jah, ho maar, ga eerst maar eens wat meer lezen voor dat je meer van dit soort lulkoek verkondigd...quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
De cellprocessor maakt hele realistische effecten mogelijk, collision enz berekeningen die het mogelijk moet maken bijna filmrealistisch realitime te renderen
lulkoek?quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
en let een beetje op je worden ja..
Mag jij me vertellen wat physics in het algemeen te maken hebben met filmrealisme... Geen ene hol. Voor filmrealisme heb je grafische processorkracht nodig, goede programmeurs MBT polycount, animatie en rendering+postprocessing. Verder moet je creatieve team wel met de software kunnen omgaan en een fatsoenlijke stijl aanmeten, want als je DBZ gaat renderen in Unreal Engine 3.0 dan ziet het er nog uit als bagger...quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:32 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ga jij dit maar eens lezen
http://www.golem.de/0507/39524.html
en let een beetje op je woorden ja..
Filmkwaliteit is puur iets grafisch. Veel polygonen, veel animatie, veel shaders, 1 consistent geheel. Denk aan LOTR CGI. Dat is filmkwaliteit, en daar zitten we nog LANG niet.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
een feit nog wel... onderbouw toch eens wat je zegt
frusterend.. je zegt dat wat je zegt feiten zijn.. maar is mis argumenten en een onderbouwing
filmkwaliteit betekend voor mij.. realisme.. wat betekend filmkwaliteit voor jou dan ?
quote:Op zondag 11 december 2005 01:20 schreef CecilBDemented het volgende:
sony's nieuwe wonder machine gaat enge doen in de huiskamer.
dus koop tegelijk met de ps3 wat luiers want je gaat bang worden
zo vet gaat het worden
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.quote:Op zondag 11 december 2005 01:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]. Je weet nog helemaal niks van de console man
Dŕt... is een mening!quote:Op zondag 11 december 2005 01:29 schreef Retuobak het volgende:
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.
theoretisch heeft de ps3 meer processing powerquote:Op zondag 11 december 2005 01:29 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dat ie ongeveer gelijk gaat zijn aan de X360 over het algemeen genomen is een conclusie die je gerust kunt trekken adhv de beschikbare gegevens.
Je blijft het maar volhouden hč?quote:Op zondag 11 december 2005 01:38 schreef Retuobak het volgende:
...maar de X360 GPU is weer zeker krachtiger dan de RSX. Uiteindelijk zal het er mede dankzij een hoop andere factoren op neerkomen dat het grafisch verschil tussen de 2 miniem is.
Daarom heeft SCE besloten om maar 7 van de 8 SPE's te gaan gebruiken in de PS3. Alle geproduceerde Cell-chips met 1 defecte SPE kunnen alsnog gebruikt worden, wat alleen maar gunstig is voor de yields.quote:Op zondag 11 december 2005 01:46 schreef Retuobak het volgende:
Temeer omdat de yields van de cell chip in het begin ongetwijfeld niet geweldig genoeg zullen zijn om een productiecapaciteit te realiseren die wereldwijd voldoende is voor de launch van een Sony console (want let's be honest, voor een wereldwijde launch heeft Sony dankzij de grotere naam gewoon (veel) meer consoles nodig dan MS)
Dat de Xenos krachtiger is dan welke desktop kaart dan ook is gewoon marketingpraat. En dezelfde marketingpraat werd ook rondgebazuind over de RSX. Deze marketingpraat is alleen net zo oud als de E3 van 2005. Xenos heeft z'n voordelen en is in bepaalde opzichten efficiënter. Maar de architectuur is gewoon anders en de GPU's zijn niet echt te vergelijken.quote:Tja, het is gewoon zo P-Style, Xenos is krachtiger dan eender single kaart die op de desktop te krijgen is nu terwijl de RSX er gewoon wordt uitgetrokken door de 7800GTX 512MB. Daarbij profiteert de Xenos ook nog in graphics van het EDram ("gratis" FSAA) en technieken van ATi als Avivo die zonder performance loss de beeldkwaliteit verbeteren.
mja ok, krachtiger dan een 7800GTX 512MB OC zal wel niet iddquote:Dat de Xenos krachtiger is dan welke desktop kaart dan ook is gewoon marketingpraat.
Nou, dan moet je al je eigen ophemelende posts over de xenos nog maar eens nalezen!quote:Op zondag 11 december 2005 02:11 schreef Retuobak het volgende:
Oh als ik die indruk wek dat ie veel krachtiger is dan kom ik toch echt verkeerd over
Nou ja... als je het handig lijkt dat je je standaard flash-kaartje in je PS3 kunt proppen en als je benieuwd ben waar die 3 gigabit ethernet poorten nou eigenlijk voor gebruikt gaan worden čn als je verwacht dat je 6 USB-randapparaten gaat aansluiten čn als je 2 HD-schermen tegelijk wilt aansluiten dŕn moet je voor de PS3 gaan natuurlijk!quote:Maar nee, qua hardware is het wel duidelijk dat de verschillen dergelijk klein zijn dat je niet hoeft te beslissen adh daarvan, tenzij je koste wat kost een blu-ray lezer moet hebben (god knows why eigenlijk, ws. betaal je de eerste jaren weer 25 euro per film).
Dŕt is altijd een verstandig advies!quote:Gewoon kiezen voor de gameseries die je het meest liggen.
Whehehe, mja je hebt wel een beetje gelijk, maar ik vind het ook werkelijk een prachtding. Kan niet wachten tot de eerste DX10 unified kaarten van de band komen rollen voor de PCquote:Op zondag 11 december 2005 02:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, dan moet je al je eigen ophemelende posts over de xenos nog maar eens nalezen!
Ik denk dat 1 van die gigabitpoorten nog wel geschrapt gaat worden. En misschien ook nog wel een van die HDMI uitgangen. Ondanks dat het wel ontzettend stoer staat, de mogelijkheid om twee 1080p schermen aan te sluiten, zal werkelijk niemand hier ooit gebruik van maken!quote:Op zondag 11 december 2005 02:26 schreef Retuobak het volgende:
En ach, ik verwacht niet dat al die aansluitingsfeatures de final cut halen bij de PS3, jij wel? Het kost allemaal wel wat, en of het nou echt grote selling points zijn......?
Nou ja, wat dat betreft is Sony (dus héél Sony en niet alleen Sony Computer Entertainment) nooit bang geweest om hun producten voor een iets hogere prijs te verkopen dan hun concurrenten.quote:Op zondag 11 december 2005 02:39 schreef Retuobak het volgende:
Tja ik denk dat het allemaal een hoop basiskosten met zich meebrengt, en als je mee wil gaan met pricedrops met de concurrentie (Moore heeft al gezegd dat het core pack er is zodat ze uiteindelijk onder de 100 dollar kunnen gaan zitten) dan moet je gewoon features lozen om dat te kunnen doen.
Nou weet ik wel dat er een nieuwe HD-camera (High Definition) is aangekondigd voor de PS3 en die slurpt wel wat bandbreedte, dus daar is Gbit ethernet wel handig voor en verder heeft Sony ook plannen voor homeservers die ook wel een hoge bandbreedte kunnen gebruiken. Verder kun je zo meerdere PS3's aan alkaar linken zonder tussenkomst van een router of switch. Vergeet niet dat Sony z'n PS3 liever niet meer profileert als een gaming console, maar meer als een geavanceerd media-apparaat ziet. Of dit verstandig is of niet is natuurlijk weer een heel andere discussie.quote:Maar ik snap het nut gewoon niet om het zelfs bij launch er in te laten, wie gebruikt er nou dual gigabit LAN op een CONSOLE?Dat het op een PC zinnig is, okay, maar op een console? En wie heeft er nou centen voor 2x 1080p? Dat is gewoon een feature puur voor de familie Kutaragi. Dat zijn ook geen selling points meer, ik denk dat ze het best kunnen maken om op dat punt niet trouw te zijn aan de originele specs.
Nee!quote:Zeg P-Style, is er trouwens iets gezegd over hoe al dat moois in de PS3 gekoeld gaat worden?
Dat hoeft niet, je moet de radiateur van waterkoeling ook koelen en dat gebeurt veelal met fans of je moet een enorme toren naast je console willen hebben staan (Zalman biedt zo'n oplossing voor de PC). Maar aan de andere kant, waterkoeling brengt risico's met zich mee en eigenlijk is waterkoeling in een dergelijk klein apparaat toch niet van de kwaliteit die je zoekt. Dus je mag er wel vanuit gaan eigenlijk dat het gewoon een heatpipe + windtunnel design zal worden met ws. 80mm fans (als Jappen niet zulke designhoeren waren zou 120mm ook makkelijk kunnen, mja, ze geven meer om het design dan om geluid en prestaties)quote:Nee! Het enige wat ik weet is dat er aan de bovenkant van de PS3 (als je'm verticaal neerzet) van die mooie ventilatiegaatjes zitten! Hij zal dus waarschijnlijk luchtgekoeld gaan worden.
Ja, maar hoeveel mensen gebruiken nou 2 schermen voor 1 console of zouden dat gaan doen met die optie? Dat staat niet in verhouding tot het grote aantal mensen dat meerdere schermen heeft voor de PC (daytraders kopen zelfs speciale Matrox kaarten met ondersteuning voor 6 schermenquote:En wat die extra HDMI uitgang betreft. Vrijwel alle GPU's hebben al jarenlang meerdere videouitgangen. Zo wordt, zoals je weet, iedere grafische kaart voor de pc al jarenlang gelevert met 3 uitgangen. Een voor tv, een vga en een dvi en tegenwoordig vaak zelfs 2 dvi's. De RSX kan dat natuurlijk ook en dan is het een kleine moeite om nog een extra HDMI uitgangetje in de PS3 te zetten! Gewoon... omdat het kan!
Jah compact gezien heet dat Nintendo DS...quote:Op zondag 11 december 2005 21:49 schreef E.Babelmens het volgende:
Alleen het idee al: PS3-en met twee schermen. Op zich wel relaxed: één tv met touchscreen tussen m'n benen op de bank en een hd-tv voor me
.
scherpquote:Op maandag 12 december 2005 00:50 schreef Koning-Afwas het volgende:
[..]
Jah compact gezien heet dat Nintendo DS...![]()
Ik zou niet weten waarom dit ničt zou kunnen!quote:Op maandag 12 december 2005 12:27 schreef SocialDisorder het volgende:
owh, en volgens Factor 5 zou dit in-game moeten zijn. Flinke korrel zout is aan te raden denk ik, maar gezien de prestaties van MGS4 op de Devkit, zou dit wel eens haalbaar kunnen zijn.
Die beesten zien er inderdaad nogal glibberig uit!quote:Op maandag 12 december 2005 13:02 schreef Tain het volgende:
Vind het wel jammer dat door die regen de huid van die draak echt net plastic lijkt. Tijdens de close-up op zijn bek zie je dat redelijk goed
ik prefereer Pre-Rendered en In-Game.quote:Op maandag 12 december 2005 12:38 schreef Retuobak het volgende:
CGI wordt in games zelden gebruikt om real-time beelden aan te duiden SocialDisorder, dat weet jij ook best.
Vooruitquote:Op maandag 12 december 2005 13:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik prefereer Pre-Rendered en In-Game.
niet zo gek, regen, schubben, geeft een vrij glibberig effect......quote:Op maandag 12 december 2005 13:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Die beesten zien er inderdaad nogal glibberig uit!
Ja maar ze zijn lelijk-nep-kunststof-glibberig!quote:Op maandag 12 december 2005 13:32 schreef SocialDisorder het volgende:
niet zo gek, regen, schubben, geeft een vrij glibberig effect......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |