Dan zijn ze slecht.quote:Op maandag 12 december 2005 16:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Slecht waren de FMV's in Far Cry zeker niet, maar ze haalden me gewoon volkomen uit de game die een perfecte sfeer had.
Ook dat had je gewoon in Far Cry, maar de graphics en algehele sfeer van de game waren zo subliem uitgevoerd dat de FMV's gewoon volledig onnodig waren en door hun afwijkende (betere) look haalden ze je gewoon uit de game.quote:Op maandag 12 december 2005 16:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
FMV moet dan ook wel op het juiste moment worden toegepast. In een FF game is het vaak na een wat spannende gebeurtenis. Je kan dan heerlijk even de controller wegleggen en genieten van de FMV. Zeker de dodendans van Yuna of de waterscene van Yuna en Tidus (beide FFX) waren fantastisch.
Nog wel ja, maar zodra de graphics daar ook een niveau beginnen te bereiken dat sommige FPS games nu al hebben zie ik ook daar FMV cutscenes als zinloos. Kijk naar een F.E.A.R., die cutscenes zijn subliem gedaan en gewoon in-engine.quote:Op maandag 12 december 2005 17:03 schreef peristilius het volgende:
Sowieso kan je een spel als Far Cry moeilijk vergelijken met een RPG.
In RPG's heerst het!
Je weet absoluut niet wat je gemist hebtquote:Op maandag 12 december 2005 17:04 schreef H.Flick het volgende:
Met de PC versie van Far Cry ben ik gestopt toen die vage space gorilla's kwamen. De Xbox versie was vele malen beter.
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.quote:Op maandag 12 december 2005 17:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nog wel ja, maar zodra de graphics daar ook een niveau beginnen te bereiken dat sommige FPS games nu al hebben zie ik ook daar FMV cutscenes als zinloos. Kijk naar een F.E.A.R., die cutscenes zijn subliem gedaan en gewoon in-engine.
quote:Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.
Dat zal het zijn jaquote:Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.quote:Op maandag 12 december 2005 19:25 schreef H.Flick het volgende:
In FFVII was het natuurlijk geniaal. Dan kon je met je real-time poppetje lopen terwijl er een FMV op de achtergrond speelde.
Toch zul je het verhaal moeten vertellen mbv gescripte stukken.quote:Op maandag 12 december 2005 19:48 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.
Echt, interactieve werelden zijn zoveel beter.
Ik heb niks tegen FMV, tussendoor. Maar het ging om FF7 waar de hele achtergrond tijdens het spel pre-rendered was.quote:Op maandag 12 december 2005 19:50 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Toch zul je het verhaal moeten vertellen mbv gescripte stukken.
Zoals al aangegeven wordt dit in o.a. Fear prachtig gedaan.
FMV is leuk, maar de noodzaak is achterhaald.
You bet!quote:Op maandag 12 december 2005 19:53 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen FMV, tussendoor. Maar het ging om FF7 waar de hele achtergrond tijdens het spel pre-rendered was.
FMV is hartstikke cool Square, Blizzard, Namco, SEGA, Blizzard nog een keer, die weten er wel mee om te gaan.
Klopt, maar het was wel heel mooiquote:Op maandag 12 december 2005 19:48 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.
Weet je wat nog veel mooier, een heel spel in FMV, Final Fantasy de film b.v.quote:Op maandag 12 december 2005 19:55 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Klopt, maar het was wel heel mooi
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.quote:Op maandag 12 december 2005 20:50 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben het niet vaak met je eens P-Style (al de laatste tijd alweer wat vaker). Maar voor de verandering ben ik het 100% met je eens. Voordeel is natuurlijk ook dat je games met FMV's zeker niet kunt porten naar de X360 (te klein opslagmedium), maar dat het zonder best eens zou kunnen lukken. Ik denk dat Microsoft daarom toch ook maar de gok heeft gewaagd met DVD ipv gewacht te hebben op HD-DVD/Blu-ray.
Dat wel of niet kunnen porten naar de xbox 360 interesseert me niks!quote:Op maandag 12 december 2005 20:50 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben het niet vaak met je eens P-Style (al de laatste tijd alweer wat vaker). Maar voor de verandering ben ik het 100% met je eens. Voordeel is natuurlijk ook dat je games met FMV's zeker niet kunt porten naar de X360 (te klein opslagmedium), maar dat het zonder best eens zou kunnen lukken. Ik denk dat Microsoft daarom toch ook maar de gok heeft gewaagd met DVD ipv gewacht te hebben op HD-DVD/Blu-ray.
Met FMV's in High Definition heb je een dvd-schijfje in no-time vol hoor!quote:Op maandag 12 december 2005 20:57 schreef piet_pelle het volgende:
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.
Het schijnt al een probleem te worden bij Ninja Gaiden 2...quote:Op maandag 12 december 2005 20:57 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.
Dat had niks met FMV te maken dat ging puur om de graphics van het spel zelf.quote:Op maandag 12 december 2005 21:05 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het schijnt al een probleem te worden bij Ninja Gaiden 2...
Dat is de mod z'n taak niet... en dit is geen tweakers!quote:Op maandag 12 december 2005 21:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
het zou mooi zijn als de mod van alle demo links genoemd in deze topic, even een overzichtje zou maken. Dat zie je bij tweakers ook vaak
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een grote gamessite gaan als IGN of Gamespot. Daar vind je ook gewoon alle trailers van toekomstige PS3 games.quote:Op maandag 12 december 2005 22:42 schreef peristilius het volgende:
Idd, hier zijn de mods heel lui.
Als je het zelf zou willen doen zou ik het wel leuk vinden.
Die had 'ie wel, maar die wordt tegenwoordig niet meer gebruikt.quote:Op maandag 12 december 2005 22:48 schreef peristilius het volgende:
True, maar het PS3 topic heeft nog niet eens een echte OP, dus het lijkt me wel handig.
ik denk dat FMV's in 720p ook redelijk aantikken qua schijfruimte. 9 GB is gewoon te klein. Straks krijg je dat je een spel koopt, en vervolgens de content moet gaan downloaden via Live! op je extra grote HDD (een 450 GB uiteraard), en dan pas het spel kan spelen.quote:Op maandag 12 december 2005 21:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat had niks met FMV te maken dat ging puur om de graphics van het spel zelf.
Dit is de meest recente versie.quote:Op maandag 12 december 2005 23:45 schreef peristilius het volgende:
Ah, ik zie het, beter dat ik die dan maar weer eens invoer.
Thanks, maar eigenlijk is 'ie al best oud!quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:06 schreef peristilius het volgende:
Okee, hij staat, kwaliteitsOP hoor.
Mee eens. Hoewel het geluid tijdens ingame-filmpjes, waarschijnlijk in Dolby Digital of DTS, ook wel wat ruimte inneemt, maar natuurlijk minder dan een volledige FMV.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:05 schreef kepler het volgende:
over FMV's
Ik denk dat alle games gewoon ingame-filmpjes zullen gebruiken, dat zal er goed genoeg uitzien op de 360/PS3. Voordeel van zulke filmpjes is dat het geen extra ruimte in beslag neemt en je kunt het er iets mooier uit laten zien dan ingame, omdat je weet wat er gaat gebeuren in het filmpje (een soort photomode in GT4 of PGR3 dus). En met FMV's raak ik altijd weer teleurgesteld als ik weer de game moet spelen die er dan ivm de FMV niet uitziet
jah ok, maar dat heb je nu ook al, dus dat is geen probleemquote:Op dinsdag 13 december 2005 01:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Mee eens. Hoewel het geluid tijdens ingame-filmpjes, waarschijnlijk in Dolby Digital of DTS, ook wel wat ruimte inneemt, maar natuurlijk minder dan een volledige FMV.
Klopt, ik corrigeerde alleen maar je statement dat het géén extra ruimte in beslag zou nemen!quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:15 schreef kepler het volgende:
jah ok, maar dat heb je nu ook al, dus dat is geen probleem
quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt, ik corrigeerde alleen maar je statement dat het géén extra ruimte in beslag zou nemen!
waardoor je sleutelmomenten in de tussenfilmpjes zou missen, en het verhaal compleet kwijt raakt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:22 schreef P-Style het volgende:
Wat nog leuker zou zijn, is dat je straks in steeds meer spellen tijdens deze real-time filmpjes de camera vrij rond zou kunnen bewegen!
-Sony heeft sowieso iets goeds in handen, het bedrijf weet wat het doet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:22 schreef SocialDisorder het volgende:
Zou Sony iets goeds in handen hebben? Als ik dit persbericht (http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1842&Itemid=2) vergelijk met dit artikel (http://www.golem.de/0507/39524.html) dan lijkt et haast wel of Microsoft een beetje nerveus wordt.........
Ligt eraan. De controller en Live maken de 360 versies toch wel interessanter wmb... Maar we'll see.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:05 schreef H.Flick het volgende:
Als de PS3 de krachtigste van de next-gen consoles gaat worden dan koop ik ook de non-exclusives die interessant zijn voor deze console. Dus dan wordt de PS3 ook op die manier weer interessant voor mij. Net als met de Xbox bij de vorige generatie.
Controller kun je niet zeggen natuurlijk, misschien is die boomerang controller wel een hele vondst en is het een superfijne controller.quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ligt eraan. De controller en Live maken de 360 versies toch wel interessanter wmb... Maar we'll see.
dat kan ook nietquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:14 schreef P-Style het volgende:
dat ik er wel vanuit mag gaan dat de boemerang in ieder geval niét slechter wordt!
Dàt is een kwestie van persoonlijke smaak en gewenning...quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:18 schreef kepler het volgende:
dat kan ook niet
zie ook mijn PIquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dàt is een kwestie van persoonlijke smaak en gewenning...
Ècht slechte controllers worden al lang niet meer gemaakt (op sommige third party troep na misschien).quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:31 schreef kepler het volgende:
over gewenning: je kan er wel aan wennen, maar dat betekent niet dat iets erg slecht kan zijn
Dan zul je wel grote klauwen hebben!quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:46 schreef Retuobak het volgende:
Tja, afhankelijk van je handen I guess, maar als m'n jatten na een uurtje spelen zeer doen dan vind ik dat gewoon slecht.
Ik ben benieuwd hoe groot/klein dat ding nu in werkelijkheid isquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef P-Style het volgende:
Zonder hier nou een controller discussie van te maken denk ik dat de boemerang best wel zou kunnen gaan heersen! [afbeelding]
De N64 controller was inderdaad pure baggerquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:51 schreef SocialDisorder het volgende:
slechtste controllers vind ik de Xbox-controller en N64-controller
Same here, maar ik kan eigenlijk aan alle controllers wel wennen (met uitzondering van de N64 controllerquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:14 schreef P-Style het volgende:
Ik krijg steeds meer vertrouwen in die boemerang!Wil dat ding nou wel eens vasthouden!
Ik gebruik de Dual Shock controller al sinds 1998 en heb er totaal geen problemen mee en ik denk dat ik er wel vanuit mag gaan dat de boemerang in ieder geval niét slechter wordt!
Januari.....geduld, van de PS2 kwam volgens mij ook pas 2 maanden voor de release gameplay footage uit.quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
Same here, maar ik kan eigenlijk aan alle controllers wel wennen (met uitzondering van de N64 controller).
Als ze dat ding in de lente willen launchen vind ik dat ze nu toch wel wat gameplay trailers mogen laten zien.
Die van de Snes was echt heerlijk, die van de gewone NES kreeg ik na een tijdje spelen pijn van in mijn duimen. Maar de Snes controller isquote:Op dinsdag 13 december 2005 14:17 schreef jimjim1983 het volgende:
die van de x-box vind ik wel fijn voor racegames en fps. voor Pro 5 is de dual shock het beste
de slechtste ooit is die van de NES, daar kreeg je gewoon pijn van in je handen
Dat staat bij alle bij producten van Sony wanneer ze aangekondigd worden. De PSP had met de prototype ander soortige knoppen, maar de vorm van de PSP zelf is precies hetzelfde gebleven en dit lijkt me ook weer het geval voor deze controller.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:19 schreef kulandra het volgende:
Zeg eens ff over de PS3 controller......
Ik weet niet of ik de eerste ben die het ziet, maar dat lijkt me sterk.
Check dit plaatje http://www.gamer.nl/images/content/Wolf/200512/1134477741_3.jpg
Op het bordje staat duidelijk: Conceptual Mock Up. Oftewel, dit is niet de uiteindelijke controller design, maar slechts een place-holder.
Als dat waar is zou het weleens zo kunnen zijn dat Sony ook met een "nieuwe" controller op de proppen komt. Dat zou wel een verassing zijn wat mij betreft.
Wat denken jullie?
Ik hoop het, als het ding fijn blijkt te zijn dan nemen de kansen dat ik een PS3 haal al exponentieel toe.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:53 schreef P-Style het volgende:
Zonder hier nou een controller discussie van te maken denk ik dat de boemerang best wel zou kunnen gaan heersen! [afbeelding]
Noem ik een nadeel, met een externe voeding heb je meer oppervlakte voor de voeding alleen om hitte af te voeren waardoor er een stillere (of geen) fan gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:16 schreef SocialDisorder het volgende:
nog een voordeel van de PS3 gevonden:
[afbeelding]
INTERNE VOEDING!!!!!!!!!
zegt niks, zo ziet de achterkant van de 360 er ook uitquote:Op dinsdag 13 december 2005 17:16 schreef SocialDisorder het volgende:
nog een voordeel van de PS3 gevonden:
[afbeelding]
INTERNE VOEDING!!!!!!!!!
Maar daar zit dan weer geen schakelaar op....quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:35 schreef kepler het volgende:
[..]
zegt niks, zo ziet de achterkant van de 360 er ook uit
nee op de oude Xbox ook nietquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar daar zit dan weer geen schakelaar op....
Dit is echter meer een PC voeding minus de fan, en ook dit is een mock-up...quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:40 schreef kepler het volgende:
[..]
nee op de oude Xbox ook nietEn die had wel een interne voeding
dat ookquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dit is echter meer een PC voeding minus de fan, en ook dit is een mock-up...
Tis een hardswitch, geen shortswitch zoals nu op de 1st gen Xbox en op je PC (door een korte verbinding een relais over laten schieten), waarschijnlijk wordt het OF opstaan, OF gewoon met de controller (dat laatste is wel lekker hoor, gewoon je controller oprapen op een lam moment tijdens een saaie avond en voila, aan dat ding)quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:18 schreef piet_pelle het volgende:
Ik vind het alleen wel weer raar dat Sony de aan/ uit knop achterop de console heeft gedaan.
Dat was bij de ps2 ook al zo maar dat is toch verschrikkelijk onhandig?!
Waarschijnlijk kan je de ps3 net als de X360 met AB of joypad aan of uit doen maar toch vreemd dat de knop achterop zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |