abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2005 @ 19:24:40 #101
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_32976033
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
De cellprocessor maakt hele realistische effecten mogelijk, collision enz berekeningen die het mogelijk moet maken bijna filmrealistisch realitime te renderen
jah, ho maar, ga eerst maar eens wat meer lezen voor dat je meer van dit soort lulkoek verkondigd...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_32976190
ga jij dit maar eens lezen

http://www.golem.de/0507/39524.html

en let een beetje op je woorden ja..
pi_32976244
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

en let een beetje op je worden ja..
lulkoek?
pi_32976508
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:35 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

lulkoek?
niet dat ene woord

maar meer dat gelul van die gozer in het algemeen
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:11:15 #105
12888 Skull-splitter
pi_32977179
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 19:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ga jij dit maar eens lezen

http://www.golem.de/0507/39524.html

en let een beetje op je woorden ja..
Mag jij me vertellen wat physics in het algemeen te maken hebben met filmrealisme... Geen ene hol. Voor filmrealisme heb je grafische processorkracht nodig, goede programmeurs MBT polycount, animatie en rendering+postprocessing. Verder moet je creatieve team wel met de software kunnen omgaan en een fatsoenlijke stijl aanmeten, want als je DBZ gaat renderen in Unreal Engine 3.0 dan ziet het er nog uit als bagger...
pi_32977685
nou neem nu een explosie

een echte explosie bestaat uit vele deeltjes, rook en die deeltjes als die tegen een muur komen, of een ander object. Zal dat object daar door beinvloed worden. Een deuk enz

Doordat de physics van hogere kwaliteit zijn, krijg je echtere beelden.

Dat verhoogt de echtheids beleving van een spel.
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:47:04 #107
12888 Skull-splitter
pi_32978271
terwijl je met scripted hetzelfde effect bereikt... Maar het doet niets af aan het feit dat het niets met filmkwaliteit te maken heeft de komende generatie...
pi_32978583
Ik wil helemaal geen fotorealisme of filmkwaliteit... ik wil gewoon leuke games
pi_32978644
een feit nog wel... onderbouw toch eens wat je zegt

frusterend.. je zegt dat wat je zegt feiten zijn.. maar is mis argumenten en een onderbouwing

filmkwaliteit betekend voor mij.. realisme.. wat betekend filmkwaliteit voor jou dan ?
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:11:42 #110
12888 Skull-splitter
pi_32980832
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
een feit nog wel... onderbouw toch eens wat je zegt

frusterend.. je zegt dat wat je zegt feiten zijn.. maar is mis argumenten en een onderbouwing

filmkwaliteit betekend voor mij.. realisme.. wat betekend filmkwaliteit voor jou dan ?
Filmkwaliteit is puur iets grafisch. Veel polygonen, veel animatie, veel shaders, 1 consistent geheel. Denk aan LOTR CGI. Dat is filmkwaliteit, en daar zitten we nog LANG niet.

Wat jij bedoeld is dat de spelervaring an sich steeds filmischer wordt, en dat is niet vreemd. Er is gewoon steeds meer tegelijk mogelijk, waardoor je je steeds meer in dezelfde sfeer waant tijdens het spelen. Maar Physics alleen maken nog geen filmische game. Die waterdemo bijvoorbeeld is leuk en aardig, maar is meer een showcase wat er nu met de eyetoy gedaan kan worden, dan dat het een grafische/fysische showcase is. Wat dat betreft oogt het best leuk, maar is het simpelweg gewoon een aanvulling van bestaande technieken.

Ongeacht welke console, we gaan mooie tijden te gemoed deze generatie.
pi_32984288
Ik mag toch wel stellen dat we de filmkwaliteit van Tron overstegen zijn.

Overigens zijn physics ook iets grafisch, je ZIET immers een persoon van een trap lazeren, waarbij de physics-engine bepaald hoe zijn lichaam reageert op zaken als zwaartekracht en het feit dat vaste objecten (zijn lichaam, de trap, muren, vloer) niet door elkaar heen kunnen.
De grafische engine zorgt er vervolgens voor dat dit geheel leuk en aardig op je scherm getoverd wordt.

LOTR, de paarden die je door beeld ziet denderen zijn 70-80% CGI. Deze paarden worden dynamisch gegenereerd door MASSIVE, een programma dat een menigte met bepaalde gedragingen genereert. De physics-enigne neemt de afhandeling van collision-detection en zwaartekracht en wind voor z'n rekening.
Stel je eens voor dat een animator bij WETA had besloten om de paarden de physics van een huiskat te geven, en exact hetzelfde 3D-model als nu in de film. Had je het dan nog filmkwaliteit genoemd?

Waarschijnlijk niet, conclusie; physics zijn onderdeel van de kwaliteit van een product. Punt uit. Discussie gesloten.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_32985057
sony's nieuwe wonder machine gaat enge doen in de huiskamer.
dus koop tegelijk met de ps3 wat luiers want je gaat bang worden
zo vet gaat het worden
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  zondag 11 december 2005 @ 01:22:10 #113
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32985090
quote:
Op zondag 11 december 2005 01:20 schreef CecilBDemented het volgende:
sony's nieuwe wonder machine gaat enge doen in de huiskamer.
dus koop tegelijk met de ps3 wat luiers want je gaat bang worden
zo vet gaat het worden
. Je weet nog helemaal niks van de console man
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_32985184
quote:
Op zondag 11 december 2005 01:22 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

. Je weet nog helemaal niks van de console man
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.
pi_32985228
quote:
Op zondag 11 december 2005 01:29 schreef Retuobak het volgende:
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.
Dàt... is een mening!
pi_32985254
Eentje die beter te onderbouwen valt dan een voordeel voor de ene of de andere console.
pi_32985271
quote:
Op zondag 11 december 2005 01:29 schreef Retuobak het volgende:

[..]

theoretisch heeft de ps3 meer processing power

1 probleem.. hij is moeilijker te programmeren

dus voordat er games komen die de kracht van de ps3 helemaal benutten. zijn we een aantal jaren verder
pi_32985277
De CPU is zeker krachtiger ja, maar de X360 GPU is weer zeker krachtiger dan de RSX . Uiteindelijk zal het er mede dankzij een hoop andere factoren op neerkomen dat het grafisch verschil tussen de 2 miniem is.
pi_32985315
Tja... Ik ga voorlopig nog even geen uitspraken doen over de PS3 en z'n capaciteiten.

Maar het is nou niet alsof er bijna niks over bekend is. De specs zijn al bekend sinds de E3 en daar verandert toch niks meer aan. Het uiterlijk is bekend en het is bekend dat zo'n beetje alle franchises die het Playstation-merk groot hebben gemaakt weer zullen terug keren.

Wat nog niet bekend is, is de release date, de launchgames, hoe uitgebreid de media-features zullen worden en hoe Sony het nou uiteindelijk gaat aanpakken met de online gameplay.
pi_32985336
quote:
Op zondag 11 december 2005 01:38 schreef Retuobak het volgende:
...maar de X360 GPU is weer zeker krachtiger dan de RSX . Uiteindelijk zal het er mede dankzij een hoop andere factoren op neerkomen dat het grafisch verschil tussen de 2 miniem is.
Je blijft het maar volhouden hè?
pi_32985367
Toch heeft Sony al wel aangegeven niet de wens te hebben een centraal online platform als Xbox Live op te bouwen. De media features zullen denk ik wel uitgebreid zijn, ze zullen het grootst mogelijke voordeel willen halen uit het hebben van een dure blu-ray drive en dit voordeel niet willen beperken tot games alleen.

Maar inderdaad release date en launchgames zijn nog niet bekend, het 2e kun je zeker niks zinnigs over zeggen. Het eerste, tja, ik hoop dat Sony dit keer denkt aan Europa, maar gezien de geschiedenis van Sony launches vrees ik het ergste. Temeer omdat de yields van de cell chip in het begin ongetwijfeld niet geweldig genoeg zullen zijn om een productiecapaciteit te realiseren die wereldwijd voldoende is voor de launch van een Sony console (want let's be honest, voor een wereldwijde launch heeft Sony dankzij de grotere naam gewoon (veel) meer consoles nodig dan MS)

Tja, het is gewoon zo P-Style, Xenos is krachtiger dan eender single kaart die op de desktop te krijgen is nu terwijl de RSX er gewoon wordt uitgetrokken door de 7800GTX 512MB. Daarbij profiteert de Xenos ook nog in graphics van het EDram ("gratis" FSAA) en technieken van ATi als Avivo die zonder performance loss de beeldkwaliteit verbeteren.
pi_32985553
quote:
Op zondag 11 december 2005 01:46 schreef Retuobak het volgende:
Temeer omdat de yields van de cell chip in het begin ongetwijfeld niet geweldig genoeg zullen zijn om een productiecapaciteit te realiseren die wereldwijd voldoende is voor de launch van een Sony console (want let's be honest, voor een wereldwijde launch heeft Sony dankzij de grotere naam gewoon (veel) meer consoles nodig dan MS)
Daarom heeft SCE besloten om maar 7 van de 8 SPE's te gaan gebruiken in de PS3. Alle geproduceerde Cell-chips met 1 defecte SPE kunnen alsnog gebruikt worden, wat alleen maar gunstig is voor de yields.
quote:
Tja, het is gewoon zo P-Style, Xenos is krachtiger dan eender single kaart die op de desktop te krijgen is nu terwijl de RSX er gewoon wordt uitgetrokken door de 7800GTX 512MB. Daarbij profiteert de Xenos ook nog in graphics van het EDram ("gratis" FSAA) en technieken van ATi als Avivo die zonder performance loss de beeldkwaliteit verbeteren.
Dat de Xenos krachtiger is dan welke desktop kaart dan ook is gewoon marketingpraat. En dezelfde marketingpraat werd ook rondgebazuind over de RSX. Deze marketingpraat is alleen net zo oud als de E3 van 2005. Xenos heeft z'n voordelen en is in bepaalde opzichten efficiënter. Maar de architectuur is gewoon anders en de GPU's zijn niet echt te vergelijken.

Ik heb zat artikeltjes op het internet gelezen over dat de Graphics Synthesizer uit de PS2 vele voordelen zou hebben tegenover de GPU in de ouwe xbox. Hij zou efficiënter zijn een hogere pixel fillrate hebben en veel hogere bandbreedtes kunnen realizeren dankzij z'n 4MB embedded RAM. Dit alles ondanks z'n lagere kloksnelheid. Maar we weten allemaal hoe dat is afgelopen!

Ik geloof best dat de xenos en de rsx aan elkaar gewaagd zijn en de xenos zal in bepaalde opzichten wel voordelen hebben tenopzichte van de rsx, maar doe nou niet alsof 'ie véél krachtiger is!
pi_32985636
Oh als ik die indruk wek dat ie veel krachtiger is dan kom ik toch echt verkeerd over . Want het verschil zal echt miniem zijn, 7800GTX vs. X1800XT miniem, maar dat geldt voor de hele consoles eigenlijk. Ze zijn op bepaalde vlakken net iets sterker dan de concurrent, maar on the whole is het verschil eigenlijk bizar klein.
quote:
Dat de Xenos krachtiger is dan welke desktop kaart dan ook is gewoon marketingpraat.
mja ok, krachtiger dan een 7800GTX 512MB OC zal wel niet idd . Maar hij zal misschien wel net over een X1800XT heen gaan, nipt .

Maar nee, qua hardware is het wel duidelijk dat de verschillen dergelijk klein zijn dat je niet hoeft te beslissen adh daarvan, tenzij je koste wat kost een blu-ray lezer moet hebben (god knows why eigenlijk, ws. betaal je de eerste jaren weer 25 euro per film ). Gewoon kiezen voor de gameseries die je het meest liggen .
pi_32985727
quote:
Op zondag 11 december 2005 02:11 schreef Retuobak het volgende:
Oh als ik die indruk wek dat ie veel krachtiger is dan kom ik toch echt verkeerd over
Nou, dan moet je al je eigen ophemelende posts over de xenos nog maar eens nalezen!
quote:
Maar nee, qua hardware is het wel duidelijk dat de verschillen dergelijk klein zijn dat je niet hoeft te beslissen adh daarvan, tenzij je koste wat kost een blu-ray lezer moet hebben (god knows why eigenlijk, ws. betaal je de eerste jaren weer 25 euro per film ).
Nou ja... als je het handig lijkt dat je je standaard flash-kaartje in je PS3 kunt proppen en als je benieuwd ben waar die 3 gigabit ethernet poorten nou eigenlijk voor gebruikt gaan worden èn als je verwacht dat je 6 USB-randapparaten gaat aansluiten èn als je 2 HD-schermen tegelijk wilt aansluiten dàn moet je voor de PS3 gaan natuurlijk!
quote:
Gewoon kiezen voor de gameseries die je het meest liggen .
Dàt is altijd een verstandig advies!
pi_32985747
quote:
Op zondag 11 december 2005 02:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou, dan moet je al je eigen ophemelende posts over de xenos nog maar eens nalezen!
Whehehe, mja je hebt wel een beetje gelijk, maar ik vind het ook werkelijk een prachtding. Kan niet wachten tot de eerste DX10 unified kaarten van de band komen rollen voor de PC . Met dit geheugen natuurlijk http://www.theregister.co.uk/2005/10/27/samsung_samples_gddr4/

En ach, ik verwacht niet dat al die aansluitingsfeatures de final cut halen bij de PS3, jij wel? Het kost allemaal wel wat, en of het nou echt grote selling points zijn......?
pi_32985826
quote:
Op zondag 11 december 2005 02:26 schreef Retuobak het volgende:
En ach, ik verwacht niet dat al die aansluitingsfeatures de final cut halen bij de PS3, jij wel? Het kost allemaal wel wat, en of het nou echt grote selling points zijn......?
Ik denk dat 1 van die gigabitpoorten nog wel geschrapt gaat worden. En misschien ook nog wel een van die HDMI uitgangen. Ondanks dat het wel ontzettend stoer staat, de mogelijkheid om twee 1080p schermen aan te sluiten, zal werkelijk niemand hier ooit gebruik van maken!

Aan de andere kant... SCEI is z'n officiële persberichten altijd wel trouw gebleven. Wellicht dat de eerste lichting PS3 al die poespas nog wel krijgt, maar dat er bij latere versies nog wat zaken verwijdert gaan worden (is immers bij de PS1 en PS2 ook gebeurd).
pi_32985862
Tja ik denk dat het allemaal een hoop basiskosten met zich meebrengt, en als je mee wil gaan met pricedrops met de concurrentie (Moore heeft al gezegd dat het core pack er is zodat ze uiteindelijk onder de 100 dollar kunnen gaan zitten) dan moet je gewoon features lozen om dat te kunnen doen.

Maar ik snap het nut gewoon niet om het zelfs bij launch er in te laten, wie gebruikt er nou dual gigabit LAN op een CONSOLE? Dat het op een PC zinnig is, okay, maar op een console? En wie heeft er nou centen voor 2x 1080p? Dat is gewoon een feature puur voor de familie Kutaragi. Dat zijn ook geen selling points meer, ik denk dat ze het best kunnen maken om op dat punt niet trouw te zijn aan de originele specs.

Zeg P-Style, is er trouwens iets gezegd over hoe al dat moois in de PS3 gekoeld gaat worden?
pi_32986018
quote:
Op zondag 11 december 2005 02:39 schreef Retuobak het volgende:
Tja ik denk dat het allemaal een hoop basiskosten met zich meebrengt, en als je mee wil gaan met pricedrops met de concurrentie (Moore heeft al gezegd dat het core pack er is zodat ze uiteindelijk onder de 100 dollar kunnen gaan zitten) dan moet je gewoon features lozen om dat te kunnen doen.
Nou ja, wat dat betreft is Sony (dus héél Sony en niet alleen Sony Computer Entertainment) nooit bang geweest om hun producten voor een iets hogere prijs te verkopen dan hun concurrenten. Sony heeft een soort zelfverzekerdheid (je mag het ook arrogantie noemen ), waardoor ze hun producten nooit ècht goedkoop zullen aanbieden. En tot nu toe zijn ze er bijna altijd mee weggekomen!
quote:
Maar ik snap het nut gewoon niet om het zelfs bij launch er in te laten, wie gebruikt er nou dual gigabit LAN op een CONSOLE? Dat het op een PC zinnig is, okay, maar op een console? En wie heeft er nou centen voor 2x 1080p? Dat is gewoon een feature puur voor de familie Kutaragi. Dat zijn ook geen selling points meer, ik denk dat ze het best kunnen maken om op dat punt niet trouw te zijn aan de originele specs.
Nou weet ik wel dat er een nieuwe HD-camera (High Definition) is aangekondigd voor de PS3 en die slurpt wel wat bandbreedte, dus daar is Gbit ethernet wel handig voor en verder heeft Sony ook plannen voor homeservers die ook wel een hoge bandbreedte kunnen gebruiken. Verder kun je zo meerdere PS3's aan alkaar linken zonder tussenkomst van een router of switch. Vergeet niet dat Sony z'n PS3 liever niet meer profileert als een gaming console, maar meer als een geavanceerd media-apparaat ziet. Of dit verstandig is of niet is natuurlijk weer een heel andere discussie.

En wat die extra HDMI uitgang betreft. Vrijwel alle GPU's hebben al jarenlang meerdere videouitgangen. Zo wordt, zoals je weet, iedere grafische kaart voor de pc al jarenlang gelevert met 3 uitgangen. Een voor tv, een vga en een dvi en tegenwoordig vaak zelfs 2 dvi's. De RSX kan dat natuurlijk ook en dan is het een kleine moeite om nog een extra HDMI uitgangetje in de PS3 te zetten! Gewoon... omdat het kan!
quote:
Zeg P-Style, is er trouwens iets gezegd over hoe al dat moois in de PS3 gekoeld gaat worden?
Nee! Het enige dat ik weet is dat er aan de bovenkant van de PS3 (als je'm verticaal neerzet) van die mooie ventilatiegaatjes zitten! Hij zal dus waarschijnlijk luchtgekoeld gaan worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 11-12-2005 03:11:16 ]
pi_32986099
quote:
Nee! Het enige wat ik weet is dat er aan de bovenkant van de PS3 (als je'm verticaal neerzet) van die mooie ventilatiegaatjes zitten! Hij zal dus waarschijnlijk luchtgekoeld gaan worden.
Dat hoeft niet, je moet de radiateur van waterkoeling ook koelen en dat gebeurt veelal met fans of je moet een enorme toren naast je console willen hebben staan (Zalman biedt zo'n oplossing voor de PC). Maar aan de andere kant, waterkoeling brengt risico's met zich mee en eigenlijk is waterkoeling in een dergelijk klein apparaat toch niet van de kwaliteit die je zoekt. Dus je mag er wel vanuit gaan eigenlijk dat het gewoon een heatpipe + windtunnel design zal worden met ws. 80mm fans (als Jappen niet zulke designhoeren waren zou 120mm ook makkelijk kunnen, mja, ze geven meer om het design dan om geluid en prestaties)
quote:
En wat die extra HDMI uitgang betreft. Vrijwel alle GPU's hebben al jarenlang meerdere videouitgangen. Zo wordt, zoals je weet, iedere grafische kaart voor de pc al jarenlang gelevert met 3 uitgangen. Een voor tv, een vga en een dvi en tegenwoordig vaak zelfs 2 dvi's. De RSX kan dat natuurlijk ook en dan is het een kleine moeite om nog een extra HDMI uitgangetje in de PS3 te zetten! Gewoon... omdat het kan!
Ja, maar hoeveel mensen gebruiken nou 2 schermen voor 1 console of zouden dat gaan doen met die optie? Dat staat niet in verhouding tot het grote aantal mensen dat meerdere schermen heeft voor de PC (daytraders kopen zelfs speciale Matrox kaarten met ondersteuning voor 6 schermen ). En de kosten zullen misschien voor PC hardware niet zo groot zijn, maar in een dergelijk product zal een 2e HDMI uitgang Sony behoorlijk wat centen gaan kosten in verhouding tot wat het ze oplevert. Zelfs al zijn het 2 euro's per console, lever er eens 120 miljoen uit en zeg dan nog dat het weinig is . Zou het vrij dom vinden om het dan toch te doen 'omdat het kan'
pi_32999607
Alleen het idee al: PS3-en met twee schermen . Op zich wel relaxed: één tv met touchscreen tussen m'n benen op de bank en een hd-tv voor me .
Koning van de toren.
pi_33004114
Wat moet je nou weer met een tv tùssen je benen?!
  maandag 12 december 2005 @ 00:21:29 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33004310
Wat moet je met twee tv's
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 12 december 2005 @ 00:50:10 #133
129580 Koning-Afwas
Nu mét borstel !!
pi_33004890
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:49 schreef E.Babelmens het volgende:
Alleen het idee al: PS3-en met twee schermen . Op zich wel relaxed: één tv met touchscreen tussen m'n benen op de bank en een hd-tv voor me .
Jah compact gezien heet dat Nintendo DS...
"Afwas heeft ook een koning nodig"
Live Gamertag: Koning Afwas
pi_33005284
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:50 schreef Koning-Afwas het volgende:

[..]

Jah compact gezien heet dat Nintendo DS...
scherp
pi_33006825
Ik ben toch wel van plan om een HDTV op uitgang één aan te sluiten, en m'n ouwe TV op uitgang twee. Ik hoef de map, radar of wat ze dan ook op scherm twee verzinnen, niet zo nodig in HD te zien (nóg niet, that is ).
pi_33007455
Ik lees zojuist dat Lair een launchgame voor de PS3 wordt. Voor degenen onbekend met het spel; het enige wat er tot nu toe over bekend is, is een filmpje met daarin een draak die werkelijk waar, nog mooier is dan Dragonheart.
pi_33011140
Heb je een linkje naar het filmpje?
En is het filmpje ingame of CGI zoals rest -MGS4 -Motorstorm?
pi_33011281
Erm, in-game is ook CGI. CGI= Computer Generated Images

-edit- zoals altijd konden mijn vrinden van IGN mij helpen;
http://media.ps3.ign.com/media/761/761161/vids_1.html

owh, en volgens Factor 5 zou dit in-game moeten zijn. Flinke korrel zout is aan te raden denk ik, maar gezien de prestaties van MGS4 op de Devkit, zou dit wel eens haalbaar kunnen zijn.

[ Bericht 34% gewijzigd door SocialDisorder op 12-12-2005 12:35:17 ]
pi_33011575
CGI wordt in games zelden gebruikt om real-time beelden aan te duiden SocialDisorder, dat weet jij ook best .
pi_33011592
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
owh, en volgens Factor 5 zou dit in-game moeten zijn. Flinke korrel zout is aan te raden denk ik, maar gezien de prestaties van MGS4 op de Devkit, zou dit wel eens haalbaar kunnen zijn.
Ik zou niet weten waarom dit nièt zou kunnen!
pi_33011711
Als dit echt ingame is vind ik het wel behoorlijk indrukwekkend.
pi_33011897
Ziet er wel okay uit, maar om nou te zeggen dat het er erg ingame uit ziet...
pi_33012153
Vind het wel jammer dat door die regen de huid van die draak echt net plastic lijkt. Tijdens de close-up op zijn bek zie je dat redelijk goed
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_33012478
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:02 schreef Tain het volgende:
Vind het wel jammer dat door die regen de huid van die draak echt net plastic lijkt. Tijdens de close-up op zijn bek zie je dat redelijk goed
Die beesten zien er inderdaad nogal glibberig uit!
pi_33012843
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:38 schreef Retuobak het volgende:
CGI wordt in games zelden gebruikt om real-time beelden aan te duiden SocialDisorder, dat weet jij ook best .
ik prefereer Pre-Rendered en In-Game.
pi_33012863
Misschien is het gewoon een paspop ©Notorious_Roy 2005
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik prefereer Pre-Rendered en In-Game.
Vooruit
pi_33012952
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

Die beesten zien er inderdaad nogal glibberig uit!
niet zo gek, regen, schubben, geeft een vrij glibberig effect......
pi_33013110
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:32 schreef SocialDisorder het volgende:
niet zo gek, regen, schubben, geeft een vrij glibberig effect......
Ja maar ze zijn lelijk-nep-kunststof-glibberig!
pi_33013154
dit is een half jaar oud, over 3 maanden zou hij klaar moeten zijn, ik zou zeggen "tiet zát."
pi_33013234
Waarom over 3 maanden klaar
pi_33013293
launch PS3 in lente, over 3 maanden af hebben, nog paar maandjes testen, en hop, de winkels in
pi_33013361
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:46 schreef SocialDisorder het volgende:
launch PS3 in lente, over 3 maanden af hebben, nog paar maandjes testen, en hop, de winkels in
Over 3 maanden > half februari
Das erg veel testen tot half juni
Waren devs maar zo toegewijd aan kwaliteit
pi_33013388
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Waren devs maar zo toegewijd aan kwaliteit
Sommigen zijn dat ook. Maarja... dan moet je weer 3 tot 4 jaar wachten op je spel!
pi_33013420
na het testen komt natuurlijk aanpassen, en uiteindelijk het persen kost ook tijd.
pi_33013497
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:50 schreef P-Style het volgende:

[..]

Sommigen zijn dat ook. Maarja... dan moet je weer 3 tot 4 jaar wachten op je spel!
Dat zijn er misschien 3
Helaas
pi_33013571
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:54 schreef Retuobak het volgende:
Dat zijn er misschien 3
Helaas
Nee, wel meer hoor. Je moet ze alleen wel kennen.
pi_33013616
Ik kom niet veel verder dan Firaxis, Blizzard en Quantic Dream.
pi_33013640
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:59 schreef Retuobak het volgende:
Ik kom niet veel verder dan Firaxis, Blizzard en Quantic Dream.
Verbaast me niks! Jij bent dan ook een pc-gamer!
pi_33013704

Nou, van wat ik gezien heb op de X360 so far doen console devs het echt niet superveel beter. CoD2 had haast meer bugs dan op de PC en ook in PGR3 heb ik vaak genoeg last gehad van vage zooi. Om maar niet te spreken van de relatief frequente vastlopers van het dashboard van de X360 zelf.
pi_33013987
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:02 schreef Retuobak het volgende:

Nou, van wat ik gezien heb op de X360 so far doen console devs het echt niet superveel beter. CoD2 had haast meer bugs dan op de PC en ook in PGR3 heb ik vaak genoeg last gehad van vage zooi. Om maar niet te spreken van de relatief frequente vastlopers van het dashboard van de X360 zelf.
Dan heb je echt een gare versie van PGR3, ik heb nog helemaal niks slechts aan dat spel ontdekt.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_33014091
Ja, het zal vast aan de versie liggen
Foutje van de pers zeker
pi_33014130
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:19 schreef Retuobak het volgende:
Ja, het zal vast aan de versie liggen
Foutje van de pers zeker
Ja of je lult uit je nek, dat kan natuurlijk ook
pi_33014132
PS3 jongens
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_33014147
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:21 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Ja of je lult uit je nek, dat kan natuurlijk ook
Ja, daar heb ik vast belang bij
Kritiek hebben op een game die ik zelf gekocht heb en leuk vind
pi_33014155
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:02 schreef Retuobak het volgende:

Jij komt nog maar net kijken in de consolewereld. Geen wonder dat je de kwaliteits-devs nog niet kent!
pi_33014174
Enlighten me
pi_33014225
Forget it P-Style, eens een pc fanboy altijd een pc fanboy
pi_33014266
Oh please
Ik heb nog geen argument gehoord dat mij moet overtuigen.
pi_33014700
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:27 schreef Retuobak het volgende:
Oh please
Ik heb nog geen argument gehoord dat mij moet overtuigen.
Shadow of the Colossus is tot nu toe het enige console-spel waar ik tegen een bug ben aan gelopen, afgezien van de -1 wereld van Super Mario Bros.
pi_33014946
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:45 schreef chibibo het volgende:

[..]

Shadow of the Colossus is tot nu toe het enige console-spel waar ik tegen een bug ben aan gelopen, afgezien van de -1 wereld van Super Mario Bros.
Dan zal ik wel pech hebben gehad met m'n enige 2 console games .
pi_33015140
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:54 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Dan zal ik wel pech hebben gehad met m'n enige 2 console games .
welke?
pi_33015227
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:01 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

welke?
CoD2 en PGR3, dat staat in zijn vorige post .
pi_33015249
CoD2 en PGR3.
CoD2 heeft met name veel last van bugs. Soldaten die na het dood gaan als zombies blijven staan, soldaten die na het doodgaan blijven praten, triggers die niet af gaan (waardoor je (stukken van) levels over moet doen) etc.
pi_33015272
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef Retuobak het volgende:
CoD2 en PGR3.
CoD2 heeft met name veel last van bugs. Soldaten die na het dood gaan als zombies blijven staan, soldaten die na het doodgaan blijven praten, triggers die niet af gaan (waardoor je (stukken van) levels over moet doen) etc.
Maar wat heeft PGR3 dan voor fouten?
pi_33015336
Textures die niet weergegeven worden of vaag doen (knipperen) bijvoorbeeld
Ook is de game me al 2 keer vastgelopen.
pi_33015375
zullen we de fouten van CoD2 en PGR3 bespreken in het X360 topique?
pi_33015378
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:08 schreef Retuobak het volgende:
Textures die niet weergegeven worden of vaag doen (knipperen) bijvoorbeeld
Ook is de game me al 2 keer vastgelopen.
Klinkt niet als dingen die je, nooit tegenkomt/ vrij vaak dus, in pc games.
pi_33015390
Ik heb allebei die games niet, maar het klinkt mij heel vreemd in de oren. Ik heb nog bijna nooit problemen gehad met console games.
pi_33015431
Ik zeg ook nergens dat PC games zonder fouten (in tegendeel vaak( zijn, maar ik zie geen grote vooruitgang bij console games qua bugs. Tis gewoon duidelijk dat developers zo snel mogelijk willen cashen en dat ze dat niet alleen doen op de PC.

Maar SD heeft gelijk, terug ontopic .
pi_33016016
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:53 schreef Retuobak het volgende:
Ziet er wel okay uit, maar om nou te zeggen dat het er erg ingame uit ziet...
Ziet de trailer van Lost Planet er erg ingame uit?

En dan bedoel ik de animaties en dergelijke, dat het ingame is is makkelijk te zien aan de gameplay beelden
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33016100
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:33 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ziet de trailer van Lost Planet er erg ingame uit?

En dan bedoel ik de animaties en dergelijke, dat het ingame is is makkelijk te zien aan de gameplay beelden
Die heb ik niet gezien
Maar goed, die trailer van die drakengame zag er gewoon zo cinematic uit en totaal niet iets dat je doet in een game. Het ziet er gewoon uit als een intro ofzo. Maar goed, dat het een cinematic is wil natuurlijk niks zeggen over hoe de game er echt uit ziet, ik verwacht nl. maar weinig FMV's in next-gen games omdat real-time beelden gewoon goedkoper zijn om te maken en nu een meer dan acceptabele kwaliteit bereikt hebben.
pi_33016361
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:36 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Die heb ik niet gezien
Maar goed, die trailer van die drakengame zag er gewoon zo cinematic uit en totaal niet iets dat je doet in een game. Het ziet er gewoon uit als een intro ofzo. Maar goed, dat het een cinematic is wil natuurlijk niks zeggen over hoe de game er echt uit ziet, ik verwacht nl. maar weinig FMV's in next-gen games omdat real-time beelden gewoon goedkoper zijn om te maken en nu een meer dan acceptabele kwaliteit bereikt hebben.
Het zal natuurlijk een of andere intro of cutscene zijn, maar dat het gewoon ingame engine is is best mogelijk. Het verschil tussen de uiteindelijke gameplay en deze trailer zal dan minimaal zijn.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_33016473
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:36 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Die heb ik niet gezien
Jappen gebruiken volgens mij over 20 jaar nog alleen maar FMV, vinden ze leuk .
pi_33016762
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:52 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Jappen gebruiken volgens mij over 20 jaar nog alleen maar FMV, vinden ze leuk .
Als ze het bij next-gen (of current-gen, hoe je het ook wilt noemen) nog doen bewijzen ze wel dat ze of geen engines kunnen bouwen of dat ze idioten zijn .
  maandag 12 december 2005 @ 16:04:50 #185
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33016808
Ik wil FMV in mn games houden... Serieus Wat is een FF als je om de zoveel tijd geen FMV meer hebt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_33016813
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:03 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Als ze het bij next-gen (of current-gen, hoe je het ook wilt noemen) nog doen bewijzen ze wel dat ze of geen engines kunnen bouwen of dat ze idioten zijn .
of dat ze budgetten hebben die toestaan om FMV's te gebruiken
pi_33016835
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:05 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

of dat ze budgetten hebben die toestaan om FMV's te gebruiken
Bij next-gen zijn er nuttigere bestedingen voor je centen, een betere engine bijv.
pi_33016855
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:06 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Bij next-gen zijn er nuttigere bestedingen voor je centen, een betere engine bijv.
of je game bug-free maken
pi_33016875
Bijvoorbeeld ja
pi_33016881
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:03 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Team Ninja flipte toch ook helemaal omdat de FMV's van de nieuwe Ninja Gaiden in een dusdanige resolutie moeten van MS dat ze niet meer op normale DVD's passen. .
pi_33017321
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil FMV in mn games houden... Serieus Wat is een FF als je om de zoveel tijd geen FMV meer hebt
Bij een game als FF kan ik de spectaculaire FMV's idd gewoon niet missen. Zeg je FF dan zeg je FMV.

Maar dan moet de kwaliteit van de FMV's natuurlijk wel nog veel beter zijn dat die van de ingame graphics en dat verschil zal ooit gaan verdwijnen. Maar aangezien dat er voorlopig denk ik nog niet inzit wil ik gewoon FMV.
  maandag 12 december 2005 @ 16:23:59 #192
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33017355
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:22 schreef peristilius het volgende:

[..]

Bij een game als FF kan ik de spectaculaire FMV's idd gewoon niet missen. Zeg je FF dan zeg je FMV.

Maar dan moet de kwaliteit van de FMV's natuurlijk wel nog veel beter zijn dat die van de ingame graphics en dat verschil zal ooit gaan verdwijnen. Maar aangezien dat er voorlopig denk ik nog niet inzit wil ik gewoon FMV.
Het verschil zal er altijd blijven. FMV kan op Disney Pixar kwaliteit, ingame nog laaaaaang niet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_33017423
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het verschil zal er altijd blijven. FMV kan op Disney Pixar kwaliteit, ingame nog laaaaaang niet
Ja, maar vergelijk nu eens de extra kosten met de profijt die het oplevert. De kosten overstijgen komende generatie de baten enorm, dus waarom zou je het in godsnaam nog doen?
  maandag 12 december 2005 @ 16:28:02 #194
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33017441
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:27 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ja, maar vergelijk nu eens de extra kosten met de profijt die het oplevert. De kosten overstijgen komende generatie de baten enorm, dus waarom zou je het in godsnaam nog doen?
Omdat ik het wil.
pi_33017471
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Omdat ik het wil.
pi_33017524
Ik denk dat developers als Square-Enix het er ook wel in houden. Al hun fans zitten gewoon te wachten op die FMV's als ze een spel als FF spelen. FMV
pi_33017600
Tja, ik vind het maar niks, die FMV's. In veel games halen ze je helemaal uit de sfeer van de game. Zoals bijv. bij een Far Cry. Die FMV's waren te zinloos, en ondanks dat ze er goed uit zagen en opzich best pasten bij de game had ik liever in-engine cutscenes gezien daar je gewoon immersie verliest wanneer het er ineens 10x mooier uit ziet allemaal. En daarna weer gewoon normaal.
pi_33017861
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:33 schreef Retuobak het volgende:
Tja, ik vind het maar niks, die FMV's. In veel games halen ze je helemaal uit de sfeer van de game. Zoals bijv. bij een Far Cry. Die FMV's waren te zinloos, en ondanks dat ze er goed uit zagen en opzich best pasten bij de game had ik liever in-engine cutscenes gezien daar je gewoon immersie verliest wanneer het er ineens 10x mooier uit ziet allemaal. En daarna weer gewoon normaal.
Ja, in sommige games zuigen FMV's idd, maar de FMV's in FF zijn gewoon.
Slechte FMV's hoef ik ook niet.
pi_33017944
FMV's van Prince of Persia waren ook zéér smakelijk. Moet er niet aan denken om die in de in-game engine te moeten aanschouwen
pi_33018258
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:42 schreef peristilius het volgende:

[..]

Ja, in sommige games zuigen FMV's idd, maar de FMV's in FF zijn gewoon.
Slechte FMV's hoef ik ook niet.
Slecht waren de FMV's in Far Cry zeker niet, maar ze haalden me gewoon volkomen uit de game die een perfecte sfeer had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')