tot het grote aantal mensen dat meerdere schermen heeft voor de PC (daytraders kopen zelfs speciale Matrox kaarten met ondersteuning voor 6 schermenquote:En wat die extra HDMI uitgang betreft. Vrijwel alle GPU's hebben al jarenlang meerdere videouitgangen. Zo wordt, zoals je weet, iedere grafische kaart voor de pc al jarenlang gelevert met 3 uitgangen. Een voor tv, een vga en een dvi en tegenwoordig vaak zelfs 2 dvi's. De RSX kan dat natuurlijk ook en dan is het een kleine moeite om nog een extra HDMI uitgangetje in de PS3 te zetten! Gewoon... omdat het kan!
Jah compact gezien heet dat Nintendo DS...quote:Op zondag 11 december 2005 21:49 schreef E.Babelmens het volgende:
Alleen het idee al: PS3-en met twee schermen. Op zich wel relaxed: één tv met touchscreen tussen m'n benen op de bank en een hd-tv voor me
.
scherpquote:Op maandag 12 december 2005 00:50 schreef Koning-Afwas het volgende:
[..]
Jah compact gezien heet dat Nintendo DS...![]()
Ik zou niet weten waarom dit nièt zou kunnen!quote:Op maandag 12 december 2005 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
owh, en volgens Factor 5 zou dit in-game moeten zijn. Flinke korrel zout is aan te raden denk ik, maar gezien de prestaties van MGS4 op de Devkit, zou dit wel eens haalbaar kunnen zijn.
Die beesten zien er inderdaad nogal glibberig uit!quote:Op maandag 12 december 2005 13:02 schreef Tain het volgende:
Vind het wel jammer dat door die regen de huid van die draak echt net plastic lijkt. Tijdens de close-up op zijn bek zie je dat redelijk goed
ik prefereer Pre-Rendered en In-Game.quote:Op maandag 12 december 2005 12:38 schreef Retuobak het volgende:
CGI wordt in games zelden gebruikt om real-time beelden aan te duiden SocialDisorder, dat weet jij ook best.
Vooruitquote:Op maandag 12 december 2005 13:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik prefereer Pre-Rendered en In-Game.
niet zo gek, regen, schubben, geeft een vrij glibberig effect......quote:Op maandag 12 december 2005 13:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die beesten zien er inderdaad nogal glibberig uit!
Ja maar ze zijn lelijk-nep-kunststof-glibberig!quote:Op maandag 12 december 2005 13:32 schreef SocialDisorder het volgende:
niet zo gek, regen, schubben, geeft een vrij glibberig effect......
Over 3 maanden > half februariquote:Op maandag 12 december 2005 13:46 schreef SocialDisorder het volgende:
launch PS3 in lente, over 3 maanden af hebben, nog paar maandjes testen, en hop, de winkels in
Sommigen zijn dat ook. Maarja... dan moet je weer 3 tot 4 jaar wachten op je spel!quote:Op maandag 12 december 2005 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Waren devs maar zo toegewijd aan kwaliteit
Dat zijn er misschien 3quote:Op maandag 12 december 2005 13:50 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sommigen zijn dat ook. Maarja... dan moet je weer 3 tot 4 jaar wachten op je spel!
Verbaast me niks! Jij bent dan ook een pc-gamer!quote:Op maandag 12 december 2005 13:59 schreef Retuobak het volgende:
Ik kom niet veel verder dan Firaxis, Blizzard en Quantic Dream.
Dan heb je echt een gare versie van PGR3, ik heb nog helemaal niks slechts aan dat spel ontdekt.quote:Op maandag 12 december 2005 14:02 schreef Retuobak het volgende:
Nou, van wat ik gezien heb op de X360 so far doen console devs het echt niet superveel beter. CoD2 had haast meer bugs dan op de PC en ook in PGR3 heb ik vaak genoeg last gehad van vage zooi. Om maar niet te spreken van de relatief frequente vastlopers van het dashboard van de X360 zelf.
Ja of je lult uit je nek, dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 12 december 2005 14:19 schreef Retuobak het volgende:
Ja, het zal vast aan de versie liggen
Foutje van de pers zeker
Ja, daar heb ik vast belang bijquote:Op maandag 12 december 2005 14:21 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ja of je lult uit je nek, dat kan natuurlijk ook![]()
Jij komt nog maar net kijken in de consolewereld. Geen wonder dat je de kwaliteits-devs nog niet kent!quote:Op maandag 12 december 2005 14:02 schreef Retuobak het volgende:
Nou, van wat ik gezien heb op de X360 so far doen console devs het echt niet superveel beter. CoD2 had haast meer bugs dan op de PC en ook in PGR3 heb ik vaak genoeg last gehad van vage zooi. Om maar niet te spreken van de relatief frequente vastlopers van het dashboard van de X360 zelf.
Shadow of the Colossus is tot nu toe het enige console-spel waar ik tegen een bug ben aan gelopen, afgezien van de -1 wereld van Super Mario Bros.quote:Op maandag 12 december 2005 14:27 schreef Retuobak het volgende:
Oh please
Ik heb nog geen argument gehoord dat mij moet overtuigen.
Dan zal ik wel pech hebben gehad met m'n enige 2 console gamesquote:Op maandag 12 december 2005 14:45 schreef chibibo het volgende:
[..]
Shadow of the Colossus is tot nu toe het enige console-spel waar ik tegen een bug ben aan gelopen, afgezien van de -1 wereld van Super Mario Bros.
welke?quote:Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dan zal ik wel pech hebben gehad met m'n enige 2 console games.
Maar wat heeft PGR3 dan voor fouten?quote:Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Retuobak het volgende:
CoD2 en PGR3.
CoD2 heeft met name veel last van bugs. Soldaten die na het dood gaan als zombies blijven staan, soldaten die na het doodgaan blijven praten, triggers die niet af gaan (waardoor je (stukken van) levels over moet doen) etc.
Klinkt niet als dingen die je, nooit tegenkomt/ vrij vaak dus, in pc games.quote:Op maandag 12 december 2005 15:08 schreef Retuobak het volgende:
Textures die niet weergegeven worden of vaag doen (knipperen) bijvoorbeeld
Ook is de game me al 2 keer vastgelopen.
Ziet de trailer van Lost Planet er erg ingame uit?quote:Op maandag 12 december 2005 12:53 schreef Retuobak het volgende:
Ziet er wel okay uit, maar om nou te zeggen dat het er erg ingame uit ziet...
Die heb ik niet gezienquote:Op maandag 12 december 2005 15:33 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ziet de trailer van Lost Planet er erg ingame uit?
En dan bedoel ik de animaties en dergelijke, dat het ingame is is makkelijk te zien aan de gameplay beelden
Het zal natuurlijk een of andere intro of cutscene zijn, maar dat het gewoon ingame engine is is best mogelijk. Het verschil tussen de uiteindelijke gameplay en deze trailer zal dan minimaal zijn.quote:Op maandag 12 december 2005 15:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien
Maar goed, die trailer van die drakengame zag er gewoon zo cinematic uit en totaal niet iets dat je doet in een game. Het ziet er gewoon uit als een intro ofzo. Maar goed, dat het een cinematic is wil natuurlijk niks zeggen over hoe de game er echt uit ziet, ik verwacht nl. maar weinig FMV's in next-gen games omdat real-time beelden gewoon goedkoper zijn om te maken en nu een meer dan acceptabele kwaliteit bereikt hebben.
Jappen gebruiken volgens mij over 20 jaar nog alleen maar FMV, vinden ze leukquote:Op maandag 12 december 2005 15:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien
Maar goed, die trailer van die drakengame zag er gewoon zo cinematic uit en totaal niet iets dat je doet in een game. Het ziet er gewoon uit als een intro ofzo. Maar goed, dat het een cinematic is wil natuurlijk niks zeggen over hoe de game er echt uit ziet, ik verwacht nl. maar weinig FMV's in next-gen games omdat real-time beelden gewoon goedkoper zijn om te maken en nu een meer dan acceptabele kwaliteit bereikt hebben.
Als ze het bij next-gen (of current-gen, hoe je het ook wilt noemen) nog doen bewijzen ze wel dat ze of geen engines kunnen bouwen of dat ze idioten zijnquote:Op maandag 12 december 2005 15:52 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Jappen gebruiken volgens mij over 20 jaar nog alleen maar FMV, vinden ze leuk.
of dat ze budgetten hebben die toestaan om FMV's te gebruikenquote:Op maandag 12 december 2005 16:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Als ze het bij next-gen (of current-gen, hoe je het ook wilt noemen) nog doen bewijzen ze wel dat ze of geen engines kunnen bouwen of dat ze idioten zijn.
Bij next-gen zijn er nuttigere bestedingen voor je centen, een betere engine bijv.quote:Op maandag 12 december 2005 16:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
of dat ze budgetten hebben die toestaan om FMV's te gebruiken
of je game bug-free makenquote:Op maandag 12 december 2005 16:06 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Bij next-gen zijn er nuttigere bestedingen voor je centen, een betere engine bijv.
Team Ninja flipte toch ook helemaal omdat de FMV's van de nieuwe Ninja Gaiden in een dusdanige resolutie moeten van MS dat ze niet meer op normale DVD's passen.quote:Op maandag 12 december 2005 16:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Als ze het bij next-gen (of current-gen, hoe je het ook wilt noemen) nog doen bewijzen ze wel dat ze of geen engines kunnen bouwen of dat ze idioten zijn.
Bij een game als FF kan ik de spectaculaire FMV's idd gewoon niet missen. Zeg je FF dan zeg je FMV.quote:Op maandag 12 december 2005 16:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil FMV in mn games houden... SerieusWat is een FF als je om de zoveel tijd geen FMV meer hebt
Het verschil zal er altijd blijven. FMV kan op Disney Pixar kwaliteit, ingame nog laaaaaang nietquote:Op maandag 12 december 2005 16:22 schreef peristilius het volgende:
[..]
Bij een game als FF kan ik de spectaculaire FMV's idd gewoon niet missen. Zeg je FF dan zeg je FMV.
Maar dan moet de kwaliteit van de FMV's natuurlijk wel nog veel beter zijn dat die van de ingame graphics en dat verschil zal ooit gaan verdwijnen. Maar aangezien dat er voorlopig denk ik nog niet inzit wil ik gewoon FMV.
Ja, maar vergelijk nu eens de extra kosten met de profijt die het oplevert. De kosten overstijgen komende generatie de baten enorm, dus waarom zou je het in godsnaam nog doen?quote:Op maandag 12 december 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het verschil zal er altijd blijven. FMV kan op Disney Pixar kwaliteit, ingame nog laaaaaang niet
Omdat ik het wil.quote:Op maandag 12 december 2005 16:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, maar vergelijk nu eens de extra kosten met de profijt die het oplevert. De kosten overstijgen komende generatie de baten enorm, dus waarom zou je het in godsnaam nog doen?
Ja, in sommige games zuigen FMV's idd, maar de FMV's in FF zijn gewoon.quote:Op maandag 12 december 2005 16:33 schreef Retuobak het volgende:
Tja, ik vind het maar niks, die FMV's. In veel games halen ze je helemaal uit de sfeer van de game. Zoals bijv. bij een Far Cry. Die FMV's waren te zinloos, en ondanks dat ze er goed uit zagen en opzich best pasten bij de game had ik liever in-engine cutscenes gezien daar je gewoon immersie verliest wanneer het er ineens 10x mooier uit ziet allemaal. En daarna weer gewoon normaal.
Slecht waren de FMV's in Far Cry zeker niet, maar ze haalden me gewoon volkomen uit de game die een perfecte sfeer had.quote:Op maandag 12 december 2005 16:42 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja, in sommige games zuigen FMV's idd, maar de FMV's in FF zijn gewoon.
Slechte FMV's hoef ik ook niet.
Dan zijn ze slecht.quote:Op maandag 12 december 2005 16:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Slecht waren de FMV's in Far Cry zeker niet, maar ze haalden me gewoon volkomen uit de game die een perfecte sfeer had.
Ook dat had je gewoon in Far Cry, maar de graphics en algehele sfeer van de game waren zo subliem uitgevoerd dat de FMV's gewoon volledig onnodig waren en door hun afwijkende (betere) look haalden ze je gewoon uit de game.quote:Op maandag 12 december 2005 16:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
FMV moet dan ook wel op het juiste moment worden toegepast. In een FF game is het vaak na een wat spannende gebeurtenis. Je kan dan heerlijk even de controller wegleggen en genieten van de FMV. Zeker de dodendans van Yuna of de waterscene van Yuna en Tidus (beide FFX) waren fantastisch.
Nog wel ja, maar zodra de graphics daar ook een niveau beginnen te bereiken dat sommige FPS games nu al hebben zie ik ook daar FMV cutscenes als zinloos. Kijk naar een F.E.A.R., die cutscenes zijn subliem gedaan en gewoon in-engine.quote:Op maandag 12 december 2005 17:03 schreef peristilius het volgende:
Sowieso kan je een spel als Far Cry moeilijk vergelijken met een RPG.
In RPG's heerst het!
Je weet absoluut niet wat je gemist hebtquote:Op maandag 12 december 2005 17:04 schreef H.Flick het volgende:
Met de PC versie van Far Cry ben ik gestopt toen die vage space gorilla's kwamen. De Xbox versie was vele malen beter.
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.quote:Op maandag 12 december 2005 17:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nog wel ja, maar zodra de graphics daar ook een niveau beginnen te bereiken dat sommige FPS games nu al hebben zie ik ook daar FMV cutscenes als zinloos. Kijk naar een F.E.A.R., die cutscenes zijn subliem gedaan en gewoon in-engine.
quote:Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.
Dat zal het zijn jaquote:Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.quote:Op maandag 12 december 2005 19:25 schreef H.Flick het volgende:
In FFVII was het natuurlijk geniaal. Dan kon je met je real-time poppetje lopen terwijl er een FMV op de achtergrond speelde.
Toch zul je het verhaal moeten vertellen mbv gescripte stukken.quote:Op maandag 12 december 2005 19:48 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.
Echt, interactieve werelden zijn zoveel beter.
Ik heb niks tegen FMV, tussendoor. Maar het ging om FF7 waar de hele achtergrond tijdens het spel pre-rendered was.quote:Op maandag 12 december 2005 19:50 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Toch zul je het verhaal moeten vertellen mbv gescripte stukken.
Zoals al aangegeven wordt dit in o.a. Fear prachtig gedaan.
FMV is leuk, maar de noodzaak is achterhaald.
You bet!quote:Op maandag 12 december 2005 19:53 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen FMV, tussendoor. Maar het ging om FF7 waar de hele achtergrond tijdens het spel pre-rendered was.
FMV is hartstikke cool Square, Blizzard, Namco, SEGA, Blizzard nog een keer, die weten er wel mee om te gaan.
Klopt, maar het was wel heel mooiquote:Op maandag 12 december 2005 19:48 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.
Weet je wat nog veel mooier, een heel spel in FMV, Final Fantasy de film b.v.quote:Op maandag 12 december 2005 19:55 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Klopt, maar het was wel heel mooi
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.quote:Op maandag 12 december 2005 20:50 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben het niet vaak met je eens P-Style (al de laatste tijd alweer wat vaker). Maar voor de verandering ben ik het 100% met je eens. Voordeel is natuurlijk ook dat je games met FMV's zeker niet kunt porten naar de X360 (te klein opslagmedium), maar dat het zonder best eens zou kunnen lukken. Ik denk dat Microsoft daarom toch ook maar de gok heeft gewaagd met DVD ipv gewacht te hebben op HD-DVD/Blu-ray.
Dat wel of niet kunnen porten naar de xbox 360 interesseert me niks!quote:Op maandag 12 december 2005 20:50 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben het niet vaak met je eens P-Style (al de laatste tijd alweer wat vaker). Maar voor de verandering ben ik het 100% met je eens. Voordeel is natuurlijk ook dat je games met FMV's zeker niet kunt porten naar de X360 (te klein opslagmedium), maar dat het zonder best eens zou kunnen lukken. Ik denk dat Microsoft daarom toch ook maar de gok heeft gewaagd met DVD ipv gewacht te hebben op HD-DVD/Blu-ray.
Met FMV's in High Definition heb je een dvd-schijfje in no-time vol hoor!quote:Op maandag 12 december 2005 20:57 schreef piet_pelle het volgende:
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.
Het schijnt al een probleem te worden bij Ninja Gaiden 2...quote:Op maandag 12 december 2005 20:57 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.
Dat had niks met FMV te maken dat ging puur om de graphics van het spel zelf.quote:Op maandag 12 december 2005 21:05 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het schijnt al een probleem te worden bij Ninja Gaiden 2...
Dat is de mod z'n taak niet... en dit is geen tweakers!quote:Op maandag 12 december 2005 21:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
het zou mooi zijn als de mod van alle demo links genoemd in deze topic, even een overzichtje zou maken. Dat zie je bij tweakers ook vaak
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een grote gamessite gaan als IGN of Gamespot. Daar vind je ook gewoon alle trailers van toekomstige PS3 games.quote:Op maandag 12 december 2005 22:42 schreef peristilius het volgende:
Idd, hier zijn de mods heel lui.
Als je het zelf zou willen doen zou ik het wel leuk vinden.
Die had 'ie wel, maar die wordt tegenwoordig niet meer gebruikt.quote:Op maandag 12 december 2005 22:48 schreef peristilius het volgende:
True, maar het PS3 topic heeft nog niet eens een echte OP, dus het lijkt me wel handig.
ik denk dat FMV's in 720p ook redelijk aantikken qua schijfruimte. 9 GB is gewoon te klein. Straks krijg je dat je een spel koopt, en vervolgens de content moet gaan downloaden via Live! op je extra grote HDD (een 450 GB uiteraard), en dan pas het spel kan spelen.quote:Op maandag 12 december 2005 21:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat had niks met FMV te maken dat ging puur om de graphics van het spel zelf.
Dit is de meest recente versie.quote:Op maandag 12 december 2005 23:45 schreef peristilius het volgende:
Ah, ik zie het, beter dat ik die dan maar weer eens invoer.
Thanks, maar eigenlijk is 'ie al best oud!quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:06 schreef peristilius het volgende:
Okee, hij staat, kwaliteitsOP hoor.
Mee eens. Hoewel het geluid tijdens ingame-filmpjes, waarschijnlijk in Dolby Digital of DTS, ook wel wat ruimte inneemt, maar natuurlijk minder dan een volledige FMV.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:05 schreef kepler het volgende:
over FMV's
Ik denk dat alle games gewoon ingame-filmpjes zullen gebruiken, dat zal er goed genoeg uitzien op de 360/PS3. Voordeel van zulke filmpjes is dat het geen extra ruimte in beslag neemt en je kunt het er iets mooier uit laten zien dan ingame, omdat je weet wat er gaat gebeuren in het filmpje (een soort photomode in GT4 of PGR3 dus). En met FMV's raak ik altijd weer teleurgesteld als ik weer de game moet spelen die er dan ivm de FMV niet uitziet
jah ok, maar dat heb je nu ook al, dus dat is geen probleemquote:Op dinsdag 13 december 2005 01:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Mee eens. Hoewel het geluid tijdens ingame-filmpjes, waarschijnlijk in Dolby Digital of DTS, ook wel wat ruimte inneemt, maar natuurlijk minder dan een volledige FMV.
Klopt, ik corrigeerde alleen maar je statement dat het géén extra ruimte in beslag zou nemen!quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:15 schreef kepler het volgende:
jah ok, maar dat heb je nu ook al, dus dat is geen probleem
quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt, ik corrigeerde alleen maar je statement dat het géén extra ruimte in beslag zou nemen!
waardoor je sleutelmomenten in de tussenfilmpjes zou missen, en het verhaal compleet kwijt raakt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:22 schreef P-Style het volgende:
Wat nog leuker zou zijn, is dat je straks in steeds meer spellen tijdens deze real-time filmpjes de camera vrij rond zou kunnen bewegen!
-Sony heeft sowieso iets goeds in handen, het bedrijf weet wat het doet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:22 schreef SocialDisorder het volgende:
Zou Sony iets goeds in handen hebben? Als ik dit persbericht (http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1842&Itemid=2) vergelijk met dit artikel (http://www.golem.de/0507/39524.html) dan lijkt et haast wel of Microsoft een beetje nerveus wordt.........
Ligt eraan. De controller en Live maken de 360 versies toch wel interessanter wmb... Maar we'll see.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:05 schreef H.Flick het volgende:
Als de PS3 de krachtigste van de next-gen consoles gaat worden dan koop ik ook de non-exclusives die interessant zijn voor deze console. Dus dan wordt de PS3 ook op die manier weer interessant voor mij. Net als met de Xbox bij de vorige generatie.
Controller kun je niet zeggen natuurlijk, misschien is die boomerang controller wel een hele vondst en is het een superfijne controller.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ligt eraan. De controller en Live maken de 360 versies toch wel interessanter wmb... Maar we'll see.
dat kan ook nietquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:14 schreef P-Style het volgende:
dat ik er wel vanuit mag gaan dat de boemerang in ieder geval niét slechter wordt!
Dàt is een kwestie van persoonlijke smaak en gewenning...quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:18 schreef kepler het volgende:
dat kan ook niet
zie ook mijn PIquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dàt is een kwestie van persoonlijke smaak en gewenning...
Ècht slechte controllers worden al lang niet meer gemaakt (op sommige third party troep na misschien).quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:31 schreef kepler het volgende:
over gewenning: je kan er wel aan wennen, maar dat betekent niet dat iets erg slecht kan zijn
Dan zul je wel grote klauwen hebben!quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:46 schreef Retuobak het volgende:
Tja, afhankelijk van je handen I guess, maar als m'n jatten na een uurtje spelen zeer doen dan vind ik dat gewoon slecht.
Ik ben benieuwd hoe groot/klein dat ding nu in werkelijkheid isquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef P-Style het volgende:
Zonder hier nou een controller discussie van te maken denk ik dat de boemerang best wel zou kunnen gaan heersen! [afbeelding]
De N64 controller was inderdaad pure baggerquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:51 schreef SocialDisorder het volgende:
slechtste controllers vind ik de Xbox-controller en N64-controller
Same here, maar ik kan eigenlijk aan alle controllers wel wennen (met uitzondering van de N64 controllerquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:14 schreef P-Style het volgende:
Ik krijg steeds meer vertrouwen in die boemerang!Wil dat ding nou wel eens vasthouden!
Ik gebruik de Dual Shock controller al sinds 1998 en heb er totaal geen problemen mee en ik denk dat ik er wel vanuit mag gaan dat de boemerang in ieder geval niét slechter wordt!
Januari.....geduld, van de PS2 kwam volgens mij ook pas 2 maanden voor de release gameplay footage uit.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
Same here, maar ik kan eigenlijk aan alle controllers wel wennen (met uitzondering van de N64 controller).
Als ze dat ding in de lente willen launchen vind ik dat ze nu toch wel wat gameplay trailers mogen laten zien.
Die van de Snes was echt heerlijk, die van de gewone NES kreeg ik na een tijdje spelen pijn van in mijn duimen. Maar de Snes controller isquote:Op dinsdag 13 december 2005 14:17 schreef jimjim1983 het volgende:
die van de x-box vind ik wel fijn voor racegames en fps. voor Pro 5 is de dual shock het beste
de slechtste ooit is die van de NES, daar kreeg je gewoon pijn van in je handen
Dat staat bij alle bij producten van Sony wanneer ze aangekondigd worden. De PSP had met de prototype ander soortige knoppen, maar de vorm van de PSP zelf is precies hetzelfde gebleven en dit lijkt me ook weer het geval voor deze controller.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:19 schreef kulandra het volgende:
Zeg eens ff over de PS3 controller......
Ik weet niet of ik de eerste ben die het ziet, maar dat lijkt me sterk.
Check dit plaatje http://www.gamer.nl/images/content/Wolf/200512/1134477741_3.jpg
Op het bordje staat duidelijk: Conceptual Mock Up. Oftewel, dit is niet de uiteindelijke controller design, maar slechts een place-holder.
Als dat waar is zou het weleens zo kunnen zijn dat Sony ook met een "nieuwe" controller op de proppen komt. Dat zou wel een verassing zijn wat mij betreft.
Wat denken jullie?
Ik hoop het, als het ding fijn blijkt te zijn dan nemen de kansen dat ik een PS3 haal al exponentieel toe.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef P-Style het volgende:
Zonder hier nou een controller discussie van te maken denk ik dat de boemerang best wel zou kunnen gaan heersen! [afbeelding]
Noem ik een nadeel, met een externe voeding heb je meer oppervlakte voor de voeding alleen om hitte af te voeren waardoor er een stillere (of geen) fan gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:16 schreef SocialDisorder het volgende:
nog een voordeel van de PS3 gevonden:
[afbeelding]
INTERNE VOEDING!!!!!!!!!
zegt niks, zo ziet de achterkant van de 360 er ook uitquote:Op dinsdag 13 december 2005 17:16 schreef SocialDisorder het volgende:
nog een voordeel van de PS3 gevonden:
[afbeelding]
INTERNE VOEDING!!!!!!!!!
Maar daar zit dan weer geen schakelaar op....quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:35 schreef kepler het volgende:
[..]
zegt niks, zo ziet de achterkant van de 360 er ook uit
nee op de oude Xbox ook nietquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar daar zit dan weer geen schakelaar op....
Dit is echter meer een PC voeding minus de fan, en ook dit is een mock-up...quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:40 schreef kepler het volgende:
[..]
nee op de oude Xbox ook nietEn die had wel een interne voeding
dat ookquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dit is echter meer een PC voeding minus de fan, en ook dit is een mock-up...
Tis een hardswitch, geen shortswitch zoals nu op de 1st gen Xbox en op je PC (door een korte verbinding een relais over laten schieten), waarschijnlijk wordt het OF opstaan, OF gewoon met de controller (dat laatste is wel lekker hoor, gewoon je controller oprapen op een lam moment tijdens een saaie avond en voila, aan dat ding)quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:18 schreef piet_pelle het volgende:
Ik vind het alleen wel weer raar dat Sony de aan/ uit knop achterop de console heeft gedaan.
Dat was bij de ps2 ook al zo maar dat is toch verschrikkelijk onhandig?!
Waarschijnlijk kan je de ps3 net als de X360 met AB of joypad aan of uit doen maar toch vreemd dat de knop achterop zit.
Zorg voor een goed alarm, beveiligde deuren en ramen, en een grote hond. Owh en een honkbalknuppel onder je bed doet ook wel eens wonderenquote:Op woensdag 14 december 2005 10:01 schreef Retuobak het volgende:
Ja, verzekering is leuk, maar gewoon altjid een TV hebben is leuker.
En als iemand inbreekt voor je TV laat hij het er vast niet bij, en er zijn best wel wat dingen die ik meer zou missen dan een TV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |