quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:26 schreef mcDavid het volgende:wordt lid van de SPOF!!
"Stichting Prikkeldraad Om Friesland" (SPOF)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HendrikJan de Tuinman, die schoffelt wat an!
Klopt. En Gelderland heeft er ook behoorlijk veel.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Er zijn ook relatief veel heidenen in Fryslân. Is mijn ervaring als ik zo een beetje op Heidense fora rondkijk
wat een onzin!quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:35 schreef Maethor het volgende:
Dat Fries onverstaanbaar is, is onzin. Een Fries is beter verstaanbaar dan een Limburger.
Zijn er dan nog mensen die serieus Wodan of Freya ofzo aanbiddenquote:Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Klopt. En Gelderland heeft er ook behoorlijk veel.
Top 3 is volgens mij ongeveer Friesland, Gelderland, Overijssel (en dan met name Twente).
nooit van gehoord....quote:Op woensdag 30 november 2005 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Hahahahaha van die Friezen die denken dat ze vikingen zijn. Ik zal jullie uit de droom helpen: VIKINGEN KONDEN ZUIPEN en een fokking Fries valt al om als ie bier ruikt.
Het hele achterlijke stijve Friese volk heeft als icoon en rolmodel Piet Paulusma dus dat zegt al genoeg. En dan al die mongoloide namen.. Fokke, Foeke, Rape, Wamme, Ulle... wat een kutvolk zeg.![]()
![]()
Stugge Amerikanen zijn het makkelijkst.quote:Op donderdag 1 december 2005 00:22 schreef polini het volgende:
[..]
nooit van gehoord....
sik die by de muorre optakelje![]()
En wat zeg je van Polle, Geurt en Jeroen?quote:
Kom regelmatig in Friesland en dat bevalt goed.quote:Op donderdag 1 december 2005 01:43 schreef X_X het volgende:
Mensen die zeiken over Fryslân zijn gewoon jaloers,
jaloers op de schone lucht die wij hier nog hebben
de ongerepte natuur tot zover je ogen kunnen zien
Van jonge leu en oale groondquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Van jonge leu en oale groond!
Herman Finkers
Oh dit was een Friesland bash topic, geen Twente-verheerlijktopic![]()
Oh als we zo gaan beginnen kunnen we ook wel Gelre weer in eren gaan herstellen, Gelre heerste ook ooit over delen van Frieslandquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Hah! Waren we maar een zelfstandige staat! Dan veroveren we de rest van Nederland weer terug, inclusief België en Denemarken. Ooit strekte Friesland zover, totdat die smerige Franken ons terugdrongen! We branden dan gelijk al die Kerken en Moskeeën plat! We dringen al dat paupergeloof terug en we worden weer allemaal heiden, zoals Redbad. De natuur is dan weer heilig. En worden weer Joelfeesten gehouden, en Wodan en Donar worden weer vereerd!![]()
Inderdaad. Ik word er wel een beetje ziek van. Je hoort het sowieso al vaak gewoon in je dagelijks leven, en dan ook nog eens op fok.... Neen, dank u.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:35 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Weer een Friesland bash topic.
Moderators grijpen ook nooit in![]()
Maar ja, boeie:
Een hollander zegt meer dan ie weet, een fries weet meer dan ie zegt.
![]()
Jazeker zijn ze er nog.quote:Op woensdag 30 november 2005 23:42 schreef Beach het volgende:
[..]
Zijn er dan nog mensen die serieus Wodan of Freya ofzo aanbidden![]()
alleen jeroen maar dat is niks niet fries...quote:Op donderdag 1 december 2005 00:43 schreef vbmot het volgende:
[..]
En wat zeg je van Polle, Geurt en Jeroen?
Neuh, ik niet. Alhoewel ik het wel zeer interessant vind, de Heidense goden zitten namelijk wel diep geworteld in o.a. Friesland. Binnenkort weer Sinterklaas, Christelijk feest ter ering van St Nicolaas. Maar rara waar de Sint zijn uiterlijk van heeft? Juist, Wodan/Odin/Wêda. Even een rijtje maken:quote:Op woensdag 30 november 2005 23:42 schreef Beach het volgende:
[..]
Zijn er dan nog mensen die serieus Wodan of Freya ofzo aanbidden![]()
Mjawelquote:Op donderdag 1 december 2005 17:37 schreef Beach het volgende:
Bedankt voor je verhaalmaar een gedeelte wist ik al.
Maar er zijn dus geen oudjes meer die 's nachts om hun eik ofzo dansen![]()
Haha inderdaad. Sunderklasen, is ook een imitatie van de Wilde Jacht. In Drenthe hebben ze het Ossenhoorn blazen, of Midwinterhoornblazen. Ook een oud Tafereel, een ode aan de Wilde Jacht. En als het stormt in Overijssel, dan roept men dat sinterklaas onderweg is met zijn pieten. In ieder geval iets in die richting.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:39 schreef Alexxxxx het volgende:
En dan hebben we het nog niet eens over Sunderklaas, wat op Ameland nog gevierd word...
Ja, op Ameland gebeuren nog ECHTE vruchtbaarheidsrituelen, compleet met ontmaagdingen
Zeker niet meer in de prov. Utrecht (ookal waren er toen hier ook friezen)quote:
Geen idee, daar ben ik niet bekend. Als je oprecht geïnteresseerd bent zou je het even na kunnen varagen op het forum van Nederlands Heidendomquote:Op donderdag 1 december 2005 17:49 schreef Beach het volgende:
[..]
Zeker niet meer in de prov. Utrecht (ookal waren er toen hier ook friezen)
Ok..eh..platbranden dan maar?quote:Op woensdag 30 november 2005 16:53 schreef Faceoff het volgende:
om nog maar te zwijgen over domme hollanders die denken dat land kan drijven...
echt serieus, dat afsteken en afdrijven verhaal is zooooooooo afgezaagd!
Heb je west-nederland wel eens bekekenquote:Op donderdag 1 december 2005 17:53 schreef Dr.Death het volgende:
[..]
Ok..eh..platbranden dan maar?
Hoewel..het is al zo plat als wat..lelijk kutland.
Maar het valt te proberen
onmogelijk, daar staan er altijd betonnen gedrochten in je blikveldquote:Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Heb je west-nederland wel eens bekeken![]()
Dat is echt zulke grote onzin.quote:Op donderdag 1 december 2005 02:34 schreef Clairvaux het volgende:
Kom regelmatig in Friesland en dat bevalt goed.
Mooie provincie en aardige mensen.
Waar ik wel mijn vraagtekens bij zet is het gevaar(zou kunnen) dat er binnen
de grenzen van Nederland nu vrijwillig/moedwillig een Vlaanderen/Wallonie situatie aan
het ontstaan is.
Nu is het allemaal nog leuk en aardig maar waar wordt de grens getrokken?
Ah, de presidentiele secretaresse is gearriveerdquote:Op donderdag 1 december 2005 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo'n topic is in ieder geval heel gemakkelijk om voor de toekomst te bepalen wie van de Fok!kers je wel en niet mag!
Uiteraard!quote:Op donderdag 1 december 2005 18:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ah, de presidentiele secretaresse is gearriveerdHou je de notulen van dit topic bij?
Moah, Friesland onafhankelijk, eigen regering en grenzen.... Klinkt lang zo slecht nog niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 17:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is echt zulke grote onzin.Even fyi, de meeste Friezen hebben net zo'n hekel aan de Fryske Nasjonale Party als de gemiddelde Hollander.
De zogenaamde barriere tussen Friesland en de rest van Nederland wordt vooral zo gevoeld door de rest van Nederland. Ik ken persoonlijk helemaal niemand die van Friesland een onafhankelijke staat wil maken. Er zijn ongetwijfeld wat achterlijke mongolen in Tytsjerk of een ander gehucht die dat graag willen, maar ze zijn wel enorm in de minderheid.
Ik woon in Friesland, dus. Maar dat was wrs. al duidelijk.
Ja: onder water zetten die handelquote:Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Heb je west-nederland wel eens bekeken![]()
'Fryslân boppe, Grinslân/Hollân/... in 'e groppe.'quote:Op donderdag 1 december 2005 18:39 schreef WesHell het volgende:
Fryslan Boppe!!!!
En de rest leit ien de kroppe ofsa
quote:Op donderdag 1 december 2005 21:49 schreef KaheemSaid het volgende:
Fryslân 500 jier, wat is dat foar flauwekul.
Nee, al 500 jier binne wy hjir de lul.
Sa lang besette de Hollanders ús al.
Ja, wy sitte by de tsiiskoppen yn'e fal.
En dy nep-Friezen, dy't dit allegearre fiere.
Dy sille wy siede en yn'e kop om riere.
Dus oprjochte Friezen, stek oan dy lont.
Want de echte Friezen, dy skoppe kont!
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Lit ús Fryslân net weirotte!
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Hollân yn'e groppe!!
Dus stek dy Fryske flagge yn top.
En sla dy Hollanders foar de kop.
En mei al dy nep-Fryske miten.
Der hie Grutte Pier wol rie mei witten.
No kylhelje en rap dy hap.
Oars ferdwynt ´s Fryslân fan'e map.
In echte Fries dy is net braaf.
Dy's noch leaver dea as slaaf!
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Lit dy net ûnder de bealch skoppe!
Dy ferrieders dy't gjin Frysk mear prate wolle.
Dy krije hjoed as moarn in bile yn'e holle.
Harren bern moatte fan hun ABN prate.
Nee, sokke Friezen kinst allinne mar hate.
Fries, werje dy ezels by de grins.
Want in Hollander is in beast, dat is gjin mins.
Dus Fries, fjil dy oprjocht en frij.
En sjong út folle boarst mei my mei:
Fryslân boppe, Fryslân boppe! Fries, lit net mei dy spotte!
quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:42 schreef the900 het volgende:
Friesland is erg nuttig.
1) Waar moeten we anders al die debielen laten wonen?
2) Roggebrood, suikerbrood, Sonnema Beerenburg, en nog meer lekkere friesche producten.
3) Waar moeten we anders al die koeien laten? In de randstad zeker?
4) Als je kleren uit de mode raken verkoop je ze voor veel geld in Friesland want daar is diezelfde mode pas net aangeslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |