Toen dat verslag online kwam was dat ook nog niet bekend. Die stond een half uur na de wedstrijd al online.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee die meldt alleen maar dat Nevland met een blessure van het veld is gegaan. Niet dat die langer tijd is uitgeschakeld....
En sinds die tijd heeft niemand het ook kunnen bijwerken?quote:Op donderdag 1 december 2005 12:02 schreef MaxPower het volgende:
Toen dat verslag online kwam was dat ook nog niet bekend. Die stond een half uur na de wedstrijd al online.
Kwestie van verkeerde inschatting dus - zo'n overtreding hoort er gewoon in te zitten, dat is een inschatting die gemaakt is en dat blijkt mis te zijn gegaan. Dat is inderdaad achteraf maar dat maakt het niet minder een fout.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En sinds die tijd heeft niemand het ook kunnen bijwerken?
Maar goed, fijn dat je zelf ook eindelijk inziet dat niet alle feiten direct bekend zijn en dat het daarom wel eens buiten het verslag kan worden gehouden
Jammer dat je dat niet eerder wilde inzien, dat had een hoop tijd bespaard....
Want ze gaan echt niet een half uur wachten met het maken van de samenvatting...
Het is geen argument, het is een advies. Als je perse alle ovetredingen wilt zien is dat ook het enige logische advies.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:05 schreef Staanplaats het volgende:
Trouwens ook een lekkere argumentatie, dat we maar met z'n alle versatel moeten aanschaffen omdat de kwaliteit van samenvatitngen te wensen overlaat..
haha![]()
Niemand zegt alle overtredingen te willen zien maar wel de relevante sportmomenten uit de wedstrijd en zoals je kan lezen vinden veel liefhebbers dat er te vaak te veel van die momenten ontbreken. En Talpa maakt het tenslotte voor die mensen dus ik denk dat ze zich daar, itt jou, wel iets van deze opmerkingen aantrekkenquote:Op donderdag 1 december 2005 18:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het is geen argument, het is een advies. Als je perse alle ovetredingen wilt zien is dat ook het enige logische advies.
En zoals je ook had kunnen lezen is niet meteen van alle momenten duidelijk dat het relevante momenten zijn of zijn daar blijkbaar mensen die daar anders over denken.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:54 schreef SCH het volgende:
Niemand zegt alle overtredingen te willen zien maar wel de relevante sportmomenten uit de wedstrijd en zoals je kan lezen vinden veel liefhebbers dat er te vaak te veel van die momenten ontbreken.
Prima! Stuur een brief naar Talpa!quote:En Talpa maakt het tenslotte voor die mensen dus ik denk dat ze zich daar, itt jou, wel iets van deze opmerkingen aantrekken
Kwestie van voetbalkennis, die jij overduidelijk niet hebt.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:08 schreef calvobbes het volgende:
Misschien kun je ze dan ook duidelijke tips geven aan de hand waarvan ze exact kunnen bepalen wat relevant is of niet.
Dat is het wel - alleen vind jij dat niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:08 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En zoals je ook had kunnen lezen is niet meteen van alle momenten duidelijk dat het relevante momenten zijn
Ik ben niet zo'n nerd die brieven schrijft aan Talpa, ik neem aan dat ze de signalen vanzelf wel oppakken en ook hun eigen fouten wel onder ogen zien.quote:Prima! Stuur een brief naar Talpa!
Misschien kun je ze dan ook duidelijke tips geven aan de hand waarvan ze exact kunnen bepalen wat relevant is of niet.
quote:Op donderdag 1 december 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is het wel - alleen vind jij dat niet.
[..]
Ik ben niet zo'n nerd die brieven schrijft aan Talpa, ik neem aan dat ze de signalen vanzelf wel oppakken en ook hun eigen fouten wel onder ogen zien.
Beledig je me nou indirect weer?quote:Op donderdag 1 december 2005 19:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Had ze gemaild, maar tot op heden nog geen antwoord waarom ze het niet hadden laten zien en waarom er zo weinig gele kaarten in de samenvattingen voorkomen.
Zelfs een amataur fan van FC Groningen meldt in zijn bericht op internet niet eens dat Nevland een paar weken uit de running is.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:14 schreef SCH het volgende:
Dat is het wel - alleen vind jij dat niet.
Jij denkt dat ze bij Talpa dit forum uitgebreid bijhouden?quote:Ik ben niet zo'n nerd die brieven schrijft aan Talpa, ik neem aan dat ze de signalen vanzelf wel oppakken en ook hun eigen fouten wel onder ogen zien.
quote:Op donderdag 1 december 2005 19:12 schreef MaxPower het volgende:
Kwestie van voetbalkennis, die jij overduidelijk niet hebt.
Inderdaad, ook al zou achteraf blijken dat het heel erg meeviel en hij de volgende dag alweer zou kunnen spelen, dan nog snapt bijna (!) iedereen dat zoiets in een samenvatting hoort te zitten. Het is simpelweg een belangrijke gebeurtenis in de wedstrijd als de beste speler van je elftal geblesseerd uitvalt. Of die blessure kwam omdat hij zich verstapt of omdat ie een doodschop krijgt doet ook helemaal niks ter zake.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:06 schreef MaxPower het volgende:
Dat is niet van belang zoals Staanplaats al terecht opmerkt. De aftocht van Nevland an sich is al nieuwswaarde genoeg, en dat heb ik al vaker gezegd.
Jij interesseert je helemaal niet voor voetbal. Je post nooit in voetbaltopics en je komt alleen voor je werk in voetbalstadions. Daar is niks mis mee, maar je gaat hier nu niet beweren dat jij verstand van voetbal hebt. Dat blijkt alleen al uit het feit dat jij het uitvallen van Nevland niet belangrijk vindt.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Omdat ik een andere mening dan jij heb, heb ik totaal geen voetbalkennis
nee want dan hadden ze jou allang teruggefloten want je maakt ze met jou reacties belachelijk mijn inziens.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:18 schreef calvobbes het volgende:
Jij denkt dat ze bij Talpa dit forum uitgebreid bijhouden?
Ik interesseer me wel voor voetbal. Ik heb alleen geen zin om daar urenlang over te gaan discusieren in allerlei topics op een forumquote:Op donderdag 1 december 2005 19:43 schreef MaxPower het volgende:
Jij interesseert je helemaal niet voor voetbal.
Ja vastquote:Op donderdag 1 december 2005 19:48 schreef maril het volgende:
nee want dan hadden ze jou allang teruggefloten want je maakt ze met jou reacties belachelijk mijn inziens.
Die fouten vallen hen zelf ook wel op hoor.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:18 schreef calvobbes het volgende:
[quote]Jij denkt dat ze bij Talpa dit forum uitgebreid bijhouden?
Kom je wel eens voor je plezier in een stadion? Kijk je wel eens een hele wedstrijd op TV? Elk incident wat in deze topics besproken wordt, heb jij toevallig nooit gezien. Jij kijkt nooit naar voetbal joh.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:52 schreef calvobbes het volgende:
Ik word dat "jij post niet genoeg of niet in de goede topics in VBL, dus heb je geen verstand van voetbal" argument wel erg moe
Gullit en Genee waren het er overigens wel mee eens dat er teveel 'voetbal' wordt gemist en dat er aan de redactiekant nog flink moet worden geschaafd om tot een goede uitzending te komen. Wat jij dus als technicus als een goede uitzending ziet, blijken de mensen met ervaring met voetbaluitzendingen als "voldoende, maar nog niet goed" te beschouwen.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:52 schreef calvobbes het volgende:
Ik vind al dat gezeik op Talpa zo zwaar overdreven. Nu ook weer één iemand roept dat die vind dat ze wat vergeten zijn, en meteen duiken een stel anderen er bovenop om precies hetzelfde te zeggen.
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:01 schreef MaxPower het volgende:
Kom je wel eens voor je plezier in een stadion? Kijk je wel eens een hele wedstrijd op TV? Elk incident wat in deze topics besproken wordt, heb jij toevallig nooit gezien. Jij kijkt nooit naar voetbal joh.
quote:Op donderdag 1 december 2005 20:08 schreef mbn het volgende:
[..]
Gullit en Genee waren het er overigens wel mee eens dat er teveel 'voetbal' wordt gemist en dat er aan de redactiekant nog flink moet worden geschaafd om tot een goede uitzending te komen. Wat jij dus als technicus als een goede uitzending ziet, blijken de mensen met ervaring met voetbaluitzendingen als "voldoende, maar nog niet goed" te beschouwen.
Ik ben blij dat er mensen van Talpa eindelijk eens niet in de verdediging schoten, maar gewoon eerlijk naar de kwaliteit durfden te kijken. Ik heb er nu ook wat meer geloof in dat er nog gewerkt gaat worden aan de kwaliteit van Talpa. Je mag niet van ze verwachten dat ze binnen een paar maanden op het niveau van de NOS zitten, daar hebben ze misschien nog een jaar voor nodig. Zolang ze maar aan de kwaliteit werken en kritiek niet afdoen als gezeur, komt het op termijn wel goed.
Zoals ik al veel vaker heb gezegd, het is ontzettend lastig om iedereen tevreden te houden bij een voetbalprogramma. Er staan telkens veel "trainers" naar de uitzending te kijken die het allemaal beter weten. Er zal altijd wel iemand zijn die vind dat het anders moest.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:08 schreef mbn het volgende:
Gullit en Genee waren het er overigens wel mee eens dat er teveel 'voetbal' wordt gemist en dat er aan de redactiekant nog flink moet worden geschaafd om tot een goede uitzending te komen. Wat jij dus als technicus als een goede uitzending ziet, blijken de mensen met ervaring met voetbaluitzendingen als "voldoende, maar nog niet goed" te beschouwen.
Ik vind een heel cijfer lastig, ik vind sommige elementen ruk en andere best aardig of goed. Kan je niet wat categorieen aanmaken?quote:Op donderdag 1 december 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:
Ik geef ze voorlopig een vier en een half. Dan ben ik vriendelijk.
Jammer, had meer ingezeten.
Misschien een idee om cijfers te posten en een gemiddelde te maken?
Ik kom ook niet veel hoger uit, ik hou het bij een vier zelfs.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:
Ik geef ze voorlopig een vier en een half. Dan ben ik vriendelijk.
Jammer, had meer ingezeten.
Misschien een idee om cijfers te posten en een gemiddelde te maken?
Poldermodel voor Jaap:quote:Op donderdag 1 december 2005 20:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind een heel cijfer lastig, ik vind sommige elementen ruk en andere best aardig of goed. Kan je niet wat categorieen aanmaken?
We mogen toch wel constateren dat de kwaliteit nog te wensen overlaat. Moeten we dan alles met de mantel der liefde bedekken. Clubs, de Mol, Eredivisie N.V. etc bliezen allemaal hoog van de toren, en wilden zo graag iets anders (lees: gewoon voor de centen gekozen). Mag ik als voetbalsupporter deze ontwikkeling dan ook gewoon kritisch volgen. Gebeurde ook bij de NOS hoor, die miste ook weleens ererondes van spelers die afscheid namen, lieten debutanten niet zien, of discutabele overtredingen. Maar vond het niveau van de NOS nog altijd vele malen beter, dan wat Talpa laat zien.quote:Op donderdag 1 december 2005 20:26 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals ik al veel vaker heb gezegd, het is ontzettend lastig om iedereen tevreden te houden bij een voetbalprogramma. Er staan telkens veel "trainers" naar de uitzending te kijken die het allemaal beter weten. Er zal altijd wel iemand zijn die vind dat het anders moest.
Als je dan ook nog eens programma moet maken van wedstrijden die net gespeeld zijn kan het wel een gebeuren dat er dingen wel of niet worden meegenomen die anderen wel of niet terecht vinden, gewoon omdat er geen tijd is om alles mee te nemen of om geen tijd alle relevante punten te herkennen. Dat zul je altijd wel hebben. Zeker nu heel veel mensen met argusogen kijken naar alles wat Talpa doet.
Als je dan ook nog eens bedenkt dat Talpa dit pas een paar maanden doet en ervoor heeft gekozen om het anders te doen dan Studio Sport is het ook wel erg lastig om meteen een programma neer te zetten dat iedereen altijd blij maakt. Dat kan gewoon niet.
Het zou fijn zijn als een aantal mensen hier eens gaan begrijpen en zich niet telkens zo kwaad gaan maken als ze menen een fout te zien.
Overigens is Genee zelf één van de eindredacteuren. Dus als hij niet tevreden is met de inhoud, moet die vooral zelf kijken wat die nou precies wilt.
Ik kan het wel raden. Het zal wel verband houden met dat eeuwige positieve commentaar. Ze willen geen vuil spel laten zien, ze willen alleen roepen dat elke goal in de kruising was.quote:Op donderdag 1 december 2005 19:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Had ze gemaild, maar tot op heden nog geen antwoord waarom ze het niet hadden laten zien en waarom er zo weinig gele kaarten in de samenvattingen voorkomen.
Dat je een miljoenenbedrijf bent en professionals inhuurt wil niet automatisch zeggen dat alles wat je maakt meteen perfect is hoor. Zelfs dan kan er nog vanalles misgaan en andere lopen dan je denkt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:27 schreef Staanplaats het volgende:
Maar goed daar mag je dan niks over zeggen, en moet je maar telkens zeggen dat nog allemaal in z'n kinderschoenen staat.. We hebben het verdomme over een miljoenenbedrijf dat professionals inhuurt.
Als je tussen de regels door leest geeft calvobbes hier toe dat het niet perfect isquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:58 schreef calvobbes het volgende:
Dat je een miljoenenbedrijf bent en professionals inhuurt wil niet automatisch zeggen dat alles wat je maakt meteen perfect is hoor. Zelfs dan kan er nog vanalles misgaan en andere lopen dan je denkt.
Niks in TV land is perfect. Anders zou een programma wel 16 miljoen kijkers trekken....quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:09 schreef ErikT het volgende:
[..]
Als je tussen de regels door leest geeft calvobbes hier toe dat het niet perfect is
Helaas is de tijd dat programma's nog wat tijd krijgen om te rijpen en een publiek te vergaren, zo goed als voorbij. Een programma moet nu en straks helemaal direct scoren en anders is het finito.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:58 schreef calvobbes het volgende:
Of het programma The Weakest Link. Dat duurde in Engeland ook een paar seizoenen voordat het de goede vorm had gevonden. Toen pas kwam het naar Nederland en werd het ook in de rest van de wereld een succes.
Ook namensch Wim Kok bedanktquote:Op vrijdag 2 december 2005 19:06 schreef methodmich het volgende:
Poldermodel voor Jaap:
5, 5 Ik vind Genee een goede anchorman, af en toe nog wat te eager maar hij is goed op de hoogte en heeft al iets van een eigen stijl en reageert vaak scherp. Het cijfer valt laag uit door de mede-presentatoren, Gullit en nog een derde. Die derde moet meteen weg wmb en Gullit vind ik weinig toevoegen. Zonder die twee is het een 7.quote:- Presentatie
6 Cijfer is nog wat laag door de vele missers maar op zich is er verder niet veel mis mee. Het is dan ook niet zo'n kunst om een aardige samenvatting te maken.quote:- Samenvattingen
4 Mogen van mij per direct geschrapt en naar een ander programma verhuizen. Lullen over voetbal moet losgekoppeld worden van de samenvattingen.quote:- Analyses
quote:- Camerawerk
6 Kaf en koren. Het over-enthousiasme is wel iets gaan liggen maar er zitten nog weinig echte bikkels bij met ervaring en een betrouwbare gedegen uitstralingquote:Verslaggevers
4 Dat gerommel met de volgorde bevalt me niks, dat gelul met supporters ook niet, statistiekjes zijn wel aardig maar ik heb er net veel mee.quote:- Vernieuwing
een goed boek en een cdtje is ook lekker.quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niks in TV land is perfect. Anders zou een programma wel 16 miljoen kijkers trekken....
Een hoop beeldbandredacteuren zijn door WK producties overgenomen van Studio Sport, dus kan dat het niet zijn.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:24 schreef maril het volgende:
Kan het dan niet zo zijn dat de mensen van de montages bij Talpa geen gevoel hebben voor sport.voetbal in dit geval.
![]()
Nee, ik doel op de wisselende derde gast. Een trainer of speler - ik vind het echt belachelijk dat een trainer uit de competitie bij de samenvattingen commentaar gaat zitten geven.quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:13 schreef methodmich het volgende:
Die derde meneer is Petrovic volgens mij SCH.
quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Allemaal een complot!
Zal ik dan maar niet over ons seizoen beginnen?quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:42 schreef SCH het volgende:
Ja hoor, eerste keer uit bij AZ opp Talpa en Heerenveen verliest meteen
Dat ligt aan jullie zelfquote:Op zaterdag 3 december 2005 22:46 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Zal ik dan maar niet over ons seizoen beginnen?
quote:Op zaterdag 3 december 2005 22:49 schreef ErikT het volgende:
Niet ze zeiden dat eerst Feyenoord kwam. Homo!
En dat was dus wel vermakelijk deze keer. Jan van Halst die over de "onterechte" strafschop voor PSV -zo las de ANP "nieuwslezer" het immers ook voor- begon met te zeggen dat hij dat positief ziet. Op het eind was het, als verdediger dacht ik vroeger ook al "wat slim van de aanvaller"quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:27 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik kan het wel raden. Het zal wel verband houden met dat eeuwige positieve commentaar. Ze willen geen vuil spel laten zien, ze willen alleen roepen dat elke goal in de kruising was.Mensen worden gewoon betaald om positief te lullen. Echt superkut.
Er kan geen programma bestaan waar 16 miljoen Nederlanders naar zullen kijken. Vooral omdat er geen zestien miljoen Nederlanders met tv zijn. Maar goed, daar zul je je wel omheen kunnen lullenquote:Op zaterdag 3 december 2005 00:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Niks in TV land is perfect. Anders zou een programma wel 16 miljoen kijkers trekken....
Om dat dat argument kan ik makkelijk heen lulllen.quote:Op zondag 4 december 2005 00:12 schreef okee6 het volgende:
Er kan geen programma bestaan waar 16 miljoen Nederlanders naar zullen kijken. Vooral omdat er geen zestien miljoen Nederlanders met tv zijn. Maar goed, daar zul je je wel omheen kunnen lullen
Onder de laatste categorie val ik (tot m'n eigen verbazing moet ik zeggen) ook. 'Vroeger' zou ik op een zaterdag altijd de samenvattingen hebben bekeken, of hebben opgenomen, of 's nachts hebben gekeken en in een uitzondering zondags om 12.30 uur.quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:13 schreef mbn het volgende:
Overigens had onderzoekbureau multiscope eenzelfde idee. Wat cijfertjes uit het stukje van Sportweek daarvan:
- Talpa eredivisie-uitzendingen worden door voetbalkijkers (steekproef met 800 man) beoordeeld met een 5,2
- Terugkijkend beoordelen dezelfde mensen de uitzendingen van de NOS met een 8
- 77% van de ondervraagden vindt de overgang van het eredivisievoetbal van de NOS naar Talpa een achteruitgang
- 57% van de voetbalkijkers zegt dit seizoen minder eredivisievoetbal te kijken
Ik kijk soms zelfs de zondaguitzending niet eens.quote:Op zondag 4 december 2005 03:53 schreef belanov het volgende:
[..]
Onder de laatste categorie val ik (tot m'n eigen verbazing moet ik zeggen) ook. 'Vroeger' zou ik op een zaterdag altijd de samenvattingen hebben bekeken, of hebben opgenomen, of 's nachts hebben gekeken en in een uitzondering zondags om 12.30 uur.
Nu laat ik regelmatig de zaterdag (en al helemaal de vrijdag) in z'n geheel schieten voor enkel de zondageditie, want daar komen die goals toch wel weer terug (op willekeurige momenten tussen reclame's en analyses door, dat dan weer wel)
quote:Op zondag 4 december 2005 19:19 schreef Ambrosius het volgende:
Als er een wissel in beeld komt (in letters heb ik het dan over), weet je al dat die invaller gaat scoren of de voorzet gaat geven bij de eerst volgende actie.
Van den Bergh werd neergeschoffeld anders. Voor geel volgens talpa, voor rood volgens Wiedemeijer.quote:Op zondag 4 december 2005 19:19 schreef Ambrosius het volgende:
Als er een wissel in beeld komt (in letters heb ik het dan over), weet je al dat die invaller gaat scoren of de voorzet gaat geven bij de eerst volgende actie.
Maar wel voorzien van droevig commentaar. Gister bij PSV-NAC iemand gehoord die geen volwaardige Nederlandse zin kon uitspreken en nu iemand die dacht dat ie de wedstrijd moest voorlezen. Daarbij, een waarschijnlijke achterbal was volgens hem zeker geen achterbal en ook de rode kaart was er geen, terwijl hij toch wel gegeven werd. Zeg dan precies waarom niet (?) als je een andere overtuiging bent toegedaan. Als ik "een mening" wil horen kan ik die hier ook wel lezen. Verder, er wordt gescoord door ADO Den Haag: "het is 2-3", onder in beeld verschijnt 2-3, wonderlijk wat een toevoeging van onze commentator! Of de veelgebruikte opmerking "dat is de beslissing, ... waarschijnlijk dan toch."quote:
Maar wel Mariannequote:Op zondag 4 december 2005 19:44 schreef golfer het volgende:
3 kwartier later en we hebben al 2 wedstrijden gezien.
Je kan het hele seizoen er nog over door zeuren, maar er gaat niets aan veranderen hoor. Accepteer het nou maar dat de ENV de rechten verkocht heeft aan een COMMERCIELE zender. Dan is dit het gevolg.quote:Op zondag 4 december 2005 19:44 schreef golfer het volgende:
3 kwartier later en we hebben al 2 wedstrijden gezien.
Ik kijk niet wekelijks, om niet te zeggen nooit, maar ik vind dit een erg irritant programma. Volgens mij is het commercieel onverantwoord om mensen: A te irriteren danwel treiteren, B ondeskundig voetbal voor te schotelen op de zondagavond.quote:Op zondag 4 december 2005 19:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan het hele seizoen er nog over door zeuren, maar er gaat niets aan veranderen hoor. Accepteer het nou maar dat de ENV de rechten verkocht heeft aan een COMMERCIELE zender. Dan is dit het gevolg.
Dacht nog steeds dat dit een discussieforum was waar je mag posten als je het ergens niet mee eens bent.quote:Op zondag 4 december 2005 19:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Schrijf een brief, ga in een hoekje staan janken, sluit je zelf op.
Ja meer dan genoeg, NU NOG EEN!!!! jezus... en ik kijk die dingen niet eens, zap toch doorquote:Op zondag 4 december 2005 20:08 schreef snabbi het volgende:
Hoeveel reclameblokken heb je al gezien?
Oh ik ook helemaal niet hoor, snap best dat ze geld moeten verdienen, maar moet dat nou echt op deze vieze manier? Vind et een beetje jammer...quote:Op zondag 4 december 2005 20:08 schreef snabbi het volgende:
Overigens ben ik de laatste die zal zeuren over reclames. Dat is niet meer dan normaal op een commerciele zender.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op zondag 4 december 2005 20:11 schreef Ambrosius het volgende:
Maar als ik even reken hebben we denk ik nu hooguit 30 minuten voetbal van vandaag gezien (excl. ouwehoeren en deskundige analyses van supporters).
Daar kak ik nog het meest van.quote:Op zondag 4 december 2005 20:11 schreef Ambrosius het volgende:
deskundige analyses van supporters
Als ik nu op de klok kijk, schat ik de eindtijd van vandaag om 20.36. Ook niet prettig dat ze dat niet kunnen plannen.quote:Op zondag 4 december 2005 20:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook.
Commercie, prima...maar een samenvattingsprogramma van wedstrijden van anderhalf uur verneuzelen met ruim een uur geouwehoer zonder wedstrijdverslagen maakt het kijken steeds vervelender.
Je mag van mij kritiek hebben wat je wil, je eigen mening hebben wat je wil. Het zal me aan mijn reet roesten. Maar na 4 maanden nog steeds janken over standaard commerciele dingen, zoals twee reclameblokken per uur, dus 3 in dit programma en dat ze de tijd vullen om anderhalfuur te vullen, moet je gewoon accepteren. Dat is een fout van de ENV diet het verkocht hebben aan een commerciele zender. Niet de fout van Talpa.quote:Op zondag 4 december 2005 20:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dacht nog steeds dat dit een discussieforum was waar je mag posten als je het ergens niet mee eens bent.
Het zal me aan m'n reet roesten wiens fout het is. Talpa zou het anders gaan doen, en beloofden dat de reclame met mate zou worden gebruikt. Dat anders klopt, het is bagger en bagger en bagger, niks deugt van de opbouw van een samenvatting tot en met de lul-items tussendoor. En dan zwijg ik nog over de vreselijke commentatoren en verslaggevers.quote:Op zondag 4 december 2005 20:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je mag van mij kritiek hebben wat je wil, je eigen mening hebben wat je wil. Het zal me aan mijn reet roesten. Maar na 4 maanden nog steeds janken over standaard commerciele dingen, zoals twee reclameblokken per uur, dus 3 in dit programma en dat ze de tijd vullen om anderhalfuur te vullen, moet je gewoon accepteren. Dat is een fout van de ENV diet het verkocht hebben aan een commerciele zender. Niet de fout van Talpa.
Uh Talpa is verplicht om de tijd vol te lullen en geen beelden van een wedstrijd te laten zien? Er is ons meer voetbal beloofd en daar wachten we nog steeds op. Als ze nou ook gewoon meer van de wedstrijden zouden uitzenden zouden minder mensen klagen denk ik. Je kan namelijk zendtijd ook vullen door incidenten uit een wedstrijd te laten zien.quote:Op zondag 4 december 2005 20:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar na 4 maanden nog steeds janken over standaard commerciele dingen, zoals twee reclameblokken per uur, dus 3 in dit programma en dat ze de tijd vullen om anderhalfuur te vullen, moet je gewoon accepteren. Dat is een fout van de ENV diet het verkocht hebben aan een commerciele zender. Niet de fout van Talpa.
Klopt. Sommige samenvattingen zitten echt onder de 10 minuten en dat is vreemd gezien de lengte van het programma.quote:Op zondag 4 december 2005 20:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook.
Commercie, prima...maar een samenvattingsprogramma van wedstrijden van anderhalf uur verneuzelen met ruim een uur geouwehoer zonder wedstrijdverslagen maakt het kijken steeds vervelender.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:07 schreef zjroentje het volgende:
Geen enkele aandacht gewoon voor het overlijden van Di Tomasso.
Wat een blamage.
Het scheelt dat ze live mogen gaan en per dag eigenlijk maar 1 wedstrijd uitgebreid in beeld hoeven te brengenquote:Op donderdag 8 december 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
Maar wel veel beter beeld en verslag!
Echt niet!quote:Op donderdag 8 december 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
Maar wel veel beter beeld en verslag!
ja waarschijnlijk wel... De apparatuur waar Talpa mee werkt is vrijwel hetzelfde als de apparatuur van de NOS wat dat betreftquote:Op donderdag 8 december 2005 19:04 schreef methodmich het volgende:
Alles, voetbal hoort gewoon op de NOS.
Sowieso veel scherper dan Talpa, maar dat kan ook aan CAI liggen.
Zeiken om het zeiken Calv.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:06 schreef calvobbes het volgende:
Maar is dat het enige verschil wat je aan kunt geven?
het sfeertje bij de nos is gewoon veel relaxter en fijner dan het sfeertje dat talpa uitstraaltquote:Op donderdag 8 december 2005 19:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Echt niet!
Kom op man, CL-voetbal bij de NOS is 100% zum kotzen, van mij mag Talpa het liever vandaag dan morgen overnemen. Als ik reclame wil kijken ga ik wel een middagje www.ster.nl surfen. En dan die onzinnige van Hanegem en v Hooijdonck, komt ook niets nuttigs uit.
Die flikkerende reclame-beelden met luide muziek en geschreeuw zijn inderdaad erg relaxt.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:30 schreef ASroma het volgende:
[..]
het sfeertje bij de nos is gewoon veel relaxter en fijner dan het sfeertje dat talpa uitstraaltDat flashy sbs6-achtige manier van programma maken, maar goed de gemiddelde tokkie zal het wel fantastisch vinden.
![]()
wat waar hoe wanneer?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die flikkerende reclame-beelden met luide muziek en geschreeuw zijn inderdaad erg relaxt.
Talpa heeft ook zwakke cameramensen natuurlijk. En slecht beeld. En slechte analyses. En reclame. En slecht beeld. En geen traditie. En slecht beeld.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
ja waarschijnlijk wel... De apparatuur waar Talpa mee werkt is vrijwel hetzelfde als de apparatuur van de NOS wat dat betreft
Maar is dat het enige verschil wat je aan kunt geven?
quote:Op donderdag 8 december 2005 19:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
Talpa heeft ook zwakke cameramensen natuurlijk. En slecht beeld. En slechte analyses. En reclame. En slecht beeld. En geen traditie. En slecht beeld.
Talpa moet gewoon weg, zo snel mogelijk.
Jij gaat straks gelijk voor het nieuwe pakket van Canal+ met sportzender?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:46 schreef pfaf het volgende:
Talpa is alles behalve goed, maar NOS is ook kverschrikkelijke bagger. Laat ze allebij maar oprotten en er een goede sportzender voor in de plaats komen.
Wat ik vorige week in de VI las klinkt erg aantrekkelijk inderdaad.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jij gaat straks gelijk voor het nieuwe pakket van Canal+ met sportzender?
Misschien een idee voor de modjes om een centraal TV-zenders-die-voetbal-uitzenden-bespreek-topic ervan te maken? NOS, RTL5, Talpa, BBC, Sporza, ARD
quote:Op donderdag 8 december 2005 19:44 schreef methodmich het volgende:
Talpa heeft ook zwakke cameramensen natuurlijk.
Yup. Ik zou het ook wel overwegen, mits een redelijke prijs. Vooral de OS zelf bepalen wat je kijkt (ijshockey!!) vind ik een puik plan.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat ik vorige week in de VI las klinkt erg aantrekkelijk inderdaad.
Voorwaarde voor mij is toch wel dat andere sporten ook aandacht krijgen. Maar het klonk inderdaad erg goed.
Alle andere zenders zijn wel goed.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
De NOS huurt dezelfde mensen en apparatuur in voor de voetbalwedstrijden als Talpa
De NOS staat ook bol van de reclame als het Champions league is. Dinsdag waren ze toch te laat voor de aftrap van de tweede helft omdat de reclame nog liep
En dat slechte beeld... Misschien moet je je TV maar eens laten nakijken.
Precies, verder zijn NBA, NHL en MLB een vereiste. Rugby, skieen, etc.. zijn ook mooi natuurlijk, maar die mogen op de middaguurtjes.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Yup. Ik zou het ook wel overwegen, mits een redelijke prijs. Vooral de OS zelf bepalen wat je kijkt (ijshockey!!) vind ik een puik plan.
Wat een grapquote:Maaskant analyseert duel Willem II
zaterdag 10 december 2005
Robert Maaskant maakt vanavond zijn debuut als analist bij het programma de wedstrijden van Talpa (22:30 uur). Pikant genoeg staat op zijn debuutavond het duel van Heerenveen tegen Willem II, de club waar hij onlangs als trainer is ontslagen, op het programma. Bij zijn ontslag moest Maaskant een verklaring ondertekenen. Hij mag zich niet negatief uitlaten over de club!
(bron: BD)
Ik heb nu Versatel en ik vind het zelf kunnen kiezen welke wedstrijd je kijkt heerlijk. Nu kan ik sowieso alle uitwedstrijden van Sparta zien, ookal ben ik er niet bij. Bovendien heb je 'de wedstrijden' niet echt meer nodig, dat is ook wel fijn.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Yup. Ik zou het ook wel overwegen, mits een redelijke prijs. Vooral de OS zelf bepalen wat je kijkt (ijshockey!!) vind ik een puik plan.
Die zal dan niet veel zeggen in de uitzending, want veel positiefs valt er (gelukkig) niet te zeggen over Willem II.quote:
Kopstoot.quote:Op zondag 11 december 2005 14:52 schreef tong80 het volgende:
Heb het niet gezien, wat deed van Galen ?
Ik zeg 1.quote:Op zondag 11 december 2005 15:07 schreef -Vaduz- het volgende:
Drie wedstrijden is wel voldoende.
En een berisping voor de scheidsrechter dat hij de wedstrijd niet heeft stilgelegd. Volgens LdL was het bar en boos.quote:
Overdrijven is ook een vak. Ik ben absoluut tegenstander van dit soort reageren, maar ernstig was het niet. Van Galen maakt meer de beweging dan dat ie echt uitdeelt. Amateuristisch gevallen ook van zijn tegenstander. Vanuit de wedstrijdsituatie geredeneerd, publiek, was er voeding bij. Een kleine schorsing is op zijn plaats.quote:Op zaterdag 10 december 2005 23:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De NOS is echt niet beter qua samenvattingen hoor. Er valt weinig te klagen over deze samenvattingen. Ze doen absoluut niet onder voor de doorsnee samenvatting van de publieke omroep.
Donkerrode kaart voor van Galen trouwens. Triest dat de scheidsrechter geen kaart geeft.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zondag 11 december 2005 16:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Ik ben absoluut tegenstander van dit soort reageren, maar ernstig was het niet. Van Galen maakt meer de beweging dan dat ie echt uitdeelt. Amateuristisch gevallen ook van zijn tegenstander. Vanuit de wedstrijdsituatie geredeneerd, publiek, was er voeding bij. Een kleine schorsing is op zijn plaats.
Wat Talpa betreft vind ik dat ze hier kinderachtig mee omgaan. Omdat het Van Galen van AZ betreft zien we dit fragment vijfmaal. Wordt dat eerst besproken door de commentator, vervolgens de gast (overbodig imho, kantinepraat), vervolgens de speler en dan nog eens ... meer dan anderhalve minuut aan zendtijd. Zendt daarvoor in de plaats eens meer voetbal uit![]()
Vind ik wel klasse van Barry. Er niet omheen draaien zoals zoveel doen, maar gewoon toegeven dat je een fout hebt begaan.quote:Op zondag 11 december 2005 14:53 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Kopstoot.
Zijn eigen reactie op de tv beelden na afloop: Duidelijk..kut.
Je vergeet de interessante analyses nogquote:Op zondag 11 december 2005 18:29 schreef tong80 het volgende:
Vanavond 2 wedstrijden in een uur. 3 keer reclame, wedstrijden van gisteren en vrijdag. En zo rond 20.15 uur de topper van vandaag.
Wat jij zei...quote:Op zondag 11 december 2005 19:05 schreef fanneke het volgende:
en we beginnen met de topper......RKC-Sparta![]()
Ik kijk ook nooitquote:Op zondag 11 december 2005 19:06 schreef Noca het volgende:
Als je nu nog niet weet dat ze toch niet met de topper starten dan kijk je echt nooit
Zijn we nu toch al wel aan gewend?
Maar de hele eerste helft gebeurde er ook niets op die penalty na, dus dat is het lastig om een samenvatting te maken.quote:Op zondag 11 december 2005 19:15 schreef pascalheister het volgende:
erg snelle samenvatting zeg, na 10 sec. was het eerste kwartier al voorbij
hij komt altijd zo labiel overquote:Op zondag 11 december 2005 19:07 schreef DrDentz het volgende:
waarom zit die irritante ringenvent nou weer in beeld, ga es weg met die kerel.. zo'n typische gymleraar
quote:Op zondag 11 december 2005 19:20 schreef tong80 het volgende:
Krijg nou wat Feijenoord PSV, ik verwachtte het een uur later nu moet ik kouwe spaghettie eten straks
Onbetrouwbaar gedoe bij dat TALP
quote:Op zondag 11 december 2005 19:20 schreef tong80 het volgende:
Krijg nou wat Feijenoord PSV, ik verwachtte het een uur later nu moet ik kouwe spaghettie eten straks
Iddquote:Op zondag 11 december 2005 19:20 schreef pascalheister het volgende:
2-0 tegen Schalkezitten slapen ofzo
Jij was toch klaar met Talpa?quote:Op zondag 11 december 2005 19:30 schreef JaWi het volgende:
Dacht dat hij altijd een broodje hamburger at.
En ik geloof dat de samenvatting van RKC langer is dan die van Feyenoord.
Ja, maar vanaf de 60e minuut kwamen de meeste kansen dus dat deel van de samenvatting zal wel langer zijnquote:
Ik heb de wedstrijd helemaal gezien en ik heb geen flauw idee over welk moment je het hebtquote:Op zondag 11 december 2005 19:37 schreef cultheld het volgende:
Waarom laten ze die tackle in de 16 op Robert niet zien?
Ik vond Feyenoord stukken sterker dan PSV hoor, verdiende overwinningquote:Op zondag 11 december 2005 19:38 schreef pascalheister het volgende:
gelijkspel was verdient geweest.. maar helaas, wel een kutgoal zeg van Kuijt
Mooie acties van Gomes op het einde
subtoppers doen ze altijd aan het eindequote:Op zondag 11 december 2005 19:37 schreef Intergalactrick het volgende:
Tyf op met die interviews. Ik wil ajax zien.
Heb je de conclusie van de commentator gehoord? Feyenoord was superieur. Dus Robert paste waarschijnlijk niet in het wedstrijdbeeld.quote:Op zondag 11 december 2005 19:37 schreef cultheld het volgende:
Waarom laten ze die tackle in de 16 op Robert niet zien?
1e helft was voor PSV, 2e voor Feyenoordquote:Op zondag 11 december 2005 19:38 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik vond Feyenoord stukken sterker dan PSV hoor, verdiende overwinning
Ze hebben voortdurend onsuccesvol op de counter gespeeld, en dat terwijl PSV goktequote:Op zondag 11 december 2005 19:38 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik vond Feyenoord stukken sterker dan PSV hoor, verdiende overwinning
Als je snel op 1 - 0 komt is dat ook niet zo gek, toch?quote:Op zondag 11 december 2005 19:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ze hebben voortdurend onsuccesvol op de counter gespeeld, en dat terwijl PSV gokte
Nou dat weet ik niet. Als je in de ogen van anderen zoveel sterker bent, zou je de wedstrijd ook moeten kunnen beslissen. Sibon was in de slotminuut nog erg dichtbij een goal voorts. Gomes ook zelfs notabene. Wat schoten van Kuijt, dat was het wel van Feyenoords zijde.quote:Op zondag 11 december 2005 19:40 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Als je snel op 1 - 0 komt is dat ook niet zo gek, toch?
Voor de rest heeft Gullit natuurlijk wel een punt.quote:Op zondag 11 december 2005 19:44 schreef Noca het volgende:
Tegen Groningen gelijk gemaakt? Dacht et niet hè.
Af en toe heeft ie dat.quote:Op zondag 11 december 2005 19:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Voor de rest heeft Gullit natuurlijk wel een punt.
quote:Op zondag 11 december 2005 19:50 schreef tong80 het volgende:
Ga met je muis naar de rechter bovenhoek. Alsof ik me zelf zie
Ik zat het ook al net te bedenken. Hij maakt vanavond wel erg veel foutjes, die Genee.quote:Op zondag 11 december 2005 20:11 schreef VoreG het volgende:
Wat staat die Genee te blunderen zeg
Rosenberg is weer helemaal terug...
Das Harry!
En Barbarber Barend krijgt het steeds te horen dat ze genee zo missenquote:Op zondag 11 december 2005 20:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zat het ook al net te bedenken. Hij maakt vanavond wel erg veel foutjes, die Genee.
Kan jij niet gaan presenteren? Eeen beetje commentaar gaan leveren op die gozersquote:Op zondag 11 december 2005 20:13 schreef clauwheee het volgende:
Wat is dat toch met die gozers de laatste tijd. Nu Genee weer niet in goede doen, laatst Tom E. bij de NOS ook al zo vaag.
die bakt er nooit iets vanquote:Op zondag 11 december 2005 20:13 schreef clauwheee het volgende:
laatst Tom E. bij de NOS ook al zo vaag.
konden we dat verdomme maar over de samenvattingen zeggenquote:
Euh..neuh...quote:Op zondag 11 december 2005 20:13 schreef VoreG het volgende:
[..]
Kan jij niet gaan presenteren? Eeen beetje commentaar gaan leveren op die gozers
Mensen met het syndroom van Downquote:Op zondag 11 december 2005 20:22 schreef BennyNL het volgende:
wat een mongolen spelen er bij vitesse
Neequote:Op zondag 11 december 2005 20:29 schreef SCH het volgende:
Ik had gewoon helemaal geen zin meer, tijdens dat eerste reclameblok dacht ik: sterf er maar in.
Stoer he
Omdat we zijn Grieks niet kunnen verstaan.quote:
Jammer dat je het niet kan vergelijken met de cijfers van de NOS. Dan heeft het echt waarde.quote:Op zondag 11 december 2005 20:32 schreef Ambrosius het volgende:
47.10 voetbal van vandaag.
5.52 voetbal van (eer)gisteren.
Inclusief spoelen maakt dat toch 35-40 minuten winst bij opnemen.
En dan ga je in Nederland Duits pratenquote:Op zondag 11 december 2005 20:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat we zijn Grieks niet kunnen verstaan.
Now we are talkingquote:
Hij is in het echt ook een klootzakquote:
Die viel mij ook op ja. Apart.quote:Op zondag 11 december 2005 20:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Trouwens, wel wat foutjes weer dit keer. In de aankondiging een elleboog van Vreven vs Boukhari laten zien, niet in de samenvatting.
Een Amsterdammertje bestellen in een kroeg in Rotterdam is ook niet verstandigquote:Op zondag 11 december 2005 20:41 schreef tong80 het volgende:
Ik riep ooit in een Utrechts café AJAAAAAAAAAAAAAAXXXXXXXXXXX
Doc trok me snel aan m'n schouders naar beneden en keek schielik om zich heen.
Heet het daar Rotterdammertje?quote:Op zondag 11 december 2005 20:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een Amsterdammertje bestellen in een kroeg in Rotterdam is ook niet verstandig
Zo'n ding heet ook gewoon een vaasje.quote:Op zondag 11 december 2005 20:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een Amsterdammertje bestellen in een kroeg in Rotterdam is ook niet verstandig
Ik zag het ook ja. Erg vreemd. Die tussenshots van bank, tribune etc. gooien ze er dus duidelijk later maar een beetje tussendoor, zonder daarbij op de tijd te letten.quote:Op zondag 11 december 2005 20:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Trouwens, wel wat foutjes weer dit keer. In de aankondiging een elleboog van Vreven vs Boukhari laten zien, niet in de samenvatting.
Verder zie je eerst De Jong erin komen, twee beelden later zit ie weer lachend op de bank.
Een vriend van mij studeert daar sinds september en bestelde, zoals hij gewend is, een Amsterdammertje. Opeens werd het rondom zijn barkruk stil en keek iedereen naar hem, waarnaar een gozer schreeuwde: "Dat noem je een vaasje" Hij heeft de raad maar opgevolgdquote:
Daarom, is mijn logische conclusie, zie je ook alleen de tijd in beeld bij de overview camera in het midden. Dan kunnen ze die emoties en beelden mooi mixen zoals ze zelf willen.quote:Op zondag 11 december 2005 20:52 schreef Flem het volgende:
[..]
Ik zag het ook ja. Erg vreemd. Die tussenshots van bank, tribune etc. gooien ze er dus duidelijk later maar een beetje tussendoor, zonder daarbij op de tijd te letten.
quote:Op maandag 12 december 2005 10:22 schreef pfaf het volgende:
een programma wat als sinds Tong bestaat
Die regiefoutjes zijn voor mij persoonlijk het probleem niet. De inhoudelijke fouten in de samenvattingen en foute journalistieke keuzes des te meer.quote:Op maandag 12 december 2005 10:22 schreef pfaf het volgende:
Als zelfs een programma wat als sinds Tong bestaat fikse fouten maakt, mag een nieuw programma op een nieuwe zender daar mijns inziens nauwlijks op afgerekend worden.
ben trots op jequote:Op zondag 11 december 2005 20:29 schreef SCH het volgende:
Ik had gewoon helemaal geen zin meer, tijdens dat eerste reclameblok dacht ik: sterf er maar in.
Stoer he
Waar was die elleboogstoot van Vreven dan? Die lieten ze in de vooruitblik wel zien en in de samenvatting niet.quote:Op maandag 12 december 2005 18:41 schreef calvobbes het volgende:
Ik hoop dat de mensen die roepen dat Talpa te weinig overtredingen in beeld brengt en ze zelfs bewust achter zou houden, gister naar de samenvatting van Vitesse - Ajax en Cafe de Sport hebben gekeken.
In de samenvatting waren de meeste van de ovetredingen, ook die niet belangrijk waren voor de wedstrijd, duidelijk te zien. En bij cafe de Sport hadden ze nog een apart blokje met die overtredingen en gingen ze er even over babbelen.
Dus dat Talpa overtredingen niet wilt laten zien lijkt me nu helemaal onzin.
ja dat was zeker wel slordigquote:Op zondag 11 december 2005 20:52 schreef Flem het volgende:
Ik zag het ook ja. Erg vreemd. Die tussenshots van bank, tribune etc. gooien ze er dus duidelijk later maar een beetje tussendoor, zonder daarbij op de tijd te letten.
Die was er helemaal niet.quote:Op maandag 12 december 2005 18:42 schreef Flem het volgende:
Waar was die elleboogstoot van Vreven dan?
En het gebeurd ook echt niet alleen maar bij Talpa hoorquote:Op maandag 12 december 2005 18:49 schreef Flem het volgende:
't Was ook inderdaad niet de eerste keer.
Blijkbaar om 22.15 alquote:Op woensdag 14 december 2005 22:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is Willem II - Utrecht al geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |