abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32676860
Ik heb het helemaal gehad met dat achterlijke Friesland. Films uitbrengen in hun boeren taal waar geen hond wat van snapt, dat achterlijke pauper volkslied wat je bij elke aangelegenheid hoort pingelen incl hun eigen kut vlag die bij elke gelegenheid word gehezen. Wordt aub een zelfstandige staat, want NL heeft geen hol aan jullie! Het enige wat jullie produceren is mest en melk.
Ga aub een eigen staatje oprichten met Foppe d. H, uber boer als president.

En laat ik mijn mond maar houden over die zwaar vertyfde ''sporten'' die ze daar uitvoeren.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_32677014
wordt lid van de SPOF!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_32677237
Ah! Het is weer tijd voor een Fryslân-is-kut-topic.
* Tristessa gaat er weer voor zitten .
pi_32677289
Hah! Waren we maar een zelfstandige staat! Dan veroveren we de rest van Nederland weer terug, inclusief België en Denemarken. Ooit strekte Friesland zover, totdat die smerige Franken ons terugdrongen! We branden dan gelijk al die Kerken en Moskeeën plat! We dringen al dat paupergeloof terug en we worden weer allemaal heiden, zoals Redbad. De natuur is dan weer heilig. En worden weer Joelfeesten gehouden, en Wodan en Donar worden weer vereerd!
pi_32677317
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:37 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Hah! Waren we maar een zelfstandige staat! Dan veroveren we de rest van Nederland weer terug, inclusief België en Denemarken. Ooit strekte Friesland zover, totdat die smerige Franken ons terugdrongen! We branden dan gelijk al die Kerken en Moskeeën plat! We dringen al dat paupergeloof terug en we worden weer allemaal heiden, zoals Redbad. De natuur is dan weer heilig. En worden weer Joelfeesten gehouiden, en Wodan en Donar worden weer vereerd!
jullie hebben bonavatius vermoord, sterf klootzak!
the best is yet to come undone
pi_32677328
quote:
Hah! Waren we maar een zelfstandige staat! Dan veroveren we de rest van Nederland weer terug, inclusief België en Denemarken. Ooit strekte Friesland zover, totdat die smerige Franken ons terugdrongen! We branden dan gelijk al die Kerken en Moskeeën plat! We dringen al dat paupergeloof terug en we worden weer allemaal heiden, zoals Redbad. De natuur is dan weer heilig. En worden weer Joelfeesten gehouden, en Wodan en Donar worden weer vereerd!
Dat klinkt echt zo slecht nog niet .
pi_32677337
quote:
Wodan en Donar worden weer vereerd!
Wodan wordt al vereerd.

Hoi Tristessa overigens.
I intend to live forever, or die trying.
pi_32677373
Ik ben er voor om Friesland af te meren, richting Groenland. Daar passen ze beter bij, en dan zijn wij van het probleem af.
pi_32677374
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:39 schreef dwerg het volgende:

[..]
Hoi Tristessa overigens.
Dwerg . Hoe gaat het met jou?
pi_32677398
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:39 schreef jeloo het volgende:

[..]

Hah dat zal hem leren! De heilige Eikvelden van Donar een beetje omkappen, die smeerlap!
pi_32677405
quote:

[..]

Wie is dat?
pi_32677424
Friesland is erg nuttig.
1) Waar moeten we anders al die debielen laten wonen?
2) Roggebrood, suikerbrood, Sonnema Beerenburg, en nog meer lekkere friesche producten.
3) Waar moeten we anders al die koeien laten? In de randstad zeker?
4) Als je kleren uit de mode raken verkoop je ze voor veel geld in Friesland want daar is diezelfde mode pas net aangeslagen.
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_32677449
Een smeerlap die Friesland een beetje probeerde te bekeren, en het is hem nog deels gelukt ook! Maar er werd wraak genomen, bij Dokkum werd ie afgeslacht door heidenen! Hah!
pi_32677470
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:43 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Een smeerlap die Friesland een beetje probeerde te bekeren, en het is hem nog deels gelukt ook! Maar er werd wraak genomen, bij Dokkum werd ie afgeslacht door heidenen! Hah!
Dokkum. Bolwerken, Beerenburg fabriek, stinkende kanker nazi's. Die Dokkum?
baggeraccount, slotje!
pi_32677511
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:44 schreef the900 het volgende:

[..]

Ik ben geboren en getogen in Dokkum .
pi_32677539
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:41 schreef Tristessa het volgende:
Dwerg . Hoe gaat het met jou?
Surviving.
I intend to live forever, or die trying.
pi_32677541
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:45 schreef Tristessa het volgende:

[..]

En je bent 20. Dan ken je mn neef vast wel.
Of niet
Maar toch wel want iedereen in Dokkum kent elkaar. Kutdorp.
baggeraccount, slotje!
pi_32677562
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:44 schreef the900 het volgende:

[..]

pi_32677629
Friesland is een dood stukkie land.
D'r is daar geen hol te doen.
pi_32677649
quote:
Ja jullie wel, met alle 50.000 boeren die er wonen zeker.
pi_32677690
Hier gaan we weer. .
pi_32677783
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:51 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ja wij, afstammelingen van Inguz, het leger van Wodan! We laten ons de razernij in blazen en vechten door tot de dood! Onze woede zal doorgaan totdat Walhalla ons thuis wordt!
pi_32677891
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:55 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Ja wij, het leger van Wodan! We laten ons de razernij in blazen en vechten door tot de dood! Onze woede zal doorgaan totdat Walhalla ons thuis wordt!
Ik zie het al helemaal voor me. Stink boeren in overallen op hun Skutsje ten aanval.
De 2e linie bestaat uit die achterlijke slootjesspringers(fierlejeppers ofzo)
pi_32677996
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:51 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Jullie dan, met die twee miljoen Moslims.

Hè leuk, een Fryslân-bash-topic. Even lekker ongenuanceerd doen.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_32678058
Het gaat er ook niet om wie wat wint, het gaat erom dat jullie mogen afdrijven naar Scandinavie.
pi_32678160
Fryslân BOPPE!!!

Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:11:03 #27
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32678179
Och, kan me er niet aan storen eigenlijk.
De Friezen mogen trots zijn, ze hebben Bonifatius afgemaakt , de klootzak.
Guanine en Cytosine! *O*
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:12:03 #28
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_32678201
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik ben er voor om Friesland af te meren, richting Groenland. Daar passen ze beter bij, en dan zijn wij van het probleem af.
Afmeren is vastleggen, niet wegvaren...
lege ton
pi_32678297
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:59 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ik zie het al helemaal voor me. Stink boeren in overallen op hun Skutsje ten aanval.
De 2e linie bestaat uit die achterlijke slootjesspringers(fierlejeppers ofzo)
Je woont in Urecht zie ik, mooi pikken we dat eerst in. Het werd ons al een keer afgenomen door de Romeinen. Wat hebben jullie er een zooitje gemaakt daar, een broeinest van kerken, moskeeën en buitenlanders!
pi_32678340
en nu hebben ze ook nog een eigen soap
pi_32678359
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:16 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Je woont in Urecht zie ik, mooi pikken we dat eerst in. Het werd ons al een keer afgenomen door de Romeinen. Wat hebben jullie er een zooitje gemaakt daar, een broeinest van kerken, moskeeën en buitenlanders!
Je doet maar. Jullie zijn toch allemaal van dat inteelt gajes die niet zonder de kerkklok van hun pauperdorp kunnen.
pi_32678465
Mja die kerken zijn hier wel een doorn in het oog! Geen heilige cirkels gewijdt aan Wodan, Tiwaz of Donar meer te bekennen
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:23:07 #33
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32678476
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:16 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]en buitenlanders!
Wat is er mis met buitenlanders?
quote:
mooi pikken we dat eerst in
Waarom eigenlijk? Friesland is ook Nederland, dus hoezo pikken 'jullie' dat in? Ik bedoel, dan zouden wij Tukkers ook wel Noord-Brabant gaan invallen omdat wij van een andere streek zijn.
Als Nederlanders Nederland gaan aanvallen, krijg je dan ook geen rotzooitje?

Voor de rest ben ik het wel met je eens overigens.

[edit] Niet helemaal. Kerken en moskeeën platbranden vind ik ook niet echt nodig. Dat draai je toch niet meer terug. Oh en de Wanen en Asen worden al vereerd.
Guanine en Cytosine! *O*
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:24:14 #34
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32678503
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:17 schreef het_fokschaap het volgende:
en nu hebben ze ook nog een eigen soap
Wij ook.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_32678520
Fryslan denkt dat ze al een eigen landje zijn(zie vlag, volkslied etc) van mij mogen ze. Laat ze maar optyfen achterlijk volk
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:25:35 #36
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_32678539
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:19 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik heb het helemaal gehad met dat achterlijke Friesland. Films uitbrengen in hun boeren taal waar geen hond wat van snapt, dat achterlijke pauper volkslied wat je bij elke aangelegenheid hoort pingelen incl hun eigen kut vlag die bij elke gelegenheid word gehezen. Wordt aub een zelfstandige staat, want NL heeft geen hol aan jullie! Het enige wat jullie produceren is mest en melk.
Ga aub een eigen staatje oprichten met Foppe d. H, uber boer als president.

En laat ik mijn mond maar houden over die zwaar vertyfde ''sporten'' die ze daar uitvoeren.
an de grens los steken en van de kant duuwen. daaaaaaaaag friesland
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:26:49 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32678570
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:45 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Mijn vader is geboren en getogen in Dokkum .
Mijn opa en oma wonen er nog en ik kom er iedere 2 maanden ongeveer
Dokkum
Friesland
Maar verder ben ik een rasechte Tukker
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:27:55 #38
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32678599
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:24 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Wij ook.
Van jonge leu en oale groond!
Herman Finkers

Oh dit was een Friesland bash topic, geen Twente-verheerlijktopic
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 19:29:00 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_32678625
Grappig, alle andere NL'se provincies hebben ook een eigen vlag en een eigen volkslied en eigen klederdrachten en eigen talen/dialecten. Heel Nederland maar in 12 stukken hakken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:30:04 #40
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32678652
2cv
Guanine en Cytosine! *O*
pi_32678703
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:23 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Wat is er mis met buitenlanders?
[..]

Waarom eigenlijk? Friesland is ook Nederland, dus hoezo pikken 'jullie' dat in? Ik bedoel, dan zouden wij Tukkers ook wel Noord-Brabant gaan invallen omdat wij van een andere streek zijn.
Als Nederlanders Nederland gaan aanvallen, krijg je dan ook geen rotzooitje?

Voor de rest ben ik het wel met je eens overigens.

[edit] Niet helemaal. Kerken en moskeeën platbranden vind ik ook niet echt nodig. Dat draai je toch niet meer terug. Oh en de Wanen en Asen worden al vereerd.
Tuurlijk valt het wel terug te draaien, Kijk eens hoe Christendom dat aangepakt heeft. Onze voorvaderen zijn gewoon stom geweest door zich te laten bekeren. Verraders! En tja de rest, hey dit is een bashtopic, dus ik doe mee
pi_32678723

FRYSLAN
You've just been F'd in the A
pi_32678736
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:29 schreef 2cv het volgende:
Grappig, alle andere NL'se provincies hebben ook een eigen vlag en een eigen volkslied en eigen klederdrachten en eigen talen/dialecten. Heel Nederland maar in 12 stukken hakken ?
Kan mij niet herinneren dat er een volkslied word gespeeld tijdens bepaalde wedstrijd in een provincie. En ik kan mij zo ook niet alle vlaggen voor de geest halen. Alleen die achterlijke pauper vlag van Friesland, omdat je die zo achterlijk vaak ziet.
En van elk dialect kan ik wel wat verstaan, maar van dat achterlijke Fries gelul, versta je geen hol.
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:33:49 #44
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32678759
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:31 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Tuurlijk valt het wel terug te draaien, Kijk eens hoe Christendom dat aangepakt heeft. Onze voorvaderen zijn gewoon stom geweest door zich te laten bekeren. Verraders! En tja de rest, hey dit is een bashtopic, dus ik doe mee
Dus je wilt je verlagen tot de acties van de Gristenhonden?
Guanine en Cytosine! *O*
pi_32678794
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Sjakie01 het volgende:
En van elk dialect kan ik wel wat verstaan, maar van dat achterlijke Fries gelul, versta je geen hol.
Dan begin ik serieus te twijfelen aan je verstandelijke vermogens. Kun je het niet verstaan, of wil je het niet verstaan?

Dat Fries onverstaanbaar is, is onzin. Een Fries is beter verstaanbaar dan een Limburger.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_32678800
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:12 schreef nonzz het volgende:

[..]

Afmeren is vastleggen, niet wegvaren...
aanmeren en afmeren

nuuhbeh
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:36:03 #47
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32678813
quote:

[..]

Kan mij niet herinneren dat er een volkslied word gespeeld tijdens bepaalde wedstrijd in een provincie.
Dat is niet echt te vergeljken met internationale wedstrijden denk ik.
quote:
En ik kan mij zo ook niet alle vlaggen voor de geest halen. Alleen die achterlijke pauper vlag van Friesland, omdat je die zo achterlijk vaak ziet.
Friesche Vlag anyone?
quote:
Wat is je punt?
Guanine en Cytosine! *O*
pi_32678844
Doel heiligt middelen toch
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:39:05 #49
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32678890
Nee eigenlijk niet.
Guanine en Cytosine! *O*
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 19:39:16 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_32678899
quote:

[..]

Kan mij niet herinneren dat er een volkslied word gespeeld tijdens bepaalde wedstrijd in een provincie.
Ik kan er niets aan doen dat anderen niet trots zijn op hun provincie.
quote:
En ik kan mij zo ook niet alle vlaggen voor de geest halen. Alleen die achterlijke pauper vlag van Friesland, omdat je die zo achterlijk vaak ziet.
Omdat je dat ding herkent lijkt het alsof je hem (of is het haar?) vaak ziet. Die andere vlaggen vallen je simpelweg niet op.
quote:
Ik versta het vrij goed anders

Maar als je je nou even 2 tellen concentreert als je iets in de Fryske taal hoort en even vriendelijk vraagt of de desbetreffende Fries even iets minder snel brabbelt, dan zal je er een stuk meer van begrijpen !
pi_32678930
Trouwens Fries is geen dialect maar een taal. Geen enkel andere taal staat zo in verband met Engels.
pi_32678944
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:36 schreef Koenholio het volgende:

Dat is niet echt te vergeljken met internationale wedstrijden denk ik.

Friesche Vlag anyone?

Wat is je punt?
Nee dat achterlijke lied word ook dood leuk tijdens de Nederlandse competitie gedraaid.

Kijk is op een pak melk.

Als je met mensen in 1 land woont, moet je ook normaal met elkaar kunnen coomuniceren, en dan moet niet in 1 pauper provincie het vak Fries worden gegeven.
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:44:51 #53
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32679037
quote:
Nee dat achterlijke lied word ook dood leuk tijdens de Nederlandse competitie gedraaid.

Kijk is op een pak melk.

Als je met mensen in 1 land woont, moet je ook normaal met elkaar kunnen coomuniceren, en dan moet niet in 1 pauper provincie het vak Fries worden gegeven.
Boeiend, dat moet je dan maar op de koop toe nemen.

Dat bedoel ik ook, daar ken je de vlag ook/óók van, dus ook niet erg vreemd dat je hem zo vaak ziet.

Ik kan hier in Overijssel ook wel Fries krijgen als vak hoor.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_32679043
De Friese taal moet in stand gehouden worden!
pi_32679051
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:40 schreef Sjakie01 het volgende:
En dan heeft ie het over Friezen.
Pak eerst al die asielzoekers maar eens aan.
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:45:58 #56
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32679061
Maar euhm, ik vind het wel wat overdreven als ze dan eigen nummerborden willen hebben.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_32679068
quote:

[..]

Uw zoekbewerking - bonavatius - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Wie is dat dan weer?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 19:46:24 #58
25682 2cv
Niet subtiel
pi_32679071
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:40 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Trouwens Fries is geen dialect maar een taal. Geen enkel andere taal staat zo in verband met Engels.
Dankje, dankje !
quote:

[..]

Kijk is op een pak melk.

Volgens mij brabbel ik aardig Nederlands hoor. Ik schrijf het nog ook ! Dus wat loop je te klagen ?
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:48:21 #59
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32679120
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:46 schreef Agiath het volgende:

[..]

Uw zoekbewerking - bonavatius - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Wie is dat dan weer?
Dat is bonifatius
Guanine en Cytosine! *O*
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 19:49:33 #60
25682 2cv
Niet subtiel
pi_32679154
quote:

[..]

Wie is dat dan weer?
Bonifatius.
pi_32679169
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:48 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Dat is bonifatius
Samenvatting?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_32679196
quote:

[..]

Wie is dat dan weer?
Eikvelde-van-Donar-omkapper. Dat is het!
pi_32679235
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:50 schreef Agiath het volgende:

[..]

Samenvatting?
Grapjurk probeerd Friesland te bekeren, kapt eiken om van Heidenen, vele bekeren tot god. Andere heidenen boos, Bonifatius krijgt klapjes en auwi en sterft. End of story!
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:54:55 #64
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32679283
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:53 schreef This_World_Is_Lost het volgende:

[..]

Grapjurk probeerd Friesland te bekeren, kapt eiken om van Heidenen, vele bekeren tot god. Andere heidenen boos, Bonifatius krijgt klapjes en auwi en sterft. End of story!
En men zegt dat hij de klappen met de bijl wilde afweren met de bijbel boven zijn hoofd.
De lul, het Heilig Schrift willen opofferen om zijn eigen miezerige leven te sparen!
Ik dacht trouwens dat hij bij Moddergat was vermoord...
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:55:49 #65
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32679302
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:50 schreef Agiath het volgende:

[..]

Samenvatting?
Kerel is geboren in Engeland, trok als missionaris naar Nederland. Hier aangekomen wilde hij de heidenen in Nederland bekeren tot het gristendom.
Nu was het in die tijd een bekeringstactiek om heilige plaatsen te schenden/te vernielen en het hele heidense geloof zwart te maken, zodat het makkelijker was om de mensen te bekeren.

Maar toen Bonifatius dit deed, namelijk door de Donarseik (een grote, heilige eik, gewijd aan Donar) omhakte werd dit niet in dank afgenomen door de heidense bevolking. De mensen kwamen in opstand en vermoordden Boni bij Dokkum.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_32679303
quote:
Overigens, mijn beste Sjakie01, als ik dit topic nog eens doorlees moet ik concluderen dat ik als 'achterlijke Fries' het Nederlands beter beheers dan jij.
pi_32679338
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:55 schreef Maethor het volgende:

[..]

Overigens, mijn beste Sjakie01, als ik dit topic nog eens doorlees moet ik concluderen dat ik als 'achterlijke Fries' het Nederlands beter beheers dan jij.
Gelukkig kunnen friezen ook goed mierenneuken.
pi_32679358
Friesland. Afsteken, af laten drijven.

(geen minuut mededogen met die 'mensen' daar)
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:58:27 #69
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32679379
Ik vind het wel mooi geweest nu, hier komt toch niemand uit.

Zo, en nou ist klaar.
Aju en doot heanig an!
Guanine en Cytosine! *O*
pi_32679382
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:57 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Gelukkig kunnen friezen ook goed mierenneuken.
Oh, en wat is dit topic dan?
pi_32679394
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:58 schreef Koenholio het volgende:
Ik vind het wel mooi geweest nu, hier komt toch niemand uit.

Zo, en nou ist klaar.
Aju en doot heanig an!
Kan je ook twents in Friesland krijgen?
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:01:21 #72
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32679447
Niet dat ik weet. Maar dat jij je er toevallig aan stoort dat Fries wel word gegeven is behoorlijk
quote:
Sjakie01 schreef:
mierenneukerig
Guanine en Cytosine! *O*
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:01:59 #73
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32679453
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:59 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Kan je ook twents in Friesland krijgen?
Nee, want Twents is een dialect, geen taal.
En wie wil er nu Twents leren (zeg ik als Tukker)
pi_32679510
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:55 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Kerel is geboren in Engeland, trok als missionaris naar Nederland. Hier aangekomen wilde hij de heidenen in Nederland bekeren tot het gristendom.
Nu was het in die tijd een bekeringstactiek om heilige plaatsen te schenden/te vernielen en het hele heidense geloof zwart te maken, zodat het makkelijker was om de mensen te bekeren.

Maar toen Bonifatius dit deed, namelijk door de Donarseik (een grote, heilige eik, gewijd aan Donar) omhakte werd dit niet in dank afgenomen door de heidense bevolking. De mensen kwamen in opstand en vermoordden Boni bij Dokkum.
Donar Zoon van Wodan, meester van donder, bliksem en regen. Beschermheer van midgaard's
dochters en zonen. Vader in Bilskirnir, reuzenslachter in Jotunheim!
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:27:11 #75
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_32679586
En werper van Mjöllnir!
Guanine en Cytosine! *O*
pi_32679638
dat friezen denken dat ze een eigen land zijn en daarom maar hun volkslied voor een wedstrijd moeten spelen, so be it. Maar als je dan echt landje wilt spelen moet je ook de volkslied van de tegenstander spelen, want nu slaat het helemaal nergens op en maak je je alleen maar belachelijk

(tekst is volledig van huisgenoot, ik heb geen verstand van het spelen van volksliederen voor wedstrijden, maar het klinkt inderdaad nogal vreemd)
pi_32679684
Hail Thor The Thunderer!
pi_32679886
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:27 schreef Koenholio het volgende:
En werper van Mjöllnir!
Juist! En Wodan, de incarnatie van razernij!, leider van de wilde jacht. De hoogste God in Asgaard., meester van dood en glory! Twee ravens op zijn schouders, huginn en muninn. Twee wolven aan zijn voeten, Freiki en Geri. Hij is de heer van de gouden hal, de god van wijsheid, magië, dichtkunst, woede en oorlog!
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:43:55 #79
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_32680019
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:26 schreef mcDavid het volgende:
wordt lid van de SPOF!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LID!!!!!!! !!1
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_32680201
quote:
Jaaaaa! Redbad!

(c) Sandra Augiga

Redbad for president! En als hij het niet wil wordne hebben we altijd 2CV nog!
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:57:42 #81
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_32680363
Een Friesland bash topic waarin allerlei Germaanse Goden en helden langskomen...

Praatten die lui vroeger ook in Fries dialect??
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_32680763
Minsken toch. It sit jim wol heech net?
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:22:18 #83
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32681049
Fryslân
Alleen jammer dat ze geen bergen hebben
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32681098
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:26 schreef mcDavid het volgende:
wordt lid van de SPOF!!
SPOILER
Al die Friese mest tractors kunnen er zo overheen
pi_32681373
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Fryslân
Alleen jammer dat ze geen bergen hebben
Terpen, dijken en duinen zijn ook OK om van af te sleeën in de winter Om over de gaasterlandse heuvelrug nog maar te zwijgen!
pi_32681886
Hou toch op te zeiken, dankzij ons friezen heeft de nederlander gemiddeld elke 10 jaar een dag vrij vanwege de elfstedentocht, nou niet gaan zitten zeiken he, welke andere provincie met achterlijke inwoners zorgen door voor.

Trouwens waarom op ons zeiken, wel eens in Groningen geweest, die lui willen zelfs Fries zijn maar ze mogen er sinds 800 jaar niet meer bij horen, das pas zielig en die groningers spreken half fries, nederlands door elkaar. Das pas achterlijk
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
pi_32682406
Ik vind het juist klote dat ik geen Fries spreek en geen Fries ben..
Het lijkt me juist tof om nog tot een echte oude Germaanse groep te horen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_32682449
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:08 schreef Beach het volgende:
Ik vind het juist klote dat ik geen Fries spreek en geen Fries ben..
Dat eerste kun je wat aan doen.
pi_32683216
Fries versta ik zeer goed, maar spreken doe ik het weinig. Ligt ook aan de omgeving. Leeuwarden wordt bv ook weinig Fries gesproken. Ik werk in wolvega, en daar wordt weer geen Fries gesproken, maar stellingwerfs (dialect). Heerenveen praat men dan wel weer veel Fries.
pi_32700069
* Alexxxxx is een Bildtker van origine

PS: TS is gewoon jaloers op onze Fryske superieuriteit
pi_32700206
Hahahahaha van die Friezen die denken dat ze vikingen zijn. Ik zal jullie uit de droom helpen: VIKINGEN KONDEN ZUIPEN en een fokking Fries valt al om als ie bier ruikt.
Het hele achterlijke stijve Friese volk heeft als icoon en rolmodel Piet Paulusma dus dat zegt al genoeg. En dan al die mongoloide namen.. Fokke, Foeke, Rape, Wamme, Ulle... wat een kutvolk zeg.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_32700258
Fryslan Boppe!

(En de rest naar de groppe)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_32700382
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Hahahahaha van die Friezen die denken dat ze vikingen zijn. Ik zal jullie uit de droom helpen: VIKINGEN KONDEN ZUIPEN en een fokking Fries valt al om als ie bier ruikt.
Het enige volk wat enigszins kon tippen aan de Friezen, in de middeleeuwen.. toen waren ze streker.. maar nu zijn wij er nog, en de vikingen zijn schaars... zeer schaars...
quote:
Het hele achterlijke stijve Friese volk heeft als icoon en rolmodel Piet Paulusma dus dat zegt al genoeg.
Nee. Wij hebben John Havenga als weerman. Pyt Paulusma hebben we verbannen naar SBS6
quote:
En dan al die mongoloide namen.. Fokke, Foeke, Rape, Wamme, Ulle... wat een kutvolk zeg.
Spellen kun je niet Namen onthouden ook niet. Ze zijn gewoon te moeilijk voor je simpele zieltje
  woensdag 30 november 2005 @ 16:51:19 #94
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_32700511
quote:

Het hele achterlijke stijve Friese volk heeft als icoon en rolmodel Piet Paulusma dus dat zegt al genoeg. En dan al die mongoloide namen.. Fokke, Foeke, Rape, Wamme, Ulle... wat een kutvolk zeg.
Je bedoelt hollanders hebben als fries rolmodel piet paulusma
de gemiddelde fries kan die gast wel uitkotsten denk ik zo
  woensdag 30 november 2005 @ 16:53:47 #95
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_32700583
om nog maar te zwijgen over domme hollanders die denken dat land kan drijven...

echt serieus, dat afsteken en afdrijven verhaal is zooooooooo afgezaagd!
pi_32700770
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:53 schreef Faceoff het volgende:
om nog maar te zwijgen over domme hollanders die denken dat land kan drijven...

echt serieus, dat afsteken en afdrijven verhaal is zooooooooo afgezaagd!
Oke, maar ja dan heb je 't over een volk wat op land woont dat eigenlijk 50 meter onder water zou moeten liggen. Dus ja.. Hollanders
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_32701009
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij hebben de friezen deze slag duidelijk gewonnen
pi_32701291
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:06 schreef Lars_Lars het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij hebben de friezen deze slag duidelijk gewonnen
Als ze dat zelf maar geloven he.. ik had toch niet verwacht dat ze in 1 klap van die grootheidswaanzin van ze verlost zouden zijn door dit topic.
pi_32701764
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Als ze dat zelf maar geloven he.. ik had toch niet verwacht dat ze in 1 klap van die grootheidswaanzin van ze verlost zouden zijn door dit topic.
pi_32702196
Wij Friezen zijn helden, we hebben de Franken al een keer verslagen, de Romeinen verjaagd uit ons land en het christendom proberen terug te drijven! Het heidenbloed zit nog steeds in ons. Mijn vader is Fries en christelijk. Maar als hij gerommel in de hemel hoort, dan roept ie: "wodan is kwaad!" Haha, gaaf!
pi_32702554
Er zijn ook relatief veel heidenen in Fryslân. Is mijn ervaring als ik zo een beetje op Heidense fora rondkijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')