Dan zijn ze slecht.quote:Op maandag 12 december 2005 16:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Slecht waren de FMV's in Far Cry zeker niet, maar ze haalden me gewoon volkomen uit de game die een perfecte sfeer had.
Ook dat had je gewoon in Far Cry, maar de graphics en algehele sfeer van de game waren zo subliem uitgevoerd dat de FMV's gewoon volledig onnodig waren en door hun afwijkende (betere) look haalden ze je gewoon uit de game.quote:Op maandag 12 december 2005 16:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
FMV moet dan ook wel op het juiste moment worden toegepast. In een FF game is het vaak na een wat spannende gebeurtenis. Je kan dan heerlijk even de controller wegleggen en genieten van de FMV. Zeker de dodendans van Yuna of de waterscene van Yuna en Tidus (beide FFX) waren fantastisch.
Nog wel ja, maar zodra de graphics daar ook een niveau beginnen te bereiken dat sommige FPS games nu al hebben zie ik ook daar FMV cutscenes als zinloos. Kijk naar een F.E.A.R., die cutscenes zijn subliem gedaan en gewoon in-engine.quote:Op maandag 12 december 2005 17:03 schreef peristilius het volgende:
Sowieso kan je een spel als Far Cry moeilijk vergelijken met een RPG.
In RPG's heerst het!
Je weet absoluut niet wat je gemist hebtquote:Op maandag 12 december 2005 17:04 schreef H.Flick het volgende:
Met de PC versie van Far Cry ben ik gestopt toen die vage space gorilla's kwamen. De Xbox versie was vele malen beter.
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.quote:Op maandag 12 december 2005 17:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nog wel ja, maar zodra de graphics daar ook een niveau beginnen te bereiken dat sommige FPS games nu al hebben zie ik ook daar FMV cutscenes als zinloos. Kijk naar een F.E.A.R., die cutscenes zijn subliem gedaan en gewoon in-engine.
quote:Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.
Dat zal het zijn jaquote:Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon niet, je moet denk ik een FF fanboy zijn voor dit soort dingen.
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.quote:Op maandag 12 december 2005 19:25 schreef H.Flick het volgende:
In FFVII was het natuurlijk geniaal. Dan kon je met je real-time poppetje lopen terwijl er een FMV op de achtergrond speelde.
Toch zul je het verhaal moeten vertellen mbv gescripte stukken.quote:Op maandag 12 december 2005 19:48 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.
Echt, interactieve werelden zijn zoveel beter.
Ik heb niks tegen FMV, tussendoor. Maar het ging om FF7 waar de hele achtergrond tijdens het spel pre-rendered was.quote:Op maandag 12 december 2005 19:50 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Toch zul je het verhaal moeten vertellen mbv gescripte stukken.
Zoals al aangegeven wordt dit in o.a. Fear prachtig gedaan.
FMV is leuk, maar de noodzaak is achterhaald.
You bet!quote:Op maandag 12 december 2005 19:53 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen FMV, tussendoor. Maar het ging om FF7 waar de hele achtergrond tijdens het spel pre-rendered was.
FMV is hartstikke cool Square, Blizzard, Namco, SEGA, Blizzard nog een keer, die weten er wel mee om te gaan.
Klopt, maar het was wel heel mooiquote:Op maandag 12 december 2005 19:48 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat was alleen maar wegens het gebrek aan grafische kwaliteit van de hardware.
Weet je wat nog veel mooier, een heel spel in FMV, Final Fantasy de film b.v.quote:Op maandag 12 december 2005 19:55 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Klopt, maar het was wel heel mooi
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.quote:Op maandag 12 december 2005 20:50 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben het niet vaak met je eens P-Style (al de laatste tijd alweer wat vaker). Maar voor de verandering ben ik het 100% met je eens. Voordeel is natuurlijk ook dat je games met FMV's zeker niet kunt porten naar de X360 (te klein opslagmedium), maar dat het zonder best eens zou kunnen lukken. Ik denk dat Microsoft daarom toch ook maar de gok heeft gewaagd met DVD ipv gewacht te hebben op HD-DVD/Blu-ray.
Dat wel of niet kunnen porten naar de xbox 360 interesseert me niks!quote:Op maandag 12 december 2005 20:50 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben het niet vaak met je eens P-Style (al de laatste tijd alweer wat vaker). Maar voor de verandering ben ik het 100% met je eens. Voordeel is natuurlijk ook dat je games met FMV's zeker niet kunt porten naar de X360 (te klein opslagmedium), maar dat het zonder best eens zou kunnen lukken. Ik denk dat Microsoft daarom toch ook maar de gok heeft gewaagd met DVD ipv gewacht te hebben op HD-DVD/Blu-ray.
Met FMV's in High Definition heb je een dvd-schijfje in no-time vol hoor!quote:Op maandag 12 december 2005 20:57 schreef piet_pelle het volgende:
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.
Het schijnt al een probleem te worden bij Ninja Gaiden 2...quote:Op maandag 12 december 2005 20:57 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Nou dat is nogal wat voorbarig hoor. Voordat een fabrikant meer FMV gecreeerd heeft dat het niet meer op een DVD past dan ben je al heel wat uurtjes aan film materiaal verder.
Dat had niks met FMV te maken dat ging puur om de graphics van het spel zelf.quote:Op maandag 12 december 2005 21:05 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het schijnt al een probleem te worden bij Ninja Gaiden 2...
Dat is de mod z'n taak niet... en dit is geen tweakers!quote:Op maandag 12 december 2005 21:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
het zou mooi zijn als de mod van alle demo links genoemd in deze topic, even een overzichtje zou maken. Dat zie je bij tweakers ook vaak
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een grote gamessite gaan als IGN of Gamespot. Daar vind je ook gewoon alle trailers van toekomstige PS3 games.quote:Op maandag 12 december 2005 22:42 schreef peristilius het volgende:
Idd, hier zijn de mods heel lui.
Als je het zelf zou willen doen zou ik het wel leuk vinden.
Die had 'ie wel, maar die wordt tegenwoordig niet meer gebruikt.quote:Op maandag 12 december 2005 22:48 schreef peristilius het volgende:
True, maar het PS3 topic heeft nog niet eens een echte OP, dus het lijkt me wel handig.
ik denk dat FMV's in 720p ook redelijk aantikken qua schijfruimte. 9 GB is gewoon te klein. Straks krijg je dat je een spel koopt, en vervolgens de content moet gaan downloaden via Live! op je extra grote HDD (een 450 GB uiteraard), en dan pas het spel kan spelen.quote:Op maandag 12 december 2005 21:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Dat had niks met FMV te maken dat ging puur om de graphics van het spel zelf.
Dit is de meest recente versie.quote:Op maandag 12 december 2005 23:45 schreef peristilius het volgende:
Ah, ik zie het, beter dat ik die dan maar weer eens invoer.
Thanks, maar eigenlijk is 'ie al best oud!quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:06 schreef peristilius het volgende:
Okee, hij staat, kwaliteitsOP hoor.
Mee eens. Hoewel het geluid tijdens ingame-filmpjes, waarschijnlijk in Dolby Digital of DTS, ook wel wat ruimte inneemt, maar natuurlijk minder dan een volledige FMV.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:05 schreef kepler het volgende:
over FMV's
Ik denk dat alle games gewoon ingame-filmpjes zullen gebruiken, dat zal er goed genoeg uitzien op de 360/PS3. Voordeel van zulke filmpjes is dat het geen extra ruimte in beslag neemt en je kunt het er iets mooier uit laten zien dan ingame, omdat je weet wat er gaat gebeuren in het filmpje (een soort photomode in GT4 of PGR3 dus). En met FMV's raak ik altijd weer teleurgesteld als ik weer de game moet spelen die er dan ivm de FMV niet uitziet
jah ok, maar dat heb je nu ook al, dus dat is geen probleemquote:Op dinsdag 13 december 2005 01:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Mee eens. Hoewel het geluid tijdens ingame-filmpjes, waarschijnlijk in Dolby Digital of DTS, ook wel wat ruimte inneemt, maar natuurlijk minder dan een volledige FMV.
Klopt, ik corrigeerde alleen maar je statement dat het géén extra ruimte in beslag zou nemen!quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:15 schreef kepler het volgende:
jah ok, maar dat heb je nu ook al, dus dat is geen probleem
quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt, ik corrigeerde alleen maar je statement dat het géén extra ruimte in beslag zou nemen!
waardoor je sleutelmomenten in de tussenfilmpjes zou missen, en het verhaal compleet kwijt raakt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:22 schreef P-Style het volgende:
Wat nog leuker zou zijn, is dat je straks in steeds meer spellen tijdens deze real-time filmpjes de camera vrij rond zou kunnen bewegen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |