Oh nee, toch niet die agressieveling met dat rossige haar he?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik lijk enigzins op een van de Ripe verkopers die je wel eenns bij het station ziet
nee, een die er helemaal niet zo zwerverig uit ziet.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh nee, toch niet die agressieveling met dat rossige haar he?
Oh, ik weet geloof ik wel wie je bedoelt.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
nee, een die er helemaal niet zo zwerverig uit ziet.
begin 20, lang blond haar, en soms scheert ie zich. (net als ik allemaal dus)
Die op Kurt Cobain lijkt en met grote stappen loopt? Heet Jeroen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee, een die er helemaal niet zo zwerverig uit ziet.
begin 20, lang blond haar, en soms scheert ie zich. (net als ik allemaal dus)
ja diequote:Op vrijdag 2 december 2005 22:30 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Die op Kurt Cobain lijkt en met grote stappen loopt? Heet Jeroen.
Die met dat hele slechte gebit?quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:31 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En we hebben Robert nog. Die is ook rond de 30 en verkoopt de Riepe altijd bij 't Naauw/st.Jacobsstraat.
Die magere met dat bruine langere haar en dat haastige loopje. Z'n gebit wordt met de dag slechter ja. Het overigens een byzonder aardige kerel.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die met dat hele slechte gebit?
Ik kom zeer regelmatig in de st. Jacobsstraat. Heb m'n bijbaantje daar namelijk.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
St Jacobsstraat, waar ik altijd in de etalage sta te gluren bij de treinenpassage. De boekenwinkel in de zijstraat is ook een aanrader, de A-Ha
Komt idd wel sympathiek over.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:36 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Die magere met dat bruine langere haar en dat haastige loopje. Z'n gebit wordt met de dag slechter ja. Het overigens een byzonder aardige kerel.
Hij "kent" me ook wel en herkent me altijd. Hij is dus ook vrij scherp voor een zwerver.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Komt idd wel sympathiek over.
Dat heb ik wel vaker... Maar echt medelijden kan ik toch niet hebben hoor. Ik zie dat toch als een keus...quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hij "kent" me ook wel en herkent me altijd. Hij is dus ook vrij scherp voor een zwerver.
Zonde van die vent. Doodzonde.
Ik luister altijd wel graag naar onze enige echte eigen Fryske troubadour.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:41 schreef Alexxxxx het volgende:
luisteren jullie ook veel Fryske muziek, of sta ik daar dan wel weer alleen in?
Piterquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik luister altijd wel graag naar onze enige echte eigen Fryske troubadour.
en dat al 25 jaarquote:
Ik ook. In welk jaar heb je examen gedaan dan?quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:54 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Dockinga College, havo/vwo. Hoezo?.
Hij is inderdaad goed, ik heb hem nog op een cd staan (Onderhonden - Subwoefers en dan het nummer Dronken). Ik vind hem goed.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Remon de JOng is ook erg goed hoorDie gaat binnen anderhalf jaar landleijk doorbreken
Ik ben eens bij een optreden van hem geweest, in mijn woonplaats. Een vriend van me was toen bezig met de lijst van 'De 100 Ferneamste Frysen' waarbij Piter Wilkens ook in de top 10 voorkwam. Wij even met hem praten en hij bood meteen aan om, zonder vergoeding, de muziek bij de uitrijking van die prijs te verzorgen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik was eens bij een radio-uitzending op Radio Hattem in hun Fries uurtje (jaja) waar Piter Wilkens de gast was, samen met m'n zus en zwager als enige 'gasten'. Echt een leuke man!
ik niet, maar wil ik welquote:
ah vandaar steeds die top5's op de radio? wanneer is dat precies dan?quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Binnenkort weer de Fryske top 100, dat is wel leuk.
Daarvoor zijn inderdaad nu al die top 5's te horen, de top 100 is op âldjiersdei, oftewel 31 december.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:24 schreef Piepje het volgende:
[..]
ah vandaar steeds die top5's op de radio? wanneer is dat precies dan?
Dat weet ik wel zeker, want ik weet wie er achter dat Heidense complot zaten (wat pas op werd gestart NA die domme opmerking van onze schaatsheld Eelke Lokquote:Op zondag 4 december 2005 08:05 schreef Sandraugiga het volgende:
Oh jaaaa! Die ferneamste Frysken verkiezing was leuk!
Als Elco Lok niet had gezegt dat het feit dat Kening Redbad in de voorlopige top 10 stond een "Heidens complot" was, was Redbad misschien wel nooit op nummer 1 terecht gekomen.
Klopt, klopt, klopt.quote:Op zondag 4 december 2005 12:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar ach, ik had begrepene dat de organistatie dan wel niet blij was met de fraude, maar wel met de uitslag.
Misschien is het omdat ik Fries ben hoor, maar ik snap het gebruik van het woord respectievelijk hier niet helemaalquote:Op zondag 4 december 2005 16:56 schreef Public Enemy het volgende:
Ik ben respectievelijk 1 keer in Leeuwarden geweest, en kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zoveel inteeltkoppen bij elkaar heb gezien. Mijn oplossing voor het friese probleem: enkele strategische dijkdoorbraken
Niet in Tytsjerk, dat is gewoon een forenzendorp vlak bij Leeuwarden (het klinkt onwijs boers, maar dat is het dus niet echt) , die echt fanatieke FNP-idioten vind je eerder in de Walden of in de Westerein ofzo. Zwaagwesteinde, Kollum, Buitenpost, Anjum, dat zijn voorbeelden van "friese bolwerken".quote:Op donderdag 1 december 2005 17:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is echt zulke grote onzin.Even fyi, de meeste Friezen hebben net zo'n hekel aan de Fryske Nasjonale Party als de gemiddelde Hollander.
De zogenaamde barriere tussen Friesland en de rest van Nederland wordt vooral zo gevoeld door de rest van Nederland. Ik ken persoonlijk helemaal niemand die van Friesland een onafhankelijke staat wil maken. Er zijn ongetwijfeld wat achterlijke mongolen in Tytsjerk of een ander gehucht die dat graag willen, maar ze zijn wel enorm in de minderheid.
Ik woon in Friesland, dus. Maar dat was wrs. al duidelijk.
Dan heb je niet goed gekeken,want ik heb in Friesland toch wel de mooiste vrouwen zien lopen.Vrouwen die echt mooi zijn en niet denken dat ze mooi zijn zoals die arrogante plamuurbekken in de Randstad.En dat was zowel in Leeuwarden ,Berlikum als op Terschelling.quote:Op zondag 4 december 2005 16:56 schreef Public Enemy het volgende:
Ik ben respectievelijk 1 keer in Leeuwarden geweest, en kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zoveel inteeltkoppen bij elkaar heb gezien. Mijn oplossing voor het friese probleem: enkele strategische dijkdoorbraken
Leeuwarden heeft 400 namenquote:Op zondag 4 december 2005 17:33 schreef RealZeus het volgende:
@Alexxx: Het is toch Ljouwert???
Dat is vast iets wat wij Friese inteeltkoppen nooit zullen begrijpen.quote:Op zondag 4 december 2005 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Misschien is het omdat ik Fries ben hoor, maar ik snap het gebruik van het woord respectievelijk hier niet helemaal![]()
2002.quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ook. In welk jaar heb je examen gedaan dan?
Dat zijn helemaal kutdorpen idd. Daar wil ik dood nog niet gevonden worden.quote:Op zondag 4 december 2005 17:17 schreef LSS het volgende:
Niet in Tytsjerk, dat is gewoon een forenzendorp vlak bij Leeuwarden (het klinkt onwijs boers, maar dat is het dus niet echt) , die echt fanatieke FNP-idioten vind je eerder in de Walden of in de Westerein ofzo. Zwaagwesteinde, Kollum, Buitenpost, Anjum, dat zijn voorbeelden van "friese bolwerken".
Ik pas in 2004. Dan kennen we elkaar vast nietquote:
Misschien van gezicht, maar de kans is inderdaad vrij groot dat we elkaar niet kennenquote:Op maandag 5 december 2005 12:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik pas in 2004. Dan kennen we elkaar vast niet.
dat waren geen 10 namen lul!quote:Op zondag 4 december 2005 19:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Leeuwarden heeft 400 namen
Nederlands nu: Leeuwarden
Frysk nu: Ljouwert
LIwadders nu: Liwadden
Bildts nu: Lieuwt
Frans nu: Leuvarde
Nederlands vroeger: Lienward
dan dan nog zo'n 390 namen
Zelfs de naam van het dorpje Ee moet en zal in het fries anders, dus... Iequote:Op zondag 4 december 2005 19:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Leeuwarden heeft 400 namen
Nou poe, wat erg! Er zijn anders ook wel plaatsnamen die zowel in het Nederlands als Fries gelijk zijn. Dusquote:Op maandag 5 december 2005 13:05 schreef BdR het volgende:
[..]
Zelfs de naam van het dorpje Ee moet en zal in het fries anders, dus... Ie
[afbeelding]kolder..
Die heeft wel eens keihard "NEE!" in mijn gezicht geschreeuwd toen ik "nee" antwoordde op zijn vraag of ik wat geld voor hem hadquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oh nee, toch niet die agressieveling met dat rossige haar he?
So what? Maakt dat die andere dubbelenamen minder raar ofzo..? Je zou toch vreemd opkijken als je langs de weg borden zou zien met "MAASTRICHT / MAASTRECH" of "ALMELO / AALMELOE" maar in friesland is dat wel "normaal" ?quote:Op maandag 5 december 2005 13:09 schreef Tristessa het volgende:
Nou poe, wat erg! Er zijn anders ook wel plaatsnamen die zowel in het Nederlands als Fries gelijk zijn. Dus.
Ik snap het probleem niet. De Nederlandse plaatsnaam staat altijd bovenaan, dus je weet sowieso wel in welke plaats je bent. Blijkbaar is het wettelijk toegestaan hier dat de Friese plaatsnaam eronder mag staan, indien bestaand. Het zal mij aan mijn reet roesten als ik opeens langs de weg een bordje zou zien met Maastricht / Maastrech. Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden. Ben je jaloers of zoquote:Op maandag 5 december 2005 13:21 schreef BdR het volgende:
[..]
So what? Maakt dat die andere dubbelenamen minder raar ofzo..? Je zou toch vreemd opkijken als je langs de weg borden zou zien met "MAASTRICHT / MAASTRECH" of "ALMELO / AALMELOE" maar in friesland is dat wel "normaal" ?
quote:Op maandag 5 december 2005 11:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat zijn helemaal kutdorpen idd. Daar wil ik dood nog niet gevonden worden.
waldpykjesquote:Op zondag 4 december 2005 17:17 schreef LSS het volgende:
[..]
Niet in Tytsjerk, dat is gewoon een forenzendorp vlak bij Leeuwarden (het klinkt onwijs boers, maar dat is het dus niet echt) , die echt fanatieke FNP-idioten vind je eerder in de Walden of in de Westerein ofzo. Zwaagwesteinde, Kollum, Buitenpost, Anjum, dat zijn voorbeelden van "friese bolwerken".
Als er iets makkelijk in de fik is te steken is het wel anna's krotquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En nu niet in de fik stekengeen zin om in Stiens naar de snackbar (Anna's patat
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |