jah, ho maar, ga eerst maar eens wat meer lezen voor dat je meer van dit soort lulkoek verkondigd...quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
De cellprocessor maakt hele realistische effecten mogelijk, collision enz berekeningen die het mogelijk moet maken bijna filmrealistisch realitime te renderen
lulkoek?quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
en let een beetje op je worden ja..
Mag jij me vertellen wat physics in het algemeen te maken hebben met filmrealisme... Geen ene hol. Voor filmrealisme heb je grafische processorkracht nodig, goede programmeurs MBT polycount, animatie en rendering+postprocessing. Verder moet je creatieve team wel met de software kunnen omgaan en een fatsoenlijke stijl aanmeten, want als je DBZ gaat renderen in Unreal Engine 3.0 dan ziet het er nog uit als bagger...quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ga jij dit maar eens lezen
http://www.golem.de/0507/39524.html
en let een beetje op je woorden ja..
Filmkwaliteit is puur iets grafisch. Veel polygonen, veel animatie, veel shaders, 1 consistent geheel. Denk aan LOTR CGI. Dat is filmkwaliteit, en daar zitten we nog LANG niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
een feit nog wel... onderbouw toch eens wat je zegt
frusterend.. je zegt dat wat je zegt feiten zijn.. maar is mis argumenten en een onderbouwing
filmkwaliteit betekend voor mij.. realisme.. wat betekend filmkwaliteit voor jou dan ?
quote:Op zondag 11 december 2005 01:20 schreef CecilBDemented het volgende:
sony's nieuwe wonder machine gaat enge doen in de huiskamer.
dus koop tegelijk met de ps3 wat luiers want je gaat bang worden
zo vet gaat het worden
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.quote:Op zondag 11 december 2005 01:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]. Je weet nog helemaal niks van de console man
Dàt... is een mening!quote:Op zondag 11 december 2005 01:29 schreef Retuobak het volgende:
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.
theoretisch heeft de ps3 meer processing powerquote:Op zondag 11 december 2005 01:29 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.
Je blijft het maar volhouden hè?quote:Op zondag 11 december 2005 01:38 schreef Retuobak het volgende:
...maar de X360 GPU is weer zeker krachtiger dan de RSX. Uiteindelijk zal het er mede dankzij een hoop andere factoren op neerkomen dat het grafisch verschil tussen de 2 miniem is.
Daarom heeft SCE besloten om maar 7 van de 8 SPE's te gaan gebruiken in de PS3. Alle geproduceerde Cell-chips met 1 defecte SPE kunnen alsnog gebruikt worden, wat alleen maar gunstig is voor de yields.quote:Op zondag 11 december 2005 01:46 schreef Retuobak het volgende:
Temeer omdat de yields van de cell chip in het begin ongetwijfeld niet geweldig genoeg zullen zijn om een productiecapaciteit te realiseren die wereldwijd voldoende is voor de launch van een Sony console (want let's be honest, voor een wereldwijde launch heeft Sony dankzij de grotere naam gewoon (veel) meer consoles nodig dan MS)
Dat de Xenos krachtiger is dan welke desktop kaart dan ook is gewoon marketingpraat. En dezelfde marketingpraat werd ook rondgebazuind over de RSX. Deze marketingpraat is alleen net zo oud als de E3 van 2005. Xenos heeft z'n voordelen en is in bepaalde opzichten efficiënter. Maar de architectuur is gewoon anders en de GPU's zijn niet echt te vergelijken.quote:Tja, het is gewoon zo P-Style, Xenos is krachtiger dan eender single kaart die op de desktop te krijgen is nu terwijl de RSX er gewoon wordt uitgetrokken door de 7800GTX 512MB. Daarbij profiteert de Xenos ook nog in graphics van het EDram ("gratis" FSAA) en technieken van ATi als Avivo die zonder performance loss de beeldkwaliteit verbeteren.
mja ok, krachtiger dan een 7800GTX 512MB OC zal wel niet iddquote:Dat de Xenos krachtiger is dan welke desktop kaart dan ook is gewoon marketingpraat.
Nou, dan moet je al je eigen ophemelende posts over de xenos nog maar eens nalezen!quote:Op zondag 11 december 2005 02:11 schreef Retuobak het volgende:
Oh als ik die indruk wek dat ie veel krachtiger is dan kom ik toch echt verkeerd over
Nou ja... als je het handig lijkt dat je je standaard flash-kaartje in je PS3 kunt proppen en als je benieuwd ben waar die 3 gigabit ethernet poorten nou eigenlijk voor gebruikt gaan worden èn als je verwacht dat je 6 USB-randapparaten gaat aansluiten èn als je 2 HD-schermen tegelijk wilt aansluiten dàn moet je voor de PS3 gaan natuurlijk!quote:Maar nee, qua hardware is het wel duidelijk dat de verschillen dergelijk klein zijn dat je niet hoeft te beslissen adh daarvan, tenzij je koste wat kost een blu-ray lezer moet hebben (god knows why eigenlijk, ws. betaal je de eerste jaren weer 25 euro per film).
Dàt is altijd een verstandig advies!quote:Gewoon kiezen voor de gameseries die je het meest liggen.
Whehehe, mja je hebt wel een beetje gelijk, maar ik vind het ook werkelijk een prachtding. Kan niet wachten tot de eerste DX10 unified kaarten van de band komen rollen voor de PCquote:Op zondag 11 december 2005 02:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, dan moet je al je eigen ophemelende posts over de xenos nog maar eens nalezen!
Ik denk dat 1 van die gigabitpoorten nog wel geschrapt gaat worden. En misschien ook nog wel een van die HDMI uitgangen. Ondanks dat het wel ontzettend stoer staat, de mogelijkheid om twee 1080p schermen aan te sluiten, zal werkelijk niemand hier ooit gebruik van maken!quote:Op zondag 11 december 2005 02:26 schreef Retuobak het volgende:
En ach, ik verwacht niet dat al die aansluitingsfeatures de final cut halen bij de PS3, jij wel? Het kost allemaal wel wat, en of het nou echt grote selling points zijn......?
Nou ja, wat dat betreft is Sony (dus héél Sony en niet alleen Sony Computer Entertainment) nooit bang geweest om hun producten voor een iets hogere prijs te verkopen dan hun concurrenten.quote:Op zondag 11 december 2005 02:39 schreef Retuobak het volgende:
Tja ik denk dat het allemaal een hoop basiskosten met zich meebrengt, en als je mee wil gaan met pricedrops met de concurrentie (Moore heeft al gezegd dat het core pack er is zodat ze uiteindelijk onder de 100 dollar kunnen gaan zitten) dan moet je gewoon features lozen om dat te kunnen doen.
Nou weet ik wel dat er een nieuwe HD-camera (High Definition) is aangekondigd voor de PS3 en die slurpt wel wat bandbreedte, dus daar is Gbit ethernet wel handig voor en verder heeft Sony ook plannen voor homeservers die ook wel een hoge bandbreedte kunnen gebruiken. Verder kun je zo meerdere PS3's aan alkaar linken zonder tussenkomst van een router of switch. Vergeet niet dat Sony z'n PS3 liever niet meer profileert als een gaming console, maar meer als een geavanceerd media-apparaat ziet. Of dit verstandig is of niet is natuurlijk weer een heel andere discussie.quote:Maar ik snap het nut gewoon niet om het zelfs bij launch er in te laten, wie gebruikt er nou dual gigabit LAN op een CONSOLE?Dat het op een PC zinnig is, okay, maar op een console? En wie heeft er nou centen voor 2x 1080p? Dat is gewoon een feature puur voor de familie Kutaragi. Dat zijn ook geen selling points meer, ik denk dat ze het best kunnen maken om op dat punt niet trouw te zijn aan de originele specs.
Nee!quote:Zeg P-Style, is er trouwens iets gezegd over hoe al dat moois in de PS3 gekoeld gaat worden?
Dat hoeft niet, je moet de radiateur van waterkoeling ook koelen en dat gebeurt veelal met fans of je moet een enorme toren naast je console willen hebben staan (Zalman biedt zo'n oplossing voor de PC). Maar aan de andere kant, waterkoeling brengt risico's met zich mee en eigenlijk is waterkoeling in een dergelijk klein apparaat toch niet van de kwaliteit die je zoekt. Dus je mag er wel vanuit gaan eigenlijk dat het gewoon een heatpipe + windtunnel design zal worden met ws. 80mm fans (als Jappen niet zulke designhoeren waren zou 120mm ook makkelijk kunnen, mja, ze geven meer om het design dan om geluid en prestaties)quote:Nee! Het enige wat ik weet is dat er aan de bovenkant van de PS3 (als je'm verticaal neerzet) van die mooie ventilatiegaatjes zitten! Hij zal dus waarschijnlijk luchtgekoeld gaan worden.
Ja, maar hoeveel mensen gebruiken nou 2 schermen voor 1 console of zouden dat gaan doen met die optie? Dat staat niet in verhouding tot het grote aantal mensen dat meerdere schermen heeft voor de PC (daytraders kopen zelfs speciale Matrox kaarten met ondersteuning voor 6 schermenquote:En wat die extra HDMI uitgang betreft. Vrijwel alle GPU's hebben al jarenlang meerdere videouitgangen. Zo wordt, zoals je weet, iedere grafische kaart voor de pc al jarenlang gelevert met 3 uitgangen. Een voor tv, een vga en een dvi en tegenwoordig vaak zelfs 2 dvi's. De RSX kan dat natuurlijk ook en dan is het een kleine moeite om nog een extra HDMI uitgangetje in de PS3 te zetten! Gewoon... omdat het kan!
Jah compact gezien heet dat Nintendo DS...quote:Op zondag 11 december 2005 21:49 schreef E.Babelmens het volgende:
Alleen het idee al: PS3-en met twee schermen. Op zich wel relaxed: één tv met touchscreen tussen m'n benen op de bank en een hd-tv voor me
.
scherpquote:Op maandag 12 december 2005 00:50 schreef Koning-Afwas het volgende:
[..]
Jah compact gezien heet dat Nintendo DS...![]()
Ik zou niet weten waarom dit nièt zou kunnen!quote:Op maandag 12 december 2005 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
owh, en volgens Factor 5 zou dit in-game moeten zijn. Flinke korrel zout is aan te raden denk ik, maar gezien de prestaties van MGS4 op de Devkit, zou dit wel eens haalbaar kunnen zijn.
Die beesten zien er inderdaad nogal glibberig uit!quote:Op maandag 12 december 2005 13:02 schreef Tain het volgende:
Vind het wel jammer dat door die regen de huid van die draak echt net plastic lijkt. Tijdens de close-up op zijn bek zie je dat redelijk goed
ik prefereer Pre-Rendered en In-Game.quote:Op maandag 12 december 2005 12:38 schreef Retuobak het volgende:
CGI wordt in games zelden gebruikt om real-time beelden aan te duiden SocialDisorder, dat weet jij ook best.
Vooruitquote:Op maandag 12 december 2005 13:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik prefereer Pre-Rendered en In-Game.
niet zo gek, regen, schubben, geeft een vrij glibberig effect......quote:Op maandag 12 december 2005 13:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die beesten zien er inderdaad nogal glibberig uit!
Ja maar ze zijn lelijk-nep-kunststof-glibberig!quote:Op maandag 12 december 2005 13:32 schreef SocialDisorder het volgende:
niet zo gek, regen, schubben, geeft een vrij glibberig effect......
Over 3 maanden > half februariquote:Op maandag 12 december 2005 13:46 schreef SocialDisorder het volgende:
launch PS3 in lente, over 3 maanden af hebben, nog paar maandjes testen, en hop, de winkels in
Sommigen zijn dat ook. Maarja... dan moet je weer 3 tot 4 jaar wachten op je spel!quote:Op maandag 12 december 2005 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Waren devs maar zo toegewijd aan kwaliteit
Dat zijn er misschien 3quote:Op maandag 12 december 2005 13:50 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sommigen zijn dat ook. Maarja... dan moet je weer 3 tot 4 jaar wachten op je spel!
Verbaast me niks! Jij bent dan ook een pc-gamer!quote:Op maandag 12 december 2005 13:59 schreef Retuobak het volgende:
Ik kom niet veel verder dan Firaxis, Blizzard en Quantic Dream.
Dan heb je echt een gare versie van PGR3, ik heb nog helemaal niks slechts aan dat spel ontdekt.quote:Op maandag 12 december 2005 14:02 schreef Retuobak het volgende:
Nou, van wat ik gezien heb op de X360 so far doen console devs het echt niet superveel beter. CoD2 had haast meer bugs dan op de PC en ook in PGR3 heb ik vaak genoeg last gehad van vage zooi. Om maar niet te spreken van de relatief frequente vastlopers van het dashboard van de X360 zelf.
Ja of je lult uit je nek, dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 12 december 2005 14:19 schreef Retuobak het volgende:
Ja, het zal vast aan de versie liggen
Foutje van de pers zeker
Ja, daar heb ik vast belang bijquote:Op maandag 12 december 2005 14:21 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ja of je lult uit je nek, dat kan natuurlijk ook![]()
Jij komt nog maar net kijken in de consolewereld. Geen wonder dat je de kwaliteits-devs nog niet kent!quote:Op maandag 12 december 2005 14:02 schreef Retuobak het volgende:
Nou, van wat ik gezien heb op de X360 so far doen console devs het echt niet superveel beter. CoD2 had haast meer bugs dan op de PC en ook in PGR3 heb ik vaak genoeg last gehad van vage zooi. Om maar niet te spreken van de relatief frequente vastlopers van het dashboard van de X360 zelf.
Shadow of the Colossus is tot nu toe het enige console-spel waar ik tegen een bug ben aan gelopen, afgezien van de -1 wereld van Super Mario Bros.quote:Op maandag 12 december 2005 14:27 schreef Retuobak het volgende:
Oh please
Ik heb nog geen argument gehoord dat mij moet overtuigen.
Dan zal ik wel pech hebben gehad met m'n enige 2 console gamesquote:Op maandag 12 december 2005 14:45 schreef chibibo het volgende:
[..]
Shadow of the Colossus is tot nu toe het enige console-spel waar ik tegen een bug ben aan gelopen, afgezien van de -1 wereld van Super Mario Bros.
welke?quote:Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dan zal ik wel pech hebben gehad met m'n enige 2 console games.
Maar wat heeft PGR3 dan voor fouten?quote:Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Retuobak het volgende:
CoD2 en PGR3.
CoD2 heeft met name veel last van bugs. Soldaten die na het dood gaan als zombies blijven staan, soldaten die na het doodgaan blijven praten, triggers die niet af gaan (waardoor je (stukken van) levels over moet doen) etc.
Klinkt niet als dingen die je, nooit tegenkomt/ vrij vaak dus, in pc games.quote:Op maandag 12 december 2005 15:08 schreef Retuobak het volgende:
Textures die niet weergegeven worden of vaag doen (knipperen) bijvoorbeeld
Ook is de game me al 2 keer vastgelopen.
Ziet de trailer van Lost Planet er erg ingame uit?quote:Op maandag 12 december 2005 12:53 schreef Retuobak het volgende:
Ziet er wel okay uit, maar om nou te zeggen dat het er erg ingame uit ziet...
Die heb ik niet gezienquote:Op maandag 12 december 2005 15:33 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ziet de trailer van Lost Planet er erg ingame uit?
En dan bedoel ik de animaties en dergelijke, dat het ingame is is makkelijk te zien aan de gameplay beelden
Het zal natuurlijk een of andere intro of cutscene zijn, maar dat het gewoon ingame engine is is best mogelijk. Het verschil tussen de uiteindelijke gameplay en deze trailer zal dan minimaal zijn.quote:Op maandag 12 december 2005 15:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien
Maar goed, die trailer van die drakengame zag er gewoon zo cinematic uit en totaal niet iets dat je doet in een game. Het ziet er gewoon uit als een intro ofzo. Maar goed, dat het een cinematic is wil natuurlijk niks zeggen over hoe de game er echt uit ziet, ik verwacht nl. maar weinig FMV's in next-gen games omdat real-time beelden gewoon goedkoper zijn om te maken en nu een meer dan acceptabele kwaliteit bereikt hebben.
Jappen gebruiken volgens mij over 20 jaar nog alleen maar FMV, vinden ze leukquote:Op maandag 12 december 2005 15:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien
Maar goed, die trailer van die drakengame zag er gewoon zo cinematic uit en totaal niet iets dat je doet in een game. Het ziet er gewoon uit als een intro ofzo. Maar goed, dat het een cinematic is wil natuurlijk niks zeggen over hoe de game er echt uit ziet, ik verwacht nl. maar weinig FMV's in next-gen games omdat real-time beelden gewoon goedkoper zijn om te maken en nu een meer dan acceptabele kwaliteit bereikt hebben.
Als ze het bij next-gen (of current-gen, hoe je het ook wilt noemen) nog doen bewijzen ze wel dat ze of geen engines kunnen bouwen of dat ze idioten zijnquote:Op maandag 12 december 2005 15:52 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Jappen gebruiken volgens mij over 20 jaar nog alleen maar FMV, vinden ze leuk.
of dat ze budgetten hebben die toestaan om FMV's te gebruikenquote:Op maandag 12 december 2005 16:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Als ze het bij next-gen (of current-gen, hoe je het ook wilt noemen) nog doen bewijzen ze wel dat ze of geen engines kunnen bouwen of dat ze idioten zijn.
Bij next-gen zijn er nuttigere bestedingen voor je centen, een betere engine bijv.quote:Op maandag 12 december 2005 16:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
of dat ze budgetten hebben die toestaan om FMV's te gebruiken
of je game bug-free makenquote:Op maandag 12 december 2005 16:06 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Bij next-gen zijn er nuttigere bestedingen voor je centen, een betere engine bijv.
Team Ninja flipte toch ook helemaal omdat de FMV's van de nieuwe Ninja Gaiden in een dusdanige resolutie moeten van MS dat ze niet meer op normale DVD's passen.quote:Op maandag 12 december 2005 16:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Als ze het bij next-gen (of current-gen, hoe je het ook wilt noemen) nog doen bewijzen ze wel dat ze of geen engines kunnen bouwen of dat ze idioten zijn.
Bij een game als FF kan ik de spectaculaire FMV's idd gewoon niet missen. Zeg je FF dan zeg je FMV.quote:Op maandag 12 december 2005 16:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil FMV in mn games houden... SerieusWat is een FF als je om de zoveel tijd geen FMV meer hebt
Het verschil zal er altijd blijven. FMV kan op Disney Pixar kwaliteit, ingame nog laaaaaang nietquote:Op maandag 12 december 2005 16:22 schreef peristilius het volgende:
[..]
Bij een game als FF kan ik de spectaculaire FMV's idd gewoon niet missen. Zeg je FF dan zeg je FMV.
Maar dan moet de kwaliteit van de FMV's natuurlijk wel nog veel beter zijn dat die van de ingame graphics en dat verschil zal ooit gaan verdwijnen. Maar aangezien dat er voorlopig denk ik nog niet inzit wil ik gewoon FMV.
Ja, maar vergelijk nu eens de extra kosten met de profijt die het oplevert. De kosten overstijgen komende generatie de baten enorm, dus waarom zou je het in godsnaam nog doen?quote:Op maandag 12 december 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het verschil zal er altijd blijven. FMV kan op Disney Pixar kwaliteit, ingame nog laaaaaang niet
Omdat ik het wil.quote:Op maandag 12 december 2005 16:27 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, maar vergelijk nu eens de extra kosten met de profijt die het oplevert. De kosten overstijgen komende generatie de baten enorm, dus waarom zou je het in godsnaam nog doen?
Ja, in sommige games zuigen FMV's idd, maar de FMV's in FF zijn gewoon.quote:Op maandag 12 december 2005 16:33 schreef Retuobak het volgende:
Tja, ik vind het maar niks, die FMV's. In veel games halen ze je helemaal uit de sfeer van de game. Zoals bijv. bij een Far Cry. Die FMV's waren te zinloos, en ondanks dat ze er goed uit zagen en opzich best pasten bij de game had ik liever in-engine cutscenes gezien daar je gewoon immersie verliest wanneer het er ineens 10x mooier uit ziet allemaal. En daarna weer gewoon normaal.
Slecht waren de FMV's in Far Cry zeker niet, maar ze haalden me gewoon volkomen uit de game die een perfecte sfeer had.quote:Op maandag 12 december 2005 16:42 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ja, in sommige games zuigen FMV's idd, maar de FMV's in FF zijn gewoon.
Slechte FMV's hoef ik ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |