Misschien van gezicht, maar de kans is inderdaad vrij groot dat we elkaar niet kennenquote:Op maandag 5 december 2005 12:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik pas in 2004. Dan kennen we elkaar vast niet.
dat waren geen 10 namen lul!quote:Op zondag 4 december 2005 19:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Leeuwarden heeft 400 namen
Nederlands nu: Leeuwarden
Frysk nu: Ljouwert
LIwadders nu: Liwadden
Bildts nu: Lieuwt
Frans nu: Leuvarde
Nederlands vroeger: Lienward
dan dan nog zo'n 390 namen
Zelfs de naam van het dorpje Ee moet en zal in het fries anders, dus... Iequote:Op zondag 4 december 2005 19:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Leeuwarden heeft 400 namen
Nou poe, wat erg! Er zijn anders ook wel plaatsnamen die zowel in het Nederlands als Fries gelijk zijn. Dusquote:Op maandag 5 december 2005 13:05 schreef BdR het volgende:
[..]
Zelfs de naam van het dorpje Ee moet en zal in het fries anders, dus... Ie
[afbeelding]kolder..
Die heeft wel eens keihard "NEE!" in mijn gezicht geschreeuwd toen ik "nee" antwoordde op zijn vraag of ik wat geld voor hem hadquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh nee, toch niet die agressieveling met dat rossige haar he?
So what? Maakt dat die andere dubbelenamen minder raar ofzo..? Je zou toch vreemd opkijken als je langs de weg borden zou zien met "MAASTRICHT / MAASTRECH" of "ALMELO / AALMELOE" maar in friesland is dat wel "normaal" ?quote:Op maandag 5 december 2005 13:09 schreef Tristessa het volgende:
Nou poe, wat erg! Er zijn anders ook wel plaatsnamen die zowel in het Nederlands als Fries gelijk zijn. Dus.
Ik snap het probleem niet. De Nederlandse plaatsnaam staat altijd bovenaan, dus je weet sowieso wel in welke plaats je bent. Blijkbaar is het wettelijk toegestaan hier dat de Friese plaatsnaam eronder mag staan, indien bestaand. Het zal mij aan mijn reet roesten als ik opeens langs de weg een bordje zou zien met Maastricht / Maastrech. Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden. Ben je jaloers of zoquote:Op maandag 5 december 2005 13:21 schreef BdR het volgende:
[..]
So what? Maakt dat die andere dubbelenamen minder raar ofzo..? Je zou toch vreemd opkijken als je langs de weg borden zou zien met "MAASTRICHT / MAASTRECH" of "ALMELO / AALMELOE" maar in friesland is dat wel "normaal" ?
quote:Op maandag 5 december 2005 11:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal kutdorpen idd. Daar wil ik dood nog niet gevonden worden.
waldpykjesquote:Op zondag 4 december 2005 17:17 schreef LSS het volgende:
[..]
Niet in Tytsjerk, dat is gewoon een forenzendorp vlak bij Leeuwarden (het klinkt onwijs boers, maar dat is het dus niet echt) , die echt fanatieke FNP-idioten vind je eerder in de Walden of in de Westerein ofzo. Zwaagwesteinde, Kollum, Buitenpost, Anjum, dat zijn voorbeelden van "friese bolwerken".
Als er iets makkelijk in de fik is te steken is het wel anna's krotquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En nu niet in de fik stekengeen zin om in Stiens naar de snackbar (Anna's patat
)
is geen feit, maar een meningquote:Op maandag 5 december 2005 15:36 schreef the_jestert het volgende:
fries is geen taal, maar een chronische keelontsteking
![]()
Dus..quote:Op maandag 5 december 2005 15:36 schreef the_jestert het volgende:
![]()
Haha, zo noemen wij ze ook altijd. Als je de walden in gaat zie je bij iedereen handel in de tuin staan. Vaak zijn het wel dikke oplichters, check maar eens auto's op MP in friesland, allemaal surhuisterveen, zwaagwesteinde enz.quote:
En veel gemeenten stata alleen de Friese naam er nog op, en in Het Bildt staat de Friese naam er juist niet op, maar wel de Nederlandse en de Bildtse. En in Leeuwarderadeel staat het alleen in het Nederlandsquote:Op maandag 5 december 2005 13:26 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ik snap het probleem niet. De Nederlandse plaatsnaam staat altijd bovenaan, dus je weet sowieso wel in welke plaats je bent. Blijkbaar is het wettelijk toegestaan hier dat de Friese plaatsnaam eronder mag staan, indien bestaand. Het zal mij aan mijn reet roesten als ik opeens langs de weg een bordje zou zien met Maastricht / Maastrech. Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden. Ben je jaloers of zo.
ach, bijna weer oud en nieuw, misschien verdwaald er weer een vuurpijl van de molenaarquote:Op maandag 5 december 2005 15:34 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
waldpykjes![]()
[..]
Als er iets makkelijk in de fik is te steken is het wel anna's krot
I know ik woon toevallig ook in dit prachtige dorpquote:Op maandag 5 december 2005 18:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ach, bijna weer oud en nieuw, misschien verdwaald er weer een vuurpijl van de molenaar
(Anna's keet stata onder de molen, die in 1992 is afgebrand met oud en nieuw toen de molenaar een vuurpijl in zn molen schoot per ongeluk)
Ik heb je foto even bekeken en ik herken je niet zo snelquote:Op maandag 5 december 2005 18:58 schreef Alexxxxx het volgende:
hey, leuk een (oud-)dorpsgenoot![]()
ken ik je blaaatkipje?
Gelukkig ben jij niet degene die dat bepaalt.quote:Op maandag 5 december 2005 15:36 schreef the_jestert het volgende:
![]()
Wie zijn dat dan?quote:Op maandag 5 december 2005 18:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Overtreffende trap van Wâldpyken: Harekieten
Harkema, gemengde gevoelens. Weening komt er wel vandaan, maar daarnaast ook jouw ex-collegaquote:
en dan zeggen dat dit hendiger te lezen is dan limburgsquote:Op woensdag 30 november 2005 18:06 schreef Burner2000 het volgende:
Wat lopen hier ongelofelijk veel minderwaardigheidscomplexen rond.
![]()
Frysk bloed tsjoch op! wol nou ris brûze en siede,
En bounzje troch ús ieren om!
![]()
Inmiddels is het al veranderd in een ouderwets gezellig Friezen-onder-elkaar-topic.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:05 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
al weer een Fryslan bash topic
Fryslan Boppe!
![]()
kunnen jullie niet eens iets anders verzinnen??
Geen beter volk dan Friezen tochquote:Op dinsdag 6 december 2005 15:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Inmiddels is het al veranderd in een ouderwets gezellig Friezen-onder-elkaar-topic.
Ik zag wel een eindhoven-topic in ONZ voorbij komen, waarom mag dat wel en een friesland-topic dan niet? (volgens mij was er ook een twente/enschede-iets...)quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Belachelijk dat er nog steeds geen slowchat voor Friezen mag komen, uit dit topic, en alle andere topics met de lettercombinatien 'Frysk', 'Fryslân'of alles wat met Fries begint, blijkt weer dat er behoefte aan is.
inperking van reeksen..quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:47 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Ik zag wel een eindhoven-topic in ONZ voorbij komen, waarom mag dat wel en een friesland-topic dan niet? (volgens mij was er ook een twente/enschede-iets...)
Dat is ook een topic van niks natuurlijkquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
inperking van reeksen..
het Stiens topic is ook al op slot
Stiens!
Mwoah, tijd voor een herkansing dan maarquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:56 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Dat is ook een topic van niks natuurlijk![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mwoah, tijd voor een herkansing dan maar
eerst even warmdraaien op kleine schaalquote:Op dinsdag 6 december 2005 20:01 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Maar dan een friesland (meer users) en fatsoenlijke op lijkt me
![]()
Rot dan op naar een eigen topic over jullie stink boeren. Maar kom niet als een stel nationalisten hier je stuk boeren land verheerlijken.quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Belachelijk dat er nog steeds geen slowchat voor Friezen mag komen, uit dit topic, en alle andere topics met de lettercombinatien 'Frysk', 'Fryslân'of alles wat met Fries begint, blijkt weer dat er behoefte aan is.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:03 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Rot dan op naar een eigen topic over jullie stink boeren. Maar kom niet als een stel nationalisten hier je stuk boeren land verheerlijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |