abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32736520
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:
Ik geef ze voorlopig een vier en een half. Dan ben ik vriendelijk.

Jammer, had meer ingezeten.

Misschien een idee om cijfers te posten en een gemiddelde te maken?
Ik vind een heel cijfer lastig, ik vind sommige elementen ruk en andere best aardig of goed. Kan je niet wat categorieen aanmaken?
pi_32736703
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:
Ik geef ze voorlopig een vier en een half. Dan ben ik vriendelijk.

Jammer, had meer ingezeten.

Misschien een idee om cijfers te posten en een gemiddelde te maken?
Ik kom ook niet veel hoger uit, ik hou het bij een vier zelfs.
sig verwijderd door FA
pi_32738422
Ik zou ze een 5,5 geven. Nipt voldoende, waarbij er nog genoeg is om aan te werken.

Goede punten:
-statistieken
-in beeld gebrachte momenten duidelijk
-lengte meeste samenvattingen
-spelers/trainers tijdens uitzending in studio (zolang het over hun eigen wedstrijden/ club gaat, als ze het over hun relatie met Gullit of over iets buiten de eigen club moeten hebben kan het onder kopje nutteloze tijdsvulling)
-leuk decor

Neutraal:
-commentaar (iets minder gemaakt positief en dat gaat naar goed)
-presentatie
-analyses (was bij de eerste paar uitzendingen slecht)

Slechte punten:
- duidelijkheid naar kijker toe (met name volgorde wedstrijden aankondigen)
-er worden teveel wedstrijdmomenten van belang weggeknipt
-te hoog gehalte nutteloze tijdvulling (interviews toeschouwers, onzinnige documentaires tussen wedstrijden door)
-veel nutteloze reclame in reclameblokken (voor eigen programma's)
pi_32739502
Ben het vrijwel helemaal met je eens mbn.

Bij mij gaat de presentatie onder het kopje 'goed'. Ik vind Genee op dit moment de beste sportpresentator. Hij mist echter de scherpte die hij bij Voetbal Insite had, misschien daarom toch nog ff onder neutraal.

De volgorde van de samenvattingen maakt me overigens niet uit, kijk in principe toch alles.

Ik hou het op een 5, een kleine onvoldoende met genoeg herkansingen.
pi_32742848
Ow, ze hadden de beelden van de overtreding toch wel. Alleen even niet gebruikt gisteren
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_32762127
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind een heel cijfer lastig, ik vind sommige elementen ruk en andere best aardig of goed. Kan je niet wat categorieen aanmaken?
Poldermodel voor Jaap:

- Presentatie
- Samenvattingen
- Analyses
- Camerawerk
- Verslaggevers
- Vernieuwing
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32762258
Overigens had onderzoekbureau multiscope eenzelfde idee. Wat cijfertjes uit het stukje van Sportweek daarvan:
- Talpa eredivisie-uitzendingen worden door voetbalkijkers (steekproef met 800 man) beoordeeld met een 5,2
- Terugkijkend beoordelen dezelfde mensen de uitzendingen van de NOS met een 8
- 77% van de ondervraagden vindt de overgang van het eredivisievoetbal van de NOS naar Talpa een achteruitgang
- 57% van de voetbalkijkers zegt dit seizoen minder eredivisievoetbal te kijken
pi_32762578
quote:
Op donderdag 1 december 2005 20:26 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Zoals ik al veel vaker heb gezegd, het is ontzettend lastig om iedereen tevreden te houden bij een voetbalprogramma. Er staan telkens veel "trainers" naar de uitzending te kijken die het allemaal beter weten. Er zal altijd wel iemand zijn die vind dat het anders moest.

Als je dan ook nog eens programma moet maken van wedstrijden die net gespeeld zijn kan het wel een gebeuren dat er dingen wel of niet worden meegenomen die anderen wel of niet terecht vinden, gewoon omdat er geen tijd is om alles mee te nemen of om geen tijd alle relevante punten te herkennen. Dat zul je altijd wel hebben. Zeker nu heel veel mensen met argusogen kijken naar alles wat Talpa doet.

Als je dan ook nog eens bedenkt dat Talpa dit pas een paar maanden doet en ervoor heeft gekozen om het anders te doen dan Studio Sport is het ook wel erg lastig om meteen een programma neer te zetten dat iedereen altijd blij maakt. Dat kan gewoon niet.

Het zou fijn zijn als een aantal mensen hier eens gaan begrijpen en zich niet telkens zo kwaad gaan maken als ze menen een fout te zien.

Overigens is Genee zelf één van de eindredacteuren. Dus als hij niet tevreden is met de inhoud, moet die vooral zelf kijken wat die nou precies wilt.
We mogen toch wel constateren dat de kwaliteit nog te wensen overlaat. Moeten we dan alles met de mantel der liefde bedekken. Clubs, de Mol, Eredivisie N.V. etc bliezen allemaal hoog van de toren, en wilden zo graag iets anders (lees: gewoon voor de centen gekozen). Mag ik als voetbalsupporter deze ontwikkeling dan ook gewoon kritisch volgen. Gebeurde ook bij de NOS hoor, die miste ook weleens ererondes van spelers die afscheid namen, lieten debutanten niet zien, of discutabele overtredingen. Maar vond het niveau van de NOS nog altijd vele malen beter, dan wat Talpa laat zien.

Maar goed daar mag je dan niks over zeggen, en moet je maar telkens zeggen dat nog allemaal in z'n kinderschoenen staat.. We hebben het verdomme over een miljoenenbedrijf dat professionals inhuurt.
"..and in my brain it's going wrong.."
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:27:07 #39
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32767175
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Had ze gemaild, maar tot op heden nog geen antwoord waarom ze het niet hadden laten zien en waarom er zo weinig gele kaarten in de samenvattingen voorkomen.
Ik kan het wel raden. Het zal wel verband houden met dat eeuwige positieve commentaar. Ze willen geen vuil spel laten zien, ze willen alleen roepen dat elke goal in de kruising was.
Mensen worden gewoon betaald om positief te lullen. Echt superkut.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_32768086
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:27 schreef Staanplaats het volgende:

Maar goed daar mag je dan niks over zeggen, en moet je maar telkens zeggen dat nog allemaal in z'n kinderschoenen staat.. We hebben het verdomme over een miljoenenbedrijf dat professionals inhuurt.
Dat je een miljoenenbedrijf bent en professionals inhuurt wil niet automatisch zeggen dat alles wat je maakt meteen perfect is hoor. Zelfs dan kan er nog vanalles misgaan en andere lopen dan je denkt.

Zo dachten de Tros en Endemol ook wel eens dat een programma over een kapper leuk zou zijn. Ook erg veel geld in gestoken maar wel één van de grotere TV flops van de laatste jaren.
Of het programma The Weakest Link. Dat duurde in Engeland ook een paar seizoenen voordat het de goede vorm had gevonden. Toen pas kwam het naar Nederland en werd het ook in de rest van de wereld een succes.
  zaterdag 3 december 2005 @ 00:09:32 #41
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32770193
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:58 schreef calvobbes het volgende:
Dat je een miljoenenbedrijf bent en professionals inhuurt wil niet automatisch zeggen dat alles wat je maakt meteen perfect is hoor. Zelfs dan kan er nog vanalles misgaan en andere lopen dan je denkt.
Als je tussen de regels door leest geeft calvobbes hier toe dat het niet perfect is
pi_32770946
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:09 schreef ErikT het volgende:

[..]

Als je tussen de regels door leest geeft calvobbes hier toe dat het niet perfect is
Niks in TV land is perfect. Anders zou een programma wel 16 miljoen kijkers trekken....
pi_32772363
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:58 schreef calvobbes het volgende:

Of het programma The Weakest Link. Dat duurde in Engeland ook een paar seizoenen voordat het de goede vorm had gevonden. Toen pas kwam het naar Nederland en werd het ook in de rest van de wereld een succes.
Helaas is de tijd dat programma's nog wat tijd krijgen om te rijpen en een publiek te vergaren, zo goed als voorbij. Een programma moet nu en straks helemaal direct scoren en anders is het finito.
  zaterdag 3 december 2005 @ 01:53:31 #44
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32772407
edit zag niet dat dit vooral over het voetbal op talpa ging

[ Bericht 81% gewijzigd door PLAE@ op 03-12-2005 02:01:19 ]
pi_32772496
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:06 schreef methodmich het volgende:
Poldermodel voor Jaap:
Ook namensch Wim Kok bedankt
quote:
- Presentatie
5, 5 Ik vind Genee een goede anchorman, af en toe nog wat te eager maar hij is goed op de hoogte en heeft al iets van een eigen stijl en reageert vaak scherp. Het cijfer valt laag uit door de mede-presentatoren, Gullit en nog een derde. Die derde moet meteen weg wmb en Gullit vind ik weinig toevoegen. Zonder die twee is het een 7.
quote:
- Samenvattingen
6 Cijfer is nog wat laag door de vele missers maar op zich is er verder niet veel mis mee. Het is dan ook niet zo'n kunst om een aardige samenvatting te maken.
quote:
- Analyses
4 Mogen van mij per direct geschrapt en naar een ander programma verhuizen. Lullen over voetbal moet losgekoppeld worden van de samenvattingen.
quote:
- Camerawerk

7,5 Niet veel mee mis maar ook niet anders dan het al was.
quote:
Verslaggevers
6 Kaf en koren. Het over-enthousiasme is wel iets gaan liggen maar er zitten nog weinig echte bikkels bij met ervaring en een betrouwbare gedegen uitstraling
quote:
- Vernieuwing
4 Dat gerommel met de volgorde bevalt me niks, dat gelul met supporters ook niet, statistiekjes zijn wel aardig maar ik heb er net veel mee.

Gemiddeld een dikke 5 dus.
pi_32775816
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 00:40 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Niks in TV land is perfect. Anders zou een programma wel 16 miljoen kijkers trekken....
een goed boek en een cdtje is ook lekker.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_32776341
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:24 schreef maril het volgende:
Kan het dan niet zo zijn dat de mensen van de montages bij Talpa geen gevoel hebben voor sport. voetbal in dit geval.
Een hoop beeldbandredacteuren zijn door WK producties overgenomen van Studio Sport, dus kan dat het niet zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_32776857
Ik geef het tot nu toe een 6.
pi_32777307
Die derde meneer is Petrovic volgens mij SCH.
www.thuisuiteten.nl
pi_32777372
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:13 schreef methodmich het volgende:
Die derde meneer is Petrovic volgens mij SCH.
Nee, ik doel op de wisselende derde gast. Een trainer of speler - ik vind het echt belachelijk dat een trainer uit de competitie bij de samenvattingen commentaar gaat zitten geven.
pi_32777467
Oh zo. Ja, dat is inderdaad zeer onnodig. Zeker omdat ze vaak al veel verraden.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:34:34 #52
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32793062
Vanavond 5 minuten volgehouden. Ik ben dat geouwehoer nu al weer zat.
pi_32793138
Tjezis, die bal van Koevermans. Tering
pi_32793415
Ja hoor, eerste keer uit bij AZ opp Talpa en Heerenveen verliest meteen
pi_32793463
Allemaal een complot!
pi_32793518
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Allemaal een complot!
Van Talpa en Verdonk samen
pi_32793582
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:42 schreef SCH het volgende:
Ja hoor, eerste keer uit bij AZ opp Talpa en Heerenveen verliest meteen
Zal ik dan maar niet over ons seizoen beginnen?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32793596
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:46 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Zal ik dan maar niet over ons seizoen beginnen?
Dat ligt aan jullie zelf
  zaterdag 3 december 2005 @ 22:48:28 #59
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_32793633
Kan iemand ff hier zeggen als PSV begint, dan loop ik ff naar de TV.
pi_32793654
Nu Erik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')