abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33018297
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:54 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Slecht waren de FMV's in Far Cry zeker niet, maar ze haalden me gewoon volkomen uit de game die een perfecte sfeer had.
Dan zijn ze slecht.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  maandag 12 december 2005 @ 16:56:22 #202
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33018319
FMV moet dan ook wel op het juiste moment worden toegepast. In een FF game is het vaak na een wat spannende gebeurtenis. Je kan dan heerlijk even de controller wegleggen en genieten van de FMV. Zeker de dodendans van Yuna of de waterscene van Yuna en Tidus (beide FFX) waren fantastisch.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_33018353
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
FMV moet dan ook wel op het juiste moment worden toegepast. In een FF game is het vaak na een wat spannende gebeurtenis. Je kan dan heerlijk even de controller wegleggen en genieten van de FMV. Zeker de dodendans van Yuna of de waterscene van Yuna en Tidus (beide FFX) waren fantastisch.
Ook dat had je gewoon in Far Cry, maar de graphics en algehele sfeer van de game waren zo subliem uitgevoerd dat de FMV's gewoon volledig onnodig waren en door hun afwijkende (betere) look haalden ze je gewoon uit de game.
pi_33018361
De dood van Aeris .
Sephiroth in het vuur bij Nibelheim

Zoveel mooie FMV momenten.
pi_33018465
Overigens, ik had niet echt het gevoel dat de FMV's me uit het spel trokken bij Far Cry. De onrealistische AI deed dat meer naar mijn gevoel. Owh ja, en de attack of the space gorilla's was ook niet bepaald bevorderend voor het realisme van het spel.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_33018527
Realistisch wilde het spel nooit zijn, en zelfs na de introductie van de Trigens was het spel imho nog zeker de moeite waard. De levels waar de Trigens maar sporadisch werden gebruikt en echt dreigend waren zijn werkelijk kleine meesterwerkjes imho. De onrealistische AI was jammer idd, maar daarentegen wel weer een flinke stap vooruit tov de storm direct op de vijand af mentaliteit van veel andere FPS games at the time.
pi_33018533
Sowieso kan je een spel als Far Cry moeilijk vergelijken met een RPG.
In RPG's heerst het!
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_33018571
Met de PC versie van Far Cry ben ik gestopt toen die vage space gorilla's kwamen. De Xbox versie was vele malen beter.
pi_33018615
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:03 schreef peristilius het volgende:
Sowieso kan je een spel als Far Cry moeilijk vergelijken met een RPG.
In RPG's heerst het!
Nog wel ja, maar zodra de graphics daar ook een niveau beginnen te bereiken dat sommige FPS games nu al hebben zie ik ook daar FMV cutscenes als zinloos. Kijk naar een F.E.A.R., die cutscenes zijn subliem gedaan en gewoon in-engine.
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:04 schreef H.Flick het volgende:
Met de PC versie van Far Cry ben ik gestopt toen die vage space gorilla's kwamen. De Xbox versie was vele malen beter.
Je weet absoluut niet wat je gemist hebt
pi_33018645
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:05 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Nog wel ja, maar zodra de graphics daar ook een niveau beginnen te bereiken dat sommige FPS games nu al hebben zie ik ook daar FMV cutscenes als zinloos. Kijk naar een F.E.A.R., die cutscenes zijn subliem gedaan en gewoon in-engine.
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.
pi_33018698
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:

[..]

Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.
It's funny 'cause it's true
pi_33018731
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:

[..]

Dat zal het zijn ja
pi_33021862
FMV's zijn leuk in RPG's omdat de karakters tot leven komen. In een shooter gebeurt dat bijna nooit (mede door de FPview). In FF zijn ze geniaal en echt een soort beloning ofzo . Ik vind trouwens wel dat FMV's echt twintig keer zo mooi moeten zijn als de game zelf. In ToS kon ik wel janken om die trietse FMV's.
Koning van de toren.
pi_33023229
In FFVII was het natuurlijk geniaal. Dan kon je met je real-time poppetje lopen terwijl er een FMV op de achtergrond speelde.
pi_33023933
FMV voor de winst!

Zowel letterlijk als figuurlijk
pi_33023964
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:25 schreef H.Flick het volgende:
In FFVII was het natuurlijk geniaal. Dan kon je met je real-time poppetje lopen terwijl er een FMV op de achtergrond speelde.
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.

Echt, interactieve werelden zijn zoveel beter.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_33024028
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:48 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Echt, interactieve werelden zijn zoveel beter.
Toch zul je het verhaal moeten vertellen mbv gescripte stukken.
Zoals al aangegeven wordt dit in o.a. Fear prachtig gedaan.

FMV is leuk, maar de noodzaak is achterhaald.
pi_33024133
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:50 schreef InsertCredit het volgende:

[..]

Toch zul je het verhaal moeten vertellen mbv gescripte stukken.
Zoals al aangegeven wordt dit in o.a. Fear prachtig gedaan.

FMV is leuk, maar de noodzaak is achterhaald.
Ik heb niks tegen FMV, tussendoor. Maar het ging om FF7 waar de hele achtergrond tijdens het spel pre-rendered was.

FMV is hartstikke cool Square, Blizzard, Namco, SEGA, Tecmo, Blizzard nog een keer, die weten er wel mee om te gaan.

Oh en de graphics worden tegenwoordig dusdanig goed dat de gescripte stukjes steeds vaker ingine gedaan worden en dat vind ik niet eens zo erg, dan blijf je op dezelfde kwaliteit als het spel weer verder gaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door piet_pelle op 12-12-2005 19:56:19 (inengine stukje) ]
pi_33024176
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:53 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen FMV, tussendoor. Maar het ging om FF7 waar de hele achtergrond tijdens het spel pre-rendered was.

FMV is hartstikke cool Square, Blizzard, Namco, SEGA, Blizzard nog een keer, die weten er wel mee om te gaan.
You bet!

Advent Children is gewoon te geil.

pi_33024185
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:48 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Klopt, maar het was wel heel mooi
pi_33024250
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:55 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Klopt, maar het was wel heel mooi
Weet je wat nog veel mooier, een heel spel in FMV, Final Fantasy de film b.v.
pi_33024284
Ik vind Advent Children heel erg tegenvallen. Het verhaal haalde het niet bij het verhaal van het spel. En die andere film heb ik nooit gezien.
pi_33025102
De Metal Gear Solid reeks is hèt voorbeeld dat FMV's nergens voor nodig zijn! Vooral deel 3 en straks deel 4 helemáál!!!

Ondanks dat ik de FF-fans hier gelijk moet geven, denk ik serieus dat er een kans is dat de eerste FF op de PS3 misschien wel helemaal geen FMV's meer gaat gebruiken!

[ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 12-12-2005 20:54:00 ]
pi_33026069
Ik ben het niet vaak met je eens P-Style (al de laatste tijd alweer wat vaker ). Maar voor de verandering ben ik het 100% met je eens. Voordeel is natuurlijk ook dat je games met FMV's zeker niet kunt porten naar de X360 (te klein opslagmedium), maar dat het zonder best eens zou kunnen lukken. Ik denk dat Microsoft daarom toch ook maar de gok heeft gewaagd met DVD ipv gewacht te hebben op HD-DVD/Blu-ray.
pi_33026245
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:50 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben het niet vaak met je eens P-Style (al de laatste tijd alweer wat vaker ). Maar voor de verandering ben ik het 100% met je eens. Voordeel is natuurlijk ook dat je games met FMV's zeker niet kunt porten naar de X360 (te klein opslagmedium), maar dat het zonder best eens zou kunnen lukken. Ik denk dat Microsoft daarom toch ook maar de gok heeft gewaagd met DVD ipv gewacht te hebben op HD-DVD/Blu-ray.
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.
pi_33026315
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:50 schreef Retuobak het volgende:
Dat wel of niet kunnen porten naar de xbox 360 interesseert me niks! En de reden dat Microsoft een dvd-speler in z'n xbox 360 heeft gepropt is omdat ze hun nieuwe console zo snel mogelijk op de markt wilde hebben. Met een HD-DVD of Blu-Ray drive was dat niet gelukt omdat die standaarden nog stééds niet helemaal rond zijn (dat is dan weer een reden dat de PS3 er voorlopig nog niet is).

Maar ik denk dat wij twee het wel eens zijn over het feit dat we op de PS3 véél minder FMV's zullen gaan zien, omdat het simpelweg niet meer zo hard nodig is. De PS3 is capabel genoeg om schitterende real-time filmpjes op het scherm te zetten. De Blu-Ray drive in de PS3 zit er voornamelijk in, omdat Sony het Blu-Ray video formaat wil pushen en van de PS3 een all-round media-apparaat wil maken. De meeste games zullen voorlopig nog op dvd verschijnen.
pi_33026368
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:57 schreef piet_pelle het volgende:
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.
Met FMV's in High Definition heb je een dvd-schijfje in no-time vol hoor!
pi_33026472
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:57 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Het schijnt al een probleem te worden bij Ninja Gaiden 2...
pi_33026691
quote:
Op maandag 12 december 2005 21:05 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Het schijnt al een probleem te worden bij Ninja Gaiden 2...
Dat had niks met FMV te maken dat ging puur om de graphics van het spel zelf.
pi_33027625
FMV zijn voor mij gewoon een must in rpg's. Bij andere genres boeit het me eigenlijk niet. Of ben ik nu ouderwets? .
Koning van de toren.
pi_33027697
het zou mooi zijn als de mod van alle demo links genoemd in deze topic , even een overzichtje zou maken/. Dat zie je bij tweakers ook vaak
pi_33028027
quote:
Op maandag 12 december 2005 21:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
het zou mooi zijn als de mod van alle demo links genoemd in deze topic, even een overzichtje zou maken. Dat zie je bij tweakers ook vaak
Dat is de mod z'n taak niet... en dit is geen tweakers!
pi_33029882
Idd, hier zijn de mods heel lui.

Als je het zelf zou willen doen zou ik het wel leuk vinden.
pi_33029993
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:42 schreef peristilius het volgende:
Idd, hier zijn de mods heel lui.

Als je het zelf zou willen doen zou ik het wel leuk vinden.
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een grote gamessite gaan als IGN of Gamespot. Daar vind je ook gewoon alle trailers van toekomstige PS3 games.
pi_33030086
True, maar het PS3 topic heeft nog niet eens een echte OP, dus het lijkt me wel handig.
pi_33030095
IK BEN HET WACHTEN BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEU
pi_33031553
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:48 schreef peristilius het volgende:
True, maar het PS3 topic heeft nog niet eens een echte OP, dus het lijkt me wel handig.
Die had 'ie wel, maar die wordt tegenwoordig niet meer gebruikt.
pi_33031785
Ah, ik zie het, beter dat ik die dan maar weer eens invoer.
pi_33032157
quote:
Op maandag 12 december 2005 21:13 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Dat had niks met FMV te maken dat ging puur om de graphics van het spel zelf.
ik denk dat FMV's in 720p ook redelijk aantikken qua schijfruimte. 9 GB is gewoon te klein. Straks krijg je dat je een spel koopt, en vervolgens de content moet gaan downloaden via Live! op je extra grote HDD (een 450 GB uiteraard), en dan pas het spel kan spelen.

Wacht even...........wie heeft het nummer van MS Entertainment Divisie?
pi_33032235
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:45 schreef peristilius het volgende:
Ah, ik zie het, beter dat ik die dan maar weer eens invoer.
Dit is de meest recente versie.
pi_33032386
Okee, hij staat, kwaliteitsOP hoor.
pi_33032588
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:06 schreef peristilius het volgende:
Okee, hij staat, kwaliteitsOP hoor.
Thanks, maar eigenlijk is 'ie al best oud!
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:05:59 #243
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33033661
over FMV's
Ik denk dat alle games gewoon ingame-filmpjes zullen gebruiken, dat zal er goed genoeg uitzien op de 360/PS3. Voordeel van zulke filmpjes is dat het geen extra ruimte in beslag neemt en je kunt het er iets mooier uit laten zien dan ingame, omdat je weet wat er gaat gebeuren in het filmpje (een soort photomode in GT4 of PGR3 dus). En met FMV's raak ik altijd weer teleurgesteld als ik weer de game moet spelen die er dan ivm de FMV niet uitziet
The line is a dot to you!
pi_33033772
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:05 schreef kepler het volgende:
over FMV's
Ik denk dat alle games gewoon ingame-filmpjes zullen gebruiken, dat zal er goed genoeg uitzien op de 360/PS3. Voordeel van zulke filmpjes is dat het geen extra ruimte in beslag neemt en je kunt het er iets mooier uit laten zien dan ingame, omdat je weet wat er gaat gebeuren in het filmpje (een soort photomode in GT4 of PGR3 dus). En met FMV's raak ik altijd weer teleurgesteld als ik weer de game moet spelen die er dan ivm de FMV niet uitziet
Mee eens. Hoewel het geluid tijdens ingame-filmpjes, waarschijnlijk in Dolby Digital of DTS, ook wel wat ruimte inneemt, maar natuurlijk minder dan een volledige FMV.
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:15:00 #245
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33033797
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:13 schreef P-Style het volgende:

[..]

Mee eens. Hoewel het geluid tijdens ingame-filmpjes, waarschijnlijk in Dolby Digital of DTS, ook wel wat ruimte inneemt, maar natuurlijk minder dan een volledige FMV.
jah ok, maar dat heb je nu ook al, dus dat is geen probleem
pi_33033808
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:15 schreef kepler het volgende:
jah ok, maar dat heb je nu ook al, dus dat is geen probleem
Klopt, ik corrigeerde alleen maar je statement dat het géén extra ruimte in beslag zou nemen!
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:17:52 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_33033834
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:16 schreef P-Style het volgende:

[..]

Klopt, ik corrigeerde alleen maar je statement dat het géén extra ruimte in beslag zou nemen!
pi_33033885
Wat nog leuker zou zijn, is dat je straks in steeds meer spellen tijdens deze real-time filmpjes de camera vrij rond zou kunnen bewegen!
pi_33035878
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:22 schreef P-Style het volgende:
Wat nog leuker zou zijn, is dat je straks in steeds meer spellen tijdens deze real-time filmpjes de camera vrij rond zou kunnen bewegen!
waardoor je sleutelmomenten in de tussenfilmpjes zou missen, en het verhaal compleet kwijt raakt.
pi_33036383
Zou Sony iets goeds in handen hebben? Als ik dit persbericht (http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=1842&Itemid=2) vergelijk met dit artikel (http://www.golem.de/0507/39524.html) dan lijkt et haast wel of Microsoft een beetje nerveus wordt.........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')