SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jullie hebben bonavatius vermoord, sterf klootzak!quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Hah! Waren we maar een zelfstandige staat! Dan veroveren we de rest van Nederland weer terug, inclusief België en Denemarken. Ooit strekte Friesland zover, totdat die smerige Franken ons terugdrongen! We branden dan gelijk al die Kerken en Moskeeën plat! We dringen al dat paupergeloof terug en we worden weer allemaal heiden, zoals Redbad. De natuur is dan weer heilig. En worden weer Joelfeesten gehouiden, en Wodan en Donar worden weer vereerd!![]()
Dat klinkt echt zo slecht nog nietquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Hah! Waren we maar een zelfstandige staat! Dan veroveren we de rest van Nederland weer terug, inclusief België en Denemarken. Ooit strekte Friesland zover, totdat die smerige Franken ons terugdrongen! We branden dan gelijk al die Kerken en Moskeeën plat! We dringen al dat paupergeloof terug en we worden weer allemaal heiden, zoals Redbad. De natuur is dan weer heilig. En worden weer Joelfeesten gehouden, en Wodan en Donar worden weer vereerd!![]()
Wodan wordt al vereerd.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Wodan en Donar worden weer vereerd!![]()
Hah dat zal hem leren! De heilige Eikvelden van Donar een beetje omkappen, die smeerlap!quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:39 schreef jeloo het volgende:
[..]
jullie hebben bonavatius vermoord, sterf klootzak!
Wie is dat?quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:39 schreef jeloo het volgende:
[..]
Dokkum. Bolwerken, Beerenburg fabriek, stinkende kanker nazi's. Die Dokkum?quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:43 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Een smeerlap die Friesland een beetje probeerde te bekeren, en het is hem nog deels gelukt ook!Maar er werd wraak genomen, bij Dokkum werd ie afgeslacht door heidenen! Hah!
Ik ben geboren en getogen in Dokkumquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:44 schreef the900 het volgende:
[..]
Dokkum. Bolwerken, Beerenburg fabriek, stinkende kanker nazi's. Die Dokkum?
En je bent 20. Dan ken je mn neef vast wel.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:45 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ik ben geboren en getogen in Dokkum.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:44 schreef the900 het volgende:
[..]
Dokkum. Bolwerken, Beerenburg fabriek, stinkende kanker nazi's. Die Dokkum?
Ja jullie wel, met alle 50.000 boeren die er wonen zeker.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Hah! Waren we maar een zelfstandige staat! Dan veroveren we de rest van Nederland weer terug, inclusief België en Denemarken. Ooit strekte Friesland zover, totdat die smerige Franken ons terugdrongen! We branden dan gelijk al die Kerken en Moskeeën plat! We dringen al dat paupergeloof terug en we worden weer allemaal heiden, zoals Redbad. De natuur is dan weer heilig. En worden weer Joelfeesten gehouden, en Wodan en Donar worden weer vereerd!![]()
Ja wij, afstammelingen van Inguz, het leger van Wodan! We laten ons de razernij in blazen en vechten door tot de dood! Onze woede zal doorgaan totdat Walhalla ons thuis wordt!quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:51 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Ja jullie wel, met alle 50.000 boeren die er wonen zeker.![]()
Ik zie het al helemaal voor me. Stink boeren in overallen op hun Skutsje ten aanval.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:55 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Ja wij, het leger van Wodan! We laten ons de razernij in blazen en vechten door tot de dood! Onze woede zal doorgaan totdat Walhalla ons thuis wordt!
Jullie dan, met die twee miljoen Moslims.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:51 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Ja jullie wel, met alle 50.000 boeren die er wonen zeker.![]()
Afmeren is vastleggen, niet wegvaren...quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik ben er voor om Friesland af te meren, richting Groenland.Daar passen ze beter bij, en dan zijn wij van het probleem af.
Je woont in Urecht zie ik, mooi pikken we dat eerst in. Het werd ons al een keer afgenomen door de Romeinen. Wat hebben jullie er een zooitje gemaakt daar, een broeinest van kerken, moskeeën en buitenlanders!quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:59 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me. Stink boeren in overallen op hun Skutsje ten aanval.![]()
De 2e linie bestaat uit die achterlijke slootjesspringers(fierlejeppers ofzo)![]()
Je doet maar. Jullie zijn toch allemaal van dat inteelt gajes die niet zonder de kerkklok van hun pauperdorp kunnen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:16 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Je woont in Urecht zie ik, mooi pikken we dat eerst in. Het werd ons al een keer afgenomen door de Romeinen. Wat hebben jullie er een zooitje gemaakt daar, een broeinest van kerken, moskeeën en buitenlanders!
Wat is er mis met buitenlanders?quote:
Waarom eigenlijk? Friesland is ook Nederland, dus hoezo pikken 'jullie' dat in? Ik bedoel, dan zouden wij Tukkers ook wel Noord-Brabant gaan invallen omdat wij van een andere streek zijn.quote:mooi pikken we dat eerst in
Wij ook.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:17 schreef het_fokschaap het volgende:
en nu hebben ze ook nog een eigen soap
an de grens los steken en van de kant duuwen. daaaaaaaaag frieslandquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:19 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik heb het helemaal gehad met dat achterlijke Friesland. Films uitbrengen in hun boeren taal waar geen hond wat van snapt, dat achterlijke pauper volkslied wat je bij elke aangelegenheid hoort pingelen incl hun eigen kut vlag die bij elke gelegenheid word gehezen. Wordt aub een zelfstandige staat, want NL heeft geen hol aan jullie! Het enige wat jullie produceren is mest en melk.
Ga aub een eigen staatje oprichten met Foppe d. H, uber boer als president.
En laat ik mijn mond maar houden over die zwaar vertyfde ''sporten'' die ze daar uitvoeren.![]()
Mijn vader is geboren en getogen in Dokkumquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:45 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ik ben geboren en getogen in Dokkum.
Van jonge leu en oale groond!quote:
Tuurlijk valt het wel terug te draaien, Kijk eens hoe Christendom dat aangepakt heeft. Onze voorvaderen zijn gewoon stom geweest door zich te laten bekeren. Verraders! En tja de rest, hey dit is een bashtopic, dus ik doe meequote:Op dinsdag 29 november 2005 19:23 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Wat is er mis met buitenlanders?
[..]
Waarom eigenlijk? Friesland is ook Nederland, dus hoezo pikken 'jullie' dat in? Ik bedoel, dan zouden wij Tukkers ook wel Noord-Brabant gaan invallen omdat wij van een andere streek zijn.![]()
Als Nederlanders Nederland gaan aanvallen, krijg je dan ook geen rotzooitje?
Voor de rest ben ik het wel met je eens overigens.![]()
[edit] Niet helemaal. Kerken en moskeeën platbranden vind ik ook niet echt nodig. Dat draai je toch niet meer terug. Oh en de Wanen en Asen worden al vereerd.
Kan mij niet herinneren dat er een volkslied word gespeeld tijdens bepaalde wedstrijd in een provincie. En ik kan mij zo ook niet alle vlaggen voor de geest halen. Alleen die achterlijke pauper vlag van Friesland, omdat je die zo achterlijk vaak ziet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:29 schreef 2cv het volgende:
Grappig, alle andere NL'se provincies hebben ook een eigen vlag en een eigen volkslied en eigen klederdrachten en eigen talen/dialecten. Heel Nederland maar in 12 stukken hakken ?
Dus je wilt je verlagen tot de acties van de Gristenhonden?quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:31 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Tuurlijk valt het wel terug te draaien, Kijk eens hoe Christendom dat aangepakt heeft. Onze voorvaderen zijn gewoon stom geweest door zich te laten bekeren. Verraders! En tja de rest, hey dit is een bashtopic, dus ik doe mee
Dan begin ik serieus te twijfelen aan je verstandelijke vermogens. Kun je het niet verstaan, of wil je het niet verstaan?quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Sjakie01 het volgende:
En van elk dialect kan ik wel wat verstaan, maar van dat achterlijke Fries gelul, versta je geen hol.
aanmeren en afmerenquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:12 schreef nonzz het volgende:
[..]
Afmeren is vastleggen, niet wegvaren...
Dat is niet echt te vergeljken met internationale wedstrijden denk ik.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Kan mij niet herinneren dat er een volkslied word gespeeld tijdens bepaalde wedstrijd in een provincie.
Friesche Vlag anyone?quote:En ik kan mij zo ook niet alle vlaggen voor de geest halen. Alleen die achterlijke pauper vlag van Friesland, omdat je die zo achterlijk vaak ziet.
Wat is je punt?quote:En van elk dialect kan ik wel wat verstaan, maar van dat achterlijke Fries gelul, versta je geen hol.
Ik kan er niets aan doen dat anderen niet trots zijn op hun provincie.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Kan mij niet herinneren dat er een volkslied word gespeeld tijdens bepaalde wedstrijd in een provincie.
Omdat je dat ding herkent lijkt het alsof je hem (of is het haar?) vaak ziet. Die andere vlaggen vallen je simpelweg niet op.quote:En ik kan mij zo ook niet alle vlaggen voor de geest halen. Alleen die achterlijke pauper vlag van Friesland, omdat je die zo achterlijk vaak ziet.
Ik versta het vrij goed andersquote:En van elk dialect kan ik wel wat verstaan, maar van dat achterlijke Fries gelul, versta je geen hol.
Nee dat achterlijke lied word ook dood leuk tijdens de Nederlandse competitie gedraaid.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:36 schreef Koenholio het volgende:
Dat is niet echt te vergeljken met internationale wedstrijden denk ik.
Friesche Vlag anyone?
Wat is je punt?
Boeiend, dat moet je dan maar op de koop toe nemen.quote:Nee dat achterlijke lied word ook dood leuk tijdens de Nederlandse competitie gedraaid.
Kijk is op een pak melk.
Als je met mensen in 1 land woont, moet je ook normaal met elkaar kunnen coomuniceren, en dan moet niet in 1 pauper provincie het vak Fries worden gegeven.
En dan heeft ie het over Friezen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:40 schreef Sjakie01 het volgende:
Als je met mensen in 1 land woont, moet je ook normaal met elkaar kunnen coomuniceren, en dan moet niet in 1 pauper provincie het vak Fries worden gegeven.
Uw zoekbewerking - bonavatius - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverdquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:39 schreef jeloo het volgende:
[..]
Dankje, dankje !quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:40 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Trouwens Fries is geen dialect maar een taal. Geen enkel andere taal staat zo in verband met Engels.
Volgens mij brabbel ik aardig Nederlands hoor. Ik schrijf het nog ook ! Dus wat loop je te klagen ?quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:40 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Nee dat achterlijke lied word ook dood leuk tijdens de Nederlandse competitie gedraaid.
Kijk is op een pak melk.
Dat is bonifatiusquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:46 schreef Agiath het volgende:
[..]
Uw zoekbewerking - bonavatius - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Wie is dat dan weer?![]()
Bonifatius.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:46 schreef Agiath het volgende:
[..]
Uw zoekbewerking - bonavatius - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Samenvatting?quote:
Eikvelde-van-Donar-omkapper. Dat is het!quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:46 schreef Agiath het volgende:
[..]
Grapjurk probeerd Friesland te bekeren, kapt eiken om van Heidenen, vele bekeren tot god. Andere heidenen boos, Bonifatius krijgt klapjes en auwi en sterft. End of story!quote:
En men zegt dat hij de klappen met de bijl wilde afweren met de bijbel boven zijn hoofd.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:53 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Grapjurk probeerd Friesland te bekeren, kapt eiken om van Heidenen, vele bekeren tot god. Andere heidenen boos, Bonifatius krijgt klapjes en auwi en sterft. End of story!
Kerel is geboren in Engeland, trok als missionaris naar Nederland. Hier aangekomen wilde hij de heidenen in Nederland bekeren tot het gristendom.quote:
Overigens, mijn beste Sjakie01, als ik dit topic nog eens doorlees moet ik concluderen dat ik als 'achterlijke Fries' het Nederlands beter beheers dan jij.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:40 schreef Sjakie01 het volgende:
Gelukkig kunnen friezen ook goed mierenneuken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:55 schreef Maethor het volgende:
[..]
Overigens, mijn beste Sjakie01, als ik dit topic nog eens doorlees moet ik concluderen dat ik als 'achterlijke Fries' het Nederlands beter beheers dan jij.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:57 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen friezen ook goed mierenneuken.
Kan je ook twents in Friesland krijgen?quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:58 schreef Koenholio het volgende:
Ik vind het wel mooi geweest nu, hier komt toch niemand uit.
Zo, en nou ist klaar.
Aju en doot heanig an!
quote:Sjakie01 schreef:
mierenneukerig
Nee, want Twents is een dialect, geen taal.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:59 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Kan je ook twents in Friesland krijgen?
Donarquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:55 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Kerel is geboren in Engeland, trok als missionaris naar Nederland. Hier aangekomen wilde hij de heidenen in Nederland bekeren tot het gristendom.
Nu was het in die tijd een bekeringstactiek om heilige plaatsen te schenden/te vernielen en het hele heidense geloof zwart te maken, zodat het makkelijker was om de mensen te bekeren.
Maar toen Bonifatius dit deed, namelijk door de Donarseik (een grote, heilige eik, gewijd aan Donar) omhakte werd dit niet in dank afgenomen door de heidense bevolking. De mensen kwamen in opstand en vermoordden Boni bij Dokkum.
Juist! En Wodan, de incarnatie van razernij!, leider van de wilde jacht. De hoogste God in Asgaard., meester van dood en glory! Twee ravens op zijn schouders, huginn en muninn. Twee wolven aan zijn voeten, Freiki en Geri. Hij is de heer van de gouden hal, de god van wijsheid, magië, dichtkunst, woede en oorlog!quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:27 schreef Koenholio het volgende:
En werper van Mjöllnir!
quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:26 schreef mcDavid het volgende:wordt lid van de SPOF!!
LID!!!!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!1
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
Jaaaaa! Redbad!quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:26 schreef mcDavid het volgende:wordt lid van de SPOF!!
Al die Friese mest tractors kunnen er zo overheenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Terpen, dijken en duinen zijn ook OK om van af te sleeën in de winterquote:Op dinsdag 29 november 2005 21:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Fryslân
Alleen jammer dat ze geen bergen hebben
Dat eerste kun je wat aan doen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:08 schreef Beach het volgende:
Ik vind het juist klote dat ik geen Fries spreek en geen Fries ben..
Het enige volk wat enigszins kon tippen aan de Friezen, in de middeleeuwen.. toen waren ze streker.. maar nu zijn wij er nog, en de vikingen zijn schaars... zeer schaars...quote:Op woensdag 30 november 2005 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Hahahahaha van die Friezen die denken dat ze vikingen zijn. Ik zal jullie uit de droom helpen: VIKINGEN KONDEN ZUIPEN en een fokking Fries valt al om als ie bier ruikt.
Nee. Wij hebben John Havenga als weerman. Pyt Paulusma hebben we verbannen naar SBS6quote:Op woensdag 30 november 2005 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Het hele achterlijke stijve Friese volk heeft als icoon en rolmodel Piet Paulusma dus dat zegt al genoeg.
Spellen kun je nietquote:Op woensdag 30 november 2005 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
En dan al die mongoloide namen.. Fokke, Foeke, Rape, Wamme, Ulle... wat een kutvolk zeg.![]()
![]()
Je bedoelt hollanders hebben als fries rolmodel piet paulusmaquote:Op woensdag 30 november 2005 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Hahahahaha van die Friezen die denken dat ze vikingen zijn. Ik zal jullie uit de droom helpen: VIKINGEN KONDEN ZUIPEN en een fokking Fries valt al om als ie bier ruikt.
Het hele achterlijke stijve Friese volk heeft als icoon en rolmodel Piet Paulusma dus dat zegt al genoeg. En dan al die mongoloide namen.. Fokke, Foeke, Rape, Wamme, Ulle... wat een kutvolk zeg.![]()
![]()
Oke, maar ja dan heb je 't over een volk wat op land woont dat eigenlijk 50 meter onder water zou moeten liggen. Dus ja.. Hollandersquote:Op woensdag 30 november 2005 16:53 schreef Faceoff het volgende:
om nog maar te zwijgen over domme hollanders die denken dat land kan drijven...
echt serieus, dat afsteken en afdrijven verhaal is zooooooooo afgezaagd!
Als ze dat zelf maar geloven he.. ik had toch niet verwacht dat ze in 1 klap van die grootheidswaanzin van ze verlost zouden zijn door dit topic.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:06 schreef Lars_Lars het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij hebben de friezen deze slag duidelijk gewonnen![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 17:14 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als ze dat zelf maar geloven he.. ik had toch niet verwacht dat ze in 1 klap van die grootheidswaanzin van ze verlost zouden zijn door dit topic.
"Stichting Prikkeldraad Om Friesland" (SPOF)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HendrikJan de Tuinman, die schoffelt wat an!
Klopt. En Gelderland heeft er ook behoorlijk veel.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Er zijn ook relatief veel heidenen in Fryslân. Is mijn ervaring als ik zo een beetje op Heidense fora rondkijk
wat een onzin!quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:35 schreef Maethor het volgende:
Dat Fries onverstaanbaar is, is onzin. Een Fries is beter verstaanbaar dan een Limburger.
Zijn er dan nog mensen die serieus Wodan of Freya ofzo aanbiddenquote:Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Klopt. En Gelderland heeft er ook behoorlijk veel.
Top 3 is volgens mij ongeveer Friesland, Gelderland, Overijssel (en dan met name Twente).
nooit van gehoord....quote:Op woensdag 30 november 2005 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Het hele achterlijke stijve Friese volk heeft als icoon en rolmodel Piet Paulusma dus dat zegt al genoeg. En dan al die mongoloide namen.. Fokke, Foeke, Rape, Wamme, Ulle... wat een kutvolk zeg.![]()
![]()
Stugge Amerikanen zijn het makkelijkst.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:22 schreef polini het volgende:
[..]
nooit van gehoord....
sik die by de muorre optakelje![]()
En wat zeg je van Polle, Geurt en Jeroen?quote:
Kom regelmatig in Friesland en dat bevalt goed.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:43 schreef X_X het volgende:
Mensen die zeiken over Fryslân zijn gewoon jaloers,
jaloers op de schone lucht die wij hier nog hebben
de ongerepte natuur tot zover je ogen kunnen zien
Van jonge leu en oale groondquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Van jonge leu en oale groond!
Herman Finkers
Oh dit was een Friesland bash topic, geen Twente-verheerlijktopic![]()
Oh als we zo gaan beginnen kunnen we ook wel Gelre weer in eren gaan herstellen, Gelre heerste ook ooit over delen van Frieslandquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Inderdaad. Ik word er wel een beetje ziek van. Je hoort het sowieso al vaak gewoon in je dagelijks leven, en dan ook nog eens op fok.... Neen, dank u.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:35 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Weer een Friesland bash topic.
Moderators grijpen ook nooit in![]()
Maar ja, boeie:
Een hollander zegt meer dan ie weet, een fries weet meer dan ie zegt.
![]()
Jazeker zijn ze er nog.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:42 schreef Beach het volgende:
[..]
Zijn er dan nog mensen die serieus Wodan of Freya ofzo aanbidden![]()
alleen jeroen maar dat is niks niet fries...quote:Op donderdag 1 december 2005 00:43 schreef vbmot het volgende:
[..]
En wat zeg je van Polle, Geurt en Jeroen?
Neuh, ik niet. Alhoewel ik het wel zeer interessant vind, de Heidense goden zitten namelijk wel diep geworteld in o.a. Friesland. Binnenkort weer Sinterklaas, Christelijk feest ter ering van St Nicolaas. Maar rara waar de Sint zijn uiterlijk van heeft? Juist, Wodan/Odin/Wêda. Even een rijtje maken:quote:Op woensdag 30 november 2005 23:42 schreef Beach het volgende:
[..]
Zijn er dan nog mensen die serieus Wodan of Freya ofzo aanbidden![]()
Mjawelquote:Op donderdag 1 december 2005 17:37 schreef Beach het volgende:
Bedankt voor je verhaalmaar een gedeelte wist ik al.
Maar er zijn dus geen oudjes meer die 's nachts om hun eik ofzo dansen![]()
Haha inderdaad. Sunderklasen, is ook een imitatie van de Wilde Jacht. In Drenthe hebben ze het Ossenhoorn blazen, of Midwinterhoornblazen. Ook een oud Tafereel, een ode aan de Wilde Jacht. En als het stormt in Overijssel, dan roept men dat sinterklaas onderweg is met zijn pieten. In ieder geval iets in die richting.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
En dan hebben we het nog niet eens over Sunderklaas, wat op Ameland nog gevierd word...
Ja, op Ameland gebeuren nog ECHTE vruchtbaarheidsrituelen, compleet met ontmaagdingen
Zeker niet meer in de prov. Utrecht (ookal waren er toen hier ook friezen)quote:
Geen idee, daar ben ik niet bekend. Als je oprecht geïnteresseerd bent zou je het even na kunnen varagen op het forum van Nederlands Heidendomquote:Op donderdag 1 december 2005 17:49 schreef Beach het volgende:
[..]
Zeker niet meer in de prov. Utrecht (ookal waren er toen hier ook friezen)
Ok..eh..platbranden dan maar?quote:Op woensdag 30 november 2005 16:53 schreef Faceoff het volgende:
om nog maar te zwijgen over domme hollanders die denken dat land kan drijven...
echt serieus, dat afsteken en afdrijven verhaal is zooooooooo afgezaagd!
Heb je west-nederland wel eens bekekenquote:Op donderdag 1 december 2005 17:53 schreef Dr.Death het volgende:
[..]
Ok..eh..platbranden dan maar?
Hoewel..het is al zo plat als wat..lelijk kutland.
Maar het valt te proberen
onmogelijk, daar staan er altijd betonnen gedrochten in je blikveldquote:Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Heb je west-nederland wel eens bekeken![]()
Dat is echt zulke grote onzin.quote:Op donderdag 1 december 2005 02:34 schreef Clairvaux het volgende:
Kom regelmatig in Friesland en dat bevalt goed.
Mooie provincie en aardige mensen.
Waar ik wel mijn vraagtekens bij zet is het gevaar(zou kunnen) dat er binnen
de grenzen van Nederland nu vrijwillig/moedwillig een Vlaanderen/Wallonie situatie aan
het ontstaan is.
Nu is het allemaal nog leuk en aardig maar waar wordt de grens getrokken?
Ah, de presidentiele secretaresse is gearriveerdquote:Op donderdag 1 december 2005 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo'n topic is in ieder geval heel gemakkelijk om voor de toekomst te bepalen wie van de Fok!kers je wel en niet mag!
Uiteraard!quote:Op donderdag 1 december 2005 18:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ah, de presidentiele secretaresse is gearriveerdHou je de notulen van dit topic bij?
Moah, Friesland onafhankelijk, eigen regering en grenzen.... Klinkt lang zo slecht nog niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is echt zulke grote onzin.Even fyi, de meeste Friezen hebben net zo'n hekel aan de Fryske Nasjonale Party als de gemiddelde Hollander.
De zogenaamde barriere tussen Friesland en de rest van Nederland wordt vooral zo gevoeld door de rest van Nederland. Ik ken persoonlijk helemaal niemand die van Friesland een onafhankelijke staat wil maken. Er zijn ongetwijfeld wat achterlijke mongolen in Tytsjerk of een ander gehucht die dat graag willen, maar ze zijn wel enorm in de minderheid.
Ik woon in Friesland, dus. Maar dat was wrs. al duidelijk.
Ja: onder water zetten die handelquote:Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Heb je west-nederland wel eens bekeken![]()
'Fryslân boppe, Grinslân/Hollân/... in 'e groppe.'quote:Op donderdag 1 december 2005 18:39 schreef WesHell het volgende:
Fryslan Boppe!!!!
En de rest leit ien de kroppe ofsa
quote:Op donderdag 1 december 2005 21:49 schreef KaheemSaid het volgende:
Fryslân 500 jier, wat is dat foar flauwekul.
Nee, al 500 jier binne wy hjir de lul.
Sa lang besette de Hollanders ús al.
Ja, wy sitte by de tsiiskoppen yn'e fal.
En dy nep-Friezen, dy't dit allegearre fiere.
Dy sille wy siede en yn'e kop om riere.
Dus oprjochte Friezen, stek oan dy lont.
Want de echte Friezen, dy skoppe kont!
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Lit ús Fryslân net weirotte!
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Hollân yn'e groppe!!
Dus stek dy Fryske flagge yn top.
En sla dy Hollanders foar de kop.
En mei al dy nep-Fryske miten.
Der hie Grutte Pier wol rie mei witten.
No kylhelje en rap dy hap.
Oars ferdwynt ´s Fryslân fan'e map.
In echte Fries dy is net braaf.
Dy's noch leaver dea as slaaf!
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Lit dy net ûnder de bealch skoppe!
Dy ferrieders dy't gjin Frysk mear prate wolle.
Dy krije hjoed as moarn in bile yn'e holle.
Harren bern moatte fan hun ABN prate.
Nee, sokke Friezen kinst allinne mar hate.
Fries, werje dy ezels by de grins.
Want in Hollander is in beast, dat is gjin mins.
Dus Fries, fjil dy oprjocht en frij.
En sjong út folle boarst mei my mei:
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Fries, lit net mei dy spotte!
quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:42 schreef the900 het volgende:
Friesland is erg nuttig.
1) Waar moeten we anders al die debielen laten wonen?
2) Roggebrood, suikerbrood, Sonnema Beerenburg, en nog meer lekkere friesche producten.
3) Waar moeten we anders al die koeien laten? In de randstad zeker?
4) Als je kleren uit de mode raken verkoop je ze voor veel geld in Friesland want daar is diezelfde mode pas net aangeslagen.
Dockinga College, havo/vwo. Hoezo?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Uiteraard!
Tristessa, je bent rond de 20 en komt uit Dokkum zei je? Op welke middelbare school zat je?![]()
Is dit tegenwoordig niet strafbaar?quote:Op donderdag 1 december 2005 21:49 schreef KaheemSaid het volgende:
Fryslân 500 jier, wat is dat foar flauwekul.
Nee, al 500 jier binne wy hjir de lul.
Sa lang besette de Hollanders ús al.
Ja, wy sitte by de tsiiskoppen yn'e fal.
En dy nep-Friezen, dy't dit allegearre fiere.
Dy sille wy siede en yn'e kop om riere.
Dus oprjochte Friezen, stek oan dy lont.
Want de echte Friezen, dy skoppe kont!
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Lit ús Fryslân net weirotte!
Dus stek dy Fryske flagge yn top.
En sla dy Hollanders foar de kop.
En mei al dy nep-Fryske miten.
Der hie Grutte Pier wol rie mei witten.
No kylhelje en rap dy hap.
Oars ferdwynt ´s Fryslân fan'e map.
In echte Fries dy is net braaf.
Dy's noch leaver dea as slaaf!
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Lit dy net ûnder de bealch skoppe!
Dy ferrieders dy't gjin Frysk mear prate wolle.
Dy krije hjoed as moarn in bile yn'e holle.
Harren bern moatte fan hun ABN prate.
Nee, sokke Friezen kinst allinne mar hate.
Fries, werje dy ezels by de grins.
Want in Hollander is in beast, dat is gjin mins.
Dus Fries, fjil dy oprjocht en frij.
En sjong út folle boarst mei my mei:
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Fries, lit net mei dy spotte!
En hoe ga je dat land laten draaien dan? Met de export van koeienstront ofzo?quote:Op donderdag 1 december 2005 18:15 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Moah, Friesland onafhankelijk, eigen regering en grenzen.... Klinkt lang zo slecht nog niet.![]()
![]()
Ah dus je geeft toe het zonder groningen niet te kunnen...quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:46 schreef Sandraugiga het volgende:
Wat dachten jullie van het gas wat in de bodem van de waddenzee ligt? Als Groningen ook mee doet hebben we alle gas in handen.
Gelukkig niet nee, zou niet weten wat ik er moet zoeken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:46 schreef Sandraugiga het volgende:
Zeker nog nooit in Fryslân geweest zeker?
Je verstand.quote:Op vrijdag 2 december 2005 15:23 schreef Kaap het volgende:
[..]
Gelukkig niet nee, zou niet weten wat ik er moet zoeken.
Volgens mij moet je het meer in de richting van persiflage zoeken.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat liedje is best grof.Geschreven door een soort Friese nazi's ofzo?
Oeh, dat hoop ik dan maar.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:49 schreef Maethor het volgende:
Volgens mij moet je het meer in de richting van persiflage zoeken.
Als Friesland een eigen regering en grenzen heeft, dan dragen alle burgers uiteraard daar hun belasting aan. Zoals gezegd, de waddenzee biedt genoeg mogelijk heden.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:38 schreef Kaap het volgende:
[..]
En hoe ga je dat land laten draaien dan? Met de export van koeienstront ofzo?
Zie boven.quote:Nee serieus, Friesland als land apart, zonder Groningen o.i.d., waar wou je nou van leven knul? Van je oergeluiden of je joelfeesten?
In mijn uitspraken zit meer waarheid dan die van jouw. Hihi.quote:In ieder geval zou jij met jouw uitspraken wel een goede contributie van die koeienstrontexport zijn ja.
ook een reactie op het 'feest'ter ere van 500 jaar bezettingquote:
Een andere tekst van hun:quote:
Dus.quote:Snel nei Ljouwert of nei Grins ta,
foar in negerin of in poalske ofsa.
Hy rint wat doelleas troch de buorren,
hjoed gjin nocht om him ôf te skuorren.
Soms hat der gjin nocht om op paad,
wis dat der thús mei in 06-nûmer praat.
Dan hat der syn pimel wer yn 'e hân,
en lústert nei in geil wyf op 'e bân
It komt 'm net sa krekt,
it komt 'm net sa krekt,
it komt 'm net sa rûch,
it komt 'm net sa rûch,
it komt 'm net sa nau,
it komt 'm net sa nau,
hy docht it faak en hy docht it gau.
Snel nei Ljouwert of nei Grins ta,
foar in negerin of in poalske ofsa.
Hy rint wat doelleas troch de buorren,
hjoed gjin nocht om him ôf te skuorren.
Soms hat der gjin nocht om op paad,
wis dat der thús mei in 06-nûmer praat.
Dan hat der syn pimel wer yn 'e hân,
en lústert nei in geil wyf op 'e bân
It komt 'm net sa krekt,
it komt 'm net sa krekt,
it komt 'm net sa rûch,
it komt 'm net sa rûch,
it komt 'm net sa nau,
it komt 'm net sa nau,
hy docht it faak en hy docht it gau.
*agree*quote:Op donderdag 1 december 2005 17:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is echt zulke grote onzin.Even fyi, de meeste Friezen hebben net zo'n hekel aan de Fryske Nasjonale Party als de gemiddelde Hollander.
De zogenaamde barriere tussen Friesland en de rest van Nederland wordt vooral zo gevoeld door de rest van Nederland. Ik ken persoonlijk helemaal niemand die van Friesland een onafhankelijke staat wil maken. Er zijn ongetwijfeld wat achterlijke mongolen in Tytsjerk of een ander gehucht die dat graag willen, maar ze zijn wel enorm in de minderheid.
Snel, voor ze m in de fik stekenquote:Op vrijdag 2 december 2005 21:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, zodat je na het neuken even kunt snacken.
Die bedoelde ik ookquote:Op vrijdag 2 december 2005 19:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, de apenrots is aan de andere kant van de steeg naast de mac
Welke groep minderheden zit er tegenwoordig?quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:07 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ookApenrots = apenheul.
Brongers? Waar zit dat?quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Brongers
Alleen balen dat de Brongers saté ineens 6 euro kost ipv 5
Naast van den Akker, de CD zaak, schuin tegenover de wibra, aan de andere kant van het water van de kleine bioscoop, niet ver van de kerkstraat. Dus op de nieuwstad, bij de vrouwenpoortsbrug.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Brongers? Waar zit dat?
Bij nader inzien, mail het me maar, anders steekt iemand die tent misschien in de hens.
Of snackbar 't vliet. Daar woon ik vlakbij.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:04 schreef mordradead het volgende:
zoals snackbar de potmarge
Dan ben ik net nog langs je huis gefietst.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Of snackbar 't vliet. Daar woon ik vlakbij.![]()
Die heeft een bijzonder goede reputatie, desalniettemin heb ik er nog nooit een satéplate mogen consumeren.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Of snackbar 't vliet. Daar woon ik vlakbij.![]()
Ben jij dat op die smiley?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe maak ik en een klaag over Friesland topic een Snackbars in leeuwarden topic in drie simpele stappen [afbeelding]
haha woon tegenover de fietswereld.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan ben ik net nog langs je huis gefietst.
De Sate is er alleen niet byzonder goed helaas.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die heeft een bijzonder goede reputatie, desalniettemin heb ik er nog nooit een satéplate mogen consumeren.
Dan ben ik NET niet langs je huis gefietst.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
haha woon tegenover de fietswereld.![]()
nee, dat is ook_gekquote:
Oh nee, toch niet die agressieveling met dat rossige haar he?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik lijk enigzins op een van de Ripe verkopers die je wel eenns bij het station ziet
nee, een die er helemaal niet zo zwerverig uit ziet.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh nee, toch niet die agressieveling met dat rossige haar he?
Oh, ik weet geloof ik wel wie je bedoelt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
nee, een die er helemaal niet zo zwerverig uit ziet.
begin 20, lang blond haar, en soms scheert ie zich. (net als ik allemaal dus)
Die op Kurt Cobain lijkt en met grote stappen loopt? Heet Jeroen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, een die er helemaal niet zo zwerverig uit ziet.
begin 20, lang blond haar, en soms scheert ie zich. (net als ik allemaal dus)
ja diequote:Op vrijdag 2 december 2005 22:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Die op Kurt Cobain lijkt en met grote stappen loopt? Heet Jeroen.
Die met dat hele slechte gebit?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En we hebben Robert nog. Die is ook rond de 30 en verkoopt de Riepe altijd bij 't Naauw/st.Jacobsstraat.
Die magere met dat bruine langere haar en dat haastige loopje. Z'n gebit wordt met de dag slechter ja. Het overigens een byzonder aardige kerel.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die met dat hele slechte gebit?
Ik kom zeer regelmatig in de st. Jacobsstraat. Heb m'n bijbaantje daar namelijk.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
St Jacobsstraat, waar ik altijd in de etalage sta te gluren bij de treinenpassage. De boekenwinkel in de zijstraat is ook een aanrader, de A-Ha
Komt idd wel sympathiek over.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:36 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Die magere met dat bruine langere haar en dat haastige loopje. Z'n gebit wordt met de dag slechter ja. Het overigens een byzonder aardige kerel.
Hij "kent" me ook wel en herkent me altijd. Hij is dus ook vrij scherp voor een zwerver.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Komt idd wel sympathiek over.
Dat heb ik wel vaker... Maar echt medelijden kan ik toch niet hebben hoor. Ik zie dat toch als een keus...quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hij "kent" me ook wel en herkent me altijd. Hij is dus ook vrij scherp voor een zwerver.
Zonde van die vent. Doodzonde.
Ik luister altijd wel graag naar onze enige echte eigen Fryske troubadour.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
luisteren jullie ook veel Fryske muziek, of sta ik daar dan wel weer alleen in?
Piterquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik luister altijd wel graag naar onze enige echte eigen Fryske troubadour.
en dat al 25 jaarquote:
Ik ook. In welk jaar heb je examen gedaan dan?quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:54 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Dockinga College, havo/vwo. Hoezo?.
Hij is inderdaad goed, ik heb hem nog op een cd staan (Onderhonden - Subwoefers en dan het nummer Dronken). Ik vind hem goed.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Remon de JOng is ook erg goed hoorDie gaat binnen anderhalf jaar landleijk doorbreken
Ik ben eens bij een optreden van hem geweest, in mijn woonplaats. Een vriend van me was toen bezig met de lijst van 'De 100 Ferneamste Frysen' waarbij Piter Wilkens ook in de top 10 voorkwam. Wij even met hem praten en hij bood meteen aan om, zonder vergoeding, de muziek bij de uitrijking van die prijs te verzorgen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik was eens bij een radio-uitzending op Radio Hattem in hun Fries uurtje (jaja) waar Piter Wilkens de gast was, samen met m'n zus en zwager als enige 'gasten'. Echt een leuke man!
ik niet, maar wil ik welquote:
ah vandaar steeds die top5's op de radio? wanneer is dat precies dan?quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Binnenkort weer de Fryske top 100, dat is wel leuk.
Daarvoor zijn inderdaad nu al die top 5's te horen, de top 100 is op âldjiersdei, oftewel 31 december.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:24 schreef Piepje het volgende:
[..]
ah vandaar steeds die top5's op de radio? wanneer is dat precies dan?
Dat weet ik wel zeker, want ik weet wie er achter dat Heidense complot zaten (wat pas op werd gestart NA die domme opmerking van onze schaatsheld Eelke Lokquote:Op zondag 4 december 2005 08:05 schreef Sandraugiga het volgende:
Oh jaaaa! Die ferneamste Frysken verkiezing was leuk!
Als Elco Lok niet had gezegt dat het feit dat Kening Redbad in de voorlopige top 10 stond een "Heidens complot" was, was Redbad misschien wel nooit op nummer 1 terecht gekomen.
Klopt, klopt, klopt.quote:Op zondag 4 december 2005 12:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar ach, ik had begrepene dat de organistatie dan wel niet blij was met de fraude, maar wel met de uitslag.
Misschien is het omdat ik Fries ben hoor, maar ik snap het gebruik van het woord respectievelijk hier niet helemaalquote:Op zondag 4 december 2005 16:56 schreef Public Enemy het volgende:
Ik ben respectievelijk 1 keer in Leeuwarden geweest, en kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zoveel inteeltkoppen bij elkaar heb gezien. Mijn oplossing voor het friese probleem: enkele strategische dijkdoorbraken
Niet in Tytsjerk, dat is gewoon een forenzendorp vlak bij Leeuwarden (het klinkt onwijs boers, maar dat is het dus niet echt) , die echt fanatieke FNP-idioten vind je eerder in de Walden of in de Westerein ofzo. Zwaagwesteinde, Kollum, Buitenpost, Anjum, dat zijn voorbeelden van "friese bolwerken".quote:Op donderdag 1 december 2005 17:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gekeken,want ik heb in Friesland toch wel de mooiste vrouwen zien lopen.Vrouwen die echt mooi zijn en niet denken dat ze mooi zijn zoals die arrogante plamuurbekken in de Randstad.En dat was zowel in Leeuwarden ,Berlikum als op Terschelling.quote:Op zondag 4 december 2005 16:56 schreef Public Enemy het volgende:
Ik ben respectievelijk 1 keer in Leeuwarden geweest, en kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zoveel inteeltkoppen bij elkaar heb gezien. Mijn oplossing voor het friese probleem: enkele strategische dijkdoorbraken
Leeuwarden heeft 400 namenquote:Op zondag 4 december 2005 17:33 schreef RealZeus het volgende:
@Alexxx: Het is toch Ljouwert???
Dat is vast iets wat wij Friese inteeltkoppen nooit zullen begrijpen.quote:Op zondag 4 december 2005 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Misschien is het omdat ik Fries ben hoor, maar ik snap het gebruik van het woord respectievelijk hier niet helemaal![]()
2002.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ook. In welk jaar heb je examen gedaan dan?
Dat zijn helemaal kutdorpen idd. Daar wil ik dood nog niet gevonden worden.quote:Op zondag 4 december 2005 17:17 schreef LSS het volgende:
Niet in Tytsjerk, dat is gewoon een forenzendorp vlak bij Leeuwarden (het klinkt onwijs boers, maar dat is het dus niet echt) , die echt fanatieke FNP-idioten vind je eerder in de Walden of in de Westerein ofzo. Zwaagwesteinde, Kollum, Buitenpost, Anjum, dat zijn voorbeelden van "friese bolwerken".
Ik pas in 2004. Dan kennen we elkaar vast nietquote:
Misschien van gezicht, maar de kans is inderdaad vrij groot dat we elkaar niet kennenquote:Op maandag 5 december 2005 12:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik pas in 2004. Dan kennen we elkaar vast niet.
dat waren geen 10 namen lul!quote:Op zondag 4 december 2005 19:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Leeuwarden heeft 400 namen
Nederlands nu: Leeuwarden
Frysk nu: Ljouwert
LIwadders nu: Liwadden
Bildts nu: Lieuwt
Frans nu: Leuvarde
Nederlands vroeger: Lienward
dan dan nog zo'n 390 namen
Zelfs de naam van het dorpje Ee moet en zal in het fries anders, dus... Iequote:Op zondag 4 december 2005 19:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Leeuwarden heeft 400 namen
Nou poe, wat erg! Er zijn anders ook wel plaatsnamen die zowel in het Nederlands als Fries gelijk zijn. Dusquote:Op maandag 5 december 2005 13:05 schreef BdR het volgende:
[..]
Zelfs de naam van het dorpje Ee moet en zal in het fries anders, dus... Ie
[afbeelding]kolder..
Die heeft wel eens keihard "NEE!" in mijn gezicht geschreeuwd toen ik "nee" antwoordde op zijn vraag of ik wat geld voor hem hadquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh nee, toch niet die agressieveling met dat rossige haar he?
So what? Maakt dat die andere dubbelenamen minder raar ofzo..? Je zou toch vreemd opkijken als je langs de weg borden zou zien met "MAASTRICHT / MAASTRECH" of "ALMELO / AALMELOE" maar in friesland is dat wel "normaal" ?quote:Op maandag 5 december 2005 13:09 schreef Tristessa het volgende:
Nou poe, wat erg! Er zijn anders ook wel plaatsnamen die zowel in het Nederlands als Fries gelijk zijn. Dus.
Ik snap het probleem niet. De Nederlandse plaatsnaam staat altijd bovenaan, dus je weet sowieso wel in welke plaats je bent. Blijkbaar is het wettelijk toegestaan hier dat de Friese plaatsnaam eronder mag staan, indien bestaand. Het zal mij aan mijn reet roesten als ik opeens langs de weg een bordje zou zien met Maastricht / Maastrech. Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden. Ben je jaloers of zoquote:Op maandag 5 december 2005 13:21 schreef BdR het volgende:
[..]
So what? Maakt dat die andere dubbelenamen minder raar ofzo..? Je zou toch vreemd opkijken als je langs de weg borden zou zien met "MAASTRICHT / MAASTRECH" of "ALMELO / AALMELOE" maar in friesland is dat wel "normaal" ?
quote:Op maandag 5 december 2005 11:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal kutdorpen idd. Daar wil ik dood nog niet gevonden worden.
waldpykjesquote:Op zondag 4 december 2005 17:17 schreef LSS het volgende:
[..]
Niet in Tytsjerk, dat is gewoon een forenzendorp vlak bij Leeuwarden (het klinkt onwijs boers, maar dat is het dus niet echt) , die echt fanatieke FNP-idioten vind je eerder in de Walden of in de Westerein ofzo. Zwaagwesteinde, Kollum, Buitenpost, Anjum, dat zijn voorbeelden van "friese bolwerken".
Als er iets makkelijk in de fik is te steken is het wel anna's krotquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En nu niet in de fik stekengeen zin om in Stiens naar de snackbar (Anna's patat
)
is geen feit, maar een meningquote:Op maandag 5 december 2005 15:36 schreef the_jestert het volgende:
fries is geen taal, maar een chronische keelontsteking
![]()
Dus..quote:Op maandag 5 december 2005 15:36 schreef the_jestert het volgende:
![]()
Haha, zo noemen wij ze ook altijd. Als je de walden in gaat zie je bij iedereen handel in de tuin staan. Vaak zijn het wel dikke oplichters, check maar eens auto's op MP in friesland, allemaal surhuisterveen, zwaagwesteinde enz.quote:
En veel gemeenten stata alleen de Friese naam er nog op, en in Het Bildt staat de Friese naam er juist niet op, maar wel de Nederlandse en de Bildtse. En in Leeuwarderadeel staat het alleen in het Nederlandsquote:Op maandag 5 december 2005 13:26 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ik snap het probleem niet. De Nederlandse plaatsnaam staat altijd bovenaan, dus je weet sowieso wel in welke plaats je bent. Blijkbaar is het wettelijk toegestaan hier dat de Friese plaatsnaam eronder mag staan, indien bestaand. Het zal mij aan mijn reet roesten als ik opeens langs de weg een bordje zou zien met Maastricht / Maastrech. Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden. Ben je jaloers of zo.
ach, bijna weer oud en nieuw, misschien verdwaald er weer een vuurpijl van de molenaarquote:Op maandag 5 december 2005 15:34 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
waldpykjes![]()
[..]
Als er iets makkelijk in de fik is te steken is het wel anna's krot
I know ik woon toevallig ook in dit prachtige dorpquote:Op maandag 5 december 2005 18:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ach, bijna weer oud en nieuw, misschien verdwaald er weer een vuurpijl van de molenaar
(Anna's keet stata onder de molen, die in 1992 is afgebrand met oud en nieuw toen de molenaar een vuurpijl in zn molen schoot per ongeluk)
Ik heb je foto even bekeken en ik herken je niet zo snelquote:Op maandag 5 december 2005 18:58 schreef Alexxxxx het volgende:
hey, leuk een (oud-)dorpsgenoot![]()
ken ik je blaaatkipje?
Gelukkig ben jij niet degene die dat bepaalt.quote:Op maandag 5 december 2005 15:36 schreef the_jestert het volgende:
![]()
Wie zijn dat dan?quote:Op maandag 5 december 2005 18:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Overtreffende trap van Wâldpyken: Harekieten
Harkema, gemengde gevoelens. Weening komt er wel vandaan, maar daarnaast ook jouw ex-collegaquote:
en dan zeggen dat dit hendiger te lezen is dan limburgsquote:Op woensdag 30 november 2005 18:06 schreef Burner2000 het volgende:
Wat lopen hier ongelofelijk veel minderwaardigheidscomplexen rond.
![]()
Frysk bloed tsjoch op! wol nou ris brûze en siede,
En bounzje troch ús ieren om!
![]()
Inmiddels is het al veranderd in een ouderwets gezellig Friezen-onder-elkaar-topic.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:05 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
al weer een Fryslan bash topic
Fryslan Boppe!
![]()
kunnen jullie niet eens iets anders verzinnen??
Geen beter volk dan Friezen tochquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Inmiddels is het al veranderd in een ouderwets gezellig Friezen-onder-elkaar-topic.
Ik zag wel een eindhoven-topic in ONZ voorbij komen, waarom mag dat wel en een friesland-topic dan niet? (volgens mij was er ook een twente/enschede-iets...)quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Belachelijk dat er nog steeds geen slowchat voor Friezen mag komen, uit dit topic, en alle andere topics met de lettercombinatien 'Frysk', 'Fryslân'of alles wat met Fries begint, blijkt weer dat er behoefte aan is.
inperking van reeksen..quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:47 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Ik zag wel een eindhoven-topic in ONZ voorbij komen, waarom mag dat wel en een friesland-topic dan niet? (volgens mij was er ook een twente/enschede-iets...)
Dat is ook een topic van niks natuurlijkquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
inperking van reeksen..
het Stiens topic is ook al op slot
Stiens!
Mwoah, tijd voor een herkansing dan maarquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:56 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Dat is ook een topic van niks natuurlijk![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mwoah, tijd voor een herkansing dan maar
eerst even warmdraaien op kleine schaalquote:Op dinsdag 6 december 2005 20:01 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Maar dan een friesland (meer users) en fatsoenlijke op lijkt me
![]()
Rot dan op naar een eigen topic over jullie stink boeren. Maar kom niet als een stel nationalisten hier je stuk boeren land verheerlijken.quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Belachelijk dat er nog steeds geen slowchat voor Friezen mag komen, uit dit topic, en alle andere topics met de lettercombinatien 'Frysk', 'Fryslân'of alles wat met Fries begint, blijkt weer dat er behoefte aan is.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:03 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Rot dan op naar een eigen topic over jullie stink boeren. Maar kom niet als een stel nationalisten hier je stuk boeren land verheerlijken.
en tijdens het maken daarvan zag ik dat ik ruim genoeg foto's heb om de schoonheid van ons mooie provincie land te illustrerenquote:Op dinsdag 6 december 2005 20:09 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
relax we hebben al een stiens-topic nu
![]()
"Fryslân Boppe"quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:03 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Rot dan op naar een eigen topic over jullie stink boeren. Maar kom niet als een stel nationalisten hier je stuk boeren land verheerlijken.
Rot op man vieze kut boer. Ga mest zaaien ofzo.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en tijdens het maken daarvan zag ik dat ik ruim genoeg foto's heb om de schoonheid van ons mooie provincie land te illustrerenBos van Ypey
Belrikum
Waddenzee
Ameland
Vlieland
Harlingen
Het Bildt
Het Dockumer Lokaaltsje
Wat zit je dwars? Of kun je de drukte van het "westen" niet meer aan en reageer je dat af op de beter bedeelden?quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:17 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Rot op man vieze kut boer. Ga mest zaaien ofzo.
Of een keer naar de kapper. Onverzorgde pauper.
We hebben twee kappers in Stiensquote:Op dinsdag 6 december 2005 20:17 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
psst je loopt achter egbert haan --> re-style.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
We hebben twee kappers in StiensEgbert Haan en het Haarboetiekje
quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:33 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
psst je loopt achter egbert haan --> re-style.
Overgenomen door 1 van de kapsters
* Haushofer meldt zich ook maar weer esquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Inmiddels is het al veranderd in een ouderwets gezellig Friezen-onder-elkaar-topic.
Hey, ben jij vroeger iets te vaak door je vader misbruikt ofzo en ga je dat nu op Friezen afreageren? Da's niet zo netjes van jequote:Op dinsdag 6 december 2005 20:17 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Mja, het klaagbakige van dit topic komt niet helemaal uit de verf geloof ik.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nu je het zegt: Waar blijven de Fryske Euro's? Als apart land willen we ook een eigen Euro-kantje! Eigen postzegels hadden we alquote:Op woensdag 7 december 2005 20:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hey, ben jij vroeger iets te vaak door je vader misbruikt ofzo en ga je dat nu op Friezen afreageren? Da's niet zo netjes van je![]()
Friezen zijn tov, en Foppe achterop de euro natuurlijk.![]()
Kening Redbadquote:Op woensdag 7 december 2005 20:41 schreef Maethor het volgende:
Dan mag van mij Grutte Pier er wel op.
Je lult jezelf gewoon uit.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:17 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Beargumenteren, ik tel daarbij 6 lettergrepen. Ik vrees dat dat woord alleen al te hoog gegrepen is voor de TS. Of je kunt er streepjes tussenzetten, misschien dat hij het dan wel begrijpt.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:45 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Je lult jezelf gewoon uit.
Kom op zeg, als je wil zeiken, beargumenteer dan ook!
Ja, mar dat wie yn it Hollânsk, dat kinne wy dochs net leaze, leave jongequote:Op woensdag 7 december 2005 22:53 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik heb een aantal behoorlijke argumenten aangehaald voordat jullie zwijnen mijn topic kaapten.![]()
Voor iemand die LTS metaaltechniek volgt zijn het best goede argumenten.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:53 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik heb een aantal behoorlijke argumenten aangehaald voordat jullie zwijnen mijn topic kaapten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |